Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb iets heel vervelends, waarvan ik niet zeker weet of het XBMC-gerelateerd is, maar toch. Ik heb XBMC draaien op een Asrock Ion met XBMC Live (laatste officiële versie), en mijn media staat op een Synology NAS.

Als ik een film gekeken heb via XBMC, en ik wil de map met de film weggooien in XBMC, dan maakt hij wel de map helemaal leeg, maar de map zelf blijft staan. Vrij vervelend, want nu heb ik dus geen overzicht meer welke films ik nog niet gezien heb.

Ik gebruik de library-functie niet voor gedownloade films, dus ik zit 'vast' aan de filemanager interface.

Overigens kan ik de map via een Windows machine direct weggooien op de NAS. De mappen worden automatisch aangemaakt door sabnzbd dat draait op de Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb sinds kort een tv met full hd en nu probeer ik 1080p content af te spelen met mijn huidige htpc (zie voor specs: gallery: Kaasplank) en dan hometheater

ik heb een nightly build van xbmc geinstalleerd maar als ik dxva selecteer als uitvoer dan crasht xbmc. Vervolgens heb ik geprobeerd mediaplayer classic HC 1080p mkv bestanden af te laten spelen middels deze howto: klik maar dat werkt ook niet fantastisch. Avatar speelt prima maar bijvoorbeeld in het begin als hij in z'n pod ligt te slapen dan hapert het beeld terwijl de snelle vliegscenes vaak prima afspelen 8)7

Wat is met mijn huidige setup nou de beste optie om full hd te gaan kijken? Ik draai xbmc op windows 7 en het gebruik van linux is _GEEN_ optie. Werkt een andere videokaart beter? Ik zie door de codecs, instellingen en allerlei tutorials door de bomen het bos niet meer.

m'n processor is een x2 4850e en m'n videokaart is een geïntegreerde ATI HD3200

[ Voor 4% gewijzigd door Kaasplank op 21-06-2010 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:49
Meer mensen er last van dat in de laatste nightly builds hij episode namen niet meer scraped en er alleen False staat? Ik kan er helemaal geen andere meldingen van terugvinden.

In debug log lijkt het naar voren te komen alsof de titel echt false is, maar handmatige controler op TheTVdb.com laat toch echt de goede titel zien.

</premiered><rating>6.5</rating><title>false</title><actor><name>Thomas Jane</name>

Verder scraped hij zo'n beetje alle informatie, behalve de original air date gewoon goed. Beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 00:15

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Kan iemand mij vertellen waarom ik geen video_ts mappen kan spelen over een samba share? Ik heb een Windows 7 htpc met XBMC 9.11. Ik heb nog een Windows XP pc voor op de tv in de slaapkamer. Ik kan wel vanaf de XP htpc alle .avi's enzo afspelen via XBMC vanaf de Windows 7 htpc, maar geen video_ts. Op de Windows 7 htpc werkt het wel. Ik zie gewoon de mappen via de bibliotheekmodus met daarin de .vob bestanden. Echter worden deze dvd's niet gescraped of afgespeeld...

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:18
WaSteiL schreef op maandag 21 juni 2010 @ 23:06:
Meer mensen er last van dat in de laatste nightly builds hij episode namen niet meer scraped en er alleen False staat? Ik kan er helemaal geen andere meldingen van terugvinden.

In debug log lijkt het naar voren te komen alsof de titel echt false is, maar handmatige controler op TheTVdb.com laat toch echt de goede titel zien.

</premiered><rating>6.5</rating><title>false</title><actor><name>Thomas Jane</name>

Verder scraped hij zo'n beetje alle informatie, behalve de original air date gewoon goed. Beetje vreemd.
http://sshcs.com/xbmc/?NP=452

Gekend probleem. :)

Nieuwe build installeren, dan zou het beter moeten gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb de laatste built net geinstalleerd en ik kan nog geen tv-series scrapen. Films gaan wel goed. Als ik wil scannen zegt ie eerst rechts bovenin "Bezig met scannen naar nieuwe inhoud" en na een kleine minuut komt er te staan "De informatie kan niet worden gedownload. Server is waarschijnlijk niet beschikbaar. Wilt u doorgaan met scannen?".

Begrijp ik het nu goed en kunnen tv-sersies tijdelijk niet gescraped worden of heb ik gewoon een lokaal probleem?

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké nu koop ik eens legaal een DVD en ik krijg ik zoveel stront...
Dus ik heb een dvd-box van South Park gekocht maar als ik het laat afspelen in XBMC/VLC/Media Portal/...
hapert het geluid constant het frustrerende is dat op de (nieuwe) laptop van m'n het wel normaal afspeelt.
Laptop zus:Lenovo g550
Mijn PC:
-gtx275
-intel pentium dual core 2.8ghz
-2gb Ram
-onboard geluidskaart
Het verschil tussen mijn PC en die van mijn zus is dus alleen het RAM-geheugen (laptop heeft 4 gb)
voor de rest zou mijn PC krachtiger moeten zijn. :(
Dus de vraag: ligt het aan de RAM of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
Techno Overlord schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 21:45:
Ik heb de laatste built net geinstalleerd en ik kan nog geen tv-series scrapen. Films gaan wel goed. Als ik wil scannen zegt ie eerst rechts bovenin "Bezig met scannen naar nieuwe inhoud" en na een kleine minuut komt er te staan "De informatie kan niet worden gedownload. Server is waarschijnlijk niet beschikbaar. Wilt u doorgaan met scannen?".

Begrijp ik het nu goed en kunnen tv-sersies tijdelijk niet gescraped worden of heb ik gewoon een lokaal probleem?
Kijk één post boven je. Het is een bekend probleem. Als je die link opent zie je zelfs staan dat hij het op het moment wel doet, maar nog steeds niet helemaal. Even geduld dus. Laatste nightly builds brengen nu eenmaal zulke problemen met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Verschil is dat er bij staat bij mij de series niet met false worden gescraped. Ik krijg vage entries in de library. font''''''1140: enzo. Maarja ik wacht gewoon rustig af en beschouw het als een probleem met de scraper.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
Kaasplank schreef op maandag 21 juni 2010 @ 20:38:
Ik heb sinds kort een tv met full hd en nu probeer ik 1080p content af te spelen met mijn huidige htpc (zie voor specs: gallery: Kaasplank) en dan hometheater
[..]
Wat is met mijn huidige setup nou de beste optie om full hd te gaan kijken? Ik draai xbmc op windows 7 en het gebruik van linux is _GEEN_ optie. Werkt een andere videokaart beter? Ik zie door de codecs, instellingen en allerlei tutorials door de bomen het bos niet meer.

m'n processor is een x2 4850e en m'n videokaart is een geïntegreerde ATI HD3200
Je hebt een ati gpu, niet ideaal bij het gebruik van dxva2. Probeer eens wat andere builds van xbmc, wellicht dat er andere wat stabieler is. Je sluit linux uit.. dus dan moet je gewoon blijven zoeken naar een werkende build.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:47:
Oké nu koop ik eens legaal een DVD en ik krijg ik zoveel stront...
Dus ik heb een dvd-box van South Park gekocht maar als ik het laat afspelen in XBMC/VLC/Media Portal/...
hapert het geluid constant het frustrerende is dat op de (nieuwe) laptop van m'n het wel normaal afspeelt.
Je hebt er me verschillende software last van, dit is dus geen xbmc probleem en hoort hier dus niet thuis.
Maar om je te helpen, kijk eens naar de geluidskaart drivers.

[ Voor 23% gewijzigd door job op 23-06-2010 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Laatst online: 10:07

CSB

:D

Ik heb de XBMCfreak livecd v14 geprobeerd op mijn nieuwe ASrock ION330-HT. Dit werkt op zich, maar ik krijg met geen mogelijkheid de afstandbediening aan de praat. Ik ben ook een ontzettende Linux noob, dus met tips als:
"O, je moet ff LIRC mounten" ofzo schiet ik niks op.

Is er een build speciaal voor de ION330 HT waarmee ook de remote werkt enzo? Draai nu Windows 7 Mediacenter maar ben niet echt te spreken over de performance, scrollen door de mediacenter hapert. Ook het booten duurt een JAAR. XBMC vanaf de liveCD boot binnen 30 seconden tot 1 minuut.

Dus als iemand mij kan wijzen op een goede, voor linux noobs leesbare guide of distro, dan zou ik erg blij zijn.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
job schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 11:57:
[...]

Je hebt een ati gpu, niet ideaal bij het gebruik van dxva2. Probeer eens wat andere builds van xbmc, wellicht dat er andere wat stabieler is. Je sluit linux uit.. dus dan moet je gewoon blijven zoeken naar een werkende build.
Ik heb inmiddels een build met dsplayer geinstalleerd. Als ik play using en dan dsplayer selecteer dan loopt het aardig maar blijkbaar trekt m'n gpu het toch niet helemaal. Ik denk dat ik maar een recent passief nvidia kaartje haal en de ati gpu uitschakel. ben toch al niet gek van die catalyst zut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
Techno Overlord schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 07:55:
Verschil is dat er bij staat bij mij de series niet met false worden gescraped. Ik krijg vage entries in de library. font''''''1140: enzo. Maarja ik wacht gewoon rustig af en beschouw het als een probleem met de scraper.
In de build van gisteren deed hij het false ook niet meer, maar gooide hij het gewoon helemaal uit de library. Er zijn gewoon een aantal zaken goed mis en die gaan in de komende dagen waarschijnlijk wel opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
CSB schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:09:
Dus als iemand mij kan wijzen op een goede, voor linux noobs leesbare guide of distro, dan zou ik erg blij zijn.
http://blog.ramondeklein....ort-for-asrock-ion-330ht/

Als je er niet uitkomt wil ik je eventueel wel helpen via DM.

Ik raad overigens aan om zelf een install te doen van xbmc binnen ubuntu-server. De freak-cd introduceert ook een paar bugs doordat er extra software bij zit, waar je misschien wel niks mee doet. bovendien leer je zo een beetje hoe je linux-setup uitvoert, en als je daar handig in bent doe je dat binnen 20 minuten ongeveer, waarvan je het leeuwendeel vanaf de bank kan doen door met je laptop remote op je asrock in te loggen en alles via de terminal te doen.

zie daarvoor deze guide: http://wiki.xbmc.org/inde...tu#Install_miminal_Ubuntu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bird42
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02-2018
Arnova,

Je hebt in 30907 t/m 30909 en 30912 een paar veranderingen doorgevoerd.
Nu is er per 23.06.2010 een update nl .....curl-7.21.0-devel-mingw32.zip
Zou je hier eens naar kunnen kijken.
Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door bird42 op 24-06-2010 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

WaSteiL schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:41:
[...]

In de build van gisteren deed hij het false ook niet meer, maar gooide hij het gewoon helemaal uit de library. Er zijn gewoon een aantal zaken goed mis en die gaan in de komende dagen waarschijnlijk wel opgelost worden.
Ik kan inmiddels weer netjes scrappen! Heb de gewone stabiele 9.11 versie weer gebruikt! Nu heb ik dus ook XBMC op de slaapkamer en ik moet wel me HTPC in de woonkamer aan hebben staan omdat daar de 4TB aan data op staat. Nu wil ik die HTPC uit kunnen zetten als ik ga slapen. Via Terminal Server wil ik die HTPC uit kunnen schakelen maar dit lukt niet. Ik kan alleen de gebruiker afmelden maar niet het ding afsluiten. Weet iemand hoe ik hem kan afsluiten? Het gaat om 2 Windows 7 pc's.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:52
Techno Overlord schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 08:25:
[...]

Ik kan inmiddels weer netjes scrappen! Heb de gewone stabiele 9.11 versie weer gebruikt! Nu heb ik dus ook XBMC op de slaapkamer en ik moet wel me HTPC in de woonkamer aan hebben staan omdat daar de 4TB aan data op staat. Nu wil ik die HTPC uit kunnen zetten als ik ga slapen. Via Terminal Server wil ik die HTPC uit kunnen schakelen maar dit lukt niet. Ik kan alleen de gebruiker afmelden maar niet het ding afsluiten. Weet iemand hoe ik hem kan afsluiten? Het gaat om 2 Windows 7 pc's.
shutdown \\<NAAM> /t 02 /f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
je gaat naar start --> windows-beveiliging --> rechts onderin afsluiten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Windows-beveiliging? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Ja als je een systeem met remote desktop overneemt heb je onder start "windows-beveiliging"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 16:49
CSB schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:09:
de guide die ik gebruikt heb is onderstaand:
http://www.xbmcfreak.nl/a...-installatie-handleiding/

zijn letterlijk ongeveer 4 a 5 stapjes/commando's en klaar.
Owja en een reboot op het eind, anders werkt het nog niet ;)

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist een test versie geupload van MiniMeedia Waffa!
Zou het erg waarderen als je zou meehelpen met testen/zoeken naar laatste bugs.

Wil graag de laatste puntjes op de i zetten voordat ik de skin host in addons.

Je moet wel minimaal rev 31300 gebruiken, om alles goed te laten werken.
Hint: Scripts is er niet meer, deze zijn ondergebracht in Programs en.... ;)
Kijk zelf maar
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=76237

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb hem er hier even opgezet, en heb al direkt een bugje gevonden (denk ik toch :P ).

Als ik in het hoofdscherm naar Music scroll, krijg ik rechts bij 'Latest Music' mijn laatst toegevoegde muziek te zien.
Daar staat als artist 'Tisto'. Je kan wel raden dat dat 'Tiësto' moet zijn, denk ik :P
Als ik naar de Library ga, staat het wel correct, het ligt dus niet aan mijn tags. :)

Ik draai 31371 trouwens...

[edit]
Nog eentje :)

Waffa!-screenshot

Soms krijg ik bovenstaande. De episode staat dan er dan dubbel over elkaar heen. Pijltje op/neer en het verdwijnt. Krijg het maar af en toe, kan er geen logica achter vinden. :P

[ Voor 31% gewijzigd door Fire69 op 25-06-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank u heb even gekeken en recently added maakt gebruik van Title2.ttf.
Waarschijnlijk ondersteund deze geen unicode.

Edit: Klopt heeft MM altijd gedaan heb het al eens proberen te fixen maar zonder succes.
Kan er wel weer eens naar kijken.

Wel heb je een andere bug gevonden. Je hebt plot enabled en Xbmc logo word verborgen effe fixen. :P

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2010 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ah, die was me helemaal niet opgevallen. Overlappende ep-titel stoort me dan ook veel meer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 22:05
Even mijn eigen app promoten (want zo ben ik).

Automatisch downloaden van NZBs, iets wat samen met SickBeard erg mooi past bij een complete XBMC installatie.

Features:
  • Automatic downloading and sending of NZBs to SABnzbd
  • Easy adding movies via IMDB UserScript
  • Movie sorting & renaming
  • Trailer downloading
Afbeeldingslocatie: http://github.com/RuudBurger/Movie-Manager/raw/master/moviemanager/public/media/images/screenshot.png

Meer informatie op: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=75960 & te downloaden via github: http://github.com/RuudBurger/Movie-Manager

[ Voor 9% gewijzigd door RuudBurger op 26-06-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dit is dus een Sickbeard voor films? Handig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Ziet er goed uit dat programma van je, moet zelf de gewone sickbeard ook nog aan de praat krijgen.
Maar even een andere vraag, in hoeverre werkt het add-on systeem al?

Heb een clean install van ubuntu gedaan met de laatste svn, maar kan geen skins toevoegen? Dit moet nu via het add-on systeem?
Kom er niet helemaal meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-08 20:57
Snap er ook niets meer van... Vorige week een apt-get upgrade gedaan en een nieuwe xbmc binnen gekregen. Helaas draait ie nu alleen een standaard Confluence theme en doen de scrapers het niet meer. Afgelopen weekend wel weer updates binnengekregen, misschien dat het nu beter is met de scrapers, maar ik zou ook graag mijn customized Aeon weer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Je customized Aeon zal moeten aangepast worden aan het nieuwe add-on systeem.
Maw, nieuwe foldernaam, paar xml's erin, ...
Deze kan je dan in de add-on folder gooien, waarna je hem kan selecteren in je settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Addons werkt alleen moeten de meeste skins/plugins/scripts nog geupdate worden.
Oh en laatste svn builds geven script/plugin errors bugje...

Maar dit is dan een mooie gelegenheid om MiniMeedia Waffa! Te testen.
Deze is up to date en heeft full support voor addons en zoveel meer.
http://www.mediafire.com/?wnozylzyjzn

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2010 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Is er iemand die weather fanart gebruikt (multi image) zodat de achtergrond van de weersverwachting zich aanpast aan het weer op dat moment?

Ik heb multi-image ingesteld op de hoofdmap van de fanart folder maar dat ding weigert pertinent dienst en neemt consequent dezelfde (en het heeft de afgelopen al geregend en geonweerd :P).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-08 20:57
Hmmm, heb zojuist de hint gesnapt en MiniMeedia Waffa! gedownload. Het rarretje uitgepakt naar ~/.xbmc/addons/skin.waffa maar xbmc snapt het niet. Ik doe dus iets fout, maar wat?

XBMC op Ubuntu Lucid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je moet de skin instellen?

Wat mijn weather fanart betreft: net even weather_v2.rar uitgepakt en geïnstalleerd, Xbmc wisselt dus wel degelijk tussen de verschillende fallback images - maar de weercodes lijkt hij niet op te pikken. Skin is Confluence. Heeft iemand daar een fix voor?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Japius schreef op maandag 28 juni 2010 @ 20:08:
Hmmm, heb zojuist de hint gesnapt en MiniMeedia Waffa! gedownload. Het rarretje uitgepakt naar ~/.xbmc/addons/skin.waffa maar xbmc snapt het niet. Ik doe dus iets fout, maar wat?

XBMC op Ubuntu Lucid.
Skin.waffa zal ook niet werken.
Skin.MiniMeedia Waffa! zal wel werken.

Gewoon uitpakken(krijg je skin.MiniMeedia Waffa!) in addons plaatsen en selecteren in xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 16:49
Hebben er meer mensen last van dat audio cd's het niet meer doen in de laatste SVN versie (31463)?
Hoor met meerdere audio cd's even een gekraak en dan is het weer stil. dit is alleen met audio cd's op een ASRock ION 330-HT

[ Voor 5% gewijzigd door MrOizo2005 op 29-06-2010 10:21 ]

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Borromini schreef op maandag 28 juni 2010 @ 18:26:
Is er iemand die weather fanart gebruikt (multi image) zodat de achtergrond van de weersverwachting zich aanpast aan het weer op dat moment?

Ik heb multi-image ingesteld op de hoofdmap van de fanart folder maar dat ding weigert pertinent dienst en neemt consequent dezelfde (en het heeft de afgelopen al geregend en geonweerd :P).
Open weer, dan left side menu, kies diverse opties, haal vink weg bij verberg fanart en zet fanart pad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Hmm... Ik heb nu in de skin multi-image ingesteld voor de achtergrond bij het weer, dat is dus niet de manier...

Ik wist niet eens dat er zo'n links-klik menu was in het weerscherm. Dus daar gaat die tutorial over op het Xbmc forum :$

Straks toch maar es kijken als ik thuis ben :).

[ Voor 11% gewijzigd door Borromini op 29-06-2010 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxOrpheusxX
  • Laatst online: 14-09 12:04
Heb de TS doorgelezen en een heel aantal pagina's van de draad, en ik blijf toch met wat vragen zitten. Hoop dat iemand me kan helpen

1) Veel mensen gebruiken hier een ION330 platform voor hun HTPC. Uiteindelijk zou ik ook zoiets willen kopen, maar wil eerst XBMC eens proefdraaien op een ouder computertje dat ik hier heb staan. Op dit moment hoeft ie toch nog geen HD materiaal te doen. ZIjn er ook minimale systemeisen? Draait XBMC als ik een wat minder geanimeerde skin neem bijvoorbeeld op een Pentium4 met redelijke brakke IGP?

2) Eén van de dingen die ik graag zou doen is de XOT-Uzg.v3 plugin en script draaien, of iets anders dat uitzending gemist en consorten doet. Ik lees sporadisch iets hier over de plugin, veel mensen klagen dat het niet (geheel) werkt. Om wat meer parameters te geven: ik zou of XBMC Live gebruiken, of Ubuntu Minimal + XBMC.

3) Is het ook mogelijk om spelletjes te spelen op een XBMC installatie? (niet te fancy, gewoon spul dat je gewoon via de Linux repos kunt installeren)

4) Mocht ik voor het spelen van spelletjes een wireless controller aanschaffen, kan die gebruikt worden voor de bediening van XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Poeier: bedankt, nu werkt het dus. Ik was in de veronderstelling dat multi-image achtergrond instellen in de skin settings de manier was, niet dus :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:55
XxOrpheusxX schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 19:49:
Heb de TS doorgelezen en een heel aantal pagina's van de draad, en ik blijf toch met wat vragen zitten. Hoop dat iemand me kan helpen

1) Veel mensen gebruiken hier een ION330 platform voor hun HTPC. Uiteindelijk zou ik ook zoiets willen kopen, maar wil eerst XBMC eens proefdraaien op een ouder computertje dat ik hier heb staan. Op dit moment hoeft ie toch nog geen HD materiaal te doen. ZIjn er ook minimale systemeisen? Draait XBMC als ik een wat minder geanimeerde skin neem bijvoorbeeld op een Pentium4 met redelijke brakke IGP?
Hier op een p4b heb ik net heerlijk zitten kijken naar eea via xbmc. Verwacht geen 1080p. Mijn zeer oude p4(b - 2,60) haalt zelfs 720p filmpjes van youtube maar nauwelijks. En xbmc haalt ze net beter. Ik zou zelf zonder hardwarematige videoversnelling (wat het ion principe is) niet heel veel lager willen gaan qua specs. Aan de andere kant, met enige aanpassingen draait xbmc nog steeds (1) op een xbox classic. Dat zegt vrij veel...

Je overige vragen kan ik helaas niet beantwoorden. De uitzending gemistplugin heeft voor mij een poosje goed gewerkt. Maar ik gebruikte 'm nooit. Nu zit ik tegen een upgrade aan te hikken en wacht af tot ik een betere pc+tv heb of tot xbmc weer in stabieler vaarwater komt :)

Wat je altijd kan doen is de boel ff downloaden en eens uittesten...
(al klinkt dat bij nader inzien wel heel erg tweakerachtig voor een forum als dit :+ )

[ Voor 3% gewijzigd door wheez50 op 30-06-2010 03:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

2) Eén van de dingen die ik graag zou doen is de XOT-Uzg.v3 plugin en script draaien, of iets anders dat uitzending gemist en consorten doet. Ik lees sporadisch iets hier over de plugin, veel mensen klagen dat het niet (geheel) werkt. Om wat meer parameters te geven: ik zou of XBMC Live gebruiken, of Ubuntu Minimal + XBMC.

3) Is het ook mogelijk om spelletjes te spelen op een XBMC installatie? (niet te fancy, gewoon spul dat je gewoon via de Linux repos kunt installeren)

4) Mocht ik voor het spelen van spelletjes een wireless controller aanschaffen, kan die gebruikt worden voor de bediening van XBMC?
1) In woonkamer heb ik me echte HTPC staan en op slaapkamer me ouwe Pentium 4 bak (met 2GB 400MHz mem en een 36GB raptor en GeForce 6800Ultra op Windows 7 Home Premium). Hij draait idd geen 1080p want dat begint lichtjes te hakkelen en is voor mij zo niet kijkbaar. DVD's en series draaien perfect. Blu-rays kijk ik dan ook in de woonkamer op groot scherm met goed geluid. Series zijn voor slaapkamer perfect. Elke dag voor het slapen gaan een Family Guy of KoQ!! *O*

2) Ik heb dat script ook draaien en in het begin werkte het idd perfect. Er is aan uitzending gemist gesleuteld en het XBMC-script moet daar nog op aangepast worden heb ik het idee. Heb t sindsdien ook niet goed meer werkend.

3) Linux geen idee, geen ervaring mee. Onder Windows is het iig wel mogelijk. Ik speel wel eens een potje Quake Live en C&C Generals Zero Hour op HTPC... :o

4) Denk het haast van wel. Ik gebruik op HTPC in woonkamer een Logitech Dinovo Mini en in slaapkamer gewoon Logitech draadloos muis en keyboard. Volgens mij kan je met een controller Windows (Linux weet ik niet) bedienen en dus ook XBMC....

Andere goede scripts zijn Vimeo en Bierdopjes Subtitles. Vooral fan van Vimeo omdat je daar veel mooiere en langere filmpjes kan kijken dan op youtube. (zoek maar eens op dancetrippin.tv ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door Techno Overlord op 30-06-2010 08:47 ]

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 11:02
Ik heb zelf nog geen games geprobeerd, maar ik heb wel al wat opgezocht om een emulator te installeren. Voor emulators (MAME en zsnes) ben ik al verschillende guides tegengekomen, voor MAME bestaan zelfs speciale plugins om een rom collectie te tonen (en gemakkelijk te starten). Voor dingen als kaartspelletjes weet ik niet hoe het zit, als je XBMC live of ubuntu minimal gebruikt heb je geen windowmanager, dus daar kan een probleem ontstaan. OpenGL games geven misschien ook problemen omdat XMBC zelf al in OpenGL draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 20:02
Meeste scripts/addons zijn feitelijk het volgende:
kill xbmc
start emu op
als emu gedaan is start xbmc terug op..

imho dus feitelijk heb je een knopje waar instaat
start script..
dan pkill -9 xbmc
pkill -9 xbmc.bin
emulator naam;
start xbmc als bovenste klaar is..
heb je soms wel problemen met auto scriptjes ivm dat ze vaak dit hebben
while[1]
xbmc

wat feitelijk betekend als xbmc uitstaat,v oor welke reden dan ook, terug opstarten..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Laatst online: 10:45

Neus

www.zenaconsult.com

Hallo! Heb sinds een paar weken een Asrock ION 330 met Windows MCE remote (USB) aan de praat met XBMC en het is een heerlijk mediaplayer.

Op mijn AppleTV (was helaas te traag) had ik naast XBMC ook Boxee draaien want daarmee kon ik naar (onder andere) live BBC1, BBC, BBC3, etc. streams kijken. Niet via de iPlayer oid. Dit zijn voorbeeld links:

http://cctv.ws/7/BBC1 BBC1 HQ
http://cctv.ws/6/BBC1LQ BBC1 LQ
mms://cctv.ws/2/BBC2 BBC2 HQ

Kan dit ook direct vanuit XBMC? Kan daar helaas niets over terug vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door Neus op 30-06-2010 16:17 ]

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Heb een nieuwe installatie van XBMC gedaan omdat ik wat probleempjes had, maar nu kan ik de keymap file niet meer vinden? Waar zou deze moeten staan?

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 18:17

JC

- minimalistic -

Twee vragen over Sickbeard (kon geen apart Sickbeard topic vinden op GoT)
1. Hoe kan je in Sickbeard een episode van status Skipped naar Downloaded zetten?
Ik heb een aantal episodes die Sickbeard eerst niet herkende -> die staan nu op skipped.
Ik heb de naamgeving aangepast en hij herkent ze, maar de status blijft op Skipped staan.

2. Wat is de naamgeving voor multi-file episodes? Bv. Spongebob wordt per twee episodes uitgezonden.
Bv. seizoen 1, aflevering 1a en 1b. Ik heb:
S01E01.part1.avi
S01E01.part2.avi

Dan herkent Sickbeard maar een van beide en niet allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
1. - Op naam van serie clicken zodat je in het overzicht komt van de episodes.
- Met checkbox de eps selecteren die je wil aanpassen.
- Bovenaan pagina in drop-box 'Downloaded (xxxx)' kiezen.

2. Je hebt dus eigenlijk maar 1 ep, maar je hebt 2 .avi's hiervoor? :?

Trouwens, Sickbeard-vragen mag je in Het grote SABnzbd topic deel 1 gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
JC schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 20:57:
2. Wat is de naamgeving voor multi-file episodes? Bv. Spongebob wordt per twee episodes uitgezonden.
S01E01.part1.avi
S01E01.part2.avi

Sickbeard seems to want it like this Stargate Atlantis - 1x01x02 - Rising.avi, then it see's both the episodes and also XBMC is fine with this format.
hm.... ik dacht dat je 2 eps in 1 video bedoelde maar blijkbaar heb je iets wat ik normaal niet tegenkom :?

[ Voor 8% gewijzigd door Kaasplank op 30-06-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Fire69 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:02:
1. - Op naam van serie clicken zodat je in het overzicht komt van de episodes.
- Met checkbox de eps selecteren die je wil aanpassen.
- Bovenaan pagina in drop-box 'Downloaded (xxxx)' kiezen.

2. Je hebt dus eigenlijk maar 1 ep, maar je hebt 2 .avi's hiervoor? :?

Trouwens, Sickbeard-vragen mag je in Het grote SABnzbd topic deel 1 gooien :)
1. Dat heb ik geprobeerd, maar dat lukt niet. In de Terminal zie ik ook de melding
Refusing to change status of 4x1 to DOWNLOADED because it's not SNATCHED/DOWNLOADED.

2. Yup, bv. Cow and Chicken seizoen 3 (TheTVDB link).
Daar horen twee afleveringen bij elkaar. Dus seizoen 3 aflevering is:
a. Can Cow Come out & Play?
b. Horn Envy

Ik heb beide afleveringen als losse avi's. Heb het zelf ook niet bedacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
JC schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 20:57:
Twee vragen over Sickbeard (kon geen apart Sickbeard topic vinden op GoT)
1. Hoe kan je in Sickbeard een episode van status Skipped naar Downloaded zetten?
Ik heb een aantal episodes die Sickbeard eerst niet herkende -> die staan nu op skipped.
Ik heb de naamgeving aangepast en hij herkent ze, maar de status blijft op Skipped staan.

S01E01.part1.avi
S01E01.part2.avi

Wat betreft vraag 1: Zoiets had ik ook, hij kon ze wel vinden (file search) maar toch wilde hij ze niet als 'downloaded' markeren. Ik moest toen sickbeard de files laten renamen naar het ingestelde format (is een knopje voor) waarna hij ze op downloaded zette!

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Wat je ook kan proberen voor vraag 1 is:
- Episodes die je wil op Downloaded krijgen, naar een andere folder verplaatsen (zeker niet laten staan in de folder waar ze normaal staan!! Dan flipt Sickbeard soms :) )
- In het hoofdscherm kies je in de bruine balk voor ' Manual Post-Processing'
- Je geeft de folder waar je de eps gezet hebt en klikt op Process

Normaal gaat Sickbeard de eps dan verwerken (fanart en renamen en zo)

Vraag 2:

Ik denk dat je wat geduld gaat moeten hebben, blijkbaar is die feature uitgezet momenteel...
Multi-file Episodes
Multi-file Episodes
This feature has been temporarily disabled, the plan is to implement it in a better fashion at a future date.
You can stack multiple files into one episode. For that to be available the Stack Duplicate TV Shows Video Library setting needs to be enabled. All the files must have the same season and episode number and they all have to be in the same folder. (This is to prevent unwanted stacking of true duplicates in different folders). The items will be automatically stacked in sequential order based off the filenames being sorted in a "natural" order (like this: -part1.avi, -part2.avi, ..., -part10.avi.)

[ Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 01-07-2010 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Mijn XBMC-live systeem draait op een Zotac ION bordje en staat 24/7 aan.Ik maak gebruik van de Philips USB UVO IR ontvanger. Met mijn harmony kan ik dan door middel van een activiteit de tv aan zetten en de XBMC knoppen activeren op de harmony.
Ik geef dus geen opstart commando aan het XBMC systeem, aangezien deze altijd aan staat.
Ik merk regelmatig dat bij het starten van deze activiteit, XBMC hangt. Ik zie dan ook het kleine rode LEDje in de IR ontvanger gedurende 5 tot 6 seconden oplicht. Er wordt gedurende deze tijd ook niet gereageerd op andere IR signalen vanuit de remote( zoals omhoog of omlaag).

Heeft iemand anders hier ook last van??
Van Lircd kan ik ook geen Log file vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Laatst online: 16-09 14:56
Ik zie dan ook het kleine rode LEDje in de IR ontvanger gedurende 5 tot 6 seconden oplicht. Er wordt gedurende deze tijd ook niet gereageerd op andere IR signalen vanuit de remote( zoals omhoog of omlaag).

Heeft iemand anders hier ook last van??
Van Lircd kan ik ook geen Log file vinden.
Dit komt me wel bekend voor. Dit heb ik na het gewoon opstarten van XBMC ook. Duurt dan inderdaad een seconde of 5 á 10 voordat ie reageerd op de afstandsbediening. Ik heb er ook een RF keyboard aan hangen en daar reageert ie wel meteen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Het vreemde is dat dit niet altijd het geval is als ik XBMC vanuit de harmony wil gaan gebruiken.
Ik heb gisteren even wat testen gedaan. Maar ik kon vervolgens de log file niet vinden (om de een of andere reden moet dit bij installatie aangegeven worden.
Middels
code:
1
IRW
heb ik geen vreemde IR codes kunnen traceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
  • Laatst online: 26-07-2023
Sinds kort heb ik ook een htpc draaien.

Een Antec fusion remote 350 case met een amd athlon x2 processor.
Als grafische kaart (en ook audio) gebruik ik een ati radeon 5450.

Ik heb de gewone xbmc gedownload en deze werkte naar behoren. Ik vond nergens de optie om dxva aan te zetten maar dacht dat by default zo was aangezien ik geen problemen had met afspelen terwijl ik aan het downloaden was tegen 3mb/s. :)

Nu wou ik de Aeon skin installeren, echter hiervoor had ik een nightly build nodig had ik gelezen. Dus heb ik maar de nieuwste build geinstalleerd. Ik heb de map aeon gekopieerd naar /skins maar ik kreeg toch de melding dat ik een nieuwere versie van XBMC nodig had. Ik zat ook met afspeel problemen bij de nightly build, het beeld bleef namelijk veel haperen. Moet ik bij xbmc nightly build ergens dxva aanzetten?

Momenteel heb ik enkele films staan onder deze structuur:
movies/unthinkable/unthikable.720p.releasegroep.mkv
Momenteel vindt de interne scraper steeds de juiste film.
Wat is de meerwaarde van een externe scraper te gebruiken zoals aangeduid in 1ste post?

Wat ik vanavond ga proberen is mijn logitech harmony one aan de praat te krijgen, zijn er hier personen die hun logitech harmony one aan de praat hebben gekregen met een antec fusion remote 350 case?
Momenteel heb ik mijn harmony geconfigureerd voor mijn tv en mijn digibox en men onkyo receiver. Mijn Htpc gaat soms van zijn eigen aan als ik mijn tv gewoon opzet? Kent iemand dit probleem? Via google vind ik er niet veel van.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:07
mrgoolie schreef op maandag 05 juli 2010 @ 11:52:

Wat ik vanavond ga proberen is mijn logitech harmony one aan de praat te krijgen, zijn er hier personen die hun logitech harmony one aan de praat hebben gekregen met een antec fusion remote 350 case?
Zit er bij die kast al een remote, indien ja, kan je de harmony de codes laten leren. Zo heb ik ook uiteindelijk mijn harmony aan de praat gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
mennoo schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:04:
[...]

Zit er bij die kast al een remote, indien ja, kan je de harmony de codes laten leren. Zo heb ik ook uiteindelijk mijn harmony aan de praat gekregen.
Ja bij die antec zit er een remote bij...
Ik zal het zo eens proberen.

Misschien koop ik me gewoon een draadloostoetsenbord met trackball of dergelijk in.
Kent er iemand 1 van +- 50€?
Dat van Trust vind ik persoonlijk er wel tof uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
mrgoolie schreef op maandag 05 juli 2010 @ 13:29:
[...]

Ja bij die antec zit er een remote bij...
Ik zal het zo eens proberen.

Misschien koop ik me gewoon een draadloostoetsenbord met trackball of dergelijk in.
Kent er iemand 1 van +- 50€?
Dat van Trust vind ik persoonlijk er wel tof uitzien.
Kijk eens hier.

Ik heb zelf de Logotech pro. Is eigenlijk voor een ps3 maar werkt met een apart bluetooth dongle ook met pc. De verbinding is echter niet heel stabiel. Soms moet ik het keyboard aan en uit zetten en dan pakt ie m weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
Westmania schreef op maandag 05 juli 2010 @ 13:36:
[...]

Kijk eens hier.

Ik heb zelf de Logotech pro. Is eigenlijk voor een ps3 maar werkt met een apart bluetooth dongle ook met pc. De verbinding is echter niet heel stabiel. Soms moet ik het keyboard aan en uit zetten en dan pakt ie m weer goed.
Bedankt!
Tweakers is echt toch wel handig hé ;)
Zoals ik hiernet tegen mijn collega zei: als er een forum is waar ik ooit iets aan zou doneren, dan zou het tweakers zijn :)

Ik denk dat ik voor de trust ga gaan!
Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard

Kost niet veel (+-40€) en zou normaal hetgene doen wat ik ervan verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:01
Ik heb thuis deze: pricewatch: Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty) en werkt geniaal!

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu wou ik de Aeon skin installeren, echter hiervoor had ik een nightly build nodig had ik gelezen. Dus heb ik maar de nieuwste build geinstalleerd. Ik heb de map aeon gekopieerd naar /skins maar ik kreeg toch de melding dat ik een nieuwere versie van XBMC nodig had. Ik zat ook met afspeel problemen bij de nightly build, het beeld bleef namelijk veel haperen. Moet ik bij xbmc nightly build ergens dxva aanzetten?
DXVA staat nooit standaard aan. Die moet je aanvinken onder Settings/Video.
Momenteel heb ik enkele films staan onder deze structuur:
movies/unthinkable/unthikable.720p.releasegroep.mkv
Momenteel vindt de interne scraper steeds de juiste film.
Wat is de meerwaarde van een externe scraper te gebruiken zoals aangeduid in 1ste post?
- Je kan zelf kiezen welke plaatjes je gebruikt;
- Vermits de gegevens bij de film bewaard worden is het toevoegen aan XBMC veel sneller;
- Voor buitenlandse films kan je kiezen of je de originele of vertaalde titel behoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 14:05:
[...]

DXVA staat nooit standaard aan. Die moet je aanvinken onder Settings/Video.

[...]

- Je kan zelf kiezen welke plaatjes je gebruikt;
- Vermits de gegevens bij de film bewaard worden is het toevoegen aan XBMC veel sneller;
- Voor buitenlandse films kan je kiezen of je de originele of vertaalde titel behoudt.
Maar dan werk je op je HTPC in windows zelf? Of doe je dit via je laptop en upload je dit naar je HTPC? Ik wou in feite een htpc met xbmc om niet teveel windows te moeten gebruiken.Gewoon opstarten en direct in xbmc kunnen werken ;)
Wat ik ook nog moet doen is xbmc als shell zetten in windows zodat dit automatisch opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Heeft iemand al de ReFocus skin geprobeerd? Ik kwam 'm gisteren toevallig tegen, erg mooi en nog van Nederlandse bodem ook :D

Misschien is de maker (Jeroen) ook een Got-er?

[ Voor 10% gewijzigd door JC op 05-07-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
mrgoolie schreef op maandag 05 juli 2010 @ 13:41:
[...]

Bedankt!
Tweakers is echt toch wel handig hé ;)
Zoals ik hiernet tegen mijn collega zei: als er een forum is waar ik ooit iets aan zou doneren, dan zou het tweakers zijn :)

Ik denk dat ik voor de trust ga gaan!
Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard

Kost niet veel (+-40€) en zou normaal hetgene doen wat ik ervan verwacht :)
Misschien handig om even verder te kijken. De voorgaande trust modellen waren ook niet heel betrouwbaar. Voor een paar euro heb je bijvoorbeeld deze: pricewatch: Keysonic KSK-5200 RFM

Ik heb hem zelf gisteren besteld dus hoop binnen een paar dagen een korte review te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
WaSteiL schreef op maandag 05 juli 2010 @ 15:50:
[...]

Misschien handig om even verder te kijken. De voorgaande trust modellen waren ook niet heel betrouwbaar. Voor een paar euro heb je bijvoorbeeld deze: pricewatch: Keysonic KSK-5200 RFM

Ik heb hem zelf gisteren besteld dus hoop binnen een paar dagen een korte review te plaatsen.
te laat al besteld;)

btw... doe Aeon skin, hoe krijg ik die nu aan de praat? Kan er me iemand heel kort uitleggen hoe ik dit allemaal dien te doen?
De laatste nightly build heb ik al geinstalleerd.
Aeon heb ik geodwnload van http://www.mediafire.com/?ymmzwg1lxgo en geextract naar xbmc install folder/skins.

De melding die ik krijg is dat aeon niet compatibel is met deze nighly build??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
mrgoolie schreef op maandag 05 juli 2010 @ 16:00:
[...]

te laat al besteld;)

btw... doe Aeon skin, hoe krijg ik die nu aan de praat? Kan er me iemand heel kort uitleggen hoe ik dit allemaal dien te doen?
De laatste nightly build heb ik al geinstalleerd.
Aeon heb ik geodwnload van http://www.mediafire.com/?ymmzwg1lxgo en geextract naar xbmc install folder/skins.

De melding die ik krijg is dat aeon niet compatibel is met deze nighly build??
Kijk anders hier eventjes voor een goede versie: http://www.sshcs.com/xbmc/?mode=Addons&ST=3
Reken er wel op dat de laatste nightly builds compleet anders zijn en ook skins nog helemaal aangepast moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
WaSteiL schreef op maandag 05 juli 2010 @ 16:31:
[...]

Kijk anders hier eventjes voor een goede versie: http://www.sshcs.com/xbmc/?mode=Addons&ST=3
Reken er wel op dat de laatste nightly builds compleet anders zijn en ook skins nog helemaal aangepast moeten worden.
En op de gewone xbmc versie werkt aeon niet?
Spijtig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
WaSteiL schreef op maandag 05 juli 2010 @ 16:31:
[...]

Welke build kies je hier dan? je hebt directx, opengl en dx?
ik wil hardware acceleration gaan gebruiken.. of heeft dit er niets met te maken?
thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
mrgoolie schreef op maandag 05 juli 2010 @ 17:02:
[...]

En op de gewone xbmc versie werkt aeon niet?
Spijtig :(
Niets ongewoons aan de sshcs builds.
Ze zijn alleen vaker net wat nieuwer dan de nightly builds op de xbmc site.
mrgoolie schreef op maandag 05 juli 2010 @ 18:03:
Welke build kies je hier dan? je hebt directx, opengl en dx?
ik wil hardware acceleration gaan gebruiken.. of heeft dit er niets met te maken?
thanks!
Voor de eerste keer is de directx installer aan te raden. De keren daarna (als je wilt updaten) is de directx versie genoeg.
(er vanuitgaand dat je gebruik wilt maken van dxva (directx video acceleration)). :)

[ Voor 55% gewijzigd door job op 05-07-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
job schreef op maandag 05 juli 2010 @ 18:05:
[...]

Niets ongewoons aan de sshcs builds.
Ze zijn alleen vaker net wat nieuwer dan de nightly builds op de xbmc site.

[...]
Voor de eerste keer is de directx installer aan te raden. De keren daarna (als je wilt updaten) is de directx versie genoeg.
(er vanuitgaand dat je gebruik wilt maken van dxva (directx video acceleration)). :)
bij het openen van de laatste sshc build problemen bij het openen van xbmc... direct een crash? Zit hier dan zoveel verschil op met een gewone build?
Btw de optie om dvxa aan te zetten vind ik niet terug in een gewone build... is dit normaal? thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja.
SVN builds hebben dxva en stable niet.

Maar dat niet alleen zijn heel veel veranderingen wat betreft skins/sripts/plugins.
Werkt allemaal als ze up to date zijn.

Hoezo crash ?
Download dagelijks svn versies , gebruik altijd de installer, en overshrijf nooit de oude kan zo altijd terug vallen op de oude, maar tot nu geen crash gehad.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2010 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik moet zeggen dat mijn recentste builds best stabiel draaien. En dat zijn deze:

[stijn@mnemosyne ~]$ ls .packages/|tail -5
xbmc-svn-31021-4-i686.pkg.tar.xz
xbmc-svn-31321-1-i686.pkg.tar.xz
xbmc-svn-31366-1-i686.pkg.tar.xz
xbmc-svn-31516-1-i686.pkg.tar.xz
xbmc-svn-31634-1-i686.pkg.tar.xz

Ik heb helemaal geen klagen qua stabiliteit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Effe iets anders :)
Zag net de aldi folder
http://aldi.medion.com/md8340/nl/?refPage=medion

Uuuh.... wat vinden jullie ervan :)
Dit staat mij idd geval aan.
" Aangezien de koeling uitsluitend passief plaatsvindt, wordt hij geleverd zonder ventilatoren en het bijbehorende lawaai."

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mooi ding (ik hoop alleen dat dat lieveheersbeestje er niet standaard opzit :+ )

Maar hij kost denk ik evenveel als die ION330's, nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou het eigelijk niet weten.
Ben nog niet echt op zoek en in verdiept.

Zit windows 7 bij voor de prijs en verder klaar voor gebruik.

Wel mis ik een optical out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Laatst online: 20-08 07:53
Kijk uit he, dat is een single core cpu, zo een beetje de sloomste atom die er is (1 van de eersten). Bij Aldi verkopen ze vaker 'net niet'-computers.

In dit topic is het ook al voorbij gekomen:
[Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic - Deel 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:34:
Ja.

Maar dat niet alleen zijn heel veel veranderingen wat betreft skins/sripts/plugins.

Hoezo crash ?
Download dagelijks svn versies , gebruik altijd de installer, en overshrijf nooit de oude kan zo altijd terug vallen op de oude, maar tot nu geen crash gehad.
Waarom zou je dagelijks een nieuwe update downloaden? Dan moet je telkens je skin ook terug installeren?
Ik ben nu de nieuwste aan het downloaden en ga die dadelijk proberen.

XBMC_PCInstaller_31639

Ik heb ditmaal de oude xbmc 9.11 eens verwijderd, dan geprobeerd de svn te installeren en te openen zonder succes. Hierna heb ik geprobeerd het profiel eens mee te verwijderen en nadien de svn te openen, dit werkte!
Nu ben ik wel alle instellingen kwijt maar het werkt ;)

Ik ga wat verder experimenteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
mrgoolie schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:29:
[...]

Waarom zou je dagelijks een nieuwe update downloaden? Dan moet je telkens je skin ook terug installeren?
Als je hem op dezelfde plaats installeert, blijft je skin gewoon staan hoor :)

XBMC_PCInstaller_31639

Ik heb ditmaal de oude xbmc 9.11 eens verwijderd, dan geprobeerd de svn te installeren en te openen zonder succes. Hierna heb ik geprobeerd het profiel eens mee te verwijderen en nadien de svn te openen, dit werkte!
Nu ben ik wel alle instellingen kwijt maar het werkt ;)

Ik ga wat verder experimenteren!
Er is zoveel veranderd in de svn-versies sinds de officiële 9.11, dat het altijd aan te raden is om je profiel weg te gooien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
Fire69 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:51:
[...]

Als je hem op dezelfde plaats installeert, blijft je skin gewoon staan hoor :)

[...]

Er is zoveel veranderd in de svn-versies sinds de officiële 9.11, dat het altijd aan te raden is om je profiel weg te gooien. :)
Werkt momenteel naar behoren...
Ik heb nog een algemene vraag en weet niet of dit met xbmc te maken heeft.
Als ik een mkv bezie met DTS geluid, dan zijn de stemmen zo stil en als er dan ineens iets gebeurt in de film (of omgevingsgeluid) waardoor alle luidsprekers spelen dan is het megaluid. Ik moet het dan telkens stiller zetten zodat de buren naast en onder mij het niet zouden horen. ;) Dan wanneer het rustiger is en gewoon iemand aan het praten is dan is het weer zo stil.
Ik gebruik een onkyo receiver.
Ik heb die audysse functie gebruikt waardoor de receiver zijn eigen configuratie doet.

Btw aeon voor die SVN builds, moeilijk te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:18
mrgoolie schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:01:
[...]

Werkt momenteel naar behoren...
Ik heb nog een algemene vraag en weet niet of dit met xbmc te maken heeft.
Als ik een mkv bezie met DTS geluid, dan zijn de stemmen zo stil en als er dan ineens iets gebeurt in de film (of omgevingsgeluid) waardoor alle luidsprekers spelen dan is het megaluid. Ik moet het dan telkens stiller zetten zodat de buren naast en onder mij het niet zouden horen. ;) Dan wanneer het rustiger is en gewoon iemand aan het praten is dan is het weer zo stil.
Ik gebruik een onkyo receiver.
Ik heb die audysse functie gebruikt waardoor de receiver zijn eigen configuratie doet.

Btw aeon voor die SVN builds, moeilijk te installeren?
Volume van je center speaker verhogen :?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
Mr_Blobby schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:11:
[...]
Volume van je center speaker verhogen :?
Mjah voor mijn blyray speelt het dan wel goed af... Ik zal het eens proberen ;)

Alles werkt nu heel goed...
Enkele covers zie ik wel niet waar ik deze in xbmc 9.11 wel zag? De helft van mijn covers zie ik de andere helft niet.
Nog een groot probleem is dat de video's niet full screen afspelen. Ik zit met een rand van 5 cm boven, onder, rechts en links? Terwijl xbmc zelf wel full screen is. Ik heb al met alle opties beetje zitten spelen maar geraak er niet wijs uit...
Als ik dxva uitschakel, dan heb ik terug normaal beeld over het volledige scherm.

[ Voor 6% gewijzigd door mrgoolie op 06-07-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
J
mrgoolie schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:29:
[...]

Omdat ik doe skinnen, en de laatste tijd word er nogal het een en ander toegevoegd en wil het direct verwerken in mijn skin.
Heb zo een stuk of 25 builds op mijn systeem (moet er weer eens een aantal verwijderen) maar kan altijd kijken waar bugs de kop op duiken.
Gebruik natuurlijk wel altijd dezelfde userdata behalve voor de builds van voor de merge.
Dus hoef niet telkes skins en al het andere te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
na een ganse dag zitten zoeken naar een oplossing voor het niet full screen spelen als ik dxva aanzet en nog steeds geen oplossing!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Je zet DXVA aan, speelt je film af, drukt M voor het menu, gaat naar Video Settings, kies Video Calibration en kijkt of de calibratie-lijntjes wel mooi tot in de hoekjes komen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En als dat goed is heb je nog de optie om tijdens film afspelen aspectratio veranderen met <select> voor je remote en <z> voor keyboard

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

reFocus

Afbeeldingslocatie: http://imgshack.info/images/69d5ejx9qjhvty2xjvvy.png

Afbeeldingslocatie: http://imgshack.info/images/vhdstlhryrvy0cwjw.png

[ Voor 20% gewijzigd door JC op 06-07-2010 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Laatst online: 17-09 20:27
Hoi,

Ik gebruik al een paar maanden naar volle tevredenheid XBMC onder Windows 7.

Nu wil ik een Asrock ION330HT kopen voor mijn ouders met daarop XBMC Live. Echter lees ik nog al wat verhalen over dat de remote niet out of the box werkt alsook het geluid via HDMI te laten lopen schijnen extra handelingen te vereisen. Is er al een image van een XBMC Live versie waarbij alles out of the box werkt? Dan bedoel ik dus DXVA, remote en HDMI audio. Ik ben op de hoogte van de www.xbmcfreak.nl site maar daar kon ik ook geen geschikte image vinden.

Ik heb namelijk geen tijd om me te verdiepen in het hele linux verhaal. Ik ben redelijk handig met computers maar heb weinig ervaring met linux cq ubuntu.

Het liefst wil ik gewoon een .iso downloaden, branden, cd erin en klaar, te meer omdat het niet voor mij zelf is.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
Fire69 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 17:52:
Je zet DXVA aan, speelt je film af, drukt M voor het menu, gaat naar Video Settings, kies Video Calibration en kijkt of de calibratie-lijntjes wel mooi tot in de hoekjes komen? :)
Dit had ik ook gevonden, maar het is precies of mijn scherm kleiner geworden is.
Ik zie de balkjes rechtsboven en linksboven maar ze gaan dan uit het beeld als ik naar rechts of links duw.

Ik kan het moeilijk uitleggen maar het werkt niet :(

En als ik een printscreen neem om hier te tonen neemt hij de printscreen van het beeld maar de zwarte randen neemt hij niet mee. Ik denk dat het een instelling is van mijn tv - mijn grafische kaart.

[ Voor 20% gewijzigd door mrgoolie op 07-07-2010 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:52

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Magnolia schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 02:17:
Het liefst wil ik gewoon een .iso downloaden, branden, cd erin en klaar, te meer omdat het niet voor mij zelf is.
v14 zit alles in wat je nodig hebt. Voor de meeste mensen is het branden afspelen, klaar.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
mrgoolie schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 09:00:
[...]

Dit had ik ook gevonden, maar het is precies of mijn scherm kleiner geworden is.
Ik zie de balkjes rechtsboven en linksboven maar ze gaan dan uit het beeld als ik naar rechts of links duw.

En als ik een printscreen neem om hier te tonen neemt hij de printscreen van het beeld maar de zwarte randen neemt hij niet mee. Ik denk dat het een instelling is van mijn tv - mijn grafische kaart.
Ik heb in mijn ccc (catalyst control center) mijn resolutie eens op full hd gezet (50hz). Aangezien ik maar een hd ready tv heb weet ik niet of dit problemen kan opleveren. Het nadeel nu is dat ik dit met moeite kan lezen. (Dit is hier gepost via mijn htpc). Aangezien de resolutie veel te hoog staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
Die ziet er wel bizar strak uit. Precies wat ik wil eigenlijk. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
mrgoolie schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 09:00:
[...]

Moeilijk uit te leggen, maar ik begrijp het wel :P

Kijk eens op je tv of je geen optie hebt om overscan/beeldscan aan/uit te zetten.
En kijk in je CCC eens of je scaling daar goed ingesteld staat. Zet het gewoon uit, da's het beste voor je beeldkwaliteit.
WaSteiL schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 09:41:
[...]

Dat ziet er inderdaad super uit! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
Ziet er idd vet uit. Werkt ie soepel? Tot nu werkt alleen de confluence soepel bij mij (asrock a330ht). Is ie buggy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

mrgoolie schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 09:25:
[...]

Ik heb in mijn ccc (catalyst control center) mijn resolutie eens op full hd gezet (50hz). Aangezien ik maar een hd ready tv heb weet ik niet of dit problemen kan opleveren. Het nadeel nu is dat ik dit met moeite kan lezen. (Dit is hier gepost via mijn htpc). Aangezien de resolutie veel te hoog staat :)
Ik heb 2 HTPC's. 1 in woonkamer op Full HD tv en 1 in slaapkamer op HD Ready tv. Ik had ook last van jou probleem in het begin op beide tv's. De één is een Sony en de andere een Toshiba. Op beide Overscan uitgezet en het probleem was opgelost! :)

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:34:
Ja.

Hoezo crash ?
Ik heb hetzelfde probleem, ik heb een Asrock ion330pro w7 32bit en met de nieuwste builds crashed XBMC bij mij ook met het opstarten.
Tenminste, nadat ik xbmc heb aangeklikt, blijft het xbmc logo een paar minuten staan( 2 tot 5min) wanneer ik dan met de muis een keer klik geeft windows aan dat xbmc gechrashed is. xbmc is dan niet direct af te sluiten task manager.
Af en toe krijg ik mijn bureaublad terug. maar dan blijft het process hangen. en is de computer niet eens meer normaal af te sluiten.

Ik heb mijn pc zelfs opnieuw geinstalleerd zo gefustreerd was ik. maar dat maakt niets uit.

Soms start xbmc na 2 tot 5 min wel op en werkt het prima 8)7

Toch maar een paar builds wachten denk ik,

Iemand anders met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

WaSteiL schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 09:41:
[...]

My point exactly. Ik hoef niet tig codec vlaggetjes, knopjes, menu-items en animaties.
My cup of tea :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC

JC

- minimalistic -

Westmania schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 11:16:
[...]

Ziet er idd vet uit. Werkt ie soepel? Tot nu werkt alleen de confluence soepel bij mij (asrock a330ht). Is ie buggy?
Werkt prima bij mij op de laatste build voor OSX.
Ik heb 'm nog niet geprobeerd op mijn media center (met soortgelijke configuratie als jouw Asrock); draait XBMC Live op en ik wacht op een nieuwe build. Maar verwacht geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 11:33:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, ik heb een Asrock ion330pro w7 32bit en met de nieuwste builds crashed XBMC bij mij ook met het opstarten.
Tenminste, nadat ik xbmc heb aangeklikt, blijft het xbmc logo een paar minuten staan( 2 tot 5min) wanneer ik dan met de muis een keer klik geeft windows aan dat xbmc gechrashed is. xbmc is dan niet direct af te sluiten task manager.
Af en toe krijg ik mijn bureaublad terug. maar dan blijft het process hangen. en is de computer niet eens meer normaal af te sluiten.

Ik heb mijn pc zelfs opnieuw geinstalleerd zo gefustreerd was ik. maar dat maakt niets uit.

Soms start xbmc na 2 tot 5 min wel op en werkt het prima 8)7

Toch maar een paar builds wachten denk ik,

Iemand anders met dit probleem?
Hernoem of verwijder je oude userdata folder van xbmc zodat deze ook opnieuw word aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 11:57:
[...]

Hernoem of verwijder je oude userdata folder van xbmc zodat deze ook opnieuw word aangemaakt.
Bedankt voor de reactie!

Deze verwijder ik, en zelfs na een herinstallatie van windows7 heb ik nog steeds hetzelfde probleem.
Ik zou niet weten waar dit probleem in kan zitten. even snel testen zit er niet in omdat het xbmc process in windows blijft hangen en er bijna niet uit te krijgen is. soms wanneer ik van het process een geheugen dump file laat maken is het process eindelijk weg. grrr,, :|

Update: Is inmiddels opgelost, de juiste nvidia drivers geinstalleerd. Van Asrock.com(de all in one driver)(Wel apart omdat het wel een tijd lang prima heeft gewerkt.)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2010 10:40 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.