Mijn XBMC (onder Vista) blijft gewoon full screen als de pc uit standby komt.
Ik draai wel in een fullscreen window ipv echt fullscreen.
Ik draai wel in een fullscreen window ipv echt fullscreen.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 10% gewijzigd door Robbio85 op 03-06-2010 16:52 ]
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2010 21:17 ]
Ik weet niet meer exact wat ik gedaan heb, maar ik dacht niets bijzonders. Stock full desktop installatie met de ab driver voor 10.04 op de Asrock website.Mar2zz schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 20:01:
[...]
lucid heeft een te hoge kernel waardoor irexec niet start, het wachten is op een nieuwe lircversie, het ligt dus niet aan de driver van asrock maar aan lirc. Kun je me daarom vertellen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen? Ik gebruikte overigens geen full lucid, basic (no gui) server install met openssh acces en xbmc package, nieuwste nvidiadrivers en alsa. Volledig werkende xbmc met sabnzbd, transmission en wat andere beheergoodies op een usb-stickje. In karmic overigens compleet werkende remote inclusief suspend en wake vanaf de ab.
...
[ Voor 9% gewijzigd door Mar2zz op 05-06-2010 09:06 ]
[ Voor 3% gewijzigd door GroteBozewolf op 05-06-2010 21:42 ]
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Waar kan ik dat neerzetten? Ik ben geen skinner, misschien kan je dat in babytaal zeggen?2. Het naar scripts toebladeren is veranderd, dit moeten de skinners aanpassen.
Skin.SetFile(TVlLogoScript_Path,Script).... werkt niet meer....zoals je bemerkt
Skin.SetFile(TVLogoScript_Path,.py) ....werkt wel zou een oplossing zijn tussentijds.
Skin.SetAddon(setting_title,addon_extention_point)... hier gaan we naar toe in nieuwe stable build
[ Voor 5% gewijzigd door Mar2zz op 06-06-2010 08:08 ]
Goed opgemerkt, ik had het nog nergens gemeldVerwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 11:43:
In r26018 zou Skin.SetFile(TVlLogoScript_Path,Script) nog gewoon moeten werken.
Welke skin gebruik je en welk script wil je toevoegen in skinsettings, kijk ik effe met je mee
bierdopje-subtitles is niet voor series te plukken maar subtitles voor series.
Zag trouwens dat het voortaan zit verwerkt in xbmc subtitles.
[afbeelding]
...
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Addons zijn nog verre weg van compleet. Er veranderd nog dagelijks iets aan de implementatie. In de huidige SVN build bijvoorbeeld werken de plugins niet. Hopelijk fixen ze dat snel.Fire69 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 20:16:
Ik heb het script hier ook even in de addons-folder gegooid, maar kan hem ook nergens terugvinden
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Know Thyself
Klopt dit werkt ook niet.Mar2zz schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:15:
Ik heb het script teruggevonden... Beetje dom dit, verborgen bestanden weergeven aanzetten en je kunt in de map ~/.xbmc en daar staat ie natuurlijk...
Alleen, ik heb 'm nu toegevoegd, maar waar draait dat weather script dan? als ik naar Weer ga vanuit het homemenu is er niets veranderd? Ik heb 'm overal enabled, maar ik zie niets veranderen...
Ik zal het eens gaan bekijken, maar ik beloof niks.SoulWar1 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:31:
Sinds vandaag zijn er weer officiële nightly builds te downloaden van XBMC. Addons zijn te installeren via het Systeem menu. Is het mogelijk XOT-Uzg ook in de XBMC repositories te krijgen?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik draa momenteel nog op Camelot (9.11) en dit script lijkt daarmee niet 100% te werken. iemand enig idee of hiervoor nog extra configuratie nodig is of hebben de gemist-websites weer iets veranderd waardoor het script niet goed functioneert?SoulWar1 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:31:
Sinds vandaag zijn er weer officiële nightly builds te downloaden van XBMC. Addons zijn te installeren via het Systeem menu. Is het mogelijk XOT-Uzg ook in de XBMC repositories te krijgen?
Arfman schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 08:00:
Gisteravond de nieuwste nightly geinstalleerd met de Subtitle addon, alleen wil hij niks downloaden van Bierdopje. Hij vindt de serie wel, maar als ik dan een subtitle kies, gebeurt er niks. Druk ik daarna op Escape, komt er rechtsonderin te staan "Script failed: script.xbmc.subtitle". Iemand een idee?
Windows 7. Ik ga vanavond deze stappen ondernemen, i'll get back to youMr_Blobby schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 10:30:
[...]
- Welk OS gebruik je?
- Kan je de fout reproduceren?
Zo ja, zou je dan:
- in de addon de debug logging kunnen aanzetten
- de xbmc log kunnen plaatsen in pastebin.com
- de link naar je pastebin hier plaatsen?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
De arb shaders moeten wel werken op ati.marko77 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:19:
Ik heb afgelopen weekend een nieuwe htpc gebouwd met Fedora12 en XBMC er op. Alles werkt aardig nadat ik de nieuwste catalyst drivers heb geinstalleerd (ATI 4200). Echter ik krijg alleen kleurenbeeld bij video als ik de render output op software zet. De shader opties of auto detect geven groengrijs/geelgrijs beeld.
De software optie belast de CPU aanzienlijk voorzover ik weet dus dat is niet ideaal. Enig idee hoe dit op te lossen is? Ik heb wel e.e.a. gelezen over shaders2.0 die je nodig hebt maar volgens mij is dat bij de nieuwe ATI drivers wel ondersteund?
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Ik zie alleen maar rode kruizen bij de ppaSoulWar1 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:31:
http://www.xbmcfreak.nl/
De stream kan ik niet vinden. Het zou denk ik ergens op http://nu.tv te vinden moeten zijn, maar geen idee hoe ik dat kan vinden...Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 13:14:
Als het een stream is kun je die gewoon zonder script toevoegen aan hoofd menu of submenu.
Welke skin gebruik je en heb je een stream url van nu.nl ?
Ik kan je dan wel helpen om een button te maken in homescreen
Btw er is een plugin (wat geen plugin is) met allemaal streams van ned tv zenders.
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 18:27 ]
Ik ben er wel mee bezig om een XBMC repository te gaan hosten zodat updaten makkelijk is. Echter:SoulWar1 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:31:
[ Voor 4% gewijzigd door GroteBozewolf op 08-06-2010 22:29 ]
idd! Heb het even veranderd en nu zij n de video's in kleur
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Vanavond even geprobeerd met een paar Voyager afleveringen: als ik even wacht (10 seconden ofzo), op Escape druk, dan krijg ik de foutmelding. Browse ik dan echter naar subtitles, dan staat hij er wel en werkt het ook gewoon. Het lijkt dus iets cosmetisch. Als ik meer tijd heb (moet zo weer aan het werk) ga ik debuggen.Arfman schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 08:00:
Gisteravond de nieuwste nightly geinstalleerd met de Subtitle addon, alleen wil hij niks downloaden van Bierdopje. Hij vindt de serie wel, maar als ik dan een subtitle kies, gebeurt er niks. Druk ik daarna op Escape, komt er rechtsonderin te staan "Script failed: script.xbmc.subtitle". Iemand een idee?
Om het script te debuggen moet je de algemene debug modus aanzetten via:Arfman schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 21:33:
[...]
Vanavond even geprobeerd met een paar Voyager afleveringen: als ik even wacht (10 seconden ofzo), op Escape druk, dan krijg ik de foutmelding. Browse ik dan echter naar subtitles, dan staat hij er wel en werkt het ook gewoon. Het lijkt dus iets cosmetisch. Als ik meer tijd heb (moet zo weer aan het werk) ga ik debuggen.
In r30898 de (officiele nightly) heeft jezz-x de meest recente toegevoegd aan zijn skin.Borromini schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 19:40:
Kan er iemand met de Confluence skin zeggen of dat RecentlyAdded.py script werkt met recentere revisies? Ik heb revisie 30874 momenteel buiten dat ene script lijkt alles perfect te werken. Ik krijg geen foutmeldingen, het venstertje waar normaal thumbs en namen van episodes/films in komen wordt niet gevuld.
RecentlyAdded.py heb ik hier vandaan gehaald.
Script heet hier ook default.py, map heeft script.recentlyadded. Ik ga jouw versie even proberen, bedanktFire69 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 20:31:
Ik draai 30362, geen idee of er sinds dan wederom veranderingen gebeurd zijn.
Script had ik van sshcs.com, maar daar werkt de download momenteel niet.
Iig, de folder-naam is bij mij script.xbmc.recentlyadded.
Het script zelf mag niet recentyadded.py heten, het moet default.py zijn.
Ik heb zelf ook wat moeten aanpassen om het te laten werken, maar ik weet niet juist meer wat.
Iig, hier kan je mijn versie vinden.
1
2
3
4
5
6
7
| [stijn@hermes xbmc-svn]$ file script.*/* script.recentlyadded/addon.xml: XML document text script.recentlyadded/default.py: ASCII Java program text, with very long lines script.recentlyadded/icon.png: PNG image data, 256 x 256, 8-bit/color RGBA, non-interlaced script.xbmc.recentlyadded/default.py: ASCII Java program text, with very long lines script.xbmc.recentlyadded/description.xml: XML document text script.xbmc.recentlyadded/icon.png: PNG image data, 250 x 195, 8-bit/color RGBA, non-interlaced |
[ Voor 34% gewijzigd door Borromini op 09-06-2010 22:47 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Het jouwe lijkt hier zelfs niet te laden in de lijst van add-ons (ik heb geen idee waarom). Ik heb de XML-bestanden van beide bronnen (de jouwe en die van Google Code) es gecheckt en de jouwe is 1.0.3 en de andere is 1.0.4.Fire69 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 20:31:
Ik heb zelf ook wat moeten aanpassen om het te laten werken, maar ik weet niet juist meer wat.
Iig, hier kan je mijn versie vinden.
[ Voor 15% gewijzigd door Borromini op 09-06-2010 23:59 ]
Damned, nu je het zegt... ik wist dat ik iets aan dat script had moeten prutsen om het te doen werken, maar wist niet juist meer wat.Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 23:48:
Heb je goed begrepen update functie werkt nog niet
Daarom staat dat recently added script nog steeds in de confluence/scripts/RecentlyAdded.py
En wat fire69 zegt klopt nietmoet niet default.py zijn
<onfocus>XBMC.RunScript(special://skin/scripts/RecentlyAdded.py,limit=4)</onfocus>
Leaping Lab Rats!
Forever raver!
Specs: Workstation Server
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
Need more infoanconakip schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:21:
Iemand een idee hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen?
480x270 is het hoogste dat ik uit Navi-x krijg. In de plugin settings heb ik gekozen voor quicktime high-definition, maar alle opties daar resulteren in 480x270 playback. De apple movie trailers plugin uit Navi-x laat overigens wel keurig 1080p content zien.Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 12:53:
xbmc-youtube 3.4c gebruikt een hele lage resolutie en is niet te veranderen Script heeft geen script settings.
YouTube in Navi-x gebruikt een hogere resolutie en je kunt er meer mee (druk maar eens op context menu als je in navi-x/youtube zit).
Leaping Lab Rats!
Het Team heeft verklaart dat ze pas met documentatie komen als helemaal duidelijk is hoe het Addon stuk eruit komt te zien. Na de merge ging het niet goed en hebben ze een hoop veranderd. Het kost een hoop geduld maar misschien kan je beter wachten totdat Addons zover is dat ze gewoon met documentatie komen.GroteBozewolf schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:28:
[...]
Ik ben er wel mee bezig om een XBMC repository te gaan hosten zodat updaten makkelijk is. Echter:
- De addon ontwikkeling is nog lang niet af
- Documentatie over de addons is zeer schaars (ontbreekt) en ik heb tot nu toe alles uit incomplete XSD's en via eigen debug sessies op een zelf gecompileerde XBMC.exe moeten testen
- Ik heb het thuis zeer druk (net papa geworden) en wil de tijd die ik heb goed besteden. Zodra er dus 100% duidelijkheid is over hoe de addons gaan werken, reken er dan maar op dat XOT gaat ondersteunen. Maar ik ga niet de boel omschrijven om het een week later weer opnieuw te kunnen doen.
- Ik kan wel voor de geïnteresseerden een addon.xml en een handleiding maken zodat je XOT onder de meest recente builds kan blijven gebruiken.
Leaping Lab Rats!
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door TWFpa2Vs op 15-06-2010 14:19 ]
Verwijderd
[ Voor 43% gewijzigd door TWFpa2Vs op 15-06-2010 14:48 ]
Youtube 1.7.3 by nuka1195d3vlin schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:45:
Victory! Via de Navi-X scripts/plugins kon ik via XBMC-Zone een Youtube plugin installeren welke de Youtube streams als h264 binnenhaalt in plaats van flv. De exacte resolutie kan ik niet achterhalen, maar in elk geval een heel stuk hoger (zo niet 720p) dan de 480x270 van xbmc-youtube. Ik zal vanavond even kijken of ik de exacte naam/versie van deze plugin kan achterhalen.
Leaping Lab Rats!
Dat is volgens mij nog nooit een probleem geweest?!TWFpa2Vs schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:36:
zijn er hier meer mensen die sinds de laatste paar builds in windows DTS over HDMI kunnen sturen? in het verleden is me dit nooit gelukt..
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
Ik heb dit eerst nooit voor elkaar gekregen.. maar de laatste keer dat ik het geprobeerd had is dan ook wel +/- 6 maanden terug..SerialThrillaZ schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:05:
[...]
Dat is volgens mij nog nooit een probleem geweest?!
Betere vraag is of iemand al HD Audio (DTS-HD/TrueHD) op een Clarkdale CPU heeft weten over te sturen naar een receiver!? (met XBMC DSPlayer)
Heb altijd DTS/Dolby over HDMI gehad sinds ik m'n Onkyo receiver heb, en dat is alweer 2 jaar geleden...TWFpa2Vs schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:09:
[...]
Ik heb dit eerst nooit voor elkaar gekregen.. maar de laatste keer dat ik het geprobeerd had is dan ook wel +/- 6 maanden terug..
[ Voor 0% gewijzigd door dlmh op 17-06-2010 15:42 . Reden: oooooooo ]
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
topfs2 is begonnen Freezy en the_alien zijn later erbij gekomensipaan schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:18:
ik wil dit met jullie delen(misschien was het al eens naar voren gekomen):
http://code.google.com/p/android-xbmcremote/
voor iedereen die android toestel heeft, is dit zeker aan te raden! xbmc remote voor android. werkt perfect. als je in de market zoekt, zal je een andere vinden, exact zelfde naam, maar bevat veel minder functionaliteit! kent iemand de maker zodat hij deze ook toevoegt(of de huidige vervangt) op de market?
laat weten wie het wat vind
Ik zie in mijn xbmc map helemaal geen Addon map?GroteBozewolf schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:23:
Voor de geintereseerden met een heel recente XBMC build heb ik en stukje Addon info op de website gezet: Install XOT-Uzg.v3 as an Addon.
Mochten er problemen zijn dan hoor ik het graag.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
heleboel info!Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 17:44:
[...]
topfs2 is begonnen Freezy en the_alien zijn later erbij gekomen
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=55346
Nu is er een Android XBMC Remote Developer Forum
http://forum.xbmc.org/forumdisplay.php?f=129
Het is nog niet op de market omdat ze nog geen officiele naam hebben.![]()
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=72263&page=7
Maar de hoofdrede is dat ze het perfect moet zijn voor ze het op market plaatsen.
Dit is het al !! zou je zeggen...... maar.
topfs2 is ook een xbmc developer en werkt aan JSON-RPC
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=68263
Heb het niet gevolgd maar volgensmij is json al toegevoegd aan xbmc en android remote maakt er gebruik van.
Maar dit allles is nog volop in development. Zie bv de web interface met svn builds.
Start (svn)XBMC en vul het ip adres in van je xbmc systeem in je internet browser
http://ip.xbmc/
in windows of linux?SerialThrillaZ schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 15:42:
[...]
Heb altijd DTS/Dolby over HDMI gehad sinds ik m'n Onkyo receiver heb, en dat is alweer 2 jaar geleden...
Het is een feature die pas sinds een maandje of zo in de builds zitten. Maar persoonlijk denk ik dat het beter is nog even geen builds te gebruiken met addons, omdat er gewoon nog veel moet gebeuren voordat het echt goed werkt.flopdoc schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 20:18:
[...]
Ik zie in mijn xbmc map helemaal geen Addon map?
Aha, ok. Ik had de laatste XBMC voor Windows gedownload van de xbmc site, dacht dat daar dan wel de map addon in zou zitten en ook de laatste SVN installer, wilde het wel uitproberen aangezien de methode als script installeren oplevert dat als ik op een kanaal klik er niets gebeurt. Ik kan beter wachten op een latere build denk ik.GroteBozewolf schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 09:55:
[...]
Het is een feature die pas sinds een maandje of zo in de builds zitten. Maar persoonlijk denk ik dat het beter is nog even geen builds te gebruiken met addons, omdat er gewoon nog veel moet gebeuren voordat het echt goed werkt.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
[ Voor 67% gewijzigd door REDFISH op 19-06-2010 15:36 ]
Ja! Dat is de truc, de logica ontgaat me maar het werkt, bedankt. Ik had zonet weer een ander raar probleem, als ik XBMC opstartte kreeg ik een zwart beeld, in de taakbalk zag ik 2 vensters waarvan 1 zwart, het andere venster kon ik niet openen (Windows 7). Heb XBMC eraf gehaald en herinstallatie gedaan, het werkt nu weer gewoon. Ik moet er nog veel mee spelen voor ik hem betrouwbaar (=echtgenotevriendelijk) kan gebruiken denk ik!Mar2zz schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 09:40:
Dat is een setting onder instellingen > Uiterlijk > bestandslijsten. Toon hoofdmap (of verberg hoofdmap heet die geloof ik.
Echtgenote-vriendelijk? dan raad ik dedicated xbmc install aan. dus naast windows in plaats van windows, gewoon de xbmclive versie als dualboot installen.flopdoc schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 17:32:
[...]
Ik moet er nog veel mee spelen voor ik hem betrouwbaar (=echtgenotevriendelijk) kan gebruiken denk ik!
Hoe weet je dat? Volgens mij zit de PVR branch al in de core trunk. Alleen is die nog geenzins stabiel, waardoor er binnenkort nog een poging wordt gedaan om de PVR branch in de hoofdtrunk te brengen. Die wetenschap doet mij vermoeden dat de PVR functionaliteit wel degelijk in de komende release, whenever that may be, komt.Stien schreef op maandag 14 juni 2010 @ 12:00:
We weten nu dat de PVR functionaliteit niet opgenomen gaat worden in de komende release.
Maar is er wel al een beeld van wanneer dat wel het geval is.
De eerst volgende release staat gepland op 31-12-2012
Dat is me nog wel een tijdje wachten namelijk
[ Voor 12% gewijzigd door martdj op 20-06-2010 13:09 ]
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Bij mij staat die setting uit, gewoon omdat ik dat hoofdmap-icoon lelijk vind staan in de lijst.Mar2zz schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 09:40:
Dat is een setting onder instellingen > Uiterlijk > bestandslijsten. Toon hoofdmap (of verberg hoofdmap heet die geloof ik.
Beiden... in Windows moet je wel onder de eigenschappen van je HDMI geluidskaart aanvinken dat deze DD/DTS ondersteunt, maar heb er nooit problemen mee gehad onder Windows. Onder Linux was het ook geen probleem als je als output de custom 'hdmi' zet.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq