lolWestmania schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:20:
[...]
Dat GTST ziet er eindelijk te pruimen uit, nu![]()

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
lolWestmania schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:20:
[...]
Dat GTST ziet er eindelijk te pruimen uit, nu![]()
Niks! RTL gebruikt voor een aantal programma's DRM beveiliging en dat snapt XBMC niet.KiTsEr schreef op donderdag 01 april 2010 @ 20:49:
Ik heb net XBMC geinstalleerd, Ziet er erg mooi uit.
Ook gelijk de uitzending gemist plugin/script geinstalleerd.
De meeste uitzendingen werken goed. Maar bijvoorbeeld bij GTST krijg ik het volgende beeld: [afbeelding]
Kan ik hier wat aan doen?
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Klot. Ik heb : gebruikt ipv / (was een schrijffout)milenko79 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 07:44:
Je doet toch hopelijk wel HTTP://(eigenIP):8080 , dus : in plaats van /
Das balen zeg! Je zou zeggen, als het binnen Windows kan, moet het ook binnen XBMC kunnen.......GroteBozewolf schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 05:44:
[...]
Niks! RTL gebruikt voor een aantal programma's DRM beveiliging en dat snapt XBMC niet.
Dat klopt nietVerwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 08:15:
Je zal ook geen media zien maar alleen het controlpanel om het zo maar te noemen.
Verwijderd
Beetje moeilijk helpen zo... Installeer je wel een stable versie(camelot) met admin rechten? Heb directx 9 geinstalleerd?Dennis Lammers schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 17:09:
Waarom loopt XMBC eerst 3x vast op mijn Windows 7 64 bit versie?
Na 3x doet ie het wel gewoon.
Elke keer moet ie dus eerst 3x vastlopen dan doet ie het..
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
Welke foutmeldingen krijg je? Wat staat er in je log?Dennis Lammers schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 17:09:
Waarom loopt XMBC eerst 3x vast op mijn Windows 7 64 bit versie?
Na 3x doet ie het wel gewoon.
Elke keer moet ie dus eerst 3x vastlopen dan doet ie het..
aahh durka durka durka
[ Voor 22% gewijzigd door js303 op 05-04-2010 04:12 ]
Je hebt het journaal bekeken met de XOT:Uzg plugin? hoe heb je dat voor elkaar gekregen, ik heb de plugin geinstalleerd maar ik zie nergens het journaal tussenstaan.thys schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:34:
[...]
Bedankt voor deze prachtige plugin
Zojuist het journaal en een aantal andere filmpjes gekeken op mijn xbmc linux installatie en dit werkt prima. Alleen bij uitzendinggemist is er een optie om te zoeken, als ik dit probeer dan reageert vervolgens niets meer.
Twee dingen: nieuwere builds breken plugins. XBMC Builds tot eind februari zouden moeten werken. Beter is het voorlopig bij het script te houden. Verder zal je na het downloaden van XOT ook nog de kanalen moeten updaten.Zie de FAQ op mijn site.js303 schreef op maandag 05 april 2010 @ 04:01:
Ligt het aan mij of wil niks afspelen in de XOT:Uzg?
Ik heb de stappen gevolgd zoals op http://www.rieter.net/pages/XOT:Installation en de plugin-variant gekozen (dus Videos > Add source > Browse > Video plugins > XOT-Uzg.v3 > OK > OK), maar als ik op Ned1, 2 of 3 klik, wordt een map geladen, vervolgens gebeurt niks. Bij uitzendinggemist.nl zie ik nog wel een lijstje, bijv. NOVA dan klik ik daarop, gebeurt er ook niks. Wat doe ik fout...
(XBMC Live versie)
Update: sterker nog - hij hangt! via NET5 kiezen loopt XBMC vast, en ook als ik zoek via uitzendinggemist.nl - ik krijg dan wel een zoekresultaat maar zodra ik eropklik, gebeurt er niks meer en is de enige remedie de power-knop... vreemd hoor.
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
OK dan zal ik maar gaan downgraden naar een oudere XBMC live, want de script-variant dat ik inmiddels aan de praat heb gekregen wil helaas ook niet werken, in die zin dat ik wil kan browsen door de kanalen maar afspelen lukt niet.GroteBozewolf schreef op maandag 05 april 2010 @ 09:54:
[...]
Twee dingen: nieuwere builds breken plugins. XBMC Builds tot eind februari zouden moeten werken. Beter is het voorlopig bij het script te houden. Verder zal je na het downloaden van XOT ook nog de kanalen moeten updaten.Zie de FAQ op mijn site.
[ Voor 18% gewijzigd door js303 op 05-04-2010 13:55 ]
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2010 15:17 ]
Zodra de plugin variant weer werkzaam is, dan zou dat gewoon moeten kunnen door XOT als plugin te installeren en dan naar het programma te gaan, de content type te setten en dan zou ie in de library moeten kunnen komen.martynvs schreef op maandag 05 april 2010 @ 14:36:
Weet iemand hoe ik een folder uit XOT aan de library van XBMC kan toevoegen? Ik wil namelijk dat XBMC het laat zien onder TV Shows, als er een nieuwe aflevering van bijvoorbeeld 'Wie is de mol' of 'tegenlicht' beschikbaar is. Is dit een van jullie gelukt? Alvast bedankt!
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2010 16:38 ]
Houdt er even rekening mee dat er op dit moment enorm veel wordt veranderd aan de plugin functionaliteit. Ik wacht af totdat de eerste stabiele SVN build uit is met wat documentatie alvorens ik de plugin van XOT-Uzg weer ga fixen.Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:35:
Verrek GBW heeft natuurlijk gelijk... Als plugin kun je idd content toewijzen.
Alleen waar gaat ie de info scrapen
edit:
Heb gelijk even getest maar... wat ik al zei ziet geen video file en voegt niets toe aan library![]()
Dit kon vroeger wel !!!
[ Voor 80% gewijzigd door anandus op 05-04-2010 18:03 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Oh, oke, die van mij is van 12 februari, ik zal wat builds verder teruggaan danVerwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 18:01:
Van begin february
Ik heb de tip gevolgd die ik vond op het xbmc forum door de channels te updaten van de NOS (een zipje downloaden en XOT herstarten) en inderdaad ik krijg nu netjes alle programma's te zien per zender.GroteBozewolf schreef op maandag 05 april 2010 @ 09:54:
[...]
Twee dingen: nieuwere builds breken plugins. XBMC Builds tot eind februari zouden moeten werken. Beter is het voorlopig bij het script te houden. Verder zal je na het downloaden van XOT ook nog de kanalen moeten updaten.Zie de FAQ op mijn site.
Zie hier: http://xbmc.org/theuni/2010/03/01/impending-merge-addons/anandus schreef op maandag 05 april 2010 @ 17:59:
Wat is (ongeveer) de beste build voor Xot-Uzg tot nu toe, eigenlijk?
Er wordt door allerlei mensen allemaal verschillende builds aangeraden op het moment.
De ene zegt "Hoger dan 23xxx", de ander weer "lager dan 28xxx", weer een ander dat ik build "27xxx" moet hebben want die heeft dan die-en-die bug niet.
* anandus ziet door het bomen het bos op het moment niet meer.
En voor de skins en andere plugins die ik gebruik boeit het niet, Xot-uzg is wat ik het meeste gebruik.
(En nu loopt XBMC telkens vast als een stream afgelopen is, build 27682, maar weet niet welke build ik het beste kan gebruiken?)
De nieuwe Ember is inderdaad echt geweldig geworden, nóg beter dan eerst. Ook meer opties, zo te zienFire69 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 23:21:
Start in net Ember even op, blijkt er een nieuwe versie te zijn.
En wat zie ik tot mijn verbazing? Ondersteuning voor series!!!!!
anandus schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 10:40:
[...]
De nieuwe Ember is inderdaad echt geweldig geworden, nóg beter dan eerst. Ook meer opties, zo te zien
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
Euhm... Geen flauw idee.anconakip schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:14:
Heeft deze ook al ondersteuning voor moviemeter.nl?
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 06-04-2010 11:16 ]
Ik zal thuis eens Ember installeren en kijken hoe het werkt. Misschien kan ik dan wel ondersteuing voor moviemeter inbouwen.anconakip schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:14:
Heeft deze ook al ondersteuning voor moviemeter.nl?
[...]
Dat zou heel mooi zijn. Ikzelf vind de engelse taal niet moeilijk. Maar mijn kinderen willen (natuurlijk) liever nederlands.The_Ghost16 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:20:
[...]
Ik zal thuis eens Ember installeren en kijken hoe het werkt. Misschien kan ik dan wel ondersteuing voor moviemeter inbouwen.
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
[ Voor 55% gewijzigd door DJ Chicken op 06-04-2010 12:00 ]
aahh durka durka durka
Verwijderd
Dat is inmiddels al gefixt, de nieuwste release werkt gewoon weer.Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 12:02:
De nieuwe Ember heeft bij mij de vervelende gewoonte om alleen de trailers weer te geven. Vond al dat ik zo weinig films had. Ben er nog niet achter waar dat aan ligt.
Zijn veel veranderingen de laatste tijd geweest in xbmc.DJ Chicken schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:45:
Zojuist de normale relese ipv nightly build geïnstalleerd. Alleen nu krijg ik met gene mogelijkheid meer het mooie DVD/MOVIe overzicht meer cover, acteurs en plot etc voor elkaar...
Ik voeg een source toe (mijn film folder) en geef imdb als film db op, alleen krijg ik geen film lijst meer in XBMC.
Hoe wat waar?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2010 12:59 ]
ik heb geregistreerd, maar kan op een of andere manier daar niet inloggen. zou je file misschien kunnen uploaden ergens? alvast bedankt!styxz schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 09:06:
[...]
Je moet je even registreren op het forum, dan kan je de file XBMC.dll downloaden. Dit bestand zet je dan in de scripts folder van LCDSmartie.
Heeft deze ook al dxva support?Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 18:28:
Die van mij is van 31-1-2010 r27338
Ja bedankt maar Poeier raad weer een aan van begin februari vanwege andere issues. Ik ga voor het eerst XBMC installeren op mijn ion systeem en wil een goede build hebben om te beginnen.job schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 14:49:
voor dxva zou ik 28256 nemen (1 maart). Werkt niet met alle bestanden goed (half groen scherm met sommige bestanden).
Latere releases (http://sshcs.com/xbmc/) werken ook met dxva, maar die hebben weer andere nukken.
Volgens mij nog net niet...edit: net wel vanaf r 27376
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2010 15:39 ]
Staat op http://www1.zippyshare.com/v/931711/file.htmlsipaan schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:34:
[...]
ik heb geregistreerd, maar kan op een of andere manier daar niet inloggen. zou je file misschien kunnen uploaden ergens? alvast bedankt!
Het leven is hard...een stoeprand ook.
Ontkom je niet aan, iedereen zegt wat anders. Het is gewoon testen aangezien je een optie wilt gebruiken (dxva) welke lange van stable is. Ik heb goede ervaringen met de build van 1 maart. Dat is de recentste nightly build op de site van xbmc.Scidd0w schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:12:
[...]
Ja bedankt maar Poeier raad weer een aan van begin februari vanwege andere issues. Ik ga voor het eerst XBMC installeren op mijn ion systeem en wil een goede build hebben om te beginnen.
[ Voor 49% gewijzigd door job op 07-04-2010 09:32 ]
Bears and Bulls
Als je niet perse windows wilt draaien kan je ook kijken naar linux. Er zijn met vdpau (hardware versnelling onder linux) een stuk minder issues. Het handigste is dan om een recente live cd te downloaden, en deze versie te installeren.Scidd0w schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:14:
job;
bedankt voor de info. Ik ga er vanavond mee aan de slag!
[ Voor 84% gewijzigd door job op 07-04-2010 14:31 ]
Bears and Bulls
[ Voor 46% gewijzigd door Japius op 07-04-2010 16:57 ]
Japius schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:56:
- Om XBMC weer in fullscreen te krijgen, gebruik je de toets "\".
- Om naar een bepaald gedeelte in de film te springen, type je gewoon de minuten in, bijvoorbeeld "45:00"
Bedankt!Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:01:
Je hebt de "\" key op je toetsen bord per ongeluk ingedrukt. (langs enter)
De toggled window / fullscreen.
Gebruik om te skippen in je movie je pijltjes toetsen.
Link/rechts skipt 30 sec default.
Omhoog/omlaag 10 min default.
Dit is te veranderen in advancedsettings.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Athlon II X2 250 | € 55,95 | € 55,95 |
1 | Corsair CM2X2048-6400C5 2GB (1x 2GB) DDR2 | € 48,99 | € 48,99 |
1 | Gigabyte GA-MA78GM-S2H | € 0,- | € 0,- |
1 | OCZ Solid 2 SATA II 2.5" SSD 30GB | € 86,90 | € 86,90 |
1 | Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI | € 81,- | € 81,- |
1 | Silverstone Grandia GD02B-MT | € 275,- | € 275,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 547,84 |
[ Voor 0% gewijzigd door Roeligan op 08-04-2010 12:25 . Reden: |:( typo's ]
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
DXVA is inmiddels juist wel stabiel (DSPlayer laatste build). Maar de svn's van XBMC zelf zijn nu een stuk minder stabiel en hebben geen ondersteuning meer voor Scripts & Plugins.job schreef op woensdag 07 april 2010 @ 09:27:
[...]
Ontkom je niet aan, iedereen zegt wat anders. Het is gewoon testen aangezien je een optie wilt gebruiken (dxva) welke lange van stable is. Ik heb goede ervaringen met de build van 1 maart. Dat is de recentste nightly build op de site van xbmc.
Hier wat ervaringen over de dxva builds: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=69306
iirc staat dit probleem meerdere malen in de FAQS / forum uitgelegd.Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 11:01:
Kan iemand me helpen? Ik krijg met xbmc (r28256) het volgende probleem dat het beeld maar voor de helft wordt weergegeven (ondertiteling is wel over het hele beeld...):
[afbeelding]
bedankt voor nieuws! dis is zeker goed nieuws voor ATI gebruiker als ik. wanneer wordt ONGEVEER volgende xbmc versie verwacht? dit maakt voor mij XBMC toch nog wel completerDjiezes schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 11:18:
Goed nieuws voor de mensen die graag hardware accelerated decoding willen en geen nvidia kaartje (vdpau) hebben (alvast onder linux)
De volgende versie van XBMC zal va-api ondersteunen, wat betekent dat zowel de intel clarkdale/arrandale igp (zoals bvb de core i3 530) en blijkbaar ook ATI kaartjes out-of-the-box ondersteund zullen worden.
Zie het phoronix artikeltje : http://www.phoronix.com/s...?page=news_item&px=ODEyNw
Voor de ongeduldigen onder ons, vanaf commit 29053 zit die ondersteuning erin.
Ook de nieuwe Ubuntu (10.04, eind deze maand) zou ondersteuning bieden voor intels igp. (officieel pas vanaf kernel 2.6.33, maar ubuntu heeft intels drivers gebackport naar de 2.6.32 kernel, maw: ondersteuning voor de igp uit de core i3/i5 lijn)
Voor mezelf alvast goed nieuws, want voorlopig hang ik vast aan windows, omdat Ubuntu 9.10 alvast niet wil installeren met enkel de intel igp op de core i3 530.
Zie ook http://www.phoronix.com/s...?page=news_item&px=ODEwNg
dxva met de eigen dvdplayer van xbmc, daar had ik het over.Jazco2nd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:04:
[...]
DXVA is inmiddels juist wel stabiel (DSPlayer laatste build).
Ze lopen gelijk aan ubuntu. Ze zitten nu op 9.11 (nov 2009) en dan zal 10.4 (ergens in april) de volgende zijn.sipaan schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 11:39:
[...]
bedankt voor nieuws! dis is zeker goed nieuws voor ATI gebruiker als ik. wanneer wordt ONGEVEER volgende xbmc versie verwacht? dit maakt voor mij XBMC toch nog wel completer
[ Voor 85% gewijzigd door job op 10-04-2010 12:05 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2010 13:32 ]
Voor zover ik weet komt er voor elke Ubuntu wel een nieuwe xbmc uit. De huidige (9.11) voor ubuntu 9.10 kwam een maandje later. Gezien Ubuntu 10.04 eind april uitkomt, gok ik dus ergens eind mei.sipaan schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 11:39:
[...]
bedankt voor nieuws! dis is zeker goed nieuws voor ATI gebruiker als ik. wanneer wordt ONGEVEER volgende xbmc versie verwacht? dit maakt voor mij XBMC toch nog wel completer
Ahaa.. en waar haalt hij die builds vandaan? ik weet alleen deze site: http://sshcs.com/xbmcVerwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 13:29:
Jazco2nd heeft wel gelijk, dxva begint stabiel te worden.
Hij gebruikt dsplayerbuilds omdat deze nieuwer zijn, wil niet zeggen dat ie dsplayer gebruikt.
[ Voor 56% gewijzigd door job op 10-04-2010 15:07 ]
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2010 14:58 ]
Man ... toen ik reageerde stond die daar nog niet.Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 14:22:
Je hoeft niet te gokken als je gewoon de post boven je gelezen had.
Ik ga naar http://europe.asrock.com/...ettop/Ubuntu/IR(9.10).zipAppleNANdO schreef op zondag 11 april 2010 @ 23:39:
Ik wil voor de asrock ION330HT de driver voor de remote control downloaden via de commandline in unix.
Wanneer ik in de comandline sudo -i http://www.asrock.com/Net...Model=ION%20330HT&o=Linux op geef begint het downloaden.
Als ik daarna de file: lirc-nct677x-1.0.4-ubuntu9.10.deb wil installeren krijg ik de melding dat deze niet gevonden is.
[ Voor 3% gewijzigd door wheez50 op 12-04-2010 15:25 ]
Hoe kan ik als root inloggen?job schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:07:
Heb je wel als root ingelogd bij winscp, als je als een gewone user inlogt zou je nooit in de root bestanden kunnen plaatsen.
Woops inderdaad ik gebruik de laatste (van 10 april) DSplayer build. Waarom? Omdat ik WinXP draai. De reguliere XBMC heeft geen en zal ook in de toekomst geen DXVA voor WinXP ondersteunen, alleen voor Vista en Win7.job schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 14:42:
[...]
Ahaa.. en waar haalt hij die builds vandaan? ik weet alleen deze site: http://sshcs.com/xbmc
Dsplayer is wel fijn, maar dan heb je wel een nieuwe build met andere nadelen (gedoe met scrapers en add-ons). Leuk om mee te prutsen.. maar welllicht handiger om te wachten op de nieuwe stable.
[ Voor 20% gewijzigd door Jazco2nd op 13-04-2010 00:05 ]
Als je met winscp inlogt moet je een username en wachtwoord inkloppen.AppleNANdO schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:33:
Hoe kan ik als root inloggen?
Ik heb ingelogt onder mijn username en psw
[ Voor 24% gewijzigd door job op 13-04-2010 00:06 ]
De laatste versie werkt prima hier... die van 10 april dus... met de versies daarvoor had ik alleen maar problemen. Deze nieuwe versie werkt standaard met de mediaplayerclassic decoder voor MKV/VC-1 en voor de rest gebruikt het ffdshow denk ik (of ook mpc decoder). maar iets anders dan films/muziek afspelen moet je niet proberen.job schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 00:03:
Jazco2nd, duidelijk verhaal.
Heb even gekeken naar die dsplayer builds, en ze werken niet allemaal even lekker. In sommigen werkt dxva half (niet bij alle films) dus het is even zoeken naar een goed werkende.
[...]
Als je met winscp inlogt moet je een username en wachtwoord inkloppen.
Als username type je dan root
Als wachtwoord type je dan het bijbehorende wachtwoord.
[ Voor 8% gewijzigd door Jazco2nd op 13-04-2010 00:39 ]
[ Voor 6% gewijzigd door job op 13-04-2010 01:11 ]
Is daar ook een mogelijkheid voor met alleen afstandbediening? Vroeger op de XBOX kon je die joystick een ruk naar rechts geven en dan kon je in een keer bv een uur vooruitspoelen. Met de standaard ab van bv de Asrock ION 330HT lijkt die functionaliteit helemaal verdwenen te zijn?Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:01:
Je hebt de "\" key op je toetsen bord per ongeluk ingedrukt. (langs enter)
De toggled window / fullscreen.
Gebruik om te skippen in je movie je pijltjes toetsen.
Link/rechts skipt 30 sec default.
Omhoog/omlaag 10 min default.
Dit is te veranderen in advancedsettings.
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2010 21:11 ]
Waar denk je dat jou xbmc installatie op draait dan?Batata007 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 00:32:
Nu wil ik het graag een stapje ophogen;
Ik wil het voor elkaar krijgen om series van torrents of nieuwsgroepen automatisch binnen te halen en te sorteren. Nu heb ik wel het een en ander uitgezocht, de meeste oplossingen die ik echter vind zijn bedoeld voor mensen die XBMC bovenop hun Windows of Ubuntu installatie hebben draaien.
FTPDrive al eens geprobeerd met MC?Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:26:
Voor die functie heb je een analoge joystick nodig, neem aan dat die niet op je remote zit.
Edit: Voor de xbox gebruikers.![]()
How to MAP Xbox drives to Windows Explorer
Heb dit nooit geweten maar binnen een minuut had ik mijn xbox toegevoegd aan mijn verkenner.![]()
Dit betekend ook dat je evt. videofiles op de xbox gewoon zijn te scrapen met Media Companion.
edit:
Media Companion ziet ze wel maar kunt ze niet toevoegen.
Heb je dit probleem in File Mode of Library Mode?Simkin schreef op donderdag 15 april 2010 @ 08:49:
Ik heb enkele vragen over video scraping en Library mode. Soms worden titels dubbel getoond terwijl ze maar uit 1 video bestand bestaan. Kan iemand mij vertellen waar dit aan kan liggen? Het vreemde is dat dit lijkt te gebeuren met maar 20% van de films.
Kan je configureren naar welke file extensies de scraper kijkt? En hoe gaat de scraper om met films die uit meerdere delen bestaan?
Ik heb de 'stack' en 'clean file/folder names' modes aan staan en test met XBMC 9.11 op een Asrock 330 HT (niet live)
[ Voor 35% gewijzigd door Fire69 op 15-04-2010 09:47 ]
Neen, ik zelf heb toch geen video files op de xbox
Ik had al begrepen dat Ubuntu het onderliggende OS is, maar ze dit zoveel mogelijk dichtgetimmerd hebben aangezien de doorsnee gebruiker het niet nodig heeft. Ook had ik begrepen dat de boot-time van een linux distro + XBMC langer is dan als je de XBMC Live zou draaien.job schreef op donderdag 15 april 2010 @ 01:28:
[...]
Waar denk je dat jou xbmc installatie op draait dan?
Dat het xbmc live heet is alleen maar omdat je het vanaf cd kan draaien? Verder is het gewoon een ubuntu installatie die al kant en klaar geconfigureerd is.
Je kan ook zelf ubuntu installeren, en daar dan xbmc op instellen.. maar met zo'n cd kan je dat overslaan.
Je kan dus gewoon hetzelfde voor elkaar krijgen als anderen met ubuntu.
Dat automatisch inloggen moet je volgens mij probleemloos kunnen veranderen. even googlelen op de juiste termen (auto logon)
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2010 19:21 ]
klopt.... ergens bij instellingenVerwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 13:30:
Er is wel een instelling om de kleur te veranderen in xbmc, geloof zo uit mijn hoofd in uiterlijk.
Er is iets van een optie als "map bevat slechts 1 film" die je aan moet zetten. Nu zit er misschien ook een sample file bij en die indexeert ie ook op naam van de map, zo krijg je 2 dezelfde films waarvan 1 de sample is.Simkin schreef op donderdag 15 april 2010 @ 08:49:
Ik heb enkele vragen over video scraping en Library mode. Soms worden titels dubbel getoond terwijl ze maar uit 1 video bestand bestaan. Kan iemand mij vertellen waar dit aan kan liggen? Het vreemde is dat dit lijkt te gebeuren met maar 20% van de films.
Kan je configureren naar welke file extensies de scraper kijkt? En hoe gaat de scraper om met films die uit meerdere delen bestaan?
Ik heb de 'stack' en 'clean file/folder names' modes aan staan en test met XBMC 9.11 op een Asrock 330 HT (niet live)
Ubuntu is niet dichtgetimmerd in de XBMC-live versie, alleen uitgekleed en aangepast aan XBMC. Je kan nog steeds alles installeren wat je zou willen. Alleen zul je wel het meest via de command line moeten doen.Batata007 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 12:10:
[...]
Ik had al begrepen dat Ubuntu het onderliggende OS is, maar ze dit zoveel mogelijk dichtgetimmerd hebben aangezien de doorsnee gebruiker het niet nodig heeft. Ook had ik begrepen dat de boot-time van een linux distro + XBMC langer is dan als je de XBMC Live zou draaien.
Enfin; ik ben geen Linux freak, dus is er ergens een stap voor stap tutorial om dit voor elkaar te krijgen?
Ik heb het een en ander gelezen over een applicatie genaamd sickbeard, maar ik kom er niet helemaal uit.
Library mode.Fire69
Heb je dit probleem in File Mode of Library Mode?
Kan je eens een voorbeeldje geven van je folder/bestandsstructuur voor een film waar je het probleem mee hebt?
...
Cartman!
Er is iets van een optie als "map bevat slechts 1 film" die je aan moet zetten. Nu zit er misschien ook een sample file bij en die indexeert ie ook op naam van de map, zo krijg je 2 dezelfde films waarvan 1 de sample is.
1
2
3
| /Video/High Definition/The Imaginarium Of Doctornassus - 720p/ -The.Imaginarium.Of.Doctor.Parnassus.720p.Bluray.Line.X264-RamPeD.mkv -The.Imaginarium.Of.Doctor.Parnassus.720p.Bluray.Line.X264-RamPeD.srt |
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq