Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:51

franssie

Save the albatross

Misschien heb ik de poging gemist maar je kan toch gewoon de xbmc live cd proberen? Is ubuntu als ik het goed heb maar er wordt niets geinstalleerd. Vandaaruit kan je wel installeren, is ook een minimale installatie en als ik het goed inthouden heb komt de partitioner wel voorbij.

[ Voor 54% gewijzigd door franssie op 19-02-2010 21:10 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Na een hele tijd MediaPortal te hebben gebruikt ben ik het programma een beetje moe (niet stabiel etc etc)
Ik wil dus graag XBMC gaan gebruiken maar zit nog met enkele vragen. Op Windows zal het allemaal geen probleem zijn maar hoe zit het met Linux.

* Zijn er goede codecs voor HD materiaal onder Linux?
* Gaat een Microsoft remote werken?
* Hoe zit het met mijn onboard vga kaart (HD3200 ism 780G) wordt dit inmiddels al ondersteund?
* Zijn er nog andere zaken waar je rekening mee moet houden als je XBMC op Linux installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
timskiej schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 23:43:
Na een hele tijd MediaPortal te hebben gebruikt ben ik het programma een beetje moe (niet stabiel etc etc)
Ik wil dus graag XBMC gaan gebruiken maar zit nog met enkele vragen. Op Windows zal het allemaal geen probleem zijn maar hoe zit het met Linux.

* Zijn er goede codecs voor HD materiaal onder Linux?

- Geen codecs nodig, (bijna) alles werkt out-of-the-box!

* Gaat een Microsoft remote werken?

- MCE remotes worden (mits + receiver) ook out-of-the-box ondersteund.

* Hoe zit het met mijn onboard vga kaart (HD3200 ism 780G) wordt dit inmiddels al ondersteund?

- Naar mijn weten wordt hardwarematige versnelling (VDPAU onder Linux) niet ondersteund bij de ATI-range videokaarten.

* Zijn er nog andere zaken waar je rekening mee moet houden als je XBMC op Linux installeert?

- Een hoop 'gedoe' om alles goed werkend te krijgen :) Was een complete Linux leek toen ik een paar weken begon, er is echter zeer veel informatie te vinden via de bekende wegen (Google/forums/etc). Uiteindelijk heb ik een heel fijn werkend systeem met XBMC Live + Sabnzbd+ + Samba + Harmony allemaal prima werkend.
Overigens begon ik met XBMC Live toen de nieuwste XBMC versie nog niet uit was, en dan doel ik op de nightly builds met DXVA2 ondersteuning in Windows! Mijn advies voor jou zou dan ook zijn om te wachten totdat er een goede versie is met DXVA2-ondersteuning, want volgens mij zijn er nog wat problemen met de combinatie ATI - DXVA2 (gevolg: gedeeltelijk groene schermen)

Succes!

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john5951
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:28
john5951 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 20:13:
Ik draai XBMC 9.11 onder Windows Vista op mijn laptop, welke via VGA met mijn Plasma (pana PX80) verbonden is. Ik heb echter constant last van dropped frames en stotterend beeld. De meeste films / series zijn 720p, staan op een externe usb2 HD, en hardware technisch zou alles makkelijk moeten kunnen (ook zonder HW acceleratie onder Windows).

Specs laptop
T8300
2GB
8600GT

Ik heb verschillende bestanden geprobeerd, en alle bestanden werken perfect in bijvoorbeeld media player classic (zonder HW acceleratie), maar geven honderden dropped frames onder XBMC. Hetzelfde probleem had ik onder 9.04 en voorgaande versies. Hoe kan dit? Wat doe ik verkeerd?
The_Ghost16 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:24:
Probeer eens de live cd te downloaden en te starten. Kijk of je er dan nog steeds last van hebt.
onder de live CD krijg ik mijn VGA uit niet werkend. Ik heb geprobeerd wat te knutselen in de xorg.conf, maar ik ben geen linux kenner. Ik zou inderdaad graag de live versie op usb stick draaien, maar ik krijg de VGA uit dan niet werkend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 21:30
Ik heb problemen met het afspelen van films met XBMC build 9.11.
Geluid krijg ik wel maar het beeld blijft weg.
Het enigste wat ik zie als ik met de muis door het beeld ga is play of start film in vreemde letters met vreemde kleuren.
Als ik daarop klik start de film wel maar zie ik alleen maar de ondertitels en hoor ik ze praten.

ik heb een Asus M4A785G met de onboard ati 4200 aangesloten via hdmi op mijn monitor.

*edit*
Het is opgelost.Ik moest een andere direct x hebben`dxwebsetup`.
Ik draai trouwens Win7.

[ Voor 10% gewijzigd door sigilens op 20-02-2010 20:05 . Reden: oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Bij welk soort formaten/containers heb je dit probleem dan? Bij alle films???

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Bedankt voor de tips mbt Linux.
Ik had gisteren al Ubuntu 9.10 geinstalleerd en los XBMC geinstalleerd wat goed liep.
Vandaag even op mijn mediacenter installeren en kijken hoe de videokwaliteit is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een week heb ik een vreemd probleem. Ik kan via xbmc de shares van mijn pc niet meer afspelen. Binnen xbmc zie ik nog wel de naam van de mappen staan, maar de inhoud van deze mappen kan ik niet meer benaderen. Nieuwste versie van xbmc en legen van userdata map helpen niks.

Ik heb vorige week wel wat dingen veranderd met partition magic binnen mijn pc partities, kan het daar misschien aan liggen? Dat de partities nog gelocked zijn oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik gebruik al een paar jaar XBMC en heb eigenlijk nog nooit de uitzendinggemist script gebruikt tot vandaag.

Ik draai nu op een laatste versie van XBMC freak (live cd --> isntalled to disk) en heb in de scripts dir de laatste versie van UZG gezet.

Mijn vriendin kijkt namelijk nu via haar laptop naar uitzendingemist.nl en dan de As the world turns episodes. Ik heb aangegeven dat dit ook via de tv moet kunnen en dan wel via XBMC. Ik krijg het echter nit aan de praat. :(

UZG start prima op en ik kan via RTL5 ook naar as the world turns gaan en dan episodes. Als ik hierna een episode kies (de meest recente) hangt XBMC en gebeurt er niets. Kan iemand bevestigen of zij dit probleem ook hebben? Ik wil dit graag aan de praat krijgen voor mijn vriendin :P

Heeft iemand Boxee overigens al geprobeerd? Ik sta echt te kijken van de smart features, is zoiets ook beschikbaar voor xbmc? Ik heb alleen mijn finished directory opgegeven (uitgepakte films op het netwerk) en hij maakt netjes een library van Muziek, DVD's en series terwijl ik alles door elkaar heb staan, vage folder names (usenet etc). Kan xbmc dit ook? Of moet je zelf nog gaan renamen etc? Zelfs de series zet ie in de juiste volgorde (episode names etc)

Met xbmc heb je een library functie maar hier moet je alles apart gaan zetten etc toch?

[ Voor 25% gewijzigd door Workaholic op 21-02-2010 12:04 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Heeft er iemand een kant en klare lijst van NL Radio stations die werken?
Ik heb er een gedownload met Nederlandse radio stations maar sommige werken niet fatsoenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
timskiej schreef op zondag 21 februari 2010 @ 13:09:
Heeft er iemand een kant en klare lijst van NL Radio stations die werken?
Ik heb er een gedownload met Nederlandse radio stations maar sommige werken niet fatsoenlijk.
Ik gebruik zelf deze, ook ergens vandaan geplukt. Laatste keer dat ik ze gebruikte werkte het opzicht prima. Wellicht zijn het dezelfde als je nu gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Bedankt ik zal ze eens proberen :)
Kwam ook net een plugin tegen waar super veel radio stations inzaten en die werkte ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:24
Workaholic schreef op zondag 21 februari 2010 @ 11:13:
Ik gebruik al een paar jaar XBMC en heb eigenlijk nog nooit de uitzendinggemist script gebruikt tot vandaag.

Ik draai nu op een laatste versie van XBMC freak (live cd --> isntalled to disk) en heb in de scripts dir de laatste versie van UZG gezet.

Mijn vriendin kijkt namelijk nu via haar laptop naar uitzendingemist.nl en dan de As the world turns episodes. Ik heb aangegeven dat dit ook via de tv moet kunnen en dan wel via XBMC. Ik krijg het echter nit aan de praat. :(

UZG start prima op en ik kan via RTL5 ook naar as the world turns gaan en dan episodes. Als ik hierna een episode kies (de meest recente) hangt XBMC en gebeurt er niets. Kan iemand bevestigen of zij dit probleem ook hebben? Ik wil dit graag aan de praat krijgen voor mijn vriendin :P

Heeft iemand Boxee overigens al geprobeerd? Ik sta echt te kijken van de smart features, is zoiets ook beschikbaar voor xbmc? Ik heb alleen mijn finished directory opgegeven (uitgepakte films op het netwerk) en hij maakt netjes een library van Muziek, DVD's en series terwijl ik alles door elkaar heb staan, vage folder names (usenet etc). Kan xbmc dit ook? Of moet je zelf nog gaan renamen etc? Zelfs de series zet ie in de juiste volgorde (episode names etc)

Met xbmc heb je een library functie maar hier moet je alles apart gaan zetten etc toch?
"As the World Turns" is met DRM beveiligd. Dat kan XBMC niet aan en daarom gaat het niet. Het is dus niet via XBMC en dus ook niet via XOT te bekijken.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
GroteBozewolf schreef op zondag 21 februari 2010 @ 16:23:
[...]

"As the World Turns" is met DRM beveiligd. Dat kan XBMC niet aan en daarom gaat het niet. Het is dus niet via XBMC en dus ook niet via XOT te bekijken.
ahh vandaar.. dat is jammer, dan moeten we ze alsnog kijken via download of via de website :)

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
timskiej schreef op zondag 21 februari 2010 @ 13:26:
Bedankt ik zal ze eens proberen :)
Kwam ook net een plugin tegen waar super veel radio stations inzaten en die werkte ook goed.
Shoutcast heeft natuurlijk de meeste radio stations, deze is al standaard aanwezig in xbmc.
Last.fm is ook een hele leuke toevoeging aan xbmc :Y
En je hebt natuurlijk bigfoot87 radiostreams ;)

Maar idd er zijn ook plugins/scripts te vinden met radiostreams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 18:06:
Sinds een week heb ik een vreemd probleem. Ik kan via xbmc de shares van mijn pc niet meer afspelen. Binnen xbmc zie ik nog wel de naam van de mappen staan, maar de inhoud van deze mappen kan ik niet meer benaderen. Nieuwste versie van xbmc en legen van userdata map helpen niks.

Ik heb vorige week wel wat dingen veranderd met partition magic binnen mijn pc partities, kan het daar misschien aan liggen? Dat de partities nog gelocked zijn oid?
Misschien moet je de betreffende mappen op je pc nog een keer delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:54
Is het een idee om hier een stuk over in de topicstart op te nemen, met de verschillende mogelijkheden en de werking en voordelen ervan.
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 17:59:
[...]

Shoutcast heeft natuurlijk de meeste radio stations, deze is al standaard aanwezig in xbmc.
Last.fm is ook een hele leuke toevoeging aan xbmc :Y
En je hebt natuurlijk bigfoot87 radiostreams ;)

Maar idd er zijn ook plugins/scripts te vinden met radiostreams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voordelen: Shoutcast :)
-Je voegt hem toe als source en is niet alleen zichtbaar in files maar ook in library mode :*)
- We hebben allemaal wel eens de record button gezien in playercontrols, deze is alleen!!! te gebruiken met Shoutcast 8) (opname map kun je in music settings instellen).
- Supergrote database (Tip: gebruik favorieten)

Last.fm : daarvoor moet je eerst een account aanmaken bij Last.fm :P
Stel je gebruikte username en wachtwoord in bij xbmc zie music settings.
Ook hier last.fm als source toevoegen en deze zal ook in library mode tezien zijn ;)

Het leuke van Last.fm is dat je veel nieuwe artiesten leert kennen.

Radiostreams harstikke leuk..... maar alleen in Music file mode of natuurlijk bij je favorieten.

Maar kan eens kijken of er een gaatje is in de startpost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 13:25
Ik heb sinds vandaag een Asrock ion 330HT.
Uiteraard meteen XBMC erop geinstalleerd (de live met install op interne HD.)

Via de guide op xbmcfreak.nl de samba server aan de praat gekregen. Hier mee kan ik mijn 3 externe USB schijven benaderen (die Ext3 geformateerd zijn omdat ze eerst aan mijn PCH-A110 hingen) maar ik kan niet schrijven naar de schijfen. Ik heb me rot gezocht maar kan niet vinden hoe ik dat op kan lossen. Ik ben namelijk een behoorlijke linux n00b (maar dat zal wel duidelijk zijn.)

Is er een oplossing voor dit probleem?

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:20
Rusty schreef op maandag 22 februari 2010 @ 20:37:
KNIP..

Via de guide op xbmcfreak.nl de samba server aan de praat gekregen. Hier mee kan ik mijn 3 externe USB schijven benaderen (die Ext3 geformateerd zijn omdat ze eerst aan mijn PCH-A110 hingen) maar ik kan niet schrijven naar de schijfen. Ik heb me rot gezocht maar kan niet vinden hoe ik dat op kan lossen. Ik ben namelijk een behoorlijke linux n00b (maar dat zal wel duidelijk zijn.)

Is er een oplossing voor dit probleem?
Ik neem aan dat je via samba probeert te schrijven naar deze schijven. Ik denk dat de rechten op de schijf niet goed staan. (Dit hoort eigenlijk meer bij NOS thuis) Gebruik de command line om deze goed te zetten. lees met ls -l de rechten uit van je mountpoint v/d schijven kijk wie eigenaar is en welke rechten er toebedeeld zijn. zorg er voor dat de user waarmee je verbinding maakt naar de share eigenaar is en schrijfrechten heeft. Je kan de rechten goed zetten "chmod" en de eigenaar wijzigen met "chown"
Ik zelf geef de user als wie ik connectie maak via samba altijd volledige rechten, recursuvly dus incl alle submappen: "chown -R eigenaar:groep *" (eigenaar=user, groep hoeft niet persé, ik gebruik hem zelf wel) en vervolgens "chmod -R a+r *" om schrijfrechten uit te delen voor users, groepen en anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 16:05
weet iemand ook hoe je in xbmc onder windows blurays kan afspelen?
ook kan ik geen hoofdstukken skippen als ik dit doe dan stopt de film en sta ik weer in het hoofdmenu.
ook werkt bij mij uitzending gemist niet ik kan het wel openen maar kan geen video;s vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 13:25
Candymirror schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:02:
[...]

Ik neem aan dat je via samba probeert te schrijven naar deze schijven. Ik denk dat de rechten op de schijf niet goed staan. (Dit hoort eigenlijk meer bij NOS thuis) Gebruik de command line om deze goed te zetten. lees met ls -l de rechten uit van je mountpoint v/d schijven kijk wie eigenaar is en welke rechten er toebedeeld zijn. zorg er voor dat de user waarmee je verbinding maakt naar de share eigenaar is en schrijfrechten heeft. Je kan de rechten goed zetten "chmod" en de eigenaar wijzigen met "chown"
Ik zelf geef de user als wie ik connectie maak via samba altijd volledige rechten, recursuvly dus incl alle submappen: "chown -R eigenaar:groep *" (eigenaar=user, groep hoeft niet persé, ik gebruik hem zelf wel) en vervolgens "chmod -R a+r *" om schrijfrechten uit te delen voor users, groepen en anders.
Thanks, met de tips die je hebt gegeven ben ik er uit gekomen. Was inderdaad beter geweest om het in NOS te plaatsen achteraf. Maar omdat ik met xbmc bezig was had ik het hier bij gezet.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
alexswart schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 18:25:
ook werkt bij mij uitzending gemist niet ik kan het wel openen maar kan geen video;s vinden.
Heb je het laatste NOS kanaal wel binnengehaald via de auto update?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen >:)

Ben nu paar weken aan het spelen met XBMC en ik zou het volgende graag willen bereiken :

starten van een .mkv (open haard/aquarium 8) ) wanneer ik een funktie toets indruk op draadloze keyboard.

Ik denk dat het mogelijk moet zijn met een (python) scriptje dat eerst stopzet wat er op dat moment draait, en dan dat filmpje start.
wie heeft er een voorbeeld-scriptje of een linkje daarnaar toe, uiteraard heb ik gekeken op :

http://wiki.xbmc.org/?tit...l_and_use_scripts_in_XBMC
http://wiki.xbmc.org/?title=Python_Development
http://wiki.xbmc.org/inde...W-TO_write_Python_Scripts

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:57
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 09:55:
Goedemorgen >:)

Ben nu paar weken aan het spelen met XBMC en ik zou het volgende graag willen bereiken :

starten van een .mkv (open haard/aquarium 8) ) wanneer ik een funktie toets indruk op draadloze keyboard.

Ik denk dat het mogelijk moet zijn met een (python) scriptje dat eerst stopzet wat er op dat moment draait, en dan dat filmpje start.
wie heeft er een voorbeeld-scriptje of een linkje daarnaar toe, uiteraard heb ik gekeken op :

http://wiki.xbmc.org/?tit...l_and_use_scripts_in_XBMC
http://wiki.xbmc.org/?title=Python_Development
http://wiki.xbmc.org/inde...W-TO_write_Python_Scripts

bvd
Ik denk dat je niet eens een script hiervoor hoeft te schrijven.
Je kan gewoon gebruik maken van de Built In functie PlayMedia, gekoppeld aan een toets m.b.v. keymap.xml .

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Blobby schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 10:29:
[...]
Ik denk dat je niet eens een script hiervoor hoeft te schrijven.
Je kan gewoon gebruik maken van de Built In functie PlayMedia, gekoppeld aan een toets m.b.v. keymap.xml .
tnx.. ga ik proberen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Westmania schreef op zondag 21 februari 2010 @ 18:05:
[...]

Misschien moet je de betreffende mappen op je pc nog een keer delen?
Heb ik al gedaan, probleem blijft, kan de mappen wel zien maar kan de inhoud niet benaderen. Kan het zijn dat mijn lees/schrijf rechten voor netwerkmappen niet goed staan binnen windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:59:
[...]

Heb ik al gedaan, probleem blijft, kan de mappen wel zien maar kan de inhoud niet benaderen. Kan het zijn dat mijn lees/schrijf rechten voor netwerkmappen niet goed staan binnen windows?
Misschien een firewall probleem? Veel verder kan ik je ook niet helpen, helaas :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:02
Cartman! schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 11:03:
Ik wordt er nu al een beetje moe van. Heb Ubuntu geinstalleerd en daarna de stappen gevolgd voor XBMC vanaf de wiki. Zodra ik op 'x' druk (video stoppen) of een andere video wil kijken hangt ie. Soms hangt ie al als ik een video wil spelen. Ik heb dan in feite een kale xbmc draaien. Ook wordt er gewezen op dat je xbmc automatisch kan starten, even bij session 'xbmc' kiezen en klaar, maar die keuze staat er niet (alleen gnome, gnome safe en xterm). Ik ben niet een complete linux n00b maar hier snap ik echt niks van :{
Voor het automatisch opstarten even apt-get install xbmc-standalone doen.
Voor het andere zou j even in /.xbmc/temp/xbmc.log moeten kijken.
Even cat xbmc.log| grep ERROR doen in je terminal.

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb het volgende probleem:

- DVD's krijg ik niet afgespeeld in XBMC Live met een Asrock ION330. (versie: 9.11 Camelot)

DVD wordt wel gemount, maar het indrukken van de play-knop op het home-screen van Confluence doet erg weinig. Alleen een klein venstertje verschijnt met 'Now Playing', maar verdwijnt heel snel en dan doettie niks meer. Vanaf dat moment werkt ook de Eject-knop op m'n Asrock niet meer.

DVD starten d.m.v. file manager -> VIDEO_TS map -> context menu -> Play doet het volgende: DVD start, maar laat alleen maar de eerste paar seconden zien van de DVD (copyright-schermen enz.) en dan ook nog eens enorm versneld. Daarna ook niks meer......

Iemand enig idee wat er mis kan zijn met mijn configuratie?

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

• Westmania
Heb nu helemaal fijn XBMC draaien op mijn Asrock Ion 330-ht.Ik heb de Nightly xbmc-r28086-trunk.exe erop gezet. Loop nog wel tegen een paar probleempjes op:
  1. Ik heb via svn repo installer de Skin Aeon Auriga Lite gedownload, maar er komen allemaal gekke overlay's in beeld. Volgens mij zijn het een soort verkeerd gerenderde effecten. Waar kan ik de beste en stabielste Aeon vandaan halen? Of moet ik die skin maar gewoon vergeten?
  2. Ik heb bij de bibliotheekinstellingen van muziek niet meer de mogelijkheid om de optie "artiestinformatie ophalen" uit te schakelen. Deze optie is verwijderd. Hij stond er vroeger wel, zie hier: http://wiki.xbmc.org/inde...ettings.audio.library.jpg. Weet iemand waarom die optie er niet meer is? Ik wil m graag uit kunnen zetten, want het duurt allemaal erg lang met scrapen.
  3. Als ik via svn repo scripts of plugins download verschijnen ze niet onder het kopje scripts in het hoofdmenu. Ze worden wel in Users\xbmc\AppData\Roaming\XBMC\scripts\ geplaatst, maar ik zie ze dus niet terug in XBMC zelf :? Wat gaat er mis?
  4. Klopt het dat Ned 1, 2, 3 en Uitzending Gemist in xotuzg geen files bevatten? Hij geeft aan "no files". De commerciëlen doen het wel...
  5. Is het mogelijk om vanuit XBMC direct in slaapstand te gaan, zonder dat je Windows7 nog ziet? En dat ie uiteraard ook weer 'wakker' wordt in XBMC?
  6. Zijn die Nightlies eigenlijk wel een goed idee?
Nou goed, een hele waslijst aan vragen, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen met dit prachtige stukje software.

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Het AOPEN ION systeem met intel DuoCore T3100 staat nu op de pricewatch voor 399.
Toch wel een gelikt dingetje. Veel kleiner en mooier dan de Asrock.

Afbeeldingslocatie: http://images.hardwareinfo.net/products/thumbs/084196.jpg

pricewatch: AOpen GP7A-HD

• Westmania
Inderdaad een klein fokkertje :) Heeft zo te zien verder dezelfde specs als de Ion, alleen geen Blu-Ray. Dus toch relatief duurder

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Is wel beter dan de Asrock hoor!

Pro's:

DDR3 i.p.v. DDR2
T3100 DuoCore (stuk sneller dan Atom)
Slot-in DVD
Cardreader
E-Sata
Kleiner
Mooier

• Westmania
ja maar geen bluray O-)

• hanhub
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05-2024
Heb je het laatste NOS kanaal wel binnengehaald via de auto update?
Ook problemen met Ned 1, 2 en 3 in UZG. Ik gebruik de 3.2.0b7 versie op de windows versie van XBMC op een Win7 ION systeem. Wat is de auto update? Waar zit die?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49
Dan koop je toch de GP7A-BDR.
Maar ja die zal ongetwijfeld duurder zijn.

Ben alleen benieuwd naar het geluidsniveau. Oke, het is een celeron, maar het zal wel actief gekoeld zijn.
Yep: http://download.aopen.com...del=3015&Section=5&DL=yes

[ Voor 41% gewijzigd door job op 25-02-2010 21:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
hanhub schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:22:
[...]

Ook problemen met Ned 1, 2 en 3 in UZG. Ik gebruik de 3.2.0b7 versie op de windows versie van XBMC op een Win7 ION systeem. Wat is de auto update? Waar zit die?
Context menu (c) op je toetsen bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 15:01:
Ik gebruik al een hele tijd xbmc op mijn oude xboxje en ben er zeer content mee, binnenkort neem ik misschien ook een ION machientje om HD content af te kunnen spelen. Echter ik zit nog wel met een praktische vraag rondom mijn digitale muziekcollectie in xbmc.

Mijn muziekcollectie staat op de vaste pc in de werkkamer, van deze map heb ik netwerkshare gemaakt die ik via xbmc kan inlezen. De muziekcollectie zelf is netjes geordend in mapjes (albums, los, mixjes etc)

Omdat ik een iphone heb, gebruik ik op mijn vaste pc iTunes om de muziek te ordenen en af te spelen. Via itunes geef ik de muziek de juiste tags zodat alles op een juiste manier in de i-tunes bibliotheek komt te staan.

Echter ik luister ook vaak muziek via xbmc op mijn xbox die is aangesloten op de tv in de woonkamer. Binnen xbmc wil ik ook graag een muziekbibliotheek, echter deze moet ik dan weer apart opbouwen, want niet altijd even goed en snel gaat (omdat de iTunes tags niet worden meegenomen in XBMC).

Weten jullie ook een manier om de itunes bibliotheek te importeren in xbmc? Of is het beter om je muziek rechtstreeks in de windowsmappen te taggen en daarna te importeren in verschillende muziekprogramma's?
Ik weet niet of je hier al antwoord op had gehad, maar tags van iTunes worden idd niet altijd goed uitgelezen in XBMC. Je moet ze taggen via een progje als mp3tag: http://www.mp3tag.de/en/

Werkt perfect. Denk er ook aan dat je de hoesjes in de mp3tags laadt, want de hoesjes van iTunes herkent xbmc niet.

Heb ik een vraagje: ik heb in iTunes aardig wat cd's als compilatie aangevinkt. Nu wil ik in xbmc niet dat al die artiesten die op die albums voorkomen getoond worden. Als ik die optie inschakel toont ie toch alle artiesten die in die compilatie staan.

Ik heb hier gekeken, maar kom er niet uit: http://wiki.xbmc.org/?title=Preparing_your_Music

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik heb giss XBMC geinstalleerd op mijn acer revo(ion) onder win7, en ik krijg de HD playback niet soepel, ik heb nogtans deze topic ff doorbladert, en de bios gefixed op 512, en dan bsplayer installeerd.

Met de live versie draait het allemaal wel soepel, maar ik had liever de windows versie gehad, omdat ik dan via smb films op de schijf kan zetten via wifi.

Of kan dit ook via de live versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:54
SiXke schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:16:
Ik heb giss XBMC geinstalleerd op mijn acer revo(ion) onder win7, en ik krijg de HD playback niet soepel, ik heb nogtans deze topic ff doorbladert, en de bios gefixed op 512, en dan bsplayer installeerd.

Met de live versie draait het allemaal wel soepel, maar ik had liever de windows versie gehad, omdat ik dan via smb films op de schijf kan zetten via wifi.

Of kan dit ook via de live versie?
Volgens mij zou dit ook gewoon in de live versie moeten werken, nu heb ik zelf alleen een Xbox dus kan het niet checken. Heb je hier al gekeken: http://www.xbmcfreak.nl/w...c-configureren-van-samba/

De livecd van xbmcfreak heeft samba ingebakken zo te zien: http://www.xbmcfreak.nl/downloads/

[ Voor 6% gewijzigd door wmn79 op 26-02-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11-2024
wmn79 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:49:
[...]

Volgens mij zou dit ook gewoon in de live versie moeten werken, nu heb ik zelf alleen een Xbox dus kan het niet checken. Heb je hier al gekeken: http://www.xbmcfreak.nl/w...c-configureren-van-samba/

De livecd van xbmcfreak heeft samba ingebakken zo te zien: http://www.xbmcfreak.nl/downloads/
Ha, dan is dit idd beter, dan kan ik gewoon de live versie installeren op de disk, dan zou dit hetzelfde moeten draaien als de live versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heerlijk programma is het ook. Inmiddels heb ik XBMC in gebruik als frontend voor MythTV en als bibliotheek voor films en series. Maar er is eigenlijk iets wat ik mis.

Ik wil met XBMC op bijvoorbeeld wikipedia kunnen zoeken...

Ik heb al het nodige proberen op te zoeken, of er een plugin of script is wat zoiets kan, maar heb eigenlijk niks gevonden. Is er iemand die iets weet waarmee het zou kunnen?

Met bijvoorbeeld wikipedia2text, een tooltje in Linux/Ubuntu, is het mogelijk om de informatie van wikipedia te halen door simpelweg het tooltje aan te roepen met daarachter de query. Dat is natuurlijk iets om in XBMC ook te gebruiken, maar dan kom ik op de volgende vraag: is er een plugin of script dat een programma kan uitvoeren (ja, dat is er wel), maar ook de output van een commandline tool kan weergeven? Waarbij ik dan natuurlijk opties aan de cli kan meegeven, vanuit XBMC, via een invoerveld.

Ik ben heel benieuwd, op die manier hoef ik namelijk niet meer van de bank op te staan om even snel wat nutteloze feitjes op te zoeken ;)

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:19
Aiolos schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 16:37:
Heerlijk programma is het ook. Inmiddels heb ik XBMC in gebruik als frontend voor MythTV en als bibliotheek voor films en series. Maar er is eigenlijk iets wat ik mis.

Ik wil met XBMC op bijvoorbeeld wikipedia kunnen zoeken...

Ik heb al het nodige proberen op te zoeken, of er een plugin of script is wat zoiets kan, maar heb eigenlijk niks gevonden. Is er iemand die iets weet waarmee het zou kunnen?

Met bijvoorbeeld wikipedia2text, een tooltje in Linux/Ubuntu, is het mogelijk om de informatie van wikipedia te halen door simpelweg het tooltje aan te roepen met daarachter de query. Dat is natuurlijk iets om in XBMC ook te gebruiken, maar dan kom ik op de volgende vraag: is er een plugin of script dat een programma kan uitvoeren (ja, dat is er wel), maar ook de output van een commandline tool kan weergeven? Waarbij ik dan natuurlijk opties aan de cli kan meegeven, vanuit XBMC, via een invoerveld.

Ik ben heel benieuwd, op die manier hoef ik namelijk niet meer van de bank op te staan om even snel wat nutteloze feitjes op te zoeken ;)
Installeer firefox op je HTPC en laat hem starten via een Launcher plugin zie http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=35739, voeg eventueel een sneltoets toe om de plugin te starten.

[ Voor 13% gewijzigd door Evos op 26-02-2010 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

iemand een idee hoe ik de windows mce key van mij logitech dinovo mini kan mappen naar het starten van xbmc?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
Ik heb inmiddels mijn XBMC installatie (Ubuntu minimal met XBMC daarop via script) vrijwel helemaal zoals ik 'm wil. Ik zit alleen nog te klooien met de LCD.xml file. Ik heb een imon VFD met 2 regels van 16 characters. Iemand met dezelfde (soort) display en een LCD.xml waar ze erg tevreden over zijn? Dan zou ik graag die LCD.xml zien namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wnusselder
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-04 12:39
Buffalo schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:18:
Ik hoor iedereen hier die XBMC Live op bijvoorbeeld zo'n Asrock Nettop hebben draaien. Omdat die dus de Atom processor hebben en een ION chip.

Mijn vraag is eigenlijk: Bestaan er kleine netbooks die uitermate geschikt zijn voor XBMC Live? Eigenlijk zou zoiets ideaal zijn, omdat ik aan het kijken ben voor een netbook, maar het zou dan mooi uitkomen als je zo'n apparaat ook voor XBMC Live kunt gaan gebruiken.

Edit zou dit bijvoorbeeld iets zijn?: http://www.mydigitallife....irst-ion-powered-netbook/
Ik overweeg een Netbook aan te schaffen, de Asus Eee PC 1201N, en hierop XBMC en Windows 7 te gebruiken.
Begin deze maand kwam deze langs in dit forum. Vroeg me af of BUFFALO deze inderdaad heeft aangeschaft en wat dan zijn ervaringen zijn.
Ben wel benieuwd of hij het probleem met de HDMI uitgang van de netbook die zowal TV geluidsset moet aansturen, heeft opgelost.

Verder ben ik bang dat als het de TV via hdmi als 2e scherm op de netbook zit, dit niet direct werkt.
Mijn ervaring met mij Asus laptop van 3 jr. oud, is dat telkens als de laptop ingeschakeld wordt, er allerlei instellingen gedaan moeten worden om de TV aan de praat te krijgen. Probleem zit waarschijnlijk in de drivers van de nvidia kaart die nog niet optimaal met hdmi om kunnen gaan. De laptop heeft ook nog geen hdmi uitgang, een verloop van DVI naar hdmi is dus nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Voor de geïnteresseerden: Ik heb zonet een nieuw kanaal online gezet voor XOT-Uzg.v3. Deze kun je via de auto-update van XOT downloaden.

Het nieuwe kanaal (sbsbrdcst = SBS Broadcasting) bestaat nog maar uit 1 folder waarin alle 3 (NET5, SBS6 en Veronica) de kanalen aanwezig zijn. Grootste fix heeft te maken met de paginering die ze op de pagina's hadden ingevoerd.

Maar let op: Je zult eerst de SBS6, Veronica en NET5 kanalen moet verwijderen, anders blijf je de oude gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:31

M0nkeymen

Monkeystyle!

GroteBozewolf schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 20:25:
Voor de geïnteresseerden: Ik heb zonet een nieuw kanaal online gezet voor XOT-Uzg.v3. Deze kun je via de auto-update
Hoe kom ik precies bij die auto update?

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:16
mindcre8r schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 19:31:
iemand een idee hoe ik de windows mce key van mij logitech dinovo mini kan mappen naar het starten van xbmc?
dat is ook nog het enige wat ik mis... ik ben vaak verwezen naar keymap.xml, maar daar zie ik zelf door de bomen het bos niet meer. als jij het gevonden hebt, graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 23:59
Is XBMC voor de XBOX (1), de oude nog ergens verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
M0nkeymen schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:05:
[...]

Hoe kom ik precies bij die auto update?
Hier boven te lezen: Verwijderd in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV"

EDIT: Uiteraard komt deze post dan net op een nieuwe pagina!

[ Voor 10% gewijzigd door GroteBozewolf op 26-02-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 17:02

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

mindcre8r schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 19:31:
Je kan uberOptions proberen: http://uberoptions.net/, maar dat werkt niet goed bij mij.
Of de file user.xml die in C:\Users\xxx\AppData\Roaming\Logitech\SetPoint staat editen. Onderste paragraaf is nu bij mij:

<Button Number="12320781" Name="Media">
<Param IconLoc="" Type=""/>
<Trigger Class="ButtonPress">
<Param Button="12320781" FirstRepeatDelay="0" RepeatDelay="0" Silent="0" Type="0"/>
<TriggerState Name="ButtonDownUp" HandlerSet="LaunchProgram">
<Handler Class="FileLauncher">
<Param BrowseType="1" FileName="C:/Program Files (x86)/XBMC/XBMC.exe" LookupPath="0" Parameters="" ShowUIDlg="1" Title="Programma selecteren"/>
</Handler>
</TriggerState>
</Trigger>
</Button>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:51
RedHead schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:18:
Is XBMC voor de XBOX (1), de oude nog ergens verkrijgbaar?
XBMC Unofficial Nightly Builds from SVN

[edit]
Trouwens, nog iemand die met de xbox-nightly problemen met de Library heeft sinds een paar builds?

RedHead, moest je van de site hierboven een xbox-build halen, best nog even wachten denk ik, gezien de Library-problemen. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Fire69 op 27-02-2010 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met het volgende :

ik gebruik XBMC op een ION met ubuntu.
Zit optisch aangeloten op receiver, als ik MKV files afspeel met DTS geluid geen probleem, maar een 'eenvoudige' MP3 komt alleen uit de 'pc' audio uitgang.

Hoe kan ik nou MP3 (gedownmixed?) ook via die optische uitgang krijgen ? is dat een instelling in XBMC of moet er iets in ubuntu ingesteld worden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik kan me niet voorstellen dat er nog geen oplossing is voor het te lang weergeven van ondertitels bij het afspelen van mkv's. Een hele boel HD-films die er te krijgen zijn via de "bekende" wegen zijn vaak in mkv formaat. Er moeten toch veel meer mensen last hebben van dit probleem??

Ik heb geprobeerd met een externe player mkv's af te spelen om te kijken of die hetzelfde probleem hebben. MPC-HC heeft hetzelfde probleem als de interne player en ook hier worden subtitles te lang weergegeven...

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Ik ben inmiddels overgestapt op Windows 7 met XBMC :)
Hij speelt alles af en blijkt een stuk beter en sneller te werken dan MediaPortal.

Ik zit alleen met een probleempje met mijn Microsoft Remote.

Play/Pauze/navigatie knoppen/forward/rewind/next step etc werken allemaal.
De enige knop die niet werkt is "More" en "Back" werkt nog niet fatsoenlijk.
In het hoofdmenu werkt "Back" wel maar zodra ik een film aan het kijken ben en ik zit bekijk de instelling van de film kom ik er niet meer uit met de "Back" toets. Ik moet dan op Esc drukken op mijn toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Laatst online: 26-01 23:01
Techno Overlord schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 23:22:
Ik kan me niet voorstellen dat er nog geen oplossing is voor het te lang weergeven van ondertitels bij het afspelen van mkv's. Een hele boel HD-films die er te krijgen zijn via de "bekende" wegen zijn vaak in mkv formaat. Er moeten toch veel meer mensen last hebben van dit probleem??

Ik heb geprobeerd met een externe player mkv's af te spelen om te kijken of die hetzelfde probleem hebben. MPC-HC heeft hetzelfde probleem als de interne player en ook hier worden subtitles te lang weergegeven...
Als je met MPC-HC hetzelfde probleem hebt als met de interne player, zou er dan niet iets anders zijn? Ik heb nog nooit problemen met ondertitels gehad, tenzij deze niet juist gesynched waren, en ik ze dus voor een verkeerde bron had gedownload.

Klinkt mij erg in de oren als niet gesynchde ondertitels, en niets met XBMC te maken. Kan me vergissen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 16:05
heeft iemand xbmc onder windows al aan de praat met de tv ontvanger terratec h7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Ik vraag me of hoe jullie je XBMC aansturen? :) Is dit met een remote of gebruiken jullie een tobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

in mijn geval beide maar meestal met een Logitech Media Board Pro maar soms pak ik de remote die bij mijn Silverstone LC-16S-MR zat.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
timskiej schreef op zondag 28 februari 2010 @ 16:28:
Ik vraag me of hoe jullie je XBMC aansturen? :) Is dit met een remote of gebruiken jullie een tobo?
Ik gebruik een paar combinaties :P
Op laptop in de trein, gewoon toetsenbord.
Thuis aan de tv gekoppeld gebruik ik ofwel mijn Wiimote ofwel Yatse

Voor de xbox gebruik ik de originele remote of terug Yatse

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Beste mensen, zojuist heb ik het Radio.NL kanaal voor XOT-Uzg.v3 online gezet. Dit is in principe een kanaal om het radiozender-pack van BigFoot87 heen. Vooralsnog werkt het enkel onder de script versie van XOT.

Mocht er een update uitkomen van BigFoot87 dan kan iedereen zelf de data vervangen in de Data folder van het kanaal of wachten op een update van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:50
timskiej schreef op zondag 28 februari 2010 @ 16:28:
Voor het dagelijkse gebruik een Philips Prestigo afstandsbediening die ook gebruikt wordt voor de TV, receiver en blu-ray speler.
Voor typewerk in XBMC en allerhande zaken in Windows hebben we nog een Dinovo mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Heeft iemand hier eigenlijk ervaring met het gebruiken van .dds ipv .jpg voor dingen als fanart?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Wat doet het en is het ondersteund? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Fire69 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 21:13:
Het is een mate van compressie welke op de gpu leunt ipv de cpu zoals bij bijv jpg's. Het gebruikt ook minder geheugen dan jpg's.
Het zou, geloof ik, fanart nog sneller op het scherm moeten toveren.

Het is inderdaad ondersteund (r23431 en hoger).
Zie bijv dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Fire69 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 21:13:
De nVidia manier van textures op je 3D object in een game plakken :P

Er is een .DDS converter voor Photoshop waarmee ik weleens skins maak voor Race 07/GTR Evolution dus zoek daar eens naar als je het wil beleven zeg maar ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Laatst online: 02-09 23:59
Fire69 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 09:06:
[...]

XBMC Unofficial Nightly Builds from SVN

[edit]
Trouwens, nog iemand die met de xbox-nightly problemen met de Library heeft sinds een paar builds?

RedHead, moest je van de site hierboven een xbox-build halen, best nog even wachten denk ik, gezien de Library-problemen. :)
Dit is toch alleen voor de XBOX360 ? Niet voor de oude XBOX (1) de eerste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Huh? Op de 360 kan je echt geen XBMC draaien hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

beschuit schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 23:24:
[...]

Je kan uberOptions proberen: http://uberoptions.net/, maar dat werkt niet goed bij mij.
Of de file user.xml die in C:\Users\xxx\AppData\Roaming\Logitech\SetPoint staat editen. Onderste paragraaf is nu bij mij:

<Button Number="12320781" Name="Media">
<Param IconLoc="" Type=""/>
<Trigger Class="ButtonPress">
<Param Button="12320781" FirstRepeatDelay="0" RepeatDelay="0" Silent="0" Type="0"/>
<TriggerState Name="ButtonDownUp" HandlerSet="LaunchProgram">
<Handler Class="FileLauncher">
<Param BrowseType="1" FileName="C:/Program Files (x86)/XBMC/XBMC.exe" LookupPath="0" Parameters="" ShowUIDlg="1" Title="Programma selecteren"/>
</Handler>
</TriggerState>
</Trigger>
</Button>

Thanks! your a live saver :)
Wat ik nog niet begrijp is hoe ik dir's met vob files de volledige dvd kan laten afspelen? is dat mogelijk?

[ Voor 5% gewijzigd door mindcre8r op 01-03-2010 12:34 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik vond net dit filmpje:
http://revision3.com/hak5/ces2010-part1

Als je even scrolled naar het stukje over de Boxee Box vertellen ze wat leuke info over het toestel.
Rond 10:15 zeggen ze ook iets heel interessants. Ze hebben de Boxee Box heel hack-vriendelijk gemaakt.
Maw, met wat geluk kunnen we er binnen enkele maanden XBMC op gooien! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megatronic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11-2024
Misschien een domme vraag, maar hoe start ik XBMC op vanaf mijn Xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesseln
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-08 16:44
Heeft iemand hier ook de ervaring dat het uitzending gemist script ontzeeeeeeeeettend traag is. Zowel op Linux als Windows XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
megatronic schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:26:
Misschien een domme vraag, maar hoe start ik XBMC op vanaf mijn Xbox?
Hard/softmod installeren en dan XBMC erop gooien :)

[ Voor 64% gewijzigd door Fire69 op 01-03-2010 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megatronic
Fire69 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:33:
[...]

Hard/softmod installeren en dan XBMC erop gooien :)
Dat vraag ik niet :P
Ik vraag hoe ik hem opstart, niet hoe ik hem installeer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Je zet hem ergens op je schijf en past de config van je softmod aan om te verwijzen naar de default.xbe

Meer mogen we hier echt niet zeggen daarover. Als het daarmee niet lukt, ga je moeten Googelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megatronic
Hij doet het al ^^ Toch bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:16
ik gebruik apple movie trailer plugin en ik beschik over 50mbit glasvezel aansluiting. en als ik 720p of 1080p trailers stream dan hapert het, na bufferen tijdje, gaat weer paar seconde goed, dan weer bufferen. nou vraag ik me af of het aan me verbinding ligt? ik denk persoonlijk niet omdat ik bekabeld verbonden ben en ruim 45mbit snelheid haal bij speedtest.

zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesseln schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:30:
Heeft iemand hier ook de ervaring dat het uitzending gemist script ontzeeeeeeeeettend traag is. Zowel op Linux als Windows XBMC?
mag van mij ook wat sneller .. (xbmc op ubuntu) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scraper.wijzigen.

Ik heb inmiddels al een paar avonden de nodige pagina's doorgelezen, maar ik krijg het niet voor elkaar om Moviemeter als standaard scraper in te stellen. De info wordt in XBMC nog steeds gezocht via IMDB
Dan maar even de vraag hier neergezet.

Ik heb een Xbox met daarop XBMC.
Daarop stond versie 9.04.
In een paar beschrijvingen kom ik tegen dat ik een andere scraper moet instellen bij de instellingen van Video.
Onder "ondertiteling" zou dan "scrapers" moeten staan en daar zou dat aan te passen zijn.
Ook wordt er gesproken over instellen via het "Contextmenu"(title toets op de afstandsbediening)

Allemaal mooi en aardig, maar dat is allemaal dus niet te vinden.
Versie 9.04.1 er opgezet en ziedaar bij het instelmenu staat nu "scrapers". In dat menu gekozen voor Moviemeter (staat uiteraard in het scraperbestand), maar helaas.
Als ik de ionformatie van een film wil vernieuwen dan wordt er toch weer gezocht op IMDB.

Het onderstaand contextscherm wat op de onderstaande site staat beschreven kan ik ook niet vinden met de beschrijvingen die daar staan.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Video_Library.

Afbeeldingslocatie: http://wiki.xbmc.org/images/thumb/9/95/Set_content0.jpg/180px-Set_content0.jpg

Wellicht is dat voorbeeld uit een PCversie en niet van de oude Xbox versie.

Wie weet wat deze gepensioneerde opa moet aanpassen/doen om de filminformatie op te vragen via Moviemeter in XBMC op de Xbox.
En graag een beetje in "Jip en Janneke" taal
Na het overzetten van versie 9.04.1 heb ik uiteraard de "userdata" van de oude versie teruggezet.

Grtz,
Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:40

MsG

Forumzwerver

Welke scraper gebruikt iedereen eigenlijk? Ik gebruik IMDB, maar iets simpels als jaartal wordt hier niet opgehaald. Met die andere Open Scraper (ben de naam ff kwijt) haalde hij die ook al niet op -O-.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 20:23:
Scraper.wijzigen.

Ik heb inmiddels al een paar avonden de nodige pagina's doorgelezen, maar ik krijg het niet voor elkaar om Moviemeter als standaard scraper in te stellen. De info wordt in XBMC nog steeds gezocht via IMDB
Dan maar even de vraag hier neergezet.

Ik heb een Xbox met daarop XBMC.
Daarop stond versie 9.04.
In een paar beschrijvingen kom ik tegen dat ik een andere scraper moet instellen bij de instellingen van Video.
Onder "ondertiteling" zou dan "scrapers" moeten staan en daar zou dat aan te passen zijn.
Ook wordt er gesproken over instellen via het "Contextmenu"(title toets op de afstandsbediening)

Allemaal mooi en aardig, maar dat is allemaal dus niet te vinden.
Versie 9.04.1 er opgezet en ziedaar bij het instelmenu staat nu "scrapers". In dat menu gekozen voor Moviemeter (staat uiteraard in het scraperbestand), maar helaas.
Als ik de ionformatie van een film wil vernieuwen dan wordt er toch weer gezocht op IMDB.

Het onderstaand contextscherm wat op de onderstaande site staat beschreven kan ik ook niet vinden met de beschrijvingen die daar staan.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Video_Library.

[afbeelding]

Wellicht is dat voorbeeld uit een PCversie en niet van de oude Xbox versie.

Wie weet wat deze gepensioneerde opa moet aanpassen/doen om de filminformatie op te vragen via Moviemeter in XBMC op de Xbox.
En graag een beetje in "Jip en Janneke" taal
Na het overzetten van versie 9.04.1 heb ik uiteraard de "userdata" van de oude versie teruggezet.

Grtz,
Jack
Waarom gebruik je zo een oude versie? :)
Die 9.04.1 is bijna een jaar oud, ondertussen is er weeral heel veel veranderd/verbeterd. :)

De 'Set Content' optie krijg je enkel in File-mode. Dus je zal eerst moeten in het menu de Library Mode uitzetten. Waar je dat kan doen hangt af van je skin.
MsG schreef op maandag 01 maart 2010 @ 21:04:
Welke scraper gebruikt iedereen eigenlijk? Ik gebruik IMDB, maar iets simpels als jaartal wordt hier niet opgehaald. Met die andere Open Scraper (ben de naam ff kwijt) haalde hij die ook al niet op -O-.
Ik scrape op de pc met Ember of Media Companion, die gebruiken IMDB. Jaartal wordt gewoon opgehaald hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:40

MsG

Forumzwerver

Ik doelde eigenlijk op de Xbox gebruikers :). Dat Media Compagnion gaat nogal lastig met de content op m'n Xbox ;-).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 17:40

jmk

Hele mooie TS!

Ik ga toch weer eens proberen om XBMC aan de praat te krijgen met de aanbevolen externe scraper uit de startpost. Zou leuk zijn als het allemaal werkend krijg.
Een vriend van me heeft een HTPC en gebruikt WIndows Verkenner hoofdzakelijk om dingen af te spelen. Dat kan beter :)

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
MsG schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:01:
Ik doelde eigenlijk op de Xbox gebruikers :). Dat Media Compagnion gaat nogal lastig met de content op m'n Xbox ;-).
Ik ben ook een xbox-gebruiker ;)
Download op de pc, scrapen, verplaatsen naar de server, kijken op de xbox.
Media Companion heeft het daar helemaal niet lastig mee :+
jmk schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:06:
Hele mooie TS!

Ik ga toch weer eens proberen om XBMC aan de praat te krijgen met de aanbevolen externe scraper uit de startpost. Zou leuk zijn als het allemaal werkend krijg.
Een vriend van me heeft een HTPC en gebruikt WIndows Verkenner hoofdzakelijk om dingen af te spelen. Dat kan beter :)
Da's zonde van het geld zeg, een HTPC hebben staan, en dan WMP gebruiken! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 21:59:

Waarom gebruik je zo een oude versie? :)
Die 9.04.1 is bijna een jaar oud, ondertussen is er weeral heel veel veranderd/verbeterd. :)

De 'Set Content' optie krijg je enkel in File-mode. Dus je zal eerst moeten in het menu de Library Mode uitzetten. Waar je dat kan doen hangt af van je skin.
Ergens XBMC4box26941 vandaan gehaald en op Xbox gezet, maar voorlopig nog geen stap verder.
Geen idee wat dat allemaal zou moeten verbeteren, want ik zie totaal geen verschil.

Zal wel met mijn onwetendheid te maken hebben. :'(

Hij doet nu niets meer. Het licht is letterlijk en figuurlijk uitgegaan. Ik krijg ook geen contact meer via ftp. Zoonlief zal er nu naar moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:17
Ik moet zeggen dat XBMC echt heel erg prettig werkt en veel ondersteuning biedt, maar ik heb toch een klein probleempje.

Op een of andere manier krijg ik zwart beeld (alleen geluid) als ik "adjust refresh rate" aanzet en ik 23.976fps content ga bekijken, 24fps content gaat wel gewoon goed. Ik was in de veronderstelling dat XBMC gewoon de frequentie zou pakken het dichtst in de buurt van de 23.976fps.

Verder zat ik te denken om het dan op te lossen met meerdere XBMC installaties voor elke refreshrate een. Eentje voor 24hz en eentje voor 50hz en dan die optie uit te zetten, dan kan je ook gewoon fatsoenlijk je overscan en uitlijning op orde houden. Je hebt natuurlijk twee opties om XBMC te starten, met een algemeen profiel en een portable profiel.

Mooier zou zijn dat het gewoon zou werken natuurlijk. Het probleem is gewoon dat 50Hz formaat niet fatsoenlijk te kijken is met een native 24hz frequentie, jutters en tearing. En om nou op alle MKVs een speedup toe te passen van 23.976fps naar 24fps zodat die optie gewoon werkt is ook weer zo wat. Als hij alleen de resolutie aanpast voor PAL content is het ook goed natuurlijk. Dus als iemand nog goede ideeen heeft, graag :)

Dit alles overigens op Windows 7 64bit, met XBMC 9.11 en een Ati Radeon HD5750 via DVI>HDMI direct aan de TV die 24p native snapt.

[ Voor 25% gewijzigd door ConZito op 02-03-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Wat voor tv heb je? Ik heb zelf een Panasonic plasma TH-37PX80 en zelf ook het idee dat ik nog wel een en ander aan mijn instellingen kan verbeteren. Dit icm Asrock ion 330-ht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- FULL SCREEN XBMC -

ik gebruik xbmc op ubuntu en ik heb nu ineens geen full screen meer met xbmc.
met geen toetscombinatie krijg ik xbmc full screen zodat ik het linux window niet meer zie.

waar moet ik dat zoeken .. iemand ?

Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/5396/fullvraag.jpg

OPGELOST gewoon \ indrukken 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:17
Westmania schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:33:
Wat voor tv heb je? Ik heb zelf een Panasonic plasma TH-37PX80 en zelf ook het idee dat ik nog wel een en ander aan mijn instellingen kan verbeteren. Dit icm Asrock ion 330-ht.
Pioneer PDP-LX5090, dus daar zou het niet aan mogen liggen ;) Maar ik ga vanavond nog wel even knutselen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zo, mijn XBMC is zo goed als helemaal fijn ingericht.
Nog 3 vraagjes (al weet ik niet of iemand er een antwoord op heeft):
• Ik heb Eventghost als shell ingesteld (XP) en deze roept XBMC aan bij het opstarten.
XBMC start wel (zie ik in task manager), maar geeft een zwart scherm, alsof-ie niet 'door wil starten'. Herkent iemand dit?
• Ik heb XOT-Uzg als favoriet ingesteld en deze in mijn Aeon skin (Aeon 65) toegevoegd aan mijn Home-balk. Helaas wil-ie vanaf daar niet opstarten. Is dit te verhelpen? Iemand hier ervaring mee?
• Ik zou graag mijn tv-series en mijn documentaires gescheiden willen houden, maar er is maar 1 vorm van content, weet iemand hoe ik dat op kan lossen? (Ik had al iets gevonden van een tweede gebruiker aanmaken en dan met een hotkey tussen gebruikers wisselen, maar dat is mij te omslachtig).

Verder moet ik zeggen dat, nu alles lekker ingesteld is en ik de juiste views voor vanalles heb, dat het echt constant een "OMFG wat is XBMC lekker"!-ervaring is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 12:00
Grappig, jij wilt je tv series gescheiden houden van je documentaires. Dat heb ik wel, alleen vallen de documentaires bij mij nu onder movies. Ook niet echt handig.
Idem overigens voor Music Movies. XBMC verwacht daadwerkelijk een muziek clip en niet een gehele concert registratie. Schiet dus ook niet echt op. Of ik moet een andere scraper gaan gebruiken. Misschien dat dit nog wel wat oplost.

Hoor het dus graag als jij iets hebt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
So far heb ik alleen dit topic gevonden, maar dan moet je tussen verschillende users wisselen, waar bij elke user 'videos' weer een andere inhoud heeft.
Nogal onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-08 20:57
Met jullie ^^ en ^^^. Ik wil graag mijn cabaret verzameling gescheiden houden van mijn films en dat geldt eigenlijk ook voor mijn muziekdvd's: dat is andere content dan films of muziek. Ik gebruik de Aeon skin en wil dan eigenlijk aparte sources op mijn Home screen hebben zodat ik vanaf daar direct naar Cabaret resp. Muziekvideo's kan.

Een andere optie is om genres te gebruiken en zo een onderscheid te maken, maar het liefst heb ik een aparte source zodat ook de fanart aangepast kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-01-2022
Fire69 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:00:
Ik vond net dit filmpje:
http://revision3.com/hak5/ces2010-part1

Als je even scrolled naar het stukje over de Boxee Box vertellen ze wat leuke info over het toestel.
Rond 10:15 zeggen ze ook iets heel interessants. Ze hebben de Boxee Box heel hack-vriendelijk gemaakt.
Maw, met wat geluk kunnen we er binnen enkele maanden XBMC op gooien! :)
Dit is idd een heel leuk ding, open source en dus ideaal voor XBMC hij schijnt snel uit te komen en komt voor onder de 200 euro!!!
in de gaten houden dus!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 19:25:
[...]
mag van mij ook wat sneller .. (xbmc op ubuntu) 8)
Zouden jullie iets meer info kunnen geven? Wat is er bijvoorbeeld zo traag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Laatst online: 10:51

Zjemm

...

Ik heb net een panasonic full hd camera gekocht en wil de filmpjes afspelen op mijn ion met xbmc (linux). dat werkt ook wel alleen bij elke video bij de minst of geringe beweging van het object zie je al van die strepen. (zwarte strepen met name langs randen van objecten)

op een pc met windows kun je dit volgens mij oplossen met een encode pack, maar hoe kan ik er in xbmc voor zorgen dat ie dit streeploos afspeelt?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroteBozewolf schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 17:37:
[...]

Zouden jullie iets meer info kunnen geven? Wat is er bijvoorbeeld zo traag?
kom ik morgen even op terug... druk druk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Heb je gefilmd in 1080i ipv 1080p?
Die strepen bij beweging zijn typische kenmerken van interlacing op een progressieve display :)
Pagina: 1 ... 8 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.