Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:00
Pkunk schreef op woensdag 08 september 2010 @ 21:31:
Waarom gebruikt je überhaupt ember? XBMC kan toch prima alles voor je scrapen?
Ooit al eens je Library volledig moeten laten herbouwen na een herinstall?
Voor 10 films is dat leuk en aardig, maar als je aardig wat films hebt:
- duurt het lang
- heb je veel kans dat er een hoop niet correct gescraped worden (NL-films en zo bvb.)

Aparte gescrapete nfo/fanart is 100x makkelijker dan het in XBMC laten doen (IMO!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
mmmmmark schreef op woensdag 08 september 2010 @ 21:35:
Hier gelezen dat dat makkelijker/ beter was 8)7 8)7
Probeer et eens zonder zou ik zeggen.. je kan uit genoeg scrapers kiezen. Persoonlijk vind ik het vinkje "update library on startup" erg handig.
Fire69 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 21:36:
[...]
Ooit al eens je Library volledig moeten laten herbouwen na een herinstall?
Voor 10 films is dat leuk en aardig, maar als je aardig wat films hebt:
- duurt het lang
- heb je veel kans dat er een hoop niet correct gescraped worden (NL-films en zo bvb.)

Aparte gescrapete nfo/fanart is 100x makkelijker dan het in XBMC laten doen (IMO!)
Ik heb het laatst gedaan met zo'n 50 films en zo'n 300 afleveringen.. Ding gaat gewoon aan en ik ga een film kijken. Geen omkijken naar.. dat dingen niet goed gescraped worden ligt er natuurlijk net aan hoeveel rekening je er mee hebt gehouden met het uploaden naar je XBMC. Er zijn toen 2 films mis gegaan. Dat is te overzien.

[ Voor 55% gewijzigd door Pkunk op 08-09-2010 21:42 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
Inderdaad scrapen in xbmc werkt prima. Die paar films die verkeerd gescraped worden los je op met of een nfo file of je past de boel handmatig even aan.
Het idee van ember is leuk, maar bij mij (op 3 pc's getest) is ember zo ontzettend traag bij het scrapen.
100% cpu belasting, lang wachten, flink wat geheugen gebruik en het resultaat is net zo slecht/goed als met xbmc.

Het enige handige van ember is dat het iets gebruiksvriendelijker is. Al kom je met een muis en toetsenbord aan je xbmc machine ook vrij ver.

Wat ik tegenwoordig eigenlijk doe is standaard een nfo bestandje aanmaken voor elke film die ik toevoeg.
Niets meer dan de juiste url naar thetvdb of imdb en laat xbmc maar indexeren.
Fanart voor films haalt hij wel binnen en laat ik lekker voor wat het is. De 5 series die ik volg en dan dus ook wekelijks aanvul voeg ik met de hand muis/toetsenbord de fanart wel toe.

[ Voor 27% gewijzigd door job op 08-09-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het toch wel eens met Fire69. Heb persoonlijk een bibliotheek van 385 films en meerdere seizoenen van zo'n 11 verschillende series. Mocht je je XBMC opnieuw moeten installeren dan zijn voorgescrapede nfo's, posters en fanart toch wel erg lekker. Scrapen van 385 films duurt dan nog maar hooguit tien minuutjes tegen zeker een uur als het door XBMC laat doen. Bovendien heb ik mijn Revo 3610 zonder toetsenbord + muis aan de tv hangen en gebruik ik enkel een afstandsbediening. Moet je dan iets handmatig opzoeken dan irriteer je je al snel.

Ember draait hier trouwens prima hoor (en dat in VMWare Fusion). Geen problemen mee. Ik wil niet meer anders! Al zou ik het ook niet gebruiken als ik geen 385 films had :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRealKnuf
  • Laatst online: 29-11-2024
Draait XBMC ook op Home Server (2003)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 22:02:
Mocht je je XBMC opnieuw moeten installeren dan zijn voorgescrapede nfo's, posters en fanart toch wel erg lekker.
Dat klopt, maar als je slim bent maak je een backup van je library voordat je een herinstall doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Maar is het niet irritant om eerst met ember de zooi te scrapen en dan de boel op xbmc te zetten i.p.v. film(s) op xbmc zetten en update library doen?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-09 14:10
Ik zal eerst nog even prutsen met Ember, heb wel rond de 700-800 films >:) , dus dan lijkt rescrapen me ook vervelend. Hopelijk vindt ember wel het meeste straks, want met de hand selecteren is neit te doen met zoveel films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand die raad voor me heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Heb je nog steeds het probleem dat je xbox geen internetverbinding heeft?
Wat dacht je tijdelijk de utp uit je pc trekken en deze in je xbox te duwen. Dan kan je in elk geval even scrapen.

Jouw probleem heeft verder niet zoveel met xbmc te maken, maar alles met je telenet modem.
Ik zou zeggen koop een switch, hang die aan de utp waar nu je pc aan hangt, en hang je pc en xbox weer aan die switch.

Of maak anders een eigen topic aan in NT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ondertussen al gedaan met die switch zonder resultaat .... Ook als ik de utp uit m'n pc trek en in m'n xbox steek, kan hij geen verbinding maken ......
job schreef op woensdag 08 september 2010 @ 22:39:
[...]
Heb je nog steeds het probleem dat je xbox geen internetverbinding heeft?
Wat dacht je tijdelijk de utp uit je pc trekken en deze in je xbox te duwen. Dan kan je in elk geval even scrapen.

Jouw probleem heeft verder niet zoveel met xbmc te maken, maar alles met je telenet modem.
Ik zou zeggen koop een switch, hang die aan de utp waar nu je pc aan hangt, en hang je pc en xbox weer aan die switch.

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Frank Martin schreef op woensdag 08 september 2010 @ 09:23:
[...]
Overigens werkte dit pas nadat ik Alsa had geupdate volgens deze manier": http://monespaceperso.org...-ubuntu-lucid-lynx-10-04/
Ik heb het inmiddels werkend. 800mb downloaden en 45 minuten kijken naar een terminal terwijl je vage commando's in typt :') maar de optische uitgang werkt.

• mrgoolie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023
Ik gebruikte tot sinds kort ook Media Companion om te scrapen. Echter ik ben overgestapt naar het scrapen in XBMC. Ik had het probleem dat hij niet alle covers toonde in XBMC en soms niet de fanart. Ook al zag ik deze staan in Media Companion.
Nu in XBMC heb ik dit maar af en toe :) Blijft wel raar hoor! Ook al klik ik op informatie over de film en zie ik daar de cover toch toont hij dit niet in XBMC (aeon skin).
Welke skin gebruiken jullie trouwens? Mij lijkt aeon zo professioneel echter ik denk dat ik deze nog beetje moet modden...

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
kaasplank, super dat je het werkend hebt. Let wel op bij eventueel updates van ubuntu. Had laatst een update binnen van ubuntu en deze dus bijgewerkt en vervolgens was mijn alsa en dus geluid (ondermeer over hdmi) weer om zeep. Vervolgens weer opnieuw de stappen moeten doorlopen om het werkend te krijgen. Daarmee tevens hier de vraag of iemand hiervoor een oplossing heeft opdat dit niet iedere keer het geval is?

• Kaasplank
  • Niet online
kasteleman schreef op donderdag 09 september 2010 @ 08:28:
kaasplank, super dat je het werkend hebt. Let wel op bij eventueel updates van ubuntu. Had laatst een update binnen van ubuntu en deze dus bijgewerkt en vervolgens was mijn alsa en dus geluid (ondermeer over hdmi) weer om zeep. Vervolgens weer opnieuw de stappen moeten doorlopen om het werkend te krijgen. Daarmee tevens hier de vraag of iemand hiervoor een oplossing heeft opdat dit niet iedere keer het geval is?
Dat probleem had ik elke keer met de afstandsbediening van de 330ht. Bij elke kernelupdate deed dat ding het niet meer. Elke update gaat er willekeurig wel iets stuk dus ik heb inmiddels de updates uit staan. Dat een update de optische uitgang weer stuk maakt verbaast me dus niets :)

Verwijderd

Fire69 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 09:16:
[...]

Wil je hier even wat meer uitleg over geven?
Volgens mij maakt het niet uit of je nfo's lokaal hebt of niet, een scraper moet je toch kiezen.
Als je lokale nfo's hebt, gebruikt hij die, anders gebruikt hij de scraper (imo)
Ik bedoelde dat als je .vob in een video_ts map hebt staan, dat het dan belangrijk is "Use Foldername for Lookups" optie aan te vinken indien je via XBMC scraped. Anders gaat die je film niet herkennen.

Standaard is het inderdaad zo dat XBMC eerst naar lokale nfo's zoekt en dan pas de informatie online gaat opzoeken.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000

Arfman

Drome!

Zet je netwerkverbinding in XBMC eens op DHCP in plaats van statisch.
Ongelooflijk dat iedereen hier overheen kijkt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Fire69
Compleet overgekeken! 8)7

• mmmmmark
endness schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:40:

Ember haalt voor mij nu alleen de cover, fanart en extrathumbs binnen, en zet de naam van de map goed. Dan gaat XBMC samen met MovieMeter op zoek naar de informatie.
Waar staat de functie in Ember dat automatisch de map namen worden aangepast, en is er ook een functie die bijv ook de naam van de mkv automatisch veranderd?

Verwijderd

Ik heb een vraag over scrapen :

Ik wilde laatst een film scrapen via de moviemeter scraper na het scrapen zag ik dat de tekst bij de film in het engels is weergegeven terwijl de moviemeter een nederlandse site is dus dat klopt volgens mij niet.

Ik wil dus graag via de moviemeter scraper NL tekst bij mijn films hebben.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Bedankt.

Verwijderd

staat ondertussen op DHCP weerberichten haalt hij op maar films scannen blijft hij gewoon hangen ....
Afbeeldingslocatie: http://i202.photobucket.com/albums/aa244/fiestaboyke/th_P1020625.jpg

Verwijderd

Gebruik je een nightly build die misschien niet goed werkt?

Overigens, ik vraag me af of het mogelijk is om mn movies te laten scrapen door bijv. imdb en de tekst die bij de film staat van moviemeter af te krijgen?

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 18:28
Dan moet waarschijnlijk de moviemeter scraper aangepast worden zodat deze alles van imdb haalt en de filmbeschrijving van moviemeter

Verwijderd

ging ik nog eens proberen en blijkbaar heb ik wel verbinding op mijn xbox want in de instellingen bij "weer" kan ik dit allemaal aanpassen, heb antwerpen, gelsenkirchen en lyon als locatie gebruikt en alle 3 krijg ik daar het weer van te zien .... Maar als ik dan dan video files ga en hem laat scannen dan blijft er gewoon rechts bovenaan dit staan

Afbeeldingslocatie: http://i202.photobucket.com/albums/aa244/fiestaboyke/th_P1020625.jpg

Dit blijft maar staan, minuten, kwartier,half uur ....

Kan dan zelf de xbox niet meer softwarematig afsluiten, enkel door de power button te gebruiken op de xbox zelf ... En ik gebruik die skin die er standaard in zat, die confluence skin ....

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Als het scrapen vastloopt loop je waarschijnlijk tegen een scraperprobleem aan. ff update van xbmc doen? die scrapers zijn volgens mij in python geschreven, dus het zou ook een pythonprobleem kunnen zijn.

• Jag
  • Laatst online: 23:28

Jag

Zo, ik ben naar aanleiding van de tweakers review ook eens XBMC ingedoken als alternatief voor MCE. Vergeef me mijn ignorance als newbee, maar ik heb nog een tweetal issues/vragen:

- hoe kan je vooruit skippen in een film? Als in, gewoon in 1 keer naar halverwege de film "klikken". Of kan je echt alleen "spoelen"?
- ik gebruik mijn hero om mijn xbmc (windows 7) remote te bedienen via WiFi, maar de verbinding ligt er continu uit en alleen restarten werkt dan. De verbinding tussen xbmc control en xbmc ligt er dan ook uit. Iemand een idee?

Verwijderd

dit is dacht ik de nieuwste versie, heb deze er eergisteren opgezet

XBMC4XBOX pre3.0-rUNKNOWN ( Compiled: Sep 7 2010)
xbs' Confluence XBOX V1.07 (Ago 2010)

is dat scraperprobleem dan een gekend probleem?

• job
Jag schreef op donderdag 09 september 2010 @ 19:29:
- hoe kan je vooruit skippen in een film? Als in, gewoon in 1 keer naar halverwege de film "klikken". Of kan je echt alleen "spoelen"?
Je kan spoelen, maar kan ook gewoon een tijdstip inkloppen :)
- ik gebruik mijn hero om mijn xbmc (windows 7) remote te bedienen via WiFi, maar de verbinding ligt er continu uit en alleen restarten werkt dan. De verbinding tussen xbmc control en xbmc ligt er dan ook uit. Iemand een idee?
Er zijn twee xbmc android apps. Kijk op het xbmc forum of die daar staat beter werkt.

• Mar2zz
Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 19:32:

nee, maar meestal wel iets wat het snelst stuk gaat, probeer eens een andere scraper dan? ipv moviedb imdb ofzo, misschien wil het dan, misschien loopt ie stuk op de website.

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 19:32:

Je moet deze versie hebben: http://mirrors.xbmc.org/r...c-r33324-Dharma_beta1.exe

Eerst de oude versie weggooien, even zoeken op je C:\ schijf naar alles met "xbmc" erin en dat eventueel weggooien/verplaatsen, dan deze versie installeren. Als het dan nog niet lukt ligt het denk ik aan een film of serie, in dat geval even een printscreen van je folderstructuur op Dropbox oid. gooien. We komen er wel :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:28

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik heb een irritant probleempje met het scrapen van films. Een hele berg films zijn in de vorm van een aantal video_ts files zoals dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
H:\film\VIDEO_TS.BUP
H:\film\VIDEO_TS.IFO
H:\film\VIDEO_TS.VOB
H:\film\VTS_01_0.BUP
H:\film\VTS_01_0.IFO
H:\film\VTS_01_0.VOB
H:\film\VTS_01_1.VOB
H:\film\VTS_01_2.VOB
H:\film\VTS_01_3.VOB

(De films stonden eerste nog in H:\film\VIDEO_TS\... maar toen kwam het nfo bestand enzo in de VIDEO_TS folder en werden ze helemaal niet opgepikt door XBMC)

Ik heb de films eerst gescraped met media companion. Als ik de H-schijf nu open in XBMC en naar de library ga (ik laat XBMC ook nog scrapen btw) dan komen de meeste films goed in de library te staan. Bij een paar films komt er geen plaatje van de film te staan, alleen een algemeen plaatje, ondanks dat er bijvoorbeeld wel een folder.jpg is aangemaakt door Media Companion maar de meesten hebben ook een [filmnaam]-fanart.jpg.

Daarnaast is er 1 film (met dezelfde map structuur) die uiteindelijk in XBMC komt te staan met alle .VOB bestanden, met dan een plaatje uit dat deel van de film. Is er een manier om dat te voorkomen? Ik kan deze bestanden wel telkens verwijderen, maar de volgende keer dat ik XBMC start, staan ze er gewoon weer tussen.

Ik kan voor het bovenstaande niet echt een goede oplossing vinden op het forum van XBMC en dat van Media Companion, mede doordat ik niet echt weet welk programma de fout veroorzaakt. Heeft iemand tips/ideeën?

We've got that ring of confidence

• Arfman

Arfman

Drome!

Yukkie: fanart uitschakelen volgens mij.

Verwijderd

een .exe bestand??? Voor op mijn xbox? Hoe doe ik dat? de vorige versie die ik op mijn xbox zette, waren allemaal mappen die ik dan via FTP op de xbox zette .....
Arfman schreef op donderdag 09 september 2010 @ 20:34:
[...]

Je moet deze versie hebben: http://mirrors.xbmc.org/r...c-r33324-Dharma_beta1.exe

Eerst de oude versie weggooien, even zoeken op je C:\ schijf naar alles met "xbmc" erin en dat eventueel weggooien/verplaatsen, dan deze versie installeren. Als het dan nog niet lukt ligt het denk ik aan een film of serie, in dat geval even een printscreen van je folderstructuur op Dropbox oid. gooien. We komen er wel :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 21:40:
een .exe bestand??? Voor op mijn xbox? Hoe doe ik dat? de vorige versie die ik op mijn xbox zette, waren allemaal mappen die ik dan via FTP op de xbox zette .....

[...]
Volgens mij had Arfman niet door dat 't om Xbox ging ;)

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:28

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Arfman schreef op donderdag 09 september 2010 @ 21:38:
Yukkie: fanart uitschakelen volgens mij.
Thnx voor de tip! Maar euh, in media companion of in XBMC? ;)

We've got that ring of confidence

Verwijderd

welk is dan de laatste goede versie voor de xbox?

• Fire69
Welke de laatste goeie is, geen idee, maar hier kan je bijna dagelijks een nieuwe vinden:
http://www.sshcs.com/xbmc/

Haal gewoon daar eentje af, en overschrijf je huidige versie ermee.

Verwijderd

Daar heb ik diegene gehaald die er nu op staat .....
Fire69 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 22:14:
Welke de laatste goeie is, geen idee, maar hier kan je bijna dagelijks een nieuwe vinden:
http://www.sshcs.com/xbmc/

Haal gewoon daar eentje af, en overschrijf je huidige versie ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 23:28

Jag

job schreef op donderdag 09 september 2010 @ 19:58:
[...]
Je kan spoelen, maar kan ook gewoon een tijdstip inkloppen :)
Inkloppen :) ? Kan je ook gewoon met de muis in een navigatiebalk klikken? Want die had ik nog niet echt gevonden?
Er zijn twee xbmc android apps. Kijk op het xbmc forum of die daar staat beter werkt.
Heb ze idd allebei gevonden, ze raken allebei vrij snel verbinding kwijt. Soms reconnect ie wel uit zichzelf, maar vaak doet ie het niet helaas. Ik ga idd wel even rondneuzen op het xbmc forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Jag schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 00:49:
Inkloppen :) ? Kan je ook gewoon met de muis in een navigatiebalk klikken? Want die had ik nog niet echt gevonden?
Dat kan niet.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmmmmark schreef op donderdag 09 september 2010 @ 10:18:
[...]

Waar staat de functie in Ember dat automatisch de map namen worden aangepast, en is er ook een functie die bijv ook de naam van de mkv automatisch veranderd?
De bulk renamer staat in één van de uitrolmenu's bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yukkie schreef op donderdag 09 september 2010 @ 20:58:
Ik heb een irritant probleempje met het scrapen van films. Een hele berg films zijn in de vorm van een aantal video_ts files zoals dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9

(De films stonden eerste nog in H:\film\VIDEO_TS\... maar toen kwam het nfo bestand enzo in de VIDEO_TS folder en werden ze helemaal niet opgepikt door XBMC)

Ik heb de films eerst gescraped met media companion. Als ik de H-schijf nu open in XBMC en naar de library ga (ik laat XBMC ook nog scrapen btw) dan komen de meeste films goed in de library te staan. Bij een paar films komt er geen plaatje van de film te staan, alleen een algemeen plaatje, ondanks dat er bijvoorbeeld wel een folder.jpg is aangemaakt door Media Companion maar de meesten hebben ook een [filmnaam]-fanart.jpg.
Vink bij set content opties "Use foldernames for lookups", dit helpt bij video_ts bestanden.
Daarnaast is er 1 film (met dezelfde map structuur) die uiteindelijk in XBMC komt te staan met alle .VOB bestanden, met dan een plaatje uit dat deel van de film. Is er een manier om dat te voorkomen? Ik kan deze bestanden wel telkens verwijderen, maar de volgende keer dat ik XBMC start, staan ze er gewoon weer tussen.
Zoek naar een optie "create thumbnail". Zet die uit want die zorgt ervoor dat XBMC een plaatje uit de film maakt als hij er standaard geen vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 21:58:
[...]

Volgens mij had Arfman niet door dat 't om Xbox ging ;)
:F
Laat maar dan :P
Yukkie schreef op donderdag 09 september 2010 @ 22:01:
[...]

Thnx voor de tip! Maar euh, in media companion of in XBMC? ;)
Ik gebruik alleen XBMC om te scrapen, snap net zoals anderen niet waarom mensen dat niet gewoon op de achtergrond laten lopen terwijl je een film/serie kijkt.

Ik zou helemaal schoon beginnen als ik jou was: alle NFO's weg, tbn's weg (als je die hebt) en dan XBMC eens laten scrapen, met de Dharma beta 1 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Arfman schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 08:54:

[...]

Ik gebruik alleen XBMC om te scrapen, snap net zoals anderen niet waarom mensen dat niet gewoon op de achtergrond laten lopen terwijl je een film/serie kijkt.
[...]
Moet jij eens 20 films van Dora in je film-map zetten, die namen hebben gaande van 'Dora - 1.iso' tot 'Dora - 20.iso'

Kijk dan maar eens hoe goed XBMC ze scrapet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kulgan
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 23:11
Yukkie schreef op donderdag 09 september 2010 @ 20:58:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9

Ik kan voor het bovenstaande niet echt een goede oplossing vinden op het forum van XBMC en dat van Media Companion, mede doordat ik niet echt weet welk programma de fout veroorzaakt. Heeft iemand tips/ideeën?
Ik heb dit opgelost door VIDEO_TS + AUDIO_TS map te converteren naar een iso bestand. Ik gebruik hiervoor
de (gratis) tool "imgburn". De iso krijgt dan de volgende naam: "<Naam van de film> (<jaartal>)". Scrapen is dan (meestal) geen probleem :)

NB. "imgburn" is ook mbv. de commandline te scripten.

't is wel een extra handeling natuurlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superfly04
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-07-2024
Ik heb een vraagje die vast wel in 1 van de vele delen al gesteld is maar ik niet heb kunnen vinden.
Ik wil xbmclive gebruiken zodat ik makkelijk en snel vanaf een usb stick kan opstarten maar wil graag alle informatie zoals fanart of bekeken afleveringen e.d. op mijn nas opslaan.
Dit zodat mijn usb stick niet groot hoeft te zijn en ik later een 2e systeem op de zelfde data kan aansluiten.
Is dit mogelijk met xbmclive ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dan moet je de homefolder mounten op je nas. gaat denk ik niet echt werken, traag enzo. maar met een 4gb stick kun je eeuwig vooruit hoor, zo groot wordt dat niet. eventueel kun je met een externe scraper aan de slag die slaat alles op in de map van je mediabestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superfly04
Voordelen van data op mn nas zijn:
- Scraper staat altijd aan (htpc niet)
- Info hoeft maar 1 keer geupdate te worden om op meerdere systemen te bekijken.
(b.v. ik kijk beneden een episode loop vervolgens naar boven en daar staat op mn andere pc dat ik die episode gezien heb)
- Veel opslag aanwezig (2 gb zal niet zo veel meer zijn als je veel fanart krijgt ?)

Is er dan een alternatieve manier op zoiets als dit op te zetten ?

[ Voor 8% gewijzigd door Superfly04 op 10-09-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Fire69 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 09:10:
[...]

Moet jij eens 20 films van Dora in je film-map zetten, die namen hebben gaande van 'Dora - 1.iso' tot 'Dora - 20.iso'

Kijk dan maar eens hoe goed XBMC ze scrapet. ;)
Als je er een jaartal achter zet en je gebruikt een Nederlandse moviescraper zou het zomaar kunnen werken.

Maar je hebt wel gelijk, ik heb zelf alleen maar "bekende" films die ik van goede sources haal, dat is dan allemaal geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:37:
[...]

Het is een ideale oplossing !!
Dat je het moet kopen komt door Apple zij vragen immers grof geld om een appl. op de market te kunnen plaatsen.
Maar voor dat geld krijg je een remote die veel meer kan dan een gewone remote en je hoeft geen IR ontvanger te kopen.
Wat betreft die remote op je iPhone; kun je hier iets meer over vertellen? Ik draai XBMC op Windows 7 en vroeg me af hoe de remote app op de iPhone een verbinding gaat maken met XBMC... gewoon via wifi neem ik aan? Gaat dit vaak verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Arfman schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:02:
[...]

Als je er een jaartal achter zet en je gebruikt een Nederlandse moviescraper zou het zomaar kunnen werken.

Maar je hebt wel gelijk, ik heb zelf alleen maar "bekende" films die ik van goede sources haal, dat is dan allemaal geen probleem.
Sources heeft er niet veel mee te maken natuurlijk, het mag nog zo'n crappy kwaliteit zijn, XBMC kijkt toch alleen maar naar de filename. :)
Ik heb gewoon veel kinderfilms en daarvan worden er veel niet herkent.

[ Voor 61% gewijzigd door Fire69 op 10-09-2010 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Superfly04 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:27:
Voordelen van data op mn nas zijn:
- Scraper staat altijd aan (htpc niet)
- Info hoeft maar 1 keer geupdate te worden om op meerdere systemen te bekijken.
(b.v. ik kijk beneden een episode loop vervolgens naar boven en daar staat op mn andere pc dat ik die episode gezien heb)
- Veel opslag aanwezig (2 gb zal niet zo veel meer zijn als je veel fanart krijgt ?)

Is er dan een alternatieve manier op zoiets als dit op te zetten ?
Dat zou imo standaard moeten zijn, maar het is nog niet zover, al zijn er al wel threads over geweest.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=60880

Je kan natuurlijk met cronjobs of taskscheduler copy's maken van je database naar gewenste plekken. wellicht is e.e.a. makkelijk te scripten vanuit python en kan je het zo toevoegen aan xbmc of een patch ervoor indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
  • Laatst online: 18-09 08:58
Al een paar dagen aan het klooien en het begint er nu op te lijken ;)

Heeft iemand nog een goede tip voor het scrapen van Muziek dvd's\concerten?

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok blijkbaar ligt het probleem niet aan de internetverbinding maar aan de versie van de xbmc4xbox, zijn er mensen die het kunnen testen met hun xbox? Dus eerst op scannen naar nieuwe info klikken en dan "stop scan" drukken ..... Dat lukt me dus niet, want dan verschijnt er rechtsonder in de hoek "working" en gaat niet weg, kan niets meer doen dan ..... Wil er iemand dat even testen en me vertellen of het bij hun lukt??????
dat even testen en me vertellen of het bij hun lukt??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:11
Ik wil in XBMC een shellscript starten. Dit kan ik doen door in remote.xml het commando system.exec te gebruiken. Mijn shellscript doet het prima dan, alleen wordt xbmc geminimaliseerd, en dat wil ik niet. Het script moet in de achtergrond draaien. Iemand een idee hoe een shellscript te starten in remote.xml zonder dat xbmc geminimaliseerd wordt?

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Tweakod3x schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:05:
Al een paar dagen aan het klooien en het begint er nu op te lijken ;)

Heeft iemand nog een goede tip voor het scrapen van Muziek dvd's\concerten?
Helaas gaat dat bij mij ook niet zo eenvoudig. Ik gebruik Ember Media Manager. Eerst zoek ik via Google de geschikte Poster en Fanart. Ik klik met rechtermuis op de foto en kies voor foto bekijken, dan copy and paste ik de link in Ember (change poster/fanart (download)). Verdere gegevens sla ik maar over, maar dit zou je ook handmatig kunnen doen.

• mmmmmark
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 08:06:
[...]

De bulk renamer staat in één van de uitrolmenu's bovenaan.
superbedankt, dacht dat dit hetzelfde was als het programma bulk renamer maar dat was het dus niet. Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Laatst online: 20:14
Na de review op de frontpage toch maar weer eens XBMC geinstalleerd. Gebruik al een tijdje MediaPortal naar volle tevredenheid, maar de android remote leek me zo'n gave feature dat ik dat moest proberen. Had XBMC al eens eerder geprobeerd, maar kwam er toen niet goed uit met het instellen van de data die op mijn Home Server staat.
Anyway, deze keer ging alles soepel. XBMC vind al mijn bestanden, zoekt de bijbehorende backgrounds ed. De android remote is helemaal geweldig. Dat ziet er echt superprofessioneel uit en met name de optie om muziek te starten zonder mijn tv aan te hoeven doen spreekt me erg aan.
Wat me een beetje tegenvalt is de skin situatie. Dit was namelijk eerder de reden voor mij om XBMC te proberen. Met name de Aeon skin (en alles wat djh heeft gemaakt) zag er erg goed uit. Toen ik deze keer echter ging zoeken, vond ik dat bijna alle skins erg oud zijn. De meesten zijn al een jaar of zo niet meer geupdate. Er is nog wel een moderne versie van Aeon, maar die moet je volgens mij zelf eerst nog compilen. Weet iemand nog mooie skins die goed bijgehouden worden of heb ik gewoon niet op de goede plekken gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
AgeOfPanic schreef op zondag 12 september 2010 @ 03:28:
Weet iemand nog mooie skins die goed bijgehouden worden of heb ik gewoon niet op de goede plekken gezocht?
Er worden heeeeul veeel skins goed bijgehouden. Dat kan je met name op het xbmc forum zien. Of je installeerd de laatste beta. Daarin zit het addons systeem waarmee je met een druk op de knop de laatste update krijgt. Het linkje wat ik geef is gaat om de live versie. Die kan je dan op een usb zetten om even uit te proberen zonder dat je hoeft te installeren.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

AgeOfPanic schreef op zondag 12 september 2010 @ 03:28:
Met name de Aeon skin (en alles wat djh heeft gemaakt) zag er erg goed uit. Toen ik deze keer echter ging zoeken, vond ik dat bijna alle skins erg oud zijn. De meesten zijn al een jaar of zo niet meer geupdate. Er is nog wel een moderne versie van Aeon, maar die moet je volgens mij zelf eerst nog compilen.
Je bedoelt Aeon65. Deze hoef je niet te compileren. Die kun je gewoon downloaden van github daar vind je een knopje "download source" en dan kun je kiezen of je een zip of tarbal wilt hebben. Dan sla je die gewoon op en unzip je die als-ie binnen is. De ge-unzipte directory hernoem je vervolgens skin.aeon en verplaats je naar de addons directory van je userprofile. (C:\Users\<username>\Application Data\Roaming\XBMC\Addons\ voor Windows Vista en Windows 7; C:\Documents and Settings\<username>\Application Data\XBMC\Addons\ voor Windows XP; ~/.xbmc/addons voor Linux)

Aeon65 wordt inderdaad nog veel aan gedaan en ik gebruik het op dit moment naar volle tevredenheid met XBMC.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelJoost
  • Niet online
Is het mogelijk om externe programma's te starten en elk programma een eigen icon of thumbnail te geven?

Ik gebruik nu de executor add-on om N64 games en bijv. UltraStar te starten, maar kan nergens vinden of/hoe je er een eigen image aan koppelt. Nu wordt voor alle programma's DefaultFile.png getoond in de hoek rechtsonder. Liever heb ik daar voor USdx het logo en voor elke N64 spelletje een bijbehorende screenshot ofzo.

Systeem: XP SP3, nightly xbmc-r32693-Dharma, nForce2, DXSDK, standaard skin confluence.

btw. Ik heb geen recentere nightly geprobeerd omdat het afgezien van een vage library melding op de weer pagina alles mooi werkt. In het kader van: If it ain't broke, don't try to fix it.

Edit 20100915:
@BertusG Thanks. C:\Program Files\XBMC\language\Dutch\strings.xml id 418. Ik heb de trac versie gebruikt: http://trac.xbmc.org/brow...anguage/Dutch/strings.xml

Update2:
Eigen plaatje of icon koppelen aan Executor add-on kan vanaf versie 0.2.4. De meest recente versie van de google code site downloaden en de bestaande versie mee overschrijven. Via contextmenu kun je dan browsen naar gewenste icon.

[ Voor 23% gewijzigd door BelJoost op 15-09-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
BelJoost schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:42:
fgezien van een vage library melding op de weer pagina alles mooi werkt. In het kader van: If it ain't broke, don't try to fix it.
Die tekst bij het weer is makkelijk te fixen door het taalbestand even aan te passen. Paar pagina's terug wordt dit besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Laatst online: 20:14
Pkunk schreef op zondag 12 september 2010 @ 09:53:
[...]

Er worden heeeeul veeel skins goed bijgehouden. Dat kan je met name op het xbmc forum zien. Of je installeerd de laatste beta. Daarin zit het addons systeem waarmee je met een druk op de knop de laatste update krijgt. Het linkje wat ik geef is gaat om de live versie. Die kan je dan op een usb zetten om even uit te proberen zonder dat je hoeft te installeren.
Had inderdaad de addons gevonden en gebruik nu Alaska. Ziet er goed uit. Ik zal ook eens Aeon65 proberen. Bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:25
Night is ook een mooie skin, maar het kan nog wel wat werk gebruiken in principe qua usability.
Ik ben zelf het meest fan van de Confluence skin qua usability, maar qua looks kan die juist nog wel een stukkie beter wat mij betreft.

Ik denk wel dat met de komst van addons nu het skinnen een stuk leuker wordt voor de mensen die dat goed kunnen en er dus ook meer aantrekkelijke skins komen om uit te proberen!

Ik vind de addon Rom Collection Browser ook wel erg vet trouwens en die wordt ook steeds beter!

Ik weet trouwens niet of dit al is langsgekomen, maar ik zag er nog een vraag naar op de vorige pagina mbt tot 1 xbmc database door je hele huis:
http://lifehacker.com/563...s-every-room-in-the-house

[ Voor 29% gewijzigd door SidewalkSuper op 13-09-2010 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
SidewalkSuper schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:36:
[...]

Ik weet trouwens niet of dit al is langsgekomen, maar ik zag er nog een vraag naar op de vorige pagina mbt tot 1 xbmc database door je hele huis:
http://lifehacker.com/563...s-every-room-in-the-house
Nog een goeie reden om een externe scraper te gebruiken, ipv het door XBMC zelf te laten doen :)

Interessant artikel!
Vraag me af of het met met xbox-versie ook werkt, aangezien ze die niet vernoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:25
Hoezo is dat een goede reden om een externe scraper te gebruiken dan? Je kan toch nog steeds scrapen vanuit xbmc zelf?

edit:
Ah zelf al gevonden :)
"One current shortcoming with the database system—although rumored to be in the pipe for future releases—is that thumbnails and fanart are cached locally and not stored with the database"

[ Voor 50% gewijzigd door SidewalkSuper op 13-09-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superfly04
Ik wil graag xbmc live op een usb stick gaan gebruiken, maar dan moet de snelheid van opstarten/thumbnails laden e.d. wel ok zijn. Iemand die hier ervaring mee heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Laatst online: 20:04
Superfly04 schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:47:
Ik wil graag xbmc live op een usb stick gaan gebruiken, maar dan moet de snelheid van opstarten/thumbnails laden e.d. wel ok zijn. Iemand die hier ervaring mee heeft ?
hangt sterk af van uw USB stick.. je hebt er met lees en schrijf snelheid van 2MB en je hebt er met 4MB... en zelfs met 10MB

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zelfs 10?? :o
Je hebt er ook die makkelijk 20MB/s halen hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Laatst online: 20:04
Fire69 schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:53:
Zelfs 10?? :o
Je hebt er ook die makkelijk 20MB/s halen hoor. :P
hangt van de size af hé.. ;)
lezen en schrijven 20MB? ;)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superfly04
Oké, dus een 8 gig stickje die 10 mb lezen haalt zou wel prima zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Is er hier iemand al in geslaagd om zijn Creative RM-1800 remote te laten samenwerken met XBMC?
Voor WinAmp heb ik al guides gevonden, maar niet voor XBMC :(

[ Voor 24% gewijzigd door Big Womly op 13-09-2010 16:11 ]

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Icekiller2k6 schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:04:
[...]

hangt van de size af hé.. ;)
lezen en schrijven 20MB? ;)
Lezen makkelijk ja. En da's toch wel belangrijker ivm bootsnelheid hé. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:35
Even in het verlengde van de netwerk library….

Is het mogelijk om een scraper buiten xbmc om te laten draaien als daemon op een linux servertje?

Ik heb momenteel al een linux server en wil naar 2 losse xbmc clients toe. Mij lijkt het ideaal als de xbmc clients als een soort thin clients dienst doen en de server bepaalde folders in de gaten houdt en de library update. Ik gebruik sickbeard voor tv shows en couchpatato voor films daar kom je een heel eind mee maar dan nog moet als ik het goed begrijp 1 xbmc client aldoor de database updaten en dus ook draaien.

De server draait altijd de xbmc doosjes niet.

Plex kan dit inmiddels maar dan heb je dus OSX nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Dat kan toch gewoon? Ik heb al mijn films op een NAS staan, als XBMC scraped slaat hij de nfo en art daar op, al zou ik een 2e xbmc client hebben en de NAS als source toevoegen dan ziet hij dezelfde nfo en art lijkt me :?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Volgens mij heb je mijn post niet gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Volgens mij wel. :P

Als je 2 xbmc's hebt, moet er toch niet 1 van de 2 aldoor de database updaten?
Je stelt ze gewoon in dat ze de Library updaten bij het opstarten.
Als je dan een film/serie erbij hebt gezet, en je start 1 van de 2 xbmc's, wordt de netwerk-database aangepast.
Als je dan je andere xbmc opstart, zal hij direkt deze database gebruiken, dus de nieuwe info al direkt hebben.

Het maakt toch niet uit welke van de 2 xbmc's je dan opstart, hij zal altijd de netwerk-database updaten zodat de andere het niet meer moet doen. :)

Het enige dat je dan moet regelen, is dat je scraper dan een folder monitort en scrapet als er nieuwe media gevonden wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door Fire69 op 13-09-2010 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Anders zou je Ember moeten draaien op een NAS (geen idee of Ember ook linux binaries heeft?), maar idd dat was wat ik bedoelde, xbmc auto laten scannen bij opstarten (op alle 2 de clients).

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik heb een oud pctje onder een HDTV gezet, aangesloten met een DVI-HDMI kabel. Het is een Athlon 64 2800+ met Geforce 6200 AGP. Ik heb Dharma beta1 gedownload en met Unetbootin op usb stick gezet.

Als ik de live-omgeving van usb start werkt alles perfect, menu is vloeiend.

Als ik XBMC Live installeer, kom ik op het GDM inlogscherm van Ubuntu. Kies ik als Session XBMC, dan kom ik in XBMC en hapert de interface (Waarschijnlijk de nouveau driver in gebruik, aangezien ik KMS heb op dat moment)

Dus toen ben ik ingelogd in Gnome, en restricted drivers (de nieuwste die er waren) geinstalleerd via Restriced drivers manager. Na een reboot bleef het scherm zwart na het tonen van het paarse Ubuntu usplash theme. Ctrl+alt+F1 had geen effect.

Toen heb ik XBMC Live eens opnieuw geinstalleerd, en de driver van de NVIDIA website geplukt, hetzelfde resultaat.

Ik vind het raar dat de live omgeving kennelijk wel de nvidia driver kan gebruiken, maar zodra hij op de hd geinstalleerd is niet meer? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
@fire69 + roeligan

Zover was ik ook :) Het leek mij alleen handiger als de database ook geupdate wordt als de xbmc clients niet draaien/opstarten. Ember ken ik maar is een windows aangelegenheid :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
De Boxee Box is sinds gisteren te pre-orderen. Kan nauwelijks wachten tot hij hier verschijnt... Voor $199 in huis halen en dan direct XBMC erop zetten, de ideale combi wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:36
De app voor de iphone met XBMC remote werkte gister helemaal top.
Even fanart uitzetten en dan draait het zonder sowieso bugs.

Alleen kwam ik na trainen thuis en toen wilde die niet meer connecten. Bij allebei de apparaten (iPhone en PC Windows 7 met XBMC nigthly, nog geen dharma) waren de instellingen nog gelijk... iemand anders dit probleem ook al gehad? En uiteraard een oplossing ervoor ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door PaulBloem op 14-09-2010 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Ik heb de iphone app ook nooit goed aan de praat gekegen.

Alleen door het poort nummer in XBMC te veranderen (en dan in XBMC remote ook) van 8080 naar bv 8081 kreeg ik weer contact.
Maar zodra je XBMC uit en aan zet kun je weer opnieuw beginnen omdat er geen verbinding gemaakt kan worden.
Dacht eerst dat aan XBMfreak live CD versie lag,mar heb nu een andere en het probleem is het zelfde.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
lowfi schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:04:
@fire69 + roeligan

Zover was ik ook :) Het leek mij alleen handiger als de database ook geupdate wordt als de xbmc clients niet draaien/opstarten. Ember ken ik maar is een windows aangelegenheid :(
Ah, dat bedoel je :)

Nee, dat gaat niet lukken, ook niet moest Ember wel op Linux draaien.

Heb je enkel een NAS? Als je een Linux-servertje zou hebben, waar je xbmc kan op zetten, kan je die laten draaien en met een cronjob via de http-api xbmc om de x minuten laten updaten.
Dan zijn je andere 2 xbmc's normaalgezien steeds up-to-date :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Het is zelfbouw dus ik kan er alles mee :P

Headless dus de gui heb ik achterwege gelaten. XBMC zal het wel niet doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Sorry, even in een nieuwe post om wat meer op te vallen...

Beta2 is uit!!!! _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 12:30
Crackh34d schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 08:10:
Dus toen ben ik ingelogd in Gnome, en restricted drivers (de nieuwste die er waren) geinstalleerd via Restriced drivers manager. Na een reboot bleef het scherm zwart na het tonen van het paarse Ubuntu usplash theme. Ctrl+alt+F1 had geen effect.

Toen heb ik XBMC Live eens opnieuw geinstalleerd, en de driver van de NVIDIA website geplukt, hetzelfde resultaat.

Ik vind het raar dat de live omgeving kennelijk wel de nvidia driver kan gebruiken, maar zodra hij op de hd geinstalleerd is niet meer? Iemand een idee?
Waarschijnlijk zitten die nouveau drivers in de weg.
Zelf gebruik ik niet de live versie van xbmc, maar ik weet wel dat als ik de nvidia drivers wil installeren op mijn ubuntu systemen (zowel desktop als xbmc bak) dat ik dan eerst de nouveau drivers moet verwijderen.

code:
1
sudo apt-get --purge remove xserver-xorg-video-nouveau

Daarna kun je pas de nvidia drivers installeren (die van de nvidia website kunnen, maar moeten wel ff op de prompt geinstalleerd worden) of evt deze repo toevoegen https://launchpad.net/~ubuntu-x-swat/+archive/x-updates (url voor je sources.list kun je vinden op die site, dus niet deze url invoeren :p)
En dan gewoon de goede drivers installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
Fire69 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 11:14:
Sorry, even in een nieuwe post om wat meer op te vallen...

Beta2 is uit!!!! _o_
Waar dan? Niet hier: http://mirrors.xbmc.org/releases/win32/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dan heb je pech (of misschien ik, als ze hem teruggetrokken hebben) want ik heb hem afgehaald en geinstalleerd. :P

XBMC Beta2

[ Voor 42% gewijzigd door Fire69 op 14-09-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 14:32
Bij mij werkt die iPhone app ook niet naar behoren, ik gebruik een xbox met XBMC. Connecten gaat wel, alleen is het rete traag allemaal en soms loopt de hele xbox vast. Ik dacht dat het aan het geheugen van de xbox lag, maar blijkbaar is het sowieso een onbetrouwbaar systeem.

Overigens loopt op mijn xbox de webinterface ook niet zo lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Is dat een "echte" Beta2?
Fire69 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:29:
Dan heb je pech (of misschien ik, als ze hem teruggetrokken hebben) want ik heb hem afgehaald en geinstalleerd. :P

[afbeelding]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
lexi schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:36:
Bij mij werkt die iPhone app ook niet naar behoren, ik gebruik een xbox met XBMC. Connecten gaat wel, alleen is het rete traag allemaal en soms loopt de hele xbox vast. Ik dacht dat het aan het geheugen van de xbox lag, maar blijkbaar is het sowieso een onbetrouwbaar systeem.

Overigens loopt op mijn xbox de webinterface ook niet zo lekker.
Dat kan kloppen; de 'remote functie' gebruikt namelijk de web-interface als communicatie-kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hij komt vanop http://mirrors.xbmc.org/releases/win32/, dus het is in elk geval een release van Team XBMC.
Blijkbaar is hij terug ingetrokken. Ik hoop dat er geen bug inzit die mijn laptop straks formateert of zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ah, inderdaad, van daar had ik hem dus! :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Fire69 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:17:
Hij komt vanop http://mirrors.xbmc.org/releases/win32/, dus het is in elk geval een release van Team XBMC.
De SVN heeft al een tijdje de beta2-string ingebakken:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/E8Oi9.jpg

Edit: Spuit 11 dus...

[ Voor 3% gewijzigd door Borromini op 14-09-2010 15:10 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Borromini schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:09:
[...]

De SVN heeft al een tijdje de beta2-string ingebakken:

[afbeelding]

Edit: Spuit 11 dus...
Ja, maar nu staat er wel effectief -beta2 in de filename, dat was bij de vorige nightlies niet. Bij de echte beta1 stond het toch ook in de filename?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Geen flauw idee hoe het werkt. Het duurt altijd wel een tijdje eer die beta-staat zich vertaalt in een 'officiële' binary release.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:58

SilencerNL

No remorse

Ik ben nu al een paar dagen aan het stoeien met mijn geluid, maar kom er niet uit! Ik heb de Beta1 geïnstalleerd op Windows XP SP3, en wil mijn geluid over mijn SB Live! digitale output laten lopen. Als ik het geluid op analoog laat staan, doen de films het goed, maar heb ik dus geen DD of DTS. Zodra ik mijn audio op SPDIF zet, gaan alle films in overdrive lijkt het wel. Ze gaan veels te snel.

Ik hoor overigens wel geluid, maar die skipt mee met de film.

Heb al vaker over dit probleem gelezen, maar nergens vind ik een oplossing. Heeft iemand hier enig idee waar het aan zou kunnen liggen? Heb de 'nieuwste' officiële drivers van m'n live! geinstalleerd.

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met de eerste en de tweede Dharma beta steeds het probleem dat het downloaden van een add-on op 0% blijft staan. Als ik daarna naar een ander scherm ga en weer terugkeer, dan is de gehele download niet meer gaande... Iemand hetzelfde probleem?
Pagina: 1 ... 28 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.