MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
HD5x videokaart en de laatste nightly. No biggie verder, maar het zou mooi zijn als het werkt
heeft te maken met V-sync dacht ik.. moet je uitzetten.ConZito schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:24:
Iemand al DXVA goed werkend onder XBMC. Ik krijg flikkerend beeld, maar de boel speelt wel gewoon af.
HD5x videokaart en de laatste nightly. No biggie verder, maar het zou mooi zijn als het werkt
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=70184&page=3
is dus blijkbaar momenteel kapot
[ Voor 10% gewijzigd door Icekiller2k6 op 25-03-2010 20:32 ]
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
ook HD5XXX kaart, films spelen af, geluid ook, alleen beeld is zwart( laatste Nightly)ConZito schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:24:
Iemand al DXVA goed werkend onder XBMC. Ik krijg flikkerend beeld, maar de boel speelt wel gewoon af.
Dadelijk maar eens proberen danIcekiller2k6 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:30:
[...]
heeft te maken met V-sync dacht ik.. moet je uitzetten.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=70184&page=3
is dus blijkbaar momenteel kapot
Ten eerste mooi script maar sorry geen tijd om te testen.....
Wel heb ik in MM Waffa! een knop voor je script gemaakt in OSD.
Helaas pauzeert het script niet de video. Opzich geen probleem daar heb je een pauze knop voor..
Edit

Maar dacht slim te zijn en bierdopje button ook toegevoegd aan video info screen, met de gedachte dat ie listitem zou gebruiken en de subtitle zou downloaden.
Echter start ie de video file ook
Imo hoort een subtitle downloader ook eerder thuis in video info screen dan in OSD menu.
Via Info screen zou je ook meer mogelijkheden in script kunnen toepassen lijkt me.
Zoals:
zoek onbrekende subtitles (listitem) serie
zoek onbrekende subtitles (listitem) Season
zoek onbrekende subtitles (listitem)
Zou je het script kunnen aanpassen dat het meer Video info screen gericht is maar ook nog steeds werkt vanuit OSD incl. pauzeren van video file ?
Gisteren wat afleveringen van series gekeken, en wou vanavond hetzelfde doen, ik open de series vanaf een gedeelde netwerkschijf (windows 7 serverpctje).
Ik krijg de volgende melding:
Kan vanaf m'n laptop gewoon naar de Xbox FTPen dus hij heeft netwerkverbinding. Werkgroep staat ook goed ingesteld op Xbox en PC.Remote share
Could not connect to network server
Hij ziet m'n PC nu ook niet meer als ik ga kijken bij "Toevoegen" > Windows netwerk (SMB)
Waar de f... ligt het aan

Waar kan ik trouwens de nieuwste XBMC voor de Xbox vinden? Op de site van XBMC kan ik niks vinden over de Xbox? Lijkt wel alsof ze geen ondersteuning meer bieden ofzo
[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 25-03-2010 22:50 ]
Versie 1.04 ondersteunt SMB shares. Alleen nog niet voor het automatisch opzoeken van alle ontbrekende ondertitels van alle tv shows.Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:02:
[...]
Had het al gezien. Maar blijkbaar heeft het script nog problemen met netwerkshares.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Dank dat je het script het waard vind om een eigen knop te gevenVerwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 22:08:
@ Mr Blobby,
Ten eerste mooi script maar sorry geen tijd om te testen.....![]()
Wel heb ik in MM Waffa! een knop voor je script gemaakt in OSD.
Helaas pauzeert het script niet de video. Opzich geen pobleem daar heb je een pauze knop voor..
Maar dacht slim te zijn en bierdopje button ook toegevoegd aan video info screen, met de gedachte dat ie listitem zou gebruiken en de subtitle zou downloaden.
Echter start ie de video file ook![]()
Imo hoort een subtitle downloader ook eerder thuis in video info screen dan in OSD menu.
Via Info screen zou je ook meer mogelijkheden in script kunnen toepassen lijkt me.
Zoals:
zoek onbrekende subtitles (listitem) serie
zoek onbrekende subtitles (listitem) Season
zoek onbrekende subtitles (listitem)
Zou je het script kunnen aanpassen dat het meer Video info screen gericht is maar ook nog steeds werkt vanuit OSD incl. pauzeren van video file ?
Bij het zoeken naar onderitels bij een tv show die word afgespeeld, zal het script automatisch de tv show pauzeren, de juiste subtitles instellen en weer doorgaan met afspelen. Dit zit er sinds gisteren in (versie 1.03 en hoger). Ik begrijp van jouw dat je een aangepast gedrag zou willen zien als het vanuit het Video Info screen wordt aangeroepen? Daar moet ik even naar kijken. Ik zal dit weekend eens het MM Waffa skin uitproberen.
pssst mr blobby kun je de reg expressies die ik poste toevoegen ? Voornamelijk die Sabnzbd standaard gebruikt: Naam serie - S02E02.avi & Naam serie - S02E02 - naam aflevering.aviMr_Blobby schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 22:54:
[...]
Versie 1.04 ondersteunt SMB shares. Alleen nog niet voor het automatisch opzoeken van alle ontbrekende ondertitels van alle tv shows.
ook een leuke toevoeging zou zijn de groep 4 (.mkv/avi) te checken en hierop automotisch te filteren, ik raad aan op avi => xvid anders h264 (zodat mp4 etc ook werken en wmv)
TeamXBMC heeft nooit officieel xbox-versies gedistribueerd aangezien het illegaal was.ThinkPadd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 22:34:
[...]
Waar kan ik trouwens de nieuwste XBMC voor de Xbox vinden? Op de site van XBMC kan ik niks vinden over de Xbox? Lijkt wel alsof ze geen ondersteuning meer bieden ofzo
Je kan ze nu wel vinden op http://t3ch.yi.se of http://sshcs.com/xbmc/
Was al vollop bezig met buttons toevoegen, 1 meer of minder maakt dan ook niet meer uit.Mr_Blobby schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 23:07:
[...]
Dank dat je het script het waard vind om een eigen knop te geven
Bij het zoeken naar onderitels bij een tv show die word afgespeeld, zal het script automatisch de tv show pauzeren, de juiste subtitles instellen en weer doorgaan met afspelen. Dit zit er sinds gisteren in (versie 1.03 en hoger). Ik begrijp van jouw dat je een aangepast gedrag zou willen zien als het vanuit het Video Info screen wordt aangeroepen? Daar moet ik even naar kijken. Ik zal dit weekend eens het MM Waffa skin uitproberen.
Zonder gekheid je script is gewoon een leuke toevoeging aan xbmc.
Moet de nieuwe MM Waffa! skin versie nog wel uploaden ... hoor je vanzelf wel
Pauzeren en weer starten werkt idd prima
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2010 23:18 ]
Ik was vergeten om je regexp toe te voegen. Zal ik dat dit weekend doen (dus tot dan nog even hackenIcekiller2k6 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 23:10:
[...]
pssst mr blobby kun je de reg expressies die ik poste toevoegen ? Voornamelijk die Sabnzbd standaard gebruikt: Naam serie - S02E02.avi & Naam serie - S02E02 - naam aflevering.avi
ook een leuke toevoeging zou zijn de groep 4 (.mkv/avi) te checken en hierop automotisch te filteren, ik raad aan op avi => xvid anders h264 (zodat mp4 etc ook werken en wmv)
ik bedoel dan ook als er maar 1 resultaat is, anders idd gewoon een lijstje zoals het nu is..Mr_Blobby schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 23:28:
[...]
Ik was vergeten om je regexp toe te voegen. Zal ik dat dit weekend doen (dus tot dan nog even hacken). Automatische selectie van de juiste ondertitels klinkt leuk, maar van sommige "h264" releases van TV shows, zijn meerdere varianten en dan kan het zijn dat op Bierdopje alleen nog maar de "verkeerde" variant is vertaald. Ik download nu alleen automatisch (dus zonder keuzescherm), als de filenaam exact overeenstemt met de ondertitelnaam.
der is namelijk maar 9/10keer 1 srt van een xvid.
Aangezien ik m'n mp3 wil streamen naar m'n iPhone heb ik daar een app. voor gekocht voor op m'n iPhone.
Deze gaat helaas stoppen dus ben ik op zoek gegaan naar een alternatief. Mijn oog is gevallen op XBMC ..
Ik heb gister de windows versie gedownload (v.9.11), geinstalleerd,gestart en de share toegevoegd.. maar ik zie nergens de optie om de web interface te enablen.
Als ik ook screenshots her en der zie.. lijken die totaal niet op die van mij.
Het lijkt wel alsof er verschil in software zit (nee, niet de skins ofc..
Ik start nl. de portable op.. is er geen andere versie voor windows behalve de live versie?
Ik heb nl. dit scherm;

Ik heb 2 mogelijkheden voor instellingen bij het netwerk;
1. het netwerk waarbij ik aangeeft op welke poort de XBMC (portable) luistert met een userid en pass.
(en een aantal opties zoals uPnP)
2. een optie m.b.t. een http proxy
Ik zie bijv. nergens dit scherm naar voren komen;

Ik kan dus nergens de web interface enablen zodat ik met XBMC streamer (op de iPhone) connectie kan maken.
(even los van het port forwarding verhaal wat geen probleem zal zijn
Ik zag in de TS staan:
Waar plaats ik mijn scripts, skins en plugins?
[knipje]
Windows %APPDATA%\XBMC
Windows (portable mode) %PROGRAMFILES%\XBMC
Mogelijk zie ik iets over het hoofd en moet ik geen portable versie gebruiken?

[ Voor 0% gewijzigd door Zephyer op 26-03-2010 07:21 . Reden: Typo's ]
Als je hem even terugzet naar die skin, dan kun je de webserver enablen
Als jouw versier eruit ziet zoals de bovenste screenshot moet je gewoon naar het onderste item dat je daarop zit gaan, "System".
Dan kom je gewoon in het scherm van de 2de screenshot...
Zo moet het:
System - Network - Services - Allow control of XBMC via HTTP aanvinken.
[ Voor 15% gewijzigd door Fire69 op 26-03-2010 11:18 ]
het probleem van 720p en 1080p streamen via apple movie trailers. de streams waren niet snel genoeg om trailer vloeind af te spelen. we kwamen tot conclusie dat het aan de servers lag dat die niet genoeg bandbreedte had.
echter, als ik bijvoorbeeld met mediaportal apple movie trailers plugin gebruik en zelfde trailer 1080p stream heeft hij helemaal geen problemen mee. zelfs zo snel dat ik vooruit kan spoelen!
mag ik conclusie trekken dat het probleem ergens bij xbmc apple movie trailers plugin ligt? zijn er mensen die de ontwikkelaar ervan weten te bereiken?? of zelf een oplossing hebben? zou toch mooi zijn als dit opgelost werd..
Iemand ?ThinkPadd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 22:34:
Grrr m'n Xbox loopt te klieren.
Ik krijg de volgende melding:
Remote share
Could not connect to network server
Niemand?Westmania schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 18:40:
Zijn er meer mensen met een ion Asrock 330(-HT) bij wie dvdtjes in XBMC niet helemaal lekker lopen. Bij mij floept ie terug naar het voorgaande dvd-menu als je naar een volgende scene wil skippen of als je sneller spoelt dan 4x. Erg irritant. Wellicht een soort bufferprobleem?
"Gast" en "Iedereen" hebben al Lees/schrijf rechten op die map, dus daarom vind ik het ook zo vaag dat het niet werkt.Freezerator schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:36:
Je hebt een share waar hij niet naar kan connecten. Kijk eens hoe je settings staan op die windows pc voor de guests? Het lijkt gewoon een rechten issue.
Oh, het werkt ook alweer, heb ff van werkgroep geswitched op m'n server PC
[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 26-03-2010 16:12 ]
Ik gebruik regelmatig apple movie trailers plugin op xbox en windows beide op 720P en heb nooit geen buffer problemen !sipaan schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:47:
om terug te komen op een post van tijdje terug.
het probleem van 720p en 1080p streamen via apple movie trailers. de streams waren niet snel genoeg om trailer vloeind af te spelen. we kwamen tot conclusie dat het aan de servers lag dat die niet genoeg bandbreedte had.
echter, als ik bijvoorbeeld met mediaportal apple movie trailers plugin gebruik en zelfde trailer 1080p stream heeft hij helemaal geen problemen mee. zelfs zo snel dat ik vooruit kan spoelen!
mag ik conclusie trekken dat het probleem ergens bij xbmc apple movie trailers plugin ligt? zijn er mensen die de ontwikkelaar ervan weten te bereiken?? of zelf een oplossing hebben? zou toch mooi zijn als dit opgelost werd..
Heb dus zojuist maar eens een paar trailers gestreamd van 1920x1080 en moest idd af en toe kort bufferen.
Dit lijkt me goed op te vangen door je cache wat te verhogen.
Edit:
Oops alleen mogelijk xbox platform.
hmm.. 1080p zou zelfs geen probleem moeten zijn, aangezien ik zelfde stream met andere programma's wel vloeind afspeel.Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 18:52:
[...]
Ik gebruik regelmatig apple movie trailers plugin op xbox en windows beide op 720P en heb nooit geen buffer problemen !
Heb dus zojuist maar eens een paar trailers gestreamd van 1920x1080 en moest idd af en toe kort bufferen.
Dit lijkt me goed op te vangen door je cache wat te verhogen.
hoe verhoog ik cash?
Wat dacht je van context menu/update library.HEY_DUDE schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 18:54:
Ik heb XBMC-live 24 uur per dag aanstaan. Heeft iemand een idee hoe ik automatisch elke dag de library kan updaten of kan dat alleen door XBMC te herstarten? Het liefst wil ik een crontab aanmaken, die xbmc de opdracht geeft de library te updaten. Iemand een idee?
Mocht dat teveel handelingen zijn...
Gebruik dan een toets op je remote en voeg toe aan keymap/remote.xml
<..>UpdateLibrary(database,[path])</...>
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2010 19:12 ]
Als de live versie voorzien is van wget kun je die via cron dagelijkse de volgende url laten bezoeken :HEY_DUDE schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 18:54:
Ik heb XBMC-live 24 uur per dag aanstaan. Heeft iemand een idee hoe ik automatisch elke dag de library kan updaten of kan dat alleen door XBMC te herstarten? Het liefst wil ik een crontab aanmaken, die xbmc de opdracht geeft de library te updaten. Iemand een idee?
http://<ipadres xbmc>/xbmcCmds/xbmcHttp?command=ExecBuiltIn¶meter=XBMC.updatelibrary(video)
Probeer toch maar eens dit..sipaan schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 19:01:
[...]
hmm.. 1080p zou zelfs geen probleem moeten zijn, aangezien ik zelfde stream met andere programma's wel vloeind afspeel.
hoe verhoog ik cash?
Open je guisettings.xml (zit in userdata) met een text editor (wordpad) en zoek maar eens
1
2
3
4
5
6
7
8
| <cacheunknown> <internet>4096</internet> </cacheunknown> <cachevideo> <dvdrom>2048</dvdrom> <internet>4096</internet> <lan>2048</lan> </cachevideo> |
Vehoog eens je internet cache naar bv 8192
ik heb gedaan wat je zei, maar probleem is er nogsteeds. als je afspelen klikt.. eerste 10 seconden speelt hij soepel af.. daarna gaat hij bufferen. dan weer 10 seconden dan weer bufferen..Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 19:57:
[...]
Probeer toch maar eens dit..
Open je guisettings.xml (zit in userdata) met een text editor (wordpad) en zoek maar eens
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 <cacheunknown> <internet>4096</internet> </cacheunknown> <cachevideo> <dvdrom>2048</dvdrom> <internet>4096</internet> <lan>2048</lan> </cachevideo>
Vehoog eens je internet cache naar bv 8192
als ik trailer start, begint hij direct met afspelen zonder enige laad tijd en de eerste 10 seconden probleemloos.. dit verbaasd me wel hoe snel dat gaat..
nog verder verhogen van cash zou het zin hebben?
Verder verhogen cache heeft imo geen nut.
Nuka 1195 heeft het script gemaakt.
http://forum.xbmc.org/sho...=apple+movie+trailer+lite
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=60231
Youtrailer button, Bierdopje button, internet browser button, playlistbuttons in submenu's (movies/tv show/music) etc..
Ik heb de bookmark knop in VideoOSD.xml vervangen door de opensubitles plugin, en als ik een serie kijk heb ik daarnaast ook nog Bierdopje beschikbaar, werkt prima!
Misschien nog een tip of suggestie, ik wou een automatische scan doen, maar een derde van mijn afleveringen zijn allemaal hernoemde bestanden; is het mogelijk deze gewoon over te slaan ipv telkens een melding?
Wel nog een probleem met XOT-Uzg; de meeste RTL programma's, waaronder GTST, doen niets.
Hier is een stuk van mijn log, kan het zijn dat de lay-out van de pagina's weer eens veranderd is?
Xot-uzg al opnieuw geinstalleerd en de updates met de hand geplaatst, maar helaas niets...
[ Voor 16% gewijzigd door LiquidSmoke op 28-03-2010 10:41 ]
Het ziet er er goed uit! Er is echter 1 reden waarom ik je skin niet gebruik, en dat is het enorm kleine hoofdmenu links onderin. Dat vind ik onhandig, het menu zoals bijv. Transparency! dat heeft vind ik veel overzichtelijker (geen gescroll). Is dat op de een of andere manier aan te passen?Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 22:32:
Jazojuist MiniMeedia Waffa! 2.0 geupload.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=60231
Youtrailer button, Bierdopje button, internet browser button, playlistbuttons in submenu's (movies/tv show/music) etc..
Om bij een bepaalde category te komen moet je net zoveel scrollen met Transparency als met MiniMeedia.
Het enigste verschil is dat niet alles word weergegeven in een oog opslag, wat imo ook helemaal niet noodzakelijk is, je moet er toch heen scrollen.....
Ik noem het onnuttige info weergeven.
Ik neem aan dat je het RTL kanaal hebt geupdate via de auto update?LiquidSmoke schreef op zondag 28 maart 2010 @ 10:39:
Die plugin voor bierdopje werkt geweldig
Ik heb de bookmark knop in VideoOSD.xml vervangen door de opensubitles plugin, en als ik een serie kijk heb ik daarnaast ook nog Bierdopje beschikbaar, werkt prima!
Misschien nog een tip of suggestie, ik wou een automatische scan doen, maar een derde van mijn afleveringen zijn allemaal hernoemde bestanden; is het mogelijk deze gewoon over te slaan ipv telkens een melding?
Wel nog een probleem met XOT-Uzg; de meeste RTL programma's, waaronder GTST, doen niets.
Hier is een stuk van mijn log, kan het zijn dat de lay-out van de pagina's weer eens veranderd is?
Xot-uzg al opnieuw geinstalleerd en de updates met de hand geplaatst, maar helaas niets...
EDIT: Er was wat veranderd op de RTL site. Een nieuw kanaal kan je downloaden via de auto update.
[ Voor 4% gewijzigd door GroteBozewolf op 28-03-2010 16:22 ]
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Ik niet, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaakVerwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 12:27:
Ik noem het onnuttige info weergeven.
Ik zal eens in de xml's gaan duiken, want er zitten zeker voordelen aan jouw skin!
Daarbij hoef je niks aan te passen in de skins (dus geen aangepaste skin nodig of zelf hacken in xml's).
In de skin settings hoef je alleen maar de bestaande verwijzing naar het OpenSubtitles_OSD script te vervangen naar het Bierdopje Subtitles script en de laatste versie te pakken van het Bierdopje Subtitles script (versie 1.05).
Het Bierdopje Subtitles script zal namelijk automatisch een extra optie geven om OpenSubtitles_OSD te draaien:

Op die manier heb je de belangrijkste zoekmachines voor ondertitels onder één knop in je Video OSD menu
Laat maar even weten als jullie die optie erin willen hebben.
Daarnaast heb ik in versie 1.05 het zoekpatroon verbeterd zodat ook bestandsnamen zoals "Two and a half men - S02E01 - afleveringnaam.avi" correct worden herkend (dank aan Icekiller2k6
Je label klopt dan niet in je skin en met movies wil ik niet een extra stap maken om Opensubtiles-OSD script te openen.
Daarbij komt ook nog eens dat er maar een paar skins een OpenSubtitle-OSD knop functie hebben en wat ik al zei vind je script meer gepast in video info screen.
Edit:
Begrijp me niet verkeerd.. OSD menu heb je alleen tijdens afspelen van een video file.
Het is verdomd handig als je dan vlug nog een ondertileling wilt zoeken.
Maar met jouw script heb je meer mogelijkheden, daarom vind ik het meer geplaatst in video info screen.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2010 17:30 ]
Wat bedoel je met "label klopt niet in je skin". Hoe kan ik dat verhelpen? Zoals ik heb aangegeven kan ik automatisch OpenSubtitles_OSD laten draaien als het geen tv aflevering is. Maar omdat dit verwarrend kan zijn ("waarop draait OpenSubtitles_OSD; ik heb toch Bierdopje gekozen"), heb ik dat er (nog) niet in zitten.Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:22:
sorry vind het geen goede oplossing.
Je label klopt dan niet in je skin en met movies wil ik niet een extra stap maken om Opensubtiles-OSD script te openen.
Welke skins hebben al een Subtitle download knop in het video info screen? Ik wil daar best op inhaken, maar dan moet die optie er al wel zijn in de skins.Daarbij komt ook nog eens dat er maar een paar skins een OpenSubtitle-OSD knop functie hebben en wat ik al zei vind je script meer gepast in video info screen.
Misschien is het dan handig dat ik de werking van het script laat afhangen van de plaats waar het wordt aangeroepen.Edit:
Begrijp me niet verkeerd.. OSD menu heb je alleen tijdens afspelen van een video file.
Het is verdomd handig als je dan vlug nog een ondertileling wilt zoeken.
Maar met jouw script heb je meer mogelijkheden, daarom vind ik het meer geplaatst in video info screen.
In ieder geval bedankt voor de feedback, ik sta voor alles open om het script te verbeteren.
In MM Waffa! is label van OSD ...OpensubtitlesMr_Blobby schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:40:
[...]
Wat bedoel je met "label klopt niet in je skin". Hoe kan ik dat verhelpen? Zoals ik heb aangegeven kan ik automatisch OpenSubtitles_OSD laten draaien als het geen tv aflevering is. Maar omdat dit verwarrend kan zijn ("waarop draait OpenSubtitles_OSD; ik heb toch Bierdopje gekozen"), heb ik dat er (nog) niet in zitten.
In concluence... Download subtitles. Hier heb je geen last van vreemd label.
Maar je ziet is skin afhankelijk.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=60231[...]
Welke skins hebben al een Subtitle download knop in het video info screen? Ik wil daar best op inhaken, maar dan moet die optie er al wel zijn in de skins.
2.0 heeft bierdopje button in video info. Kun je wat testen
Edit:
Bierdopje sub. button is nu alleen aanwezig in episodes video info. Heb dit nu aangepast dat het ook in seasons en series video info aanwezig is.
Klein foutje.... had al willen doen voor de upload.
Net als dat het bierdopje OSD button nu ook nog steeds zichtbaar is met movies...oops is nu inmiddels ook aangepast.
Kan je wel even doorgeven wat te veranderen....
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2010 18:58 ]
Kunnen jullie mij vertellen wat de beste nightly build is die zowel de bovenstaande scripts (bierdopje, opensubs, xut, etc) alsmede DXVA ondersteuning voor nvidia/ion heeft.
Ik zie door al die verschillende nightly's met en zonder problemen door de nachtelijke bomen het bos niet meer. (is geen volle maan waarschijnlijk...)
Vorige door één van de XBMC fora leden gemaakt werkte bij mij niet stabiel, dat zou bij deze moeten zijn opgelost....nog het laatste smetje op mijn XBMC installatie
Het leven is hard...een stoeprand ook.
En nou zag ik dat zodra ik bij een fil op INFO druk de mogelijkheid is om een trailer te bekijken.
Probleem is dat deze Trailer knop niet te benaderen is.
Nou vraag ik met het volgende af:
-Hoe kan ik deze knop laten werken
-moet ik de trailer zelf handmattig downloaden of gaat de skin (aan de hand van de film naam )bv bij Apple trailers kijken?
dat laatste zou helemaal geweldig zijn. Heb namelijk aardig wat films al staan, en na een tijd weet je gewoon niet meer waar ze over gaan.
Even ene trailer bekijken zou een mooi optie om te beslissen of ik die film op dat moment wil bekijken of dat ik even verder zoek.
Ik heb inmiddels een elegantere manier gevonden om de library automatisch te updatenninjazx9r98 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 19:26:
[...]
Als de live versie voorzien is van wget kun je die via cron dagelijkse de volgende url laten bezoeken :
http://<ipadres xbmc>/xbmcCmds/xbmcHttp?command=ExecBuiltIn¶meter=XBMC.updatelibrary(video)
Install the xbmc-eventclients-xbmc-send package
en dan in cron:
* */2 * * * /usr/bin/xbmc-send -a "UpdateLibrary(video)" >> /dev/null 2>&1
Nu wordt mijn database elke twee uur automatisch geupdate
Lees meer: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=64893
ik was daar ook gedesinteresseerd erin! ik was inderdaad ook op die fora terecht gekomen.. maar ik snap er geen bal van... ik kreeg smartie wel paraat etc.. maar die plugin niet.. staat niet eens een download link bij.. of ligt het aan mijstyxz schreef op maandag 29 maart 2010 @ 12:54:
Voor degenen die onder de Windows versie van XBMC hun LCD nog steeds niet aan de praat hebben: er is een nieuwe plugin voor LCDSmartie gemaakt: http://forums.lcdsmartie.org/viewtopic.php?f=8&t=2103
Vorige door één van de XBMC fora leden gemaakt werkte bij mij niet stabiel, dat zou bij deze moeten zijn opgelost....nog het laatste smetje op mijn XBMC installatie
De trailer button in video info screen hoort eigenlijk pas zichtbaar te zijn als er een trailer bij je film staat en(maar weet niet zeker heb dit zelf nooit getest) als er een trailer in xbmc database staat. (scraper heeft url van trailer gescraped).seninha schreef op maandag 29 maart 2010 @ 18:50:
Was vandaag de hele dag bezig met mn Asrock en heb even snel Transparency er op gezet.
En nou zag ik dat zodra ik bij een fil op INFO druk de mogelijkheid is om een trailer te bekijken.
Probleem is dat deze Trailer knop niet te benaderen is.
Nou vraag ik met het volgende af:
-Hoe kan ik deze knop laten werken
-moet ik de trailer zelf handmattig downloaden of gaat de skin (aan de hand van de film naam )bv bij Apple trailers kijken?
dat laatste zou helemaal geweldig zijn. Heb namelijk aardig wat films al staan, en na een tijd weet je gewoon niet meer waar ze over gaan.
Even ene trailer bekijken zou een mooi optie om te beslissen of ik die film op dat moment wil bekijken of dat ik even verder zoek.
Wel heb je het youtrailer script, hiermee stream je direct een trailer, maar skin moet dan wel een button hebben in info sceen.
In MiniMeedia Waffa! heb ik een skinsetting gemaakt dat je het path kunt instellen en je krijgt er dan een youtrailer button erbij in video info sceen langs de (evt) bestaande trailer button, zo behoud je de keuze.
Iemand een vergelijkbare oplossing voor windows?HEY_DUDE schreef op maandag 29 maart 2010 @ 18:54:
[...]
Ik heb inmiddels een elegantere manier gevonden om de library automatisch te updaten
Install the xbmc-eventclients-xbmc-send package
en dan in cron:
* */2 * * * /usr/bin/xbmc-send -a "UpdateLibrary(video)" >> /dev/null 2>&1
Nu wordt mijn database elke twee uur automatisch geupdate![]()
Lees meer: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=64893
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Je moet je even registreren op het forum, dan kan je de file XBMC.dll downloaden. Dit bestand zet je dan in de scripts folder van LCDSmartie.sipaan schreef op maandag 29 maart 2010 @ 19:21:
[...]
ik was daar ook gedesinteresseerd erin! ik was inderdaad ook op die fora terecht gekomen.. maar ik snap er geen bal van... ik kreeg smartie wel paraat etc.. maar die plugin niet.. staat niet eens een download link bij.. of ligt het aan mijik hoop nogsteeds dat een out of the box oplossing komt, net als bij mediaportal.
Helaas krijg ik de melding: Exception: exception has been thrown by the target of an invocation.: Object reference not set to an instance.
Maar goed, ik geef de moed nog niet op
Ik heb mijn Harmony one ingesteld als MCE extender. Maar er zijn een aantal knoppen die ik wil toevoegen aan de remote. Het oproepen van een script. Het updaten en cleanen van de DB. het kunnen queue'en van een track.
Heeft iemand toevallig ook een harmony, en zou hij (of in het uitzonderlijke geval zij :-) ) zijn remote.xml/keymap.xml en lircd.conf willen delen met mij. Ik heb inmiddels zoveel zitten kloten dat de logica inmiddels ver te zoeken is. Deze files gecombineerd met het apparaat op basis waarvan de harmony geconfigureerd is zou mij een volledig werkend systeem moeten geven.
Solomon schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 00:02:
[...]
Iemand een vergelijkbare oplossing voor windows?
1
| ShellExecute("http://localhost/xbmcCmds/xbmcHttp?command=ExecBuiltIn¶meter=XBMC.updatelibrary(video)" |
Dit gebruikte ik vroeger om een update van de Library te starten (via de webserver dus).
Als je daar een scheduled task of zo van maakt, kan je ook periodiek je Library laten refreshen.
Maar in de recentere builds zijn ze de HTTP-API aan het herwerken, dus geen idee of het nog werkt
ahaa.. thnx voor de tip, ik ga gelijk registreren.styxz schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 09:06:
[...]
Je moet je even registreren op het forum, dan kan je de file XBMC.dll downloaden. Dit bestand zet je dan in de scripts folder van LCDSmartie.
Helaas krijg ik de melding: Exception: exception has been thrown by the target of an invocation.: Object reference not set to an instance.
Maar goed, ik geef de moed nog niet op
zelfde probleem hierStien schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 09:24:
Is er niet een textbased wizard voor het instellen van je remote. Ik word helemaal gek van al die verwijzingen in respectievelijk lircd.conf; keymap.xml en remote.xml. Dit moet toch makkelijker kunnen?
Ik heb mijn Harmony one ingesteld als MCE extender. Maar er zijn een aantal knoppen die ik wil toevoegen aan de remote. Het oproepen van een script. Het updaten en cleanen van de DB. het kunnen queue'en van een track.
Heeft iemand toevallig ook een harmony, en zou hij (of in het uitzonderlijke geval zij :-) ) zijn remote.xml/keymap.xml en lircd.conf willen delen met mij. Ik heb inmiddels zoveel zitten kloten dat de logica inmiddels ver te zoeken is. Deze files gecombineerd met het apparaat op basis waarvan de harmony geconfigureerd is zou mij een volledig werkend systeem moeten geven.
als je iets gevonden hebt, en je met ons zou delen zou fijn zijn
Maar skip en previous hebben bij mij dezelfde functie als FFWD en REW.
Verwijderd
Kan iemand mij misschien helpen?
Zette mijn xbox aan na een tijdje niet gebruikt te hebben.
Na het opstarten kreeg ik een scherm met de melding 'Oops something went wrong' met daaronder een lijst met verschillende error codes.
Ook verwijst er een pijl naar een error code,kan alleen niet precies zien welke error code het is (1 of 7)
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen? (heb het al wel geprobeerd met de rescue disk van Frosty maar daar reageert de xbox niet op)
Alvast bedankt,
Dit topic gaat over xbox MEDIA CENTER en niet over de xbox ansich.Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:30:
Hallo,
Kan iemand mij misschien helpen?
Zette mijn xbox aan na een tijdje niet gebruikt te hebben.
Na het opstarten kreeg ik een scherm met de melding 'Oops something went wrong' met daaronder een lijst met verschillende error codes.
Ook verwijst er een pijl naar een error code,kan alleen niet precies zien welke error code het is (1 of 7)
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen? (heb het al wel geprobeerd met de rescue disk van Frosty maar daar reageert de xbox niet op)
Alvast bedankt,
Verwijderd
Bedankt,
zou jij je xml naar mij kunnen sturen?Stien schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:22:
Mute heb ik zelf wel werkend en gelukkig inmiddels ook de knop om de OSD te tonen.
Maar skip en previous hebben bij mij dezelfde functie als FFWD en REW.
Het Grote Xbox Topic Deel 11Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:38:
dat klopt maar kon even geen ander topic hier vinden waar ik dit probleem kwijt kon.
Bedankt,
[edit]
En om je op weg te helpen:
http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/210562
Error 7 - HDD Timeout
[ Voor 17% gewijzigd door Fire69 op 30-03-2010 11:46 ]
Als je een dagje kan wachten :-)
Ik heb zojuist vanuit mijn werk. mijn fail2ban script getest. en het werkt :-D
Heb mezelf voor een dag buitengesloten.
Uhh het is ten eerste niet meer xbox media center maar gewoon xbmc,jjbstolk schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:34:
[...]
Dit topic gaat over xbox MEDIA CENTER en niet over de xbox ansich.
En laat die linux vragen dan ook achterwege !!!
Kan iemand dit bevestigen?
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
I second. Ik scroll me rot met al die linux posts. En al die video kaart en codec blablaVerwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:25:
[...]
Uhh het is ten eerste niet meer xbox media center maar gewoon xbmc,
En laat die linux vragen dan ook achterwege !!!
De enige mediacenter posts nog lijken de skin gerelateerde.
on topic: weet er iemand nog nieuwe goede/leuke scripts?
Navi-X heb ik een tijdje geleden gevonden. Hoe gaat het eigenlijk nu met de diverse TV frontend scripts?
Hier een kleine tip voor mensen die hun PC graag met remote willen bedienen, maar geen kast hebben met IR oog oid. Ik heb via DealExtreme deze gekocht voor nog geen 10 $: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27596
Werkt plug&play in windows, aangezien het pretendeert een muis/toetsenbord te zijn in je drivers (ook even onder linux geprobeerd, werkte ook, maar niet met xbmc geprobeert). Bepaalde toetsen sturen gewoon de pijltjestoetsen aan, de play/back/pauze/stop knoppen, de back-space knop, en de enter knop. Ik heb vervolgens deze toetsen gemapt op m'n Harmony remote, zodat ik nu m'n systeem prima kan bedienen met m'n afstandsbediening, zonder gekke lastige configuraties te doorlopen!
[ Voor 5% gewijzigd door Solomon op 30-03-2010 17:05 ]
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
En wat zie ik tot mijn verbazing? Ondersteuning voor series!!!!!
Ik draai Windows 7 x64 met een Athlon X2 6400+, 6GB DDR2 icm 8800GS Geforce.
De build die ik momenteel gebruik is: Rev28923
Een paar bestanden die schokkend afspelen:
ATP.2010.Indian.Wells.R3.Federer.vs.Baghdatis.720p.ts
ATP.2010.Melbourne.R4.Roddick.vs.Gonzalez.720p.ts
ATP.2010.Indian.Wells.Final.Roddick.vs.Ljubicic.720p.ts
De reden waarom ik niet terug kan naar 9.11 is vanwege de MCE remote support in de nieuwe builds (hierdoor kan ik XBMC 'centreren' met de start knop), alsook DXVA en de verbeterde interface.
Zowel in 9.11 als in Media player classic spelen alle bestanden normaal af. Als ik de container verander van de bestanden naar bijv mkv dan speelt het bestand ook soepel af in builds na 9.11. Hier zit ik echter niet op te wachten.
Iemand die dit probleem ook ervaart? Hieronder een screenie

Ontspan.
MCE remote die out of the box werktMagnolia schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 00:41:
De reden waarom ik niet terug kan naar 9.11 is vanwege de MCE remote support in de nieuwe builds
Ik heb deze afstandsbediening ook gebruikt, maar vervangen door de Philips OVU-4120 in samenwerking met de harmony 525. Werkt toch een stuk beter, en nauwelijks duurder. De Harmony kun je dan instellen als een Microsoft MCE Keyboard. Zie hiervoor: http://www.harmony-forum.nl/Solomon schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 17:04:
Hey,
Hier een kleine tip voor mensen die hun PC graag met remote willen bedienen, maar geen kast hebben met IR oog oid. Ik heb via DealExtreme deze gekocht voor nog geen 10 $: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27596
Werkt plug&play in windows, aangezien het pretendeert een muis/toetsenbord te zijn in je drivers (ook even onder linux geprobeerd, werkte ook, maar niet met xbmc geprobeert). Bepaalde toetsen sturen gewoon de pijltjestoetsen aan, de play/back/pauze/stop knoppen, de back-space knop, en de enter knop. Ik heb vervolgens deze toetsen gemapt op m'n Harmony remote, zodat ik nu m'n systeem prima kan bedienen met m'n afstandsbediening, zonder gekke lastige configuraties te doorlopen!
Voor meer info over de ChinavasionCVSB-983 zie:
Voor de livexbmc heb ik de keyboard.xml aangepast, zie hiervoor http://forum.xbmcfreak.nl...ssen-scraper-dualboot-enz. Deze is in grote lijnen ook te gebruiken voor windows.
[ Voor 10% gewijzigd door Auke op 31-03-2010 07:36 ]
Ik heb deze ook en werkt perfect.Solomon schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 17:04:
Hey,
Ik had hem gevonden op ebay.co.uk en was daar nog geen 2 pond. Was in totaal 4,5 euro kwijt inclusief verzendkosten
sipaan - werkt de plugin bij jou wel naar behoren?sipaan schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:17:
[...]
ahaa.. thnx voor de tip, ik ga gelijk registreren.
Welke moviemeter scraper gebruik je? Want als je die van de laatste svn build pakt dan klopt datDarkzell schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:09:
Hier ook de moviemeter scraper ontdekt en deze zojuist erop gezet. Film informatie pakt ie perfect alleen hij geeft geen filmposter weer. Hiervoor via IMDB werkte dit wel gewoon dus enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Of kan ik de poster ook gewoon van imdb.com halen?
Kun je in je XBMC folder naar system/scrapers/video/common gaan en kijken of daar nog bestanden staan. Als die common folder leeg is dan klopt het dat het niet werkt. Als er meerdere .xml files staan dan is er iets anders aan de hand.
ik heb nog niet geprobeerd, zit midden in me tentamens:( moet even gaatje prikken. denk morgen avond!styxz schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:01:
[...]
sipaan - werkt de plugin bij jou wel naar behoren?
Oke dat is mooiDarkzell schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:33:
De common folder bevatte idd geen xml files, dus die even vervangen en nu lijkt het te werken allemaal. Bedankt.
Maar voor nu is het ff lastig.
Harmony op basis van MCE extender
Lircmap.xml
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
| <lircmap> <remote device="Harmony"> <Up>Up</Up> <Down>Down</Down> <Left>Left</Left> <Right>Right</Right> <Select>Ok</Select> <Back>Prev</Back> <ChannelPlus>ChannelUp</ChannelPlus> <ChannelMinus>ChannelDown</ChannelMinus> <VolumePlus>VolumeUp</VolumePlus> <VolumeMinus>VolumeDown</VolumeMinus> <Star>Clear</Star> <Hash>Enter</Hash> <Red>Red</Red> <Green>Green</Green> <Yellow>Yellow</Yellow> <Blue>Blue</Blue> <Mute>Mute</Mute> <Back>Back</Back> <obc1>Exit</obc1> <Guide>Guide</Guide> <Menu>Menu</Menu> <Info>Info</Info> <Record>rec</Record> <Reverse>Rew</Reverse> <Forward>Fwd</Forward> <Pause>Pause</Pause> <Play>Play</Play> <SkipMinus>Skip</SkipMinus> <SkipPlus>Replay</SkipPlus> <Stop>Stop</Stop> <obc2>Aspect</obc2> <MyMusic>F1</MyMusic> <obc11>F10</obc11> <obc12>F11</obc12> <obc13>F12</obc13> <obc14>F13</obc14> <obc15>F14</obc15> <MyVideo>F2</MyVideo> <MyTV>F3</MyTV> <obc58>WEATHER</obc58> <obc6>F4</obc6> <obc7>F5</obc7> <obc16>F6</obc16> <obc5>F7</obc5> <obc9>F8</obc9> <obc10>F9</obc10> <LargeDown>LargeDown</LargeDown> <LargeUp>LargeUp</LargeUp> <PwrToggle>PwrToggle</PwrToggle> <obc3>Queue</obc3> <obc4>Sleep</obc4> <One>1</One> <Two>2</Two> <Three>3</Three> <Four>4</Four> <Five>5</Five> <Six>6</Six> <Seven>7</Seven> <Eight>8</Eight> <Nine>9</Nine> <Zero>0</Zero> </remote> </lircmap> |
Remote.xml
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
446
447
| <keymap> <global> <remote> <play>Play</play> <pause>Pause</pause> <stop>Stop</stop> <forward>FastForward</forward> <reverse>Rewind</reverse> <left>Left</left> <right>Right</right> <up>Up</up> <down>Down</down> <select>Select</select> <pageplus>PageUp</pageplus> <pageminus>PageDown</pageminus> <back>ParentDir</back> <menu>PreviousMenu</menu> <title>ContextMenu</title> <info>Info</info> <skipplus>SkipNext</skipplus> <skipminus>SkipPrevious</skipminus> <display>FullScreen</display> <start>PreviousMenu</start> <record>Screenshot</record> <volumeplus>VolumeUp</volumeplus> <volumeminus>VolumeDown</volumeminus> <mute>Mute</mute> <power>XBMC.ShutDown()</power> <myvideo>XBMC.ActivateWindow(MyVideos)</myvideo> <mymusic>XBMC.ActivateWindow(MyMusic)</mymusic> <mypictures>XBMC.ActivateWindow(MyPictures)</mypictures> <mytv>XBMC.ActivateWindow(Home)</mytv> <red>XBMC.ActivateWindow(Home)</red> <green>XBMC.ActivateWindow(MyVideos)</green> <yellow>XBMC.ActivateWindow(MyMusic)</yellow> <blue>XBMC.ActivateWindow(MyPictures)</blue> <zero>Number0</zero> <one>Number1</one> <two>JumpSMS2</two> <three>JumpSMS3</three> <four>JumpSMS4</four> <five>JumpSMS5</five> <six>JumpSMS6</six> <seven>JumpSMS7</seven> <eight>JumpSMS8</eight> <nine>JumpSMS9</nine> </remote> </global> <Home> <remote> <menu>XBMC.Skin.ToggleSetting(HomeViewToggle)</menu> <info>XBMC.ActivateWindow(SystemInfo)</info> <clear>XBMC.ActivateWindow(Weather)</clear> <hash>XBMC.ActivateWindow(Settings)</hash> </remote> </Home> <MyFiles> <remote> <clear>Delete</clear> </remote> </MyFiles> <MyMusicPlaylist> <remote> <back>Playlist</back> <!-- Close playlist --> <clear>Delete</clear> </remote> </MyMusicPlaylist> <MyMusicPlaylistEditor> <remote> <zero>Queue</zero> </remote> </MyMusicPlaylistEditor> <MyMusicFiles> <remote> <zero>Queue</zero> <star>Queue</star> </remote> </MyMusicFiles> <MyMusicLibrary> <remote> <zero>Queue</zero> </remote> </MyMusicLibrary> <FullscreenVideo> <remote> <zero>Number0</zero> <one>Number1</one> <two>Number2</two> <three>Number3</three> <four>Number4</four> <five>Number5</five> <six>Number6</six> <seven>Number7</seven> <eight>Number8</eight> <nine>Number9</nine> <left>StepBack</left> <right>StepForward</right> <up>BigStepForward</up> <down>BigStepBack</down> <back>SmallStepBack</back> <menu>ShowVideoMenu</menu> <start>OSD</start> <title>OSD</title> <info>Info</info> <enter>xbmc.runscript(special://home/plugins/video/OpenSubtitles/default.py</enter> <select>AspectRatio</select> <teletext>XBMC.ActivateWindow(Teletext)</teletext> <subtitle>ShowSubtitles</subtitle> <language>AudioNextLanguage</language> <hash>ShowSubtitles</hash> </remote> </FullscreenVideo> <FullscreenInfo> <remote> <title>CodecInfo</title> <info>Close</info> <menu>OSD</menu> </remote> </FullscreenInfo> <PlayerControls> <remote> <menu>Close</menu> </remote> </PlayerControls> <Visualisation> <remote> <left>PreviousPreset</left> <right>NextPreset</right> <up>IncreaseRating</up> <down>DecreaseRating</down> <back>LockPreset</back> <title>CodecInfo</title> <select>XBMC.ActivateWindow(VisualisationPresetList)</select> <menu>XBMC.ActivateWindow(MusicOSD)</menu> <start>XBMC.ActivateWindow(MusicOSD)</start> <info>Info</info> </remote> </Visualisation> <MusicOSD> <remote> <menu>Close</menu> <title>Info</title> <info>CodecInfo</info> </remote> </MusicOSD> <VisualisationSettings> <remote> <menu>Close</menu> </remote> </VisualisationSettings> <VisualisationPresetList> <remote> <menu>Close</menu> </remote> </VisualisationPresetList> <SlideShow> <remote> <zero>ZoomNormal</zero> <one>ZoomLevel1</one> <two>ZoomLevel2</two> <three>ZoomLevel3</three> <four>ZoomLevel4</four> <five>ZoomLevel5</five> <six>ZoomLevel6</six> <seven>ZoomLevel7</seven> <eight>ZoomLevel8</eight> <nine>ZoomLevel9</nine> <info>CodecInfo</info> <skipplus>NextPicture</skipplus> <skipminus>PreviousPicture</skipminus> <title>Info</title> <select>Rotate</select> <back>PreviousMenu</back> </remote> </SlideShow> <ScreenCalibration> <remote> <select>NextCalibration</select> <enter>NextCalibration</enter> <zero>ResetCalibration</zero> <display>NextResolution</display> <xbox>NextResolution</xbox> </remote> </ScreenCalibration> <GUICalibration> <remote> <select>NextCalibration</select> <enter>NextCalibration</enter> <zero>ResetCalibration</zero> </remote> </GUICalibration> <SelectDialog> <remote> <back>Close</back> </remote> </SelectDialog> <VideoOSD> <remote> <back>PreviousMenu</back> <menu>Close</menu> <start>Close</start> </remote> </VideoOSD> <VideoMenu> <remote> <menu>OSD</menu> <back>PreviousMenu</back> <info>Info</info> <title>CodecInfo</title> <zero>Number0</zero> <one>Number1</one> <two>Number2</two> <three>Number3</three> <four>Number4</four> <five>Number5</five> <six>Number6</six> <seven>Number7</seven> <eight>Number8</eight> <nine>Number9</nine> <play>Select</play> </remote> </VideoMenu> <OSDVideoSettings> <remote> <back>Close</back> <menu>Close</menu> <start>Close</start> </remote> </OSDVideoSettings> <OSDAudioSettings> <remote> <back>Close</back> <menu>Close</menu> <start>Close</start> </remote> </OSDAudioSettings> <VideoBookmarks> <remote> <back>Close</back> <menu>Close</menu> <start>Close</start> <zero>Delete</zero> </remote> </VideoBookmarks> <MyVideoLibrary> <remote> <zero>Queue</zero> <clear>Delete</clear> </remote> </MyVideoLibrary> <MyVideoFiles> <remote> <zero>Queue</zero> <star>Queue</star> </remote> </MyVideoFiles> <MyVideoPlaylist> <remote> <back>Playlist</back> <!-- Close playlist --> <clear>Delete</clear> <zero>Delete</zero> </remote> </MyVideoPlaylist> <VirtualKeyboard> <remote> <back>BackSpace</back> <star>Shift</star> <hash>Symbols</hash> <zero>Number0</zero> <one>Number1</one> <two>Number2</two> <three>Number3</three> <four>Number4</four> <five>Number5</five> <six>Number6</six> <seven>Number7</seven> <eight>Number8</eight> <nine>Number9</nine> <pageminus>CursorLeft</pageminus> <pageplus>CursorRight</pageplus> </remote> </VirtualKeyboard> <ContextMenu> <remote> <title>Close</title> <back>Close</back> </remote> </ContextMenu> <FileStackingDialog> <remote> <back>Close</back> </remote> </FileStackingDialog> <Scripts> <remote> <info>XBMC.ActivateWindow(ScriptsDebugInfo)</info> </remote> </Scripts> <ScriptsDebugInfo> <remote> <info>Info</info> <!-- clears debug python info --> </remote> </ScriptsDebugInfo> <NumericInput> <remote> <zero>Number0</zero> <one>Number1</one> <two>Number2</two> <three>Number3</three> <four>Number4</four> <five>Number5</five> <six>Number6</six> <seven>Number7</seven> <eight>Number8</eight> <nine>Number9</nine> <back>BackSpace</back> </remote> </NumericInput> <Weather> <remote> <back>PreviousMenu</back> </remote> </Weather> <Settings> <remote> <back>PreviousMenu</back> </remote> </Settings> <MyPicturesSettings> <remote> <back>PreviousMenu</back> </remote> </MyPicturesSettings> <MyProgramsSettings> <remote> <back>PreviousMenu</back> </remote> </MyProgramsSettings> <MyWeatherSettings> <remote> <back>PreviousMenu</back> </remote> </MyWeatherSettings> <MyMusicSettings> <remote> <back>PreviousMenu</back> </remote> </MyMusicSettings> <SystemSettings> <remote> <back>PreviousMenu</back> </remote> </SystemSettings> <MyVideosSettings> <remote> <back>PreviousMenu</back> </remote> </MyVideosSettings> <NetworkSettings> <remote> <back>PreviousMenu</back> </remote> </NetworkSettings> <AppearanceSettings> <remote> <back>PreviousMenu</back> </remote> </AppearanceSettings> <Profiles> <remote> <back>PreviousMenu</back> </remote> </Profiles> <systeminfo> <remote> <back>PreviousMenu</back> </remote> </systeminfo> <shutdownmenu> <remote> <back>PreviousMenu</back> </remote> </shutdownmenu> <submenu> <remote> <back>PreviousMenu</back> </remote> </submenu> <MusicInformation> <remote> <back>Close</back> </remote> </MusicInformation> <MovieInformation> <remote> <back>Close</back> </remote> </MovieInformation> <LockSettings> <remote> <menu>Close</menu> <back>PreviousMenu</back> </remote> </LockSettings> <ProfileSettings> <remote> <menu>Close</menu> <back>PreviousMenu</back> </remote> </ProfileSettings> <PictureInfo> <remote> <skipplus>NextPicture</skipplus> <skipminus>PreviousPicture</skipminus> <info>Close</info> <back>Close</back> </remote> </PictureInfo> <Teletext> <remote> <zero>number0</zero> <one>number1</one> <two>number2</two> <three>number3</three> <four>number4</four> <five>number5</five> <six>number6</six> <seven>number7</seven> <eight>number8</eight> <nine>number9</nine> <red>Red</red> <green>Green</green> <yellow>Yellow</yellow> <blue>Blue</blue> <info>Info</info> <back>Close</back> <menu>Close</menu> <start>Close</start> <teletext>Close</teletext> </remote> </Teletext> <Favourites> <remote> <back>Close</back> </remote> </Favourites> </keymap> |
en als laatste lirc.conf
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
| begin remote name XboxDVDDongle bits 8 begin codes SELECT 0x0b UP 0xa6 DOWN 0xa7 RIGHT 0xa8 LEFT 0xa9 INFO 0xc3 9 0xc6 8 0xc7 7 0xc8 6 0xc9 5 0xca 4 0xcb 3 0xcc 2 0xcd 1 0xce 0 0xcf DISPLAY 0xd5 BACK 0xd8 SKIP- 0xdd SKIP+ 0xdf STOP 0xe0 REVERSE 0xe2 FORWARD 0xe3 TITLE 0xe5 PAUSE 0xe6 PLAY 0xea MENU 0xf7 #My Harmony 880 Custom Button Codes WEATHER 0x6f end codes end remote |
[ Voor 7% gewijzigd door Stien op 31-03-2010 15:39 ]
bedankt! dit is neem ik aan op linux? want dat lirc heb ik niet:O
ik gebruik zelf xbmc+irtrans+MCE remote+windows
[ Voor 3% gewijzigd door heval op 31-03-2010 15:52 ]
Sorry in het geval van Windows kan ik je niet helpen.
Ziet iemand anders een reden waarom mijn skip next en skip previous knoppen alleen FFWD en REW doen?
[ Voor 68% gewijzigd door Stien op 31-03-2010 15:46 ]
geen probleem.. xbmc op linux heeft wel out of the box oplossing voor MCE remote.Stien schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 15:45:
Dit is inderdaad gebaseerd op linux.
Sorry in het geval van Windows kan ik je niet helpen.
Ziet iemand anders een reden waarom mijn skip next en skip previous knoppen alleen FFWD en REW doen?
dat probleem heb ik ook. ik heb skip next veranderd in ''CTRLF'' inplaats van ''.'' dat doet de truc bij mij.
maar skip previous '','' veranderen in ''CTRLB'' mocht niet baten...
ik wacht nog heilig op de dag dat mce remote out of the box werkt!!!
Bij het opstarten van mijn PC start eventghost ook op als administrator. Hierin zit een plugin voor MCE remote en een plugin voor XBMC. Laad deze plugins allebei. Als je dan een knopje indrukt zie je dat links in het eventscherm van eventghost. Deze kun je dan simpel slepen naar een actie van XBMC en die voert ie dan uit.
Je kunt zelfs acties toevoegen om XBMC op te starten en af te sluiten, en andere applicaties te gebruiken met je remote zoals winamp of iets dergelijks.
EDIT:Als je wilt kan ik zelfs mijn xml-file uploaden om de juiste instelling te laden in eventghost.
[ Voor 7% gewijzigd door M0nkeymen op 31-03-2010 20:00 ]
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
Ik heb de link naar het xbmcforum niet bij de hand. Korte samenvatting is dat mce remotes een microsoft hid device zijn en hun knoppenindeling via een registersleutel worden geregeld. Deze sleutel is vrij makkelijk aan te passen als je weet hoe. En dat is bekend (zie mijn posts). Als het goed is zal een van de nieuwere xbmc's een vergelijkbare ondersteuning voor hid's hebben en zal het out-of-the-box werken.
En hier gaat het dus fout.
Ik heb XBMC freak Live CD gebruikt. Nu heb ik het netwerk op de volgende manier ingesteld:
-UPnP server ingeschakeld: AAN
-UPnP rendering ingeschakeld: AAN
-Webserver: AAN
-Port: 8080 (dit kan ik niet veranderen,blijkbaar heeft XBMC freak dit vast ingevoerd in zijn versie)
-Gebruikersnaam: xbmc
-Paswoord: ....
-Activeer gebeurtenissen op afstand: AAN
-Ontvang gebeurtenissen van andere computers: AAN
-Zeroconf Publishing: AAN
INTERNET TOEGANG:
-HTTP-proxy gebruiken: AAN
-Host: (leeg)
-Port: 80
-Webservers gebruikersnaam: xbmc
-Wachtwoord: ....
Nu probeer ik als eerste via mn browser in te loggen door gebruik te maken van mn normal IP.
Dit doe ik dan door : HTTP//(eigenIP)/8080
Als ik dat die gebeurt er niets.Heb ook HTTP//(eigenIP)/80 , en wederom niets.
Heb in mn router de poort 8080 en 80 al naar XBMC IP's verwezen,maar nog steeds geen succes.
Daarnaast heb ik via XBMC remote op mn Iphone ook al geprobeerd.
Hierin kan ik WIFI gegevens opgeven net zoals 3G.
Nu heb ik bij:
At home (Local WiFi network)
-Host IP: dhcppc3.local (dit heeft het programma zelf opgepikt tijdens het zoeken)
-Port: 80
Away from Home (3G network)
-Host IP (eigen IP adres)
-Port 8080
Nu is het zo dat ik nu wel via Wifi contact maak met XBMC (eigenlijk raar omdat ik bij webserver port 8080 gebruik en hier 80)
Maar ook al heb ik verbinding is krijg geen media te zien.
Als ik dan via 3G verbinding wil maken lukt dit wederom alleen als ik Port op 80 zet.
Maar weer krijg ik melding dat er geen media gevonden is.
Kan iemand mij vertellen of ik als eerst gegevens op XBMC GOED heb ingevuld.
En tweede: hoe komt het dat ik via mn webbrowser helemal niet in kom.
En via mn Iphone alleen via Port 80, maar dan geen media te zien krijg.
Graag, ik heb het nu ook draaien dmv Eventghost, maar nog niet helemaal zoals ik wil. Het zou fijn zijn om even wat instellingen te vergelijken.M0nkeymen schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 16:12:
Ik heb XBMC werkend met een harmony die ingesteld is als MCE remote op een Philips ir reciever.
Bij het opstarten van mijn PC start eventghost ook op als administrator. Hierin zit een plugin voor MCE remote en een plugin voor XBMC. Laad deze plugins allebei. Als je dan een knopje indrukt zie je dat links in het eventscherm van eventghost. Deze kun je dan simpel slepen naar een actie van XBMC en die voert ie dan uit.
Je kunt zelfs acties toevoegen om XBMC op te starten en af te sluiten, en andere applicaties te gebruiken met je remote zoals winamp of iets dergelijks.
EDIT:Als je wilt kan ik zelfs mijn xml-file uploaden om de juiste instelling te laden in eventghost.
Tesla Model S - www.voltic.nl Eerlijk over elektrisch rijden
1
2
3
| :INPUT ACCEPT [1658:224676] :FORWARD ACCEPT [0:0] :OUTPUT ACCEPT [1930:338642] |
Wil dit nou zeggen dat al die poorten gewoon standaard open staan? Daar schrik ik wel van.
Is dit wel juist?
Zit nu op me werk, upload hem vanavond.Quincy2003 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 07:55:
[...]
Graag, ik heb het nu ook draaien dmv Eventghost, maar nog niet helemaal zoals ik wil. Het zou fijn zijn om even wat instellingen te vergelijken.
Met deze philips receiver kun je in samenwerking met een harmony ook kiezen voor de microsoft mce keyboard. Je hebt dan de beschikking over alle knoppen van het toetsenbord + muisfuncties.M0nkeymen schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 16:12:
Ik heb XBMC werkend met een harmony die ingesteld is als MCE remote op een Philips ir reciever.
Mijn aanpassingen in de keyboard.xml zijn:
1
2
3
4
| <b>XBMC.PlayerControl(Partymode(music))</b> <k>NextSubtitle</k> <g>Playlist</g> <h>AudioNextLanguage</h> |
en paar aanpassingen in de slideshow om met channel + en - te kunnen zoomen. De OK knop wordt dan voor draaien van de foto's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <SlideShow> <keyboard> <zero>ZoomNormal</zero> <one>ZoomLevel1</one> <two>ZoomLevel2</two> <three>ZoomLevel3</three> <four>ZoomLevel4</four> <five>ZoomLevel5</five> <six>ZoomLevel6</six> <seven>ZoomLevel7</seven> <eight>ZoomLevel8</eight> <nine>ZoomLevel9</nine> <i>Info</i> <o>CodecInfo</o> <period>NextPicture</period> <comma>PreviousPicture</comma> <plus>ZoomIn</plus> <pageup>ZoomIn</pageup> <minus>ZoomOut</minus> <pagedown>ZoomOut</pagedown> <r>Rotate</r> <return>Rotate</return> <backspace>PreviousMenu</backspace> </keyboard> </SlideShow> |
Complete aangepaste keyboard.xml:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
446
447
448
449
450
451
452
453
454
455
456
457
458
459
460
461
462
463
464
465
466
467
468
469
470
471
472
473
474
475
476
477
478
479
480
481
482
483
484
485
486
487
488
489
490
491
492
493
494
495
496
497
498
499
500
501
502
503
504
505
506
507
508
509
510
511
512
513
514
515
516
517
518
519
520
521
522
523
524
525
526
527
528
| <!-- This file contains the mapping of keys (gamepad, remote, and keyboard) to actions within XBMC --> <!-- The <global> section is a fall through - they will only be used if the button is not --> <!-- used in the current window's section. Note that there is only handling --> <!-- for a single action per button at this stage. --> <!-- For joystick/gamepad configuration under linux/win32, see below as it differs from xbox --> <!-- gamepads. --> <!-- The format is: --> <!-- <device> --> <!-- <button>action</button> --> <!-- </device> --> <!-- To map keys from other remotes using the RCA protocol, you may add <universalremote> blocks --> <!-- In this case, the tags used are <obc#> where # is the original button code (OBC) of the key --> <!-- You set it up by adding a <universalremote> block to the window or <global> section: --> <!-- <universalremote> --> <!-- <obc45>Stop</obc45> --> <!-- </universalremote> --> <!-- To find out the OBC's of your remote, try enabling the <displayremotecodes> tag in AdvancedSettings.xml --> <!-- Note that the action can be a built-in function. --> <!-- eg <B>XBMC.ActivateWindow(MyMusic)</B> --> <!-- would automatically go to My Music on the press of the B button. --> <!-- Joysticks / Gamepads: --> <!-- See the sample PS3 controller configuration below for the format. --> <!-- --> <!-- Joystick Name: --> <!-- Do 'cat /proc/bus/input/devices' or see your xbmc log file to find the names of --> <!-- detected joysticks. The name used in the configuration should match the detected name. --> <!-- --> <!-- Button Ids: --> <!-- 'id' is the button ID used by SDL. Joystick button ids of connected joysticks appear --> <!-- in xbmc.log when they are pressed. Use your log to map custom buttons to actions. --> <!-- --> <!-- Axis Ids / Analog Controls --> <!-- Coming soon. --> <keymap> <global> <keyboard> <p>Play</p> <q>Queue</q> <f>FastForward</f> <r>Rewind</r> <left>Left</left> <right>Right</right> <up>Up</up> <down>Down</down> <pageup>PageUp</pageup> <pagedown>PageDown</pagedown> <return>Select</return> <enter>Select</enter> <backspace>ParentDir</backspace> <m>ActivateWindow(PlayerControls)</m> <s>ActivateWindow(shutdownmenu)</s> <escape>PreviousMenu</escape> <i>Info</i> <menu>ContextMenu</menu> <c>ContextMenu</c> <space>Pause</space> <x>Stop</x> <period>SkipNext</period> <comma>SkipPrevious</comma> <tab>FullScreen</tab> <printscreen>Screenshot</printscreen> <minus>VolumeDown</minus> <plus>VolumeUp</plus> <zero>Number0</zero> <one>Number1</one> <two>Number2</two> <three>Number3</three> <four>Number4</four> <five>Number5</five> <six>Number6</six> <seven>Number7</seven> <eight>Number8</eight> <nine>Number9</nine> <backslash>ToggleFullScreen</backslash> <browser_home>XBMC.ActivateWindow(Home)</browser_home> <browser_favorites>ActivateWindow(Favourites)</browser_favorites> <b>XBMC.PlayerControl(Partymode(music))</b> <k>NextSubtitle</k> <g>Playlist</g> <h>AudioNextLanguage</h> <browser_refresh/> <browser_search/> <launch_app1_pc_icon>ActivateWindow(MyPrograms)</launch_app1_pc_icon> <launch_media_select>XBMC.ActivateWindow(MyMusic)</launch_media_select> <play_pause>Pause</play_pause> <stop>Stop</stop> <volume_up>VolumeUp</volume_up> <volume_mute>Mute</volume_mute> <volume_down>VolumeDown</volume_down> <next_track>SkipNext</next_track> <prev_track>SkipPrevious</prev_track> <launch_mail/> <key id='61620'/> <!-- same as above, launch_mail, but using button code (based on vkey id) --> <home>FirstPage</home> <end>LastPage</end> <key id='65446'>ParentDir</key> <key id='65459'>Play</key> <!-- ****************************************************** --> <!-- MS Media Center keyboard shortcuts sent by MCE remotes --> <!-- See http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb189249.aspx --> <p mod="ctrl,shift">Play</p> <!-- Play --> <s mod="ctrl,shift">Stop</s> <!-- Stop --> <p mod="ctrl">Pause</p> <!-- Pause --> <f mod="ctrl,shift">FastForward</f> <!-- Fwd --> <b mod="ctrl,shift">Rewind</b> <!-- Rew --> <f mod="ctrl">SkipNext</f> <!-- Skip --> <b mod="ctrl">SkipPrevious</b> <!-- Replay --> </keyboard> </global> <Home> <keyboard> <i>info</i> <end>XBMC.ShutDown()</end> </keyboard> </Home> <VirtualKeyboard> <keyboard> <backspace>Backspace</backspace> </keyboard> </VirtualKeyboard> <MyFiles> <keyboard> <space>Highlight</space> <delete>Delete</delete> <m>Move</m> <r>Rename</r> </keyboard> </MyFiles> <MyMusicPlaylist> <keyboard> <space>Playlist</space> <!-- Close playlist --> <delete>Delete</delete> <u>MoveItemUp</u> <d>MoveItemDown</d> <backspace>Playlist</backspace> <!-- Close playlist --> </keyboard> </MyMusicPlaylist> <MyMusicPlaylistEditor> <keyboard> <u>MoveItemUp</u> <d>MoveItemDown</d> <delete>Delete</delete> </keyboard> </MyMusicPlaylistEditor> <MyMusicFiles> <keyboard> <space>Playlist</space> <q>Queue</q> </keyboard> </MyMusicFiles> <MyMusicLibrary> <keyboard> <space>Playlist</space> <q>Queue</q> </keyboard> </MyMusicLibrary> <FullscreenVideo> <keyboard> <f>FastForward</f> <r>Rewind</r> <period>StepForward</period> <comma>StepBack</comma> <backspace>Fullscreen</backspace> <quote>SmallStepBack</quote> <opensquarebracket>BigStepForward</opensquarebracket> <closesquarebracket>BigStepBack</closesquarebracket> <return>OSD</return> <enter>OSD</enter> <m>OSD</m> <i>Info</i> <o>CodecInfo</o> <z>AspectRatio</z> <t>ShowSubtitles</t> <l>NextSubtitle</l> <left>StepBack</left> <right>StepForward</right> <up>BigStepForward</up> <down>BigStepBack</down> <a>AudioDelay</a> <escape>Fullscreen</escape> <v>XBMC.ActivateWindow(Teletext)</v> </keyboard> </FullscreenVideo> <FullscreenInfo> <keyboard> <f>FastForward</f> <r>Rewind</r> <period>StepForward</period> <backspace>Close</backspace> <o>CodecInfo</o> <i>Close</i> <m>OSD</m> </keyboard> </FullscreenInfo> <PlayerControls> <keyboard> <escape>Close</escape> <m>close</m> </keyboard> </PlayerControls> <Visualisation> <keyboard> <f>FastForward</f> <r>Rewind</r> <period>SkipNext</period> <comma>SkipPrevious</comma> <return>ActivateWindow(MusicOSD)</return> <enter>ActivateWindow(MusicOSD)</enter> <m>ActivateWindow(MusicOSD)</m> <i>Info</i> <p>ActivateWindow(VisualisationPresetList)</p> <v>ActivateWindow(VisualisationSettings)</v> <n>ActivateWindow(MusicPlaylist)</n> <left>SkipPrevious</left> <right>SkipNext</right> <up>IncreaseRating</up> <down>DecreaseRating</down> <!--<back>NextPreset</back>!--> <o>CodecInfo</o> <l>LockPreset</l> <escape>FullScreen</escape> </keyboard> </Visualisation> <MusicOSD> <keyboard> <escape>Close</escape> <f>FastForward</f> <r>Rewind</r> <period>SkipNext</period> <comma>SkipPrevious</comma> <m>Close</m> <i>Info</i> <o>CodecInfo</o> <p>ActivateWindow(VisualisationPresetList)</p> <v>ActivateWindow(VisualisationSettings)</v> <n>ActivateWindow(MusicPlaylist)</n> </keyboard> </MusicOSD> <VisualisationSettings> <keyboard> <escape>Close</escape> <f>FastForward</f> <r>Rewind</r> <period>SkipNext</period> <comma>SkipPrevious</comma> <m>Close</m> <i>Info</i> <o>CodecInfo</o> <p>ActivateWindow(VisualisationPresetList)</p> <v>Close</v> <n>ActivateWindow(MusicPlaylist)</n> </keyboard> </VisualisationSettings> <VisualisationPresetList> <keyboard> <escape>Close</escape> <f>FastForward</f> <r>Rewind</r> <period>SkipNext</period> <comma>SkipPrevious</comma> <m>Close</m> <i>Info</i> <o>CodecInfo</o> <p>Close</p> <v>Close</v> <n>ActivateWindow(MusicPlaylist)</n> </keyboard> </VisualisationPresetList> <SlideShow> <keyboard> <zero>ZoomNormal</zero> <one>ZoomLevel1</one> <two>ZoomLevel2</two> <three>ZoomLevel3</three> <four>ZoomLevel4</four> <five>ZoomLevel5</five> <six>ZoomLevel6</six> <seven>ZoomLevel7</seven> <eight>ZoomLevel8</eight> <nine>ZoomLevel9</nine> <i>Info</i> <o>CodecInfo</o> <period>NextPicture</period> <comma>PreviousPicture</comma> <plus>ZoomIn</plus> <pageup>ZoomIn</pageup> <minus>ZoomOut</minus> <pagedown>ZoomOut</pagedown> <r>Rotate</r> <return>Rotate</return> <backspace>PreviousMenu</backspace> </keyboard> </SlideShow> <ScreenCalibration> <keyboard> <return>NextCalibration</return> <enter>NextCalibration</enter> <d>ResetCalibration</d> <r>NextResolution</r> </keyboard> </ScreenCalibration> <GUICalibration> <keyboard> <return>NextCalibration</return> <enter>NextCalibration</enter> <d>ResetCalibration</d> </keyboard> </GUICalibration> <SelectDialog> <keyboard> <backspace>Close</backspace> <escape>Close</escape> </keyboard> </SelectDialog> <VideoOSD> <keyboard> <backspace>Close</backspace> <escape>Close</escape> <m>Close</m> <i>Info</i> <o>CodecInfo</o> </keyboard> </VideoOSD> <VideoMenu> <keyboard> <opensquarebracket>BigStepForward</opensquarebracket> <closesquarebracket>BigStepBack</closesquarebracket> <m>OSD</m> <i>Info</i> <o>CodecInfo</o> <z>AspectRatio</z> <t>ShowSubtitles</t> <l>NextSubtitle</l> <a>AudioDelay</a> <escape>Fullscreen</escape> <return>Select</return> <enter>Select</enter> <!-- backspace>Fullscreen</backspace --> <backspace>PreviousMenu</backspace> </keyboard> </VideoMenu> <OSDVideoSettings> <keyboard> <backspace>Close</backspace> <escape>Close</escape> <i>Info</i> <o>CodecInfo</o> </keyboard> </OSDVideoSettings> <OSDAudioSettings> <keyboard> <backspace>Close</backspace> <escape>Close</escape> <i>Info</i> <o>CodecInfo</o> </keyboard> </OSDAudioSettings> <VideoBookmarks> <keyboard> <backspace>Close</backspace> <escape>Close</escape> </keyboard> </VideoBookmarks> <MyVideoLibrary> <keyboard> <delete>Delete</delete> <space>Playlist</space> <w>ToggleWatched</w> </keyboard> </MyVideoLibrary> <MyVideoFiles> <keyboard> <space>Playlist</space> <q>Queue</q> <w>ToggleWatched</w> </keyboard> </MyVideoFiles> <MyVideoPlaylist> <keyboard> <backspace>Playlist</backspace> <!-- Close playlist --> <space>Playlist</space> <!-- Close playlist --> <delete>Delete</delete> <u>MoveItemUp</u> <d>MoveItemDown</d> </keyboard> </MyVideoPlaylist> <ContextMenu> <keyboard> <c>Close</c> <menu>Close</menu> <backspace>Close</backspace> </keyboard> </ContextMenu> <FileStackingDialog> <keyboard> <backspace>Close</backspace> </keyboard> </FileStackingDialog> <Scripts> <keyboard> <i>XBMC.ActivateWindow(ScriptsDebugInfo)</i> </keyboard> </Scripts> <ScriptsDebugInfo> <keyboard> <i>Info</i> <!-- clears debug python info --> </keyboard> </ScriptsDebugInfo> <Weather> <keyboard> <backspace>PreviousMenu</backspace> <key id='65446'>PreviousMenu</key> </keyboard> </Weather> <Settings> <keyboard> <backspace>PreviousMenu</backspace> </keyboard> </Settings> <MyPicturesSettings> <keyboard> <backspace>PreviousMenu</backspace> </keyboard> </MyPicturesSettings> <MyProgramsSettings> <keyboard> <backspace>PreviousMenu</backspace> </keyboard> </MyProgramsSettings> <MyWeatherSettings> <keyboard> <backspace>PreviousMenu</backspace> </keyboard> </MyWeatherSettings> <MyMusicSettings> <keyboard> <backspace>PreviousMenu</backspace> </keyboard> </MyMusicSettings> <SystemSettings> <keyboard> <backspace>PreviousMenu</backspace> </keyboard> </SystemSettings> <MyVideosSettings> <keyboard> <backspace>PreviousMenu</backspace> </keyboard> </MyVideosSettings> <NetworkSettings> <keyboard> <backspace>PreviousMenu</backspace> </keyboard> </NetworkSettings> <AppearanceSettings> <keyboard> <backspace>PreviousMenu</backspace> </keyboard> </AppearanceSettings> <Profiles> <keyboard> <backspace>PreviousMenu</backspace> </keyboard> </Profiles> <systeminfo> <keyboard> <backspace>PreviousMenu</backspace> </keyboard> </systeminfo> <shutdownmenu> <keyboard> <backspace>PreviousMenu</backspace> </keyboard> </shutdownmenu> <submenu> <keyboard> <backspace>PreviousMenu</backspace> </keyboard> </submenu> <MusicInformation> <keyboard> <backspace>Close</backspace> <key id='65446'>Close</key> </keyboard> </MusicInformation> <MovieInformation> <keyboard> <backspace>Close</backspace> <key id='65446'>Close</key> </keyboard> </MovieInformation> <LockSettings> <keyboard> <escape>Close</escape> <backspace>PreviousMenu</backspace> </keyboard> </LockSettings> <ProfileSettings> <keyboard> <escape>Close</escape> <backspace>PreviousMenu</backspace> </keyboard> </ProfileSettings> <PictureInfo> <keyboard> <period>NextPicture</period> <comma>PreviousPicture</comma> <i>Close</i> <o>Close</o> <backspace>Close</backspace> <space>Pause</space> </keyboard> </PictureInfo> <Teletext> <keyboard> <backspace>Close</backspace> <escape>Close</escape> <v>Close</v> </keyboard> </Teletext> <Favourites> <keyboard> <backspace>Close</backspace> </keyboard> </Favourites> </keymap> |
Verwijderd
met itunes 9 kan dit blijkbaar niet meer ? (geen DAAP meer ? )
zijn hier nog workarounds voor bekend ?
Laat maar...werkt als een trein. Eindelijk support voor mijn VFD binnen XBMC!!!styxz schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:01:
[...]
sipaan - werkt de plugin bij jou wel naar behoren?
Dit is mijn xml-file van eventghost, ik heb niet alle knoppen toegekend. Ik was wat luiQuincy2003 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 07:55:
[...]
Graag, ik heb het nu ook draaien dmv Eventghost, maar nog niet helemaal zoals ik wil. Het zou fijn zijn om even wat instellingen te vergelijken.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
| <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?> <EventGhost Name="Configuration Tree" Expanded="True" Version="1194" Guid="{0282FAFC-AAE3-4BE8-A3A4-8B7D12E55FDA}" Time="1269760092.11"> <Autostart Name="Autostart" Expanded="True"> <Plugin File="MceRemote" Identifier="MceRemote"> gAJHP8MzMzMzMzOIhnEALg== </Plugin> <Plugin File="XBMC" Identifier="XBMC"> gAIpLg== </Plugin> </Autostart> <Folder Name="XBMC" Expanded="True"> <Macro Name="Up"> <Event Name="MceRemote.Up" /> <Action> XBMC.Up() </Action> </Macro> <Macro Name="Down"> <Event Name="MceRemote.Down" /> <Action> XBMC.Down() </Action> </Macro> <Macro Name="Left"> <Event Name="MceRemote.Left" /> <Action> XBMC.Left() </Action> </Macro> <Macro Name="Right"> <Event Name="MceRemote.Right" /> <Action> XBMC.Right() </Action> </Macro> <Macro Name="Page Up"> <Event Name="MceRemote.ChannelUp" /> <Action> XBMC.PageUp() </Action> </Macro> <Macro Name="Page Down"> <Event Name="MceRemote.ChannelDown" /> <Action> XBMC.PageDown() </Action> </Macro> <Macro Name="Select"> <Event Name="MceRemote.Ok" /> <Action> XBMC.Select() </Action> </Macro> <Macro Name="Previous Menu"> <Event Name="MceRemote.DVDMenu" /> <Action> XBMC.PreviousMenu() </Action> </Macro> <Macro Name="Context Menu"> <Event Name="MceRemote.Back" /> <Action> XBMC.ContextMenu() </Action> </Macro> <Macro Name="Play"> <Event Name="MceRemote.Play" /> <Action> XBMC.Play() </Action> </Macro> <Macro Name="Pause"> <Event Name="MceRemote.Pause" /> <Action> XBMC.Pause() </Action> </Macro> <Macro Name="Stop"> <Event Name="MceRemote.Stop" /> <Action> XBMC.Stop() </Action> </Macro> <Macro Name="Fast Forward"> <Event Name="MceRemote.Forward" /> <Action> XBMC.FastForward() </Action> </Macro> <Macro Name="Rewind"> <Event Name="MceRemote.Rewind" /> <Action> XBMC.Rewind() </Action> </Macro> <Macro Name="Skip Next"> <Event Name="MceRemote.Skip" /> <Action> XBMC.SkipNext() </Action> </Macro> <Macro Name="Skip Previous"> <Event Name="MceRemote.Replay" /> <Action> XBMC.SkipPrevious() </Action> </Macro> <Macro Name="Record"> <Action> XBMC.Record() </Action> </Macro> <Macro Name="Big Skip Backward"> <Action> XBMC.BigSkipBackward() </Action> </Macro> <Macro Name="Big Skip Forward"> <Action> XBMC.BigSkipForward() </Action> </Macro> <Macro Name="Small Skip Backward"> <Action> XBMC.SmallSkipBackward() </Action> </Macro> <Macro Name="Small Skip Forward"> <Action> XBMC.SmallSkipForward() </Action> </Macro> <Macro Name="Aspect Ratio"> <Action> XBMC.AspectRatio() </Action> </Macro> <Macro Name="Codec Info"> <Action> XBMC.CodecInfo() </Action> </Macro> <Macro Name="Full Screen"> <Action> XBMC.FullScreen() </Action> </Macro> <Macro Name="Repeat"> <Action> XBMC.Repeat() </Action> </Macro> <Macro Name="Show Subtitles"> <Action> XBMC.ShowSubtitles() </Action> </Macro> <Macro Name="Show OSD"> <Action> XBMC.OSD() </Action> </Macro> <Macro Name="Show Time"> <Action> XBMC.ShowTime() </Action> </Macro> <Macro Name="Volume Up"> <Action> XBMC.VolumeUp() </Action> </Macro> <Macro Name="Volume Down"> <Action> XBMC.VolumeDown() </Action> </Macro> <Macro Name="Mute"> <Action> XBMC.Mute() </Action> </Macro> <Macro Name="Scroll Up"> <Action> XBMC.ScrollUp() </Action> </Macro> <Macro Name="Scroll Down"> <Action> XBMC.ScrollDown() </Action> </Macro> <Macro Name="Close"> <Action> XBMC.Close() </Action> </Macro> <Macro Name="Number 0"> <Action> XBMC.Number0() </Action> </Macro> <Macro Name="Number 1"> <Action> XBMC.Number1() </Action> </Macro> <Macro Name="Number 2"> <Action> XBMC.Number2() </Action> </Macro> <Macro Name="Number 3"> <Action> XBMC.Number3() </Action> </Macro> <Macro Name="Number 4"> <Action> XBMC.Number4() </Action> </Macro> <Macro Name="Number 5"> <Action> XBMC.Number5() </Action> </Macro> <Macro Name="Number 6"> <Action> XBMC.Number6() </Action> </Macro> <Macro Name="Number 7"> <Action> XBMC.Number7() </Action> </Macro> <Macro Name="Number 8"> <Action> XBMC.Number8() </Action> </Macro> <Macro Name="Number 9"> <Action> XBMC.Number9() </Action> </Macro> <Macro Name="Playlist"> <Action> XBMC.Playlist() </Action> </Macro> <Macro Name="Queue"> <Action> XBMC.Queue() </Action> </Macro> <Macro Name="Move Item Up"> <Action> XBMC.MoveItemUp() </Action> </Macro> <Macro Name="Move Item Down"> <Action> XBMC.MoveItemDown() </Action> </Macro> <Macro Name="Delete"> <Action> XBMC.Delete() </Action> </Macro> <Macro Name="Random"> <Action> XBMC.Random() </Action> </Macro> <Macro Name="Repeat"> <Action> XBMC.Repeat() </Action> </Macro> <Macro Name="Party Mode"> <Action> XBMC.PartyMode() </Action> </Macro> <Macro Name="Parent Dir"> <Action> XBMC.ParentDir() </Action> </Macro> <Macro Name="Info"> <Action> XBMC.Info() </Action> </Macro> <Macro Name="Take Screen Shot"> <Action> XBMC.TakeScreenShot() </Action> </Macro> <Macro Name="Eject Tray"> <Action> XBMC.EjectTray() </Action> </Macro> <Macro Name="Play DVD"> <Action> XBMC.PlayDVD() </Action> </Macro> <Macro Name="Show Home Screen"> <Event Name="MceRemote.Videos" /> <Action> XBMC.Home() </Action> </Macro> <Macro Name="Show Videos Screen"> <Event Name="MceRemote.Music" /> <Action> XBMC.MyVideos() </Action> </Macro> <Macro Name="Show Music Screen"> <Event Name="MceRemote.Pictures" /> <Action> XBMC.MyMusic() </Action> </Macro> <Macro Name="Show Pictures Screen"> <Action> XBMC.MyPictures() </Action> </Macro> <Macro Name="Show Movies Screen"> <Action> XBMC.MyMovies() </Action> </Macro> <Macro Name="Show TV Shows Screen"> <Action> XBMC.MyTVShows() </Action> </Macro> <Macro Name="Show Weather Screen"> <Action> XBMC.Weather() </Action> </Macro> <Macro Name="Show Settings Screen"> <Action> XBMC.Settings() </Action> </Macro> <Macro Name="Show Favorites Screen"> <Action> XBMC.Favorites() </Action> </Macro> <Macro Name="Show System Info Screen"> <Action> XBMC.SystemInfo() </Action> </Macro> <Macro Name="Last FM Love"> <Action> XBMC.LastFMLove() </Action> </Macro> <Macro Name="Last FM Ban"> <Action> XBMC.LastFMBan() </Action> </Macro> <Macro Name="Update Video Library"> <Action> XBMC.UpdateVideoLibrary() </Action> </Macro> <Macro Name="Update Music Library"> <Action> XBMC.UpdateMusicLibrary() </Action> </Macro> <Macro Name="Show Shutdown Menu"> <Action> XBMC.ShutdownMenu() </Action> </Macro> <Macro Name="Quit XBMC"> <Event Name="MceRemote.Recorded_TV" /> <Action> XBMC.Quit() </Action> </Macro> <Macro Name="Shutdown Computer"> <Action> XBMC.Shutdown() </Action> </Macro> <Macro Name="Powerdown Computer"> <Action> XBMC.Powerdown() </Action> </Macro> <Macro Name="Suspend Computer"> <Action> XBMC.Suspend() </Action> </Macro> <Macro Name="Hibernate Computer"> <Action> XBMC.Hibernate() </Action> </Macro> <Macro Name="Reset Computer"> <Action> XBMC.Reset() </Action> </Macro> <Macro Name="Start Toepassing: XBMC.exe"> <Event Name="MceRemote.Start" /> <Action> System.Execute(u'C:\\Program Files (x86)\\XBMC\\XBMC.exe', u'', 0, False, 2, u'C:\\Program Files (x86)\\XBMC\\') </Action> </Macro> </Folder> </EventGhost> |
Ook gelijk de uitzending gemist plugin/script geinstalleerd.
De meeste uitzendingen werken goed. Maar bijvoorbeeld bij GTST krijg ik het volgende beeld:

Kan ik hier wat aan doen?
Dat GTST ziet er eindelijk te pruimen uit, nuKiTsEr schreef op donderdag 01 april 2010 @ 20:49:
Ik heb net XBMC geinstalleerd, Ziet er erg mooi uit.
Ook gelijk de uitzending gemist plugin/script geinstalleerd.
De meeste uitzendingen werken goed. Maar bijvoorbeeld bij GTST krijg ik het volgende beeld: [afbeelding]
dxva uitzetten. probeer dat eens.KiTsEr schreef op donderdag 01 april 2010 @ 20:49:
Dit topic is gesloten.
Let op!!
Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.