Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:18
Mijn XBMC (onder Vista) blijft gewoon full screen als de pc uit standby komt.
Ik draai wel in een fullscreen window ipv echt fullscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:47
Sinds kort ben ik een beetje aan het expirimenteren met xbmc, ziet er prachtig uit en werkt fijn echter wil ik ondertitels hoger in beeld hebben, ze staan nu in de zwarte balken. Aangezien ik projecteer en een masking systeem heb moeten de subs dus niet in de zwarte balk onderaan terecht komen. Ik kan echter geen optie vinden om ze in hoogte te verplaatsen. Is dit uberhaupt wel mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Dat kan via systeem > uiterlijk > Scherm Calibratie (of zo iet) daar is onderin een lijn die je omhoog kunt doen. beetje mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:47
Thx, dat werkte inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uberhaupt mogelijk huh...

font, size, style, color, characterset, subtitles offset ... allemaal mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Ik weet niet of dit al een keer voorbij is gekomen?
Om de XBMC als de shell in windows 7 te gebruiken is dit een mogelijkheid:

" The policy tells Windows to use XBMC as shell instead of Explorer (so there's no start menu, just a wallpaper). This way XBMC is instantly launched upon (automatic) user log in.

Step 2 only works on Windows 7 Ultimate, Enterprise and Professional! (The group policy object editor is not available in other versions, thanks M$)

1. Setting up your user account to log in automatically
Log in as administrator.
Open the start menu, and type in the search box: netplwiz <ENTER>.
Uncheck Users must enter a user name and password to use this computer and hit Apply.
A window will pop up asking for the user name and password of the user account which should log in automatically. Supply all the information and hit OK.

Next time you restart, the account selected in step 1 will log on automatically.

Now you can setup this account to use XBMC as shell instead of Explorer:

2. Set XBMC as shell for a specific user account
Log in as administrator.
Open the start menu, and type in the search box: mmc <ENTER>.
Choose File -> Add/Remove Snap-in....
Select Group Policy Object Editor and hit Add.
In the wizard that pops up, hit Browse..., go to tab Users, select your user account (the one that you set up to log on automatically in step 1) and hit OK.
Make sure that the checkbox in the wizard is Unchecked, and hit Finish.
Hit OK in the Add/Remove Snap-ins window.
In the User Configuration -> Administrative Templates -> System folder, open Custom User Interface.
Select Enabled and enter the full path (including XBMC.exe and any switches that you may use) in the Interface file name textbox.
Hit OK and reboot your system. It should now log in and start XBMC automatically without showing the start menu and icons first "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 14:53
Deze oplossing heb ik zelf gepost op XBMC.org, zelf een tijdje in gebruik gehad. Echter start hij soms XBMC wel op (in Taskmgr staat ie er netjes tussen) echter zie ik het XBMC scherm niet. Ik zie slechts de wallpaper van Win7 :S

Dit probleem doet zich random voor dus heb er (nog) geen verklaring voor...

Dan moet ik weer via taskmgr xbmc.exe sluiten en opstarten... echt fijne oplossing is dit tot nu toe nog niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Robbio85 op 03-06-2010 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik heb een geyle optie op mijn afstandsbediening ontdekt. Met de nummertoetsen kan ik in de muziek springen naar de letter (de nummers zijn gekoppeld aan letters zoals op een telefoon). dus met de 8 spring ik direct naar de T! Ik kan me niet herinneren dat ik dat met de xbox-remote ook had, maar die heb ik niet heel lang gebruikt, die was na 1x vallen stuk...

Geweldig, ik miste namelijk mijn analoge sticks al voor het snelle scrollen, maar dit is gewoon nog beter! Ik was al aan het bedenken om alles op 1e letter gegroepeerd in folders te gaan stoppen, maar dat hoeft dus gelukkig niet.

Nu nog T9 invoer om in de muziekdatabase naar nummers te zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lol :) is geen geile optie van je remote maar van xbmc. :+
T9 style zit voortaan standaard in keymaps/remote.xml
Zie ook... http://wiki.xbmc.org/?title=Keymap.xml#Actions
En je weet dat build in functions ook te gebruiken zijn in je keymap.
http://wiki.xbmc.org/inde...ist_of_Built_In_Functions

Edit :
Mocht je niet gebruik maken van remote.xml maar keyboard.xml (zijn nm. vele manieren mogelijk om remote te laten werken :P )

Kijk dan eens hier..
http://wiki.xbmc.org/?tit...rol_Reviews#Asrock_Remote

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-09 20:23
Mar2zz schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 20:01:
[...]
lucid heeft een te hoge kernel waardoor irexec niet start, het wachten is op een nieuwe lircversie, het ligt dus niet aan de driver van asrock maar aan lirc. Kun je me daarom vertellen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen? Ik gebruikte overigens geen full lucid, basic (no gui) server install met openssh acces en xbmc package, nieuwste nvidiadrivers en alsa. Volledig werkende xbmc met sabnzbd, transmission en wat andere beheergoodies op een usb-stickje. In karmic overigens compleet werkende remote inclusief suspend en wake vanaf de ab.

...
Ik weet niet meer exact wat ik gedaan heb, maar ik dacht niets bijzonders. Stock full desktop installatie met de ab driver voor 10.04 op de Asrock website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ok jammer. Lucid is wat sneller qua opstarten, maar ik gebruik toch suspend, het maakt dus niet zoveel uit. Ik blijf er nu ook een tijdje vanaf, via openssh (terminal op afstand) een ander systeem configureren vanaf een laptop is leuk om te doen maar kost aardig wat tijd. ik zal mijn andere usbstick eens opzoeken en nog eens proberen. maar het moet wel vanaf een minimal install, ik heb niet het hele OS nodig.

Ik heb 4 vraagjes:
1. Ik heb maar 1 folder als source bij muziek, deze heb ik als standaard gemarkeerd omdat ik wil dat ie gelijk de lijst met muziek laadt als daar in ga. Echter, als ik 1x via de schermterugtoets (back) langs de muziekmap naar het menu ga dan gaat ie als ik op muziek klik eerst de sourcemap laten zien, moet ik nog een keer klikken en dan laadt ie de lijst. is dit ook te voorkomen? (op de xbox heb ik dit ook nooit op kunnen lossen, maar wellicht kan dit op xmbcbuntu wel?)

2. Ik heb het extra weatherscript gedownload (die weather.com). Als ik via instellingen > skin dit script wil toevoegen aan een button dan kan ik wel bladeren, maar kan 'm niet vinden... Waar wordt dat script opgeslagen als je het installeerd via de repo-addon?

3. onder scripts zag ik de apt-get addon staan. Als ik die aanklik dan komt ie met de melding dat er 35 packages gedownload gaan worden, dus ik heb het maar afgebroken, want ik wil van te voren weten wat er gedownload gaat worden. (Of is dit hetzelfde als sudo apt-get upgrade in een terminal doen?)

4. Ooit heb ik eens een script gehad die sabnzbd en uTorrent(of azureus, ik weet het niet, gebruik niet vaak genoeg torrents) kon uitlezen in xbmc. Dit script kan ik niet meer vinden. Wellicht is ie van naam verandert. En ik hoop natuurlijk dat ie Transmission ondersteunt. Iemand enig idee?

Poeier thx voor die remote-links. Mijn AB zit bomvol knopjes en aardig wat hebben al een functie. Jump to music of jump to video zit er allemaal standaard op. Alleen de ab is nogal lang en dan moet ik nogal verschuiven met dat ding in de hand als ik alle toetsen wil gebruiken. Ik ga een beetje spelen met alle toetsen die onder duimbereik zijn als ik 'm normaal vast houdt.

[ Voor 9% gewijzigd door Mar2zz op 05-06-2010 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1. Je maakt een snelkoppeling naar je muziek map maar je gebruikt van
<backspace>ParentDir</backspace> dus zal ie altijd idd de source map laten zien.
<escape>PreviousMenu</escape> brengt je direct terug naar vorig menu ;)
Remote......<back>ParentDir</back>........<start>PreviousMenu</start> deze button zat niet op de xbox remote maar kun je natuurlijk wel programmeren, op de harmony en asrock remote zijn genoeg knoppen :)

2. Het naar scripts toebladeren is veranderd, dit moeten de skinners aanpassen.
Skin.SetFile(TVlLogoScript_Path,Script).... werkt niet meer....zoals je bemerkt
Skin.SetFile(TVLogoScript_Path,.py) ....werkt wel zou een oplossing zijn tussentijds.
Skin.SetAddon(setting_title,addon_extention_point)... hier gaan we naar toe in nieuwe stable build :)

3.Weet niet welke build je draait maar het hele scipt /addon gebeuren is gewoon nog niet klaar, kijk hier even overheen en maak geen bug reports, alles is bekend bij team xbmc.

4. http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=71690
Kijk eens of je hier iets mee kunt, zelf heb ik geen ervaring met de plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Voor de geïnteresseerden: hier (of via de XOT auto update) kan het "iRTL 4,5,7&8" kanaal worden gedownload voor XOT. Dit kanaal gebruikt de iPad site als source voor de uitzendingen. Het voordeel is dat er geen DRM op zit. Het nadeel is dat het maar 1 week historie heeft.

Kijk ze!

[ Voor 3% gewijzigd door GroteBozewolf op 05-06-2010 21:42 ]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Warning!, sudo apt-get update + sudo apt-get upgrade is niet verstandig op xbmcbuntu (karmic).

Gelukkig hoefde bij mij alleen de nvidiadriver overnieuw maar er had veel meer down kunnen gaan.

@Poeier:
You are way ahead. Ik snap dit niet:
2. Het naar scripts toebladeren is veranderd, dit moeten de skinners aanpassen.
Skin.SetFile(TVlLogoScript_Path,Script).... werkt niet meer....zoals je bemerkt
Skin.SetFile(TVLogoScript_Path,.py) ....werkt wel zou een oplossing zijn tussentijds.
Skin.SetAddon(setting_title,addon_extention_point)... hier gaan we naar toe in nieuwe stable build
Waar kan ik dat neerzetten? Ik ben geen skinner, misschien kan je dat in babytaal zeggen?

Ik gebruik overigens XBMC 9.11 R26018. 't Is alweer een oude compile zie ik, van 24 december 2009. Maar nog maar even niet SVN'en... Eerst het systeem volledig leren kennen en een backup usb-stick vinden/aanschaffen (waarom zijn die dingen ook zo klein? moet er wel 3 of 4 'ergens' in huis hebben liggen, maar kom er geen tegen...)

edit:
Ik kwam nog dit tegen in het kader van automagisch series plukken.
http://code.google.com/p/bierdopje-subtitles-xbmc/

[ Voor 5% gewijzigd door Mar2zz op 06-06-2010 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In r26018 zou Skin.SetFile(TVlLogoScript_Path,Script) nog gewoon moeten werken.
Welke skin gebruik je en welk script wil je toevoegen in skinsettings, kijk ik effe met je mee ;)

bierdopje-subtitles is niet voor series te plukken maar subtitles voor series.
Zag trouwens dat het voortaan zit verwerkt in xbmc subtitles.
Afbeeldingslocatie: http://img130.imageshack.us/img130/6236/screenshot018z.jpg

Wat jij zoekt is SickBeard
http://forum.xbmc.org/sho...63591&highlight=sickbeard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 16:06
Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 11:43:
In r26018 zou Skin.SetFile(TVlLogoScript_Path,Script) nog gewoon moeten werken.
Welke skin gebruik je en welk script wil je toevoegen in skinsettings, kijk ik effe met je mee ;)

bierdopje-subtitles is niet voor series te plukken maar subtitles voor series.
Zag trouwens dat het voortaan zit verwerkt in xbmc subtitles.
[afbeelding]
...
Goed opgemerkt, ik had het nog nergens gemeld :)
Het klopt: het "bierdopje subtitles" script heb ik omgeschreven zodat het kon worden opgenomen in de nieuwe addon "xbmc subtitles". En deze "xbmc subtitles" addon is de opvolger voor het "Opensubtitles OSD" script.

Dat betekent dat als je een XBMC svn versie gebruikt die addons ondersteunt, dat je dan de addon "xbmc subtitles" nodig hebt. Het losse bierdopje script zal ik niet meer bijwerken voor de XBMC addons versies.

De laatste versie van de subtitles addon kan je hier vinden:
http://mirrors.xbmc.org/a...re/script.xbmc.subtitles/

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mooi dat je het hebt toegevoegd aan xbmc subtitles d:)b
Heb bierdopje button all verwijderd in MM Waffa! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik gebruik de confluenceskin voornamelijk (andere voor showoffs). Ik heb hem bij skininstellingen bij weatherscripts, daar moet je dan bladeren om een script uit te zoeken, maar ik vind 'm nergens, maar hij is wel geinstalled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb het script hier ook even in de addons-folder gegooid, maar kan hem ook nergens terugvinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Fire69 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 20:16:
Ik heb het script hier ook even in de addons-folder gegooid, maar kan hem ook nergens terugvinden :)
Addons zijn nog verre weg van compleet. Er veranderd nog dagelijks iets aan de implementatie. In de huidige SVN build bijvoorbeeld werken de plugins niet. Hopelijk fixen ze dat snel.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik heb het script teruggevonden... Beetje dom dit, verborgen bestanden weergeven aanzetten en je kunt in de map ~/.xbmc en daar staat ie natuurlijk...

Alleen, ik heb 'm nu toegevoegd, maar waar draait dat weather script dan? als ik naar Weer ga vanuit het homemenu is er niets veranderd? Ik heb 'm overal enabled, maar ik zie niets veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Heeft iemand moviemeter.nl in Ember mediamanager al aan de praat gekregen.

Ik heb tot nu toe gedaan wat in de volgende link staat:
http://www.embermm.com/projects/embermm/wiki/XML_Scraper

met de files die je hier kunt downloaden.
http://forum.xbmc.org/sho...hp?p=548703&postcount=128

Helaas nog geen succes. Moviemeter staat in Ember, maar doet niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Ik weet niet of er meer mensen mee zijn maar ik kan het zo niet vinden. Ik draai nu de windows DX build 30852 maar heb 1 serie die hij niet meer in de database wil opnemen. Ik heb de serie al een keer opnieuw gescraped met Ember media manager die ik succesvol voor alle series gebruik alleen de Pfaffs doet moeilijk :S

Ook heb ik in xbmc de inhoud al een keer opnieuw toegewezen, maar dit hielp helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:33
Sinds vandaag zijn er weer officiële nightly builds te downloaden van XBMC. Addons zijn te installeren via het Systeem menu. Is het mogelijk XOT-Uzg ook in de XBMC repositories te krijgen? :9

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Zodra de addons sectie goed werkt zal ik mijn moviemeter scraper weer eens updaten. Had hem al gecommit als addon en zit er ook in maar of hij werkt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mar2zz schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:15:
Ik heb het script teruggevonden... Beetje dom dit, verborgen bestanden weergeven aanzetten en je kunt in de map ~/.xbmc en daar staat ie natuurlijk...

Alleen, ik heb 'm nu toegevoegd, maar waar draait dat weather script dan? als ik naar Weer ga vanuit het homemenu is er niets veranderd? Ik heb 'm overal enabled, maar ik zie niets veranderen...
Klopt dit werkt ook niet. :P
Is begonnen als een mod ;)
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=66261

Heb deze een keer toegevoegd en toen werkte het. :Y
Echter lijkt wel of jezz-x de mod nooit heeft toegepast.

Let op je build moet wel min r26394 of hoger zijn.

Had toevallig nog de mod en net nog eens getest, werkt nog steeds alleen 36 hours werkt niet...en wat align problemen maar dat komt door build na 27500 is er namelijk wat veranderd (wat skinners moeten aanpassen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
SoulWar1 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:31:
Sinds vandaag zijn er weer officiële nightly builds te downloaden van XBMC. Addons zijn te installeren via het Systeem menu. Is het mogelijk XOT-Uzg ook in de XBMC repositories te krijgen? :9
Ik zal het eens gaan bekijken, maar ik beloof niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Ik heb afgelopen weekend een nieuwe htpc gebouwd met Fedora12 en XBMC er op. Alles werkt aardig nadat ik de nieuwste catalyst drivers heb geinstalleerd (ATI 4200). Echter ik krijg alleen kleurenbeeld bij video als ik de render output op software zet. De shader opties of auto detect geven groengrijs/geelgrijs beeld.

De software optie belast de CPU aanzienlijk voorzover ik weet dus dat is niet ideaal. Enig idee hoe dit op te lossen is? Ik heb wel e.e.a. gelezen over shaders2.0 die je nodig hebt maar volgens mij is dat bij de nieuwe ATI drivers wel ondersteund?

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 15:43
Toen ik de viewtype van Showmix naar de cover-view zette (bij films) liep ie vast, en elke keer als ik nu films in wil crasht ie weer. Hoe kan ik deze instelling weer op default krijgen? Ik heb guisettings.xml en de skinmap al verwijderd (skinmap uiteraard weer opnieuw neergezet), maar het werkt nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Arfman

Drome!

Gisteravond de nieuwste nightly geinstalleerd met de Subtitle addon, alleen wil hij niks downloaden van Bierdopje. Hij vindt de serie wel, maar als ik dan een subtitle kies, gebeurt er niks. Druk ik daarna op Escape, komt er rechtsonderin te staan "Script failed: script.xbmc.subtitle". Iemand een idee?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
Ik draa momenteel nog op Camelot (9.11) en dit script lijkt daarmee niet 100% te werken. iemand enig idee of hiervoor nog extra configuratie nodig is of hebben de gemist-websites weer iets veranderd waardoor het script niet goed functioneert?
Ik kan b.v. van RTL geen uitzendingen bekijken, terwijl de namen van de afleveringen wel opgehaald kunnen worden.

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Arfman schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 08:00:
Gisteravond de nieuwste nightly geinstalleerd met de Subtitle addon, alleen wil hij niks downloaden van Bierdopje. Hij vindt de serie wel, maar als ik dan een subtitle kies, gebeurt er niks. Druk ik daarna op Escape, komt er rechtsonderin te staan "Script failed: script.xbmc.subtitle". Iemand een idee?
  • Welk OS gebruik je?
  • Kan je de fout reproduceren?
    Zo ja, zou je dan:
    • in de addon de debug logging kunnen aanzetten
    • de xbmc log kunnen plaatsen in pastebin.com
    • de link naar je pastebin hier plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Mr_Blobby schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 10:30:
[...]
  • Welk OS gebruik je?
  • Kan je de fout reproduceren?
    Zo ja, zou je dan:
    • in de addon de debug logging kunnen aanzetten
    • de xbmc log kunnen plaatsen in pastebin.com
    • de link naar je pastebin hier plaatsen?
Windows 7. Ik ga vanavond deze stappen ondernemen, i'll get back to you ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is om nu.tv te streamen in xbmc? Ik zou graag naast TV Shows en Movies op het hoofdscherm een iten News hebben en als je daar dan op klikt, dat hij dan nu.tv afspeelt. Is daar een script voor? Kan dit in XOT-uzg? Ik heb het geprobeerd te googlen, maar heb er niets over gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als het een stream is kun je die gewoon zonder script toevoegen aan hoofd menu of submenu.

Welke skin gebruik je en heb je een stream url van nu.nl ?
Ik kan je dan wel helpen om een button te maken in homescreen ;)

Btw er is een plugin (wat geen plugin is) met allemaal streams van ned tv zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
marko77 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:19:
Ik heb afgelopen weekend een nieuwe htpc gebouwd met Fedora12 en XBMC er op. Alles werkt aardig nadat ik de nieuwste catalyst drivers heb geinstalleerd (ATI 4200). Echter ik krijg alleen kleurenbeeld bij video als ik de render output op software zet. De shader opties of auto detect geven groengrijs/geelgrijs beeld.

De software optie belast de CPU aanzienlijk voorzover ik weet dus dat is niet ideaal. Enig idee hoe dit op te lossen is? Ik heb wel e.e.a. gelezen over shaders2.0 die je nodig hebt maar volgens mij is dat bij de nieuwe ATI drivers wel ondersteund?
De arb shaders moeten wel werken op ati.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 21:52

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik zie alleen maar rode kruizen bij de ppa

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 13:14:
Als het een stream is kun je die gewoon zonder script toevoegen aan hoofd menu of submenu.

Welke skin gebruik je en heb je een stream url van nu.nl ?
Ik kan je dan wel helpen om een button te maken in homescreen ;)

Btw er is een plugin (wat geen plugin is) met allemaal streams van ned tv zenders.
De stream kan ik niet vinden. Het zou denk ik ergens op http://nu.tv te vinden moeten zijn, maar geen idee hoe ik dat kan vinden...
Ik gebruik Confluence op XBMC. Een button op de homescreen zou heel fijn zijn tzt, maar ik denk dat het handig is om eerst die stream werkend te krijgen. Overigens wordt nu.tv tegenwoordig ook op stations enzo getoont voor het snelle nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Plaats het url van wat je wilt streamen in een text bestand sla deze op als nuTv.strm
Voeg het toe als source en via files kun je die gewoon afspelen.

Zal even kijken naar stream van nu tv en gelijk even een button voor je maken ;)

Edit:
Nu tv maakt gebruik van adobe flash player....gaat niet lukken. }:|

Heb effe gezocht NL TV "(plugin)" kun/kon je dowloaden via navi-x maar....
Maak het je makkelijk :)
http://www.mediafire.com/?imzfbwjmmdz

Download en VOEG HET TOE ALS VIDEO SOURCE(dus niet als plugin) in xbmc.
Volgens mij is dit de laatse versie en word het niet meer geupdate (zie text bestanden)
Kijk wat er werkt en je bevalt.

Kunt btw NL TV ook toevoegen aan je favorieten, mischien is die extra home button dan niet nodig.

24 uur laatste journaal werkt iig mischien is dat wat voor de extra home button.
Kijk maar ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Ik ben er wel mee bezig om een XBMC repository te gaan hosten zodat updaten makkelijk is. Echter:
  • De addon ontwikkeling is nog lang niet af
  • Documentatie over de addons is zeer schaars (ontbreekt) en ik heb tot nu toe alles uit incomplete XSD's en via eigen debug sessies op een zelf gecompileerde XBMC.exe moeten testen
  • Ik heb het thuis zeer druk (net papa geworden) en wil de tijd die ik heb goed besteden. Zodra er dus 100% duidelijkheid is over hoe de addons gaan werken, reken er dan maar op dat XOT gaat ondersteunen. Maar ik ga niet de boel omschrijven om het een week later weer opnieuw te kunnen doen.
  • Ik kan wel voor de geïnteresseerden een addon.xml en een handleiding maken zodat je XOT onder de meest recente builds kan blijven gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door GroteBozewolf op 08-06-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
bobo1on1 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:58:
[...]

De arb shaders moeten wel werken op ati.
idd! Heb het even veranderd en nu zij n de video's in kleur :)

Ander raar euvel dat ik nu tegenkom is dat ik met afspelen van bepaalde streams bij het stoppen een complete vastloper krijg (xmbc hangt en X ook). Even verder zoeken naar een oplossing dan maar :P

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Tot nu toe bevalt de nightly van 7 juni uitermate goed. Niet alleen herkent de scraper meer films dan de oude (versie uit maart dacht ik), ook crasht XBMC niet meer als je "Stop scanning" doet en is het heerlijk simpel om addons te installeren (zoals Subtitle, die het overigens nog niet doet maar ik post wel een debuglog hier tzt). Ook een film die problemen gaf met DXVA playback in de versie van maart (de eerste eigenlijk), werkt met de juni versie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Kan er iemand met de Confluence skin zeggen of dat RecentlyAdded.py script werkt met recentere revisies? Ik heb revisie 30874 momenteel buiten dat ene script lijkt alles perfect te werken. Ik krijg geen foutmeldingen, het venstertje waar normaal thumbs en namen van episodes/films in komen wordt niet gevuld.

RecentlyAdded.py heb ik hier vandaan gehaald.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik draai 30362, geen idee of er sinds dan wederom veranderingen gebeurd zijn.
Script had ik van sshcs.com, maar daar werkt de download momenteel niet.

Iig, de folder-naam is bij mij script.xbmc.recentlyadded.
Het script zelf mag niet recentyadded.py heten, het moet default.py zijn.

Ik heb zelf ook wat moeten aanpassen om het te laten werken, maar ik weet niet juist meer wat.
Iig, hier kan je mijn versie vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Arfman schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 08:00:
Vanavond even geprobeerd met een paar Voyager afleveringen: als ik even wacht (10 seconden ofzo), op Escape druk, dan krijg ik de foutmelding. Browse ik dan echter naar subtitles, dan staat hij er wel en werkt het ook gewoon. Het lijkt dus iets cosmetisch. Als ik meer tijd heb (moet zo weer aan het werk) ga ik debuggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Arfman schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 21:33:
[...]

Vanavond even geprobeerd met een paar Voyager afleveringen: als ik even wacht (10 seconden ofzo), op Escape druk, dan krijg ik de foutmelding. Browse ik dan echter naar subtitles, dan staat hij er wel en werkt het ook gewoon. Het lijkt dus iets cosmetisch. Als ik meer tijd heb (moet zo weer aan het werk) ga ik debuggen.
Om het script te debuggen moet je de algemene debug modus aanzetten via:
system -> settings -> system -> debugging -> enable debug logging.
Het script heeft dus geen eigen debug optie, maar maakt gebruik van de algemene XBMC debug modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Borromini schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 19:40:
Kan er iemand met de Confluence skin zeggen of dat RecentlyAdded.py script werkt met recentere revisies? Ik heb revisie 30874 momenteel buiten dat ene script lijkt alles perfect te werken. Ik krijg geen foutmeldingen, het venstertje waar normaal thumbs en namen van episodes/films in komen wordt niet gevuld.

RecentlyAdded.py heb ik hier vandaan gehaald.
In r30898 de (officiele nightly) heeft jezz-x de meest recente toegevoegd aan zijn skin. :)

Hij gebruikt nog steeds de script folder in zijn skin
<onfocus>XBMC.RunScript(special://skin/scripts/RecentlyAdded.py,limit=4)</onfocus>

Als je dus het script will updaten moet je het dus daar plaatsen.
Dit word zeer waarschijnlijk aangepast en direct vanuit addons folder geladen zodat het script altij up to date is ;)

http://mirrors.xbmc.org/addons/dharma-pre/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Fire69 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 20:31:
Ik draai 30362, geen idee of er sinds dan wederom veranderingen gebeurd zijn.
Script had ik van sshcs.com, maar daar werkt de download momenteel niet.

Iig, de folder-naam is bij mij script.xbmc.recentlyadded.
Het script zelf mag niet recentyadded.py heten, het moet default.py zijn.

Ik heb zelf ook wat moeten aanpassen om het te laten werken, maar ik weet niet juist meer wat.
Script heet hier ook default.py, map heeft script.recentlyadded. Ik ga jouw versie even proberen, bedankt :).

Dit is een vergelijking qua bestandstypes:

code:
1
2
3
4
5
6
7
[stijn@hermes xbmc-svn]$ file script.*/*
script.recentlyadded/addon.xml:            XML  document text
script.recentlyadded/default.py:           ASCII Java program text, with very long lines
script.recentlyadded/icon.png:             PNG image data, 256 x 256, 8-bit/color RGBA, non-interlaced
script.xbmc.recentlyadded/default.py:      ASCII Java program text, with very long lines
script.xbmc.recentlyadded/description.xml: XML  document text
script.xbmc.recentlyadded/icon.png:        PNG image data, 250 x 195, 8-bit/color RGBA, non-interlaced

Vreemd genoeg beschouwt file beide Pythonscripts als Java... Wanneer ik beide scripts met een editor open zijn het duidelijk Python scripts. Erg bizar :/

[ Voor 34% gewijzigd door Borromini op 09-06-2010 22:47 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Fire69 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 20:31:
Het jouwe lijkt hier zelfs niet te laden in de lijst van add-ons (ik heb geen idee waarom). Ik heb de XML-bestanden van beide bronnen (de jouwe en die van Google Code) es gecheckt en de jouwe is 1.0.3 en de andere is 1.0.4.

@ Poeier: bedankt, dan ga ik dat even checken en ineens die SVN-versie even compileren :).

Ik heb nog niet uitgevist hoe die add-ons te updaten zijn, al meende ik begrepen te hebben dat dat voorlopig nog niet mogelijk was vanuit een Xbmc-installatie.

Edit: na deze thread te hebben gevonden op de forums werkt het als een zonnetje, ik heb de code in Home.xml en Startup.xml vervangen en ik hoefde niet eens Xbmc te herstarten O+.

* Borromini gaat nu ijverig 30898 compileren

[ Voor 15% gewijzigd door Borromini op 09-06-2010 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je goed begrepen update functie werkt nog niet :)

Daarom staat dat recently added script nog steeds in de confluence/scripts/RecentlyAdded.py

En wat fire69 zegt klopt niet :+ moet niet default.py zijn

<onfocus>XBMC.RunScript(special://skin/scripts/RecentlyAdded.py,limit=4)</onfocus>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

code:
1
XBMC.RunScript(script.recentlyadded,limit=4)
werkt hier netjes. En daarmee kan ik ook het script in de addons dir houden :).

[ Voor 28% gewijzigd door Borromini op 10-06-2010 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 23:48:
Heb je goed begrepen update functie werkt nog niet :)

Daarom staat dat recently added script nog steeds in de confluence/scripts/RecentlyAdded.py

En wat fire69 zegt klopt niet :+ moet niet default.py zijn

Damned, nu je het zegt... ik wist dat ik iets aan dat script had moeten prutsen om het te doen werken, maar wist niet juist meer wat. :$

Ik heb het uit de add-ons naar /Confluence/scripts gekopieerd en van default.py naar recentlyadded.py hernoemd. Zo zat het in elkaar!

Sorry voor de foute info! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:42
Is het mogelijk om Youtube videos die dat ondersteunen in HD (720p/1080p) te bekijken in XBMC (Ubuntu)? Ik gebruik nu xbmc-youtube 3.4c, maar of die ondersteunt geen HD of ik heb de juiste knop nog niet ontdekt. Youtube SD ziet er fullscreen/ in xbmc in elk geval niet denderend uit op een 1080p scherm en dat is jammer als er eigenlijk wel een betere versie beschikbaar is.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Laatst online: 17-09 00:15

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Dat is wel een goeie idd. Of dat je de SD filmpjes gewoon in klein formaat kan kijken. bij mij worden ze met YT3.4c altijd fullscreen weergegeven en op 1080p op massive scherm is t bijna onkijkbaar (leuk woord :9).

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 12:56
ik heb op mijn mediacenter met win 7 de Nightly build van maart 2010 (laatste versie) draaien. Alles werkt naar behoren.

Ik heb maar 1 vraag: ik heb een heleboel homevideos in het .mpg formaat. Op mijn pc heb ik hier netjes geluid bij, maar op mijn mediacenter niet. Het filmpje speelt wel netjes af, maar dus zonder geluid.

Iemand een idee hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
Inderdaad Youtube liefst standaard op HD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 17-09 08:24
anconakip schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:21:
Iemand een idee hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen?
Need more info :P

Maar serieus.. zoek uit wat voor audio er in die mpeg container zit. Wellicht dat je dan mensen tegen komt met het zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
xbmc-youtube 3.4c gebruikt een hele lage resolutie en is niet te veranderen Script heeft geen script settings.

YouTube in Navi-x gebruikt een hogere resolutie en je kunt er meer mee (druk maar eens op context menu als je in navi-x/youtube zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Is er iemand met een Broadcom Crystal HD kaartje en een recente SVN build? Ik heb gisteren gemerkt dat ik met revisie 30874 een stapel framedrops krijg, buffer vult zich nooit volledig, etc.

Ik draaide git-versies van (lib)crystalhd, maar ik heb die ondertussen allemaal vervangen door de stabiele 1.0.3-versie, en Xbmc ook gehercompileerd, maar geen vooruitgang. Gisterenavond nog 30138 gecompileerd, die heb ik daarnet geprobeerd maar die wil niet eens afspelen (ffmpeg/libavcodec fout).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 12:53:
xbmc-youtube 3.4c gebruikt een hele lage resolutie en is niet te veranderen Script heeft geen script settings.

YouTube in Navi-x gebruikt een hogere resolutie en je kunt er meer mee (druk maar eens op context menu als je in navi-x/youtube zit).
480x270 is het hoogste dat ik uit Navi-x krijg. In de plugin settings heb ik gekozen voor quicktime high-definition, maar alle opties daar resulteren in 480x270 playback. De apple movie trailers plugin uit Navi-x laat overigens wel keurig 1080p content zien.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ondertussen is de libavcodecfout opgelost, maar de dropped frames blijven. Ik heb net 28744 erop gegooid, databasebackup teruggezet, en die versie speelt 1080p h.264 feilloos af (enige framedrops zijn er aan het begin wanneer de film geladen wordt en wanneer ik het OSD oproep).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
We weten nu dat de PVR functionaliteit niet opgenomen gaat worden in de komende release.
Maar is er wel al een beeld van wanneer dat wel het geval is.
De eerst volgende release staat gepland op 31-12-2012
Dat is me nog wel een tijdje wachten namelijk :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Die datum zal wel nog aangepast worden, normaal voorzien ze elke 6 maand een nieuwe stabiele release. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 18:24
GroteBozewolf schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:28:
[...]

Ik ben er wel mee bezig om een XBMC repository te gaan hosten zodat updaten makkelijk is. Echter:
  • De addon ontwikkeling is nog lang niet af
  • Documentatie over de addons is zeer schaars (ontbreekt) en ik heb tot nu toe alles uit incomplete XSD's en via eigen debug sessies op een zelf gecompileerde XBMC.exe moeten testen
  • Ik heb het thuis zeer druk (net papa geworden) en wil de tijd die ik heb goed besteden. Zodra er dus 100% duidelijkheid is over hoe de addons gaan werken, reken er dan maar op dat XOT gaat ondersteunen. Maar ik ga niet de boel omschrijven om het een week later weer opnieuw te kunnen doen.
  • Ik kan wel voor de geïnteresseerden een addon.xml en een handleiding maken zodat je XOT onder de meest recente builds kan blijven gebruiken.
Het Team heeft verklaart dat ze pas met documentatie komen als helemaal duidelijk is hoe het Addon stuk eruit komt te zien. Na de merge ging het niet goed en hebben ze een hoop veranderd. Het kost een hoop geduld maar misschien kan je beter wachten totdat Addons zover is dat ze gewoon met documentatie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
Victory! Via de Navi-X scripts/plugins kon ik via XBMC-Zone een Youtube plugin installeren welke de Youtube streams als h264 binnenhaalt in plaats van flv. De exacte resolutie kan ik niet achterhalen, maar in elk geval een heel stuk hoger (zo niet 720p) dan de 480x270 van xbmc-youtube. Ik zal vanavond even kijken of ik de exacte naam/versie van deze plugin kan achterhalen.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik ben een nieuwe XMBC gebruikers in windows 7. Hij draait perfect op 1 essienteel ding na.....GEEN BEELD,WEL GELUID! bij het afspelen van video in elke format...
Mijn opstelling is als volgt (want ik denk dat daar het probleem ligt):
PC-->HDMI-->versterker-->Pioneer plasma 50 inch.

Waarschijnlijk is het een instelling, want ik kan en zie alles behalve als ik een filmpje start...

Wie kan mij helpen?

MVG

Rayven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
en wat gebeurd er als je hem rechtstreeks op je tv aansluit heb je dan wel beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas is dat niet mogelijk . ik heb het eerste HD plasma scherm en dus geen HDMI rechtsreeks. Ik gebruik mijn versterker dan ook als upscaler en schakelkast.ik weet het is omslachtig , maar ik heb dit scherm gekregen en hij werkt nog prima in deze opstelling met alle componenten die ik heb.

DREAMBOX 800HD
PC windows 7 met xmbc werkend(alleen geen beeld bij films)
Pioneer DVD

Het is alleen jammer dat ik geen beeld heb bij films afspelen. Wel geluid ...
Ik heb een lampje met HDMI actief op mijn verterker en die gaat knipperen als ik een film start. vervolgens blijft ie branden(hoort zo) en dan hoor ik alles maar geen beeld...
Misschien gaat het fout bij het omzetten naar volledig scherm? want mijn eigen home videos speelt ie wel af...

Ik denk dat het moeilijk wordt te achterhalen waar het in de fout gaat, omdat ik een aparte opstelling heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Als ik je dus goed begrijp heeft je plasma scherm geen HDMI. en je versterker wel. Je hebt je versterker via HDMI aan je mediacenter gekoppeld om hem daarna via een andere aansluiting door te lussen naar je tv?

Als ik het zo hoor zou het toch een instelling op je versterker moeten zijn lijkt me..

[ Voor 17% gewijzigd door TWFpa2Vs op 15-06-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, en het werkt prima met alles en heb zelfs alle tv kanalen op 720P!!

Als het aan mijn versterker ligt, waarom geeft hij dan wel beeld als ik hem via Media player classic afspeel? Ik denk dat de XMBC hem omzet en dat het daar niet goed gaat...tussen scaling of refreshrate naar mijn versterker. Als ik de film stop zet krijg ik gewoon weer mijn menu van XMBC op het scherm ..dus alleen bij het afspelen/opstarten van de film wordt het beeld zwart.

Ik zou graag XMBC willen gebruiken omdat ik ook een afstandsbediening heb die perfect werkt met XMBC. Met muziek fotos en volume...perfecto !! Maar als het bij de films niet werkt en ik daardoor steeds moet terugschakelen naar mijn windowsomgeving en weer een draadloos toetsenbord moet pakken, dan is dat te omslachtig voor mij en mijn vrouw....

Bedankt voor je snelle reactie maar dit gaat me te veel moeite kosten...ik laat het maar rusten.

Thanx..

Rayven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Als mediaplayer classic wel draait moet het inderdaad een instelling zijn in xbmc.

Het zou kunnen zijn dan XBMC een output probeert te sturen die niet ondersteund word door jou TV.
Je kunt ook even kijken of je in het systemsettings van xmbc of het verschil maakt of je full-screen draait of windowed.

Ook zou je nog even kunnen stoeien met de videosettings

Kun je aangeven welke versie je van XBMC gebruikt is dit camelot 9.11 of een nightly build?

Ik zie op de site van XBMC dat misschien je Direct-x te oud is.. deze al geupdate?

[ Voor 43% gewijzigd door TWFpa2Vs op 15-06-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Inderdaad, collega van mij had exact hetzelfde probleem. Alles draaide perfect... behalve het beeld. :P

Gewoon vanop de MS-site die DX-installer gehaald, laten updaten en tadaaaa... beeld!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik ook altijd de dx-installer versie.
Deze kijkt ook gelijk of je direct-x nog up to date is.
Zoniet dan wordt die ook gelijk geupdate.

En toevallig met het installeren van r31065 was er ook een direct-x update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dachten wij ook, maar toch heeft hij via MS de installer voor DirectX moeten draaien, daarna had hij pas beeld. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm vreemd, hier geen last van gehad maar heb ook geen hdmi op mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
d3vlin schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:45:
Victory! Via de Navi-X scripts/plugins kon ik via XBMC-Zone een Youtube plugin installeren welke de Youtube streams als h264 binnenhaalt in plaats van flv. De exacte resolutie kan ik niet achterhalen, maar in elk geval een heel stuk hoger (zo niet 720p) dan de 480x270 van xbmc-youtube. Ik zal vanavond even kijken of ik de exacte naam/versie van deze plugin kan achterhalen.
Youtube 1.7.3 by nuka1195
http://xbmc-addons.google...nk/plugins/video/YouTube/

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 15:52
ik wil dit met jullie delen(misschien was het al eens naar voren gekomen):
http://code.google.com/p/android-xbmcremote/

voor iedereen die android toestel heeft, is dit zeker aan te raden! xbmc remote voor android. werkt perfect. als je in de market zoekt, zal je een andere vinden, exact zelfde naam, maar bevat veel minder functionaliteit! kent iemand de maker zodat hij deze ook toevoegt(of de huidige vervangt) op de market?

laat weten wie het wat vind :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Voor de geintereseerden met een heel recente XBMC build heb ik en stukje Addon info op de website gezet: Install XOT-Uzg.v3 as an Addon.

Mochten er problemen zijn dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
zijn er hier meer mensen die sinds de laatste paar builds in windows DTS over HDMI kunnen sturen? in het verleden is me dit nooit gelukt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Laatst online: 17-09 09:11

dlmh

Lo-Fi

TWFpa2Vs schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:36:
zijn er hier meer mensen die sinds de laatste paar builds in windows DTS over HDMI kunnen sturen? in het verleden is me dit nooit gelukt..
Dat is volgens mij nog nooit een probleem geweest?!

Betere vraag is of iemand al HD Audio (DTS-HD/TrueHD) op een Clarkdale CPU heeft weten over te sturen naar een receiver!? (met XBMC DSPlayer)

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
SerialThrillaZ schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:05:
[...]

Dat is volgens mij nog nooit een probleem geweest?!

Betere vraag is of iemand al HD Audio (DTS-HD/TrueHD) op een Clarkdale CPU heeft weten over te sturen naar een receiver!? (met XBMC DSPlayer)
Ik heb dit eerst nooit voor elkaar gekregen.. maar de laatste keer dat ik het geprobeerd had is dan ook wel +/- 6 maanden terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

TWFpa2Vs schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:09:
[...]

Ik heb dit eerst nooit voor elkaar gekregen.. maar de laatste keer dat ik het geprobeerd had is dan ook wel +/- 6 maanden terug..
Heb altijd DTS/Dolby over HDMI gehad sinds ik m'n Onkyo receiver heb, en dat is alweer 2 jaar geleden...

[ Voor 0% gewijzigd door dlmh op 17-06-2010 15:42 . Reden: oooooooo ]

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sipaan schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:18:
ik wil dit met jullie delen(misschien was het al eens naar voren gekomen):
http://code.google.com/p/android-xbmcremote/

voor iedereen die android toestel heeft, is dit zeker aan te raden! xbmc remote voor android. werkt perfect. als je in de market zoekt, zal je een andere vinden, exact zelfde naam, maar bevat veel minder functionaliteit! kent iemand de maker zodat hij deze ook toevoegt(of de huidige vervangt) op de market?

laat weten wie het wat vind :9
topfs2 is begonnen Freezy en the_alien zijn later erbij gekomen
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=55346

Nu is er een Android XBMC Remote Developer Forum
http://forum.xbmc.org/forumdisplay.php?f=129

Het is nog niet op de market omdat ze nog geen officiele naam hebben. :+
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=72263&page=7

Maar de hoofdrede is dat ze het perfect moet zijn voor ze het op market plaatsen.
Dit is het al !! zou je zeggen...... maar.

topfs2 is ook een xbmc developer en werkt aan JSON-RPC
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=68263

Heb het niet gevolgd maar volgensmij is json al toegevoegd aan xbmc en android remote maakt er gebruik van.
Maar dit allles is nog volop in development. Zie bv de web interface met svn builds.
Start (svn)XBMC en vul het ip adres in van je xbmc systeem in je internet browser
http://ip.xbmc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
GroteBozewolf schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:23:
Voor de geintereseerden met een heel recente XBMC build heb ik en stukje Addon info op de website gezet: Install XOT-Uzg.v3 as an Addon.

Mochten er problemen zijn dan hoor ik het graag.
Ik zie in mijn xbmc map helemaal geen Addon map?

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 15:52
Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 17:44:
[...]

topfs2 is begonnen Freezy en the_alien zijn later erbij gekomen
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=55346

Nu is er een Android XBMC Remote Developer Forum
http://forum.xbmc.org/forumdisplay.php?f=129

Het is nog niet op de market omdat ze nog geen officiele naam hebben. :+
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=72263&page=7

Maar de hoofdrede is dat ze het perfect moet zijn voor ze het op market plaatsen.
Dit is het al !! zou je zeggen...... maar.

topfs2 is ook een xbmc developer en werkt aan JSON-RPC
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=68263

Heb het niet gevolgd maar volgensmij is json al toegevoegd aan xbmc en android remote maakt er gebruik van.
Maar dit allles is nog volop in development. Zie bv de web interface met svn builds.
Start (svn)XBMC en vul het ip adres in van je xbmc systeem in je internet browser
http://ip.xbmc/
heleboel info! _/-\o_ jammer dat ik geen genoeg tijd heb om alles te volgen nu. dus mocht iemand zijn die het wel volgt en leuke nieuws tegen komt, graag delen met ons O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
SerialThrillaZ schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 15:42:
[...]

Heb altijd DTS/Dolby over HDMI gehad sinds ik m'n Onkyo receiver heb, en dat is alweer 2 jaar geleden...
in windows of linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
flopdoc schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 20:18:
[...]

Ik zie in mijn xbmc map helemaal geen Addon map?
Het is een feature die pas sinds een maandje of zo in de builds zitten. Maar persoonlijk denk ik dat het beter is nog even geen builds te gebruiken met addons, omdat er gewoon nog veel moet gebeuren voordat het echt goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
GroteBozewolf schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 09:55:
[...]

Het is een feature die pas sinds een maandje of zo in de builds zitten. Maar persoonlijk denk ik dat het beter is nog even geen builds te gebruiken met addons, omdat er gewoon nog veel moet gebeuren voordat het echt goed werkt.
Aha, ok. Ik had de laatste XBMC voor Windows gedownload van de xbmc site, dacht dat daar dan wel de map addon in zou zitten en ook de laatste SVN installer, wilde het wel uitproberen aangezien de methode als script installeren oplevert dat als ik op een kanaal klik er niets gebeurt. Ik kan beter wachten op een latere build denk ik.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Addon folder is wel aanwezig zie xbmc folder in userdata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Als ik in het hoofdmenu langs videos ga staat er rechts een balk met: laatste films. Hierin staan gekke nummer. Eerst 5 regels leeg en dan 31 tot 35. Hoe krijg ik deze balk weg?

En is er ook een manier om spraak oftewel center kanaal harder te krijgen als je downmixed naar stereo?

[ Voor 67% gewijzigd door REDFISH op 19-06-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Even een noob vraag: ik heb vast ergens een onhandige instelling aangevinkt: als ik een muziekbestand of videobestand afspeel kan ik in de lijst hierarchie niet meer terug? Bv als ik kies Muziek - Pop - Nederlands, kan ik niet meer terug naar Pop, maar kom ik met Escape alleen terug naar Muziek? In de lijstweergave zie ik niet meer boven de ... waar ik op zou moeten klikken om 1 niveau terug te gaan.
Welke instelling moet ik terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dat is een setting onder instellingen > Uiterlijk > bestandslijsten. Toon hoofdmap (of verberg hoofdmap heet die geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Mar2zz schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 09:40:
Dat is een setting onder instellingen > Uiterlijk > bestandslijsten. Toon hoofdmap (of verberg hoofdmap heet die geloof ik.
Ja! Dat is de truc, de logica ontgaat me maar het werkt, bedankt. Ik had zonet weer een ander raar probleem, als ik XBMC opstartte kreeg ik een zwart beeld, in de taakbalk zag ik 2 vensters waarvan 1 zwart, het andere venster kon ik niet openen (Windows 7). Heb XBMC eraf gehaald en herinstallatie gedaan, het werkt nu weer gewoon. Ik moet er nog veel mee spelen voor ik hem betrouwbaar (=echtgenotevriendelijk) kan gebruiken denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Laatst online: 12-09 11:07
Er zijn sinds een paar dagen weer nightlies. Nu kan ik als ik die installeer geen keuze-optie "portable installation" meer vinden en als ik 'm gewoon installeer werkt ie bij mij niet (cApplication::create() failed). Weet iemand of ik een optie kan meegeven aan de installer om te zorgen dat ie 'm als portable installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
flopdoc schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 17:32:
[...]
Ik moet er nog veel mee spelen voor ik hem betrouwbaar (=echtgenotevriendelijk) kan gebruiken denk ik!
Echtgenote-vriendelijk? dan raad ik dedicated xbmc install aan. dus naast windows in plaats van windows, gewoon de xbmclive versie als dualboot installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Laatst online: 12-09 11:07
Stien schreef op maandag 14 juni 2010 @ 12:00:
We weten nu dat de PVR functionaliteit niet opgenomen gaat worden in de komende release.
Maar is er wel al een beeld van wanneer dat wel het geval is.
De eerst volgende release staat gepland op 31-12-2012
Dat is me nog wel een tijdje wachten namelijk :-(
Hoe weet je dat? Volgens mij zit de PVR branch al in de core trunk. Alleen is die nog geenzins stabiel, waardoor er binnenkort nog een poging wordt gedaan om de PVR branch in de hoofdtrunk te brengen. Die wetenschap doet mij vermoeden dat de PVR functionaliteit wel degelijk in de komende release, whenever that may be, komt.

Edit: Mijn info komt uit deze thread. Ergens op pagina 64 en later.

Edit 2: Er was een cijfer weggevallen in de link. Link klopt nu wel.

[ Voor 12% gewijzigd door martdj op 20-06-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De thread waarnaar je linkt bevat welgeteld 2 posts en is uit 2004 :?.

[ Voor 4% gewijzigd door Borromini op 20-06-2010 13:40 . Reden: Gefikst :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:32

Snuffel

Vroem!

Is het mogelijk om Philips amBX aan te sluiten op de XBOX en i.c.m. XBMC aan te sturen?
Of is er alleen ondersteuning voor de Windows/Linux versies van XBMC?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mar2zz schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 09:40:
Bij mij staat die setting uit, gewoon omdat ik dat hoofdmap-icoon lelijk vind staan in de lijst. :P
Je kan ook gewoon Backspace drukken om een niveau hoger te gaan namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Beiden... in Windows moet je wel onder de eigenschappen van je HDMI geluidskaart aanvinken dat deze DD/DTS ondersteunt, maar heb er nooit problemen mee gehad onder Windows. Onder Linux was het ook geen probleem als je als output de custom 'hdmi' zet.

Pagina: 1 ... 19 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.