Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Borromini schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:09:
[...]

De SVN heeft al een tijdje de beta2-string ingebakken:

[afbeelding]

Edit: Spuit 11 dus...
Welke skin gebruik je daar overigens?

Helaas blijf ik momenteel op een oudere versie zitten, aangezien in de nieuwe builds ambx onder Windows helaas niet meer wordt ondersteund. Het blijkt em te zitten in het shiften van een DirectX versie. Zie ook het topic erover op xbmc.org.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:16
Ik heb nu sinds kort Ubuntu 10.04 x64 geinstalleerd staan op mijn desktop en hierop XBMC geinstalleerd. Echter nu heb ik het volgende probleem:

wanneer ik xbmc afsluit met close lijkt hij af te sluiten. Echter blijft hij op de achtergrond draaien, opzich niet zo erg, genoeg geheugen. Echter wanneer ik XBMC weer opstart, start hij dus eigenlijk een nieuwe instantie. Wanneer ik deze weer afsluit zie ik bij mijn processen dat ik dus twee keer XBMC en XBMC.bin heb draaien. Naar mate je dit dus vaker doet gaat het steeds meer geheugen innemen en moet ik ze dus handmatig "killen".

Heb dus op google gezocht en kwam niet verder dan 1 thread op het XBMC forum waar mijn probleem naar voren komt maar ben geen oplossing tegen gekomen. hier.

Zijn er meer mensen die deze problemen hebben? Of iemand een idee hoe op te lossen?

Ik draai XBMC 9.11 R26018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik vrees dat je met zo'n antieke versie nog weinig ondersteuning gaat krijgen. Ik zou beta2 van Dharma (10.0) proberen, de volgende stabiele release wordt de komende weken verwacht :).

* Borromini is nu vrolijk Dharma SVN r38811 aan het compileren met nagelnieuwe Nederlandse vertalingen voor de add-ons :*)

[ Voor 26% gewijzigd door Borromini op 14-09-2010 23:50 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• krijn1985
  • Laatst online: 22:16
Borromini schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 23:49:
Ik vrees dat je met zo'n antieke versie nog weinig ondersteuning gaat krijgen. Ik zou beta2 van Dharma (10.0) proberen, de volgende stabiele release wordt de komende weken verwacht :).

* Borromini is nu vrolijk Dharma SVN r38811 aan het compileren met nagelnieuwe Nederlandse vertalingen voor de add-ons :*)
Dan wacht ik misschien nog wel even tot volgende week ;) De versie die ik heb is volgens mij de versie die de binnengehaald wordt door de update manager. Misschien omdat die alleen stable builds doorgeeft dat hij zo "verouderd" is;)

Edit:
Kon het natuurlijk niet laten en heb XBMC 10.0-beta2 r33778 geinstalleerd, hierbij houd ik het zelfde probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door krijn1985 op 15-09-2010 08:36 ]

• xburchartz
  • Laatst online: 15-09 20:19
krijn1985 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 00:35:
[...]

Dan wacht ik misschien nog wel even tot volgende week ;) De versie die ik heb is volgens mij de versie die de binnengehaald wordt door de update manager. Misschien omdat die alleen stable builds doorgeeft dat hij zo "verouderd" is;)

Edit:
Kon het natuurlijk niet laten en heb XBMC 10.0-beta2 r33778 geinstalleerd, hierbij houd ik het zelfde probleem.
Ik heb geen oplossing voor je, maar vraag me af of het niet gewoon een bug is in combinatie met 64-bits. Meld het voor de zekerheid ff in de bugtracker. De meeste mensen hier hebben denk ik 32 bits dus herkennen je probleem dan sowieso niet.

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 17:03
Misschien niet helemaal een xbmc gerelateerde vraag, maar wanneer een bestand een ac3 track bevat herkent mijn versterker (HK 255) dit signaal niet en krijg ik 'stereo' geluid, Terwijl als het een 'echt' DTS spoor is, het geen enkel probleem is. Iemand een idee hoe ik van een ac3 stream een goed formaat naar m'n versterker krijg zodat het iig 5.1 wordt? :)

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Ik heb gisteravond XBMCfreak's beta2 liveCD op mn Asrock ion330 geinstalleerd.

Heb alleen twee dingen wat niet werken zoals ik zou willen.

Ten eerste,menu geluid werkt niet.Erg vaag want beta 1 was geen probleem.

Maar het meest irritant, en eigenlijk tot nu toe met elke live versie gehad,kan met geen mogelijkheid Optical en HDMI tegelijk aan de praat krijgen.

Als ik Optical (via mn versterker) geluid wil hebben dan moet ik als volg instellen:

Audio output device: ice958
Passtrough output device: ice958

Maar als ik dit gebruik dan krijg ik op TV via HDMI geen geluid.
Om dat aan de praat te krijgen moet ik beiden veranderen naar : HDMI of default.

Kreeg van de maker van de CD te horen dat tegewoordig als instelling gebruikt wordt: alsa:both

Nu heb ik dit bij Audio output en bij Passtrough ingevoerd, maar dan krijg ik een fout melding van XBMC.

Heb tot nu toe alle mogelijk instellingen (HDMI en alsa:both , Default en also:both enz) maar niets schijnt te werken.

iRacing Profile Flickr

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:38

Jrz

––––––––––––

Ik wil xbmc op een usb stikkie zetten, en daarnaast nog wat server zaken doen als filesserver / backup.
Is het dan handiger voor mij om ubuntu te installeren op die usb stick, en vanuit daar de xbmc package? Of gewoon xbmc pakken, en kijken of mijn packages beschikbaar zijn daarin?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:36
seninha schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:32:
Ik heb de iphone app ook nooit goed aan de praat gekegen.

Alleen door het poort nummer in XBMC te veranderen (en dan in XBMC remote ook) van 8080 naar bv 8081 kreeg ik weer contact.
Maar zodra je XBMC uit en aan zet kun je weer opnieuw beginnen omdat er geen verbinding gemaakt kan worden.
Dacht eerst dat aan XBMfreak live CD versie lag,mar heb nu een andere en het probleem is het zelfde.
Ah ik heb de oplossing... bij mij had mijn HTPC nog geen vast ip adres :S ... dus dat veranderde terwijl in mijn app hetzelfde stond. Nu werkt het weer als een trein.
lexi schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:36:
Bij mij werkt die iPhone app ook niet naar behoren, ik gebruik een xbox met XBMC. Connecten gaat wel, alleen is het rete traag allemaal en soms loopt de hele xbox vast. Ik dacht dat het aan het geheugen van de xbox lag, maar blijkbaar is het sowieso een onbetrouwbaar systeem.
Overigens loopt op mijn xbox de webinterface ook niet zo lekker.
Dit ligt waarschijnlijk aan de Xbox 'denk' ik. Want nu hij weer prima connect gaat het erg snel en loopt het vlekkeloos. Nu is het zeker voor mij een top app! Ideaal muziek scrollen zonder de tv aan en dergelijke.

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
seninha schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:14:

Maar het meest irritant, en eigenlijk tot nu toe met elke live versie gehad,kan met geen mogelijkheid Optical en HDMI tegelijk aan de praat krijgen.
Dit zou moeten helpen voor menu geluid:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=80970

Hallo met Tim

• lowfi
  • Laatst online: 20:35
Ik heb een pioneer plasma en de laatste 10.xx beta 2 (live) draaien. Het lijkt erop dat xbmc mijn display niet goed detecteerd want ik kan geen hoger resolutie kiezen als 1360x768.

Is dit op een 1 of andere manier op te lossen?

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:58

SilencerNL

No remorse

lowfi schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:57:
Ik heb een pioneer plasma en de laatste 10.xx beta 2 (live) draaien. Het lijkt erop dat xbmc mijn display niet goed detecteerd want ik kan geen hoger resolutie kiezen als 1360x768.

Is dit op een 1 of andere manier op te lossen?
Ik weet niet welk type je hebt en wat de maximale native resolutie is, maar bij mijn Panasonic plasma is dat de juiste resolutie... (720p)

Don't dream your life, live your dreams!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Ik draai de XBMClive disk al enige tijd en ben geupgrade naar 10.04.
Ik loop er echter de laatste paar dagen tegen aan dat ik na elke reboot de volgende melding krijg.

code:
1
No init found. Try passing init= bootarg.

Om dit op te lossen moet ik een live cd draaien en in de terminal
Fsck draaien om allerlei fouten die in het file system zijn geslopen te fixen. (die waarschijnlijk ook het booten dwarszitten)

Dit is vereist na elke reboot.
Heeft iemand een idee waar ik de oorzaak hiervan kan gaan vinden?

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

seninha schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:14:
Ik heb gisteravond XBMCfreak's beta2 liveCD op mn Asrock ion330 geinstalleerd.

Heb alleen twee dingen wat niet werken zoals ik zou willen.

Als ik Optical (via mn versterker) geluid wil hebben dan moet ik als volg instellen:

Audio output device: ice958
Passtrough output device: ice958

Maar als ik dit gebruik dan krijg ik op TV via HDMI geen geluid.
Om dat aan de praat te krijgen moet ik beiden veranderen naar : HDMI of default.

Kreeg van de maker van de CD te horen dat tegewoordig als instelling gebruikt wordt: alsa:both

Nu heb ik dit bij Audio output en bij Passtrough ingevoerd, maar dan krijg ik een fout melding van XBMC.

Heb tot nu toe alle mogelijk instellingen (HDMI en alsa:both , Default en also:both enz) maar niets schijnt te werken.
In zowel de xbmcfreak als xbmc versie van xbmc.org zit een bug (beta2 release). Hierdoor werkt het geluid niet op Nvidia ION2 systemen. Oplossing is voorlopig om voor het installeren of starten het bestand hwSetup_NVIDIA_HDMI.sh uit de Hooks directory te verwijderen.

Ik probeer vanavond een nieuwe versie online te zetten waarin deze bug zou moeten zijn opgelost.

http://www.xbmcfreak.nl/

• Pkunk
Erhnam schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:35:
[...]

In zowel de xbmcfreak als xbmc versie van xbmc.org zit een bug (beta2 release). Hierdoor werkt het geluid niet op Nvidia ION2 systemen. Oplossing is voorlopig om voor het installeren of starten het bestand hwSetup_NVIDIA_HDMI.sh uit de Hooks directory te verwijderen.

Ik probeer vanavond een nieuwe versie online te zetten waarin deze bug zou moeten zijn opgelost.
Bij mij werkt het geluid wel hoor. Alleen bij mp4 bestanden heb ik problemen. Die spelen in slowmotion. Maar als ik het geluid dan op analog zet wordt het normaal afgespeeld, maar dan wel zonder geluid 8)7

Hallo met Tim

Verwijderd

Even een andere vraag over XBMC:

Wie weet hoe ik zelf CdArt kan maken want een aantal van mijn albums kan ik niet via de CdArt manager downloaden binnen XBMC.
Graag zou ik al mijn albums voorzien van CdArt.

Bedankt!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:49

_Apache_

For life.

Is het mogelijk om het 'ophalen media informatie oid' van de playlist te skippen of dit tijdens het afspelen te laten ophalen?

Wat ik namelijk wil en bijna allemaal heb, is een apart database met al mijn mp3 tags, deze zet playlists klaar in de list directory van XBMC, dat de software dit oppakt zonder een minuut nodig te hebben voor het inlezen.

Win 7, 64b. Versie 9.11, PM3 skin.

[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 15-09-2010 13:46 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:00
Het is nog steeds niet mogelijk om Moviemeter.nl als scraper te gebruiken bij Ember of werkt dat tegenwoordig wel.

Verwijderd

Weet iemand wat op het onderstaande heb het al een paar keer gevraagd op dit forum maar altijd sneeuwde mijn berichtje onder doordat er weer een nieuw bericht op volgde.

Zou graag een oplossing vinden voor dit probleem.

Nogmaals bedankt.
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:08:
Even een andere vraag over XBMC:

Wie weet hoe ik zelf CdArt kan maken want een aantal van mijn albums kan ik niet via de CdArt manager downloaden binnen XBMC.
Graag zou ik al mijn albums voorzien van CdArt.

Bedankt!

• Leech_NL
  • Laatst online: 26-01 23:01
Via Albumartdownloader kun je vaak cd scan vinden. Dit zijn meestal jpg's. Via Paint (bv) kun je deze omzetten naar een .png bestand. Noem dit bestand cdart.png en zet dit in de map van je cd album: voila, klaar.

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

SilencerNL schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:39:
Ik ben nu al een paar dagen aan het stoeien met mijn geluid, maar kom er niet uit! Ik heb de Beta1 geïnstalleerd op Windows XP SP3, en wil mijn geluid over mijn SB Live! digitale output laten lopen. Als ik het geluid op analoog laat staan, doen de films het goed, maar heb ik dus geen DD of DTS. Zodra ik mijn audio op SPDIF zet, gaan alle films in overdrive lijkt het wel. Ze gaan veels te snel.

Ik hoor overigens wel geluid, maar die skipt mee met de film.

Heb al vaker over dit probleem gelezen, maar nergens vind ik een oplossing. Heeft iemand hier enig idee waar het aan zou kunnen liggen? Heb de 'nieuwste' officiële drivers van m'n live! geinstalleerd.
Even voor de volledigheid mijn eigen bericht gequote... Het probleem is opgelost. Als ik de standaard drivers gebruik die met Windows XP zijn meegeleverd werkt alles wel naar behoren! Dus als je een SB Live! hebt, geen creative drivers installeren, want die slopen de boel!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Weet iemand toevallig iets over usb-boot op een AT3ION-I ? Ik blijf maar zwart scherm krijgen na post als ik van usb wil booten

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
ik heb gisteren wat dingetjes van lie to me gedownload, nu loopt xbmc vast bij het scannen naar tv informatie / nieuwe inhoud?

heb k hem net even opnieuw geinstalleerd, zelfde probleem. meer mensen met problemen vandaag?

• lutjes
  • Laatst online: 17-09 12:13
heb 'm zelf op m'n oude systeem geinstalleerd en als ik dan een film wil afspelen via 'n share of vanaf de pc zelf loopt die vast en krijg ik wit schermpje iemand toevallig oplossing daarvoor ?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:34
The clunky old web interface has been removed. We’re working hard to have a new one ready for final release.
Hopelijk maken ze hier iets moois van, vooral om muziek te spelen is het toch handiger dan de tv aan te moeten zetten.
(ja, ik weet van de iPhone en Android-apps. Heb ik beide (nog) niet :P )
Reloader schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:47:
ik heb gisteren wat dingetjes van lie to me gedownload, nu loopt xbmc vast bij het scannen naar tv informatie / nieuwe inhoud?

heb k hem net even opnieuw geinstalleerd, zelfde probleem. meer mensen met problemen vandaag?
Quote van de beta2-aankondiging op xbmc.org:
[...]
Feel like helping? There are several recent reports of hard-freezes while browsing movies in the library. This is likely due to our thumbnail generator and we need samples to reproduce the issue. If you are running into this while using Beta1 or Beta2, please file trac ticket and be prepared to send us the sample file that we request. Without samples, we can’t reproduce and fix the problem.
Denk dat dit je probleem is...
lutjes schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:07:
heb 'm zelf op m'n oude systeem geinstalleerd en als ik dan een film wil afspelen via 'n share of vanaf de pc zelf loopt die vast en krijg ik wit schermpje iemand toevallig oplossing daarvoor ?
Wat is een oud systeem? Misschien voldoet je video-kaart niet meer...

[ Voor 11% gewijzigd door Fire69 op 16-09-2010 14:13 ]

Verwijderd

Dat had ik ook al geprobeerd maar als ik het bestand dan save als cdart.png dan krijg ik de cd te zien maar niet in de juiste uitsnede,het is dus dan een vierkante cd met vier witte vlakken in de hoek.

IK kan via paint of iets dergelijks ook niet vinden hoe ik dat eraf kan snijden.

Iemand een oplossing hiervoor?
Leech_NL schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:39:
Via Albumartdownloader kun je vaak cd scan vinden. Dit zijn meestal jpg's. Via Paint (bv) kun je deze omzetten naar een .png bestand. Noem dit bestand cdart.png en zet dit in de map van je cd album: voila, klaar.

• lutjes
  • Laatst online: 17-09 12:13
van ongeveer 2000 graka is nvidea 400 series als 't goed is
maar gwoon met power dvd of media player is alles gwoon af te spelen

• Fire69
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:16:
Dat had ik ook al geprobeerd maar als ik het bestand dan save als cdart.png dan krijg ik de cd te zien maar niet in de juiste uitsnede,het is dus dan een vierkante cd met vier witte vlakken in de hoek.

IK kan via paint of iets dergelijks ook niet vinden hoe ik dat eraf kan snijden.

[...]
Moet je bij een png niet de transparantie instellen?

• Reloader
Fire69 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:10:
[...]

Hopelijk maken ze hier iets moois van, vooral om muziek te spelen is het toch handiger dan de tv aan te moeten zetten.
(ja, ik weet van de iPhone en Android-apps. Heb ik beide (nog) niet :P )

[...]

Quote van de beta2-aankondiging op xbmc.org:

[...]

Denk dat dit je probleem is...

[...]

Wat is een oud systeem? Misschien voldoet je video-kaart niet meer...
draai geen betea :)

• Fire69
wuh? :?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Hij draait geen beta. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Reloader
tiepvout, sorry, maar hij faalt op de serie lie to me, dus zal wel een foutje in de scraper zijn?

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:25
Probeer dat eerst eens dan. Die Beta2 is praktisch final
Net Lie To Me geprobeerd te rescannen, na de laatste 3 te hebben gedeletet. Ging perfect :)

[ Voor 46% gewijzigd door SidewalkSuper op 16-09-2010 15:01 ]

Verwijderd

Geen idee maar als dat zo is hoe doe je dat dan?
Fire69 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:20:
[...]

• Fire69
Lijkt me ook de meest logische keuze om dan de beta te installeren. :)
Moest er een fout in de scraper zitten, is het dan misschien al opgelost, of anders zal er via de add-ons wel een update beschikbaar komen :)

• Stien
Hoe sluiten jullie de subtitles add-on met de remote.
Ik heb echt alles in de remote.xml gezet om het venster te sluiten zonder een ondertitel te downloaden.

Met het keyboard kan ik gewoon op [esc] drukken. Maar met de remote krijg ik het gewoon niet aan de praat. (erg lastig als de add-on geen ondertitels kan vinden, een reboot is dan de enige oplossing)

Ik heb geprobeerd:

<hash>Dialog.Close(videoosd)</hash>
<hash>Close</hash>
<hash>Fullscreen</hash>

Het vreemde is dat als ik bijvoorbeeld doe
<hash>XBMC.ActivateWindow(MyPictures)</hash>

dat er dan vrolijk om de achtergrond geschakeld wordt naar [My pictures]

Heeft iemand dit werkend?

Verwijderd

vraagje ivm de library

ik krijg sommige dingen maar niet gescanned.

ik heb van enkele series bestandsnamen als volgt:

de afleveringen zitten netjes in mapjes genaamd bijvoorbeeld: "TMNT S01E01" maar de bestandsnamen zijn minder goed

tt-tmnt101.rar Dit is bijvoorbeeld Teenage Mutant Ninja Turtles seizoen 1 aflevering 01.

maar ik krijg dit niet gescraped in xbmc. Heb al een custom regex expression toegevoegd maar die lijkt niet te werken en ook geprobeerd met een tvshow.nfo erbij te zetten maar die neemt ie ook niet :(

is er misschien een manier om een nfo te zetten met daarin dan een betere beschrijving van de contents van die map (bijvoorbeeld):

code:
1
Teenage Mutant Ninja Turtles S01E01

systeem: XBMC Dharma beta2 op XP SP3

• alex3305
Stien schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:39:
Hoe sluiten jullie de subtitles add-on met de remote.
[...]

Heeft iemand dit werkend?
Ik heb op mijn AB de exit toets naar ESC gemapped, dat werkt om de subtitles plugin te sluiten.

[ Voor 50% gewijzigd door alex3305 op 16-09-2010 16:50 ]

• SidewalkSuper
Hoe kan die scraper ruiken dat TMNT Teenage Mutant Ninja Turtles is dan?
Althans dat lijkt mij de meest voor de hand liggende oorzaak. Tenzij TMNT een "approved" afkorting is door thetvdb ?

Kun je niet gewoon je remote naar backspace of escape mappen Stien?
edit:
Net iets te laat :)

[ Voor 21% gewijzigd door SidewalkSuper op 16-09-2010 16:53 ]

• Stien
alex3305 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:50:
[...]

Ik heb op mijn AB de exit toets naar ESC gemapped, dat werkt om de subtitles plugin te sluiten.
Kan je mij een voorbeeld laten zien?
Doe je dit middels: [key id=]?

Laat maar heb het gevonden:
Je doet het middels de functie: <PreviousMenu>

[ Voor 12% gewijzigd door Stien op 16-09-2010 17:15 ]

Verwijderd

SidewalkSuper schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:52:
Hoe kan die scraper ruiken dat TMNT Teenage Mutant Ninja Turtles is dan?
Althans dat lijkt mij de meest voor de hand liggende oorzaak. Tenzij TMNT een "approved" afkorting is door thetvdb ?
geen idee... Hij heeft wel de map gevonden en in de library staat dus wel de omschrijving en een fanart foto, maar als ik in de map ga zitten er geen afleveringen in. Dus ofwel haalt ie die info uit de hoofdmap

\Teenage Mutant Nina Turtles\S01\Teenage Mutant Ninja Turtles S01E01\tt-tmnt101.rar

maar ik zie het dus niet zitten om al die bestandjes afzonderlijk te gaan renamen.

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 15:07

H3llSiNG

Meh.

Zo, heb sinds gisteren ook XMBC geinstalleerd (De Beta van de officiele website). Avondje mee zitten spelen, skin die mij bevalt gevonden, films enzo toegevoegd, het werkt allemaal perfect op een paar dingen na die ik gewoon niet aan de praat krijg.

De series die bij ergens op een netwerk share staan worden zonder problemen aan de library toegevoegd en de scraper trekt vanzelf de info over de series binnen, zoals het hoort dus. Nu heb ik nog een externe HDD aan de HTPC hangen met Anime series. Als ik deze met de AnimeDB scraper aan de library toevoeg, zie ik de series wel met beschrijving, artwork en alles maar de folder is leeg! De tutorial gelezen en alles, geen enkele oplossing werkt. Wat kan ik nog doen?

Dan heb ik met de addon downloader een paar addons gedownload, de youtube plugin en een subtitle plugin. Maar hoe "start" ik die nou? FIlms hebben geen ondertiteling en ik zie zo snel niet hoe ik die Youtube plugin start, er staat alleen "enabled" en ik kan de config veranderen, dat was het.

Een klein dingetje nog, ik zie bij sommige van jullie in de screenshot dat het weer in Celcius en niet in Fahrenheit word aangetoont, ik zie nergens een setting om dat te veranderen. Hoe doe je dat?

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

H3llSiNG schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:35:
Zo, heb sinds gisteren ook XMBC geinstalleerd (De Beta van de officiele website). Avondje mee zitten spelen, skin die mij bevalt gevonden, films enzo toegevoegd, het werkt allemaal perfect op een paar dingen na die ik gewoon niet aan de praat krijg.

De series die bij ergens op een netwerk share staan worden zonder problemen aan de library toegevoegd en de scraper trekt vanzelf de info over de series binnen, zoals het hoort dus. Nu heb ik nog een externe HDD aan de HTPC hangen met Anime series. Als ik deze met de AnimeDB scraper aan de library toevoeg, zie ik de series wel met beschrijving, artwork en alles maar de folder is leeg! De tutorial gelezen en alles, geen enkele oplossing werkt. Wat kan ik nog doen?
Context-menu en dan 'set content' gedaan?
Een klein dingetje nog, ik zie bij sommige van jullie in de screenshot dat het weer in Celcius en niet in Fahrenheit word aangetoont, ik zie nergens een setting om dat te veranderen. Hoe doe je dat?
Settings -> Appearance -> Region.

Verwijderd

H3llSiNG schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:35:
Dan heb ik met de addon downloader een paar addons gedownload, de youtube plugin en een subtitle plugin. Maar hoe "start" ik die nou? FIlms hebben geen ondertiteling en ik zie zo snel niet hoe ik die Youtube plugin start, er staat alleen "enabled" en ik kan de config veranderen, dat was het.
bij videos heb je video addons, daar kun je dan youtube vinden

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 15:07

H3llSiNG

Meh.

Frank Martin schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:49:
[...]
Context-menu en dan 'set content' gedaan?

[...]
Settings -> Appearance -> Region.
Ja heb ik gedaan, die series die ik op de network share heb staan werken dan ook zonder problemen in de library, hetzelfde geldt voor alle films die ik heb.

De series die op de externe HDD staan, met dezelfde naamindeling, worden herkent en aan de library toegevoegd maar de folder is leeg. Al paar keer alles uit de library gemikt en weer toegevoegd, Ook handmatig maar 1 serie toegevoed, had ook geen effect.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

• SidewalkSuper
Subtitles addon install eerst in de addons sectie, daarna enter op de addon en kies je Configure.
In configure primary language op Dutch heb ik. Services heb ik de Default movie op Ondertitel.com en de Default voor TV op Bierdopje.
Advanced options heb ik Subtitle download folder same as movie aan, display file name in results page aan. De rest moet je zelf weten.
Dan ga je naar Settings -> Skin -> Addon -> Video OSD -> Enable subtitle download in Video OSD vink je aan en in Path to subtitle addon kies je de addon.

Zo heb je hem setup. Nu start je de film, klik je in de Video OSD op Subtitles en dan wacht je ff tottie wat heeft gevonden en selecteer je de goeie uit het menuutje. :)
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:18:
[...]
geen idee... Hij heeft wel de map gevonden en in de library staat dus wel de omschrijving en een fanart foto, maar als ik in de map ga zitten er geen afleveringen in. Dus ofwel haalt ie die info uit de hoofdmap

\Teenage Mutant Nina Turtles\S01\Teenage Mutant Ninja Turtles S01E01\tt-tmnt101.rar

maar ik zie het dus niet zitten om al die bestandjes afzonderlijk te gaan renamen.
Met een rename tooltje gaat dat vrij vlot.
Maar als je daar niet zo'n zin in hebt zou ik dit ff lezen en kijken of jouw filenaming voldoet aan wat XBMC verwacht. http://wiki.xbmc.org/index.php?title=TV_Shows

[ Voor 34% gewijzigd door SidewalkSuper op 16-09-2010 19:31 ]

• Fire69
SidewalkSuper schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:36:
[...]

Ik weet trouwens niet of dit al is langsgekomen, maar ik zag er nog een vraag naar op de vorige pagina mbt tot 1 xbmc database door je hele huis:
http://lifehacker.com/563...s-every-room-in-the-house
Net MySQL op mijn server geinstalleerd, databases aangemaakt (4 in totaal, want ik gebruik 2 profielen voor adults en kids :) ) en op de laptop de Libraries geëxporteerd.
Advancedsettings.xml aangemaakt en in de profile-folders gezet.
Hij is nu de Library voor mijn Kids-profiel terug aan het importeren. Dat gaat traaaaaag..... :P

Straks nog Adults-profiel laten importeren, zo zijn mijn databases op de server opgevuld.

En dan kijken of mijn 2 xboxen met die databases overweg kunnen.

Straks een update! :)

• SidewalkSuper
Vet. Ik ben benieuwd hoe ie straks werkt voor je! :)

Verwijderd

vreemd maar crasht xbmc ook als jullie in hoofdmenu op de knop End drukken?

heb dit nu geprobeerd met 9.11 en Dharma beta2 en beiden crashen :|

• Fire69
SidewalkSuper schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:11:
Vet. Ik ben benieuwd hoe ie straks werkt voor je! :)
Hij is nog steeds bezig met de Library importeren. Had ik beter niet via wireless gedaan denk ik. :P

[edit]
Denk dat ik maar eens vanaf 0 zal moeten herbeginnen, ipv Libraries exporteren en weer importeren.
Hij doet het nu toch niet echt zoals het hoort...
Ofwel zijn xbox/win32 niet onderling uitwisselbaar natuurlijk. :/

[ Voor 29% gewijzigd door Fire69 op 16-09-2010 23:23 ]

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
hmmmm toch wederom een vraagje over xbmc icm ubuntu 10.04, atom 510 bordje en een Geforce 220 pci-e kaartje. Ik heb de laatste drivers voor nvidea geinstalleerd en kan nu inderdaad fullhd afspelen. Alleen bij bepaalde scenes en ook in alle films krijg ik korte schokjes in de beeldweergave. Draai ik vervolgens de film vanaf mijn popcorn hour en vanaf een share van dezelfde configuratie, draait ie vlekkeloos. Heb al in instellingen van nvidea zitten zoeken en xbmc, maar daar staat alle hardwareaccel ingesteld. HELP: iemand???

• SidewalkSuper
@Fuzzinator, nergens last van, maar draai anders eens een volledig schone versie!

• SidewalkSuper
kasteleman volgens mij is sinds rev33859 net een bug verholpen mbt choppy playback, die is dus niet in Beta2 meegenomen nog.
http://trac.xbmc.org/ticket/10177#comment:11

Sorry kunnen deze 2 replies ff samengevoegd worden, dank u :)

[ Voor 29% gewijzigd door SidewalkSuper op 16-09-2010 22:22 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat is alleen maar voor CrystalHD blijkbaar, niet Xbmc in het algemeen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• SidewalkSuper
Hmm sorry idd denk dat je gelijk hebt.
Kun je eens proberen of je hetzelfde probleem hebt als je hem lokaal afspeelt kasteleman? Dan zou je dat iig kunnen afstrepen als oorzaak of juist niet natuurlijk :)

[ Voor 69% gewijzigd door SidewalkSuper op 16-09-2010 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Databases op pc, xbox en server leeggemaakt.
Xbox laten scrapen
Netwerk-database blijft leeg :/

De xbox gebruikt dus blijkbaar niet de netwerk-database :(
Vandaar dat er geen synchro was...

Maar eens ergens een bug-reportje voor maken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
Upgedate naar Dharma... helaas nog niet vlekkeloos.. Mijn XBMC Remote app voor de iphone kan helaas geen media meer vinden. Is dit een bekend probleem?

TV-series vindt XBMC zelf opeens ook niet meer, maar goed heb er nog niet uitgebreid naar gekeken maar blijft toch jammer als het niet gewoon gelijk werkt zoals het voor de update deed... :)
Komt goed, gewoon weer lekker rotzooien! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Laatst online: 04-09 15:00
SidewalkSuper, wat bedoel je met lokaal? Als ik hem over het netwerk op mijn popcorn hour afspeel vanaf de XBMC machine heb ik geen choppy playback en is bij zowat alle films het probleem aanwezig. Of bedoel je indien ik een monitor op mijn atom XBMC systeempje aansluit en dan afspeel????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
PaulBloem schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 10:00:
Upgedate naar Dharma... helaas nog niet vlekkeloos.. Mijn XBMC Remote app voor de iphone kan helaas geen media meer vinden. Is dit een bekend probleem?
Dit komt omdat de webinterface eruit is gesloopt.
TV-series vindt XBMC zelf opeens ook niet meer, maar goed heb er nog niet uitgebreid naar gekeken maar blijft toch jammer als het niet gewoon gelijk werkt zoals het voor de update deed... :)
Komt goed, gewoon weer lekker rotzooien! ;)
Dat werkte bij mij wel perfect, vooral met de bibliotheek. Overigens moet je dan wel inhoud toewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Ik zou graag vanaf mijn humax5050 PVR willen streamen via de FTP server.
Ik heb gelezen dat dit middels de XBOX wel mogelijk is, maar het is mij nog niet gelukt via XBMClive.
Iemand die dit wel voor elkaar heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Hmmm,

Heb ook maar eens een update gedaan naar Lucid en Beta2, maar nu kan ik bij de gewenste afsluitfunctie niets meer selecteren. Hij staat standaard op uitschakelen.

En wanneer ik dan probeer uit te schakelen, start xbmc direct weer op :?

Verder geen problemen, alleen soms wat schokkende beelden maar daar had ik al over gelezen dat dat iets met de beta te maken had en ik moet toch nog eens ff kijken naar refresh rate instellingen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Laatst online: 15-09 20:19
Fire69 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 00:05:
Databases op pc, xbox en server leeggemaakt.
Xbox laten scrapen
Netwerk-database blijft leeg :/

De xbox gebruikt dus blijkbaar niet de netwerk-database :(
Vandaar dat er geen synchro was...

Maar eens ergens een bug-reportje voor maken dan.
Gebruik je wel een recente build op de xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Gisteren nieuwe build op gezet, recent genoeg gok ik zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
alex3305 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 11:21:
[...]

[...]
Zal de iphone remote dan helemaal niet ondersteund meer worden? Vind dat toch wel een hele fijne toevoeging

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Laatst online: 21:52
Ik weet niet of het hier mee te maken heeft?
With beta2, we also made the last-minute decision to include web-interfaces as addons. This means that we will be able to keep the new interface (still a work in progress, should be ready by final) up to date, and also developers may submit their interfaces to the official repository.

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
GG---77 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 13:30:
[...]
Zal de iphone remote dan helemaal niet ondersteund meer worden? Vind dat toch wel een hele fijne toevoeging
Ja ben ik ook erg benieuwd naar, anders ben ik stiekem toch wel geneigd om de oude build weer terug te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Hij is er niet uigesloopt hij gaat alleen op de schop voor zover ik weet. Met oa webinterface "skins" te downloaden via add-on menu.

Als je naar http://xbmcip:8080 gaat kan ik nog steeds films starten etc. Dharma b2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hier staat hij standaard op :80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een oplossing voor onderstaande.

Bedankt.
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:16:

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dit? :?
Fire69 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:20:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet jij hoe ik dat moet doen dan die transparantie instellen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nee, maar Google wel ;)

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
alex3305 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 11:21:
[...]

De webinterface gebruik je alleen met een browser, remote apps gebruiken de HTTP API, belangrijk verschil.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• seninha

seninha

god's right foot

GG---77 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 13:30:
[...]

Ik heb de laatste XBMCfreak live cd beta 2 en deze werkt gewoon met mijn iphone remote.

Wat ik wel heb is dat WMV files bijna niet vooruit te spoelen zijn.Zodra ik een paar keer achter elkaar vooruit spoel dan gaat XBMC in een keer naar het einde van de film.
AVI's en MKV hebben daar geen last van.

[ Voor 25% gewijzigd door seninha op 18-09-2010 08:37 ]

iRacing Profile Flickr

• Pkunk
Op wat voor hardware draai jij xbmc? Ik heb op m'n asrock ion onder beta2 problemen met het afspelen van wmv en mp4 bestanden als ik het geluid op hdmi zet :\ Het gaat allemaal in slowmotion.. Zie ook mijn post op het xbmc forum.

//edit: en opgelost. Les 4: Doe geen "sudo apt-get dist-upgrade" want die upgrade ook drivers e.d. maar doe een "sudo apt-get upgrade xbmc" en alles is weer in orde :) In de toekomst zou je gewoon alles moeten kunnen updaten, maar voorlopig met de beta maar even alleen xbmc updaten

[ Voor 33% gewijzigd door Pkunk op 18-09-2010 11:02 ]

Hallo met Tim

• seninha

seninha

god's right foot

Ik heb een Asrock ion330. Heb op zich geen probleem met WMV's en MP4 bestanden via HDMI.Alleen het vooruit spoelen gaat niet echt goed.

iRacing Profile Flickr

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:49
seninha schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 14:30:
Ik heb een Asrock ion330. Heb op zich geen probleem met WMV's en MP4 bestanden via HDMI.Alleen het vooruit spoelen gaat niet echt goed.
Geen problemen met WMV? Dat is echt het enige wat ik dus níet voor elkaar krijg op mijn asrock.. Alle wmv's met wma pro audio krijg ik alleen maar achtergrond geluid te horen, net of een paar kanalen niet doorkomen o.i.d....

Hoe heb jij dit opgelost?

Vooruit spoelen met de nieuwe Beta2 werkt als een zonnetje btw :) jumps van 10 minuten zonder enkele hapering of pauze. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Vince22 op 18-09-2010 15:01 ]

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
seninha schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 08:35:
[...]

Ik heb de laatste XBMCfreak live cd beta 2 en deze werkt gewoon met mijn iphone remote.

Wat ik wel heb is dat WMV files bijna niet vooruit te spoelen zijn.Zodra ik een paar keer achter elkaar vooruit spoel dan gaat XBMC in een keer naar het einde van de film.
AVI's en MKV hebben daar geen last van.
Daar heb ik dus recent een bug report voor ingediend Maar het probleem speelt al zolang als ik de linux versie gebruik. Sommig wmv's gaan pirma terwijl anderen direct naar het eind gaan. De wmv support is nog steeds erg slecht.

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:55

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Ik heb iets heel vreemds?
Ik heb een map met al mijn HD films, maar als ik daaruit een film start dan loopt XBMC vast, als ik dezelfde film ergens anders neerzet en vervolgens start speelt XBMC deze zonder enig probleem?
Kan niets vreemds aan de map ontdekken (heft dezelfde settings en rechten etc. als ieder andere map)

Maar ben over het algemeen erg tevreden over de Beta's :)

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• seninha

seninha

god's right foot

Terrestrial schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 16:43:
[...]

Daar heb ik dus recent een bug report voor ingediend Maar het probleem speelt al zolang als ik de linux versie gebruik. Sommig wmv's gaan pirma terwijl anderen direct naar het eind gaan. De wmv support is nog steeds erg slecht.
Dat is precies wat ik bedoel.Het ene WMV gaat wel vooruit (stotert een paar seconden gaat dan weer verder) maar andere gaan na twee keer in een keer naar het einde.

iRacing Profile Flickr

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:36
Kan je bij die "lastige" wmv's wel een tijdstip kiezen door deze in te kloppen op de remote of toetsenbord?

• Fire69
Kwamen die problemen niet door WMA Pro? Ik weet dat hiereen ganse tijd geleden problemen mee waren, geen idee of die al opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelJoost
  • Niet online
Het lukt me op zich om de karaoke functie (CD+G) aan de praat te krijgen, alleen loopt dan de text en het geluid niet synchroon. Volgens de wiki moet je dan in advancedsettings.xml experimenteren met een waarde voor syncdelaycdg:

XML:
1
2
3
4
5
<advancedsettings>
    <karaoke>
          <syncdelaycdg>1.0</syncdelaycdg>
    </karaoke>
</advancedsettings>

Als ik een waarde anders dan 0.0 opgeef, krijg ik geen beeld meer, hoor ik wel de muziek en lijkt xbmc niet meer te reageren op het toetsenbord?

Heeft iemand ervaring met CD+G en eventueel een verklaring voor mijn probleem?

Systeem: XP SP3, nightly xbmc-r32693-Dharma, nForce2, DXSDK, standaard skin confluence. Met DXSDK bedoel ik dat mijn GPU niet de juiste shaders heeft en ik standaard een zwart scherm krijg i.p.v. video en daarom de nightly gebruik i.c.m. de Dx SDK ipv de runtime. Zie de wiki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

job schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:07:
Kan je bij die "lastige" wmv's wel een tijdstip kiezen door deze in te kloppen op de remote of toetsenbord?
Ik heb eigenlijk geen idee of ik een tijd kan intikken als je een Logitech Harmony remote gebruikt?
Nog nooit geprobeerd.

Weet wel dat voor ik deze Asrock kocht en overging op XBMC ik al mijn HD materiaal als WMV HD binnen haalde om via een Xbox360 op TV te vertonen.
Heb toendertijd al die films weggedaan om dat ze problemen gaven met XBMC

HD materiaal haal ik nu alleen als MP4 en MKV binnen.WMV HD gebruik ik niet meer.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Laatst online: 23:31
Gebruikt iemand wel eens XOT UZG? De publieke kanalen en SBS 6 werken prima, maar uitzendingen van RTL Gemist doen het vaak niet. Misschien een scriptfout want in beeld staat een dubbele slash (/\)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
maarud schreef op zondag 19 september 2010 @ 18:37:
Gebruikt iemand wel eens XOT UZG? De publieke kanalen en SBS 6 werken prima, maar uitzendingen van RTL Gemist doen het vaak niet. Misschien een scriptfout want in beeld staat een dubbele slash (/\)
Het verbaast mij sowieso dat scripts extreem lang duren.

Ik heb zowel Apple Movie Trailer Lite als UZG maar je bent zo ontzettend lang aan het wachten. Is dat iets eigen van XMBC of de manier waarop scripts werken, of ligt het aan mijn pc? XBMC zelf is namelijk supersnel en werkt perfect (alles 1080p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
maarud schreef op zondag 19 september 2010 @ 18:37:
Ik heb net een reactie gegeven op je issue op de XOT pagina. Als je daar op reageert, komen we hopelijk wat verder.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
mithras schreef op zondag 19 september 2010 @ 18:50:
[...]
Het verbaast mij sowieso dat scripts extreem lang duren.

Ik heb zowel Apple Movie Trailer Lite als UZG maar je bent zo ontzettend lang aan het wachten. Is dat iets eigen van XMBC of de manier waarop scripts werken, of ligt het aan mijn pc? XBMC zelf is namelijk supersnel en werkt perfect (alles 1080p).
Dit heeft te maken met het cachen van de streams. Dat werkt gewoon nog niet 100% lekker. Daarnaast gaat het laden van grote lijsten gewoon traag. Dat ligt denk ik aan XBMC en hun Python implementatie.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

Ik werk nu met een Soundblaster Live! om mijn geluid digitaal door te sturen naar mijn versterker, maar het lijkt erop dat die EMU10k1 chip toch niet helemaal compatible is met XBMC. Daarom wil ik een nieuwe geluidskaart kopen.

Het liefst gewoon een goedkoop kaartje met optisch of coaxiaal digitale uitgang. Heeft iemand ervaring met zo'n kaart in combinatie met XBMC wat gewoon goed werkt? Ik heb al gezocht naar een soort compatibiliteitslijst voor geluidskaarten, maar kon niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

seninha schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 14:30:
Verder werkt alle content naar behoren? Wat voor OS draai je erop?

Dat kastje klinkt niet verkeerd namelijk alleen twijfel ik nog of hij alles wel aan kan. De 'birdscene' schijnt hij wel te trekken geloof ik, dan moet alles wel lukken toch? Is dat WMV verhaal dan niet meer iets van XBMC zelf?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
De Asrock Ion trekt alles prima wat xbmc betreft. ik heb alleen weinig ervaring met wmv, of eigenlijk geen... Toch, ik zou als ik jou was zoeken naar een Ion systeem waarbij er in de reviews lovend over het geluid dat ie maakt wordt gesproken. de Asrock is op zich een prima machine, maar de kleine fans zijn hoorbaar. Ik heb 'm zelf achter een glazen deurtje gezet, dus ik hoor 'm niet meer, maar als dat deurtje open staat ie ie wel te horen als het stil is in de kamer, maar ik hoor bijvoorbeeld mijn koelkast beter.

(OS is Ubuntu (karmic) minimal server install met xbmc als sausje) (hier de guide: http://wiki.xbmc.org/inde...tu#Install_miminal_Ubuntu)

[ Voor 13% gewijzigd door Mar2zz op 20-09-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Hier heb ik geen problemen met de ION 330 Pro (overclock naar 2GHz, op Windows 7) met WMV en/of MP4 (MKV container) bestanden. Vooralsnog speelt alles erg vloeiend af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Mar2zz schreef op maandag 20 september 2010 @ 13:06:
De Asrock Ion trekt alles prima wat xbmc betreft. ik heb alleen weinig ervaring met wmv, of eigenlijk geen... Toch, ik zou als ik jou was zoeken naar een Ion systeem waarbij er in de reviews lovend over het geluid dat ie maakt wordt gesproken. de Asrock is op zich een prima machine, maar de kleine fans zijn hoorbaar. Ik heb 'm zelf achter een glazen deurtje gezet, dus ik hoor 'm niet meer, maar als dat deurtje open staat ie ie wel te horen als het stil is in de kamer, maar ik hoor bijvoorbeeld mijn koelkast beter.

(OS is Ubuntu (karmic) minimal server install met xbmc als sausje) (hier de guide: http://wiki.xbmc.org/inde...tu#Install_miminal_Ubuntu)
Die klacht heb ik vaker gelezen inderdaad, het is echter nogal lastig om een ander systeem te vinden met de ION. In de PW staat niets dus je komt al snel op zelfbouw uit ben ik bang. Nu vraag ik mij wel af hoe vaak je de Asrock aan hebt staan zonder iets af te spelen? Is het dan niet zo dat de muziek of het filmgeluid de fans altijd wel overstemt?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Er zijn een heleboel ION systeempjes. Asus, shuttle noem maar op. Beetje rondkijken. Inprincipe ontlopen ze elkaar weinig. Zelf heb ik voor een volledig passief gekoeld zelfbouw asus systeempje gekozen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

lowfi schreef op maandag 20 september 2010 @ 14:05:
Er zijn een heleboel ION systeempjes. Asus, shuttle noem maar op. Beetje rondkijken. Inprincipe ontlopen ze elkaar weinig. Zelf heb ik voor een volledig passief gekoeld zelfbouw asus systeempje gekozen....
Ah, ik ben niet helemaal duidelijk geweest. Systeempjes zijn er zat inderdaad, ik ben op zoek naar een barebone zoals de Asrock als mogelijkheid heeft. Zo'n bordje is prima maar ik wil er wel een SSD bij. :)

Dan wordt het misschien toch zelfbouw, het zal dan alleen wel een case moeten zijn die niet al te diep is. Ik ga niet nog een gat in mijn kast zagen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Laatst online: 23:31
GroteBozewolf schreef op zondag 19 september 2010 @ 20:11:
[...]

Ik heb net een reactie gegeven op je issue op de XOT pagina. Als je daar op reageert, komen we hopelijk wat verder.
ik zag het, het is al gefixed :) Die updater deed het 'em. Alleen werken de lange afleveringen nog niet lekker, maar die kijk ik via de iPad stream. Dat werkt wel, en de kwaliteit is ook perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Gonadan schreef op maandag 20 september 2010 @ 15:37:
[...]
Dan wordt het misschien toch zelfbouw, het zal dan alleen wel een case moeten zijn die niet al te diep is. Ik ga niet nog een gat in mijn kast zagen. ;)
Als je een barebone asrock doet kun je ook ervoor kiezen om direct betere fans erbij te bestellen.

Ook zou ik aanraden om niet de HT versie te kiezen. Voor de remote daarvan heb je drivers nodig onder linux. Je kunt dan beter een losse usb-remote dongle kiezen en die bedienen met een harmony ofzo. Ik heb zelf de HT en die werkt prima, daar niet van, maar als ik het overnieuw zou doen dan zou ik de gewone ION330 Barebone doen met een losse extender.

Wat xbmc zelf betreft maakt het natuurlijk niet uit, als je het maar aan de praat krijgt. 2Gb geheugen is meer dan zat (voor de linuxvariant in ieder geval), Ik heb zelf 4Gb maar onder load is er hoogstens 1,5 Gb in gebruik.

De asrock is wel stil te krijgen, maar ze komen niet stil. Dus bereken daarbij extra kosten.

ION is wel ongelooflijk lekker spul voor XBMC want responsief is het wel en bij HD-films doet de gpu het zware werk dus je kunt prima met een fullHD film in de achtergrond spelend ook nog lekker scrollen in xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Gonadan schreef op maandag 20 september 2010 @ 15:37:
[...]

Ah, ik ben niet helemaal duidelijk geweest. Systeempjes zijn er zat inderdaad, ik ben op zoek naar een barebone zoals de Asrock als mogelijkheid heeft. Zo'n bordje is prima maar ik wil er wel een SSD bij. :)

ik heb een asus AT3IONT-I DELUXE met een Intel SSD en een mini box m350 kastje. De intel SSD maakt het geheel duur natuurlijk maar die had ik toevallig nog over :o

Kastje is niet de mooiste maar doordat er een externe IR ontvanger bij het moederbord zit heb ik dat ding gewoon onder het tv meubel uit het zicht geplaatst. IR ontvanger tussen de versterker etc geplaatst.

0dB maar wel heet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Mar2zz schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:25:
Als je een barebone asrock doet kun je ook ervoor kiezen om direct betere fans erbij te bestellen.
Dat is waar, mits deze gewoon met een stekkertje aan te sluiten zijn.
Ook zou ik aanraden om niet de HT versie te kiezen. Voor de remote daarvan heb je drivers nodig onder linux. Je kunt dan beter een losse usb-remote dongle kiezen en die bedienen met een harmony ofzo. Ik heb zelf de HT en die werkt prima, daar niet van, maar als ik het overnieuw zou doen dan zou ik de gewone ION330 Barebone doen met een losse extender.
Je hebt toch altijd drivers nodig voor een afstandsbediening? Harmony heb ik al dus die wordt inderdaad gebruikt. Ik dacht echter dat je de Asrock evengoed gewoon te bedienen was. :?
Wat xbmc zelf betreft maakt het natuurlijk niet uit, als je het maar aan de praat krijgt. 2Gb geheugen is meer dan zat (voor de linuxvariant in ieder geval), Ik heb zelf 4Gb maar onder load is er hoogstens 1,5 Gb in gebruik.

De asrock is wel stil te krijgen, maar ze komen niet stil. Dus bereken daarbij extra kosten.

ION is wel ongelooflijk lekker spul voor XBMC want responsief is het wel en bij HD-films doet de gpu het zware werk dus je kunt prima met een fullHD film in de achtergrond spelend ook nog lekker scrollen in xbmc.
Mja, dat is ook waarom ik hem zo aantrekkelijk vind, plus het scheelt weer tijd in zelfbouw. Ook een tweakers is wel eens lui. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

AT3ION-I in een gigabyte mib t5140 kast
XBMC (ubuntu met xbmc erop) op een 4gb usb sticky, en 2x2tb disks in de kast.
2gb geheugen, geen swap gebruik
Werkt prima, en geen lawaai.

Moet nog een ir dingetje er aanhangen.
USB sticky is soms wat traag met software updates etc

Mooie vervanging van mijn DNS-323 (te koop ;p) en HDX-1000
lowfi schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:29:
[...]

ik heb een asus AT3IONT-I DELUXE met een Intel SSD en een mini box m350 kastje. De intel SSD maakt het geheel duur natuurlijk maar die had ik toevallig nog over :o

Kastje is niet de mooiste maar doordat er een externe IR ontvanger bij het moederbord zit heb ik dat ding gewoon onder het tv meubel uit het zicht geplaatst. IR ontvanger tussen de versterker etc geplaatst.

0dB maar wel heet :P

[ Voor 3% gewijzigd door Jrz op 20-09-2010 16:59 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.