Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:14
Ik gebruik NZB-TV en Sabnzb, deze werken mooi samen met Newzbin.com.
Gaat allemaal netjes zo. Normaal wordt alles ook automatisch naar een .nfo gescraped, maar dat werkt momenteel niet zo schitterend, thetvdb.com werkt niet zo goed mee de laatste tijd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kikibu schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 19:55:
[...]

Thx.

Bestaat er trouwens iets als een 'get trailer' button? Ik gebruik de Rapier skin.
Als je het youtrailer-script hebt dan kunnen sommige skins dat script gebruiken om de trailers te tonen (als je geen zin hebt om vanalles trailers te downloaden).

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Mag ik weten waarom er geen optie 'Andere Linuxdistributie' in de poll staat? Ik heb een non-Ubuntu Linux geïnstalleerd op m'n AppleTV en daarop Xbmc draaien.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:30

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
@ Borromini, geen idee eigenlijk, maar heb gedeeltelijk de poll aangepast zodat, ook jouw keuze gemaakt kan worden. Het is natuurlijk niet helemaal netjes, maar zo blijven de stemmen die al gegeven zijn behouden en ik vermoed dat de XBMC ervaring tussen de verschillende distributies niet zo heel erg zal verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:53

_Apache_

For life.

Mr_Blobby schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:30:
[...]

Hoe ik het doe:
- Persoonlijke RSS feed aanmaken met de series die ik volg via http://mytvnzbrss.com.
- SABnzbd gebruiken als downloadclient
- De RSS feed invullen in SABnzbd
- In SABnzbd heb ik als downloadlocatie staan: d:\SABnzbd+\Complete
- In SABnzbd heb ik de optie "Series Sorting" aangevinkt en ingesteld op "d:\TV Shows/%sn/Season %s/".

Dit zorgt ervoor dat een nieuwe aflevering van Lost automatisch wordt geplaatst in "D:\TV Shows\Lost\Season 6" en een nieuwe aflevering van "The Good Wife" in "D:\TV Shows\The Good Wife\Season 1".
Precies zoals mijn XBMC mediacenter machientje ze wil hebben :)

Daarnaast heb ik een scriptje gemaakt dat automatisch de ondertitels van bierdopje.com ophaalt van de tv series.
Ik begrijp aan je naamconventie dat je hier nog een stapje category-directory-sorting tussen hebt zitten? Heb het hier nu exact zo ingesteld, ben benieuwd wat er volgende week gebeurd als de feed binnenkomt.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:07
Mr_Blobby schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:30:
[...]

Daarnaast heb ik een scriptje gemaakt dat automatisch de ondertitels van bierdopje.com ophaalt van de tv series.
Ik doe ongeveer helemaal het zelfde alleen met myepisodes en leecher http://ashysoft.wordpress.com/

Maar het downloaden van ondertitels doe ik altidj nog zelf, zou je het script willen delen?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:46
Heb al gezocht, maar ik kom niet echt iets tegen. Maar wat ik dus wil weten, is er een mogelijkheid om vanaf een iPhone XBMC te starten. Ik heb wel de mogelijkheid om hem te bedienen via de remote app, maar XBMC moet opgestart zijn vanwege de ingebouwde webserver.

Dus een andere iphone app die remote apps kan aftrappen mag ook eigenlijk, daar eens op searchen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 11:19
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:16:
Ik heb wat topics doorgebladerd maar zie het niet staan.

Heb nu een poosje een ION HT 330 met 2 GB / Ubuntu full en XBMC in gebruik.. maar tot nu toe met max 720P MKV en ISO bestanden.. vandaag voor het eerst wat films in 1080P gezien en het lijkt wel of er op 2/3 van het scherm iets 'hapert'

Draait die ION wel lekker met 1080P films ? of moet er iets ingesteld worden ofzo ?
Bij mij haperde het hele beeld, het geheugen stond nog niet op dual channel.
Bedoel je dat de rest van het beeld wel goed loopt maar dus een strook niet?

Probeer in dat geval eens een andere HDMI kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 14:46

Heb nu een poosje een ION HT 330 met 2 GB / Ubuntu full en XBMC in gebruik.. maar tot nu toe met max 720P MKV en ISO bestanden.. vandaag voor het eerst wat films in 1080P gezien en het lijkt wel of er op 2/3 van het scherm iets 'hapert'

Draait die ION wel lekker met 1080P films ? of moet er iets ingesteld worden ofzo ?
Je moet volgens mij hardware acceleratie instellen. Standaard gaat ie over de cpu. Kijk eens als je hem afspeeld of je cpu niet 100% is. Die zou rond de 25% moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:42
Weet iemand of het mogelijk is om open subtitles aan je afstandsbediening te koppelen in de keymap.xml?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57

Zet de desktop effects uit in gnome.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HEY_DUDE schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:59:
Weet iemand of het mogelijk is om open subtitles aan je afstandsbediening te koppelen in de keymap.xml?
Yep, gebruik build in function om script te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
ConZito schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:09:
Heb al gezocht, maar ik kom niet echt iets tegen. Maar wat ik dus wil weten, is er een mogelijkheid om vanaf een iPhone XBMC te starten. Ik heb wel de mogelijkheid om hem te bedienen via de remote app, maar XBMC moet opgestart zijn vanwege de ingebouwde webserver.

Dus een andere iphone app die remote apps kan aftrappen mag ook eigenlijk, daar eens op searchen :+
Misschien is het mogelijk om de ingebouwde webserver als deamon te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:39
_Apache_ schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 08:35:
[...]

Ik begrijp aan je naamconventie dat je hier nog een stapje category-directory-sorting tussen hebt zitten? Heb het hier nu exact zo ingesteld, ben benieuwd wat er volgende week gebeurd als de feed binnenkomt.
Ik maak geen gebruik van de categories in SABnzbd.
Door het aanvinken van "Series Sorting" en als "Sort String" in te vullen: "d:\TV Shows/%sn/Season %s/" gaat het automatisch goed. SABNZBD weet automatisch alle relevante informatie uit de filenaam te halen en daardoor kan je variabelen gebruiken, zoals: %sn = Show Name en %s = Season Number. Mijn folderstructuur voor tv series is zoals XBMC het graag wil hebben, alleen met "Season" folders ertussen.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
lowfi schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:12:
[...]

Misschien is het mogelijk om de ingebouwde webserver als deamon te draaien?
Windows gebruiker ;) Dus dat zit er dan weer niet in, heb natuurlijk wel services, maar ik heb alleen dat deel van XBMC nodig. Snap niet zo goed dat ze het zo hebben opgelost. Bij Apple iTunes zit in ieder geval een aparte service die dit voor iTunes remote doet.

Nu heb ik nog een een Logitech diNovo mini, maar die wil ik eigenlijk zoveel mogelijk laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

alexkroeze schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 08:26:
@ Borromini, geen idee eigenlijk, maar heb gedeeltelijk de poll aangepast zodat, ook jouw keuze gemaakt kan worden. Het is natuurlijk niet helemaal netjes, maar zo blijven de stemmen die al gegeven zijn behouden en ik vermoed dat de XBMC ervaring tussen de verschillende distributies niet zo heel erg zal verschillen.
Toch bedankt voor de moeite, nu kan ik stemmen :).

Edit: blijkbaar werd de optie 'Ubuntu minimal' gewoon uitgebreid, is het niet mogelijk een extra keuze toe te voegen? O-)

Edit 2: ok, blijkbaar technisch niet mogelijk. Too bad :).

[ Voor 15% gewijzigd door Borromini op 20-03-2010 00:35 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bobo1on1 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:07:
[...]

Zet de desktop effects uit in gnome.
heb ik gedaan.. lijkt idd weg 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terracide schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:05:
[...]

Je moet volgens mij hardware acceleratie instellen. Standaard gaat ie over de cpu. Kijk eens als je hem afspeeld of je cpu niet 100% is. Die zou rond de 25% moeten zijn.
moet ik dat in de bios instellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
XBMC gebruikt VDPAU automatisch als libvdpau is geinstalleerd.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryber
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 17:28

Ryber

'Raaiber'

Zerveza schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 08:52:
[...]

Zet hem dan eens onder plug-ins... een maak dan eens een link naar de plugin folder bij programs.

Scripts zijn scripts... ;-)
Sorry mijn fout,
Ik had het hier verkeerd neergezet.
De SVN Repo installer staat onder plugins/programs/
En heb een aantal scripts in het Script mapje staan.
Alleen ziet XBMC geen van alle. Ik draai overigens een van de meest recente opengl builds ( 28111 geloof ik ) en ben momenteel aan het updaten naar 28677, misschien dat dat het probleem oplost.

Core i9 9900k // Nvidia RTX3070 // AOC AG352UCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:46
ConZito schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:43:
[...]

Windows gebruiker ;) Dus dat zit er dan weer niet in, heb natuurlijk wel services, maar ik heb alleen dat deel van XBMC nodig. Snap niet zo goed dat ze het zo hebben opgelost. Bij Apple iTunes zit in ieder geval een aparte service die dit voor iTunes remote doet.

Nu heb ik nog een een Logitech diNovo mini, maar die wil ik eigenlijk zoveel mogelijk laten liggen.
Je kan HFS gebruiken. Is een zeer lichte en makkelijk/goed in te stellen fileserver. Die draait bij mij standaard. Verder gebruik ik gewoon Teamviewer op mijn laptop als ik iets wil veranderen op mijn htpc. Als je toch de server van xbmc wil zou je teamviewer kunnen gebruiken om XBMC remote op te starten.
In theorie zou je met je mobieltje naar de site van teamviewer kunnen gaan, inloggen op de site (dan is een account dus wel nodig) en zo xbmc opstarten.

Andere optie: via HFS zou het ook mogelijk zijn om je htpc aan te zetten (bij mij staat hij altijd in de slaapstand, xbmc slaapt dus ook, dus pc aan = xbmc actief). Wake On Lan was bij mij alleen niet zo handig omdat mijn htpc ook random aanging, mogelijk door mijn ZyXel router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:19
ConZito schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:09:

Gaat het er alleen om om XBMC op te starten, of wil je de pc ook op kunnen starten? In het eerste geval: er is van Logitech een remote mouse applicatie waarmee je Iphone dus een touchpad wordt en je je pc op die manier remote kunt bedienen. Dan kun je zelf XBMC op die manier opstarten. Als je ook je pc op wilt starten zijn er ook WOL tooltjes voor de iphone beschikbaar. Ik weet even niet meer uit m'n hoofd of XBMC remote ook WOL ondersteunt. iPENG doet dat in ieder geval wel voor Squeezebox. (kan het nu niet even bekijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
xburchartz schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:13:
[...]

Gaat het er alleen om om XBMC op te starten, of wil je de pc ook op kunnen starten? In het eerste geval: er is van Logitech een remote mouse applicatie waarmee je Iphone dus een touchpad wordt en je je pc op die manier remote kunt bedienen. Dan kun je zelf XBMC op die manier opstarten. Als je ook je pc op wilt starten zijn er ook WOL tooltjes voor de iphone beschikbaar. Ik weet even niet meer uit m'n hoofd of XBMC remote ook WOL ondersteunt. iPENG doet dat in ieder geval wel voor Squeezebox. (kan het nu niet even bekijken).
Weet ik, maar dan moet ik tussen twee apps gaan schakelen en echt gaan muizen (wat echt te kut werkt IMHO) en dan druk ik liever op het "MCE" icoontje van m'n diNovo welke dan XBMC start. Ik ga denk ik een USB-button scoren met een custom toewijsbare taak. ;)

PC staat gelukkig altijd aan, dus dat scheelt inderdaad weer een stap. Maar een app met custom toewijsbare knoppen die acties uitvoeren op m'n PC. Lijkt me opzich geen issue vanaf een iPhone met een client op de PC.

Punt is namelijk dat ik drie kijkprofielen van ATI heb, 24Hz, 50Hz en 60Hz (met bijbehorende audio syncs). Profiel kiezen is automatisch XBMC starten, dus eigenlijk moet ik het ATI profile remote activeren. Gebruik nu hotkeys, maar ik wil mn diNovo niet gebruiken, maar mn iPhone. Is gewoon een simpel batchfiletje dat gestart moet worden.

Zeikerd ben ik he :P

[ Voor 22% gewijzigd door ConZito op 19-03-2010 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
iemand al een idee? ik krijg nog steeds schokken bij films kijken. de films staan op een externe harddisk (usb) ik draai windows 7 op het volgende systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Belkin Mini Bluetooth Adapter€ 10,-€ 10,-
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 35,20€ 35,20
1Gigabyte GA-H55M-UD2H€ 85,70€ 85,70
1Hitachi Deskstar 7K1000.B HDT721010SLA360, 1TB€ 71,-€ 71,-
1Intel Core i3 530€ 98,90€ 98,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 85,-€ 85,-
1Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty)€ 36,95€ 36,95
1Scythe Big Shuriken€ 25,-€ 25,-
1Silverstone Grandia GD05B€ 70,34€ 70,34
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 518,09

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ryber schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:10:
[...]

Sorry mijn fout,
Ik had het hier verkeerd neergezet.
De SVN Repo installer staat onder plugins/programs/
En heb een aantal scripts in het Script mapje staan.
Alleen ziet XBMC geen van alle. Ik draai overigens een van de meest recente opengl builds ( 28111 geloof ik ) en ben momenteel aan het updaten naar 28677, misschien dat dat het probleem oplost.
Nope,,
Ok I finally have the lowdown on what is going on with the current builds. It seems that only the Xbox branch is unaffected. The problems most people are having and the reason the devs have asked us not to do builds right now is because Python is broken in all current builds. Python is what is used as the scripting language to gives you all the cool plug-ins. Which means 90% of all plug-ins are broken right now. So the auto-updaters and stuff will not work until fixed. They are also going to be removing ALL non-essential plug-ins soon and any plug-in not installed will download as needed. So if you don't care about the plug-ins then feel free to use my builds. So 28677 is uploaded and ready to go.
bron:
http://www.sshcs.com/xbmc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:41
sipaan schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 18:28:
ik heb net mijn xbmc geüpdate naar xbmc-r28256-trunk nightly build voor dxva ondersteuning. al mijn instellingen etc zijn niet verloren gegaan en is goed geüpdate:)
als ik zonder dvxa mijn hd films afspeel(mkv) dan doet alles het prima(hoge cpu belasting 60-90%).
als ik dvxa inschakel, gaat me cpu belasting netjes omlaag naar rond 10-15%. dus dat werkt! maar heb een probleem.. ik heb dan alleen zwart beeld:( geluid en subs doen het perfect alleen beeld is zwart...

specs:
win7 32bit,
amd 7750 BE
Ati 5770 en nieuwste drivers.
please iemand hier een oplossing voor? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:46
Op WinXP werkt films afspelen met DSplayer vrijwel niet meer bij revisions na 28016. Komt doordat de devs enorm veel gerommeld hebben om bugs voor Win7 te fixen.
Rottig voor de DSplayer-versie ontwikkelaar(s). Zij moeten nu uitzoeken wat er misgaat op XP.

Binnenkort komt er trouwens weer een nieuwe lichte skin uit, gemaakt door de topicstarter van dit forum: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=58081&page=26
wel gebaseerd op Aeon, maar niet de zoveelste Aeon mod. Zijn nog uit te brengen skin zou veel kleiner zijn dan de huidige beschikbare mods en veel stabieler dan Aeon. Er is nog geen website of forum van..

[ Voor 13% gewijzigd door Jazco2nd op 19-03-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Ik zit nog steeds met het probleem dat oa de banners van mijn series heeeel langzaam geladen worden, echt tientallen seconden. De rest van XBMC draait wel heel erg vlot...

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:22
sipaan schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 19:26:
[...]

please iemand hier een oplossing voor? :'(
Is toch al verteld..
Reden is dat dxva ondersteuning nog niet af is, en dus niet lekker werkt. dxva uitzetten en wachten totdat ze de tientallen problemen die dxva oplevert gefixed zijn.

Jij kiest nu voor een optie die nog niet af is (dxva dus). Als het werkt, mooi.. als het niet werkt.. jammer dan en wachten totdat het werkt.

[ Voor 55% gewijzigd door job op 20-03-2010 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Ok, vaag...

Mijn series werken dus nog steeds niet lekker.

mappen sturctuur:

Planet Earth\planet.earth.s01e01....

Ik had hier 2 afleveringen instaan, werden van de week juist gescraped. Nu de andere delen in de folder staan, maar zowel met update als scan for new content ziet ie geen nieuwe afleveringen. Zelfde met spartacus blood and sand.

Ik heb 4 scrapers voor tv staan, alle 4 geprobeerd, maar helaas, no go.Iemand een idee wat ik fout doe?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ik heb net xbmc op mijn nieuwe dell studio 15 geinstalleerd.
het programma werkt maar het beeld blijft zwart als ik een film afspeel.
foto's gaan wel goed.
avi's, flv's, dvd's, apple's movie trailer allemaal geen beeld.
wel geluid, en control knoppen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 21:22
Begin eerst eens te vertellen welke versie je van xbmc geinstalleerd hebt?
Stable? nightly build?
xbmc onder windows? of onder linux?
indien windows, directx (webinstaller??) of opengl?
dxva aanstaan?

welke videochip zit er in je dell?

Begin altijd eerst met de stable, deze zou altijd moeten werken.

[ Voor 55% gewijzigd door job op 20-03-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
Goed, ben er al een hele tijd mee bezig maar ik kom er niet uit. Daarom eerst deze vraag: wie met een Asrock Ion 330-HT heeft het voor elkaar om de knoppen op de bijbehorende remote aan te passen?

Zo heeft bijvoorbeeld de 'i' (infoknop) bij mij in XBMC geen functie, terwijl ik die wil laten overeenkomen met de 'i' op het toetsenbord. En zo zijn er nog wel meer knoppen die ik zo willen gebruiken, zoals de rood, groene, gele en blauwe teletekstknoppen.

Ik heb al wat lopen frotten met eventghost en met intelliremote, maar ik kom er gewoon niet uit. Iemand dit al wel voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Westmania schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 15:28:
Goed, ben er al een hele tijd mee bezig maar ik kom er niet uit. Daarom eerst deze vraag: wie met een Asrock Ion 330-HT heeft het voor elkaar om de knoppen op de bijbehorende remote aan te passen?

Zo heeft bijvoorbeeld de 'i' (infoknop) bij mij in XBMC geen functie, terwijl ik die wil laten overeenkomen met de 'i' op het toetsenbord. En zo zijn er nog wel meer knoppen die ik zo willen gebruiken, zoals de rood, groene, gele en blauwe teletekstknoppen.

Ik heb al wat lopen frotten met eventghost en met intelliremote, maar ik kom er gewoon niet uit. Iemand dit al wel voor elkaar?
Ik gebruik LM Remote Keymap op mijn Asrock 330HT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Dank, ik ga het proberen. Nog tips bij het instellen? Is de gratis versie voldoende?

EDIT: Dit werkt inderdaad! Thanks.

[ Voor 5% gewijzigd door Westmania op 20-03-2010 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:14
Roeligan schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:42:
Ok, vaag...

Mijn series werken dus nog steeds niet lekker.

mappen sturctuur:

Planet Earth\planet.earth.s01e01....

Ik had hier 2 afleveringen instaan, werden van de week juist gescraped. Nu de andere delen in de folder staan, maar zowel met update als scan for new content ziet ie geen nieuwe afleveringen. Zelfde met spartacus blood and sand.

Ik heb 4 scrapers voor tv staan, alle 4 geprobeerd, maar helaas, no go.Iemand een idee wat ik fout doe?
Gebruik je één van de recente builds (laatste paar weken)?

Zo ja, dan zit je waarschijnlijk met het algemene probleem van XBMC.
Er is momenteel een hoop mis met de svn-versies van XBMC. Probeer het eens met een versie van een maand of 2 geleden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
job schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 14:00:
Begin eerst eens te vertellen welke versie je van xbmc geinstalleerd hebt?
Stable? nightly build?
xbmc onder windows? of onder linux?
indien windows, directx (webinstaller??) of opengl?
dxva aanstaan?

welke videochip zit er in je dell?

Begin altijd eerst met de stable, deze zou altijd moeten werken.
stable xbmc-9.11
xbmc onder windows
directx 11
dxva heb ik niks mee gedaan, dus zoals het standaard is.
hd 4570 ati.

snap er niks van :? maar op Google vind ik vaker het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

hoe speel ik een directory met vob files af? zo zodat ik ook een menu krijg.. of moet alles eerst naar een iso omgezet worden?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:30

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
De bestanden uit de Video_TS map, de vobbestanden dus, start je met video_ts.ifo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:45
Ik zit sinds lange tijd geleden weer met XBMC te kloten.

Heb hier een Xbox Crystal waar ik ooit eens XBMC op heb gezet.
Heb net XBMC geupdate naar de laatste versie ( XBMC-SVN_2010-03-10_rev28472-T3CH )

Maar het werkt nog niet helemaal. Ik krijg nu namelijk steeds de irritante melding "Invalid computer name" als ik een SMB netwerkshare probeer te bereiken (dat adres werkt op een PC wel gewoon) :(

PC waar ik naar verbind draait op Win7 Home Premium overigens. Geen wachtwoorden ingesteld op de shares

[ Voor 65% gewijzigd door ThinkPad op 22-03-2010 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

alexkroeze schreef op zondag 21 maart 2010 @ 13:04:
De bestanden uit de Video_TS map, de vobbestanden dus, start je met video_ts.ifo
Of de 'Info' knop op je MCE/rechtermuisknop van je muis op de map (waar VIDEO en AUDIO_TS onder ligt) en dan afspelen..

[ Voor 7% gewijzigd door _Apache_ op 22-03-2010 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
ThinkPadd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 01:31:

Heb net XBMC geupdate naar de laatste versie ( XBMC-SVN_2010-03-10_rev28472-T3CH )

Maar het werkt nog niet helemaal. Ik krijg nu namelijk steeds de irritante melding "Invalid computer name" als ik een SMB netwerkshare probeer te bereiken (dat adres werkt op een PC wel gewoon) :(

PC waar ik naar verbind draait op Win7 Home Premium overigens. Geen wachtwoorden ingesteld op de shares
Je firewall al gecheckt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:11
ThinkPadd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 01:31:

Verwijder (MSN) Windows live aanmeldhulp of hoe dat ook mag heten.
Als het goed is is het dan opgelost op de xbox.

Mocht hij daarna nog die melding geven dan moet je je windows 7 machine even in een andere werkgroep zetten en dan rebooten en weer terug zetten naar je huidige werk groep. (zorg ook dat Xbox en Win7 in de zelfde werkgroep zitten)

heel vervelende bug, ik had er ook ooit last van op me Xbox, als het niet werkt geef maar even een gil dan zoek ik even het linkje op wat het bij mij ook heeft verholpen.

[ Voor 21% gewijzigd door MrOizo2005 op 22-03-2010 09:45 ]

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

XBMC, werkte altijd perfect op een AMD Athlon XP 2100+/MX440 met Xubuntu.

Nu draai ik XBMC 9.11 op Ubuntu 9.10 op een snellere computer (P4/FX5600) en alle video stottert, alsof ie elke 5 frames 2 frames overslaat. Dezelfde video speelt in VLC of Totem prima af.

Wat is hier mis? Ik heb geen compiz aan ofzo.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 02:32
anandus schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 22:30:
[...]
Als je het youtrailer-script hebt dan kunnen sommige skins dat script gebruiken om de trailers te tonen (als je geen zin hebt om vanalles trailers te downloaden).
Heeft iemand het YouTrailer script wel eens aan het werk gekregen? Ik krijg constant de error "Failed to access XBMC Database"

Ik gebruik Nightly Build r28256.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Hmm bij mij werkt het youtube script gewoon, niks aan aangepast.

Ik krijg juist het opensubtitles_OSD script niet aan de praat. Ik kan het wel starten vanuit scripts maar daar kan ik alleen configureren. Maar ik heb geen idee hoe ik hem ook echt subs kan laten zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Laatst online: 14:25

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Stien schreef op maandag 22 maart 2010 @ 14:39:

Ik krijg juist het opensubtitles_OSD script niet aan de praat. Ik kan het wel starten vanuit scripts maar daar kan ik alleen configureren. Maar ik heb geen idee hoe ik hem ook echt subs kan laten zoeken
in het video OSD zou een icoontje moeten staan (2e van links als het goed is) waarmee je ondertitels kan gaan zoeken.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
MrOizo2005 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 09:43:
[...]

Mocht hij daarna nog die melding geven dan moet je je windows 7 machine even in een andere werkgroep zetten en dan rebooten en weer terug zetten naar je huidige werk groep. (zorg ook dat Xbox en Win7 in de zelfde werkgroep zitten)

heel vervelende bug, ik had er ook ooit last van op me Xbox, als het niet werkt geef maar even een gil dan zoek ik even het linkje op wat het bij mij ook heeft verholpen.
Ik had er geen Windows LIve gebeuren op staan, dus heb even werkgroep veranderd. En het werkt _/-\o_
Bedankt man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

_Apache_ schreef op maandag 22 maart 2010 @ 08:55:
[...]

Of de 'Info' knop op je MCE/rechtermuisknop van je muis op de map (waar VIDEO en AUDIO_TS onder ligt) en dan afspelen..
misschien ligt het an aan de rips, ik kreeg ekel het intro muziekje/screen zonder de menu structuur.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Nerpissad schreef op maandag 22 maart 2010 @ 14:57:
[...]

in het video OSD zou een icoontje moeten staan (2e van links als het goed is) waarmee je ondertitels kan gaan zoeken.
Dan moet je volgens mij wel eerst de skin hack uitvoeren, bv voor Confluence: http://opensubtitles-osd..../Confluence_skin_hack.zip

Meer hier:
http://code.google.com/p/opensubtitles-osd/

----------------------- Instructions -----------------------------

1.) Download the skin hack for the skin you are using

No skin hack is required for New Transparency! 2.0, Aeon Hitched, Rapier and PM3.HD > SVN r23729 as it already has all necessary files to support the script.

2.) Copy files from skin folders, media and 720p, to their respective places in your skin folders. Make sure you backup the original .xml files first.

[ Voor 32% gewijzigd door Westmania op 22-03-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

mindcre8r schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:02:
[...]
misschien ligt het an aan de rips, ik kreeg ekel het intro muziekje/screen zonder de menu structuur.
Zal idd wel een de rips liggen, heb ik ook wel eens last van. Probeer het eens via een andere mediaspeler naar je storage toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 00:48
Tito129 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 08:36:
[...]

Ik doe ongeveer helemaal het zelfde alleen met myepisodes en leecher http://ashysoft.wordpress.com/

Maar het downloaden van ondertitels doe ik altidj nog zelf, zou je het script willen delen?

thx
http://code.google.com/p/bierdopjeapi/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Ik heb een echt XBMC script gemaakt dat ondertitels voor tv shows kan downloaden op verschillende manieren:
- voor de video die op dat moment wordt afgespeelt in XBMC
- voor een losse tv show aflevering
- voor alle tv shows die al zijn gedownload (je moet een folder aangeven waarin alle tv shows staan)
Vanavond zal ik het script met jullie delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kikibu schreef op maandag 22 maart 2010 @ 14:08:
[...]

Heeft iemand het YouTrailer script wel eens aan het werk gekregen? Ik krijg constant de error "Failed to access XBMC Database"

Ik gebruik Nightly Build r28256.
Yep script werkt uitstekend alleen kwaliteit is niet altijd evengoed van trailer !!!
Maar best geinig dat je zo altijd een trailer hebt.

Je moet wel je skin aanpassen om het te laten werken, kan alleen gestart worden vanuit video library / files.
We hebben het wel over dit script:
http://forum.xbmc.org/sho...9593&highlight=youtrailer

Heb gister nog een skinsetting gemaakt in MiniMeedia Waffa ! ..... Even pad instellen van script in skinsettings en voila je krijgt een YouTrailer button erbij in je info screen. :*)
En kunt ook een button op je remote gebruiken om het script direct te starten.

Heb trouwens nog meer leuke dingen toegevoegd.
Radio in homescreen met in submenu Shoutcast en nog 6 custom in te stellen radiostreams inclusief thumb :7
En de mogelijkheid om 2 of 3 custom (smart)playlisten toe te voegen aan Movies , TV Shows en Music homescreen submenu's en ook hier thumbs erbij. 8)

Maar ben nog niet helemaal klaar, duurt nog wel even voor ik nieuwe versie upload, heb geen haast :+
Stien schreef op maandag 22 maart 2010 @ 14:39:

Das vreemd wat je moet toch echt een skin mod hebben...
Want werkt ongeveer als opensubtitles_OSD :+

Zie post westmania.....maar confluence ondersteund het voortaan wel default (gebruik skin uit svn)
En uh natuurlijk MiniMeedia Waffa !
Pad: instellen in skinsetting en je krijgt een button erbij in video OSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Voor diegenen die Xbmc op een Atom of een AppleTV draaien is dit best interessant:

http://forum.xbmc.org/sho...hp?p=508978&postcount=157

Net r28744 gecompileerd en het ding is druk bezig met de nieuwe thumbs aan te maken. Scrollen door het artwork loopt nu een stuk vlotter, ik heb nog geen merkbare achteruitgang in kwaliteit gezien van de afbeeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Mr_Blobby schreef op maandag 22 maart 2010 @ 16:43:
[...]

Ik heb een echt XBMC script gemaakt dat ondertitels voor tv shows kan downloaden op verschillende manieren:
- voor de video die op dat moment wordt afgespeelt in XBMC
- voor een losse tv show aflevering
- voor alle tv shows die al zijn gedownload (je moet een folder aangeven waarin alle tv shows staan)
Vanavond zal ik het script met jullie delen.
Al nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Ja: http://code.google.com/p/bierdopje-subtitles-xbmc/ :)
Het heeft me best wel wat tijd gekost om mijn quick-and-dirty python script om te bouwen naar een full-blown xbmc script, dus laat me even weten wat jullie er van vinden.
Met name als je tegen problemen aanloop of functionaliteiten mist.
Omdat een plaatje meer zegt dan ... :
Settings:
Afbeeldingslocatie: http://bierdopje-subtitles-xbmc.googlecode.com/svn/wiki/settings.jpg
Hoofdmenu:
Afbeeldingslocatie: http://bierdopje-subtitles-xbmc.googlecode.com/svn/wiki/main_menu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 17:41

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Ziet er goed uit!
Zal er eens mee gaan testen

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 02:32
Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 19:05:
[...]
Yep script werkt uitstekend alleen kwaliteit is niet altijd evengoed van trailer !!!
Maar best geinig dat je zo altijd een trailer hebt.

Je moet wel je skin aanpassen om het te laten werken, kan alleen gestart worden vanuit video library / files.
We hebben het wel over dit script:
http://forum.xbmc.org/sho...9593&highlight=youtrailer
Dit heb ik dus allemaal gedaan. Als er ook al een trailer in de map staat speelt ie die ook via het YouTrailer script af. Alleen wanneer hij naar de XBMC database wil krijg ik de "failed to acces XBMC database" error.

Iemand een idee? Kan het iets te maken hebben met dat ik XBMC als 'portable' heb geinstalleerd? (hoewel dan nog steeds het script in mijn Usermapje van Windows moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Laatst online: 14:25

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

thx Mr_Blobby, ik zal dit zometeen eventjes uitproberen.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Aah heerlijk, ik ben weer helemaal terug in 'the scene'

Had nog een 2e AV kabel liggen voor de Xbox, dus die open getrokken en Component en coaxiaal geluid aangesloten, nu prachtig beeld (720p op een 32" LCD 8) ) en prachtig geluid _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een tip voor mensen die xbmc en iTunes gebruiken.

Zet de lokale iTunes media map in een netwerkshare en kies bij het toevoegen van media om deze in de iTunes map op te slaan. Voeg de share vervolgens toe in XBMC en je kan bij alle mediabestanden van iTunes, inclusief gekochte songs/albums en podcasts _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Zijn er meer mensen met een ion Asrock 330(-HT) bij wie dvdtjes in XBMC niet helemaal lekker lopen. Bij mij floept ie terug naar het voorgaande dvd-menu als je naar een volgende scene wil skippen of als je sneller spoelt dan 4x. Erg irritant. Wellicht een soort bufferprobleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Is er iemand die Xbmc draait op de AppleTV, op Linux? Zoja, wat zijn de ervaringen met 1080p h.264 met een Broadcom Crystal HD kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Geweldig initiatief, dit kost me wekelijks aardig wat tijd om handmatig te doen. Ik kan het script helaas niet op functionaliteit beoordelen, aangezien al mijn series op een (samba) network share staan, en het script staat het niet toe om daar naar toe te bladeren. Ook niet als ik in settings.xml de link naar de share zet. Ik krijg dan bij het zoeken een foutmelding dat het script de map met series niet kan vinden :(

Een mooie update zou voor mij dus zijn om ook op networkshares te zoeken.

Net voor een lopende serie geprobeerd de subtitles te downloaden (serie staat op network share). Zoeken gaat goed, downloaden lijkt goed te gaan, maar dan loopt XBMC volledig vast, en kom ik op een loginscherm terecht voor Ubuntu.

[ Voor 14% gewijzigd door mrwolf op 23-03-2010 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
mrwolf schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:38:
[...]
Geweldig initiatief, dit kost me wekelijks aardig wat tijd om handmatig te doen. Ik kan het script helaas niet op functionaliteit beoordelen, aangezien al mijn series op een (samba) network share staan, en het script staat het niet toe om daar naar toe te bladeren. Ook niet als ik in settings.xml de link naar de share zet. Ik krijg dan bij het zoeken een foutmelding dat het script de map met series niet kan vinden :(
Een mooie update zou voor mij dus zijn om ook op networkshares te zoeken.
Ik heb de "bron" locatie veranderd, Als je vanuit de script settings, of via het menu gaat bladeren, dan zou je nu moeten beginnen in jouw "video" locatie; dus de locatie waarin je alle video bestanden (inclusief tv shows) heb staan. Kijk eens of je het nu wel kan vinden met de nieuwe v1.02 versie: http://code.google.com/p/...itles-xbmc/downloads/list
Net voor een lopende serie geprobeerd de subtitles te downloaden (serie staat op network share). Zoeken gaat goed, downloaden lijkt goed te gaan, maar dan loopt XBMC volledig vast, en kom ik op een loginscherm terecht voor Ubuntu.
Jammer om te horen. Het enige wat ik zo kan bedenken is dat het automatisch pauzeren en het automatisch instellen van de gedownloade ondertitels nog "buggie" is. Dit heb ik voor de zekerheid uitgeschakeld. Kijk eens of het nu werkt en als het fout gaat, zou je dan de debug optie in het script kunnen aanzetten en de laatste regels uit de xbmc log kunnen plaatsen?

[ Voor 3% gewijzigd door Mr_Blobby op 23-03-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Misschien even een noobvraag hoor, maar hoe installeer je xot-uzg ? Wat moet je downloaden (welk zip bestand) en waar zet je die dan vervolgens in XBMC neer? Ik begrijp er niks van namelijk :P

[ Voor 30% gewijzigd door ThinkPad op 23-03-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Mr_Blobby schreef op maandag 22 maart 2010 @ 22:39:
[...]
Het heeft me best wel wat tijd gekost om mijn quick-and-dirty python script om te bouwen naar een full-blown xbmc script, dus laat me even weten wat jullie er van vinden.
Settings:
[afbeelding]
Hoofdmenu:
[afbeelding]
NIce werkt dit ook nog als je je series laat renamen door sab naar bv Serie 1x02.mkv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
lowfi schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:47:
[...]

NIce werkt dit ook nog als je je series laat renamen door sab naar bv Serie 1x02.mkv
Als je de files laat hernoemen, dan kan het script niet automatisch de juiste ondertitels vinden en zal een keuzescherm getoond worden. In dat keuzescherm staan alle ondertitels die op Bierdopje.com staan voor de desbetreffende show met het desbetreffende seizoens- en afleveringsnummer.
Bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://bierdopje-subtitles-xbmc.googlecode.com/svn/wiki/select_subtitles.jpg
Daarbij moet dus nog wel het "seizoensnummer" en "afleveringsnummer" in de bestandsnaam kunnen worden herkend. Maar dat is bij "Serie 1x02.mkv" volgens mij geen probleem.
Als het script een foutmelding "filenaam could not be decoded" of "filenaam kan niet worden ontcijferd" toont, dan is het niet gelukt om het seizoens- en afleveringsnummer te herkennen. Geef in dat geval even een voorbeeld door, dan kan ik het corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de moeite die je hierin steekt.

Ik krijg alleen een error als ik handmatig zoek naar een sub. Om precies te zijn 'unable to extract moviefile from full path'

Tevens kan ik nergens een menu tevoorschijn toveren als ik een serie kijk. klopt dat of zie ik iets over het hoofd?

Ik wel al opensubtitles draaien. Is dat soms het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 02:24
Voor de geinteresseerden: ik heb zojuist mijn website ge-upgrade. Er staat nu veel meer info op mbt. XOT-Uzg, zoals:

• Installatie hulp
• FAQ
• Meer uitleg over script/plugin.

Meer info op: http://www.rieter.net/pages/XOT:Uzg

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 21:07
Mr_Blobby schreef op maandag 22 maart 2010 @ 22:39:
[...]
Settings:
[afbeelding]
Hoofdmenu:
[afbeelding]
Nice man! wil het dit weekend is even installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:51
hmm als ik uw script gebruik, Mr_Blobby, dan kan ik hem zoeken, selecteren op serie naam, en dan de afleveringen, maar dan crashed xbmc :-/

[ Voor 4% gewijzigd door Icekiller2k6 op 24-03-2010 21:40 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
  • Laatst online: 15-08-2023
Ik heb een aantal .mkv bestanden waar de subtitles van het nederlands en het engels ingebakken zitten.
Ondertitels : Nederlands (instelbaar)
Engels (instelbaar)
Nu speelt XBMC echter standaard de engelse subtitles af. Bij programma's zoals VLC player weet ik wel te vinden waar je dit kunt veranderen, maar bij XBMC heb ik dit nog niet gevonden. Heeft er iemand een idee waar dit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:41
Dutchman140 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 21:40:
Ik heb een aantal .mkv bestanden waar de subtitles van het nederlands en het engels ingebakken zitten.

[...]

Nu speelt XBMC echter standaard de engelse subtitles af. Bij programma's zoals VLC player weet ik wel te vinden waar je dit kunt veranderen, maar bij XBMC heb ik dit nog niet gevonden. Heeft er iemand een idee waar dit staat?
tijdens afspelen moet je volgende doen:
klik op ok(enter)
ga naar de speaker icoontje, daar kan je subtitle instellen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
  • Laatst online: 15-08-2023
sipaan schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 21:49:
[...]

tijdens afspelen moet je volgende doen:
klik op ok(enter)
ga naar de speaker icoontje, daar kan je subtitle instellen:)
Hey super! Bedankt het werkt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Icekiller2k6 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 21:38:
hmm als ik uw script gebruik, Mr_Blobby, dan kan ik hem zoeken, selecteren op serie naam, en dan de afleveringen, maar dan crashed xbmc :-/
Ik heb de crashes op mijn XBMC Live installatie (Ubuntu dus) kunnen reproduceren.
Klopt het dat alles goed lijkt te gaan en dat op het eind van het voortgangsbalkje ineens XBMC crashed?
Want dat lijk ik opgelost te hebben (ik hou nog een slag om de arm).
Ik ben benieuwd of het met versie 1.03 bij jouw ook goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 20:22:
Bedankt voor de moeite die je hierin steekt.

Ik krijg alleen een error als ik handmatig zoek naar een sub. Om precies te zijn 'unable to extract moviefile from full path'

Tevens kan ik nergens een menu tevoorschijn toveren als ik een serie kijk. klopt dat of zie ik iets over het hoofd?

Ik wel al opensubtitles draaien. Is dat soms het probleem?
Ik heb het alleen getest op Windows en XBMC Live (mini Ubuntu dus).
Op wat voor platform draai je XBMC en zou je een voorbeeld kunnen geven van een tv show bestand (inclusief het volledige pad ernaar toe)?

Bierdopje Subtitles heeft geen eigen "knop" in het OSD menu dat je kan oproepen als je een tv serie kijkt (in tegenstelling tot OpenSubtitles_OSD). Je moet terug gaan naar het hoofdmenu en dan via scripts naar Bierdopje Subtitles gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
werkt nu wel ^^

[ Voor 174% gewijzigd door Icekiller2k6 op 25-03-2010 00:56 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Soulfly
  • Laatst online: 03-09 01:06
GroteBozewolf schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 20:44:
Voor de geinteresseerden: ik heb zojuist mijn website ge-upgrade. Er staat nu veel meer info op mbt. XOT-Uzg, zoals:

• Installatie hulp
• FAQ
• Meer uitleg over script/plugin.

Meer info op: http://www.rieter.net/pages/XOT:Uzg
Ziet er goed uit alleen geeft XOT nu wel aan dat er een nieuwe versie van XOT-Uzg is alleen is deze nog niet online of moet zelfs nog gebouwd worden. Wel jammer had eigenlijk op een fix van RTL gemist gehoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Blobby schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 22:43:
[...]
Ik heb het alleen getest op Windows en XBMC Live (mini Ubuntu dus).
Op wat voor platform draai je XBMC en zou je een voorbeeld kunnen geven van een tv show bestand (inclusief het volledige pad ernaar toe)?

Bierdopje Subtitles heeft geen eigen "knop" in het OSD menu dat je kan oproepen als je een tv serie kijkt (in tegenstelling tot OpenSubtitles_OSD). Je moet terug gaan naar het hoofdmenu en dan via scripts naar Bierdopje Subtitles gaan.
Ah, ik dacht te lezen dat er een knop was tijdens het afspelen van een serie zonder subs. Ik draai xbmc onder win7 64.

voorbeeld;

smb://hut/-tv-series-/two and a half men/s02/two and a half men - 2x01 - en dan de naam van de episode.

Is dit wat je bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 23:40:
[...]

Ah, ik dacht te lezen dat er een knop was tijdens het afspelen van een serie zonder subs. Ik draai xbmc onder win7 64.

voorbeeld;

smb://hut/-tv-series-/two and a half men/s02/two and a half men - 2x01 - en dan de naam van de episode.

Is dit wat je bedoeld?
In de skin settings kan je een optie vinden om een script aan te wijzen die je wil aanroepen met de subtitles knop van het OSD menu. Deze knop is geïntroduceerd door de maker van het Opensubtitles_OSD script. Maar je kan daar natuulijk je eigen (lees: Bierdiop Subtitles) script aan hangen ;)

Ik zie dat je verbindingen naar een share gebruik met een vreemde "smb://" notatie en forward slashes. Daar houd mijn script geen rekening mee. Die verwacht de "normale" backslashes in de windows padnamen. Ik zal kijken of ik het ook kan laten werken met dergelijke smb shares. Je zou kunnen kijken of het wel werkt als je de shares koppelt aan een driverletter en dan de "normale" driveletter notatie gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
DJ_Soulfly schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 23:33:
[...]

Ziet er goed uit alleen geeft XOT nu wel aan dat er een nieuwe versie van XOT-Uzg is alleen is deze nog niet online of moet zelfs nog gebouwd worden. Wel jammer had eigenlijk op een fix van RTL gemist gehoopt.
Same here, maar bij mij werkt het niet eens :+

Als ik een aflevering aan klik zie ik "Map laden" maar dan gaat hij weer terug naar het overzicht van de afleveringen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Mr_Blobby

zou het mogelijk zijn om een methode in te stellen van file format?
alla
%s - S%dE%d - %s.avi: Two and a half men - S02E01 - afleveringnaam.avi
%s - S%dE%d.avi: Two and a half men - S02E01.avi
Waarbij voor de 1ste dash gebruikt wordt als serienaam automatisch.

een extra mogelijkheid is de extentie te checken, als het MKV is dan is het X264, anders is het de Xvid versie..

[ Voor 10% gewijzigd door Icekiller2k6 op 25-03-2010 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 02:24
DJ_Soulfly schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 23:33:
[...]

Oh, da's een goede van die update. RTL? Wat werkt daar niet aan?

De update notification is inmiddels al gefixed.

[ Voor 5% gewijzigd door GroteBozewolf op 25-03-2010 10:15 ]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Voor de mensen die het interesseren en mr blobby zijn script willen toevoegen aan hun confluence
http://opensubtitles-osd..../Confluence_skin_hack.zip
dat afhalen
extracten, en in de map 720p de VideoOSD.xml aanpassen,
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
- <control type="button" id="712">
  <posx>150</posx> 
  <posy>2</posy> 
  <width>45</width> 
  <height>45</height> 
  <label>-</label> 
  <texturefocus>OSDSubtitlesOF.png</texturefocus> 
  <texturenofocus>OSDSubtitlesNF.png</texturenofocus> 
  <onleft>702</onleft> 
  <onright>600</onright> 
  <onup>712</onup> 
  <ondown>712</ondown> 
  <onclick>RunScript(special://home/scripts/OpenSubtitles_OSD/default.py)</onclick> 
  </control>

veranderen naar
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
  <posx>150</posx> 
  <posy>2</posy> 
  <width>45</width> 
  <height>45</height> 
  <label>-</label> 
  <onleft>702</onleft> 
  <onright>600</onright> 
  <onup>712</onup> 
  <ondown>712</ondown> 
  <onclick>RunScript(special://home/scripts/Bierdopje\ Subtitles/default.py)</onclick> 
  </control>

Hierna upload je de 2 folders naar /usr/share/xbmc/skin/Confluence
indien je er niet in kunt sudo chmod 777 skin, sudo chmod 777 Confluence, sudo chmod 777 720p, sudo chmod 777 media

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Blobby schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 08:48:
[...]
In de skin settings kan je een optie vinden om een script aan te wijzen die je wil aanroepen met de subtitles knop van het OSD menu. Deze knop is geïntroduceerd door de maker van het Opensubtitles_OSD script. Maar je kan daar natuulijk je eigen (lees: Bierdiop Subtitles) script aan hangen ;)

Ik zie dat je verbindingen naar een share gebruik met een vreemde "smb://" notatie en forward slashes. Daar houd mijn script geen rekening mee. Die verwacht de "normale" backslashes in de windows padnamen. Ik zal kijken of ik het ook kan laten werken met dergelijke smb shares. Je zou kunnen kijken of het wel werkt als je de shares koppelt aan een driverletter en dan de "normale" driveletter notatie gebruikt.
Zal eens kijken of ik dat voor elkaar krijg om jouw script aan dat knopje te hangen.

Die notatie komt van xbmc zelf. Mijn bestanden staan op een centrale server en via XBMC benader ik die. Als je add source doet in xbmc dan kan je kiezen voor een windows network en krijg je blijkbaar deze notificatie. De enige optie waarbij je backslashes krijgt, is als je kiest voor een lokale schijf. De rest van de opties, Upnp, sap streams, hdhoerun devices, etc, geven allemaal forwardslashes.

edit,
@ Icekiller2k6, Thanx! Scheelt weer uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:44:
[...]

Zal eens kijken of ik dat voor elkaar krijg om jouw script aan dat knopje te hangen.
psst check hier boven staat uitgelegd hoe ;)

ok voor de "rename" functie van sabnzbd te laten werken mbv zijn script
ga naar regel 106 van zijn script
en verander de regel naar dit:
code:
1
    pattern = ".+" + regexpathsep + "(.*?)[\s][-][\s][Ss]([0-9]+)[Ee]([0-9]+)([^\\/]*)" # foo, s01e01, foo.s01.e01, foo.s01-e01

Nu kan het dus zoeken op
Two and a Half men - S02E02.avi, Bones - S10E02.avi,etc.

[ Voor 36% gewijzigd door Icekiller2k6 op 25-03-2010 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Icekiller2k6 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:16:
Voor de mensen die het interesseren en mr blobby zijn script willen toevoegen aan hun confluence
dat afhalen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
  <posx>150</posx> 
  <posy>2</posy> 
  <width>45</width> 
  <height>45</height> 
  <label>-</label> 
  <onleft>702</onleft> 
  <onright>600</onright> 
  <onup>712</onup> 
  <ondown>712</ondown> 
  <onclick>RunScript(special://home/scripts/OpenSubtitles_OSD/default.py)</onclick> 
  </control>

veranderen naar
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
  <posx>150</posx> 
  <posy>2</posy> 
  <width>45</width> 
  <height>45</height> 
  <label>-</label> 
  <onleft>702</onleft> 
  <onright>600</onright> 
  <onup>712</onup> 
  <ondown>712</ondown> 
  <onclick>RunScript(special://home/scripts/Bierdopje\ Subtitles/default.py)</onclick> 
  </control>

indien je er niet in kunt sudo chmod 777 skin, sudo chmod 777 Confluence, sudo chmod 777 720p, sudo chmod 777 media
Weet niet 100% zeker maar volgens mij is OSD button alleen zichtbaar in movie files en library.

Zal vanavond eens kijken en gelijk een knop setting maken voor bierdopje script in MiniMeedia Waffa!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 12:54:
[...]

Weet niet 100% zeker maar volgens mij is OSD button alleen zichtbaar in movie files en library.

Zal vanavond eens kijken en gelijk een knop setting maken voor bierdopje script in MiniMeedia Waffa!.
nope tijdens het spelen van de film kan ik gewoon het "menu" oproepen en links van play etc staat een extra knop waarmee je dan huidige afspelende file de sub kunt afhalen werkt gewoon.
(.*?)[\s][-][\s][Ss]([0-9]+)[Ee]([0-9]+)[\s]?[-]?[\s]?(.*!\.)([^\\/]*)
werkt trouwens voor Two and a half man - S02E02 - filename.avi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icekiller2k6 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:46:
[...]

psst check hier boven staat uitgelegd hoe ;)

ok voor de "rename" functie van sabnzbd te laten werken mbv zijn script
ga naar regel 106 van zijn script
en verander de regel naar dit:
code:
1
    pattern = ".+" + regexpathsep + "(.*?)[\s][-][\s][Ss]([0-9]+)[Ee]([0-9]+)([^\\/]*)" # foo, s01e01, foo.s01.e01, foo.s01-e01

Nu kan het dus zoeken op
Two and a Half men - S02E02.avi, Bones - S10E02.avi,etc.
Had het al gezien. Maar blijkbaar heeft het script nog problemen met netwerkshares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:02:
[...]

Had het al gezien. Maar blijkbaar heeft het script nog problemen met netwerkshares.
ik gebruik enkel netwerk shares.. en werkt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Icekiller2k6 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:16:
dat afhalen
code:
1
...

Volgens mij hoef je niet zo te "hacken". Als je een nieuwe Confluence skin heb (van na de stable release van december) dan kan je heel eenvoudig via de skin settings zelf aanwijzen welk script je aan de knop wil hangen.

Ik zal ook eens kijken of je vanuit het bierdopje script nog als optie een alternatief script kan starten. Dus dat je in het "Main menu" van Bierdopje een extra optie krijg: Run OpenSubtitles_OSD. Dan kan je altijd uitwijken naar een anders script, maar kan je alles via het OSD menu opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:44:
[...]

Die notatie komt van xbmc zelf. Mijn bestanden staan op een centrale server en via XBMC benader ik die. Als je add source doet in xbmc dan kan je kiezen voor een windows network en krijg je blijkbaar deze notificatie. De enige optie waarbij je backslashes krijgt, is als je kiest voor een lokale schijf. De rest van de opties, Upnp, sap streams, hdhoerun devices, etc, geven allemaal forwardslashes.

edit,
@ Icekiller2k6, Thanx! Scheelt weer uitzoeken.
Tja, zie bovenstaande.

edit, voor Icekiller2k6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
multipath://smb%3a%2f%2f192%2e168%2e2%2e220%2fupload%2fTV%2f/smb%3a%2f%2f192%2e168%2e2%2e200%2fupload%2fMovies%2f/
(edit: %3a= :, en %2f = forward slash)
is mijn network path.
dus combinatie van 2 path's
Mr_Blobby schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:11:
[...]
Volgens mij hoef je niet zo te "hacken". Als je een nieuwe Confluence skin heb (van na de stable release van december) dan kan je heel eenvoudig via de skin settings zelf aanwijzen welk script je aan de knop wil hangen.

Ik zal ook eens kijken of je vanuit het bierdopje script nog als optie een alternatief script kan starten. Dus dat je in het "Main menu" van Bierdopje een extra optie krijg: Run OpenSubtitles_OSD. Dan kan je altijd uitwijken naar een anders script, maar kan je alles via het OSD menu opvragen.
had ik idd gelezen, maar ik gebruik de "xbmc live" geïnstalleerd op een hd (ja lui :p).
en daarvoor kun je dit makkelijk doen, misschien dat het ook werkt mbv apt-get update (als je de xbmc skin resp. toegevoegd hebt)

[ Voor 73% gewijzigd door Icekiller2k6 op 25-03-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, zegt mij allemaal niets. Ik volg gewoon de 'ad source' methode zeg maar en dan krijg ik eerder genoemd path.

Deze dus.

smb://hot/-tv-series-/two and a half men/s02/two and a half men - 2x01 - en dan de naam van de episode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurp
  • Laatst online: 28-07-2022
Tnx mr blobby voor je script..

je kan ook gewoon de bestanden van jouw script kopieren naar het mapje opensubtitles_osd dan werkt het ook (als je het pad in de skin niet aan kan passen) maar dan heb je alleen bij series subs, en niet voor films.

Ik heb gister jouw script al mijn series laten afzoeken, en hij heeft er aardig wat gevonden, nadeel is dat je iedere foutmelding (kan serie blabla niet vinden) moet wegklikken en hij je laat kiezen als er meerdere subs zijn, misschien handig om in ieder geval die foutmeldingen daar uit te zetten... achja, ik ben nu toch wel klaar voorlopig ;) nogmaals dank scheelt me toch weer veel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
hmm bij mij kan hij geen folder scan doen iig.. moet nog is kijken waarom.. hij zegt dat ze allemaal al subs hebben wat niet waar is ;)
umm hoe is uw filename? je kunt is proberen wat ik hierboven zei..

de oplossing voor ciris was de volgende:
de pattern update naar deze:
pattern = ".+" + regexpathsep + "(.*?)[\s][-][\s]([0-9]+)[xX]([0-9]+)[\s]([^\\/]*)" # Serie naam - 1x4 - naam aflevering.avi

Het oplossen dat hij via netwerk deze kon scannen heb ik gedaan door gewoon de shared folder als een drivemap te doen ;)

[ Voor 90% gewijzigd door Icekiller2k6 op 25-03-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En meteen maar een backup maken. :P

Thanx for the help. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Icekiller2k6 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 12:58:
[...]

nope tijdens het spelen van de film kan ik gewoon het "menu" oproepen en links van play etc staat een extra knop waarmee je dan huidige afspelende file de sub kunt afhalen werkt gewoon.
(.*?)[\s][-][\s][Ss]([0-9]+)[Ee]([0-9]+)[\s]?[-]?[\s]?(.*!\.)([^\\/]*)
werkt trouwens voor Two and a half man - S02E02 - filename.avi
Idd, opensubtitles-OSD script is ook gewoon te gebruiken met series.
Knop is aanwezig in tv shows en vind ook afl. subs.

Maar heren, Opensubtitles-OSD button gebruiken voor bierdopje script is een oplossing..... maar niet de juiste natuurlijk. Bierdopje is tenslotte alleen voor series bedoeld en wilt voor films natuurlijk gewoon je OSD script blijven gebruiken.

Ik voeg voor bierdopje een extra button toe aan de skin die alleen in tv shows te zien zal zijn.
Zo heb je zelfs nog de keuze om bierdopje of opensubtitles te gebruiken in Tv shows ;)
Heb hetzelfde gedaan met Youtrailer button. Ook hier behoud je dan de keuze, Youtrailer of evt. aanwezige trailer afspelen. (Vink wel de optie uit in het script om locale trailers eerst af te spelen.)

Heb gister ook nog internet browser buttons toegevoegd in program submenu (home screen)
Tot nu toe:
iexplore (Win).... <onclick>XBMC.System.Exec(C:\Progra~1\Intern~1\iexplore.exe)</onclick>
Fierefox (Win)....<onclick>XBMC.System.Exec(C:\Progra~1\Mozill~1\Firefox.exe)</onclick>
Opera (Win)....<onclick>XBMC.System.Exec(C:\Progra~1\Opera\opera.exe)</onclick>
Firefox (linux)....<onclick>XBMC.System.Exec(/usr/bin/firefox)</onclick>

Waarom niet zelf pad instellen :? .....omdat er dan spaties in pad staan en dat geeft errors.(vraag me niet waarom :S )
Dus heb er een aantal toegevoegd en je alleen maar hoeft te selecteren en gelijk werken incl thumb.
Mocht er iemand nog een andere internet browser gebruiken laat me dan even het pad weten voeg ik 'm toe :)

Ben wel snel want ben van plan om een deze dagen nieuwe versie te uploaden van MiniMeedia Waffa!
De moeite waard om een kijkje te nemen heb veel nieuwe en unieke skin features toegevoegd. 8)
Pagina: 1 ... 12 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.