Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 17:27
Simkin schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:12:
[...]

Succes! bij de stap van het installeren van de lirc patch natuurlijk wel de relevante package installeren voor jouw systeem (os/32b/64b)
Goeie tip ;) Heb namelijk 32bits... scheelt weer een vloek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

job schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:25:
[...]
Nee.
Je download een "recente" build (dus een nightly build). En dan ga je naar settings > videos & dan render op dxva zetten.

Werkt het met de laatste nightly niet lekker, dan pak je een versie daarvoor.

nightly met dvdplayer: http://sshcs.com/xbmc/
of als je liever dsplayer wilt: http://passion-xbmc.org/gros_fichiers/xbmcdsplayer/index.php

Niet aankloten in bestanden of configs. gewoon downloaden installeren en gebruiken.
Hmm deze versie(s) zijn echt vreselijk instabiel, ze crashen vaak, mijn skin AEON werkt niet meer en mn library is gewist.. dat DXVA werkt overigens wel goed, alleen zodra ik iets gekeken heb en een andere film wil starten schokt deze vreselijk. Na rebooten van XBMC werkt het wel weer goed, maar of dit nu zo prettig werkt... :S Heb 6 versies geprobeerd, maar allen zijn echt vreselijk instabiel naar mijn mening :( jammer

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat is het nadeel aan SVN-versies natuurlijk... Het is altijd een beetje uitvissen welke release er stabieler is en die dan een tijdje gebruiken tot er weer een opduikt die voldoende stabiel is. En daar kruipt tijd in.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:18
The Flow schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:27:
[...]

Hmm deze versie(s) zijn echt vreselijk instabiel, ze crashen vaak, mijn skin AEON werkt niet meer en mn library is gewist.. dat DXVA werkt overigens wel goed, alleen zodra ik iets gekeken heb en een andere film wil starten schokt deze vreselijk. Na rebooten van XBMC werkt het wel weer goed, maar of dit nu zo prettig werkt... :S Heb 6 versies geprobeerd, maar allen zijn echt vreselijk instabiel naar mijn mening :( jammer
Dat ze af en toe crashen, dat heb je met bleeding-edge versies natuurlijk. :)
Echter, dat je skin niet meer werkt, komt niet omdat ze onstabiel zijn.
Vanaf build 29000+ (ongeveer) zijn ze begonnen met de add-ons in gebruik te nemen.
Hierdoor is de plaats van de skins verhuisd naar een andere folder, en moet er ook wat extra xml bijgeplaatst worden..
Dat je Library gewist is, komt waarschijnlijk omdat ze aan het formaat gesleuteld hebben en je oude Library hierdoor niet meer compatibel was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Idd, is een database update geweest, als alles goed gaat wordt je database aut geupgrade naar version 37.
Of je database moet echt oud zijn dan wordt het opnieuw scannen.

Skins moeten wat fire69 al zegt in addons folder en een description.xml hebben en een addon.xml !!
Addon.xml vervangt skin.xml ;)

Scripts/plugins/scrapers/etc. moeten allemaal in addons folder.

Maar.....oude scripts zullen niet werken, heb er een paar geprobeerd maar helaas.
Zijn tot nu toe maar 3 scripts werkend. zie:
http://mirrors.xbmc.org/addons/

Edit:
En het blijft maar veranderen......
http://trac.xbmc.org/changeset/30339
http://trac.xbmc.org/changeset/30341

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
The Flow schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:27:
De 22 april dsplayer build werkt bij mij prima. Die is wat ouder, en dan zullen de skins nog wel werken.

Die van sshcs zijn nieuwer, meer dingen veranderd, en kunnen inderdaar instabiel zijn..
Gewoon testen wat er wel werkt, en wat niet. Jij wilt gpu versnelling onder windows, dat is gewoon nog niet stable, en je moet uitvinden welke build goed voor jou werkt. Ik zij ook dat je verschillende builds moest proberen.

Je kan natuurlijk altijd een linux versie proberen. vdpau (gpu versnelling voor linux) werkt al tijden probleemloos.

[ Voor 29% gewijzigd door job op 20-05-2010 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 14:53
The Flow schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:12:
[...]

CPU is bij zware scenes meer dan 50% dus geen DXVA, maar dat aanzetten bedoel je dat op deze manier?

Hij ZOU het moeten draaien zou je zeggen, toch heb ik af en toe schokkerig beeld. Alle "beeld verbeteraars" uitzetten heeft wel iets geholpen overigens, maar nog steeds geen vloeiend beeld in zwaarde (life en yellowstone) hd content...
Ik zat met hetzelfde probleem (i3 + Win7 x64 + XBMC r28256). Bij mij lag het echter niet aan het decoderen van de video, maar aan het verschil in refresh rate tussen XBMC en TV. 8)7 De volgende settings hebben het bij mij gefixt (ik heb dan ook een 24p TV, en de meeste films in mijn collectie zijn 24fps).
  • Settings: Videos -> Playback -> Adjust display refresh rate to match video = ON
  • Settings: System -> Video output -> Use a fullscreen window rather than true fullscreen = OFF
  • Settings: System -> Video output -> Vertical blank sync = Always enabled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

Robbio85 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:07:
[...]

Ik zat met hetzelfde probleem (i3 + Win7 x64 + XBMC r28256). Bij mij lag het echter niet aan het decoderen van de video, maar aan het verschil in refresh rate tussen XBMC en TV. 8)7 De volgende settings hebben het bij mij gefixt (ik heb dan ook een 24p TV, en de meeste films in mijn collectie zijn 24fps).
  • Settings: Videos -> Playback -> Adjust display refresh rate to match video = ON
  • Settings: System -> Video output -> Use a fullscreen window rather than true fullscreen = OFF
  • Settings: System -> Video output -> Vertical blank sync = Always enabled
OK bedankt! Maar heb je windows dan ook op 24Hz staan op op 60Hz? Krijg 100Hz niet ingesteld met de control panel van de GPU en TV 100Hz aan of uit?

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Dat maakt toch niet uit als je gekozen hebt voor de instelling zoals hierboven al is weergegeven?

Settings: Videos -> Playback -> Adjust display refresh rate to match video = ON

De refreshrate voor het scherm wordt nu door de software op de correcte snelheid gezet, mits deze door het scherm ondersteund worden natuurlijk.

Ik zie mijn TV dus schakelen tussen 24/50/60 en hoef hier zelf niets meer aan in te stellen.
The Flow schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:34:
[...]

OK bedankt! Maar heb je windows dan ook op 24Hz staan op op 60Hz? Krijg 100Hz niet ingesteld met de control panel van de GPU en TV 100Hz aan of uit?

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 21-05-2010 11:55 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 14:53
hardware-lover schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:53:
Dat maakt toch niet uit als je gekozen hebt voor de instelling zoals hierboven al is weergegeven?

Settings: Videos -> Playback -> Adjust display refresh rate to match video = ON

De refreshrate voor het scherm wordt nu door de software op de correcte snelheid gezet, mits deze door het scherm ondersteund worden natuurlijk.

Ik zie mijn TV dus schakelen tussen 24/50/60 en hoef hier zelf niets meer aan in te stellen.
Klopt, weet niet hoe dit met 100hz zit want heb geen 100hz TV. Misschien zou hij dan 50hz materiaal op 100hz af moeten spelen ofzo? Weet niet of bovengenoemde instelling dit automatisch regelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
100 hertz wordt bereikt met ivtc en motion interpolation, je kunt geen refreshrate van 100 hertz instellen.
Imho is motion interpolation ranzige troep wat je altijd uit moet zetten :P

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb een lastig probleem.. Ik had mijn xbox eerst via een hd-kabel aangesloten op een full-hd tv. Nu ben ik echter teruggegaan naar een beeldbuis tv, alleen zijn deze instellingen in het menu nog niet aangepast. Ik hoopte dat de xbox dit zelf zou herkennen en terug zou switchen. Maar dat doet hij dus niet, ik krijg alleen een blauw beeld te zien (wel geluid). Helaas heb ik binnen nu en twee weken geen mogelijkheid om hem op een tv met hd-aansluiting aan te sluiten (zowel de tv niet als de kabel niet)
Is er niet een andere manier om hem weer op SD-kwaliteit te zetten? Bijvoorbeeld via een cd/dvd of een andere methode.
(search heb ik al gebruikt maar ik weet niet waarop ik moet zoeken, ik krijg alleen resultaten m.b.t. xbox 360)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
De resolutie staat ongetwijfeld ergens in een config file. Kan je via telnet niet op je xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je xbox staat nog op NTSC deze moet je terug switchen naar PAL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 17:06:
Je xbox staat nog op NTSC deze moet je terug switchen naar PAL.
Dat weet hij ook wel, maar zonder beeld wordt dat wat lastig. ;)

Met de Enigmah video switcher kan je het echter wel blindelings. A voor PAL, B voor NTSC (of iets in die aard).
Moet je enkel een boot-cd zien te vinden dat direkt doorstart naar Enigmah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

volgens mij start hij eerst XBMC op. Alleen hoor ik geen klik geluidjes als ik met de boven of onder klik (ik dacht dat hij dat eerst wel deed, weet alleen niet welke skin nu actief is)
Is er een manier om te zien of hij wel of niet de cd geboot heeft?

A zou moeten switchen naar PAL, zie plaatje hieronder. Stel dat hij toch de cd boot, en ik klik op A. Wat zou ik dan moeten zien? Zou hij dan meteen beeld moeten geven of kom ik dan in een ander menu?

Afbeeldingslocatie: http://www.wolfsoft.de/shop/images/evox/evox_enigmah.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
loop toch gewoon naar de buren en plug 'm daar in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik ken in deze buurt niemand met een lcd/plasma tv plus dat ik hier die kabels niet heb. Anders had ik dat wel gedaan, want dan heb ik het binnen een minuut opgelost.. Tenzij er hier iemand van jullie in Eindhoven woont waar ik ff langs kan komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een mogelijkheid zo mischien kunnen zijn.
Als tenminste je web server al is geactiveerd in xbmc, kun je met
The Web Interface via je pc de xbox bedienen.
http://wiki.xbmc.org/?title=The_Web_Interface
http://www.xbmc4xbox.org/forum/viewtopic.php?f=7&t=49

Voer het ip adres van je xbox in je browser en je weet het zo :)

Echter laats werkte het nog prima hier en nu moet ik een of ander wachtwoord invoeren :? van GoAhead :?
Voer ik het ip adres in van mijn xbmc op windows systeem werkt prima en is ook helemaal vernieuwd maar nog niet klaar,( hmmm ziet er wel goed uit tot nu toe. :9 )

Maar m.a.w kan je dus nu niet vertellen of je met de (oude) webbrowser applicaties kunt starten.

Maar als dat kan dan is het een kwestie van enigma op je xbox pleuren en dat dan starten en ja blindelings A drukken :P

Dit moet je echt doen !!! voeg je xbox toe aan je windows browser, geen gekloot meer met ftp programma's :*)
http://www.xbmc4xbox.org/forum/viewtopic.php?f=7&t=74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bird42
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02-2018
Weet iemand misschien waar de nieuwe source code staat voor XBMC XBOX ?
zie:

SVN 30455 [XBOX] deleted: Xbox branch (use xbmc4xbox repo on SF from now)

Oh ja en geldt dit ook voor de windows svn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
https://xbmc4xbox.svn.sourceforge.net/svnroot/xbmc4xbox/
http://sourceforge.net/projects/xbmc4xbox/

Nee geld niet voor windows.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bird42
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02-2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Van sshcs.com:
Tonight's build is on hold. Arnova killed the official SVN last night [And thanks for letting us know. NOT!] and because of this I have to do some major changes to the build enviroment. It has been downloading the new location now for about 2 hours so i hope it is getting close :P
--------------------------------------------------------------------------------
Still downloading :( Size: 21.5 GB 1,331,500 Files 406,943 Folders. HOLY CRAP
:D

Bedankt Arnova! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik verhuis binnenkort (hopelijk deze week, gister besteld) naar een Asrock ION 330 HT. nu wil ik ook wat xbox-specifieke xbmc-goodies meeverhuizen, en dan voornamelijk mijn emulators. Ik ga xbmc live vanaf usbstick draaien (daarop installen en van booten), dus het is linuxomgeving.

Nu is er een "One Emulator to rule them all!": http://www.mess.org/

Is het mogelijk om XBMC zo ver te krijgen dat ie als een frontend werkt? Mess start roms op met een commandline, die zijn vast wel te regelen vanuit xbmc, maar is het ook mogelijk om roms te starten vanaf een piccie van de rom (bv een screenshot of eigen icon ofzo). Of is dit echt TRAC-spul waar je jaren op moet wachten want heeft toch geen prioriteit.

Poeier, heb jij misschien inzichtelijk of zoiets te skinnen is?

Maar wel leuk om aan de praat te krijgen natuurlijk op een userfriendly way (lees: mijn zoontje moet die roms gewoon kunnen starten, plaatje van Sonic of Mario en daar is z'n spelletje (en mijne natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben helemaal niet thuis in emulators.
Mijn zoon gamed vollop met de xbox en als er een emulator gebruikt word dan is het via de big Ass Emulator disk :P

Heb wel het een en ander gezien op xbmc forum (maar niets gelezen):
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=73428
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=70115

Weet wel dat met: XBMC.System.exec(pad naar program zonder spaties) kun je externe appl. starten en is vrij eenvoudig te verwerken in skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09 12:56
Weet iemand waarom als ik een mpg of VCD afspeel met verschillende audio tracks links en rechts, ik bij de channel settings niet kan kiezen voor mono links of rechts? Er staat dan alleen maar "MP2 stereo (1/1)".

Nu hoor ik dus 2 talen door elkaar bij het afspelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 21:23:
Weet wel dat met: XBMC.System.exec(pad naar program zonder spaties) kun je externe appl. starten en is vrij eenvoudig te verwerken in skin.
thx voor de links. usefull. ik heb zo een 10000 games op de xbox staan voor 8 verschillende oldskoolconsoles, die komen idd van een aantal bigassemulatordisks af.

helaas gaan de threads over verschillende emulatorprogramma's terwijl MESS een alles ineen oplossing is (Mame-afgeleide). zowel mame als mess volledig geintegreerd in xbmc zou ontzettend geweldig zijn. naast een dikke mediacenter een toffe arcade-machine.

Voor de xbox is er blijkbaar al zoiets geweest: http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=679255

De pest met MESS is dat je nogal wat opties mee kunt geven aan een terminalcommand, maar dat zou aan een database dan wel ergens anders opgeslagen moeten zijn. een paar parameters zal je standaard meegeven, zoals 1080P upscalen (of in ieder geval maxreso) met een goeie beeldverbeteraar etc.

Nou ja, ik ga er wel mee rondklieren zodra ik die asrock in huis heb. in virtualbox op mijn laptop is xbmc live zwaar onwerkbaar omdat ik 3D drivers mis (Never buy a SIS-embedded videocard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
REDFISH schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 14:48:
Ja het loopt zo redelijk door elkaar. Het lijkt mij geen slecht idee om een windows topic te maken voor XBMC, dit omdat er toch wat problemen zijn.

Ik heb inmiddels de oplossing gevonden via een link in dit topic:

Download de laatste versie van http://sshcs.com/xbmc/

Ik had eerst een andere link gebruikt maar dit was een verouderde versie.
In de nieuwe versie staat onder instellingen gewoon een optie om DXVA aan te zetten. Eventueel nog Directx Redist downloaden en installeren en klaar.
Vraagje over de versies van Windows... wat zijn de verschillen tussen de volgende downloads van Unofficial Nightly Builds From SVN (Build r30539). Ik zie namelijk de volgende downloads staan:
- Win DirectX ?
- Win OpenGL ?
- DX Installer ?
- De andere spreken voor zich...

Wanneer zul je dus eigenlijk welke versie moeten gebruiken?
Bedankt alvast voor het antwoord.

Daarna maar even opzoek gaan naar een mooie stap voor stap install op Windows 7 met nette fullhd playback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Win DirectX en Win OpenGL zijn gewoon de 'losse files', deze moet je dus in principe over een bestaande installatie gooien.
De DX Installer heeft een setup, daarmee kan je dus vanaf nul beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
Fire69 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:43:
Win DirectX en Win OpenGL zijn gewoon de 'losse files', deze moet je dus in principe over een bestaande installatie gooien.
De DX Installer heeft een setup, daarmee kan je dus vanaf nul beginnen.
Helder, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
zow!

ik heb zelf een ASRock ION 330HT besteld..
zodra deze binnen is knal ik er wederom XBMC op..
nou kwam ik http://www.xbmcfreak.nl/downloads/ tegen, speciaal voor het ION platform.
Weet iemand of er erg veel verschil is met de reguliere versie?
of is dat echt niets meer dan een kant-en-klare oplossing die je ook met de gewone versie kan bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Het is een getweakte versie en het bespaart jou gewoon tijd en bovendien schijfruimte dus je knalt er gewoon die van xbmcfreak op. (maar als je tweaken leuk vindt dan kan je het ook zelf doen).

(ik krijg mijn asrock waarschijnlijk vrijdag, kan haast niet wachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 22:19
Ik heb mijn Asrock ION 330 HT gisteren binnen gehad, en natuurlijk meteen XBMC op gezet (de xbmcfreak live cd versie 14). Nu probeerde ik mijn film folder in te lezen, maar hij vind geen enkele film. De films staan op een externe HDD en op mijn laptop met een XBMC installatie leest hij ze wel in.

De films staan als volgt in ingedeeld /media/SAMSUNG/Movies/[naam] [(jaartal)]/naam.iso
In het geval van DVD's die niet in een iso staan heb ik alles in de VIDEO_TS map in de map van de betreffende film gezet, de VIDEO_TS map zelf staat er dus niet meer.

Ik heb alle instellingen geprobeerd, scan recusively aan en uit, use folder name aan en uit etc.

Iemand nog een idee wat er hier fout gaat?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 16:20

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

The_Fes schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:16:
Ik heb mijn Asrock ION 330 HT gisteren binnen gehad, en natuurlijk meteen XBMC op gezet (de xbmcfreak live cd versie 14). Nu probeerde ik mijn film folder in te lezen, maar hij vind geen enkele film. De films staan op een externe HDD en op mijn laptop met een XBMC installatie leest hij ze wel in.

De films staan als volgt in ingedeeld /media/SAMSUNG/Movies/[naam] [(jaartal)]/naam.iso
In het geval van DVD's die niet in een iso staan heb ik alles in de VIDEO_TS map in de map van de betreffende film gezet, de VIDEO_TS map zelf staat er dus niet meer.

Ik heb alle instellingen geprobeerd, scan recusively aan en uit, use folder name aan en uit etc.

wat is de source? is het de "Movies", "SAMSUNG" of "Media" map?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 00:48
The_Fes schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:16:

"Folder contains a single movie" staat toevallig aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:47
Wanneer ik een interne bluray zal aansluiten, zal deze worden afgespeeld door xbmc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ik vrees dat je dan zelf naar het juiste stream bestand zal moeten navigeren.
Of je moet gebruik maken van externe software welke wel de mappen structuur van een bluray snapt, maar daar is wat gepruts voor nodig om dat vanuit xbmc werkend te krijgen. Lees je eerst eens in (hint: xbmc forum) voordat je zo'n blu-ray rom koopt.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 27-05-2010 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:47
Oke dat is wel jammer dan blijf ik nog maar gebruik maken van me playstation 3 voor de blurays.

Was namelijk mooi geweest als ik een afspeelpunt zou hebben ipv xbmc en ps3.

[ Voor 29% gewijzigd door FulmeN op 27-05-2010 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Nerpissad schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:26:
[...]

wat is de source? is het de "Movies", "SAMSUNG" of "Media" map?
De source is Movies
aval0ne schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:17:
[...]

"Folder contains a single movie" staat toevallig aan?
heb ik ook met aan en uit geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
De source klopt.
contains single movie moet uit.

Welke scraper gebruik je? Probeer eens via het context menu de scan te herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
job schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:22:
De source klopt.
contains single movie moet uit.

Welke scraper gebruik je? Probeer eens via het context menu de scan te herstarten.
Ga ik vanavond thuis proberen. Ik heb trouwens zowel IMDB als moviemeter.nl als scraper gebruikt (mijn vriendin is niet zo goed in Engels, vandaar dat ik moviemeter probeerde, neem aan dat er dan Nederlanse teksten bij komen te staan)

Ik heb nog een additionele vraag (waarvan ik niet helemaal weet of hij hier thuis hoort).
Ik heb nog geen internet kabel lopen naar mijn HTPC, en heb tijdens de installatie het DHCP stukje dan ook over geslagen.

Nu wil ik wel graag gebruik maken van het draadloos netwerk, maar hoe krijg ik dit nu voor elkaar? Ik heb op google wel gezocht, en heb het volgende gevonden

Maarrr.. Dit gaat er volgens mij vanuit dat ik al bedraad internet heb.. Nu kan ik wel een kabeltje trekken naar mijn 330HT, maar 1) is dat nodig? en 2) werkt de internet connectie dan meteen, of moet ik dan ook die missende installatie stap nog doen?

Anders doe ik de installatie wel weer een keer overnieuw met draad er al in, ik heb immers toch nog geen werkende library enzo..

[ Voor 8% gewijzigd door TheFes op 27-05-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Je hebt dus geen internet op je htpc? En bent bent verbaasd dat de scrapers niet werken??
Begrijp ik je nou goed, of lees ik het verkeerd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
job schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:02:
Je hebt dus geen internet op je htpc? En bent bent verbaasd dat de scrapers niet werken??
Begrijp ik je nou goed, of lees ik het verkeerd :?
Nee, je leest het goed, achteraf vond ik het ook erg dom van mezelf ;)

Het was meer dat ik verwacht had dat hij ze wel zou indexeren in de bibliotheek, maar zo werkt het natuurlijk niet :) Stom, stom |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nou, vroeger had je geen internet nodig als je als .nfo's, .tbn's etc. had.
Tegenwoordig is dit wel nodig, en ik begrijp echt niet waarom! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Beste allen, zo juist las ik op xbmc.org het volgende bericht:
XBMC (XBMP really) started as a program for modified XBOX consoles. In the following years, XBMC has grown into a multi-platform, multi-architecture media center that runs on most standard hardware. The hardware and legal limitations of the XBOX were always a concern and the Team has instead focused on running on the hardware that most people already have.

The last official release for the XBOX by the XBMC team was Atlantis, over 18 months ago. Since then, one brave soul (Arnova) has been merging code from the main codebase into the XBOX branch in our repository. Because there were many users out there that took advantage of these updates, we had no problem with this.

But times have changed. The XBOX has hard limits for what it can handle. Some users are satisfied with these limits, and we encourage them to use XBMC there if they are happy. But it is a popular misconception that official XBOX development is still taking place by the team, so we have decided to set it free. We have enough on our plates already, and worrying about a deprecated platform just increases our workload. A few days ago the XBOX branch was finally removed from our subversion repository.

But loyal XBMC for XBOX users fear not! In addition to his role as an XBMC developer, Arnova plans to continue development on the XBOX — just not here. You can find the new project’s home at sourceforge. We’re leaving it in his hands to decide how to handle the project’s administration. How he manages the forum, bug tracker, scm, developers, etc. is up to him. In other words, don’t complain to us ;-)

In order to help users to find relevant help and discussion, we will be making the XBOX section of our forum read-only on Monday, June 07. It may be moved in the future, but for now it will stay for reference. This also means the end of XBOX support in the wiki and IRC. Arnova has requested a snapshot of the wiki that he may host if he wishes as we begin to prune XBOX-specfic information from ours.

We wish Arnova and the project the best of luck as we bid a fond farewell to a big part of our past.
Oftewel, XBMC for Xbox is officieel dood. Arnova gaat nog wel verder, maar het zal steeds moeilijker worden om XBMC for XBox werkend te houden. Hetzelfde geld voor scripts (of addons).

Ik zal zelf proberen XOT-Uzg werkend te houden op zowel XBox als de overige platforms. Hoe realistisch dat is, dat zal moeten blijken in de toekomst.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Nou, officieel dood was het al een paar jaar hoor.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
xbmc op de xbox was in mijn ogen op sterven na dood. het werkt prima, voor sd-content enzo, mij hoor je er niet over klagen. maar wat vond ik het jammer toen ik eens flinke skins ging proberen (zoals Aeon, Waffa! etc) dat de xbox inderdaad vrij vlot tegen zijn limiet aan liep. vastlopers enzo (volgelopen memory).

Mijn xbox gaat in ieder geval de deur uit, niet naar aanleiding van dit bericht, maar vanwege het overlijden van mijn NAS heb ik een alles-in-een-oplossing besteld ik maak iemand blij met mijn xbmc-xbox. ION it will be from today, met veel hardeschijfruimte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tja, het zat er al lang aan te komen natuurlijk.

Zoals Mar2zz al zegt, alleen al de problemen met de skins hebben me menig maal doen vloeken :)

Voorlopig blijven mijn 2 xboxen nog staan, aangezien ze nog doen wat ze moeten. Maar ik houd wel het XBMC op MNT-project in het oog, en van zodra het blijkt dat dit levensvatbaar is komt er wel een Popcorn Hour of zo in huis. Anders zal het ook wel ION worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Met de hoeveelheid muziek, films en series die ik wekelijks toevoeg werd het op de xbox sowieso al ondoenlijk. Updates van library e.d. duurden zo lang (wellicht ook door de nas@slome mybook) dat ik die functies helemaal niet meer gebruikte. Maar al die extra info-zaken die tegenwoordig ook voor muziek in xbmc zitten kreeg ik steeds meer het gevoel iets te missen.

Heb straks (komt vandaag, gister verzonden) een asrock ION met 1TB (2x500) schijven en 4GB geheugen. ga het allemaal runnen vanaf een 8GB usb-stick. Ik hoop dat dit ding het goed trekt om de library @ start te updaten omdat sabnzbd ook vanalles download zonder mijn tussenkomst via RSS-feeds. In die nieuwe skins zit ook die feature recently added, dus het homescreen zou mij moeten vertellen wat sab er allemaal bij heeft gezet, hoef ik niet meer zelf de geschiedenis van sab of folders te bekijken of er iets nieuws te kijken valt.

Ik hoop dat Arnova in ieder geval nog 1 definitieve stable build voor xbmc@xbox kan uitbrengen. Ik heb aardig wat mensen van xbmc op de xbox voorzien en die komen naar mij als er problemen mee zijn. En vooral met de builds van dit jaar is er steeds een klein dingetje wat dan niet goed of lekker werkt.

Mijn xbox heeft ongeveer 4 jaar trouwe dienst gedaan. nooit iets raars mee gehad en bijzonder weinig kosten aan gehad. Hoop dat de ION minstens zo lang mee gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GroteBozewolf schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 22:23:
Beste allen, zo juist las ik op xbmc.org het volgende bericht:

[...]

Oftewel, XBMC for Xbox is officieel dood. Arnova gaat nog wel verder, maar het zal steeds moeilijker worden om XBMC for XBox werkend te houden. Hetzelfde geld voor scripts (of addons).

Ik zal zelf proberen XOT-Uzg werkend te houden op zowel XBox als de overige platforms. Hoe realistisch dat is, dat zal moeten blijken in de toekomst.
Nee juist niet..... is weer tot leven gekomen. :P
En van mening dat dit juist ten goede komt voor de xbox builds.
Er is zelf een extra develloper bijgekomen (exobuzz).

Beste support je kunt hebben zijn gebruikers die doen testen.
XBMC4Xbox hoofdzaak is ook te zorgen dat de builds zo stabiel mogelijk worden.

XBMC werkend houden is geen probleem ;)
Script /plugins wel die hebben gewoon onderhoud nodig, vind ook geweldig dat je dat blijft doen !!

Moet je btw veel aanpassen aan je script om het te laten werken met de addonbrowser, of heb je nog helemaal geen onderzoek gedaan ?
Heb Xot wel in de addonbrowser eens toegevoegd (addon.xml) ,echter script starten wou ie niet. :(
Zover ik weet heeft team xbmc nog steeds geen announcement
gedaan hoe of wat aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 17:11:
[...]

Nee juist niet..... is weer tot leven gekomen. :P
En van mening dat dit juist ten goede komt voor de xbox builds.
Er is zelf een extra develloper bijgekomen (exobuzz).

Beste support je kunt hebben zijn gebruikers die doen testen.
XBMC4Xbox hoofdzaak is ook te zorgen dat de builds zo stabiel mogelijk worden.

XBMC werkend houden is geen probleem ;)
Script /plugins wel die hebben gewoon onderhoud nodig, vind ook geweldig dat je dat blijft doen !!

Moet je btw veel aanpassen aan je script om het te laten werken met de addonbrowser, of heb je nog helemaal geen onderzoek gedaan ?
Heb Xot wel in de addonbrowser eens toegevoegd (addon.xml) ,echter script starten wou ie niet. :(
Zover ik weet heeft team xbmc nog steeds geen announcement
gedaan hoe of wat aan te passen.
Als het goed is werkt XOT als addon, maar ik moet zeggen dat ik er al 3 weken niet meer naar heb gekeken (net papa geworden) en ik dus niet weet hoe het nu is. Maar het gaat zeker werken straks.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Zo, was nog best een klus om xbmc live volledig aan de praat te krijgen (al zat de meeste tijd in het mounten van mijn interne harde schijven) via een install op usbstick. Maar wat een verschil met de xbox qua response van een druk op de remote zeg. En dat in dikke skins.

Zo een ION systeem is echt aan te raden. Nu moet ik mijn afstandsbediening nog "leren".

@GroteBozeWolf: Gefeliciteerd man. Logisch dat je drie weken niets hebt gedaan. Dat worden vast nog meer weken. Ik heb respect voor alle ouders nadat ik zelf 2 kraamtijden heb meegemaakt... Zwaar en vooral veel moe staat me bij. En bij de eerste spanning of je alles wel goed doet. Nog een jaar en je kind kan omgaan met xbmc, die van mij zet rustig een leuke kinderfilm op. xbox aan, scrollen naar kinderfilms, leuke uitzoeken en hoppa... Nu heb ik alleen niet meer zo een controller, moet maar even een usb-adapter voor een xboxcontroller regelen.

[ Voor 43% gewijzigd door Mar2zz op 29-05-2010 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mooi dat je bent overgestapt mar2zz als je idd een grote library krijgt wordt het allemaal wat moeilijker voor de xbox, die het al zwaar zat heeft.
Gister onderhand erachtergekomen hoe ik meer dan 10 views kan toevoegen aan de skin.
Dat was ook de rede waarom ik de 3D List (die jij zo graag gebruikte in PM3) nog niet had toegevoegd aan MM Waffa!.
Maar ja gister is ie dus toegevoegd aan skin en zal bij de eerst volgende update erbij zitten ;)

Ik gebruik in woonkamer nog steeds mijn xbox, en voldoet hier prima zeker met de kids. Spelen nog dagelijks games en HD content is voor mij niet zo noodzakelijk en zo'n grote bib heb ik niet.
Ben niet zo'n tv kijker, Kijk wel graag eens een filmpje.
Huh vind het leukste aan xbmc het skinnen ervan en de nieuwste features toevoegen wat allemaal prima gaat met oude xp syseempje.

Maar uiteindelijk zal ik ook een leuk systeempje gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
Mar2zz schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 02:16:Zo een ION systeem is echt aan te raden. Nu moet ik mijn afstandsbediening nog "leren".
Ben ook heel blij mee met mijn ion 330-ht. Ideaal systeempje. Heb alleen nog geen skin gevonden die ik zo fijn en soepel vind als de confluence. Vind alleen jammer dat de confluence zoveel van fan art verbergt.

Ik heb nu mijn remote redelijk goed werkend met mijn Harmony. Keys aangemaakt via LM remote. Wil alleen nog aantal knoppen toevoegen, waardoor ik bijvoorbeeld in één keer naar het open subtitels menu spring, of naar synchroniseren van de ondertitels (dus zonder eerst via menu etc).

Het mooiste zou zijn als je een soort directe link zou hebben tussen de harmony en commando's van xbmc, zonder tussenkomst van allerlei proggies (zoals lm remote) en gepriegel in je xbmc keymaps en zo.

[ Voor 5% gewijzigd door Westmania op 29-05-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-09 14:16
Ik wil graag tijdens het afspelen van muziek een visualisatie die standaard in de oude xbmc zat, maar nu niet meer in de nieuwe. zie plaatje Weet iemand hoe deze heet? en hoe ik hem weer in de nieuwe (huidige) xbmc krijg?

Gigabyte 965P-DS4 - Intel Core 2 Duo E4300 "Allendale" @ 3.0 GHz - 4GB MDT PC2 6400 - Sapphire ATI Radeon HD5770 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is direct-x spectrum
Deze is idd even uit de windows builds geweest, maar is nu weer terug in SVN builds.

druk op menu tijdens visualisatie en dan "select visualisation"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
Ik heb de laatste XBMC geinstalleerd en ik heb echt toch alleen maar "Milkdrop" en "Waveform" staat geen direct-x spectrum tussen :/

Gigabyte 965P-DS4 - Intel Core 2 Duo E4300 "Allendale" @ 3.0 GHz - 4GB MDT PC2 6400 - Sapphire ATI Radeon HD5770 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Wat is volgens jou dan de laatste xbmc versie?
en heb je wel de windows build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
job schreef op zondag 30 mei 2010 @ 13:07:
Wat is volgens jou dan de laatste xbmc versie?
en heb je wel de windows build?
Ja ik heb de windows build en volgens mij is de laatste versie xbmc-9.11 die heb ik gisteravond van xbmc.org gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is niet de laatste SVN build.

http://www.sshcs.com/xbmc/
Hier kun je die downloaden...MAAR let op je moet wel een beetje bekend zijn met xbmc, zijn veel veranderingen m.b.t. addons(skins/scripts/plugins)

Je zou hem gewoon langs je oude build kunnen installeren maar dan nog zal deze gebruik maken van je userdata en de bibliotheek database upgraden...m.a.w. is deze dan niet meer te gebruiken in oude(stabiele) build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
Begrijp ik het goed dat SVN een soort beta is? en we later kunnen een stabiele build kunnen verwachten waar direct-x spectrum in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
Is het misschien mogelijk dat ik deze stabiele versie blijf draaien en dat iemand ff ergens het filetje van de directx spectrum versie uit folder XBMC/Visualisation naar mij stuurt :) dan copieer ik die er bij mij in en dan doet tie het misschien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
wat dacht je de zip/rar versie van sshcs versie te downloaden en daar zelf de bestanden eruit te vissen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 15:01

Snuffel

Vroem!

Even een domme vraag...

Ik zoek me de pleuris naar het Shoutcastscript voor XBMC (XBOX).
Kan het nergens vinden, en in mijn standaard installatie zittie niet... :/

Wie o wie heeft het?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is geen script !!!

Ga naar music open context menu voeg source toe en browse naar shoutcast...zit dus in standaard installatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
job schreef op zondag 30 mei 2010 @ 17:20:
wat dacht je de zip/rar versie van sshcs versie te downloaden en daar zelf de bestanden eruit te vissen :)
goed idee! geprobeerd!, maar krijg het niet voor elkaar snap niet echt waar ik de files moet laten het is meer dan alleen een *.vis file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:07
Ha, dit topic loopt nog steeds als een tierelier. Iemand nog enig idee over hoe het met NMT support gaat (popcornhour). Ik hoorde dat het team van XBMC zelf nogal sceptisch was en dat het mogelijk een hoax betreft? (hele 3d accel verhaal en mips proc).

Anders toch maar eens gaan sparen voor een asrock ion apparaat. Ik wordt dat popcornhour spuugzat (lelijke interface, enkel voor films werkt het goed. Weinig scripts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Arfman

Drome!

Dacht dat vandaag XBMC 10.05 uit zou komen? Laatste week niks meer gefixed in de trac volgens mij, staat nog steeds op 89% complete :?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee gaat niet lukken team xbmc denk zelf nog een maand of 2...
Maar de officiele nightly builds worden wel weer een deze dagen geupload ;)
Eric-B schreef op zondag 30 mei 2010 @ 20:23:
[...]

goed idee! geprobeerd!, maar krijg het niet voor elkaar snap niet echt waar ik de files moet laten het is meer dan alleen een *.vis file.
Daarom zat ie er toen ook waarschijnlijk niet bij...
Maar hier heb je de visualisatie http://www.mediafire.com/?imunjmzyulz
En pleur die in program files/xbmc/visualisations

Doet ie 't niet effe wachten dan ...of SVN :P
DarkShadow schreef op zondag 30 mei 2010 @ 20:38:
Ha, dit topic loopt nog steeds als een tierelier. Iemand nog enig idee over hoe het met NMT support gaat (popcornhour). Ik hoorde dat het team van XBMC zelf nogal sceptisch was en dat het mogelijk een hoax betreft? (hele 3d accel verhaal en mips proc).

Anders toch maar eens gaan sparen voor een asrock ion apparaat. Ik wordt dat popcornhour spuugzat (lelijke interface, enkel voor films werkt het goed. Weinig scripts).
Begin maar te sparen... :+

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 20:51:
Nee gaat niet lukken team xbmc denk zelf nog een maand of 2...
Maar de officiele nightly builds worden wel weer een deze dagen geupload ;)
Ow fijn, top dat ze dat ook even goed communiceren enzo d:)b

Waar heb je dat in hemelsnaam gevonden?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dank, kon het zelf niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:35

Tacoos

i am i

Sinds een paar weken heb ik op mijn xbox problemen met t youtube script in de zin dat iconen laden van clips die matchen bij de zoekopdracht traag gaat (veel ratelen van de hd), soms verschijnen er geen icoontjes, alleen de tekst eronder (of sommige iconen wel en andere niet) en als een clip is geeindigd is het veld met zoekresultaten leeg.
Waar kan dat aan liggen?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Pfff ik ben weer terug bij af. Krijg het onder windows in xbmc op mijn ion niet lopend. Heb al verschillende builds geprobeerd. Nu zit ik met rev30385. Op mijn windows7 pc pakte hij meteen dxva2 (ik vermoed dat dit evr is). Op mijn ion pc met XP zie ik deze optie in de menu's niet meer terug. Ik heb ffdshow die erbij zit geconfigureerd om voor h264 en vc1 hardware versnelling te gebruiken en ik heb ook de xbmc.exe toegevoegd aan de lijst met programma's waarbij ffdshow gebruikt moet worden, maar in xbmc nog altijd geen hardware ondersteuning. Erg irritant want in MPC-HC en alle andere players pakt hij wel meteen DXVA.

Wie oh wie heeft de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dvxa2 werkt niet op windows XP. Daarvoor moet je DSplayer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ja had het al gezien. Mijn advancedsettings.xml was weg door de reinstall. Nu doet ie het weer. Eindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Gisteren nog iets interessants gemerkt voor het dxva2-troubleshooten.
Als je O drukt tijdens het afspelen, krijgt je wat info over audio/video/cpu bovenin het beeld.
Als je x/h.264 afspeelt en je dxva2 werkt correct, is je codec 'ff-h264-dxva2'.
Werkt het niet correct, dan is het gewoon 'ff-h264'. :)

Misschien interessant voor mensen die twijfelen of het nu werkt of niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Fire69 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 19:39:
Gisteren nog iets interessants gemerkt voor het dxva2-troubleshooten.
Als je O drukt tijdens het afspelen, krijgt je wat info over audio/video/cpu bovenin het beeld.
Als je x/h.264 afspeelt en je dxva2 werkt correct, is je codec 'ff-h264-dxva2'.
Werkt het niet correct, dan is het gewoon 'ff-h264'. :)

Misschien interessant voor mensen die twijfelen of het nu werkt of niet? :)
Zie je dat niet alleen als je gebruik maakt van dsplayer (build)? Kan me niet herinneren dat ik met de normale build ooit dxva2 heb zien staan. Kan ook best iets zijn wat nieuw is.

Wat ik meestal doe is de cpu belasting bekijken (staat een regel lager).. dat zegt ook alles :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nope, ik gebruik gewone nightlies van sshcs.com. :)

Ik was ook aan het kijken naar cpu-gebruik, toen zag ik dat dxva2 staan.

Vond het trouwens wel raar, 720p schiet nogal eens naar 15% of zo, 1080p komt niet boven de 10% :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 20:51:

Daarom zat ie er toen ook waarschijnlijk niet bij...
Maar hier heb je de visualisatie http://www.mediafire.com/?imunjmzyulz
En pleur die in program files/xbmc/visualisations

Doet ie 't niet effe wachten dan ...of SVN :P
Perfect die file doet het TNX !! _/-\o_
Fire69 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:54:
Nope, ik gebruik gewone nightlies van sshcs.com. :)

Ik was ook aan het kijken naar cpu-gebruik, toen zag ik dat dxva2 staan.

Vond het trouwens wel raar, 720p schiet nogal eens naar 15% of zo, 1080p komt niet boven de 10% :P
Hoe check je eigelijk je CPU gebruik tijdens het afspelen van een film? Gewoon CTRL ALT DEL (taskmanager) en dan bij tabblad proformance? Of is daar iets speciaals voor?

Ik heb core_avc geinstalleerd, is dat nodig bij xbmc of hoeft dat eigelijk niet, vanwege goede ingebouwde codec? Ook begrijp ik nog steeds niet hoe je kan zien welke codec er nou eigelijk gebruikt wordt als je een film afspeeld :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Cpu gebruik checken:
Dat is toch net gezegd. op "O" (letter ooooo) drukken. :)

Nee coreavc is niet nodig.. Gewoon xbmc installeren, dxva instellen bij de settings in xbmc (werkt alleen met vista & w7) en films kijken.
En welke codecs het ding gebruikt.. zijn eigen.. niet druk om maken. gewoon gebruiken die software.

[ Voor 81% gewijzigd door job op 31-05-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Bij de file het menu oproepen en kiezen voor play with dsplayer en wil je dat dit standaard gebeurt een advancedsettings.xml maken waarin je die info zet.

CPU gebruik checken in taakbeheer werkte bij mij niet. Als hij niet op het beeld stond had ik geen cpu gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Waarschuwing! XBMC (en gerelateerde leukjes) op een ION werkt verslavend en kan leiden tot nachtbraken, spanningshoofdpijn, configuratie-obsessie en frustratie!

(maar wat is het mooi als het werkt en blijft werken!) Mijn gelopen route:
1: xbmclive van xbmcfreak.nl (niet tevreden over de boottijd en bij uitkleden OS ging ie stuk)
2: lucid basic server en zelf xbmcbuntu-guide gevolgd (lirc kan niet overweg met die kernel dus geen ab, zelf compilen mislukt)
3: karmic basic server en xbmcbuntu-guide weer gevolgd en het draait als een zonnetje!!! Alles werkt inclusief vdpau en ab.

Zit gewoon een etmaal terminal tikken in... (via ssh het leeuwendeel verricht)

Voor de liefhebbers wat links:
XBMCBuntu
remote Asrock ION

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clem
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Weet er hier iemand van een automatische playlist generator voor muziek in XBMC? Eentje die op basis van een nummer constant de playlist aanvult met een 'verwant' nummer? Ik ben aan het overstappen van HTPC + losse programma's bedienen mbv remote desktop naar HTPC + XBMC + IR remote, maar een leuke playlist maken vanaf de TV is niet te doen (vind ik) ivm omslachtig bladeren tussen artiesten/albums (wat onoverkomelijk is met een interface gemaakt voor TV + remote, vandaar dat ik op zoek ben naar iets wat dat vergemakkelijkt).

Een voorbeeld: ik gebruik voor Mediamonkey een script (Last.fm nodes) dat het huidig spelende nummer opzoekt op last.fm. Vervolgens kijkt het in de lijst van "similar music" van dat nummer (voorbeeld), welke nummers daarvan jij in je database hebt staan. Vervolgens kiest ie daar at random een nummer uit, om vervolgens deze stap met het volgende nummer weer te herhalen. Resultaat: kies een nummer uit en je hebt er (met een beetje redelijke verzameling) geen omkijken meer naar, totdat je van bui wisselt en zelf weer iets anders uitkiest.

Ik kon alleen dit draadje vinden op het officiele forum (die ik vervolgens ook gekicked heb), maar ben verder nog niets tegen gekomen. Het zit in Mediaportal, heb het even geprobeerd, maar dat haalt het op andere gebieden bij lange na niet bij XBMC, dus dat is geen optie.

Hoe hebben jullie dit opgelost en/of hoe spelen jullie muziek af vanuit XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 23:31
Even een rare vraag misschien. Maar kan XBMC windows ook draaien zonder administrator rechten? Dus niet het installeren, maar het draaien daarna.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-09 20:23
Mar2zz schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:57:
Waarschuwing! XBMC (en gerelateerde leukjes) op een ION werkt verslavend en kan leiden tot nachtbraken, spanningshoofdpijn, configuratie-obsessie en frustratie!

(maar wat is het mooi als het werkt en blijft werken!) Mijn gelopen route:
1: xbmclive van xbmcfreak.nl (niet tevreden over de boottijd en bij uitkleden OS ging ie stuk)
2: lucid basic server en zelf xbmcbuntu-guide gevolgd (lirc kan niet overweg met die kernel dus geen ab, zelf compilen mislukt)
3: karmic basic server en xbmcbuntu-guide weer gevolgd en het draait als een zonnetje!!! Alles werkt inclusief vdpau en ab.

Zit gewoon een etmaal terminal tikken in... (via ssh het leeuwendeel verricht)

Voor de liefhebbers wat links:
XBMCBuntu
remote Asrock ION
De ab werkt prima onder Lucid hoor, er is gewoon een .deb beschikbaar voor op de asrock website.

Ik heb zelf een tijdje geleden ook een ION systeempje ingericht als htpc met Linux en XBMC. Eerst begonnen met Lucid maar liep tegen heel wat bugs aan, erg vervelend als "stable" releases vol bugs zitten. Daarna geswitched naar Karmic en nauwelijks problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
clem schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 04:28:
Weet er hier iemand van een automatische playlist generator voor muziek in XBMC? Eentje die op basis van een nummer constant de playlist aanvult met een 'verwant' nummer?
[...]
Hoe hebben jullie dit opgelost en/of hoe spelen jullie muziek af vanuit XBMC?
ik kan je niet helpen, maar moest je iets vinden, zeker laten weten!! :)
mhr-zip schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 07:27:
Even een rare vraag misschien. Maar kan XBMC windows ook draaien zonder administrator rechten? Dus niet het installeren, maar het draaien daarna.
Je draait XBMC onder Vista of 7 en hebt een portable installatie gekozen waarschijnlijk dan?
XBMC moet dan naar je Program Files-folder schrijven en daardoor moet je het als admin draaien.

Als je het installeert met een Userdata-folder zal je het probleem niet hebben normaalgezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Hrm, bij mij gaat het helaas nog altijd niet helemaal goed. Sommige films halen maar 20fps en anderen doen het wel netjes op +/-24fps. Hij gebruikt DSplayer, maar om de een of andere reden gaat het niet helemaal goed. Zou dit aan het geluid kunnen liggen? Avatar gaat helaas ook niet goed. Ik krijg dan een stotterend geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 23:31
Fire69 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 08:03:

Je draait XBMC onder Vista of 7 en hebt een portable installatie gekozen waarschijnlijk dan?
XBMC moet dan naar je Program Files-folder schrijven en daardoor moet je het als admin draaien.

Als je het installeert met een Userdata-folder zal je het probleem niet hebben normaalgezien.
Ik heb wel administrator rechten. Maar diegene die het straks moet gaan gebruiken heeft dat (liever) niet.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Hier een screentje tijdens het spelen. Ik ben de hele tijd vast op 20.3 oid fps. Iemand een idee?
Afbeeldingslocatie: http://i267.photobucket.com/albums/ii294/RedJoeNL/Ion%20enzotech/screenshot000.png
Als ik een bestand open krijg ik in het begin ook geen bewegend beeld. Pas als ik skip of spoel door het bestand gaat het beeld bewegen.

[ Voor 60% gewijzigd door REDFISH op 01-06-2010 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, popcorn hour ziet er al stukken sneller uit. Had dit niet zo snel verwacht !!
http://passion-xbmc.org/l...bmx/xbmc-sur-popcorn/?all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
PWSoft schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 07:40:
[...]
De ab werkt prima onder Lucid hoor, er is gewoon een .deb beschikbaar voor op de asrock website.

Ik heb zelf een tijdje geleden ook een ION systeempje ingericht als htpc met Linux en XBMC. Eerst begonnen met Lucid maar liep tegen heel wat bugs aan, erg vervelend als "stable" releases vol bugs zitten. Daarna geswitched naar Karmic en nauwelijks problemen gehad.
lucid heeft een te hoge kernel waardoor irexec niet start, het wachten is op een nieuwe lircversie, het ligt dus niet aan de driver van asrock maar aan lirc. Kun je me daarom vertellen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen? Ik gebruikte overigens geen full lucid, basic (no gui) server install met openssh acces en xbmc package, nieuwste nvidiadrivers en alsa. Volledig werkende xbmc met sabnzbd, transmission en wat andere beheergoodies op een usb-stickje. In karmic overigens compleet werkende remote inclusief suspend en wake vanaf de ab.

Ik moet wel wennen aan hoe xbmc in elkaar zit. hij doet ook vaag (of linux). ik had bijvoorbeeld geen systemsounds (kan alleen met tweak maar ze interesseren me niet), maar als ik uit suspend-mode kom dan heb ik wel systemsounds (dus clicks als ik menu's wissel). Maar goed ik moet die sounds toch niet en is enige vreemde tot nu toe.

Hoe krijg ik een goed youtubescript in deze versie? ik zie die svn-addon-repo installer ofzo, dus ik browse er wat doorheen.

Vind het beetje vreemd dat ie 5 a 6 repo's laat zien, waarbij dubbelaars in addons scripts zitten enzo, maar om nu direct elk youtube-verwant script erop te gooien vind ik wat ver gaan. Iemand een pointer?

Bovendien ben ik op zoek naar een beetje logische setup voor die Asrock remote. heeft iemand al een mooi getweakte keymap daarvoor die ik gebruiken kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het hele SVN repo script gebeuren is binnenkort verleden tijd is idd niet echt duidelijk.
Elke script develloper heeft had eigen repo.
Met addons dadelijk moet het allemaal wat makkelijker worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al geruime tijd lezer van jullie geweldige forum maar dit is mijn eerste post.
Ik heb enkele maanden geleden een nieuwe HDTV en receiver gekocht het is nu tijd om de rest van mijn setup te vervangen. Mijn Dvd-recorder met harddisk is onbruikbaar geworden sinds ik overschakeld ben naar DVB-T (tuner zit ingebouwd in mijn TV) en multimedia functies van de philips 8404 :| laten te wensen over daarom dacht ik mij te wagen aan een HTPC het liefst met XBMC. Ik heb heel wat gelezen op verschillende websites maar heb toch nog verschillende vragen die ik beantwoord wil zien voordat ik met in dit avontuur lanceer. Ik wil zeker zijn dat ik geen onrealistische verwachtingen heb.

- Ik wil digitale televisie kunnen opnemen in België. Dat zijn slechts 2 zenders (VRT & Canvas) die free2air (dus zonder abo.) verzonden worden via DVB-T. Met die zenders heb ik genoeg, Ik heb geen interesse in Telenet (soort DVB-C) of TV Vlaanderen (DVB-S).
Voor zover ik nu begrepen heb kan dit niet rechtstreek in XBMC wel in MythTV?
Kan dit op één toestel dus zonder extra NAS/server backend?

- Mediaplayer met ondersteuning voor alle gangbare audio en video bestanden met hardware acceleratie.

- Blu-ray. Als mijn budget (en vrouw ;) ) het toelaten onmiddellijk anders in de toekomst.
Ik weet dat dit opnieuw niet rechtstreeks via XBMC kan, maar afhankelijk van de OS via een omweg.
Is het juist dat Dolby TrueHD en DTS-HD enkel mogelijk zijn via Radeon HD 5xxx of I3/I5 processor?

- Gebruiksgemak. Het liefst rechtstreeks booten naar XBMC, iedereen thuis moet in staat zijn om media te kunnen afspelen. Toestel zal enkel gebuikt worden als mediacenter, ik moet niet kunnen gamen surfen etc.

Setup:
Philips 37pfl8404
Yamaha RX 663 receiver + Q accoustics 5.1 systeem
HTPC
WII
Mobistar Livebox kan 4 toestellen draadloos of via kabel met het net verbinden.

Extra PC als server/ backend uitgesloten!

Is dit mogelijk met XBMC? Welke OS gebruik ik hiervoor het best? Zijn er bijzonderheden waarop ik moet letten?

Alvast bedankt.
:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
REDFISH schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 15:14:
Hrm, bij mij gaat het helaas nog altijd niet helemaal goed. Sommige films halen maar 20fps en anderen doen het wel netjes op +/-24fps. Hij gebruikt DSplayer, maar om de een of andere reden gaat het niet helemaal goed. Zou dit aan het geluid kunnen liggen? Avatar gaat helaas ook niet goed. Ik krijg dan een stotterend geluid.
Wat is je cpu load nou dan? Dat lijkt me wel handig om te bekijken. Grote kans dat je geen gebruik maakt van dxva (als ik de symptonen zo lees). Overigens snap ik niet waarom je xp wilt gebruiken.. win7 is gewoonweg een stuk makkelijker, net zo stabiel en wordt nog door MS bijgewerkt.
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 20:25:
Is dit mogelijk met XBMC? Welke OS gebruik ik hiervoor het best? Zijn er bijzonderheden waarop ik moet letten?
Alvast bedankt.
:w
Wat heb je zelf al onderzocht? Heb je al eens op de wiki van xbmc en mythtv gekeken?

Als je geen aparte backend/pc wilt voor mythtv en alles op 1 apparaat moet je linux gebruiken.
mythtv als backend daar op installeren. als frontend kan je dan gebruik maken van xbmc (wel met een recente versie). Je moet er een dvb-t kaart insteken en configureren.

Waar je tegen aanloopt is dat bluray nog niet ondersteund wordt onder xbmc. Het afspelen van de streams wellicht wel, maar de menu structuur e.d. in elkgeval niet.
Wellicht dat de frontend van mythv wel bluray ondersteund.. maar dan zal je dus moeten wisselen tussen verschillende programma's.

let wel, xbmc als frontend gebruiken voor je myth server is nog niet iets wat lang kan.. Ik kan je dus niet beloven dat het probleemloos werkt. Als je lekker wilt prutsen en veel tijd over hebt kan je het gewoon proberen. Wil je een kant en klaar iets dan kom je bedrogen uit.

[ Voor 48% gewijzigd door job op 01-06-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

De cpu load is typisch zo'n 15% verdeeld over 4 cores (dual core atom met HT). Je ziet in het plaatje dat hij DXVA gebruikt, daarom vind ik het juist zo vreemd. Ik vind het ook gek: in mpc-hc werkt het gewoon direct, ook als ik externe filters als ffdshow of coreavc gebruik. Met beide haal ik maar 20fps in xbmc. Ik zal nog eens reïnstallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
Ik heb een ion 330-HT met W7 en xbmc erop. Nu als ik m in slaapstand zet, dan floept ie bij het uit de slaapstand halen uit XBMC, ofwel hij geeft dus niet de staat weer, waarin ik m in slaapstand zette.

Overigens draait XBMC nog wel op de achtergrond (als ik kijk bij taakbeheer) maar de GUI is niet te zien. Is dit een bekend probleem? Iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Volgens mij gebeurt dat met elke full screen applicatie als je in stand by gaat. Met mediaportal had ik dat ook. Ikzelf heb toen op de remote een knop geprogrammeerd zodat het programma opnieuw gestart werd. Omdat het dan al draait wordt het gemaximaliseerd. Hoe dat in xbmc moet/kan weet ik niet. Mijn windows remote wordt nauwelijks ondersteund. Moet eens wat met de knoppen gaan spelen.

Ik heb het inmiddels weer aan het draaien allemaal met dxva. De reïnstall heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
kan je proberen om xbmc met -fs te starten? mogelijk dat ie uit slaapstand dan ook fullscreen gaat (fs=fullscreen).

edit:
snelkoppeling aanpassen c:\padnaarxbmc\xbmc.exe -fs

[ Voor 21% gewijzigd door Mar2zz op 02-06-2010 19:54 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.