Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:25

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Terrestrial schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 00:32:

De structuur van de mapnamen zijn allemaal gelijk. Als iemand fouten ziet in mijn opzet wel graag vermelden wat ik fout doe.
zie ik goed dat je VIDEO_TS submappen in je filmmap hebt staan?
in dat geval moet je ook niet de scan recursively optie aanzetten (onderliggende mappen).

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:50
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:26:

En ja, je music database oporde brengen is een hells karwei :X .
Heeft niks te maken met xbmc, want ook hier als je id3 tags goed zijn zal xbmc deze ook perfect in je database plaatsen.
Ik ben zo blij dat ik redelijk vanaf het begin mijn ID3 tags goed heb gezet. Pas geleden nog een grote aanpassing gedaan door overal album artist te gaan gebruiken en deze specifiek aan te passen naar Various Artists voor verzamel of compilatie albums.

Kost een hoop werk en tijd, maar dan heb je ook wat.
Groot nadeel vind ik nog wel dat de laadtijden om bjivoorbeeld nummers te zoeken op basis van artist name in XBMC op een Asrock ION 330 aardig wat tijd in beslag neemt. In mijn geval zijn het ongeveer 4000+ artiesten en dat duurt gewoon eventjes. Ik zoek nu vaak specifiek op genre en dan op album aangezien dat minder tijd in beslag neemt. Zijn daar nog mogelijkheden voor om dit te versnellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Eens, een goed beheerde IDtag database is een vereiste om XBMC of elke andere HTPC applicatie te kunnen gebruiken.
Ikzelf heb ook een aardig bestand opgebouwd maar voer dan ook consequent een standaard registratie uit.
Ik beperk mijzelf tot album artist,title,track, album, genre en coverart
Ook genre is lastig te definiëren aangezien ik niet een eindeloze lijst met genre wil zien. Om die reden heb ik mijzelf beperkt tot een selectie van 12 genre's. En ja soms leidt dat tot niet geheel juiste genre benamingen, maar ik kom er wel aardig in de buurt, en dat maakt het zoeken van muziek makkelijk.

Ik heb er wel eens over na zitten denken om mood te gaan vullen, alleen de tijd die er ingaat zitten houdt me tegen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Wow... ik lees net op xbmcfreak dat het is gelukt om een XBMC port naar de Popcorn Hour 100 te maken. http://www.networkedmedia...read.php?tid=40300&page=1

Goed nieuws voor XBMC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
xburchartz schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 13:06:
Wow... ik lees net op xbmcfreak dat het is gelukt om een XBMC port naar de Popcorn Hour 100 te maken. http://www.networkedmedia...read.php?tid=40300&page=1

Goed nieuws voor XBMC :)
Eerder voor Popcorn Hour 100 bezitters lijkt me ;)
Vraag me af of het wel een beetje loopt erop, gezien de brakke hardware die erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Ik bedoelde eigenlijk dat het dan wel te verwachten is dat het ook naar betere NMT's geport kan worden en dan zou je heel mooi klaar kunnen zijn met een 'simpele' all-in-one oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Correct me if I'm wrong, maar er zijn afaik geen betere NMT's met een lagere prijs dan pakweg een Ion systeem die even vlot met XBMC werken dan bij de laatst vermelde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WaSteiL schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 10:33:
[...]

Ik ben zo blij dat ik redelijk vanaf het begin mijn ID3 tags goed heb gezet. Pas geleden nog een grote aanpassing gedaan door overal album artist te gaan gebruiken en deze specifiek aan te passen naar Various Artists voor verzamel of compilatie albums.

Kost een hoop werk en tijd, maar dan heb je ook wat.
Groot nadeel vind ik nog wel dat de laadtijden om bjivoorbeeld nummers te zoeken op basis van artist name in XBMC op een Asrock ION 330 aardig wat tijd in beslag neemt. In mijn geval zijn het ongeveer 4000+ artiesten en dat duurt gewoon eventjes. Ik zoek nu vaak specifiek op genre en dan op album aangezien dat minder tijd in beslag neemt. Zijn daar nog mogelijkheden voor om dit te versnellen?
Damn, 4000+ _/-\o_ Das wel een hele grote container, om te versnellen moet je die kleiner gaan maken zoals je nu al doet met genres.

Beste manier is intelligente afspeellijsten maken in xbmc.
Hiermee kun je filters gebruiken en zo je favoriete afspeelijsten maken.
Of grof gezegt bv je artiesten gaan splitsen in A t/m M en N t/m Z whatever...
Bijna alles is mogelijk en werkt echt SUPER !!! moet je zeker gaan proberen, is niet moeilijk !!
Dit geld ook voor je films en tv series ;)

;) In MiniMeedia Waffa! kun je die afspeellijsten toevoegen aan je Home submenu's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 14:11
Wat moet ik nou precies instellen in Ember en XBMC om m'n films goed te krijgen? Om de mappen te renamen met Ember heb ik een .nfo nodig, anders pakt Ember ze niet. Staat er echter een movie.nfo in de map, dan vindt XBMC ze niet, ook niet als ik aanzet dat hij moet zoeken op map-naam. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verander eens movie.nfo naar moviename.nfo
Als het dan wel werkt is je build te oud !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Hoe wijzigen jullie eigenlijk jullie ID3 tags van jullie collectie? Ik heb nog niet eens zo heel veel muziek maar het duurt nu al tergend lang als ik met MP3Tag de muziekfolder op mijn NAS inlees. Is dat iets waar ik mee moet leren leven of kan dat handiger? (de muziek staat per artiest opgeslagen, dus meestal ga ik dan rechtstreeks naar de betreffende artiestfolder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:49
Ik gebruik Tag&Rename. Vanop mijn NAS gaat dat gewoon heel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Nerpissad schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 00:50:
[...]

zie ik goed dat je VIDEO_TS submappen in je filmmap hebt staan?
in dat geval moet je ook niet de scan recursively optie aanzetten (onderliggende mappen).
Nee die gebruik ik juist niet...map van film is de titel met jaartal en daarin staan meteen de video bestanden waaronder vob en ifo of de mkv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 18:40:
Verander eens movie.nfo naar moviename.nfo
Als het dan wel werkt is je build te oud !!
Klopt, de nieuwste (nightly) build opgepakt, en die doet t wel. Nadeel is wel dat ie veeel langzamer is, en dat ik eigenlijk de .nfo's helemaal niet wil gebruiken, alleen voor het renamen van de mappen... Ik wil het plot e.d. namelijk door moviemeter laten scrapen, wat prima gebeurd als de .nfo er niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:06
groxgrox schreef op maandag 03 mei 2010 @ 17:29:
ik heb de laatste tijd problemen met het XOT uitzendinggemist script. Vooral dan de uitzendingen van GTST lopen constant vast. Daarom maar eens een complete nieuwe installatie gedaan op mijn ouwe trouwe XBOX.

Nu ik weer XOT open en dan GTST wil aanzetten krijg ik wederom foutmeldingen. Het LOG bestand is hier te downloaden. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen of moet ik voorgoed afscheid nemen van m'n XBOX?

@GBW, ik zie dat er voor de Wii ook een nieuw mediacentre is uitgekomen, heb je enig idee of je het script ook aanpast hiervoor? Zou echt geweldig zijn en dan is het idd de reden om de XBOX voorgoed de deur te wijzen!!
sorry for quoting myself....
heeft iemand hier een idee over? Ik lees verder nog meer 'problemen' met XBMC, dat ie niets meer wil afspelen? Ik heb inmiddels al geprobeerd om terug te gaan naar een oude versie van XBMC, maar dit mocht niet baten....

Is toch echt een van de dingen waarom ik de XBOX überhaupt nog gebruik, ik hoop dat er snel een oplossing voor komt!

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
endness schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 23:55:
[...]

Klopt, de nieuwste (nightly) build opgepakt, en die doet t wel. Nadeel is wel dat ie veeel langzamer is, en dat ik eigenlijk de .nfo's helemaal niet wil gebruiken, alleen voor het renamen van de mappen... Ik wil het plot e.d. namelijk door moviemeter laten scrapen, wat prima gebeurd als de .nfo er niet is.
Ember word langzamer maar xbmc zal juist weer sneller scrapen met nfo files.
Waarom gebruik je dan niet een rename appl. om je files te renamen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:50
xburchartz schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 19:11:
Hoe wijzigen jullie eigenlijk jullie ID3 tags van jullie collectie? Ik heb nog niet eens zo heel veel muziek maar het duurt nu al tergend lang als ik met MP3Tag de muziekfolder op mijn NAS inlees. Is dat iets waar ik mee moet leren leven of kan dat handiger? (de muziek staat per artiest opgeslagen, dus meestal ga ik dan rechtstreeks naar de betreffende artiestfolder)
Ik gebruik Tag&Rename i.c.m. MediaMonkey en Album Art Downloader. Pas geleden eigenlijk pas Album Art Downloader ontdekt en nu zeker 98% van mijn muziek voorzien van cover. Kost je even tijd, maar werkt wel super.

Voordeel van Tag&Rename is dat je niet je gehele collectie in 1 keer hoeft in te lezen. Kan per folder en je hebt de keuze of je de subfolders mee leest. Dus ook met je trage NAS moet het geen probleem opleveren.

Enige wat ik nog mis in T&R is een Macro funtie. Ik voer toch vaak een standaard handeling uit:
Tracks aanpassen van X naar 0X en /XX verwijderen.
Artist kopieren naar Album Artist
Bestandsnaam aanpassen naar standaard
Foldernaam laten aanpassen naar Album Artist - Albumnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
groxgrox schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 08:32:
[...]

sorry for quoting myself....
heeft iemand hier een idee over? Ik lees verder nog meer 'problemen' met XBMC, dat ie niets meer wil afspelen? Ik heb inmiddels al geprobeerd om terug te gaan naar een oude versie van XBMC, maar dit mocht niet baten....

Is toch echt een van de dingen waarom ik de XBOX überhaupt nog gebruik, ik hoop dat er snel een oplossing voor komt!
Controleer even dat:
  • Je na je download van XOT via de auto update feature de kanalen bijwerkt (zie hier)
  • Je een niet al te nieuwe XBMC hebt. Zodra er een Addon folder in zit, is het te nieuw.
  • Je rekening houdt met de RTL DRM video's (GTST onder andere) (zie hier). Deze zorgen voor het hangen/stoppen van de playback.
Hopelijk helpt het je iets verder.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 10:53:
[...]

Ember word langzamer maar xbmc zal juist weer sneller scrapen met nfo files.
Waarom gebruik je dan niet een rename appl. om je files te renamen. ;)
Het scrapen gaat inderdaad sneller, maar XBMC zelf is langzamer. Wat bedoel je met een rename appl? Iets als een scriptje die het regelt? Ik wil wel graag de filmnamen en jaartallen in de mapnamen verwerken, zodat MovieMeter de film vervolgens oppakt. Ik denk dat ik maar wacht tot Ember de mogelijkheid heeft de scrapers vanuit XBMC te gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Lukt het iemand om in de osx versie van XBMC connectie te maken met samba shares? Bij mij loopt xbmc aldoor vast. Gewoon connectie maken in osx gaat wel goed. Ik gebruik aldoor nightlies maar ook wel niet nightlies gebeurt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:06
GroteBozewolf schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 14:05:
[...]

Controleer even dat:
  • Je na je download van XOT via de auto update feature de kanalen bijwerkt (zie hier)
  • Je een niet al te nieuwe XBMC hebt. Zodra er een Addon folder in zit, is het te nieuw.
  • Je rekening houdt met de RTL DRM video's (GTST onder andere) (zie hier). Deze zorgen voor het hangen/stoppen van de playback.
Hopelijk helpt het je iets verder.
yes, gevonden, het komt door de DRM, wanneer ik iets van RTL wil bekijken krijg ik idd, een scrambled weergave te zien, hopelijk lossen ze dit snel op! Plannen voor een release op de Wii? in WiiMC (wii media centre)

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
endness schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 17:40:
[...]

Het scrapen gaat inderdaad sneller, maar XBMC zelf is langzamer. Wat bedoel je met een rename appl? Iets als een scriptje die het regelt? Ik wil wel graag de filmnamen en jaartallen in de mapnamen verwerken, zodat MovieMeter de film vervolgens oppakt. Ik denk dat ik maar wacht tot Ember de mogelijkheid heeft de scrapers vanuit XBMC te gebruiken..
Hoezo xbmc langzamer , dit kan niet :?
Xbmc scraped de gegevens van .nfo naar de database en zal daarna ook altijd info ophalen uit de database niet meer uit je nfo file. Info dat is gescraped van internet staat net zo goed in je database.

Het kan wel zo zijn dat je alle actors en thumbs in je nfo hebt staan en deze optie niet hebt aanstaan met de sraper die je gebruikt met xbmc. Meer actors, meer info, meer tijd :P

Maargoed... je wilt jaartallen erbij.
Waarom toch niet ember nfo's laten aanmaken ( :P zonder actors) dan de boel renamen en uiteindelijk met je verkenner zoeken naar nfo files in je film folder en deleten die hap.....dan ben je er ook, kost wel wat tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Terrestrial schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 23:29:
[...]

Nee die gebruik ik juist niet...map van film is de titel met jaartal en daarin staan meteen de video bestanden waaronder vob en ifo of de mkv.
Om mijn eigen verhaal nog wat duidelijker te maken, 3 voorbeelden:

H:\Films\A Christmas Carol (2009)\Video_ts.ifo
H:\Films\A Christmas Carol (2009)\Video_ts.vob

H:\Films\Avatar (2009)\Avatar_2009-1080P.mkv

H:\Films\Gamer (2009)\Gamer.iso

De map Films is dus de source waarop ik de content instel (video's - TMDB)

Wat doe ik fout??

[ Voor 3% gewijzigd door Terrestrial op 13-05-2010 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik IMDb als scraper
vink alleen aut.scannen en gebruikmapnaam aan en ga eens scrapen ;)
Je mapnamen zijn namelijk goed.

Je kunt van te voren even je debug aanzetten (settings/system/debugging)
Zodat je naderhand eventueel kunt zien in je log file wat er mis ging met het scrapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
groxgrox schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 21:00:
[...]yes, gevonden, het komt door de DRM, wanneer ik iets van RTL wil bekijken krijg ik idd, een scrambled weergave te zien, hopelijk lossen ze dit snel op! Plannen voor een release op de Wii? in WiiMC (wii media centre)
WiiMC is volgens mij een op zichzelf staande applicatie en dus niet gerelateerd aan XBMC. Het heeft op dit moment ook nog geen scripts/plugins support. Het lijkt me dus zeer onwaarschijnlijk dat XOT naar de Wii zal gaan.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:28
Ik heb een probleem met XBMC. Bij een bepaalde TV Serie is de verhouding van het beeld niet goed. Ik heb het alleen met XBMC op de PC, via de XBMC op m'n Xbox heb ik er geen last van (op hetzelfde scherm).

Afgespeeld met VLC Media Player:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2q809yx.png

Afgespeeld met XBMC.
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/66hvup.jpg

Iemand een oplossing?

Update:
Overigens heeft de video een resolutie van 352x240.

[ Voor 7% gewijzigd door FreeShooter op 14-05-2010 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik de "z" van zoom op je toetsen bord of de enter/ok button op je remote om in te zoomen.

Edit:
Kan ook via OSD menu "m" en dan video instellingen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2010 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:03
Goeie, probleem had ik ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terrestrial schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 21:20:
[...]

Om mijn eigen verhaal nog wat duidelijker te maken, 3 voorbeelden:

H:\Films\A Christmas Carol (2009)\Video_ts.ifo
H:\Films\A Christmas Carol (2009)\Video_ts.vob

H:\Films\Avatar (2009)\Avatar_2009-1080P.mkv

H:\Films\Gamer (2009)\Gamer.iso

De map Films is dus de source waarop ik de content instel (video's - TMDB)

Wat doe ik fout??
Staat die ifo en vob nu apart in een map of samen in een map? Bij mij herkent ie prima dvd's, geregeld met ember, maar de structuur is bij mij anders.

Vb,
H:\Films\A Christmas Carol (2009)\VIDEO_TS en AUDIO_TS\en dan de rest van de filmbestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:25
Sinds kort een Asrock 330HT in huis. Geïnstalleerd met een volledige Ubuntu versie (Karmic).
Ubuntu werkt prima, alles klopt gewoon.
XBMC geïnstalleerd.... tot zover prima.
Maar dan wil ik de source toewijzen voor mijn movie library of pictures etc, en dan krijgt het geen toegang tot mijn NAS. Ik zie namelijk workgroup en ik zie diskstation en dan krijg ik de volgende foutmelding:
ERROR Bewerking niet toegestaan

Maar in Ubuntu zelf heb ik prima toegang tot mijn nas en kan ik alles afspelen.
Is dit een instelling in XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe wijs je de source toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
@PaulBloem: Wat ik zelf altijd het prettigst vind werken is om de diverse shares op mijn DiskStation via NFS te mounten in Ubuntu. Vanuit XBMC voeg ik de sources dan gewoon toe alsof het lokale directories zijn.
Op die manier heb je een snelle verbinding en maximaal gebruiksgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
XBMC Hoofdscherm -> Video's -> Add source -> Browse -> Windows network (SMB) -> Workgroup -> Diskstation en dan ERROR...

Alvast bedankt voor de moeite om er naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
xburchartz schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 12:37:
@PaulBloem: Wat ik zelf altijd het prettigst vind werken is om de diverse shares op mijn DiskStation via NFS te mounten in Ubuntu. Vanuit XBMC voeg ik de sources dan gewoon toe alsof het lokale directories zijn.
hmm oke . Klinkt ook niet verkeerd. Ik ga daar maar eens even in duiken.
Bedankt voor de tip. Ik laat nog wel even weten hoe dat gewerkt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

+1

Op die manier abstraheer je de network shares voor Xbmc, makkelijker kan het niet.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je zoiets trouwens ook voor ftp folders doen? Ik stream het een en ander naar wat mensen maar op die manier folders toevoegen zou wel wat configgen schelen.

Iemand trouwens verder nog ervaring met On-Demand streamen in XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 19:50
Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 13:06:
Kan je zoiets trouwens ook voor ftp folders doen? Ik stream het een en ander naar wat mensen maar op die manier folders toevoegen zou wel wat configgen schelen.
al zelf gezocht..?
code:
1
sudo apt-get install curlftpfs

code:
1
curlftpfs user:pass@ftpadres ~/folderlokaal/

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Errhhh, ik draai op win7. Volgens mij gaan die opties die jij geeft niet werken dan?

De mensen die de streams ontvangen werken ook op Windows met XBMC trouwens. En daar gaat het nou net juist om.

en nog maar een edit,

al gevonden. Gewoon een website toevoegen ipv een drive.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2010 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
Nogmaals thanks voor de tip! Heb nu de movies folder gemount via nfs en dat werkt uitstekend. Zo even de rest doen en nog wat kleine dingen aanpassen en dan is die ready to go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 13:17:
Errhhh, ik draai op win7. Volgens mij gaan die opties die jij geeft niet werken dan?

De mensen die de streams ontvangen werken ook op Windows met XBMC trouwens. En daar gaat het nou net juist om.

en nog maar een edit,

al gevonden. Gewoon een website toevoegen ipv een drive.
op windows: webdrive

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-08-2023
Als ik gekochte cd's via xbmc afspeel geeft hij geen albumcover weer. Is er een manier in te stellen dat hij hier automatisch de goede albumcovers weergeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:27
Xbmx kan je afsluiten en dan krijg je een aantal knoppen.
close, shut down enz.

alleen close en shutdown zijn hetzelfde.
is het niet mogelijk om met shut down heel mijn media center uit te zetten?

ik heb een point of view 330 moederbord.
draai ubuntu 9.11 ende laatste stable SVN versie (voor de addon manager enz).

als de xvns weer beschikbaar worden of de stable uit kotm ga ik ook een nieuwe ubuntu 10.4 install doen. kan niet wachten tot de nieuweversie van xbmc. dieaddon manager gaat veel plezier opleveren en veel tijd en moeite schelen.:)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Nice. ik zat al te twijfelen wat voor ding ik zou halen om mijn xbox te vervangen. wordt dan toch ps3..

Wat een beperkingen weer als ik dat zo lees over die ps3. tot xbmc er goed op zou draaien heb je gewoon een mediaserver nodig... waarom missen zulke fabrikanten toch telkens de boot?

toch maar een eigen htpc (of ene asrock ion).

[ Voor 29% gewijzigd door Mar2zz op 16-05-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmm.. * anandus voelt zich een beetje dommetjes :P

Radiostations. Hoe kom ik daar?
Ik heb ze toegevoegd als source, maar om een of andere reden kan ik ze alleen in files-mode zien en niet in library-mode. Dat vind ik niet erg, want het moet uit mijn muzieklibrary blijven, maar het lijkt me niet helemaal de bedoeling?

Ik wil via mijn home-menu direct naar mijn radiostations gaan. Nu is een item op het home-menu maken het probleem niet, dat is wat xml-friemelen. Dat is een eitje. Maar ik moet wel weten waar ik heen moet wijzen.
Ik heb op de wiki alles gelezen over radio, maar zie daar niet waar het radio-gedeelte is (het enige wat ze zeggen is dat je een .strm-bestand moet openen).
Is er geen speciale 'internetradio-subcategorie'-functie voor XBMC? Ik zie ook geen mogelijkheid tot 'set content' ofzo.

Een andere optie is om het homemenu-item direct naar het radio-gedeelte van XOT te laten wijzen. Is dat mogelijk?
(Al ben ik er een beetje huiverig om, want XOT laat bij het minste of geringste XBMC vastlopen, maar dat komt door mijn oude build, denk ik)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk in de skin code van MiniMeedia Waffa! Hoe ik radio heb toegevoegd aan home menu met submenu.
Shoutcast zit er default in en in skinsettings kun je 6 radiostations instellen met thumb.

En idd radiostations zijn anders alleen in file mode zichtbaar.

Edit:
Btw:Je hoeft geen skinsettings te maken
hoeft alleen het gedeelte in home.xml te gebruiken vanaf line 1175
verander wel
<onclick>PlayMedia($INFO[Skin.String(HomeRadioButton1_Path)])</onclick>
naar:
<onclick>PlayMedia(vul hier het pad in naar .srtm file)</onclick>
En verwijder:
<visible>Skin.HasSetting(HomeRadioButton1) + !IsEmpty(Skin.String(HomeRadioButton1_label))</visible>

dat is alles ;)
remcoXP schreef op zondag 16 mei 2010 @ 09:12:
Xbmx kan je afsluiten en dan krijg je een aantal knoppen.
close, shut down enz.

alleen close en shutdown zijn hetzelfde.
is het niet mogelijk om met shut down heel mijn media center uit te zetten?

ik heb een point of view 330 moederbord.
draai ubuntu 9.11 ende laatste stable SVN versie (voor de addon manager enz).

als de xvns weer beschikbaar worden of de stable uit kotm ga ik ook een nieuwe ubuntu 10.4 install doen. kan niet wachten tot de nieuweversie van xbmc. dieaddon manager gaat veel plezier opleveren en veel tijd en moeite schelen.:)
Shutdownmenu = DialogButtonMenu.xml

Open DialogButtonMenu.xml en verander of voeg buttons toe.
Zie List of Built In Functions voor Powerdown en meer...

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 12:03:
Kijk in de skin code van MiniMeedia Waffa! Hoe ik radio heb toegevoegd aan home menu met submenu.
Shoutcast zit er default in en in skinsettings kun je 6 radiostations instellen met thumb.

En idd radiostations zijn anders alleen in file mode zichtbaar.

Edit:
Btw:Je hoeft geen skinsettings te maken
hoeft alleen het gedeelte in home.xml te gebruiken vanaf line 1175
verander wel
naar:
<onclick>PlayMedia(vul hier het pad in naar .srtm file)</onclick>
En verwijder:
<visible>Skin.HasSetting(HomeRadioButton1) + !IsEmpty(Skin.String(HomeRadioButton1_label))</visible>

dat is alles ;)
Ik zal even spieken hoe je het gedaan hebt in Waffa, bedankt :)
(Ik gebruik op het moment BIG Alaska (klein tvtje, tja ;) ))

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

Ik krijg maar geen vloeiend beeld uit mijn HTPC, TV en XBMC... Ik heb veel verschillende dingen geprobeerd hoop eigenlijk dat jullie me verder kunnen helpen nu.

De situatie: Intel i3 530, h55 mobo, 4GB ddr3 geheugen op Win7, laatste XMBC build. TV: Phillips 47PFL7403D

De tv is FullHD, ondersteund 24p en is een 100hz televisie. Bij welke instelling ik ook gebruik, de processor komt niet boven de 30%.

Tot op heden geprobeerd: Windows 24hz ingesteld en op de tv 100hz aan/uit met Natural Motion aan/uit.
Windows op 60hz ingesteld en de tv op 100hz aan/uit met Natural Motion aan/uit.

Verder heb ik een heleboel opties op de tv zitten als: Geavanceerde scherpte, Dynamisch contrast, MPEG artefact reductie, active control. Al deze functies hebben enige invloed op hoe het beeld vanaf mn HTPC op de TV worden weergegeven. Geen 1 optie maakt het helemaal perfect, framedrop of af en toe een stottering blijft te allen tijde ter sprake. Wat is de beste instelling, Windows en TV? Zoals eerder gezegd, het lijkt niet aan de CPU te liggen want deze blijft zelfs tijdens de bird scene onder de 30% usage...

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op zondag 16 mei 2010 @ 12:43:
[...]
Ik zal even spieken hoe je het gedaan hebt in Waffa, bedankt :)
(Ik gebruik op het moment BIG Alaska (klein tvtje, tja ;) ))
Kijk ook even naar home.xml line 1582
Hier staat namelijk de de home radio button.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
          <item id="11">
            <description>My Radio Button</description>
            <label>$LOCALIZE[31229]</label>
            <label2>$LOCALIZE[31012]</label2>
            <thumb>$INFO[Skin.String(CustomMusicBGFolder)]</thumb>
            <visible>!Skin.HasSetting(HideRadio)</visible>
          </item>

vanaf line 1175 zijn de submenu buttons. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41
Met jouw systeem moet het absoluut kunnen. Heb je vdpau in xbmc wel aanstaan?

Ik zou beginnen met het volgende.

Zet alle "beeldverbeteraars" uit in je tv. Dus 100hz, natrual motion, Geavanceerde scherpte, Dynamisch contrast, MPEG artefact reductie, active control alemaal uitzetten. Zet je kleurwaarden van je tv op standaard.
Dan in xbmc zet je onder system settings, video: vdpau rendering aan, sync refresh rate aan, switch refresh rate (o.i.d.) aan, sync method: drop/dupe audio.

Heb je het script van jumjum al gedraaid om de modelines van je tv toe te voegen aan de xorg.conf?

Post hier anders eens je /etc/X11/xorg.conf

Of heb je de windows variant draaien? Ik gebruik namelijk xbmc live vanaf een harddisk.
The Flow schreef op zondag 16 mei 2010 @ 13:14:
Ik krijg maar geen vloeiend beeld uit mijn HTPC, TV en XBMC... Ik heb veel verschillende dingen geprobeerd hoop eigenlijk dat jullie me verder kunnen helpen nu.

De situatie: Intel i3 530, h55 mobo, 4GB ddr3 geheugen op Win7, laatste XMBC build. TV: Phillips 47PFL7403D

De tv is FullHD, ondersteund 24p en is een 100hz televisie. Bij welke instelling ik ook gebruik, de processor komt niet boven de 30%.

Tot op heden geprobeerd: Windows 24hz ingesteld en op de tv 100hz aan/uit met Natural Motion aan/uit.
Windows op 60hz ingesteld en de tv op 100hz aan/uit met Natural Motion aan/uit.

Verder heb ik een heleboel opties op de tv zitten als: Geavanceerde scherpte, Dynamisch contrast, MPEG artefact reductie, active control. Al deze functies hebben enige invloed op hoe het beeld vanaf mn HTPC op de TV worden weergegeven. Geen 1 optie maakt het helemaal perfect, framedrop of af en toe een stottering blijft te allen tijde ter sprake. Wat is de beste instelling, Windows en TV? Zoals eerder gezegd, het lijkt niet aan de CPU te liggen want deze blijft zelfs tijdens de bird scene onder de 30% usage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:15

Jrz

––––––––––––

Ik ga een ion bordje gebruiken als xbmc. Hiervoor had ik een hdx-1000, volgens mij ext2 of ext3, dus dat gaat goed.
Wat ik eigenlijk wil weten, is wat de handigste manier is om je mappen te structureren.
Map per film?

Waar laat xbmc zn info? Doet hij de cover + text etc in die map, of in een database? Wordt er info (cover art, omschrijving, rating, genres) eigenlijk automatisch gedownload?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Er is niet toevallig een plugin voor XBMC zodat je TV kunt kijken he? In mijn geval met een FloppyDTV C/CI kaart.

Iemand nog belang bij een Xbox Classic (Crystal) trouwens? Mooi om te gebruiken met XBMC.

Zie signature :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jrz schreef op zondag 16 mei 2010 @ 17:05:
Ik ga een ion bordje gebruiken als xbmc. Hiervoor had ik een hdx-1000, volgens mij ext2 of ext3, dus dat gaat goed.
Wat ik eigenlijk wil weten, is wat de handigste manier is om je mappen te structureren.
Map per film?

Waar laat xbmc zn info? Doet hij de cover + text etc in die map, of in een database? Wordt er info (cover art, omschrijving, rating, genres) eigenlijk automatisch gedownload?
Yep, map per film.

Xbmc scraped de info, thumb en fanart naar database. Vanuit internet (automatisch)

Echter zet je zelf deze info/thumb/fanart met behulp van MediaCompanion bij je files dan zal XBMC deze scrapen naar de Database. Dit heeft mijn voorkeur je heb zo meer controle en mooiere thumbs enz..

Nieuwste skins met allerlei features zoals extra thumbs/Cdart/tvlogo/clearart.
Deze afbeeldingen zet je bij je files en worden door xbmc gecached naar Thumbnail folder met een daarbij horende textures.db

M.a.w. Xbmc gebruikt altijd afbeeldingen/info uit userdata!!
ThinkPadd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 17:38:
Er is niet toevallig een plugin voor XBMC zodat je TV kunt kijken he? In mijn geval met een FloppyDTV C/CI kaart.

Iemand nog belang bij een Xbox Classic (Crystal) trouwens? Mooi om te gebruiken met XBMC.

Zie signature :)
Je bedoeld PVR.
Gaat het helaas nog niet halen in nieuwe stable build.
Zijn wel al een heel eind opweg !!
Jezz-x is zijn skins aan het voorbereiden net als ronie. Moet namelijk nogal wat toegevoegd worden. :Y

Zijn al best wat test videos te vinden op YouTube (PVR testbranche)
http://www.youtube.com/re...earch_query=xbmc+PVR&aq=f

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2010 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 16:58

Simkin

Bzzzzz

Ik draai XBMC onder Ubuntu op mijn Asrock 330HT en ben zeer tevreden, alles werkt naar behoren. Ik ben nu bezig om wat applicaties en spelletjes toegankelijk te maken binnen XBMC met behulp van Fluxbox en XBMC Launcher. Firefox en Starcraft starten goed op, werken perfect qua video en input devices maar ik heb alleen geen geluid via HDMI. Zijn er hier mensen die dat werkend hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow

The Flow

I am the greatest

OcNewB schreef op zondag 16 mei 2010 @ 17:01:
Met jouw systeem moet het absoluut kunnen. Heb je vdpau in xbmc wel aanstaan?

Ik zou beginnen met het volgende.

Zet alle "beeldverbeteraars" uit in je tv. Dus 100hz, natrual motion, Geavanceerde scherpte, Dynamisch contrast, MPEG artefact reductie, active control alemaal uitzetten. Zet je kleurwaarden van je tv op standaard.
Dan in xbmc zet je onder system settings, video: vdpau rendering aan, sync refresh rate aan, switch refresh rate (o.i.d.) aan, sync method: drop/dupe audio.

Heb je het script van jumjum al gedraaid om de modelines van je tv toe te voegen aan de xorg.conf?

Post hier anders eens je /etc/X11/xorg.conf

Of heb je de windows variant draaien? Ik gebruik namelijk xbmc live vanaf een harddisk.

[...]
Bedankt voor je reactie, echter ben ik momenteel niet thuis dus kan mijn xorg.conf niet posten, zal ik morgen doen. Echter, heb ik niet de optie op VDPAU aan te zetten in de video settings. Ik had hier al vaker wat over gelezen, maar omdat ik die optie niet er tussen heb staan dacht ik dat dit wellicht voor oudere versies was. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je al eens gekeken in de video instellingen van OSD menu.?

Speel een film af druk op "m" krijg je het OSD menu en selecteer video instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Bedankt voor de link maar helaas heb ik daar niet zo veel aan. Ik heb gelukkig gewoon pass through geluid via zowel SPDIF als via HDMI. Het gaat alleen fout zodra ik Fluxbox opstart vanuit XBMC. Ik vermoed dat XBMC de audio output claimed. Wie weet is er een optie om XBMC en Fluxbox dezelfde audio device/output te laten delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Je VDPAU lijkt te werken als je CPU niet belast wordt tijdens playback. Volg de instructies eens die hier staan (sectie "Automatic installation").

Denk je problemen te hebben met je nvidia drivers volg dan deze guide.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Simkin en al je geen launcher gebruikt...?

In MiniMeedia Waffa! start ik zonder launcher internet explorer/opera/firefox.
Dmv:
<onclick>XBMC.System.Exec(C:\Progra~1\Intern~1\iexplore.exe)</onclick>
<onclick>XBMC.System.Exec(C:\Progra~1\Mozill~1\Firefox.exe)</onclick>
<onclick>XBMC.System.Exec(C:\Progra~1\Opera\opera.exe)</onclick>
<onclick>XBMC.System.Exec(/usr/bin/firefox)</onclick>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Laatst online: 10:37
Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 17:50:
[...]

Je bedoeld PVR.
Gaat het helaas nog niet halen in nieuwe stable build.
Zijn wel al een heel eind opweg !!
Jezz-x is zijn skins aan het voorbereiden net als ronie. Moet namelijk nogal wat toegevoegd worden. :Y

Zijn al best wat test videos te vinden op YouTube (PVR testbranche)
http://www.youtube.com/re...earch_query=xbmc+PVR&aq=f
Waar heb je dat vandaan als ik vragen mag? Dat het er nog niet gaat komen in 10.05? Ik kan het nergens vinden namelijk. En ik zou het wel graag in een stable build zien. Draai het nu ook al in een test branch maar het is verre van ideaal en werkt op dit moment zelfs helemaal niet, al licht dat volgens mij aan mijn incompetente TV server..

Edit: Ik zie wel dat hij niet meer in de TRAC staat. Balen!

Morgen nog maar eens de laatste versie van PVR-Testing compilen, kijken hoe het ervoor staat.

[ Voor 8% gewijzigd door doltishDuke op 16-05-2010 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit zegt jmarshall
http://forum.xbmc.org/showpost.php?p=532004&postcount=14

Maar ze zijn er ook echt niet klaar voor. :N
Gaat zelfs nog wel even duren voordat het hele addons gebeuren klaar is.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2010 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
Zijn er hier mensen die een Rii Mini gebruiken bij hun Xbmc? Ik loop tegen het probleem aan dat telkens na een suspend de muis/touchpad niet meer werkt, en alleen weer terug te krijgen is door de dongle er opnieuw in te steken. Het toetsengedeelte blijft wel gewoon werken, dus ik vermoed een quirk die misschien wel met een suspend/xorg/hal regel is te fixen (tot nu toe niet gevonden)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mijn Foxconn ION barebone werkt met XBMC.

Heb alleen twee dingetjes. Ondanks dat mijn tv series goed getagged zijn geeft hij geen episode nummers. Je ziet zeg maar 16 maal seizoen 1 staan in plaats van seizoen 1 te pakken en dan 16 keer een aflevering te zien. Indeling is als volgt "TV Series\Serie Naam\Seizoen\" en de bestand naam als volgt, "Serie Naam - S01E01". Alles is op die manier gedaan (doet SABnzbd automatisch) bij sommige doet hij het wel goed, bij andere niet.

Het tweede ding is dat XOT UZG niet werkt, bij het kiezen van een aflevering krijg ik een script error. Aanstaande week nog maar eens wat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
litemotiv schreef op maandag 17 mei 2010 @ 00:25:
Zijn er hier mensen die een Rii Mini gebruiken bij hun Xbmc? Ik loop tegen het probleem aan dat telkens na een suspend de muis/touchpad niet meer werkt, en alleen weer terug te krijgen is door de dongle er opnieuw in te steken. Het toetsengedeelte blijft wel gewoon werken, dus ik vermoed een quirk die misschien wel met een suspend/xorg/hal regel is te fixen (tot nu toe niet gevonden)..
Ik gebruik de Rii Mini op een Asrock ION 330HT. De problemen die jij beschrijft herken ik niet. Wel heb ik wat 'line of sight' problemen: ik moet het toetsenbord redelijk goed op de Asrock richten. Doe ik dat niet (er staat een bank tussen) dan verlies ik soms letters bij het invoeren of een letter blijft ineens repeaten. (Erg lastig bij het invoeren van een wachtwoord). Ook vind ik het touchpad soms erg ongevoelig. Hij reageert dan nauwelijks op mijn vinger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 12:03:
Shutdownmenu = DialogButtonMenu.xml

Open DialogButtonMenu.xml en verander of voeg buttons toe.
Zie List of Built In Functions voor Powerdown en meer...
Denk je hier niet iets te moeilijk? Als ik op mijn Asrock bij systeem - instellingen (in xbmc) de default actie voor Afsluiten wijzig in Uitschakelen, doet ie precies wat er wordt gevraagd... de twee knoppen hebben dan precies de functie waar ze voor bedoeld zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 21:37:

Dmv:
<onclick>XBMC.System.Exec(C:\Progra~1\Intern~1\iexplore.exe)</onclick>
<onclick>XBMC.System.Exec(C:\Progra~1\Mozill~1\Firefox.exe)</onclick>
<onclick>XBMC.System.Exec(C:\Progra~1\Opera\opera.exe)</onclick>
Zal ik eens moeten onderzoeken, weet niet zo goed wat je bedoeld. Is hetgeen jij aangeeft skin/os gebonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
xburchartz schreef op maandag 17 mei 2010 @ 08:54:
[...]

Denk je hier niet iets te moeilijk? Als ik op mijn Asrock bij systeem - instellingen (in xbmc) de default actie voor Afsluiten wijzig in Uitschakelen, doet ie precies wat er wordt gevraagd... de twee knoppen hebben dan precies de functie waar ze voor bedoeld zijn...
Ja en nee, zijn meerdere mogelijkheden om uit te schakelen. :)

@Simkin.

Met: XBMC.System.exec(pad naar program zonder spaties)

Kun je externe applicaties starten.

De voorbeelden die ik je gaf zijn de eerste drie voor windows en de vierde voor linux.

Volgens mij is het een build in functie dus ook te gebruiken in keymap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
xburchartz schreef op maandag 17 mei 2010 @ 08:47:

Ik gebruik de Rii Mini op een Asrock ION 330HT. De problemen die jij beschrijft herken ik niet. Wel heb ik wat 'line of sight' problemen: ik moet het toetsenbord redelijk goed op de Asrock richten. Doe ik dat niet (er staat een bank tussen) dan verlies ik soms letters bij het invoeren of een letter blijft ineens repeaten. (Erg lastig bij het invoeren van een wachtwoord). Ook vind ik het touchpad soms erg ongevoelig. Hij reageert dan nauwelijks op mijn vinger.
ja ik heb dezelfde asrock ;)

het wegvallen van de touchpad gebeurt hier alleen na een suspend-to-ram, na een hibernate gaat het goed, ik vermoed omdat de machine dan echt opnieuw opstart.

de andere problemen die je noemt herken ik wel, ook dat lost zich bij mij op door de dongle er opnieuw in te stoppen. als we een manier kunnen vinden om de dongle softwarematig opnieuw te initialiseren is dit misschien wel te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
ola mensen,
XBMC op Ubuntu (normal install) loopt prima. Heb de Alaska skin erop en dat ziet er prima uit. Movies worden gescraped door Ember (external) en dan vind XBMC ze ook perfect. Ziet er dus allemaal mooi uit en werkt goed.

Ik krijg alleen met geen mogelijkheid de bijgeleverde afstandbediening aan het werk!

- Lirc is geactiveerd.
- Heb de drivers van Asrock vandaan gehaald.
- Had Karmic al gedowngraded naar de juiste kernel maar werkte niet, toen geüpgraded naar Lucid Lynx en de andere driver gepakt maar ook hiermee geen oplossing.

Moet ik nog wat anders doen na het installeren van de driver? Of zit ik gewoon helemaal verkeerd? :?
Ben er nu al sinds vrijdag mee bezig... en een duw in de juiste richting zou top zijn :-)

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Toevallig gisteren bij mij gefixed. Truc was om de kernel te downgraden, lirc te verwijderen (--purge) en daarna opnieuw te installeren + asrock patch terwijl xbmc niet actief was.

Laat maar weten als je er niet uitkomt dan zal ik een step-by-step posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
Weet iemand waar ik een redelijk recente XBMC voor Windows build is met de PVR-testing2 branch erin (specifiek de tv headend plugin) kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow

The Flow

I am the greatest

Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 21:09:
Heb je al eens gekeken in de video instellingen van OSD menu.?

Speel een film af druk op "m" krijg je het OSD menu en selecteer video instellingen.
Als ik in dit menu naar de video instellingen ga, dan heb ik de opties:
-Interlaced handling (Geen/Deinterlaced/Automatisch)
-Video verbeter methode (Bilnear/Nearest Neighbor
-Zwarte balken afsnijden (aan of uit)
-Weergave (normaal/eigen instelling/ inzoom/ 4.3/14.9/16.9)
-Zoomen
-Als standaard instellen
-Beeldscherm kalibreren

Waar kan ik VDPAU checken en waar kan ik xorg.conf vinden (ik draai windows 7)?

[ Voor 3% gewijzigd door The Flow op 17-05-2010 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
VDPAU gaat niet lukken op windows, is voor linux.
Windows heeft DXVA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Xorg vind je alleen op Linux. VDPAU (Video Decode and Presentation API for Unix) idem dito.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
martdj schreef op maandag 17 mei 2010 @ 22:13:
Weet iemand waar ik een redelijk recente XBMC voor Windows build is met de PVR-testing2 branch erin (specifiek de tv headend plugin) kan vinden?
Bestaat volgens mij helaas niet. Ik heb alleen een linux versie kunnen vinden. Mocht er wel een windows versie zijn, dan hoor ik dat ook heel graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
Simkin schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:12:
[...]

Toevallig gisteren bij mij gefixed. Truc was om de kernel te downgraden, lirc te verwijderen (--purge) en daarna opnieuw te installeren + asrock patch terwijl xbmc niet actief was.

Laat maar weten als je er niet uitkomt dan zal ik een step-by-step posten
Hoi Simkin, bedankt voor de reactie. Ik had al een keer geprobeerd om de kernel te downgraden, maar geen verschil maakte dat uit. Op dit moment draai ik de 10.04 variant van Linux (wellicht dat dat uitmaakt). Op de Karmic versie was het me in ieder geval niet gelukt.
Ik ben nu erg benieuwd naar een step-by-step want ik heb het gevoel dat ik iets gemist hebt. Als je hier de tijd voor hebt dan ben ik je erg dankbaar. Want ik wordt er een beetje mesjogge van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow

The Flow

I am the greatest

Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 23:16:
VDPAU gaat niet lukken op windows, is voor linux.
Windows heeft DXVA.
Xorg vind je alleen op Linux. VDPAU (Video Decode and Presentation API for Unix) idem dito.
Is het dan beter om XBMC op Linux te draaien en dus dat ik deze switch moet maken voor de intel i3 530?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 17:41

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

The Flow schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 09:21:
[...]

[...]

Is het dan beter om XBMC op Linux te draaien en dus dat ik deze switch moet maken voor de intel i3 530?
Nee, voor gebruik van de i3 530 hoef je niet te switchen naar Linux.
Het voordeel van VDPAU geld alleen icm met Nvidia GPU's

De GPU van de i3 wordt steeds beter ondersteund in de XBMC versie voor windows en bovendien is de CPU snel zat om taken op te vangen die niet over de GPU kunnen.

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Ik ben wel tevreden over hoe ik tegenwoordig met mijn android telefoon XBMC bestuur. XBMC remote heet het, is erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Idd, zeer goed, vind extender ook meer gepast dan remote :P
Naam zijn ze nog niet helemaal aan uit. :)
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=72263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Is het bij een fullscreen XBMC ook mogelijk om van werkblad te wisselen (in linuxversie)? Lijkt me interessant i.c.m. een aangepaste netbook remix versie, die is volgens mij ontzettend afstandsbedieningvriendelijk (na wat tweakerij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 08:24
The Flow schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 09:21:
Als je de i3 core hebt en windows kan je natuurlijk gewoon gebruik maken van dxva.
Uiteraard wel op dxva instellen.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 18-05-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow

The Flow

I am the greatest

job schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:10:
[...]

Als je de i3 core hebt en windows kan je natuurlijk gewoon gebruik maken van dxva.
Uiteraard wel op dxva instellen.
Ja dat probeer ik dus uit te zoeken.. Maar met die i3 gaat dat niet zo makkelijk. Heb het wel werkend gekregen met mijn vorige 8200GT kaart maar de GPU die in de CPU gebakken zit lijkt niet zo graag willen te werken.... Naar die oplossing ben ik op zoek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mar2zz schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 21:40:
Is het bij een fullscreen XBMC ook mogelijk om van werkblad te wisselen (in linuxversie)? Lijkt me interessant i.c.m. een aangepaste netbook remix versie, die is volgens mij ontzettend afstandsbedieningvriendelijk (na wat tweakerij dan.
Ja, met dit voorbeeld:

Gaat xbmc naar de achtergrond en opend firefox.

Edit: Maar....dit bedoel je waarschijnlijk helemaal niet :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Nee wat ik eigenlijk bedoel is xmbc fullscreen en in focus opstarten. maar linux heeft meerdere werkbladen, dus dan wisselen tussen xbmc en leeg werkblad, waar een lekkere gui voor andere zaken (email, chat, internet etc) aanwezig is (netbook remix heeft een mooie grote duidelijke desktop al standaard).

Met die compiz fusion cube enzo is dat ook nog eens mooi om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou je dan niet gewoon togglescreen kunnen gebruiken.( "\" key)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
ik probeer XBMC PVR-testing2 te gebruiken, hier heb je een extra optie "live tv" als ik hier echter op klik krijg ik de melding geen pvr clients etc.. wat logisch is aangezien ik nog niets ingesteld heb...
maar waar stel je het dan in?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
The Flow schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:37:
[...]

Ja dat probeer ik dus uit te zoeken.. Maar met die i3 gaat dat niet zo makkelijk. Heb het wel werkend gekregen met mijn vorige 8200GT kaart maar de GPU die in de CPU gebakken zit lijkt niet zo graag willen te werken.... Naar die oplossing ben ik op zoek..
Wat gaat er niet makkelijk?
windows 7/vista heeft ondersteuning voor de gpu versnelling van de i3.
Installeer xbmc een recentebuild (probeer er desnoods verschillende recente), zet dxva aan. Bij het afspelen kan je dan via o zien wat de cpu load is.
Is die laag (paar procent hooguit).. dan gaat het via dxva, is die hoger dan gaat het via de cpu.
Je cpu is trouwens snel genoeg om het alleen via de cpu te doen.. dus afspelen van 1080p zal altijd moeten kunnen.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 19-05-2010 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Icekiller2k6 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:19:
ik probeer XBMC PVR-testing2 te gebruiken, hier heb je een extra optie "live tv" als ik hier echter op klik krijg ik de melding geen pvr clients etc.. wat logisch is aangezien ik nog niets ingesteld heb...
maar waar stel je het dan in?!
Bij system - addons. Als je deze howto volgt, moet je eruit kunnen komen:
http://www.loggn.de/all-i...server-xbmc-pvr-testing2/

In die howto gebruiken ze vdr-vnsi. Heb ik zelf ook even geprobeerd, maar TVheadend vond ik net wat fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
xburchartz schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:01:
[...]

Bij system - addons. Als je deze howto volgt, moet je eruit kunnen komen:
http://www.loggn.de/all-i...server-xbmc-pvr-testing2/

In die howto gebruiken ze vdr-vnsi. Heb ik zelf ook even geprobeerd, maar TVheadend vond ik net wat fijner.
hmm als ik dat probeer te enabelen blijft het op disabled system add-on ... hmm tvheadend en vdrclient for streamdev

edit:
oplossig: ~/.xbmc leeg te gooien, zat blijkbaar een oude config ergens in waardoor het niet goed ging.

[ Voor 9% gewijzigd door Icekiller2k6 op 19-05-2010 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 21:37:

Dmv:
Werkt! Alleen 2 probleempjes:
- Geen geluid in flash video
- Resolutie heel laag na sluiten FF

Heb je daar toevallig ook een fix voor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee sorry, gebruik geen linux en geen firefox :P

Edit:
Windows explorer/opera werken gewoon goed en na sluiten opend xbmc ook goed. :Y

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

PaulBloem schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 08:45:
[...]

Hoi Simkin, bedankt voor de reactie. Ik had al een keer geprobeerd om de kernel te downgraden, maar geen verschil maakte dat uit. Op dit moment draai ik de 10.04 variant van Linux (wellicht dat dat uitmaakt). Op de Karmic versie was het me in ieder geval niet gelukt.
Ik ben nu erg benieuwd naar een step-by-step want ik heb het gevoel dat ik iets gemist hebt. Als je hier de tijd voor hebt dan ben ik je erg dankbaar. Want ik wordt er een beetje mesjogge van :)
Bij mij was het downgraden van de kernel essentieel:
code:
1
2
3
4
5
sudo aptitude install linux-image-2.6.31-20-generic
sudo aptitude purge linux-image-2.6.31-21-generic
sudo update-grub
sudo aptitude install linux-headers-2.6.31-20
sudo aptitude purge linux-headers-2.6.31-21

Reboot.
Sluit XBMC en voer uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
sudo apt-get remove lirc-nct677x-x64 --purge -y
sudo apt-get remove lirc --purge -y
sudo apt-get autoremove
sudo rm -rf /etc/lirc/
sudo apt-get install lirc
sudo apt-get install lirc-modules-source
sudo dpkg -i lirc-nct677x-x64-1.0.4-ubuntu9.10.deb

Reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow

The Flow

I am the greatest

job schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:45:
[...]

Wat gaat er niet makkelijk?
windows 7/vista heeft ondersteuning voor de gpu versnelling van de i3.
Installeer xbmc een recentebuild (probeer er desnoods verschillende recente), zet dxva aan. Bij het afspelen kan je dan via o zien wat de cpu load is.
Is die laag (paar procent hooguit).. dan gaat het via dxva, is die hoger dan gaat het via de cpu.
Je cpu is trouwens snel genoeg om het alleen via de cpu te doen.. dus afspelen van 1080p zal altijd moeten kunnen.
CPU is bij zware scenes meer dan 50% dus geen DXVA, maar dat aanzetten bedoel je dat op deze manier?

Hij ZOU het moeten draaien zou je zeggen, toch heb ik af en toe schokkerig beeld. Alle "beeld verbeteraars" uitzetten heeft wel iets geholpen overigens, maar nog steeds geen vloeiend beeld in zwaarde (life en yellowstone) hd content...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Wou even melden ik heb
XBMC + Tvheadend + CCcam werkend. (tvv/c+nl werkt gewoon..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
The Flow schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:12:
[...]

CPU is bij zware scenes meer dan 50% dus geen DXVA, maar dat aanzetten bedoel je dat op deze manier?
Nee.
Je download een "recente" build (dus een nightly build). En dan ga je naar settings > videos & dan render op dxva zetten.

Werkt het met de laatste nightly niet lekker, dan pak je een versie daarvoor.

nightly met dvdplayer: http://sshcs.com/xbmc/
of als je liever dsplayer wilt: http://passion-xbmc.org/gros_fichiers/xbmcdsplayer/index.php

Niet aankloten in bestanden of configs. gewoon downloaden installeren en gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 19-05-2010 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
Simkin schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:10:
[...]

Bij mij was het downgraden van de kernel essentieel:
code:
1
2
3
4
5
sudo aptitude install linux-image-2.6.31-20-generic
sudo aptitude purge linux-image-2.6.31-21-generic
sudo update-grub
sudo aptitude install linux-headers-2.6.31-20
sudo aptitude purge linux-headers-2.6.31-21

Reboot.
Sluit XBMC en voer uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
sudo apt-get remove lirc-nct677x-x64 --purge -y
sudo apt-get remove lirc --purge -y
sudo apt-get autoremove
sudo rm -rf /etc/lirc/
sudo apt-get install lirc
sudo apt-get install lirc-modules-source
sudo dpkg -i lirc-nct677x-x64-1.0.4-ubuntu9.10.deb

Reboot
Hoi Simkin, bedankt voor de duidelijke uitleg. De downgrade van de kernel had ik ook zo uitgevoerd. Datgene daarna iets anders.. dus wellicht ligt daar mijn winst.
Ik ga het vanavond zeker even uitproberen! Ik laat je het resultaat weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

PaulBloem schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:10:
[...]
Hoi Simkin, bedankt voor de duidelijke uitleg. De downgrade van de kernel had ik ook zo uitgevoerd. Datgene daarna iets anders.. dus wellicht ligt daar mijn winst.
Ik ga het vanavond zeker even uitproberen! Ik laat je het resultaat weten.
Succes! bij de stap van het installeren van de lirc patch natuurlijk wel de relevante package installeren voor jouw systeem (os/32b/64b)
Pagina: 1 ... 17 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.