heb je een scan gedaan en daarna iets veranderd en nogmaals gescand? Hij kan dan 2x in de library zitten. Even de library opschonen dan weet je zeker dat er geen vervuiling meer in zit.Simkin schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:19:
[...]
Library mode.
code:
1 2 3 /Video/High Definition/The Imaginarium Of Doctornassus - 720p/ -The.Imaginarium.Of.Doctor.Parnassus.720p.Bluray.Line.X264-RamPeD.mkv -The.Imaginarium.Of.Doctor.Parnassus.720p.Bluray.Line.X264-RamPeD.srt
Ik heb geen samples in mijn directories staan en scrape mijn "High Definition" directory gebasseerd op directory namen..
Dat heb ik al gedaan. Heb vooraf de hele DB file weggemikt en opnieuw gescanned. Wat ik echter wel heb gedaan naderhand is voor sommige films handmatig de scan opnieuw uitgevoerd dmv een 'change content type' en een een andere scraper te selecteren. Wie weet heb ik tijdens die acties toch de optie 'er staat maar 1 film in deze dir" niet aangezet. Begin aan mijzelf te twijfelen nu ik er meer over nadenk. Zal vanavond nogmaals de DB wissen en de exercitie herhalen.xburchartz schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:42:
[...]
heb je een scan gedaan en daarna iets veranderd en nogmaals gescand? Hij kan dan 2x in de library zitten. Even de library opschonen dan weet je zeker dat er geen vervuiling meer in zit.
Thanks allen
Ik heb nu de volgende scripts:
- XOT (Uitzending Gemist)
- Youtube
- Apple Movie Trailer
- TWC
En alleen de volgende plugin:
-Vimeo
Welke andere scripts zijn handig/cool en welke gebruiken jullie. Zelfde geldt voor de scripts. En waar hebben jullie ze vandaan.
Ik kom alleen heel vage sites tegen waar ik niet echt iets up-to-date kan vinden. XBMC.org is veel te onoverzichtelijk. Is er geen site waar ze allemaal gelist staan?
- Youtube
- Apple Movie Trailer
- TWC
-Vimeo
Welke andere scripts zijn handig/cool en welke gebruiken jullie. Zelfde geldt voor de scripts. En waar hebben jullie ze vandaan.
Ik kom alleen heel vage sites tegen waar ik niet echt iets up-to-date kan vinden. XBMC.org is veel te onoverzichtelijk. Is er geen site waar ze allemaal gelist staan?
Forever raver!
Specs: Workstation Server
De meeste scripts/plugins zijn gewoon via svn repo installer te downloaden/updaten.
Svn repo installer vind je onder programs/program plugins.
Momenteel is team xbmc dit wel aan het passen naar addons dus let op met svn builds !
Svn repo installer vind je onder programs/program plugins.
Momenteel is team xbmc dit wel aan het passen naar addons dus let op met svn builds !
Nu we het toch over scipts hebben.
Ik kan zelf niet inloggen bij Aptitude.
Ik heb alle verschillende combinaties inmiddels wel gebruikt maar ik krijg elke keer de melding dat het wachtwoord niet juist is. Terwijl ik toch echt mijn xbmc ww en root ww weet.
Ander vraagje:
Binnenkort komt er een nieuwe versie van XBMC. kan ik deze update gewoon via de apt-get update doorvoeren?
En gaat dat niet mijn config door de war trappen. Ben nu eindelijk klaar en tevreden met het resultaat. Het zou zonde zijn als dat in één keer weg gevaagd wordt.
Ik kan zelf niet inloggen bij Aptitude.
Ik heb alle verschillende combinaties inmiddels wel gebruikt maar ik krijg elke keer de melding dat het wachtwoord niet juist is. Terwijl ik toch echt mijn xbmc ww en root ww weet.
Ander vraagje:
Binnenkort komt er een nieuwe versie van XBMC. kan ik deze update gewoon via de apt-get update doorvoeren?
En gaat dat niet mijn config door de war trappen. Ben nu eindelijk klaar en tevreden met het resultaat. Het zou zonde zijn als dat in één keer weg gevaagd wordt.
Omdat ik naast xbmc wel eens wil server of andere programma's gebruik heb ik gekozen voor een full install met daarop xbmc. Omdat mijn collega's ook allemaal een ion (point of view) hebben gekocht leek het mij en LFM goed om een handleiding te maken. Deze handleiding is ook door meeerdere collega's achter elkaar uitgevoerd waarna ze snel een compleet ingericht werkend systeem hadden.
Wij willen deze graag met jullie delen en vragen daarbij ook om eventuele input. fouten / verbeteringen of aanvullingen zijn dan ook zeer welkom!! Alle inhoud komt overigens uit het forum van xbmc got en xbmcfreak.
http://remcovangeel.nl/xbmc install v1.07.docx
Wij willen deze graag met jullie delen en vragen daarbij ook om eventuele input. fouten / verbeteringen of aanvullingen zijn dan ook zeer welkom!! Alle inhoud komt overigens uit het forum van xbmc got en xbmcfreak.
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Verwijderd
bedankt, klasse !remcoXP schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 11:34:
Omdat ik naast xbmc wel eens wil server of andere programma's gebruik heb ik gekozen voor een full install met daarop xbmc. Omdat mijn collega's ook allemaal een ion (point of view) hebben gekocht leek het mij en LFM goed om een handleiding te maken. Deze handleiding is ook door meeerdere collega's achter elkaar uitgevoerd waarna ze snel een compleet ingericht werkend systeem hadden.
Ik gebruik ook de uitzending gemist script en de youtube scriptTechno Overlord schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:21:
Ik heb nu de volgende scripts:
- Youtube
- Apple Movie Trailer
- TWC
-Vimeo
Is er bovendien een mogelijkheid zulke scripts op de home page van XBMC te zetten?
Er zit een complete app-store aan te komen voor XBMC volgende maand.Dutchman140 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 15:20:
[...]
Ik gebruik ook de uitzending gemist script en de youtube script. Het youtube script is zeker grappig als een aantal vrienden hier film aan het kijken zijn.
Is er bovendien een mogelijkheid zulke scripts op de home page van XBMC te zetten?
Nog even geduld dus..
Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1
Afhankelijk van de skin die je gebruikt.
Transparency svn 298 heeft een functie om plugin in hoofd menu te zetten.
Deze versie is oficieel nog niet uit, is ook gemaakt op de nieuwe addons.
Het is trouwens niet heel moeilijk om zelf een skin mod. te doen.
Transparency svn 298 heeft een functie om plugin in hoofd menu te zetten.
Deze versie is oficieel nog niet uit, is ook gemaakt op de nieuwe addons.
Het is trouwens niet heel moeilijk om zelf een skin mod. te doen.
Great, probeerde net me xbox te updaten, ging dus mis, zit nu lekker tegen de bios van evolutionX aan te kijken.
Wat kan ik hier aan doen, aan gezien dat ik xbmc als me main dash had.
Edit: Ik heb frosty's CD geprobeerd, alleen ik heb de cd niet afgesloten, zou het hierdoor kunnen dat hij die dvd niet pakt?
Wat kan ik hier aan doen, aan gezien dat ik xbmc als me main dash had.
Edit: Ik heb frosty's CD geprobeerd, alleen ik heb de cd niet afgesloten, zou het hierdoor kunnen dat hij die dvd niet pakt?
[ Voor 25% gewijzigd door Brantje op 18-04-2010 16:21 ]
Prachtig! Bedankt hoorremcoXP schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 11:34:
Ik heb momenteel problemen met SPDIF, ik krijg geen fatsoenlijk geluid meer uit m'n receiver. Onlangs een verse installatie gedaan van de Live 9.1 CD en toen werkte het allemaal goed. Ik schakel nog wel eens naar HDMI enkele dagen gelden stopte het geluid via SPDIF ineens (via HDMI gaat het nog wel goed).
Gisteren had ik wel weer geluid via SPDIF, alleen hoorde ik de stemmen niet (alleen maar achtergrond geluid).
Iemand enig idee?
Gisteren had ik wel weer geluid via SPDIF, alleen hoorde ik de stemmen niet (alleen maar achtergrond geluid).
Iemand enig idee?
Check je S/PDIF connectors, ik gebruik een optische kabel, en de ingang is wat 'ruim', als ik wat wiebel met de kabel krijg ik het effect wat jij beschrijft!mawi schreef op maandag 19 april 2010 @ 09:05:
Ik heb momenteel problemen met SPDIF, ik krijg geen fatsoenlijk geluid meer uit m'n receiver. Onlangs een verse installatie gedaan van de Live 9.1 CD en toen werkte het allemaal goed. Ik schakel nog wel eens naar HDMI enkele dagen gelden stopte het geluid via SPDIF ineens (via HDMI gaat het nog wel goed).
Iemand enig idee?
Ik had verwacht dat digitaal wel of niet werkt, maar na me een ongeluk gezocht te hebben in de software kwam ik erachter dat het probleem in de optische connector op m'n receiver zat.
Daar zeg je me iets, hij sluit op de ASRock inderdaad niet helemaal goed aan heb ik het idee.LiquidSmoke schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:12:
[...]
Check je S/PDIF connectors, ik gebruik een optische kabel, en de ingang is wat 'ruim', als ik wat wiebel met de kabel krijg ik het effect wat jij beschrijft!
Ik had verwacht dat digitaal wel of niet werkt, maar na me een ongeluk gezocht te hebben in de software kwam ik erachter dat het probleem in de optische connector op m'n receiver zat.
Ga ik vanavond eens goed naar kijken, goeie tip!!
Ik merk dat een film met wma-pro audio niet werkt op mijn Asrock 330HT met XBMC 9.11. Dezelfde film geeft wel geluid als ik hem afspeel met mijn O!play. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Zijn er ervaringen met XBMC Intel VA-API Support in linux? Is het moeilijk om aan de gang te krijgen?
Een goedkope i3 wordt dan een leuk alternatief voor het ion platform.
[ Voor 26% gewijzigd door lowfi op 19-04-2010 10:50 ]
Gents, allen,
Ik draai al geruime tijd XBMC Live 9.11 en heb, volgens mij sinds de installatie, het probleem dat het ene mp3-tje wel audio geeft en die daarna niet. dus om en om speelt XBMC mp3's af. de mp3 wordt wel afgespeeld maar XBMC met iets van "failed to initialize audio" oid.
de XBMC is via de onboard SP/DIF via toslink aangesloten op m'n DTS receiver.
geluid via films werkt zonder problemen. het is enkel de mp3's die het om en om niet doen.
Dit gebeurd bij alle mp3's dus het is geen codec probleem.
thanx all.
owja, tjek m'n zelfbouw project @ [zelfbouw] HTPC op Vintage Philips Erres Receiver met XBMC
Ik draai al geruime tijd XBMC Live 9.11 en heb, volgens mij sinds de installatie, het probleem dat het ene mp3-tje wel audio geeft en die daarna niet. dus om en om speelt XBMC mp3's af. de mp3 wordt wel afgespeeld maar XBMC met iets van "failed to initialize audio" oid.
de XBMC is via de onboard SP/DIF via toslink aangesloten op m'n DTS receiver.
geluid via films werkt zonder problemen. het is enkel de mp3's die het om en om niet doen.
Dit gebeurd bij alle mp3's dus het is geen codec probleem.
thanx all.
owja, tjek m'n zelfbouw project @ [zelfbouw] HTPC op Vintage Philips Erres Receiver met XBMC
[ Voor 10% gewijzigd door n0m0r3 op 19-04-2010 11:04 . Reden: update met link naar zelfbouw XBMC HTPC ]
Ik heb eindelijk gevonden hoe je XBMC op de juiste manier TV Series kan laten scrapen als je gebruik maakt van TV Series waarvan van elk seizoen meerdere DVD's zijn verschenen waar weer meerdere episodes op één DVD staan. Omdat ik (en vele anderen zoals hier te lezen was) er niet uit kwamen, ben ik er gelukkig toch achter gekomen na veel geklooi. Check:
Je moet als eerst het bestand advancedsettings.xml aanmaken in de map C:\Users\%USERNAME%\AppData\Roaming\XBMC\userdata
Hierin zet je de volgende code:
Als je die map niet ziet dan moet je eerst in de Windows Verkenner bij Organiseren -> Map- en Zoekopties -> Weergave -> Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven aanvinken.
Dan ga je aan de slag met de mappen op je harde schijf in de Windows Verkenner waar je TV Series staan:
Zo ziet bijvoorbeeld een map uit:
D:\TV Series\The King of Queens\S01\S01e01e02e03e04e05e06\VIDEO_TS
In deze map staan dus de eerste 6 afleveringen van Seizoen 1 van The King of Queens
De volgende ziet er zo uit:
D:\TV Series\The King of Queens\S01\S01e07e08e09e10e11e12\VIDEO_TS
In deze map staan dus aflevering 7 t/m 12 van Seizoen 1 van The King of Queens
Seizoen 2 ziet er bijvoorbeeld zo uit:
D:\TV Series\The King of Queens\S02\S02e01e02e03e04e05e06\VIDEO_TS
In deze map staan dus de eerste 6 afleveringen van Seizoen 2 van The King of Queens
Het maakt overigens niet uit als of je er ook .iso’s bij hebt. Dan ziet het er bijvoorbeeld zo uit:
D:\TV Series\The Simpsons\S01\s01e11e12e13\s01e11e12e13.iso
Als je nu XBMC opent dan moet ie netjes alle series met seizoenen en afleveringen ophalen en weergeven!!!
Je moet als eerst het bestand advancedsettings.xml aanmaken in de map C:\Users\%USERNAME%\AppData\Roaming\XBMC\userdata
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <advancedsettings> <tvshowmatching> <regexp>\[[Ss]([0-9]+)\]_\[[Ee]([0-9]+)\]?([^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp> <regexp>[\._ \[\-\\/]([0-9]+)x([0-9]+)([^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp> <regexp>[Ss]([0-9]+)[\.\-]?[Ee]([0-9]+)([^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp> <regexp>[\._ \-\\/]([0-9]+)([0-9][0-9])([\._ \-][^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp> </tvshowmatching> </advancedsettings> |
Als je die map niet ziet dan moet je eerst in de Windows Verkenner bij Organiseren -> Map- en Zoekopties -> Weergave -> Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven aanvinken.
Dan ga je aan de slag met de mappen op je harde schijf in de Windows Verkenner waar je TV Series staan:
In deze map staan dus de eerste 6 afleveringen van Seizoen 1 van The King of Queens
In deze map staan dus de eerste 6 afleveringen van Seizoen 2 van The King of Queens
Het maakt overigens niet uit als of je er ook .iso’s bij hebt. Dan ziet het er bijvoorbeeld zo uit:
Als je nu XBMC opent dan moet ie netjes alle series met seizoenen en afleveringen ophalen en weergeven!!!
Forever raver!
Interessant! Waar staat de advancedsettings.xml bij XBMC live?
Standaard is er geen advancedsettings.xml aanwezig en maak je dus zelf een nieuw bestandje aan in je userdir. Zie ook de wiki op xbmc.org.
Op wiki staat dat xbmc geen Ndas support.
Nu wil "Not supported" niet zeggen dat het niet werkt onder XbmcLive.
Heeft iemand een Ndas networkdrive werkend gekregen onder XBMCLive.
Zelf draai ik de laatste versie van Xbmclive.
Op de site van Ximeta zelf staan geen drivers voor Ubuntu 9.10.
Tot versie 8.## zouden ook werken op 9.10?
Nu wil "Not supported" niet zeggen dat het niet werkt onder XbmcLive.
Heeft iemand een Ndas networkdrive werkend gekregen onder XBMCLive.
Zelf draai ik de laatste versie van Xbmclive.
Op de site van Ximeta zelf staan geen drivers voor Ubuntu 9.10.
Tot versie 8.## zouden ook werken op 9.10?
[ Voor 7% gewijzigd door AppleNANdO op 20-04-2010 10:27 ]
Weet iemand wat er met t3ch aan de hand is? De site (althans het download gedeelte) ligt al een paar dagen plat en daardoor alles wat er omheen hangt.
[ Voor 11% gewijzigd door L0g0ff op 20-04-2010 11:57 ]
Ik heb problemen met het afspelen van 720p content welke 59,94fps is. Heb een Asrock ION 330.
Weet iemand of er een mogelijkheid is om dit vloeiend te krijgen met vertical sync aan, anders ziet het er niet echt lekker uit.
Heb ff een test file geupload.
Weet iemand of er een mogelijkheid is om dit vloeiend te krijgen met vertical sync aan, anders ziet het er niet echt lekker uit.
Geen idee, maar er zijn toch genoeg alternatieve "usual places"?OhMyGod schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 11:57:
Weet iemand wat er met t3ch aan de hand is? De site (althans het download gedeelte) ligt al een paar dagen plat en daardoor alles wat er omheen hangt.
Upgraden naar een svn release of de desktop resolutie op 720p zetten.Amelandbor schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 12:59:
Ik heb problemen met het afspelen van 720p content welke 59,94fps is. Heb een Asrock ION 330.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Heb me resolutie op 1280x720 staan. 50hz en 60hz geprobeerd.
59.94 fps? Ik ken wel 60i, wat interlaced is.. dus "gewoon" 29.97 fps.
Maar anyway.
Welke versie gebruik je? dus op welk os.. en welke build?
Maar anyway.
[ Voor 5% gewijzigd door job op 20-04-2010 21:21 ]
Tot nu toe altijd gebruik gemaakt van een losse Popcorn Hour A100 en een losse Windows 2008 server voor verschillende zaken. Nu wil ik dit beide gaan combineren.
Is het mogelijk om onder Windows 2008 twee gebruikers aan te maken, waarbij de eerste XMBC draait fullscreen en de 2de gebruik gebruikt wordt om remote zaken op uit te voeren?
Is het mogelijk om onder Windows 2008 twee gebruikers aan te maken, waarbij de eerste XMBC draait fullscreen en de 2de gebruik gebruikt wordt om remote zaken op uit te voeren?
Is een sportuitzending uit de VS.job schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 21:18:
59.94 fps? Ik ken wel 60i, wat interlaced is.. dus "gewoon" 29.97 fps.
Maar anyway.
XBMC Live build pre 10.5 r28256
Op 50 hertz gaat een 60 fps file natuurlijk nooit werken.
Veel ions hebben ook moeite om 60 fps video af te spelen, zorg dat je er dual channel geheugen in hebt zitten en dat de cpu frequency scaling uit staat.
Veel ions hebben ook moeite om 60 fps video af te spelen, zorg dat je er dual channel geheugen in hebt zitten en dat de cpu frequency scaling uit staat.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Het gaat er uiteindelijk om of je display 23.97/59.94 Hz ondersteunt. Check ook ff deze Howto op het xbmc forum, zit een script bij dat je verder helpt.
[HOWTO] Perfect playback at 23.97/59.94 Hz with NVIDIA hardware
Iemand?lowfi schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:49:
Zijn er ervaringen met XBMC Intel VA-API Support in linux? Is het moeilijk om aan de gang te krijgen?
Waarom gebruik je niet gewoon mapnamen als \S01\s01e01-e06?Techno Overlord schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 02:48:
Ik heb eindelijk gevonden hoe je XBMC op de juiste manier TV Series kan laten scrapen als je gebruik maakt van TV Series waarvan van elk seizoen meerdere DVD's zijn verschenen waar weer meerdere episodes op één DVD staan. Omdat ik (en vele anderen zoals hier te lezen was) er niet uit kwamen, ben ik er gelukkig toch achter gekomen na veel geklooi. Check:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 <advancedsettings> <tvshowmatching> <regexp>\[[Ss]([0-9]+)\]_\[[Ee]([0-9]+)\]?([^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp> <regexp>[\._ \[\-\\/]([0-9]+)x([0-9]+)([^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp> <regexp>[Ss]([0-9]+)[\.\-]?[Ee]([0-9]+)([^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp> <regexp>[\._ \-\\/]([0-9]+)([0-9][0-9])([\._ \-][^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp> </tvshowmatching> </advancedsettings>
Tja dat had ik idd ook zelf bedacht. Dus nu staat ie ook maar standaard op 60Hz.bobo1on1 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 01:34:
Op 50 hertz gaat een 60 fps file natuurlijk nooit werken.
Dat was de trick. Gewoon dat script uitgevoerd en nu werkt ie met vertical sync aanMarco van Egdom schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:13:
Het gaat er uiteindelijk om of je display 23.97/59.94 Hz ondersteunt. Check ook ff deze Howto op het xbmc forum, zit een script bij dat je verder helpt.
Heb ik nog niet geprobeerd omdat het zo overal op internet staat. Maargoed het is natuurlijk voor het oog veel comfortabeler te lezen inderdaad. Ik zal vanavond kijken of dit ook werkt, maar neem aan van wel als jij het zegt.Davio schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:16:
[...]
Waarom gebruik je niet gewoon mapnamen als \S01\s01e01-e06?
Forever raver!
Nou ja, ik denk dat ik wel weet waarom het zo op internet staat, omdat de afleveringen dan makkelijker te parsen zijn.Techno Overlord schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:07:
[...]
Heb ik nog niet geprobeerd omdat het zo overal op internet staat. Maargoed het is natuurlijk voor het oog veel comfortabeler te lezen inderdaad. Ik zal vanavond kijken of dit ook werkt, maar neem aan van wel als jij het zegt.
Als je alle nummers in de string hebt staan, kun je die er zo uit plukken, maar met een range is dat misschien lastiger.
Klopt, maar daar werken de t3ch upgrade scripts niet meeMar2zz schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:39:
[...]
Geen idee, maar er zijn toch genoeg alternatieve "usual places"?
Ik weet niet of ik hier op de juiste plek ben, maar waar ik naar op zoek ben is een script of id, waarmee je kunt 'switchen' tussen audio settings; dat je enerzijds het geluid via HDMI naar de TV stuurt en aderzijds het geluid via je receiver laat lopen (met AC3 etc. aan). Dit script zou je dan aan een knop in de GUI kunnen koppelen, zodat je eenvoudig kunt switchen (zonder de GUI te hoeven doorlopen).
Dat zou inderdaad erg fijn zijn. Vooral als je dan ook nog de decodeer settings aan kan passen, zodat ie mp3/aac etc passthrough doorstuurt naar mijn receiver, maar ze gedecodeerd naar mijn TV stuurt.
Volgende maand toch maar eens kijken voor een NAS want mijn opslagcapaciteit begint nu aardig vol te raken. Ik wil natuurlijk zoveel mogelijk in HD-kwaliteit maar TV Series neem ik toch maar op in XBMC in SD formaat want anders zit ik wel erg snel aan de limiet.
Ik kwam dit plaatje overigens nog tegen:

Ik zag er alleen nergens bijstaan hoe je zelf zo'n extra knop in het beginscherm kan aanmaken, iemand een idee?

Ik zag er alleen nergens bijstaan hoe je zelf zo'n extra knop in het beginscherm kan aanmaken, iemand een idee?
Forever raver!
Misschien heb je hier wat aan, liep er toevallig tegenaan. Niet zelf getest: http://forum.xbmc.org/sho...highlight=output+speakersmawi schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:18:
Ik weet niet of ik hier op de juiste plek ben, maar waar ik naar op zoek ben is een script of id, waarmee je kunt 'switchen' tussen audio settings; dat je enerzijds het geluid via HDMI naar de TV stuurt en aderzijds het geluid via je receiver laat lopen (met AC3 etc. aan). Dit script zou je dan aan een knop in de GUI kunnen koppelen, zodat je eenvoudig kunt switchen (zonder de GUI te hoeven doorlopen).
Heb net even gekeken, 't gaat hier om de Windows versie. Ik draai zelf momenteel de 9.11 Live install.WaSteiL schreef op woensdag 21 april 2010 @ 16:59:
[...]
Misschien heb je hier wat aan, liep er toevallig tegenaan. Niet zelf getest: http://forum.xbmc.org/sho...highlight=output+speakers
YepTechno Overlord schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:32:
Volgende maand toch maar eens kijken voor een NAS want mijn opslagcapaciteit begint nu aardig vol te raken. Ik wil natuurlijk zoveel mogelijk in HD-kwaliteit maar TV Series neem ik toch maar op in XBMC in SD formaat want anders zit ik wel erg snel aan de limiet.
[afbeelding]
Zo te zien is dat MediaStream..
Voeg onderstaande code toe aan home.xml line 920 of naar boven ,bv onder de movie button.
Vul in wat wat nodig is, uitleg staat tussen <!-- ..... --> kun je verwijderen maar hoeft niet, wordt nm. niet gelezen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <item id="12"> <description>Naam van button</description> <!-- gewoon handig beschrijving--> <label>naam van button of gebruik een string</label> <!-- hier geef je het beestje een naam --> <label2>$LOCALIZE[31011]/$LOCALIZE[31012]</label2> <!--31011=Watch your - bekijk naar / 31012=listen to - luister naar --> <thumb>$INFO[Skin.String(CustomMoviesBGFolder)]</thumb> <!-- nu heb je custom Movie backgrounds, verander dit evt. --> <icon>HomeBGMovies.png</icon> <!-- standaard movie background, verander dit evt. --> <onclick>XBMC.ActivateWindow(10025,$INFO[C:\Documents and Settings\user\Application Data\XBMC\userdata\playlists\video\HD movies.xsp)],return)</onclick> <!-- Nu open je een smartplaylist die je zelf gemaakt hebt in xbmc, mooier kan het niet !!! --> </item> |
Dit alles is niet nodig in MiniMeedia Waffa!, daar kun je via skinsettings al playlist buttons toevoegen in submenu's movies/tvshow/music.
En de eerst volgende skin update kun je ook in hoofdmenu playlist button plaatsen met thumb en eigen backgroundfolder
En ...Custom CDart in info screens en musicnowplaying,
TVshow logo's (ben ik nu aan het bekijiken..)
etc. etc...
heb er zin in de laatste tijd... :
Edit:
XBMC strings.xml vind je
C:\Program Files\XBMC\language\........\string.xml
skin strings.xml bv.
......MediaStream\language\........\string.xml
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 18:52 ]
Thanks Poeier!
Ik vind het echt jammer dat ik niet van MMWaffa gebruik kan maken. Alleen PM3 heeft een leesbaar font op mijn 4:3 ouderwetse beeldbuis. Ik heb er wel mee gespeeld op een fullHD scherm en dat was een genot!
Ik vind het echt jammer dat ik niet van MMWaffa gebruik kan maken. Alleen PM3 heeft een leesbaar font op mijn 4:3 ouderwetse beeldbuis. Ik heb er wel mee gespeeld op een fullHD scherm en dat was een genot!
Heb sinds 2 dagen een HTPC in elkaar geklust, heb geprobeerd te bezuinigen op de videokaart omdat ik dacht dat dit voor XBMC niet zo heel belangrijk was.
Op het moment heb ik erin zitten:
Athlon II x2 240
2gb pc6400
onboard geforce 6150
Vervolgens heb ik het geprobeerd met een radeon x300 pci-e maar het gaat zowaar allemaal nog trager. Nu heb ik dus besloten om toch maar een nieuwe videokaart te kopen, maar ik weet niet zo goed wat ik het beste kan kopen. Het gaat dus enkel over het gebruik van XBMC en uiteraard wil ik ook geen problemen met 1080p video (maar dit gaat met de x300 eigenlijk al wel goed).
Nu heb ik de HD4350 512mb op het oog (passief gekoeld). Heeft iemand ervaringen met deze kaart ism XBMC? Of zou ik beter voor een geforce 8400GS kunnen gaan? Eventueel kan ik voor 10euro meer ook een 9400GT kopen maar die is dan helaas wel actief gekoeld. Heeft iemand advies?
Op het moment heb ik erin zitten:
Athlon II x2 240
2gb pc6400
onboard geforce 6150
Vervolgens heb ik het geprobeerd met een radeon x300 pci-e maar het gaat zowaar allemaal nog trager. Nu heb ik dus besloten om toch maar een nieuwe videokaart te kopen, maar ik weet niet zo goed wat ik het beste kan kopen. Het gaat dus enkel over het gebruik van XBMC en uiteraard wil ik ook geen problemen met 1080p video (maar dit gaat met de x300 eigenlijk al wel goed).
Nu heb ik de HD4350 512mb op het oog (passief gekoeld). Heeft iemand ervaringen met deze kaart ism XBMC? Of zou ik beter voor een geforce 8400GS kunnen gaan? Eventueel kan ik voor 10euro meer ook een 9400GT kopen maar die is dan helaas wel actief gekoeld. Heeft iemand advies?
Op welk besturingssysteem heb je het draaien? Windows: --> kijk eens wat je verder hebt draaien, zet aero/meuk uit. Graka maakt niet zo veel uit, als 'ie maar goed is
Linux --> go nvidia vanwege vdpau. 6xxx series hebben er trouwens geen ondersteuning voor!
excuses, dom van mij om te vermelden dat het om een W7 systeem gaat. Aero had ik al uitgezet (want dat draait dus ook echt bagger op een 6150/x300
). Verder is het een clean install dus draait er niks wat de boel echt kan vertragen.
Hmm - Ik ben bij XP blijven hangen - Is al moeilijk genoeg voor mijn pc...
Probeer eens een liveCD xbmc - schaadt niets.
Probeer eens een liveCD xbmc - schaadt niets.
Was het niet zo dat je met aero uit v-sync problemen krijgt onder windows 7? of is dit alleen met Media player classic?w0w schreef op donderdag 22 april 2010 @ 00:53:
excuses, dom van mij om te vermelden dat het om een W7 systeem gaat. Aero had ik al uitgezet (want dat draait dus ook echt bagger op een 6150/x300). Verder is het een clean install dus draait er niks wat de boel echt kan vertragen.
Zoiets kopen : pricewatch: Zotac GT 220 ZONE Editionw0w schreef op woensdag 21 april 2010 @ 23:46:
Heb sinds 2 dagen een HTPC in elkaar geklust, heb geprobeerd te bezuinigen op de videokaart omdat ik dacht dat dit voor XBMC niet zo heel belangrijk was.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Vid kaart is ook niet nodig mits je het juiste mobo hebt.w0w schreef op woensdag 21 april 2010 @ 23:46:
Kijk mijn config: gallery: Roeligan
Een 780G chipset met 3300 onboard draait alles tot nog toe zonder problemen.
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Via de CPU ja ... niet via VDPAU i.c.m. de Linux versie. Windows en DXVA is nog niet stabiel voor zover ik weet dus daar gaat ook alles via de CPU

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik zou juist willen dat xbmc alles via mn cpu doet. Het is nu nogal knullig, 1080p gaat perfect (over de cpu) terwijl de interface van xbmc hapert en stottert als een gek (blijkbaar dus niet over de cpu).
Overigens gaat het met een hd-ready resolutie misschien wel 10x beter dan op full-hd maarja daarvoor heb ik niet die dure tv gekocht.
maar is zo'n gt220 dan echt nodig? Die is namelijk een factor 3 duurder dan de 4350 die ik op het oog had
Vooral als ik hierboven lees dat het op een 3300 onboard wel goed gaat. Is dat wel op full-hd?
Overigens gaat het met een hd-ready resolutie misschien wel 10x beter dan op full-hd maarja daarvoor heb ik niet die dure tv gekocht.
maar is zo'n gt220 dan echt nodig? Die is namelijk een factor 3 duurder dan de 4350 die ik op het oog had

[ Voor 9% gewijzigd door w0w op 22-04-2010 11:50 ]
Een gt220 heeft alleen meerwaarde als je Linux gaat gebruiken icm VDPAU ondersteuning.w0w schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:50:
...maar is zo'n gt220 dan echt nodig? Die is namelijk een factor 3 duurder dan de 4350 die ik op het oog hadVooral als ik hierboven lees dat het op een 3300 onboard wel goed gaat. Is dat wel op full-hd?
Deze GPU versnelling werkt momenteel beter dan die van intel en AMD (DXVA).
Maar aan DXVA ondersteuning wordt hard gewerkt en bovendien moet je processor volgens mij ook zelf dat decoden wel kunnen trekken. Een 4350 lijkt me iig een prima keus!
To be, or not to ...ehh.... what was the question?
Als je een van de laaste builds pakt werkt dxva perfect onder windows 7 hoor. Ik draai alle HD films gewoon op mijn E6300 met 9300GT.nero355 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:28:
Via de CPU ja ... niet via VDPAU i.c.m. de Linux versie. Windows en DXVA is nog niet stabiel voor zover ik weet dus daar gaat ook alles via de CPU
Builds = Beta/RC = NIET STABIEL/FINAL wat mij betreft en VDPAU heeft dat probleem niet
Elke versie is een build hoor, of het nou een final is of niet.
Yep, een svn build kan zelfs stabieler zijn als een "stable"build...
En je hebt zeker meer features
Lees anders deze post maar eens, wordt het een en ander uitgelegt over hoe stable builds onstaan.(tussen quotes)
http://www.xbmc4xbox.org/forum/viewtopic.php?p=366#p366
Maar momenteel zijn de svn builds niet stabiel vanwege de vele veranderingen en het uitbrengen van nieuwe "stable" build.
En je hebt zeker meer features

Lees anders deze post maar eens, wordt het een en ander uitgelegt over hoe stable builds onstaan.(tussen quotes)
http://www.xbmc4xbox.org/forum/viewtopic.php?p=366#p366
Maar momenteel zijn de svn builds niet stabiel vanwege de vele veranderingen en het uitbrengen van nieuwe "stable" build.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2010 18:00 ]
ff een vraagje over de laatste 2 a 3 t3ch builds. Sinds ik met builds van dit jaar zit te werken heb ik regelmatig vastlopers in xbmc. gelukkig niet als ik alleen het mediacentergedeelte gebruik, maar wel als ik xbox-specifieke dingen wil starten zoals games, emulators of andere dash (zoals avalaunch).
De box loopt zo vast als een huis, ik moet dan hardbooten, en opnieuw proberen. Het vreemde is dat als ik via bestandsbeheer zulke dingen start hij minder vaak vastloopt dan als ik het via het normale hoofdmenu (programma's) doe.
anderen ook last van? (ik hoop dat stiekum, anders heb ik waarschijnlijk een overlijdende disk erin zitten, maar ik betwijfel dat omdat het alleen xboxspecifieke zooi betreft).
De box loopt zo vast als een huis, ik moet dan hardbooten, en opnieuw proberen. Het vreemde is dat als ik via bestandsbeheer zulke dingen start hij minder vaak vastloopt dan als ik het via het normale hoofdmenu (programma's) doe.
anderen ook last van? (ik hoop dat stiekum, anders heb ik waarschijnlijk een overlijdende disk erin zitten, maar ik betwijfel dat omdat het alleen xboxspecifieke zooi betreft).
Ik draai met mijn Shuttle met daarin een AMD X2 250 en een onboard Geforce 8200 alles, maar dan ook alles met gemak. Ook de 1080p films met een bitstream van 30Mbps. Enige dat die niet doet is geluid via HDMI uitzenden maar daarvoor zit er op de shuttle een optische uitgang die naar me receiver loopt. Nergens happeringen bij geen enkel video bestand, ook niet me de-interlacing e.d.TWFpa2Vs schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:07:
[...]
Als je een van de laaste builds pakt werkt dxva perfect onder windows 7 hoor. Ik draai alle HD films gewoon op mijn E6300 met 9300GT.
Forever raver!
Verwijderd
Hoi,
Ik ben al jarenlang een MythTV gebruiker op mijn eigen HTPC. Sinds kort heb ik voor m'n ouders een HTPC gemaakt op basis van de Nvidia ION en Intel Atom (ASrock ION 330-HT met Gentoo + XBMC), alles werkt prima en het ding speelt 1080p af zoals het hoort. Toch heb ik nog paar vraagjes ivm ssa subtitles in mkv's: default pakt hij de Engelse ondertiteling en als die er niet is, dan neemt hij volgens mij een willekeurige. Ik heb al Poolse subtitles gezien bij een film.
Is er een mogelijkheid om in XBMC in te stellen dat die standaard Nederlandse ondertiteling afspeelt en anders geen? Ik heb al liggen Googlen en zoeken maar weinig relevante informatie hierover gevonden.
Is er een toets op het keyboard die mij toelaat te springen tussen de verschillende subtitle tracks in een mkv?
Ik zoek dus iets vergelijkbaar met: mplayer -slang dut voor XBMC.
Bedankt alvast!
Ik ben al jarenlang een MythTV gebruiker op mijn eigen HTPC. Sinds kort heb ik voor m'n ouders een HTPC gemaakt op basis van de Nvidia ION en Intel Atom (ASrock ION 330-HT met Gentoo + XBMC), alles werkt prima en het ding speelt 1080p af zoals het hoort. Toch heb ik nog paar vraagjes ivm ssa subtitles in mkv's: default pakt hij de Engelse ondertiteling en als die er niet is, dan neemt hij volgens mij een willekeurige. Ik heb al Poolse subtitles gezien bij een film.
Is er een mogelijkheid om in XBMC in te stellen dat die standaard Nederlandse ondertiteling afspeelt en anders geen? Ik heb al liggen Googlen en zoeken maar weinig relevante informatie hierover gevonden.
Is er een toets op het keyboard die mij toelaat te springen tussen de verschillende subtitle tracks in een mkv?
Ik zoek dus iets vergelijkbaar met: mplayer -slang dut voor XBMC.
Bedankt alvast!
Verwijderd
@himselfish volgens mij kan dat niet. Je kunt wel NL instellen als default en als er dan NL subs in een MKV zitten worden die gepakt. Maar als NL ontbreekt en er is wel ES bijvoorbeeld dan wordt die genomen.
Hi Himselfish,
Op je toetsenbord roep je met 'm' een menu op tijdens het afspelen. Onder een van de icoontjes is een submenu oproepbaar waar je een andere ondertitel kan kiezen. Dit kan natuurlijk ook met je remote, maar dat ligt er even aan hoe je die geconfigureerd hebt.
Op je toetsenbord roep je met 'm' een menu op tijdens het afspelen. Onder een van de icoontjes is een submenu oproepbaar waar je een andere ondertitel kan kiezen. Dit kan natuurlijk ook met je remote, maar dat ligt er even aan hoe je die geconfigureerd hebt.
Verwijderd
lfs: blijkbaar kan het toch. Toch bedankt voor je reactie.
Japius: ik heb 't gevonden! Het gaat inderdaad met de remote ook. Thanks!
Japius: ik heb 't gevonden! Het gaat inderdaad met de remote ook. Thanks!
<l>NextSubtitle</l>
Zit standaard in keyboard.xml deze kun je idd ook naar remote mappen en zoveel meer....
http://wiki.xbmc.org/?title=Keymap.xml#Actions
En mocht je nog meer wensen hebben
Hier nog wat meer mogelijkheden
http://wiki.xbmc.org/?tit...pendix_I:_List_of_Windows
Effe door scrollen naar beneden
In verkenner heb je nm. veel meer vrij geheugen omdat xbmc geen views hoeft te laden.
Heb je al eens in je Debug log gekeken ?
Zit standaard in keyboard.xml deze kun je idd ook naar remote mappen en zoveel meer....
http://wiki.xbmc.org/?title=Keymap.xml#Actions
En mocht je nog meer wensen hebben
http://wiki.xbmc.org/?tit...pendix_I:_List_of_Windows
Effe door scrollen naar beneden
Hmm weet niet welke skin je momenteel gebruikt maar out of memory is het eerste wat bij me opkomt.Mar2zz schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 08:12:
ff een vraagje over de laatste 2 a 3 t3ch builds. Sinds ik met builds van dit jaar zit te werken heb ik regelmatig vastlopers in xbmc. gelukkig niet als ik alleen het mediacentergedeelte gebruik, maar wel als ik xbox-specifieke dingen wil starten zoals games, emulators of andere dash (zoals avalaunch).
In verkenner heb je nm. veel meer vrij geheugen omdat xbmc geen views hoeft te laden.
Als XBMC de gui op de cpu zou renderen dan ben je blij als je 5 fps haalt, de gpu is vele malen sneller met grafische bewerkingen, daar is zo'n ding nou eenmaal voor gemaakt.w0w schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:50:
Ik zou juist willen dat xbmc alles via mn cpu doet. Het is nu nogal knullig, 1080p gaat perfect (over de cpu) terwijl de interface van xbmc hapert en stottert als een gek (blijkbaar dus niet over de cpu).
maar is zo'n gt220 dan echt nodig? Die is namelijk een factor 3 duurder dan de 4350 die ik op het oog hadVooral als ik hierboven lees dat het op een 3300 onboard wel goed gaat. Is dat wel op full-hd?
Een gt220 is niet per se nodig, een gt210 is goedkoper en ook snel zat.
Ik draai XBMC op Windows 7 op een Asrock HT330. Omdat DXVA nog niet werkt, gebruik ik MPC-HC als externe player voor mkv. De "Adjust Display Refresh Rate To Match Video" werkt voor geen meter. Ik zet dus maar handmatig de computer op de juiste frequentie (24Hz of 50Hz). Dat is bittere ellende, zoveel als je daar voor moet klikken (rechtsklik desktop, open Nvidia control panel, klik toepassen, klik ja etc.). En dat is echt heel naar om te doen met je Logitech DiNovo minikeyboardje....
Is er geen handige system tray pop-up waar ik dat snel mee kan doen? FYI. QuickRes werkt niet.
Is er geen handige system tray pop-up waar ik dat snel mee kan doen? FYI. QuickRes werkt niet.
kijk hier eens http://www.sshcs.com/xbmc/ deze werken onder windows met DXVA versnelling.beschuit schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:08:
Ik draai XBMC op Windows 7 op een Asrock HT330. Omdat DXVA nog niet werkt, gebruik ik MPC-HC als externe player voor mkv. De "Adjust Display Refresh Rate To Match Video" werkt voor geen meter. Ik zet dus maar handmatig de computer op de juiste frequentie (24Hz of 50Hz). Dat is bittere ellende, zoveel als je daar voor moet klikken (rechtsklik desktop, open Nvidia control panel, klik toepassen, klik ja etc.). En dat is echt heel naar om te doen met je Logitech DiNovo minikeyboardje....
ow ja debuglog, was ik alweer vergeten. ff loeren idd. (skin is pm3-hd, door memoryfills was ik zat van al die lekkernijen). thx.Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 22:24:
Hmm weet niet welke skin je momenteel gebruikt maar out of memory is het eerste wat bij me opkomt.
Die functie werkt niet met externe players, en ook niet met dxva in xbmc.beschuit schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:08:
Probeer inderdaad zoals gezegd is, een recentere xbmc build. Sommige zijn niet helemaal stabiel (het is even testen), maar er zitten er genoeg bij waar dxva prima werkt.
Wat ook een idee is, is van xbmcfreak een live cd te downloaden. Ja, dan heb je linux, maar vdpau werkt beter dan dxva op dit moment.
Wat ook een idee is, is van xbmcfreak een live cd te downloaden. Ja, dan heb je linux, maar vdpau werkt beter dan dxva op dit moment.
Ik draai momenteel de Live 9.11 (Linux install op ASRock ION) en ik merk af en toe wat 'stotteringen' bij het afspelen van HD content. Is dit een kwestie van nieuwere NVidia drivers installeren, of kan er iets anders aan de hand zijn??
9.11 live is wel wat ouder. Je kan altijd een live cd zoeken dat dat wel is (xbmcfreak b.v.).
Maar zoek eerst eens uit wat het probleem is. Maak je al wel gebruik van vdpau?
[ Voor 10% gewijzigd door job op 26-04-2010 09:46 ]
Nog even over de subtitles, ik weet dat je de taal tijdens het afspelen van een video-bestand kan wijzigen, en ook een taal als default in kan stellen, en dat werkt ook prima. Maar iedere keer als ik XBMC (windows, 9.11) afsluit en opnieuw opstart, is mijn voorkeurs taal weer vergeten, en kan ik weer handmatig de taal gaan veranderen.
Heeft iemand daar een oplossing voor gevonden?
Heeft iemand daar een oplossing voor gevonden?
Ja, VDPAU is één van de eerste dingen die ik aanzet.job schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:44:
9.11 live is wel wat ouder. Je kan altijd een live cd zoeken dat dat wel is (xbmcfreak b.v.).
Verwijderd
Bekend probleem van xbmc i.c.m. vooral ION:mawi schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:19:
Ik draai momenteel de Live 9.11 (Linux install op ASRock ION) en ik merk af en toe wat 'stotteringen' bij het afspelen van HD content. Is dit een kwestie van nieuwere NVidia drivers installeren, of kan er iets anders aan de hand zijn??
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=70173
http://trac.xbmc.org/ticket/8377
Is vooralsnog geen oplossing voor. Het lijkt een bug in XBMC/VDPAU of de ION chipset (het kan dus van alles zijn)
Ik loop tegen een klein probleempje aan. Ik scrobble mijn muziek altijd naar Last.FM alleen nu heb ik er één artiest bij die maar niet herkend wordt aangezien die al niet goed gaat met scrapen. Het gaat hier om http://www.last.fm/music/%5BFox%5D
De naam van de artiest staat exact als in LastFM, maar XBMC haalt de brackets weg waardoor ik alleen maar opties krijg als Peter Fox (ook leuk, maar toch een andere artiest) of Samantha Fox (was vroeger leuker dan ze nu is). Aangezien de artiest die ik wil scrapen, totaal geen plays heeft zal hij dus ook nooit in de 1e 30 reacties omhoog komen bij een manual search.
Ik heb het al geprobeerd door handmatig een xml aan te maken, maar dat biedt ook geen oplossing. Andere scraper ook niet. Ik heb ook al geprobeerd door handmatig te zoeken op bijvoorbeeld "[FOX]" of %5DFOX%dD of [[FOX]], maar allemaal geen resultaat.
Iemand nog een gouden tip?
De naam van de artiest staat exact als in LastFM, maar XBMC haalt de brackets weg waardoor ik alleen maar opties krijg als Peter Fox (ook leuk, maar toch een andere artiest) of Samantha Fox (was vroeger leuker dan ze nu is). Aangezien de artiest die ik wil scrapen, totaal geen plays heeft zal hij dus ook nooit in de 1e 30 reacties omhoog komen bij een manual search.
Ik heb het al geprobeerd door handmatig een xml aan te maken, maar dat biedt ook geen oplossing. Andere scraper ook niet. Ik heb ook al geprobeerd door handmatig te zoeken op bijvoorbeeld "[FOX]" of %5DFOX%dD of [[FOX]], maar allemaal geen resultaat.
Iemand nog een gouden tip?
ik heb een probleem met mijn Harmony afstandsbediening.
ik heb deze als toetsenbord ingesteld en alles werkt behalve de knop om het volume omhoog te zetten.
als ik op deze knop druk en ik heb kladblok open komt er netjes een + te staan
als ik nu ik xbmc op de zelfde knop druk gebeurt er niks maar de knop voor het volume omlaag doet het wel
als ik nu mijn toetsenbord pak en druk op de + knop dan gaat het volume wel netjes omhoog.
ik heb deze als toetsenbord ingesteld en alles werkt behalve de knop om het volume omhoog te zetten.
als ik op deze knop druk en ik heb kladblok open komt er netjes een + te staan
als ik nu ik xbmc op de zelfde knop druk gebeurt er niks maar de knop voor het volume omlaag doet het wel
als ik nu mijn toetsenbord pak en druk op de + knop dan gaat het volume wel netjes omhoog.
Ik zou zeggen kijk eens in de relevante bestanden voor de remote. Er zal dan ergens wel een foutje in staan.
Als ik het goed heb zijn 3 bestanden die met het remote gebeuren hebben te maken.
Als ik het goed heb zijn 3 bestanden die met het remote gebeuren hebben te maken.
[ Voor 80% gewijzigd door job op 28-04-2010 00:43 ]
Is het mogelijk om de muziek die je afspeelt met XBMC ook op een andere pc af te spelen? Zelf draai ik namelijk XBMC op men HTPC @ Windows 7, en heb die aanstaan als achtergrond muziek zou het tof zijn als ik dit ook - via winamp oid - kan beluisteren op mijn desktop een kamer verder. Enige vertraging is overkomelijk.
Heb het al eens geprobeerd met Shoutcast, wat opzich mogelijk is, maar dan alleen van desktop naar htpc, niet andersom, daarnaast is ook de vertraging behoorlijk.
Heb het al eens geprobeerd met Shoutcast, wat opzich mogelijk is, maar dan alleen van desktop naar htpc, niet andersom, daarnaast is ook de vertraging behoorlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 28-04-2010 08:46 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
@apache, als je toch Windows draait, deel je toch gewoon je muziekmap en voeg je die toe aan de library op je laptop/pc's in andere ruimtes? Lijkt me stukken simpeler...
Je het delen van muziek is geen probleem. Maar dan hoor je verschillende muziek als je heen en weer loopt. Het was juist men bedoeling om dit gelijk te trekken. Wat de een afspeelt kan de ander ook, zodat je door het hele huis dezelfde muziek hebt.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Maak gebruik van een webstream voor je muziek. Deze laat je dan zowel in XBMC als in die andere kamer afspelen. Dan zou het zelfs als het goed is nog synchroon lopen ook.
heb een asrock ion 330 HT.
win7 x64 2gb-ram.
heb coreAVC 2.0. bij het draaien van MKV staat me CPU staat nog steeds op 100%
en krijg ik geen geluid eruit.
is aangesloten via de HDMI.
Heeft iemand een idee hoe ik dit werkend krijg?
win7 x64 2gb-ram.
heb coreAVC 2.0. bij het draaien van MKV staat me CPU staat nog steeds op 100%
en krijg ik geen geluid eruit.
is aangesloten via de HDMI.
Heeft iemand een idee hoe ik dit werkend krijg?
Zit je hier goed? Je weet dat dit topic over xbmc gaat? Daar heb je geen coreavc voor nodig.
Verwijderd
Hoi,
ik weet dat het honderdduizend keer gevraagd is, maar ik ga het nog een keer opengooien. ik heb grote problemen met xbmc op mijn xbox1(ja die oude..) En ik wordt er niet goed van..
Ik heb constant problemen met verbinding(bestanden benaderen die op mijn laptop en/of externe hdd staan). de ene keer doet hij het feilloos, de andere keer doet hij het gewoon niet(blijft hij om gebruikersnaam/wachtwoord vragen, is mijn computer niet zichtbaar in xbmc) terwijl ik niets aan de settings verander:S
ik heb al geprobeerd:
- sources aanpassen
- netsh int tcp set global autotuninglevel trick in cmd en dan de bijbehorende registertrick
- ik moet sowieso mijn firewall uitzetten, anders doet hij het niet. heb alles geprobeerd maar krijg hem niet door de firewall geleid(avg internetsecurity)
- alle mogelijke instellingne geprobeerd. momenteel heb ik volgende netwerkinstellingen:
Username / password windows: *** (Op xbox exact gelijk ingesteld)
Geavanceerde instellingen voor delen:
• Netwerkdetectie Inschakelen
• Bestand-printerdelen inschakelen
• Delen inschakelen, zodat iedereen met netwerktoegang blaabla
• Delen met 128 bits versleuteling
• Met wachtwoord beveiligd delen inschakelen
• Gebruikersaccount en wachtwoorden gebruiken om verbinding met andere computers te maken(dus niet door windows laten beheren!)
- en vele dagen(ik ga he tniet eens meer in uren tellen) irritatie, gekloot en gedoe. en nu doet die het soms wel soms niet, geen pijl op te trekken, en ik weet nu niet waar het aan ligt, omdat hij het de ene keer wel doet, de andere keer niet.
mijn vraag: hoe los ik dit nu full-proof op?? en ook zodat hij na een herinstallatie van mijn pc gewoon ook nog werkt?
Alvast heel erg bedankt!
ik weet dat het honderdduizend keer gevraagd is, maar ik ga het nog een keer opengooien. ik heb grote problemen met xbmc op mijn xbox1(ja die oude..) En ik wordt er niet goed van..
Ik heb constant problemen met verbinding(bestanden benaderen die op mijn laptop en/of externe hdd staan). de ene keer doet hij het feilloos, de andere keer doet hij het gewoon niet(blijft hij om gebruikersnaam/wachtwoord vragen, is mijn computer niet zichtbaar in xbmc) terwijl ik niets aan de settings verander:S
ik heb al geprobeerd:
- sources aanpassen
- netsh int tcp set global autotuninglevel trick in cmd en dan de bijbehorende registertrick
- ik moet sowieso mijn firewall uitzetten, anders doet hij het niet. heb alles geprobeerd maar krijg hem niet door de firewall geleid(avg internetsecurity)
- alle mogelijke instellingne geprobeerd. momenteel heb ik volgende netwerkinstellingen:
Username / password windows: *** (Op xbox exact gelijk ingesteld)
Geavanceerde instellingen voor delen:
• Netwerkdetectie Inschakelen
• Bestand-printerdelen inschakelen
• Delen inschakelen, zodat iedereen met netwerktoegang blaabla
• Delen met 128 bits versleuteling
• Met wachtwoord beveiligd delen inschakelen
• Gebruikersaccount en wachtwoorden gebruiken om verbinding met andere computers te maken(dus niet door windows laten beheren!)
- en vele dagen(ik ga he tniet eens meer in uren tellen) irritatie, gekloot en gedoe. en nu doet die het soms wel soms niet, geen pijl op te trekken, en ik weet nu niet waar het aan ligt, omdat hij het de ene keer wel doet, de andere keer niet.
mijn vraag: hoe los ik dit nu full-proof op?? en ook zodat hij na een herinstallatie van mijn pc gewoon ook nog werkt?
Alvast heel erg bedankt!
Jammer dat er niet bijstaat welk OS je op de servercomputer gebruikt. anyway, het makkelijkst is om een via delen en beveiliging van een map ff een nieuwe user (namelijk xbox met password xbox) ofzo aan te maken en die rechten te geven om in ieder geval te lezen (als je ook wilt hernoemen/verwijderen via xbox ook write).Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 20:19:
Zo doe ik het in ieder geval bij de mensen die ik daarbij help en ik krijg daar nooit klachten over. Het gaat dan meestal over externe usb-disks waar alles opstaat en die aan laptop of desktop worden gehangen.
Een andere truuk is je sources.xml aanpassen en daarin wachtwoord e.d. in opsluiten. En share niet met ipadres, maar met smb://hostname (bv smb://computernaam/Muziek), dan heb je geen last van veranderende ipadressen als je je router laat dhcp'en.
@M-Peters: kijk eens of windows live automatische aanmeldhulp oid is geinstalleerd. Dat veroorzakte bij mij het probleem. Verder natuurlijk zorgen dat de mappen gedeeld zijn maar dat lijkt me logisch.
Verwijderd
@Mar2zz: Je hebt gelijk, dat had ik beter kunnen melden. Ik draai windows 7 premium.
Sources.xml heb ik aangepast. ik doe het idd met een hostname en niet met een ip adres in de source.xml
Via welke procedure moet ik de map dan delen en beveiligen? nu staat mijn d schijf en de koppelingmap(heb de ext.hdd gekoppeld aan een map) gedeeld met alle machtingen voor iedereen. Tevens is mijn account met wachtwoord gelijk aan account/wachtwoord ingesteld op de xbox. alleen heet deze niet xbox, maakt dit veel verschil als ik de wachtwoorden wijzig naar xbox/xbox op zowel de laptop als op de xbox?
@ Darkzell, dat had ik ook beter kunnen melden, dat is ook iets wat ik standaard verwijder, anders krijg ik inderdaad geen verbinding. Dat doe ik dan ook altijd(helaas komt het steeds weer terug na 1x msn, dus blijf aan het verwijderen haha:)
Sources.xml heb ik aangepast. ik doe het idd met een hostname en niet met een ip adres in de source.xml
Via welke procedure moet ik de map dan delen en beveiligen? nu staat mijn d schijf en de koppelingmap(heb de ext.hdd gekoppeld aan een map) gedeeld met alle machtingen voor iedereen. Tevens is mijn account met wachtwoord gelijk aan account/wachtwoord ingesteld op de xbox. alleen heet deze niet xbox, maakt dit veel verschil als ik de wachtwoorden wijzig naar xbox/xbox op zowel de laptop als op de xbox?
@ Darkzell, dat had ik ook beter kunnen melden, dat is ook iets wat ik standaard verwijder, anders krijg ik inderdaad geen verbinding. Dat doe ik dan ook altijd(helaas komt het steeds weer terug na 1x msn, dus blijf aan het verwijderen haha:)
Ik kan het helaas niet voor me zien, ik gebruik zelf linux. de laatste was een windows vista, maar die is volgens mij gelijk aan netwerkcentrum van 7.
Met wachtwoord beveiligd delen aanzetten. dan naar de map die je wilt delen. daar kun je via delen en beveiliging ook users maken, daar kan je het ook op toegankelijk voor iedereen zetten volgens mij. alleen het gekke is dat ik dat toegankelijk voor iedereen op xbmc niet werkend krijg, maar als ik daar een nieuwe user maak (bv xbox xbox, maar dat moet je zelf weten, maar een ander account dan je inlog van de pc iig) dan kan xbmc met die inloggegevens er gewoon bij.
Met wachtwoord beveiligd delen aanzetten. dan naar de map die je wilt delen. daar kun je via delen en beveiliging ook users maken, daar kan je het ook op toegankelijk voor iedereen zetten volgens mij. alleen het gekke is dat ik dat toegankelijk voor iedereen op xbmc niet werkend krijg, maar als ik daar een nieuwe user maak (bv xbox xbox, maar dat moet je zelf weten, maar een ander account dan je inlog van de pc iig) dan kan xbmc met die inloggegevens er gewoon bij.
Verwijderd
Met wachtwoord beveiligd inschakelen had ik al aanstaan. Ik kan wel een gebruiker toevoegen, maar dat is dan vanaf locatie mijnpcnaam. hoe krijg ik xbox als locatie er in dan, of maakt dat niet uit?Mar2zz schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 17:00:
Ik kan het helaas niet voor me zien, ik gebruik zelf linux. de laatste was een windows vista, maar die is volgens mij gelijk aan netwerkcentrum van 7.
je hoeft geen locatie toe te voegen daar, je moet een gebruiker aanmaken. de xbox wordt die gebruiker zodra je de user/wachtwoord onder netwerksettings bij de xbmc vastzet.
Zijn er mensen die XBMC al op Ubuntu 10.4 draaiend hebben?
- EDIT -
Inmiddels gelukt: http://forum.xbmc.org/showpost.php?p=530275&postcount=23
- EDIT -
[ Voor 43% gewijzigd door new_guy op 01-05-2010 18:38 ]
Een vraag over performance : Ik gebruik al jaren XBMC op Xbox platform en speel mijn films af via een share op mijn pc. Dat ging eigenlijk altijd prima.
Nu heb ik sinds kort een 2 bay NAS; Een Synology 201j met 2x 1,5TB caviar green WD15EARS - 64 mb cache in RAID1 config. Daarbij heb ik via XBMC 2 keuzes :
Ligt dit aan de NAS ? Zo ja, wat kan ik doen om dit te veranderen ? Welk protocol is het snelst ?
Nu heb ik sinds kort een 2 bay NAS; Een Synology 201j met 2x 1,5TB caviar green WD15EARS - 64 mb cache in RAID1 config. Daarbij heb ik via XBMC 2 keuzes :
- Toegang via samba share
- Toegang via uPnP
Ligt dit aan de NAS ? Zo ja, wat kan ik doen om dit te veranderen ? Welk protocol is het snelst ?
[ Voor 11% gewijzigd door Spam op 01-05-2010 19:05 ]
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Verwijderd
Ja oké op die manier, dat is zeg maar de username/password die ik in mijn eerste post heb genoemd. dat had ik dus al ingesteld.Mar2zz schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 17:52:
je hoeft geen locatie toe te voegen daar, je moet een gebruiker aanmaken. de xbox wordt die gebruiker zodra je de user/wachtwoord onder netwerksettings bij de xbmc vastzet.
Gisteren deed ie het wel weer, nu maar afwachten wanneer die weer weigert..
Ik heb een upgrade gedaan vanaf 9.10 en werkte bijna perfect. Moest de nvidia-drivers opnieuw installeren maar verder werkte alles nog als vanouds. Inclusief vdpau hardwarematige ondersteuning!new_guy schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 18:23:
Zijn er mensen die XBMC al op Ubuntu 10.4 draaiend hebben?
- EDIT -
|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||
Net ook hier XBMC geinstalleerd, omdat MediaPortal toch niet helemaal soepel was. XBMC is een stuk vloeiender, dus dat is mooi. Inmiddels ook alle films goed staan, maar nu het volgende
In de woonkamer staat ook een pc waar we graag de films op willen kijken die op de server/htpc in mijn kamer staan. Het makkelijkste zou dus zijn om de library te synchroniseren op een of andere manier, maar dit moet dus gebeuren VOORDAT XBMC wordt opgestart.
Iemand hier een oplossing voor?
In de woonkamer staat ook een pc waar we graag de films op willen kijken die op de server/htpc in mijn kamer staan. Het makkelijkste zou dus zijn om de library te synchroniseren op een of andere manier, maar dit moet dus gebeuren VOORDAT XBMC wordt opgestart.
Iemand hier een oplossing voor?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op!!
Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.
Let op!!
Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.