Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:17
Ik heb m'n HD 23.976hz/24h content nu gescheiden van m'n SD content doormiddel van een ATI profile link welke vervolgens de juiste vernieuwingsfrequentie instelt en de juiste XBMC start (de normale voor 24hz en de portable voor 50hz, dus je hebt een dubbele configuratie onder een user).

Dus ik kan simpelweg m'n "XBMC HD" linkje aanklikken of m'n "XBMC SD" linkje.

Welkom zou inderdaad het toevoegen van eigen items in het home menu zijn, zoals dus series, video clips, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ConZito schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 20:44:
Welkom zou inderdaad het toevoegen van eigen items in het home menu zijn, zoals dus series, video clips, etc.
Is eventueel nu ook al te doen via home.xml in de 720p map van je huidige skin. Niet ideaal en niet echt gebruiksvriendelijk, maar het kan wel ;) Heb zelf op die manier ook shortcuts aangepast/toegevoegd/verwijderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 13:57
Cyberax schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:39:
[...]

Dit is idd een heel leuk ding, open source en dus ideaal voor XBMC hij schijnt snel uit te komen en komt voor onder de 200 euro!!!
in de gaten houden dus!!!
2 kwartaal en heb je de afstandsbediening gezien die je erbij krijgt (RF!) met op de achterkant een qwerty toetsenbordje! :9

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Vraagje waar misschien meerdere mensen mee zitten.
Voor de kleine heb ik wat dvd's/filmpjes die niet in de serie of film categorie vallen.
Ik wil deze wel opnemen in de library. Maar de ingestelde scrapers kunnen deze niet vinden. (teletubbies, het zandkasteel dat soort werk). Hoe lossen jullie dat op? (het liefst zou ik ze onder films neer zetten maar hoe krijg ik ze in mijn library?)

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
4of9 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:17:
Vraagje waar misschien meerdere mensen mee zitten.
Voor de kleine heb ik wat dvd's/filmpjes die niet in de serie of film categorie vallen.
Ik wil deze wel opnemen in de library. Maar de ingestelde scrapers kunnen deze niet vinden. (teletubbies, het zandkasteel dat soort werk). Hoe lossen jullie dat op? (het liefst zou ik ze onder films neer zetten maar hoe krijg ik ze in mijn library?)
Kan je niet gewoon een .nfo'tje aanmaken?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
Yep, zo doe ik het ook gewoon.
In Ember manueel wat info invullen (titel, jaar, eventueel genre), <titel>.tbn, <titel>-fanart.jpg erbij en XBMC toont alles mooi in de Library :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
Ik loop nog tegen wat probleempjes / uitdagingen aan in mijn XBMC configuratie. Hopelijk kunnen jullie me helpen met een aantal:
  • Ik draai XBMC op Ubuntu minimal. In mijn video sources staat nu mijn DVD drive niet gemapt. Ik probeerde 'm toe te voegen als /dev/dvd , maar dat pakt ie niet. Weet iemand hoe ik mijn dvd drive toe kan voegen?
  • Als ik mijn HTPC opstart als ie op mijn versterker (Yamaha RX-V1900) is aangesloten (en via de versterker op de tv) wordt de hdmi uitgang niet enabled en krijg ik dus geen beeld op mijn hdmi uitgang. Enige optie is dan een reboot, terwijl de hdmi kabel direct naar de tv gaat. Daarna kan ik mijn versterker er weer tussen zetten. Iemand die daar iets voor weet?
  • Afgezien van bovenstaand probleem, willen we soms goed geluid via de versterker en soms gewoon tv geluid, bijvoorbeeld als we tv kijken via xbmc. Nu zorgt het audioprofiel van mijn versterker in xbmc voor dat ik met dat profiel op mijn tv of geen geluid of een digitale piep (digitale stroom wordt gezien als analoog geluid) heb. Is er een manier om makkelijk van audioprofiel te wijzigen?
  • M.b.t. tv zou het prettig zijn als ik dit onder een apart menu item kan zetten, dus naast Video ook een item myTV. Helaas zie ik daar niet echt opties voor. Is daar een makkelijke manier voor om toch dat extra menu item toe te voegen?
  • Mijn HTPC zit in een Silverstone LC16M kast waar ook navigatie toestjes op zitten. Helaas werken deze momenteel niet. Weet iemand waar de optie zit om die te enablen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Laatst online: 22:22

Zjemm

...

Fire69 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 20:03:
Heb je gefilmd in 1080i ipv 1080p?
Die strepen bij beweging zijn typische kenmerken van interlacing op een progressieve display :)
Geen idee waar de camera op filmt. dat zal ik eens opzoeken in de manual
maar hoe kan het dan dat als ik de camera rechstreeks op de tv aansluit en een filmpje afspeel, dat deze probleemloos word weergegeven?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Omdat je TV het zelf deinterlaced? :)
Kijk eens in XBMC als je tijdens het spelen op M drukt, en dan naar de Video-settings gaat, hoe de Interlace-settings staan.
Standaard staat dit op None. Zet eens op Auto en kijk of het beter is dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WaSteiL schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:44:
Grappig, jij wilt je tv series gescheiden houden van je documentaires. Dat heb ik wel, alleen vallen de documentaires bij mij nu onder movies. Ook niet echt handig.
Idem overigens voor Music Movies. XBMC verwacht daadwerkelijk een muziek clip en niet een gehele concert registratie. Schiet dus ook niet echt op. Of ik moet een andere scraper gaan gebruiken. Misschien dat dit nog wel wat oplost.

Hoor het dus graag als jij iets hebt gevonden.
Ben momenteel op ski vakantie maar hier moet ik even op antwoorden.

Smartplaylist is hetgeen waar je naar opzoek bent, deze is te vinden onder videos. (library mode)
Hiermee kun je alles scheiden zoals jij dat wil.
Zet je smartplaylisten bij je favorieten en natuurlijk kun door het home.xml wat te modden deze playlisten ook evt onder het submenu van movies plaatsen of tv shows of een documentaires category maken, wat je maar wilt.

Heb momenteel alleen mijn android telefoon ter beschikking en is verdomd lastig om linkjes te plaatsen.
Maar zoek anders naar smartplaylist in xbmc wiki ;)
Het modden van home.xml stelt niet veel voor, kom je er niet aan uit moet je toch even wachten tot ik terug ben van vakantie. :P

Edit:
Had al het idee om in MiniMeedia Waffa! een skin optie te maken om radio toe tevoegen aan home screen en dat je dan bv in het submenu een stuk of 6 stations kunt instellen met evt. shoutcast erbij.
Net zoals jezz x het doet met scripts in confluence.

Zit er nu ook aan te denken om een skin optie te maken zodat je smartplaylisten aan movies submenu kunt toevoegen of mischien als extra menu item (dit heeft niet mijn voorkeur omdat ik het menu niet te groot wil maken). 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik zit te kijken bij die smart playlists, maar ik snap het niet helemaal.

Klopt wat ik zeg?

Mijn documentaires hebben in de nfo netjes het genre "documentary".
Dan maak ik de smart playlist documentaries.xsp aan, met daarin:
code:
1
2
3
4
5
<smartplaylist type="video">
   <name>Documentaries</name>
   <match>all</match>
   <rule field="genre" operator="is">Documentary</rule>
</smartplaylist>

Dan zet ik in Videos op files-mode, add source en ga naar de xsp en voeg hem toe als favorite.
Deze favorite voeg ik aan mijn home toe onder de naam Documentaries (Aeon, dus dat is geen probleem).

Als ik nu naar Home en dan Documentaries ga, dan heb ik gewoon een video library met alleen dingen met genre 'documentary'?
Ik kan ook gewoon tussen viewmodes en alles kiezen (seizoen, episode, etc)? Fanart en .tbn's werken gewoon? Er zitten geen beperkingen aan? Dus het is net als dat ik alleen de docu's in mijn tv shows heb ingescand?

Als dat zo is, dan is dat megatof nauurlijk :)

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 03-03-2010 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 00:01:
Ik zit te kijken bij die smart playlists, maar ik snap het niet helemaal.

Klopt wat ik zeg?

Mijn documentaires hebben in de nfo netjes het genre "documentary".
Dan maak ik de smart playlist documentaries.xsp aan, met daarin:
code:
1
2
3
4
5
<smartplaylist type="video">
   <name>Documentaries</name>
   <match>all</match>
   <rule field="genre" operator="is">Documentary</rule>
</smartplaylist>
Yep
Dan zet ik in Videos op files-mode, add source en ga naar de xsp en voeg hem toe als favorite.
Deze favorite voeg ik aan mijn home toe onder de naam Documentaries (Aeon, dus dat is geen probleem).
Nope, gewoon in library mode blijven ga op je smartplaylist staan druk op context menu en voeg hem toe aan je favorieten. (Je hoeft dit niet te doen !! Dit is alleen maar om hem als favoriet toe te voegen)
Als ik nu naar Home en dan Documentaries ga, dan heb ik gewoon een video library met alleen dingen met genre 'documentary'?
Yep, als je tenminste een snelkoppeling hebt gemaakt naar de smartplaylist in documentaries.
Ik kan ook gewoon tussen viewmodes en alles kiezen (seizoen, episode, etc)? Fanart en .tbn's werken gewoon?
Yep, weet alleen niet wat de smartplaylist doet met de seizoenen. Heb zelf nog geen smartplaylist gemaakt mbt tv shows wel met movies. Ben hier wel benieuwd naar, laat me weten wat de smartplaylist doet met seizoenen !
Er zitten geen beperkingen aan?
Nope, zover ik weet niet. Met movie docu's in ieder geval niet.
Dus het is net als dat ik alleen de docu's in mijn tv shows heb ingescand?
Ja en nee, de smartplaylist filterd de docu's uit je tv show library en je start de playlist met je extra home button (documentaries)
Als dat zo is, dan is dat megatof nauurlijk :)
Yep :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2010 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 01:52:
[...]
Yep, weet alleen niet wat de smartplaylist doet met de seizoenen. Heb zelf nog geen smartplaylist gemaakt mbt tv shows wel met movies. Ben hier wel benieuwd naar, laat me weten wat de smartplaylist doet met seizoenen !
Ik ga het zo even proberen. Net wakker, eerst beetje koffie, maar gisteren in bed nog even op het XBMC-forum bijgelezen.
Het is in principe een krachtig middeltje zo'n smart playlist, maar mij werd het ook niet helemaal duidelijk met seizoenen, zal zo even kijken.

Gelukkig kan je ook een 'isnot'-rule meegeven, anders zou bij de normale tv-shows ook de docu;s te vinden zijn.
Dus een 'is documentary'-playlist voor de docu's en een 'is not documentary'-playlist voor de rest om alles netjes geschieden te houden.

Wat ook een leuke mogelijkheid is, is dat je met een skin waar je een submenu hebt je met een simpele met de submenu's hack de smart playlists aan kan roepen, zoals (anime) in onderstaand plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9Fps6evguNGpxN3UCrpp8qRn/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/U6KYgXpu9BeGkyiBYohC6AOt/full.jpg

Zie dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Submenu's zijn idd zeer handig, daarom heb ik ook in MiniMeedia Waffa! een rightsubmenu en leftsubmenu gemaakt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 08:26:
Submenu's zijn idd zeer handig, daarom heb ik ook in MiniMeedia Waffa! een rightsubmenu en leftsubmenu gemaakt. 8)
Is Waffa van jou/Ben jij Waffa?

Dan heb je vast een antwoord op mijn vraag: Waarom gebruikt Minimeedia dat, imho, kinderachtige font?
Dat is dé reden dat die skin niet op mijn 'skin shortlist' is gekomen. Transparancy heeft hetzelfde euvel.

[ Voor 30% gewijzigd door anandus op 03-03-2010 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Heeft hij dat hier nog niet duidelijk genoeg gemaakt!? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Fire69 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 08:29:
Heeft hij dat hier nog niet duidelijk genoeg gemaakt!? :+
Jawel, maar dubbelcheck het effe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-01-2022
Mr_Blobby schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:15:
[...]
2 kwartaal en heb je de afstandsbediening gezien die je erbij krijgt (RF!) met op de achterkant een qwerty toetsenbordje! :9
Afbeeldingslocatie: http://www.boxee.tv/htdocs/images/logged_out/boxee-box-remote.jpg

Idd heel erg mooi en handig, 1 kant remote, andere kant toetsenbord.
Afstandbediening word ook los verkocht!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Okee, ik heb een beetje lopen rommelen met de smart playlist.
Helaas is een smart playlist een echte playlist, dus wil-ie de dingen in die lijst afspelen.

Dit is makkelijk te ondervangen door in favorites.xml het volgende:
code:
1
<favourite name="Foo">PlayMedia(special://profile/playlists/video/Foo.xsp)</favourite>

Te vervangen door
code:
1
<favourite name="Foo">ActivateWindow(10025,special://profile/playlists/video/Foo.xsp)</favourite>

10025 is de Window_ID voor Videolibrary.
Dan gaat-ie wel in librarymode, maar helaas in movie-library-mode, niet tv show-librarymode, dus seizoenen en episodes pakt-ie niet lekker (viewmode landscape is geen optie, bijv., al moet ik even mijn settings nalopen).

Maar het is wél een stap in de goede richting.
Mensen die hun films willen scheiden kunnen dat op deze manier prima fixen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-04 18:00
mensen heb het forum beetje doorgenomen en het lijkt met egt een super ding dat xbmc!

nou heb ik ff kort jullie mening nodig, ik heb een sony bravia 40 inch full hd.
Mijn vraag is wat ik nou het beste kan kopen om xbmc op te runnen: ASROCK ION330, of een acer revo of iets anders?

En kan iemand me misschien uitleggen hoe dat precies met die boxee-box zit, kan je daar dan ook xbmc op installeren of zit ik helemaal fout?

alvast bedankt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Meerdere mensen hier hebben een Ion330 en lijken daar perfect tevreden mee te zijn, dus daar kan je geen miskoop aan doen :)

Boxee-box is nog niet uit, dus of er xbmc zal kunnen op gezet worden, is nog niet bekend.
In het begin zal het waarschijnlijk niet lukken, aangezien de Boxee-box niet x86-based is.

Maar dat komt wel snel ik orde denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow
wat raadt je mij dan aan, om even te wachten tot na de zomer omdat er dan veel nieuwe ontwikkelingen zijn, of nu die ion330 te kopen?

ik zoek het eerlijk gezegd wel in een goede prijs-kwaliteit verhouding (ben namelijk nog studentje :P). Want ik hoorde dat je voor die acer revo rond de 200 euro betaald nu bij media markt en voor hoeveel is die ion330 te krijgen nu?

en is xbmc gewoon goed te runnen op windows 7 op soon acer of ion330? dus ook 1080 fullhd zonder problemen enz.?

en dan nog 1 vraagje (sorry) :D wat is een goede afstandsbedieding om dan aan te schaffen?

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Als het niet superdringend is zou ik nog wat afwachten (als je de Boxee Box leuk vindt natuurlijk, sommige mensen vinden het design maar niks).
Die Ion330 staat in de Pricewatch van 230€ tot 379€ (met Bluray-drive dan).

1080P is geen enkel probleem met dat ding.

Meesten hier zijn heel tevreden over de Logitech Harmony-remotes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow
het heeft niet heel erg haast, ik zat zelf meer te denken om het na de zomer aan te schaffen, en ik heb vandaag even de laaste 50 blz van dit topic gelezen en ik denk dat het beter is om te wachten op die boxee met die afstandsbediening?

wat zijn de voor en nadelen dan van boxee tegenover de Ion330?

tnx voor je snelle response

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
Die asrock is gewoon een pc. Kun je dus ook windows (met alle voordelen van dien) op draaien. Die Boxee is in principe bedoeld als platform voor de boxee media software. Of je daar straks nog meer mee kunt is nog niet duidelijk. Zelfs niet of je er xbmc op kunt draaien (alhoewel boxee weer een port is van xbmc, als ik het wel heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Westmania schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:27:
  1. Ik heb via svn repo installer de Skin Aeon Auriga Lite gedownload, maar er komen allemaal gekke overlay's in beeld. Volgens mij zijn het een soort verkeerd gerenderde effecten. Waar kan ik de beste en stabielste Aeon vandaan halen? Of moet ik die skin maar gewoon vergeten?
  2. Ik heb bij de bibliotheekinstellingen van muziek niet meer de mogelijkheid om de optie "artiestinformatie ophalen" uit te schakelen. Deze optie is verwijderd. Hij stond er vroeger wel, zie hier: http://wiki.xbmc.org/inde...ettings.audio.library.jpg. Weet iemand waarom die optie er niet meer is? Ik wil m graag uit kunnen zetten, want het duurt allemaal erg lang met scrapen.
  3. Als ik via svn repo scripts of plugins download verschijnen ze niet onder het kopje scripts in het hoofdmenu. Ze worden wel in Users\xbmc\AppData\Roaming\XBMC\scripts\ geplaatst, maar ik zie ze dus niet terug in XBMC zelf :? Wat gaat er mis?
  4. Klopt het dat Ned 1, 2, 3 en Uitzending Gemist in xotuzg geen files bevatten? Hij geeft aan "no files". De commerciëlen doen het wel...
  5. Is het mogelijk om vanuit XBMC direct in slaapstand te gaan, zonder dat je Windows7 nog ziet? En dat ie uiteraard ook weer 'wakker' wordt in XBMC?
  6. Zijn die Nightlies eigenlijk wel een goed idee?
Nou goed, een hele waslijst aan vragen, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen met dit prachtige stukje software.
De doorgestreepte dingen zijn inmiddels opgelost. Iemand nog ideeën over overige vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megatronic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11-2024
Waar kan ik nou eigenlijk Emulators vinden voor mijn XBMC voor bijvoorbeeld de old school NES en de Sega consoles etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
megatronic schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 17:48:
Waar kan ik nou eigenlijk Emulators vinden voor mijn XBMC voor bijvoorbeeld de old school NES en de Sega consoles etc.?
http://www.emulator-zone.com/ :)
En de Launcher program plugin werkt heel goed daarbij :)

Met het vinden van Roms mag ik (en wil ik) niet helpen, dat moet je zelf doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 08:26:
[...]
Is Waffa van jou/Ben jij Waffa?

Dan heb je vast een antwoord op mijn vraag: Waarom gebruikt Minimeedia dat, imho, kinderachtige font?
Dat is dé reden dat die skin niet op mijn 'skin shortlist' is gekomen. Transparancy heeft hetzelfde euvel.
Yep dat ben ik ;)

Ten eerste vind de font in MiniMeedia wel mooi, maar er zitten standaard 6 verschillende fonts in MiniMeedia en zijn er nog een aantal te downloaden. Zie settings uiterlijk.
Neem aan dat MiniMeedia nu wel aan je skin shortlist word toegevoegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megatronic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11-2024
anandus schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 17:59:
[...]
http://www.emulator-zone.com/ :)
En de Launcher program plugin werkt heel goed daarbij :)

Met het vinden van Roms mag ik (en wil ik) niet helpen, dat moet je zelf doen :)
Roms moet me zelf ook wel lukken denk ik (hoop ik :P)
Maar ik kan zeker wat met je info, dus bedankt!

Euhm, ik bedoelde eigenlijk emulators die op de xbox xbmc werken :$

[ Voor 7% gewijzigd door megatronic op 03-03-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Fire69 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:25:
Omdat je TV het zelf deinterlaced? :)
Kijk eens in XBMC als je tijdens het spelen op M drukt, en dan naar de Video-settings gaat, hoe de Interlace-settings staan.
Standaard staat dit op None. Zet eens op Auto en kijk of het beter is dan :)
ik heb het even getest en hij stond op "none"
ik heb hem op alle andere settings gezet maar dat maakt niets uit.
bij bewegende beelden krijg ik strepen en bij stilstaande/rustige beelden is het netjes strak

iemand nog een idee?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Westmania schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 14:55:
[...]

De doorgestreepte dingen zijn inmiddels opgelost. Iemand nog ideeën over overige vragen?
Ja dat kan.. Ik doe het met linux maar dat moet hetzelfde gaan..
Ik heb een afstandsbediening die ook via http mijn xbmc bestuurd (philips pronto).
Bij inschakelen stuur ik een wake on lan commando en bij het uitschakelen van al mijn apparaten geef ik een shutdown (sleep) commando naar de xbmc:

Suspend
http://10.0.0.36:8080/xbm...=ExecBuiltIn%28Suspend%29

http://wiki.xbmc.org/inde..._Remote_for_use_with_XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
megatronic schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 19:20:
Euhm, ik bedoelde eigenlijk emulators die op de xbox xbmc werken :$
Big ass emulator disc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow
ik heb een hoop emulators op mijn pc staan zoals ook project64 voor de nintendo 64 met 300 roms.
mijn vraag is in welke map moet ik dat plaatsen en moet ik nog eerst iets downloaden voordat ik via xbmc zoon emulator kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het even getest en hij stond op "none"
ik heb hem op alle andere settings gezet maar dat maakt niets uit.
bij bewegende beelden krijg ik strepen en bij stilstaande/rustige beelden is het netjes strak

iemand nog een idee?
Probeer eens vertical sync aan/uit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Werken die emulators via de launcher plugin ook i.c.m. XBMC live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-08 20:57
Zjemm schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 22:50:
[...]
Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 08:15:
[...]
Probeer eens vertical sync aan/uit te zetten
Ik heb dat ook. Net even gekeken wat Vertical sync nou eigenlijk is en waarom dat een horizontale streep genereert :)

Ik gebruik de Aeon Auriga skin en mijn movies worden in library modus in de Flow stand weergegeven. Als ik door de movies scroll, zie ik daar ook een blurry effect wat een beetje op dit zelfde fenomeen lijkt. Heb jij dat ook?

Overigens is het er niet altijd, een 1080P uitvoering van The Dark Knight bijvoorbeeld doet het prima. Een PAL DVD van Up bijvoorbeeld, vertoont weer wél die lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dat is het nou net, 1080p is progressief, net als je flatscreen.
PAL is interlaced, daardoor krijg je dus de strepen op een progressieve flatscreen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
Dus als ik de films maar in 720P / 1080P bekijk ben ik van die lijnen af, begrijp ik. De lijnen in het menu zou ik met de vertical sync op kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Je hebt de lijnen in het menu ook? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:58:
Je hebt de lijnen in het menu ook? :?
Vertical sync zou je probleem kunnen oplossen. Welke versie draai je?

Indien je op een tweede scherm XBMC gebruikt icm met een Radeon kaart, dan moet je de overdrive functie uitzetten. Is een gekende bug in de catalyst drivers maar op heden nog niet erkend/opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Japius schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:56:
Dus als ik de films maar in 720P / 1080P bekijk ben ik van die lijnen af, begrijp ik. De lijnen in het menu zou ik met de vertical sync op kunnen lossen?
Nou ik heb een aantal tests gedaan met vsync aan/uit/letdriverchoose. en telkens een reboot voor de zekerheid ertussen maar het beeld blijft hetzelfde.

de camera een panasonic hdc-sd10 neemt op in 1080i

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
Ik draai een volledige Ubuntu met een XBMC uit de PPA repository. Versie kan ik pas vanavond checken als ik thuis ben ( waar zie ik dat? In een debug log? )

Hardware is een Gigabyte ga-73pvm-s2h, die wel een onboard GPU heeft maar ik heb er een NVidia 9500GT in zitten die het beeld over HDMI naar een panasonic 42pv62eh plasma stuurt. Geluid gaat over s/pdif naar een [url="http://http://tweakers.net/pricewatch/238865/harman-kardon-avr-255-230.html#tab:info"]Harman Kardon AVR 255[/url].

Best een gepruts om alles perfect te krijgen maar ik ben een heel eind op weg en word steeds enthousiaster. Audio heb ik nu goed aan de praat ( DTS, maar ook de muziek ) en nu het beeld nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow
dflow schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 23:45:
ik heb een hoop emulators op mijn pc staan zoals ook project64 voor de nintendo 64 met 300 roms.
mijn vraag is in welke map moet ik dat plaatsen en moet ik nog eerst iets downloaden voordat ik via xbmc zoon emulator kan gebruiken?
Niemand?(A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap je vraag niet denk ik. Wat wil je met die emulators en XBMC doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow
zegmaar vroeger had ik op mijn xbox1 ook xbmc en in xbmc ging ik naar apps/programs en dan kon je een emulator kiezen en startte hij de emulator op, bijv nintendo 64 met mario kart kon ik dan spelen. mijn vraag is hoe ik die emulator nu bootable krijg in xbmc en dat ik dan misschien met mijn xbox 360 controller (waar windows 7 drivers voor ondersteund) die spelletjes kan spelen?

hopelijk heeft ook iemand antwoord op de volgende vragen:

- in welke map zet ik de radiostreams van bigfoot?
- in welke maand is de verwachting dat xbmc 10 ongeveer uit gaat komen, iemand enig idee?

alvast bedankt voor het beantwoorden van deze vragen!

[ Voor 24% gewijzigd door dflow op 04-03-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Waarom wachten op versie 10, er komen nu toch ook dagelijks nieuwe builds uit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dflow schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 15:11:
zegmaar vroeger had ik op mijn xbox1 ook xbmc en in xbmc ging ik naar apps/programs en dan kon je een emulator kiezen en startte hij de emulator op, bijv nintendo 64 met mario kart kon ik dan spelen. mijn vraag is hoe ik die emulator nu bootable krijg in xbmc en dat ik dan misschien met mijn xbox 360 controller (waar windows 7 drivers voor ondersteund) die spelletjes kan spelen?

hopelijk heeft ook iemand antwoord op de volgende vragen:

- in welke map zet ik de radiostreams van bigfoot?
- in welke maand is de verwachting dat xbmc 10 ongeveer uit gaat komen, iemand enig idee?

alvast bedankt voor het beantwoorden van deze vragen!
Mja, het verschil is alleen dat je dat vroeger op je xbox deed en nu, denk ik, op een gewone pc. Ik denk dat je met je vragen beter terecht kan op het forum van XBMC zelf.

http://forum.xbmc.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Zjemm schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:49:
[...]

Nou ik heb een aantal tests gedaan met vsync aan/uit/letdriverchoose. en telkens een reboot voor de zekerheid ertussen maar het beeld blijft hetzelfde.

de camera een panasonic hdc-sd10 neemt op in 1080i
Dezelfde video op mn laptop speeld zonder strepen af.
Gek, vanaf de camera doet ie dat op de tv ook zonder strepen.
alleen in xbmc op de tv geeft dit strepen.
zou het nog met de ion driver te maken kunnen hebben?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:40:
[...]

Vertical sync zou je probleem kunnen oplossen. Welke versie draai je?
code:
1
2
3
4
# ~/.xbmc/temp$ head xbmc.log
20:44:49 T:3077928848 M:1651064832   ERROR: Failed to create common scripts symlink.
20:44:49 T:3077928848 M:1651064832  NOTICE: -----------------------------------------------------------------------
20:44:49 T:3077928848 M:1651064832  NOTICE: Starting XBMC, Platform: GNU/Linux.  Built on Dec 24 2009 (SVN:26018)

26018 dus. Packages:
code:
1
2
3
4
# dpkg -l | grep -i xbmc
ii  xbmc-bin                             1:9.11-karmic1                             XBMC Media Center (binary data package)
ii  xbmc-data                            1:9.11-karmic1                             XBMC Media Center (arch-independent data pac
ii  xbmc-skin-confluence                 1:9.11-karmic1                             XBMC Media Center (Confluence skin)

Net gezien dat er inderdaad bij DVD's een lijntje zichtbaar wordt terwijl de 720P / 1080P prima gaan. Dat is dus op te lossen door alleen dat laatste te gebruiken. Vraag me dan wel af hoe een DVD speler dat doet, want een PAL DVD in een DVD speler levert geen strepen op.

In het menu zijn het niet zozeer lijnen als wel blurry plaatjes op het moment van scrollen. Al moet ik zeggen dat dat op dit moment niet meer zo is. Misschien heeft dat er mee te maken dat mijn mediacenter op dat moment druk was met andere zaken. Kan dat??

[ Voor 9% gewijzigd door Japius op 04-03-2010 21:31 . Reden: Laatste alinea toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

Zo! ik heb nu een SSD geinstalleerd i.c.m. W7 Ultimate en XBMC.

Boot van aanzetten tot volledig geladen XBMC is nu 30 seconden :)
Apparaat is ook een stuk stiller nu, de 2 TB staat nu achter in de machine en dat scheelt best aardig.

Ben al1 bezig met het finetunen van XBMC, ik vind alaska wel mooi maar EON ook, ookal heb ik het idee dat AEON wel eens hapert in de animated art.

ik heb een Logitech Harmony 785, maar gebruik ove rhet algemeen de Logitech DinovoMini

Als je die op de PS3 stand zet dan kan je de D-pad ook gebruiken incl OK. dat werk super en moet je evt iets intikken dat switch je zo naar regular. zeer tevreden.

Al voel ik me wel net zo'n miep uit totally spice met mn openklap tobo'tje :P

[ Voor 45% gewijzigd door mindcre8r op 05-03-2010 09:16 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Bij wie met een Asrock ion 330 2gb loopt de Aeon Auriga skin soepel? Vergeleken met de Confluence is ie zo traag als stroop... De Auriga Lite geeft bij mij allemaal strepen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Westmania schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:37:
Bij wie met een Asrock ion 330 2gb loopt de Aeon Auriga skin soepel? Vergeleken met de Confluence is ie zo traag als stroop... De Auriga Lite geeft bij mij allemaal strepen :(
ja dat bedoel ik, bij mij liep ie ook niet mooi.

ik heb een iets krachtigere pc als de ion.

AMD 4850E + Ati radeon HD 3450 40GB SSD en 4GB intern geheugen.

alaska is wel retesnel en de standaard confluence.

ik had deze installatie gebruikt, helemaal compleet en ziet er super mooi uit, maar soepel vond ik m niet.

[ Voor 14% gewijzigd door mindcre8r op 05-03-2010 10:59 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Oh, gelukkig dat ligt dus niet aan mij dat-ie stroef loopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japius schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 21:26:
[...]
Net gezien dat er inderdaad bij DVD's een lijntje zichtbaar wordt terwijl de 720P / 1080P prima gaan. Dat is dus op te lossen door alleen dat laatste te gebruiken. Vraag me dan wel af hoe een DVD speler dat doet, want een PAL DVD in een DVD speler levert geen strepen op.

In het menu zijn het niet zozeer lijnen als wel blurry plaatjes op het moment van scrollen. Al moet ik zeggen dat dat op dit moment niet meer zo is. Misschien heeft dat er mee te maken dat mijn mediacenter op dat moment druk was met andere zaken. Kan dat??
Heb je nu vertical sync aan/uit gezet? Indien je probleem aanblijft, kijk dan eens of VDPAU de oorzaak kan zijn. Een andere suggestie is, naast je bestaande install de rev 28276 te installeren in een aparte folder. Als laatste suggestie je geforce drivers updaten.

De belasting van je media center heeft zeker een invloed op xbmc, heb je bij 0% belasting nog steeds last van blurry plaatjes tijdens het scrollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
anandus schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:16:
Exit dus helaas voor Aeon :(

Zal die Alaska es proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 13:26:
[...]
Heb je nu vertical sync aan/uit gezet? Indien je probleem aanblijft, kijk dan eens of VDPAU de oorzaak kan zijn. Een andere suggestie is, naast je bestaande install de rev 28276 te installeren in een aparte folder. Als laatste suggestie je geforce drivers updaten.
Aan, uit, automatisch, het lijkt allemaal niets uit te maken. Telkens het profiel opgeslagen en XBMC herstart. Hoe zet ik een extra installatie naast de huidige? Ik heb wel eens eerder met verschillende sources geprutst, maar dat liep uiteindelijk door elkaar heen en toen heb ik gekozen voor een verse install vanuit de PPA's.
Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 13:26:
[...]
De belasting van je media center heeft zeker een invloed op xbmc, heb je bij 0% belasting nog steeds last van blurry plaatjes tijdens het scrollen?
Gisteravond ging het eigenlijk wel goed. Ik heb geen cijfers om het te onderbouwen, maar het lijkt er op dat XBMC soepeler loopt als ik mijn mediacenter net opnieuw heb opgestart. Maar dit kan ook puur een gevoelsmatig iets zijn. Naast films kijken draait er ook SABNZBD op en ben ik met vanalles en nogwat bezig.

Overigens gebruik ik nu een black multiplex weergave en dat gaat al een stuk beter dan de Flow weergave die ik hiervoor gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

anandus schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:16:
hehe ik zag je al posten in het draadje idd.

wat is volgens jullie de mooiste en snelle combi?

Trouwens AEON out of the box is wel iets soepeler.

[ Voor 9% gewijzigd door mindcre8r op 05-03-2010 17:29 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Westmania schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 13:36:
[...]

Exit dus helaas voor Aeon :(
Niet perse, er zijn verschillende varianten van Aeon, sommige lopen zeker soepel. Aeon 65 is gewoon heel mooi en heel compleet, maar voor een prijs.
Check de diverse Lite-versies.
Of anders bijv. Horizonz, een Aeon-afgeleide.

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 05-03-2010 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

zoals deze alaska release ookal vind ik m ook niet soepel.

http://www.youtube.com/user/HitcherUK

wat is dat git hub eigenlijk?

[ Voor 14% gewijzigd door mindcre8r op 05-03-2010 19:19 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Japius schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 17:09:
[...]

Aan, uit, automatisch, het lijkt allemaal niets uit te maken. Telkens het profiel opgeslagen en XBMC herstart. Hoe zet ik een extra installatie naast de huidige? Ik heb wel eens eerder met verschillende sources geprutst, maar dat liep uiteindelijk door elkaar heen en toen heb ik gekozen voor een verse install vanuit de PPA's.
Zet de desktop effects eens uit als je ubuntu met gnome hebt.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

ik heb nu de laatste alaska geinstalleerd op de nightly van 1 maart maar ik kan de theme niet selecteren :(

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Een soort SVN-ding, geloof ik
mindcre8r schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 18:09:
ik heb nu de laatste alaska geinstalleerd op de nightly van 1 maart maar ik kan de theme niet selecteren :(
Staan de mappen goed?
(Dus /skin/alaska/mappen en niet /skin/alaska/alaska/mappen)

[ Voor 47% gewijzigd door anandus op 06-03-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

anandus schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 18:19:
[...]
Een soort SVN-ding, geloof ik

[...]
Staan de mappen goed?
(Dus /skin/alaska/mappen en niet /skin/alaska/alaska/mappen)
:) u rule! dat was m idd! was een sub release van hitcher, en daar ging ie fout.

hoe kan ik nou het makkelijkst alle covers en subtitles binnen trekken van Films? met het handje is zoveel werk :P

[ Voor 5% gewijzigd door mindcre8r op 06-03-2010 19:36 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
bobo1on1 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 23:45:
[...]
Zet de desktop effects eens uit als je ubuntu met gnome hebt.
Dat lijkt inderdaad beter te gaan. Ik ben nog wel op zoek naar informatie hoe ik een svn release naast een repository release kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
mindcre8r schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 19:24:
[...]
hoe kan ik nou het makkelijkst alle covers en subtitles binnen trekken van Films? met het handje is zoveel werk :P
Media Companion of Ember Media Manager
(De eerste doet ook series, de tweede werkt wel beter)

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 06-03-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

anandus schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 20:04:
[...]
Media Companion of Ember Media Manager
(De eerste doet ook series, de tweede werkt wel beter)
Thanks.. jammer dat Ember veel skipped omdat er een release group in de title staat.
dat ook maar even oplossen :)

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Daarom zet ik de naam van de release-groep in de folder-naam. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Japius schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 19:57:
[...]

Dat lijkt inderdaad beter te gaan. Ik ben nog wel op zoek naar informatie hoe ik een svn release naast een repository release kan draaien.
Een svn release kun je gewoon compilen en vanuit de directory starten, alleen als je eenmaal een svn versie hebt gestart kun je de database niet meer gebruiken met de stable release.

[ Voor 31% gewijzigd door bobo1on1 op 06-03-2010 20:54 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 18:31:
[...]

Yep dat ben ik ;)

Ten eerste vind de font in MiniMeedia wel mooi, maar er zitten standaard 6 verschillende fonts in MiniMeedia en zijn er nog een aantal te downloaden. Zie settings uiterlijk.
Neem aan dat MiniMeedia nu wel aan je skin shortlist word toegevoegd :P
In het kader van domme vragen: Waar kan ik het font veranderen? In Options->Skin->General of Options->Skin->Home niet in ieder geval.
En bij Options->Appearance is het de characterset, welke volgens mij niet hetzelfde als font is, toch?

* anandus keek met z'n neus :P

Ander vraagje over MiniMeedia Waffa:
Sommige dingen lopen vlot (zoals waterfall), sommige stroef.
Waterfall vind ik heel chill, maar hoe krijg ik de plotbeschrijving rechtsonder aan? :)

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 07-03-2010 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Fire69 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 20:44:
Daarom zet ik de naam van de release-groep in de folder-naam. :P
ik heb het nu wel werkend.in de settings nog een extra site aangevinkt en dan op scrape all klikken.
dan vind de app toch veel meer dan hij in de one pass zegt.

een laatste vraag voor vandaag. hoe gebruik je osd subtitles in alaska? ik kan scripts niet vinden of starten tijdens een film.

[ Voor 16% gewijzigd door mindcre8r op 06-03-2010 23:06 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 21:56:
[...]
Ander vraagje over MiniMeedia Waffa:
Sommige dingen lopen vlot (zoals waterfall), sommige stroef.
Waterfall vind ik heel chill, maar hoe krijg ik de plotbeschrijving rechtsonder aan? :)
Maak de skin vlotter door de views te verbergen die je toch niet gebruikt zie skin settings ;)
Des te meer info/thumbs/overlays een view bezit des te stroefer een view word (voorbeeld Aeon)

Wil je plotbeschrijving... druk gewoon op je info button van je remote.
DialogVideoInfo.xml zit niet voor niks in xbmc kun je ook gelijk de cast bekijken en alle andere beschikbare info die er is.

Vroeger stond je in de videotheek en pakte je eerst de film met de mooiste cover en dan moest je hem omdraaien om de info te zien.
MiniMeedia werkt hetzelfde :+ ... eerst plaatjes kijken, wil je info druk dan op info :)

Dat is ook de reden waarom ik het de mooiste skin vind, plaatjes kijken en geen onodige overlays zoals in veel skins wel wordt gedaan. Deze gaan bij mij na een tijdje namelijk vervelen, hoe mooi ze ook zijn !!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 14:03

Snuffel

Vroem!

Ik heb een oud laptopje gevonden, 500Mhz, 256Mb (een ouwe Dell) en daar heb ik gisteren XP opgezet.
Dat werkt, geen probleem.
XBMC heb ik ook geinstalleerd, maar na opstarten geeft ie een foutmelding, en sluit weer af.
De fout: xbmc.exe

Nu vraag ik me af, zijn er bepaalde systeemeisen aan XBMX?
Ik heb gelezen dat DirectX9c benodigd is, dat heb ik, maar verder staan er weinig specs voor XBMC.

Zou mijn Dell te licht zijn voor XBMC?

PS: de bedoeling is om op mijn slaapkamer louter en alleen muziek af te spelen, liefst via XBMC

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 10:12:
[...]

Maak de skin vlotter door de views te verbergen die je toch niet gebruikt zie skin settings ;)
Des te meer info/thumbs/overlays een view bezit des te stroefer een view word (voorbeeld Aeon)

Wil je plotbeschrijving... druk gewoon op je info button van je remote.
DialogVideoInfo.xml zit niet voor niks in xbmc kun je ook gelijk de cast bekijken en alle andere beschikbare info die er is.

Vroeger stond je in de videotheek en pakte je eerst de film met de mooiste cover en dan moest je hem omdraaien om de info te zien.
MiniMeedia werkt hetzelfde :+ ... eerst plaatjes kijken, wil je info druk dan op info :)

Dat is ook de reden waarom ik het de mooiste skin vind, plaatjes kijken en geen onodige overlays zoals in veel skins wel wordt gedaan. Deze gaan bij mij na een tijdje namelijk vervelen, hoe mooi ze ook zijn !!!
Als ik op info druk (MCE Remote) krijg ik het 'rechtermuisklik'-menu, en dan moet ik het telkens het vierde dingetje kiezen (media info) en krijg dan een fullscreen infoscherm, is dat wat je bedoelt?

Ik vind het nogal omslachtig en zie liever het plot in 1 scherm (dan 6 knopjes op de remote in te moeten drukken :P ). Maar ik zal even spelen met de verschillende viewmodes en dergelijke.

En nog een oude vraag van mij herhalen, ik meen dat ik dit namelijk op een screenshot ergens gezien heb:
anandus schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:00:
Nog 3 vraagjes (al weet ik niet of iemand er een antwoord op heeft):
• [...]
• Ik heb XOT-Uzg als favoriet ingesteld en deze in mijn Aeon skin (Aeon 65) toegevoegd aan mijn Home-balk. Helaas wil-ie vanaf daar niet opstarten. Is dit te verhelpen? Iemand hier ervaring mee?
• [...]

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 07-03-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan heb je de info button niet goed geconfigureerd :P

Jij roept met de info button het context menu op.

In je keymap (remote) staat onder global
<info>Info</info>

Weet niet of je een keyboard erbij hebt maar daar is het "i"

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 14:32:
Dan heb je de info button niet goed geconfigureerd :P

Jij roept met de info button het context menu op.

In je keymap (remote) staat onder global
<info>Info</info>

Weet niet of je een keyboard erbij hebt maar daar is het "i"
Okee, zal eens checken, ik heb de remoteinstellingen nu gewoon zoals ze 'out-of-the-box' staan :)
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier heb je de layout van:
Media Extender Remote Global Controls

Edit:
Verrek daar roept de info button ook context menu op.
De guide button roept info op.

Dat klopt niet met wat hier staat, met huidige keymap: (Afb is gebaseerd op een oude keymap)
http://wiki.xbmc.org/?title=Keymap.xml#Remote_Section

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Met priegelen in Eventghost is het gelukt, nu is 'DVD Menu' de info-knop, werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 12:09
Snuffel schreef op zondag 07 maart 2010 @ 12:42:
Ik heb een oud laptopje gevonden, 500Mhz, 256Mb (een ouwe Dell) en daar heb ik gisteren XP opgezet.
Dat werkt, geen probleem.
XBMC heb ik ook geinstalleerd, maar na opstarten geeft ie een foutmelding, en sluit weer af.
De fout: xbmc.exe
Ik zou zeggen, check de logging effe. Of probeer anders effe een live cd'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Wie heeft zijn remote van de Asrock 330-ht helemaal fijn ingesteld voor xbmc? En hoe heb je dat gedaan? Heb je de remote.xml aangepast? Kun je die hier plaatsen? Moet ik verder nog iets aanpassen buiten XBMC om?

edit:
Heb nu iets gedaan met dat EventGhost, maar nu doet mijn ab het helemaal niet meer binnen xbmc. Had deze pagina opgevolgd: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=38579

Stap 4 snap ik niet: Connect the XBMC actions with the events from your MCE remote

Hoe doe ik dat?

De Asrock ontvangt nog wel signalen van de remote, want Windows Mediacenter werkt wel gewoon... XBMC niet meer :(

[ Voor 48% gewijzigd door Westmania op 07-03-2010 20:05 . Reden: stom gepiel... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dartheide
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:10
Ik draai XBMC nog op mijn XBOX, met versie XBMC4Xbox R26941 icm de laatste versie van XOT-Uzg.

Mijn probleem is dat uitzendinggemist niet meer werkt. NL1,2,3
Als is de groene knop van NL3 klik geeft deze wel aan dat hij 9 pagina's opent. Daarna krijg ik de melding "no files" Ook zoeken werkt niet.

De zenders van RTL ea werken wel.

Heeft iemand een idee hoe ik dat kan oplossen.

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Westmania schreef op zondag 07 maart 2010 @ 17:53:
Wie heeft zijn remote van de Asrock 330-ht helemaal fijn ingesteld voor xbmc? En hoe heb je dat gedaan? Heb je de remote.xml aangepast? Kun je die hier plaatsen? Moet ik verder nog iets aanpassen buiten XBMC om?

edit:
Heb nu iets gedaan met dat EventGhost, maar nu doet mijn ab het helemaal niet meer binnen xbmc. Had deze pagina opgevolgd: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=38579

Stap 4 snap ik niet: Connect the XBMC actions with the events from your MCE remote

Hoe doe ik dat?
XBMC-plugin toevoegen en dan krijg je rechts een 'mapje' met alle XBMC-functies.
En dan de plugin van je remote toevoegen. Al die Winamp-/Zoomplayercrap verwijderen.

En als je een toets indrukt zie je dat linksonder verschijnen, je kan dan die toets slepen naar de gewenste XBMC-functie rechts.
(Althans, zo heb ik het gedaan :) )
dartheide schreef op zondag 07 maart 2010 @ 21:26:
Ik draai XBMC nog op mijn XBOX, met versie XBMC4Xbox R26941 icm de laatste versie van XOT-Uzg.

Als is de groene knop van NL3 klik geeft deze wel aan dat hij 9 pagina's opent. Daarna krijg ik de melding "no files" Ook zoeken werkt niet.

Zeker al een tijdje niet geüpdate? ;)

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 07-03-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
anandus schreef op zondag 07 maart 2010 @ 21:28:
[...]
XBMC-plugin toevoegen en dan krijg je rechts een 'mapje' met alle XBMC-functies.
En dan de plugin van je remote toevoegen. Al die Winamp-/Zoomplayercrap verwijderen.

En als je een toets indrukt zie je dat linksonder verschijnen, je kan dan die toets slepen naar de gewenste XBMC-functie rechts.
(Althans, zo heb ik het gedaan :) )
Dus jij hebt eerst de xbmc plugin gedaan en toen de remote plugin. Heb je daarvoor gewoon Microsoft MCE Remote voor gekozen?

[ Voor 37% gewijzigd door Westmania op 07-03-2010 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Westmania schreef op zondag 07 maart 2010 @ 22:55:
[...]

Dus jij eerst de xbmc plug in gedaan en toen de remote plugin. Heb je daarvoor gewoon Microsoft MCE Remote voor gekozen?
Ik weet de volgorde niet, volgens mij is dat ook niet van belang.
Gewoon plugin van het programma (in dit geval XBMC) en de plugin van je remote toevoegen.
En dan krijg je zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/njeK2rp997pM2gOBKDReI2xm/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 07-03-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Ik neem aan dat er in het linkervenster gelogd moet worden welke knoppen je op je remote indrukt, echter hij logt helemaal niks als ik een knop indruk op mijn remote. De remote werkt wel in Mediacenter, dus op zich worden signalen wel uitgezonden en onrvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Westmania schreef op zondag 07 maart 2010 @ 23:02:
Ik neem aan dat er in het rechtervenster gelogd moet worden welke knoppen je op je remote indrukt, echter hij logt helemaal niks als ik een knop indruk op mijn remote. De remote werkt wel in Mediacenter, dus op zich worden signalen wel uitgezonden en onrvangen...
Je hoort in het linkervenster te zien wat er ingedrukt wordt.
(Althans, zo is dat bij mij :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Ja, en dat gebeurt dus niet :( Jij hebt toch ook de asrock met de asrock remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Westmania schreef op zondag 07 maart 2010 @ 23:04:
Ja, en dat gebeurt dus niet :( Jij hebt toch ook de asrock met de asrock remote?
Nee, nee!
Gewoon een PC met MCE Remote, maar ik wilde alleen even Eventghost uitleggen :)

Edit:
Heb je hier misschien iets aan? :)

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 07-03-2010 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
edit: thanks ga ik eens naar kijken...

Ah, bugger. Dus hij weet niet dat er een signaal binnen komt omdat het niet een echte mce remote is? Enig idee hoe ik dan mijn asrock remote wel aan de praat kan krijgen? Hij heeft wel precies dezelfde knoppen overigens als de mce...

[ Voor 8% gewijzigd door Westmania op 07-03-2010 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
bobo1on1 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 20:52:
[...]

Een svn release kun je gewoon compilen en vanuit de directory starten, alleen als je eenmaal een svn versie hebt gestart kun je de database niet meer gebruiken met de stable release.
Dan is de enige manier om dat te voorkomen, de SVN release als andere user te draaien denk ik? Kan dat gewoon met su? Dan kan ik een svnuser aanmaken en XBMC starten met
code:
1
su 'xbmc-svn-user' ./xbmc.bin

Da's op zich nog best een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Wie heeft er veel .m2ts videobestanden? Dat zijn de bestanden die uit een blu-ray worden ontrokken waarin audio, video en subtitles zijn ingebakken. Ik heb nog altijd problemen met het feit dat subtitles te lang in beeld blijven staan.....

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:46
Heb van het weekend veel via xbmc gekeken (op Windows xp). Ik was Mediaportal gewend maar dit is echt beter. Merk toch dat de DSplayer build een beetje buggy is. Wat dat betreft doet het me wel weer denken aan MediaPortal. Maar je hoeft niet meer in een irritante config te zitten pielen, gewoon XBMC opnieuw opstarten is meestal voldoende.

Zat ook even op het xbmc forum te lezen. Jammergenoeg wordt er niet actief gewerkt aan native DXVA ondersteuning. Ze hebben gewoon bijna geen Windows ontwikkelaars!
Dus als er hier mensen met je juiste skills en interesse dit topic lezen... bied je aan! Volgens mij komen ontdekken steeds meer Windows gebruikers XBMC en zullen er straks ook meer windows dan linux gebruikers zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dartheide
dartheide schreef op zondag 07 maart 2010 @ 21:26:

Hans
Bij gebrek aan reacties de configuratie getest op mijn macbook.
De laatste versie van XBMC samen met XOT-Uzg geïnstalleerd, en daar heb ik het zelfde probleem.

Aangezien ik geen klachten zie over XOT-Uzg denk ik dat ik iets over het hoofd zie. Iemand een idee :?

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik de update functie in XOT !!! Druk op "c" van context menu als je in xot hoofd menu bent.
Jazco2nd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 18:57:
Heb van het weekend veel via xbmc gekeken (op Windows xp). Ik was Mediaportal gewend maar dit is echt beter. Merk toch dat de DSplayer build een beetje buggy is. Wat dat betreft doet het me wel weer denken aan MediaPortal. Maar je hoeft niet meer in een irritante config te zitten pielen, gewoon XBMC opnieuw opstarten is meestal voldoende.

Zat ook even op het xbmc forum te lezen. Jammergenoeg wordt er niet actief gewerkt aan native DXVA ondersteuning. Ze hebben gewoon bijna geen Windows ontwikkelaars!
Dus als er hier mensen met je juiste skills en interesse dit topic lezen... bied je aan! Volgens mij komen ontdekken steeds meer Windows gebruikers XBMC en zullen er straks ook meer windows dan linux gebruikers zijn..
Niet goed gelexen dan. :)
Wordt wel actief gewerkt aan native DXVA .
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=69306

Alleen geldt het helaas niet voor xp.... :+

En uhh xbmc voor windows heeft sinds het uitkwam al bovenaan gestaan.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=41845

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dartheide
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:07:
Gebruik de update functie in XOT !!! Druk op "c" van context menu als je in xot hoofd menu bent.
Geweldig, het werkt en op de xbox de info knop.

Thanks ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 02:24
dartheide schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:53:
[...]

Bij gebrek aan reacties de configuratie getest op mijn macbook.
De laatste versie van XBMC samen met XOT-Uzg geïnstalleerd, en daar heb ik het zelfde probleem.

Aangezien ik geen klachten zie over XOT-Uzg denk ik dat ik iets over het hoofd zie. Iemand een idee :?

Hans
Laatste versie van XOT-Uzg.v3 installeren alleen is niet genoeg: je moet ook de kanalen updaten via de auto-update feature van XOT-Uzg.v3. Dat kan via het contextmenu op het kanalen overzicht.

EDIT: en toen was iemand me voor.....

[ Voor 3% gewijzigd door GroteBozewolf op 08-03-2010 21:40 ]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Weet iemand of deze remote in XBMC/linux (lirc) werkt?

Afbeeldingslocatie: http://www.current-eyes.com/albums/userpics/10006/00130026-3.jpg

Asus Remote Control for Windows XP Vista 7 Media Center

Staan goedkoop op ebay. Mooi klein receivertje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
Toch maar eens een bumpje, aangzien onderstaande vragen nog steeds open staan. Over het DVD probleem, als ik een DVD in de drive stop, begint ie gelijk te spelen (dat heb ik ook zo ingesteld), maar als ik 'm stop heb ik geen mogelijkheid meer om 'm weer op te starten aangezien ie dus niet bij mijn video sources terugkomt.
martdj schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:46:
Ik loop nog tegen wat probleempjes / uitdagingen aan in mijn XBMC configuratie. Hopelijk kunnen jullie me helpen met een aantal:
  • Ik draai XBMC op Ubuntu minimal. In mijn video sources staat nu mijn DVD drive niet gemapt. Ik probeerde 'm toe te voegen als /dev/dvd , maar dat pakt ie niet. Weet iemand hoe ik mijn dvd drive toe kan voegen?
  • Als ik mijn HTPC opstart als ie op mijn versterker (Yamaha RX-V1900) is aangesloten (en via de versterker op de tv) wordt de hdmi uitgang niet enabled en krijg ik dus geen beeld op mijn hdmi uitgang. Enige optie is dan een reboot, terwijl de hdmi kabel direct naar de tv gaat. Daarna kan ik mijn versterker er weer tussen zetten. Iemand die daar iets voor weet?
  • Afgezien van bovenstaand probleem, willen we soms goed geluid via de versterker en soms gewoon tv geluid, bijvoorbeeld als we tv kijken via xbmc. Nu zorgt het audioprofiel van mijn versterker in xbmc voor dat ik met dat profiel op mijn tv of geen geluid of een digitale piep (digitale stroom wordt gezien als analoog geluid) heb. Is er een manier om makkelijk van audioprofiel te wijzigen?
  • M.b.t. tv zou het prettig zijn als ik dit onder een apart menu item kan zetten, dus naast Video ook een item myTV. Helaas zie ik daar niet echt opties voor. Is daar een makkelijke manier voor om toch dat extra menu item toe te voegen?
  • Mijn HTPC zit in een Silverstone LC16M kast waar ook navigatie toestjes op zitten. Helaas werken deze momenteel niet. Weet iemand waar de optie zit om die te enablen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik heb sinds kort een Asrock ION330 HT daar heb ik XBMC op geïnstalleerd en ik draai onder windows 7.
Nu heb ik een probleem met mijn plugins.de apple movietrailer start niet op.Ik krijg wel het beginscherm waarop staat dat ie bestanden gaat ophalen maar deze stopt na een paar seconden en er is niets gebeurd.
Eigenlijk geldt het voor al mijn plugins en programma's ook de SVN installer doet precies hetzelfde.
hoe krijg ik dit aan de praat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
martdj schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:23:
Toch maar eens een bumpje, aangzien onderstaande vragen nog steeds open staan. Over het DVD probleem, als ik een DVD in de drive stop, begint ie gelijk te spelen (dat heb ik ook zo ingesteld), maar als ik 'm stop heb ik geen mogelijkheid meer om 'm weer op te starten aangezien ie dus niet bij mijn video sources terugkomt.
Nah, welke skin gebruik je ?

Je kijkt waarschijnlijk over de button heen :P

* Dvd hoef je niet te mappen...zodra er een dvd aanwezig is zal dvd als menu item verschijnen of extra buttons veschijnen in hoofd screen ....afhankelijk welke skin je gebruikt.

* Extra menu item maken in Home.xml steld niet veel voor...
Kijk eens door Home.xml en probeer het eens te lezen en begrijpen..
Als ik wist welke skin je gebruikt kan ik je wel een zetje geven.
XBMC Skinning Manual

Op je andere vragen kan ik niet 1,2,3 antwoord geven.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2010 17:37 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.