Je kunt tegenwoordig ook filmpjes laten zien in de foto-viewer van XMBC. Heel mooi, maar als je vervolgens van een map waarin foto's en filmpjes staan een slideshow draait dan krijg je geen filmpjes te zien maar alleen foto's. Doe ik iets fout of hoort dat zo?
Ik draai op mijn HTPC Ubuntu 9.04 en XBMC 9.11 (laatste beta). Als ik nu de nieuwe release wil installeren en in de console apt-get install xbmc invoer, zegt ie dat het al de laatste release is die ik heb. Via xbmc.org zijn er wel links naar downloads, maar dat zijn de stappen die ik al een keer heb doorlopen om XBMC uberhaupt te kunnen installeren. Hoe krijg ik nou de 9.11 final geinstalleerd?
Stay safe
Volgens mij hoort dat zo, imo vind ik het ook dat deze niet getoond moeten worden met slide show.catchingfire schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 11:39:
Je kunt tegenwoordig ook filmpjes laten zien in de foto-viewer van XMBC. Heel mooi, maar als je vervolgens van een map waarin foto's en filmpjes staan een slideshow draait dan krijg je geen filmpjes te zien maar alleen foto's. Doe ik iets fout of hoort dat zo?
Kan je alleen maar adviseren om een andere build te proberen.Cartman! schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 11:03:
Ik wordt er nu al een beetje moe van. Heb Ubuntu geinstalleerd en daarna de stappen gevolgd voor XBMC vanaf de wiki. Zodra ik op 'x' druk (video stoppen) of een andere video wil kijken hangt ie. Soms hangt ie al als ik een video wil spelen. Ik heb dan in feite een kale xbmc draaien. Ook wordt er gewezen op dat je xbmc automatisch kan starten, even bij session 'xbmc' kiezen en klaar, maar die keuze staat er niet (alleen gnome, gnome safe en xterm). Ik ben niet een complete linux n00b maar hier snap ik echt niks van
Voor het installeren van xbmc enz. kun je beter naar
http://www.xbmcfreak.nl/
wegens de vrije dagen dit weekend toch maar eens de ION330 van de kast gepakt en geinstalleerd met de Live versie....
1 woord: geweldig ! zelfs de vrouw kan er (goed) mee overwg
toppertje dus.
vandaag maar eens verder mee gaan testen, aangezet ... geen geluid meer (ION > HDMI > H/K AVR247 > HDMI > TV)
wegens de vrije dagen dit weekend toch maar eens de ION330 van de kast gepakt en geinstalleerd met de Live versie....
toppertje dus.
vandaag maar eens verder mee gaan testen, aangezet ... geen geluid meer (ION > HDMI > H/K AVR247 > HDMI > TV)
naar een hoop proberen (zelfs ff Live CD) en kabels gewisseld te hebben, werkt het weer ... HDMI kabel omgewisseld met die van PS3. PS3 werkt wel met de 'kapotte' kabel. vreemd ..
MAAR ik zit met een IRRITANT probleem!
Bepaalde bluray rips (oa. planet earth) waarin 1080p,vc1,wma pro en 5.1 in zit zet het Center kanaal op mn surround achter !
van alles al geprobeerd, maar zonder resultaat... wie o wie heeft hier een oplossing voor?
naar een hoop proberen (zelfs ff Live CD) en kabels gewisseld te hebben, werkt het weer ... HDMI kabel omgewisseld met die van PS3. PS3 werkt wel met de 'kapotte' kabel. vreemd ..
Bepaalde bluray rips (oa. planet earth) waarin 1080p,vc1,wma pro en 5.1 in zit zet het Center kanaal op mn surround achter !
van alles al geprobeerd, maar zonder resultaat... wie o wie heeft hier een oplossing voor?
12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu
Misschien is het als linux newbie beter om gewoon de Live versie te installeren op je htpc. Al die zaken zijn dan al geregeld voor jou en indien nodig, kan je nog altijd aan de onderliggende Ubuntu aan.Cartman! schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 11:03:
Ik wordt er nu al een beetje moe van. Heb Ubuntu geinstalleerd en daarna de stappen gevolgd voor XBMC vanaf de wiki. Zodra ik op 'x' druk (video stoppen) of een andere video wil kijken hangt ie. Soms hangt ie al als ik een video wil spelen. Ik heb dan in feite een kale xbmc draaien. Ook wordt er gewezen op dat je xbmc automatisch kan starten, even bij session 'xbmc' kiezen en klaar, maar die keuze staat er niet (alleen gnome, gnome safe en xterm). Ik ben niet een complete linux n00b maar hier snap ik echt niks van
Is er ook een moderne skin met dit soort coverflow? mooi wheel bovenin dat naar rechts of links draait als je in de lijst eronder naar boven of beneden scrollt?

volgens mij met een "sudo apt-get install xbmc-live"Master FX schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 12:32:
Ik draai op mijn HTPC Ubuntu 9.04 en XBMC 9.11 (laatste beta). Als ik nu de nieuwe release wil installeren en in de console apt-get install xbmc invoer, zegt ie dat het al de laatste release is die ik heb. Via xbmc.org zijn er wel links naar downloads, maar dat zijn de stappen die ik al een keer heb doorlopen om XBMC uberhaupt te kunnen installeren. Hoe krijg ik nou de 9.11 final geinstalleerd?
dat deed het bij mij tenminste, ik heb dezelfde setup.
Ik wil graag tijdens de visualatiesatie mode bij het draaien van muziek fanart laten zien. Is het zo dat je daarvoor altijd externe fanart voor moet gebruiken? Dus opgeslagen onder muziek/artiest/album/extrafanart..?
Ik heb namelijk wel fanart, maar die is toegevoegd door XBCM. Dus niet opgeslagen onder een extra map. Als ik dat wel wil doen ben ik denk ik dagen bezig... Iemand een tip?
Ik gebruik transparency + windows.
Ik heb namelijk wel fanart, maar die is toegevoegd door XBCM. Dus niet opgeslagen onder een extra map. Als ik dat wel wil doen ben ik denk ik dagen bezig... Iemand een tip?
Ik zou het eens proberen metbaviaan schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 17:28:
[...]
volgens mij met een "sudo apt-get install xbmc-live"
dat deed het bij mij tenminste, ik heb dezelfde setup.
sudo apt-get update sudo apt-get upgrade
Als je dan iets van een melding krijgt over packages held back moet je
sudo apt-get dist-upgrade
Voor externe fanart kan je je bibliotheek eens bij langs gaan met Album Art Downloader XUI. Hierbij kan je kijken welke scripts de mooiste resultaten geven en forceren dat ie opslaat als fanart.jpg in de albumfolder.
Ook dit kost aardig wat werk, maar het is onder jouw controle welke pica's er komen. Als je library nog niet zo groot is dan is het ff een kwestie van loze uurtjes vullen.
Ook dit kost aardig wat werk, maar het is onder jouw controle welke pica's er komen. Als je library nog niet zo groot is dan is het ff een kwestie van loze uurtjes vullen.
Nee hoeft niet, kunt ook de music fanart uit de userdata selecteren (ook voor backgrounds),maar je zou de skin moeten modden om fanart in Visualisatie scherm te krijgen.FicoF schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 17:43:
Ik wil graag tijdens de visualatiesatie mode bij het draaien van muziek fanart laten zien. Is het zo dat je daarvoor altijd externe fanart voor moet gebruiken? Dus opgeslagen onder muziek/artiest/album/extrafanart..?
Maar in Transparency 2.11 heb je al de mogelijkheid om als music backgrounds: visualisatie of fanartslideshow of coverwall in te stellen. Dit is een nieuwe feature in Transparency 2.11. Ik vind het een leuke feature.

Dat is idd een hele goede view, Zou zo geen recente skin kunnen opnoemen met deze view.Mar2zz schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 14:37:
Is er ook een moderne skin met dit soort coverflow? mooi wheel bovenin dat naar rechts of links draait als je in de lijst eronder naar boven of beneden scrollt?
[afbeelding]
Zou een mooie kunnen zijn voor MiniMeedia Waffa!
Net als Wallstream view, alleen moet dan andere views gaan schrappen.

10 views is max
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 02-01-2010 19:30 ]
bedankt! dat had ik over het hoofd gezien. ik ben toch maar voorlopig bij de final stable versie gebleven aangezien ik sterk genoeg cpu heb. ik heb nu nog een probleem.Anoniem: 255178 schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 22:21:
9.11 build is niet de laatste build !!
Je SVN builds maar sonyfreakje heeft zojuist nog een link geplaatst met build waarin alles al in zit.!
Je moet dan wel via context menu de player moeten selecteren of maak 'm default met advanced setting.
Zie vooruit dan weer een link
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=61355
iso's spelen bij mij nog niet af! ik heb mijn htpc media portal eindelijk eraf gegooid en final versie van xbmc geinstalleerd. iso's doen het daar ook niet, op me laptop ook niet en op me broertjes pc ook niet icm xbmc. wel hebben alle 3 pc's daemon tools geistalleerd. en nu herriner ik me als je daemon tools installeert, dat hij vraagt bepaalde iets uit te schakelen( weet niet precies meer wat). nou daemon tools eraf gegooid, nogsteeds het zelfde probleem
heeft iemand vfd schermpje werkend gekregen? ik heb eentje van IRtrans, zonde dat ie nu niets doet
Denk toch niet dat het daemon tools is hoor dat je in de weg zit.
XBMC werkt echt compleet onafhankelijk van de rest van je pc (bij manier van spreken natuurlijk
).
Post je log hier eens een stukje. Of gooi je volledige log eens op pastebin en zet de link hier. Dan kijken we wel effe
XBMC werkt echt compleet onafhankelijk van de rest van je pc (bij manier van spreken natuurlijk
Post je log hier eens een stukje. Of gooi je volledige log eens op pastebin en zet de link hier. Dan kijken we wel effe
ja ik ben met je eens dat het niets met daemon tools te maken heeft, maar was te proberen.Fire69 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 20:38:
Denk toch niet dat het daemon tools is hoor dat je in de weg zit.
XBMC werkt echt compleet onafhankelijk van de rest van je pc (bij manier van spreken natuurlijk).
wordt je boos als ik zeg dat ik niet weet hoe een log te maken

Edit:
20:47:10 T:4532 M:895770624 NOTICE: My Videos: Scanning for video info using worker thread, operation took 00:00
20:47:10 T:4632 M:877113344 NOTICE: -->Python Interpreter Initialized<--
20:47:15 T:4964 M:869892096 NOTICE: DVDPlayer: Opening: D:\Video's\Films\the notebook (2004)\the notebook (2004).iso
20:47:15 T:4964 M:869888000 WARNING: CDVDMessageQueue(player)::Put MSGQ_NOT_INITIALIZED
20:47:15 T:4832 M:869859328 NOTICE: Creating InputStream
20:47:15 T:4832 M:869740544 WARNING: WARNING: File is larger than 32bit stat can handle, file size will be reported as 0 bytes
20:47:15 T:4832 M:869666816 ERROR: Error on dvdnav_open
20:47:15 T:4832 M:869666816 ERROR: CDVDPlayer::OpenInputStream - error opening [D:\Video's\Films\the notebook (2004)\the notebook (2004).iso]
20:47:15 T:4832 M:869662720 NOTICE: CDVDPlayer::OnExit()
20:47:15 T:4832 M:869658624 NOTICE: CDVDPlayer::OnExit() deleting input stream
20:47:15 T:4964 M:869658624 ERROR: Playlist Player: skipping unplayable item: 0, path [D:\Video's\Films\the notebook (2004)\the notebook (2004).iso]
20:47:15 T:4964 M:869621760 NOTICE: CDVDPlayer::CloseFile()
20:47:15 T:4964 M:869621760 WARNING: CDVDMessageQueue(player)::Put MSGQ_NOT_INITIALIZED
20:47:15 T:4964 M:869621760 NOTICE: DVDPlayer: waiting for threads to exit
20:47:15 T:4964 M:869621760 NOTICE: DVDPlayer: finished waiting
20:47:19 T:4964 M:875380736 NOTICE: Storing total System Uptime
20:47:19 T:4964 M:875671552 NOTICE: Saving settings
20:47:19 T:4964 M:875610112 NOTICE: stop all
[ Voor 57% gewijzigd door heval op 02-01-2010 20:54 ]
Iemand die Blu-Ray discs al werkend heeft in XBMC volgens bovenstaande link?Poeier schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:01
yep, maar er is altijd wel een oplossing in xbmc
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=64658
[ Voor 75% gewijzigd door Buffalo op 07-01-2010 11:37 ]
Een geluk dat je de log gevonden hebt, want ik begon al rood aan te lopensipaan schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 20:41:
[...]
ja ik ben met je eens dat het niets met daemon tools te maken heeft, maar was te proberen.
wordt je boos als ik zeg dat ik niet weet hoe een log te maken? heb al gevonden:D
Edit:
[...]20:47:15 T:4964 M:869888000 WARNING: CDVDMessageQueue(player)::Put MSGQ_NOT_INITIALIZED
20:47:15 T:4832 M:869859328 NOTICE: Creating InputStream
20:47:15 T:4832 M:869740544 WARNING: WARNING: File is larger than 32bit stat can handle, file size will be reported as 0 bytes
20:47:15 T:4832 M:869666816 ERROR: CDVDPlayer::OpenInputStream - error opening [D:\Video's\Films\the notebook (2004)\the notebook (2004).iso]
[...]
Net even een dvd gestart en net zoals ik me meende te herinneren:
Ik heb het ook, dus daar ligt het niet aan.21:51:41 T:11688 M:974028800 NOTICE: DVDPlayer: Opening: C:\Data\Videos\Movies\DVD\Waar is het Paard van Sinterklaas.iso
21:51:41 T:11688 M:974020608 WARNING: CDVDMessageQueue(player)::Put MSGQ_NOT_INITIALIZED
21:51:41 T:10484 M:973996032 NOTICE: Creating InputStream
21:51:41 T:10484 M:973938688 WARNING: WARNING: File is larger than 32bit stat can handle, file size will be reported as 0 bytes
21:51:41 T:10484 M:973225984 ERROR: Error on dvdnav_menu_call(Title): No such menu or menu not reachable.
Volgens mij is dat gewoon omdat die file groter dan 2 (of 4?) GB is.
Kan je die iso's met iets anders wel afspelen of openen? Doet VLC geen iso's? Of open ze eens met DVD-Shrink of zo.
Hier speciaal een Teaser voor Mar2zz
Ik had dit in gedachte, wat jij .........

edit: hier nog een shot, bevalt mij echt goed bedankt Mar2zz

edit: hier nog een shot, bevalt mij echt goed bedankt Mar2zz

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 02-01-2010 22:40 ]
Fire69 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 21:56:
[...]
Een geluk dat je de log gevonden hebt, want ik begon al rood aan te lopen
[...]
Ik heb het ook, dus daar ligt het niet aan.
Kan je die iso's met iets anders wel afspelen of openen? Doet VLC geen iso's? Of open ze eens met DVD-Shrink of zo.

ik heb ze geopend met vlc en ze spelen gewoon af. ik DENK dat het niet aan die iso file ligt, want ik heb het probleem met alle iso's. ik test wel elke keer voor de zekerheid met meerdere iso's. ik heb geeen idee waar het aan kan liggen. ik heb ook geen zin in schone windows instal...
iemand anders het probleem? of een idee waar het aan kan liggen?
Eerste twee stappen had ik reeds geprobeerd en leveren nog steeds de melding op dat de laatste versie geinstalleerd is. Dist-upgrade laat ik nog even achterwegen. Ben nog geen fan van 9.10.Mythling schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 18:40:
[...]
Ik zou het eens proberen met
sudo apt-get update sudo apt-get upgrade
Als je dan iets van een melding krijgt over packages held back moet jeeens proberen.sudo apt-get dist-upgrade
Stay safe
dist upgrade doet geen upgrade naar 9.10. Ik weet niet wat het precies doet, volgens mij heeft het iets met dependancies te maken. Volgens mij moet je dat commando gebruiken als een upgrade meer nodig heeft dan alleen een nieuwe versie van zn eigen package. Maargoed, als hij zegt dat hij al de nieuwste heeft, heeft dist upgrade ook geen zin. Wat zegt de versie info van xbmc? wellicht heb je per ongeluk al een update gedaan (klinkt heel stom, maar just to be sure.)
dpkg -l xbmc
ii xbmc 9.11~beta1-jau The Full XBMC meta package
Stay safe
Als je het XBMC forum goed leest, is de melding voor de 32bits en 2GB gewoon een warning en is het niks ernstig. Wat ik wel zie is:Fire69 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 21:56:
[...]
Een geluk dat je de log gevonden hebt, want ik begon al rood aan te lopen
[...]
Ik heb het ook, dus daar ligt het niet aan.
Lijkt er dus op dat je navigatie (menu en zo) op het de DVD's niet helemaal 100% zijn.
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Anoniem: 309236
Goedenavond,
Weet er iemand een reden voor mijn volgende probleem?
Als ik uitzending gemist kijk op mijn xbox met xot moet hij continue bufferen, als ik hetzelfde programma op mijn desktop bekijk dan kan ik het programma aan 1 stuk door kijken.
Xbox is bedraad en desktop is WiFi.
Is er misschien zoiets als een ideale bufferinstelling voor de xbox.
Ik heb btw een 2Mbit verbinding (woonachtig op Curacao)
Op mijn desktop kijk ik gewoon via uitzendinggemist.nl
Hopelijk kan iemand mij een antwoord geven want wordt echt helemaal gek van de gebuffer.
Bij voorbaat dank...
Als ik uitzending gemist kijk op mijn xbox met xot moet hij continue bufferen, als ik hetzelfde programma op mijn desktop bekijk dan kan ik het programma aan 1 stuk door kijken.
Hopelijk kan iemand mij een antwoord geven want wordt echt helemaal gek van de gebuffer.
Bij voorbaat dank...
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 309236 op 03-01-2010 01:10 ]
Nice poeier! Dat doe je vlot man... Die lijst mag best het hele scherm van boven naar beneden pakken, als ie zo doorschijnend is zie je zat van de fanart!Anoniem: 255178 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 22:25:
Hier speciaal een Teaser voor Mar2zz![]()
Probeer eens de extensie .iso te veranderen in .rar en kijk dan eens of het lukt. (misschien moet wel ergens in instellingen aangezet dat rarfiles transparant weergegeven worden.sipaan schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 23:06:
[...]
ik heb ze geopend met vlc en ze spelen gewoon af. ik DENK dat het niet aan die iso file ligt, want ik heb het probleem met alle iso's. ik test wel elke keer voor de zekerheid met meerdere iso's. ik heb geeen idee waar het aan kan liggen. ik heb ook geen zin in schone windows instal...
iemand anders het probleem? of een idee waar het aan kan liggen?
Erg omslachtig, je zou de iso kunnen extracten naar video_TS mappen...
Maar ik zou een bugreport doen, want iso's moet ie toch pakken.
Die dist-upgrade is ook niet de oplossing. Wat staat er in je /etc/apt/sources.list?Mythling schreef op zondag 03 januari 2010 @ 00:14:
dist upgrade doet geen upgrade naar 9.10. Ik weet niet wat het precies doet, volgens mij heeft het iets met dependancies te maken. Volgens mij moet je dat commando gebruiken als een upgrade meer nodig heeft dan alleen een nieuwe versie van zn eigen package. Maargoed, als hij zegt dat hij al de nieuwste heeft, heeft dist upgrade ook geen zin. Wat zegt de versie info van xbmc? wellicht heb je per ongeluk al een update gedaan (klinkt heel stom, maar just to be sure.)
Bij mij staat er dit:
deb http://ppa.launchpad.net/team-xbmc/jaunty-ppa/ubuntu jaunty main
hmm... hij zou dan de film toch wel moeten afspelen? al mijn iso's doen het niet. als ik met vlc afspeel, zijn de menu's wel okej.GroteBozewolf schreef op zondag 03 januari 2010 @ 00:37:
[...]
Als je het XBMC forum goed leest, is de melding voor de 32bits en 2GB gewoon een warning en is het niks ernstig. Wat ik wel zie is:
Lijkt er dus op dat je navigatie (menu en zo) op het de DVD's niet helemaal 100% zijn.
ik heb extensie in rar veranderd, maar dan ziet xbmc het niet meer. zou niet weten hoe xbmc het wel zou herkennen. ik denk sowieso dat dat niet de juiste oplossing is. en juist heb ik all mijn video_ts mappen in iso's veranderd omdat ik dan zo 1 file heb. bugreport naar xbmc? hoe?Mar2zz schreef op zondag 03 januari 2010 @ 06:32:
[...]
[...]
Probeer eens de extensie .iso te veranderen in .rar en kijk dan eens of het lukt. (misschien moet wel ergens in instellingen aangezet dat rarfiles transparant weergegeven worden.
Erg omslachtig, je zou de iso kunnen extracten naar video_TS mappen...
Maar ik zou een bugreport doen, want iso's moet ie toch pakken.
Nog niemand die weet wat ik fout doe met het playercorefactory.xml bestand?
Zie mijn post: Buffalo in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV"
Zie mijn post: Buffalo in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV"
M'n probleem lijkt opgelost. Dat XBMC steeds vastloopt wordt veroorzaakt door een corrupte mkv oid. Het ging de hele tijd goed totdat m'n library klaar was met scannen, toen ging t mis. Laatste 10 mappen naar een andere tijdelijke map gezet en library clean gedaan en dan doet ie t weer top.
Nu ook FTP aan de gang gebracht zodat ik mn 1TB schijfje gewoon vanaf t netwerk kan benaderen
Nu ook FTP aan de gang gebracht zodat ik mn 1TB schijfje gewoon vanaf t netwerk kan benaderen
XBMC kan ook media afspelen die nog gerarred zijn, gewoon omdat sommige mensen te lui zijn om ze na het downloaden te unrarren.sipaan schreef op zondag 03 januari 2010 @ 11:09:
ik heb extensie in rar veranderd, maar dan ziet xbmc het niet meer. zou niet weten hoe xbmc het wel zou herkennen. ik denk sowieso dat dat niet de juiste oplossing is. en juist heb ik all mijn video_ts mappen in iso's veranderd omdat ik dan zo 1 file heb. bugreport naar xbmc? hoe?
Je kan in principe zelfs beginnen kijken terwijl je film nog aan't downloaden is!
Ik zou nog geen bugreport aanmaken. Maak gewoon een topic aan op het xbmc-forum en kijk of ze je daar kunnen helpen.
Lukt het dan niet, zal je daar wel het advies krijgen een bug-report aan te maken
ik heb beetje op xbmc forum gekeken en er zijn al veel topic's van mensen die het zelfde probleem hebben. alleen geen enkele topic heeft een oplossing..althans zover ik kon vinden..Fire69 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 12:56:
[...]
XBMC kan ook media afspelen die nog gerarred zijn, gewoon omdat sommige mensen te lui zijn om ze na het downloaden te unrarren.
Je kan in principe zelfs beginnen kijken terwijl je film nog aan't downloaden is!
Ik zou nog geen bugreport aanmaken. Maak gewoon een topic aan op het xbmc-forum en kijk of ze je daar kunnen helpen.
Lukt het dan niet, zal je daar wel het advies krijgen een bug-report aan te maken
van media portal overgestap naar xbmc maar tot nu toe zonder succes
vfd schermpje werkt niet, dit neem ik voor lief.
remote wrekt niet out of the box. heb me logitech harmony ingesteld als keyboard en alle knopen verwezen. zoals x=stop. hij doet het, maar niet altijd, soms als ik bijvoorbeeld oke druk, dat hij naar links gaat...van die dingen(iemand anders ervaring met logitech harmony en xbmc?)
iso's werken niet, en mijn collectie bestaat uit veel iso's, dit is echt een probleem.
daarnaast worden alle films in mijn bibliotheek opgenomen, behalve 10 films. aangezien mijn collectie behoorlijk is, zie ik niet 1,2,3 welke films niet opgenomen zijn. is dit op een makkelijke manier te controleren door xbmc zelf ofz? kan hij niet aangeven van voor deze films heb ik geen info kunnen vinden?
wel is de community van xbmc heel erg behulpzaam
En het is zelfs geen mock up.... View is compleet werkend met animaties en alMar2zz schreef op zondag 03 januari 2010 @ 06:32:
[...]
Nice poeier! Dat doe je vlot man... Die lijst mag best het hele scherm van boven naar beneden pakken, als ie zo doorschijnend is zie je zat van de fanart!
Sorry, maar 3D list zal nooit het hele beeld gebruiken weikt teveel van MiniMeedia concept af.
Wel heb ik de 3D lijst met 20 pixels verhoogt. Heb dit ook gedaan voor de normale List view.
Je kan/kon nm. item nr10 net een stukje zien....nu helemaal
Maar Btw In jouw PMIII screenshot tel ik maar 8 items

Ik heb m ingesteld als standaard Microsoft MCE remote, en dat werkt perfect...sipaan schreef op zondag 03 januari 2010 @ 14:03:
[...]
remote wrekt niet out of the box. heb me logitech harmony ingesteld als keyboard en alle knopen verwezen. zoals x=stop. hij doet het, maar niet altijd, soms als ik bijvoorbeeld oke druk, dat hij naar links gaat...van die dingen(iemand anders ervaring met logitech harmony en xbmc?)
Die link is inderdaad voor xbox<->xbox zoals Fire69 zei, toch bedanktAnoniem: 255178 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 19:02:
[...]
Zo dat is nog eens speurwerk![]()
Nogmaals heb er totaal geen ervaring mee maar hier een link
http://www.xbox-hq.com/ht..._Homebrew&op=view&gid=284
Mischien dat je met dat prog wel je files kunt bereiken.
Maar zou je toch NAS aanraden en de schijfruimte op je xbox volpompen met spellen.
Ik heb toevallig vandeweek zitten denken over een NAS, echter ik heb hier 0,0 ervaring mee. Ik lees vanalles over RAID dit en dat dus daar zal ik me maar eerst eens in moeten verdiepen..
Ik heb overigens een Asus WL500G Deluxe router waar ik via USB ook een externe hdd op kan aansluiten. Zou dit ook werken? Of is zo'n USB aansluiting te langzaam? Of...?
Ik heb nu overigens ook een paar spellen op de hardeschijf van de xbox gezet, maar moet dit sneller werken dan via een dvd? Ik heb alleen San Andreas geprobeerd maar die werkte voor mijn gevoel een heel stuk langzamer dan via een dvd (gekopieerde)
Het programma waarmee je de spellen moet uitpakken (qwix) werkt bij mij overigens ook niet geweldig. Ik kan dan verbinding maken met mijn xbox en dan zou ik dus de iso kunnen selecteren en vervolgens de hele reutemeteut automatisch naar de juiste plek op de xbox kunnen laten uitpakken. De ene keer doet hij vrij weinig (blijft bij 0% hangen) en als het werkt, gaat het enorm langzaam. Ik doe het nu uitpakken op de laptop en dan vervolgens kopieren naar de xbox. Dit zou toch niet zo omslachtig hoeven te werken?
Dit ziet er wel interessant uit! Dankjewel dat ga ik zeker eens proberen.Fire69 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:03:
[...]
Da's een ftp-client voor je xbox, dat kan hij toch niet gebruiken voor zijn 'probleem'?
Misschien kan dit wel helpen:
http://www.freakitude.com...tp-server-as-local-drive/
Ik kan bij mij op de xbox ook geen uitzendingen bekijken via XOT-Uzg. Hij blijft hangen of kan hem niet openen. Ik heb (meen ik) de Paffs, dumpert en iets op NED3 uitgeprobeerd.GroteBozewolf schreef op woensdag 30 december 2009 @ 22:26:
[...]
WMV Streaming + XBMC = Klote. Dus het ligt niet aan jou. Op de Xbox XBMC gaat alles prima (behalve de encrypted streams van RTL).
BTW: Ik ben bezig met een confluence skin voor XOT-Uzg.
Zodra 1.9 er is ga ik hem direct uitproberenAnoniem: 255178 schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 18:02:
Dank u !
Wat vreemd gebruik de xboxcontroller zelden voor xbmc dus heb zojuist even gekeken maar werkt goed hier.
Hou er wel rekening mee dat je views moet verbergen op de xbox anders geheid zwartbeeld en memory tekort!
Zie skin settings om views te verbergen![]()
Keer opnieuw opstartenXbmc wil wel ooit eens vreemd doen na een skin wissel....
Btw in scripts en Music filemode kun je momenteel geen views verbergen in volgende versie wel.
Dacht dat de xbox dat wel zou trekken maargeeft toch memory problemen.!
Scripts starten via favorieten is geen probleem met versie 1.9
Beetje jammer dat de xbox zo weinig geheugen heeft. Is er niet iets mogelijk om het te vergroten?
Op bol.com kun je deze kopen, is echter geen HDMI maar component. Hij is volgens mij wel erg goedkoop geworden volgens mij?OhMyGod schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 21:48:
Omdat ik zie dat er toch veel mensen XBMC op hun oude XBOX hebben draaien vroeg ik me af of iemand nog een adresje kent waar ik aan een HDMI kabel kan komen.
Ik heb gelezen dat er truckjes zijn om HD materiaal af te spelen door het al gerenderd (door je pc) naar je xbox te sturen. Ik zou dat graag eens wilen proberen.
http://www.bol.com/nl/p/g...04004006193975/index.html € 5,99
En dan kun je ook nog een coupon code invullen. Ik heb er iets van 17 euro voor betaald toen bij bol.com meen ik..
PerfectIk_ben_Mark3 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 15:14:
[...]
Ik heb overigens een Asus WL500G Deluxe router waar ik via USB ook een externe hdd op kan aansluiten. Zou dit ook werken? Of is zo'n USB aansluiting te langzaam? Of...?
Het zou zeker sneller moeten gaan, vooral omdat de dvd-speler van de xbox niet echt super is.Ik heb nu overigens ook een paar spellen op de hardeschijf van de xbox gezet, maar moet dit sneller werken dan via een dvd? Ik heb alleen San Andreas geprobeerd maar die werkte voor mijn gevoel een heel stuk langzamer dan via een dvd (gekopieerde)
Standaard zit er wel een 40-draads ide-kabel in de xbox waardoor je maar tot ATA-66 kan gaan.
Als je deze vervangt door een 80-draads ide-kabel (gewone standaard tegenwoordig), kan je tot ATA-100, wat een duidelijk verschil geeft.
Qwix is supersnel normaalgezien. Over een bekabeld 100mb-netwerk kan je makkelijk 11-12MB/sec halen daarmee.Het programma waarmee je de spellen moet uitpakken (qwix) werkt bij mij overigens ook niet geweldig. Ik kan dan verbinding maken met mijn xbox en dan zou ik dus de iso kunnen selecteren en vervolgens de hele reutemeteut automatisch naar de juiste plek op de xbox kunnen laten uitpakken. De ene keer doet hij vrij weinig (blijft bij 0% hangen) en als het werkt, gaat het enorm langzaam. Ik doe het nu uitpakken op de laptop en dan vervolgens kopieren naar de xbox. Dit zou toch niet zo omslachtig hoeven te werken?
Wel moet je het daarvoor gebruiken in combinatie met Avalaunch omdat deze programma's beide over een Turbo-mode beschikken
Kan zeker, ze werden vroeger zelfs verkocht door FriendTech:[...]
Beetje jammer dat de xbox zo weinig geheugen heeft. Is er niet iets mogelijk om het te vergroten?Bijvoorbeeld virtueel geheugen? Of op de een of andere manier meer of een grotere module erin tweaken?
http://www.xbox-scene.com/hardware/dreamx.php
Tja, niemand moet dit nog, dus proberen ze met die prijzen van hun voorraad af te geraken.[...]
Op bol.com kun je deze kopen, is echter geen HDMI maar component. Hij is volgens mij wel erg goedkoop geworden volgens mij?
En dan kun je ook nog een coupon code invullen. Ik heb er iets van 17 euro voor betaald toen bij bol.com meen ik..
Je zult met je caching settings van XBMC moeten spelen. Deze vind je in de userdata\guisettings.xmlAnoniem: 309236 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 01:08:
Goedenavond,
Bij voorbaat dank...
Volgens mij vallen de meeste streams onder "cacheunknown". Dit zijn mijn instellingen:
code:
1
2
3
| <cacheunknown> <internet>4096</internet> </cacheunknown> |
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Misschien nog eens met de laatste XBMC proberen en als het dan nog niet lukt, graag een uzg.log op pastebin.ca plaatsen en dan de link hier posten.Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 15:14:
[...]
Ik kan bij mij op de xbox ook geen uitzendingen bekijken via XOT-Uzg. Hij blijft hangen of kan hem niet openen. Ik heb (meen ik) de Paffs, dumpert en iets op NED3 uitgeprobeerd.
[ Voor 3% gewijzigd door GroteBozewolf op 03-01-2010 15:45 ]
Gebruik je MiniMeedia Waffa!, zet Xot bij je favorieten en start het script via favorieten, je hebt zo veel meer vrij geheugen en kijk of je nog steeds problemen hebt...Dumpert moet zeker werken is mijn favorietIk_ben_Mark3 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 15:14:
Ik kan bij mij op de xbox ook geen uitzendingen bekijken via XOT-Uzg. Hij blijft hangen of kan hem niet openen. Ik heb (meen ik) de Paffs, dumpert en iets op NED3 uitgeprobeerd.
In skin versie 2.0 zal dit probleem opgelost zijn.
1.9 is er al een tijdjeZodra 1.9 er is ga ik hem direct uitproberen
Beetje jammer dat de xbox zo weinig geheugen heeft. Is er niet iets mogelijk om het te vergroten?Bijvoorbeeld virtueel geheugen? Of op de een of andere manier meer of een grotere module erin tweaken?
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=60231
Is te vergroten maar xbmc voor de xbox maakt er geen gebruik van.
Let op !!!!! deze heeft geen optical out en is minder van kwaliteitOp bol.com kun je deze kopen, is echter geen HDMI maar component. Hij is volgens mij wel erg goedkoop geworden volgens mij?
Ga voor de Konig met optical out !!!!
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 03-01-2010 16:01 ]
ok nice
dat ga ik dan eens proberen[...]
Het zou zeker sneller moeten gaan, vooral omdat de dvd-speler van de xbox niet echt super is.
Standaard zit er wel een 40-draads ide-kabel in de xbox waardoor je maar tot ATA-66 kan gaan.
Als je deze vervangt door een 80-draads ide-kabel (gewone standaard tegenwoordig), kan je tot ATA-100, wat een duidelijk verschil geeft.
ok eens kijken hoe Avalaunch op de xbox gaat[...]
Qwix is supersnel normaalgezien. Over een bekabeld 100mb-netwerk kan je makkelijk 11-12MB/sec halen daarmee.
Wel moet je het daarvoor gebruiken in combinatie met Avalaunch omdat deze programma's beide over een Turbo-mode beschikken
haha grappig, maar ik lees bij poeier dat de xbmc er dan sowieso geen gebruik van maakt..[...]
Kan zeker, ze werden vroeger zelfs verkocht door FriendTech:
http://www.xbox-scene.com/hardware/dreamx.php
ik heb expres niet de laatste versie gebruik maar 23425 omdat de nieuwste blijkbaar meer geheugen zouden gebruiken..GroteBozewolf schreef op zondag 03 januari 2010 @ 15:45:
[...]
Misschien nog eens met de laatste XBMC proberen en als het dan nog niet lukt, graag een uzg.log op pastebin.ca plaatsen en dan de link hier posten.
ik zal als ik het nog een keer uitgeprobeerd heb de log eens plaatsen
haha oepsAnoniem: 255178 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 15:47:
[...]
Gebruik je MiniMeedia Waffa!, zet Xot bij je favorieten en start het script via favorieten, je hebt zo veel meer vrij geheugen en kijk of je nog steeds problemen hebt...Dumpert moet zeker werken is mijn favoriet![]()
In skin versie 2.0 zal dit probleem opgelost zijn.
[...]
1.9 is er al een tijdje![]()
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=60231
Is te vergroten maar xbmc voor de xbox maakt er geen gebruik van.
owja ik heb de konig versie! Met optical out (die ik overigens nog steeds niet gebruik[...]
Let op !!!!! deze heeft geen optical out en is minder van kwaliteit
Ga voor de Konig met optical out !!!!
Nog iets anders, is het mogelijk om hulu.com ook toe te voegen op xbmc. Daar kun je veel series op kijken, je moet eigenlijk alleen wel uit amerika komen. Maar via firefox kun je iig al via proxy-tools toch de series bekijken, zie ook deze site: http://www.wave.be/blog/archives/163 (het is mijzelf nog niet gelukt, maar ik heb nog niet zoveel servers geprobeerd..)
Zou wel mooi zijn als zoiets ook in xbmc verwerkt kan worden
WAT !!! en heb je wel een HD Tv Zou dan maar eens heel snel die kabel gaan gebruiken..Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 16:14:
owja ik heb de konig versie! Met optical out (die ik overigens nog steeds niet gebruik)
Effe switchen naar NTSC en hoppa.... een Wereld van verschil
ik gebruik wel de HD instellingen maar niet de optical uit
ik heb nog geen losse versterker.. staat nog op mijn verlanglijstje maar mijn portomonee is op vakantie
gebruik je xbmc icm met linux? daar werkt het wel out of the box wat ik begrepen heb..maar niet onder windows...zal toch maar voor de gein proberen, mssn doet hij idd!Mythling schreef op zondag 03 januari 2010 @ 14:37:
[...]
Ik heb m ingesteld als standaard Microsoft MCE remote, en dat werkt perfect...
Anoniem: 136075
Is die Konig kabel voor de xbox (met optical out) nog ergens te koop? Kan geen enkele webshop vinden!?
Nogmaals de link
http://www.twenga.nl/prij...he-av-kabel-89403431.html
http://www.4u-tech.nl/N_f...or-Xbox--N_art_18976.html
Zou ook op voorraad moeten zijn
http://www.twenga.nl/prij...he-av-kabel-89403431.html
http://www.4u-tech.nl/N_f...or-Xbox--N_art_18976.html
Zou ook op voorraad moeten zijn
[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 03-01-2010 18:06 ]
Anoniem: 309236
Bedankt voor de snelle reactie!!GroteBozewolf schreef op zondag 03 januari 2010 @ 15:43:
[...]
Volgens mij vallen de meeste streams onder "cacheunknown". Dit zijn mijn instellingen:
code:
1 2 3 <cacheunknown> <internet>4096</internet> </cacheunknown>
Heb dit even geprobeerd, maar dit is natuurlijk hetzelfde als wat je kan instellen bij "instellingen/systeem".
Helaas stond mijn bufferinstelling ook op 4096 en heb nog wat andere waardes geprobeerd, hoger en lager.
Voorheen had ik een 1Mbit verbinding van een andere provider toen had ik er minder last van.
Nu lijkt het alsof hij gewoon de buffer afspeelt en dan weer opnieuw gaat de buffer gaat vullen en weer afspelen enz.
Ik heb dus nu ong. 1 minuut beeld elke keer en dan gaat hij weer bufferen.
Had gehoopt door een hogere verbinding te nemen minder last zou hebben van het bufferen maar het is alleen maar erger geworden. Wel vreemd eigenlijk wat downloaden van newsgroepen enzo gaat wel dubbel zo snel.
Kan het zijn dat de provider een poort heeft dicht gegooid die het mijn xbox moeilijk maakt of zou het op uitzendinggemist.nl dan ook mis moeten gaan dan??
Wij kijken nu iedergeval bijna geen tv meer want is echt niet leuk meer, weet iemand een oplssing, want is toch wel lekker om aan de andere kant van de wereld een beetje nederlandse tv te volgen.
Alvast bedankt,
Had gehoopt dat het makkelijker kon, bleek dat je voor je music map niet makkelijk een remote lokatie kan aangeven, maar na het herorganiseren van al m'n mp3's en het zoeken van alle cdart heb ik het nu voor 98% van de albums werkend. Artiesten moeten eens rekening houden met hun naam of album titel, somige tekens mogen niet op een HDAnoniem: 255178 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 16:12:
Heb je wel goed gezochtzie punt 8
http://xbmc.org/skins/transparency/3/

Yep en ondertussen ook alweer opgelost door een kleine aanpassing in imdb.xmlAnoniem: 50683 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 20:39:
Meer mensen problemen met imdb.com scraper ?
Meer info te vinden op :
http://xbmc.org/forum/sho...hp?t=65882&highlight=imdb
(pagina 2 eerste posting van Spiff om precies te zijn)
[ Voor 7% gewijzigd door ninjazx9r98 op 03-01-2010 20:48 ]
ik heb nu een vreemde probleem met xbmc op windows machine. x=stop...p=play. dat was normaal.
maar nu als ik p druk gebeurt niets. en als ik in me film lijst p druk, gaat hij naar films die met p beginnen. ook met x gaat ie naar x. dus de opdrachten worden niet meer doorgegeven maar de letters... dus ook met c=menu, maar nu gaat hij naar films/muziek/foto's ofz wat met c begint... iemand raad mee?
maar nu als ik p druk gebeurt niets. en als ik in me film lijst p druk, gaat hij naar films die met p beginnen. ook met x gaat ie naar x. dus de opdrachten worden niet meer doorgegeven maar de letters... dus ook met c=menu, maar nu gaat hij naar films/muziek/foto's ofz wat met c begint... iemand raad mee?
Heb je iets met je keymaps/keyboard.xml gedaan ?
dat is exact de reden waarom ik alleen maar default CD gebruik voor CdArt in MiniMeedia Waffa!
Wat ik al zei mij teveel werk
Lolbrid schreef op zondag 03 januari 2010 @ 20:31:
Had gehoopt dat het makkelijker kon, bleek dat je voor je music map niet makkelijk een remote lokatie kan aangeven, maar na het herorganiseren van al m'n mp3's en het zoeken van alle cdart heb ik het nu voor 98% van de albums werkend. Artiesten moeten eens rekening houden met hun naam of album titel, somige tekens mogen niet op een HD
Wat ik al zei mij teveel werk
Ik draai nu de 9.11 final op marmic met laatste nvidia beta. Op een point of view ion 330. beeld via hdmi en geluid via optisch naar versterker.
maar er zit een stotter in om de zoveel sec/min.
nu kan ik vragen wat jullie settings zijn en die overnemen en proberen. Maar wellicht is het verstandiger om te weten wat de settings nu werkelijk doen?
in xorg.conf:
-Option "Composite" "Disable"
-Option "NoFlip" "False"
-Option "DynamicTwinView" "False"
in XBMC:
- Teletext
- welke refreshrate?
Moet de refreshrate van xbmc hetzelfde zijn als ubuntu?
en als je 24p films afspeelt wat zijn dan de optimale settings als je tv geen 24 ondersteund?
heel wat vragen in 1 post, maar wellicht hebben jullie hier eigen ervaringen /tips en uitleg voor zodat vele van ons daar wat aan hebben.
maar er zit een stotter in om de zoveel sec/min.
nu kan ik vragen wat jullie settings zijn en die overnemen en proberen. Maar wellicht is het verstandiger om te weten wat de settings nu werkelijk doen?
in xorg.conf:
-Option "Composite" "Disable"
-Option "NoFlip" "False"
-Option "DynamicTwinView" "False"
in XBMC:
- Teletext
- welke refreshrate?
Moet de refreshrate van xbmc hetzelfde zijn als ubuntu?
en als je 24p films afspeelt wat zijn dan de optimale settings als je tv geen 24 ondersteund?
heel wat vragen in 1 post, maar wellicht hebben jullie hier eigen ervaringen /tips en uitleg voor zodat vele van ons daar wat aan hebben.
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
60 hertz is het beste als je tv geen 24 fps ondersteunt.
Voor dat stotteren zou je hier eens kunnen kijken: http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=336538
Voor dat stotteren zou je hier eens kunnen kijken: http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=336538
[ Voor 47% gewijzigd door bobo1on1 op 03-01-2010 21:32 ]
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Anoniem: 50683
tnx, is gefixed.ninjazx9r98 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 20:47:
[...]
Yep en ondertussen ook alweer opgelost door een kleine aanpassing in imdb.xml
Meer info te vinden op :
http://xbmc.org/forum/sho...hp?t=65882&highlight=imdb
(pagina 2 eerste posting van Spiff om precies te zijn)
maar het probleem is dat de 1 50 zegt en de ander 60. is hier geen berekening voor? zeg maar de: waarom vraag?bobo1on1 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 21:31:
60 hertz is het beste als je tv geen 24 fps ondersteunt.
thanks voor de link kga hem nu even grondig doornemen.
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Waarom kan ik in de poll maar één keer stemmen? Ik draai XBMC op zowel OS X als Ubuntu (geen minimal).
watte?
Speel eens 24 fps video af met een refreshrate van 50 hertz, zie je meteen wat ik bedoel.remcoXP schreef op zondag 03 januari 2010 @ 21:51:
[...]
maar het probleem is dat de 1 50 zegt en de ander 60. is hier geen berekening voor? zeg maar de: waarom vraag?
thanks voor de link kga hem nu even grondig doornemen.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Ook enig idee of een linkje hoe ik dat kan doen? Mijn google zoekopdrachten leveren helaas niet zoveel nuttigs op.Anoniem: 255178 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:23:
[...]
Nee hoeft niet, kunt ook de music fanart uit de userdata selecteren (ook voor backgrounds),maar je zou de skin moeten modden om fanart in Visualisatie scherm te krijgen.![]()
Maar in Transparency 2.11 heb je al de mogelijkheid om als music backgrounds: visualisatie of fanartslideshow of coverwall in te stellen. Dit is een nieuwe feature in Transparency 2.11. Ik vind het een leuke feature.
Vink eerst aan:
system/settings/appearance/file lists/show hidden files and directories.
Nu kun je gewoon met backgrounds instellen naar de userdatafolder bladeren en selecteer bv. voor muziek.:
XBMC\userdata\Thumbnails\Music\Fanart....... folder.
Deze folder zou je dus ook als path kunnen gebruiken voor multiimage in visualisatie.
Daarvoor moet je wat ik al zei de skin moeten modden. De file die je moet aanpassen is:
MusicVisualisation.xml
Dit is btw vrij gemakkelijk In meeste skins kun je in Includes.xml wel zien hoe je een multiimage background kunt maken.
Dit is een mooi skinning leer project.
Nieuwe features van Transparency 2.11 zijn altijd te vinden in de skin settings, zie general.
Maar kunt ook naar visualisatie sherm gaan druk op menu ga naar icoontje met rechthoek erin selecteer het en nu kun je kiezen wat je als achtergrond wilt gebruiken
Kijk anders in Transparency forum.
http://xbmc.org/forum/forumdisplay.php?f=115
system/settings/appearance/file lists/show hidden files and directories.
Nu kun je gewoon met backgrounds instellen naar de userdatafolder bladeren en selecteer bv. voor muziek.:
XBMC\userdata\Thumbnails\Music\Fanart....... folder.
Deze folder zou je dus ook als path kunnen gebruiken voor multiimage in visualisatie.
Daarvoor moet je wat ik al zei de skin moeten modden. De file die je moet aanpassen is:
MusicVisualisation.xml
Dit is btw vrij gemakkelijk In meeste skins kun je in Includes.xml wel zien hoe je een multiimage background kunt maken.
Nieuwe features van Transparency 2.11 zijn altijd te vinden in de skin settings, zie general.
Maar kunt ook naar visualisatie sherm gaan druk op menu ga naar icoontje met rechthoek erin selecteer het en nu kun je kiezen wat je als achtergrond wilt gebruiken
Kijk anders in Transparency forum.
http://xbmc.org/forum/forumdisplay.php?f=115
Voor de liefhebbers van artist art: Hier is een nieuw programmaatje speciaal voor het downloaden van artistart.
Het werkt ideaal samen met foobar2000 (unsponsored ad), waarmee je je library goed kunt organizen (verplaatsen,hernoemen,taggen,etc), maar je kan het ook los gebruiken (GUI-version) of vanuit andere commando's gevende applicaties via commandline gebruiken.
Het werkt ideaal samen met foobar2000 (unsponsored ad), waarmee je je library goed kunt organizen (verplaatsen,hernoemen,taggen,etc), maar je kan het ook los gebruiken (GUI-version) of vanuit andere commando's gevende applicaties via commandline gebruiken.
Ik heb ook een vreemd probleempje...
M'n Muziek weergave stotterd om de zoveel seconden, let wel dit is alleen bij het afspelen van Muziek.
Met video heb ik nergens last van.
Ik heb in ieder geval geen oplossing kunnen vinden, misschien dat iemand hier iets weet ?!
Alvast bedankt.
M'n Muziek weergave stotterd om de zoveel seconden, let wel dit is alleen bij het afspelen van Muziek.
Met video heb ik nergens last van.
Ik heb in ieder geval geen oplossing kunnen vinden, misschien dat iemand hier iets weet ?!
Alvast bedankt.
@poeier:
In je skins.xml staat het versienummer van Minimeedia. Moet je daar je eigen versienummer niet stoppen?
Ik ben een aantal dingen kwijt in de nieuwe xbmc. Bufferinstellingen kan ik nergens meer vinden bijvoorbeeld. En default videoplayer zetten, al kan dit wellicht via playercorefactory.xml ingesteld worden. Dit vind ik ook niet als ik naar pm3.hd switch.
Ook probeer ik deze buienradar-gif in xbmc aan de praat te krijgen. Als ik hem als locatie toevoeg kan ie het netwerk niet vinden. Als ik 'm in een buienradar.strm stop dan heb ik gekke kleuren. Iemand een idee hoe? Het buienradarscript kan ik ook niet meer vinden, maar ik vind gewoon een .gifje toevoegen wat cleaner.
edit:
Dit ploatie is ook wel interesting, hoe krijg je dat in xbmc?
In je skins.xml staat het versienummer van Minimeedia. Moet je daar je eigen versienummer niet stoppen?
Ik ben een aantal dingen kwijt in de nieuwe xbmc. Bufferinstellingen kan ik nergens meer vinden bijvoorbeeld. En default videoplayer zetten, al kan dit wellicht via playercorefactory.xml ingesteld worden. Dit vind ik ook niet als ik naar pm3.hd switch.
Ook probeer ik deze buienradar-gif in xbmc aan de praat te krijgen. Als ik hem als locatie toevoeg kan ie het netwerk niet vinden. Als ik 'm in een buienradar.strm stop dan heb ik gekke kleuren. Iemand een idee hoe? Het buienradarscript kan ik ook niet meer vinden, maar ik vind gewoon een .gifje toevoegen wat cleaner.
edit:
Dit ploatie is ook wel interesting, hoe krijg je dat in xbmc?
[ Voor 8% gewijzigd door Mar2zz op 04-01-2010 15:41 ]
beter op ebay een originele ms kabel kopenAnoniem: 136075 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 17:51:
Is die Konig kabel voor de xbox (met optical out) nog ergens te koop? Kan geen enkele webshop vinden!?
heeft iemand trouwens ervaring met zo'n crystal hd chip? Ik gebruik een Acer Veriton L410 voor XBMC en hij trekt het niet altijd even goed met 1080p content. Op ebay heb je voor een 15 euro een mini pci kaartje met een crystal hd kaart. (die volgens de specs in mijn acer zou moeten passen)
[ Voor 28% gewijzigd door m3gA op 04-01-2010 15:39 ]
Jij kijkt ook overalMar2zz schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:19:
@poeier:
Skunk verdiend ook de meeste credits imo. Ik heb vrij weinig veranderd, maar wel een hoop toegevoegd
Meeste skin features zitten er wel in verwerkt.
Buffer instellingen zijn idd uit de recente builds gehaald. Zijn nu in te stellen via je guisettings.xml.Ik ben een aantal dingen kwijt in de nieuwe xbmc. Bufferinstellingen kan ik nergens meer vinden bijvoorbeeld. En default videoplayer zetten, al kan dit wellicht via playercorefactory.xml ingesteld worden. Dit vind ik ook niet als ik naar pm3.hd switch.
Defaultplayer aanpassen doe je in Advancedsettings.xml (altijd al zo geweest
Met context menu kun je kiezen welke player je wilt gebruiken voor de film die je op dat moment wilt afspelen.
Buienradar doet het idd niet meer wel heb je het TWC script, daar kun je ook radar beelden zien van europa.Ook probeer ik deze buienradar-gif in xbmc aan de praat te krijgen. Als ik hem als locatie toevoeg kan ie het netwerk niet vinden. Als ik 'm in een buienradar.strm stop dan heb ik gekke kleuren. Iemand een idee hoe? Het buienradarscript kan ik ook niet meer vinden, maar ik vind gewoon een .gifje toevoegen wat cleaner.
In MiniMeedia Waffa! kun je via skinsettings/weather het pad van dit script instellen en je krijgt dan een extra button in weather waarmee je direct het script start
Maar ook ik heb intresse in dat gifje

Zou deze nm.ook als button kunnen toevoegen in skin mod.
Als ik tijd heb ga ik ook effe op onderzoek uit
Yep !!
Hier dan ook maar eens gelijk naar kijken
Edit:
.gif afb zijn in idd geval wel te gebruiken in een skin. Zie Shutdown menu: PMIII / PM3 HD
Weet alleen nu nog niet, of ik een url kan opgeven.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 04-01-2010 17:34 ]
Heeft iemand het buienradarscript nog? ik wil het dan wel proberen aan te passen, al kan ik dat vast niet, altijd leuk om even te puzzelen.
Natuurlijk heb ik het buienradar script nog.
http://www.mediafire.com/?mzazoayzllz
Heb kort kunnen kijken naar de gif, maar kom op hetzelfde uit als in deze post
http://xbmc.org/forum/sho...01&highlight=animated+gif
Een .gif animatie is te gebruiken in een skin als button en als background.
En in xbmc zelf kun je wel in pictures de gif tonen maar zal niet geanimeerd zijn (alleen eerste frame)
Nu nog alleen zien uit te vogelen hoe een url als texture te gebruiken
http://www.mediafire.com/?mzazoayzllz
Heb kort kunnen kijken naar de gif, maar kom op hetzelfde uit als in deze post
http://xbmc.org/forum/sho...01&highlight=animated+gif
Een .gif animatie is te gebruiken in een skin als button en als background.
En in xbmc zelf kun je wel in pictures de gif tonen maar zal niet geanimeerd zijn (alleen eerste frame)
Nu nog alleen zien uit te vogelen hoe een url als texture te gebruiken
please iemand antwoord op me vorige post:
ik heb nu een vreemde probleem met xbmc op windows machine. x=stop...p=play. dat was normaal.
dit gebeurt niet altijd, maar wel paar keer per sessie dat ik xbmc gebruik.
dit gebeurt niet altijd, maar wel paar keer per sessie dat ik xbmc gebruik.
Nou ben ik er ook weer is met een vraag, hij zal vast beantwoord zijn maar ik kan het niet vinden, daarom even beknopt hoe het hier er voor staat.
Windows7-x64 Ultimate
Officiele MS-MCE-Remote met officiele MS-Irontvanger
Nieuwste XBMC 9.11 geloof ik zo
Eventghost erop met MCE Keymap XML
Tot nu toe werkt het lijkt het prima alleen wil ik eigelijk de MC toets die grote groene en bijv de knoppen live tv etc ook uitschakelen of iig voor XBMC geschikt maken en dat ie dan echt niet meer Mediacenter zelf opstart wat natuurlijk reuze irritant is, hoe fix ik dat?
Windows7-x64 Ultimate
Tot nu toe werkt het lijkt het prima alleen wil ik eigelijk de MC toets die grote groene en bijv de knoppen live tv etc ook uitschakelen of iig voor XBMC geschikt maken en dat ie dan echt niet meer Mediacenter zelf opstart wat natuurlijk reuze irritant is, hoe fix ik dat?
Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!
je kan mediacenter uninstallen. dan heb je geen last van. tenminste als je mediacenter niet gebruikt. ga naar programma verwijderen> dan zie je links windows onderdelen in of uitschakelen> mediaonderdelen en dan vink je windows media center uit:) zo heb je geen last meer van windows media center! succes.Centropy schreef op maandag 04 januari 2010 @ 21:07:
Nou ben ik er ook weer is met een vraag, hij zal vast beantwoord zijn maar ik kan het niet vinden, daarom even beknopt hoe het hier er voor staat.
Windows7-x64 Ultimate
Wouw... das wel heel makkelijk... kan ik dan ook nog andere dingen koppelen aan die toetsen? dat ik bijv xbmc opstart ermee?sipaan schreef op maandag 04 januari 2010 @ 21:40:
[...]
je kan mediacenter uninstallen. dan heb je geen last van. tenminste als je mediacenter niet gebruikt. ga naar programma verwijderen> dan zie je links windows onderdelen in of uitschakelen> mediaonderdelen en dan vink je windows media center uit:) zo heb je geen last meer van windows media center! succes.
Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!
Thx Poeier, ziet er niet heel moeilijk uit, maar ik ben een grote python noob. ik ga ermee aan de slag, waarschijnlijk maak ik een hele simpele versie, gewoon de drie uur vooruit weergave ofzo die een bewegend gifje toont. 't lukt me vast niet.
Ik heb FTPDrive geinstalleerd. Het ziet eruit alsof het zou moeten werken. Ik begrijp alleen eerlijk gezegd niet hoe en wat ik moet instellen om verbinding te maken met mijn xbox??Fire69 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:03:
[...]
Da's een ftp-client voor je xbox, dat kan hij toch niet gebruiken voor zijn 'probleem'?
Misschien kan dit wel helpen:
http://www.freakitude.com...tp-server-as-local-drive/
http://www.softpedia.com/...TP-Servers/FTPDrive.shtml
het duurde wel even voordat ik erachter kwam! had per ongeluk ontdekt.Centropy schreef op maandag 04 januari 2010 @ 21:50:
[...]
Wouw... das wel heel makkelijk... kan ik dan ook nog andere dingen koppelen aan die toetsen? dat ik bijv xbmc opstart ermee?
je kan xbmc starten door xbmc snelkoppeling eigenschappen te gaan. dan daar sneltoets invoeren bijvoorbeeld F7. dus de volgende keren dat je F7 toets drukt, start xbmc. ik gebruik geen eventghost, vind te ingewikkeld. dus weet niet of daarmee mogelijk is..
Yep is ook makkelijk pas je keymap aan !Centropy schreef op maandag 04 januari 2010 @ 21:50:
[...]
Wouw... das wel heel makkelijk... kan ik dan ook nog andere dingen koppelen aan die toetsen? dat ik bijv xbmc opstart ermee?
Zie boven aan eerste link waar keymap kan vinden.
http://xbmc.org/wiki/?title=Keymap.xml#Available_actions
http://xbmc.org/wiki/inde...ist_of_Built_In_Functions
Mischien kan GBW je een zetje gevenMar2zz schreef op maandag 04 januari 2010 @ 21:53:
Thx Poeier, ziet er niet heel moeilijk uit, maar ik ben een grote python noob. ik ga ermee aan de slag, waarschijnlijk maak ik een hele simpele versie, gewoon de drie uur vooruit weergave ofzo die een bewegend gifje toont. 't lukt me vast niet.
Als je de gif zou kunnen catchen als losse images dan kan ik er al veel meer mee doen
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 04-01-2010 22:06 ]
In principe snap ik het volgens mij wel. de url's kloppen niet meer, dus die heb ik aangepast. maar er zit een link in naar rodejo (de maker) zijn eigen site navi-x. daar wordt ook wat vandaan gehaald, ik denk eigenlijk de plaatjes van de wolken. mogelijk wordt daar de .gif omgezet naar .png plaatjes, die vervolgens in de cachemap belanden van het script en die speelt ze dan op volgorde af. Daar gaat het mij dus te ver, het is niet alleen een fout url'tje, maar er wordt dus naar een andere host ook verwezen waar wat moet gebeuren.
Maar misschien klopt het ook wel niet wat ik zeg? Ik stuur rodejo wel een mailtje om te vragen of hij hier nog iets mee gaat doen.
Maar misschien klopt het ook wel niet wat ik zeg? Ik stuur rodejo wel een mailtje om te vragen of hij hier nog iets mee gaat doen.
Kan het nu niet testen hier op't werk, maar in principe zou dit wel moeten werken:Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 21:54:
[...]
Ik heb FTPDrive geinstalleerd. Het ziet eruit alsof het zou moeten werken. Ik begrijp alleen eerlijk gezegd niet hoe en wat ik moet instellen om verbinding te maken met mijn xbox??
http://www.softpedia.com/...TP-Servers/FTPDrive.shtml

[edit]
Toch maar even getest hier door Filezilla Server te installeren als ftp-server
Als FTPDrive geladen is, krijg je in je Explorer een extra netwerk-drive (hier automatisch Z:)
Deze verwijst dan gewoon door naar je ftp-connectie. Als je settings dus goed staan (zoals in de screenshot zou goed moeten zijn denk ik), dan kan je vanuit je Explorer gewoon via de Z:-drive op je xbox
[ Voor 27% gewijzigd door Fire69 op 05-01-2010 08:32 ]
Ik heb ook eens problemen met FTP gehad net na install, was toen een kwestie van passive uit of aanzetten op de client.
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Ebayuray schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:19:
Waar heb je die gezien op Ebay dan ?!
Er zouden toch meer uitvoeringen komen, USB en dergelijke ?
Zo had ik het ook ingesteld, maar dan werkt het niet. Ik krijg dan een popup met een error. Ik zal morge wanneer ik weer thuis ben ff een screenshot van de error maken.Fire69 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 08:16:
[...]
Kan het nu niet testen hier op't werk, maar in principe zou dit wel moeten werken:
[afbeelding]
[edit]
Toch maar even getest hier door Filezilla Server te installeren als ftp-server
Als FTPDrive geladen is, krijg je in je Explorer een extra netwerk-drive (hier automatisch Z:)
Deze verwijst dan gewoon door naar je ftp-connectie. Als je settings dus goed staan (zoals in de screenshot zou goed moeten zijn denk ik), dan kan je vanuit je Explorer gewoon via de Z:-drive op je xbox
Toevallig iemand die hier naar gekeken hadIk_ben_Mark3 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 16:19:
Nog iets anders, is het mogelijk om hulu.com ook toe te voegen op xbmc. Daar kun je veel series op kijken, je moet eigenlijk alleen wel uit amerika komen. Maar via firefox kun je iig al via proxy-tools toch de series bekijken, zie ook deze site: http://www.wave.be/blog/archives/163 (het is mijzelf nog niet gelukt, maar ik heb nog niet zoveel servers geprobeerd..)

[ Voor 27% gewijzigd door Markos op 05-01-2010 15:29 ]
Ga nou voor een extern shijfjeIk_ben_Mark3 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 15:28:
[...]
Zo had ik het ook ingesteld, maar dan werkt het niet. Ik krijg dan een popup met een error. Ik zal morge wanneer ik weer thuis ben ff een screenshot van de error maken.
Volgende probleem waar je tegen aanloopt is de FATX limits. Zoals dat je bestandnamen niet meer dan 40 tekens mogen bevatten...zeer irritant

Ja.....[...]
Toevallig iemand die hier naar gekeken had
Voor dit soort zaken kun je beter op XBMC forum kijken/zoeken.
http://xbmc.org/forum/sho...hp?t=65880&highlight=Hulu
Er was / is
Maar XiniX88 maakt mooi aplicaties voor xbmc is nu bezig met TV plugin.

XiniX88 in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV"
Helaas heb ik het zelf nog niet getest.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 05-01-2010 16:55 ]
@poeier
weetje nog me post over probleem met iso's afspelen? ik heb het eindelijk opgelost!
quote:
well, sure, but having the filesize reported as 0 will cause issues elsewhere i'm sure. do you know what filesystem your iso's use? xbmc requires true dvd udf-1.02 filesystems while the virtual cd stuffs can work with iso9660/joliet.
toen heb ik dus naar mijn iso files gekeken en die bestonden uit UDF en Joeliet. ik speelde wat ermee en vinkte joliet weg, en opnieuw die iso maken. en dat deed de truc! het werkte! maar nu heb ik vraagje, kan jij kijken wat voor filesysteem jij hebt bij iso? want ik snap niet dat joliet en udf niet naast elkaar kunnen leven. weet iemand ook een programma waarmee iso's gemaakt kunnen worden zonder joliet erin? want ultraiso bij mij doet automatisch joliet erin, en dat is niet zo handig, moet telkens dubbel werk gaan doen.
alvast bedankt!
weetje nog me post over probleem met iso's afspelen? ik heb het eindelijk opgelost!
quote:
well, sure, but having the filesize reported as 0 will cause issues elsewhere i'm sure. do you know what filesystem your iso's use? xbmc requires true dvd udf-1.02 filesystems while the virtual cd stuffs can work with iso9660/joliet.
toen heb ik dus naar mijn iso files gekeken en die bestonden uit UDF en Joeliet. ik speelde wat ermee en vinkte joliet weg, en opnieuw die iso maken. en dat deed de truc! het werkte! maar nu heb ik vraagje, kan jij kijken wat voor filesysteem jij hebt bij iso? want ik snap niet dat joliet en udf niet naast elkaar kunnen leven. weet iemand ook een programma waarmee iso's gemaakt kunnen worden zonder joliet erin? want ultraiso bij mij doet automatisch joliet erin, en dat is niet zo handig, moet telkens dubbel werk gaan doen.
alvast bedankt!
hehe, thanks anyway!Anoniem: 255178 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 18:58:
Ik gebruik geen iso'savi files zijn mijn favoriete files
avi's zijn zo 2005
ik ga denk ik al mijn iso's maar omzetten met dvdshrink. daarmee speelt xbmc wel de iso's af.
als iemand voor mij naar zijn iso's wil bekijken graag
Kan je niet beter zeuren om support voor joliet en iso? joliet en iso zijn zo common in de scene en xbmc is all about playing downloaded/backupped files toch? De dvdplayer van xbmc is inhome build misschien dat het er daarom nog niet in ontwikkeld is.
Ook kan je proberen om mplayer voor windows te gaan gebruiken? moet je wel wat prutsen in xbmc want mplayer zit tegenwoordig niet meer in de windowsrelease. wel is er in playerfactory.xml nog een placeholder voor mplayer dus het zou moeten kunnen? Volgens mij zijn er wel meer hacks mogelijk, bijvoorbeeld vlc launchen ofzo. dan zijn je problemen over en ben je scene-compatible en een held.
Ook kan je proberen om mplayer voor windows te gaan gebruiken? moet je wel wat prutsen in xbmc want mplayer zit tegenwoordig niet meer in de windowsrelease. wel is er in playerfactory.xml nog een placeholder voor mplayer dus het zou moeten kunnen? Volgens mij zijn er wel meer hacks mogelijk, bijvoorbeeld vlc launchen ofzo. dan zijn je problemen over en ben je scene-compatible en een held.
Ja... had dit al eerder gezegtsipaan schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 19:01:
[...]
hehe, thanks anyway!
avi's zijn zo 2005![]()
ik ga denk ik al mijn iso's maar omzetten met dvdshrink. daarmee speelt xbmc wel de iso's af.
Anoniem: 255178 in "[ervaringen] XBMC Media Center - deel XIII"
En daar gaf ik je een link naar:
http://xbmc.org/wiki/?tit..._Supported_Formats/Codecs
Daarin staat:
Supported physical input media formats and devices:
- (Supported CD/DVD formats: ISO 9660 Mode1/2/XA, UDF 1.02 and XDVDFS/CDX)
ik heb er twee om het e.e.a. mee uit te proberen met XBMC en een appleTV. het is mij nog te pril om er iets zinnigs over te zeggen (linux is nog niet aan mij besteed), maar binnenkort komt er een 'officiële' versie met ondersteuning voor de broadcom kaart.m3gA schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:29:
[...]
heeft iemand trouwens ervaring met zo'n crystal hd chip? Ik gebruik een Acer Veriton L410 voor XBMC en hij trekt het niet altijd even goed met 1080p content. Op ebay heb je voor een 15 euro een mini pci kaartje met een crystal hd kaart. (die volgens de specs in mijn acer zou moeten passen)
ik heb beide kaarten op ebay gekocht, eentje uit hong-kong en de andere uit het VK. (à €16 p/st)
Ik heb mijn oude XBOX geupdate naar de nieuwe T3CH XBMC 2010-01-03 SVN rev26316 build. Dit is de laatste SVN build en niet de Stable.
Ik ervaar weinig veranderingen: Ik zie geen Eventserver en ik mis de Confluence skin van Camalot.
ik weet niet waar ik exact kan zien welke versie ik heb.
Mijn skin is hetzelfde en ik had de confluence in deze camalot build verwacht.
Nu heb ik het idee dat er helemaal niks verandert is.
Weet iemand hier iets meer over?
Ik ervaar weinig veranderingen: Ik zie geen Eventserver en ik mis de Confluence skin van Camalot.
[ Voor 53% gewijzigd door Bulkzooi op 05-01-2010 21:49 ]
MAGA :: Make Accountability Great Again ::
Vandaag weer even aan het spelen geweest, het viel me op dat de transfers via FTP mega traag(max 5 MB/s down 10MB/s) waren. Het gaat om XBMC live install.
Terwijl het afspellen via een windows share prima gaat.
Na een kleine test met de notebook van het werk, ging het van pc -> notebook met +- 250Mbit even lui gezegd 25mb/s, wat denk ook ongeveer de max speed van de HD (leuk die encrypty)
Daarna gecheckt of het netwerk op de asrock ion 330HT wel goed stond, deze gaf netjes aan dat hij op 1Gbit stond.
Aangezien smb transfers wel lekker lijken te lopen, heb ik samba server geinstalleerd.
En die ging gelijk lekker +-550 Mbit/s
Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat ftp wel snel gaat? Heb al verschillende ftp clients geprobeerd, maar dit maakte geen verschil.
Terwijl het afspellen via een windows share prima gaat.
Na een kleine test met de notebook van het werk, ging het van pc -> notebook met +- 250Mbit even lui gezegd 25mb/s, wat denk ook ongeveer de max speed van de HD (leuk die encrypty)
Daarna gecheckt of het netwerk op de asrock ion 330HT wel goed stond, deze gaf netjes aan dat hij op 1Gbit stond.
Aangezien smb transfers wel lekker lijken te lopen, heb ik samba server geinstalleerd.
En die ging gelijk lekker +-550 Mbit/s
Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat ftp wel snel gaat? Heb al verschillende ftp clients geprobeerd, maar dit maakte geen verschil.
Net getest, werkt hier netjesIk_ben_Mark3 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 15:28:
[...]
Zo had ik het ook ingesteld, maar dan werkt het niet. Ik krijg dan een popup met een error. Ik zal morge wanneer ik weer thuis ben ff een screenshot van de error maken.
Ik maak al mijn iso's met dvdshrink. Ik shrink ze niet (belabberde kwaliteit heb je dansipaan schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 19:01:
[...]
En wat is het probleem dan?Bulkzooi schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:33:
Ik heb mijn oude XBOX geupdate naar de nieuwe T3CH XBMC 2010-01-03 SVN rev26316 build.
Bij XBMC wordt er gewoon heeeel veel onderhuids aangepast. Nieuwe features moeten niet steeds als eyecandy zichtbaar zijn toch?
[edit]
Hey, niet even je ganse post gaan veranderen, dan kom ik zo idioot over!
De xbox doet niet mee aan de Confluence-skin omdat deze nogal aan de zware kant is.
Je kan hem echter wel uit een Windows-build halen en op je xbox zetten en daarna de textures vervangen.
Hoe kan je hier lezen.
[ Voor 12% gewijzigd door Fire69 op 05-01-2010 22:01 ]
Ik weet niet van welke build je komt, maar nu kan je nieuwste features uit skins ook gebruiken. daarvoor moet je wel een recente skin gebruiken. sommige skins zijn niet xboxgeschikt tenzij je ze van hier download.Bulkzooi schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:33:
Ik heb mijn oude XBOX geupdate naar de nieuwe T3CH XBMC 2010-01-03 SVN rev26316 build. Dit is de laatste SVN build en niet de Stable.
Confluence is erg mooi, en de Minimeedia (mods) die van Poeier (a.k.a. Waffa).
Let wel op, niet elke skin werkt lekker ivm memoryconsumptie.
de skins zijn om te smullen als je ze flink pimpt met fanart en custom backgrounds.
hehe, dat klopt, je hebt gelijk... alleen in die tijd wist ik niet dat er verschill was in iso files. ik dacht iso=iso. en die joeliet en udf zeiden me in die tijd ook niets! en aangezien al me iso het niet deden, ging ik ervanuit dat het niet aan de iso's lag. niet wetend dat ik al me iso's met zelfde programma heb gemaakt:).Anoniem: 255178 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 19:25:
[...]
Ja... had dit al eerder gezegt![]()
Anoniem: 255178 in "[ervaringen] XBMC Media Center - deel XIII"
En daar gaf ik je een link naar:
http://xbmc.org/wiki/?tit..._Supported_Formats/Codecs
Daarin staat:
Supported physical input media formats and devices:
- (Supported CD/DVD formats: ISO 9660 Mode1/2/XA, UDF 1.02 and XDVDFS/CDX)
het is me alleen nog steeds niet duidelijk waarom een iso file die udf en joeliet bevat niet door xbmc wordt ondersteund, maar wel als alleen UDF... ik denk dat dat een raadsel moet blijven... ik heb mijn iso's al omgezet. stuk of 35 files!! de rest is mkv gelukkig maar! anders was ik terug gegaan naar Mediaportal...
maar toch bedankt
Ik kom van een vrij recente versie en ik heb redelijk wat fanart vanwege mijn luie aardMar2zz schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:53:
[...]
Ik weet niet van welke build je komt, maar nu kan je nieuwste features uit skins ook gebruiken. daarvoor moet je wel een recente skin gebruiken. sommige skins zijn niet xboxgeschikt tenzij je ze van hier download.
Confluence is erg mooi, en de Minimeedia (mods) die van Poeier (a.k.a. Waffa).
Let wel op, niet elke skin werkt lekker ivm memoryconsumptie.
de skins zijn om te smullen als je ze flink pimpt met fanart en custom backgrounds.
Ik ga gelijk die confluence eens proberen.Thnx
MAGA :: Make Accountability Great Again ::
Sipaan kun je ook ergens snel zien wat voor bestandssysteem er voor het iso gebruikt wordt. Ik wil namelijk dit verhaal opnemen in de TS voor het geval er meer mensen komen met iso start problemen.
Om het probleem te verhelpen is dan uitpakken van het iso al voldoende? dan is opnieuw iso aanmaken namelijk niet nodig.
UDF is goed, joeliet krijg je gezeik. althans dat heb ik. het uitpakken van iso is in principe al voldoende, maar ik heb graag 1 bestandalexkroeze schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:56:
[...]
Sipaan kun je ook ergens snel zien wat voor bestandssysteem er voor het iso gebruikt wordt. Ik wil namelijk dit verhaal opnemen in de TS voor het geval er meer mensen komen met iso start problemen.
Om het probleem te verhelpen is dan uitpakken van het iso al voldoende? dan is opnieuw iso aanmaken namelijk niet nodig.
op xbmc forum ben ik met een xbmc ontwikkelaar aan het kijken waar het aan ligt. hij creëert mijn situatie na en kijkt of het bij hem ook het geval is. hier een link
Tja, uitpakken van je iso zal wel volstaan, maar dan zit je terug met die vervelende video_ts-folders...

XBMC werkt echt fantastisch hier. Ik heb een NAS servertje staan hier en ik wilde eens kijken hoe makkelijk het zou zijn om deze om te toveren tot een NAS/HTPC combi.
Ik had wel verwacht dat het enigszins een uitdaging zou om dit voor elkaar te krijgen, met VDPAU enzo, maar dat valt me alleszins mee. Kwestie van installeren en gaan met die banaan. Ik kijk eigenlijk alleen maar 1080p films en veelal 720p series, dus ik was heel erg benieuwd hoe dat zou gaan qua configuratie en qua performance.
Mijn servertje beschikt namelijk slechts over AMD Athlon Sempron 170, wat zonder GPU acceleration natuurlijk nooit voldoende gaat zijn om 1080p af te spelen. Wel moet ik toegeven dat ik bij de aanschaf van mijn server lichtelijk had geanticipeerd op een HTPC, dus ik heb er wel een NVIDIA Geforce G210 in gezet. Ik wist namelijk dat deze kaart deze laatste VDPAU feature set zou ondersteunen.
Maar goed, op beide fronten zat het wel snor. Install & Go. 1080p wordt zonder problemen afgespeeld met slechts 10 tot 20% CPU usage. En dat voor een CPU van €29 en een GPU kaartje van €35! Zeker in combinatie met de XBMC Remote app voor de iPhone/iPod Touch werkt het geniaal moet ik zeggen!
Ik had wel verwacht dat het enigszins een uitdaging zou om dit voor elkaar te krijgen, met VDPAU enzo, maar dat valt me alleszins mee. Kwestie van installeren en gaan met die banaan. Ik kijk eigenlijk alleen maar 1080p films en veelal 720p series, dus ik was heel erg benieuwd hoe dat zou gaan qua configuratie en qua performance.
Mijn servertje beschikt namelijk slechts over AMD Athlon Sempron 170, wat zonder GPU acceleration natuurlijk nooit voldoende gaat zijn om 1080p af te spelen. Wel moet ik toegeven dat ik bij de aanschaf van mijn server lichtelijk had geanticipeerd op een HTPC, dus ik heb er wel een NVIDIA Geforce G210 in gezet. Ik wist namelijk dat deze kaart deze laatste VDPAU feature set zou ondersteunen.
Maar goed, op beide fronten zat het wel snor. Install & Go. 1080p wordt zonder problemen afgespeeld met slechts 10 tot 20% CPU usage. En dat voor een CPU van €29 en een GPU kaartje van €35! Zeker in combinatie met de XBMC Remote app voor de iPhone/iPod Touch werkt het geniaal moet ik zeggen!
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
ik heb een tijdje gezocht op internet maar kan geen duidelijk antwoord vinden, maar klopt het dat wanneer ik gebruik maak van de standaard scart kabel en een oude crt televisie dat ik de optie 480p, 720p & 1080p niet kan instellen.
wat heb ik al gedaan:
- mbv enigmah video selector mijn xbox op ntsc gezet
- via avalaunch mijn hdd ge-unlocked
- via avalaunch mijn eeprom writing enabled
- via xbmc beeldscherm resolutie op ntsc 4:3 gezet
reden is dat ik binnenkort een nieuwe televisie ga kopen en alvast wilde kijken of alles ging werken via de xbox
hoop dat ik deze vraag hier mag stellen.
wat heb ik al gedaan:
reden is dat ik binnenkort een nieuwe televisie ga kopen en alvast wilde kijken of alles ging werken via de xbox
[ Voor 10% gewijzigd door stavast op 06-01-2010 00:07 ]
Heeft weinig met XMBC te maken maar SCART kan simpelweg geen hogere resoluties dan PAL/NTSC aan. Officieel kan SCART ook geen progressive, maar sommige apparten kunnen progressive YUV over SCART sturen. Dit moet echter door apparaten aan beide zijden worden ondersteund, dus in de praktijk zit je opgescheept met 576/480i. Overigens heeft je CRT TV ook vrij weinig aan een hogere resolutie.stavast schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 00:06:
ik heb een tijdje gezocht op internet maar kan geen duidelijk antwoord vinden, maar klopt het dat wanneer ik gebruik maak van de standaard scart kabel en een oude crt televisie dat ik de optie 480p, 720p & 1080p niet kan instellen.
wat heb ik al gedaan:
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
zodra je een component kabel aansluit kan je 720P en 1080i kiezen, maar dit moet eerst via msdash (de originele boot van xbox). Als je een PAL xbox hebt moet je wel eerst met enigmah switchen naar ntsc, voordat je in msdash ook 720P kunt selecteren. Pas als je dat gedaan hebt kun je het ook in xbmc kiezen onder uiterlijk > resolutie en bij instellingen > video en afbeeldingen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op!!
Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.
Let op!!
Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.