Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:41
nogmaals een post plaatsen waar ik graag een ervaring van iemand wil horen:

ik gebruik apple movie trailer plugin en ik beschik over 50mbit glasvezel aansluiting. en als ik 720p of 1080p trailers stream dan hapert het, na bufferen tijdje, gaat weer paar seconde goed, dan weer bufferen. nou vraag ik me af of het aan me verbinding ligt? ik denk persoonlijk niet omdat ik bekabeld verbonden ben en ruim 45mbit snelheid haal bij speedtest.

zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben? zijn er mensen die 720p of hoger streams van apple movie trailers bekijken? alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49
Probeer eens zo'n trailer te downloaden (kijk hoe snel het downloaden gaat), en rechtstreeks op je xbmc machine af te spelen. Dan kan je een trage server uitsluiten. Dat jij 45Mbit haalt betekent nog niet dat het ook met die snelheid aangeleverd kan worden.

Daarnaast zou het goed kunnen dat een 720p stream via de plugin te zwaar is voor je pc. Er kan waarschijnlijk geen gpu versnelling worden toegepast. Dus wellicht handig om erbij te zetten welke specs je pc heeft.
En als je dan toch bezig bent, geef eens aan waar je die trailers vind, en welke je getest hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 09-03-2010 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
job schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 22:40:
Probeer eens zo'n trailer te downloaden (kijk hoe snel het downloaden gaat), en rechtstreeks op je xbmc machine af te spelen. Dan kan je een trage server uitsluiten. Dat jij 45Mbit haalt betekent nog niet dat het ook met die snelheid aangeleverd kan worden.

Daarnaast zou het goed kunnen dat een 720p stream via de plugin te zwaar is voor je pc. Er kan waarschijnlijk geen gpu versnelling worden toegepast. Dus wellicht handig om erbij te zetten welke specs je pc heeft.
En als je dan toch bezig bent, geef eens aan waar je die trailers vind, en welke je getest hebt.
ik heb de trailer gedownload( IRON MAN 2, 720p) en had snelheid van minimum 140KB/s en max 240KB/s. dat is denk ik niet snel genoeg voor HD streaming.

verder ik heb een HTPC die krachtig genoeg is voor HD afspelen. ik heb alleen maar HD materiaal en nooit problemen.
AMD 7750 BE
4gig
ATI 5770

ik download met newsgroepen wel met snelheid van ruim 5MB/s. dus ik denk dat ik van servers van apple niet hoge snelheid toegereikt krijg of iets dergelijke? iemand anders die wel hogere snelheid haalt met apple movie trailer?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:46
HTPC geherinstalleerd, alles werken in een keer.

Heb nu wel fatsoenlijk ondersteuning vanuit XBMC wat betreft de "adjust refresh rate" optie. Enige wat ik nog kan overwegen is om een externe player zoals MPC-HC te gebruiken vanwege DXVA. Heb nu een goeie 40% CPU belasting bij het afspelen van een 1080p MKV.

Al met al nogsteeds fan van XBMC, het werkt gewoon allemaal in een keer, dat is erg fijn met name. Vooral het geklooi dat je krijgt bij MCE voor je film informatie en thumbnails...drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:58
ConZito schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 00:14:
HTPC geherinstalleerd, alles werken in een keer.

Heb nu wel fatsoenlijk ondersteuning vanuit XBMC wat betreft de "adjust refresh rate" optie. Enige wat ik nog kan overwegen is om een externe player zoals MPC-HC te gebruiken vanwege DXVA. Heb nu een goeie 40% CPU belasting bij het afspelen van een 1080p MKV.

Al met al nogsteeds fan van XBMC, het werkt gewoon allemaal in een keer, dat is erg fijn met name. Vooral het geklooi dat je krijgt bij MCE voor je film informatie en thumbnails...drama.
Kijk naar een van de laatste SVN builds van XBMC. DVDplayer heeft hier ook gewoon DXVA ondersteuning alleen moet je niet vergeten deze optie aan te zetten in je menu. Op mijn Asrock ION 330HT speel ik op deze manier met hardware acceleratie op de GPU MKV en WMV in 1080p zonder problemen af. Met eigenlijk nauwelijks cpu belasting.

http://mirrors.xbmc.org/nightlies/win32/
System > Video > Playback > Render Method: DXVA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Ohw nice, gaan we daar eens mee foefelen :)

Het is niet "noodzakelijk", maar soms als ik langdurig tegen de 50% aanhik met de CPU wil de fan nog wel eens op standje "net te hard" springen.

Gisteren trouwens nog met de Aeon skin zitten spelen, valt stiekem toch een beetje tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:58
ConZito schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:02:
Ohw nice, gaan we daar eens mee foefelen :)

Het is niet "noodzakelijk", maar soms als ik langdurig tegen de 50% aanhik met de CPU wil de fan nog wel eens op standje "net te hard" springen.

Gisteren trouwens nog met de Aeon skin zitten spelen, valt stiekem toch een beetje tegen.
Ik zit zelf al tijden op Alaska en vooral om het feit dat deze stukken sneller is dan Aeon. Aeon is heel erg mooi en flitsend met die bewegende beelden nadat je wisselt van favoriet in je home-screen, maar dit duurt mij gewoon allemaal te lang. Waarschijnlijk kan je dit wel uitzetten, maar standaard zou het allemaal een stuk sneller mogen.

Wat ik wel handig vind is de bovenbalk met de filter opties e.d. Dat is echt een stuk duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49
sipaan schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 23:05:
Ik download met newsgroepen wel met snelheid van ruim 5MB/s. dus ik denk dat ik van servers van apple niet hoge snelheid toegereikt krijg of iets dergelijke? iemand anders die wel hogere snelheid haalt met apple movie trailer?
Goede conclusie :)
Oftewel, wachten totdat de hele trailer ingeladen is, en dan pas afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Heeft het nu eigenlijk zin om een sneller CPU dan een atom te kopen als je toch video door de GPU laat doen? Wordt echt puur een HTPC geen andere zaken zoals downloaden en weet ik wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Een atom cpu is snel zat, je kunt waarschijnlijk ook wel op dezelfde machine downloaden als je de prioriteit van het proces dat downloadt op 20 zet.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Ik heb geen idee wat ik een Atom platform kost. Maar ik heb gewoon een goedkope AMD genomen, kan ik er zelf nog een spelletje op doen mocht ik daar zin in hebben. En ik moest persee de mogelijkheid voor TrueHD/DTS-HD hebben.

Atom met GPU decoding is voldoende lijkt me. Alleen dikke RARs uitpakken takes forever, prioriteiten en erg afhankelijk van hoe je het in gaat zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Ik heb zelf het idee dat de gpu van ion systemen wat beperkt is, ik heb veel meldingen gezien van gebruikers dat 1080i op 60 fps slecht werkt.

Dat formaat hebben we in Nederland niet dus zo veel maakt het voor ons niet uit.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:12
Ben sinds kort ook gebruik gaan maken van XBMC (nog wel gewoon via de oude Xbox). Bij het opstarten zoekt ie automatisch naar nieuwe content, alleen kan ie vaak niet de goede/geen film vinden. Dit terwijl toch gewoon staat ingesteld dat ie moet zoeken op mapnamen en de naam van de map gewoon rechtstreeks de imdb titel is zoals op imdb.com staat. Misschien dat mijn instellingen niet goed staan bij het scherm "inhoud toewijzen", maar met wat proberen kwam ik ook daar niet echt verder in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik ga juist niet daarop downloaden dat doet de nas. Echt alleen films/series (muziek gaat via squeezebox :P ). Ik twijfel omdat je voor "iets" meer geld een echte pc hebt namelijk.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock H55M Pro€ 81,10€ 81,10
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 35,30€ 35,30
1Club3D 9400GT HDMI Passive€ 38,95€ 38,95
1Intel Core i3 530€ 89,90€ 89,90
1Intel Postville X25-V SSDSA2M040G2XX 40GB€ 99,-€ 99,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G€ 46,87€ 46,87
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 391,12

vs

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A330ION€ 104,30€ 104,30
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 35,30€ 35,30
1Intel Postville X25-V SSDSA2M040G2XX 40GB€ 99,-€ 99,-
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G€ 43,60€ 43,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 282,20

Beide in een custom kast.

Videokaart kan van de i3 setup af als ik eventueel windows ipv linux ga gebruiken lijkt me. Verschil is dus maximaal 100 euro. Een asrock ion330HT kan ook met 300 euro kan ook maar daar zit dus geen ssd in bv. Bovendien vind ik dat kastje ook niet zo mooi. Ik maak het mezelf graag moeilijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Met een goedkopere cpu en moederbord kun je die bovenste setup ook nog wel 100 euro goedkoper maken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik heb zo'n Asrock ION330 kastje gekocht voor 230 euro en heb er Arch Linux opgezet en XBMC. Ik gebruik Transmission als bittorrent client via de web-interface en dat draait perfect langs elkaar. Geen stotteringen merkbaar tijdens het afspelen van HD content en downloaden tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
job schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:17:
[...]
Goede conclusie :)
Oftewel, wachten totdat de hele trailer ingeladen is, en dan pas afspelen.
een trailer is ruim 100mb. dus downloaden ervan duurt ongeveer 9 minuten :'( om een trailer te kijken in HD wil ik geen 9 minuten wachten, zeker niet als de trailer maar 2 minuten duurt! ik ben benieuwd of ik enige ben die geen HD kan streamen met apple movie trailer zonder steeds te bufferen of er meerdere zijn. iemand die kan testen please? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
kazuka schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 17:07:
Ik heb zo'n Asrock ION330 kastje gekocht voor 230 euro en heb er Arch Linux opgezet en XBMC. Ik gebruik Transmission als bittorrent client via de web-interface en dat draait perfect langs elkaar. Geen stotteringen merkbaar tijdens het afspelen van HD content en downloaden tegelijk.
230 is een barebone? Daar nog een harddisk en geheugen bij en je zit er ook al niet meer zo ver van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
sipaan schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 17:11:
[...]

een trailer is ruim 100mb. dus downloaden ervan duurt ongeveer 9 minuten :'( om een trailer te kijken in HD wil ik geen 9 minuten wachten, zeker niet als de trailer maar 2 minuten duurt! ik ben benieuwd of ik enige ben die geen HD kan streamen met apple movie trailer zonder steeds te bufferen of er meerdere zijn. iemand die kan testen please? _/-\o_
Je hebt het zelf toch al eerder getest?
Blijkbaar zijn de servers te langzaam of te druk om HD te streamen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
anandus schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 17:52:
[...]
Je hebt het zelf toch al eerder getest?
Blijkbaar zijn de servers te langzaam of te druk om HD te streamen.
dat is het dus, IK heb het getest. ik zou graag iemand anders ervaring willen weten zodat ik 100% zeker weet dat het niet aan mijn internet of systeem ligt:) snap je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

lowfi schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 17:48:
[...]

230 is een barebone? Daar nog een harddisk en geheugen bij en je zit er ook al niet meer zo ver van...
Nope, zit al een 320gb hdd in en 2gb geheugen :) Meteen gebruiksklaar dus.

deze dus: pricewatch: Asrock ION 330HT

[ Voor 17% gewijzigd door kazuka op 10-03-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Daar staat ION330-HT-BB (Barebone). En als ik ook bij 4launch kijk staat dat ie zonder geheugen os etc komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

pricewatch: Asrock ION 330HT Zwart is de juiste met met geheugen en HD.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:28:
[...]
Nah, welke skin gebruik je ?

Je kijkt waarschijnlijk over de button heen :P

* Dvd hoef je niet te mappen...zodra er een dvd aanwezig is zal dvd als menu item verschijnen of extra buttons veschijnen in hoofd screen ....afhankelijk welke skin je gebruikt.

* Extra menu item maken in Home.xml steld niet veel voor...
Kijk eens door Home.xml en probeer het eens te lezen en begrijpen..
Als ik wist welke skin je gebruikt kan ik je wel een zetje geven.
XBMC Skinning Manual

Op je andere vragen kan ik niet 1,2,3 antwoord geven.
Confluence. Ik zag nu wel dat er naast de shutdown button een Play button staat waarmee ik de DVD kan bedienen. Helaas werkt de eject/load knop maar 1x. Daarna gaat ie niet meer open tot ik XBMC herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:58:
Ik ga juist niet daarop downloaden dat doet de nas. Echt alleen films/series (muziek gaat via squeezebox :P ). Ik twijfel omdat je voor "iets" meer geld een echte pc hebt namelijk.
...
Die twijfel had ik ook. Heb toch maar gekozen voor een ION systeem en heb er nog geen spijt van gehad. Met een 65 watt voeding, twee x 2TB 5400 RPM schijven draait alles probleemloos en zuinig.

De atom processor is gewoon enorm traag maar de (hd) video gaat via de ION grafische chip dus daar heb je dan geen last van. Het enige wat iets langer duurt is het laden van backdrops in xbmc maar met de nieuwe versie van libjpeg is dat een factor 5 sneller geworden dan wat het eerst was. De keuze komt dus neer op een sneller en duurder systeem of een goedkoper, zuiniger en trager systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Heeft iemand tips & tricks om XBMC wat vlotter te maken.
Specs: Celeron 420 (1,6Ghz), 1Gb, nvidia 8400GS 256Mb
(Ja, geen goede specs, maar beter dan een xbox 1. Toch?)

Mijn fanart heb ik uitgezet, zelfs op 1280x720 in PM3.HD duurt het 5 á 10 seconden voor er een fanartplaatje te zien is. Zelfde geldt voor extrathumbs.
Mijn posters/dvd-covers duren vaak ook een paar seconden tot ik het zie (niet altijd, soms is het er na een seconde al), zeker in Wall View kan het een halve minuut duren tot er 10 zijn ingeladen.
Ik kan de thumbs via advancedsettings.xml verkleinen, maar ik vroeg me eigenlijk af of ik niet gewoon iets verkeerd doe.

Is er niet een manier om gewoon een grote cache aan te maken ofzo, ik heb ~500Mb ongebruikt geheugen (XBMC draait op XP, gaat nooit uit), of zijn er andere trucjes die ik toe kan passen?

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 11-03-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 11:47:

Mijn fanart heb ik uitgezet, zelfs op 1280x720 in PM3.HD duurt het 5 á 10 seconden voor er een fanartplaatje te zien is. Zelfde geldt voor extrathumbs.
Mijn posters/dvd-covers duren vaak ook een paar seconden tot ik het zie (niet altijd, soms is het er na een seconde al), zeker in Wall View kan het een halve minuut duren tot er 10 zijn ingeladen.
Ik kan de thumbs via advancedsettings.xml verkleinen, maar ik vroeg me eigenlijk af of ik niet gewoon iets verkeerd doe.

Is er niet een manier om gewoon een grote cache aan te maken ofzo, ik heb ~500Mb ongebruikt geheugen (XBMC draait op XP, gaat nooit uit), of zijn er andere trucjes die ik toe kan passen?
Dat was inderdaad heel traag maar je moet xbmc updaten tot de laatste stabiele versie en libjpeg updaten. Dan duurt het minder dan een seconde op jouw systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 12:05:
[...]

Dat was inderdaad heel traag maar je moet xbmc updaten tot de laatste stabiele versie en libjpeg updaten. Dan duurt het minder dan een seconde op jouw systeem.
Ik heb build 27xxx, maar die is te oud? (Ik zie al een zooi 28xxx-builds staan).
En libjpeg, haal ik dat hier vandaan? :)
Heeft het anders zin om het om te zetten naar bitmap?

Overigens, als ik bijv Aeon draai en op het homescherm een imagefolder aanwijs (met dezelfde fanart als ik in mijn film-mappen heb staan), dan is dat geen probleem. Heb voor muziek, films en tv allemaal een map met fanart en op het home-menu ertussen switchen gaat supervlot.

[ Voor 26% gewijzigd door anandus op 11-03-2010 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:46
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:07:
Gebruik de update functie in XOT !!! Druk op "c" van context menu als je in xot hoofd menu bent.

[...]

Niet goed gelexen dan. :)
Wordt wel actief gewerkt aan native DXVA .
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=69306

Alleen geldt het helaas niet voor xp.... :+

En uhh xbmc voor windows heeft sinds het uitkwam al bovenaan gestaan.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=41845
Dat is inmiddels oud nieuws... lees de nieuwste posts. Het werk aan DXVA2 (voor win7 dus, DXVA1 (winXP) gaan ze niet doen, hoeft ook niet daar is DSplayer voor) staat bijna stil, al een paar maanden. Er is namelijk maar 1 developer die daaraan werkt en hij heeft er niet veel tijd voor!
Hij zegt zelf in dit topic dat XBMC echt (Windows) devs nodig heeft.

Lees post 594 en de 2 erna maar eens:
http://forum.xbmc.org/sho...hp?p=526652&postcount=596

Ik vind dat echt heel jammer!

En nu heb ik een beetje pech, maandag geupdate naar de laatste revision van XBMC+DSPlayer, XBMC crasht bij alles wat ik wil afspelen en probeert zich daarna opnieuw op te starten --> zwart scherm en krijg met geen mogelijkheid XBMC gesloten... reset is de enige optie :(
ff downgraden dusss

[ Voor 4% gewijzigd door Jazco2nd op 12-03-2010 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook XBMC + DSplayer geinstalleerd en heb DXVA aangevinkt.
Maar als ik nu met DSPlayer wil afspelen krijg ik een error.Moet ik nog ergens dingen aanpassen.bijv in ffdshow?Of zijn die codecs allemaal gebruiksklaar.
Ik heb een ION 330HT met windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:44
sipaan schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:59:
nogmaals een post plaatsen waar ik graag een ervaring van iemand wil horen:

ik gebruik apple movie trailer plugin en ik beschik over 50mbit glasvezel aansluiting. en als ik 720p of 1080p trailers stream dan hapert het, na bufferen tijdje, gaat weer paar seconde goed, dan weer bufferen. nou vraag ik me af of het aan me verbinding ligt? ik denk persoonlijk niet omdat ik bekabeld verbonden ben en ruim 45mbit snelheid haal bij speedtest.

zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben? zijn er mensen die 720p of hoger streams van apple movie trailers bekijken? alvast bedankt _/-\o_
Hier zeflde probleem. Vroeger probleemloos zonder bufferen de hd streams, de laatste tijd alleen maar bufferen. Ik denk dat er meer mensen gebruik van maken, en dus minder bandbreedte overblijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36

Die Celeron op 1,6Ghz doet je de das om denk ik... Ik heb XBMC op een P4 2,4Ghz zonder HT gehad en vond het opmerkelijk traag, een P4 2,8Ghz met HT was goed te doen.

Misschien kun je via de V&A een betere processor krijgen voor weinig?

Zelf heb ik laatst een Abit bordje met geintegreerde videokaart plus een X2 4200+ voor 50 euro kunnen kopen, geheugen had ik nog liggen, alles speelt bjizonder goed en soepel...

[ Voor 7% gewijzigd door LiquidSmoke op 12-03-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Freezerator schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 09:09:
[...]

Hier zeflde probleem. Vroeger probleemloos zonder bufferen de hd streams, de laatste tijd alleen maar bufferen. Ik denk dat er meer mensen gebruik van maken, en dus minder bandbreedte overblijft?
hmm dat is jammer.. dit is waar ik inderdaad bang voor was :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

iemand een idee hoe ik open subtitles menu krijg in alaska bij films?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ondertitels zoeken tijdens film doe je met het Opensubtitles-OSD script.
http://code.google.com/p/opensubtitles-osd/

Op de google pagina staat welke skins het default ondersteunen en een aantal mods voor skins.
Inmiddels zijn er meer skins die het standaard ondersteunen zoals Confluence en natuurlijk MiniMeedia Waffa!

Heb zelf een zeer oude versie van Alaska deze ondersteund het Opensubtitles script niet in het OSD menu.
Mischien nu wel, zou je even moeten kijken in skinsettings of je daar het script path kunt instellen voor video-OSD
Xbox doet zijn werk blijkbaar toch echt stukken sneller......fanart en thumbs worden gelijk geladen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2010 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 15:56
sipaan schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 19:19:
[...]

dat is het dus, IK heb het getest. ik zou graag iemand anders ervaring willen weten zodat ik 100% zeker weet dat het niet aan mijn internet of systeem ligt:) snap je?
Hier doet het ook al maanden haperen op 1080p en soms zelfs ook op 720p.
Heb trouwens ook al een tijdje dat als ik een trailer gezien hebt en hij sprint terug naar main screen van apple dat dan alle films weg zijn uit de lijst:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg mijn films maar niet goed gesorteerd op naam in de library. Uiteraard heb ik de juiste sortering gekozen, maar sommige films lijken zich niks aan te trekken van het alfabet en zo verschijnt een film opeens op een andere plek. Die volgorde is wel steeds precies hetzelfde, dus het is geen totale willekeur. Het heeft overigens niks te maken met het wel of niet meenemen van The in de titel.
Iemand een idee wat mijn probleem kan zijn?

Update: Zo zit je dagen met hetzelfde probleem te worstelen en zo heb je ineens ook de oplossing!
Het blijkt dat naast de gewone naam een film ook een 'sorteringsnaam' heeft.
Ik gebruik ook Media Companion om mijn films te beheren en ik zag ineens het Sort: veld naast de filmnaam, daar blijken dus verkeerde namen in te staan.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Het lijkt er bij mij op dat XBMC de plaatjes die bij films/series horen niet lokaal cached ofzo. Als ik de movie of serie view open, dan duurt het behoorlijk lang voordat alle plaatjes geladen zijn... Kan ik hier iets aan doen? Ik gebruik overigens de standaard scraper.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om te vertellen hoe je van ondertiteling veranderd als er meerdere in een film zitten?

Gaat over een .MKV bestand met zowel Engelse als Nederlandse ondertitels, standaard laad ie de Engelse.

Ben nogal nieuw betreft XBMC en heb me suf gegoogled maar verder als een optie in een OSD? kom ik niet.
(Zowel wiki en XBMC zelf liggen eruit :S)

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook de optie die je moet hebben in OSD menu... Audio and subtitles settings.(Icoontje met speaker).

Daar kun je veschillende subs.kiezen of browsen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

-_- niet te geloven dat ik dat gemist heb, na het weekend komt m'n bril, zal blij zijn ook :P

Bedankt in ieder geval voor de snelle reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Nog meer subtitle vragen aangezien xbmc.org nu al 2 dagen down is (??)

Ik wil graag de confluence opensubtitle_OSD skin plugin dinges. Heeft iemand die hier bij de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Blikseminslag schijnt de server niet zo van te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lowfi schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 18:48:
Nog meer subtitle vragen aangezien xbmc.org nu al 2 dagen down is (??)

Ik wil graag de confluence opensubtitle_OSD skin plugin dinges. Heeft iemand die hier bij de hand?
Had de link al geplaatst een paar post hierboven
http://code.google.com/p/opensubtitles-osd/downloads/list

Download het script en stel in confluence: system/settings/skin/addons scripts/video-OSD
het path in van het opensubtitles-osd script in. That's it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53
Solomon schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 16:40:
Het lijkt er bij mij op dat XBMC de plaatjes die bij films/series horen niet lokaal cached ofzo. Als ik de movie of serie view open, dan duurt het behoorlijk lang voordat alle plaatjes geladen zijn... Kan ik hier iets aan doen? Ik gebruik overigens de standaard scraper.
Alle plaatjes worden gecached.
Wat noem je behoorlijk lang?
En welke build en skin draai je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
Fire69 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 21:37:
[...]

Alle plaatjes worden gecached.
Wat noem je behoorlijk lang?
En welke build en skin draai je? :)
Meestal worden alle plaatjes (van series) op 3/4 na na een seconde of vijf geladen, de rest laat dan nog 10/15 seconden op zich wachten. Geen drama natuurlijk, maar wel zonde ;) Ik draai de meest recente (9.11?) build, onder windows, met de Confluence skin.

Maar ook bij films is het een tijdje wachten voordat alle thumbnails geladen zijn (voor een film of 30). Ik zou verwachten dat wanneer deze (relatief low-res) plaatjes lokaal gecached worden dit een stuk sneller zou moeten gaan.

Wanneer ik een video aan het kijken ben duurt het laden trouwens nog eens veeeel langer, echt 15 seconden ofzo. En dit terwijl het systeem de video makelijk aankan (nooit gestotter, ook niet tijdens browsen door menu)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53
Je lijkt hetzelfde probleem als anandus te hebben.
Draai je op vergelijkbare hardware?

Alhoewel het met die hardware ook zondermeer vlot zou moeten gaan, kijk maar wat de xbox kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Het irritante is dat anandus vanavond lekker vanalles wilde proberen om z'n probleem op te lossen, maar dat de XBMC-site de hele tijd plat ligt, hun wiki ook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1

Heb je toevallig een debug build te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
bobo1on1 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 00:50:
[...]

Heb je toevallig een debug build te pakken?
Niet dat ik weet, het is een nightly van passion-xbmc (een DX-built, vanwege DSplayer).
Morgen hopen dat de site het weer doet, in ieder geval, zijn nog een aantal dingen die ik wil proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 11:30
anandus schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 22:09:
Het irritante is dat anandus vanavond lekker vanalles wilde proberen om z'n probleem op te lossen, maar dat de XBMC-site de hele tijd plat ligt, hun wiki ook :(
Ja klopt, komt door blikseminslag bij het data-center... meer info vind je via de twitterpagina van XBMC: http://twitter.com/XBMC

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-08 23:33
Dag mensen,

Ik heb zelf de Asrock 330HT en ik heb alles volledig werkend naar volle tevredenheid waaronder:

- Ubuntu 9.10 karmic minimal
- XBMC live
- Asrock 330HT remote slaapscript 100% werkend
- Samba

En nog heel wat meer dingetjes. Alleen wilde ik graag weten wat er nog meer mogelijk was met XBMC. Daartoe kwam ik uit op uitzendinggemist voor XBMC wat me een erg leuk script leek. Dus ik downloade het script en pakte het uit en gooide het mapje via filezille met SFTP in het XBMC/scripts mapje. Daarna kon ik het scriptje benaderen via XBMC.

Maar nu als ik het script wil inschakelen werkt het script niet. Hij komt niet verder dan initialising logger en daar houdt hij er mee op. Het stukje (running) achter het scriptje staat er nog geen 3 seconden en dan is hij alweer gestopt. Nu mijn vraag is of iemand dit probleem ook heeft en daarvoor toevallig een oplossing voor heeft?

Doordat momenteel XBMC.org offline is lijkt het erop dat dit nu de XBMC vraagbaak is geworden. Dus daarom stel ik hem hier.

Met vriendelijke groet,
Fjerpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Laatst online: 14:42

Zjemm

...

ik heb tegenwoordig dat als ik uitzending gemist start heel xbmc crasht naar de cli. ik heb hem er al een keer opnieuw opgezet en dan werkt het weer even. maar na een tijdje heb ik hetzelfde probleem weer.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor diegene met problemen met xot.... welke skin gebruiken jullie ?
Is het confluence... ga dan eens naar:
scripts\XOT-Uzg.v3\resources\skins\Confluence..... en verander de naam Conlfuence.

Start Nu Xot eens en kijk eens of je nog steeds problemen hebt.(xot gebruikt nu weer de default PM skin)

Op de xbox loopt Xot vast vanwege het hoge memory gebruik van confluence Xot skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
Fire69 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 22:04:
Je lijkt hetzelfde probleem als anandus te hebben.
Draai je op vergelijkbare hardware?

Alhoewel het met die hardware ook zondermeer vlot zou moeten gaan, kijk maar wat de xbox kan :)
Ik draai het op een Athlon 64 2800+ met 768 mb geheugen, in mijn ogen zou deze de taak van een paar thumbnails laden toch echt sneller aan moeten kunnen dan dit :p Het gaat immers maar om een vijftiental plaatjes!

[ Voor 2% gewijzigd door Solomon op 14-03-2010 12:28 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 11:57:
Voor diegene met problemen met xot.... welke skin gebruiken jullie ?
Is het confluence... ga dan eens naar:
scripts\XOT-Uzg.v3\resources\skins\Confluence..... en verander de naam Conlfuence.

Start Nu Xot eens en kijk eens of je nog steeds problemen hebt.(xot gebruikt nu weer de default PM skin)

Op de xbox loopt Xot vast vanwege het hoge memory gebruik van confluence Xot skin.
Ik krijg het echt niet aan de praat. Ik heb de skin naam "Confluence" veranderd naar "Confluencee". Het werkt nog steeds niet. Hij gaat op z'n bek bij het initialisering van de logger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
anandus schreef op zondag 14 maart 2010 @ 00:53:
[...]
Niet dat ik weet, het is een nightly van passion-xbmc (een DX-built, vanwege DSplayer).
Morgen hopen dat de site het weer doet, in ieder geval, zijn nog een aantal dingen die ik wil proberen.
Je moet eens kijken of er in xbmc.log regels komen met "DEBUG" erin als debug logging uit staat, dan heb je een debug build, en debug builds zijn op windows ontzettend traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fjerpje schreef op zondag 14 maart 2010 @ 12:42:
[...]

Ik krijg het echt niet aan de praat. Ik heb de skin naam "Confluence" veranderd naar "Confluencee". Het werkt nog steeds niet. Hij gaat op z'n bek bij het initialisering van de logger.
Kan je alleen nog maar aanraden om een andere build te proberen... Xot werkt namelijk hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-04 18:00
Mensen even een vraagje,

welke versie (onofficiele versie?) kan ik het beste installeren op mijn windows 7 pc?
ik wil graag een moviemeter scraper erbij en het liefst de skin AEON.
Ik ging gister een beetje testen met showmix (aeon skn maar dan aangepast) aan de hand van een tutorial van youtube, maar die was bedoeld voor de 9.4 versie en wil niet lekker werken met 9.11.
bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
XBMC vertikt het weer om automatisch de refreshrate aan te passen, zo schijtirritant is dat. Je ziet m'n TV switchen en uiteindelijk heb ik gewoon zwart beeld met geluid. Zet ik hem hardhandig op 24hz of 50hz dan gaat het wel goed.

Misschien toch maar eens zo'n nightly build proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
dflow schreef op zondag 14 maart 2010 @ 13:04:
Mensen even een vraagje,

welke versie (onofficiele versie?) kan ik het beste installeren op mijn windows 7 pc?
ik wil graag een moviemeter scraper erbij en het liefst de skin AEON.
Ik ging gister een beetje testen met showmix (aeon skn maar dan aangepast) aan de hand van een tutorial van youtube, maar die was bedoeld voor de 9.4 versie en wil niet lekker werken met 9.11.
bedankt!
Voor Showmix 2.5 is 9.11 afaik veel te oud (in ieder geval voor Aeon65) en moet je een nieuwere build nemen :)
(En 9.4 is he-le-maal te oud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 13:00:
[...]

Kan je alleen nog maar aanraden om een andere build te proberen... Xot werkt namelijk hier prima.
Oke, welke build gebruik jij dan? En heb je daarbij ook de laaste versie van XBMC live en Ubuntu?

[ Voor 11% gewijzigd door Fjerpje op 14-03-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
ik heb een probleempje,

nog niet lang maak ik gebruik van xbmc. nu heb ik wat films op een harddisk staan en ik wil deze aan de library toevoegen. mooie plaatjes erbij en alles. dit ging in eerste instantie prima met een scraper. totdat ik kennis maakte met Ember Media Manager hier al mijn films in geladen en alles netjes bij elkaar gezicht. werkt mooie en simpel. nu staat er in elk mapje met een film allemaal bestanden. dit zijn de plaatjes en de fanarts en de .nfo's waar de info instaat. maar nu... in xbmc kan ik doen wat ik wil maar hij pakt ze niet. hij leest ze niet en kan dus geen library aanmaken. doe ik nu iets verkeerd?

ik heb xbmc al opnieuw geïnstalleerd maar dat werkt ook niet.

ik wijs de inhoud toe geef aan wat het is geef als scraper moviemeter op (andere heb ik ook geprobeerd) maar er gebeurd niks. hij vindt niks.

wie o wie geeft raad. ow en de site ligt plat dus daar naar info zoeken lukt niet echt.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
raydekok schreef op zondag 14 maart 2010 @ 14:13:
ik heb een probleempje,

nog niet lang maak ik gebruik van xbmc. nu heb ik wat films op een harddisk staan en ik wil deze aan de library toevoegen. mooie plaatjes erbij en alles. dit ging in eerste instantie prima met een scraper. totdat ik kennis maakte met Ember Media Manager hier al mijn films in geladen en alles netjes bij elkaar gezicht. werkt mooie en simpel. nu staat er in elk mapje met een film allemaal bestanden. dit zijn de plaatjes en de fanarts en de .nfo's waar de info instaat. maar nu... in xbmc kan ik doen wat ik wil maar hij pakt ze niet. hij leest ze niet en kan dus geen library aanmaken. doe ik nu iets verkeerd?

ik wijs de inhoud toe geef aan wat het is geef als scraper moviemeter op (andere heb ik ook geprobeerd) maar er gebeurd niks. hij vindt niks.

wie o wie geeft raad. ow en de site ligt plat dus daar naar info zoeken lukt niet echt.
In XBMC (indien je de Concluence skin hebt) bij video's aan het linker inslide menu "Fanart" selecteren "Blibliotheek modus" uitzetten, "Diverse opties" > "Groeperen aanzetten". Daarna terug gaan naar het hoofdmenu en selecteer daar "Systeem" > "Video" "Bibliotheek updaten bij het opstarten" aanzetten. Teruggaan en onder "Scrapers" > "Standaard film scraper" IMDB of een dergelijk scraper selecteren. Daarna ga je terug naar het hoofdmenu. Indien je een muis hebt of een toegewezen remote ga je naar "Video" en selecteer hier met je rechtermuisknop de locatie waar je video's zijn opgeslagen. Selecteer hier van het snelmenu "Inhoud toewijzen" selecteer hier de gewenste scraper en selecteer "Uitvoeren van automatische scan" en selecteer "Gebruik mapnamen met zoeken" en ook "onderliggende mappen scannen" en druk "Oke"

Zorg ervoor dat je map namen hetzelfde zijn als je betreffende scraper site zoekopdrachten. Dit wrkt overigens alleen als je gebruik maakt van de Confluence skin en als je een internet connectie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow
anandus schreef op zondag 14 maart 2010 @ 13:23:
[...]
Voor Showmix 2.5 is 9.11 afaik veel te oud (in ieder geval voor Aeon65) en moet je een nieuwere build nemen :)
(En 9.4 is he-le-maal te oud)
maar kan ik showmix 2.5 wel nemen met een nieuwe build? of moet ik gewoon een andere skin kiezen?
en welke build op welke site kan ik dan het beste nemen? bedankt alvast (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
dflow schreef op zondag 14 maart 2010 @ 14:54:
[...]

maar kan ik showmix 2.5 wel nemen met een nieuwe build? of moet ik gewoon een andere skin kiezen?
en welke build op welke site kan ik dan het beste nemen? bedankt alvast (A)
Het is juist aan te raden om een zo recent mogelijke build te nemen.
Misschien ben je in de war met Showmix 2.1, die moet juist een oude build hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Fjerpje schreef op zondag 14 maart 2010 @ 14:36:
[...]

In XBMC (indien je de Concluence skin hebt) bij video's aan het linker inslide menu "Fanart" selecteren "Blibliotheek modus" uitzetten, "Diverse opties" > "Groeperen aanzetten". Daarna terug gaan naar het hoofdmenu en selecteer daar "Systeem" > "Video" "Bibliotheek updaten bij het opstarten" aanzetten. Teruggaan en onder "Scrapers" > "Standaard film scraper" IMDB of een dergelijk scraper selecteren. Daarna ga je terug naar het hoofdmenu. Indien je een muis hebt of een toegewezen remote ga je naar "Video" en selecteer hier met je rechtermuisknop de locatie waar je video's zijn opgeslagen. Selecteer hier van het snelmenu "Inhoud toewijzen" selecteer hier de gewenste scraper en selecteer "Uitvoeren van automatische scan" en selecteer "Gebruik mapnamen met zoeken" en ook "onderliggende mappen scannen" en druk "Oke"

Zorg ervoor dat je map namen hetzelfde zijn als je betreffende scraper site zoekopdrachten. Dit wrkt overigens alleen als je gebruik maakt van de Confluence skin en als je een internet connectie hebt.
ok dit ga ik thuis eens proberen. maar de map dezelfde naam? ik heb elke map gewoon de naam van de film gegeven en daar in zitten de .nfo bestanden en de plaatjes.

bedankt hoop dat het gaat werken.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Woei!
Mijn XBMC is enorm veel sneller geworden. De site mag dan wel plat zijn, maar lang leve Google-cache :P

Ik heb dit toegevoegd aan mijn advancedsettings.xml*:
code:
1
<sleepbeforeflip>0.85</sleepbeforeflip>

En het gaat nu een stuk sneller! Poster-thumbs gaan instantly, fanart en extrathumbs ook redelijk snel.
Nog niet zo vlot als ik wil, in Aeon65, multiplex met 4 extrathumbs en fanart-achtergrond, duurt het zo'n 2 á 3 seconden voor alles te zien is, maar het is een we-reld van verschil! _o_

* Advancedsettings.xml moet je aanmaken in je userdata. Gewoon in notepad.
Vergeet niet de open- en sluittags in het bestand: <advancedsettings>
en </advancedsettings>

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 14-03-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow
anandus schreef op zondag 14 maart 2010 @ 14:56:
[...]
Het is juist aan te raden om een zo recent mogelijke build te nemen.
Misschien ben je in de war met Showmix 2.1, die moet juist een oude build hebben.
oke! dus een nieuwe build van xbmcsvn.com zou moeten werken met showtime 2.5?
wat is dan het verschil tussen de direct x, opengl en dxinstaller versies van de build, welke kan je me aanraden?

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
dflow schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:27:
[...]

oke! dus een nieuwe build van xbmcsvn.com zou moeten werken met showtime 2.5?
wat is dan het verschil tussen de direct x, opengl en dxinstaller versies van de build, welke kan je me aanraden?
Okee, ik weet het niet zeker, maar volgens mij is het als volgt:
DirectX gebruikt DirextX, OpenGL gebruikt OpenGL en de DXinstaller heeft DSPlayer als standaard player, handig als je op XP draait en films voor een deel op je gpu wilt decoderen.
(Gebruik je geen XP, maar Vista of 7, dan zou ik de dxinstaller dus zeker niet nemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
raydekok schreef op zondag 14 maart 2010 @ 14:13:
ik heb een probleempje,

Verwijder eerst je oude bib. en thumbnails.
C:\Documents and Settings\User\Application Data\XBMC\userdata\Database\MyVideos34.db
C:\Documents and Settings\User\Application Data\XBMC\userdata\Thumbnails\Video

Als er namelijk al een info en thumb aanwezig is wordt deze niet overschreven door degene die door ember zijn gescraped en bij je files staan.

Nu alles verwijderd is... set content opnieuw en gebruik IMDB als scraper.
Nu worden de nfo en thumbs gescraped die bij je files staan.
Fjerpje schreef op zondag 14 maart 2010 @ 13:48:
Oke, welke build gebruik jij dan? En heb je daarbij ook de laaste versie van XBMC live en Ubuntu?
Main build is op xbox platform...... :P

Testen en skinnen doe ik op windows XP.
Gebruik momenteel een nog wat oudere build r27694

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow
anandus schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:29:
[...]
Okee, ik weet het niet zeker, maar volgens mij is het als volgt:
DirectX gebruikt DirextX, OpenGL gebruikt OpenGL en de DXinstaller heeft DSPlayer als standaard player, handig als je op XP draait en films voor een deel op je gpu wilt decoderen.
(Gebruik je geen XP, maar Vista of 7, dan zou ik de dxinstaller dus zeker niet nemen).
ah oke bedankt!
gebruik jij zelf gewoon een nieuwe build van xbmcsvn met (welke?) laastste versie van een skin ook van xbmcsvn.com ?

of vind je showmix ook een goede ? (rede dat ik die wil, is omdat er een goede tutorial op youtube staat over hoe alles te configureren enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
dflow schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:34:
[...]

ah oke bedankt!
gebruik jij zelf gewoon een nieuwe build van xbmcsvn met (welke?) laastste versie van een skin ook van xbmcsvn.com ?
Ik heb een relatief recente build 27xxx, de mijn is van passion-xbmc, maar dat maakt volgens mij weinig uit.
of vind je showmix ook een goede ? (rede dat ik die wil, is omdat er een goede tutorial op youtube staat over hoe alles te configureren enz.)
Showmix is een prima skin, al vind ik het lettertype in Showmix 2.5 niet geweldig, maar dat is een kwestie van smaak.

Handige (8-delige) tutorial is dat trouwens op Youtube, heb hem ook bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow
anandus schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:37:
[...]
Ik heb een relatief recente build 27xxx, de mijn is van passion-xbmc, maar dat maakt volgens mij weinig uit.

[...]
Showmix is een prima skin, al vind ik het lettertype in Showmix 2.5 niet geweldig, maar dat is een kwestie van smaak.

Handige (8-delige) tutorial is dat trouwens op Youtube, heb hem ook bekeken.
ja indd!

alleen als ik de build van xbmcsvn download zitten er nog geen scrapers bij, zoals moviemeter, zitten die wel in passion xbmc builds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
dflow schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:43:
[...]

ja indd!

alleen als ik de build van xbmcsvn download zitten er nog geen scrapers bij, zoals moviemeter, zitten die wel in passion xbmc builds?
Volgens mij zit moviemeter er sowieso niet standaard bij, toch?
(Ik gebruik overigens Ember en Media Companion).

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 14-03-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow
anandus schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:46:
[...]
Volgens mij zit moviemeter er sowieso niet standaard bij, toch?
(Ik gebruik overigens Ember en Media Companion).
kun je me misschien vertellen of een link geven van hoe dat werkt met die ember en media companion en wat het precies is, want ik weet niet beter dan met soon ingebouwde scraper in xbmc te werken(A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
anandus schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:22:
Woei!
Mijn XBMC is enorm veel sneller geworden. De site mag dan wel plat zijn, maar lang leve Google-cache :P

Ik heb dit toegevoegd aan mijn advancedsettings.xml*:
code:
1

En het gaat nu een stuk sneller! Poster-thumbs gaan instantly, fanart en extrathumbs ook redelijk snel.
Nog niet zo vlot als ik wil, in Aeon65, multiplex met 4 extrathumbs en fanart-achtergrond, duurt het zo'n 2 á 3 seconden voor alles te zien is, maar het is een we-reld van verschil! _o_

* Advancedsettings.xml moet je aanmaken in je userdata. Gewoon in notepad.
Vergeet niet de open- en sluittags in het bestand: <advancedsettings>
en </advancedsettings>
Wat doet die setting dan precies sneller maken? Vind het nu al behoorlijk vlot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Bah, die setting is een smerige workaround tegen drivers die een busy-wait op de vertical blank doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
ConZito schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:50:
[...]

Wat doet die setting dan precies sneller maken? Vind het nu al behoorlijk vlot :)
Wat het doet weet ik niet, ik heb het uit dit topic (nu onbereikbaar:)
slow loading movie thumbs - XBMC Community Forum

En om de reply in kwestie te quoten:
Sounds like you have XP, a single core CPU, an ATI graphics card and the as-per-usual crappy ATI drivers for said card.

Add a file named advancedsettings.xml containing:

Code:

<advancedsettings>
</advancedsettings>

to your userdata folder (%APPDATA%/XBMC/userdata)

Cheers,
Jonathan
Nu heb ik geen ATI-kaart, maar een Nvidia 8400GS, maar daar werkt het ook bij (ik merk in ieder geval een wereld van verschil).
Ik weet niet precies wat het doet, misschien spelen met de backbuffer?
bobo1on1 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:53:
Bah, die setting is een smerige workaround tegen drivers die een busy-wait op de vertical blank doen.
Kan je dat uitleggen voor een noob zoals ik?
(En kan ik het anders op een andere manier omzeilen?)

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 14-03-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Nou Poeler,

Ik kan je vertellen dat de nieuwe update voor geen meter werkt, tenminste bij mij niet. Ik heb alle laatste software erop staan op de Asrock 330HT met XBMC live. Het is toch zo dat je het script uitpakt en in je .xbmc scripts dir gooit? Of moet je nog iets aanpassen voordat het werkt? Want dat ben ik nu onderhand wel gewend van XBMC + Ubuntu. :|

[ Voor 36% gewijzigd door Fjerpje op 14-03-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dflow schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:43:
[...]

ja indd!

Jawel hoor moet allleen een vrij recente build hebben.
XBMC Nightlies:(official)

sshcs.com Nightlies: (Unofficial)
http://www.sshcs.com/xbmc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:58:
[...]

Jawel hoor moet allleen een vrij recente build hebben.
XBMC Nightlies:(official)

sshcs.com Nightlies: (Unofficial)
http://www.sshcs.com/xbmc/
ik had net een unofficial , de nieuwste build gedownload, maar daar zitten de scrapers niet in, zouden ze wel in de official builds zitten?

en nog even een vraagje: kan iemand me misschien vertellen of een link geven van hoe dat werkt met die ember en media companion en wat het precies is, want ik weet niet beter dan met soon ingebouwde scraper in xbmc te werken(A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
anandus schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:54:
Kan je dat uitleggen voor een noob zoals ik?
(En kan ik het anders op een andere manier omzeilen?)
Die setting zorgt ervoor dat de buffer flip wordt gedaan vlak voor de vertical blank, om de busy wait zo kort mogelijk te houden.
Omdat er vanuit userspace gewacht wordt is dit niet 100% betrouwbaar (99,9% betrouwbaar is al te weinig) en in combinatie met de "sync playback to display" setting werkt het helemaal voor geen meter, die gaan elkaar tegen zitten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
bobo1on1 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 16:18:
[...]

Die setting zorgt ervoor dat de buffer flip wordt gedaan vlak voor de vertical blank, om de busy wait zo kort mogelijk te houden.
Omdat er vanuit userspace gewacht wordt is dit niet 100% betrouwbaar (99,9% betrouwbaar is al te weinig) en in combinatie met de "sync playback to display" setting werkt het helemaal voor geen meter, die gaan elkaar tegen zitten werken.
Hmm.. Ik zal even kijken of ik het in de driver uit kan zetten ofzo, want het is wél een wereld van verschil.

Edit:
Overigens stond vertical blank sync gewoon op disabled? Dan zou je haast verwachten dat zo'n setting niets doet, toch?

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 14-03-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Ja als je vsync uitzet en je hebt een beetje een traag systeem dan kun je wel busy waits verwachten :P
Met vsync uit werkt die setting nog prima, alleen gaat hij dan als fps limiter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
bobo1on1 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 16:27:
Ja als je vsync uitzet en je hebt een beetje een traag systeem dan kun je wel busy waits verwachten :P
Met vsync uit werkt die setting nog prima, alleen gaat hij dan als fps limiter werken.
Dus wat raad je aan? Vsync aan en die sleepbefore-setting eruitmieteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Ja, dat is de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
bobo1on1 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 16:38:
Ja, dat is de beste oplossing.
Nou, ik heb dat geprobeerd, maar dan duurt het weer 2 seconden per poster-thumb om te laden.
(Om over fanart maar te zwijgen ~10 seconden per fanart).

Dan mag die sleepbefore-oplossing misschien ranzig zijn, hij werkt wel, alles laadt instant. (Al had ik liever een minder ranzige oplossing gezien).

Conclusie is wel dat het systeem het aankan.

Zal binnenkort even voor de gein XBMC Live even proberen.
(Live-gebruikers, hoe doen jullie dat met Ember en MEdia Companion enzo, dat hebben jullie in WINE draaien?

[ Voor 26% gewijzigd door anandus op 14-03-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dflow schreef op zondag 14 maart 2010 @ 16:04:
ik had net een unofficial , de nieuwste build gedownload, maar daar zitten de scrapers niet in, zouden ze wel in de official builds zitten?
In de Official zit zeker MovieMeter en alle andere scrapers...heb zelf ook een official en laatst nog moviemeter getest.
kan iemand me misschien vertellen of een link geven van hoe dat werkt met die ember en media companion en wat het precies is, want ik weet niet beter dan met soon ingebouwde scraper in xbmc te werken(A)
Al gebruik je eerst een externe scraper, je zult toch naderhand gewoon weer moeten scrapen met xbmc, met voorkeur Imdb, als je nfo files en thumbs bij je files hebt staan.
Fjerpje schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:58:
Nou Poeler,

Ik kan je vertellen dat de nieuwe update voor geen meter werkt, tenminste bij mij niet. Ik heb alle laatste software erop staan op de Asrock 330HT met XBMC live. Het is toch zo dat je het script uitpakt en in je .xbmc scripts dir gooit? Of moet je nog iets aanpassen voordat het werkt? Want dat ben ik nu onderhand wel gewend van XBMC + Ubuntu. :|
Heb je hier de update gehaald..
http://mirrors.xbmc.org/nightlies/live/

Welke XBMC rev. nr gebruik je ?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:30:
[...]

Verwijder eerst je oude bib. en thumbnails.
C:\Documents and Settings\User\Application Data\XBMC\userdata\Database\MyVideos34.db
C:\Documents and Settings\User\Application Data\XBMC\userdata\Thumbnails\Video

Als er namelijk al een info en thumb aanwezig is wordt deze niet overschreven door degene die door ember zijn gescraped en bij je files staan.

Nu alles verwijderd is... set content opnieuw en gebruik IMDB als scraper.
Nu worden de nfo en thumbs gescraped die bij je files staan.

[...]

Main build is op xbox platform...... :P

Testen en skinnen doe ik op windows XP.
Gebruik momenteel een nog wat oudere build r27694
ok dat ga ik doen maar... moet ik eerst alles uit de film mapjes gooien? (.jpg en .nfo) en dan weer alles opnieuw doen (geen probleem hoor) ik wilde het eigenlijk wel blijven doen met Ember Media Manager. daar kan ikzelf ook mooie plaatjes kiezen. en eventueel zelf dingen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee hoeft niet je movie folders te legen. De database en thumbs in xbmc (cache) moet je even legen.

Als je dan weer gaat scrapen met xbmc dan zal er eerst gescraped worden naar nfo en tbn files, als die niet aanwezg zijn dan pas zal xbmc gaan scrapen op internet.

Gebruik Imdb als xbmc scraper want deze neemt zeker de nfo en tbn files goed op in de database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Wat jammer dat XBMC offline is daar staan ook een heleboel scripts op. En helaas heb ik nog steeds uitzendinggemist niet aan de praat.:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Weet iemand trouwens wat het "Home Theater Script" is?
Ik lees het her en der, het schijnt populair te zijn, maar ik kan nergens vinden wat het doet (ook niet toen XBMC nog up was :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Huh gebruik svn repo installer voor scripts en plugins.

Of:
http://www.xbmczone.com/
Kun je natuurlijk ook gebruiken als script/plugin downloader

Of:
http://passion-xbmc.org/l...ion-xbmc-premiere-partie/
Onderaan de pagina kun je beta 2.1 zip downloaden.
(ziet er zeer goed uit moet ik zeggen)

Alle plugins en scripts wel te downloaden met deze 3 opties. !!!
anandus schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:00:
Weet iemand trouwens wat het "Home Theater Script" is?
Ik lees het her en der, het schijnt populair te zijn, maar ik kan nergens vinden wat het doet (ook niet toen XBMC nog up was :P )
Werkt alleen in US

Kun je mee kijken wat er draait in de bioscopen (op poscode)

Edit: Voor diegene die de scrapers kwijt zijn....
"The scraper config has changed though, you need to go into the new "Add ons" section and enable the scrapers you want (I have tested IMDB and TVDB)."
Las dit net hier : zie geel gearceerd. onder build 28569
(heb zelf nog niet getest)

Edit: heb nu zelf even getest maar zijn idd problemen met scrapers (zie ook beschrijving build 28576)
Build rev 28576 van sshcs.com kan ik geen srapers selecteren ook al zijn ze wel aanwezig in addons map... :S

Gelijk maar even build rev 28256 van Xbmc nightlies geprobeerd en hier geen problemen met de scrapers.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
Kan ik iets doen om te zorgen dat iTunes aan mijn muziekbestanden de artwork toevoegt? Ik heb nu nml slechts bij een paar van mijn albums artwork in XBMC, terwijl iTunes het bij alle bestanden ziet.

[edit]
Laat maar, heb het nu opgelost door m'n scraperinstellingen eens te doorlopen :) Wat kun je toch ongelofelijk veel met XBMC ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Solomon op 14-03-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 02:24
Fjerpje schreef op zondag 14 maart 2010 @ 12:42:
[...]Ik krijg het echt niet aan de praat. Ik heb de skin naam "Confluence" veranderd naar "Confluencee". Het werkt nog steeds niet. Hij gaat op z'n bek bij het initialisering van de logger.
Misschien eens even kijken in de uzg.log en xbmc.log om te zien wat daar gemeld wordt. Post ze allebei even compleet op pastebin.ca en plaats de linkjes hier.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow
als ik xbmc opstart krijg ik wel het XBMC-logo , maar daarna een zwart scherm en wildie niet naar het "menu" komen , iemand hier een oplossing voor?

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
dflow schreef op zondag 14 maart 2010 @ 23:13:
als ik xbmc opstart krijg ik wel het XBMC-logo , maar daarna een zwart scherm en wildie niet naar het "menu" komen , iemand hier een oplossing voor?

bedankt!
Start je hem tegelijk met Windows op?
Dan helpt het soms om hem met een kleine vertraging op te laten starten (de flag '-d ##', waar ## het aantal seconden vertraging is)

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 14-03-2010 23:22 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.