Paar dagen al las ik. Hier doet het updaten van TV Series ook niks meersipaan schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:53:
thetvdb.com ligt plat? ik kan geen info ophalen...

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Paar dagen al las ik. Hier doet het updaten van TV Series ook niks meersipaan schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:53:
thetvdb.com ligt plat? ik kan geen info ophalen...
Voor zover ik weet kan dat prima, je kunt het ook op een usb stick installeren als je die hebt liggen.Techno Overlord schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:38:
Kan je met een XBMC live cd ook opstarten als je geen HDD hebt? Ik heb alle hardware namelijk behalve de HDD, die moet nog binnekomen. Ik kan niet wachten en ik wil zo graag nu al wat klooien met XBMC....
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
UMM (Universal Media Manager), pre-alpha testing and feedback requested!Zerveza schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:57:
omdat ik destijds geen antwoorden voorbij heb zien komen, nog maar eens de vraag welke scraper Mac / OS X gebruikers gebruiken voor hun films?
Ik keek ook een half uurtje na mn post en inderdaad werkte t weeralexkroeze schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:00:
check het net en hij doet het weer, dus snel biep updaten
Die heb ik inderdaad hier liggen. Ik heb de USB stick onderhanden genomen met DiskPart en de inhoud van de iso geopend met WinRAR en extract naar de USB-stick. Nu wil mijn htpc niet booten vanaf die stick omdat hij zegt dat ie niet bootable is. Wat doe ik nu precies verkeerD??bobo1on1 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 16:34:
[...]
Voor zover ik weet kan dat prima, je kunt het ook op een usb stick installeren als je die hebt liggen.
Forever raver!
Specs: Workstation Server
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Die UMM heb ik gisteren af gehaald en wou ik dus eens gaan testen.Anoniem: 255178 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 18:44:
[...]
UMM (Universal Media Manager), pre-alpha testing and feedback requested!
XBMC Web Media Manager
Heb met beide geen ervaring.
Eerste is alfa en de tweede is meer een editor.
Voor meer applicaties zie:
Supplemental Tools for XBMC
Hier vind je twee mogelijkheden om een bootable USB stick te maken met XBMC Live erop:Techno Overlord schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 19:31:
[...]
Die heb ik inderdaad hier liggen. Ik heb de USB stick onderhanden genomen met DiskPart en de inhoud van de iso geopend met WinRAR en extract naar de USB-stick. Nu wil mijn htpc niet booten vanaf die stick omdat hij zegt dat ie niet bootable is. Wat doe ik nu precies verkeerD??
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Forever raver!
[ Voor 34% gewijzigd door Techno Overlord op 25-01-2010 01:14 ]
Forever raver!
Na een weekendje prutsen met een htpc (xbmc live) van een maatje en een hoop lezen is de conclusie eigenlijk simpel.nero355 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:07:
Als je niet wil herinstalleren een ATI 5670 ofzo en indien je dat wel wil een nVidia kaart + Linux gebaseerde XBMC
Anoniem: 71754
Ik heb al m'n films in een aparte map, zodra ze in de library staan starten ze gewoon met 1 klik. Dat maakt dus niets uit.Techno Overlord schreef op zondag 24 januari 2010 @ 22:25:
Nog een vraag is of jullie al jullie films zoals mkv, m2ts, iso, srt, sup, wmv enz. allemaal in één map hebben? Of hebben jullie elke film in een afzonderlijke map? Moet je dan niet steeds 1 keer meer klikken om de film te starten als je in xbmc door je films bladert?
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
ik zou persoonlijk win 7 aanraden. ik ben ook Linux noob, maar had toch wel een gokje gewaagd. helaas zonder Succes. ik kreeg xbmc niet eens geïnstalleerd op Ubuntu. daarnaast als je Windows machines thuis hebt wordt beetje lastig om bestanden heen en weer te slingeren van Linux naar Windows of andersom( correct me if i'm wrong).Snuffel schreef op maandag 25 januari 2010 @ 08:45:
Ik heb net twee oude laptops weten te scoren, en ik wil er een gebruiken om XBMC te laten lopen op mijn slaapkamer voor louter en alleen muziek.
Wat is handig in deze? Lichte windows installatie of Linux? (ik ben noob op Linux gebied...)
Super! Wat ik leuk zou vinden als er een scraper is die puur alleen het plot van moviemeter haalt, de rest lijkt me beter en meer compleet op imdb.com staan?The_Ghost16 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:48:
Ik heb dat al eerder aangekondigd, maar helaas had ik toen een gebrek of tijd, maar ik ben bezig met een scraper voor Moviemeter. Ik ben ondertussen aardig ver gevorderd en wil hier even een status update plaatsen.
In principe heb ik alle basis informatie af. Wat lijdt tot de volgende screenshots:
Confluence Skin
PM3.HD Skin
Rapier Skin
Rapier Skin
Op dit moment haal ik de acteurs op van IMDB omdat daar ook de rol vermeld wordt. Maar dit wil ik configurabel maken. Ook moet ik fanart nog toevoegen en de mogelijkheid voor NFO's. Maar dit is allemaal voor later.
Ik maak deze versie nog niet publiekelijk toegankelijk maar mocht je hem willen testen/gebruiken dan kun je mij mailen of pm'en. Graag zou ik ook tips willen ontvangen over welke dingen beter kunnen, welke dingen mis gaan en welke dingen nog ontbreken.
Er zijn idd bepaalde dingen die je beter van IMDB af kunt halen. Maar daar ben ik op dit moment nog mee bezig.coendeurloo schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:12:
[...]
Super! Wat ik leuk zou vinden als er een scraper is die puur alleen het plot van moviemeter haalt, de rest lijkt me beter en meer compleet op imdb.com staan?
Als je in dat film overzicht zit kun je met pijltje naar links een menutje openen. Als je dan het bovenste menu item hebt dan kun je daar de manier van weergeven wijzigen. Weet alleen ff niet hoe die heetExocet schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:15:
Ik krijg in XMBC niet de getoonde filmbibliotheek uit de startpost te zien , deze dus:
[afbeelding]
Maar op deze wijze:
[afbeelding]
Ik kan in de instellingen ook niks vinden om de weergave te wijzigen. Ik gebruik de standaard skin Confluence.
Er is plot informatie, die zie ik als ik naar filminformatie ga.
Iemand een idee?
[ Voor 42% gewijzigd door The_Ghost16 op 25-01-2010 15:22 ]
Nee maar de bovenliggende map toch wel?Techno Overlord schreef op zondag 24 januari 2010 @ 22:25:
Voor dvdboxen die uit een video_ts map bestaand heb ik het niet werkend.Ik kan toch niet de naam video_ts van die map toch niet wijzigen naar bijvoorbeeld s01e01e02e03e04?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| The simpsons |------S01 | |------S01E01E02E3E04 | | |------ Video_ts | |------S01E05E6E07E08 | |------ Video_ts |------S02 | |------S02E01E02E3E04 | | |------ Video_ts enz ... |
Dat is 'm , geweldig. Fanart heet de layout.The_Ghost16 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:21:
[...]
Als je in dat film overzicht zit kun je met pijltje naar links een menutje openen. Als je dan het bovenste menu item hebt dan kun je daar de manier van weergeven wijzigen. Weet alleen ff niet hoe die heet
In windows is hw acceleratie waarschijnlijk het eenvoudigst door een broadcom kaartje (a 20euro) te gebruiken. Dan heb je ook geen externe player of iets dergelijks nodig.KAdrifter schreef op maandag 25 januari 2010 @ 09:09:
@reneski
Dr zijn wel mensen die dxva werkend krijgen in xbmc door mpc-hc als externe videoplayer te gebruiken (onder w7 dan), echter is dat helaas niet zo makkelijk voor elkaar te krijgen (ik heb wel wat handleidingen gevolgd maar tot dusver zonder resultaat). Mocht je zin hebben in wat gekloot om dat werkend te krijgen en onder windows willen werken dan is een ati uit de 5000 serie inderdaad de beste keuze (al zou k zelf eerder even wachten en een 54xx/55xx oid kopen), wil je onder linux draaien dan is een nvidia gt210/310 of gt220/320 de beste optie.
trueHD, DTS-HD, hdmi 1.3a en een waarschijnlijk lagere prijs, minder energieverbruik en makkelijker passief te koelen dan de 5670 en het verschil in performance ga je in htpc toepassingen toch niet snel merken.reneski schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:58:
[...]
In windows is hw acceleratie waarschijnlijk het eenvoudigst door een broadcom kaartje (a 20euro) te gebruiken. Dan heb je ook geen externe player of iets dergelijks nodig.
Wat is de meerwaarde van de 54xx/55xx kaartjes?
Onder linux is nvidia wat betreft hw acceleratie idd het beste maar dan heb je weer geen hd audio bitstreaming support....
[ Voor 15% gewijzigd door Bastard op 25-01-2010 17:54 ]
Anoniem: 136075
Ik zou lekker je XBOX houden als je niet van plan bent om HD-materiaal te kijken. Hou die 300 euro lekker in je zak, en koop voor een tientje een nieuwe fan voor je Xbox voor nog jaren kijkplezierAnoniem: 136075 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 18:07:
Nu is mijn vraag of het vervangen van mijn geliefde xbox door een Asrock ION330 zal zorgen voor grote winst wat betreft beeldkwaliteit. De asrock heeft HDMI en kan 1080p aan, wat de XBOX niet echt leuk lijkt te vinden. Maar, ik speel dus eigenlijk enkel xvid's af... Is de Asrock ION330 (of uberhaupt de combo ION + Atom) beter in het upscalen van SD materiaal de xbox?
Anoniem: 136075
Noujah, ik wil voornamelijk mijn gehele film collectie (300 films) vervangen door HD-versies. Ik wil uiteraard wel het beste beeld wat ik kan behalen en zal in de toekomst ook vast wel eens een HD film willen kijken.mrwolf schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:14:
[...]
Ik zou lekker je XBOX houden als je niet van plan bent om HD-materiaal te kijken. Hou die 300 euro lekker in je zak, en koop voor een tientje een nieuwe fan voor je Xbox voor nog jaren kijkplezier
Toevoegen van fanart zou wel mooi zijn.The_Ghost16 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:48:
Ik heb dat al eerder aangekondigd, maar helaas had ik toen een gebrek of tijd, maar ik ben bezig met een scraper voor Moviemeter. Ik ben ondertussen aardig ver gevorderd en wil hier even een status update plaatsen.
In principe heb ik alle basis informatie af. Wat lijdt tot de volgende screenshots:
Confluence Skin
PM3.HD Skin
Rapier Skin
Rapier Skin
Op dit moment haal ik de acteurs op van IMDB omdat daar ook de rol vermeld wordt. Maar dit wil ik configurabel maken. Ook moet ik fanart nog toevoegen en de mogelijkheid voor NFO's. Maar dit is allemaal voor later.
Ik maak deze versie nog niet publiekelijk toegankelijk maar mocht je hem willen testen/gebruiken dan kun je mij mailen of pm'en. Graag zou ik ook tips willen ontvangen over welke dingen beter kunnen, welke dingen mis gaan en welke dingen nog ontbreken.
Waarschijnlijk niet.Anoniem: 136075 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:00:
[...]
Wat ik meer wil weten is of het ION+Atom platform het SD materiaal beter oppoetst dan de xbox dit kan?
persoonlijk heb ik weinig met upscallen. naar mijn denken SD matriaal blijft SD matriaal. stap lekker over opAnoniem: 136075 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:00:
[...]
Wat ik meer wil weten is of het ION+Atom platform het SD materiaal beter oppoetst dan de xbox dit kan?
Ik kijk meestal vanuit m'n bureaustoel op m'n PC HD films. Dit betekent dat m'n scherm niet bijzonder groot is (22"), maar dat ik er dus wel vrij dicht op zit. Ik zie zeer zeker het verschil tussen 1080p/720p en 480p, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik tussen 480p en 480p upscaled geen tot weinig verschil zie. Zowel met nearest neighbour als met bilineair als bicubic (Plex) en Lanczos (Plex) als upscale algorithme. Als je een stap omhoog wilt moet je dus echt HD gaan kijken, dat is echt een wereld van verschil (mits je scherm/TV groot genoeg is en/of je dicht genoeg op je scherm zit.sipaan schreef op maandag 25 januari 2010 @ 22:30:
[...]
persoonlijk heb ik weinig met upscallen. naar mijn denken SD matriaal blijft SD matriaal. stap lekker over op
HD en dan geniet je voluit op je LCD.
ik weet niet of er mensen zijn met ervaring van upscalen van SD? misschien kunnen die ervaring vertellen..
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Dat is het eerste wat ik ga doen als ik er weer aan ga werken. Dan hoop ik ook gelijk trailers toe te kunnen voegen.
[ Voor 16% gewijzigd door The_Ghost16 op 26-01-2010 16:39 . Reden: URL toegvoegd naar nieuwe scraper ]
Anoniem: 306362
Sorry, maar dit is echt onzin wat je hier loopt te verkondigen.sipaan schreef op maandag 25 januari 2010 @ 09:10:
[...]
ik zou persoonlijk win 7 aanraden. ik ben ook Linux noob, maar had toch wel een gokje gewaagd. helaas zonder Succes. ik kreeg xbmc niet eens geïnstalleerd op Ubuntu. daarnaast als je Windows machines thuis hebt wordt beetje lastig om bestanden heen en weer te slingeren van Linux naar Windows of andersom( correct me if i'm wrong).
waarom had ik toch dan Linux geprobeerd? omdat xbmc voordelen heeft op linux. zoals out of the box support voor MCE remote. daarnaast VDPAU ondersteuning voor nvidia kaarten( hardwarematige versnelling voor video's).
natuurlijk kan je het proberen, maar vraag wat meer inzet van je dan wat ik gedaan heb
Nou... ik heb linux ook geprobeerd maar ik zou het nu alleen nog maar aanraden aan mensen die het leuk vinden om vage foutmeldingen op te lossen, het leuk vinden te kloten met samba en graag in lange tekstuele configfiles lopen te rommelen.RFdeGroot schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:53:
[...]
Sorry, maar dit is echt onzin wat je hier loopt te verkondigen.
Natuurlijk heeft iedereen zo zijn voorkeur en daar is ook niets mis mee maar argumenten als dat het lastig is bestanden heen en weer te slingeren enzo zijn is gewoon niet waar.
Ik begrijp je mening en de post van sipaan is ook wat kort door de bocht.RFdeGroot schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:53:
[...]
[...]
Mijn advies voor gebruik van xbmc is dan ook zonder twijfel linux.
[...]en binnen een half uurtje [...]
Anoniem: 306362
wat ik vertelde was mijn ervaring om over te stappen op linux. dus onzin is het niet. ik heb 2 schijven van 1 tb. dus 2 tb totaal. die zijn in NTFS. en xbmc vertikte om bij me bestanden te komen. natuurlijk zullen hier weer methodes voor zijn, maar ik heb geen zin om alles uit te zoeken. dus voor mij is het geen optie als linux noob. en 2tb over netwerk heen slingeren is geen pretje, ik weet niet eens wat Samba is. linux heeft gewoon moeilijke leerdrempel...helaas. want persoonlijk zie ik veel potentie erin, omdat mensen die aan linux werken, werken met plezier ermee.RFdeGroot schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:53:
[...]
AMENKaasplank schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:09:
[...]
Nou... ik heb linux ook geprobeerd maar ik zou het nu alleen nog maar aanraden aan mensen die het leuk vinden om vage foutmeldingen op te lossen, het leuk vinden te kloten met samba en graag in lange tekstuele configfiles lopen te rommelen.
Als tweaker is het inderdaad wel allemaal doenbaar, als je bereid bent wat bij te lerenRFdeGroot schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:10:
Ach ja, een steile leercurve...
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
klaar...
Sorry, nu spiegel ik het natuurlijk wel heel rooskleurig, maar kom op, er bestaat een enorm grote en behulpzame linux community die nooit te beroerd is om je te helpen als je ergens niet uitkomt. En natuurlijk zou ik iemand die nooit met linux heeft gespeeld en geen tijd/zin heeft om het te leren het niet aanraden om een linuxinstall te gebruiken, maar we zitten hier toch op het tweakers forum !?
Als je van de svn versies van xbmc afblijft en dus alleen de repos van de stable releases gebruikt is het volgens mij voor elke tweaker prima te doen.
En dan daarbij zou ik mensen die geen zin/tijd hebben tijd te investeren in configureren van hun mediacenter misschien wel helemaal het gebruik van een mediacenter oplossing afraden, het lijkt me dat die groep mensen zowieso beter af is met een kant en klare nmt oplossing bijvoorbeeld.
'Kicken' van een topic (niet echt de juiste term hier, maar toch) mag je pas na 24u doen.Anoniem: 306362 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:10:
Iemand mischien ook andwoord op mijn vraagstelling:
Ik heb een oude xbox gekocht, met xbmc.
Mijn collega zei dat de nieuwste versie van xbmc erop stond dus met de skin Confluence Skin
Maar die kan ik helemaal nergens vinden. Heeft iemand een link waar ik niet nieuwste versie voor de xbox kan downloaden?
Bedankt alvast!
Verder had ik ook de probleem met de tv series, ik heb het gedaan via de uitleg (structuur) vervolgens kijk ik in het menu bij tv-series en staat alleen de cover en een verhaaltje waar de serie overgaat. Iemand een suggestie?
Ook bedankt hiervoor!
Probleem is een beetje dat bovenstaande alleen opgaat als je (zoals je zelf eerder ook al aangegeven hebt) hardware hebt die fatsoenlijk ondersteund wordt onder Linux.RFdeGroot schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:10:
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
klaar...
Sorry, nu spiegel ik het natuurlijk wel heel rooskleurig, maar kom op, er bestaat een enorm grote en behulpzame linux community die nooit te beroerd is om je te helpen als je ergens niet uitkomt. En natuurlijk zou ik iemand die nooit met linux heeft gespeeld en geen tijd/zin heeft om het te leren het niet aanraden om een linuxinstall te gebruiken, maar we zitten hier toch op het tweakers forum !?
Het grappige van XBMC op Windows was in mijn geval nu juist dat er nauwelijks iets geconfigureerd hoefde te worden.En dan daarbij zou ik mensen die geen zin/tijd hebben tijd te investeren in configureren van hun mediacenter misschien wel helemaal het gebruik van een mediacenter oplossing afraden, het lijkt me dat die groep mensen zowieso beter af is met een kant en klare nmt oplossing bijvoorbeeld.
Het verschilt inderdaad. Ik heb dan jaren Linux ervaring, maar ik ga naar www.kubuntu.org/getkubuntu en klik op download. Doe de cd in mijn computer en klik op install. Ik ga naar www.xbmc.org/download en kopieer een url. Ik installeer een pakketje xbmc en ben klaar. Linux zelf installeren echt niet zo moeilijk. De problemen ontstaan als mensen een share willen, 7.1 geluid, HD hardware acceleratie, etcFire69 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:25:
True, maar geef toe dat er nog steeds een steile leercurve aan Linux zit, bvb als je later wilt upgraden zonder een volledig nieuwe install te doen of zo.
Sowieso zou ik aanraden om niet constant te updaten. Die htpc hoeft 9 van de 10 keer niet de nieuwste software te hebben. Als het eenmaal werkt (en dat kan heel snel) gewoon lekker laten draaienRFdeGroot schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:10:
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
klaar...
Wel grappig om dit te lezen. NTFS zegt je wel wat, Samba niet. Ik heb ook wat mensen Linux voorgeschoteld, die daar nu goed mee overweg kunnen (verder geen / nauwelijks Windows ervaring). Die zullen onderhand wel van Samba gehoord hebben, maar NTFS zegt ze nog helemaal nietssipaan schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:14:
[...]
wat ik vertelde was mijn ervaring om over te stappen op linux. dus onzin is het niet. ik heb 2 schijven van 1 tb. dus 2 tb totaal. die zijn in NTFS. en xbmc vertikte om bij me bestanden te komen. natuurlijk zullen hier weer methodes voor zijn, maar ik heb geen zin om alles uit te zoeken. dus voor mij is het geen optie als linux noob. en 2tb over netwerk heen slingeren is geen pretje, ik weet niet eens wat Samba is. linux heeft gewoon moeilijke leerdrempel...helaas. want persoonlijk zie ik veel potentie erin, omdat mensen die aan linux werken, werken met plezier ermee.
Je kunt instellen dat ie update met het opstarten of gewoon even update geven via context menu of je maakt een key op je remote met de functie: UpdateLibrary(database,[path])LiquidSmoke schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:22:
Zo, mijn overgang van Mediaportal naar XBMC een heel eind afgerond
Vooral het verschil in snelheid doet me deugd.
De scrapers zijn zo goed als perfect en kunnen eigenlijk alles herkennen.
Helaas nog geen automated scanner voor nieuwe content (er is denk ik wel e.a. te scripten).
Er is wel het een en ander gaande voor tv ondersteuning.Maar nu het volgende; Ik heb Ziggo en kan via mijn aansluiting live streams bekijken van diverse zenders.
Simpel strm bestandje gemaakt en dit werkt.
Nu zoek ik eigenlijk een soort van PVR/DVR welke deze streams kan plannen en opnemen, of liever nog, een epg welke een scheduler heeft en gelinked kan worden aan streams (ipv kanalen).
Een korte google frenzy leert me dat dit nog wel eens lastig zo niet onmogelijk kan gaan worden, is er iemand die hier ervaring mee heeft?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 26-01-2010 21:26 ]
hehe en dat ontken ik ook niet. ik ben opgegroeid met windows, en daarmee voel ik me ook echt een tweaker, daarmee ben ik doorzetter omdat ik de weg ken. maar linux is andere wereld, ik kreeg xbmc niet eens geinstalleerdmithras schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:32:
Wel grappig om dit te lezen. NTFS zegt je wel wat, Samba niet. Ik heb ook wat mensen Linux voorgeschoteld, die daar nu goed mee overweg kunnen (verder geen / nauwelijks Windows ervaring). Die zullen onderhand wel van Samba gehoord hebben, maar NTFS zegt ze nog helemaal niets
Het is eigenlijk de "opvoeding" en daarmee opgedane ervaring die dit soort dingen zal bepalen.
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Ik heb het precies zo aangemaakt. Echter lukt he me alleen de .iso files te zien. De video_ts mappen herkent ie niet als serie. Als ik doorklik, kom ik ook in de video_ts map ipv dat de dvd gestart wordt. Heeft iemand een ander idee hoe ik de video_ts mappen kan laten scrapen net als de iso bestanden?aval0ne schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:39:
[...]
Nee maar de bovenliggende map toch wel?
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 The simpsons |------S01 | |------S01E01E02E3E04 | | |------ Video_ts | |------S01E05E6E07E08 | |------ Video_ts |------S02 | |------S02E01E02E3E04 | | |------ Video_ts enz ...
Forever raver!
Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!
Tnx, TV gedeelte zal ik even de gaten houden, helaas kan de mediaportal TV server nog steeds niet met MMS streams overweg.Anoniem: 255178 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:03:
[...]
Je kunt instellen dat ie update met het opstarten of gewoon even update geven via context menu of je maakt een key op je remote met de functie: UpdateLibrary(database,[path])
[...]
Er is wel het een en ander gaande voor tv ondersteuning.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=469175#post469175
En er is nog iemand bezig...
http://www.scintilla.utwente.nl/~marcelg/xbmc/
http://www.scintilla.utwente.nl/~marcelg/xbmc/images/
[afbeelding]
Helpt dit : nero355 in "Media Portal alternatief voor Windows Me..."Centropy schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 23:11:
Ik ben er nog steeds niet uit. ik heb nu zowel een:
Philips OVU412000 USB IR Remote Receiver
En:
De orginele Microsoft MCE remote met ontvanger (versie 2 schijnt)
Ik heb zowel de orginele E-Home drivers geprobeerd (dat zijn de M$ drivers uit xp)
en de MCE Remote Replacement Driver
Bijde zou het volgens de device manager prima moeten werken, maar helaas hij reageert totaal nergens op (lichtjes op bijde ontvangers lichten wel op) maar de pc of xbmc doet helaas niets.
Ook met eventghost geeft hij de melding dat er geen compatible hardware is gevonden (zoals bijv de plugin van de mce remote)
Dit is zowel het geval als met de M$ remote als met mijn Harmony 555
Ik houd het toch echt op een driverprobleem oid, ik zit iig helemaal vast.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Via een Hub, maar ook rechtstreeks (Frontpanel) doet hij 0... ga zo ook is die andere truck maar proberen ook al staat er toch echt xp only bij.@Centropy
Sluit je de ontvanger via een hub aan of rechtstreeks?
[ Voor 18% gewijzigd door Centropy op 27-01-2010 11:36 ]
Heb Media Portal al een tijd draaien en nu XBMC erbij, heb originele MCE remote in combo met 555, niets veranderd aan instellingen, kan beide bedienen.Centropy schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 23:11:
Ik ben er nog steeds niet uit. ik heb nu zowel een:
Philips OVU412000 USB IR Remote Receiver
En:
De orginele Microsoft MCE remote met ontvanger (versie 2 schijnt)
Ik heb zowel de orginele E-Home drivers geprobeerd (dat zijn de M$ drivers uit xp)
en de MCE Remote Replacement Driver
Bijde zou het volgens de device manager prima moeten werken, maar helaas hij reageert totaal nergens op (lichtjes op bijde ontvangers lichten wel op) maar de pc of xbmc doet helaas niets.
Ook met eventghost geeft hij de melding dat er geen compatible hardware is gevonden (zoals bijv de plugin van de mce remote)
Dit is zowel het geval als met de M$ remote als met mijn Harmony 555
Ik houd het toch echt op een driverprobleem oid, ik zit iig helemaal vast.
Ja ik dus Windows Home Server, denk dat het daar het probleem zit....blackburst schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:18:
[...]
Heb Media Portal al een tijd draaien en nu XBMC erbij, heb originele MCE remote in combo met 555, niets veranderd aan instellingen, kan beide bedienen.
Ik draai op XP 32.
Ik heb ook interesse in deze kast en een korte google ronde gemaakt. In de kast zit een iMon ding, en er waren mensen die remote en display werkend hebben gekregen. De code zou zelfs misschien in XBMC Live opgenomen worden. Ff kijken of ik het nog terugvind, was paar weken geleden dat ik zocht.Voor binnenkort staat er een i3 530 gepland in een Antec Microfusion kast en mogelijk dat ik dan weer ga stoeien met Linux maar de informatie die ik tot nu toe heb kunnen vinden mbt het display in deze kast in combinatie met Linux zorgt voor twijfel.
[ Voor 33% gewijzigd door Crackh34d op 27-01-2010 12:34 ]
Anoniem: 171536
Had je dit in het verleden wel werkend? Bij mijn weten kan dit namelijk alleen als je ze als iso hebt opgeslagen. Met een video_ts map met vob bestanden gaat dit volgens mij niet werken. (Is mij althans nooit gelukt en heb ook nooit van iemand gehoord dat dat lukte)sipaan schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 10:18:
ik heb kleine probleempje, heb per ongeluk mijn hele prison break serie verwijderd. dus heb all me dvdtjes opnieuw geript en deze structuur aangegeven:
tv series\prison break\season 1\ prisonbreak.s01e1e2e3e4\vob bestanden
alleen nu wordt prison break als serie gevonden, maar geen seizoenen of afleveringen.
iemand een idee waar het mis gaat?
Zie m'n post hierboven.... Volgens mij kan dat niet.Techno Overlord schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:00:
[...]
Ik heb het precies zo aangemaakt. Echter lukt he me alleen de .iso files te zien. De video_ts mappen herkent ie niet als serie. Als ik doorklik, kom ik ook in de video_ts map ipv dat de dvd gestart wordt. Heeft iemand een ander idee hoe ik de video_ts mappen kan laten scrapen net als de iso bestanden?
Bedankt voor deze prachtige pluginGroteBozewolf schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:00:
Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.
ik heb in verleden met andere series werkend gekregen maar zoals je zei alleen met iso. ik had nooit met video_ts mappen geprobeerd. blijkbaar werkt dit alleen met iso's. dat wordt stuk of 20 dvd's omzetten naar iso. bedankt!xburchartz schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:10:
[...]
Had je dit in het verleden wel werkend? Bij mijn weten kan dit namelijk alleen als je ze als iso hebt opgeslagen. Met een video_ts map met vob bestanden gaat dit volgens mij niet werken. (Is mij althans nooit gelukt en heb ook nooit van iemand gehoord dat dat lukte)
Meer mensen met dit probleem?thys schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:34:
[...]
Bedankt voor deze prachtige plugin
Zojuist het journaal en een aantal andere filmpjes gekeken op mijn xbmc linux installatie en dit werkt prima. Alleen bij uitzendinggemist is er een optie om te zoeken, als ik dit probeer dan reageert vervolgens niets meer.
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
[ Voor 17% gewijzigd door Blackminister op 28-01-2010 10:42 ]
Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet
Je wacht niet lang genoegBlackminister schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:41:
Bij SVN zouden toch alle nieuwe updates te zien moeten zijn? Bij mij komt er niets.
En die apple trailers werken ook niet, er gebeurt niets wanneer ik deze aanklik. WAT doe ik nu verkeerd?Ik werk met XP, heb ook dit een tijdje gedraaid op Linux (en werkte daar eigenlijk beter, want m'n rewind en andere toetsen werkten dan correct)
Anoniem: 342477
[ Voor 8% gewijzigd door TWFpa2Vs op 28-01-2010 13:38 ]
Speel eens bij Options -> Internal Filters met de checkboxen voor DTS en AC3 en bijTWFpa2Vs schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:37:
..
Ik heb xbmc zo ingesteld dat hij media player classic HC gebruikt als externe speler. In MCP-HC heb ik alleen de CoreAVC 2.0 decoder ingesteld zodat hij gebruik maakt van DXVA.
Het liefst zou de audio undecoded naar de reciever willen sturen maar ik krijg het niet voor elkaar. Mogelijk mis ik ergens een instelling of dergelijke. Op de versterker blijft nu PCM staan terwijl ik hier DTS of dergelijke verwacht. Heb ik nu verkeerde verwachten op moet ik ergens iets instellen?
Ik heb het over settings in MCP-HC.TWFpa2Vs schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:10:
werken dit soort settings wel als ik een externe player gebruik?
Anoniem: 171536
Anoniem: 171536 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 15:01:
Ik gebruik al een hele tijd xbmc op mijn oude xboxje en ben er zeer content mee, binnenkort neem ik misschien ook een ION machientje om HD content af te kunnen spelen. Echter ik zit nog wel met een praktische vraag rondom mijn digitale muziekcollectie in xbmc.
Mijn muziekcollectie staat op de vaste pc in de werkkamer, van deze map heb ik netwerkshare gemaakt die ik via xbmc kan inlezen. De muziekcollectie zelf is netjes geordend in mapjes (albums, los, mixjes etc)
Omdat ik een iphone heb, gebruik ik op mijn vaste pc iTunes om de muziek te ordenen en af te spelen. Via itunes geef ik de muziek de juiste tags zodat alles op een juiste manier in de i-tunes bibliotheek komt te staan.
Echter ik luister ook vaak muziek via xbmc op mijn xbox die is aangesloten op de tv in de woonkamer. Binnen xbmc wil ik ook graag een muziekbibliotheek, echter deze moet ik dan weer apart opbouwen, want niet altijd even goed en snel gaat (omdat de iTunes tags niet worden meegenomen in XBMC).
Weten jullie ook een manier om de itunes bibliotheek te importeren in xbmc? Of is het beter om je muziek rechtstreeks in de windowsmappen te taggen en daarna te importeren in verschillende muziekprogramma's?
[ Voor 9% gewijzigd door The_Ghost16 op 28-01-2010 16:46 . Reden: laatste zin toegevoegd ]
knap werkThe_Ghost16 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:45:
Ik heb vandaag mijn website achter mijn moviemeter scraper verbeterd en geupdate.
Ook heb ik een website gemaakt waarop te zien is wat gefixed is, wat er op de TODO lijst staat en welke versie's er zijn inclusief download links.
De website is: XBMC Moviemeter Scraper
Zou deze link ook toegevoegd kunnen worden aan de start post?
Anoniem: 265874
Apple Movie Trailers Lite (plugin): werkt perfect ! gelijk de lijst en trailers starten snel.mithras schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:03:
[...]
Je wacht niet lang genoeg
Ik heb ook het probleem gehad en de Apple trailers er maar weer vanaf gegooid. Het script starten duurt 20 seconden, een genre ophalen minstens zoveel tijd en bij het afspelen van de trailer ben ik afgehaakt. Als ik een trailer wil zien, moet dat snel kunnen. Uiteindelijk ben je 5 minuten aan het wachten om 2 minuten film af te kunnen spelen
TWFpa2Vs schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:05:
nou dolby digital werkt nu. echter werkt dts nu niet. heeft iemand dat werkend gekregen in windows 7?
[ Voor 23% gewijzigd door Centropy op 29-01-2010 00:30 ]
Ik heb hier iets op gevonden maar nog niet getest. Te druk met afstuderen. Je moet dus een advancedsettings.xml in je UserData map zetten. Hierin komt (oa) informatie over je naamconventies van je TV-series met dvd's met meerdere afleveringen. De code ziet als volgt uit:xburchartz schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:10:
[...]
Had je dit in het verleden wel werkend? Bij mijn weten kan dit namelijk alleen als je ze als iso hebt opgeslagen. Met een video_ts map met vob bestanden gaat dit volgens mij niet werken. (Is mij althans nooit gelukt en heb ook nooit van iemand gehoord dat dat lukte)
1
2
3
4
5
6
| <tvshowmatching append="no"> <regexp>\[[Ss]([0-9]+)\]_\[[Ee]([0-9]+)\]?([^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp> <regexp>[\._ \[\-\\/]([0-9]+)x([0-9]+)([^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp> <regexp>[Ss]([0-9]+)[\.\-]?[Ee]([0-9]+)([^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp> <regexp>[\._ \-\\/]([0-9]+)([0-9][0-9])([\._ \-][^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp> </tvshowmatching> |
Forever raver!
Sja, dat is nu net het probleem. Mijn SVN Repo doet NIETS en ik heb al 2x build 9.11 geinstalleerd.Anoniem: 255178 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:47:
[...]
Apple Movie Trailers Lite (plugin): werkt perfect ! gelijk de lijst en trailers starten snel.
Apple Movie Trailers Script: werkt ook perfect ! echter moet deze wel eerst een database opbouwen / venieuwen (wat je hebt ingesteld) maar een maal daar dan ook trailers starten snel. ooit moet je wat langer wachten.
Gebruik een recente build en SVN repo installer om de nieuwste versie van script/plugin te downloaden.
Advies: verwijder eerst de oude script/plugin.
Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet
Anoniem: 187449
Ik heb de map (niet de zip, uitpakken!) staan in ~/.xbmc/scripts en in ~/.xbmc/plugins/video. ~ staat hier voor je home directory (dus met gebruikersnaam borroz is het /home/borroz/. Dan kan je in het menu het script vinden onder scripts en bij plugins onder het submenu van videoAnoniem: 187449 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:27:
Ik gebruik XBMC op ubuntu met de confluence skin.
alles werkt op wat kleine dingetjes na (scrapers/structuur ect.)
maar wat ik eerst erg graag aan de praat wil krijgen is het 'uitzending gemist' script.
heb XOT-Uzg.v3.2.0b6.zip geplaatst in usr/share/xbmc/scripts en verwachte nu via de keuze scripts in xbmc te kunnen kiezen, dat is niet zo.
moet je dat script starten via een regel in autexec.py ?
of maak ik nou een enorme denkfout en is dat script alleen voor de xbox ofzo.
duidelijk dat ik een xbmc beginner ben natuurlijk.
wie schijnt er wat licht .. ik kom er niet uit.
bvd
bedankt voor je reaktiemithras schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:55:
[...]
Ik heb de map (niet de zip, uitpakken!) staan in ~/.xbmc/scripts en in ~/.xbmc/plugins/video. ~ staat hier voor je home directory (dus met gebruikersnaam borroz is het /home/borroz/. Dan kan je in het menu het script vinden onder scripts en bij plugins onder het submenu van video
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 187449 op 29-01-2010 15:31 ]
whahahahaha... kom er net achterMythling schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 15:39:
Je zit in de verkeerde map. Kijk nou nog eens wat er in bovenstaande reactie staat
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 187449 op 29-01-2010 16:14 ]
Digitaal Coax of Toslink (optisch) doen gewoon meerkanaals uitsturen ofwel dts en dd 5.1 en dd 5.1exTWFpa2Vs schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 07:02:
Ik zou het liefst de audio over HDMI doorvoeren aangezien die 8 kanalen ondersteund. en SPDIF maar 2?
mijn aansluitschema is zo: PC met HDMI naar Reciever en alleen beeld door naar TV. Toch ziet het HDMI options scherm er zo uit. [afbeelding]
[ Voor 13% gewijzigd door Centropy op 29-01-2010 16:24 ]
Check updates betekend dat:Blackminister schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 09:02:
[...]
Sja, dat is nu net het probleem. Mijn SVN Repo doet NIETS en ik heb al 2x build 9.11 geinstalleerd.
SVN: Check updates geeft me dan de items die niet in SVN staan. Als ik dan naar keuze eronder ga (uit m'n hoofd add-ons.. of zoiets.. als ik dit aanklik, gebeurt er niets... ook niet met de andere 5 keuzes onder 'check updates'
CorrectFire69 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 21:52:
Waarschijnlijk heb je niet aangeduid dat hij de foldernaam moet gebruiken en heten al je BR-rips stream.m2ts?
Dus als ik een eigen .nfo file aanmaak. Met daarin de URL die leid naar de Imdb van de juiste film. In XBMC dan de informatie handmatig laat zoeken (of laat bladeren weet zo 1,2,3 niet welke toepassing het is)Anoniem: 255178 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 21:35:
Hoe ziet die mapstructuur er dan uit![]()
Scrapers zoeken op map naam of op naam van de video file.
Wat heb je ingesteld bij de scraper ?
Heb je al eens een externe scraper geprobeerd ?
Of een nfo file met imdb url ?
[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 29-01-2010 23:30 ]
[ Voor 148% gewijzigd door Bastard op 30-01-2010 13:49 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq