Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
sipaan schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:53:
thetvdb.com ligt plat? ik kan geen info ophalen...
Paar dagen al las ik. Hier doet het updaten van TV Series ook niks meer :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-07 18:37

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
check het net en hij doet het weer, dus snel biep updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

omdat ik destijds geen antwoorden voorbij heb zien komen, nog maar eens de vraag welke scraper Mac / OS X gebruikers gebruiken voor hun films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Techno Overlord schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:38:
Kan je met een XBMC live cd ook opstarten als je geen HDD hebt? Ik heb alle hardware namelijk behalve de HDD, die moet nog binnekomen. Ik kan niet wachten en ik wil zo graag nu al wat klooien met XBMC....
Voor zover ik weet kan dat prima, je kunt het ook op een usb stick installeren als je die hebt liggen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255178

Topicstarter
Zerveza schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:57:
omdat ik destijds geen antwoorden voorbij heb zien komen, nog maar eens de vraag welke scraper Mac / OS X gebruikers gebruiken voor hun films?
UMM (Universal Media Manager), pre-alpha testing and feedback requested!

XBMC Web Media Manager

Heb met beide geen ervaring.
Eerste is alfa en de tweede is meer een editor.

Voor meer applicaties zie:
Supplemental Tools for XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
alexkroeze schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:00:
check het net en hij doet het weer, dus snel biep updaten
Ik keek ook een half uurtje na mn post en inderdaad werkte t weer :) Alleen nog geen boxart voor 24 Seizoen 8, jammer.

XBMC Live had ik ook op USB stick geinstalleerd als testje en dat ging goed. Snel was het echter niet heel erg dus verwacht niet teveel ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-07 10:37

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

bobo1on1 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 16:34:
[...]

Voor zover ik weet kan dat prima, je kunt het ook op een usb stick installeren als je die hebt liggen.
Die heb ik inderdaad hier liggen. Ik heb de USB stick onderhanden genomen met DiskPart en de inhoud van de iso geopend met WinRAR en extract naar de USB-stick. Nu wil mijn htpc niet booten vanaf die stick omdat hij zegt dat ie niet bootable is. Wat doe ik nu precies verkeerD??

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:32

franssie

Save the albatross

sommige sticks booten niet, googel maar eens. er zijn mensen die er van dezelfde twee hebben waar er 1 van boot slechts.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Je moet opstarten van de xbmc livecd en van daaruit xbmc live op je usb stick installeren.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:55
Die UMM heb ik gisteren af gehaald en wou ik dus eens gaan testen.
Maar als iemand me kan zeggen hoe je het aan de praat krijgt, dat zou wel leuk zijn, want ik weet het begot niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-07 16:58
Techno Overlord schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 19:31:
[...]

Die heb ik inderdaad hier liggen. Ik heb de USB stick onderhanden genomen met DiskPart en de inhoud van de iso geopend met WinRAR en extract naar de USB-stick. Nu wil mijn htpc niet booten vanaf die stick omdat hij zegt dat ie niet bootable is. Wat doe ik nu precies verkeerD??
Hier vind je twee mogelijkheden om een bootable USB stick te maken met XBMC Live erop:
http://blog.xbmc.org/forum/showthread.php?t=49781

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Het is me gelukt maar ik heb toch maar zo lang een oude Raptor erin gehangen, met de USB stick gaat wel maar ben Linux noob. Nu met Windows 7 werkt het goed. Moet wel mijne hele collectie gaan renamen omdat veel films niet gezien worden door de scraper.

Wat ik me wel afvraag is hoe je bijvoorbeeld gegevens van een DVDbox kunt laten scrapen. Ik heb seizoen 1 t/m 10 van The Simpsons. Elk seizoen bestaat uit een aantal discs waar weer verschillende episodes op staan. De meeste zijn video_ts mappen en andere weer .iso bestanden. Hoe kan ik dit nu goed laten scrapen zodat ik van elke episode iets te zien krijg?? Ook bij The King of Queens lukt het niet. Ik weet niet waar het probleem nu zit, heb al alles uitgeprobeerd naar mijn mening. Volgens mij ligt het in de bestandsnaamconventies maar ik kan niet precies mijn vinger leggen op waar het mis gaat...

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Voor een iso is het gewoon SxxExxExxExx.iso
Dus seizoen + episodes.
Ik gok dat het voor video_ts hetzelfde zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Me iso's heb ik het nu werkend. Het was inderdaad de iso renamen naar bijvoorbeeld s01e01e02e03e04.iso.

Voor dvdboxen die uit een video_ts map bestaand heb ik het niet werkend.Ik kan toch niet de naam video_ts van die map toch niet wijzigen naar bijvoorbeeld s01e01e02e03e04?

Edit:
Nog een vraag is of jullie al jullie films zoals mkv, m2ts, iso, srt, sup, wmv enz. allemaal in één map hebben? Of hebben jullie elke film in een afzonderlijke map? Moet je dan niet steeds 1 keer meer klikken om de film te starten als je in xbmc door je films bladert?

[ Voor 34% gewijzigd door Techno Overlord op 25-01-2010 01:14 ]

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneski
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-02 18:46
nero355 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:07:
Als je niet wil herinstalleren een ATI 5670 ofzo en indien je dat wel wil een nVidia kaart + Linux gebaseerde XBMC :)
Na een weekendje prutsen met een htpc (xbmc live) van een maatje en een hoop lezen is de conclusie eigenlijk simpel.

ATI levert met de 5000 serie tot nu toe als enige GPU's met bitstreaming support van DTS-HD en Dolby TrueHD.
Het is de vraag of Nvidia anytime soon met een antwoord komt. Hopelijk daarover binnenkort meer.

De enige optie die ik nu zie is een ATI 5000 serie GPU (bijvoorbeeld de 5670), dan is het zaak om of DXVA (ivm win7) aan de praat te krijgen (ik weet de laatste status hiervan niet) en/of een broadcom kaartje dr naast te hangen die het encoden van video content voor zijn kiezen neemt.

pff de echte all-in-one htpc oplossing is er dus nog niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71754

Techno Overlord schreef op zondag 24 januari 2010 @ 22:25:
Nog een vraag is of jullie al jullie films zoals mkv, m2ts, iso, srt, sup, wmv enz. allemaal in één map hebben? Of hebben jullie elke film in een afzonderlijke map? Moet je dan niet steeds 1 keer meer klikken om de film te starten als je in xbmc door je films bladert?
Ik heb al m'n films in een aparte map, zodra ze in de library staan starten ze gewoon met 1 klik. Dat maakt dus niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:41

Snuffel

Vroem!

Ik heb net twee oude laptops weten te scoren, en ik wil er een gebruiken om XBMC te laten lopen op mijn slaapkamer voor louter en alleen muziek.
Wat is handig in deze? Lichte windows installatie of Linux? (ik ben noob op Linux gebied...)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-07 19:57
@reneski

Dr zijn wel mensen die dxva werkend krijgen in xbmc door mpc-hc als externe videoplayer te gebruiken (onder w7 dan), echter is dat helaas niet zo makkelijk voor elkaar te krijgen (ik heb wel wat handleidingen gevolgd maar tot dusver zonder resultaat). Mocht je zin hebben in wat gekloot om dat werkend te krijgen en onder windows willen werken dan is een ati uit de 5000 serie inderdaad de beste keuze (al zou k zelf eerder even wachten en een 54xx/55xx oid kopen), wil je onder linux draaien dan is een nvidia gt210/310 of gt220/320 de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-07 08:42
Snuffel schreef op maandag 25 januari 2010 @ 08:45:
Ik heb net twee oude laptops weten te scoren, en ik wil er een gebruiken om XBMC te laten lopen op mijn slaapkamer voor louter en alleen muziek.
Wat is handig in deze? Lichte windows installatie of Linux? (ik ben noob op Linux gebied...)
ik zou persoonlijk win 7 aanraden. ik ben ook Linux noob, maar had toch wel een gokje gewaagd. helaas zonder Succes. ik kreeg xbmc niet eens geïnstalleerd op Ubuntu. daarnaast als je Windows machines thuis hebt wordt beetje lastig om bestanden heen en weer te slingeren van Linux naar Windows of andersom( correct me if i'm wrong).
waarom had ik toch dan Linux geprobeerd? omdat xbmc voordelen heeft op linux. zoals out of the box support voor MCE remote. daarnaast VDPAU ondersteuning voor nvidia kaarten( hardwarematige versnelling voor video's).
natuurlijk kan je het proberen, maar vraag wat meer inzet van je dan wat ik gedaan heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-06 19:34
The_Ghost16 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:48:
Ik heb dat al eerder aangekondigd, maar helaas had ik toen een gebrek of tijd, maar ik ben bezig met een scraper voor Moviemeter. Ik ben ondertussen aardig ver gevorderd en wil hier even een status update plaatsen.

In principe heb ik alle basis informatie af. Wat lijdt tot de volgende screenshots:
Confluence Skin
PM3.HD Skin
Rapier Skin
Rapier Skin

Op dit moment haal ik de acteurs op van IMDB omdat daar ook de rol vermeld wordt. Maar dit wil ik configurabel maken. Ook moet ik fanart nog toevoegen en de mogelijkheid voor NFO's. Maar dit is allemaal voor later.

Ik maak deze versie nog niet publiekelijk toegankelijk maar mocht je hem willen testen/gebruiken dan kun je mij mailen of pm'en. Graag zou ik ook tips willen ontvangen over welke dingen beter kunnen, welke dingen mis gaan en welke dingen nog ontbreken.
Super! Wat ik leuk zou vinden als er een scraper is die puur alleen het plot van moviemeter haalt, de rest lijkt me beter en meer compleet op imdb.com staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik krijg in XMBC niet de getoonde filmbibliotheek uit de startpost te zien , deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/adkroeze/xbmc/05skin.jpg

Maar op deze wijze:
Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/7489/xmbcscreenshot.jpg

Ik kan in de instellingen ook niks vinden om de weergave te wijzigen. Ik gebruik de standaard skin Confluence.
Er is plot informatie, die zie ik als ik naar filminformatie ga.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
coendeurloo schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:12:
[...]

Super! Wat ik leuk zou vinden als er een scraper is die puur alleen het plot van moviemeter haalt, de rest lijkt me beter en meer compleet op imdb.com staan?
Er zijn idd bepaalde dingen die je beter van IMDB af kunt halen. Maar daar ben ik op dit moment nog mee bezig.
Alle dingen die je zowel van IMDB als van Moviemeter kunt halen wil ik configureerbaar maken dat je zelf kunt kiezen wat je wilt.
Exocet schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:15:
Ik krijg in XMBC niet de getoonde filmbibliotheek uit de startpost te zien , deze dus:
[afbeelding]

Maar op deze wijze:
[afbeelding]

Ik kan in de instellingen ook niks vinden om de weergave te wijzigen. Ik gebruik de standaard skin Confluence.
Er is plot informatie, die zie ik als ik naar filminformatie ga.

Iemand een idee?
Als je in dat film overzicht zit kun je met pijltje naar links een menutje openen. Als je dan het bovenste menu item hebt dan kun je daar de manier van weergeven wijzigen. Weet alleen ff niet hoe die heet O-)

[ Voor 42% gewijzigd door The_Ghost16 op 25-01-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-07 09:22
Techno Overlord schreef op zondag 24 januari 2010 @ 22:25:
Voor dvdboxen die uit een video_ts map bestaand heb ik het niet werkend.Ik kan toch niet de naam video_ts van die map toch niet wijzigen naar bijvoorbeeld s01e01e02e03e04?
Nee maar de bovenliggende map toch wel?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
The simpsons
   |------S01
   |       |------S01E01E02E3E04
   |       |            |------ Video_ts
   |       |------S01E05E6E07E08     
   |                    |------ Video_ts
   |------S02
   |       |------S02E01E02E3E04

enz ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
The_Ghost16 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:21:
[...]

Als je in dat film overzicht zit kun je met pijltje naar links een menutje openen. Als je dan het bovenste menu item hebt dan kun je daar de manier van weergeven wijzigen. Weet alleen ff niet hoe die heet O-)
Dat is 'm , geweldig. Fanart heet de layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneski
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-02 18:46
KAdrifter schreef op maandag 25 januari 2010 @ 09:09:
@reneski

Dr zijn wel mensen die dxva werkend krijgen in xbmc door mpc-hc als externe videoplayer te gebruiken (onder w7 dan), echter is dat helaas niet zo makkelijk voor elkaar te krijgen (ik heb wel wat handleidingen gevolgd maar tot dusver zonder resultaat). Mocht je zin hebben in wat gekloot om dat werkend te krijgen en onder windows willen werken dan is een ati uit de 5000 serie inderdaad de beste keuze (al zou k zelf eerder even wachten en een 54xx/55xx oid kopen), wil je onder linux draaien dan is een nvidia gt210/310 of gt220/320 de beste optie.
In windows is hw acceleratie waarschijnlijk het eenvoudigst door een broadcom kaartje (a 20euro) te gebruiken. Dan heb je ook geen externe player of iets dergelijks nodig.

Wat is de meerwaarde van de 54xx/55xx kaartjes?

Onder linux is nvidia wat betreft hw acceleratie idd het beste maar dan heb je weer geen hd audio bitstreaming support....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
reneski schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:58:
[...]

In windows is hw acceleratie waarschijnlijk het eenvoudigst door een broadcom kaartje (a 20euro) te gebruiken. Dan heb je ook geen externe player of iets dergelijks nodig.

Wat is de meerwaarde van de 54xx/55xx kaartjes?

Onder linux is nvidia wat betreft hw acceleratie idd het beste maar dan heb je weer geen hd audio bitstreaming support....
trueHD, DTS-HD, hdmi 1.3a en een waarschijnlijk lagere prijs, minder energieverbruik en makkelijker passief te koelen dan de 5670 en het verschil in performance ga je in htpc toepassingen toch niet snel merken.
Broadcom kaartjes heb k ook wat van gezien (maar niet veel naar gezocht als ik eerlijk ben), maar zou het zelf liever over de graka gooien, ook al geeft dat wat gekloot met externe players. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat xbmc nog lang zonder dxva blijft...

[ Voor 15% gewijzigd door Bastard op 25-01-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136075

Vraagje;

sinds kort heb ik een LCD-tv (Samsung LE37B650). Ik gebruik nog steeds naar volle tevredenheid een ouderwetse xbox voor XBMC en heb mijn media library (eigenlijk enkel SD-kwaliteit xvid's) op mijn NAS staan. Na de aanschaf van mijn nieuwe tv heb ik een Konig HD-cable voor de xbox gekocht waar het beestje zeer van opvrolijkte.

Nu is mijn vraag of het vervangen van mijn geliefde xbox door een Asrock ION330 zal zorgen voor grote winst wat betreft beeldkwaliteit. De asrock heeft HDMI en kan 1080p aan, wat de XBOX niet echt leuk lijkt te vinden. Maar, ik speel dus eigenlijk enkel xvid's af... Is de Asrock ION330 (of uberhaupt de combo ION + Atom) beter in het upscalen van SD materiaal de xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Anoniem: 136075 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 18:07:
Nu is mijn vraag of het vervangen van mijn geliefde xbox door een Asrock ION330 zal zorgen voor grote winst wat betreft beeldkwaliteit. De asrock heeft HDMI en kan 1080p aan, wat de XBOX niet echt leuk lijkt te vinden. Maar, ik speel dus eigenlijk enkel xvid's af... Is de Asrock ION330 (of uberhaupt de combo ION + Atom) beter in het upscalen van SD materiaal de xbox?
Ik zou lekker je XBOX houden als je niet van plan bent om HD-materiaal te kijken. Hou die 300 euro lekker in je zak, en koop voor een tientje een nieuwe fan voor je Xbox voor nog jaren kijkplezier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136075

mrwolf schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:14:
[...]

Ik zou lekker je XBOX houden als je niet van plan bent om HD-materiaal te kijken. Hou die 300 euro lekker in je zak, en koop voor een tientje een nieuwe fan voor je Xbox voor nog jaren kijkplezier ;)
Noujah, ik wil voornamelijk mijn gehele film collectie (300 films) vervangen door HD-versies. Ik wil uiteraard wel het beste beeld wat ik kan behalen en zal in de toekomst ook vast wel eens een HD film willen kijken.

Wat ik meer wil weten is of het ION+Atom platform het SD materiaal beter oppoetst dan de xbox dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
The_Ghost16 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:48:
Ik heb dat al eerder aangekondigd, maar helaas had ik toen een gebrek of tijd, maar ik ben bezig met een scraper voor Moviemeter. Ik ben ondertussen aardig ver gevorderd en wil hier even een status update plaatsen.

In principe heb ik alle basis informatie af. Wat lijdt tot de volgende screenshots:
Confluence Skin
PM3.HD Skin
Rapier Skin
Rapier Skin

Op dit moment haal ik de acteurs op van IMDB omdat daar ook de rol vermeld wordt. Maar dit wil ik configurabel maken. Ook moet ik fanart nog toevoegen en de mogelijkheid voor NFO's. Maar dit is allemaal voor later.

Ik maak deze versie nog niet publiekelijk toegankelijk maar mocht je hem willen testen/gebruiken dan kun je mij mailen of pm'en. Graag zou ik ook tips willen ontvangen over welke dingen beter kunnen, welke dingen mis gaan en welke dingen nog ontbreken.
Toevoegen van fanart zou wel mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 136075 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:00:
[...]

Wat ik meer wil weten is of het ION+Atom platform het SD materiaal beter oppoetst dan de xbox dit kan?
Waarschijnlijk niet.
De xbox speelt SD materiaal perfect en heb je de keuze uit mplayer en dvdplayer.
mplayer heeft bij mij nog steeds de voorkeur en deze is op andere platformen niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Anoniem: 136075 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:00:
[...]

persoonlijk heb ik weinig met upscallen. naar mijn denken SD matriaal blijft SD matriaal. stap lekker over op
HD en dan geniet je voluit op je LCD.

ik weet niet of er mensen zijn met ervaring van upscalen van SD? misschien kunnen die ervaring vertellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 17:37
sipaan schreef op maandag 25 januari 2010 @ 22:30:
[...]

persoonlijk heb ik weinig met upscallen. naar mijn denken SD matriaal blijft SD matriaal. stap lekker over op
HD en dan geniet je voluit op je LCD.

ik weet niet of er mensen zijn met ervaring van upscalen van SD? misschien kunnen die ervaring vertellen..
Ik kijk meestal vanuit m'n bureaustoel op m'n PC HD films. Dit betekent dat m'n scherm niet bijzonder groot is (22"), maar dat ik er dus wel vrij dicht op zit. Ik zie zeer zeker het verschil tussen 1080p/720p en 480p, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik tussen 480p en 480p upscaled geen tot weinig verschil zie. Zowel met nearest neighbour als met bilineair als bicubic (Plex) en Lanczos (Plex) als upscale algorithme. Als je een stap omhoog wilt moet je dus echt HD gaan kijken, dat is echt een wereld van verschil (mits je scherm/TV groot genoeg is en/of je dicht genoeg op je scherm zit.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
In trunk zit tegenwoordig een lanczos scaler die gebruik maakt van de gpu, dat is zo'n beetje je enige optie als je iets wilt wat beter is dan bilinear, de oude implementatie met libswscale is veel te traag om op een ion te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
Exocet schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:49:
[...]

Toevoegen van fanart zou wel mooi zijn.
Dat is het eerste wat ik ga doen als ik er weer aan ga werken. Dan hoop ik ook gelijk trailers toe te kunnen voegen.

Heb eerst de website die er achter zit geoptimaliseerd aan de hand van gebruikers ervaringen. Dus ik hoop dat die nu stabiel is en vrijwel iedere film gevonden wordt.

EDIT:
Ondertussen heb ik de fanart toegvoegd aan mijn scraper. De nieuwste versie kan hier gedownload worden.

[ Voor 16% gewijzigd door The_Ghost16 op 26-01-2010 16:39 . Reden: URL toegvoegd naar nieuwe scraper ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306362

Ik heb een oude xbox gekocht, met xbmc.
Mijn collega zei dat de nieuwste versie van xbmc erop stond dus met de skin Confluence Skin
Maar die kan ik helemaal nergens vinden. Heeft iemand een link waar ik niet nieuwste versie voor de xbox kan downloaden?

Bedankt alvast!

Verder had ik ook de probleem met de tv series, ik heb het gedaan via de uitleg (structuur) vervolgens kijk ik in het menu bij tv-series en staat alleen de cover en een verhaaltje waar de serie overgaat. Iemand een suggestie?

Ook bedankt hiervoor! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-07 08:59
sipaan schreef op maandag 25 januari 2010 @ 09:10:
[...]

ik zou persoonlijk win 7 aanraden. ik ben ook Linux noob, maar had toch wel een gokje gewaagd. helaas zonder Succes. ik kreeg xbmc niet eens geïnstalleerd op Ubuntu. daarnaast als je Windows machines thuis hebt wordt beetje lastig om bestanden heen en weer te slingeren van Linux naar Windows of andersom( correct me if i'm wrong).
waarom had ik toch dan Linux geprobeerd? omdat xbmc voordelen heeft op linux. zoals out of the box support voor MCE remote. daarnaast VDPAU ondersteuning voor nvidia kaarten( hardwarematige versnelling voor video's).
natuurlijk kan je het proberen, maar vraag wat meer inzet van je dan wat ik gedaan heb :+
Sorry, maar dit is echt onzin wat je hier loopt te verkondigen.
Natuurlijk heeft iedereen zo zijn voorkeur en daar is ook niets mis mee maar argumenten als dat het lastig is bestanden heen en weer te slingeren enzo zijn is gewoon niet waar.
Linux beschikt over een prima werken samba server, hiermee kun je gewoon windows shares aanmaken en kun je naar hartelust je bestanden vanaf een windows station naar je linux bakkie 'slingeren'.

Als je met linux aan de slag gaat en je hebt er niet veel ervaring mee is het wel handig om goed ondersteunde hardware te kiezen, bij voorkeur zelfs hardware die door de xbmc live cd ondersteund word.

Mijn advies voor gebruik van xbmc is dan ook zonder twijfel linux.
Koop bijvoorbeeld een Asrock ION 330 machientje met daarbij een mce compatible remote (+ ontvanger) en binnen een half uurtje heb je een volledig functionerende mediacenter oplossing mbv de live cd en dan te kiezen voor install to disc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
RFdeGroot schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:53:
[...]

Natuurlijk heeft iedereen zo zijn voorkeur en daar is ook niets mis mee maar argumenten als dat het lastig is bestanden heen en weer te slingeren enzo zijn is gewoon niet waar.
Nou... ik heb linux ook geprobeerd maar ik zou het nu alleen nog maar aanraden aan mensen die het leuk vinden om vage foutmeldingen op te lossen, het leuk vinden te kloten met samba en graag in lange tekstuele configfiles lopen te rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
[...]

[...]
Mijn advies voor gebruik van xbmc is dan ook zonder twijfel linux.
[...]en binnen een half uurtje [...]
Ik begrijp je mening en de post van sipaan is ook wat kort door de bocht. :)
Maar mensen die echt nog nooit Linux gebruikt hebben, zijn volgens mij ook beter af met een Windows-versie van XBMC.

Ik heb je posts hier al gezien en het is duidelijk dat Linux voor jou geen probleem is.
Maar zoals Kaasplank hierboven al zegt, komt het toch nog regelmatig voor dat je in Linux foutmeldingen krijgt, waar je als absolute leek helemaal geen weg mee weet. :)

Ik heb ook 6 maand op Linux gedraait, en vond het troubleshooten en zo heel leuk (in het begin :P ), maar er zijn ook mensen die gewoon willen installeren en niet meer naar omkijken.
Dan lijkt Linux me geen geschikte keuze (hoewel het zeker ook heel wat voordelen heeft...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-07 09:22
Wel als je bepaalde hardware hebt en een linux distro gebruikt die alles out of the box ondersteunt.
De Ion systemen zijn een goed voorbeeld, daar bestaan pasklare live cds van zonder dat iets moet ingesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
True, maar geef toe dat er nog steeds een steile leercurve aan Linux zit, bvb als je later wilt upgraden zonder een volledig nieuwe install te doen of zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-07 08:59
Ach ja, een steile leercurve...

sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

klaar... :p

Sorry, nu spiegel ik het natuurlijk wel heel rooskleurig, maar kom op, er bestaat een enorm grote en behulpzame linux community die nooit te beroerd is om je te helpen als je ergens niet uitkomt. En natuurlijk zou ik iemand die nooit met linux heeft gespeeld en geen tijd/zin heeft om het te leren het niet aanraden om een linuxinstall te gebruiken, maar we zitten hier toch op het tweakers forum !?

Als je van de svn versies van xbmc afblijft en dus alleen de repos van de stable releases gebruikt is het volgens mij voor elke tweaker prima te doen.

En dan daarbij zou ik mensen die geen zin/tijd hebben tijd te investeren in configureren van hun mediacenter misschien wel helemaal het gebruik van een mediacenter oplossing afraden, het lijkt me dat die groep mensen zowieso beter af is met een kant en klare nmt oplossing bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306362

Iemand mischien ook andwoord op mijn vraagstelling:
Mijn collega zei dat de nieuwste versie van xbmc erop stond dus met de skin Confluence Skin
Maar die kan ik helemaal nergens vinden. Heeft iemand een link waar ik niet nieuwste versie voor de xbox kan downloaden?

Bedankt alvast!

Verder had ik ook de probleem met de tv series, ik heb het gedaan via de uitleg (structuur) vervolgens kijk ik in het menu bij tv-series en staat alleen de cover en een verhaaltje waar de serie overgaat. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
[...]

wat ik vertelde was mijn ervaring om over te stappen op linux. dus onzin is het niet. ik heb 2 schijven van 1 tb. dus 2 tb totaal. die zijn in NTFS. en xbmc vertikte om bij me bestanden te komen. natuurlijk zullen hier weer methodes voor zijn, maar ik heb geen zin om alles uit te zoeken. dus voor mij is het geen optie als linux noob. en 2tb over netwerk heen slingeren is geen pretje, ik weet niet eens wat Samba is. linux heeft gewoon moeilijke leerdrempel...helaas. want persoonlijk zie ik veel potentie erin, omdat mensen die aan linux werken, werken met plezier ermee.

mijn hardware is compatible met xbmc live, en xbmc op linux heeft zeker zijn voordelen zoals ik eerder aangaf. ik zit hier niet linux te bashen, ik heb juist geprobeerd linux te gebruiken. maar mij is niet gelukt, en aangezien hier een topic is over ervaringen met xbmc, heb ik dit mee gedeelt.
Kaasplank schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:09:
[...]

Nou... ik heb linux ook geprobeerd maar ik zou het nu alleen nog maar aanraden aan mensen die het leuk vinden om vage foutmeldingen op te lossen, het leuk vinden te kloten met samba en graag in lange tekstuele configfiles lopen te rommelen.
AMEN _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
RFdeGroot schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:10:

sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

Sorry, nu spiegel ik het natuurlijk wel heel rooskleurig, maar kom op, er bestaat een enorm grote en behulpzame linux community die nooit te beroerd is om je te helpen als je ergens niet uitkomt. En natuurlijk zou ik iemand die nooit met linux heeft gespeeld en geen tijd/zin heeft om het te leren het niet aanraden om een linuxinstall te gebruiken, maar we zitten hier toch op het tweakers forum !?

Als je van de svn versies van xbmc afblijft en dus alleen de repos van de stable releases gebruikt is het volgens mij voor elke tweaker prima te doen.

En dan daarbij zou ik mensen die geen zin/tijd hebben tijd te investeren in configureren van hun mediacenter misschien wel helemaal het gebruik van een mediacenter oplossing afraden, het lijkt me dat die groep mensen zowieso beter af is met een kant en klare nmt oplossing bijvoorbeeld.
Als tweaker is het inderdaad wel allemaal doenbaar, als je bereid bent wat bij te leren :)
Maar er zijn nu eenmaal mensen die gewoon willen dat het werkt, en verder niks. :P
Anoniem: 306362 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:10:
Iemand mischien ook andwoord op mijn vraagstelling:

Bedankt alvast!

'Kicken' van een topic (niet echt de juiste term hier, maar toch) mag je pas na 24u doen. ;)

Xbox-skins (oa Confluence) vind je op http://code.google.com/p/xbmc-xbox-skins/

Voor je series, geef even een voorbeeldje van je structuur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:09

sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

Probleem is een beetje dat bovenstaande alleen opgaat als je (zoals je zelf eerder ook al aangegeven hebt) hardware hebt die fatsoenlijk ondersteund wordt onder Linux.
Heb je echter wat hardware over wat in een hoek ligt te verstoffen dan kun je van een koude kermis thuis komen met Linux.
Had hier een AMD 4600+ (s939 socket) over met Hauppauge TV kaart plus remote en heb daar een ASUS EAH3450 (vanwege de onboard 7.1 mogelijkheden) bijgekocht om er 'ffies' een HTPC van te maken.
Gekozen voor m'n favoriete distro Debian maar na een paar avonden kloten en de vraag van m'n ega wanneer het nu eindelijk eens zou werken heb ik alsnog XP geinstalleerd.
Geluid via HDMI was een probleem, de juiste device files werden niet aangemaakt tijdens de boot, pulseaudio zat dwars, er was nog iets met lirc.
Had ik eindelijk geluid kwam er alleen filmmuziek uit de front speakers en bleef de centerspeaker stil.
Met (flink) wat meer geduld en veel Google ongetwijfeld op te lossen maar ik wilde films kijken en muziek luisteren en niet met de HTPC zelf bezig zijn.
Het grappige van XBMC op Windows was in mijn geval nu juist dat er nauwelijks iets geconfigureerd hoefde te worden.
Wat onder XP geconfigureerd moest worden had net zo goed geconfigureerd moeten worden onder Linux maar dat stelde nauwelijks iets voor.
XP erop, XBMC erop, drivers voor de TV kaart erop, folders configureren binnen XBMC en de HTPC was volledig klaar voor gebruik.

Voor binnenkort staat er een i3 530 gepland in een Antec Microfusion kast en mogelijk dat ik dan weer ga stoeien met Linux maar de informatie die ik tot nu toe heb kunnen vinden mbt het display in deze kast in combinatie met Linux zorgt voor twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Laatst online: 02-07 22:17
Zo, mijn overgang van Mediaportal naar XBMC een heel eind afgerond

Vooral het verschil in snelheid doet me deugd.
De scrapers zijn zo goed als perfect en kunnen eigenlijk alles herkennen.

Helaas nog geen automated scanner voor nieuwe content (er is denk ik wel e.a. te scripten).

Maar nu het volgende; Ik heb Ziggo en kan via mijn aansluiting live streams bekijken van diverse zenders.

Simpel strm bestandje gemaakt en dit werkt.

Nu zoek ik eigenlijk een soort van PVR/DVR welke deze streams kan plannen en opnemen, of liever nog, een epg welke een scheduler heeft en gelinked kan worden aan streams (ipv kanalen).

Een korte google frenzy leert me dat dit nog wel eens lastig zo niet onmogelijk kan gaan worden, is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Fire69 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:25:
True, maar geef toe dat er nog steeds een steile leercurve aan Linux zit, bvb als je later wilt upgraden zonder een volledig nieuwe install te doen of zo. :)
Het verschilt inderdaad. Ik heb dan jaren Linux ervaring, maar ik ga naar www.kubuntu.org/getkubuntu en klik op download. Doe de cd in mijn computer en klik op install. Ik ga naar www.xbmc.org/download en kopieer een url. Ik installeer een pakketje xbmc en ben klaar. Linux zelf installeren echt niet zo moeilijk. De problemen ontstaan als mensen een share willen, 7.1 geluid, HD hardware acceleratie, etc ;)

sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

Sowieso zou ik aanraden om niet constant te updaten. Die htpc hoeft 9 van de 10 keer niet de nieuwste software te hebben. Als het eenmaal werkt (en dat kan heel snel) gewoon lekker laten draaien :)
Zo'n Linux bak is (eenmaal stabiel) jaren zo in stand te houden, met slechts een keer een update.
sipaan schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:14:
[...]

wat ik vertelde was mijn ervaring om over te stappen op linux. dus onzin is het niet. ik heb 2 schijven van 1 tb. dus 2 tb totaal. die zijn in NTFS. en xbmc vertikte om bij me bestanden te komen. natuurlijk zullen hier weer methodes voor zijn, maar ik heb geen zin om alles uit te zoeken. dus voor mij is het geen optie als linux noob. en 2tb over netwerk heen slingeren is geen pretje, ik weet niet eens wat Samba is. linux heeft gewoon moeilijke leerdrempel...helaas. want persoonlijk zie ik veel potentie erin, omdat mensen die aan linux werken, werken met plezier ermee.
Wel grappig om dit te lezen. NTFS zegt je wel wat, Samba niet. Ik heb ook wat mensen Linux voorgeschoteld, die daar nu goed mee overweg kunnen (verder geen / nauwelijks Windows ervaring). Die zullen onderhand wel van Samba gehoord hebben, maar NTFS zegt ze nog helemaal niets :P

Het is eigenlijk de "opvoeding" en daarmee opgedane ervaring die dit soort dingen zal bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
LiquidSmoke schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:22:
Zo, mijn overgang van Mediaportal naar XBMC een heel eind afgerond

Vooral het verschil in snelheid doet me deugd.
De scrapers zijn zo goed als perfect en kunnen eigenlijk alles herkennen.

Helaas nog geen automated scanner voor nieuwe content (er is denk ik wel e.a. te scripten).
Je kunt instellen dat ie update met het opstarten of gewoon even update geven via context menu of je maakt een key op je remote met de functie: UpdateLibrary(database,[path])
Maar nu het volgende; Ik heb Ziggo en kan via mijn aansluiting live streams bekijken van diverse zenders.

Simpel strm bestandje gemaakt en dit werkt.

Nu zoek ik eigenlijk een soort van PVR/DVR welke deze streams kan plannen en opnemen, of liever nog, een epg welke een scheduler heeft en gelinked kan worden aan streams (ipv kanalen).

Een korte google frenzy leert me dat dit nog wel eens lastig zo niet onmogelijk kan gaan worden, is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Er is wel het een en ander gaande voor tv ondersteuning.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=469175#post469175

En er is nog iemand bezig...
http://www.scintilla.utwente.nl/~marcelg/xbmc/
http://www.scintilla.utwente.nl/~marcelg/xbmc/images/

Afbeeldingslocatie: http://img177.imageshack.us/img177/8421/screenshot027o.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 26-01-2010 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
mithras schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:32:
Wel grappig om dit te lezen. NTFS zegt je wel wat, Samba niet. Ik heb ook wat mensen Linux voorgeschoteld, die daar nu goed mee overweg kunnen (verder geen / nauwelijks Windows ervaring). Die zullen onderhand wel van Samba gehoord hebben, maar NTFS zegt ze nog helemaal niets :P

Het is eigenlijk de "opvoeding" en daarmee opgedane ervaring die dit soort dingen zal bepalen.
hehe en dat ontken ik ook niet. ik ben opgegroeid met windows, en daarmee voel ik me ook echt een tweaker, daarmee ben ik doorzetter omdat ik de weg ken. maar linux is andere wereld, ik kreeg xbmc niet eens geinstalleerd :+ . heb mediaportal met succes gebruikt 2 jaar lang. maar na tijdje begonnen codecs leuk te doen, vandaar dat ik ben overgestapt op xbmc, vanwege snelheid, skins en gebruiksgemakt(kant en klaar). dus mijn ervaring dat ik mediaportal heb gebruik zegt toch wel dat ik wel degelijk tweaker ben. mediaportal configreren en alles naar wens instellen is geen pretje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 22:29
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.2.0b7 online gezet. Hieronder staan de changes:

Changelog v3.2.0b7 - 2010-01-26 (Needs at least XBMC revision R17016)
  • Removed: Kanalenkiezer for the time being, because they start to link to HTML more and more
  • Fixed: Turbo Nick RTMP urls
  • Fixed: Freecaster.tv
  • Updated: SVT to handel AJAX calls beter (Issue 151)
  • Added: Confluence Skin
  • Fixed: added some code to make sure XOT updater does not suffer from a googelcode-page bug
  • Fixed: Bug with closing of progressbar
  • Added: Contextmenu Close support
Een opmerking: Het Kanalenkiezer kanaal heb ik verwijderd, aangezien deze steeds meer door ging linken naar HTML pagina's op verschillende sites. Dat is gewoon niet te doen.

Installatie
  • Backup je xot.db file.
  • Verwijder altijd eerst de oude versies ipv. deze te overschrijven.
  • Als plugin: copieer de inhoud van de zip/7z naar de XBMC\Plugin\Video folder. Je moet daarna XOT toevoegen als Source in het Video scherm. Dat gaat via het contextmenu. Meer info op de XBMC wiki.
  • Als script: kopieer de inhoud van de zip/7z naar de XBMC\Scripts folder.
Problemen hoor ik via de Issue List van de GoogleCode pagina van XOT (http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile). Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.

Streamen & Linux/Win32
Onder XBMC Linux en Win32 gaat het stream nog niet zo lekker. Met name MMS streams (RTL, NOS) lopen voor geen meter. Ik heb wel een fix aangebracht (samen met Menno) om ze beter werkend te krijgen, maar nu duurt het cachen heel lang. Ikzelf kan hier vanuit XOT weinig aan doen. Enkel posten op het XBMC forum (plaats de URL's van de stream welke je in de uzg.log kan vinden) zodat de devs ze kunnen bekijken.

RTL & DRM
RTL gebruikt tegenwoordig voor de meer populaire programma's DRM (Digital Rights Management) beveiliging. Deze wordt niet ondersteund door XBMC. Probeer je deze wel af te spelen, al het resulteren in een zwart scherm met rare blokjes en constant uit de cache lopen van je stream. Ook hier weer: ik kan er niks aan doen.

De toekomst
XBMC wordt na de komende versie niet meer voor de XBOX ontwikkeld! Een ramp! Maar ja, het zat er wel dik aan te komen. Wat gaat er dan nu met XOT gebeuren? Niks bijzonders, die gaat gewoon door, al moet de streaming support wel een stuk verbeteren. Om verder te kunnen ontwikkelen ga ik maar sparen voor een mooie HTPC met XBMC Live of Ubuntu. De voorkeur gaat uit naar zo'n ION chipset ding, dat er mooi uit ziet met een hoge WAF (Wife Acceptance Factor). Maar het kan nog wel even duren voordat ik die heb.

De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/uitzendinggemist of op de googlecode pagina: http://code.google.com/p/xot-uzg/downloads/list

Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

aval0ne schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:39:
[...]

Nee maar de bovenliggende map toch wel?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
The simpsons
   |------S01
   |       |------S01E01E02E3E04
   |       |------S01E05E6E07E08     
   |                    |------ Video_ts
   |------S02
   |       |------S02E01E02E3E04

enz ...
Ik heb het precies zo aangemaakt. Echter lukt he me alleen de .iso files te zien. De video_ts mappen herkent ie niet als serie. Als ik doorklik, kom ik ook in de video_ts map ipv dat de dvd gestart wordt. Heeft iemand een ander idee hoe ik de video_ts mappen kan laten scrapen net als de iso bestanden?

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Ik ben er nog steeds niet uit. ik heb nu zowel een:

Philips OVU412000 USB IR Remote Receiver

En:

De orginele Microsoft MCE remote met ontvanger (versie 2 schijnt)

Ik heb zowel de orginele E-Home drivers geprobeerd (dat zijn de M$ drivers uit xp)
en de MCE Remote Replacement Driver

Bijde zou het volgens de device manager prima moeten werken, maar helaas hij reageert totaal nergens op (lichtjes op bijde ontvangers lichten wel op) maar de pc of xbmc doet helaas niets.

Ook met eventghost geeft hij de melding dat er geen compatible hardware is gevonden (zoals bijv de plugin van de mce remote)

Dit is zowel het geval als met de M$ remote als met mijn Harmony 555

Ik houd het toch echt op een driverprobleem oid, ik zit iig helemaal vast.

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Laatst online: 02-07 22:17
Anoniem: 255178 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:03:
[...]

Je kunt instellen dat ie update met het opstarten of gewoon even update geven via context menu of je maakt een key op je remote met de functie: UpdateLibrary(database,[path])

[...]

Er is wel het een en ander gaande voor tv ondersteuning.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=469175#post469175

En er is nog iemand bezig...
http://www.scintilla.utwente.nl/~marcelg/xbmc/
http://www.scintilla.utwente.nl/~marcelg/xbmc/images/

[afbeelding]
Tnx, TV gedeelte zal ik even de gaten houden, helaas kan de mediaportal TV server nog steeds niet met MMS streams overweg.

Wat betreft het updaten, ik heb nu op mijn harmony een knop toegewezen hiervoor, werkt perfect. Even nog Eventghost bijwerken dat de bieb ook geupdate word wanneer ik uit standby kom.

@GroteBozeWolf
Ik heb gister meteen de update geinstalleerd, en het werkt allemaal weer prima :)

Is het ook mogelijk om zelf streams toe te voegen? Ik ben absoluut niet thuis in Python, misschien is er een 'leeg' kanaal welke een tekstbestand parsed ofzo?

Verder is de WAF factor goed, de vrouw kijkt weer GTST wanneer het haar uitkomt.

@Centropy
Sluit je de ontvanger via een hub aan of rechtstreeks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
ik heb kleine probleempje, heb per ongeluk mijn hele prison break serie verwijderd. dus heb all me dvdtjes opnieuw geript en deze structuur aangegeven:
tv series\prison break\season 1\ prisonbreak.s01e1e2e3e4\vob bestanden
alleen nu wordt prison break als serie gevonden, maar geen seizoenen of afleveringen.

iemand een idee waar het mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Centropy schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 23:11:

En:

Ik heb zowel de orginele E-Home drivers geprobeerd (dat zijn de M$ drivers uit xp)

Bijde zou het volgens de device manager prima moeten werken, maar helaas hij reageert totaal nergens op (lichtjes op bijde ontvangers lichten wel op) maar de pc of xbmc doet helaas niets.

Ook met eventghost geeft hij de melding dat er geen compatible hardware is gevonden (zoals bijv de plugin van de mce remote)

Helpt dit : nero355 in "Media Portal alternatief voor Windows Me..." :?
IR Server is voor MediaPortal EN XBMC :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

@Centropy
Sluit je de ontvanger via een hub aan of rechtstreeks?
Via een Hub, maar ook rechtstreeks (Frontpanel) doet hij 0... ga zo ook is die andere truck maar proberen ook al staat er toch echt xp only bij.

Edit: ik zie net dat ik dat al geprobeerd had met dus de mce replacement drivers.... :'(

[ Voor 18% gewijzigd door Centropy op 27-01-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
Centropy schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 23:11:

En:

Heb Media Portal al een tijd draaien en nu XBMC erbij, heb originele MCE remote in combo met 555, niets veranderd aan instellingen, kan beide bedienen.
Ik draai op XP 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

blackburst schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:18:
[...]

Heb Media Portal al een tijd draaien en nu XBMC erbij, heb originele MCE remote in combo met 555, niets veranderd aan instellingen, kan beide bedienen.
Ik draai op XP 32.
Ja ik dus Windows Home Server, denk dat het daar het probleem zit.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Over Linux-verhaal:

Laatst een HTPC samengesteld voor een vriend (ION). Hij kreeg de spullen binnen en ik had de PC in elkaar gezet. Ik kon pas 2 dagen later terugkomen om XBMC Live te installeren, maar zo lang wilde hij niet wachten. Toen heb ik hem de download link gegeven van XBMC Live, en zijn bios boot volgorde goed gezet. 's Avonds kreeg ik een telefoontje dat alles perfect werkte, hij had 0 Linux-kennis, alleen ervaring met XBMC op de Xbox1. Laptopje ernaast voor troubleshooting doet wonderen, vooral omdat 1 miljoen mensen je voor zijn gegaan :)
Voor binnenkort staat er een i3 530 gepland in een Antec Microfusion kast en mogelijk dat ik dan weer ga stoeien met Linux maar de informatie die ik tot nu toe heb kunnen vinden mbt het display in deze kast in combinatie met Linux zorgt voor twijfel.
Ik heb ook interesse in deze kast en een korte google ronde gemaakt. In de kast zit een iMon ding, en er waren mensen die remote en display werkend hebben gekregen. De code zou zelfs misschien in XBMC Live opgenomen worden. Ff kijken of ik het nog terugvind, was paar weken geleden dat ik zocht.

[ Voor 33% gewijzigd door Crackh34d op 27-01-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171536

Ik gebruik al een hele tijd xbmc op mijn oude xboxje en ben er zeer content mee, binnenkort neem ik misschien ook een ION machientje om HD content af te kunnen spelen. Echter ik zit nog wel met een praktische vraag rondom mijn digitale muziekcollectie in xbmc.

Mijn muziekcollectie staat op de vaste pc in de werkkamer, van deze map heb ik netwerkshare gemaakt die ik via xbmc kan inlezen. De muziekcollectie zelf is netjes geordend in mapjes (albums, los, mixjes etc)

Omdat ik een iphone heb, gebruik ik op mijn vaste pc iTunes om de muziek te ordenen en af te spelen. Via itunes geef ik de muziek de juiste tags zodat alles op een juiste manier in de i-tunes bibliotheek komt te staan.

Echter ik luister ook vaak muziek via xbmc op mijn xbox die is aangesloten op de tv in de woonkamer. Binnen xbmc wil ik ook graag een muziekbibliotheek, echter deze moet ik dan weer apart opbouwen, want niet altijd even goed en snel gaat (omdat de iTunes tags niet worden meegenomen in XBMC).

Weten jullie ook een manier om de itunes bibliotheek te importeren in xbmc? Of is het beter om je muziek rechtstreeks in de windowsmappen te taggen en daarna te importeren in verschillende muziekprogramma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MediaStream v1.60 is vandaag uitgekomen.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=68610

Heb gelijk maar weer MediaStream-x geupdate.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=68706

Homescreen draait nu geweldig op de xbox !!! en de rest natuurlijk ook :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-07 09:10
sipaan schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 10:18:
ik heb kleine probleempje, heb per ongeluk mijn hele prison break serie verwijderd. dus heb all me dvdtjes opnieuw geript en deze structuur aangegeven:
tv series\prison break\season 1\ prisonbreak.s01e1e2e3e4\vob bestanden
alleen nu wordt prison break als serie gevonden, maar geen seizoenen of afleveringen.

iemand een idee waar het mis gaat?
Had je dit in het verleden wel werkend? Bij mijn weten kan dit namelijk alleen als je ze als iso hebt opgeslagen. Met een video_ts map met vob bestanden gaat dit volgens mij niet werken. (Is mij althans nooit gelukt en heb ook nooit van iemand gehoord dat dat lukte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-07 09:10
Techno Overlord schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:00:
[...]

Ik heb het precies zo aangemaakt. Echter lukt he me alleen de .iso files te zien. De video_ts mappen herkent ie niet als serie. Als ik doorklik, kom ik ook in de video_ts map ipv dat de dvd gestart wordt. Heeft iemand een ander idee hoe ik de video_ts mappen kan laten scrapen net als de iso bestanden?
Zie m'n post hierboven.... Volgens mij kan dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:08
GroteBozewolf schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:00:
Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.
Bedankt voor deze prachtige plugin :)

Zojuist het journaal en een aantal andere filmpjes gekeken op mijn xbmc linux installatie en dit werkt prima. Alleen bij uitzendinggemist is er een optie om te zoeken, als ik dit probeer dan reageert vervolgens niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
xburchartz schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:10:
[...]

Had je dit in het verleden wel werkend? Bij mijn weten kan dit namelijk alleen als je ze als iso hebt opgeslagen. Met een video_ts map met vob bestanden gaat dit volgens mij niet werken. (Is mij althans nooit gelukt en heb ook nooit van iemand gehoord dat dat lukte)
ik heb in verleden met andere series werkend gekregen maar zoals je zei alleen met iso. ik had nooit met video_ts mappen geprobeerd. blijkbaar werkt dit alleen met iso's. dat wordt stuk of 20 dvd's omzetten naar iso. bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 22:29
thys schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:34:
[...]

Bedankt voor deze prachtige plugin :)

Zojuist het journaal en een aantal andere filmpjes gekeken op mijn xbmc linux installatie en dit werkt prima. Alleen bij uitzendinggemist is er een optie om te zoeken, als ik dit probeer dan reageert vervolgens niets meer.
Meer mensen met dit probleem?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Ik heb nu al twee keer opnieuw de laatste installatie uitgevoerd van XBMC, maar nog slaag ik er niet in om SVN & Apple Trailers correct te laten werken..
Bij SVN zouden toch alle nieuwe updates te zien moeten zijn? Bij mij komt er niets.
En die apple trailers werken ook niet, er gebeurt niets wanneer ik deze aanklik. WAT doe ik nu verkeerd? :/ Ik werk met XP, heb ook dit een tijdje gedraaid op Linux (en werkte daar eigenlijk beter, want m'n rewind en andere toetsen werkten dan correct) 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Blackminister op 28-01-2010 10:42 ]

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Blackminister schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:41:
Bij SVN zouden toch alle nieuwe updates te zien moeten zijn? Bij mij komt er niets.
En die apple trailers werken ook niet, er gebeurt niets wanneer ik deze aanklik. WAT doe ik nu verkeerd? :/ Ik werk met XP, heb ook dit een tijdje gedraaid op Linux (en werkte daar eigenlijk beter, want m'n rewind en andere toetsen werkten dan correct) 8)7
Je wacht niet lang genoeg :)

Ik heb ook het probleem gehad en de Apple trailers er maar weer vanaf gegooid. Het script starten duurt 20 seconden, een genre ophalen minstens zoveel tijd en bij het afspelen van de trailer ben ik afgehaakt. Als ik een trailer wil zien, moet dat snel kunnen. Uiteindelijk ben je 5 minuten aan het wachten om 2 minuten film af te kunnen spelen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342477

Klein vraagje..
Onder Windows 7 heb ik de recentste versie van XBMC draaien.

Kan deze nu wel of niet blu-ray iso's en .mt2s files draaien?
Want ik hoor hier wisselende verhalen over..

Bij mij werkt het iig NIET. (is dat nog afhankelijk van codecs?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:26
Probleempje.

eerst maar even de setup.

Asus barebone P5N9300
Celeron 3200
Onkyo SR-507

Software
Windows 7 32bits
xbmc 9.11
nvidia 196.21
HDMI audio 1.00.00.63
MCP-HC 1.31.557
CoreAVC 2.0

Ik heb xbmc zo ingesteld dat hij media player classic HC gebruikt als externe speler. In MCP-HC heb ik alleen de CoreAVC 2.0 decoder ingesteld zodat hij gebruik maakt van DXVA.

Het liefst zou de audio undecoded naar de reciever willen sturen maar ik krijg het niet voor elkaar. Mogelijk mis ik ergens een instelling of dergelijke. Op de versterker blijft nu PCM staan terwijl ik hier DTS of dergelijke verwacht. Heb ik nu verkeerde verwachten op moet ik ergens iets instellen?

[ Voor 8% gewijzigd door TWFpa2Vs op 28-01-2010 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
TWFpa2Vs schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:37:
..
Ik heb xbmc zo ingesteld dat hij media player classic HC gebruikt als externe speler. In MCP-HC heb ik alleen de CoreAVC 2.0 decoder ingesteld zodat hij gebruik maakt van DXVA.

Het liefst zou de audio undecoded naar de reciever willen sturen maar ik krijg het niet voor elkaar. Mogelijk mis ik ergens een instelling of dergelijke. Op de versterker blijft nu PCM staan terwijl ik hier DTS of dergelijke verwacht. Heb ik nu verkeerde verwachten op moet ik ergens iets instellen?
Speel eens bij Options -> Internal Filters met de checkboxen voor DTS en AC3 en bij
Options -> Internal Filters -> Audio Switcher zou ik het built-in audio switcher filter uitzetten.
En heb je bij Options -> Playbak -> Output de juiste DirectShow Audio gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
werken dit soort settings wel als ik een externe player gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
TWFpa2Vs schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:10:
werken dit soort settings wel als ik een externe player gebruik?
Ik heb het over settings in MCP-HC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171536

http://xbmc.org/wiki/?title=ITunes_(DAAP)

Hieruit begrijp ik dus dat je t/m iTunes 6 de library wel kon exporteren naar xbmc. Heeft niemand hetzelfde probleem hiermee??, of wordt xbmc meer voor video gebruikt?
Anoniem: 171536 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 15:01:
Ik gebruik al een hele tijd xbmc op mijn oude xboxje en ben er zeer content mee, binnenkort neem ik misschien ook een ION machientje om HD content af te kunnen spelen. Echter ik zit nog wel met een praktische vraag rondom mijn digitale muziekcollectie in xbmc.

Mijn muziekcollectie staat op de vaste pc in de werkkamer, van deze map heb ik netwerkshare gemaakt die ik via xbmc kan inlezen. De muziekcollectie zelf is netjes geordend in mapjes (albums, los, mixjes etc)

Omdat ik een iphone heb, gebruik ik op mijn vaste pc iTunes om de muziek te ordenen en af te spelen. Via itunes geef ik de muziek de juiste tags zodat alles op een juiste manier in de i-tunes bibliotheek komt te staan.

Echter ik luister ook vaak muziek via xbmc op mijn xbox die is aangesloten op de tv in de woonkamer. Binnen xbmc wil ik ook graag een muziekbibliotheek, echter deze moet ik dan weer apart opbouwen, want niet altijd even goed en snel gaat (omdat de iTunes tags niet worden meegenomen in XBMC).

Weten jullie ook een manier om de itunes bibliotheek te importeren in xbmc? Of is het beter om je muziek rechtstreeks in de windowsmappen te taggen en daarna te importeren in verschillende muziekprogramma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
Ik heb vandaag mijn website achter mijn moviemeter scraper verbeterd en geupdate.

Ook heb ik een website gemaakt waarop te zien is wat gefixed is, wat er op de TODO lijst staat en welke versie's er zijn inclusief download links.
De website is: XBMC Moviemeter Scraper

Zou deze link ook toegevoegd kunnen worden aan de start post?

[ Voor 9% gewijzigd door The_Ghost16 op 28-01-2010 16:46 . Reden: laatste zin toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
nou dolby digital werkt nu. echter werkt dts nu niet. heeft iemand dat werkend gekregen in windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
The_Ghost16 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:45:
Ik heb vandaag mijn website achter mijn moviemeter scraper verbeterd en geupdate.

Ook heb ik een website gemaakt waarop te zien is wat gefixed is, wat er op de TODO lijst staat en welke versie's er zijn inclusief download links.
De website is: XBMC Moviemeter Scraper

Zou deze link ook toegevoegd kunnen worden aan de start post?
knap werk _/-\o_ hou het zeker in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265874

ZOU iemand mij willen helpen hoe ik de instellingen kan instellen dat in bibliotheek geen meer dan 100x 'STREAM' komt te staan ?

Het word waarschijnlijk veroorzaakt door de mapstructuur van Bluray films.

http://yfrog.com/j6streamnaamloosj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoe ziet die mapstructuur er dan uit :?

Scrapers zoeken op map naam of op naam van de video file.

Wat heb je ingesteld bij de scraper ?
Heb je al eens een externe scraper geprobeerd ?
Of een nfo file met imdb url ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Waarschijnlijk heb je niet aangeduid dat hij de foldernaam moet gebruiken en heten al je BR-rips stream.m2ts? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mithras schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:03:
[...]
Je wacht niet lang genoeg :)

Ik heb ook het probleem gehad en de Apple trailers er maar weer vanaf gegooid. Het script starten duurt 20 seconden, een genre ophalen minstens zoveel tijd en bij het afspelen van de trailer ben ik afgehaakt. Als ik een trailer wil zien, moet dat snel kunnen. Uiteindelijk ben je 5 minuten aan het wachten om 2 minuten film af te kunnen spelen :z
Apple Movie Trailers Lite (plugin): werkt perfect ! gelijk de lijst en trailers starten snel.
Apple Movie Trailers Script: werkt ook perfect ! echter moet deze wel eerst een database opbouwen / venieuwen (wat je hebt ingesteld) maar een maal daar dan ook trailers starten snel. ooit moet je wat langer wachten.

Gebruik een recente build en SVN repo installer om de nieuwste versie van script/plugin te downloaden.
Advies: verwijder eerst de oude script/plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

TWFpa2Vs schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:05:
nou dolby digital werkt nu. echter werkt dts nu niet. heeft iemand dat werkend gekregen in windows 7?

Als je iets specefiekers kan zijn... hier bij een bakje wat ik voor een maat had gemaakt dee hij prima dts onder win7 namelijk.

Bij mij ging dat prima maar ik had het via een optische kabel via de onboard soundcard naar me receiver en niet via hdmi... hdmi is ook aangesloten maar dan heb ik me geluid dus op de tv en dat wou ik niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Centropy op 29-01-2010 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Ik zou het liefst de audio over HDMI doorvoeren aangezien die 8 kanalen ondersteund. en SPDIF maar 2?
mijn aansluitschema is zo: PC met HDMI naar Reciever en alleen beeld door naar TV. Toch ziet het HDMI options scherm er zo uit. Afbeeldingslocatie: http://i423.photobucket.com/albums/pp313/freddyemmer/hdmi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

xburchartz schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:10:
[...]

Ik heb hier iets op gevonden maar nog niet getest. Te druk met afstuderen. Je moet dus een advancedsettings.xml in je UserData map zetten. Hierin komt (oa) informatie over je naamconventies van je TV-series met dvd's met meerdere afleveringen. De code ziet als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
  <tvshowmatching append="no">
    <regexp>\[[Ss]([0-9]+)\]_\[[Ee]([0-9]+)\]?([^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp>
    <regexp>[\._ \[\-\\/]([0-9]+)x([0-9]+)([^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp>
    <regexp>[Ss]([0-9]+)[\.\-]?[Ee]([0-9]+)([^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp>
    <regexp>[\._ \-\\/]([0-9]+)([0-9][0-9])([\._ \-][^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp>
  </tvshowmatching>

Meer info hier en hier. Als iemand het werkend krijgt, moet het hiermee gelukt zijn. Ik kan het zelf pas volgende week ergens testen...

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Anoniem: 255178 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:47:
[...]

Apple Movie Trailers Lite (plugin): werkt perfect ! gelijk de lijst en trailers starten snel.
Apple Movie Trailers Script: werkt ook perfect ! echter moet deze wel eerst een database opbouwen / venieuwen (wat je hebt ingesteld) maar een maal daar dan ook trailers starten snel. ooit moet je wat langer wachten.

Gebruik een recente build en SVN repo installer om de nieuwste versie van script/plugin te downloaden.
Advies: verwijder eerst de oude script/plugin.
Sja, dat is nu net het probleem. Mijn SVN Repo doet NIETS en ik heb al 2x build 9.11 geinstalleerd.
SVN: Check updates geeft me dan de items die niet in SVN staan. Als ik dan naar keuze eronder ga (uit m'n hoofd add-ons.. of zoiets.. als ik dit aanklik, gebeurt er niets... ook niet met de andere 5 keuzes onder 'check updates'

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187449

Ik gebruik XBMC op ubuntu met de confluence skin.
alles werkt op wat kleine dingetjes na (scrapers/structuur ect.)

maar wat ik eerst erg graag aan de praat wil krijgen is het 'uitzending gemist' script.

heb XOT-Uzg.v3.2.0b6.zip geplaatst in usr/share/xbmc/scripts en verwachte nu via de keuze scripts in xbmc te kunnen kiezen, dat is niet zo.

moet je dat script starten via een regel in autexec.py ?

of maak ik nou een enorme denkfout en is dat script alleen voor de xbox ofzo.
duidelijk dat ik een xbmc beginner ben natuurlijk.

wie schijnt er wat licht .. ik kom er niet uit.

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Anoniem: 187449 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:27:
Ik gebruik XBMC op ubuntu met de confluence skin.
alles werkt op wat kleine dingetjes na (scrapers/structuur ect.)

maar wat ik eerst erg graag aan de praat wil krijgen is het 'uitzending gemist' script.

heb XOT-Uzg.v3.2.0b6.zip geplaatst in usr/share/xbmc/scripts en verwachte nu via de keuze scripts in xbmc te kunnen kiezen, dat is niet zo.

moet je dat script starten via een regel in autexec.py ?

of maak ik nou een enorme denkfout en is dat script alleen voor de xbox ofzo.
duidelijk dat ik een xbmc beginner ben natuurlijk.

wie schijnt er wat licht .. ik kom er niet uit.

bvd
Ik heb de map (niet de zip, uitpakken!) staan in ~/.xbmc/scripts en in ~/.xbmc/plugins/video. ~ staat hier voor je home directory (dus met gebruikersnaam borroz is het /home/borroz/. Dan kan je in het menu het script vinden onder scripts en bij plugins onder het submenu van video :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mithras schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:55:
[...]
Ik heb de map (niet de zip, uitpakken!) staan in ~/.xbmc/scripts en in ~/.xbmc/plugins/video. ~ staat hier voor je home directory (dus met gebruikersnaam borroz is het /home/borroz/. Dan kan je in het menu het script vinden onder scripts en bij plugins onder het submenu van video :)
bedankt voor je reaktie :)

de folder plugins/video zie ik niet .. :'(

Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/2140/nopluginfolder.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 187449 op 29-01-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:41
Je zit in de verkeerde map. Kijk nou nog eens wat er in bovenstaande reactie staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mythling schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 15:39:
Je zit in de verkeerde map. Kijk nou nog eens wat er in bovenstaande reactie staat :P
whahahahaha... kom er net achter 8)7
en nu werkt het.. tnx

Afbeeldingslocatie: http://img715.imageshack.us/img715/9528/uitzgemist.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 187449 op 29-01-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

TWFpa2Vs schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 07:02:
Ik zou het liefst de audio over HDMI doorvoeren aangezien die 8 kanalen ondersteund. en SPDIF maar 2?
mijn aansluitschema is zo: PC met HDMI naar Reciever en alleen beeld door naar TV. Toch ziet het HDMI options scherm er zo uit. [afbeelding]
Digitaal Coax of Toslink (optisch) doen gewoon meerkanaals uitsturen ofwel dts en dd 5.1 en dd 5.1ex
Alleen voor de nieuwe audioformaten DTS-HD etc moet je hdmi hebben en een versterker die dat aankan.

PS: ff in XBMC je output op digital zetten voor meerkanaals. vind je in settings.

Ps2: er is ook nog maar 1 soundkaart naar mijn weten die het uitstuurd namelijk zon hele peperdure Xonar van asus.

[ Voor 13% gewijzigd door Centropy op 29-01-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Blackminister schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 09:02:
[...]

Sja, dat is nu net het probleem. Mijn SVN Repo doet NIETS en ik heb al 2x build 9.11 geinstalleerd.
SVN: Check updates geeft me dan de items die niet in SVN staan. Als ik dan naar keuze eronder ga (uit m'n hoofd add-ons.. of zoiets.. als ik dit aanklik, gebeurt er niets... ook niet met de andere 5 keuzes onder 'check updates'
Check updates betekend dat:
Alle aanwezige scripts/plugins (op je xbmc systeem) gekeken word naar updates, dus ook je svn repo installer plugin.
Als er bij staat dat er een nieuwe versie is update 'm dan. We zijn inmiddels bij versie 1.8.3
Dit geld ook voor al je andere scipts.

BTW: Zo zou de lijst in svn repo inst. eruit moeten zien. ;)
Check for updates
DANDAR3-xbmc-addons
Passion-xbmc
Queep
xbmc-addons
xbmc-addons-Chinese
xbmc-scripting
xbmc-xbox-skins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fire69 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 21:52:
Waarschijnlijk heb je niet aangeduid dat hij de foldernaam moet gebruiken en heten al je BR-rips stream.m2ts? :P
Correct :P

Dus ik kan natuurlijk ook de m2ts aanpassen.. Maar dat zijn er soms wel 20 stuks in een map..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255178 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 21:35:
Hoe ziet die mapstructuur er dan uit :?

Scrapers zoeken op map naam of op naam van de video file.

Wat heb je ingesteld bij de scraper ?
Heb je al eens een externe scraper geprobeerd ?
Of een nfo file met imdb url ?
Dus als ik een eigen .nfo file aanmaak. Met daarin de URL die leid naar de Imdb van de juiste film. In XBMC dan de informatie handmatig laat zoeken (of laat bladeren weet zo 1,2,3 niet welke toepassing het is)
Kun je op die manier dus ook de films die geen informatie toegewezen krijgen 'wel' info laten verkrijgen. ?

Heb nog geen externe scrapper geprobeerd.

Ben vrij newby hier overal in :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yep ;)
Zie Movie nfo files containing an URL
http://xbmc.org/wiki/?tit...t_Library#Video_nfo_Files

Maar wil je het gewoon gelijk goed doen, zou ik gaan voor externe scraper :)
Dan krijgt de nfo een inhoud zoals boven in page van de link te zien is.

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 29-01-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
een van de tweakers hier is zo vriendelijk geweest om mij te helpen bij het werkend krijgen van dxva onder xbmc (door mpc:hc als externe speler aan te gebruiken), gewoon de laatste editie van xbmc en mpc:hc geinstalleerd en deze link gevolgd, 't is me zelfs in half-beschonken toestand gelukt (kwam terug van een feestje) dus de uitleg in de link is duidelijk genoeg:).

[ Voor 148% gewijzigd door Bastard op 30-01-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Je linkje werkt niet ;)

Ik heb alles werkend zoals ik wil, ik boot naar linux voor video/tv/muziek en naar windows voor uitzending gemist want niet alles werkt op linux daarmee. Het enige wat ik nog even moet fixen is 24P playback maar dat ziet er niet zo moeilijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
Bedankt voor de tip van de link, heb het even gefixt.
24p playback is dacht ik te fixen in de instellingen van je graka, of anders in de instellingen van xbmc zelf (system settings - video - playback - adjust display refresh rate to match video)
Pagina: 1 ... 5 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.