Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bestaat er een goed werkend nl TV GIDS script ?

en ik lees veel over interne/ externe scrapers.. hoe beoordeel je of een scraper goed is ?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:45
Als hij doet wat hij moet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- kwaliteit info/foto's
- snelheid/bereikbaarheid
- bibliotheek

noem maar wat .. wat is de praktijk, ik begin net met xbmc dus ik heb geen idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik was een tijdje geleden begonnen aan een stukje om bij te zetten in de startpost, maar heb het nog niet kunnen afwerken.

Hier is het stukje wat ik al heb:
Externe scrapers:
-----------------

Wat?

XBMC kan je gebruiken met externe scrapers voor films, tv-series en muziek.
Een externe scraper doet hetzelfde als wat XBMC zelf doet bij het scrapen, maar zet de info in aparte bestanden bij je media.

Voordelen:
- Meer controle over je Library
- XBMC zal heel wat sneller scrapen
- Bij verlies van je Library, ben je niet al je manuele aanpassingen kwijt

Nadelen:
- Je hebt een stap extra werk
- Je moet extra software op je pc installeren

Hoe?

Er zijn meerdere externe scrapers beschikbaar, de meesten zijn echter enkel voor Windows.
De populairste zijn:
- Media Companion
* Ondersteunt films en tv-series
-- Gen1: de ontwikkeling van deze is gestopt, maar de laatste versie doet zijn werk nog steeds goed.
-- Gen2: deze is nog volop in ontwikkeling, er komen dus ook regelmatig nieuwe versies van.

- Ember
* ondersteunt momenteel enkel films, maar uiteindelijk gaan ook tv-series en muziek toegevoegd worden
* hoog eyecandy-gehalte :)
* veel controle over de info van je media (met een aangepaste mediainfo.dll kan je hem ook dvd-iso's laten scannen voor media-tags)

- Media Info Plus 2
* ondersteunt films, tv-series en muziek
* zeeeer uitgebreid, makkelijk om in verloren te lopen :)
Heel beperkt en geen opmaak, maar misschien heb je er al wat aan...

Deze 3 halen allemaal hun info voor films vanop IMDB, en voor tv-series vanop thetvdb.com
Muziek weet ik zo direkt niet.

Met xbmc worden ook interne scrapers meegeleverd, deze halen hun info afhankelijk van welke je kiest van imdb en thetvdb.com, of van meer land-specifieke sites (Frans, Portugees, Nederlands, ...)

[ Voor 9% gewijzigd door Fire69 op 31-01-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank voor je reaktie ;)

gisteren wist ik niet eens wat een 'scraper' was .. heb zojuist na lang prutsen mijn serie dexter 'gescraped' :9

dus ik zou zeggen, ga zo door met je tekst... ik troost me met de gedachte dat ik vast niet de enige ben die voor het eerst ubuntu installed en xbmc installed en voor wie alle info welkom is.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voordelen:
* Posters kunnen van verschillende sites gedownload worden (betere kwaliteit)
* Fanart kun je gelijk verkleinen.(nodig voor mindere systemen) niet meer voor Xbox <fanartheight>
* Xbox ondersteund mediaflags alleen vanuit .nfo file of je moet moeilijk gaan doen met dvdplayer.
* Thumbs generen voor afleveringen (mediacompanion)
* Trailers dowloaden (Ember)
* Browsen van posters en Fanart gaat supersnel en kunt ze nog evt. croppen (Media Companion)
* Snel kunnen zien of er in je movie files poster/fanart/trailer/subtitle/nfo file aanwezig zijn. (Ember)
* Makkelijk regex aanpassen Tv shows (Media Companion)
* Actors thumbs opslaan in een folder en in .nfo een verwijzing erna. verkort scrapen van actor thumbs met xbmc (Media Companion)
* Staat er een fanart.jpg bij je files dan word deze weergegeven in filemode en dan hoef je zelfs nog niet de folder te openen. wel als je (moviename)fanart.jpg gebruikt
* Enz. zo heeft bv Ember ook nog een aantal tools.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2010 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
KAdrifter schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 13:57:
Bedankt voor de tip van de link, heb het even gefixt.
24p playback is dacht ik te fixen in de instellingen van je graka, of anders in de instellingen van xbmc zelf (system settings - video - playback - adjust display refresh rate to match video)
Niet helemaal, je moet in de configuratie van X moet je wel die 24P mode aangeven anders probeert XBMC t wel maar valt ie terug op 50P bijv.

Hier meer info: http://www.xbmcfreak.nl/x...bmc-en-auto-refresh-rate/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben me een beetje aan het verdiepen in XBMC en ben ook van plan een ION systeempje aan te schaffen.
Ik zit alleen nog met de vraag of zo'n ION systeem ook MKV met externe subs (SRT) kan afspelen.
Ik weet dat Windows DXVA uitschakeld bij als er een filter wordt toegepast, hoe zit dat met MKV? |:(
Mijn huidige MKV hebben meestal externe .srt bestanden.

Iemand! die me kan helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:02
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 11:23:
Ik ben me een beetje aan het verdiepen in XBMC en ben ook van plan een ION systeempje aan te schaffen.
Ik zit alleen nog met de vraag of zo'n ION systeem ook MKV met externe subs (SRT) kan afspelen.
Ik weet dat Windows DXVA uitschakeld bij als er een filter wordt toegepast, hoe zit dat met MKV? |:(
Mijn huidige MKV hebben meestal externe .srt bestanden.

Iemand! die me kan helpen? :)
Ja:
  • Het kan met XBMC op Windows door MPC-HC als externe speler in te stellen volgens deze how-to. Hierbij is geen extra filter nodig omdat MPC-HC al standaard MKV's kan afspelen, eventueel met externe subs, m.b.v. DXVA. Dit heeft als voordeel dat de ondertitels er ook mooier uitzien dan in XBMC, want XBMC toont alleen een dunne zwarte rand (outline) om de letters en MPC-HC toont ook nog een schaduw.
  • En het kan met XBMC Live/Ubuntu zonder er iets extra's voor te hoeven doen.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36
Misschien een tip voor mensen die update on startup van hun libraries met autoclean hebben/willen;

Ik had dit aangezet en verloor telkens een hoop van mijn series/films, uiteindelijk bleek het opnieuw aankoppelen van mijn shares wanneer ik uit slaapstand kom de boosdoener.

Als je update on startup aan hebt staan, dan word er na standby/opstart meteen gescand naar nieuwe content en word de missende verwijderd (soms is er dus al 90% van de series uit de library gegooid, en dan is de share ineens beschikbaar.

Om hieromheen te komen heb ik update on startup uitgezet, en autoclean aan.
Vervolgens in EventGhost een nieuw event aangemaakt met 20 seconde wachttijd na standby/opstart, daarna word er een update gestart, tot nu toe gaat het goed :)

Misschien is een feature request dat er net als bij Mediaportal een soort watchdog ingebouwd word met controle op beschikbaarheid van shares, en de optie 'removable' word toegevoegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanhub
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05-2024
Ik gebruik de gewone windows versie nu al een tijdje naar volle tevredenheid op mijn Asock met Win7. De scripts voor uitzending gemist en Youtube gebruik ik vaak. Nu vraag ik me af of er een overzicht bestaat van nog meer handige scripts. Heb gezocht op diverse forums, maar wat ik tegenkom aan overzichten is sterk verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneski
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-02 18:46
Centropy schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 16:20:
[...]
Ps2: er is ook nog maar 1 soundkaart naar mijn weten die het uitstuurd namelijk zon hele peperdure Xonar van asus.
Er zijn inmiddels verschillende ATI videokaarten die dit ondersteunen.

check de ATI website

Integrated HD audio controller

* Output protected high bit rate 7.1 channel surround sound over HDMI with no additional cables required
* Supports AC-3, AAC, Dolby TrueHD and DTS Master Audio formats

Ik heb helaas nog niemand gezien die dit getest heeft. Met een beetje mazzel heb ik er binnen een paar weken zelf één. (nog even de kat uit de boom kijken ivm evt nieuwe Nvidia kaarten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er verschil zit in de video kwaliteit tussen XBMC op linux of op windows 7, of maakt dit geen verschil.
Mijn HTPC is snel genoeg, dus hardware acceleratie maakt niet echt veel uit. :O
Ik ben niet zo thuis in Linux, maar als daar de video kwaliteit beter is, dan ga ik het toch proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Ik draai momenteel Mediaportal, maar ben daar de laatste tijd steeds ontevredener over geworden.
Om deze reden wil ik overstappen op XBMC via de live cd.
Nou heb ik een Dign(ook bekend onder OrigenAE) Hv5 behuizing met ingebouwde IR receiver.
Het is mogelijk met deze IR receiver om de HTPC te laten booten via IR.
Alleen nu weet ik dat xbmc samenwerkt met Lirc terwijl de boot functionaliteit (die naar mijn mening essentieel is) via IRtrans werkt. Gaat dit voor problemen zorgen? Iemand hier ervaring mee.

Klopt het daarnaast dat Gnome uit de live cd is getrokken. Zodra ik XBMC afsluit krijg ik enkel de terminal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:49
Stien schreef op maandag 01 februari 2010 @ 08:51:
Ik draai momenteel Mediaportal, maar ben daar de laatste tijd steeds ontevredener over geworden.
Om deze reden wil ik overstappen op XBMC via de live cd.
Nou heb ik een Dign(ook bekend onder OrigenAE) Hv5 behuizing met ingebouwde IR receiver.
Het is mogelijk met deze IR receiver om de HTPC te laten booten via IR.
Alleen nu weet ik dat xbmc samenwerkt met Lirc terwijl de boot functionaliteit (die naar mijn mening essentieel is) via IRtrans werkt. Gaat dit voor problemen zorgen? Iemand hier ervaring mee.

Klopt het daarnaast dat Gnome uit de live cd is getrokken. Zodra ik XBMC afsluit krijg ik enkel de terminal
ik heb ook een origenAE S14 met IRtrans ontvanger en ik ben ook overgestapt van mediaportal naar XBMC(wel op windows). en in principe moet het booten van je htpc losstaan met wat voor software je gebruikt. mijn IRtrans werkt volgens mij gewoon altijd.. gewoon op de power knop van je remote drukken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Gisteren FullHD@24P voor elkaar gefixt met de guide van XBMCfreak.nl. eerste keer testen leverde zwart beeld op in X maar toen ff wat options gecomment in xorg.conf en ff opnieuw geprobeerd, toen werkte het zoals gewenst. Ik zie m'n tv ook even omschakelen waardoor ik opnieuw "1080P" in beeld zie staan en dan is ie 24P :) M'n meeste films zijn 24P en nu zie ik inderdaad geen schokjes meer, aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
Ik hoor iedereen hier die XBMC Live op bijvoorbeeld zo'n Asrock Nettop hebben draaien. Omdat die dus de Atom processor hebben en een ION chip.

Mijn vraag is eigenlijk: Bestaan er kleine netbooks die uitermate geschikt zijn voor XBMC Live? Eigenlijk zou zoiets ideaal zijn, omdat ik aan het kijken ben voor een netbook, maar het zou dan mooi uitkomen als je zo'n apparaat ook voor XBMC Live kunt gaan gebruiken.

Edit zou dit bijvoorbeeld iets zijn?: http://www.mydigitallife....irst-ion-powered-netbook/

[ Voor 12% gewijzigd door Buffalo op 01-02-2010 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Buffalo schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:18:
Ik hoor iedereen hier die XBMC Live op bijvoorbeeld zo'n Asrock Nettop hebben draaien. Omdat die dus de Atom processor hebben en een ION chip.

Mijn vraag is eigenlijk: Bestaan er kleine netbooks die uitermate geschikt zijn voor XBMC Live? Eigenlijk zou zoiets ideaal zijn, omdat ik aan het kijken ben voor een netbook, maar het zou dan mooi uitkomen als je zo'n apparaat ook voor XBMC Live kunt gaan gebruiken.

Edit zou dit bijvoorbeeld iets zijn?: http://www.mydigitallife....irst-ion-powered-netbook/
bij het horen van jouw verhaal dacht ik ook gelijk aan Samsung N510. daarmee zou in principe ook moeten lukken net als die ion nettops. daarnaast is die Samsung N510 echt mooie machine met hoge Resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
sipaan schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:47:
[...]

bij het horen van jouw verhaal dacht ik ook gelijk aan Samsung N510. daarmee zou in principe ook moeten lukken net als die ion nettops. daarnaast is die Samsung N510 echt mooie machine met hoge Resolutie.
Zelf ondersussen al wat research gedaan. Lees hier op Tweakers forum ook dat 1080p en zelfs 720p erg problematisch is voor de N510. Onderussen ben ik ook al de Asus Eee PC 1201N tegengekomen. De prijs kwaliteit verhouding van de Asus is natuurlijk vele malen beter in dat opzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sindskort XBMC geinstalleerd en ik ben er heel tevreden over.
Enkel heb ik 1 puntje waar ik me aan erger.

Tijdens het bekijken van een HD film, wanneer iemand aan het spreken is, worden de ondertitels weergegeven.
Maar wanneer de persoon gedaan heeft met spreken, blijven de ondertitels staan tot dat de volgende ondertitels komen.
Is hier een fix voor ofzo?

Bij andere software zoals bv ArcSoft TotalMedia Theatre 3 heb ik dit niet.
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Buffalo schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:41:
[...]

Zelf ondersussen al wat research gedaan. Lees hier op Tweakers forum ook dat 1080p en zelfs 720p erg problematisch is voor de N510. Onderussen ben ik ook al de Asus Eee PC 1201N tegengekomen. De prijs kwaliteit verhouding van de Asus is natuurlijk vele malen beter in dat opzicht.
waarom zou de ion GPU in ene netbook wel problemen geven dan in andere? het is allebei zelfde nvidia kaart die 9400M is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed nieuws !! DXVA ondersteuning in dvdplayer.

http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=69306

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
sipaan schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:35:
[...]

waarom zou de ion GPU in ene netbook wel problemen geven dan in andere? het is allebei zelfde nvidia kaart die 9400M is.
Ja zeg jij het maar :P Ik weet het ook niet. Het zijn ervaringen van gebruikers, die ik lees op Tweakers. Ieder geval lees ik over de Asus Eee PC 1201N wel veel goede berichten/reviews.

Brengt mij meteen op een vraag. Stel ik ga op die Asus XBMC live installeren, dan moet het geluid en beeld allebij over de HDMI output, want die netbook heeft geen Optical out ofzo.
Hoe moet ik beeld en geluid dan scheiden? Want het beeld moet natuurlijk op mijn LCD TV via de HDMI input van mijn TV, maar het geluid moet mijn versterker in??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
geweldig! dvdplayer is de standaard player van laatste versie xbmc mag ik aannemen? en dit is nog niet final toch? al en al, geweldig! _/-\o_
Buffalo schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 12:26:
[...]

Ja zeg jij het maar :P Ik weet het ook niet. Het zijn ervaringen van gebruikers, die ik lees op Tweakers. Ieder geval lees ik over de Asus Eee PC 1201N wel veel goede berichten/reviews.

Brengt mij meteen op een vraag. Stel ik ga op die Asus XBMC live installeren, dan moet het geluid en beeld allebij over de HDMI output, want die netbook heeft geen Optical out ofzo.
Hoe moet ik beeld en geluid dan scheiden? Want het beeld moet natuurlijk op mijn LCD TV via de HDMI input van mijn TV, maar het geluid moet mijn versterker in??
ik denk persoonlijk dat het gewoon moet doen hoor, misschien hebben ze verkeerde stuff gebruikt met testen? maarja, aan jou de keus. misschien moet je ergens anders ook wat over lezen dan alleen op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:24:

Tijdens het bekijken van een HD film, wanneer iemand aan het spreken is, worden de ondertitels weergegeven.
Maar wanneer de persoon gedaan heeft met spreken, blijven de ondertitels staan tot dat de volgende ondertitels komen.

Iemand? Het is dus enkel met AVCHD video's met interne subs. Bij externe subs heeft hij het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:45
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:24:

Het lijkt me eerlijk gezegd heel erg sterk dat dit met XBMC te maken heeft en niet voorkomt bij andere software (met dezelfde film).
Volgens mij zijn ondertitels niet veel meer dan een hele vracht aan zinnen met tekst waarbij voor iedere zin tot op de seconde nauwkeurig vastgelegd is wanneer deze op beeld dient te verschijnen en vervolgens weer dient te verdwijnen.
Software ala XBMC doet niets anders dan zich keurig netjes houden aan de opgedragen tijden.
Wat mij wel vaak opvalt is dat ondertitels van rips die gemaakt worden door mensen op een zolderkamertje (hoe goed bedoelt ook) van bedroevend laag niveau zijn.
Vertalingen zijn vaak letterlijk Engels - Nederlands waardoor er met enige regelmaat belachelijke zinnen ontstaan maar ook staan ze regelmatig (veel) te kort danwel te lang in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De film waar ik dit opmerkte was een ps3 blu-ray film dus dan zal de kwaliteit van de ondertitels wel niet slecht zijn zeker :D.
Tevens heb ik het bij een andere speler niet.

Maarja, ik wil alles op 1 speler(xbmc) kunnen afspelen dusja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Maar niet voor XP :'(
En ik weet niet over naar Vista enkel voor XBMC :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 02:42
Fire69 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:09:
[...]

Dan wordt het óf DSPlayer, óf Win 7.

Je kunt nou eenmaal niet nieuwe technologie blijven gebruiken op een OS van 10 jaar geleden.

Edit: Of Linux pakken natuurlijk, en VDPAU gaan gebruiken, mits je een NVIDIA GPU hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door doltishDuke op 02-02-2010 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Probleem is dat ik XBMC draai op mijn werk-laptop.
En wij hebben enkel een XP en Vista-image beschikbaar...

Maar ik vrees dat één van de volgende maanden XP toch volledig weg gaat bij ons, dan is mijn XBMC-probleem opgelost. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:00:
De film waar ik dit opmerkte was een ps3 blu-ray film dus dan zal de kwaliteit van de ondertitels wel niet slecht zijn zeker :D.
Tevens heb ik het bij een andere speler niet.

Maarja, ik wil alles op 1 speler(xbmc) kunnen afspelen dusja :)
Wat moet ik me voorstellen bij een PS3 blu-ray film ?
In de winkel ben ik het voor zover ik weet nog niet tegengekomen, op plaatsen waar je films kunt downloaden echter weer wel en daar zitten regelmatig ondertitels 'ingebakken' die door mensen zelf gemaakt zijn en niet officieel zijn.

Blijft overigens vreemd als je daadwerkelijk constateert dat exact dezelfde film zich anders gedraagt met een andere speler.
Speel zelf hier bijna alles af met XBMC maar zie geen verschil in ondertitels als ik eens wat in een andere speler bekijk.
Ondertitels die beroerd zijn in XBMC zijn het dan net zo goed in andere spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Gebruiken hier nog meer mensen de DSPlayer branch?

Ik kan alleen 1080p content goed afspelen door CoreAVC te gebruiken (heb geen kaart die dxva oid ondersteund), dit gaat hier perfect mee!
Enigste probleem is dat ik DirectVobSub niet geladen krijg, terwijl het volgens de thread op XBMC wel mogelijk zou moeten zijn.

Dit is de config van mijn dsplayerfilter.xml (niet relevante dingen even weggeknipt):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
    <filter name="VobSub" type="splitter">
      <guid>{93A22E7A-5091-45EF-BA61-6DA26156A5D0}</guid>  
      <alwaysload>1</alwaysload> 
    </filter>
    <filter name="coreavcdecoder" type="videodec">
      <guid>{09571A4B-F1FE-4C60-9760-DE6D310C7C31}</guid>
      <osdname>CoreAVC Video Decoder</osdname>
    </filter>
    <filter name="haali" type="source">
      <guid>{55DA30FC-F16B-49FC-BAA5-AE59FC65F82D}</guid>
      <osdname>Haali Media Splitter</osdname>
    </filter>
    <filter name="ac3filter" type="audiodec">
      <guid>{A753A1EC-973E-4718-AF8E-A3F554D45C44}</guid>
      <osdname>AC3 Filter</osdname>
    </filter> 
    <rule filetypes="mkv" source="haali" splitter="VobSub" videodec="coreavcdecoder" audiodec="ac3filter"/>

Ik gebruik de Haali-splitter omdat ik met de Matroska splitter ongeveer de helft van de FPS krijg :?

Binnen de Haali splitter ook al VSFilter op autoload gezet, helaas mocht dit ook niet baten.
In de logs van XBMC vind ik stomweg niets terug of VSFilter nu wel of niet geladen word, mijn loglevel staat op Debug, wel zie ik dat alle streams (video/audio/subtitles) netjes door de Haali splitter gedetecteerd worden.

Wanneer ik met Graphedit naar een draaiende film verbind zie ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.famzande.nl/joey/graphedit1.png

Directvobsub kan ik wel toevoegen, maar dan krijg ik een melding dat er geen tussenliggende filters gevonden kunnnen worden.

WMP en dergelijke laden VSFilter wel als ik een mkv afspeel en VSFilter word geladen door de Haali splitter.

Het is net alsof ik de VSFilter niet kan toevoegen in dsplayer en dat XBMC een eigen set instellingen voor de splitter stuurt/gebruikt

Iemand die weet hoe dit zit?

[ Voor 6% gewijzigd door LiquidSmoke op 03-02-2010 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Wat mij betreft heeft AOpen nu de uber XBMC hardware op de markt gebracht.
Informatique wist me te melden dat ze binnen 2 weken leverbaar worden.

http://www.informatique.nl/350573

AOpen GP7A-HD: T3100, 2GB DDR3, 320GB sata, GF9300M, DVD+RWt
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2696/4125781294_6c3676741c.jpg

Ook is er een slot aanwezig voor de Broadcom Crystal-HD kaart.

[ Voor 11% gewijzigd door supersatan op 03-02-2010 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:02
LiquidSmoke schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 06:32:
Gebruiken hier nog meer mensen de DSPlayer branch?

Ik kan alleen 1080p content goed afspelen door CoreAVC te gebruiken (heb geen kaart die dxva oid ondersteund), dit gaat hier perfect mee!
Enigste probleem is dat ik DirectVobSub niet geladen krijg, terwijl het volgens de thread op XBMC wel mogelijk zou moeten zijn.
...
Iemand die weet hoe dit zit?
Waar staat in die thread dat DirectVobSub mogelijk moet zijn? Ik lees alleen dat subtitles worden ondersteund.
Misschien dat dezelfde restrictie geldt die ook bij MPC-HC geldt wanneer dxva wordt gebruikt:
"The MPC-HC Video decoder must be connected directly to the renderer. That means no intermediate filters such as DirectVobSub or ffdshow can be inserted between the decoder and the video renderer."
Bron

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
supersatan schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:28:

[afbeelding]

Waarom wil je een Crystal-HD kaart als je al een ION chipset hebt?

Ik zit met een vraag nog... ik ben bezig om MediaStream script aan te passen zodat ik mooie grafische shortcuts heb naar mijn favo online streaming radio stations. Dit werkt opzich prima (media.xml ge-edit) en de stream van bijv. DI.fm speelt perfect. Alleen als ik via MediaStream ga spelen dan blijft de hoofdnavigatie van Confluence altijd zichtbaar, op de achtergrond zie ik wel de OpenGL animaties verder. Ik vraag me nu af hoe ik dat hoofdmenu wegkrijg zodat ik hetzelfde krijg als ik via "Music" een audiobestand speel...?

edit: erg duur ook inderdaad. Ik heb dezelfde specs in feite voor 299 met m'n Asrock ION 330HT. Voor 80e meer heb je hem zelfs met BluRay-speler en dan is ie nog steeds veel goedkoper dan de AOpen.

[ Voor 8% gewijzigd door Cartman! op 03-02-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98

Eerste wat in me opkomt is dat dat ding duur is (en als tweede in een foeilelijke kast zit maar dat is een kwestie van smaak).
Zelf zit ik te denken aan een Antec Microfusion, i3 530, H55 moederbord, 2GB DDR3, DVD+RW en een 1,5TB disk.
Deze config is verkrijgbaar voor ongeveer dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69

[afbeelding]

Nvidia Ion is a system/motherboard platform that includes Nvidia's GeForce 9400M (MCP79) chipset, DDR3-1066 or DDR2-800 SDRAM, and the Intel Atom processor
Zit er dan niet de verkeerde processor en videokaart/chipset in om een ION te kunnen zijn? :?

Verder heb je idd die Broadcom niet meer nodig als het een echte ION zou zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49
Fire69 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:09:
Tja, windows xp is ook alweer 8 jaar oud. Ondersteuning speciaal voor xp houdt natuurlijk een keer op.
Je zou als je een nvidia kaart hebt ook prima gebruik kunnen maken van purevideo of coreavc.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 03-02-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ja, maar net daarom vind ik XBMC zo goed, je installeert het en je bent klaar, geen gekloot met externe software of codecs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Tja, maar als jij vasthoudt aan xp dan beperk je jezelf alleen maar.
En als je toch overstapt ipv vista zou ik wel kiezen voor W7.. loopt bij mij toch net wat soepeler en stabieler.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 03-02-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Fire69 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:45:

Verder heb je idd die Broadcom niet meer nodig als het een echte ION zou zijn. :)
Wel als je ondertitels wilt hebben onder Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
job schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:03:
Tja, maar als jij vasthoudt aan xp dan beperk je jezelf alleen maar.
En als je toch overstapt ipv vista zou ik wel kiezen voor W7.. loopt bij mij toch net wat soepeler en stabieler.
Tja, werk-laptop hé, ik heb niet zo veel keuze.
Maar er loopt nu blijkbaar ook een studie voor W7, dus er is nog hoop. :P
supersatan schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:08:
[...]

Wel als je ondertitels wilt hebben onder Windows
Dit al gelezen?

[ Voor 12% gewijzigd door Fire69 op 03-02-2010 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 11:27
Ik heb een Asrock ION 330 met XBMCLive erop geinstalleerd, het werkt echt ideaal op die manier! Het enige probleem is: de 320 gigabye interne ruimte, wat niet echt veel is. Het leek me dus een goed plan om een externe schijf eraan te hangen. Het enige probleem is dat ik mijn films etc. vanaf mijn windows pc via het netwerk op de asrock manage (een samba share)...en als ik er een externe schijf aan hang via USB, kan ik die bestanden niet managen (toch?).

Nu is er een methode om je USB drive als een soort interne disk te mounten aan je Asrock, wat echt een geweldige oplossing zou zijn. Je USB drive komt dan gewoon als map in je home folder te staan. Dat zou mogelijk zijn via deze guide: http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=66534

Nu heb ik alleen de vraag: moet deze USB disk dan ook in 'ext4' geformatteerd zijn, net als de interne disk in de ION, of maakt dat niet uit? Ik wil wel heen en weer kunnen blijven kopieren namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
sipaan schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:38:
[...]

geweldig! dvdplayer is de standaard player van laatste versie xbmc mag ik aannemen? en dit is nog niet final toch? al en al, geweldig! _/-\o_

[...]

ik denk persoonlijk dat het gewoon moet doen hoor, misschien hebben ze verkeerde stuff gebruikt met testen? maarja, aan jou de keus. misschien moet je ergens anders ook wat over lezen dan alleen op tweakers.
Die Samsung is duurder en heeft mindere specs dan de Asus:

Merk en Type
Merk Samsung
Type N510-KA02
Eerste prijsvermelding donderdag 6 augustus 2009
Technische Specificaties
CPU-type Intel Atom N280
Snelheid 1,66GHz
Moederbordchipset Nvidia ION
Geheugengrootte 1GB
Geheugentype DDR2 (SODIMM)
Videointerface
Schermdiagonaal 11,6"
Videochip GeForce 9400M
Videoverbinding D-Sub (VGA), HDMI
Schermresolutie 1366x768 (WXGA Wide)
Opslag
Hardeschijfgrootte 160GB
Interfaces
Verbinding (USB/FW) USB 2.0
Verbinding (wlan) 802.11b, 802.11g, 802.11n
Verbinding (Bluetooth) Bluetooth 2.0
Overige specificaties
Laptop extra's Cardreader, Webcam
Besturingssysteem Windows XP Home
Kleuren Zwart
Taal
Taal Meertalig

Merk Asus
Productserie Eee PC
Type 1201N Zwart
Eerste prijsvermelding zondag 29 november 2009
Technische Specificaties
CPU-type Intel Atom N330
Snelheid 1,6GHz
Moederbordchipset Nvidia ION
Geheugengrootte 2GB
Geheugentype DDR2 (SODIMM)
Videointerface
Schermdiagonaal 12,1"
Videochip GeForce 9400M
Videoverbinding D-Sub (VGA), HDMI
Schermresolutie 1366x768 (WXGA Wide)
Backlight Edge-lit
Opslag
Hardeschijfgrootte 250GB
Interfaces
Verbinding (USB/FW) USB 2.0
Verbinding (wlan) 802.11b, 802.11g, 802.11n
Verbinding (Ethernet) Ethernet 100Mbps
Verbinding (Bluetooth) Bluetooth 2.1
Overige specificaties
Laptop extra's Cardreader, Webcam
Besturingssysteem Windows 7 Home Premium
Gewicht 1,46kg
Kleuren Zwart
Taal
Indeling Qwerty

De dikgedrukte dingen van de Samsung zijn bij de Asus beter. Bovendien is de Asus ook nog eens 40 euro geodkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Buffalo schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:27:
[...]

Die Samsung is duurder en heeft mindere specs dan de Asus:

De dikgedrukte dingen van de Samsung zijn bij de Asus beter. Bovendien is de Asus ook nog eens 40 euro geodkoper.
dan zou je die Asus moeten doen, het ging mij erom dat die ion niet veel uitmaakte op de ene of die andere. zoals je zegt is die Asus inderdaad een betere keus( ik had er niet naar gekeken). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Mr_Blobby schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:53:
[...]
Waar staat in die thread dat DirectVobSub mogelijk moet zijn? Ik lees alleen dat subtitles worden ondersteund.
Misschien dat dezelfde restrictie geldt die ook bij MPC-HC geldt wanneer dxva wordt gebruikt:

[...]

Bron
Uhm, pagina 40 of 41 staat het, een gozer die exact dezelfde situatie heeft, bij hem werkt het, maar een ander in de thread krijgt het weer niet voor elkaar.

Dat MPC-HC wel vobsub etc kan laden is bekend, maar ik wil graag de interne dsplayer gebruiken...

/edit:
Gevonden! http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=451081

DXVA etc wil ik dus juist niet gebruiken (ik weet dat deze ondersteuning net uit is), ik wil dat DSPLayer gebruikt maakt van CoreAVC, DirectVobsub en AC3Filter, het enige wat nu nog niet werkt is vobsub...

Via het OSD zie ik wel subtitles, ik kan ze zelf selecteren, maar niet activeren, vandaar dat ik vobsub wil gebruiken...

[ Voor 23% gewijzigd door LiquidSmoke op 03-02-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Wat een gedoe alemaal voor functionaliteit die out of the box werkt met XBMC Live of een losse XBMC install op Ubuntu. Vanwaar die aversie tegen linux dat jullie dit niet willen gebruiken? al die tijd die je kwijt bent met uitzoeken hoe je het werkend krijgt in windows kun je in linux al gebruiken voor het customizen van je XBMC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
sipaan schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:10:
[...]

dan zou je die Asus moeten doen, het ging mij erom dat die ion niet veel uitmaakte op de ene of die andere. zoals je zegt is die Asus inderdaad een betere keus( ik had er niet naar gekeken). :+
Dat dacht ik ook :+

Nogmaals mijn vraag:

''Brengt mij meteen op een vraag. Stel ik ga op die Asus XBMC live installeren, dan moet het geluid en beeld allebij over de HDMI output, want die netbook heeft geen Optical out ofzo.
Hoe moet ik beeld en geluid dan scheiden? Want het beeld moet natuurlijk op mijn LCD TV via de HDMI input van mijn TV, maar het geluid moet mijn versterker in??''

Hoe los ik in dat geval bovenstaande op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Buffalo schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:10:
Digitale uitgang van je tv naar je versterker natuurlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 03-02-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08-2020
Ik had nog nooit van XMBC gehoord tot een week geleden.
In een opwelling heb ik laatst een asrock ion 330 gekocht met de intentie om hiermee films e.d. te downloaden via SABNZBD die de gegevens vervolgens opslaat om mijn netgear readynas.

Voorheen speelde ik de films af via de playstation 3 ; maar aangezien die geen externe subtitles, .MKV, .ISO e.d. ondersteund ben ik op zoek gegaan naar een mediacenter oplossing.

Aangezien ik al wat ervaring met ubuntu heb kwam ik XBMC tegen. Na aanschaf van een HDMI kabel, bluetooth dongle & PS3 remotecontrol (bluetooth) heb ik nu een erg leuke setup voor niet al te veel geld :)

Ik ben nu bezig met het fine-tunen van het systeem (extra plugins e.d.) en ben blij dat ik hier op tweakers nu dit topic vind ! Heb al veel handige zaken voorbij zien komen _/-\o_

Mijn voorlopige 'todo' lijstje
* SVN Repo Installer plugin
* moviemeter.nl toevoegen als scraper
* internet radio stations toevoegen
* Opensubtitles (via SVN Repo Installer plugin ? )
* een oplossing voor downloads (nzb) die met vreemde namen worden gepost (bijv. 534968NaamvaneenbekendeFilm ) deze worden namelijk niet herkend door XBMC en deze moet ik nu eerst met het handje renamen

[ Voor 19% gewijzigd door tjeerdoo op 04-02-2010 16:21 ]

http://www.tjeerdoo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
tjeerdoo schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:49:
* internet radio stations toevoegen
Ik ben hier wel benieuwd naar, ik wil zelf dus een mooie grafische interface om m'n radio stations te kiezen (ben bezig om MediaStream aan te passen naar m'n wensen (icoontjes, 1080P etc). Enige nadeel tot nu toe waar ik een oplossing voor zoek is dat als ik eenmaal een .pls of .m3u heb geladen en het begint te spelen dat ie dan in MediaStream blijft hangen ipv. dat ik de visualisatie zie. Moet even gaan opzoeken met welk command ik daar ga komen... Als ik er een pakketje van kan maken zal ik deze wel plaatsen maar verwacht dit niet al te snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu Ember Media Manager.
Mooi programma, maar kan ik daar bijvoorbeeld ook de informatie over de film laten verwijzen naar Nederlandse taal. Dus Moviemeter.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
job schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:36:
[...]

Hm, niet aan gedacht. Sorry dat ik dat allemaal al vraag, maar het is nu natuurlijk lastig omdat ik dit nergens mee kan testen.
Ik overweeg nu toch de Asus, maar wil hem wel eerst in het echt zien voordat ik iets koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
* een oplossing voor downloads (nzb) die met vreemde namen worden gepost (bijv. 534968NaamvaneenbekendeFilm ) deze worden namelijk niet herkend door XBMC en deze moet ik nu eerst met het handje renamen
Je zal altijd iets moeten doen met het handje om dit op te lossen ;)
Wat ik doe met SABnzbd is gebruik maken van een 'watchfolder' en niet direct downloads openen met SABnzbd.
Dit geeft je de optie om de nzb file op te slaan in de wacht folder en bij het opslaan kun je de nzb iedere naam geven die je zelt wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cartman! schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 17:05:
[...]

Ik ben hier wel benieuwd naar, ik wil zelf dus een mooie grafische interface om m'n radio stations te kiezen (ben bezig om MediaStream aan te passen naar m'n wensen (icoontjes, 1080P etc). Enige nadeel tot nu toe waar ik een oplossing voor zoek is dat als ik eenmaal een .pls of .m3u heb geladen en het begint te spelen dat ie dan in MediaStream blijft hangen ipv. dat ik de visualisatie zie. Moet even gaan opzoeken met welk command ik daar ga komen... Als ik er een pakketje van kan maken zal ik deze wel plaatsen maar verwacht dit niet al te snel.
Heb net even getest op de xbox met MediaStream-x(box) 1.6.
De radiostreams van bigfoot87 bv. Spelen goed en kan gewoon naar visualisatie gaan.
Maar lijkt erop dat er iets mis is met afspeellijsten in MediaStream.
In MiniMeedia Waffa werkt dit namelijk allemaal goed.

Skunk is momenteel bezig met MediaStream zou je probleem zeker even aan hem melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ho ho, zo vanzelfsprekend is dat niet hoor. Ik heb zelf weliswaar digitaal uit op mijn Samsung TV maar deze TV geeft via HDMI geen DD en DTS door aan de digitale uitgang dus voor mij zou dit geen bruikbare oplossing zijn.

Het loont dus de moeite om even na te kijken hoe je TV met het audio signaal, aangeboden via HDMI, omgaat.
Buffalo schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 18:01:
[...]
quote:
job schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:36:
[...]

Hm, niet aan gedacht. Sorry dat ik dat allemaal al vraag, maar het is nu natuurlijk lastig omdat ik dit nergens mee kan testen.
Ik overweeg nu toch de Asus, maar wil hem wel eerst in het echt zien voordat ik iets koop.

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 03-02-2010 19:09 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Buffalo schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:10:
[...]
''Brengt mij meteen op een vraag. Stel ik ga op die Asus XBMC live installeren, dan moet het geluid en beeld allebij over de HDMI output, want die netbook heeft geen Optical out ofzo.
Hoe moet ik beeld en geluid dan scheiden? Want het beeld moet natuurlijk op mijn LCD TV via de HDMI input van mijn TV, maar het geluid moet mijn versterker in??''

Vooropgesteld dat je versterker voorzien is van HDMI gaat de aansluiting als volgt :
Asus -hdmikabel- Versterker -hdmikabel- LCD TV
De versterker haalt het geluid eruit en stuurt het beeld door naar de LCD TV.
De scheiding van beeld en geluid wordt dus gedaan door de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Cartman! schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:01:
Wat een gedoe alemaal voor functionaliteit die out of the box werkt met XBMC Live of een losse XBMC install op Ubuntu. Vanwaar die aversie tegen linux dat jullie dit niet willen gebruiken? al die tijd die je kwijt bent met uitzoeken hoe je het werkend krijgt in windows kun je in linux al gebruiken voor het customizen van je XBMC :)
Tsja, aan die machine hangt o.a. nog een atmolight, draaien er wat custom tooltjes op om met mijn harmony diverse apparatuur te bedienen etc etc.

Gelukkig kan ik voor nop mijn mijn 4200+ X2 proc verwisselen voor een 5200+ X2 :)

'Lichte 1080p' gaat wel, maar zwaardere rips (de standaard 20GB rips) stotteren of droppen behoorlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
Fire69 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:00:
Ja, maar net daarom vind ik XBMC zo goed, je installeert het en je bent klaar, geen gekloot met externe software of codecs. :)
Ik ben nog geen enkele mediacenter software tegen gekomen die out of the box werkt het alles wat ik nodig heb. Het is altijd óf TV werkt, óf muziek werkt, óf 1080p playback werkt. Het is, met HTPC's, altijd een hoop gedonder met hacks, omwegen en andere smerige trucjes om dingen aan de gang te krijgen. Steevast krijg je hier dan ook te maken met 26 verschillende programmeertalen, 82 protcollen en 73 verschillende formaten audio dan wel video.

Ik heb het in XBMC nu voor elkaar gekregen TV te kijken (met EPG) via de MediaPortal server. Nu DXVA render nog, dan zou dat moeten werken. Alleen jammer dat die gepatchte versie van DVDPlayer groene schermen oplevert op ATI kaarten (ik heb een HD4200 IGP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
doltishDuke schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:57:
[...]
Alleen jammer dat die gepatchte versie van DVDPlayer groene schermen oplevert op ATI kaarten (ik heb een HD4200 IGP).
quote: elupus de developper van dvdplayer
Yup, that looks like my greenscreen issue that i've not been able to track down yet.

And to all guys:
It's very much WIP at the moment. Don't assume any bug is related to drivers. ATI'sissue should not give a fully green screen. It should either fail totally (and fall back to software) or give some corrupt frames while some are somewhat correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
Ik heb dan ook de patch binnen gehaald en ga zo even compilen, misschien heb ik geluk. Het is de gok natuurlijk wel waard. Wel jammer dat ik voorlopig nog even niet kan testen op mijn HTPC (HD4200), want als het alleen op mijn laptop (HD3650) werkt heb ik er niet zo veel aan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ninjazx9r98 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:46:
[...]

Wat moet ik me voorstellen bij een PS3 blu-ray film ?
In de winkel ben ik het voor zover ik weet nog niet tegengekomen, op plaatsen waar je films kunt downloaden echter weer wel en daar zitten regelmatig ondertitels 'ingebakken' die door mensen zelf gemaakt zijn en niet officieel zijn.

Blijft overigens vreemd als je daadwerkelijk constateert dat exact dezelfde film zich anders gedraagt met een andere speler.
Speel zelf hier bijna alles af met XBMC maar zie geen verschil in ondertitels als ik eens wat in een andere speler bekijk.
Ondertitels die beroerd zijn in XBMC zijn het dan net zo goed in andere spelers.
Euhm ik bedoel dat het een AVCHD film is.
De ondertitels blijven op beide spelers hetzelfde hoor. Enkel is de tijd dat de ondertitel terug verdwijnt vele langer dan op een andere speler dan xbmc.

Dus voorbeeld:

Iemand zegt "hallo, ik ben een politieman" en daarna niets meer.
Resultaat bij xbmc: ondertitel verdwijnt na ongeveer 20 seconden
Resultaat bij andere speler: ondertitel verdwijnt na enkele seconden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
hardware-lover schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:08:
Ho ho, zo vanzelfsprekend is dat niet hoor. Ik heb zelf weliswaar digitaal uit op mijn Samsung TV maar deze TV geeft via HDMI geen DD en DTS door aan de digitale uitgang dus voor mij zou dit geen bruikbare oplossing zijn.

Het loont dus de moeite om even na te kijken hoe je TV met het audio signaal, aangeboden via HDMI, omgaat.

[...]
Ik heb even vluchtig getest met mijn PC of het beeld en geluid dat via de HDMI kabel mijn Sony Bravia 32V4500 ingaat er netjes via de Digital Out (naar versterker) uitkomt, maar helaas werkt dit (nog) niet. Heb snel even in het boekje gekeken, en heb wel het idee dat het op de 1 of andere manier mogelijk is. Maar heb nu even niet meer zoveel zin om verder te spitten. Dat wordt morgen weer.
ninjazx9r98 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:12:
[...]

Vooropgesteld dat je versterker voorzien is van HDMI gaat de aansluiting als volgt :
Asus -hdmikabel- Versterker -hdmikabel- LCD TV
De versterker haalt het geluid eruit en stuurt het beeld door naar de LCD TV.
De scheiding van beeld en geluid wordt dus gedaan door de versterker.
Deze oplossing gaat voor mij niet werken vrees ik. In het boek van mijn versterker staat letterlijk dit: 'Audiosignalen die binnenkomen via de HDMI aansluiting worden niet gereproduceerd via luidsprekeraansluitingen, maar wel via het aangesloten beeldscherm.'

Nu ik dit zelf terug lees denk ik dat het wel werkt. Want het TV geluid gaat normaal via de TV speakers natuurlijk, maar bij mij via de kabel in de Digital Out van mijn TV. Op die manier heb ik nu TV geluid via de versterker.
Dus je zou zeggen dat jou oplossing wel gaat werken, mits ik nog een kabel in de Digital Out in mijn TV naar mijn versterker erbij steek (al aanwezig in mijn geval).

Ik zal dit morgen eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Kijk eens op pagina 34 van de (NL) handleiding. Er staat bij HDMI 1,2 en 3 dat Audio als 2 kanalen lineaire PCM verwerkt wordt. Dat zou jammer genoeg betekenen dat je via je TV geen DTS of DD door kunt sturen of dat dit als 2 kanaals geluid naar je versterker door zal gaan via optical out?
Buffalo schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:36:

[...]

Nu ik dit zelf terug lees denk ik dat het wel werkt. Want het TV geluid gaat normaal via de TV speakers natuurlijk, maar bij mij via de kabel in de Digital Out van mijn TV. Op die manier heb ik nu TV geluid via de versterker.
Dus je zou zeggen dat jou oplossing wel gaat werken, mits ik nog een kabel in de Digital Out in mijn TV naar mijn versterker erbij steek (al aanwezig in mijn geval).

Ik zal dit morgen eens testen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik dacht juist dat je dat andersom moest doen :? Van je HTPC naar je versterker met HDMI en daar een kabel inprikken die naar je TV gaat. In plaats van andersom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu bezig met het fine-tunen van het systeem (extra plugins e.d.) en ben blij dat ik hier op tweakers nu dit topic vind ! Heb al veel handige zaken voorbij zien komen _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/540/finetuning.jpg

Finetuning, ben ik ook nog mee bezig. :P
Gisteren een oud stoffig draadloos keyboard eraan (BTC 9019 URF) en dat werkt prima.

Vraagje :

ik heb nog geen HDTV (geduld is een schone zaak) dus heb XBMC nog niet via HDMI kunnen testen op TV.
Komt er 'standaard' nu optical geluid uit (DTS) en beeld via HDMI ? of moet ik aanpassingen doen cq drivers vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
hardware-lover schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:17:
Kijk eens op pagina 34 van de (NL) handleiding. Er staat bij HDMI 1,2 en 3 dat Audio als 2 kanalen lineaire PCM verwerkt wordt. Dat zou jammer genoeg betekenen dat je via je TV geen DTS of DD door kunt sturen of dat dit als 2 kanaals geluid naar je versterker door zal gaan via optical out?

[...]
Hm, als ik TV kijk wordt het Dolby Digital geluid wat bij een uitzending zit netjes via de Optical out van mijn TV doorgestuurd naar mijn versterker. Op het display van mijn versterker staat dan netjes Dolby Digital.
Je zou er dan vanuit kunnen gaan dat als ik de Asus via HDMI aansluit op mijn TV, het beeld en geluid door mijn TV gescheiden wordt en het geluid via de Optical Out van mijn TV doorgestuurd wordt naar mijn versterker.
Maarja dat is even een kwestie van testen.
Cartman! schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 09:35:
Ik dacht juist dat je dat andersom moest doen :? Van je HTPC naar je versterker met HDMI en daar een kabel inprikken die naar je TV gaat. In plaats van andersom...
Zoals je bovenstaand ziet, is dat inderdaad precies andersom, maar misschien werkt het allebij wel. Met deze optie kwam ninjazx9r98 ook, maar mijn reactie daarop was dat ik waarschijnlijk ook de Optical Out mijn TV moet gebruiken, omdat mijn versterker geen geluid via HDMI afspeelt.

Voor mij zou dan gelden dat beeld en geluid via mijn versterker naar de TV gaat, en vanuit de TV wordt het geluid teruggestuurd naar de versterker via Optical Out. Maar of dit zo werkt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
ninjazx9r98 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 18:11:
[...]

Je zal altijd iets moeten doen met het handje om dit op te lossen ;)
Wat ik doe met SABnzbd is gebruik maken van een 'watchfolder' en niet direct downloads openen met SABnzbd.
Dit geeft je de optie om de nzb file op te slaan in de wacht folder en bij het opslaan kun je de nzb iedere naam geven die je zelt wilt.
Hmmm, dat is een optie inderdaad... gelukkig worden de meeste series (die ik op SABNZB via RSS automatisch binnenhengel) over het algemeen wel voorzien van de juiste naamgeving...
Dan maar met het handje renamen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:20
Techno Overlord schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 08:37:
[...]

Ik heb hier iets op gevonden maar nog niet getest. Te druk met afstuderen. Je moet dus een advancedsettings.xml in je UserData map zetten. Hierin komt (oa) informatie over je naamconventies van je TV-series met dvd's met meerdere afleveringen. De code ziet als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
  <tvshowmatching append="no">
    <regexp>\[[Ss]([0-9]+)\]_\[[Ee]([0-9]+)\]?([^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp>
    <regexp>[\._ \[\-\\/]([0-9]+)x([0-9]+)([^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp>
    <regexp>[Ss]([0-9]+)[\.\-]?[Ee]([0-9]+)([^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp>
    <regexp>[\._ \-\\/]([0-9]+)([0-9][0-9])([\._ \-][^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp>
  </tvshowmatching>

Meer info hier en hier. Als iemand het werkend krijgt, moet het hiermee gelukt zijn. Ik kan het zelf pas volgende week ergens testen...
Ik heb net bovenstaande geprobeerd na een update van de library leek het eerst niet te werken en dus heb ik mijn myvideos34.db weg gegooitd. Het lijkt er op dat dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coendeurloo schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:25:
Ik heb een Asrock ION 330 met XBMCLive erop geinstalleerd, het werkt echt ideaal op die manier! Het enige probleem is: de 320 gigabye interne ruimte, wat niet echt veel is. Het leek me dus een goed plan om een externe schijf eraan te hangen. Het enige probleem is dat ik mijn films etc. vanaf mijn windows pc via het netwerk op de asrock manage (een samba share)...en als ik er een externe schijf aan hang via USB, kan ik die bestanden niet managen (toch?).

Nu is er een methode om je USB drive als een soort interne disk te mounten aan je Asrock, wat echt een geweldige oplossing zou zijn. Je USB drive komt dan gewoon als map in je home folder te staan. Dat zou mogelijk zijn via deze guide: http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=66534

Nu heb ik alleen de vraag: moet deze USB disk dan ook in 'ext4' geformatteerd zijn, net als de interne disk in de ION, of maakt dat niet uit? Ik wil wel heen en weer kunnen blijven kopieren namelijk...
In XBMC live kun je van mappen op je usbschijf niet zomaar een shortcut maken. (waarom weet deze linuxnoob niet) Nu is mij dit via een omweg wel gelukt.
Via de webinterface vanaf de laptop http://xbmc.org/wiki/?title=The_Web_Interface
Ga je naar config- Ad new sourse. Hier vul je het pad in van de map vanaf je externe usb schijf. Via WinSCP of Speedcommander kun je de map vinden in de map media.
Vul bij config in: /media/usbschijf/de gewenste map/ (wat je zelf vindt via WINSCP)

bron : http://forum.xbmcfreak.nl...ssen-scraper-dualboot-enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Zo, gisteren e.e.a. getest.

Ik vrees toch dat het niet gaat werken.

De opstelling was nu zo: PC via HDMI Out op de HDMI IN van mijn TV gekoppeld. En vanuit mijn TV een Optical Out verbinding naar mijn versterker toe.

Ik ben wel een paar vreemde dingen tegen gekomen:

- Windows geluid wordt via bovenstaande opstelling weergegeven.

- Daarna een film getest. Het vreemde daarbij was dat het geluid wat in het hoofdmenu te horen is wel via bovenstaande opstelling werkt, maar het geluid in de film zelf niet. Het geluid was Dolby Digital.
Wat ik begrijp is waarom Dolby Digtial in een TV uitzending wel via de Optical Out naar mijn versterker gestuurd wordt, maar uit een film niet?
Volgens mij komt het, zoals hardware-lover al zij doordat alleen Lineair PCM geluid verwerkt wordt over HDMI.

Helaas gaat het dan toch niet werken. De oplossing zou dan zijn een TV die meerdere audioformaten doorstuurd via de Optical Out, zoals DTS (eigenlijk een must).
Of een versterker die die beeld en geluid scheidt op de HDMI en het beeld vervolgens doorstuurt naar mijn TV. Want dat ondersteunt mijn versterker ook niet, ik moet hiervoor een extra kabel aanleggen. Maar die Laptop heeft natuurlijk alleen de HDMI poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 17:26:
Ik gebruik nu Ember Media Manager.
Mooi programma, maar kan ik daar bijvoorbeeld ook de informatie over de film laten verwijzen naar Nederlandse taal. Dus Moviemeter.nl ?
Voor moviemeter.nl scraping kun je ook gewoon de scraper die ik gemaakt heb gebruiken.
Deze is hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-09 13:31
The_Ghost16 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 12:26:
[...]
Voor moviemeter.nl scraping kun je ook gewoon de scraper die ik gemaakt heb gebruiken.
Deze is hier te vinden.
Kun je de Moviemeter-scraper niet als patch indienen bij Team-XBMC? :)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
[...]

Deze is hier te vinden.
Stomme vraag misschien, maar waar plaats ik deze bestanden ? (ik draai op ubuntu 9.10)

**edit**
Ik heb het aan de praat :P , bestanden moesten in /usr/share/xbmc/system/scrapers
toch zou het handig zijn als er een readme o.i.d. bij zou zitten..scheelt een hoop zoekwerk :/

[ Voor 20% gewijzigd door tjeerdoo op 06-02-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Ik heb een gigabyte 780G moederbord met 5200+ cpu.
Wordt de hardware versnelling van de IGP onder linux al ondersteund?
Een tijdje geleden was enkel de NVIDIA ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bigfoot87 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:47:
[...]

Ik zat eigenlijk hier stiekem op te wachten...Media Companion met moviemeter
quote: billyad2000
At the moment it would probably be easier to create my own scraper for MovieMeter.nl, this would make it much easier when scraping from multiple sources

It appears to have a decent API, although the wiki is a little hard to follow. The best way to go about it would be via the imdb ID.

It is my intention to add support for XBMC scrapers at some point, but i'm a bit bogged down at the moment, if anyone wants to create a library for this that can take an IMDB ID and return the movie details using the API, then i'll happily incorporate it into MC.
Bron:
http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=487842#post487842

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Stomme vraag misschien maar is het mogelijk om een muziek script direct in het lijstje te krijgen als je rechts kiest op "Muziek" ? Voor m'n gevoel heb ik al een hoop opties geprobeerd maar het wil niet echt :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yep is mogelijk, we hebben het toch over mediastream he...

in Home.xml zou je een button moeten toevoegen bij Music side menu

<item id="5">
<description>Music Script Button</description>
<label> $LOCALIZE[............] (Of gewoon de naam)</label>
<onclick>RunScript(script[,args]*)) </onclick>
</item>

Kunt ook nog evt. een skinsetting maken waar je de locatie kunt instellen van het script.

Nu bepaal je de locatie in de skin code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeg hier een aantal weken geleden of een Linux XBMC beter is in upscaling dan de xbox. Heb sinds gister een Acer Revo R3610 (Atom, Ion systeem, dual core 1.6ghz) en deze is echt vele malen beter in upscaling dan de xbox. SD-video's zien er echt ontzettend veel scherper uit dan op de xbox (via component kabel).

Dus, mocht iemand zich nog afvragen of SD-video's er op vooruit gaan dankzij een switch van xbox > ION systeem, zeker een vooruitgang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
[...]

Deze is hier te vinden.
Ik ben nu alles aan het scannen, werkt deze net zo goed als de standaard TMDB scraper?

/edit: zo te zien wel...

Iig wel fijn dat 'the' achteraan geplaatst word, ik had al de optie geslecteerd om dat soort dingen te negeren bij sorteren, maar dan bleef het lidwoord wel vooraan staan...

[ Voor 21% gewijzigd door LiquidSmoke op 05-02-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 20:20:

Dus, mocht iemand zich nog afvragen of SD-video's er op vooruit gaan dankzij een switch van xbox > ION systeem, zeker een vooruitgang!
Ok
LiquidSmoke schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 20:20:
[...]

Ik ben nu alles aan het scannen, werkt deze net zo goed als de standaard TMDB scraper?
Een scraper is zo goed als...... dat de database is van de site waarvan je scraped !

Imdb heeft gewoonweg de grootste database. :)
TMDB is door de xbmc comunitie opgericht en is inmiddels al flink gegroeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 20:06:
Yep is mogelijk, we hebben het toch over mediastream he...

in Home.xml zou je een button moeten toevoegen bij Music side menu

<item id="5">
<description>Music Script Button</description>
<label> $LOCALIZE[............] (Of gewoon de naam)</label>
<onclick>RunScript(script[,args]*)) </onclick>
</item>

Kunt ook nog evt. een skinsetting maken waar je de locatie kunt instellen van het script.

Nu bepaal je de locatie in de skin code.
Mm, nee, dat bedoel ik niet maar ik waardeer de hulp :) Ik heb het 'gewoon' over Confluence. MediaStream is zowel een skin als een plugin waar ik eerder mee zat te rommelen. Opzich heb ik de layout getweakt naar 1080P en daar was ik erg blij mee maar toen kwam ik erachter dat een plugin eigenlijk precies t zelfde kan. Dan blijf ik ook in de mooie layout van de skin (Confuence dus bij mij).

Wat ik dus wel bedoel... je hebt de hoofdmenu items Muziek, Video, Systeem etc. en als ik bij bij Video naar rechts ga dan krijg ik opties films, tv series, bestanden etc. Bij muziek krijg ik nu bestanden en plugins. Vervolgens kies ik plugins, dan Dance Radio en dan krijg ik de radiostations die ik erin heb gezet. Wat ik graag zou willen is dat Dance Radio direct een keuze is in het submenu van Muziek dus. Ik vraag me af of dat kan. Hopelijk is ie zo duidelijker ;)

edit: of is wat je beschreef toch wat ik bedoel... ik weet niet of dat dan ook in confuence kan... ff googlen :)
edit2: lijkt het toch te zijn! nu ff die Home.xml zoeken. Ik zou verwachten dat die in m'n home dir zou zitten maar blijkbaar moet ik hard in hoofdinstallatie map rommelen...
edit3: submenu toegevoegd, geweldig! nu alleen nog zorgen dat ie direct in de goede map komt :)
edit4: snap er nou echt geen zak van hoe ik nu verwijs naar een bepaalde map binnen de plugins...

ik heb de map plugins/music/DanceRadio met daarin wat .pls bestanden en via de submenu knop wil ik daar direc terecht komen, dit wil echter niet :{ vast enorm simpel...

code:
1
<onclick>ActivateWindow(MusicFiles,plugin://music)</onclick>

heb ik nu maar dan kom ik wel in de music map maar dan kan ik niet meer dieper ondanks dat ik de mappen zie gebeurt er niks als ik erop klik. plugin://music/DanceRadio zou logisch zijn imo maar dit werkt niet :(

edit6: gelukt met:
code:
1
<onclick>ActivateWindow(MusicFiles,DanceRadio)</onclick>

Waarbij ik de map DanceRadio heb toegevoegd als bron.

[ Voor 23% gewijzigd door Cartman! op 05-02-2010 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Deze is hier te vinden.
Ik ben nog niet zo gevorderd .. dat ik weet waar ik de 2 bestanden moet plaatsen dan wel werkende te krijgen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-09 13:31
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 21:56:
[...]
Ik ben nog niet zo gevorderd .. dat ik weet waar ik de 2 bestanden moet plaatsen dan wel werkende te krijgen :9
Niet dat ik ervaring met het toevoegen van scrapers heb... maar ik zou zeggen in ..\XBMC\system\scrapers\video\ :)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Wel een raar probleem nu. Als ik een stream kies als muziek dan wil de visualisatie soms niet starten. Als ik kies voor de opties van de visualisatie dan krijg ik de melding dat er geen instellingen zijn :? Als ik XBMC opnieuw start dan werkt het daarna ineens wel weer, heel vaag. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou wel eens een bugje kunnen zijn, zet je debug log aan en kijk eens in je log.

Mooi dat het je gelukt is, bijna alles is mogelijk met de skinning engine van xbmc :*)

Je stelt nu het pad van je music stream in de skin code, je kunt het ook doen via een skinsettings.
Zou je dan van stream willen veranderen is dit gewoon via xbmc te doen en hoef je niet in de code het pad te veranderen.

Voorbeelden zijn er wel te vinden in de skins. Kijk maar eens In confluence skinsettings naar hoe je script buttons toevoegd. In xbmc zelf en hoe het gedaan wordt in skin code. ;)
zie: custom_SkinSetting_1111.xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Bigfoot.

het werkt dank je wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 15:56
Weet iemand toevallig hoe je ervoor zorgt dat XBMC auto opstart met ubuntu 9.10?
Kan niet XBMC toevoegen aan opstart applicaties (dan is scherm zwart na reboot) en Autostart XBMC (optional)

By following these instructions, your system will boot directly into XBMC rather than your desktop from now on. It is advised that you delay this step until XBMC is setup as you'd like it.

* From the desktop click System -> Administration -> Login Window
* From the "Security" tab choose "Enable Automatic Login" and select your username.
* Click "OK" to exit.
* Logout of your system.
* From the Login screen choose "Select Session"
* Choose "XBMC" and click "Change Session"

You're finished. Next time you login you should be greeted with XBMC.
werkt ook niet want xbmc staat niet bij session

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
De wiki is incompleet inderdaad. Je moet eerst xbmc-standalone nog installeren met apt. Hoewel ik zelf Ubuntu automatisch laat inloggen op de account 'xbmc' en daarna automatisch XBMC laat starten. Dit werkt bij mij perfect. M'n externe USB schijf wordt dan keurig direct herkend en is ie bereikbaar via FTP en SSH.

update: had een vastloper en ineens waren al mn settings gereset :( Kan ik alles weer opnieuw configgen... eerst maar een backup maken als ik t weer op orde heb.

Ook zoiets, ik zat een serie te kijken (Cougar Town) en de ondertiteling liep na een tijdje achter, op t eind wel 12 seconden. Komt dit doordat ik t kijk op 24P en de ondertitelaar t wellicht gemaakt heeft op 25P? En zoja, hoe kan je dit makkelijk aanpassen :?

[ Voor 40% gewijzigd door Cartman! op 07-02-2010 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:59

Zjemm

...

ik heb nu uitzending gemist draaien onder "scripts" maar is het ook mogelijk om deze in het hoofd menu op te nemen naast music en video enz.?
dan kan ik deze makkelijk op mijn logitecht harmonie programmeren.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ja, zie een paar posts terug, daar staat t uitgelegd :)

Om de optie "FullScreen" via mn harmony werkend te krijgen heb ik gewoon in remote.xml de optie van de blauwe knop veranderd naar FullScreen. In de harmony software gewoon "blue" gekozen en nu kan ik handig switchen vanuit de bestandsbrowser voor muziek naar de visualisatie te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zjemm schreef op zondag 07 februari 2010 @ 21:22:
ik heb nu uitzending gemist draaien onder "scripts" maar is het ook mogelijk om deze in het hoofd menu op te nemen naast music en video enz.?
dan kan ik deze makkelijk op mijn logitecht harmonie programmeren.
Je kunt een script al makkelijk programmeren onder een button van je harmony
Voeg toe aan remote.xml of welke je ook gebruikt.

<Button naar keuze>RunScript(script[,args]*)</Button naar keuze>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Niet zozeer direct met XBMC te maken, maar wat gebruiken jullie om automatisch music fanart en cdart te downloaden?

Ik heb nu Musicbrainz Picard (met coverart plugin) om mijn muziekcollectie netjes te houden, Ember voor mijn films (prachtprogramma O+) en Media Companion voor mijn series, maar mis dus alleen nog iets om mijn music fanart en cdart netjes te scrapen.
Suggesties? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai xbmc op Win 7 32 bits, alles probleemloss geinstalleerd.
Pc is snel genoeg ook zonder hardware acceleratie, bij grote MKV, CPU belasting komt niet boven de 40%.
Waar ik last van heb is veel drop bij het afspelen van MKV bestanden.
Tijdens het kijken zie ik het beeld ook haperen om de 10 a 20 sec.
Iemand idee waar dit aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
Bigfoot87 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:47:
[...]

Ik zal hier naar kijken. Weet nog niet zo goed hoe dit moet. Dus dat moet ik even uit gaan zoeken.
Maar het lijkt me wel handig om dit te doen.
tjeerdoo schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:56:
[...]

Stomme vraag misschien, maar waar plaats ik deze bestanden ? (ik draai op ubuntu 9.10)

**edit**
Ik heb het aan de praat :P , bestanden moesten in /usr/share/xbmc/system/scrapers
toch zou het handig zijn als er een readme o.i.d. bij zou zitten..scheelt een hoop zoekwerk :/
Ik zal even een simpele readme toevoegen aan de .rar bestanden zodat duidelijk is wat er gedaan moet worden. Ook zal ik een changelog er bij voegen.
Bigfoot87 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 01:28:
[...]

Niet dat ik ervaring met het toevoegen van scrapers heb... maar ik zou zeggen in ..\XBMC\system\scrapers\video\ :)
Dit klopt idd ;)
LiquidSmoke schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 20:20:
[...]

/edit: zo te zien wel...

Iig wel fijn dat 'the' achteraan geplaatst word, ik had al de optie geslecteerd om dat soort dingen te negeren bij sorteren, maar dan bleef het lidwoord wel vooraan staan...
Ik heb aan de hand van gebruikers informatie de tussenliggende website redelijk goed werkend gekregen. En een van de dingen die gedaan moest worden was lidwoorden achteraan plaatsen. Omdat het bij sommige films anders mis ging.

Ik moet alleen kijken of ik wat dingen kan gaan toevoegen deze week aan de scraper. Ook probeer ik voor films die niet gescraped worden te laten terugvallen op een andere scraper maar ik weet niet of dit mogelijk is. Maar hier ben ik nog voor bezig. Net zoals het toevoegen van trailers. Want ik kan nergens een goede website vinden met trailers. De meeste websites bevatten er gewoon te weinig.

[ Voor 43% gewijzigd door The_Ghost16 op 08-02-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/adkroeze/xbmc/03skin.jpg

hoe krijg je dat gefixed met het plot erbij? dat doetie bij mij namelijk niet

[edit: dit moet ik nog proberen...
In de mediabibliotheek wordt wel fanart weergegeven maar geen plot van film/serie Om het plot weer te geven, de volgende instelling uitschakelen: Systeem/instellingen/video/bibliotheek/plot van niet bekeken video's verbergen
|:(

ook dit krijg ik neit voor elkaar

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/adkroeze/xbmc/05skin.jpg

deze view

ik gebruik de standaard skin (confluence)

[ Voor 67% gewijzigd door Reloader op 08-02-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
Heb je bij de toegveoegde source voor je films ook op de knop set content gedrukt? En daar een scraper geselecteerd en ingesteld? Zo niet dan moet je dat eerst doen. Mocht je dit wel gedaan hebben zorg dan dat je bibliotheekmodus aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
thx, ik had de verkeerde weergave modus aangeklikt , beetje stom...

ook is bij mij het bolletje van "verberg plot" verkeerd om.. als het bolletje aanstaat laat hij het plot juist wel zien.. maar goed dat maakt opzich niet zoveel uit het werkt nu in iedersgeval.. vind wel dat de info die mediaportal geeft beter zijn.. alleen werkt mediaportal in het algemeen niet naar behoren bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt is een vertaal foutje.
Kunt eventueel de string.xml aanpassen.
Deze is te vinden in de language folder van xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-05 14:13
kan/wil iemand mij helpen met het volgende:

sinds vorige week heb ik een htpc in bezit met de core i3 en een h55-ud2h van gigabyte in combinatie bij mij met 2x1 gb 1333 modules.

als ik in xbmc de mkv afspeel van de bird scene zie ik een enorme drops in fps, beeld speelt slecht af. (terwijl een mede gebruiker hier geen last van heeft met een 661 en 4gb)

nu heb ik om te proberen uit mijn game systeem 4gb gehaald om deze in de htpc te steken en op 1600mhz te laten draaien ook draait de processor nu op 3.74 ghz.
de bird scene geeft nu wel een de stabiele 24 fps aan een geen drops.

refreshrate samsung staat op 60hz en is een oudere hd ready.

nu heb ik mijn processor weer met 2gb op stock draaien en wat gebenched.
3dvantage 7900pnt voor de cpu/ hwi krijgt er 8600 uit en guru 3d 8500.
3dvantage 280 gpu

ook prestaties cinebench liggen een stuk lager, tervergelijking. en vallen dus tegen qua processor kracht.

ik snap niet dat ik alles gewoon prima kan afspelen zoals 'andere' kunnen. zeker de fps drop is onverklaarbaar.
ligt dit nu aan de htpc of is het scherm niet 'modern' genoeg.
Pagina: 1 ... 6 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.