Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:57
p33rk3 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 08:02:
kan/wil iemand mij helpen met het volgende:

...
ik snap niet dat ik alles gewoon prima kan afspelen zeker de fps drop is onverklaarbaar.
ligt dit nu aan de htpc of is het scherm niet 'modern' genoeg.
Het scherm kan geen fps drops veroorzaken en als je alles kan afspelen behalve de bird scene dan zou ik me geen zorgen maken. De gpu van de i3 kan welliswaar hd content accelereren, maar ik betwijfel of XBMC daar gebruik van maakt. Dus de vraag is of je het cpu gebruik bij de birdscene ziet pieken naar 100%? Vaak wil een vergroting van de geheugenreservering voor de gpu (in de bios) wel eens helpen.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-05 14:13
Mr_Blobby schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:21:
[...]
Het scherm kan geen fps drops veroorzaken en als je alles kan afspelen behalve de bird scene dan zou ik me geen zorgen maken. De gpu van de i3 kan welliswaar hd content accelereren, maar ik betwijfel of XBMC daar gebruik van maakt. Dus de vraag is of je het cpu gebruik bij de birdscene ziet pieken naar 100%? Vaak wil een vergroting van de geheugenreservering voor de gpu (in de bios) wel eens helpen.
cpu belasting is average rond 53% en ook het geheugen loopt niet vol, systeem gebruikt op dat moment totaal 800mb aan mem dus is er nog meer als de helft over.

idd het gaat over software matig decoding in xbmc, ter vergelijking die 661 cpu had een average van 45%

dus qua hardware lijkt er me toch geen bottleneck te zijn.

maar ook vooral het afspelen van avchd dat komt van mijn hd cam is lastig tot niet vloeiend spelend te krijgen zowel hardware en software matig in en buiten xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08-2020
Volgens de volgende pagina http://xbmc.org/wiki/?title=File_Stacking#Tuning zou het mogelijk moeten zijn om een film die uit meerdere delen bestaat (dus bijv. cd1.avi & cd2.avi) als één geheel te laten zien.
Ik heb een aantal van dit soort bestanden, maar bij mij laat XBMC dan 2 keer de movie thumb zien... de bestanden staan wel in hetzelfde foldertje. Wat doe ik verkeerd :?

Er word ook verwezen naar Advancedsettings.xml
Waarin ze dan het volgende laten zien ;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
 <moviestacking>
    <!-- <cd/dvd/part/pt/disk/disc> <0-N> -->
    <regexp>(.*?)([ _.-]*(?:cd|dvd|p(?:ar)?t|dis[ck]|d)[ _.-]*[0-9]+)(.*?)(\.[^.]+)$</regexp>
    <!-- <cd/dvd/part/pt/disk/disc> <a-d> -->
    <regexp>(.*?)([ _.-]*(?:cd|dvd|p(?:ar)?t|dis[ck]|d)[ _.-]*[a-d])(.*?)(\.[^.]+)$</regexp>
    <!-- movienamea-xvid.avi, movienameb-xvid.avi -->
    <regexp>(.*?)([ ._-]*[a-d])(.*?)(\.[^.]+)$</regexp>
  </moviestacking>

Ik heb echter geen idee wat bovenstaande code doet...
Kan iemand hier iets meer duidelijkheid over verschaffen ?

http://www.tjeerdoo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Movie stacking word default al gedaan door xbmc in library mode !!
Voor file mode heb je een stack functie in side menu zie bv misc options in confluence.
Met deze functie aan zullen ook de movies in file mode gestacked worden.

Die Advancedsetting <moviestacking> setting is ervoor als je een vreemde regex gebruikt.
Als je gewoon cd1 / cd2 als benaming aanhoud hoef je geen advanced setting te maken. ;)

Die code betekend dus:
<cd/dvd/part/pt/disk/disc> <0-N> ...... bv. cd1
<cd/dvd/part/pt/disk/disc> <a-d> ........bv. diskA
movienamea-xvid.avi, movienameb-xvid.avi

Deze regexen worden dus default herkend door xbmc. Heb je een andere aanduiding gebruikt zou je deze dus nog kunnen instellen in de advancedsettings.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:51

Zjemm

...

Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 23:16:
[...]

Je kunt een script al makkelijk programmeren onder een button van je harmony
Voeg toe aan remote.xml of welke je ook gebruikt.

<Button naar keuze>RunScript(script[,args]*)</Button naar keuze>
oke als ik dan de record knop wil gebruiken om uitzending gemist te starten is het dan als volgt:
<record>[RunScript(XOT-Uzg.v3*)</Button naar keuze>
?

want dat werkt dus niet.
of moet ik het hele path (linux) naar het script gebruiken? of moet ik de default.py gebruiken?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:58
Zijn hier ook meer mensen met problemen met ac3 mkv's? De laatste ep van Lost bijvoorbeeld, daarbij speelt de audio heel zachtjes af en soms maar 1 of 2 kanalen op normaal niveau (afhankelijk van de svn build). Heb meerdere builds geprobeerd maar niets lijkt te werken. Draai xbmc met de aeon skin op Mac OS X 10.6 op een iMac 21,5"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 720p van Dimension?
Zal hem morgen eens testen onder XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hebben ze de site van XBMC een beetje onders ingedeeld qua url's?
Al mijn bookmarks komen op redirectpagina's.

Even opnieuw bookmarken dus.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zjemm schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:30:
[...]

oke als ik dan de record knop wil gebruiken om uitzending gemist te starten is het dan als volgt:
<record>[RunScript(XOT-Uzg.v3*)</Button naar keuze>
?

want dat werkt dus niet.
of moet ik het hele path (linux) naar het script gebruiken? of moet ik de default.py gebruiken?
Yep :) het hele path incl. default.py.
Voorbeeldje ;) (xbox)
<record>XBMC.RunScript(Q:\scripts\TWC Supplemental\default.py)</record>

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
anandus schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:48:
Hebben ze de site van XBMC een beetje onders ingedeeld qua url's?
Al mijn bookmarks komen op redirectpagina's.

Even opnieuw bookmarken dus.
De site is omgezet naar een nieuwe host.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• anandus
  • Niet online
Ik sta op het punt om een nieuwe HTPC te bouwen. Sleutelonderdeel is Uitzendinggemist (xot).

Als ik het goed begrijp is Linux als OS dan de enige keuze omdat in Windows de streams niet werken. Klopt, toch (nog steeds)?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:13

_Apache_

For life.

Werkt niet prima op windows hoor. :), Met de oude versie 9.04 had ik vaak dat het niet werkte nee, maar nu (9.1) werkt het heel soepel.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

• anandus
  • Niet online
_Apache_ schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 08:20:
Werkt niet prima op windows hoor. :), Met de oude versie 9.04 had ik vaak dat het niet werkte nee, maar nu (9.1) werkt het heel soepel.
Verwarrende zin :P Find-replace 'Werkt niet' met 'Werkt nu'?

• _Apache_

_Apache_

For life.

* _Apache_ moet nog wakker worden.

9.04 werkte heel slecht.
9.1 werkt een stuk beter, melding 'Fout in script' of 'Te veel onderbroken punten' nog zelden gehad.

• anandus
  • Niet online
Okee, dus ik kan gewoon prima voor een Windows-installatie gaan en dan geen klachten van mijn vriendin krijgen dat "Wie is de Mol" niet werkt? :P

Verder ben ik aan het kijken voor een leuke skin. Ik weet al dat het Aeon wordt, maar ben er nog niet helemaal uit welke.
Showmix, Aeon65 en de Aeon van Andy Blac (volgens mij een aangepaste Showmix?) heb ik nu uitgeprobeerd, maar er zijn nog meer.

Voor degenen hier die een Aeon-skin gebruiken: Welke gebruiken jullie en waarom die? :)

• onlinegangster
  • Laatst online: 12-09 16:27
Moh lastig te zeggen, probeer het eerst eens uit zou ik zeggen.
Dat script wordt wel iedere keer wat beter, maar het is nog verre van ideaal
(lange wachttijden / interface onlogisch op momenten / geen zoekfunctie ...)

Dus werkt het onder windows?
Ja

Kan je vriendin ermee overweg?
Ik heb zo m'n twijfels, mijn familie prefereert vooralsnog de website boven het script. Omdat dit toch wat makkelijker/beter werkt

Those penguins, they sure ain't normal

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik dacht juist dat uitzending gemist beter op windows werkte vanwege sommige type streams :)

• JeroenGans
Fire69 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:40:
De 720p van Dimension?
Zal hem morgen eens testen onder XP
Jep, Dimension... Ben benieuwd!

Lost.S06E03.720p.HDTV.X264-DIMENSION

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Ik heb vandaag een nieuwe versie van mijn moviemeter scraper online gezet. Hierin zit een kleine wijziging mbt de rating van een film. Je kunt nu bij instellingen aangeven of je de rating van imdb wilt halen. Anders gebruikt hij de moviemeter rating. Welke veel minder votes heeft.

De nieuwste versie is hier te vinden.
JeroenGans schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 15:55:
[...]

Jep, Dimension... Ben benieuwd!

Lost.S06E03.720p.HDTV.X264-DIMENSION
Getest en hetzelfde probleem ondervonden als jij.
Was wel gewoon puur op de laptop. Ik zal nog eens testen testen als hij aan de tv hangt.
Heb jij het geprobeerd via een versterker?

• JeroenGans
Fire69 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 18:49:
[...]

Getest en hetzelfde probleem ondervonden als jij.
Was wel gewoon puur op de laptop. Ik zal nog eens testen testen als hij aan de tv hangt.
Heb jij het geprobeerd via een versterker?
Nee, zal het morgen eens proberen. Desondanks zal het dan alsnog via de headphone out lopen, en dus weinig verschil maken vrees ik... Op XBMC fora loopt ook een topic. Daar zijn geen oplossingen gevonden. Tot die tijd dus maar even geen XBMC!
Typisch, beslis ik net om Lost in 720p te beginnen kijken. :P

• JeroenGans
Fire69 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 19:41:
Typisch, beslis ik net om Lost in 720p te beginnen kijken. :P
Dat doe ik al sinds s3... Maar op deze manier is het niet wat! Hier het draadje vanaf het XBMC forum. Verbaasd me dat hier iedereen het over scrapers heeft, en nog niemand tegen hetzelfde probleem is aangelopen...! :?
Heb daarnet even via HDMI op de tv getest, het is redelijk stil, maar met het volume een paar nummertjes hoger, is het eigenlijk geen probleem. :P

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Sinds kort ben ik ook begonnen met het draaien van XBMC op een oude Xbox, maar bij het gebruiken van het Uitzendinggemist script (XOT) loop ik tegen een probleem aan. De publieke omroepen, SBS6 en Veronica werken niet: informatie (top 50 e.d.) ophalen gaat prima, maar wanneer je een filmpje wilt starten, gebeurt er niets. Heeft dit misschien iets te maken met recente veranderingen daar sinds 2010, bijvoorbeeld het overschakelen naar Silverlight?

Overigens heb ik de laatste stable en unstable versies geprobeerd van de T3CH build. Bij beide werken de zenders RTL en Net5 prima, maar de rest weigert dienst. Ik heb ongeveer 40 MB vrij geheugen in het hoofdmenu van XBMC (standaard skin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emile_dem
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 17:51
Hoi Anton. Ik weet niet of dit help. Maar ik heb hier dezelfde setup draaien (Xbox met XBMC erop) en tot vorige week wekte het XOT-UZG Uitzending gemist scriptje als een trein. Maar sinds vandaag, dat ik het weer wil gebruiken, loopt ook mijn script vast. Bij het ophalen van de programma's van Ned 1,2,3 geeft hij aan dat er nul programma's zijn opgehaald. Lijkt me dat dit inderdaad aan de uitzendinggemist.nl zelf ligt, aangezien het tot nu toe altijd gewerkt heeft.

Soms werkt updaten naar een nieuwere T3CH build om van de problemen af te komen, maar in dit geval zal er waarschijnlijk iets anders aan de hand zijn.

Hou me op de hoogte als het weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Ik heb inderdaad ook op dit moment bij nederland 1 2 en 3 dat er geen programma's gevonden worden.

als ik vervolgens een programma via het uitzending gemist kanaal kies, kan ik op ok of play drukken wat ik wil maar start er niets.

known issue?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Laatst online: 02:24
Zjemm schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 22:34:
Ik heb inderdaad ook op dit moment bij nederland 1 2 en 3 dat er geen programma's gevonden worden.

als ik vervolgens een programma via het uitzending gemist kanaal kies, kan ik op ok of play drukken wat ik wil maar start er niets.

known issue?
Ned 1,2&3 deden het inderdaad even niet. Het is gefixed en een update vind je via de AutoUpdate feature van XOT of op de XOT googlecode pagina.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee hoe dat Opensubtitles_OSD script zou moeten werken? Ik krijg het met geen mogelijkheid aan de praat. Gebruik de confluence skin, heb Opensubtitles OSD via de Repo installer geinstalleerd, en in de skin settings maar het XBMC Lyrics OSD vinkje aangezet, maar ik krijg nergens de Subtitles knop te zien in de OSD tijdens het afspelen van een video. Wat doe ik verkeerd?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
GroteBozewolf schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 23:10:
[...]

Ned 1,2&3 deden het inderdaad even niet. Het is gefixed en een update vind je via de AutoUpdate feature van XOT of op de XOT googlecode pagina.
'Wie is de Mol' werkt in ieder geval prima op Windows :P

Al heb ik ook dat SBS 6 hier niet start, maar gezien ik nog aan het knutselen ben leg ik dat probleem op dit moment bij mezelf.

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 13-02-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Kom toch wel wat rare bugs tegen in XBMC soms. Heb ik een aflevering Dexters Laboratory bijv waar ik niet kan terugspoelen, als ik terugspoel dan spoelt ie vooruit 8)7. Met veel online streams van muziek dan wil de visualisatie niet laden en tot ik reboot gaat dat niet meer gebeuren ook (in welke log kun je zoiets terugvinden...). Net deed ineens de afstandsbediening t niet na t opstarten en soms meer van zulke fratsen. Meestal reboot ik gewoon nog n keertje maar zonde is t wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 10:52:
Heeft iemand een idee hoe dat Opensubtitles_OSD script zou moeten werken? Ik krijg het met geen mogelijkheid aan de praat. Gebruik de confluence skin, heb Opensubtitles OSD via de Repo installer geinstalleerd, en in de skin settings maar het XBMC Lyrics OSD vinkje aangezet, maar ik krijg nergens de Subtitles knop te zien in de OSD tijdens het afspelen van een video. Wat doe ik verkeerd?!
In skinsettings aanvinken en stel je het path in.
Start dan een film en open dan OSD menu (M button).
Boven in beeld verschijnen een aantal icoontjes waarvan er 1 voor OSD Subtitles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 10:52:
Die Lyrics OSD kan je weer uitzetten want die heeft hier niets mee te maken.
Er zit volgens mij een grote bug in het nieuw Opensubtitles_OSD script, want het werkt bij mij (XBMC op Win7) ook niet direct.
Na de installatie moest ik het volgende doen om het aan te praat te krijgen:
  • Download de Confluence_skin_hack.zip van deze locatie
  • Hernoem in de folder "C:\Program Files\XBMC\skin\Confluence\720p" het originele bestand "VideoOSD.xml" naar "VideoOSD.xml.org"
  • Pak uit het zipje het bestand "Confluence_skin_hack\720p\VideoOSD.xml" en kopieer die naar "C:\Program Files\XBMC\skin\Confluence\720p"
  • Pak uit het zipje de twee bestanden "Confluence_skin_hack\media\OSDSubtitlesNF.png" en "Confluence_skin_hack\media\OSDSubtitlesOF.png" en kopieer die naar "C:\Program Files\XBMC\skin\Confluence\media".
Tijdens het afspelen van een film of serie zie je nu in het OSD scherm, een extra button voor Opensubtitles_OSD.
Vooraf moet je in de script-settings de voorkeuze voor je ondertitel talen hebben ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Huh :? gister r 27964 gedownload en geen problemen met confluence en OSD script (v1.45)

Heb de update gedaan omdat ik zag dat Moviemeter voortaan default als scraper in xbmc aanwezig is en wou het eens testen.

Werkt goed :) mis alleen MPAA ratings.

Edit:
@The_Ghost16 bedankt voor MovieMeter scraper :Y
Zou je mischien ook eens hier naar kunnen kijken. O-)
http://forum.xbmc.org/sho...hp?p=488362&postcount=526

Wil MovieMeter gebruiken maar ook de voordelen van nfo files behouden.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Blobby schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 12:38:
[...]
Die Lyrics OSD kan je weer uitzetten want die heeft hier niets mee te maken.
Er zit volgens mij een grote bug in het nieuw Opensubtitles_OSD script, want het werkt bij mij (XBMC op Win7) ook niet direct.
Na de installatie moest ik het volgende doen om het aan te praat te krijgen:
  • Download de Confluence_skin_hack.zip van deze locatie
  • Hernoem in de folder "C:\Program Files\XBMC\skin\Confluence\720p" het originele bestand "VideoOSD.xml" naar "VideoOSD.xml.org"
  • Pak uit het zipje het bestand "Confluence_skin_hack\720p\VideoOSD.xml" en kopieer die naar "C:\Program Files\XBMC\skin\Confluence\720p"
  • Pak uit het zipje de twee bestanden "Confluence_skin_hack\media\OSDSubtitlesNF.png" en "Confluence_skin_hack\media\OSDSubtitlesOF.png" en kopieer die naar "C:\Program Files\XBMC\skin\Confluence\media".
Tijdens het afspelen van een film of serie zie je nu in het OSD scherm, een extra button voor Opensubtitles_OSD.
Vooraf moet je in de script-settings de voorkeuze voor je ondertitel talen hebben ingesteld.
Top! Dat deed the trick! Nu eens kijken of ik ondertitels.com als source kan toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 13:14:
[...]

Top! Dat deed the trick! Nu eens kijken of ik ondertitels.com als source kan toevoegen :)
Graag gedaan.
En ik ga eens kijken of bierdopje.com kan toevoegen :)

@Poeier: ik weet niet wat je bedoelt met "In skinsettings aanvinken en stel je het path in", want ik zie niks m.b.t. "Opensubtitles_OSD" in de skin settings van Confluence. Ik draai nog op de originele, stable 9.11 (R26017). Misschien dat ik daardoor iets mis ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yep, daardoor mis je iets :P
Afbeeldingslocatie: http://img534.imageshack.us/img534/7396/screenshot002jz.png

En dit Red theme :P http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=69947
Afbeeldingslocatie: http://img171.imageshack.us/img171/7020/screenshot003u.png

Wil je de nieuwste features hebben moet je voor svn builds gaan >:)
http://mirrors.xbmc.org/nightlies/win32/

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 13:06:
Huh :? gister r 27964 gedownload en geen problemen met confluence en OSD script (v1.45)
[...]
Lees even wat comments op http://www.sshcs.com/xbmc/
Blijkbaar is er momenteel een probleem met textures van Confluence. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb er geen last van :)

Edit:Mijn Build komt niet van:
http://www.sshcs.com/xbmc/
maar:

XBMC heeft voortaan ook nightlies

Nightly Builds
Nightly builds are available at the XBMC mirror system. Though these are official builds, they should be regarded as very unstable. Not recommended for most people, brave users and testers only!

http://xbmc.org/download/

[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 13:32:
Yep, daardoor mis je iets :P
[afbeelding]

En dit Red theme :P http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=69947
[afbeelding]

Wil je de nieuwste features hebben moet je voor svn builds gaan >:)
Dan is het op z'n minst gezegd "slordig" dat de maker van OpenSubtitles_OSD in de startpost van zijn script wel aangeeft dat er een nieuwe versie uit is (1.45), maar vergeet te melden dat deze incompatible is met de laatste stable release.
Voor installatie op de stable release moet nog de oude "skinhack" worden toegepast voor o.a. Confluence. En op zijn google code download site heeft hij deze skinhack al afgevoerd van de lijst met "current downloads".
Alleen als je kiest voor "deprecated" downloads, kan je de skinhack nog terugvinden.

Op deze manier kan een nieuwe gebruiker van XBMC (die automatisch de stable release pakt), zijn script nooit gebruiken.
Erg slordig allemaal. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bird42
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02-2018
Uitzendinggemist update 12-02-2010 (Basrieter)

Ned 1-2-3

Bas als je dit leest zou je dan misschien kunnen nakijken
waarom het niet mogelijk is om het programma
"De herkansing" => ned 1
via je script te bekijken is ?

Bij voorbaat dank

[ Voor 1% gewijzigd door bird42 op 15-02-2010 08:26 . Reden: probleem is opgelost na herstart XOT-UZG ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 13:43:
[...]
XBMC heeft voortaan ook nightlies
[...]
Wist ik helemaal niet! :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
bird42 schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 15:28:
Uitzendinggemist update 12-02-2010 (Basrieter)

Ned 1-2-3

Bas als je dit leest zou je dan misschien kunnen nakijken
waarom het niet mogelijk is om het programma
"De herkansing" => ned 1
niet via je script te bekijken is ?

Bij voorbaat dank
Mail mij even een uzg.log nadat je het script hebt gestart en daarna hebt geprobeerd het item te bekijken.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bird42
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02-2018
GroteBozewolf schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 16:52:
[...]

Mail mij even een uzg.log nadat je het script hebt gestart en daarna hebt geprobeerd het item te bekijken.
Bedankt voor je reactie.
Probleem is opgelost na een herstart van XOT-UZG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mr_Blobby schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 14:50:
[...]

Dan is het op z'n minst gezegd "slordig" dat de maker van OpenSubtitles_OSD in de startpost van zijn script wel aangeeft dat er een nieuwe versie uit is (1.45), maar vergeet te melden dat deze incompatible is met de laatste stable release.
Voor installatie op de stable release moet nog de oude "skinhack" worden toegepast voor o.a. Confluence. En op zijn google code download site heeft hij deze skinhack al afgevoerd van de lijst met "current downloads".
Alleen als je kiest voor "deprecated" downloads, kan je de skinhack nog terugvinden.

Op deze manier kan een nieuwe gebruiker van XBMC (die automatisch de stable release pakt), zijn script nooit gebruiken.
Erg slordig allemaal. :(
Het script is gemaakt voor het OSD menu.
De skinner bepaald of er een setting voor word gemaakt zodat het script kunt gebruiken.
Met de stable relaese had jezz x er nog geen setting voor gemaakt in confluence nu inmiddels wel dus.
http://code.google.com/p/opensubtitles-osd/
Hier vind je ook de de skin modificaties om het osd menu aan te passen voor verschillende skins.
En met welke skins het standaard werkt en daar staat geen confluence bij.
Maar we zijn dus inmiddels verder en zijn nu meer skins die standaard ondersteuning hebben zoals.
MiniMeedia Waffa! en dus Confluence ;)

Je moet wel de nieuwste skinversies gebruiken natuurlijk

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05 10:41
Ik wil binnenkort ook een XBMC systeem in gebruik gaan nemen, zit er al een tijdje over na te denken en ga het nu echt doen.

Alleen ik zit te twijfelen wat voor systeem ik zal kopen. Ik twijfel tussen het volgende:
  • Het kopen van een Asrock ION330, compleet systeem waar je Ubuntu + XBMC makkelijk op installeert, alles zal (zover ik weet) werken.
  • Het zelf bouwen van een HTPC op basis van een ION330 bordje.
De kant-en-klare Asrock vind ik opzich prima, alleen de kast vind ik wel mooi, maar als ik kon kiezen zou ik een andere kast willen hebben. Daarom dus de twijfeling tussen de Asrock en de zelfbouw HTPC.
Nu is mijn vraag eigenlijk wanneer ik een HTPC zelf bouw is de installatie van Ubuntu + XBMC net zo vanzelfsprekend als op de Asrock? Werkt alles meteen qua drivers e.d.? En functioneerd de remote ook altijd zonder problemen? Of is het maar de vraag of alles gaat functioneren?

Nu weet ik wel dat de vraag moeilijk te beantwoorden is omdat ik verder geen specs geef, ik wil daarom ook alleen advies wat jullie zouden doen als jullie de keus zouden moeten maken? In het achterhoofd houdende dat ik geen dagen wil klooien om zo'n zelfbouw HTPC aan de praat te krijgen. :)

Alvast bedank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Laatst online: 13-08-2022
GroteBozewolf schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 23:10:
[...]

Na de update werken deze zenders perfect. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik heb een vraag voor XBMC gebruikers incm. een Harmony (one)

met m'n 'oude' rf remote kan ik in een film een menu oproepen die aan de bovenzijde verschijnt waar je het geluid en ondertiteling e.d. kan regelen.
dit doe ik door op de rf remote op OK te drukken. (voor diegene die XBMC met een muis bedienen, dit menu krijg je als je de muis beweegt.)

nu wil ik datzelfde menu oproepen op de harmony one, uiteraard ook met de OK knop, maar dat krijg ik een menu met de huidige bitrate e.d.
ook andere commando's waar ik uit kan kiezen geven niet het gewenste menu.

wie o wie weet welke opdracht ik in de Harmony moet zetten zodat dit menu opkomt?

[ Voor 6% gewijzigd door Shanquish op 13-02-2010 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voeg toe aan remote.xml
<FullscreenVideo>
<...>OSD</...> tussen pijltjes knop invullen die je wilt gebruiken

Standaard is
<menu>OSD</menu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-09 15:35
Ik gebruik sinds kort de XBMC-r27758-trunk versie (nightly build). Dit eigenlijk naar volle tevredenheid. Dit draait op een Asrock ION-HT met windows 7 32 bit.
Nu heb ik 2 vragen, misschien dat iemand hier die kan beantwoorden voor mij:

- mijn instellingen van de screensaver onthoud hij niet. Hij gaat steeds terug naar de dimmen screensaver. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
- ik wil graag geluid via spdif EN hdmi. Is dit mogelijk onder windows 7? ik lees wel dat dit kan onder linux, maar kan dit ook onder windows?

alvast bedankt voor de antwoorden.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-08 20:57
_Arno_ schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 17:14:
... ik wil daarom ook alleen advies wat jullie zouden doen als jullie de keus zouden moeten maken? In het achterhoofd houdende dat ik geen dagen wil klooien om zo'n zelfbouw HTPC aan de praat te krijgen. :)
Het voordeel van de Asrock is dat dat een standaard systeem is, waarvoor (als ik me niet vergis) zelfs een aparte iso te verkrijgen is. Check xbmcfreak.nl. Oftewel: installeren is een veelvoud eenvoudiger. Ook op het forum op xbmc.org is veel info over de asrock te vinden.

Aan de andere kant: als je je HTPC ook nog voor andere doeleinden wil gebruiken, heb je een mooiere kast en een beter uitbreidbare configuratie. Ook wat voor te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05 10:41
Japius schreef op maandag 15 februari 2010 @ 09:48:
[...]

Het voordeel van de Asrock is dat dat een standaard systeem is, waarvoor (als ik me niet vergis) zelfs een aparte iso te verkrijgen is. Check xbmcfreak.nl. Oftewel: installeren is een veelvoud eenvoudiger. Ook op het forum op xbmc.org is veel info over de asrock te vinden.

Aan de andere kant: als je je HTPC ook nog voor andere doeleinden wil gebruiken, heb je een mooiere kast en een beter uitbreidbare configuratie. Ook wat voor te zeggen.
Bedankt voor je reactie, zover was ik alleen zelf ook al wel :)

De vraag was hoeveel moeite het kost qua installeren/configureren wanneer ik een zelfbouw HTPC aanschaf en in elkaar bouw..... dat ik er wat langer mee bezig ben als een Asrock maakt mij niet uit, maar ik wil er zeker van zijn dat alles wel zonder al te veel moeite gaat functioneren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
https://wiki.ubuntu.com/HardwareSupport/
Alle componenten die je aanschaft hier checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 13:06:

Heb de update gedaan omdat ik zag dat Moviemeter voortaan default als scraper in xbmc aanwezig is en wou het eens testen.

Werkt goed :) mis alleen MPAA ratings.

Edit:
@The_Ghost16 bedankt voor MovieMeter scraper :Y
Zou je mischien ook eens hier naar kunnen kijken. O-)
http://forum.xbmc.org/sho...hp?p=488362&postcount=526

Wil MovieMeter gebruiken maar ook de voordelen van nfo files behouden.
MPAA ratings zal ik kunnen toevoegen. Ik zal eens kijken of ik die van imdb kan halen. Dit is toch hetzelfde als kijkwijzer die wij hier hebben?

Misschien kan ik dat zelfs toevoegen O-) Lijkt me wel grappig.

Maar ja heb nog genoeg dingen toe te voegen aan mijn scraper. Heb er helaas niet zo veel tijd voor als ik zou willen. Maar vind zelf wel dat het steeds beter wordt :P

Wat betreft integratie in Media Companion weet ik niet of ik dit binnenkort ga doen. Ik kan er natuurlijk altijd naar kijken en controleren of het veel werk is. Maar eerst wil ik de scraper voor XBMC zelf afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kunt het beste MPAA ratings van imdb gebruiken. (G, PG, PG-13, NC-17, R)
Deze codering word namelijk gebruik in de skins om te bepalen welke MPAA flag er word getoond.

Ik kan je altijd helpen op skinning gebied, kijkwijzer flags moet te doen zijn met een kleine skinmod.

"integratie in Media Companion" Zou al mooi zijn als je ernaar kijk :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2010 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
_Arno_ schreef op maandag 15 februari 2010 @ 10:39:
[...]
Bedankt voor je reactie, zover was ik alleen zelf ook al wel :)
You're welcome :P
_Arno_ schreef op maandag 15 februari 2010 @ 10:39:
[...]
De vraag was hoeveel moeite het kost qua installeren/configureren wanneer ik een zelfbouw HTPC aanschaf en in elkaar bouw..... dat ik er wat langer mee bezig ben als een Asrock maakt mij niet uit, maar ik wil er zeker van zijn dat alles wel zonder al te veel moeite gaat functioneren :)
Let er dan vooral op dat je een veelgebruikt LCD schermpje in je kast hebt. Dat is het voornaamste waar ik tegenaan ben gelopen. Nu heb ik alles in een Antec Fusion Remote Black (hele mond vol) met een Logitech Harmony 555, maar er is al met al nog aardig wat tijd in gaan zitten om dat aan de praat te krijgen.

Het LCD schermpje in die kast is een iMon. Om alles aan de praat te krijgen is dit topic op forums.xbmc.org wel een handig topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Beste mensen, zo af en toe krijg ik wat feedback op XOT. Zo zijn er mensen die niet zo blij zijn met de nieuwe Confluence backgrounds.

Wat is jullie mening? En hebben jullie alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 00:43:
Kunt het beste MPAA ratings van imdb gebruiken. (G, PG, PG-13, NC-17, R)
Deze codering word namelijk gebruik in de skins om te bepalen welke MPAA flag er word getoond.

Ik kan je altijd helpen op skinning gebied, kijkwijzer flags moet te doen zijn met een kleine skinmod.

"integratie in Media Companion" Zou al mooi zijn als je ernaar kijk :)
Ik heb even gekeken naar kijkwijzer en op zich moet dit wel te doen zijn. Het is idd alleen lastig om dan ook die plaatjes te kunnen tonen.

Op zich lijkt het me wel leuk als we hier in kunnen samen werken zodat ook die plaatjes er in komen.

En ik zal van de week Media Companion eens installeren en kijken of ik er iets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GroteBozewolf schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 09:52:
Beste mensen, zo af en toe krijg ik wat feedback op XOT. Zo zijn er mensen die niet zo blij zijn met de nieuwe Confluence backgrounds.

Vind de nieuwe (confluence) backgrounds wel mooi alleen is niet alles evengoed leesbaar.

Op de xbox krijg je memory problemen als je een andere skin gebruikt dan default.(tenminste met nieuwe builds)
MiniMeedia en MediaStream Xot skin hebben er ook last van.
Zal eens kijken wat er gebeurd als ik de resolutie van de background kleiner maak.
Maar voor de rest werkt alles prima op de xbox, ned 1,2,3 rtl,sbs,veronica,net5 enz. allemaal geen probleem :)
The_Ghost16 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:20:
[...]

Ik heb even gekeken naar kijkwijzer en op zich moet dit wel te doen zijn. Het is idd alleen lastig om dan ook die plaatjes te kunnen tonen.

Op zich lijkt het me wel leuk als we hier in kunnen samen werken zodat ook die plaatjes er in komen.

En ik zal van de week Media Companion eens installeren en kijken of ik er iets mee kan.
Let op Imdb heeft wat veranderd met betrekking tot ratings, Billy heeft er al een fix voor gemaakt. (Media Companion.)
http://forum.xbmc.org/showthread.php?p=510562#post510562

De kijkwijzer flags (plaatjes) zouden toegevoegd moeten worden aan de skins.
Hier staat beschreven hoe MPAA omzet naar Kijkwijzer inclusief de code.
http://forum.xbmc.org/sho...ght=Kijkwijzer#post347173
Maar kunt natuurlijk ook MPAA code gebruiken en de kijkwijzer icoon benaming aanpassen naar MPAA code.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

GroteBozewolf schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 09:52:

ik vind eerlijk gezegt de achtergrond veel te druk waardoor tekst niet goed leesbaar is.
Een strakke doch rustige achtergrond zou wenselijk zijn.
ik zat overigens al te denken of ik niet zelf het plaatje kon aanpassen, maar heb daar nog geen tijd voor gehad.

verder ervaar ik nog wel eens het probleem dat als ik een programma wil starten deze niet reageert op knoppen als "play" "Ok" en "Enter"
Na een herstart van XOT werkt het wel weer.

wat ik ook merk is dat als ik bijvoorbeerd wie is de mol aan het kijken ben en ik heb de aflevering even op pauze gezet. dat deze nadat ik weer op play druk na enige tijd gewoon er helemaal uit klapt en ben ik terug in het home XOT menu. vervolgens moet ik dan de aflevering weer opnieuw starten en vooruit spoelen.
Ik weet niet of dit een XOT bug kan zijn maar ik denk ik zeg het even.

Misschien een idee? zou het mogelijk gemaakt kunnen worden dat je in het home menu van XOT een lijst kan maken met programma's die je vaak kijkt via XOT zodat je daar direct uit kan kiezen in plaats van eerst een zender te moeten kiezen en dan je programma opzoeken en dat de uitzending starten.

voor mij zou het al mooi zijn als ik door middel van een soort how to zelf een channel folder aan kan maken waarin ik mijn favo uitzendingen zet

en dan nog even een XBMC vraag/issue

hebben meer mensen last van: bij het afspelen van een film van de hard disc, dat als je wilt skippen/forwarden de film nog wel eens er uit klapt en je vervolgens wee in het hoofd menu bent.
ik heb dit zowel met de MS remote als met de harmony 555

[ Voor 13% gewijzigd door Zjemm op 16-02-2010 12:35 ]

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-07-2022
Ik download de nederlandse series die ik wil kijken zoals WIDM ook gewoon van usenet via xbmc met sabnzbd+. Betere kwaliteit, sneller met ff/rw, geen haperingen etc.

gewoon bij het kopje nzbindex_rss in je settings.py de volgende regel toevoegen:
{'name':'NZBIndex - NL Series', 'url':'http://www.nzbindex.nl/rss/?q=diff.&age=&max=250&sort=agedesc&minsize=20&maxsize=&poster=&nfo=&hidespam=0&hidespam=1&more=1'},

wel even ontcijferen wat wat is maar dat weet je ook na 1 keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Zjemm schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 12:32:
ik vind eerlijk gezegt de achtergrond veel te druk waardoor tekst niet goed leesbaar is.
Een strakke doch rustige achtergrond zou wenselijk zijn.
ik zat overigens al te denken of ik niet zelf het plaatje kon aanpassen, maar heb daar nog geen tijd voor gehad.
Ik zal er eens naar kijken. Als iemand suggesties heeft (of backgrounds) dan hoor ik het graag.
verder ervaar ik nog wel eens het probleem dat als ik een programma wil starten deze niet reageert op knoppen als "play" "Ok" en "Enter"
Na een herstart van XOT werkt het wel weer.
bij het selecteren van een item moet je een beetje geduld hebben. Op de achtergrond gaat XOT naar de website van de aflevering en haalt daar de URL op van de stream. Dat kan soms best wel eens even duren. Als je dan als een gek gaat zitten klikken gaat ie dat gewoon nog een keer en nog een keer doen en nog een keer.....ja snapt het waarschijnlijk wel.
wat ik ook merk is dat als ik bijvoorbeerd wie is de mol aan het kijken ben en ik heb de aflevering even op pauze gezet. dat deze nadat ik weer op play druk na enige tijd gewoon er helemaal uit klapt en ben ik terug in het home XOT menu. vervolgens moet ik dan de aflevering weer opnieuw starten en vooruit spoelen.
Ik weet niet of dit een XOT bug kan zijn maar ik denk ik zeg het even.
Dit is een bug in de MMS library van XBMC. Er wordt aan gewerkt door het XBMC team, maar niet met hoge prio. Niet pauzeren is dus het advies.
Misschien een idee? zou het mogelijk gemaakt kunnen worden dat je in het home menu van XOT een lijst kan maken met programma's die je vaak kijkt via XOT zodat je daar direct uit kan kiezen in plaats van eerst een zender te moeten kiezen en dan je programma opzoeken en dat de uitzending starten.
Wat dacht je van de favorieten? Die heeft XOT. Je kunt elk programma en onderliggende folder aan je favorieten toevoegen. Deze worden dan per kanaal (die zal je dus wel moeten selecteren) getoond via het contextmenu.
voor mij zou het al mooi zijn als ik door middel van een soort how to zelf een channel folder aan kan maken waarin ik mijn favo uitzendingen zet
Die is er wel (googlecode pagina) maar is nogal out-dated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GroteBozewolf schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 15:14:
Ik zal er eens naar kijken. Als iemand suggesties heeft (of backgrounds) dan hoor ik het graag.
De background van MiniMeedia Xot skin ( :P komt origineel van MediaStream Redux) is lekker rustig en donker waardoor de witte letters goed leesbaar zijn.
Oud screenshotje :P
Afbeeldingslocatie: http://img178.imageshack.us/img178/7515/screenshot029z.jpg

Edit:
Ook leuk :) ziet er zeer gelikt uit !! ( heb Passion altijd al een goed installer script gevonden)
Install Passion XBMCBeta2.avi

Mocht je het willen proberen zie start post: Werkt al aardig goed ;)
Installer Passion-XBMC Web Beta2.1.zip

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2010 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Laatst online: 26-08 19:26
als noob heb ik wat vragen:

- in mijn library heb ik een hoofdmap met daarin submappen per film, nu moet ik elke keer als ik op een map klik daarin weer eht bestand aanklikken kan dit neit in 1 keer? Apparte mappen per film zijn nodig omdat ik ook dvd's heb met video_ts mappen

- hardwarematige versnelling is niet erg eenvoudig op windows 7 en onboard 785g? Kan er zo snel niet wijs uit worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

GroteBozewolf schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 15:14:
[...]

[...]

bij het selecteren van een item moet je een beetje geduld hebben. Op de achtergrond gaat XOT naar de website van de aflevering en haalt daar de URL op van de stream. Dat kan soms best wel eens even duren. Als je dan als een gek gaat zitten klikken gaat ie dat gewoon nog een keer en nog een keer doen en nog een keer.....ja snapt het waarschijnlijk wel.

[...]
ik heb naast de XOT plugin ook de youtube plugin geinstallerd maar zodra ik deze start crasht xbmc naar de CLI en kan ik gaan rebooten. is het mogelijk om youtube als channel op te nemen in XOT? of is dat heel raar gedacht.
overigens ook nog een andere youtube plugin geprobeerd maar die werkte zeer onhandig

ps bedankt voor die tip van de favorieten....was me nog niet opgevallen.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
You tube plugin werkt hier prima..
Ook in navi-x werkt youtube prima.
Heb je wel de meest recente plugins.
Gebruik anders svn repo installer (met confluence) en kijk of fe plugins scripts nog up to date zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
Als het goed is krijg ik eindelijk deze week de ASRock Nettop ION 330HT-BD Atom 330, 320GB binnen. Nu ben ik van plan daar voornamelijk XBMC op te gaan draaien, maar een spelletje en gewoon internetten is natuurlijk ook nooit weg.

Ik begrijp dat je met live cd vrij eenvoudig alles aan de praat kunt krijgen, maar windows 7 erop lijkt me ook nodig voor het spelen van games (via Steam bv).

Als ik W7 erop zet, heeft het dan nog voordeel om de live cd (linux-versie) te installeren? En moet ik dan een dualboot maken? Of kan ik net zo goed of beter alleen W7 draaien en de W7-versie van XBMC? Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
Ik draai hier met een Asrock ION 330-HT waarop Windows 7 staat incl. de XBMC versie voor windows. Dit draait naar alle tevredenheid voor mij. Geen live versie nodig hier dus. Lekker alles op 1 plek.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
Heeft iemand een idee hoe ik het geluid via mijn Spdif EN hdmi kan krijgen in windows 7?
Spdif gaat naar mijn versterker. Alleen wil ik ook geluid hebben op de tv (die is aangsloten via de hdmi), omdat hierop mijn ringleiding (voor geluid op mijn gehoorapparaat/BAHA) is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
anconakip schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:16:
Ik draai hier met een Asrock ION 330-HT waarop Windows 7 staat incl. de XBMC versie voor windows. Dit draait naar alle tevredenheid voor mij. Geen live versie nodig hier dus. Lekker alles op 1 plek.
Thanks. Dat leek mij ook het makkelijkste. Heb je nog speciale dingen die je moest uitzoeken/tweaken, of werkte alles in een keer? Dus ook remote etc?

Welke build van XBMC gebruik je?

Start jij de Asrock op met dat instant boot?

[ Voor 3% gewijzigd door Westmania op 17-02-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben nu sinds gisteren YATSE (Yet Another Touch Screen Experiment) Remote Control App for Windows aan het testen.
Het is gemaakt voor gebruik op een touchscreen, maar je kan het natuurlijk ook gewoon met de muis bedienen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
Westmania schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:36:
[...]

Thanks. Dat leek mij ook het makkelijkste. Heb je nog speciale dingen die je moest uitzoeken/tweaken, of werkte alles in een keer? Dus ook remote etc?

Welke build van XBMC gebruik je?

Start jij de Asrock op met dat instant boot?
Ik gebruik de laatste nigthly build van XBMC.org (16 februari 2010). Alles werkt bij mij out of the box. dus ook de remote. Ik moet alleen nog uitzoeken hoe ik geluid krijg over hdmi en spdif tegelijk.

De instant boot heb ik er nog niet op staan. Ga ik nog wel een keertje mee testen/stoeien.

Ik ben zeer te spreken over het apparaat. Zeker in combinatie met de nigthly builds van XBMC.org omdat hier de hardware volledig benut wordt en dus kan je ook hd materiaal vloeiend afspelen.

[ Voor 3% gewijzigd door anconakip op 17-02-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Goed om te horen :) Heb jij nog last van lawaai van de fan? Of heb je er iets aan gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
Westmania schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:21:
Goed om te horen :) Heb jij nog last van lawaai van de fan? Of heb je er iets aan gedaan?
nee, geen last van. Maar hij staat bij mij dan ook in een kastje. Maar ook daarbuiten vind ik hem heel stil.

• Centauriprime
  • Nu online
Fire69 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:54:
Ben nu sinds gisteren YATSE (Yet Another Touch Screen Experiment) Remote Control App for Windows aan het testen.
Het is gemaakt voor gebruik op een touchscreen, maar je kan het natuurlijk ook gewoon met de muis bedienen. :)
He bedankt voor die link zoiets zocht ik.

15x330 SW38

Heb er vandaag nog wat zitten mee spelen, en eigenlijk werkt het wel aardig.
Hier en daar nog wat bugjes en zo, maar dat komt wel in orde :)

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 21:49
anconakip schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:08:
[...]

Ik gebruik de laatste nigthly build van XBMC.org (16 februari 2010). Alles werkt bij mij out of the box. dus ook de remote. Ik moet alleen nog uitzoeken hoe ik geluid krijg over hdmi en spdif tegelijk.

De instant boot heb ik er nog niet op staan. Ga ik nog wel een keertje mee testen/stoeien.

Ik ben zeer te spreken over het apparaat. Zeker in combinatie met de nigthly builds van XBMC.org omdat hier de hardware volledig benut wordt en dus kan je ook hd materiaal vloeiend afspelen.
heb je out of the box support voor mce remote op windows? is het eindelijk zo ver :) ?

wat houden precies die nightly builds in :+ kan ik ze over mijn huidige xbmc portable installeren?

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
anconakip schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:21:
Heeft iemand een idee hoe ik het geluid via mijn Spdif EN hdmi kan krijgen in windows 7?
Spdif gaat naar mijn versterker. Alleen wil ik ook geluid hebben op de tv (die is aangsloten via de hdmi), omdat hierop mijn ringleiding (voor geluid op mijn gehoorapparaat/BAHA) is aangesloten.
Dat vroeg ik me ook al af. Ik zet ook niet altijd mijn versterker aan en kijk vaak gewoon met geluid via de TV.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• anandus
  • Niet online
Nou, ik heb mijn eerste dedicated HTPC gebouwd, XBMC geïnstalleerd, etc.
Maar het is echt stuk-ken trager dan op de Xbox, zeg :o
Is het niet een hele snelle PC (1Gb, Celeron @ 2Ghz (550 ofzo?)), maar had wel verwacht dat het beter zou draaien dan op mijn X-box.

Ik ben nu sinds gisteren alleen maar wat films aan het scrapen geweest en hij heeft er nu 70 gescraped in zo'n 12 uur. Verder zit de cpu constant op 100%. Met alleen scrapen?

Ook vreemd vind ik dat-ie de .nfo's en .tbn's niet pakt die ik eerder met Ember heb aangemaakt.

Doe ik iets fout?
Edit:
V-Sync staat al uit.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Wat voor OS draai je? Windows 7 en Vista hebben wat meer dan 1GB nodig om soepel te werken.
Wat voor hdd heb je?
Al een andere skin gebruikt?

CPU houdt ook niet veel over. Draai hier een E5200 met 2GB ram, op een WD Green 1TB.. Heel soepeltjes.

• anandus
  • Niet online
_Apache_ schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:49:
Wat voor OS draai je? Windows 7 en Vista hebben wat meer dan 1GB nodig om soepel te werken.
Wat voor hdd heb je?
Al een andere skin gebruikt?

CPU houdt ook niet veel over. Draai hier een E5200 met 2GB ram, op een WD Green 1TB.. Heel soepeltjes.
Ohja, dommetjes van mij om het niet te vermelden |:(

Ik heb een lichte XP-installatie met nLite gebouwd, de HDD is een 500GB 16Mb SATA drive. En de skin maakt niet uit, ik heb hem nu even op PM.HD staan, omdat dat, volgens mij, de lichtste skin is.
Het geheugengebruik, inlcusief antivirus en XBMC is 450Mb. De grafische kaart is een Nvidia 8400 (ook niet geweldig, maar doet wat het moet doen).
Het zit hem vooral in dat XBMC constant 100% cpu gebruikt.

En ik weet dat de cpu niet heel krachtig is, maar ik draai ook geen HD, meeste zal xvid zijn op een lage resolutie.

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:50

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

anandus schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:55:
[...]

Ik heb een lichte XP-installatie met nLite gebouwd, de HDD is een 500GB 16Mb SATA drive. En de skin maakt niet uit, ik heb hem nu even op PM.HD staan, omdat dat, volgens mij, de lichtste skin is.
Het geheugengebruik, inlcusief antivirus en XBMC is 450Mb. De grafische kaart is een Nvidia 8400 (ook niet geweldig, maar doet wat het moet doen).

En ik weet dat de cpu niet heel krachtig is, maar ik draai ook geen HD, meeste zal xvid zijn op een lage resolutie.
XP doet geen DXVA2 of je zou de DSPlayer moeten gebruiken. Je kan beter Vista of 7 gebruiken en dan een nightly XBMC versie als je persé met Windows aan de slag wilt. Of gebruik de xbmc live versie! Maar dan wel die van xbmcfreak.nl ! :)

http://www.xbmcfreak.nl/

Verwijderd

Ik gebruikte vroeger altijd Mediaportal maar wil nu graag overstappen op XBMC, nu heb ik hem al helemaal getest op mijn eigen laptop en dat werkt ook supermooi.

Dus heb ik een Live CD gemaakt en daarmee mijn mediacenter geboot, vervolgens heb ik hem daarmee geinstalleerd op mijn harddisk. En nu werkt hij ook gewoon mooi zonder CD, echter als ik nu een film wil afspelen dan krijg ik flikkerend beeld, dat is met Xvid/DivX en H26 zo. Weet iemand daar toevallig een oplossing voor?

• anandus
  • Niet online
Erhnam schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:18:
[...]

XP doet geen DXVA2 of je zou de DSPlayer moeten gebruiken. Je kan beter Vista of 7 gebruiken en dan een nightly XBMC versie als je persé met Windows aan de slag wilt. Of gebruik de xbmc live versie! Maar dan wel die van xbmcfreak.nl ! :)
Ik heb helaas alleen een XP-licentie, en geen geld om een Win7-licentie te kopen voor mijn XBMC.
Overigens was het probleem tijdens het scrapen.

... Maar, na een reset weer XBMC opgestart en verder gegaan met scrapen en opeens had ik niet meer dan 30% cpu maximaal en was de rest binnen 10 minuutjes gescraped.

Ik weet niet waarom de cpu zo hoog zat eerst, maar nu is het weer okee.

Kan ik vrolijk doorgaan met instellen :)

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:50

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

anandus schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:24:
[...]
Ik heb helaas alleen een XP-licentie, en geen geld om een Win7-licentie te kopen voor mijn XBMC.
Des te meer een reden om de live versie te proberen. Hierin zit het OS al en het kost je alleen een cdtje.

http://www.xbmcfreak.nl/

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:19:
Ik gebruikte vroeger altijd Mediaportal maar wil nu graag overstappen op XBMC, nu heb ik hem al helemaal getest op mijn eigen laptop en dat werkt ook supermooi.

Dus heb ik een Live CD gemaakt en daarmee mijn mediacenter geboot, vervolgens heb ik hem daarmee geinstalleerd op mijn harddisk. En nu werkt hij ook gewoon mooi zonder CD, echter als ik nu een film wil afspelen dan krijg ik flikkerend beeld, dat is met Xvid/DivX en H26 zo. Weet iemand daar toevallig een oplossing voor?
Welke videokaart heb je?

• anandus
  • Niet online
Erhnam schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:59:
[...]
Des te meer een reden om de live versie te proberen. Hierin zit het OS al en het kost je alleen een cdtje.
Zeker, ik heb dat ook overwogen (ook al zit er geen dvd-speler in de HTPC :+ ), maar ben bang dat er dan een of ander driverprobleem om de hoek komt kijken of dat Uitzendinggemist niet lekker werkt.
Irrationele angsten, waarschijnlijk. Ik zal het binnenkort even op een USB stickie zetten en kijken hoe het bevalt :)

Aan de andere kant, die XP-licentie heb ik nu toch over, dus kan hem net zo goed gebruiken :+

• bobo1on1
anandus schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:55:
[...]

Je moet threaded optimizations uitzetten, dat staat ergens in het nvidia control panel.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

Verwijderd

Ik heb een ATI 4300, maar het probleem lijkt nu opgelost te zijn nu ik video rendering op software heb gezet. Ik weet alleen niet of dat wel zo goed is voor het afspelen?

• bobo1on1
Het is iets langzamer omdat de omzetting van yuv naar rgb met de cpu wordt gedaan, als het goed is werkt basic shaders wel op ati.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ik heb mijn volgende vraag al gezocht op de XBMC forum,maar heb nog geen duidelijk (en makkelijk te begrijpen) antwoord kunnen vinden.

WIl namelijk mijn Asrock, waar XBMC Live 9.11 op staat, ook nog via Optical aan mijn versterker hangen.
Dit naast HDMI naar de TV.

Tevens wil ik ook nog een kleine (9 of 10" LCD) VGA scherm erbij gebruiken zodat mn Plasma TV niet aan hoeft als ik muziek wil luisteren.

Nou is mijn vraag dus, hoe kan ik optical aan de gang krijgen? (heb al een kabel naar de versterker lopen,maar krijg met geen mogelijkheid geluid uit)
En is het mogelijk om een tweede scherm aan te hangen? Indien JA< wat moet ik instellen?

Zoals ik al zei , heb dit al bij XBMC forum gezocht maar kon geen duidelijk,begrijpbaar, uitleg vinden.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:00

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Bij sommige films die ik heb, blijven de ondertitels heel lang in beeld staan totdat er iets anders gezegd wordt want dan verschijnt de nieuwe ondertitel. Als er iets gezegd wordt en daarna een tijdje nix, duurt t soms wel 30 seconden voordat de ondertiteling verdwijnt. Dit is niet bij alle films. Volgens mij heeft heeft het met het formaat te maken, m2ts, mkv enz.

Weet iemand een oplossing/workaround of in ieder geval een oorzaak??

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
Techno Overlord schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:22:
Bij sommige films die ik heb, blijven de ondertitels heel lang in beeld staan totdat er iets anders gezegd wordt want dan verschijnt de nieuwe ondertitel. Als er iets gezegd wordt en daarna een tijdje nix, duurt t soms wel 30 seconden voordat de ondertiteling verdwijnt. Dit is niet bij alle films. Volgens mij heeft heeft het met het formaat te maken, m2ts, mkv enz.

Weet iemand een oplossing/workaround of in ieder geval een oorzaak??
Jeppe88 had/heeft dit probleem ook. Ik zie alleen zo snel niet wat de oplossing is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik wil op mijn laptop (Nec Versa P550) XBMC uitproberen. Ik heb dit al gedaan via Windows 7, maar die werkt niet zo soepel als ik verwachtte. Nu wil ik het proberen met een Ubuntu minimal installatie (via deze handleiding: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=38804 ) Maar verwijderd deze methode alle partities? Want ik zie nergens waar ik moet aangeven wat ik wil doen op welke partitie.. En dat wil ik dus juist niet. Ik heb 3 partities. Win7, Data en nog 25 gig vrije ruimte, hier wil ik die 25 gig voor gebruiken dus.

Dit zijn overigens de specs van mijn laptop, kan hij uberhaubt wel 720p en/of 1080p draaien?
- Intel Pentium M 750 1.86GHz
- 1GB DDR
- ATI Mobility Radeon X300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
bobo1on1 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:50:
[...]

Je moet threaded optimizations uitzetten, dat staat ergens in het nvidia control panel.
Wow, dat scheelt inderdaad behoorlijk.
Bedankt voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:00

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Japius schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:49:
[...]

Jeppe88 had/heeft dit probleem ook. Ik zie alleen zo snel niet wat de oplossing is...
Hmzz strange. Het moet dus iets softwarematigs zijn en dus ergens een fix voor zijn. Iemand anders enig idee?
Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 16:43:
Ik wil op mijn laptop (Nec Versa P550) XBMC uitproberen. Ik heb dit al gedaan via Windows 7, maar die werkt niet zo soepel als ik verwachtte. Nu wil ik het proberen met een Ubuntu minimal installatie (via deze handleiding: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=38804 ) Maar verwijderd deze methode alle partities? Want ik zie nergens waar ik moet aangeven wat ik wil doen op welke partitie.. En dat wil ik dus juist niet. Ik heb 3 partities. Win7, Data en nog 25 gig vrije ruimte, hier wil ik die 25 gig voor gebruiken dus.

Dit zijn overigens de specs van mijn laptop, kan hij uberhaubt wel 720p en/of 1080p draaien?
- Intel Pentium M 750 1.86GHz
- 1GB DDR
- ATI Mobility Radeon X300
Op mijn oude bak draaide ik geen 1080p films. De specs daarvan waren:
- Intel P4 3.0GHz
- 2GB DDR
- GeForce 6800 Ultra

Ik denk dus dat je hooguit 720p kan draaien en 1080p moeilijk wordt....
Voor 400euro heb ik een dedicated HTPC gebouwd inclusief 1.5TB opslag en ding werkt perfect met XBMC!!

[ Voor 3% gewijzigd door Techno Overlord op 19-02-2010 18:21 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 13-09 12:49
Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 16:43:
Nu wil ik het proberen met een Ubuntu minimal installatie (via deze handleiding: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=38804 ) Maar verwijderd deze methode alle partities?
Ik denk dat het geen zin heeft met jouw pc, maar toch als je nog eens een snellere koopt.
In de hele tutorial staat niets maar dan niets over de installatie van ubuntu..
alleen:
"Start the installation and follow the instruction"
Je kan daar prima kiezen waar je ubuntu installeert, je moet alleen goed lezen wat er gevraagd wordt en wat je doet. Waarschijnlijk moet je kiezen voor een custom install.
Voordat er gepatitioneerd en geformateerd wordt krijg je nog een overzicht wat er op je HD wordt gewijzigd.

Als je windows partities overschrijven worden heb je gewoon iets verkeerd gedaan, of niet opgelet en domweg overal op ja geklikt. Als je xbmc onder linux wilt installeren zou ik eerst eens een installatie handleiding van ubuntu zoeken.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 19-02-2010 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Techno Overlord schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 18:20:
[...]

Op mijn oude bak draaide ik geen 1080p films. De specs daarvan waren:
- Intel P4 3.0GHz
- 2GB DDR
- GeForce 6800 Ultra

Ik denk dus dat je hooguit 720p kan draaien en 1080p moeilijk wordt....
Voor 400euro heb ik een dedicated HTPC gebouwd inclusief 1.5TB opslag en ding werkt perfect met XBMC!!
Ja ik zit te twijfelen of ik er een speciale pc voor wil kopen, daarom wou ik het op mijn laptop uitproberen. Ik zit nu te kijken naar zo'n zuinig ion bordje met een 330 dual-core processor.
job schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 18:46:
[...]
Ik denk dat het geen zin heeft met jouw pc, maar toch als je nog eens een snellere koopt.
In de hele tutorial staat niets maar dan niets over de installatie van ubuntu..
alleen:
[...]

Je kan daar prima kiezen waar je ubuntu installeert, je moet alleen goed lezen wat er gevraagd wordt en wat je doet. Waarschijnlijk moet je kiezen voor een custom install.
Voordat er gepatitioneerd en geformateerd wordt krijg je nog een overzicht wat er op je HD wordt gewijzigd.

Als je windows partities overschrijven worden heb je gewoon iets verkeerd gedaan, of niet opgelet en domweg overal op ja geklikt. Als je xbmc onder windows wilt installeren zou ik eerst eens een installatie handleiding van ubuntu zoeken.
Ik heb niet gewoon overal domweg op ja geklikt, je kunt tijdens de installatie ook een overzicht krijgen wat er nog allemaal gaat komen. En nergens staat er iets wat mij de indruk geeft dat ik iets van partities kan kiezen. Ik heb het ook over de minimal installatie en niet de full he..!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 13-09 12:49
minimal install ken ik niet, dus probeer het eerst eens uit op een oude pc en kijk eens wat er gebeurt.
Wellicht dat de minimal install zo gestript is dat zelfs een uitgebreide partition manager gestript is.
Misschien dat je met e minimal ook nog een expert mode kan starten, oid.
Pak de documentatie op de ubuntu site er eens bij, zomaar wat doen terwijl je niet wat je doet is geen aanrader.

Daarnaast is dit niet echt het installeer ubuntu topic, maar een xbmc topic.

[ Voor 47% gewijzigd door job op 19-02-2010 21:09 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.