Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-04 18:00
anandus schreef op zondag 14 maart 2010 @ 23:22:
[...]
Start je hem tegelijk met Windows op?
Dan helpt het soms om hem met een kleine vertraging op te laten starten (de flag '-d ##', waar ## het aantal seconden vertraging is)
nee gewoon in windows via windows media center, maar ook als ik naar c: programfiles xbmc ga en em via daar opstart geeftie zwart scherm!

ik gebruik aeon , ik heb even de aeon map geknipt uit de skins man, toen startte die wel weer op, dus de aeon map weer terugzetten in de skins map en hij doet het weer, alleen als ik weer afsluit en opstart, dan krijg ik weer een zwart scherm!

Nog een klein vraagje waarop je misschien antwoord hebt: als ik via videos een nieuwe locatie voor mijn films toevoeg en dan laat scrapen, en als ik dan naar FILMS ga dan is alles netjes gescraped, maar als ik datzelfde voor tv series doe, krijg ik als ik naar TV SERIES ga gewoon een map met niets!
ik heb heb deze maphierarchie aangehouden: tv-series/lost/lost.s01.e01.hdtv etc.

bedankt voor het beantwoorden van me vragen alvast !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
dflow schreef op zondag 14 maart 2010 @ 23:35:
[...]
nee gewoon in windows via windows media center, maar ook als ik naar c: programfiles xbmc ga en em via daar opstart geeftie zwart scherm!

ik gebruik aeon , ik heb even de aeon map geknipt uit de skins man, toen startte die wel weer op, dus de aeon map weer terugzetten in de skins map en hij doet het weer, alleen als ik weer afsluit en opstart, dan krijg ik weer een zwart scherm!
Ik weet het niet.
Gooi je je skins misschien in de program files-map van XBMC en niet in de Appdata-map*? Misschien heeft dat ermee te maken(Ik weet niet of dat uitmaakt, hoor. Het is wel netter om hem in de user-map ipv de Program Files-map te gooien.)
En is de Aeon-map niet corrupt? Welke Aeon gebruik je? Stark, Auriga, 65, Showmix, Hitched, anders?

* In XP "/documents&settings/$user/application data/XBMC", in Vista/7 "/users/$user/Appdata/roaming/XBMC"
Nog een klein vraagje waarop je misschien antwoord hebt: als ik via videos een nieuwe locatie voor mijn films toevoeg en dan laat scrapen, en als ik dan naar FILMS ga dan is alles netjes gescraped, maar als ik datzelfde voor tv series doe, krijg ik als ik naar TV SERIES ga gewoon een map met niets!
ik heb heb deze maphierarchie aangehouden: tv-series/lost/lost.s01.e01.hdtv etc.
En je hebt het wel als tv-serie ingesteld ("set content")?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow
ja wel als tv-serie! tv-series en dan automatische scan alleen aangedaan erbij, en gewoon de bovenste scraper TVDB ofsoiets?

en welke aeon ik gebruik weet ik niet precies, het is die van www.xbmcsvn.com . welke kan je mij het beste aanraden dan en waar kan ik die vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
dflow schreef op zondag 14 maart 2010 @ 23:52:
ja wel als tv-serie! tv-series en dan automatische scan alleen aangedaan erbij, en gewoon de bovenste scraper TVDB ofsoiets?
TVDB is prima scraper (www.thetvdb.com).
En de source klopt ook? (Zo te lezen wel).
Misschien 'Scan recursively' vergeten aan te vinken? (Anders zoekt-ie maar 1 map diep)
en welke aeon ik gebruik weet ik niet precies, het is die van www.xbmcsvn.com . welke kan je mij het beste aanraden dan en waar kan ik die vinden?
Oh, dat is een kwestie van smaak, verschillende varianten hebben verschillende mogelijkheden.
Zie bijv het hanbdige tabelletje hier: Wikipedia: Aeon (Project)

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 14-03-2010 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow
wat bedoel je precies met source? ik heb zegmaar echt gewoon een map met de naam tv-series, met daarin 2 mappen 1 met lost en 1 met heroes, in die mappen heb ik zegmaar dit aangehouden:

lost.s01e01.720p.hdtv.x264-ctu
lost.s01e02.720p.hdtv.x264-ctu.

oja en over dat zwarte scherm, ik heb het indd in programfiles/xbmc/skins gezet die aeon map, maar dat is omdat ik met het installeren de optie in had geschakeld dat ik het via daar kon doen (dus met administrator rights). dus ik heb geen appsdata/roaming/xbmc map!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
dflow schreef op maandag 15 maart 2010 @ 00:01:
wat bedoel je precies met source? ik heb zegmaar echt gewoon een map met de naam tv-series, met daarin 2 mappen 1 met lost en 1 met heroes, in die mappen heb ik zegmaar dit aangehouden:

lost.s01e01.720p.hdtv.x264-ctu
lost.s01e02.720p.hdtv.x264-ctu.
Dat is prima, maar heb je 'scan recursively' aangevinkt?
oja en over dat zwarte scherm, ik heb het indd in programfiles/xbmc/skins gezet die aeon map, maar dat is omdat ik met het installeren de optie in had geschakeld dat ik het via daar kon doen (dus met administrator rights). dus ik heb geen appsdata/roaming/xbmc map!
De Appdata-map is normaliter verborgen ;) (Typ maar in je user-map in de adresbalk '\appdata' en voila :) )
Ik weet niet of het je probleem fixt (denk het niet, eigenlijk, denk eerder dat er iets niet lekker is met die Aeon-map), maar het is wel netter om daar als user je dingen in te zetten (skins, scripts, etc) ipv in program files :)
offtopic:
Niet alleen voor XBMC, maar eigenlijk alle programmatuur. Het feit dat je admin-rechten nodig hebt in Program Files laat eigenlijk al zien dat je er niet hoort te zitten als user :) )

[ Voor 2% gewijzigd door anandus op 15-03-2010 00:09 . Reden: Typen in bed gaat problematisch :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 02:32
OK, ik word gek van het zoeken, dus stel mijn vraag nu hier, hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Ik gebruik XBMC op Windows 7 en hij werkt perfect behalve twee puntjes.

Het eerste is dat ik heb 2x 2 speakers aangesloten en dus een 4.0 surround configuratie. Normaal in het AC3 filter kan ik 'm gewoon op '2/2 quadro' instellen, maar XBMC op Windows werkt niet met AC3.
Wat is het probleem nu? Als ik 'downmix to stereo' uitvink gaan er twee kanalen van de 6 uit het 5.1 signaal verloren, namelijk het sub en het center kanaal --> gevolg is minder stemgeluid en geen bassen.

Is er een manier om 'm op 4channels te configureren of om AC3 filter aan het werk te krijgen (zonder DSPlayer!)?

Daarnaast een ander klein puntje: bij het afspelen van een MKV file zie ik dat de video geschaald wordt aan de hand van 'Nearest Neighbour' of het 'Bilinair' principe --> dit zijn beide best lage kwaliteit schalers. Zijn er geen Bicubic of Lanszos schalers beschikbaar zoals in alle grote spelers?

Hopelijk kan ik toch XMBC straks goed gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow
'scan recursively? ik heb m in het nederlands gezet (A)

maar wel irritant dat films wel werken.

ik probeerde het eens met een andere scraper : tvrage , die vond wel LOST en HEROES, maar als ik daarna naar TV SERIES ging zag ik helemaal geen fanart en zag ik alleen maar 2 mappen met de volgende namen:

2 afleveringen
4 afleveringen

dit omdat ik om te testen ff 2 afleveringen van heroes in de map heroes heb zitten en 4 van lost.
Enig idee wat ik nog kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
kikibu schreef op maandag 15 maart 2010 @ 00:12:
OK, ik word gek van het zoeken, dus stel mijn vraag nu hier, hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Ik gebruik XBMC op Windows 7 en hij werkt perfect behalve twee puntjes.

Het eerste is dat ik heb 2x 2 speakers aangesloten en dus een 4.0 surround configuratie. Normaal in het AC3 filter kan ik 'm gewoon op '2/2 quadro' instellen, maar XBMC op Windows werkt niet met AC3.
Wat is het probleem nu? Als ik 'downmix to stereo' uitvink gaan er twee kanalen van de 6 uit het 5.1 signaal verloren, namelijk het sub en het center kanaal --> gevolg is minder stemgeluid en geen bassen.

Is er een manier om 'm op 4channels te configureren of om AC3 filter aan het werk te krijgen (zonder DSPlayer!)?

Daarnaast een ander klein puntje: bij het afspelen van een MKV file zie ik dat de video geschaald wordt aan de hand van 'Nearest Neighbour' of het 'Bilinair' principe --> dit zijn beide best lage kwaliteit schalers. Zijn er geen Bicubic of Lanszos schalers beschikbaar zoals in alle grote spelers?

Hopelijk kan ik toch XMBC straks goed gebruiken :)
Pak eens een svn build van r28276 of eerder als de site weer online is ergens volgende maand :(
Daarbij kun je de speaker configuratie instellen op 4.0 en je kunt een scaler instellen die gebruik maakt van de gpu (heb je wel een redelijke videokaart voor nodig).
Als je de scaler op auto zet in de video settings dialog (tijdens het afspelen) dan gebruikt xbmc lanczos3 optimized voor SD en bilinear voor HD.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
dflow schreef op maandag 15 maart 2010 @ 00:29:
'scan recursively? ik heb m in het nederlands gezet (A)
Oh, laat maar, dat is alleen bij films :$

Dan zou ik het niet weten, eigenlijk. Het zou moeten werken?
Is het niet een idee om met Media Companion eerst alles aan te laten maken, dan heb je meer controle dan met de XBMC-scraper.

* anandus gebruikt Ember voor films, Media Companion voor series.
ik probeerde het eens met een andere scraper : tvrage , die vond wel LOST en HEROES, maar als ik daarna naar TV SERIES ging zag ik helemaal geen fanart en zag ik alleen maar 2 mappen met de volgende namen:

2 afleveringen
4 afleveringen

dit omdat ik om te testen ff 2 afleveringen van heroes in de map heroes heb zitten en 4 van lost.
Enig idee wat ik nog kan doen?
Maar de afleveringen worden dus wél gevonden, anders zou je die mappen niet hebben. Zitten die afleveringen niet gewoon in die mappen?
(Ik weet niet of de XBMC-scrapers fanart doen, trouwens, ik gebruik nooitde XBMC-scrapers)

[ Voor 39% gewijzigd door anandus op 15-03-2010 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow
ja ik ga dan zegmaar naar TVSERIES en dan staan er 2 mappen dus(2 afleveringen en 4 afleveringen) en daar zitten indd dan die afleveringen in, maar het ziet er allemaal eigenlijk niet uit als je het vergelijkt met films, dat is fantastisch!

maar ik zal het proberen met media companion, is even die site doornemen ! bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow
nog 1 vraagje ik heb die XOT-Uzg v3.2.0b7 gedownload en waar moet ik dat dan zetten en vervolgens hoe openen in xbmc?

en met de bigfoot radiostreams? of zitten die al in XOT-uzg verwerkt?(A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
dflow schreef op maandag 15 maart 2010 @ 00:53:
ja ik ga dan zegmaar naar TVSERIES en dan staan er 2 mappen dus(2 afleveringen en 4 afleveringen) en daar zitten indd dan die afleveringen in, maar het ziet er allemaal eigenlijk niet uit als je het vergelijkt met films, dat is fantastisch!

maar ik zal het proberen met media companion, is even die site doornemen ! bedankt
Heb je hem wel op library gezet? ('bibliotheekmodus', waarschijnlijk)
Misschien staat-ie nog op file-mode?
dflow schreef op maandag 15 maart 2010 @ 00:55:
nog 1 vraagje ik heb die XOT-Uzg v3.2.0b7 gedownload en waar moet ik dat dan zetten en vervolgens hoe openen in xbmc?
$user\AppData\Roaming\XBMC\scripts :)

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 15-03-2010 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow
waar kan ik m op library zetten?

en ik heb de map XOT-Uzg in scripts gezet, maar ik vind m nergens die uitzending gemist enso!! moet ik nog iets installen of doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
dflow schreef op maandag 15 maart 2010 @ 01:17:
waar kan ik m op library zetten?

en ik heb de map XOT-Uzg in scripts gezet, maar ik vind m nergens die uitzending gemist enso!! moet ik nog iets installen of doen ?
Welke skin gebruik je?
Zet hem eerst even op bijv PM3.HD, die is het makkelijkst om dingen in te stellen enzo, imho.

Als het goed is zie je dan in het hoofdmenu 'scripts' staan, en daar hoort xot-uzg in te staan.
(Je hebt hem toch wel ge-unzipt? :P En check of-ie niet een map te diep staat, dan vindt XBMC hem niet meer. Dus \xbmc\scripts\Xot-UZG\$bestandjes en mappen :) )

En bij hoofdmenu->Videos zie je links 'bibliotheekmodus' staan, als het goed is.

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 15-03-2010 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow
heb alles nu zoon beetje werken, alleen met afspelen lagged xbmc soms heel erg, terwijl ik een behoorlijk snelle pc heb. welke instellingen beinvloeden het afspelen van films (zowel normaal als full hd) en hoe kan ik xbmc het beste instellen voor vloeiend full hd afspelen? bedankt!

[ Voor 86% gewijzigd door dflow op 15-03-2010 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
bobo1on1 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 00:37:
[...]

Pak eens een svn build van r28276 of eerder als de site weer online is ergens volgende maand :(
Daarbij kun je de speaker configuratie instellen op 4.0 en je kunt een scaler instellen die gebruik maakt van de gpu (heb je wel een redelijke videokaart voor nodig).
Als je de scaler op auto zet in de video settings dialog (tijdens het afspelen) dan gebruikt xbmc lanczos3 optimized voor SD en bilinear voor HD.
Thanks! Ik heb uiteindelijk gewoon de nieuwste gedownload: rev28586 van http://sshcs.com/xbmc/?mode=BN

Nu heb ik alle opties die ik wilde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dflow schreef op zondag 14 maart 2010 @ 23:35:
[...]

bedankt voor het beantwoorden van me vragen alvast !!
XBMC herkent deze filenaam niet. de S01E01 moeten aan elkaar, niet apart. Ofwel verander je de filenaam van al je series, ofwel verander je de manier hoe XBMC TV-series erkent. In jouw geval: TVshowname.S$$.E$$.etctera.avi/mkv.

Zoek op de XBMC wiki op regex en tv-shows, het staat er goed uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dflow schreef op zondag 14 maart 2010 @ 23:13:
als ik xbmc opstart krijg ik wel het XBMC-logo , maar daarna een zwart scherm en wildie niet naar het "menu" komen , iemand hier een oplossing voor?

bedankt!
Heb hier ook last van met build rev28256 dat skins niet willen opstarten. Lijkt erop dat dit een bug is in xbmc.
Nieuwere builds hebben weer een scraper probleem.......

Rev 27694 was ook niet perfect openen van een catogory geeft eerst een aantal overlays van views weer voordat de ingestelde view word weergegeven....dit probleem is er btw nog steeds met nieuwste builds.

Al met al zijn de builds niet erg geweldig de laatste tijd.

Ik ga even een aantal builds terug en mocht ik wat tijd hebben de bugs opsporen en reports maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow
wat is dan de meest stabiele build voor nu ? (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELP!

Hoe krijg ik de ondertiteling aan de praat?
Ik kom tot aan de plugin om te downloaden en hij vind netjes de ondertiteling ik kies de juiste maar dan?
Hij gaat gewoon terug op de film maar heb geen ondertiteling,wat doe ik verkeerd?En ik heb de ondertiteling aangezet want de ondertiteling die standaar bij de film zit laat hij wel netjes zien.

Ook mijn dsplayer doet niets als ik hier een film mee wil spelen kan ik deze aanklikken maar dan gebeurd er verder niets.
Moet ik hier nog ergens iets instellen zodat hij wel gaat spelen?

ik heb windows 7 op een ion 330HT Asrock

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
cool het heeft geholpen, alles werkt fan-art en posters. ik doe nu gewoon alles in EMM.

vreemd is wel dat sommige films stotteren. tenminste 1 doet dat nu. ik test nog even vrolijk verder.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dflow
mensen, is er al iets bekend over xbmc op de xbox 360 of een verwachting wanneer dat gaat komen? ik zag op youtube al een aantal filmpjes dat het ze gelukt is xbmc op te starten op de xbox 360, hopen dat die ontwikkelingen nu is op gang gaan komen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-08 23:33
Ik krijg nog steeds Uitzending gemist niet aan de praat op XBMC live + Asrock 330HT. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:56:
HELP!

Hoe krijg ik de ondertiteling aan de praat?
Ik kom tot aan de plugin om te downloaden en hij vind netjes de ondertiteling ik kies de juiste maar dan?
Hij gaat gewoon terug op de film maar heb geen ondertiteling,wat doe ik verkeerd?En ik heb de ondertiteling aangezet want de ondertiteling die standaar bij de film zit laat hij wel netjes zien.

Ook mijn dsplayer doet niets als ik hier een film mee wil spelen kan ik deze aanklikken maar dan gebeurd er verder niets.
Moet ik hier nog ergens iets instellen zodat hij wel gaat spelen?

ik heb windows 7 op een ion 330HT Asrock
Hij wil de ondertiteling opslaan in de map waar de film ook in staat, maar als deze niet beschrijfbaar is (bijvoorbeeld bij een alleen-lezen share) kan dat niet. Je kunt ook het ondertitelingscript zo instellen dat hij alle ondertitelingen in een lokale map download
Je komt bij de instellingen via:
scripts -> OSD subtitles -> context knop drukken (c) -> script instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Laatst online: 14:42

Zjemm

...

ik heb nu de stable versie van xbmc op ubuntu minimal geinstalleerd, maar hoe kan ik deze nu upgraden naar een van de nightly builds? zonder mijn instellingen kwijt te raken?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Ik heb het hier denk een keer voor bij zien komen.
Ik heb een paar dagen geleden, m'n media center opnieuw ingericht.
Is er de mogelijkheid om vanaf een andere pc de librarys aan te passen?
Wil namelijk van af m'n windows pc de watched aanpassen

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Laatst online: 14-09 21:16
hebben meer mensen het probleem dat wanneer er een sfv bestand in de map van de film staat dat de scrappers niet werken? ik weet niet of het al bekend was maar voor de onoficele nightly builds voor windows is het ook mogelijk om moviemeter als scrapper in te stellen. mocht hier veel vraag naar zijn dan kan ik deze online zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:41
alexswart schreef op maandag 15 maart 2010 @ 23:00:
hebben meer mensen het probleem dat wanneer er een sfv bestand in de map van de film staat dat de scrappers niet werken? ik weet niet of het al bekend was maar voor de onoficele nightly builds voor windows is het ook mogelijk om moviemeter als scrapper in te stellen. mocht hier veel vraag naar zijn dan kan ik deze online zetten.
die probleem had ik dus ook! althans ik weet niet precies of het Sfy bestanden waren, maar ik had een keer externe scrapper gebruikt zonder succes, die had wat troep achtergelaten(onzichtbaar). en daardoor werden me films niet gepakt door XBMC scrappers. die moviemeter van The_Ghost16 werkt geweldig. ik weet niet of die in de nightly builds staat.

vraagje over de nightly builds, ik draai nu de laatste stable versie. kan ik gewoon updaten met een nightly build(DVXA!!!!) zonder instellingen etc kwijt te raken? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

hoe krijg ik oxt uzg werkend? Ik heb de folders gekopiëerd naar alle plugin folders onder appdata/roaming/xbmc/plugins

Ik zie oxt uzg er wel tussen staan bij XBMC, maar als ik erop klik gebeurt er niks

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
sipaan schreef op maandag 15 maart 2010 @ 23:51:
[...]

die probleem had ik dus ook! althans ik weet niet precies of het Sfy bestanden waren, maar ik had een keer externe scrapper gebruikt zonder succes, die had wat troep achtergelaten(onzichtbaar). en daardoor werden me films niet gepakt door XBMC scrappers. die moviemeter van The_Ghost16 werkt geweldig. ik weet niet of die in de nightly builds staat.

vraagje over de nightly builds, ik draai nu de laatste stable versie. kan ik gewoon updaten met een nightly build(DVXA!!!!) zonder instellingen etc kwijt te raken? _/-\o_
Mijn moviemeter scraper staat idd in de nightly builds. Is zelfs nog wat aantoegvoegd door 1 van de ontwikkelaars van XBMC :P

En als het goed is kun je zonder risico updaten. Aangezien je instellingen in de Appdata folder staan en als je update wordt alleen de map in de Program Files folder aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
vreemd iets hier. ik heb de laattse stabiele versie van xbmc draaien en alles werkt. maar als ik nu gewoon lokaal een film afspeel. dan krijg ik zo af en toe hiccups. dan zie ik dat xbmc gaat bufferen en dan gat ie weer door of hij stopt ermee. ik heb de boel draaien op windows 7 met een i3 processor.

iemand een idee?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:37
Edit: ik kan niet lezen.

[ Voor 91% gewijzigd door Castor385 op 16-03-2010 10:58 ]

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
raydekok schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:48:
vreemd iets hier. ik heb de laattse stabiele versie van xbmc draaien en alles werkt. maar als ik nu gewoon lokaal een film afspeel. dan krijg ik zo af en toe hiccups. dan zie ik dat xbmc gaat bufferen en dan gat ie weer door of hij stopt ermee. ik heb de boel draaien op windows 7 met een i3 processor.

iemand een idee?
ondertussen eens zitten testen maar het ligt er waarschijnlijk aan dat ik alles van een externe schijf afspeel. hebben meer mensen hier last van? en wat doen ze hier dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niets, hier draait ook alles extern via een fileserver. En dat draait heerlijk soepel. Is je netwerk niet gewoon brak?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2010 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:28:
Niets, hier draait ook alles extern via een fileserver. En dat draait heerlijk soepel. Is je netwerk niet gewoon brak?
mijn netwerk heeft hier helemaal niks meet te maken. alles gaat via usb. dus externe harddisk of stel je de vraag of de usb kabel brak zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, dat zag ik nergens staan dat het om usb ging. Als iemand begint over externe schijf dan denk ik automagisch dat het gaat om een netwerk.

Je zou eens kunnen testen wat voor leessnelheden die schijf haalt over usb. Probeer eens een andere usb poort. eentje die direct op het mobo zit ipv 1 die via een frontpanel gaat oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
The_Ghost16 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:11:
[...]

Mijn moviemeter scraper staat idd in de nightly builds. Is zelfs nog wat aantoegvoegd door 1 van de ontwikkelaars van XBMC :P

En als het goed is kun je zonder risico updaten. Aangezien je instellingen in de Appdata folder staan en als je update wordt alleen de map in de Program Files folder aangepast.
wat is er precies toegevoegd aan je moviemeter?
ik heb xbmc als portable geïnstalleerd, en als ik dus nu update zou wel de instellingen kwijt raken? of maakt dat ook niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn UZG script werkt niet helemaal lekker meer. Krijg alleen de top 50 programma's van de NOS.
Hebben meerdere mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:51
Ik heb sinds gisteren dat geen van mijn beide Media Companions het nog doet... Gen1 en Gen2 :/
Scrapen doet niks meer, de ep-info kan niet gevonden worden bij TVDB... (en de Gen1 gooit alle reeds gescrapede episodes op 1 grote hoop :( )
Nog iemand problemen ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
sipaan schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:14:
[...]

ik heb xbmc als portable geïnstalleerd, en als ik dus nu update zou wel de instellingen kwijt raken? of maakt dat ook niet uit?
NFO support is extra toegevoegd.

En over een portable installatie weet ik niet zoveel dus weet niet wat er dan gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Laatst online: 30-08 20:57
sipaan schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:14:
[...]
Als 'ie portable is, kan je toch vrij simpel een backupje maken? Mocht het stuk zijn, zet je dat zo weer terug. Voordat ik ga prutsen, maak ik altijd een backup van mijn homedir. Kan ik gewoon proberen wat ik wil en eventueel weer terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Japius schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:30:
[...]

Als 'ie portable is, kan je toch vrij simpel een backupje maken? Mocht het stuk zijn, zet je dat zo weer terug. Voordat ik ga prutsen, maak ik altijd een backup van mijn homedir. Kan ik gewoon proberen wat ik wil en eventueel weer terugzetten.
|:( je hebt gelijk! juist omdat ie portable is moet backup maken makkelijk zijn! gewoon xbmc map backupen en dat is het. dat ga ik proberen. thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
Ik zit nog met een probleempje. Bij de laatste SVN Nightly Builds lijkt het te zijn dat je helemaal geen programs/video plugins of andere dingen kunt toevoegen. Als ik op 'add source' druk, staat er geen map programs plugins of video plugins zoals er hoort te staan.

Zie ook deze verhelderende screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/ogxw07.jpg

Iemand een idee hoe ik toch bijvoorbeeld de SVN Repo Installer er weer in krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:57
Komt omdat ze bezig zijn met een nieuw stuk software wat die functionaliteit zou vervangen geloof ik.
As I alluded in the previous post, the codebase will be a bit rocky as we clean up after the merge, so we suggest that users and builders take a break until things have settled. For this reason, official nightly builds have been temporarily suspended. We are not asking for bug reports at this time because we know that things are broken. If this seems all too familiar, we’ve done this before. Again, we ask that users of nightly builds take a break, and that third-party builders please suspend your releases for now. Builds at this time only make things harder for us. Really
Dit stond op de xbmc site die nu tijdelijk down is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
Freezerator schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 16:24:
Komt omdat ze bezig zijn met een nieuw stuk software wat die functionaliteit zou vervangen geloof ik.
[...]
Dit stond op de xbmc site die nu tijdelijk down is.
Dat zou kunnen, maar ik heb even 4 oudere builds dan r28276 geprobeerd en er staat nog steeds geen 'video plugins' map bij mijn Add Source lijstje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
raydekok schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:31:
[...]

mijn netwerk heeft hier helemaal niks meet te maken. alles gaat via usb. dus externe harddisk of stel je de vraag of de usb kabel brak zou zijn.
dat is een bug van de intel core i3, ik heb het zelf ook. ligt totaal niet aan xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Mathieuh schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 17:14:
[...]

dat is een bug van de intel core i3, ik heb het zelf ook. ligt totaal niet aan xbmc.
huh een bug? en is die op te lossen?

heb het niet buiten xbmc en ook niet als ik van lokale stations afspeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesiej
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:02
Heeft iemand misschien nog een link naar de laatste xbmc live cd versie de site is al een paar dagen down.

Ik wilde kijken of ik xbmc nu wel op mijn tv aan de praat kan krijgen via tv out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:46
Site down due to lightning strike at datacenter. Back soon.
:'(
had net voordat de site down ging geupgrade naar de laatste revisie (dsplayer). Maar xbmc crasht bij alles wat ik probeer af te spelen. Nu kan ik nergens een mirror vinden voor de dsplayer revisions...

edit: via Google cache de link naar de XBMC-Dsplayer downloadsite gevonden:
http://passion-xbmc.org/gros_fichiers/xbmcdsplayer/index.php

[ Voor 19% gewijzigd door Jazco2nd op 17-03-2010 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:22
Site is weer up, jammer genoeg hadden ze alleen maandbackups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Is er een rss expert icm series en library?

Ik zoek me al 2 dagen rot om eea goed voor elkaar te krijgen, na mijn nieuwe install een aantal maanden geleden alle series weggegooid (kwaliteit was ook niet echt goed) en alleen maar films erop gezet. Nu wil ik weer mijn series oppakken, maar krijg het neit helemaal werkend.

Ik zoek dus een custom RSS (of een gefilterde) om series te downen. Gister heb ik The Pacific 1e ep erop gezet, map vindt de lib wel, maar de aflevering niet (was een dvd (VIDEO_TS)).

Ook met een mapstructuur als
The Pacific/s01/s01e01/VIDEO_TS
The Pacific/s01e01/VIDEO_TS

geeft ie geen aflevering aan.Toen een iso van gemaakt:
The Pacific/Season 1/The.Pacific.s01e01.iso
The Pacific/The.Pacific.s01e01.iso

geeft ook geen sjoege.

Als iemand me (evt. via MSN/Skype) de juiste kant op kan schoppen :+

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roeligan schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:19:
Ik zoek dus een custom RSS (of een gefilterde) om series te downen. Gister heb ik The Pacific 1e ep erop gezet, map vindt de lib wel, maar de aflevering niet (was een dvd (VIDEO_TS)).

Ook met een mapstructuur als
The Pacific/s01/s01e01/VIDEO_TS
The Pacific/s01e01/VIDEO_TS

geeft ie geen aflevering aan.Toen een iso van gemaakt:
The Pacific/Season 1/The.Pacific.s01e01.iso
The Pacific/The.Pacific.s01e01.iso

geeft ook geen sjoege.
Ik kreeg The Pacific ook niet gescraped (met Media Companion). Pas toen ik imdb ipv. tvdb als scraper gebruikte werd ie wel herkend.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Ok, thx, zal de scraper vanaaf even aanpassen.

Ik heb ook het probleem met planet earth, alhoewel dit mkv bestanden zijn, moet ik mkv support ook apart instellen/installeren?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49
planet earth krijg ik er ook niet in, welke scraper ik ook probeerde. Wellicht dat je dat als aparte map moet toevoegen, en dan alleen voor die map imdb als scraper gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Planet Earth heb ik als volgt in de map staan:
  • Planet Earth
    • From.Pole.to.Pole.S01E01.mkv
    • Mountains.S01E02.mkv
    • Fresh.Water.S01E03.mkv
    • etc...
Die werd bij mij prima gescraped met de standaard scraper (tvdb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Weet iemand waar de Fanarts opgeslagen zijn die je download met XBMC? Ik scrape gewoon in XBMC zelf (dat werkt prima voor mij) en heb een screensaver draaien die al mijn fanarts laat zien. Echter ik heb inmiddels een aantal series en films weer verwijderd uit de bibliotheek, maar krijg ze nog wel te zien als de screensaver actief word. Ik kan zo gauw niet zien waar ze vandaan gehaald worden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
xbmc/userdata/thumnails/video/fanart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:09:
xbmc/userdata/thumnails/video/fanart.
Ok zal vanavond eens kijken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
GroteBozewolf schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:40:
[...]

Misschien eens even kijken in de uzg.log en xbmc.log om te zien wat daar gemeld wordt. Post ze allebei even compleet op pastebin.ca en plaats de linkjes hier.
Dag Wolf,

Ik ben nieuw op het gebied van Linux en weet dus niet hoe ik vannuit de commandline een log moet sturen. Misschien dat je me hierbij kan helpen?

Groet,
Fjerpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DarkSide schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:13:
[...]

Ok zal vanavond eens kijken.
Wel even verborgen mappen weergeven aanvinken in xbmc settings, mocht je in xbmc zelf naar deze locatie browsen.

Fanart afbeeldingen worden opgeslagen als .tbn files.

Zie post 2...leuk tooltje om je windows verkenner tbn files als thumbnails te laten weergeven.
Werkt uitstekend... je verkenner thumbnails zijn net groot genoeg om je fanart te kunnen herkennen en evt snel verwijderen.
Fjerpje schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 17:57:
[...]

Dag Wolf,

Ik ben nieuw op het gebied van Linux en weet dus niet hoe ik vannuit de commandline een log moet sturen. Misschien dat je me hierbij kan helpen?

Groet,
Fjerpje
Ga in xbmc naar: system / settings / system / debugging en vink dit aan. (om een debuglog te krijgen)

Herstart xbmc en probeer het xot script te starten. Nu ben je klaar met xbmc.!!

Brows nu naar het xot script en daar vind je een uzg.log file open dit met een texteditor en kopieerplak de inhoud in een http://pastebin.org/ en plaats de link hier.

Het xbmc.log vind je in de xbmc folder (waar ook je userdata bevind), doe hier hetzelfde mee.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2010 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

ik heb nog steeds problemen met het afspelen van homevideos gemaakt in 1080i
bij het afspelen krijg ik allemaal horizontale strepen bij snelle bewegingen.

nu heb ik al heel wat instellingen geprobeerd maar niets lijkt te helpen.

of het ligt aan xbmc of aan mijn instellingen/installatie

is er iemand die een filmpje van mij op zijn xbmc onder linux wil testen?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Zet de deinterlacer eens aan in de video settings dialog.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:01:
[...]

Ga in xbmc naar: system / settings / system / debugging en vink dit aan. (om een debuglog te krijgen)

Herstart xbmc en probeer het xot script te starten. Nu ben je klaar met xbmc.!!

Brows nu naar het xot script en daar vind je een uzg.log file open dit met een texteditor en kopieerplak de inhoud in een http://pastebin.org/ en plaats de link hier.

Het xbmc.log vind je in de xbmc folder (waar ook je userdata bevind), doe hier hetzelfde mee.
Och, juist ja |:( dat is wel vrij logisch ja 8)7

Bedankt voor de info!

Groet,
Fjerpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

bobo1on1 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:55:
Zet de deinterlacer eens aan in de video settings dialog.
ja ik heb alle settings al gehad naar mijn idee. zowel in het video menu van de xbmc settings als in het menu tijdens het afspelen van de video zelf

ik heb een test filmpje online gezet waarin je meteen ziet wat ik bedoel

http://ejdsa.xs4all.nl/test.html kun je deze downloaden en testen

als iemand dat zou willen doen graag want ik wil toch wel zonder trepen eigen filmpjes kunnen kijken via xbmc

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 10:59:
Planet Earth heb ik als volgt in de map staan:
  • Planet Earth
    • From.Pole.to.Pole.S01E01.mkv
    • Mountains.S01E02.mkv
    • Fresh.Water.S01E03.mkv
    • etc...
Die werd bij mij prima gescraped met de standaard scraper (tvdb).
Die tvdb vond weer allerlei andere series niet, dus ik heb direct een andere gekozen.

Iemand die weet waar je met de recente nightly builds de scrapers kan vinden?
Dit is sindskort verplaatst, naar de add-on sectie.. maar op de een of andere manier kan ik die add-on sectie echt nergens vinden.
Waarschijnlijk kijk ik er grandioos overheen :).
Van het forum zijn veel topics verdwenen, dus daar heb ik nu ook weinig aan.

De menu-indeling vind ik sowieso al niet geweldig in xbmc. Maar als het eenmaal draait is het prima.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 17-03-2010 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:25

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

ik weet niet of dit al bekend is, maar in het plex-kamp heeft iemand een database editor gemaakt (OSX only) waarmee je eenvoudig de gescrapete data kunt bewerken. er is ook een XBMC variant voor.
erg handig ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:51
Zjemm schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 19:05:
[...]

ja ik heb alle settings al gehad naar mijn idee. zowel in het video menu van de xbmc settings als in het menu tijdens het afspelen van de video zelf

als iemand dat zou willen doen graag want ik wil toch wel zonder trepen eigen filmpjes kunnen kijken via xbmc
Filmpje even gechecked, wel onder Windows XP.
Bij mij deed hij het direkt goed, maar mijn Interlace-optie staat ingesteld op 'Auto'.
Zet ik hem op 'None', dan krijg ik direkt jouw horizonale lijntjes :)
job schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:00:
[...]

Iemand die weet waar je met de recente nightly builds de scrapers kan vinden?
Dit is sindskort verplaatst, naar de add-on sectie.. maar op de een of andere manier kan ik die add-on sectie echt nergens vinden.
Waarschijnlijk kijk ik er grandioos overheen :).
Van het forum zijn veel topics verdwenen, dus daar heb ik nu ook weinig aan.

De menu-indeling vind ik sowieso al niet geweldig in xbmc. Maar als het eenmaal draait is het prima.
Ik heb er ook effe lopen achter zoeken, die Add-ons.
Waarschijnlijk gebruik je niet PM3.HD of Confluence als skin? ;)

Stel één van die 2 eens in, andere skins zijn nog niet aangepast om deze optie in het Settings-menu te tonen. :)

[ Voor 73% gewijzigd door Fire69 op 17-03-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Fire69 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 21:28:

Ik heb er ook effe lopen achter zoeken, die Add-ons.
Waarschijnlijk gebruik je niet PM3.HD of Confluence als skin? ;)
Helemaal correct.
Stel één van die 2 eens in, andere skins zijn nog niet aangepast om deze optie in het Settings-menu te tonen. :)
Dacht al zoiets.. maar kon het ook in PM3.HD ook niet vinden, in confluence zie ik het meteen. Thnx.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 17-03-2010 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Hij scraped nu wel de series planet earth en the pacific, scraper op imdbtv gezet. Vreemde vond ik wel dat hij de hoofdmap wel herkende en ook de icons voor de juiste serie scrapte, maar dus niet de inhoud :?

Ach, werkt nu, dus ik ben wee happy. Iemand nog een idee over RSS voor series, zie op google door de bomen het bos niet meer.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
RSS voor series? Hoe bedoel je? Een soort online tv-gids?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryber
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 17:28

Ryber

'Raaiber'

Ik draai zelf thuis de laatste nightly build van XBMC, echter zit hier geen SVN repo installer in.
Als ik deze download, en hem bij scripts plaats zie ik hem niet onder programma's..
Heeft iemand anders hier ook last van (gehad) en evt een oplossing?

Core i9 9900k // Nvidia RTX3070 // AOC AG352UCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Ryber schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 08:37:
Ik draai zelf thuis de laatste nightly build van XBMC, echter zit hier geen SVN repo installer in.
Als ik deze download, en hem bij scripts plaats zie ik hem niet onder programma's..
Heeft iemand anders hier ook last van (gehad) en evt een oplossing?
Zet hem dan eens onder plug-ins... een maak dan eens een link naar de plugin folder bij programs.

Scripts zijn scripts... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:39
anandus schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 08:27:
RSS voor series? Hoe bedoel je? Een soort online tv-gids?
Hoe ik het doe:
- Persoonlijke RSS feed aanmaken met de series die ik volg via http://mytvnzbrss.com.
- SABnzbd gebruiken als downloadclient
- De RSS feed invullen in SABnzbd
- In SABnzbd heb ik als downloadlocatie staan: d:\SABnzbd+\Complete
- In SABnzbd heb ik de optie "Series Sorting" aangevinkt en ingesteld op "d:\TV Shows/%sn/Season %s/".

Dit zorgt ervoor dat een nieuwe aflevering van Lost automatisch wordt geplaatst in "D:\TV Shows\Lost\Season 6" en een nieuwe aflevering van "The Good Wife" in "D:\TV Shows\The Good Wife\Season 1".
Precies zoals mijn XBMC mediacenter machientje ze wil hebben :)

Daarnaast heb ik een scriptje gemaakt dat automatisch de ondertitels van bierdopje.com ophaalt van de tv series.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 14:46
Ik heb een ION systeem gekocht en nu heb ik wat vragen tbt het installeren van XBMC.
Het moet een systeem voor in de slaapkamer worden, dus mijn eerste gedachte was om XBMC Live te installeren op de SSD. Maar wat ik ook graag wil is een browser om eventueel te internetten op tv.
Nu is mijn vraag (aangezien ik geen niet veel van Linux weet) of het mogelijk is om Ubuntu te installeren,
daarop XBMC en met opstarten deze meteen in XBMC te laten starten.
En als ik dan wil internetten dan ik dan XBMC kan afsluiten en een browser starten.

Iemand een gedachten of een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
Mr_Blobby schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:30:
[...]

Hoe ik het doe:
- Persoonlijke RSS feed aanmaken met de series die ik volg via http://mytvnzbrss.com.
- In SABnzbd heb ik de optie "Series Sorting" aangevinkt en ingesteld op "d:\TV Shows/%sn/Season %s/".

Dit zorgt ervoor dat een nieuwe aflevering van Lost automatisch wordt geplaatst in "D:\TV Shows\Lost\Season 6" en een nieuwe aflevering van "The Good Wife" in "D:\TV Shows\The Good Wife\Season 1".

Daarnaast heb ik een scriptje gemaakt dat automatisch de ondertitels van bierdopje.com ophaalt van de tv series.
Kun je dan ook aangeven of je de 720p versie wil downloaden?

Edit: ja dat kan, vink aan: Only show x264 or better

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Laatst online: 30-08 20:57
Klik, klik en je ziet:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
x264 options:
Only show x264 or better
Don't show x264
Show x264 and non-x264
What is x264?

If an episode is x264, it is High-Definition.
x264 is the open source encoder for HD material.
A normal episode is 350MB, a HD version can be bigger than 1GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:27

The Executer

Lekker belangrijk!

Gister XMBC Live gedownload voor mijn HTPC. Deze gebrand en geboot, maar helaas loopt hij gelijk vast als hij eenmaal binnen XMBC is. Ik kan 1 optie omhoog/beneden, en dan is het mis. Ook omschakelen naar console lukt niet, het hele systeem hangt op dat moment. Dacht eerst dat het lag aan het feit dat ik nog geen HDD had geplaatst, maar volgens de wiki van XMBC is het niet nodig. Ook nog getest met een Ubuntu live cd, ook deze loopt vast zodra hij eenmaal alles gestart heeft. Beetje jammer. Iemand ervaring?

Specs:
Proc: Intel i3 530
RAM: 2 GB Kingston
Mobo: Gigabyte GA-H55M-UD2H
DVD: Sony sata brander

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:51
[...]

Hoe ik het doe:

Probeer eens Sick Beard (http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=63591). Geen gekut met rss feeds etc. gewoon mapje aangeven, series aangeven die je wilt hebben. En elke nacht rond 4 uur worden de series die die avond in de US zijn uitgezonden voor je gedownload. Zit ook een rename optie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

[...]

Hoe ik het doe:

Thx, welk scriptje heb je hiervoor gemaakt?

Kun je een voorkeur dan aangeven voor x264 of niet? Er staat wel wel laten zien, neit laten zien of allebei, maar als je allebei doet, geeft ie dan voorkeur aan wel x264?

edit
Of kun je dit in XBMC instellen? Hmmm vanmiddag thuis maar eens even kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Roeligan op 18-03-2010 12:04 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
terracide schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:20:
Ik heb een ION systeem gekocht en nu heb ik wat vragen tbt het installeren van XBMC.
Het moet een systeem voor in de slaapkamer worden, dus mijn eerste gedachte was om XBMC Live te installeren op de SSD. Maar wat ik ook graag wil is een browser om eventueel te internetten op tv.
Nu is mijn vraag (aangezien ik geen niet veel van Linux weet) of het mogelijk is om Ubuntu te installeren,
daarop XBMC en met opstarten deze meteen in XBMC te laten starten.
En als ik dan wil internetten dan ik dan XBMC kan afsluiten en een browser starten.

Iemand een gedachten of een suggestie?
Ik weer zelf ook niet alles van Linux, maar dit is een makkie :). Je kan in het inlogscherm van ubuntu instellen dat je direct naar XBMC boot. Je stelt XBMC dan in als windowmanager. Als je wilt surfen sluit je XBMC af en kun je inloggen in gnome of kde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
Ik heb nu lekker alles werkend, mede door de weer werkende XBMC site. Ik draai een nieuwe Nightly Build met Rapier Skin.

Nog een ding. Als ik bij een film bij movie information op 'trailer' druk gaat hij gewoon terug naar mijn Library. Dit komt neem ik aan omdat ik geen trailer naast de film in de map heb staan.

Nu zou ik het liefst bij het browsen van mijn files meteen de trailers in een klein venster bij de filminformatie hebben staan. Wat ook kan is een plugin/script met button die automatisch de trailer van mijn film kan opzoeken en streamen. Bestaat er zoiets?

Ook heb ik last van groene strepen in de trailers. Weet iemand hoe je dit probleem verhelpt?

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/21orgjp.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door kikibu op 18-03-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Sillymidget schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:34:
[...]

Probeer eens Sick Beard (http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=63591). Geen gekut met rss feeds etc. gewoon mapje aangeven, series aangeven die je wilt hebben. En elke nacht rond 4 uur worden de series die die avond in de US zijn uitgezonden voor je gedownload. Zit ook een rename optie in.
Sick Beard features include:
automatic torrent/NZB download for new episodes doet mijn rss feed al
XBMC library updates and NFO/TBN generation elke keer als xbmc start wordt mijn library al geupdate
renames episode files for any show wil ik niet, want dan kan ik niet automatisch de juiste ondertitels voor mijn tv-series via bierdopje.com downloaden
sends NZBs directly to SABnzbd, prioritizes and categorizes them properly SABnzbd heeft de rss feed al
available for any platform, uses simple HTTP interface SABNzbd heeft al een prima web interface
can notify XBMC or use Growl to notify any OSX/Windows PC when new episodes are downloaded niet nodig
specials and double episode support heeft mijn rss feed ook

Alles wat Sick Beard doet is wat ik nu al heb, dus ik zie er geen meerwaarde in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:21
[...]
Zou je dat scriptje willen delen? Is misschien wel een leuke aanvulling voor dit script: http://sourceforge.net/projects/nzbgetter/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
wmn79 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 14:43:
[...]

Zou je dat scriptje willen delen? Is misschien wel een leuke aanvulling voor dit script: http://sourceforge.net/projects/nzbgetter/
Ik wil het script best delen, maar het is in Python geschreven zodat het zou kunnen worden opgenomen in het XBMC Opensubtitles_OSD script.
Maar de schrijver van dat script wil geen taalspecifieke sites (zoals bierdopje) opnemen in het script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:25

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Mr_Blobby schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 16:05:
[...]
Ik wil het script best delen, maar het is in Python geschreven zodat het zou kunnen worden opgenomen in het XBMC Opensubtitles_OSD script.
Maar de schrijver van dat script wil geen taalspecifieke sites (zoals bierdopje) opnemen in het script.
ik ben ook geïnteresseerd!

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:46
[...]

Hoe ik het doe:

Zelfde doe ik met uTorrent, is wel een stuk simpeler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 02:24
Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:19:
Mijn UZG script werkt niet helemaal lekker meer. Krijg alleen de top 50 programma's van de NOS.
Hebben meerdere mensen hier last van?
Heb je toevallig de laatste channel updates al gedownload via de auto update feature?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
ik heb net mijn xbmc geüpdate naar xbmc-r28256-trunk nightly build voor dxva ondersteuning. al mijn instellingen etc zijn niet verloren gegaan en is goed geüpdate:)
als ik zonder dvxa mijn hd films afspeel(mkv) dan doet alles het prima(hoge cpu belasting 60-90%).
als ik dvxa inschakel, gaat me cpu belasting netjes omlaag naar rond 10-15%. dus dat werkt! maar heb een probleem.. ik heb dan alleen zwart beeld:( geluid en subs doen het perfect alleen beeld is zwart...

specs:
win7 32bit,
amd 7750 BE
Ati 5770 en nieuwste drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:30
Goed voor dat ik een heel topic ga doorspitten :P ik heb deze week mijn PS3 verkocht en ga dus een Mediacenter bouwen en zat aan deze of Media Portal te denken , maar nu mijn grote vraag hou gaat deze om met Blu Ray's ?? mijn ps3 wilde nog wel eens moeilijk doen met de Subtitles vanuit een ISO file. Ik neem aan dat deze ISO leest en dan ook gewoon de subs kan pakken ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Zjemm schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 19:05:
[...]

iemand die dit nog onder linux kan testen?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
kikibu schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:27:
Ook heb ik last van groene strepen in de trailers. Weet iemand hoe je dit probleem verhelpt?

[afbeelding]
Ja, dxva uitzetten of geen mov (quicktime) bestanden afspelen.
Of wachten tot het gefixed is.
Dit probleem is een gevolg van de beta dxva ondersteuning.
sipaan schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 18:28:
ik heb net mijn xbmc geüpdate naar xbmc-r28256-trunk nightly build voor dxva ondersteuning. al mijn instellingen etc zijn niet verloren gegaan en is goed geüpdate:)
als ik zonder dvxa mijn hd films afspeel(mkv) dan doet alles het prima(hoge cpu belasting 60-90%).
als ik dvxa inschakel, gaat me cpu belasting netjes omlaag naar rond 10-15%. dus dat werkt! maar heb een probleem.. ik heb dan alleen zwart beeld:( geluid en subs doen het perfect alleen beeld is zwart...
Kan het zo snel niet terugvinden op het xbmc forum, het draadje over dxva is dus ook door de crash verdwenen. Maar het staat me bij dat dit werd veroorzaakt door de combi dxva en ati(drivers)... Of het is het probleem dat het alleen bij specifieke bestandsopmaken voorkomt
Wat je er aan kan doen?? Het probleem melden op het xbmc forum.. en wachten totdat het gefixed is.. het is natuurlijk geen af product.. ze zijn nog maar 2 weken aan het knutselen met dxva :)

Wees bij aanmelden daar wel wat scheutiger met informatie.. Welke exacte driver versie.. Wat voor mkv bestand? mkv is een container.. de bestanden die erin zitten kunnen nog best varieren.

[ Voor 72% gewijzigd door job op 18-03-2010 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieBadmutS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-08 07:59
Ik heb nog een vraagje waar ik niet uitkom. Zijn streams van silverlight ook te streamen. Ik wil graag de stream van http://www.sbs6.nl/web/show/id=306611/langid=43 streamen via de xbox. Alleen lukt het me nog niet echt. Iemand een idee hoe een stream hiervoor te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
job schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 18:45:
[...]

Ja, dxva uitzetten of geen mov (quicktime) bestanden afspelen.
Of wachten tot het gefixed is.
Dit probleem is een gevolg van de beta dxva ondersteuning.
Thx.

Bestaat er trouwens iets als een 'get trailer' button? Ik gebruik de Rapier skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Elke skin heeft een trailer button in DialogVideoInfo maar dit is niet om te downloaden maar het afspelen van trailers die je bij je bestanden hebt staan.

Trailers downloaden kun weer je met Apple Movie Trailers script of plugin. krijg je er gelijk een trailer thumb en nfo file bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat topics doorgebladerd maar zie het niet staan.

Heb nu een poosje een ION HT 330 met 2 GB / Ubuntu full en XBMC in gebruik.. maar tot nu toe met max 720P MKV en ISO bestanden.. vandaag voor het eerst wat films in 1080P gezien en het lijkt wel of er op 2/3 van het scherm iets 'hapert'

Draait die ION wel lekker met 1080P films ? of moet er iets ingesteld worden ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Mr_Blobby schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 16:05:
[...]
Hier nog een die zeer geinteresseerd is!

Raar dat hij trouwens geen taalspecifieke sites wil opnemen. Is toch alleen maar een extra meerwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Zjemm schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 18:38:
[...]

iemand die dit nog onder linux kan testen?
Werkt prima met de bob deinterlacer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:51
Mr_Blobby schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 14:25:
[...]
Sick Beard features include:
automatic torrent/NZB download for new episodes doet mijn rss feed al
XBMC library updates and NFO/TBN generation elke keer als xbmc start wordt mijn library al geupdate
renames episode files for any show wil ik niet, want dan kan ik niet automatisch de juiste ondertitels voor mijn tv-series via bierdopje.com downloaden
sends NZBs directly to SABnzbd, prioritizes and categorizes them properly SABnzbd heeft de rss feed al
available for any platform, uses simple HTTP interface SABNzbd heeft al een prima web interface
can notify XBMC or use Growl to notify any OSX/Windows PC when new episodes are downloaded niet nodig
specials and double episode support heeft mijn rss feed ook

Alles wat Sick Beard doet is wat ik nu al heb, dus ik zie er geen meerwaarde in.
Misschien voor jou nu niet, omdat je alles nu werkend hebt. Maar voor mensen die nu alles met de hand doen, is Sickbeard een makkelijkere oplossing. Omdat het veel dingen automatisch doet.
Het downloaden van SD materiaal als er geen HD beschikbaar is. En als de HD versie beschikbaar is, download hij die daarna automatisch.
Een serie toevoegen waarbij al een seizoen of meer beschikbaar is en in "backlog" mode zetten, waarbij hij alle afleveringen voor je download.
Het kunnen zien wanneer een seizoen of aflevering weer begint.

Ik heb zelf een script gemaakt die de series renamed en de oude naam in een database zet. Deze oude naam gebruikt hij bij het zoeken naar subtitles. Zo is mijn file structuur netjes en download hij toch altijd de juiste ondertiteling.
Pagina: 1 ... 11 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.