Ik heb eerder een topic geopend met onderstaande vraag, maar werd direct doorverwezen naar dit topic, dus vandaar dat ik hier mijn vraag nog maar eens neerzet:
Ik heb een asrock ION 330HT aangeschaft en heb hier XBMC op geïnstalleerd.
Mijn series worden door SABnzbd netjes binnengehaald en volgens structuur "serienaam"/Seizoen xx/aflevering xx/Serienaam sxxexx.ext" opgeslagen en XBMC kan hier prima mee omgaan.
Tot zover nog geen problemen.
Ook heb ik een aantal films op mijn NAS staan welke ik graag middels XBMC wil kijken.
Dit zijn films in HD 720p, HD 1080p en DVD formaat door elkaar, maar volgens mij moet dat geen probleem zijn.
De films staan allemaal in een eigen folder volgens de naamgeving "filmnaam (jaartal)".
Ik heb volgens de
howto de film-library geprobeerd in te richten, maar dit lukt dus niet.
Ik heb in eerste instantie XBMC de films laten detecteren en scrapen, maar dit wilde niet.
Ik heb de default scraper gebruikt (themoviedb als ik me niet vergis) en ik heb de moviemeter scraper geïnstalleerd en een poging laten doen, maar geen resultaat.
Ik heb vervolgens alle overbodige bestanden weggegooid en de library geprobeerd te updaten, maar nog steeds niets.
Vervolgens heb ik middels Ember Media Manager de extra info, posters, fanart, thumbs etc laten scrapen (wat zonder problemen verlopen is) maar XBMC ziet nog steeds geen enkele film.
Alle data staat normaal gesproken op een NAS, ik heb ook geprobeerd of het verschil maakt of ik de data lokaal op de asrock heb staan, maar ook dit maakt niet uit.
Wat mij ook opvalt is dat als ik binnen "Video" een nieuwe source toevoeg, hierbij aangeef dat het movies betreft en "run automated scan" aanzet, dan wordt deze instelling niet vastgehouden.
Als ik de source opsla en vervolgens bewerk, dan staat deze optie weer uit. Ik kan hem dan telkens weer aanzetten, maar dit wordt niet opgeslagen.
Als ik in XBMC the library-modus uitzet binnen videos, en naar de source ga waar de films in staan, dan kan ik daar naar de 3 films browsen waar ik mee aan het testen ben en kan deze ook afspelen.
Maar ik wil hier naar toe kunnen middels de library waarbij ik ook alle posters, fanart, thumbs en info te zien krijg.
Ik kan in de settings nu dus ook niet de video-library aanzetten zodat deze knop in het hoofdmenu zichtbaar wordt.
Later wil ik dan ook nog trailers erbij hebben, maar eerst maar eens dit voor elkaar zien te krijgen.
Ik heb op verschillende sites gezocht om dit op te lossen, maar kom eigenlijk telkens uit op de manier zoals hierboven beschreven, zorg ervoor dat de foldernaam de titel en het jaartal bevat en voor de rest maakt het eigenlijk niet zoveel uit.
Iemand een clue waarmee ik verder kom?