• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:48
nogmaals geprobeerd, maar met f1 gebeurd er niets en met f2/f3 etc. loopt ie gewoon vast, wellicht iets misgegaan bij installatie oid. ga ff rustig de boel opnieuw installeren in de hoop dat het dan wel goed werkt. Heb trouwens de xbmcfreak livecd 10.08, neem aan dat dat ook de beste optie is voor een asrock ion330ht..

[ Voor 40% gewijzigd door Bastard op 26-08-2010 14:30 ]

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-10 14:31

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
KAdrifter schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:26:
nogmaals geprobeerd, maar met f1 gebeurd er niets en met f2/f3 etc. loopt ie gewoon vast, wellicht iets misgegaan bij installatie oid. ga ff rustig de boel opnieuw installeren in de hoop dat het dan wel goed werkt. Heb trouwens de xbmcfreak livecd 10.08, neem aan dat dat ook de beste optie is voor een asrock ion330ht..
Wel de makkelijkste optie, of het de beste is, is natuurlijk persoonlijk. Je zult hier in dit topic verschillende meningen krijgen. Ik hou het liever bij een minimum instal van ubuntu + xbmc maar er zijn in dit topic genoeg mensen die zweren bij Windows.

Verwijderd

Dat heb ik dus ook al gedaan om er skin.aeon van te maken maar dan nog werkt het niet zowel in de dieper gelegen map C:\users\appdata\roaming\xbmc als de program files map xbmc\addons
alexkroeze schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:09:
Gewoon aeon skin downloaden uitpakken en in de addon map zetten. Als het een zip was had je dat via het addon menu kunnen doen maar in dit geval (rar) moet je hem gewoon kopieëren en plakken.

Staat ook al een tijdje in de TS onder het kopje faq

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Wel opnieuw opgestart? Heb net zelf even gekeken en met kopieeren plakken wordt hij nog niet herkend in het addon menu en niet bij de optie om de skin te veranderen. Na een herstart wordt hij bij mij wel weergegeven.

Waarschijnlijk kijkt xbmc bij het opstarten in de addon map en wordt dan de addondatabase geupdatet als het ware. Als jij via een zip bestand of via de addonbrowser een addon toevoegd, weet xbmc dat er een nieuwe addon is en zal de database worden geupdatet. Is puur een gok, vond dit wel een logische verklaring, ben verder ook maar een leek.

Verwijderd

Dus wat heb jij precies gedaan dan?

Heb jij het zip bestand van de skin via de addon browser opgehaald? XBMC restarten en dan staat hij bij de skins erbij?
alexkroeze schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:49:
[...]

Wel opnieuw opgestart? Heb net zelf even gekeken en met kopieeren plakken wordt hij nog niet herkend in het addon menu en niet bij de optie om de skin te veranderen. Na een herstart wordt hij bij mij wel weergegeven.

Waarschijnlijk kijkt xbmc bij het opstarten in de addon map en wordt dan de addondatabase geupdatet als het ware. Als jij via een zip bestand of via de addonbrowser een addon toevoegd, weet xbmc dat er een nieuwe addon is en zal de database worden geupdatet. Is puur een gok, vond dit wel een logische verklaring, ben verder ook maar een leek.

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
1. deze heb ik gedownload
2. rar bestand uitgepakt
3. inhoud (skin.aeon) gekopieerd naar de addons map.
4. xbmc opnieuw opgestart
5. Skin aeon ingesteld.
6. Skin werkt.

p.s. het was in mijn geval een .rar bestand welke ik moest uitpakken.

[ Voor 13% gewijzigd door Sr_Ogel op 26-08-2010 14:59 ]

Verwijderd

oke dat begrip ik allemaal en heb ik ook gedaan maar pak je deze rar zelf handmatig uit en hernoem je die dan naar skin.aeon of doe je dat via de add onn browser?

Welke xbmc versie gebruik jij? ik gebruik de Dharma release 33118 van vandaag.

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 15:58
ik gebruik zelf Aeon65
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=76839

Zelfde manier, unpacken en in de map addons zetten.
Ik heb de xbmc nightly van gisteren

[ Voor 13% gewijzigd door MrOizo2005 op 26-08-2010 15:07 ]

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

• Bastard
inmiddels de boel opnieuw geinstalleerd en ctrl-alt-f1 t/m f7 geeft nog steeds een zwart scherm waar niet meer uit te komen is. ik zie nu wel in waarom veel mensen zweren bij windows + xbmc....

[ Voor 8% gewijzigd door Bastard op 26-08-2010 15:09 ]

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 15:28

Twan V

...en er stralend uitzien

Op xbmcfreak klagen ook veel mensen erover. Het schijnt een probleem te zijn in deze versie van ubuntu.

Is ssh-en met putty geen optie?

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 15:05:
oke dat begrip ik allemaal en heb ik ook gedaan maar pak je deze rar zelf handmatig uit en hernoem je die dan naar skin.aeon of doe je dat via de add onn browser?

Welke xbmc versie gebruik jij? ik gebruik de Dharma release 33118 van vandaag.
alexkroeze schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:58:

2. rar bestand uitgepakt

3e keer, eerst uitpakken dan pas kopieëren naar de addons map.

gebruik de nightly van gister.
Misschien is dat wel het beste advies wat ik hier gehoord met betrekking tot xbmc-live en/of xbmc op een unix versie. Het grootste voordeel is dat je gewoon commando's één op één vanaf internet kunt kopieëren en je dus ook geen tikfouten maakt.
KAdrifter schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 15:08:
een zwart scherm waar niet meer uit te komen is.
Sorry, nog een keer gekeken en bij mij blijft hij ook zwart en geen inlog mogelijkheid, kan wel weer terug komen bij xbmc. Geen vastloper. Het uitblijven van de login was me net niet opgevallen.

[ Voor 34% gewijzigd door Sr_Ogel op 26-08-2010 15:17 ]

• Bastard
wel iets over gelezen maar in alle eerlijkheid ben ik niet zo heel erg thuis in ubuntu/xbmc en het hele programmeer gebeuren. naja ik zal t ff proberen, maar 't is wel erg jammer dat dit niet gewoon op de xbmc-pc zelf kan...
edit: putty werkt inderdaad best goed, zelfs voor redelijke n00b's zoals ik :)
edit: 2e hdd inmiddels aan de praat, nzb client en afstandsbediening zijn nu aan de beurt...

[ Voor 28% gewijzigd door Bastard op 26-08-2010 16:19 ]

Verwijderd

Nou het zal wel aan mij gelegen hebben maar nu werkt het

Bedankt voor je hulp
alexkroeze schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:58:
1. deze heb ik gedownload
2. rar bestand uitgepakt
3. inhoud (skin.aeon) gekopieerd naar de addons map.
4. xbmc opnieuw opgestart
5. Skin aeon ingesteld.
6. Skin werkt.

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 15:28

Twan V

...en er stralend uitzien

alexkroeze schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 15:11:
[...]

Misschien is dat wel het beste advies wat ik hier gehoord met betrekking tot xbmc-live en/of xbmc op een unix versie. Het grootste voordeel is dat je gewoon commando's één op één vanaf internet kunt kopieëren en je dus ook geen tikfouten maakt.
Tip: Shift + rechtermuisknop is plakken in Putty
Tip2: Midnight Commander (Norton Commander voor *nix) - Ondersteunt samba, ftp en heeft een fijne interne tekst-editor

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Twan V schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 16:46:
[...]
Tip: Shift + rechtermuisknop is plakken in Putty
Gewoon klikken met de muis is al plakken.

• Bastard
inmiddels 5 uur verder en ik heb er geen zin meer in, het is echt een hel vergeleken met een windows installatie , daar was ik na anderhalf uur klaar met alles (xbmc, windows, ambx, remote, internet enz), nu heb ik na 5 uur de 2e harddisk eindelijk werkend gekregen en dat was het zo'n beetje, wifi doet het nog steeds niet, remote ook niet, ambx werkend krijgen moet dan helemaal een hel zijn als zo'n simpele dingen al bijna onmogelijk zijn...

[ Voor 131% gewijzigd door Bastard op 26-08-2010 17:32 ]

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 20:18
Ik gebruik XOT-Uzg.v3.2.1 op ION 330 HT met Windows 7 en xbmc-r33149.
Ik heb XOT-Uzg geïnstalleerd als add on (en dus ook als script). Nu werkt dit allemaal prima.

Alleen IRTL uitzendingen gaan na 10 minuten bufferen en daarna elke 15 seconden. Ik heb in userdata\guisettings.xml deze instelling:
code:
1
2
3
<cacheunknown>
<internet>4096</internet>
</cacheunknown>

Maar ik heb hem ook al hoger geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat.
Wat kan ik hieraan doen? Het gaat bij de publieke zenders wel goed.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Arfman

Drome!

Mag ik vragen (het is misschien heel raar, vergeef me dan bij voorbaat) waarom mensen zitten te klooien met dat Xot-UZG script onder XBMC/Windows 7 :? Ik alt-tab altijd, open Firefox en ga naar uitzendinggemist.nl, daar doet alles en heb je geen problemen. Dat lijkt mij handiger dan met een script in XBMC werken. Onder Linux kan ik het snappen, daar werkt uitzendinggemist.nl niet of nauwelijks.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Omdat volledig integratie van zoiets bijdraagt aan het settopbox gevoel. Ik heb een volwaardige pc met alleen maar xbmc (en wat serverstuff voor downloaden en sharen enzo). Ik ben blij dat ik niet hoef te altabben naar een website, eventueel zelfs moet muizen of typen of iets dergelijks. gewoon lekker met een normale afstandsbediening (een harmony dan) een filmpje selecteren en kijken...

En het het is mooie eyecandy dat het met firefox kan weet iedereen wel, maar dat het zo op je tv kan met een afstandsbediening is veel meer wow-factor.

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:32

Tuxie

En WeL nU!

Arfman schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 19:13:
Mag ik vragen (het is misschien heel raar, vergeef me dan bij voorbaat) waarom mensen zitten te klooien met dat Xot-UZG script onder XBMC/Windows 7 :? Ik alt-tab altijd, open Firefox en ga naar uitzendinggemist.nl, daar doet alles en heb je geen problemen. Dat lijkt mij handiger dan met een script in XBMC werken. Onder Linux kan ik het snappen, daar werkt uitzendinggemist.nl niet of nauwelijks.
Dude, snap jij iets van het apple concept?

:P

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 19:46
Arfman schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 19:13:
Zie jij jouw moeder een tobo en een muis erbij pakken als ze op de bank dit om even te gaan Youtube of uitzendinggemist wil zien? Ik niet in ieder geval.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Verwijderd

Ik heb een vraag over de extrafanart mogelijkheden van XBMC.

Ik heb voor mijn tv series in de root van de series een map staan met extrafanart zodat de achtergronden wisselen van tijd tot tijd.
Nu heb ik geprobeerd om dit zelfde te doen in de root van mijn muziekbestanden maar dat werkt tot op heden nog niet terwijl de map hetzelfde staat als bij mijn series.

Ik draai de Night skin op de laatse dharma release van xbmc.

Heeft iemand hier een oplossing voor.

• HarmoniousVibe
Overigens iemand die libbluray al draaiende heeft op Linux (of een ander OS)? Momenteel browse ik nog in de filestructuur naar de m2ts en draai ik die. Doet het overigens perfect, daar niet van, maar een klein beetje abstractie van de filestructuur zou wel handig zijn, vooral als er ook metadata bij kan komen, zodat ik niet hoef te gokken welke m2ts ik moet hebben. Eigenlijk gewoon een programmaatje dat de PLAYLIST en META directory's kan parsen, that's all I need.

[ Voor 12% gewijzigd door HarmoniousVibe op 26-08-2010 22:56 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:55

Snuffel

Vroem!

Gisteren een erg vreemd probleem op mijn XBMX (Xbox).
Ik kon op geen enkele manier mijn shares gebruiken. Na herhaaldelijk opsterten kon hij voor 5mins even de shares zien, daarna: error.
Communicatie van PC naar XBOX: niet mogelijk.

XMBC logt in naar netwerk met een vrij toe te kennen IP.
Wat bleek nu: hij start standaard op met IP 192.168.1.5, en laat nu heel toevallig één van de andere PC's in het netwerk ook dat IP te hebben gekregen.
Mijn logica zegt dat als je de Xbox herstart, hij een ander IP zou moeten krijgen, in ieder geval niet degene die al vergeven is. Maar niet dus.

Enig idee hoe dit te omzeilen? Behalve een vast IP adres in te zetten?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Eyecandy zegt me inderdaad weinig tot niets, het moet gewoon werken, klaar. Als die plugin de hele tijd hapert omdat streams constant veranderd worden of met DRM zitten te klooien draagt dat ook niet echt bij aan het settopboxgevoel. Het Apple concept is al helemaal niet aan mij besteed (zie eerste zin) en mijn moeder kan nog niet eens een PC aanzetten, laat staan een mediacenter bedienen. Daar is XBMC echt nog niet simpel genoeg voor.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 20:21
Arfman schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:01:
Eyecandy zegt me inderdaad weinig tot niets, het moet gewoon werken, klaar. Als die plugin de hele tijd hapert omdat streams constant veranderd worden of met DRM zitten te klooien draagt dat ook niet echt bij aan het settopboxgevoel. Het Apple concept is al helemaal niet aan mij besteed (zie eerste zin) en mijn moeder kan nog niet eens een PC aanzetten, laat staan een mediacenter bedienen. Daar is XBMC echt nog niet simpel genoeg voor.
Voor een media center is naar mijn mening XBMC de simpelste. Dat een plugin het niet goed doet omdat de geleverde streams steeds van gedrag veranderen kan de plugin niks aan doen. Het is al fijn genoeg dat de ontwikkeling gewoon door loopt.
Daarbij eye candy is voor een hoop normale gebruikers juist het gene waar voor ze een pakket vaak kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

LB06 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 22:44:
Zie jij jouw moeder een tobo en een muis erbij pakken als ze op de bank dit om even te gaan Youtube of uitzendinggemist wil zien? Ik niet in ieder geval.
Ik wel : Mijn ouders zijn über 1337 8)

Mijn HTPC heeft dan ook als uitrusting een Logitech Bluetooth Di Novo setje voor het geYouTube en dergelijke :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Zucht.. ik begin er nu wel een beetje moe van de worden.. Ik heb een verse install gedaan van de laatste cd van xbmcfreak. Daarbij is het me niet gelukt de partitie te maken die ik wilde, want ik moet perse een partitie van tussen de 290 en 320 GB hebben :/
Laat dat dan maar zitten. XBMC installeren en gaan. Ik wist al de de remote het niet standaard doet, dus die moet ik nog installeren. De vorige keer deed ik dat op deze manier:
code:
1
2
3
4
5
6
sudo -i
wget "http://europe.asrock.com/downloadsite/drivers/Nettop/Ubuntu/IR(9.10).zip"
unzip "IR(9.10).zip"
cd "Ubuntu9.10"
dpkg -i lirc-nct677x-1.0.4-ubuntu9.10.deb
dpkg-reconfigure lirc

Daarvoor moet ik wel eerst de console in d.m.v. ctrl-alt-f1. Dat werkt alleen soms niet. Rebooten help soms. Dan maar putty gebruiken. Maar ik kreeg de melding dat het wget commando niet is gevonden. Na wat googlen kom ik op:
http://forum.xbmcfreak.nl/topic/sudo-wget-command-not-found
Daarmee krijg ik wget werkend en kan ik m'n remote installeren. Nou niet dus.

Hoe moeilijk kan het zijn? Het hele idee van die live cd is toch juist dat het allemaal in 1 keer werkt?

Dit maar eens proberen:
http://forum.xbmcfreak.nl...-asrock-330ht-ubuntu-1004

[ Voor 3% gewijzigd door Pkunk op 27-08-2010 13:59 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Het commando cd "ubuntu9.10" levert een foutmelding omdat die map niet in het zipje zit en dus ook niet uitgepakt kan worden. Daarna kan ik niet verder testen heb namelijk geen asrock.

Het zal altijd wel zo blijven met ubuntu/linux dat je hardware je gebruikservaring enorm kan beinvloeden. Als een onderdeel van de hardware (nog) niet wordt ondersteund moet je vaak wat meer moeite doen. Gelukkig is er dan op internet veel info te vinden hoe het op te lossen is.

Voor xbmc op linux kunnen we inmiddels denk ik al wel een conclussie trekken. Probeer het gewoon een keer te installeren, om de settopbox ervaring te hebben. Werken onderdelen niet heb je twee keuzes.

Optie 1:Als je het leuk vindt om dingen uit te zoeken, google is je vriend (zoekterm "how to" doet wonderen). Er zijn altijd wel mensen te vinden die bijna de zelfde hardware of problemen hebben.
Optie 2: Ga over op Windows en beperk de leercurve tot alleen xbmc als programma.

Waarschijnlijk kom ik over als een enorme "fanboy" voor een linux installatie.

[ Voor 82% gewijzigd door Sr_Ogel op 27-08-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
alexkroeze schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:11:
Het commando cd "ubuntu9.10" levert een foutmelding omdat die map niet in het zipje zit en dus ook niet uitgepakt kan worden. Daarna kan ik niet verder testen heb namelijk geen asrock.

Het zal altijd wel zo blijven met ubuntu/linux dat je hardware je gebruikservaring enorm kan beinvloeden. Als een onderdeel van de hardware (nog) niet wordt ondersteund moet je vaak wat meer moeite doen. Gelukkig is er dan op internet veel info te vinden hoe het op te lossen is.

Voor xbmc op linux kunnen we inmiddels denk ik al wel een conclussie trekken. Probeer het gewoon een keer te installeren, om de settopbox ervaring te hebben. Werken onderdelen niet heb je twee keuzes.

Optie 1:Als je het leuk vindt om dingen uit te zoeken, google is je vriend (zoekterm "how to" doet wonderen). Er zijn altijd wel mensen te vinden die bijna de zelfde hardware of problemen hebben.
Optie 2: Ga over op Windows en beperk de leercurve tot alleen xbmc als programma.
Op zich vind ik het niet erg om vanalles uit te zoeken, maar ik was gister niet toegekomen aan die ubuntu minimal install van jou. En om m'n vriendinnetje het weekend niet xbmc-loos achter te laten wilde ik gewoon even snel xbmc erop gooien. Maar zo werkt dat dus helaas nog niet. Ik heb de remote nu aan de praat, maar nu wordt m'n usb HD niet gevonden.. en zo blijf je bezig..

[ Voor 3% gewijzigd door Pkunk op 27-08-2010 14:30 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:32

Tuxie

En WeL nU!

Ik snap over het algemeen niet waarom je zo'n minimal install zou willen doen. Als je een vanilla Ubuntu pakt, is bijna alle hardware wel ondersteund en kun je d.m.v. apt-get install xmbc in een keer xbmc installeren. Hoop minder moeite. Wil je de laatste bleeding edge kun je een nightly build downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb net een 64 bit Ubuntu-installatie gedaan en dat verbruikt 500 MB RAM. Gewoon een lege desktop. Standaard :).

Zeker op zwakkere systemen zoals een Ion (of AppleTV) is een minimale installatie een must. Al die services die standaard gestart worden vragen ook processortijd en geheugen. Als je natuurlijk een dikke setup hebt, dan is zo'n minimal install niet echt zo'n must meer ;).

De hardware-ondersteuning zit trouwens in de kernel. Een getrimde setup gebruikt exact dezelfde kernel als een gewone installatie.

[ Voor 14% gewijzigd door Borromini op 27-08-2010 16:39 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Tuxie schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:07:
Ik snap over het algemeen niet waarom je zo'n minimal install zou willen doen. Als je een vanilla Ubuntu pakt, is bijna alle hardware wel ondersteund en kun je d.m.v. apt-get install xmbc in een keer xbmc installeren. Hoop minder moeite. Wil je de laatste bleeding edge kun je een nightly build downloaden.
Even een vraagje, wat is een vanilla ubuntu. Heb op internet zitten zoeken en kom niet verder dan een onaangepaste versie van ubuntu.

Wat is het verschil tussen een vanilla ubuntu en een minimal instal. Er van uit gaande dat we bij een minimal instal gebruik maken van een ubuntu image waar gewoon de kernel inzit, dus de hardware ondersteuning. Alle andere software zoals een windowmanager of een server moet je appart selecteren om te installeren.

Via de door jouw genoemde apt-get install knal ik er xbmc op.

De problemen ontstaan ook pas als je bijvoorbeeld een nieuwere infrarood ontvanger hebt die nog niet ondersteund wordt door de versie van lirc die standaard in een bepaalde ubuntu versie zit. Of een ander vaak voorkomend probleem, het mounten van een tweede harde schijf. Leuk dat hij door de kernel als harde schijf herkend wordt maar om het ook zichtbaar en toegankelijk te krijgen vraagt toch wat instelwerk en dus kennis van linux.

Maar wil graag leren, om het onderste uit de kan te halen, voor de meest optimale installatie. Als je mij kunt uitleggen wat jij met vanilla bedoelt graag.

[ Voor 14% gewijzigd door Sr_Ogel op 27-08-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:28
alexkroeze schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:58:
[...]

Even een vraagje, wat is een vanilla ubuntu. Heb op internet zitten zoeken en kom niet verder dan een onaangepaste versie van ubuntu.

Wat is het verschil tussen een vanilla ubuntu en een minimal instal. Er van uit gaande dat we bij een minimal instal gebruik maken van een ubuntu image waar gewoon de kernel inzit, dus de hardware ondersteuning. Alle andere software zoals een windowmanager of een server moet je appart selecteren om te installeren.

Via de door jouw genoemde apt-get install knal ik er xbmc op.

De problemen ontstaan ook pas als je bijvoorbeeld een nieuwere infrarood ontvanger hebt die nog niet ondersteund wordt door de versie van lirc die standaard in een bepaalde ubuntu versie zit.

Wil graag leren, om het onderste uit de kan te halen, voor de meest optimale installatie.
vanilla install = next next next rammen zonder iets aan te passen.
Minimal is feitelijk geen KDE/Gnome/CUP/... dus feitelijk enkel bare minimum en daar manueel alles bijzetten wat nodig is voor xbmc

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
toch maar weer opnieuw geinstalleerd, nu geen black screen meer bij alt+ctrl+Fx en de remote aan de praat gekregen dankzij deze how-to: http://thanatosblog.wordp...8-dharma-on-asrock-330ht/ . Via puddy ging het niet om een of andere reden, nu binnen een paar minuten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

alexkroeze schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:58:

Maar wil graag leren, om het onderste uit de kan te halen, voor de meest optimale installatie. Als je mij kunt uitleggen wat jij met vanilla bedoelt graag.
Vanilla is een ge-ijkte term voor "standaard, zoals het door de leverancier aangeboden wordt".

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Oke bedankt voor de opheldering, ik gebruik dus zelf de vanilla Ubuntu mini i.p.v. de vanilla Ubuntu desktop uitvoering. :P

Uitgangspunt is voor mij een settop ervaring zoals ik dat had met de oude xbox. Om net zo snel te kunnen opstarten wil ik dus zo min mogelijk programma's opstarten. In mijn ogen bereik je dat alleen door met een kernel te beginnen en alleen de onderdelen te installeren die nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
KiTsEr schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 17:41:
Ik gebruik XOT-Uzg.v3.2.1 op ION 330 HT met Windows 7 en xbmc-r33149.
Ik heb XOT-Uzg geïnstalleerd als add on (en dus ook als script). Nu werkt dit allemaal prima.

Alleen IRTL uitzendingen gaan na 10 minuten bufferen en daarna elke 15 seconden. Ik heb in userdata\guisettings.xml deze instelling:
code:
1
2
3
<cacheunknown>
</cacheunknown>

Maar ik heb hem ook al hoger geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat.
Wat kan ik hieraan doen? Het gaat bij de publieke zenders wel goed.
Ik heb inmiddels verschillende builds geprobeerd en ook de officiële 9.11. Maar XOT blijft bij IRTL bufferen.
Heeft iemand dit onder Win7 werkend? Zo ja, heb je nog wat instellingen aangepast?

Ik heb via martkplaats een XBOX besteld. Deze wil ik op de slaapkamer zetten en IRTL gebruiken. Kan iemand bevestigen dat met xbmc4xbox werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

mag ik vragen hoe jij het "could not connect to the remote server" probleem bij het scrapen hebt opgelost?
na het updaten naar de laatste dharma build mag ik er ook van meegenieten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand op onderstaande nog een antwoord voor mij.

Bedankt.
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 22:44:
Ik heb een vraag over de extrafanart mogelijkheden van XBMC.

Ik heb voor mijn tv series in de root van de series een map staan met extrafanart zodat de achtergronden wisselen van tijd tot tijd.
Nu heb ik geprobeerd om dit zelfde te doen in de root van mijn muziekbestanden maar dat werkt tot op heden nog niet terwijl de map hetzelfde staat als bij mijn series.

Ik draai de Night skin op de laatse dharma release van xbmc.

Heeft iemand hier een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:29:
Weet iemand op onderstaande nog een antwoord voor mij.
Ik weet niet goed of ik je begrijp, maar bedoel je dat er verschillende achtergronden worden weergegeven in het hoofdmenu en de menu's die worden weergeven als je voor muziek kiest bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bijvoorbeeld bij mijn series als ik in xbmc ga en ik selecteer bijvoorbeeld de serie dexter,dan komt er om de 20 seconden een andere achtergrond.
Dat komt omdat ik deze bestanden in een extra map (extrafanart genaamd) heb gezet op mijn harde schijf bij deze serie en dan wisselt de achtergrond dus.

Nu had ik dit ook geprobeerd bij mijn muziekmappen op mijn harde schijf met een extrafanart map maar dat werkt tot op heden dus niet.

Hoop dat het weer duidelijker is zo.
alexkroeze schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:49:
[...]

Ik weet niet goed of ik je begrijp, maar bedoel je dat er verschillende achtergronden worden weergegeven in het hoofdmenu en de menu's die worden weergeven als je voor muziek kiest bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Het enig wat ik kan bedenken is dat je in de skininstellingen wel de achtergronden van de series hebt ingesteld, maar niet die van de muziek. Al weet ik niet hoe je het voor elkaar hebt gekregen dat als je in de map dexter staat nog andere fanart krijgt. Bij mij zie ik dan alleen de fanart van de des betreffende serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Heb XBMC na wat problemen ook aan de gang op mijn MacBook Pro met de AEON 65 skin. Wat zit dit er vet uit op mijn nieuwe TV :)

Heb al dik 10 jaar op mijn CRTV een mediacenter gehad (XBMC op Xbox, Windows Media Center en MediaPortal) en had gedacht dat het configureren en installeren van fanart enz... inmiddels toch wel automatisch zou gaan, maar het is nog steeds alles bij elkaar schrapen via links en dan in de juiste mappen dumpen...

Ik draai op 1080p en mkv's van 1080p draaien mooi rond 50% cpu, maar soms begint de laptop te blazen als ik IDLE zit in het menu en dan staat XBMC op 100% te rennen. Wat zal dit zijn? Achtergrond processen? Heb zeker 10 minuten film gekeken en geen vuiltje aan de lucht, en af en toe gaat die op 100%...

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb ik ook al gemerkt, er zijn nog mensen die dat gemeld hebben.

Wat die scrapers betreft: ik heb hier geen klachten, scraper instellen en alle afbeeldingen worden opgeslagen in de database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 16:39
lange schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:23:
[...]

mag ik vragen hoe jij het "could not connect to the remote server" probleem bij het scrapen hebt opgelost?
na het updaten naar de laatste dharma build mag ik er ook van meegenieten :/
Hiero:

Westmania in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk helaas dat je me nog niet niet begrijpt.

Mijn mapindeling voor mijn series is zo : /series/dexter/ in die map staat mijn fanart.jpg en mijn folder.jpg en ook in die map heb ik een extra map staan die ik extrafanart heb genoemd.
Als ik dan in xbmc naar de serie dexter ga dan switcht elke zoveel seconden de achtergrond naar een andere dexter achtergrond.

En dat is hetgeen ik ook met mijn muziekmap wil en dat heb ik ook gedaan op die manier alleen de achtergrond switch niet en blijft staan op een enkele achtergrond.
alexkroeze schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:24:
Het enig wat ik kan bedenken is dat je in de skininstellingen wel de achtergronden van de series hebt ingesteld, maar niet die van de muziek. Al weet ik niet hoe je het voor elkaar hebt gekregen dat als je in de map dexter staat nog andere fanart krijgt. Bij mij zie ik dan alleen de fanart van de des betreffende serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Laatst online: 08:10
Ik heb eerder een topic geopend met onderstaande vraag, maar werd direct doorverwezen naar dit topic, dus vandaar dat ik hier mijn vraag nog maar eens neerzet:

Ik heb een asrock ION 330HT aangeschaft en heb hier XBMC op geïnstalleerd.
Mijn series worden door SABnzbd netjes binnengehaald en volgens structuur "serienaam"/Seizoen xx/aflevering xx/Serienaam sxxexx.ext" opgeslagen en XBMC kan hier prima mee omgaan.
Tot zover nog geen problemen.

Ook heb ik een aantal films op mijn NAS staan welke ik graag middels XBMC wil kijken.
Dit zijn films in HD 720p, HD 1080p en DVD formaat door elkaar, maar volgens mij moet dat geen probleem zijn.
De films staan allemaal in een eigen folder volgens de naamgeving "filmnaam (jaartal)".

Ik heb volgens de howto de film-library geprobeerd in te richten, maar dit lukt dus niet.

Ik heb in eerste instantie XBMC de films laten detecteren en scrapen, maar dit wilde niet.
Ik heb de default scraper gebruikt (themoviedb als ik me niet vergis) en ik heb de moviemeter scraper geïnstalleerd en een poging laten doen, maar geen resultaat.
Ik heb vervolgens alle overbodige bestanden weggegooid en de library geprobeerd te updaten, maar nog steeds niets.
Vervolgens heb ik middels Ember Media Manager de extra info, posters, fanart, thumbs etc laten scrapen (wat zonder problemen verlopen is) maar XBMC ziet nog steeds geen enkele film.

Alle data staat normaal gesproken op een NAS, ik heb ook geprobeerd of het verschil maakt of ik de data lokaal op de asrock heb staan, maar ook dit maakt niet uit.

Wat mij ook opvalt is dat als ik binnen "Video" een nieuwe source toevoeg, hierbij aangeef dat het movies betreft en "run automated scan" aanzet, dan wordt deze instelling niet vastgehouden.
Als ik de source opsla en vervolgens bewerk, dan staat deze optie weer uit. Ik kan hem dan telkens weer aanzetten, maar dit wordt niet opgeslagen.

Als ik in XBMC the library-modus uitzet binnen videos, en naar de source ga waar de films in staan, dan kan ik daar naar de 3 films browsen waar ik mee aan het testen ben en kan deze ook afspelen.
Maar ik wil hier naar toe kunnen middels de library waarbij ik ook alle posters, fanart, thumbs en info te zien krijg.
Ik kan in de settings nu dus ook niet de video-library aanzetten zodat deze knop in het hoofdmenu zichtbaar wordt.
Later wil ik dan ook nog trailers erbij hebben, maar eerst maar eens dit voor elkaar zien te krijgen.

Ik heb op verschillende sites gezocht om dit op te lossen, maar kom eigenlijk telkens uit op de manier zoals hierboven beschreven, zorg ervoor dat de foldernaam de titel en het jaartal bevat en voor de rest maakt het eigenlijk niet zoveel uit.

Iemand een clue waarmee ik verder kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Ik had bij mijn vorige installatie (versie van februari dacht ik) maar nu ook met mijn nieuwe install rare problemen met de library. Hij lijkt toch wat brak te zijn geworden*. Wat bij mij helpt is de source verwijderen en opnieuw instellen. Gewoon net zo lang proberen tot het werkt.. :\

* Zo worden afleveringen alleen nog herkend als met het formaat 0101 - naam.type Dus seizoen-aflevereing-naam. Waar er vroeger gewoon ergens in de bestandsnaam een 01 kon voorkomen en dan werd begrepen dat het om aflevering 1 ging van het seizoen in welk mapje het stond..

En als ik dan toch aan het klagen ben.. die xbmc subtitles addon is ook zo brak als de nete, al kan dat ook aan de opensubtitles.org interface liggen. Hoewel de site gewoon prima werkt..

[ Voor 46% gewijzigd door Pkunk op 27-08-2010 23:35 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
KiTsEr schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:08:
[...]Ik heb inmiddels verschillende builds geprobeerd en ook de officiële 9.11. Maar XOT blijft bij IRTL bufferen.
Heeft iemand dit onder Win7 werkend? Zo ja, heb je nog wat instellingen aangepast?

Ik heb via martkplaats een XBOX besteld. Deze wil ik op de slaapkamer zetten en IRTL gebruiken. Kan iemand bevestigen dat met xbmc4xbox werkt?
Dit zijn mijn settings waarmee bijna alles werkt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
    <cache>
        <harddisk>2048</harddisk>
        <sep1></sep1>
        <sep2></sep2>
        <sep3></sep3>
        <sep4></sep4>
    </cache>
    <cacheaudio>
        <dvdrom>1024</dvdrom>
        <internet>1024</internet>
        <lan>1024</lan>
    </cacheaudio>
    <cachedvd>
        <dvdrom>8192</dvdrom>
        <lan>4096</lan>
    </cachedvd>
    <cacheunknown>
    </cacheunknown>
    <cachevideo>
        <dvdrom>8192</dvdrom>
        <lan>4096</lan>
    </cachevideo>

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange

lange

Boom Boom?

die had ik gezien, dat ging toch alleen over bierdopje's sub addon toch?
proxy staat overigens uit, heb ook ff aan en weer uitzetten geprobeerd. xbmc dir uit program files verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds hetzelfde probleem :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Dit was bij mij het probleem, waardoor het internet er niet doorkwam en geen enkele addon, dus ook bierdopje niet werkte... Plaats eens een log, misschien dat mensen het daar aan kunnen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
x0rcist schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:34:
[...]

[...]

M.a.w. xbmc ziet een cd alleen als compilation als de album artist "Various Artist" is, heb hier in het verleden ooit eens een incidentje van willen raisen bij het xbmc team maar volgens mij werkt het in andere programma's op dezelfde manier. Zullen dus wel afgesproken regels zijn over de ID3 tagging.. :/
Ik heb geprobeerd al mijn audioboeken te taggen als Various Artist (album artist) en de Artist te laten staan op schrijver van het boek. Maar hij blijft m tonen in de library. Hoe krijg ik die schrijvers er nou uit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Even een wilde gok, buiten het doosje denken. Het klinkt een beetje als een probleem wat we hier in dit topic eerder hadden maar dan met het opslaan van sources. Daar was het een rechten probleem. Zou jij misschien, gewoon omdat het kan en al het andere niet werkte, de databasemap in je userdata in zijn geheel willen verwijderen. Htpc opnieuw opstarten en opnieuw proberen films toe te voegen.

Als het dan werkt, was het een corrupte database of waren de rechten niet goed. Werkt het niet dan heb je nog steeds geen bibliotheek :P en gaan we verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange

lange

Boom Boom?

Westmania schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 08:13:
Dit was bij mij het probleem, waardoor het internet er niet doorkwam en geen enkele addon, dus ook bierdopje niet werkte... Plaats eens een log, misschien dat mensen het daar aan kunnen zien...
hmm, zal om dit stukje gaan dan denk ik?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
01:30:58 T:3856 M:1494900736  NOTICE: CApplication::UpdateLibraries - Starting video library startup scan
01:30:58 T:3856 M:1494339584  NOTICE: initialize done
01:30:58 T:3856 M:1494335488  NOTICE: Running the application...
01:30:58 T:3856 M:1494315008  NOTICE: ES: Starting event server
01:30:58 T:2292 M:1494286336  NOTICE: ES: Starting UDP Event server on 127.0.0.1:9777
01:30:58 T:2292 M:1494233088  NOTICE: UDP: Listening on port 9777
01:30:58 T:512 M:1493991424  NOTICE: VideoInfoScanner: Starting scan ..
01:30:58 T:540 M:1486761984  NOTICE: -->Python Interpreter Initialized<--
01:31:02 T:3752 M:1484296192 WARNING: XFILE::CFileCurl::CReadState::FillBuffer: curl failed with code 28
01:31:02 T:3752 M:1484255232   ERROR: CFileCurl::CReadState::Open, didn't get any data from stream.
01:31:18 T:512 M:1474473984  NOTICE: VideoInfoScanner: Finished scan. Scanning for video info took 00:20
01:31:29 T:3388 M:1463463936  NOTICE: CDVDVideoCodecFFmpeg::Open() Using codec: MPEG-4 part 2

overigens, xot en het updaten van addons werkt wel gewoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:39
Pkunk schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:29:...

En als ik dan toch aan het klagen ben.. die xbmc subtitles addon is ook zo brak als de nete, al kan dat ook aan de opensubtitles.org interface liggen. Hoewel de site gewoon prima werkt..
In plaats van klagen kan je ons beter helpen om de xbmc.subtitles addon te verbeteren door hier je probleem te beschrijven en een debuglog te posten.
Heb je overigens wel gezien dat er naast opensubtitles.org (die vaak erg traag is), er nog 7 (!) andere sites zijn waarvan je subtitles kan downloaden via xbmc.subtitles?
Waaronder Ondertitel.com en natuurlijk Bierdopje.com.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Subtitles werken bij mij iig. perfect in combinatie met Bierdopje.com. Opensubtitles.org is inderdaad te brak voor woorden.

[ Voor 27% gewijzigd door Arfman op 28-08-2010 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Ik heb zelf nog een probleempje met PGS subtitles (BluRay subtitles). Deze blijven op het scherm hangen todat het volgende subtitle-event plaatsvindt. Als er dus een langer stukje zonder dialoog is blijven de laatste regels hangen. Een known issue helaas.

[ Voor 6% gewijzigd door HarmoniousVibe op 28-08-2010 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:50
Ik wil mijn films graag weergeven zoals op deze screenshot uit de startpost, maar krijg dit niet voor elkaar..

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/adkroeze/xbmc/05skin.jpg

De enige manier hoe ze weergegeven worden is als volgt:
xbmc

De screenshot uit de startpost is toch gewoon confluence? Hoe krijg ik dat voor elkaar.

Voor mijn muziek albums wil ik ongeveer hetzelfde, maar dan wil ik een weergave met alleen de album covers en dan 3x4 covers in beeld, dus zonder tekst. Ook dat heb ik wel eens op screenshots gezien, maar lukt me zelf niet.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:15
The_Fes schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:58:
Ik wil mijn films graag weergeven zoals op deze screenshot uit de startpost, maar krijg dit niet voor elkaar..

[afbeelding]

De enige manier hoe ze weergegeven worden is als volgt:
[afbeelding]

De screenshot uit de startpost is toch gewoon confluence? Hoe krijg ik dat voor elkaar.

Voor mijn muziek albums wil ik ongeveer hetzelfde, maar dan wil ik een weergave met alleen de album covers en dan 3x4 covers in beeld, dus zonder tekst. Ook dat heb ik wel eens op screenshots gezien, maar lukt me zelf niet.
Je moet met je muis naar de linker zijde van het scherm gaan en hier komt te staan iets in de richting van bibliotheek modus, deze aanklikken en klaar! ;)

edit: dit kan ook bij muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Pijltje naar links op toestenbord.
pijtlje naar links op afstandsbediening.
of met de muis zoals gangster93 zei.

In het menu moet je bij view kiezen voor FANART (view: FANART) dat is dus met library mode aan maar dat had je al als ik zo naar je screenshot kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-10 16:09
Ik heb een vraag mbt XBMC:

Hoe krijg ik fanarts bij mijn dvd's? Want ik zie nu alleen blauwe mappen. Ook zie ik nu een aantal mappen waar losse videos in staan en directe movie bestanden dus films die direct te openen zijn de video_ts mappen. Maar hoe kan ik nou zorgen dat alle films automatisch worden geladen?

[ Voor 51% gewijzigd door tweakG5 op 28-08-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Gebruik maken van de bibliotheek/library. zijn de blauwe mapicoontje weg en krijg je automatisch je fanart. Video_ts mappen worden ook automatisch gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:53
suffe vraag misschien, maar met mijn xbmc op appletv zie ik wel vaker opties niet doordat ik minder toetsen heb: is er een equalizer in de muziek en film sectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Niet dat ik weet en na even zoeken kan ik geen equalizer vinden.
Ik zou zeggen doe een feature request.

[ Voor 57% gewijzigd door Sr_Ogel op 28-08-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 07:53
hmpff..jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Offtopic: kan het kloppen dat Ember Media Manager alleen series kan scrapen die niet meer ingepakt zijn?

Heb al een heleboel builds last van het feit dat series zoals CSI Miami niet goed gescraped worden, er staat dan alleen "10" en geen "10. She's Into Us", ook is er geen description van de episode beschikbaar. Dacht het met Ember te proberen maar die ziet ook vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Gangster93 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:00:
[...]

Je moet met je muis naar de linker zijde van het scherm gaan en hier komt te staan iets in de richting van bibliotheek modus, deze aanklikken en klaar! ;)

Volgens mij zit hij in de Library. Ik had hetzelfde probleem, heeft me even (een paar uur :X) gekost, maar de versie op de Aeon site heeft deze view gewoon nog niet, of ik ben super scheel. Hoe heb ik het werkend gekregen?

1. Download de SVN van XBMC
2. Download GIT
3. Download AEON 65
4. Kopieer de skin, start je XBMC, pak een biertje en chillout :7

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 23:18
Volgens mij is de skin in de screenshots gewoon Confluence, dus moet hij niet Aeon gaan downloaden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
:X

I...... need...... sleep.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 16:22

seninha

god's right foot

Gangster93 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:00:
[...]

Ik heb dit ook even geprobeerd,maar kom een "probleem tegen"
Bij veel films heb ik in de folder een trailer geplaatst, dus als volg:

Folder: Ice Age
-Ice Age.mkv
-Ice Age-trailer.mov

Als ik bibliotheek modus gebruik wordt de trailer dus als een apart film gezien en komt ook in het lijst terecht.

Zelfde heb ik bij DVD's die uit meerdere delen bestaan bv

Folder: All way down:

-Alway down dl1
-Alway down dl2
-Alway down dl3

Vraag me af hoe jullie dus het probleem oplossen als er meerdere bestanden in een folder aanwezig zijn.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Goed nieuws :D.

Eerste beta komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
alexkroeze schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:34:
[...]

[...]

Pijltje naar links op toestenbord.
pijtlje naar links op afstandsbediening.
of met de muis zoals gangster93 zei.

In het menu moet je bij view kiezen voor FANART (view: FANART) dat is dus met library mode aan maar dat had je al als ik zo naar je screenshot kijk.
Bibliotheekmodus stond inderdaad aan, maar het was nooit opgekomen dat ik op dat view ding kon klikken om het te veranderen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
GroteBozewolf schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:53:
[...]

Dit zijn mijn settings waarmee bijna alles werkt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
    <cache>
        <harddisk>2048</harddisk>
        <sep1></sep1>
        <sep2></sep2>
        <sep3></sep3>
        <sep4></sep4>
    </cache>
    <cacheaudio>
        <dvdrom>1024</dvdrom>
        <internet>1024</internet>
        <lan>1024</lan>
    </cacheaudio>
    <cachedvd>
        <dvdrom>8192</dvdrom>
        <lan>4096</lan>
    </cachedvd>
    <cacheunknown>
    </cacheunknown>
    <cachevideo>
        <dvdrom>8192</dvdrom>
        <lan>4096</lan>
    </cachevideo>
Hmm met deze settings heb ik nog steeds hetzelfde resultaat. Ik heb het ook even op mijn laptop (Windows 7 Business) geinstalleerd. Ook hetzelfde probleem......IRTL blijft bufferen.

Heb inmiddels ook mn 2e hands XBOX binnen. Daarop staat T3CH XBMC 2010-07-08 SVN rev30442. En dit draait gewoon goed.

Het lijkt er trouwens ook op dat XOT-Uzg op mijn ION 330HT mijn Speedtouch ST780 plat gooit. Ik heb geen internet verbinding meer zodra ik XOT-Uzg een tijdje laat draaien en bufferen.
Het gekke is, dat ik dan geen internet/netwerk verbinding op mijn laptop en op mijn ION 300HT heb, terwijl mijn XBox gewoon doorgaat met IRTL via XOT-Uzg.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-08 07:54
LB06 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:48:
Ik heb zelf nog een probleempje met PGS subtitles (BluRay subtitles). Deze blijven op het scherm hangen todat het volgende subtitle-event plaatsvindt. Als er dus een langer stukje zonder dialoog is blijven de laatste regels hangen. Een known issue helaas.
Probeer eens enkele andere films. Ik heb het ook gemerkt bij een bepaalde film.
Bij een andere stonden al de subs helemaal rechts in beeld.
Voor de rest werken ze goed bij mij.

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
tripkip schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 12:39:
[...]

Probeer eens enkele andere films. Ik heb het ook gemerkt bij een bepaalde film.
Bij een andere stonden al de subs helemaal rechts in beeld.
Voor de rest werken ze goed bij mij.
Weet je zeker dat dat 1:1 BR rips of BR discs waren? Het probleem treedt namelijk alleen op bij BluRay rips en niet bij encodes of remuxes. Mkv kan bijvoorbeeld sowieso al geen PGS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 20:25
sterker nog, beta1 is te downloaden voor win32 en osx: http://mirrors.xbmc.org/nightlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
catchingfire schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:40:
[...]

sterker nog, beta1 is te downloaden voor win32 en osx: http://mirrors.xbmc.org/nightlies
Kan ik die gewoon zonder problemen installeren over de nightly die ik nu heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
jeej, xbmc-live werkt op mijn asrock ion. bleef black screens houden dus alles met putty ingevoerd, wel belangrijk om putty te gebruiken als je xbmc op black screen staat, (ik kreeg anders de remote niet aan de praat).
Verder deze handleiding gebruikt om de remote aan de gang te krijgen
http://thanatosblog.wordp...-on-asrock-330ht/#respond
en deze om mijn 2e hdd te mounten:
http://forum.xbmcfreak.nl...n-i-mount-my-internal-hdd

Wat ik nu niet snap is dat ik soms wel, soms niet vanaf mijn windows desktop files kan kopieren naar mijn asrock-ding, iemand een idee waar dat aan kan liggen?
edit: netwerk-issue, laptop maakte contact via een andere router 8)7

Iig bedankt voor alle tips en hulp hier, zonder de putty-tip was het zeker niet gelukt!

edit: kan niet bij mijn 2e hdd in windows, heb hem tussen de Downloads/tv\ shows/videos etc. gegooid (dacht die folder zal wel automatisch geshared worden) iemand enig idee hoe ik die hdd benaderbaar kan maken?

[ Voor 15% gewijzigd door Bastard op 30-08-2010 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-10 16:57
KiTsEr schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 11:31:
[...]

Het lijkt er trouwens ook op dat XOT-Uzg op mijn ION 330HT mijn Speedtouch ST780 plat gooit. Ik heb geen internet verbinding meer zodra ik XOT-Uzg een tijdje laat draaien en bufferen.
Het gekke is, dat ik dan geen internet/netwerk verbinding op mijn laptop en op mijn ION 300HT heb, terwijl mijn XBox gewoon doorgaat met IRTL via XOT-Uzg.
Ik heb hetzelfde met torrents, volgens mij trekt je ION alle connecties vol van je speedtouch. Je zou misschien ergens een limiet in kunnen stellen voor het ip van je ION? Ik ben geen expert maar zoiets denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Ik probeer wat knoppen aan te passen op de afstandsbediening, maar hij lijkt niet te reageren op de aanpassingen in de xml. De wiki bied even geen uitkomst. Iemand anders ervaring mee?

Ik gebruik een verse install van de laatste live cd van xbmc freak.

Voor de volledigheid: ik heb simpelweg dit stukje (<select/>) toegevoegd aan remote.xml:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<FullscreenVideo>
    <remote>
      <zero>Number0</zero>
      <one>Number1</one>
      <two>Number2</two>
      <three>Number3</three>
      <four>Number4</four>
      <five>Number5</five>
      <six>Number6</six>
      <seven>Number7</seven>
      <eight>Number8</eight>
      <nine>Number9</nine>
      <left>StepBack</left>
      <right>StepForward</right>
      <up>BigStepForward</up>
      <down>BigStepBack</down>
      <back>SmallStepBack</back>
      <menu>OSD</menu>
      <start>OSD</start>
      <title>CodecInfo</title>
      <info>Info</info>
      <teletext>XBMC.ActivateWindow(Teletext)</teletext>
      <subtitle>ShowSubtitles</subtitle>
      <star>ShowSubtitles</star>
      <language>AudioNextLanguage</language>
      <hash>AudioNextLanguage</hash>
      <select>AspectRatio</select> <-- Dit hier
    </remote>
  </FullscreenVideo>

Dit was hoe het ook bij de vorige versie (dunno welke) was ingesteld..

[ Voor 76% gewijzigd door Pkunk op 30-08-2010 23:37 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Even een algemene opmerking. Is het misschien mogelijk dat bij het stellen van een vraag gelijk even, op zijn minst, het besturingssysteem vermeldt wordt. Wil graag helpen waar mogelijk, maar zoals bijvoorbeeld de vraag hierboven is het nogal belangrijk welk besturingssysteem gebruikt wordt. Kan wel terug scrollen maar moet dan vaak tussen de regels gaan lezen om de versie te bepalen. Om nou elke mogelijk oplossing, voor elk BS uit te leggen is wat omslachtig. Ik ga ook even regelen dat het in de waarschuwing komt te staan.

Alvast bedankt.
Pkunk schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 17:07:
Ik probeer wat knoppen aan te passen in de xml.
Ik heb zelf (onder Ubuntu Lucid) een aangepaste lircmap voor mijn afstandsbediening. Zodat bij het drukken prev (back) ook echt een 1 stapje terug wordt gedaan. Lirckmap.xml in de userdata en gaan.
Voorbeeld

[ Voor 27% gewijzigd door Sr_Ogel op 30-08-2010 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [bassie]
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 23:14
Vraagje,

ben nu een paar dagen aan het stoeien met XMBC, vanwege het gebrek aan ondersteuning van ISO's bij MC. Maar ik moet zeggen dat ik de ingeladen info over de inclusief afbeeldingen van de film of serie erg grappig vindt. Ook iets wat MC niet heeft.

Maar ik vind het zonde van mijn tijd om bijvoorbeeld van een serie als 24 alle bestandsnamen te veranderen zodat deze gescrapt kunnen worden. Ik vind het wel mooi dat XMBC de afbeeldingen toont bij mijn series, de xtra info hoeft van mij niet perse.

http://img837.imageshack.us/g/vb1xmbc.jpg/
(sorry ik weet niet hoe je screen in de forum krijg!?)
Zoals je bij de eerste screen kan zien vind ik het zo mooi, bij de 2de screen krijg je dan nu geen dvd files te zien. Dit kan iso of 1 op 1 rips zijn.
Op de 3de screen zie hoe nu de maps zijn ingedeeld (vb van bones)

Ik zou dan ook graag zien dat ik net zoals op screen 1 de serie apart van elkaar zien en als ik dan daar op klik dat ik dan gewoon de files ziet staan die bij deze serie horen bijv dvd1.iso enzovoort.
Weet iemand de oplossing? Of een suggestie?

[ Voor 3% gewijzigd door [bassie] op 30-08-2010 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Ik vrees dat je toch je bestanden zal moeten hernoemen. Zie hier:
http://wiki.xbmc.org/?tit...rary)#Multi-part_Episodes
Maar zo'n ramp is dat toch niet?
offtopic:
Plaatjes werken met de img tag

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [bassie]
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 23:14
Pkunk schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 23:43:
[...]

Ik vrees dat je toch je bestanden zal moeten hernoemen. Zie hier:
http://wiki.xbmc.org/?tit...rary)#Multi-part_Episodes
Maar zo'n ramp is dat toch niet?
offtopic:
Plaatjes werken met de img tag
Geen ramp, absoluut niet. Maar wij verslinden tv series! En dan verwijder ik de dvd gelijk als we deze hebben afgekeken. Vind het een beetje zonde van mijn tijd dat ik elke keer de namen moet benoemen om zo bij xmbc de serie folder netjes geordend te krijgen. En ben dan ook razend benieuwd of dit mogelijk was, om het makkelijker te maken!

Maar misschien moet ik het proberen, maar moet je dan ook elke keer controleren welke episodes op de dvd staan? Want niet op elke serie heeft dezelfde aantal afleveringen op de dvd evenals geteld in een seizoen.

De offtopic uitleg durf ik hier niet te bespreken! snap nieso

[ Voor 4% gewijzigd door [bassie] op 31-08-2010 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
Ben inmiddels weer wat verder.
Ik had ook problemen met het afspelen van 720p content, en laat het meeste materiaal wat ik heb nu 720p zijn, dus dat was even balen.
De versie die ik geïnstalleerd had, bleek geen hardwarematige acceleratie te ondersteunen.
Dus gisteren release 33330 van de Windows DX Installer erop gezet en de problemen met het afspelen zijn opgelost (na wat eerste tests i.i.g.).
Tot mijn verbazing zag ik ineens een aantal films in mijn library verschijnen, dus ik helemaal blij.
Ik dacht dat hij op de achtergrond dus lekker de boel bij elkaar aan het scrapen was, maar helaas bleef het bij die 3 films.
Nader onderzoek bracht aan het llicht dat deze 3 films een VIDEO_TS-structuur hebben, en al mijn andere films niet. Van de andere films hebben de meeste een MKV-formaat, een enkele is een ISO (weet niet of XBMC daar mee om kan gaan, maar dat zoeken we wel uit).
Nu kan XBMC volgens mij prima met MKV-bestanden overweg (al de afleveringen van de series die ik heb, zijn mkv-bestanden), dus waarom de films niet opgenomen worden in mijn library, snap ik nog even niet.
Ik ga ondetussen vrolijk verder zoeken hoe ik dit nu weer ga oplossen, maar mocht er iemenad zijn die zegt "o, maar dan moet je even dat doen", dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45
Ik kan natuurlijk niet in jouw computer kijken hoe je de films hebt opgeslagen, maar meestal maak je een folder aan per film. Gebruik bij voorkeur dan <FILMNAAM> (<JAAR>) als foldernaam. Dan zou xbmc de films vanzelf moeten vinden.

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
Ik heb per film een folder aangemaakt, en deze krijgt de naam "filmnaam (jaartal)" (bijv. "Angels and Demons (2009)". Die structuur had ik niet voordat ik met XBMC begon, maar na me ingelezen te hebben hoe XBMC en scrapers werken, heb ik die structuur er direct in aangebracht.
Ik heb ook Ember Media Manager gebruikt om alle info erbij te verzamelen en dit niet door XBMC te laten doen, maar ook dan ziet XBMC de films dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
en je weet zeker dat je die /Movies/ folder, waar angels and demons in staat, onderdeel uitmaakt van de bibliotheek? Vaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
That I know for 100% sure.
Als ik de bibliotheek-modus uitzet (om bijvoorbeeld een bron toe te kunnen voegen) dan kan ik gewoon naar de films toe browsen en deze ook starten, maar dan mis ik dus alle fanart etc.
Als antwoord op de volgende vraag die waarschijnlijk wel gaat komen, ja, ik heb ook de "set content" ingesteld, scraper is Moviemeter.nl (ook de default scraper heb ik gebruikt) en de vinkjes "run automated scan", "1 movie per folder", "use foldername for scraping" heb ik aangezet (ik wete niet precies of ze zo heten, maar dit moet wel duidelijk zijn).
Voorheen bleek echter dat elke keer het vinkje "run automated scan" uitgezet werd, ik heb dit bij de huidige installatie nog niet bekeken, zal ik vanavond eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
Je kunt ook nog proberen om iets van "update library on start-up" aan te zetten. Misschien dat het proces gewoon een schop nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
Heb ik volgens mij aanstaan, maar ik zal het voor de zekerheid nog ff checken vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 18:17

JC

- minimalistic -

En hij scant recursively?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
cOOlrUnnINgs schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:35:
Heb ik volgens mij aanstaan, maar ik zal het voor de zekerheid nog ff checken vanavond.
Ik heb exact dezelfde situatie met de film Revolutionary Road. Alle films worden netjes in de library gezet (update on startup), maar deze wordt niet opgenomen. En ook ik heb een .nfo aangemaakt met Ember, net zoals voor alle andere films die wel goed zijn geïmporteerd.

Zelfs in de file browser op de map gaan staan, en dan nogmaals 'set content' heeft geen effect... Heel vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp@rkie
  • Laatst online: 07:26
Ben kennelijk niet de enige met bibliotheek problemen.
Heb met Ember meda manager al m'n films voorzien van info.
Elke film staat in eigen mapje
"Set Content" toegepast op juiste folder met recursieve scan.
Na scannen, slechts een aantal films in de bibliotheek.
Ben begonnen met films één voor één toe te voegen aan bibliotheek. 't is even een rotklusje
maar niet onoverkomelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Ik heb al een tijd last van het feit dat hij niet de goede filmposters bij de juiste film laat zien.
Ik heb met Ember alles aangemaakt (.nfo, fanart.jpg poster.jpg enz) maar hij laat bij een enkele film waarvan ik later de poster veranderd heb in Ember niet de juiste zien, alleen de poster die er eerst stond (en ook nog in veel mindere kwaliteit).
Heb de library al een keer helemaal verwijderd en opnieuw laten scannen, ook al een de individuele films zelf verwijderd en opnieuw laten scannen, hij laat dan nog steeds de oude poster.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik zag in jou onderstaande post het screen shot van de serie Dexter met nederlandse tekst bij de serie.
Kun jij mij zeggen met welke scraper je dat hebt binnengehaald ik gebruik de tvdb.com scraper.
In mijn instellingen staat daar de taal op NL maar toch krijg ik de engelse tekst.

Alvast bedankt.
[bassie] schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 23:33:
Vraagje,

ben nu een paar dagen aan het stoeien met XMBC, vanwege het gebrek aan ondersteuning van ISO's bij MC. Maar ik moet zeggen dat ik de ingeladen info over de inclusief afbeeldingen van de film of serie erg grappig vindt. Ook iets wat MC niet heeft.

Maar ik vind het zonde van mijn tijd om bijvoorbeeld van een serie als 24 alle bestandsnamen te veranderen zodat deze gescrapt kunnen worden. Ik vind het wel mooi dat XMBC de afbeeldingen toont bij mijn series, de xtra info hoeft van mij niet perse.

http://img837.imageshack.us/g/vb1xmbc.jpg/
(sorry ik weet niet hoe je screen in de forum krijg!?)
Zoals je bij de eerste screen kan zien vind ik het zo mooi, bij de 2de screen krijg je dan nu geen dvd files te zien. Dit kan iso of 1 op 1 rips zijn.
Op de 3de screen zie hoe nu de maps zijn ingedeeld (vb van bones)

Ik zou dan ook graag zien dat ik net zoals op screen 1 de serie apart van elkaar zien en als ik dan daar op klik dat ik dan gewoon de files ziet staan die bij deze serie horen bijv dvd1.iso enzovoort.
Weet iemand de oplossing? Of een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Ik zit nu nog op XBMC 9.11 stable Camelot.
Binnenkort kunnen we 10.10 verwachten. Vereist dit een volledig nieuwe install. of kan ik dit ook realiseren middels een "apt-get upgrade"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eoghlear schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:40:
Ik heb al een tijd last van het feit dat hij niet de goede filmposters bij de juiste film laat zien.
Ik heb met Ember alles aangemaakt (.nfo, fanart.jpg poster.jpg enz) maar hij laat bij een enkele film waarvan ik later de poster veranderd heb in Ember niet de juiste zien, alleen de poster die er eerst stond (en ook nog in veel mindere kwaliteit).
Heb de library al een keer helemaal verwijderd en opnieuw laten scannen, ook al een de individuele films zelf verwijderd en opnieuw laten scannen, hij laat dan nog steeds de oude poster.

Waar zou dit aan kunnen liggen?
Je hebt de oude thumbnails niet verwijderd.
Zie: userdata/thumbnails/video

Voor al die andere mensen met problemen mbt scrapen,
Verwijder/hernoem: userdata/database/video34.db
En natuurlijk de thumbs zoals hierboven beschreven.

Bib heeft de laatste tijd wat updates gehad en hierbij kan ie corrupt worden.
Begin daarom met een geheel lege bib, geen probleem als je ember of MC gebruikt.

Als het dan nog niet goed gaat kan het zijn dat er een bug in xbmc zit.
Imdb is btw nog steeds de beste scraper imo, probeer deze !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Stien schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:52:
Ik zit nu nog op XBMC 9.11 stable Camelot.
Binnenkort kunnen we 10.10 verwachten. Vereist dit een volledig nieuwe install. of kan ik dit ook realiseren middels een "apt-get upgrade"?
De string van de beta is 10.0-beta1. Alleen degenen die de .deb voor Ubuntu verzorgen kunnen je vertellen of een nieuwe installatie vereist is. Sowieso denk ik dat het wijzer is om met een schoon Xbmc-profiel te beginnen.

Pagina: 1 ... 26 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.