Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:49
Ik heb sinds kort iets raars met mijn beide xboxen. Raars, maar heel vervelend eigenlijk, ik kan namelijk niks meer afspelen vanaf mijn server zonder dat ze beiden elke 30sec staan te bufferen... :/

Netwerk heb ik getest via ftp, snelheid was ~9MB/sec, dus daar kan het niet aan liggen.

Buffers staan gewoon standaard, heb ik op al die jaren dat ik xbmc gebruik, nog nooit wat hoeven aan te veranderen...

Iemand enig idee wat ik nog kan doen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:24

dj_dysaster

Stoom \o/

Is er iemand die ervaring heeft met een asrock ion icm de pvr-testing2 branch?

Zit te denken om een server met dvb kaarten met vdr te laten draaien en een ion als frontend, maar voor ik zo`n ding in huis haal ben ik toch nieuwschierig naar ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 16-09 14:22
Ik ben sinds afgelopen week een troste bezitter van een ASROCK 330pro. Ik heb daarop windows 7 geïnstalleerd en XBMC nightly build van vorige week. Alles draait nagenoeg out of the box. Ik loop alleen tegen het volgende aan.

Als ik muziek wil luisteren ga ik naar de locatie van mijn muziek op mijn NAS(150 GB) dan duurt het zeker 3 tot 4 minuten voordat de mappen worden getoond. Oftewel niet echt werkbaar. Iemand enig idee waarom dit gebeurt?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [bassie]
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 22:14
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:18:
Hallo,

Ik zag in jou onderstaande post het screen shot van de serie Dexter met nederlandse tekst bij de serie.
Kun jij mij zeggen met welke scraper je dat hebt binnengehaald ik gebruik de tvdb.com scraper.
In mijn instellingen staat daar de taal op NL maar toch krijg ik de engelse tekst.

Alvast bedankt.

[...]
Ja ik heb effe gekeken!
Ik heb bij tv serie de scraper: thedvb.com en daarbij heb ik bij instellingen gezet op NL. Dus zo te zien hetzelfde als bij mij.
Misschien moet je de oude scraps?! eerst verwijderen voordat hij er een nieuwe opzet.
Ik stoei pas 2 dagen met xmbc, dus ik weet het nog niet echt.

Had iemand al een tip voor mijn probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 16:02
Iemand een idee hoe ik mijn 5570 deftig werkend krijg op XBMC Live? Ik heb drivers geïnstalleerd via EnvyNG, maar nu krijg ik zo'n groene overlay rechtsonder met het AMD logo en de melding "unsupported hardware". Ik ben sowieso geen held met Linux, maar als iemand mij een paar tips kan geven om andere drivers te installeren hoor ik het graag!

[ Voor 3% gewijzigd door Dnomaid op 31-08-2010 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:22:
[...]

Je hebt de oude thumbnails niet verwijderd.
Zie: userdata/thumbnails/video

Voor al die andere mensen met problemen mbt scrapen,
Verwijder/hernoem: userdata/database/video34.db
En natuurlijk de thumbs zoals hierboven beschreven.
Xbmc heeft dus liever een .tbn extensie dan een .jpg in de map staan (heb per map een fanart.jpg poster.jpg en .nfo)? Want nadat ik beide heb gedaan is het een nog grotere zooi geworden :)

Edit: Heb net achterhaald dat poster.jpg not done is. Ik kan beter folder.jpg of movie.jpg gebruiken (of de .tbn variant)

[ Voor 10% gewijzigd door Eoghlear op 02-09-2010 18:27 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:58
Werkt de XBMC Subtitle Add-on (die je in beta1 via Add-ons kunt downloaden) bij jullie? (XBMC 10beta1, OSX)

Bij mij hangt ie meteen:

Sublight.si
Verbinding maken...

en daar blijft 't bij. Moet XBMC hardhandig killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:47

Arfman

Drome!

Probeer bierdopje.com eens, die heeft mij nog nooit in de steek gelaten.

Gisteren Beta 1 geinstalleerd (Dharma) en bij beide installaties (heb 2 ION's) voor een nieuwe skin gekozen die je heel handig via XBMC zelf kunt downloaden. Ideaal!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
dj_dysaster schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:57:
Is er iemand die ervaring heeft met een asrock ion icm de pvr-testing2 branch?

Zit te denken om een server met dvb kaarten met vdr te laten draaien en een ion als frontend, maar voor ik zo`n ding in huis haal ben ik toch nieuwschierig naar ervaringen
Ik gebruik het in combinatie met TVheadend en Oscam. Werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:43
Ik heb inmiddels de films met de hand toegevoegd en dat doet ie verder zonder problemen. Blijf ik het vreemd vinden dat ie het niet automatisch doet.
Daarnaast kwam ik er dus achter dat ook mijn muziekcollectie niet automagisch in de bibliotheek wordt opgenomen. Ook deze kan ik wel met de hand toevoegen.
Blijft vreemd als ik zo vrij mag zijn om dat te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Installeer eens de beta1 en herbegin eens vanaf 0 (userdata weggooien).
Volgens mij doe je toch ergens iets verkeerd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cOOlrUnnINgs schreef op woensdag 01 september 2010 @ 08:15:
Ik heb inmiddels de films met de hand toegevoegd en dat doet ie verder zonder problemen. Blijf ik het vreemd vinden dat ie het niet automatisch doet.
Daarnaast kwam ik er dus achter dat ook mijn muziekcollectie niet automagisch in de bibliotheek wordt opgenomen. Ook deze kan ik wel met de hand toevoegen.
Blijft vreemd als ik zo vrij mag zijn om dat te zeggen.
Jij doet echt iets fout. Dat kan haast niet anders. Doe je wel de juiste scrapers toewijzen in XBMC? En inderdaad, begin eens vanaf 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 16-09 14:22
Werkt de Beta1 ook out of the box voor de ASROCK 330 systemen? Met name ivm met de HDMI passthrough problematiek...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:58
Arfman schreef op woensdag 01 september 2010 @ 07:39:
Probeer bierdopje.com eens, die heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
Hmm kan ik die addon nog ergens configgen dan? Die sublight.si is de eerste waar ie begint te zoeken en hang dan gewoon meteen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:18
onder instellingen -> addons -> subtitles? -> ....

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
is hier ook een live of minimal user die een stapeltje emulators heeft toegevoegd aan xbmc application launcher om alles fullscreen @ 720p te runnen?

ik heb interesse in je launchers.xml (.xbmc/userdata/plugin_data/programs/launcher/launchers.xml)

dan kan ik de startupargumenten voor de emulators van je overnemen, scheelt boel veel uitzoekwerk. was al veel uitzoekwerk om weer goed aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Mar2zz schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:43:
is hier ook een live of minimal user die een stapeltje emulators heeft toegevoegd aan xbmc application launcher om alles fullscreen @ 720p te runnen?

ik heb interesse in je launchers.xml (.xbmc/userdata/plugin_data/programs/launcher/launchers.xml)

dan kan ik de startupargumenten voor de emulators van je overnemen, scheelt boel veel uitzoekwerk. was al veel uitzoekwerk om weer goed aan de praat te krijgen.
Hier ben ik ook benieuwd naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
ik heb gens en zsnes al voor elkaar, krijg alleen het geluid niet aan de praat. ik launch het vanuit de plugin, xbmc verdwijnt, de emulator krijgt de controls en ik kan spelen, alleen geen geluid... als ik de emulator afsluit kom ik weer netjes in xbmc terecht en is het geluid ook weer terug... vage bedoening...

edit:
solved!
ik weet niet meer precies wat allemaal, maar in ieder geval dit:
zsnes sound op 48000 hz
gens.cfg achter alles bij sound een 1 ipv 0

en nog

sudo apt-get install libsdl1.2debian-all

haha ik ben blij! good ol' console gaming..

[ Voor 28% gewijzigd door Mar2zz op 01-09-2010 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Heeft iemand een oplossing voor volgend probleem:

Zodra ik een film wilt afspelen met XBMC heb ik wel geluid en ondertitels maar geen beeld. Blijft gewoon zwart.

Via MCE zelf geen enkel probleem, beeld, geluid & ondertitels...

Maakt niet uit of het .VOB of .MPG bestanden zijn.

Draaiend op:
Asus GTS250 ICM E6650 aangesloten via HDMI. Win7 X64

Zou liever XBMC gebruiken (IVM de remote die er bij zit) dan MCE zelf

(Drivers etc al geupdate..!)

[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 01-09-2010 16:32 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb dit probleem vaak ook, meestal is de 'oplossing' je film/aflevering stoppen en opnieuw afspelen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Ja, al 20x gedaan maar niets werkt... Rare is dat ik wel menu's zie...
En dat terwijl MCE ze wel afspeelt. begin te twijfelen of het niet gewoon aan XBMC ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Mar2zz schreef op woensdag 01 september 2010 @ 14:42:
ik heb gens en zsnes al voor elkaar, krijg alleen het geluid niet aan de praat. ik launch het vanuit de plugin, xbmc verdwijnt, de emulator krijgt de controls en ik kan spelen, alleen geen geluid... als ik de emulator afsluit kom ik weer netjes in xbmc terecht en is het geluid ook weer terug... vage bedoening...

edit:
solved!
ik weet niet meer precies wat allemaal, maar in ieder geval dit:
zsnes sound op 48000 hz
gens.cfg achter alles bij sound een 1 ipv 0

en nog

sudo apt-get install libsdl1.2debian-all

haha ik ben blij! good ol' console gaming..
Heb je hier een how-to voor gebruikt? if not zou je hier je stappen kunnen plaatsen?
Wat voor controller gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Toppe schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:56:
Ja, al 20x gedaan maar niets werkt... Rare is dat ik wel menu's zie...
En dat terwijl MCE ze wel afspeelt. begin te twijfelen of het niet gewoon aan XBMC ligt?
Dat heeft een collega van mij ook gehad.
Hij heeft toen zijn DirectX manueel moeten updaten via de web-install die je kan vinden op de site van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Fire69 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:15:
[...]

Hij heeft toen zijn DirectX manueel moeten updaten via de web-install die je kan vinden op de site van Microsoft.
Hmz je moet dus geen webinstaller nemen... Dat werkt niet. Nu handmatig gedownload en werkt hij perfect! even Brüno kijken!:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Stien schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:57:
[...]
Heb je hier een how-to voor gebruikt? if not zou je hier je stappen kunnen plaatsen?
Wat voor controller gebruik je?
Ik heb de forums op xbmc.org af lopen schuimen en vanalles bij elkaar geraapt en beetje geprobeerd trial en error. uren mee bezig geweest terwijl de oplossing binnen handbereik lag.

hier een kleine howto:
download hier de launcher: http://www.megaupload.com/?d=U8N8112Y
zet deze in .xbmc/plugins/programs in je home folder

maak een file in je homefolder genaamd launcher.sh, doe daar de volgende tekst in:
code:
1
2
3
/usr/bin/killall -STOP xbmc.bin
"$@"
/usr/bin/killall -CONT xbmc.bin

dan sudo chmod +x /home/username/launcher.sh

start vervolgens de plugin. doe dan add rom/path (of zoiets in ieder geval niet programs). kies altijd de launcher.sh als programma. vervolgens bij arguments zet je het pad naar je emulators. de plugin maakt nu een xml-file in /home/username/.xbmc/userdata/plugin_data/Programs/Launcher/launchers.xml

open die xml vervolgens met een tekstverwerker zorg dat het volgende erin staat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<?xml version="1.0" encoding="utf-8" standalone="yes"?>
<launchers>
    <launcher>
        <name>Sega Megadrive</name>
        <application>/home/username/launcher.sh</application>
        <args>/usr/bin/gens --quickexit</args>
        <rompath>/home/username/Disk1/Roms/Sega/</rompath>
        <romext>smd|zip|SMD|ZIP</romext>
        <thumb></thumb>
        <wait>true</wait>
        <roms>
            <rom>
                <name>Sonic the hedgehog (jue) [p1][!]</name>
                <filename>/home/username/Disk1/Roms/Sega/Sonic the Hedgehog (JUE) [p1][!].SMD</filename>
                <thumb></thumb>
            </rom>
        </roms>
    </launcher>
    <launcher>
        <name>Super Nintendo</name>
        <application>/home/username/Disk1/Programs/zsnes</application>
        <args>-m -s -v 22 -ad sdl -r 6</args>
        <rompath>/home/username/Disk1/Roms/SNES/</rompath>
        <romext>smc|zip|SMC|ZIP</romext>
        <thumb></thumb>
        <wait>true</wait>
        <roms>
            <rom>
                <name>Super bomberman (e)</name>
                <filename>/home/username/Disk1/Roms/SNES/Super Bomberman (E).zip</filename>
                <thumb></thumb>
            </rom>
        </roms>
    </launcher>
</launchers>

daarna nog voor sound doe je sudo apt-get install libsdl1.2debian-all

Dan nog voor resolutie:
sudo nano /home/username/.gens/gens.cfg

Zet alles onder *Sound? op 1
bij *Graphics
Full Screen=1
Full Screen VSync=1
Windows VSync=0
Render Mode=2
Bits Per Pixel=16
Render Opengl=1
Opengl Width=1280
Opengl Height=720
Stretch=0

Dan ctrl-X en save 'm.

dan sudo nano /home/username/.zsnes/zsnesl.cfg
pas dit aan:
; You need to select the custom video mode and modify CustomResX/Y to properly
; use custom res support.
cvidmode=22
; Last windowed & fullscreen modes (used when alt-tabbing)
PrevWinMode=21
PrevFSMode=22

; Custom Resolution X and Y for Custom Video Modes [256x224..2048x1536]
CustomResX=1280
CustomResY=720

en SoundQuality=6

dan nog de joystick sudo apt-get install joystick

de joystick kun je het beste eenmalig instellen door de emulator inclusief GUI te starten zodat je bij de menu's kunt. Ik gebruik zelf een logitech dual gamepad en die werkt out of the box.

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 16:02
Dnomaid schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:38:
Iemand een idee hoe ik mijn 5570 deftig werkend krijg op XBMC Live? Ik heb drivers geïnstalleerd via EnvyNG, maar nu krijg ik zo'n groene overlay rechtsonder met het AMD logo en de melding "unsupported hardware". Ik ben sowieso geen held met Linux, maar als iemand mij een paar tips kan geven om andere drivers te installeren hoor ik het graag!
Even een bumpje. Ondertussen nog een paar dingen ontdekt. Bijvoorbeeld dat EnvyNG de open-source drivers download, en dat net die driver de 5000 reeks (nog) niet ondersteund, vandaar de overlay waarschijnlijk. Ook ontdekt: XBMC live gebruikt onderliggend Ubuntu Mobile, met Xorg versie 1.8.6 (?), en ik heb voor de officiële drivers Xorg 6.8 (?) nodig. Kan iemand dit bevestigen? Heeft iemand uberhaupt zijn 5000 reeks ati kaart werkend onder XBMC Live?

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:55
Ook mijn XBMC maar eens geupdate naar Dharma Beta1.
Op het eerste gezicht erg tevreden, werkt lekker soepel allemaal. Nieuwe add-on systeem werkt ook goed :)

Alleen 1 probleem, waarom is de fanart view er in hemelsnaam uitgehaald? :'( Ik kan hem alleen nog gebruiken als ik "Library mode" gebruik, en dat vind ik echt verschrikkelijk werken. Is er geen mogelijkheid om de fanart view in de "normale mode" terug te krijgen?

Edit: Als iemand weet hoe je in library mode het voor elkaar kan krijgen dat xbmc gewoon de filenames laat zien ipv de "library names" vind ik het ook prima. Nu staan al me films namelijk door elkaar heen. Ook staat alles gewoon in 1 grote map, terwijl een aantal dingen in submapjes heb (en wil) staan, bijvoorbeeld 3D films en James Bond films.

[ Voor 28% gewijzigd door Deismyna op 02-09-2010 14:11 ]

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Ik draai de live-CD (geinstalleerd) van XBMCFreak svn32696 van 08-09-2010. Ik wil graag XBMC upgraden naar de eerste beta.

Ik heb het volgende geprobeerd

sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

maar krijg de volgende mededeling:

The following packages have been kept back:
xbmc xbmc-bin xbmc-data xbmc-live xbmc-skin-confluence xbmc-standalone xbmc-web
0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 7 not upgraded.

Iemand een idee hoe ik kan upgraden?

Opgelost:

sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
sudo apt-get dist-upgrade

[ Voor 8% gewijzigd door HEY_DUDE op 03-09-2010 12:25 ]

• Mar2zz
apt-get dist-upgrade? je kunt apt-get -s dist-upgrade doen om te kijken wat er gebeurt geloof ik

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Deismyna schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:59:
Alleen 1 probleem, waarom is de fanart view er in hemelsnaam uitgehaald? :'( Ik kan hem alleen nog gebruiken als ik "Library mode" gebruik, en dat vind ik echt verschrikkelijk werken. Is er geen mogelijkheid om de fanart view in de "normale mode" terug te krijgen?
Ik heb ergens gelezen dat het de bedoeling is om zelfs de gewone bestandsmodus helemaal te integreren in de bibliotheekmodus in de toekomst, dus ik vrees ervoor :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Fire69 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:15:
Thnx voor deze tip! Had ook last van zwart beeld tijdens het afspelen van films, nu werkt het wel! :*)

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:22
Vanochtend heb ik mijn ZBOX HD-ID11 ontvangen. Na montage (2GB geheugen + 4GB SDHC) heb ik de meest recente XBMC Live geïnstalleerd op de SD-kaart. Alle content stream ik vanaf mijn server

Ik heb 2 jaar gebruik gemaakt van mijn iSTAR HD Mini. Vergeleken daarmee is XBMC een flinke vooruitgang (qua snelheid en interface). Nooit geweten dat ik 1080p materiaal zo snel kon doorspoelen. :+

Ik ga me maar eens verder verdiepen in eventuele addons, tweaks etc. :Y)

* Mawlana is voorlopig tevreden! :)

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 15:31
Ik heb zojuist mijn library geupdate maar nu ontbreken de imdb scores bij de films. Heb in de tussentijd niks veranderd aan de instellingen dus het lijkt mij sterk dat het daar aan ligt. (Ik draai XBMC op de Xbox)

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik krijg CSI Miami vanaf seizoen 6 nog steeds niet goed gescraped. Heeft goed gewerkt, pas sinds 2 weken wordt hij niet meer goed gescraped, ook niet door Dharma Beta 1. Nog steeds TheTVDB.com als scraper (er is er ook maar 1), dus ik snap het niet.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• cOOlrUnnINgs
Fire69 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 11:10:
Installeer eens de beta1 en herbegin eens vanaf 0 (userdata weggooien).
Volgens mij doe je toch ergens iets verkeerd. :P
Het kan natuurlijk altijd dat ik ergens iets niet goed doe, maar ik ben al een paar keer compleet opnieuw begonnen. Virtuele Machine, Asrock, officieel gereleasde versie, laatste nightly built (at that moment), bestanden door XBMC laten scrapen, door Ember laten doen, overbodige bestanden weggegooid etc.

Nu valt het mij wel op dat er de laatste paar pagina's veel posts voorkomen waarbij men problemen meldt met het bijwerken van de library, dus ik begin me toch lichtelijk af te vragen of het probleem bij mij ligt, of dat er wellicht een bug in de library zit.

Ik hou het i.i.g. in de gaten.

• Fire69
Installeer gewoon de beta1 eens, die zou toch echt geen problemen meer mogen hebben.

• Mar2zz
Hoe kan ik 2 buttons van mijn joystick aan dezelfde input hangen als ESC van het toetsenbord? ik heb wat keymaps doorgenomen maar snap er de ballen niet van. Ik snap wel dat ik een eigen keymap moet maken, maar weet dus niet hoe ik een command hang aan een 2 tegelijkertijd ingetoetste knoppen op de joystick. (dit is om emulators te verlaten en terug te keren in xbmc, vind het vervelend dat ik elke keer mijn keyboard erbij moet pakken)

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:13
Ik heb een probleem in de library mode bij series

Ik heb al mijn series als volgt genoemd bijv. The Fresh Prince of Bel-Air/Season nr met daarin de afleveringen in divx formaat.

Nu zie ik echter in de library mode steeds slechts 1 seizoen met de info daarbij.

Wat doe ik verkeerd?

Alvast bedankt!

• Fire69
Dus je hebt:
The Fresh Prince of Bel-Air
- Season 2
-- EP1
-- EP2
-- ...

Scrape je in XBMC of met een externe scraper?
Hoe zijn je episodes filenames?

• Ruut88
filenames zijn Serienaam.Season.Afl.avi
en ik gebruik de standaard scraper

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:23
Probeer eens een naamgeving als in S01E01, S01E02 als filenaam.

• Ruut88
al geprobeerd het rare is dat hij 1 seizoen wel goed doet maar de rest niet

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Xbmc zoekt sowieso niet op naam van de aflevering, alleen op nummer en seizoen. Dus bv. The West Wing/s01e01.mkv zal hij vinden en aan de bibliotheek toevoegen, maar West.Wing.s01.Pilot.mkv zal hij niet oppikken.

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Deismyna schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:59:

Probeer eens het volgende. Ga naar de directorie waar je je films hebt opgeslagen. Druk op contextmenu. Ga naar inhoud toewijzen. Daar laat je je inhoud scannen. Als het goed is heb je daarna de fanart view weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 15-09 09:10
Probeer ook eens TheRenamer, dat heeft voor mijn library wonderen gedaan. Ook heb ik gemerkt dat voor films IMDB niet zo'n mooie resultaten geeft als TheMovieDB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 18:42
bij de laatste versie heb ik een probleem met muziek:
voorheen had ikmijn muziek met fanart albumart enz.

maar nuheb ik in itunes op me pc alle genres beperkt tot 20. en daar zit ook het genre: nederladstalig bij wat ik zelf heb aangemaakt. dit is voor mij overzichtelijker dan 163 verschillende genres.

alleen nu heb ik in xbmc geen fanart voor muziek (bij artists). heb alle scrapers al laten scrapen. als ik op een artiest info klik dan refresh dan pakt hij wel iets. of vraagt hij welke artiets het moet zijn.

komt dit nu doordat mijn genres misschien niet helemaal kloppen? of zie ik iets over het hoofd?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
ik weet niet of mensen het probleem herkennen maar ik ik heb soms last van jitter. Dit heb ik echter alleen bij het afspelen van HD films.. HD series is geen probleem. Ik heb dxva2 aanstaan onder windows 7 en ook vsync staat zowel in xbmc als in de nvidia driver settings aan. ook staat de setting aan dat hij mijn tv synct met de content. Ik draai de windows 7 x86 en de beta1 van dharma..

Mijn setup

Asus p5n9300
Celeron 3200 (dual core)
1 GB geheugen
1,5 TB samsung schijf
onkyo SR-507
Sony 40W5500..

Misschien kan iemand me helpen? heb al wel gekeken op xbmc maar kon er zo niets voor dit specifieke probleem vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door TWFpa2Vs op 03-09-2010 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:57
Kan iemand mij vertellen of ik vanaf de "beta1 XBMC Live", kan updaten naar beta2 als deze uit komt? of moet ik dan een clean install doen?
Anders wacht ik namelijk even af tot de final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 15:31
Darkzell schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:45:
Ik heb zojuist mijn library geupdate maar nu ontbreken de imdb scores bij de films. Heb in de tussentijd niks veranderd aan de instellingen dus het lijkt mij sterk dat het daar aan ligt. (Ik draai XBMC op de Xbox)
Probleem opgelost. Vandaag weer een film toegevoegd en die kreeg wel een score mee dus de vorige films maar even verwijder en opnieuw laten scrapen. Nu klopt het allemaal weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Pkunk schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 17:07:
Ik probeer wat knoppen aan te passen op de afstandsbediening, maar hij lijkt niet te reageren op de aanpassingen in de xml. De wiki bied even geen uitkomst. Iemand anders ervaring mee?

Ik gebruik een verse install van de laatste live cd van xbmc freak.

Voor de volledigheid: ik heb simpelweg dit stukje (<select/>) toegevoegd aan remote.xml:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<FullscreenVideo>
    <remote>
      <zero>Number0</zero>
      <one>Number1</one>
      <two>Number2</two>
      <three>Number3</three>
      <four>Number4</four>
      <five>Number5</five>
      <six>Number6</six>
      <seven>Number7</seven>
      <eight>Number8</eight>
      <nine>Number9</nine>
      <left>StepBack</left>
      <right>StepForward</right>
      <up>BigStepForward</up>
      <down>BigStepBack</down>
      <back>SmallStepBack</back>
      <menu>OSD</menu>
      <start>OSD</start>
      <title>CodecInfo</title>
      <info>Info</info>
      <teletext>XBMC.ActivateWindow(Teletext)</teletext>
      <subtitle>ShowSubtitles</subtitle>
      <star>ShowSubtitles</star>
      <language>AudioNextLanguage</language>
      <hash>AudioNextLanguage</hash>
      <select>AspectRatio</select> <-- Dit hier
    </remote>
  </FullscreenVideo>

Dit was hoe het ook bij de vorige versie (dunno welke) was ingesteld..
- kick -

Iemand enig idee?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
heb je 'm op 2 plekken vervangen? /usr/share/xbmc/system/keymaps/ en /home/username/.xbmc/userdata/keymaps (in principe zou die laatste genoeg moeten zijn, daar is het userspecifiek te maken, maar probeer eens op beide plekken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Mar2zz schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 22:19:
heb je 'm op 2 plekken vervangen? /usr/share/xbmc/system/keymaps/ en /home/username/.xbmc/userdata/keymaps (in principe zou die laatste genoeg moeten zijn, daar is het userspecifiek te maken, maar probeer eens op beide plekken?)
_/-\o_ Yup het was die laatste! Daar stond inderdaad nog niks. Mijn dank is groot _/-\o_

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
M'n xbmc wil de sources die ik instel niet meer onthouden. Als ik reboot staat alles weer op default. Als ik bijvoorbeeld een source toevoeg aan pictures werkt dat prima, maar als ik reset istie weer weg :/ Echt wtf xbmc. Ik begin een beetje moe te worden van die nare verassingen de hele tijd. Ook sommige film spelen ineens langzaam af. Enige wat ik gedaan heb ik die films even van de interne HD naar een externe en weer terug gezet.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-08 07:54
Pkunk schreef op zondag 05 september 2010 @ 15:34:
M'n xbmc wil de sources die ik instel niet meer onthouden. Als ik reboot staat alles weer op default. Als ik bijvoorbeeld een source toevoeg aan pictures werkt dat prima, maar als ik reset istie weer weg :/ Echt wtf xbmc. Ik begin een beetje moe te worden van die nare verassingen de hele tijd. Ook sommige film spelen ineens langzaam af. Enige wat ik gedaan heb ik die films even van de interne HD naar een externe en weer terug gezet.
SSH in je XBMC en doe sudo chmod sources.xml met 0777.
Laat me weten of het werkt.

PS: het blijft een beta voor iets he...

[ Voor 3% gewijzigd door tripkip op 05-09-2010 15:52 ]

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
tripkip schreef op zondag 05 september 2010 @ 15:51:
[...]

SSH in je XBMC en doe sudo chmod sources.xml met 0777.
Laat me weten of het werkt.

PS: het blijft een beta voor iets he...
hmmm dat is raar. Ook met de goede rechten wordt het sources bestand niet aangepast. Als ik vervolgens handmatig sources toevoeg in de xml en reset word ook de sources xml gereset..

//edit: klein stapje verder. Het xml bestand werdt niet goed geupload. Ik heb het nu handmatig aangepast met sudo nano wat wel heeft geholpen. Na een reset blijft de source ook gewoon netjes bestaan

[ Voor 18% gewijzigd door Pkunk op 05-09-2010 16:29 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Ik heb gisteren mijn Asrock Ion 330 binnengekregen. Wat een geweldig apparaat :). HD speelt perfect af en is tot mijn verbazing best rap (Ubuntu 10.4). Het enige probleem waar ik tegenaan loop is dat het geluid nog niet goed werkt.

Ik maak gebruik van een Logitech 5.1 speakerset die ik heb aangesloten via spdif. Bij MP3 en AVI bestanden heb ik geluid maar alleen 2.1. En bij HD films heb ik helemaal geen geluid. XBMC geeft aan dat het geluid niet geïnitialiseerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023
Ik geraak maar niet wijs uit mijn probleempje...
Media companion gebruik ik om mijn movies te scrapen.
Dus telkens ik een movie heb open ik media companion en laat die zijn werk doen.
Nu wanneer ik xbmc open zie ik bij sommige geen covers, bij andere dan weer geen fan art.
Hoe kan dit nu? Ik lees nergens deze problemen op internet of fora.
Heel bizar:(
In MC zie ik nochtans alle covers en fan staan!

Moet ik nog bepaalde zaken veranderen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
timskiej schreef op zondag 05 september 2010 @ 16:48:
Ik heb gisteren mijn Asrock Ion 330 binnengekregen. Wat een geweldig apparaat :). HD speelt perfect af en is tot mijn verbazing best rap (Ubuntu 10.4). Het enige probleem waar ik tegenaan loop is dat het geluid nog niet goed werkt.

Ik maak gebruik van een Logitech 5.1 speakerset die ik heb aangesloten via spdif. Bij MP3 en AVI bestanden heb ik geluid maar alleen 2.1. En bij HD films heb ik helemaal geen geluid. XBMC geeft aan dat het geluid niet geïnitialiseerd kan worden.
Hier misschien een oplossing?
http://www.xbmcfreak.nl/x...on-hdmi-or-optical-sound/
mrgoolie schreef op zondag 05 september 2010 @ 19:42:
Ik geraak maar niet wijs uit mijn probleempje...
Media companion gebruik ik om mijn movies te scrapen.
Dus telkens ik een movie heb open ik media companion en laat die zijn werk doen.
Nu wanneer ik xbmc open zie ik bij sommige geen covers, bij andere dan weer geen fan art.
Hoe kan dit nu? Ik lees nergens deze problemen op internet of fora.
Heel bizar:(
In MC zie ik nochtans alle covers en fan staan!

Moet ik nog bepaalde zaken veranderen ofzo?
De library in xbmc zelf nog updaten? gaat niet automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Ik krijg geen afbeelding (dvd cover) te zien als ik door mijn films wandel.
de scraper al eens verandert naar IMDB maar dat bied geen oplossing.
Informatie van de film etc haat hij wel gewoon op.
Fanart haalt hij wel binnen maar dat wil ik niet zien.

Bibliotheek opschonen en het pad van mijn films opnieuw instellen werkt ook niet.

Daarnaast hikt het beeld om de paar seconden bij het afspelen met 720P mkv materiaal onder Windows (verse installatie + updates + xbmc, geen andere programma's geïnstalleerd.)

[ Voor 21% gewijzigd door timskiej op 05-09-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
timskiej schreef op zondag 05 september 2010 @ 21:43:
Ik krijg geen afbeelding (dvd cover) te zien als ik door mijn films wandel.
de scraper al eens verandert naar IMDB maar dat bied geen oplossing.
Informatie van de film etc haat hij wel gewoon op.
Fanart haalt hij wel binnen maar dat wil ik niet zien.

Bibliotheek opschonen en het pad van mijn films opnieuw instellen werkt ook niet.

Daarnaast hikt het beeld om de paar seconden bij het afspelen met 720P mkv materiaal onder Windows (verse installatie + updates + xbmc, geen andere programma's geïnstalleerd.)
Ik weet niet op welk systeem je aan het kijken bent, maar wellicht dat je de hardware-acceleratie ondersteuning aan moet zetten. (Systeem -> Video).
Dit maakte bij mij ook het verschil tussen schokkerig en vloeiend afspelen.

Dan bij deze nogmaals mijn opmerking in het algemeen dat het mij opvalt dat de laatste pagina's er veel mensen zijn die problemen melden met de library. Ik heb een poging gedaan om Beta1 te installeren maar heb nog niet kunnen testen of het daarmee is opgelost.
Ik kom er nog op terug of dat wellicht de oplossing is.

[ Voor 15% gewijzigd door cOOlrUnnINgs op 06-09-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
wie o wie wil mij helpen met het installeren van mij 2e interne harde schijf? Ik weet dat ik moet mounten enzo, maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer: fstab, UUID, formateren, ext4, menu.lst, syslinux.cfg pff.. kan me niet voorstellen dat je altijd in linux voor een extra harde schijf zo moet klooien. halp?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:51
Pkunk schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:14:
wie o wie wil mij helpen met het installeren van mij 2e interne harde schijf? Ik weet dat ik moet mounten enzo, maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer: fstab, UUID, formateren, ext4, menu.lst, syslinux.cfg pff.. kan me niet voorstellen dat je altijd in linux voor een extra harde schijf zo moet klooien. halp?
Dit is niet echt XBMC gerelateerd, probeer het eens in NOS. Tip: geef wat meer informatie, bijvoorbeeld welke distributie? welk device is je disk? sata? pata?

Okee heel in het kort de cli methode: eerst achterhalen welk device je nieuwe schijf is (bijvoorbeeld: /dev/sdb). Vervolgens partitie maken met fdisk, een filesysteem (ext4)aanmaken met mke2fs, en deze vervolgens middels fstab laten mounten ergens op je filetree (bijvoorbeeld /mnt/newdisk). Ik vermoed trouwens dat bijvoorbeeld Ubuntu dit ook allemaal wel voor je wil doen/een GUI hier voor heeft, maar ik gebruik zelf liever de cli.

[ Voor 4% gewijzigd door d3vlin op 06-09-2010 14:30 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen. Ik heb echt jullie hulp nodig :) Ik heb gisteren een xbox classic gekocht die gechipt is en xbmc op is geinstalleerd. Ik heb al hopen site's geraadpleegt voor een handleiding voor een totale noob ivm het instellen van een (draadloos?) netwerk ... voor mijn film's te kunnen streamen of eventueel gewoon op de HD te krijgen (120GB) die erin steekt .... Kan er iemand mij stap voor stap uitleggen wat ik moet doen en wat ik nodig heb? Ik heb de wiki al proberen door te lezen van de xbmc maar ik begrijp het allemaal niet echt .... Ik zou een crossover kabel nodig hebben en een netwerk kaart in mijn pc maar die kaart heb ik niet .... Is er geen andere manier om de xbox klaar te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dat is geen xbmc-issue maar een netwerk issue. als je rechtstreeks op pc wilt aansluiten dan heb je inderdaad een crossoverkabel nodig. als je een extra slot in je router vrij hebt kun je daar een normale lankabel in laten steken. default doet xbmc dhcp (automatisch onderhandelen met de router over het krijgen van een ipadres). en dan is het een kwestie van sources instellen binnen xbmc. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm das mss een probleem want ik heb geen router (?)... Ik heb internet bij telenet en die werken met een AP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:36:
Hmmm das mss een probleem want ik heb geen router (?)... Ik heb internet bij telenet en die werken met een AP...
Op je Telenet-modem zitten toch gewoon 4 (dacht ik) netwerk-poorten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaarghh na een avondje behoorlijk kloten met het voor elkaar krijgen dat mijn MCE remote mijn Revo3610 uit slaapstand sleep kom ik er nu achter dat er een bug zit in de kernel die ik gebruikte waardoor wake from usb (lirc) niet goed werkte... oplossing was dus zo simpel als een update van de kernel... irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegen mij hadden ze gezegd dat ik geen router had maar een AP had want ik kan er niet ingeraken om iets te veranderen ofzo en dat is toch nodig dacht ik zo ....
Fire69 schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:53:
[...]

Op je Telenet-modem zitten toch gewoon 4 (dacht ik) netwerk-poorten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
cOOlrUnnINgs schreef op maandag 06 september 2010 @ 13:54:
[...]

Ik weet niet op welk systeem je aan het kijken bent, maar wellicht dat je de hardware-acceleratie ondersteuning aan moet zetten. (Systeem -> Video).
Dit maakte bij mij ook het verschil tussen schokkerig en vloeiend afspelen.

Dan bij deze nogmaals mijn opmerking in het algemeen dat het mij opvalt dat de laatste pagina's er veel mensen zijn die problemen melden met de library. Ik heb een poging gedaan om Beta1 te installeren maar heb nog niet kunnen testen of het daarmee is opgelost.
Ik kom er nog op terug of dat wellicht de oplossing is.
Momenteel onder Windows 7.
Heb het geprobeerd met een andere MKV en nu speelt hij het perfect af. Het zal dus wel aan de MKV liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Laatst online: 04-09 15:00
lees hier dat mensen toch van tijd tot tijd problemen hebben met hd afspelen. Wel, hier nog 1 iemand. Heb een atom 510 plus een gt220. Voordat ik de gt220 erin stopte kon ik helemaal geen hd kijken, dus er is vooruitgang. Helaas krijg ik toch nog met regelmaat wat haperingen in hd. Dus ik denken het ligt aan de film, maar voor de zekerheid toch maar ff mijn popcorn aangezwengeld en wat schetst mijn verbazing: speelt hem zonder haperingen af terwijl hij de mkv vanaf mijn atom over het 100Mbit netwerkje trekt. Heb instellingen gecontroleerd: ubuntu 10.4 met laatste update, xbmc beta 1, laatste nvidea driver release, hardware acc. aanstaan binnen xbmc. Zie ik ergens in een instelling iets over het hoofd? Moet ik nog ergens de nvidea driver afstemmen op mijn philipd lcd (9604). Oh ja en mijn atom gaat vanaf de gt220 over hdmi naar de tv en de popcorn heeft ook zijn eigen hdmi gekoppeld rechtstreeks op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Goed, na veel gekloot met de linux drivers voor de remote van de ion 330ht heb ik nu problemen met het geluid. Ik kan het niet digitaal doorgeven via de optische uitgang. Hem op analog zetten in xbmc werkt prima maar hdmi of digital geeft de melding: 'Failed to initialize audio device'

Ik heb het halve internet al afgestruind maar zoals gewoonlijk vind je alleen maar situaties die ik niet heb en vage niet werkende scriptjes en commando's.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Laatst online: 04-09 15:00
soortgeluike problemen had ik aanvankelijk ook. Heb toen alsa bijgewerkt. Ik meen naar 1.23 of zoiets. Sources gedownload, configure gedraaid, make en make install. Denk eraan dat je alledrie de modules moet doen: dus de driver, de libs en de utils. Vervolgens de alsamixer gestart en het juiste device gekozen en de hdmi van de mute afgehaald. Reboot gedaan en zie daar weer geluid. Ik moets ook ff zoeken voordat ik de juiste docu had gevonden, maar toch was google wederom mijn beste vriend naast xbmcfreak.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de pvr functie al in de XBMC Beta1 werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Laatst online: 17:18
Volgens mij zit PVR pas in de future release en niet Dharma Beta 1: Roadmap voor Eden

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 23:03:
Tegen mij hadden ze gezegd dat ik geen router had maar een AP had want ik kan er niet ingeraken om iets te veranderen ofzo en dat is toch nodig dacht ik zo ....

[...]
Kijk gewoon eens naar je Telenet-modem. Als er vanachter een aantal netwerkpoorten opzitten, plug je gewoon een kabel in je PC (of je werkt wireless, zoals je nu al doet veronderstel ik) en je plugt een kabel in je xbox. That's it.
Gewoon nog shares aanmaken op je pc en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 00:48
Kaasplank schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 08:12:
Goed, na veel gekloot met de linux drivers voor de remote van de ion 330ht heb ik nu problemen met het geluid. Ik kan het niet digitaal doorgeven via de optische uitgang. Hem op analog zetten in xbmc werkt prima maar hdmi of digital geeft de melding: 'Failed to initialize audio device'

Ik heb het halve internet al afgestruind maar zoals gewoonlijk vind je alleen maar situaties die ik niet heb en vage niet werkende scriptjes en commando's.

Iemand een idee?
Wat bij mij vreemd genoeg werkte was de hoeveelheid shared geheugen in de bios te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok alles is nu al verlopen zoals het moet gaan, nu heb ik 1 film en een 10tal series toegevoegd aan mijn xbox, ik kan ze wel selecteren maar ik kan de bibliotheekmodus niet aanklikken .... Hoe komt dit? Hij vertoont gewoon in licht grijs en kan er niet op klikken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 00:26:
Ok alles is nu al verlopen zoals het moet gaan, nu heb ik 1 film en een 10tal series toegevoegd aan mijn xbox, ik kan ze wel selecteren maar ik kan de bibliotheekmodus niet aanklikken .... Hoe komt dit? Hij vertoont gewoon in licht grijs en kan er niet op klikken :(
balen.. :(

Heb je die films en series ook al toegevoegd aan je bibliotheek? (add to library)

Als er niets in je bib staat, laat hij de optie grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 00:26:
Of je voegt een source toe, duw op c (context menu) en kies dan 'scan new content' alles wordt dan naar de database gescand.

Let er wel op dat je de goede opties kiest als je een bron toevoegt, naargelang je lokale nfo's hebt of je liever wil dat XBMC dat voor je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 08:43:
[...]

Let er wel op dat je de goede opties kiest als je een bron toevoegt, naargelang je lokale nfo's hebt of je liever wil dat XBMC dat voor je doet.
Wil je hier even wat meer uitleg over geven?
Volgens mij maakt het niet uit of je nfo's lokaal hebt of niet, een scraper moet je toch kiezen.
Als je lokale nfo's hebt, gebruikt hij die, anders gebruikt hij de scraper (imo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Kaasplank schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 08:12:

Iemand een idee?
Bij mij werkt het prima op de optical output. Ik heb als output ook geen HDMI of digital staan, maar plughw:1,0 weet niet precies, zal vanavond even kijken. Overigens werkte dit pas nadat ik Alsa had geupdate volgens deze manier": http://monespaceperso.org...-ubuntu-lucid-lynx-10-04/

Zie ook http://www.xbmcfreak.nl/spdif-voor-analoog-en-digitaal/ !

[ Voor 3% gewijzigd door Frank Martin op 08-09-2010 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Frank Martin schreef op woensdag 08 september 2010 @ 09:23:
[...]
Bij mij werkt het prima op de optical output. Ik heb als output ook geen HDMI of digital staan, maar plughw:1,0 weet niet precies, zal vanavond even kijken. Overigens werkte dit pas nadat ik Alsa had geupdate volgens deze manier": http://monespaceperso.org...-ubuntu-lucid-lynx-10-04/

Zie ook http://www.xbmcfreak.nl/spdif-voor-analoog-en-digitaal/ !
Die onderste link heb ik al geprobeerd. Dat bestand zowel in de .xbmc directory als in mijn home folder geplaatst maar het haalt allemaal niets uit. Als je zou willen kijken hoe het bij jou is ingesteld en dat hier post dan ben ik je erg dankbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik herinner me vaag dat ik in de alsamixer eerst de digitale uitgang moest unmuten voordat deze ook werkte in xbmc, dat ook al gedaan? Het plaatsen va het bestand icm. met unmute zorgde bij mij voor een werkende digitale uitgang (optisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 08:33

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Kaasplank schreef op woensdag 08 september 2010 @ 09:40:
[...]

Die onderste link heb ik al geprobeerd. Dat bestand zowel in de .xbmc directory als in mijn home folder geplaatst maar het haalt allemaal niets uit. Als je zou willen kijken hoe het bij jou is ingesteld en dat hier post dan ben ik je erg dankbaar :P
Wat voor een machine heb je. Kijk eens naar de output van "aplay -l". De getallen achter card en device moeten wel overeenkomen met de waarden in het .asoundrc bestand. Zal binnenkort wel iets hierover op mijn blog zetten.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zerveza schreef op woensdag 08 september 2010 @ 08:21:
[...]

balen.. :(

Heb je die films en series ook al toegevoegd aan je bibliotheek? (add to library)

Als er niets in je bib staat, laat hij de optie grijs.
Hoe voeg ik die toe???? Ik hen een xbox controller en daar staat nergens "c" op ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
witte knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 14:38:
[...]
Hoe voeg ik die toe???? Ik hen een xbox controller en daar staat nergens "c" op ...
c = wit dacht ik. Gaat om het context menu.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, na heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel sukkelen en vloeken heb ik het toch al voor een deel werkend gekregen. enkel de bibliotheekmodus lukt me niet goed. Ik heb deze nu aan kunnen zetten maar als ik dan ga kijken staat er geen info of afbeelding of dergelijke zoals deze

Afbeeldingslocatie: http://i202.photobucket.com/albums/aa244/fiestaboyke/05skin.jpg

ik krijg enkel dit te zien :(

Afbeeldingslocatie: http://i202.photobucket.com/albums/aa244/fiestaboyke/th_P1020611.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

goed bezig! je bent al een heel eind.

Ik zie op jouw screenshot het PM III skin, het bovenste plaatje is van een andere skin, Confluence geloof ik.

Bij instellingen, appearance, etc etc kun je de skin wijzigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Laatst online: 18:45
Hoe behoud je de library als je de beta installeerd? Ik heb dat je weer op 0 begint en alles moet toevoegen/scrapen? Ik gebruikte 9.11 camelot op windows 7 64bit ultimate. Op het XBMC forum kan ik niet eenzelfde issue vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Freezerator schreef op woensdag 08 september 2010 @ 19:33:
Hoe behoud je de library als je de beta installeerd? Ik heb dat je weer op 0 begint en alles moet toevoegen/scrapen? Ik gebruikte 9.11 camelot op windows 7 64bit ultimate. Op het XBMC forum kan ik niet eenzelfde issue vinden.
Is toch niet zo'n probleem? Dat scrapen gebeurt toch automagisch.. je hoeft hooguit een kwartiertje te wachten.. Of je laat het lekker op de achtergrond doorratelen terwijl je een film/serie kijkt..

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Freezerator schreef op woensdag 08 september 2010 @ 19:33:
Je kan toch gewoon je library exporteren, of gaat dat niet op 9.11?

Sowieso zou ik bij Camelot -> Dharma je library opnieuw opbouwen van nul, er zijn best wat veranderingen doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Laatst online: 18:45
Nee, het is zeker geen ramp, maar bij me tv series was het handig om te zien waar ik was gebleven of waar dinnetje was gebleven. Ik heb de boel al grotendeels opnieuw laten indexeren, maar heb me backup nog staan dus als het een eenvoudige handeling is kan het ik nogsteeds doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 17:53:
Ok, na heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel sukkelen en vloeken heb ik het toch al voor een deel werkend gekregen. enkel de bibliotheekmodus lukt me niet goed. Ik heb deze nu aan kunnen zetten maar als ik dan ga kijken staat er geen info of afbeelding of dergelijke zoals deze

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik denk dat je je films/TV-series moet renamen ofzo. Wellicht ligt het daar aan, Dharma Beta 1 scraped bij mij alles in ieder geval prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Freezerator schreef op woensdag 08 september 2010 @ 20:40:
Nee, het is zeker geen ramp, maar bij me tv series was het handig om te zien waar ik was gebleven of waar dinnetje was gebleven. Ik heb de boel al grotendeels opnieuw laten indexeren, maar heb me backup nog staan dus als het een eenvoudige handeling is kan het ik nogsteeds doen.
In principe heb je in het systeemmenu een optie om je bibliotheek te exporteren. Wat je ook kan doen is gewoon de fysieke databasebestanden (in je profielmap) backuppen en upgraden, en dan zien hoe de nieuwe versie 'm misbehandelt.
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 17:53:

[afbeelding]

[afbeelding]
Er staat 'handmatig toegevoegd', wat in principe inhoudt dat je de scraper geen metadata hebt laten binnenhalen. Je kan het bestand best uit de bibliotheek verwijderen (niét fysiek van je schijf verwijderen), en opnieuw een scan uitvoeren. Hoogstwaarschijnlijk pikt hij 't wel op maar met een verkeerde naam, dan kan je nog altijd handmatig de zoekstring aanpassen ('Manual') in het zoekvenster. Als dat niet lukt moet je waarschijnlijk het bestand hernoemen, als je de film op IMDb terugvindt moet de scraper 'm ook vinden. Je kan ook met .nfo-bestanden werken waar dan de IMDb-link in staat die de scraper dan maar gewoon leeg te trekken heeft, maar met dat laatste heb ik zelf geen ervaring.

[ Voor 84% gewijzigd door Borromini op 08-09-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, nu had ik weer 2 films op m'n HD van de xbox gezet en alles was klaar, ga ik naar die video => video-files en klik ik dan op film informatie .... Komt er dit kadertje op
Afbeeldingslocatie: http://i202.photobucket.com/albums/aa244/fiestaboyke/th_P1020614.jpg

Volgens deze gegevens heeft mijn xbox toch verbinding met het net, of ben ik verkeerd???

Afbeeldingslocatie: http://i202.photobucket.com/albums/aa244/fiestaboyke/th_P1020615.jpg

EDIT : blijkbaar is hij niet verbonden

Afbeeldingslocatie: http://i202.photobucket.com/albums/aa244/fiestaboyke/th_P1020616.jpg

Hoe kan dit???? De utp kabel steekt er goed in ....

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-09 14:10
Ik ben nog steeds met ember aan het prutsen, voor de meeste films download ember automatisch fanart, maar voor 25% van de films gaat dit niet automatisch en moet ik achteraf alles manueel downloaden, hoe kan ik dit toch automatisch laten gebeuren want alles met de hand selecteren is wat teveel van het goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Waarom gebruikt je überhaupt ember? XBMC kan toch prima alles voor je scrapen?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Kaasplank schreef op woensdag 08 september 2010 @ 09:40:
[...]

In XBMC heb ik als outputdevice 2 x plughw:0,1 ingevuld. Dat werkt in mijn geval prima. Welke versie van Alsa gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-09 14:10
Pkunk schreef op woensdag 08 september 2010 @ 21:31:
Waarom gebruikt je überhaupt ember? XBMC kan toch prima alles voor je scrapen?
Hier gelezen dat dat makkelijker/ beter was 8)7 8)7
Pagina: 1 ... 27 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.