Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Techno Overlord schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 11:27:
Ik heb 2 HTPC's. 1 in woonkamer op Full HD tv en 1 in slaapkamer op HD Ready tv. Ik had ook last van jou probleem in het begin op beide tv's. De één is een Sony en de andere een Toshiba. Op beide Overscan uitgezet en het probleem was opgelost! :)
Het stomme is dus dat er TV's zijn waarbij dat alleen kan als ze op 720p staan 8)7 Op 1080i wordt er blijkbaar klakkeloos vanuit gegaan dat je iets van een DVB-C/S/T of DVD/BluRay apparaat aansluit :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 20:27
Erhnam schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 09:21:
[...]

v14 zit alles in wat je nodig hebt. Voor de meeste mensen is het branden afspelen, klaar.
Zou mooi zijn.

in v14 zit dus:

-DXVA (of de linux variant hiervan)
-remote werkt meteen (geen geklooi met LIRC enz)
-HDMI audio

Gooit CD erin, installeert op de HD en je bent klaar?

Is v14 is nog wel gebaseerd op XBMC 9.11? Aangezien de GUI ook in positieve zin veranderd is sinds de meer recentere SVN builds.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 00:15

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

nero355 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 12:05:
[...]

Het stomme is dus dat er TV's zijn waarbij dat alleen kan als ze op 720p staan 8)7 Op 1080i wordt er blijkbaar klakkeloos vanuit gegaan dat je iets van een DVB-C/S/T of DVD/BluRay apparaat aansluit :/
Huh? Een tv selecteert toch automatisch 720 of 1080...

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

.

[ Voor 95% gewijzigd door Borromini op 07-07-2010 12:43 . Reden: Niks dus ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

In principe zet je voor alles wat geen PC is Overscan AAN !! Echter zijn er dus TV's waar je die niet aan of uit kan doen bij bepaalde HDMI aansluitingen en/of resoluties :)

Je TV kiest dan wel de resolutie, maar niet beeldvullend of laat alleen maar een gedeelte van het beeld zien en de rest niet door Overscan.

Zo duidelijk ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Refocus wordt mijn nieuwe skin!

Jeroen ga zo door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

nero355 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 12:48:
In principe zet je voor alles wat geen PC is Overscan AAN !! Echter zijn er dus TV's waar je die niet aan of uit kan doen bij bepaalde HDMI aansluitingen en/of resoluties :)

Je TV kiest dan wel de resolutie, maar niet beeldvullend of laat alleen maar een gedeelte van het beeld zien en de rest niet door Overscan.

Zo duidelijk ??
Mij was het al duidelijk hoor. Bij mij werkt het gewoon netjes allemaal.

Gister nog even mijn last.fm account aan XBMC gekoppeld. Ik heb al uren en uren muziek geluisterd en kwam er gister pas achter dat ik een koppeling met last.fm kon maken... |:( Anywayz, nu vult ie weer vrolijk mijn last.fm databeesje :o

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023
Ik heb nu xbmc.exe als shell gezet in mijn windows 7 installatie.
Echter nu werkt mijn afstandsbediening niet meer aangezien explorer.exe en bijhorende services niet meer geladen worden.
Hoe geraak ik snel vanuit xbmc terug in de windows 7 omgeving?
Wat ik nu doe is ctrl-alt-delete en nieuwe taak starten: explorer.exe

Is er een snellere manier?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Als ik jou was zou ik het ongedaan maken en daarna de xbmc shortcut in de map Opstarten zetten van het Startmenu.... Windows start op en direct wordt xbmc fullscreen gestart. Veel makkelijker dan laden als shell oid. Mocht je daarna terug naar Windows willen, is een druk op de Windows-toets voldoende.

[ Voor 16% gewijzigd door Techno Overlord op 08-07-2010 10:48 ]

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Ik heb mijn HTPC met XBMC nu ook draaien als fileserver en downloadclient (met utorrent, sabnzbd+, sickbeard). Het liefst zou ik overstappen op een mooi ION+Atom systeem, maar gaat dit wel draaien? Met andere woorden, gaat het niet lastig worden om materiaal af te spelen terwijl sabnzbd+ aan het downloaden en unrarren is, of ondervind het afspelen hier geen hinder van omdat het hardwarematig gebeurd? Dat het unrarren iets langzamer gaat maakt me niet zo veel uit, als xbmc maar lekker blijft draaien :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Solomon schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 11:00:
Ik heb mijn HTPC met XBMC nu ook draaien als fileserver en downloadclient (met utorrent, sabnzbd+, sickbeard). Het liefst zou ik overstappen op een mooi ION+Atom systeem, maar gaat dit wel draaien? Met andere woorden, gaat het niet lastig worden om materiaal af te spelen terwijl sabnzbd+ aan het downloaden en unrarren is, of ondervind het afspelen hier geen hinder van omdat het hardwarematig gebeurd? Dat het unrarren iets langzamer gaat maakt me niet zo veel uit, als xbmc maar lekker blijft draaien :)
Ik heb een ASRock ion 330 en draai xbmc live. Deze doet ook sabnzbd+ en sickbeard en heb geen problemen tijdens het afspelen als ie ook aan het unrarren oid is. Wel voornamelijk 720p materiaal dan. Misschien kun je anders ook nog een tijdschema maken om te bepalen dat ie alleen 's nachts doet binnenhalen (volgens mij doet sickbeard standaard om 4uur in 's nachts kijken of er nieuwe content is, maar kan er ook naast zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:18
Eoghlear schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 11:36:
[...]

Ik heb een ASRock ion 330 en draai xbmc live. Deze doet ook sabnzbd+ en sickbeard en heb geen problemen tijdens het afspelen als ie ook aan het unrarren oid is. Wel voornamelijk 720p materiaal dan. Misschien kun je anders ook nog een tijdschema maken om te bepalen dat ie alleen 's nachts doet binnenhalen (volgens mij doet sickbeard standaard om 4uur in 's nachts kijken of er nieuwe content is, maar kan er ook naast zitten).
SABnzbd kent ook instellingen om de performance te tweaken:
  • Pause downloading during post-processing
  • Enable QuickCheck
  • Article Cache Limit
Daarnaast is er ook een script die automatisch SABnzbd pauzeert als er video wordt gekeken in XBMC.
En tenslotte is er een XBMC addon om SABznbd vanuit XBMC te besturen.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Ik heb zojuist een apt-get upgrade uitgevoerd op mijn XBMClive install:
Hierbij viel mij op dat enkele packages niet geupgrade zijn:
code:
1
 linux-generic linux-headers-generic linux-image-generic

Ik heb zon vermoeden dat dit de linux kernel betreft. Kan ik veilig deze packages installeren zonder dat ik mijn installatie verpruts? En heeft het voordelen om deze packages te upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes! ik heb eindelijk besloten wat ik ging halen en heb gister zojuist gedaan. een AsRock ION 330HT met XMBCLive en werkt als een tierlier. Nu heb ik Full HD playback voor een zeer kleine prijs. Alleen ff moeten vechten om de afstandsbediening aan de praat te krijgen. Via mijn server op zolder welke ook dient als fileserver stream ik alles naar mijn TV.

Iemand enig idee of ik deze ook kan gebruiken als speakers voor iTunes of een ander muziek programma. Netzoals de Apple Airport Express. Dan hoef ik mijn TV niet aan te zetten als ik muziek wil luisteren.

Ik heb al gekeken naar http://www.rogueamoeba.com/airfoil/ en dan de linux versie. Maar ik krijg deze niet aan de praat. Ik denk dat er een GUI voor nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:33

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Stien schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 14:22:
code:
1

Ik heb zon vermoeden dat dit de linux kernel betreft. Kan ik veilig deze packages installeren zonder dat ik mijn installatie verpruts? En heeft het voordelen om deze packages te upgraden?
Je zult de drivers upnieuw moeten updaten. In het geval van 9.11 moet je hiervoor diverse dev tools installeren en met het handje alles rechtzetten.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 15:31
Mijn thetvdb scraper haalt de laatste tijd de posters op tv series ipv de banners, en ook bij thumbnails kan ik de banners niet meer vinden. Hoe los ik dit op? Ik draai XBMC nog op Xbox1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je niet posters aangevinkt staan in de instellingen van de scraper ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 15:31
Dat staat gewoon uit. Het lijkt ook per tv serie te verschillen volgens mij. Bij Top Gear heb ik de keuze uit 3 posters terwijl American Dad verschillende banners maar ook posters laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm top gear heeft gewoon banners op tvdb.com
http://thetvdb.com/?tab=series&id=74608&lid=7

Waarschijnlijk is het een scraper probleem.
Aangezien je de xbox gebruikt, en deze maakt gebruik van oude scrapers (geen addons) zou de fix nog wel eens opzich kunnen laten wachten.

Mijn advies is om Media Companion te gaan gebruiken.
De scrapers daarin zijn up to date en heeft nog veel meer extra voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:35
Van xbmcsvn.com
By {Hudson_Hawk04} on 7/7/2010 8:16:05 AM
It would appear that the scraping issue for the xbox has been fixed in the svn, the next build should fix the problem. Just a heads up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik gemist, mooi zie graag xbox support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dagelijks de comments per build lezen daar, kom je nog eens iets interessants tegen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
waar lees jij die comments als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.sshcs.com/xbmc/?mode=Notes (klik op [+] voor de builds)
of
http://sourceforge.net/projects/xbmc4xbox/
Fire69 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:45:
Dagelijks de comments per build lezen daar, kom je nog eens iets interessants tegen. :+
Bekijk ook elke dag timeline van xbmc :Y
http://trac.xbmc.org/timeline

xbmc4xbox zoals je ziet niet :+

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Die geeft bij mij:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Could not allocate space for object 'dbo.UserPrefs'.'PK_UserPrefs' in database 'xbmc' because the 'PRIMARY' filegroup is full. Create disk space by deleting unneeded files, dropping objects in the filegroup, adding additional files to the filegroup, or setting autogrowth on for existing files in the filegroup.

/xbmc/inc/engine/siteload.asp, line 119
:P

[edit]
Zie net dat de ganse site platligt momenteel :+

Ik doelde eigenlijk meer op de user-comments, daar lees ik eerst even of anderen veel problemen hebben met een build voor ik hem download :)
TWFpa2Vs schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:52:
waar lees jij die comments als ik vragen mag?
Bij de uitleg die Craig dagelijks geeft bij zijn builds, heb je Past en Present. Daartussen staat een cijfer, da's het aantal comments. Gewoon even op klikken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een goeie, nooit geprobeerd om daar op te klikken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 12:51
Even een vraagje, ik gebruik sinds kort ook XBMC op Ubuntu 10.04 LTS.

Het draait verder prima, maar ik heb 1 probleem: Mijn videobeeld 'tikt' om de haverklap (met een gelijk interval) wanneer ik bij audio het vinkje 'DTS' of 'AC3' aan zet?
Het probleem is alleen dat ik zonder die vinkjes rukaudio heb, en met die vinkjes dus rukbeeld :(

Herkent iemand dit probleem, en weet iemand toevallig waar dit aan kan liggen?

Load is het iig niet, de load ligt rond de 0.5 (op een dual-core) na half uur film draaien. Ik draai met een Nividia gt210 met de laatste versie geluids- en videodrivers.

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Stien schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 14:22:
code:
1

Inderdaad hogere kernel. Hierbij moet je goed opletten. Lirc bv moet eerst een update hebben (nu 0.88) want deze werkt niet met hogere kernel dan bij de xbmc live standaard komt, het is dus wachten op een lirc-update, deze zit ook nog niet in proposed dus kan nog wel even duren. lirc is voor je afstandsbediening, als je geen afstandsbediening hebt is het no problem.

Mogelijk moet je je nvidiadriver opnieuw installeren. dit is hooguit 5 minuten werk.

Voor je systeem heeft het, als het goed werkt en stabiel is, geen voordelen om de nieuwe kernel te installeren (dit is natuurlijk alleen zo als je systeem goed gesupport is, en dat is bij ION systemen het geval). Als je 2 kernels hoger zou gaan kom je al in ubuntu lucid terecht. deze heeft veel voordelen zoals sneller opstarten, dus xbmc staat nog vlotter op je scherm als je start, alleen die k*t-lirc laat maar op zich wachten. (al is hier iemand op het forum die de remote op lucid gewoon aan de praat heeft gekregen, met een normale install, maar dat is mij nog niet gelukt, lirc-daemon wil bij mij niet starten i.i.g.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
Techno Overlord schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 10:47:
Als ik jou was zou ik het ongedaan maken en daarna de xbmc shortcut in de map Opstarten zetten van het Startmenu.... Windows start op en direct wordt xbmc fullscreen gestart. Veel makkelijker dan laden als shell oid. Mocht je daarna terug naar Windows willen, is een druk op de Windows-toets voldoende.
ik heb dit geprobeerd en het werkt echter xbmc start op maar de windows bar blijf ik zien... dit komt over mijn xbmc te staan.
iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:18
mrgoolie schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 12:31:
[...]

ik heb dit geprobeerd en het werkt echter xbmc start op maar de windows bar blijf ik zien... dit komt over mijn xbmc te staan.
iemand een oplossing hiervoor?
Gebruik de backslash toets eens ;)
En om het helemaal te laten lijken alsof je direct naar XBMC start:
  • stel de splashscreen van XBMC in als wallpaper
  • stel de splashcreen van XBMC in als loginscherm via deze tool
  • verwijder alle iconen van het bureaublad
  • en laat tenslotte de taakbalk automatisch verbergen.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Morax schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 02:53:
Even een vraagje, ik gebruik sinds kort ook XBMC op Ubuntu 10.04 LTS.

Het draait verder prima, maar ik heb 1 probleem: Mijn videobeeld 'tikt' om de haverklap (met een gelijk interval) wanneer ik bij audio het vinkje 'DTS' of 'AC3' aan zet?
Het probleem is alleen dat ik zonder die vinkjes rukaudio heb, en met die vinkjes dus rukbeeld :(

Herkent iemand dit probleem, en weet iemand toevallig waar dit aan kan liggen?

Load is het iig niet, de load ligt rond de 0.5 (op een dual-core) na half uur film draaien. Ik draai met een Nividia gt210 met de laatste versie geluids- en videodrivers.
* bobo1on1 gokt 23.976 fps video met het refreshrate op 50 hertz.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.2.0 online gezet. De belangrijkste change is ondersteuning voor Addons en de invoer van een eigen XOT-Uzg.v3 repository om updates via te installeren. Hieronder staan alle changes:

Changelog v3.2.0 - 2010-07-10 - Needs at least XBMC revision r31434
  • Fixed: XOT-Uzg.v3 is now Addon compatible
  • Added: Repository definition (1.0.0)
  • Renamed: Confluence Skin to skin.confluence
  • Added: XBMC Addon Support
  • Added: iRTL (iPhone RTL channel without DRM)
  • Fixed: SBS Broadcasting Channel
  • Added: option to create a UriOpener that does never use a progressbar (needed for plugin)
  • Fixed: Plugin would crash due to progressbar appearing (a bug in XBMC)
  • Fixed: Issue with logfile flushing before closing.
  • Fixed: Freecaster.tv
  • Fixed: NOS Channel: Top50, New items and Tips in NOS channels
  • Fixed: Skins for 1080i
  • Fixed: Veronica channel paging
  • Fixed: RTL channel
  • Added: Radio channels (thanks to BigFoot87)
Installatie
Informatie over de installatie mogelijkheden onder XBMC for Xbox en XBMC vind je op de installatie pagina.

Problemen en issues
Problemen hoor ik via de Issue List van de GoogleCode pagina van XOT (http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile). Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.

Streamen & Linux/Win32
Onder XBMC Linux en Win32 gaat het stream nog niet zo lekker. Met name MMS streams (RTL, NOS) lopen voor geen meter. Ik heb wel een fix aangebracht (samen met Menno) om ze beter werkend te krijgen, maar nu duurt het cachen heel lang. Ikzelf kan hier vanuit XOT weinig aan doen. Enkel posten op het XBMC forum (plaats de URL's van de stream welke je in de uzg.log kan vinden) zodat de devs ze kunnen bekijken.

RTL & DRM
RTL gebruikt tegenwoordig voor de meer populaire programma's DRM (Digital Rights Management) beveiliging. Deze wordt niet ondersteund door XBMC. Probeer je deze wel af te spelen, al het resulteren in een zwart scherm met rare blokjes en constant uit de cache lopen van je stream. Ook hier weer: ik kan er niks aan doen, maar er is inmiddels wel een iRTL kanaal in XOT-Uzg.v3 waar een aantal afleveringen zonder DRM te bekijken is.

Download
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/pages/XOT:Download of op de googlecode pagina: http://code.google.com/p/xot-uzg/downloads/list

Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-08-2023
Mr_Blobby schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 14:23:
[...]
Gebruik de backslash toets eens ;)
En om het helemaal te laten lijken alsof je direct naar XBMC start:
  • stel de splashscreen van XBMC in als wallpaper
  • stel de splashcreen van XBMC in als loginscherm via deze tool
  • verwijder alle iconen van het bureaublad
  • en laat tenslotte de taakbalk automatisch verbergen.
Ik had een tijdje XBMC ingesteld als GUI. Dus in plaats van explorer.exe. Dan start xbmc ook meteen op.

Probleem is alleen dat je dan de homegroups van Windows Seven niet kunt gebruiken en deze wilde ik toch graag blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
Dutchman140 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 17:02:
[...]

Ik had een tijdje XBMC ingesteld als GUI. Dus in plaats van explorer.exe. Dan start xbmc ook meteen op.

Probleem is alleen dat je dan de homegroups van Windows Seven niet kunt gebruiken en deze wilde ik toch graag blijven gebruiken.
Probleem is dat ik dan niet snel in windows geraak.
Via ctrl-alt-delete kan ik dan wel explorer.exe opstarten.
Kan dit niet via een addon in xbmc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ GroteBozeWolf:

Helemaal goed! Ga het vanavond direct even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
Pffff...
Ik ben op zoek naar een keyboard, ik had de trust kb2950 media keyboard maar dit werkte niet. (DOA).
Nu zou ik graag een ander kopen van +- €50 waarbij de media keys kunnen gebruikt worden onder XBMC.
Op het forum hier spreken sommige over keysonic.
Dit vindt ik niet bij de distri waar ik het keyboard zou kopen.
Graag had ik de logitech mediaboard genomen maar dit vind ik enkel in Qwerty.
Wij in belgie typen via Azerty ;)

Iemand nog aanraders?

Btw logitech dinovo vind ik te duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mrgoolie schreef op maandag 12 juli 2010 @ 09:24:
[...]

Probleem is dat ik dan niet snel in windows geraak.
Via ctrl-alt-delete kan ik dan wel explorer.exe opstarten.
Kan dit niet via een addon in xbmc?
<onclick>System.Exec(C:\Progra~1\Intern~1\iexplore.exe)</onclick>

Start direct vanuit xbmc je explorer op.

Dit kun je doen via een button in de skin of keymap.

In MM Waffa! zit zo'n button al in de skin, alleen even enablen in skinsettings programs ;)

Edit.
@GBW
Heb zojuist je nieuwe xot versie geprobeerd en zag er zeer gelikt uit en zover ik heb getest werkt het goed.
:) Maar... confluence was de enige skin waarin het script wou starten.
Heb geprobeerd; PM/HD / Transparency / Refocus / Night / en MiniMeedia Waffa! natuurlijk en daarvan ook maar gelijk een debug log gemaakt.

Wat ik er uit opmaak is dat xot niet de skin includes.xml kan openen/lezen
INFO: Error loading includes.xml file (720p/includes.xml): Failed to open file (row=0, col=0)

Includes werkt toch gewoon goed in de skin. (is ook nogal een belangrijke xml :P)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:49
Ik heb de Keysonic. Net sinds vorige week binnen. Grappig toetsenbord en doet wat hij moet doen. Ook binnen XBMC. Kwaliteit is wel een beetje matig. Laat ik het zo zeggen: hij voelt erg solide aan, maar de trackball sleept een beetje voor mijn gevoel. De afwerking op de toetsen (stickers e.d.) mogen ook wel wat beter. Maar ik zou hem wel durven aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een xbox met xbmc, maar deze is overleden.

Logisch vervolg is natuurlijk een htpc, maar waar ik een beetje tegenaan loop is de besturing.
Op mijn xboxje was het heel fijn, met een controller, maar als ik alles goed heb gelezen moet ik of een toetsenbord+muis in mijn woonkamer leggen, of een afstandbediening programmeren (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xbox 360 controller zou geloof ik moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:45
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 15:46:
Ik heb ook een xbox met xbmc, maar deze is overleden.

Logisch vervolg is natuurlijk een htpc, maar waar ik een beetje tegenaan loop is de besturing.
Op mijn xboxje was het heel fijn, met een controller, maar als ik alles goed heb gelezen moet ik of een toetsenbord+muis in mijn woonkamer leggen, of een afstandbediening programmeren (?).
Nope, kan lekker simpel: kies een leuke mooie HTPC behuizing (tip: kijk eens naar de Silverstone behuizingen en de Karma behuizingen). Daar krijg je 9 vd 10 x een remote bijgeleverd en die zijn gewoon mce compliant dus de meeste knoppen werken out-of-the-box of je moet ff een mapping file plukken van de site van de fabrikant (meestal iMon / Soundgraph).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb een Shuttle Barebone SN78SH7 met daarin een AMD X2 250, 2GB mem, 4TB opslag en gebruik de onboard nvidia GeForce 8200 voor video weergave in Full HD zonder stoteringen whatsoever. Dit alles in combinatie met een Logitech DiNovo Mini. Alles bij elkaar voor 580euro. Als je minder opslag ruimte kiest wordt het geheel een stuk goedkoper. Ik vind het een zeer schappelijke prijs voor wat je ervoor terugkrigt.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:14:
[...]

<onclick>System.Exec(C:\Progra~1\Intern~1\iexplore.exe)</onclick>

Start direct vanuit xbmc je explorer op.

Dit kun je doen via een button in de skin of keymap.

In MM Waffa! zit zo'n button al in de skin, alleen even enablen in skinsettings programs ;)

Edit.
@GBW
Heb zojuist je nieuwe xot versie geprobeerd en zag er zeer gelikt uit en zover ik heb getest werkt het goed.
:) Maar... confluence was de enige skin waarin het script wou starten.
Heb geprobeerd; PM/HD / Transparency / Refocus / Night / en MiniMeedia Waffa! natuurlijk en daarvan ook maar gelijk een debug log gemaakt.

Wat ik er uit opmaak is dat xot niet de skin includes.xml kan openen/lezen
INFO: Error loading includes.xml file (720p/includes.xml): Failed to open file (row=0, col=0)

Includes werkt toch gewoon goed in de skin. (is ook nogal een belangrijke xml :P)
iexplore is niet gelijk aan explorer.exe ;)
maar ik ga het op deze manier proberen! thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verrek je hebt natuurlijk gelijk. 8)7

Voeg toe aan je keymap in global.
<e>System.Exec(C:\WINDOWS\explorer.exe)</e>

De "e" op je toetsenbord opend nu je explorer, de goeie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:29:
Verrek je hebt natuurlijk gelijk. 8)7

Voeg toe aan je keymap in global.
<e>System.Exec(C:\WINDOWS\explorer.exe)</e>

De "e" op je toetsenbord opend nu je explorer, de goeie :9
nice! probeer ik deze avond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
na een weekje xbmc te gebruiken ben ik heel tevreden. dit is totaal niet te vergelijken met een gewone mediaplayer zoals de xtreamer.

ik had wel nog enkele vraagjes...
ik werk met de standaard skin btw ;) die vindt ik de beste in gebruik.
van enkele films wilt hij de covers niet afhalen, bvb date night. van no geen andere film zie ik als ik op de film sta en ik druk 'i' zie ik al de covers etc, maar toch wil hij de cover niet weergeven in de filmweergave. heel raar toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
Techno Overlord schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:10:
Ik heb een Shuttle Barebone SN78SH7 met daarin een AMD X2 250, 2GB mem, 4TB opslag en gebruik de onboard nvidia GeForce 8200 voor video weergave in Full HD zonder stoteringen whatsoever. Dit alles in combinatie met een Logitech DiNovo Mini. Alles bij elkaar voor 580euro. Als je minder opslag ruimte kiest wordt het geheel een stuk goedkoper. Ik vind het een zeer schappelijke prijs voor wat je ervoor terugkrigt.
ik vind die dinovi mini toch iets te klein neen? werkt de muis bediening goed? ik download namelijk mijn films rechtstreeks via mijn htpc. dus enig typwerk is vereist, zoals de url en de naamgeving van films...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Op de DiNovo Mini zit een schakelaartje waarmee je de touchpad kan omschakelen naar een clickpad. In XBMC gebruik je alleen de clickpad functie omdat dat het snelst werkt. In Windows kun je voor basic werk de touchpad functie gebruiken. Voor standaard surf werk is het wel ok, niet meer dan dat. Het echte onderhoud/downloaden/verkenner werk doe ik allemaal via Extern Bureaublad van Windows 7.

Voor XBMC gebruik is de DiNovo ideaal, voor Windows gebruik volstaat ie alleen voor basis handelingen en surfen. Ga geen brieven typen of ellelange chatsessies houden..

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
Techno Overlord schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 12:21:
Op de DiNovo Mini zit een schakelaartje waarmee je de touchpad kan omschakelen naar een clickpad. In XBMC gebruik je alleen de clickpad functie omdat dat het snelst werkt. In Windows kun je voor basic werk de touchpad functie gebruiken. Voor standaard surf werk is het wel ok, niet meer dan dat. Het echte onderhoud/downloaden/verkenner werk doe ik allemaal via Extern Bureaublad van Windows 7.

Voor XBMC gebruik is de DiNovo ideaal, voor Windows gebruik volstaat ie alleen voor basis handelingen en surfen. Ga geen brieven typen of ellelange chatsessies houden..
Laat jij uw pc dan steeds opliggen zodat je via remote desktop kan inloggen?
Dan download jij je films zo en dan uiteindelijk start je weer xbmc op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

HTPC aanzetten middels WakeOnLan (ben nu bezig met een tooltje waarmee ik met me telefoon de HTPC kan aanzetten) of gewoon de aan/uit knop induwen. Op kantoorkamer staat me workstation en daarme neem ik de HTPC over.

Ik gebruik dezelfde useraccount als op de HTPC om met Extern Bureaublad in te loggen en dan krijg ik real time het XBMC menu te zien en kan ik aanpassingen doen.

Films download ik op workstation van Usenet en die zet ik op de HTPC (lukt nu niet meer want 4TB is vol :X ). Nieuwe download staan gewoon op me workstation en worden naar HTPC gestreamed. Heb ook nog op slaapkamer een HTPC maar die kan geen Full HD afspelen, DVD's werken echter perfect!

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:48
HTPC staat bij ons 24x7 aan en wordt ook gebruikt om films te downloaden van usenet.
Na de download loopt een script wat de film exact dezelfde naam geeft als de naam van de nzb.
Met de juiste benaming kunnen veel films gevonden worden, in de gevallen waar dat niet goed gaat gebruik ik ember media manager.
Met teamviewer neem ik de HTPC over om ember te draaien of ik doe dat rechtstreeks op de HTPC.
XBMC kan gestart en afgesloten worden via een Philips prestigo die gebruikt wordt voor de bediening van XBMC.
Daarnaast hebben we een Dinovo mini die prima werkt zolang je inderdaad niet hele lappen tekst hoeft te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:25:
HTPC staat bij ons 24x7 aan en wordt ook gebruikt om films te downloaden van usenet.
Na de download loopt een script wat de film exact dezelfde naam geeft als de naam van de nzb.
Met de juiste benaming kunnen veel films gevonden worden, in de gevallen waar dat niet goed gaat gebruik ik ember media manager.
Met teamviewer neem ik de HTPC over om ember te draaien of ik doe dat rechtstreeks op de HTPC.
XBMC kan gestart en afgesloten worden via een Philips prestigo die gebruikt wordt voor de bediening van XBMC.
Daarnaast hebben we een Dinovo mini die prima werkt zolang je inderdaad niet hele lappen tekst hoeft te tikken.
ik doe ongeveer hetzelfde, behalve dan het downloaden en film naming.
ik gebruik rapidshares accounts via jdownloader (een echte aanrader).
wat ik nadien doe: ik rename de directory naar de filmnaam , de mkv laat ik staan in releasename zodat ik weet welke ondertiteling ik nadien moet downloaden via het subtitles script.
de meeste films worden ook gevonden, maar soms niet allemaal.

hebben jullie nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Mar2zz schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 08:26:
[...]

alleen die k*t-lirc laat maar op zich wachten. (al is hier iemand op het forum die de remote op lucid gewoon aan de praat heeft gekregen, met een normale install, maar dat is mij nog niet gelukt, lirc-daemon wil bij mij niet starten i.i.g.).
Huh? Misschien mis ik iets, maar ik heb inmiddels op 4 systemen een full install gedaan van Lucid en xbmc en heb lirc gewoon draaiend. Dat moet dan met een minimal install toch niet anders zijn? (heb het wel over 4x een Asrock ION 330HT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
mijn harmony one krijg ik ook niet aan de praat met xbmc!

ik heb een antec fusion remote 350 case waarbij een remote zit.
in de software van deze remote kan ik ook kiezen dat ipv de meegeleverde remote het systeem door een MCE kan bedient worden.
in de logitech harmony software installeer ik dus gewoon microsoft MCE.
als ik nu de in de remote software op de pc instel dat de pc moet bedient worden door MCE en als ik mijn harmony gebruik dan gebeuren er rare dingen.
als ik naar beneden klik blijft de pc naar beneden gaan omteven waar ik ben, ik moet dan telkens herstarten.
heeft er niemand een howto of een handleiding hoe dit in orde te krijgen en te configureren?
kan je een antec fusion ook opzetten via een MCE? of moet ik hiervoor nog steeds de originele remote overzetten naar mijn harmony?

[ Voor 8% gewijzigd door mrgoolie op 13-07-2010 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
xburchartz schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:47:
[...]

Huh? Misschien mis ik iets, maar ik heb inmiddels op 4 systemen een full install gedaan van Lucid en xbmc en heb lirc gewoon draaiend. Dat moet dan met een minimal install toch niet anders zijn? (heb het wel over 4x een Asrock ION 330HT)
Waarschijnlijk mis ik dan iets. Het lukt me niet. ik heb ook ene asrock ion 330 ht. maar ik zal het van het weekend eens testen via install op usbstick, als het werkt kan ik gelijk naar svn-xbmc's om te kijken hoe dat allemaal gaat, heb nu nog de 9.11 stable. ik doe overigens wel minimals, full is voor mijn andere pc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Mar2zz schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 19:35:
[...]

Waarschijnlijk mis ik dan iets. Het lukt me niet. ik heb ook ene asrock ion 330 ht. maar ik zal het van het weekend eens testen via install op usbstick, als het werkt kan ik gelijk naar svn-xbmc's om te kijken hoe dat allemaal gaat, heb nu nog de 9.11 stable. ik doe overigens wel minimals, full is voor mijn andere pc's.
Op de support site van Asrock kun je hun Lirc voor 10.4 downloaden. Zie http://www.asrock.com/Net...Model=ION%20330HT&o=Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

mrgoolie schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 18:43:

in de software van deze remote kan ik ook kiezen dat ipv de meegeleverde remote het systeem door een MCE kan bedient worden.
als ik nu de in de remote software op de pc instel dat de pc moet bedient worden door MCE en als ik mijn harmony gebruik dan gebeuren er rare dingen.
als ik naar beneden klik blijft de pc naar beneden gaan omteven waar ik ben, ik moet dan telkens herstarten.
heeft er niemand een howto of een handleiding hoe dit in orde te krijgen en te configureren?
kan je een antec fusion ook opzetten via een MCE? of moet ik hiervoor nog steeds de originele remote overzetten naar mijn harmony?
Volgens mij kon je die remote van de Antec tegenover de Harmony One leggen en hem de commando's laten leren van de Antec remote. Dat is gewoon een standaard optie van de Harmony One als ik me niet vergis. Heb er zelf geen maar dacht zoiets gelezen te hebben.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:54

M0nkeymen

Monkeystyle!

mrgoolie schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 18:43:

Kun je niet gewoon de ANTEC fusion remote in de logitech harmony software selecteren?
Volgens de logitech staat ie erin..
Techno Overlord schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 08:27:
[...]

Volgens mij kon je die remote van de Antec tegenover de Harmony One leggen en hem de commando's laten leren van de Antec remote. Dat is gewoon een standaard optie van de Harmony One als ik me niet vergis. Heb er zelf geen maar dacht zoiets gelezen te hebben.
Dit kan inderdaad ook.

Zelf heb ik het voor elkaar gekregen met http://www.eventghost.org/, maar ik heb een iets andere combinatie hardware.

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
M0nkeymen schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:23:
[...]

Kun je niet gewoon de ANTEC fusion remote in de logitech harmony software selecteren?
Volgens de logitech staat ie erin..

[...]

Dit kan inderdaad ook.

Zelf heb ik het voor elkaar gekregen met http://www.eventghost.org/, maar ik heb een iets andere combinatie hardware.
ja de antec staat erin, en hiermee kan ik dan windows enzo bedienen. maar xbmc lukt hiermee niet ?
ik kan dus bvb mijn pc opzetten en afzetten en bvb mediacenter starten, maar eens ik in xbmc zit kan ik mijn toetsen niet gebruiken. hoe doe ik dit het beste?
ik zal vanavond eventghost eens testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:54

M0nkeymen

Monkeystyle!

mrgoolie schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:32:
[...]

ja de antec staat erin, en hiermee kan ik dan windows enzo bedienen. maar xbmc lukt hiermee niet ?
ik kan dus bvb mijn pc opzetten en afzetten en bvb mediacenter starten, maar eens ik in xbmc zit kan ik mijn toetsen niet gebruiken. hoe doe ik dit het beste?
ik zal vanavond eventghost eens testen ;)
Het probleem zit hem dus in dat de hardware(afstandsbediening) met de verkeerde software(windows) communiceerd en niet met XBMC. XBMC zou eigenlijk al moeten reageren op de MCE remote van microsoft die je kunt instellen in je Harmony maar dat deed hij bij mij dus ook niet. Met eventghost lukte het wel. Hierin zit een plugin voor XBMC en voor MCE. In dit topic of een van de vorige delen staat het al een keer beschreven. Maar misschien gaan we wat ver off topic... :P

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
Grrrr het geraakt echt niet opgelost!
Dag 3 al zonder succes :(

Wat ik al gedaan heb:
Ik heb mijn harmony als een MCE keyboard remote ingesteld via de logitech software.
Via de Imon software heb ik de remote op MCE gezet.
Vanaf ik nu omteven welke toets indrukt begint alles te flippen.
Ik klik bvb met mijn muis op verkenner, en dan wordt alles van boven naar onder geselecteerd en terug.
Precies of de knop naar beneden blijft hangen.
Dit is op geen enkele manier op te lossen behalve een herstart.
Alles werkt dan terug ok tot ik een knop induw dan begint alles weer te flippen!

Ik weet echt niet wat ik kan doen om dit opgelost te krijgen.

iemand tips?

Sorry als het een beetje offtopic gaat maar het gaat wel degelijk over mijn xbmc ;) die ik uiteindelijk aan de praat wil krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan53xx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-03-2024
Heb zojuist een Asrock 330HT gekocht en de xbmc live cd geinstalleerd op de hdd.
Het vreemde is dat ik, wanneer XBMC start, ik maximaal kan kiezen voor de resolutie 640x480.
Hij zit dan aangesloten via de VGA output.
Wanneer ik hem aansluit via HDMI heb ik wel 1920x1080.
Ik wil alleen geen HDMI gebruiken aangezien dat bij lange na niet zo scherp is op mijn tv.
(Samsung LE46B550)

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
DjStefan schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 19:37:
Heb zojuist een Asrock 330HT gekocht en de xbmc live cd geinstalleerd op de hdd.
Het vreemde is dat ik, wanneer XBMC start, ik maximaal kan kiezen voor de resolutie 640x480.
Hij zit dan aangesloten via de VGA output.
Wanneer ik hem aansluit via HDMI heb ik wel 1920x1080.
Ik wil alleen geen HDMI gebruiken aangezien dat bij lange na niet zo scherp is op mijn tv.
(Samsung LE46B550)

Iemand enig idee?
VGA gebruiken op je samsung LED? ik zou toch opteren voor hdmi te gaan gebruiken hoor :)
wat is er dan juist niet zo scherp?
hoe hoger de resolutie hoe meer scherpte je hebt in je beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 17-09 08:24
DjStefan schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 19:37:
(Samsung LE46B550)
Dan doe je iets verkeerds. Met hdmi en 1080i/p krijg je een 1 op 1 pixel mapping, dus dat moet scherp zijn. Speel eens met de instellingen van je tv.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 14-07-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 12:41

Arfman

Drome!

Ghe, die XBMC Remote App voor Android telefoons werkt best goed :D

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 16:49
Heb laatst voor me ouders ook een ASRock ION 330HT aangeschaft en ik kreeg hem op HDMI ook niet op 1920x1080, wel een lagere reso. toen heb ik de display output geforceerd op 1920x1080 en toen slikte XBMC dat wel.

via deze guide:

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 20:13
Na lange tijd heb ik eindelijk eens een nieuwe versie van de 3voor12 luisterpaal plugin gemaakt. Voor de liefhebbers, deze is te vinden op http://code.google.com/p/xbmc-luisterpaal-plugin/

Wijzigingen:
  • De plugin is nu een add-on in nieuwere builds van XBMC (pre-10.8)
  • De albums worden nu d.m.v. een RSS feed opgehaald i.p.v. de webpagina
  • De tracknamen worden nu ook weergegeven (i.p.v. Track 1, Track 2)
  • De plugin is door de nieuwe opzet een stuk sneller
Op- en aanmerkingen hoor ik graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Werkt goed d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
mrgoolie schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 19:15:
Grrrr het geraakt echt niet opgelost!
Dag 3 al zonder succes :(

Wat ik al gedaan heb:
Ik heb mijn harmony als een MCE keyboard remote ingesteld via de logitech software.
Via de Imon software heb ik de remote op MCE gezet.
Vanaf ik nu omteven welke toets indrukt begint alles te flippen.
Ik klik bvb met mijn muis op verkenner, en dan wordt alles van boven naar onder geselecteerd en terug.
Precies of de knop naar beneden blijft hangen.
Dit is op geen enkele manier op te lossen behalve een herstart.
Alles werkt dan terug ok tot ik een knop induw dan begint alles weer te flippen!

Ik weet echt niet wat ik kan doen om dit opgelost te krijgen.

iemand tips?

Sorry als het een beetje offtopic gaat maar het gaat wel degelijk over mijn xbmc ;) die ik uiteindelijk aan de praat wil krijgen :P
goed nieuws! het is dan toch in orde gekomen met mijn logitech. ik heb imon gedesinstalleerd en nadien de nieuwste versie van soundgraph.com gehaald. deze erkende direct dat xbmc geinstalleerd was en nam automatisch de settings over! zonder iets te moeten configurere;)

zalig!!
alleen zoek ik nog een goede xbmc.imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 12:41

Arfman

Drome!

Mart! schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:24:
Na lange tijd heb ik eindelijk eens een nieuwe versie van de 3voor12 luisterpaal plugin gemaakt. Voor de liefhebbers, deze is te vinden op http://code.google.com/p/xbmc-luisterpaal-plugin/

Wijzigingen:
  • De plugin is nu een add-on in nieuwere builds van XBMC (pre-10.8)
  • De albums worden nu d.m.v. een RSS feed opgehaald i.p.v. de webpagina
  • De tracknamen worden nu ook weergegeven (i.p.v. Track 1, Track 2)
  • De plugin is door de nieuwe opzet een stuk sneller
Op- en aanmerkingen hoor ik graag!
Meh, wie luistert daar nu naar :N

:w Mart! :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:49
Ik heb vorige me mediacenter met ubuntu geupdate naar ubuntu 10.04 lucid en de xbmc naar de nieuwste 30000 serie, maar ik heb het idee dan xbmc.bin nu veel meer cpu verbruikt. In idle stand gewoon dik 19 tot 21 %. Meer mensen die dit op is gevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, valt mij op dat de Uitzending gemist plugin vaak crasht? Hebben meer mensen hier last van? + SBS6 streams werken niet.

Ubuntu Lucid 10.04, XBMC Camelot.

Verder zoek ik eigenlijk een alternatief waarmee de radio zenders ook in hokjes te zien zijn zoals de uitzending gemist logo's van de zenders.... Jammer dat dat er niet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 19:27:
Hoi, valt mij op dat de Uitzending gemist plugin vaak crasht? Hebben meer mensen hier last van? + SBS6 streams werken niet.

Ubuntu Lucid 10.04, XBMC Camelot.

Verder zoek ik eigenlijk een alternatief waarmee de radio zenders ook in hokjes te zien zijn zoals de uitzending gemist logo's van de zenders.... Jammer dat dat er niet is?
Van XOT-Uzg is net een nieuwe versie uit die hangers met de plugin versie verhelpt (versie 3.2.0). Radio kanalen zitten er ook inmiddels in.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
http://bigfoot87.com/xbmc...ment-page-1/#comment-2019

radiozenders, kan gewoon bij de muziekmap in (is geen addon dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ben ik de enige of ligt xbmcsvn.com er nu al dagen uit? :?
xbmc4xbox.com doet het ook niet meer :(

[ Voor 26% gewijzigd door Fire69 op 18-07-2010 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beide sites werken prima hier.
Belgie was het toch.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Eerste geeft 'n OLE Microsoft database error, tweede ligt er gewoon uit.

België hier :P.

Btw: http://downforeveryoneorjustme.com/xbmc4xbox.com

Ik denk dat je .org moet hebben, niet .com? .org werkt namelijk gewoon wel.

[ Voor 42% gewijzigd door Borromini op 18-07-2010 02:51 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ligt aan jou wat xbmcsvn betreft? 't is wel ontzettend traag, maar dat ligt ook deels aan mij sab staat vol aan. xbmc4xbox ligt er inderdaad uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 19:04
Sorry als deze vraag al gesteld is maar zijn er mensen die Apple movie trailers (lite ) gebruikt?

Sinds een aantal maanden ka ik geen 720p en 1080p streamen zonder dat ze volop haperen. Heb dit op mijn linux en op mijn windows pc. Doen jullie ze allemaal downloaden en dan bekijken of is er een simpele oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mja, xbmc4xbox.org werkt idd beter dan .com :P

Maar xbmcsvn krijg ik (en blijkbaar nog een andere Belg? :? ) toch echt die OLE-error... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De laatste werkt hier opnieuw nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Borromini schreef op zondag 18 juli 2010 @ 16:28:
[...]

De laatste werkt hier opnieuw nu.
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Could not allocate space for object 'dbo.UserPrefs'.'PK_UserPrefs' in database 'xbmc' because the 'PRIMARY' filegroup is full. Create disk space by deleting unneeded files, dropping objects in the filegroup, adding additional files to the filegroup, or setting autogrowth on for existing files in the filegroup.

/xbmc/inc/engine/siteload.asp, line 119
In IE EN Firefox! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Heb ik iets gemist of is de nieuwe stable uit?

Op http://mirrors.xbmc.org/nightlies/win32 staat een xbmc-r31951-Dharma.exe in het lijstje?
Bij alle andere staat er 'trunk'?

[edit]
Nvm, ik heb xbmc.org gechecked. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Fire69 op 18-07-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimjansen
  • Laatst online: 13:54

kimjansen

Nu ff niks...

Weet iemand of het volgende kan, ik heb zitten proberen, maar krijg het niet voor elkaar :-P.

Ik heb een Asus Pundit P4-5N9300, dat is een redelijk eenvoudige HTPC met een GeForce9300 GPU en een Core2Duo processor. Ik draai daar de laatste XBMC op onder Ubuntu.

Nu wil ik hetvolgende:
1.) Originele audio track naar m'n versterker via optisch (DTS/AC3/5.1/7.1/PCM/etc.)
2.) Gedownmixte track naar TV via HDMI of analoog uit (TV snapt alleen PCM/DolbyDigital)

Nummero uno lukt gewoon makkelijk natuurlijk, ding op IEC standaard en gaan. Maar de 2e krijg ik niet voor elkaar, is dat niet mogelijk of zit ik gewoon steeds de verkeerde combinaties te proberen?

Speed kills, but beauty lives forever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik zit al een tijdje te denken over het aanschaffen van een netbook, en wel eentje waarvan ik weet dat ik 'm ook ooit kan inzetten als mediacenter (klein, stil etc). Nu had ik al die tijd mijn oog op atom N330 + ION combinaties op het oog waarvan ik weet dat het allemaal goed werkt (zowel windows als linux).

Nu zit ik te twijfelen over een andere netbook :
pricewatch: MSI Wind12 U230-017NL

Hierin zit een AMD Athlon Neo X2 CPU met ATI HD 3200 Graphics. Heeft iemand enig idee of het hier ook allemaal soepel/soepel op loopt? Het gaat mij vooral om de hardwarematige decodering van mkv's binnen XBMC. Is dat netjes afgevangen binnen DXVA en hoe zit dat binnen linux ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Laatst online: 17-09 20:02
zover ik weet heeft xbmc geen support voor die videokaart onder linux onder windows durf ik het zo niet zeggen

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:21

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Onder Linux zal het niet zo lekker gaan
Onder windows gaat dat al heel redelijk, al moet ik zeggen dat ik het wel relatief lang vind duren
voordat er een echte stabiele release met DXVA ondersteuning uitkomt.
(al mag je natuurlijk niet klagen :) )

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:29
Spam schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 15:42:
Hierin zit een AMD Athlon Neo X2 CPU met ATI HD 3200 Graphics. Heeft iemand enig idee of het hier ook allemaal soepel/soepel op loopt? Het gaat mij vooral om de hardwarematige decodering van mkv's binnen XBMC. Is dat netjes afgevangen binnen DXVA en hoe zit dat binnen linux ?
AMD/ATI hardware h264 decoding onder Linux werkt (net als de GPU in de intel i3) middels VAAPI. DXVA (DirectX Video Acceleration, lees: Microsoft)) is sowieso geen Linux aangelegenheid. :Y)
VAAPI gaat voor de i3 in elk geval pas vanaf kernel 2.6.35 ondersteund worden. Hoe het met AMD/ATI zit weet ik niet precies. Als ik me niet vergis kun je het nu al wel aansturen met een 2.6.35-rcX kernel en een nightly build (svn) van XBMC. Maargoed, glad ijs; officieel nog even wachten dus. Tot die tijd is een nvidia kaartje met VDPAU ondersteuning (dus ook ION) sowieso een oplossing.

Tip; het is zeker de moeite waard om even te googlen met deze keywords, ontwikkelingen volgen elkaar snel op.

[ Voor 11% gewijzigd door d3vlin op 22-07-2010 02:10 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
d3vlin schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 02:06:
[...]

AMD/ATI hardware h264 decoding onder Linux werkt (net als de GPU in de intel i3) middels VAAPI. DXVA (DirectX Video Acceleration, lees: Microsoft)) is sowieso geen Linux aangelegenheid. :Y)
VAAPI gaat voor de i3 in elk geval pas vanaf kernel 2.6.35 ondersteund worden. Hoe het met AMD/ATI zit weet ik niet precies. Als ik me niet vergis kun je het nu al wel aansturen met een 2.6.35-rcX kernel en een nightly build (svn) van XBMC. Maargoed, glad ijs; officieel nog even wachten dus. Tot die tijd is een nvidia kaartje met VDPAU ondersteuning (dus ook ION) sowieso een oplossing.

Tip; het is zeker de moeite waard om even te googlen met deze keywords, ontwikkelingen volgen elkaar snel op.
Bedankt voor de info :)

Hmm, als ik het goed lees is het met de ION chipset wel goed geregeld. Dan denk ik dat het op veilig speel. Ook blijkt uit de reviews dat de ION laptop het langer uithoudt met batterijen. Is ook een prettige eigenschap voor een laptop :9

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Laatst online: 13:36
Henkske schreef op zondag 18 juli 2010 @ 15:58:
Sorry als deze vraag al gesteld is maar zijn er mensen die Apple movie trailers (lite ) gebruikt?

Sinds een aantal maanden ka ik geen 720p en 1080p streamen zonder dat ze volop haperen. Heb dit op mijn linux en op mijn windows pc. Doen jullie ze allemaal downloaden en dan bekijken of is er een simpele oplossing voor?
Ook last van, je kan proberen de buffer groter te zetten. Het is trouwens soms wel/soms niet. Denk eerder iets in capaciteit/verbinding naar de servers van de trailers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 16:01

njh

Opgelost
Toch hier maar even de vraag neergooien, via google enzo kom ik er niet uit.

Heb een Asus Pundit met daarop ubuntu 64bit. XBMC 64bit erop en dit draait allemaal als een tiet. Audio over HDMI ingesteld overigens. Als ik een playlist heb met wat muzieknummers en hij gaat over naar het volgende nummer dan krijg ik de vervelende melding "Failed to initialize audio device". Als ik hierna weer het nummer selecteer gaat hij wel goed. Dus eigenlijk moet ik een nummer 2keer starten wil ik geluid eruit krijgen. Lijkt er dus op dat het apparaat op de een of andere manier in gebruik is en niet vrijgegeven wordt...

Had ook gelezen over de crossfade, dat die de boosdoener kon zijn, maar zelfs zonder crossfade hetzelfde probleem.

Iemand een soortgelijke situatie gezien of gehad en een oplossing?

edit:
blijkt dat "albums laten overvloeien" niet geheel de crossfade disabled. "nummers overvloeien" op uit fixed het probleem wel.

[ Voor 11% gewijzigd door njh op 23-07-2010 14:59 . Reden: Opgelost! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan53xx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-03-2024
Zit nu met een raar probleem, kom er maar niet achter waarom dat het zo traag gaat.

Bij het starten van een plugin (zoals bijv. XOT , Apple Movie trailers of SABNzbd) duurt het zeker 20 tot 30 seconden voordat de plugin geladen is. Ik zit dan te wachten terwijl ik onderstaand scherm in beeld heb.

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/3vs5z.png

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Draai Win7 X64, momenteel geen virusscanner geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Even een paniekpost omdat ik zo een asrock ION wil halen met harde schijf erin. Klopt het dat je met XBMC live geen toegang hebt tot je lokale harde schijf? Ik kan het me niet voorstellen, maar ik merkte net wel op m'n PC dat ik met XBCM live ook niet bij m'n harde schijf kon. Maar dat kan natuurlijk te maken hebben met het filesystem ofzo..

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Hier paniekantwoord. Je kan met xbmclive wel bij je interne schijf. succes met de aankoop, ik ben er heel tevreden over.

edit:
je moet je schijven mounten. xbmc start op met nomount als option in grub. als je dat weghaalt dan mount ie automatisch als je de schijven in /etc/fstab zet. Voordeel is dat je een willekeurige map kan kiezen voor de mount, ik prefereer zelf mijn home folder.

[ Voor 53% gewijzigd door Mar2zz op 24-07-2010 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik heb net XBMC Live (Camelot) geinstalleerd op een ASrock ION 330 HT. Als ik hem Live runde, had ik perfect beeld in het menu. Nu heb ik hem echter geinstalleerd, en heeft alles een groene tint. De nieuwste CD van XBMCFreak vertoont dit verdrag zowel Live als geinstalleerd. Ik heb ook al eens handmatig de nieuwste NVIDIA driver geinstalleerd, maar dit helpt ook niet.

TV is aangesloten via HDMI, 1280x720. Heb twee partities op de interne schijf, beide ext4. Eentje van 15 GB (/) en de rest is /home

Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Ik ben er al een behoorlijke tijd uit, forum technisch.. maar gebruik mijn xbox nog met volle tevredenheid icm xbmc. Echter mijn xbox begint lawaai te maken en verbruikt naar mijn zin teveel energie. Ik heb dus nieuwe hardware nodig.

Ik zie hier vanalles voorbij komen. Wat zijn momenteel DE systemen waar xbmc op draait? Ik denk er aan om een MacMini aan te schaffen, doen? niet doen?
Ik heb dus wat advies nodig wat vandaag van kracht is, als ik teurgkijk in dit topic zie ik veel ASRocks, is dat nog steeds goed (of alleen goed genoeg?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Een MacMini ziet er erg gelikt uit maar een nieuw model is bijna 3x zo duur als een ASRock ION 330. In principe is elk ION platform voldoende om video's hardwarematig af te spelen, zowel in Linux als Windows.
De ASRock is erg gunstig geprijst, zuinig en werkt meteen out of the box met XBMC Live. Nadeel is de wat tragere Atom CPU bij gebruik van een zware 1080 skin zoals Aeon. Veel andere skins lopen echter gewoon soepel.

Wil je dus enkel XBMC gaan draaien en hem verder niet als werkstation of gamesysteem gebruiken zou ik je een Asrock of vergelijkbaar mediacenter (Acer Revo bijv.) aanbevelen. Lijkt mij de meeste bang for je bucks :)

Heb nu zelf een Arch Linux installatie draaien met enkel XBMC (SVN van eergisteren) op mijn ION 330 en dat draait echt fantastisch! Die Addons worden echt heel tof in de nieuwe XBMC release! :) En aangezien Arch een rolling release distro is, hoef ik enkel periodiek een Pacman -Syu te draaien om m'n systeem weer helemaal up-to-date te hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door kazuka op 24-07-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een alternatief is een oudere AppleTV met een Broadcom CrystalHD kaart, maar dan heb je geen optisch station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ION330 Asrock met XBMC en als skin backrow. (onder ubuntu)
kan na installatie van libdvd enz in ubuntu een dvd wel afspelen maar als ik heb in xbmc erin doe
probeert hij wel te mounten en te spelen maar dan krijg ik opeens een schermkeuze met browseopties maar de
dvd word niet afgespeeld.

hoe kan dit opgelost worden?
Pagina: 1 ... 21 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.