Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je schijven delen op de server, xbmc installen op de pc in de woonkamer en xbmc laten verwijzen naar de schijven van je server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 14:11
Daar heb ik inderdaad aan gedacht, alleen moet ik dan op 2 plaatsen de library bijwerken. Zo heb ik bijvoorbeeld de Alien collectie. Alien, Aliens, Alien 3, en Alien Resurrection. De 1e, 2e en laatste gaan goed. Alien 3 pakt ie dan niet, en moet ik handmatig even goedzetten. Opzich geen punt, maar ik doe dit natuurlijk liever 1x dan 2x...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xbmc slaat de gegevens op bij de films zelf. Als er bij 1 installatie iets niet goed gaat dan ligt dat aan de config van dat ding. Check die dus even goed.

edit;
klopt niet helemaal wat ik zeg. Jouw probleem komt waarschijnlijk omdat de mapnaam of bestandsnaam niet goed herkend word. Ipv dat te veranderen in XBMC is het beter en sneller om die direct te veranderen.

Ik gebruik zelf tegenwoordig Ember media manager die dus ook de daadwerkelijk map en bestandsnaam veranderd en sindsdien geen problemen meer met het herkennen van files in XBMC.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Ik draai xbmc op osx. Ik krijg alleen aldoor een python script error bij recente films/series. "error script failed!: recently added.py" Dit is van de confluence skin.

In de folder series staan nfo/tbn files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 14:34:
Xbmc slaat de gegevens op bij de films zelf. Als er bij 1 installatie iets niet goed gaat dan ligt dat aan de config van dat ding. Check die dus even goed.
Xbmc slaat zeker niets op bij de film zelf !!!! alles wordt in userdata weggeschreven.
lowfi schreef op zondag 02 mei 2010 @ 14:38:
Ik draai xbmc op osx. Ik krijg alleen aldoor een python script error bij recente films/series. "error script failed!: recently added.py" Dit is van de confluence skin.

In de folder series staan nfo/tbn files.
Je gebruikt een te nieuwe build :)
Hier een linkje met nieuw script ;)
http://xbmc.git.sourcefor...7aec0e3feef233435;hb=HEAD

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Hm, dan doe ik toch iets fout. Ik heb enkele films goed gezet, en hem verwezen naar de server, maar de fouten die ik de eerste keer had blijf ik houden. Doe ik dan toch iets fout? Ik heb 'm gewoon via SMB gelinkt naar de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 14:41:
[...]

Xbmc slaat zeker niets op bij de film zelf !!!! alles wordt in userdata weggeschreven.
Dat zeg ik toch ook in de edit. Ember media manager slaat het wel op bij de films en series en XBMC kan dat perfect uitlezen.

Geef eens een voorbeeld van een bestandsnaam die hij niet herkent. Een punt, spatie of jaartal kan er al voor zorgen dat XBMC de file niet herkend. Zowel in de map als in de bestandsnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Als de boel een beetje vlot is kan je wellicht xbmc gewoon op de server starten, ook op de pc. ik doe dat zelf met meer programma's die staan op mijn nas geinstalleerd, ik start ze gewoon met een snelkoppeling op andere pc's.

Anders is het een kwestie van een syncprogramma dat de databases om de zoveel tijd even synct.

edit
weer eens een pagina niet gelezen die er nog achterkwam, dit was een antwoord op library syncen voordat xbmc opstart...

[ Voor 18% gewijzigd door Mar2zz op 02-05-2010 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 14:41:
[...]

[...]

Je gebruikt een te nieuwe build :)
Hier een linkje met nieuw script ;)
http://xbmc.git.sourcefor...7aec0e3feef233435;hb=HEAD
Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:50
Mr.Viper schreef op zondag 02 mei 2010 @ 13:24:
[...]

Ik heb een upgrade gedaan vanaf 9.10 en werkte bijna perfect. Moest de nvidia-drivers opnieuw installeren maar verder werkte alles nog als vanouds. Inclusief vdpau hardwarematige ondersteuning! :9
Nja, heb een oude ATI x1950 en krijg het niet lekker werkend.
Schone instalaltie van 10.4, alles werkt lekker. Installeer ik XBMC dan crasht mijn systeem na een reboot (video output is fucked-up).

Drivers installeren is een crime want 9/10 herkennen mijn x1950 niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Ik kom er maar niet uit. Alles nu met Ember goedgezet, op een paar films na. Als ik nu films wil toevoegen in XBMC, gaat ie scannen naar nieuwe inhoud, waarna hij alleen de films laat zien die ik in Ember géén gegevens heb kunnen geven. De andere films zijn nergens te vinden.

Het is me duidelijk. Ember maakt .nfo bestandjes aan, maar die heb ik niet goed ingesteld (denk ik). Ze worden nu allemaal movie.nfo genoemd. Ik heb bij 1 film het bestand net zo genoemd als de film, en dan pakt ie 'm wel. Is er een handige manier om dat te fixen?

Kan iemand me misschien een korte introductie geven van Ember? Ik wil in XBMC het liefste de Nederlandse taal van MovieMeter hebben. Als Ember de mapnamen goed zet, dan pakt de scraper van MovieMeter binnen XBMC de goede film erbij: zoals ik het wil.

[ Voor 71% gewijzigd door endness op 03-05-2010 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Mochten jullie wat problemen ervaren met downloaden posters en backdrops, tweet van net:
themoviedb XBMC users: there is a known issue that will prevent
downloading posters and backdrops. It’s being worked on. http://bit.ly/9S2BLN
23 minutes ago via Echofon

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 12:34
endness schreef op zondag 02 mei 2010 @ 14:08:
In de woonkamer staat ook een pc waar we graag de films op willen kijken die op de server/htpc in mijn kamer staan. Het makkelijkste zou dus zijn om de library te synchroniseren op een of andere manier, maar dit moet dus gebeuren VOORDAT XBMC wordt opgestart.

Iemand hier een oplossing voor?
Voor deze situatie zit er een oplossing aan te komen... De gegevens uit de bibliotheek worden dan opgeslagen in een centrale database die door meerdere XBMC-clients gebruikt kan worden. Op die manier wordt een film die je bijvoorbeeld in de woonkamer gekeken hebt op je multimedia-setup in de slaapkamer ook direct als "al gezien" weergegeven. Met deze ontwikkeling zal echter pas gestart worden na de aankomende release met de 'app-store' en PVR-functionaliteiten.

Op dit moment kun je de bibliotheek wel automatisch updaten na het starten van XBMC, de bibliotheek wordt dan vergeleken en eventueel bijgewerkt met de aanwezige bestanden en informatie in NFO-files.

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

endness schreef op zondag 02 mei 2010 @ 18:20:
Ik kom er maar niet uit. Alles nu met Ember goedgezet, op een paar films na. Als ik nu films wil toevoegen in XBMC, gaat ie scannen naar nieuwe inhoud, waarna hij alleen de films laat zien die ik in Ember géén gegevens heb kunnen geven. De andere films zijn nergens te vinden.

Het is me duidelijk. Ember maakt .nfo bestandjes aan, maar die heb ik niet goed ingesteld (denk ik). Ze worden nu allemaal movie.nfo genoemd. Ik heb bij 1 film het bestand net zo genoemd als de film, en dan pakt ie 'm wel. Is er een handige manier om dat te fixen?

Kan iemand me misschien een korte introductie geven van Ember? Ik wil in XBMC het liefste de Nederlandse taal van MovieMeter hebben. Als Ember de mapnamen goed zet, dan pakt de scraper van MovieMeter binnen XBMC de goede film erbij: zoals ik het wil.
Ember heeft een batch renamer ingebouwd waarmee je alles in 1 keer kan hernoemen. Als je het wil testen kan je het ook met 1 film doen. Op de film gaan staan met de cursor in Ember en dan kiezen voor rename. Alles renamen kan via het tools dropdownmenuutje en dan kiezen voor bulk renamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Ik heb net een Asrock ION 330HT ingericht met Windows 7 en Ubuntu 10.4 en daar XBMC op gezet. SD materiaal werkt prima maar een 1080p trailer (.mov) speelt met horten en stoten af in XBMC. Onder Win7/Media Center gaat het wel vloeiend. In XBMC heb ik de nieuwste Nvidia drivers en VDPAU staat als renderer ingesteld. Waar kan ik verder nog naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Zet de composite extension uit in xorg.conf en zet cpu frequency scaling uit in de bios.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

En doe voor de zekerheid nog een apt-get mplayer-nogui. Ookal staat VDPAU geselecteerd, wil niet zeggen dat ie ook daadwerkelijk gebruikt wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Heeft iemand al een moviemeter scraper in Ember werkend gekregen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
bobo1on1 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 16:18:
Zet de composite extension uit in xorg.conf en zet cpu frequency scaling uit in de bios.
Composite extension expliciet uitgezet (er was geen sectie aanwezig dus die heb ik toegevoegd). Dit maakte geen verschil.

Wat bedoel je met cpu frequency scaling? Ik zie in de bios een submenu OC Tweaker en daarin wel een CPU Spread Spectrum. Als ik die disable, maakt het ook geen verschil.
kazuka schreef op maandag 03 mei 2010 @ 16:27:
En doe voor de zekerheid nog een apt-get mplayer-nogui. Ookal staat VDPAU geselecteerd, wil niet zeggen dat ie ook daadwerkelijk gebruikt wordt!
Ik neem aan dat je bedoelt dat ik mplayer-nogui moet installeren? dat heb ik gedaan, maar dat maakte ook geen verschil.

Nog meer mogelijkheden?

Edit: voor de volledigheid: Het betreft een full Ubuntu install van 10.4 en xbmc is van svn: ppa.launchpad.net/team-xbmc-svn/ppa/ubuntu lucid main

[ Voor 7% gewijzigd door xburchartz op 03-05-2010 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
xburchartz schreef op maandag 03 mei 2010 @ 17:21:
[...]

Composite extension expliciet uitgezet (er was geen sectie aanwezig dus die heb ik toegevoegd). Dit maakte geen verschil.

Wat bedoel je met cpu frequency scaling? Ik zie in de bios een submenu OC Tweaker en daarin wel een CPU Spread Spectrum. Als ik die disable, maakt het ook geen verschil.
Ik heb het over de feature die de kloksnelheid van de cpu lager zet als het cpu gebruik laag is. Dit werkt slecht icm VDPAU omdat de gpu snelheid ook omlaag gaat.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Ik heb zelf de beste ervaringen met NFS. Was ff pielen om aan de praat te krijgen maar is het enige protocol waarbij ik niet tot een minuut hoef te wachten als een dvd een menu heeft. Draait megarap. Ik heb een eenvoudige NAS, dus neem aan dat die van jou dat zeker aankan.
Spam schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 19:00:
Een vraag over performance : Ik gebruik al jaren XBMC op Xbox platform en speel mijn films af via een share op mijn pc. Dat ging eigenlijk altijd prima.

Nu heb ik sinds kort een 2 bay NAS; Een Synology 201j met 2x 1,5TB caviar green WD15EARS - 64 mb cache in RAID1 config. Daarbij heb ik via XBMC 2 keuzes :
  • Toegang via samba share
  • Toegang via uPnP
Maakt niet uit welke soort ik gebruik ; het opvragen van listing duurt erg lang (5-10 seconden of zo) en de films spelen stroperig af. Als ik dezelfde files via mijn PC afspeel gaat het goed, al duurt het openen van de film iets langer dan via een andere share (op andere PC). maar dan gaat het spelen prima..

Ligt dit aan de NAS ? Zo ja, wat kan ik doen om dit te veranderen ? Welk protocol is het snelst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:38
Op mijn asrock ben ik nu toch eindelijk afgestapt van XBMC, zowel de Live variant als de Windows variant. De live variant (ook de xbmc freak v13 en v14 versies) kreeg ik niet aan het werken w.b. hdmi audio (en echt veel geprobeerd). Ik heb hem wel alleen van de USB stick laten lopen, niet geinstalleerd op de HD. De video leek op zich wel stabiel te lopen, ook obscuurdere HD bestanden. De Windows variant (ook die met XVDA ondersteuning) was eigenlijk prima, vooral wanneer je de officiele laatste versie gebruikt in combinatie met Mediaplayer Classic Homecinema versie (en coreavc codec), maar ik vond het toch net ietsiepietsie minder met de obscuurdere bestanden. Ietsje meer schokkerig. Ik speel dus films nu dus gewoon zonder mooie interface af met Mediaplayer Classic Homecinema met coreavc 2.0 ondersteuning. Dit levert het mooiste en minst schokkende beeld op. Ik werk trouwens onder windows 7 64 bit en heb vooral deze gids gebruikt:
http://imouto.my/watching...device-architecture-cuda/. Ik mis de mooie interface van xbmc wel. Ik ben uitgetweakt even....... en toch tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:19
ik heb de laatste tijd problemen met het XOT uitzendinggemist script. Vooral dan de uitzendingen van GTST lopen constant vast. Daarom maar eens een complete nieuwe installatie gedaan op mijn ouwe trouwe XBOX.

Nu ik weer XOT open en dan GTST wil aanzetten krijg ik wederom foutmeldingen. Het LOG bestand is hier te downloaden. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen of moet ik voorgoed afscheid nemen van m'n XBOX?

@GBW, ik zie dat er voor de Wii ook een nieuw mediacentre is uitgekomen, heb je enig idee of je het script ook aanpast hiervoor? Zou echt geweldig zijn en dan is het idd de reden om de XBOX voorgoed de deur te wijzen!!

[ Voor 5% gewijzigd door groxgrox op 03-05-2010 17:31 ]

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sommige mensen bergijp ik niet goed 8)7 maargoed...
Bigfoot87 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:39:
[...]

Voor deze situatie zit er een oplossing aan te komen... De gegevens uit de bibliotheek worden dan opgeslagen in een centrale database die door meerdere XBMC-clients gebruikt kan worden. Op die manier wordt een film die je bijvoorbeeld in de woonkamer gekeken hebt op je multimedia-setup in de slaapkamer ook direct als "al gezien" weergegeven. Met deze ontwikkeling zal echter pas gestart worden na de aankomende release met de 'app-store' en PVR-functionaliteiten.

Op dit moment kun je de bibliotheek wel automatisch updaten na het starten van XBMC, de bibliotheek wordt dan vergeleken en eventueel bijgewerkt met de aanwezige bestanden en informatie in NFO-files.
Dat zou mooi zijn. :)

Zijn echt al veel mooie zaken toegevoegd aan xbmc.
Bv.
Skinners hadden al de mogelijkheid om afbeeldingen op te roepen die bv in je files staan (CDart/TV logo/Clearart/extrathumbs).
Dit is ten eerst al wat makkelijker gemaakt maar de truc is dat ze nu ook in je userdata worden opgeslagen in thumbnails en een texture.db word aangemaakt.
Dit alles hebben ze natuurlijk gedaan om de laadtijd van al die extra thumbs te verbeteren.
Ben dus ook benieuwd of een centrale usedata geen extra laadtijd gaat kosten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Het is me duidelijk!

Als ik de informatie die Ember ophaalt opsla als <movie>.nfo en <movie>.jpg, slaat ie ze op als video_ts.nfo, omdat ik alleen maar VIDEO_TS mappen heb (wel in aparte film-mappen, die de naam hebben van de film uiteraard). Als ik Ember zover kan krijgen dat ie de fanart en de cover (want daar gaat het me om, de informatie zelf haal ik van MovieMeter) dezelfde naam geeft als de film, ben ik klaar. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Volgens mij gaat dat niet werken. Een workaround is om alle bestanden in de VIDEO_TS map te verplaatsen naar de <movie> map. Dan neemt Ember wel de naam van de film <movie> over. De VIDEO_TS map heb je sowieso niet nodig, XBMC ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Gevonden!

Edit -> Settings -> Movies -> Files and Sources -> YAMJ Compatible VIDEO_TS File Placement/Naming aanklikken (rechts, onder de Remove button).

Gaat het alleen nog fout bij het renamen, dan renamed hij prima de map en de .nfo, maar de fanart blijft lekker staan waar ie stond, dus blijf ik met 2 mappen zitten. 1tje die '300' heet, en 1 '300 (2006)'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Ik heb na mijn laatste install een aantal vage problemen.

Win7 64 met een van de laatste XBMC builds (de officiële/stable heeft hetzelfde probleem, dus een nightly installed om te kijken of dit problemen verhielp).

Probleem 1:
mijn library is niet up-to-date. Mijn oude install had dezelfde map (andere schijf (SSD) in htpc gezet als bootdisk, media staat nog op dezelfde schijf) met dezelfde bestanden, echter ipv de 130 films die erop staan staan er na een verse install nog maar 30-40 in de lib.

Probleem 2:
om bovenstaand "probleem" te omzeilen heb ik ember geïnstalleerd. Deze scraped netjes mijn films en tv series, echter als ik de xbmc (x64) addon install en kies voor update laat XBMC geen ujpdates zien, oftewel geen foutmelding, alles lijkt O
K te gaan, maar de lib update niet.

Probleem 3:
Als ik remote desktop naar mijn htpc kan ik XBMC niet opstarten, ik krijg dan de volgende error:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/8wjj7t.png
Iemand deze vaker gezien? Of een idee hoe dit te fixen?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
bobo1on1 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 17:23:
[...]

Ik heb het over de feature die de kloksnelheid van de cpu lager zet als het cpu gebruik laag is. Dit werkt slecht icm VDPAU omdat de gpu snelheid ook omlaag gaat.
De enige functie ik zie die daarop lijkt is dat CPU spread spectrum, maar dat maakt dus geen verschil.

Wat zou het verder nog kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Al een tijd loop ik met de gedachte om bibliotheek view te gebruiken maar steeds zie ik er van af omdat deze op de een of ander manier niet al mn films laat zien.

Ik heb op mn server een folder, daar heb ik alle films staan in hun eigen folder.
dus als volg:

D:\HD\Ice Age\Ice Age.mkv (hier staan ook alle info over de film plus fanart)

Heb daarnaast nog een tweede schijf en daar staan de films dus ook in hun eigen folder met alle benodigd info:

E:\movies\Jarhead\Jarhead.iso

Nu is het zo dat als ik de view BESTANDEN gebruik ik alle 190 films te zien krijg.
Maar zodra ik view op Bibliotheek zet, dan zie ik er maar 39 :|

Zoals ik al zei , al mijn films zijn op de zelfde manier opgeslagen.Ze hebben elk een eigen folder (zelfde naam als film) en daar in staat de eigenlijk bestand plus alle info welke binnen gehaald is door Media Info Plus.

Blijkbaar doe ik iets fout waardoor niet alle films te zien zijn,daarom mijn vraag: Wat is de manier om je films te bewaren zodat ze ALLEMAAL zichtbaar zijn in Bibliotheek view :?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:56
Gewoon zoals ze staan zou goed moeten zijn...
Je laat scrapen met Ember of zo? Dus bij elke film staat een .nfo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Ik heb zelf nu alle bestanden uit de VIDEO_TS mappen in de hoofdmap gezet:
F:/Films/300/VIDEO_TS.IFO

Daar staat ook de fanart, en de .nfo. Als de .nfo daar staat kan XBMC geen enkele film vinden. Haal ik de .nfo weg, vindt ie ze ineens wel? Wat stel ik verkeerd in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Roeligan schreef op maandag 03 mei 2010 @ 23:37:

Win7 64 met een van de laatste XBMC builds (de officiële/stable heeft hetzelfde probleem, dus een nightly installed om te kijken of dit problemen verhielp).

Probleem 1:
mijn library is niet up-to-date. Mijn oude install had dezelfde map (andere schijf (SSD) in htpc gezet als bootdisk, media staat nog op dezelfde schijf) met dezelfde bestanden, echter ipv de 130 films die erop staan staan er na een verse install nog maar 30-40 in de lib.

Probleem 2:
om bovenstaand "probleem" te omzeilen heb ik ember geïnstalleerd. Deze scraped netjes mijn films en tv series, echter als ik de xbmc (x64) addon install en kies voor update laat XBMC geen ujpdates zien, oftewel geen foutmelding, alles lijkt O

Probleem 3:
Als ik remote desktop naar mijn htpc kan ik XBMC niet opstarten, ik krijg dan de volgende error:
[afbeelding]
Btw mijn films staan zoals het zou moeten:

D:/media/movies/Cars (2006)/Cars (2006).iso/mkv/avi/whatever

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Roeligan schreef op maandag 03 mei 2010 @ 23:37:

Probleem 1:

Probleem 2:

Probleem 3:
[afbeelding]
Ik vermoed dat je even je xbmc moet uninstallen, dan ook even het vinkje aanklikken dat je instellingenmap wordt verwijderd. Daarna opnieuw installeren, Je moet dan echter ook alle instellingen en scraper gedoe opnieuw doen.
Maar als je alles met ember hebt hebt gescraped is dat niet zo'n hele grote klus.

Dit is nodig omdat er ergens bij de nieuwere builds iets is veranderd waardoor het niet meer compatible is met de oudere versie.. Er is op XBMC.org wel meer info over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Thx, ik zal vanaaf een clean install doen met een nieuwe build. Kijken of Ember dan wel werkt.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Iemand hier die ook Showmix gebruikt met de trailer-functie? Ik heb het geprobeerd, en bij een paar films de trailer werkend. Bij andere heb ik hem ook neergezet, maar daar wordt ie niet gevonden, ook niet nadat ik meerdere malen de database heb geupdate. Het werkt wel als ik de hele film-locatie verwijder en opnieuw toevoeg, maar dan is ie weer rustig een half uur bezig om alle films toe te voegen. Opzich prima, als ie dat lekker doet als ik het programma niet nodig heb. Kan ik dat automatiseren, dat ie dat automatisch om 4 uur 's nachts doet ofzo? Wordt lastig denk ik.. Andere ideeën? Lijkt me niet dat het zo hoort, dat hij elke keer opnieuw moet scannen..

Ember haalt voor mij nu alleen de cover, fanart en extrathumbs binnen, en zet de naam van de map goed. Dan gaat XBMC samen met MovieMeter op zoek naar de informatie.

EDIT:
Redelijke oplossing gevonden, met XBME de database editten, en de trailer handmatig invoegen. Niet helemaal praktisch, maar wel sneller dan elke keer opnieuw scannen. Oplossingen blijven welkom uiteraard :)

[ Voor 43% gewijzigd door endness op 04-05-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Fire69 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 09:58:
Gewoon zoals ze staan zou goed moeten zijn...
Je laat scrapen met Ember of zo? Dus bij elke film staat een .nfo?
Ik scrap elke film die ik binnen haal gelijk met Media Info Plus.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Iemand al eens geprobeerd de moviemeter scraper in Ember Media Manager te gebruiken (via XML Movie meter addon) ? Het wil maar niet lukken, hij haalt geen plot informatie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Exocet schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:05:
Iemand al eens geprobeerd de moviemeter scraper in Ember Media Manager te gebruiken (via XML Movie meter addon) ? Het wil maar niet lukken, hij haalt geen plot informatie op.
Het is mij ook niet geluikt, maar ik heb wel een workaround. Laat Ember gewoon zoeken met IMBD, en in XBMC gebruik je de MovieMeter scraper. Als je vervolgens in Ember aanvinkt dat hij de .nfo niet moet opslaan (gewoon geen enkel bestandsformaat aanvinken), kun je wel de Fanart, cover en extrathumbs uit Ember halen, en de mappen de juiste naam geven, maar vervolgens gaat XBMC zelf scannen naar de Nederlandse info van MovieMeter.

Weet iemand of 't mogelijk is om de database zó aan te passen dat XMBC altijd denkt dat er een trailer is? Áls het al kan moet het wel het relatieve bestandspad zijn vanaf de film o.i.d. Het gaat er bij mij gewoon niet in dat ik m'n hele library opnieuw moet aanmaken voor dat XBMC m'n trailers ziet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Trailer button is zichtbaar in video info screen als:
* er een trailer bij je movie file staat.
* url van trailer in database staat. (scraper moet dit ondersteunen of .nfo file gebruiken)

Je hebt ook een trailer script,
http://forum.xbmc.org/sho...ghlight=youtrailer+script

Gebruik een skin die het ondersteund of doe zelf de mod zoals beschreven en je hebt dan altijd een trailer button.
Script kijkt eerst of er een trailer in file staat zoniet dan de data base en uiteindelijk youtube.
Dit kun je aanpassen in Youtrailer script settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Top, die kende ik nog niet. Opzich vind ik 't wel erg netjes zoals Showmix de trailer laat zien, kijken of ik 't voor elkaar krijgt dat ie altijd de trailerbutton laat zien, en dan ook altijd gewoon het bestand movie-trailer.mp4 afspeelt.

Nu lukt t nog niet eens om de trailerbutton altijd zichbaar te hebben, terwijl ik het volgens mij toch echt goed doe.

Orgineel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
                <control type="button" id ="11">
                    <description>Trailer</description>
                    <posx>512</posx>
                    <posy>0</posy>
                    <width>135</width>
                    <height>29</height>
                    <!-- <label>20410</label> -->
                    <label>31409</label>
                    <align>center</align>
                    <include>Objects_FSInfoButton</include>
                    <onleft>12</onleft>
                    <onright>5</onright>
                    <onup>50</onup>
                    <ondown>50</ondown>
                    <visible>!IsEmpty(ListItem.Trailer)</visible>
                </control>

Aangepast:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
                <control type="button" id ="11">
                    <description>Trailer</description>
                    <posx>512</posx>
                    <posy>0</posy>
                    <width>135</width>
                    <height>29</height>
                    <!-- <label>20410</label> -->
                    <label>31409</label>
                    <align>center</align>
                    <include>Objects_FSInfoButton</include>
                    <onleft>12</onleft>
                    <onright>5</onright>
                    <onup>50</onup>
                    <ondown>50</ondown>
                </control>

Ben ik nou gewoon gek, of werkt het niet met ShowMix? In Confluence werkt het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze is idd een beetje tricky. :)
Staat nm geen onclick functie bij.
id ="11" is een vaste waarde in DialogVideoInfo.xml voor trailer button.
Zet een <onclick> functie erbij en xbmc zal deze gebruiken. bv.

<onclick>XBMC.RunScript($INFO[Skin.String(YouTrailerScript_Path)])</onclick>

Edit : is de button default uit gegrijst of helemaal niet zichtbaar in showmix ?
Als ie helemaal niet zichtbaar is moet je de animatie aanpassen die 'm verbergt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2010 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Heb m inmiddels altijd zichtbaar, moet je aanpassen in viewtype_lowlist.xml. Even zoeken naar de volgende regel, en die verwijderen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<control type="label">
                        <posx>645</posx>
                        <posy>30</posy>
                        <width>100</width>
                        <align>right</align>
                        <height>30</height>
                        <font>trailer</font>
                        <label>Press Right to[CR]view trailer</label>
                        VERWIJDERDEZEREGEL<visible>Skin.HasSetting(movietrailers) + !IsEmpty(ListItem.Trailer) + !Player.HasMedia</visible>VERWIJDERDEZEREGEL
                        <include>detailcolorfocus</include>
                    </control>

Nu is hij wel altijd zichtbaar, maar hij werkt alleen als de trailer ook echt in de database staat. In welke file staan de knopacties ingesteld? Even voor de duidelijkheid, in ShowMix moet je op pijl naar rechts drukken om de trailer af te spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door endness op 05-05-2010 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik al zei zet er een onclick functie bij zie link voor alle functies die er zijn.
http://wiki.xbmc.org/?tit...ist_of_Built_In_Functions

Scroll gerust wat op en neer ;)

Edit: hey zelfde link maar dit is wat je zocht, dit is volgensmij pas vandaag toegevoegd aan wiki :*)

http://wiki.xbmc.org/?tit...List_of_Built_In_Controls

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2010 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Het probleem is dat de "trailerknop" in ShowMix eigenlijk gewoon tekst is. Je moet naar rechts drukken als je wilt dat de trailer begint te spelen.

In DialogVideoInfo.xml staat op een gegeven moment wel <onright>5</onright> Dit deed mij denken dat als je naar rechts drukt, dan actie 5 wordt uitgevoerd, wat volgens de wiki tussen review en cast schakelen is. Als ik jou stukje code tussen <onright> zet, werkt het ook niet, dus ik denk dat ik weer verkeerd zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 11:26

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Ik ben de laatste tijd mijn xbmc experience aan het optimaliseren. Zo ben ik er na een jaar achter dat ik de cpu fan control in het bios had uit staan. 8)7
Dat het mogelijk is om het geluid van het menu over hdmi te krijgen, zonder het verlies van het overige geluid. :)
3 seconden van de opstarttijd gehaald, alle beetjes helpen.
De mooiste van alles vind ik zelf, het automatisch starten van mijn mediaserver bij het opstarten van XBMC. Heb gelijk ook maar even een cmd gebakken die de server weer uit zet als alle andere computers in het netwerk ook uit zijn.
Dit alles gedaan met een xbmc live installatie. Nu nog wachten op de 10.05 release met de add-on manager en dan ben ik voorlopig weer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De roadmap gaan ze in idd geval niet halen }:|
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=73235
endness schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 01:40:
Het probleem is dat de "trailerknop" in ShowMix eigenlijk gewoon tekst is. Je moet naar rechts drukken als je wilt dat de trailer begint te spelen.

In DialogVideoInfo.xml staat op een gegeven moment wel <onright>5</onright> Dit deed mij denken dat als je naar rechts drukt, dan actie 5 wordt uitgevoerd, wat volgens de wiki tussen review en cast schakelen is. Als ik jou stukje code tussen <onright> zet, werkt het ook niet, dus ik denk dat ik weer verkeerd zit..
Mijn stukje code was een voorbeeld ! (pad word ingesteld via skinsetting)
Hier is wat makkelijker voor je.:)
<onclick>XBMC.RunScript(vul hier in het pad naar script)</onclick>

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Volgens het topic van YouTrailer moest k dit invullen:
<onfocus>RunScript(special://home/scripts/YouTrailer/default.py,1)</onfocus>

Dus dat heb ik gedaan, op regel 250. Alsnog werkt het niet, ook de films waar wél een trailer bij staat. Ik zit dus wel bij het goede te werken, misschien werkt het gewoon niet bij deze skin. Eigenlijk was het ook wel heel nice hoe Showmix de trailers zelf liet zien:
http://www.youtube.com/watch?v=vXqriUIPnq8 vanaf 7:50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yep dat is exact hetzelfde als de onclick functie die ik je gaf alleen word deze geactiveerd met onfocus.

Jawel moet werken met elke skin, je moet jezelf alleen wat meer in gaan verdiepen in skinnen. ;)

Ik leer ook nog elke dag nieuwe functies binnen xbmc.
Gister bv. geleerd dat er ook een skin debugging is.vanaf rev 29000

Voeg toe aan skin.xml:
<debugging>true</debugging>
En je krijgt inbeeld tezien in welke window je zit / x,y locatie van mouse / button id's
Verdomd handig !!!

Nog een tip: voeg toe aan je keymap /global / <z>ReloadSkin()</z>

De'"z" op je keyboard doet de skin reloaden, dit heb je nodig om snel te kijken of je aanpassingen ook werken.(hoef je niet telkens xbmc te resetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 14:47
Ik krijg het maar niet voor elkaar om m'n series in de "root" te krijgen, dus bij video's/weather ect. Sinds gisteren ben ik ermee aan het stoeien maar ondanks alle uitleg die ik erover vind blijft het allemaal onder video staat :(

De fanart ect worden allemaal netjes geladen alleen onder het verkeerde menu...iemand een idee? De folder op m'n server heet serie's maar dat lijkt me niet erg van belang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Ik heb een probleem met het afspelen van dts en dobly digital. Zodra ik in xbmc de audio op digital zet stopt het geluid met de melding "failed to initialize audio device". Analoog heb ik dus wel geluid. Ook mp3's vanuit xbmc gaat prima. Ik heb een saphire hd5450 via hdmi aan mijn Onkyo 606 hangen (die alle formaten ondersteund).

Iemand die dit misschien bekend voor komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
3p0x schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 19:46:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om m'n series in de "root" te krijgen, dus bij video's/weather ect. Sinds gisteren ben ik ermee aan het stoeien maar ondanks alle uitleg die ik erover vind blijft het allemaal onder video staat :(

De fanart ect worden allemaal netjes geladen alleen onder het verkeerde menu...iemand een idee? De folder op m'n server heet serie's maar dat lijkt me niet erg van belang?
Heb je in de file browser bij de map 'series' ook aangewezen als series? Oftewel, via 'set content', tv series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
mrwolf schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 20:02:
[...]

Heb je in de file browser bij de map 'series' ook aangewezen als series? Oftewel, via 'set content', tv series?
Ja, daarom snap ik ook niet dat het niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 16:43:
Yep dat is exact hetzelfde als de onclick functie die ik je gaf alleen word deze geactiveerd met onfocus.

Jawel moet werken met elke skin, je moet jezelf alleen wat meer in gaan verdiepen in skinnen. ;)

Ik leer ook nog elke dag nieuwe functies binnen xbmc.
Gister bv. geleerd dat er ook een skin debugging is.vanaf rev 29000

Voeg toe aan skin.xml:
<debugging>true</debugging>
En je krijgt inbeeld tezien in welke window je zit / x,y locatie van mouse / button id's
Verdomd handig !!!

Nog een tip: voeg toe aan je keymap /global / <z>ReloadSkin()</z>

De'"z" op je keyboard doet de skin reloaden, dit heb je nodig om snel te kijken of je aanpassingen ook werken.(hoef je niet telkens xbmc te resetten)
Zie ReloadSkin() heb ik inderdaad goed kunnen gebruiken!
Ik heb het trouwens iets minder netjes opgelost. Ik heb met SQLite Manager voor Firefox de database zo aangepast, dat er bij elke film staat dat er een trailer is (elke trailer dezelfde naam). Nu dus even een snelle update, en XBMC denkt dat er bij elke film een trailer is. Mocht er geen trailer staan, krijg je geen lelijke foutmelding, maar speelt hij simpelweg niet af. Nu alleen wel zorgen dat alle trailers de .mov extensie hebben, maar dat zal grotendeels wel kloppen aangezien ik veel trailers van Apple haal. In iedergeval heel erg bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Nu we het toch over trailers hebben.
Heeft iemand de plugin "Youtrailer" werkend? Ik heb de knop gekoppeld in de confluence skin maar krijg elke keer bij uitvoeren een melding: "Failed to access XBMC Database"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
3p0x schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 21:06:
[...]

Ja, daarom snap ik ook niet dat het niet werkt...
En je hebt je series daarna ook effectief laten naar de Library scannen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Is er dan niemand die me een stapje verder kan helpen met de 1080p playback problemen?

Even nogmaals kort de situatie:
- Asrock ION 330HT.
- Ubuntu 10.4 full install.
- XBMC SVN28042
- rendering ingesteld op VDPAU
- compiz uitgeschakeld.
- composite extension in xorg.conf uitgezet.
- mplayer-nogui. geinstalleerd

Ik zou nog cpu frequency scaling uit moeten zetten, maar dat vind ik niet terug in de bios. Wel cpu spread spectrum, maar als ik dat disable maakt dat geen verschil.

Verder heb ik geen idee wat ik nog kan proberen... ik weet dat het vloeiend moet kunnen afspelen, maar ik krijg het dus niet voor elkaar! Help aub...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17
Zoek eens uit wat het probleem is.
Hoe hoog is je cpu load, is die hoog dan wordt je gpu blijkbaar niet gebruikt.
Heb je de recentste nvidia drivers wel geinstalleerd staan?

Ga ook eens googlelen naar xbmc en de ion chipset. Genoeg zaken die je kan tunen.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 06-05-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
Fire69 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 08:47:
[...]

En je hebt je series daarna ook effectief laten naar de Library scannen? :P
Hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dus, je staat in File Mode, je hebt Set Content gedaan, als content TV Shows gezet en een scraper gekozen?
Dan moet je gewoon op je source rechtsklikken of C drukken, en Scan for New Content doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
job schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:03:
Zoek eens uit wat het probleem is.
Hoe hoog is je cpu load, is die hoog dan wordt je gpu blijkbaar niet gebruikt.
Heb je de recentste nvidia drivers wel geinstalleerd staan?

Ga ook eens googlelen naar xbmc en de ion chipset. Genoeg zaken die je kan tunen.
De CPU load bleek inderdaad hoog te zijn. VDPAU werd dus niet gebruikt. Daarop verder gegoogled en kennelijk zijn er in 10.4 een aantal zaken niet goed meegekomen bij de installatie. Wat ik nog aanvullend heb geinstalleerd:

code:
1
sudo apt-get Install x264 ffmpeg vdpauinfo libvdpau1

Daarna werkte het.

thanks voor het op het goede been zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
Fire69 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:23:
Dus, je staat in File Mode, je hebt Set Content gedaan, als content TV Shows gezet en een scraper gekozen?
Dan moet je gewoon op je source rechtsklikken of C drukken, en Scan for New Content doen.
en dat blijft ie gewoon in video's staan....hoe moeilijk kan het zijn :?

Ben bijna zover dat ik een ander programma ga zoeken.

[ Voor 10% gewijzigd door 3p0x op 06-05-2010 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
3p0x schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 19:46:

En welke Skin gebruik je? De standaard confluence skin heeft de functie niet (standaard) die jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
Auke schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 20:04:
[...]

En welke Skin gebruik je? De standaard confluence skin heeft de functie niet (standaard) die jij wilt.
Die had ik inderdaad, weet je zo welke het wel ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Nee, zou het zo niet weten. Ik gebruik de confluence skin.

Kijk hier maar eens voor meer over skins:

http://xbmc.org/skins/

Ha.. en nu zie ik op het plaatje van de confluence skin dat het wel moet kunnen, maar hoe???

http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=62800

Heb het voor elkaar.

-video
-klik naar rechts
-bestanden
-je map opzoeken
-contextmenu
-inhoud toewijzen
-tv series
-automatische scan aanvinken
-ok

-video
-tv series
(misschien nog even klik naar links voor extra menu waar je bibliotheekmodus kan aanklikken)

-systeem
-skin
-beginscherm
-verbergen tv series deselecteren

-Bingo

[ Voor 74% gewijzigd door Auke op 06-05-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Is er misschien hier een tweaker die me op het juiste spoor kan zetten?

Ben net geswitched van m'n film/serie opslag.(DIY nas, met 4x 1.5TB raid5, wordt 6x 1.5TB)
Heb netjes een export gedaan van m'n libary zodat hij netjes .nfo aanmaakt met alle info van de films/episodes inc watched tag, alleen als ik alles opnieuw inlees geeft hij alles de status unwatched mee.
Blijkt 'feature' te zijn....

Is er een script/plugin of iets dat dit netjes kan doen?
Ben wel ff aan het googlen geweest maar kan nou niet echt een oplossing vinden. wel een script databaseMovieImport.py gevonden, maar dat gaat uit van een wat mij lijkt lokale folder of kan deze ook overweg met smb shares?
Helaas weet ik het root ww niet meer van m'n install, maar anders is een reinstall best een optie en dan mount ik de smb shares wel aan een mountpoint.

Als iemand een goed idee heeft hoor ik het graag

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17
xburchartz schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:20:
thanks voor het op het goede been zetten.
Graag gedaan. :)
Ontbrekende zaken heb je snel als je zelf xbmc op ubuntu installeert.

Out of the box werkt eigenlijk bijna alleen met de xbmc live cd's (voor een goede kijk eens op xbmcfreak.nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
brid schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:44:
Is er misschien hier een tweaker die me op het juiste spoor kan zetten?

Ben net geswitched van m'n film/serie opslag.(DIY nas, met 4x 1.5TB raid5, wordt 6x 1.5TB)
Heb netjes een export gedaan van m'n libary zodat hij netjes .nfo aanmaakt met alle info van de films/episodes inc watched tag, alleen als ik alles opnieuw inlees geeft hij alles de status unwatched mee.
Blijkt 'feature' te zijn....

Is er een script/plugin of iets dat dit netjes kan doen?
Ben wel ff aan het googlen geweest maar kan nou niet echt een oplossing vinden. wel een script databaseMovieImport.py gevonden, maar dat gaat uit van een wat mij lijkt lokale folder of kan deze ook overweg met smb shares?
Helaas weet ik het root ww niet meer van m'n install, maar anders is een reinstall best een optie en dan mount ik de smb shares wel aan een mountpoint.

Als iemand een goed idee heeft hoor ik het graag
Met media companion kun je watched/unwatched instellen voor je nfo files.

In xbmc kun je via context menu togglen tussen watched/unwatched als je op de film staat.
Of maak een button op je remote.
<...>ToggleWatched</...>

edit: Hier zou het ook mee moeten lukken , een database editor.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?p=420328#post420328

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2010 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Zeg Poeier, waar haal jij al die kennis vandaan man? In een jaar tijd heb je een ongelovelijke hoeveelheid kennis xbmc opgedaan, is er een opleiding aan de OU voor ofzo? Of komt dit door te pielen met skins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:55:
[...]

Met media companion kun je watched/unwatched instellen voor je nfo files.

In xbmc kun je via context menu togglen tussen watched/unwatched als je op de film staat.
Of maak een button op je remote.
<...>ToggleWatched</...>

edit: Hier zou het ook mee moeten lukken , een database editor.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?p=420328#post420328
we gaan die download eens proberen, had al met media companion de nieuwe nfo bestanden bekeken die xbmc had aan gemaakt en in media companion geeft hij netjes aan bij alle films enzo of ze watched zijn of niet. Vervelende is dat xbmc deze negeert bij een libary update

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar is verandering in gekomen bij xbmc :)
Voortaan word er gevraagt met een update of je alles wilt refreshen.

Let wel op dit is bij de nieuwste svn builds, deze zijn nog niet klaar voor normaal gebruik. ;)

Er komt zoveel moois aan :9~ , nog even geduld :/

Edit: (op de oude manier)
Kunt ook gewoon even je video34.db en thumbs legen in userdata. en xbmc dan even opnieuw laten scrapen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
Auke schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 20:40:
Nee, zou het zo niet weten. Ik gebruik de confluence skin.

Kijk hier maar eens voor meer over skins:

http://xbmc.org/skins/

Ha.. en nu zie ik op het plaatje van de confluence skin dat het wel moet kunnen, maar hoe???

http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=62800

Heb het voor elkaar.

-video
-klik naar rechts
-bestanden
-je map opzoeken
-contextmenu
-inhoud toewijzen
-tv series
-automatische scan aanvinken
-ok

-video
-tv series
(misschien nog even klik naar links voor extra menu waar je bibliotheekmodus kan aanklikken)

-systeem
-skin
-beginscherm
-verbergen tv series deselecteren

-Bingo
Thx dat was het _/-\o_ wat een gezoek :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:29:
Daar is verandering in gekomen bij xbmc :)
Voortaan word er gevraagt met een update of je alles wilt refreshen.

Let wel op dit is bij de nieuwste svn builds, deze zijn nog niet klaar voor normaal gebruik. ;)

Er komt zoveel moois aan :9~ , nog even geduld :/

Edit: (op de oude manier)
Kunt ook gewoon even je video34.db en thumbs legen in userdata. en xbmc dan even opnieuw laten scrapen.
video34.db had ik al weg geknikkert alleen de thumbs niet, maar denk dat dit niet uitgaat maken voor de watched status. In het pakket wat ik gedownload ben ik watched ook niet tegen gekomen.
Sluit denk wel ff een muis aan en klik ik er wel ff doorheen. Zijn maar +- 90 films en de meeste series ben ik bij met kijken. Met de remote is maar irri

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Keyboardje aanhangen dan, 100x sneller. Gewoon op je film staan en W drukken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mar2zz schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:05:
Zeg Poeier, waar haal jij al die kennis vandaan man? In een jaar tijd heb je een ongelovelijke hoeveelheid kennis xbmc opgedaan, is er een opleiding aan de OU voor ofzo? Of komt dit door te pielen met skins?
:) Komt door skinnen.
Als je eenmaal goed door de xml files kunt lezen en begrijpt is het een eitje om te zien wat voor functies een skin heeft en hoe ze werken.

Je moet ook een beetje op de hoogte zijn wat er gaande is, nu is er veel toegevoegd aan xbmc en de skins moeten dit ondersteunen ! MM Waffa! is helemaal up to date met alle nieuwe features ready to go voor de nieuw aan te komen stabiele build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 15:31
Vandaag nieuwe SVN build op m'n xbox gezet alleen verwijdert ie de verwijderde films niet meer automatisch uit m'n library. Zojuist alles eraf gegooid wat ik heb gezien maar ze verschijnen nog steeds in de library dit terwijl bij het opstarten gewoon netjes de bibliotheek wordt opgeschoond alleen lijkt dit dus geen effect te hebben. Hoe los ik dit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
xbmc/userdata/database/video34.db
xbmc/userdata/thumbnails/video

Dat zijn de locaties waar info en thumbs zijn opgeslagen.
svn heeft upgrade met betrekking tot bibliotheek database.
Je oude database kan problemen veroorzaken, verwijder dus die folders en set content opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:45
Zijn er meer mensen die moeite hebben om de serie "FlashForward" toe te voegen aan de library? Ik gebruik voor mijn series de scraper van the TV DB, maar als ik handmatig zoek naar "FlashForward" vind ik niks. Alleen als ik zoek naar "Flash Forward" krijg ik een hit, maar dat is een andere serie uit 1997.
Is het scrapen op 1 of andere manier te forceren? Desnoods met een ID nummer van de serie o.i.d.?

@ eXcyle: _/-\o_ Het leven kan soms zo simpel zijn, dit werkt. Thx :D

[ Voor 8% gewijzigd door Deismyna op 08-05-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 23:45
Deismyna schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 18:40:
Zijn er meer mensen die moeite hebben om de serie "FlashForward" toe te voegen aan de library? Ik gebruik voor mijn series de scraper van the TV DB, maar als ik handmatig zoek naar "FlashForward" vind ik niks. Alleen als ik zoek naar "Flash Forward" krijg ik een hit, maar dat is een andere serie uit 1997.
Is het scrapen op 1 of andere manier te forceren? Desnoods met een ID nummer van de serie o.i.d.?
Als je in de hoofdmap van je serie een tvshow.nfo aanmaakt en daar alleen deze regel in zet
code:
1
http://thetvdb.com/?tab=series&id=84024

moet XBMC de serie goed detecteren

[ Voor 58% gewijzigd door eXcyle op 08-05-2010 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 15:42
Of gewoon in de folder naam het jaar van de serie plaatsen. Dus Flash Forward (2009).
Dat werkte bij mij perfect voor deze serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:03
mensen, ik heb een probleempje met scripts, krijg er op mijn laptop (win xp) met de laatste install van xbmc (9.11) geen aan de praat... ik heb gecontroleerd of ik in mijn ..\xbmc\system\python\ map heb en deze staat er netjes. Verder geen idee waar te zoeken, bestaat er een debug log ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Stien schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 08:44:
Nu we het toch over trailers hebben.
Heeft iemand de plugin "Youtrailer" werkend? Ik heb de knop gekoppeld in de confluence skin maar krijg elke keer bij uitvoeren een melding: "Failed to access XBMC Database"
Heb precies hetzelfde probleem, wil maar niet lukken dit trailer script aande gang te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Amelandbor schreef op maandag 03 mei 2010 @ 16:58:
Heeft iemand al een moviemeter scraper in Ember werkend gekregen??
Voor de zekerheid nog maar eens vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 15:31
Darkzell schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 18:59:
Vandaag nieuwe SVN build op m'n xbox gezet alleen verwijdert ie de verwijderde films niet meer automatisch uit m'n library. Zojuist alles eraf gegooid wat ik heb gezien maar ze verschijnen nog steeds in de library dit terwijl bij het opstarten gewoon netjes de bibliotheek wordt opgeschoond alleen lijkt dit dus geen effect te hebben. Hoe los ik dit op.
Één film werd niet verwijderd maar de rest wel. Verder doet ie het nu perfect hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
XBMC vindt het leuk om bepaalde films er een stuk of 8 keer in te zetten. Heb net de hele library al leeggehaald, en 'm opnieuw laten scrapen, maar ze blijven terugkomen. Volgens mij zit er in de mappen van de films waarbij het fout gaat niks anders dan bij de films die wel werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
endness schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:22:
XBMC vindt het leuk om bepaalde films er een stuk of 8 keer in te zetten. Heb net de hele library al leeggehaald, en 'm opnieuw laten scrapen, maar ze blijven terugkomen. Volgens mij zit er in de mappen van de films waarbij het fout gaat niks anders dan bij de films die wel werken...
Geef even iets meer info, zo kunnen we je niet helpen. Welke films (naam van bestanden), welke bestanden staan er in de betreffende mappen etc.

Daarnaast: heb je al een keer de library 'schoongemaakt' (cleanup library)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Trek anders een keer mediacompanion een keer over je map met films, als het daar bij ook fout gaat kun je misschien nog een beetje zien waarom het verkeerd gaat

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die een core i3 hebben die kunnen ubuntu 10.04 installeren en sinds enkele dagen zijn de repo's die te vinden zijn op xbmcfreak bijgewerkt voor xbmc 9.11 camelot. Core i3 bezitters (arrandale / clarkdale ) dienen de kernel up te daten naar 2.6.33 om geluid over hdmi te krijgen. De bird scene (1080p) vliegt als een tierelier over het scherm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Bedankt voor de reacties in iedergeval.

Cleanup database heb ik nog niet gedaan, zal ik vanavond even proberen. Ik gebruik Ember Media Manager, daarin staan ze niet dubbel.. De mappen heb ik als volgt ingedeeld, ik gebruik even de film "16 Blocks" als voorbeeld:

16 Blocks (2006)
VIDEO_TS.IFO
VIDEO_TS.BUP
fanart.jpg
poster.jpg
enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:49:
Mensen die een core i3 hebben die kunnen ubuntu 10.04 installeren en sinds enkele dagen zijn de repo's die te vinden zijn op xbmcfreak bijgewerkt voor xbmc 9.11 camelot. Core i3 bezitters (arrandale / clarkdale ) dienen de kernel up te daten naar 2.6.33 om geluid over hdmi te krijgen. De bird scene (1080p) vliegt als een tierelier over het scherm :D
Hulde! Dan is bij deze de knoop doorgehakt en komt er geen atom hier in maar een i3tje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 16:02
Ik gebruik sinds een tijdje terug XBMC op m'n gemodde XBOX. Nu, ik heb een tv serie in .mkv formaat, en het lijkt erop dat de xbox wat last heeft met processing (framedrops) tijdens pan-scènes. Kan dit verholpen worden met wat instellingen te wijzigen?

Mkv properties: Video: MPEG4 Video (H264) 720x480 (853:480) 23.98fps [Video]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
de xbox heeft erg moeite met h264, zelfs als de bitrate laag is. mkv is dus meestal no go.

de xbox is goed in het upscalen van SD-video wat meestal in .avi of .mpeg containers is terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:50
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:49:
maar wat voor moederbord/gpu?
Dnomaid schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 19:55:
Ik gebruik sinds een tijdje terug XBMC op m'n gemodde XBOX. Nu, ik heb een tv serie in .mkv formaat, en het lijkt erop dat de xbox wat last heeft met processing (framedrops) tijdens pan-scènes. Kan dit verholpen worden met wat instellingen te wijzigen?

Mkv properties: Video: MPEG4 Video (H264) 720x480 (853:480) 23.98fps [Video]
"mkv" is een nogo op xbox..

[ Voor 32% gewijzigd door Icekiller2k6 op 11-05-2010 20:03 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat nou no go !! zie wiki :)
HOW-TO Encode H.264 Videos Compatible With XBMC For Xbox
XBMC Features and Supported Formats/Codecs

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Pff, kan je beter gewoon een divx afhalen hoor, stukken sneller gedaan dan al dat werk om te re-encoden! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk :), vind het trouwens al knap dat Dnomaid die mkv kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje met XOT-UZG.

Ik heb de laatste build gedownload en met SFTP in de scripts folder gezet van xbmc.
In xbmc naar scripts gegaan, xot-uzg geselecteerd en het installen ging goed. Daarna kwam ik ook direct in de xot-uzg interface. Alleen krijg ik met geen mogelijkheid dingen afgespeeld.
Soms kom ik tot de uitzendingen en dan crasht xmbc met error 5, en soms kom ik maar tot de programmering en wil er verder niks laden.
Heb ook de channelpacks al vervangen door nieuwere. Ik doe dit overigens op een AppleTV.

Iemand een idee welke stomme fout ik vast en zeker heb gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
endness schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:22:
Hier heb ik dus ook al tijden last van.. die hele bibliotheek/scraper functie werkt totaal niet goed.

mijn mappen structuur is als volgt

FILMS >
Halo Legend (2010)
|
video_ts.ifo
video_ts.vob
halo legend01.mkv

De scraper staat ingesteld op de map FILMS, gebruik mapnamen met zoeken staat aan en scan onderliggende mappen. Ik gebruik voor elke film dus een map met de titel en het jaartal tussen haakjes. De helft van de films vind ie niet met automatisch scrapen, doe je het handmatig dan wel. (????) Andere films vind ik gewoon niet of hij kiest de verkeerde.Verder staat een hoop films er wel 20x in dus die hele bibliotheek functie is onbruikbaar en opschonen doet niks!

De series scrapen werken beter maar ook niet 100%, daar krijg ik sinds kort geen fanart meer te zien maar dat kan aan de builds liggen van XBMC.

Muziek scrapen is hier niet eens mogelijk aangezien de tags bijna overal ontbreken of fouten bevatten en ik geen zin heb om 1 TB aan mp3tjes te gaan editten met de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bibliotheek/scraper functie werkt wel goed, ligt aan jouw :+
HOW-TO add and scan media files into XBMC Library
Zorg dat je files en benaming in orde zijn, geef xbmc de juiste info en deze zal goed scrapen !!
Maar ik raad je toch aan om eerst Media Companion of ember te gebruiken.
Dit geld natuurlijk ook voor series.

En ja, je music database oporde brengen is een hells karwei :X .
Heeft niks te maken met xbmc, want ook hier als je id3 tags goed zijn zal xbmc deze ook perfect in je database plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Ik schrijf niet voor niks dat automatisch scrapen vaak niet werkt bij handmatig filminfo opvragen ineens wel. En hij komt dan zelf met de juiste titel en dat zegt genoeg denk ik. En nogmaals ongeveer 50-60% van de films worden wel goed automatisch ingelezen.

De structuur van de mapnamen zijn allemaal gelijk. Als iemand fouten ziet in mijn opzet wel graag vermelden wat ik fout doe.
Pagina: 1 ... 16 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.