Ik geloof dat een standaard usb mce extender gewoon werkt met lirc, zonder extra driver, maar dat moet dan wel iemand bevestigen want ik ben niet 100% zeker. De asrock ht werkt met een nuvoton receiver en daarvoor moet de driver apart gecompiled worden. Bij een hogere kernel kan het dus zijn dat de driver niet meer werkt en dan is het of zelf compilen of de driver gecompiled door asrock zelf afwachten. maar met die driver kun je gewoon in je harmony een asrock ion 330 ht in je logitech setup toevoegen en dan werkt het meeste al prima op de ab.Gonadan schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:31:
Je hebt toch altijd drivers nodig voor een afstandsbediening? Harmony heb ik al dus die wordt inderdaad gebruikt. Ik dacht echter dat je de Asrock evengoed gewoon te bedienen was.
Standaard microsoft remote (die grijze) werkt out of the box!
Ik maak altijd gebruik van XBMC live welke ik op mn SSD schijf installeer.Gonadan schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:50:
[...]
Verder werkt alle content naar behoren? Wat voor OS draai je erop?
Dat kastje klinkt niet verkeerd namelijk alleen twijfel ik nog of hij alles wel aan kan. De 'birdscene' schijnt hij wel te trekken geloof ik, dan moet alles wel lukken toch? Is dat WMV verhaal dan niet meer iets van XBMC zelf?
Sinds een paar maanden gebruik alleen XBMCfreak zijn versies en die bevalt erg goed.
Asrock is echt een top kastje,alleen de fan gaat na een tijd (maanden bij mijn geval) piepen.
maar aangezien ik gebruik maak van een IR extender,staat het kastje in een akst dus niet zichtbaar.
Door die IR extender kan ik hem alsnog bedienen met mn Harmony remote
Afgelopen week heb ik Dharma beta 2 geïnstalleerd. Hiervoor gebruikte ik de stable Camelot release. Zonder problemen kon IMON manager versie 7.90.0702 toen media informatie van XBMC op het LCD scherm van mijn Antec Fusion tonen. Nu met de Beta versie (ook met Beta 1 was dat zo) zie ik alleen XBMC [STOP] in het scherm staan.
Aangezien IMON manager volgens mij verbinding maakt via de web interface (je geeft het portnummer op waar de manager naar moet kijken) denk ik dat daar iets in veranderd is. Maar ik kan niet achterhalen wat. Ik kan met een andere PC in het netwerk namelijk gewoon de webinterface van XBMC benaderen via de port die in XBMC is opgegeven. Heeft iemand een idee wat er veranderd is en hoe ik het LCD scherm weer aan de praat kan krijgen icm XBMC?
Oh, heb uiteraard al gezocht op het forum van Soundgraph en XBMC, maar kon niets vinden over problemen met deze versies van IMON manager en XBMC.
Aangezien IMON manager volgens mij verbinding maakt via de web interface (je geeft het portnummer op waar de manager naar moet kijken) denk ik dat daar iets in veranderd is. Maar ik kan niet achterhalen wat. Ik kan met een andere PC in het netwerk namelijk gewoon de webinterface van XBMC benaderen via de port die in XBMC is opgegeven. Heeft iemand een idee wat er veranderd is en hoe ik het LCD scherm weer aan de praat kan krijgen icm XBMC?
Oh, heb uiteraard al gezocht op het forum van Soundgraph en XBMC, maar kon niets vinden over problemen met deze versies van IMON manager en XBMC.
[ Voor 8% gewijzigd door Yukkie op 20-09-2010 22:53 ]
We've got that ring of confidence
Weet iemand hoe je video_ts films goed werkend kan krijgen in xbmc icm ember. Ik heb volgens kij alle mogelijke combi instellingen geprobeerd. Dan lukt het wel weer even maar open ik xbmc de keer daarna staat 1 film weer 10 keer in de library...iemand een oplossing?
Dat probleem had ik ook. Ik heb toen alle externe scraper info weg gegooid, alle films netjes hernoemd zoals ze op imdb staan (film naam (jaartal)) en toen door XBMC laten scrapen. nu staat alles netjes eenmaal in de library (behalve die paar films die ik meerdere malen op mijn pc had staanmmmmmark schreef op maandag 20 september 2010 @ 23:06:
Weet iemand hoe je video_ts films goed werkend kan krijgen in xbmc icm ember. Ik heb volgens kij alle mogelijke combi instellingen geprobeerd. Dan lukt het wel weer even maar open ik xbmc de keer daarna staat 1 film weer 10 keer in de library...iemand een oplossing?
Maar je hebt alle films dus nog wel in een video_ts map staan. Ik heb alle map namen al laten hernoemen met Ember (handige optie). Ik zal is uitzoeken hoe je alles kan weggooien..Hopelijk lukt het morgen...bedankt alvastYukkie schreef op maandag 20 september 2010 @ 23:26:
[...]
Dat probleem had ik ook. Ik heb toen alle externe scraper info weg gegooid, alle films netjes hernoemd zoals ze op imdb staan (film naam (jaartal)) en toen door XBMC laten scrapen. nu staat alles netjes eenmaal in de library (behalve die paar films die ik meerdere malen op mijn pc had staandat is nu ook opgelost
)
hoeveel, wie, wat, waar?Jrz schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:43:
Mooie vervanging van mijn DNS-323 (te koop ;p)
[...]
Gister een ingeving, zal even bekijken hoe XBMC zelf een statische playlist opslaat. Dan zal mijn scriptje het op deze manier aanleveren, ipv m3u of pls formaat._Apache_ schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:45:
Is het mogelijk om het 'ophalen media informatie oid' van de playlist te skippen of dit tijdens het afspelen te laten ophalen?
Wat ik namelijk wil en bijna allemaal heb, is een apart database met al mijn mp3 tags, deze zet playlists klaar in de list directory van XBMC, dat de software dit oppakt zonder een minuut nodig te hebben voor het inlezen.
Win 7, 64b. Versie 9.11, PM3 skin.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
@mmmmmark
Kun je niet het makkelijkst gewoon al die video_ts mappen imagen met ImgTool Classic? (http://coujo.crion.de/Classic_0.91.7.zip)
Dan rename je ze naar Film.iso, of Serie-S01E01E02E03E04.iso en dan worden ze ook netjes scraped en bewaar je de DVD structuur.
Kun je niet het makkelijkst gewoon al die video_ts mappen imagen met ImgTool Classic? (http://coujo.crion.de/Classic_0.91.7.zip)
Dan rename je ze naar Film.iso, of Serie-S01E01E02E03E04.iso en dan worden ze ook netjes scraped en bewaar je de DVD structuur.
Je kunt je Video_TS map gewoon hernoemen naar de filmnaam. Als daarin vob bestanden enzo zitten werkt het scrapen gewoon naar behoren. Geen gedoe met tooltjes en je houdt de dvdstructuur. De audio_ts map kun je gewoon weggooien.
Ik heb persoonlijk toch liever 1 goed genaamde file dan een mappie troep, waar je niks van aan de filenames kan zien.
Je behoudt met een iso ook gewoon de dvd-structuur hoorMar2zz schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 09:44:
[...]Geen gedoe met tooltjes en je houdt de dvdstructuur.
Even een simpele vraag waar ik gewoon geen antwoord op kan vinden. Ik werk nu nog met een Soundblaster Live! op Windows XP SP3, maar dat blijkt gewoon nog steeds een beetje buggy te zijn. Ik zit dus te denken om een nieuwe geluidskaart te kopen.
Ik gebruik alleen de digitale uitgang, dus die moet er in ieder geval opzitten. Zo zag ik bijvoorbeeld de Terratec Aureon 5.1 voor weinig geld en een optische uitgang. Maarrrr mijn vraag is, wordt deze kaart wel volledig ondersteund, en kan ik hiermee fatsoenlijk DTS naar mijn versterker sturen?
Welke geluidskaarten worden hier door tweakers gebruikt met deze functionaliteit?
Ik gebruik alleen de digitale uitgang, dus die moet er in ieder geval opzitten. Zo zag ik bijvoorbeeld de Terratec Aureon 5.1 voor weinig geld en een optische uitgang. Maarrrr mijn vraag is, wordt deze kaart wel volledig ondersteund, en kan ik hiermee fatsoenlijk DTS naar mijn versterker sturen?
Welke geluidskaarten worden hier door tweakers gebruikt met deze functionaliteit?
Don't dream your life, live your dreams!
Inderdaad. Sterker nog, in zo'n iso zit ook gelijk de Audio_Ts weer bij, dus als je die dan om wat voor reden weer moet wegbranden doet ie het ook gewoon op alle apparaten (zonder Audio_Ts wil dat nog wel eens voor problemen zorgen)Fire69 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:51:
[...]
Je behoudt met een iso ook gewoon de dvd-structuur hoor
Heb ff een vraagje voor de linux mensen hiero.
Na een update naar Lucid en Dharma werkt het resumen via USB niet meer.
Nu weet ik waar het probleem zit alleen niet hoe dit aan te pakken.
Ik krijg namelijk geen S3 state in m'n /proc/acpi/wakeup terwijl in de BIOS S3 wel aan staat.
Hier de ouput van /proc/acpi/wakeup
Device S-state Status Sysfs node
SMB0 S4 disabled pci:0000:00:03.2
USB0 S4 enabled pci:0000:00:04.0
USB2 S4 disabled pci:0000:00:04.1
NMAC S5 disabled pci:0000:00:0a.0
PBB0 S4 disabled pci:0000:00:09.0
HDAC S4 disabled pci:0000:00:08.0
XVR0 S4 disabled
XVR1 S4 disabled
P0P5 S4 disabled
P0P6 S4 disabled
P0P7 S4 disabled
P0P8 S4 disabled
P0P9 S4 disabled
Ik krijg namelijk geen S3 state in m'n /proc/acpi/wakeup terwijl in de BIOS S3 wel aan staat.
XVR0 S4 disabled
XVR1 S4 disabled
P0P5 S4 disabled
P0P6 S4 disabled
P0P7 S4 disabled
P0P8 S4 disabled
P0P9 S4 disabled
Allemaal goede en bruikbare tips maar met 693 films waarvan een x aantal dvd zijn (Video_TS) is dit toch geen karweitje wat je even tussendoor doet.. Ik weet namelijk ook niet precies welke films dvd of bijv mkv oid zijn. Alle films staan in losse mappen (met filmnaam + jaartal) waarin dan vervolgens weer een map video_ts zit of een mkv bestand. Aan de bovenste map zelf is het dus ook nog niet eens te zien wat erin zit..Als laatste optie zie ik idd naam VIDEO_TS veranderen of iso maken. Mocht iemand een al een oplossing hebben gevonden dan hoor ik het graag.SidewalkSuper schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:44:
[...]
Inderdaad. Sterker nog, in zo'n iso zit ook gelijk de Audio_Ts weer bij, dus als je die dan om wat voor reden weer moet wegbranden doet ie het ook gewoon op alle apparaten (zonder Audio_Ts wil dat nog wel eens voor problemen zorgen)
Even een scriptje brouwen en je computer een nachtje laten stampen?mmmmmark schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 19:25:
[...]
Allemaal goede en bruikbare tips maar met 693 films waarvan een x aantal dvd zijn (Video_TS) is dit toch geen karweitje wat je even tussendoor doet.. Ik weet namelijk ook niet precies welke films dvd of bijv mkv oid zijn. Alle films staan in losse mappen (met filmnaam + jaartal) waarin dan vervolgens weer een map video_ts zit of een mkv bestand. Aan de bovenste map zelf is het dus ook nog niet eens te zien wat erin zit..Als laatste optie zie ik idd naam VIDEO_TS veranderen of iso maken. Mocht iemand een al een oplossing hebben gevonden dan hoor ik het graag.
Standaard MCE Receiver werkt met een logitec harmony. Volgens mij werkte het bij een Live-CD out of the box.
Zo, ik ben net afgestapt van W7 met Media Center op mijn HTPC. Na veel lezen heb ik ondanks compleet geen ervaring met Linux gekozen voor XBMC Live. Nu heb ik wat vragen erbij gekregen, naar antwoorden heb ik al gezocht maar niet helder kunnen vinden.
- Werkt de Logitech Harmony 525 met XBMC + Antec Fusion; de remote die bij de Antec zit in ieder geval niet?
- Hoe krijg ik het internet aan de praat? Ik kan nergens netwerk zoeken of
Internet.
- Geluid werkt niet met DVD's. Menu geluid hoor ik ook niet mocht dat aanwezig zijn.
Met XBMC Camelot werkte ook het beeld niet, vandaar Dhama Beta2.
- XBMC Dharma; kan deze legale Blu-Ray discs afspelen?
TV: Panasonic Viera
<- HDMI ->
HTPC:
AMD Phenom II X3 720 / 2.8 GHz
Gigabyte GA-MA770T-UD3P - Moederbord
Antec VERIS Fusion Remote Black
Sapphire RADEON HD 4550
XBMC Live (installed on HD) Dharma Beta2 (default settings)
Link naar duidelijk tut/how-to mag natuurlijk ook!
- Werkt de Logitech Harmony 525 met XBMC + Antec Fusion; de remote die bij de Antec zit in ieder geval niet?
Internet.
- Geluid werkt niet met DVD's. Menu geluid hoor ik ook niet mocht dat aanwezig zijn.
TV: Panasonic Viera
<- HDMI ->
HTPC:
AMD Phenom II X3 720 / 2.8 GHz
Gigabyte GA-MA770T-UD3P - Moederbord
Antec VERIS Fusion Remote Black
Sapphire RADEON HD 4550
XBMC Live (installed on HD) Dharma Beta2 (default settings)
Link naar duidelijk tut/how-to mag natuurlijk ook!
- Je moet uit zien te vinden welke ontvanger er in je kast zit. Bij een antec (fusion zeg je maar later heb je het over de verion? welke heb je nou?) is dat volgens mij een imon.wortest schreef op woensdag 22 september 2010 @ 00:22:
Internet.
zoek op het xbmc forum naar imon en remote.. en je komt er achter hoe je achter de exacte imon receiver komt en hoe je de juiste in lirc activeert.
- Geluid: check de audio instellingen bij settings. Test verschillende instellingen
Dan ga ik er natuurlijk wel vanuit dat je geluidskaart tijdens de installatie ook daadwerkelijk herkend is.
De standaard skin heeft inderdaad in het menu al geluid, dus dat is een leuke indicatie.
- standaard niet, al kom je met makemkv volgens mij wel vrij ver (google naar xmbc makemkv).
Geluid gaat natuurlijk via de drivers. Zijn er windows/linux drivers te verkrijgen dan gaat het natuurlijk gewoon werken met windows/linux.SilencerNL schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:05:
Bij linux zitten veel drivers al in de kernel, gewoon even googelen dus.
[ Voor 43% gewijzigd door job op 22-09-2010 02:19 ]
Hier heb ik ook last van. Mijn lijst ziet hetzelfde eruit. Ook deze "guide" gebruitk toevallig?Amelandbor schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:22:
Heb ff een vraagje voor de linux mensen hiero.
XVR0 S4 disabled
XVR1 S4 disabled
P0P5 S4 disabled
P0P6 S4 disabled
P0P7 S4 disabled
P0P8 S4 disabled
P0P9 S4 disabled
http://forum.xbmc.org/showpost.php?p=526097&postcount=45
Heeft iemand ervaring met het toevoegen van een beveiligde FTP verbinding als source?
Ik wil een vriend via zijn XBMClive toegang geven tot mijn media. Ik heb al een ftp server draaien (proftpd).
Deze is momenteel goed dicht getimmerd. Met TLS.
Het zou mogelijk moeten zijn om beveiligde FTP verbindingen toe te voegen aan XBMClive middels de volgende toevoeging
Dit zou resulteren in:
Iemand hier ervaring mee?
Ik wil een vriend via zijn XBMClive toegang geven tot mijn media. Ik heb al een ftp server draaien (proftpd).
Het zou mogelijk moeten zijn om beveiligde FTP verbindingen toe te voegen aan XBMClive middels de volgende toevoeging
code:
1
| ?auth=ssl |
Dit zou resulteren in:
code:
1
| ftps://user:password@host:port/?auth=ssl |
Dan moet ik sowieso maar even goed in de gaten houden welke IR-ontvanger erbij zit en of die LIRC-compatible is. Anders wordt het wachten upgrades tot de ondersteuning geregeld is.Mar2zz schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:52:
Ik geloof dat een standaard usb mce extender gewoon werkt met lirc, zonder extra driver, maar dat moet dan wel iemand bevestigen want ik ben niet 100% zeker. De asrock ht werkt met een nuvoton receiver en daarvoor moet de driver apart gecompiled worden. Bij een hogere kernel kan het dus zijn dat de driver niet meer werkt en dan is het of zelf compilen of de driver gecompiled door asrock zelf afwachten. maar met die driver kun je gewoon in je harmony een asrock ion 330 ht in je logitech setup toevoegen en dan werkt het meeste al prima op de ab.
IMon gebruikt de default volgens: http://www.lirc.org/html/table.html, nuvoton staat er niet eens op.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb er even op gegoogled maar volgens mij ondersteund xbmc het niet native en interesseert het de devs ook niet echt. maar er is altijd een omweg natuurlijk, helemaal als je linux gebruikt wordt het makkelijk.Stien schreef op woensdag 22 september 2010 @ 08:47:
Heeft iemand ervaring met het toevoegen van een beveiligde FTP verbinding als source?
code:
1 ?auth=ssl
Dit zou resulteren in:
code:
1 ftps://user:password@host:port/?auth=ssl
Je zou een ftpmount op de pc van je vriend moeten maken en dan jouw ftpserver symlinken naar een map in bijvoorbeeld zijn homedirectory via een fstabentry: http://blog.damontimm.com...u-linux-using-sshfs-fuse/
Je zult wel een stevige of stabiele upload moeten hebben voor fijn gebruik van jouw server.
Nope, maar daarmee verander je ook alleen de status van disabled naar enabled of andersom.lowfi schreef op woensdag 22 september 2010 @ 07:26:
[...]
Hier heb ik ook last van. Mijn lijst ziet hetzelfde eruit. Ook deze "guide" gebruitk toevallig?
http://forum.xbmc.org/showpost.php?p=526097&postcount=45
Het is juist dat de S-State gewijzigd moet worden in S3 zodat je vanuit sleep kan resumen. S4 is namelijk hibernation.
Ik heb alles nu eindelijk goed werkend! Beeld en geluid doet het perfect met m'n nieuwe geluidskaart (C-Media 8768 chip) en via de afstandsbediening kan ik nu de HTPC aanzetten na een kleine aanpassing in de bios en Windows register. Wat is dat toch enorme beloning om nu lekker te genieten van m'n vers gedownloade films en series. Dit weekend maar eens even patsen bij m'n vrienden, haha
vraagje, ik heb een tijd terug mijn ion330ht geinstalleerd met de live-cd van xbmc-freak (Xbmcfreak LiveCD 10.08 svn32696). Werkt na een paar dagen klooien/schelden allemaal prima, behalve het afspelen van videomateriaal.
Processoractiviteit is zo rond de 6% bij het afspelen van hd-materiaal, maar hij blijft framedrops houden bij het afspelen (van alle soorten video, terwijl de framerate wordt aangepast aan het bronmateriaal, laatste keer zo'n 300 frame's per film). Het lijkt te maken te hebben met de harddisk die het afspelen niet bij kan houden, is er een optie om meer materiaal te bufferen oid?
Processoractiviteit is zo rond de 6% bij het afspelen van hd-materiaal, maar hij blijft framedrops houden bij het afspelen (van alle soorten video, terwijl de framerate wordt aangepast aan het bronmateriaal, laatste keer zo'n 300 frame's per film). Het lijkt te maken te hebben met de harddisk die het afspelen niet bij kan houden, is er een optie om meer materiaal te bufferen oid?
[ Voor 11% gewijzigd door Bastard op 22-09-2010 13:21 ]
Het lijkt me heel sterk dat je harddisk het niet bij kan houden. Ik stream m'n HD films over een brakke netwerk/usb stroom en dat gaat ook prima. Heb je al geupdate naar de laatste versie?KAdrifter schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:13:
vraagje, ik heb een tijd terug mijn ion330ht geinstalleerd met de live-cd van xbmc-freak (Xbmcfreak LiveCD 10.08 svn32696). Werkt na een paar dagen klooien/schelden allemaal prima, behalve het afspelen van videomateriaal.
Processoractiviteit is zo rond de 6% bij het afspelen van hd-materiaal, maar hij blijft framedrops houden bij het afspelen (van alle soorten video, terwijl de framerate wordt aangepast aan het bronmateriaal). Het lijkt te maken te hebben met de harddisk die het afspelen niet bij kan houden, is er een optie om meer materiaal te bufferen oid?
Hallo met Tim
ik heb iig de laatse stable build, wilde eigenlijk pas updaten als de nieuwe voorbij het beta-stadium is om gedoe te voorkomen. Dat de harddisk het niet bij kan houden lijkt me ook sterk, maar als ik data over aan het pompen ben van mijn pc naar de mediacenter blijft ie ook frames droppen alleen dan zie je het duidelijker (dan dropt ie ipv 1/2 frames per keer er 10) en gezien de rest van de hardware zo duidelijk uit zijn neus loopt te vreten (alle percentage's zijn bij het afspelen van wat dan ook ruim onder de 10%) leek me dat het meest logisch.
Is er trouwens geen percentage/iets anders wat aangeeft hoe groot zijn buffer is?
Maar zal eens wat gaan updaten als ik tijd heb dan, iig bedankt voor de tip:).
Is er trouwens geen percentage/iets anders wat aangeeft hoe groot zijn buffer is?
Maar zal eens wat gaan updaten als ik tijd heb dan, iig bedankt voor de tip:).
[ Voor 18% gewijzigd door Bastard op 22-09-2010 13:42 ]
Druk op 'o' tijdens het afspelen, kijk naar aq (audio queue) en vq (video queue), als die waarden op 0% staan dan is er een IO probleem.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Zijn er geen mensen die Dharma gebruiken icm windows 7 en een antec fusion 350 en bij wie dit bekend voor komt?
thx voor de tip, maar aq blijft 99% en vq blijft ook continue boven de 90%, probleem zit dus ergens anders, binnenkort maar eens updaten dan...bobo1on1 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:24:
Druk op 'o' tijdens het afspelen, kijk naar aq (audio queue) en vq (video queue), als die waarden op 0% staan dan is er een IO probleem.
Ik zal dit eens testen...Yukkie schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:35:
Zijn er geen mensen die Dharma gebruiken icm windows 7 en een antec fusion 350 en bij wie dit bekend voor komt?
Welke Hz heeft bij jullie het beste beeld?
Ik heb een panasonic 50g20 en laat deze op 60hz staan.
De films die ik afspeel via xbmc zijn rond de 24 frames.
Als ik mijn beeld verander geraak ik ook wel op 24hz maar ik ervaar meer schokken als bij 60hz.
Kan iemand dit bevestigen?
Als ik mijn beeld verander geraak ik ook wel op 24hz maar ik ervaar meer schokken als bij 60hz.
Blijft inderdaad staan op XBMC [STOP]...Yukkie schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:35:
Webserver op xbmc staat aan en staat op poort 80.
Laat je me iets weten als je het kunt oplossen?
Ik zal dit ook doen:)
Als je 24p doet, moet je zowel XMBC als je TV op 24p laten draaien. Overigens zijn er wel problemen gerapporteerd met de G20 en 24p: http://forum.blu-ray.com/3441054-post902.html, dus daar zou het ook mee te maken kunnen hebben.mrgoolie schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:20:
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Was het niet zo dat ze met de webinterface aan het sleutelen waren oid.mrgoolie schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:51:
[...]
Blijft inderdaad staan op XBMC [STOP]...
Zou misschien er iets te maken mee kunnen hebben?
Je dient Xbmc zo in te stellen dat het de frequentie van je scherm aanpast aan de framerate van het materiaal dat je afspeelt.mrgoolie schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:20:
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Nou, ik denk dat de oplossing niet makkelijk is. Ik heb in iedergeval wel de oorzaak gevonden:mrgoolie schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:51:
[...]
Blijft inderdaad staan op XBMC [STOP]...
bron: XBMC-WikiHTTP-API
NOTE: As of Dharma, the HTTP-API is depreciated - use the JSON-RPC interface instead
Heb het verhaal ook nog maar even op het forum van Soundgraph gepost: klik.
Mocht er iemand zo handig zijn om een vertaling te maken van die JSON-RPC interface naar een fake HTTP-API, dan wil ik met alle liefde testen. Helaas heb ik daar de kennis en het talent niet voor.
Wat is hier dan aan op te lossen?LB06 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:15:
[...]
Als je 24p doet, moet je zowel XMBC als je TV op 24p laten draaien. Overigens zijn er wel problemen gerapporteerd met de G20 en 24p: http://forum.blu-ray.com/3441054-post902.html, dus daar zou het ook mee te maken kunnen hebben.
Ik merk inderdaad soms ook flickering (judder?) als ik mijn mkv's (24p) bekijk op 60hz.
bij 24hz is het nog erger.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
update:
hier staat de volledige uitleg -> http://www.highdefforum.c...e-24p-not-just-3-2-a.html
kort samengevat: het lijkt dus dat de G20 geen volledige ondersteuning biedt voor 24p playback. Vanaf de v10 is dit wel opgelost (96hz, dus de vt10 doet een 3:3 pulldown) terwijl de g20 een 3:2 pulldown doet dus die moet er enkele frames bijplaatsen waardoor je stotteringen in het scherm krijgt.
sommige mensen zien het niet maar ik zie dit wel
ik ga er alleszinds voor zorgen dat de volgende tv die ik koop volledige 24p ondersteuning doet (96hz)
[ Voor 35% gewijzigd door mrgoolie op 22-09-2010 19:05 ]
Dit lukt me nietBorromini schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:17:
[...]
Je dient Xbmc zo in te stellen dat het de frequentie van je scherm aanpast aan de framerate van het materiaal dat je afspeelt.
Ook al stel ik dit in in xbmc...
Welke instelling heb jij aanstaan?
Nee. Laten we voorop stellen dat BluRays/(HD)DVDs en rips/remuxes/encodes daarvan bijna altijd 24p zijn.mrgoolie schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:50:
[...]
Wat is hier dan aan op te lossen?
Ik merk inderdaad soms ook flickering (judder?) als ik mijn mkv's (24p) bekijk op 60hz.
bij 24hz is het nog erger.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
update:
hier staat de volledige uitleg -> http://www.highdefforum.c...e-24p-not-just-3-2-a.html
kort samengevat: het lijkt dus dat de G20 geen volledige ondersteuning biedt voor 24p playback. Vanaf de v10 is dit wel opgelost (96hz, dus de vt10 doet een 3:3 pulldown) terwijl de g20 een 3:2 pulldown doet dus die moet er enkele frames bijplaatsen waardoor je stotteringen in het scherm krijgt.
sommige mensen zien het niet maar ik zie dit wel
ik ga er alleszinds voor zorgen dat de volgende tv die ik koop volledige 24p ondersteuning doet (96hz)
24p@60Hz: telecine judder (3:2 pulldown)
24p@x*24Hz: original playback = OK (x:x pulldown)
24p@48Hz@G20 = "unwatchable flicker" (foute 2:2 pulldown)
Het zou dus goed moeten gaan, maar door slechte ondersteuning gaat het idd de mist in. Echter blijf je maar zeggen dat je 24p@60Hz doet. Volgens mij haal je hier 2 problemen volledig door elkaar. Judder en flicker zijn twee compleet verschillende dingen. Zo zeg je dat de G20 een 3:2 pulldown doet, maar dit is niet waar, tenzij je 60Hz forceert of XBMC in hebt gesteld op 60Hz. De g20 doet een 2:2 pulldown, maar dan gewoon niet goed (=flicker). Betekent echter niet dat dat een 3:2 pulldown is (=judder)
Probeer nou gewoon eens iets te kijken op 24Hz ipv 60. Dus XBMC@24Hz én je TV@24p. Vindt je dat niks: dan kan het zijn dat je last heb van flicker.
Kijk dan eens iets op 60Hz (XBMC forcen op 60Hz en/of 24p uitzetten in je TV). Als je dat ook irritant vindt heb je last van judder.
[ Voor 14% gewijzigd door HarmoniousVibe op 22-09-2010 19:40 ]
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
"Verversingsfrequentie scherm aanpassen aan video"mrgoolie schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:52:
[...]
Dit lukt me niet
Ook al stel ik dit in in xbmc...
Welke instelling heb jij aanstaan?
ofte
"Adjust display refresh rate to match video"
Edit: werkt alleen als je TV 24/50/60 Hz ondersteunt welteverstaan
[ Voor 10% gewijzigd door Borromini op 22-09-2010 20:09 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ik zal dit morgen eens doen, maar ik dacht me te herinneren dat het beeld echt stotterde toen ik zowel tv als xbmc op 24hz zette.LB06 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:31:
[...]
Nee. Laten we voorop stellen dat BluRays/(HD)DVDs en rips/remuxes/encodes daarvan bijna altijd 24p zijn.
24p@60Hz: telecine judder (3:2 pulldown)
24p@x*24Hz: original playback = OK (x:x pulldown)
24p@48Hz@G20 = "unwatchable flicker" (foute 2:2 pulldown)
Het zou dus goed moeten gaan, maar door slechte ondersteuning gaat het idd de mist in. Echter blijf je maar zeggen dat je 24p@60Hz doet. Volgens mij haal je hier 2 problemen volledig door elkaar. Judder en flicker zijn twee compleet verschillende dingen. Zo zeg je dat de G20 een 3:2 pulldown doet, maar dit is niet waar, tenzij je 60Hz forceert of XBMC in hebt gesteld op 60Hz. De g20 doet een 2:2 pulldown, maar dan gewoon niet goed (=flicker). Betekent echter niet dat dat een 3:2 pulldown is (=judder)
Probeer nou gewoon eens iets te kijken op 24Hz ipv 60. Dus XBMC@24Hz én je TV@24p. Vindt je dat niks: dan kan het zijn dat je last heb van flicker.
Kijk dan eens iets op 60Hz (XBMC forcen op 60Hz en/of 24p uitzetten in je TV). Als je dat ook irritant vindt heb je last van judder.
thanks!
Het kan zijn dat je alles goed op 24p hebt ingesteld, maar dat je het nog steeds vindt stotteren. Dan is de framerate gewoon niet hoog genoeg. 24fps is nu eenmaal niet bijzonder veel. In dat geval kun je proberen Intelligent Frame Creation / 24p Smooth Film aan te zetten in je G20, dan zal het 24p materiaal worden geinterpoleerd met tussenframes. Dit veroorzaakt overigens weer andere fouten en het soap opera effect, maar goed.mrgoolie schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:45:
[...]
Ik zal dit morgen eens doen, maar ik dacht me te herinneren dat het beeld echt stotterde toen ik zowel tv als xbmc op 24hz zette.
thanks!
Pulldown is de conversie van een framerate naar een ander framerate, dat doet XBMC voor je als het refreshrate verschilt van het video framerate.
Wat de tv's doen is pulldown correctie, de tv kan herkennen dat er 24 fps video speelt op 60 hertz en zo de frames weer op de juiste plek in de tijd weergeven.
Schokjes in de video krijg je vaak door zeer kleine verschillen in het refreshrate en het video framerate (op 60 hertz kun je geen exacte 3:2 pulldown doen met 23.976 fps) en door jitter in de timing (Sleep(10); wacht minimaal 10 ms, maar dat kan ook maar zo 16 ms zijn).
Daar is de "Sync playback to display" feature voor bedacht, door de vertical blank als clock te gebruiken hef je het frequentieverschil tussen refreshrate en fps op, en door de buffer flip net na elke vertical blank te doen los je icm vsync het jitter probleem op.
Wat de tv's doen is pulldown correctie, de tv kan herkennen dat er 24 fps video speelt op 60 hertz en zo de frames weer op de juiste plek in de tijd weergeven.
Schokjes in de video krijg je vaak door zeer kleine verschillen in het refreshrate en het video framerate (op 60 hertz kun je geen exacte 3:2 pulldown doen met 23.976 fps) en door jitter in de timing (Sleep(10); wacht minimaal 10 ms, maar dat kan ook maar zo 16 ms zijn).
Daar is de "Sync playback to display" feature voor bedacht, door de vertical blank als clock te gebruiken hef je het frequentieverschil tussen refreshrate en fps op, en door de buffer flip net na elke vertical blank te doen los je icm vsync het jitter probleem op.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Ik draai XBMC op de xbox nog, en daarop werkt uitzendinggemist niet/amper. Nu is het met sopcast mogelijk om dmv een .strm bestand sopcast te streamen naar XBMC. Is dit ook mogelijk met uitzendinggemist?
- Antec Fusion, Antec Veris Fusion Remote Black; is alleen exactere omschrijving. Moet ik weten welke ontvanger ik heb om te weten of de Harmony 525 werkt met deze combi?job schreef op woensdag 22 september 2010 @ 02:06:
[...]
- Je moet uit zien te vinden welke ontvanger er in je kast zit. Bij een antec (fusion zeg je maar later heb je het over de verion? welke heb je nou?) is dat volgens mij een imon.
zoek op het xbmc forum naar imon en remote.. en je komt er achter hoe je achter de exacte imon receiver komt en hoe je de juiste in lirc activeert.
- Geluid: check de audio instellingen bij settings. Test verschillende instellingen
Dan ga ik er natuurlijk wel vanuit dat je geluidskaart tijdens de installatie ook daadwerkelijk herkend is.
De standaard skin heeft inderdaad in het menu al geluid, dus dat is een leuke indicatie.
- standaard niet, al kom je met makemkv volgens mij wel vrij ver (google naar xmbc makemkv).
- (geluid) Dit heb ik zorgvuldig al gedaan! Alvorens te posten natuurlijk. Hoe kom ik erachter dat mijn geluidskaart (onboard) herkent is bij de installatie?
- MakeMKV ga ik mee aan de slag van het weekend.
- Graag nog een tip voor het internet, want nu heb ik geen idee hoe ik dit werkende moet krijgen. Volgens mij kan dit namelijk niet via XBMC als ik dit goed heb begrepen.
Nogmaals mijn kennis van Linux is nihil, maar van computer zat. Ik heb gekozen voor XBMC Live omdat deze dan direct de Media Center laadt en ik daaronder geen onnodige software heb zitten.
Ik zou het eerder een conversie van de framerate naar de gewenste outputfrequentie willen noemen. De conversie naar een andere framerate kan immers alleen als er frames worden bijverzonnen (geinterpoleerd). Als frame A vier keer wordt weergegeven wil dat m.i. niet zeggen dat de framerate hoger is geworden. Theoretisch gezien heb je misschien gelijk, maar for all intents en purposes is de framerate gewoon 24fps gebleven, ook al wordt deze weergegeven op 48/72/96/120Hz.bobo1on1 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 20:01:
Pulldown is de conversie van een framerate naar een ander framerate, dat doet XBMC voor je als het refreshrate verschilt van het video framerate.
Het is overigens "sync display to playback". Nogal een wezenlijk verschil imo. Ook is het feitelijk onjuist dat een TV alleen reverse telecine zou doen en XBMC de pulldown. Sterker nog: XBMC kán helemaal geen pulldown. Stel: source is 24p, de output kan op 24p en de TV kan 24p input en output. Dan zal de video met een frequentie van 23.976/24Hz naar de TV worden gestuurd en de TV zal dan een x:x pulldown toepassen (verschilt per TV). Die sync to playback optie stelt uit de beschikbare refresh frequencies alleen maar de frequentie in die het dichtst bij de framerate van de source ligt. Niks meer en niks minder. Deze optie doet dus geen pulldown, reverse telecine of wat dan ook.
Bovendien is jitter vaak niet het probleem, maar judder. Het feit dat elk oneven frame 2 keer wordt weergegeven en elk even frame 3 keer (in het geval van 3:2 pulldown) is veel storender dan een kleine afwijking in de refresh rate, welke je onder iig Linux dusdanig kunt minimaliseren dat er slechts 1 keer in de 300 minuten een mismatch is tussen de framerate en de refresh rate. Dan krijg je dus eens in de 300 minuten een schokje van 1/24sec.
- De harmony gaat altijd wel werken. Je kan daarmee de antec codes inladen, of je stelt het ding in als mce remote. Van beide remotes is bekend welke codes ze uitsturen, en beiden zijn al voorgeprogrammeerd. Is dat niet zo dan kan je ongetwijfeld de juiste xml downloaden voor jouw remotes. Het lastigste deel is uit vinden welke imon ontvanger je hebt, en de juiste te selecteren. Maar zoals ik zei, ga eens zelf opzoek.wortest schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:28:
- Antec Fusion, Antec Veris Fusion Remote Black; is alleen exactere omschrijving. Moet ik weten welke ontvanger ik heb om te weten of de Harmony 525 werkt met deze combi?
- (geluid) Dit heb ik zorgvuldig al gedaan! Alvorens te posten natuurlijk. Hoe kom ik erachter dat mijn geluidskaart (onboard) herkent is bij de installatie?
- MakeMKV ga ik mee aan de slag van het weekend.
- Graag nog een tip voor het internet, want nu heb ik geen idee hoe ik dit werkende moet krijgen. Volgens mij kan dit namelijk niet via XBMC als ik dit goed heb begrepen.
Ik kwam al zo snel dit tegen: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=68722
- weet ik zo niet, ga eens wat googlelen
- succes, lees desnoods het hele topic wat ik je gegeven hebt.
- Lijkt mij een kwestie van googlelen, ik vind dit in 1 minuut.. dus jij moet het ook kunnen vinden:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=44668
Kijk dat je geen linux held bent is prima, maar om xbmc live aan de praat te krijgen voor jouw specifieke hardware en jouw specifieke wensen moet je toch zelf het meeste werk doen. Ik heb andere hardware, andere wensen dus ik kan het niet voor je testen.
Het kostte mij ook een paar uur om mijn eerste systeem goed aan de praat te krijgen. Het is veel lezen, proberen, vastlopen, herinstalleren, en weer van voor af aan. Schrikt dit je af, dan kan je altijd terug naar windows.
Problemen met XOT? Draai het hier op XBox + PC en echt geen problemen? Zou je iets meer info kunnen geven?Darkzell schreef op woensdag 22 september 2010 @ 20:25:
Ik draai XBMC op de xbox nog, en daarop werkt uitzendinggemist niet/amper. Nu is het met sopcast mogelijk om dmv een .strm bestand sopcast te streamen naar XBMC. Is dit ook mogelijk met uitzendinggemist?
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Net geupgrade naar dharma.. prima deluxe =)
Heb xbmc op usb, met een start/stop/cron scriptje om userdata dir naar een ramdisk te syncen (usb was toch een beetje traag!)
Jammergenoeg krijg ik sbsgemist niet aan de praat
Heb xbmc op usb, met een start/stop/cron scriptje om userdata dir naar een ramdisk te syncen (usb was toch een beetje traag!)
Jammergenoeg krijg ik sbsgemist niet aan de praat
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Zeg vriend, ik ken de naam van mijn eigen setting wel hoor.LB06 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:12:
Het is overigens "sync display to playback". Nogal een wezenlijk verschil imo.
Nou daar lijkt het anders niet op. Als de setting namelijk "Sync playback to display" zou heten zoals jij zei, dan zou dat betekenen dat XBMC wel pulldown doet (en dus de playback aanpast aan het display). En dat is ook wat jij zei. Dan is het zo gek toch niet dat ik daar een opmerking over maak? Het leek immers niet op een simpele woordenverwisseling (kan gebeuren), maar echt op een logische denkfout. Je post is namelijk helemaal doorvlochten van diezelfde foutieve logica die het beste tot uitdrukking komt in die fout van jou.bobo1on1 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 01:20:
[...]
Zeg vriend, ik ken de naam van mijn eigen setting wel hoor.
Vriend?
Prima joh
Ik heb hem zojuist maar eens opnieuw erop gezet en XOT start simpelweg niet op.GroteBozewolf schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:22:
[...]
Problemen met XOT? Draai het hier op XBox + PC en echt geen problemen? Zou je iets meer info kunnen geven?
Dit geeft ie aan in de log:
09:08:40 M: 24748032 NOTICE: ************** Starting XOT-Uzg (XOT-Uzg.v3) version v3.2.1 **************
09:08:42 M: 23658496 NOTICE: Q:\scripts\net.rieter.xot\resources\libs\progwindow.py:1: DeprecationWarning: Non-ASCII character '\xe4' in file Q:\scripts\net.rieter.xot\channels\nickse\chn_nickse.py on line 53, but no encoding declared; see http://www.python.org/peps/pep-0263.html for details
#===============================================================================
09:08:42 M: 23613440 NOTICE: Q:\scripts\net.rieter.xot\resources\libs\progwindow.py:1: DeprecationWarning: Non-ASCII character '\xe4' in file Q:\scripts\net.rieter.xot\channels\svt\chn_svt.py on line 51, but no encoding declared; see http://www.python.org/peps/pep-0263.html for details
#===============================================================================
09:08:43 M: 23601152 NOTICE: Q:\scripts\net.rieter.xot\resources\libs\progwindow.py:1: DeprecationWarning: Non-ASCII character '\xe4' in file Q:\scripts\net.rieter.xot\channels\tvse\chn_tvse.py on line 60, but no encoding declared; see http://www.python.org/peps/pep-0263.html for details
09:08:43 M: 23605248 NOTICE: Traceback (most recent call last):
09:08:43 M: 23605248 NOTICE: File "Q:\scripts\net.rieter.xot\default.py", line 142, in ?
09:08:43 M: 23605248 NOTICE: MyWindow = progwindow.GUI(config.appSkin ,config.rootDir, config.skinFolder)
Van de week was ik een DVD'tje aan het kijken op mijn HTPC met XBMC.
Komt er plotseling een melding in beeld van McAfee dat hij mijn computer opnieuw op wil starten vanwege een update...De melding ging ook niet meer weg tot ik op 'restart later' drukte. Maar na een uur, de film was nog niet afgelopen, weer hetzelfde verhaal.
Heeft iemand een tip hoe ik dit probleem kan omzeilen?
Ik draai XBMC op een Asrock Ion 330 met Windows 7.
Komt er plotseling een melding in beeld van McAfee dat hij mijn computer opnieuw op wil starten vanwege een update...De melding ging ook niet meer weg tot ik op 'restart later' drukte. Maar na een uur, de film was nog niet afgelopen, weer hetzelfde verhaal.
Ik draai XBMC op een Asrock Ion 330 met Windows 7.
Dat heeft natuurlijk ook helemaal niets met xbmc van doen toch?emmem schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:31:
Ik zou zeggen knikker mcafee eraf.
Of ik begrijp je probleem niet
[ Voor 6% gewijzigd door job op 23-09-2010 10:51 ]
Het is niet de schuld van XBMC, nee.
Maar het gebruik van XBMC op een HTPC met ook McAfee erop blijkt een probleem op te leveren.
Bij een op internet aangesloten Windows HTPC is een virusscanner wel handig.
Het lijkt me dat er meer mensen moeten zijn die een dergelijke setup hebben.
Hoe hebben die dat opgelost?
Maar het gebruik van XBMC op een HTPC met ook McAfee erop blijkt een probleem op te leveren.
Alle programma's die automatisch updates en dan een reset eisen zijn een probleem met xbmc. De oplossing is handmatig updaten of updaten op vaste tijden midden in de nacht.emmem schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:26:
Hallo allen,
Ik ben sinds een paar weekjes in het bezit van een ASRock ION330HT en ben daarop inmiddels flink aan het rommelen geweest met XBMC op Windows 7. Tot op heden werkt alles prima en ben ik zeer tevreden over alle functionaliteiten!
Nu was ik al in het bezit van een Logitech Harmony en wilde ik deze uiteraard ook gaan gebruiken voor XBMC. Na wat zoekwerk ben ik de volgende topic tegengekomen op het XBMC Forum: XBMC Forum
Hierin is onder andere te lezen hoe je, door een Media Center keyboard toe te voegen aan de apparaten, keystrokes kan versturen middels je AB. En verder is er iemand zo bijdehand geweest om Logitech support te bellen met het verzoek om XBMC toe te voegen als apparaat
. Inmiddels is dit gebeurt en is XBMC te vinden onder: Computer > Media Center PC > Zelfbouw > XBMC. 
Ik ga vanavond eens kijken of dit lekker werkt en laat het nog wel even weten!
Ik ben sinds een paar weekjes in het bezit van een ASRock ION330HT en ben daarop inmiddels flink aan het rommelen geweest met XBMC op Windows 7. Tot op heden werkt alles prima en ben ik zeer tevreden over alle functionaliteiten!
Nu was ik al in het bezit van een Logitech Harmony en wilde ik deze uiteraard ook gaan gebruiken voor XBMC. Na wat zoekwerk ben ik de volgende topic tegengekomen op het XBMC Forum: XBMC Forum
Hierin is onder andere te lezen hoe je, door een Media Center keyboard toe te voegen aan de apparaten, keystrokes kan versturen middels je AB. En verder is er iemand zo bijdehand geweest om Logitech support te bellen met het verzoek om XBMC toe te voegen als apparaat
Heb op beide ION systemen geen virusscanner staan, ik zit namelijk net zoals 99.9% van alle mensen achter een NAT/firewall router, wat voldoende is om alle simpele Blaster-achtige zaken tegen te houden. Verder stream ik alles van m'n NAS af, dus er staan ook geen (belangrijke) bestanden op de HTPC's. Als je perse een virusscanner wilt zou je Microsoft Security Essentials kunnen proberen, die update op de achtergrond.emmem schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:26:
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Oh! Ik had daar inderdaad over gelezen, goed om te zien dat Logitech daar zo snel mee is! Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen!Drummerboy schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:47:
... Inmiddels is dit gebeurt en is XBMC te vinden onder: Computer > Media Center PC > Zelfbouw > XBMC.
Heb een Asrock ION maar al het HD materiaal speelt niet lekker af.
Geluid + subs lopen goed maar het beeld stottert een heel klein beetje om de paar seconden (bv 1-2-3-lag-1-2-3-lag-etc. Het maakt niet uit welk formaat MP4, AVI, of MKV. zodra het HD materiaal is krijg ik lag.
Ik gebruik de Camelot release.
Geluid + subs lopen goed maar het beeld stottert een heel klein beetje om de paar seconden (bv 1-2-3-lag-1-2-3-lag-etc. Het maakt niet uit welk formaat MP4, AVI, of MKV. zodra het HD materiaal is krijg ik lag.
[ Voor 15% gewijzigd door timskiej op 23-09-2010 17:48 ]
De eerste twee meldingen moet je negeren! Zijn enkel waarschuwingen. De laatste melding is jouw probleem, maar het is een beetje jammer dat je de XBMC log geeft, en niet de uzg.log, want die is interessant. Zou je een complete uzg.log kunnen posten op pastebin.ca en dan hier de link naar pastebin.ca kunnen posten? Dan weet ik tenminste welke versie XBMC (Xbox, Win32, ...) en welke revision.Darkzell schreef op donderdag 23 september 2010 @ 09:15:
[...]
Ik heb hem zojuist maar eens opnieuw erop gezet en XOT start simpelweg niet op.
Dit geeft ie aan in de log:
09:08:40 M: 24748032 NOTICE: ************** Starting XOT-Uzg (XOT-Uzg.v3) version v3.2.1 **************
09:08:42 M: 23658496 NOTICE: Q:\scripts\net.rieter.xot\resources\libs\progwindow.py:1: DeprecationWarning: Non-ASCII character '\xe4' in file Q:\scripts\net.rieter.xot\channels\nickse\chn_nickse.py on line 53, but no encoding declared; see http://www.python.org/peps/pep-0263.html for details
09:08:42 M: 23613440 NOTICE: Q:\scripts\net.rieter.xot\resources\libs\progwindow.py:1: DeprecationWarning: Non-ASCII character '\xe4' in file Q:\scripts\net.rieter.xot\channels\svt\chn_svt.py on line 51, but no encoding declared; see http://www.python.org/peps/pep-0263.html for details
09:08:43 M: 23601152 NOTICE: Q:\scripts\net.rieter.xot\resources\libs\progwindow.py:1: DeprecationWarning: Non-ASCII character '\xe4' in file Q:\scripts\net.rieter.xot\channels\tvse\chn_tvse.py on line 60, but no encoding declared; see http://www.python.org/peps/pep-0263.html for details
09:08:43 M: 23605248 NOTICE: Traceback (most recent call last):
09:08:43 M: 23605248 NOTICE: File "Q:\scripts\net.rieter.xot\default.py", line 142, in ?
09:08:43 M: 23605248 NOTICE: MyWindow = progwindow.GUI(config.appSkin ,config.rootDir, config.skinFolder)
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Ik weet het er zijn al veel vragen over geweest maar ik kom er nog steeds niet uit.
ik heb mijn XBMC op win7 32 bit draaien. hier heb ik een mce remote ontvanger aangesloten en ik gebruik een logtech harmony maar ik krijg het niet aan de praat. als ik de ab instel als mce remote dan werkt het vollume niet naar behoren hij gebruikt dan de windows volume regeling en niet die van xbmc als ik hem instel als mce keyboard dan pakt hij volume lager met "-" wel meer volumer omhoog met "+" weer niet als ik op mijn toetsenbord de + indruk werkt het perfect ook als ik kladblok open en ik druk op de volume omhoog knop van de harmony komt er netjes een "+" te staan.
ook de tip van hierboven om hem intestellen als xbmc werkt niet mijn laptop reageerd hier wel op maar mn htpc niet.
ik heb mijn XBMC op win7 32 bit draaien. hier heb ik een mce remote ontvanger aangesloten en ik gebruik een logtech harmony maar ik krijg het niet aan de praat. als ik de ab instel als mce remote dan werkt het vollume niet naar behoren hij gebruikt dan de windows volume regeling en niet die van xbmc als ik hem instel als mce keyboard dan pakt hij volume lager met "-" wel meer volumer omhoog met "+" weer niet als ik op mijn toetsenbord de + indruk werkt het perfect ook als ik kladblok open en ik druk op de volume omhoog knop van de harmony komt er netjes een "+" te staan.
ook de tip van hierboven om hem intestellen als xbmc werkt niet mijn laptop reageerd hier wel op maar mn htpc niet.
Verwijderd
@ grotebozewolf
klopt het dat quicksilverscreen niet werkt?
Of ligt het aan mijn versie van xbmc (beta2 dharma)?
hoe kan het dat wanneer ik mijn video library export deze niet alle nfo's aanmaakt?
heel raar. sommige pak hij wel andere niet. rechten staan op 777 dus dat is geen probleem
heel raar. sommige pak hij wel andere niet. rechten staan op 777 dus dat is geen probleem
Probleem zal zijn dat windows de HID events van de volumeknoppen ondervangt en adh daarvan het windows volume aanpast - als je je harmony als remote instelt. Als keyboard snap ik je verhaal helaas niet. Ergens iets met plussen en minnen die tegelijkertijd doen wat ze moeten doen maar ook weer niet?alexswart schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:29:
Ik weet het er zijn al veel vragen over geweest maar ik kom er nog steeds niet uit.
Ergens zit er iets mis in de definities. Logitech schijnt goede support te geven: Wat staat er op hun website? Anders zou je via het editten van de HID map (ik moet dat nog ergens hebben, maar ik heb het hier en op het xbmcforum gepost, dus zelf zou je het ook terug moeten kunnen vinden) de remote functie kunnen gebruiken minus de volumeknoppen. En deze daarna herleiden naar keyboard shortcuts.
Sowieso regelt mijn afstandbediening ook het windows geluid. Dat heb ik zelfs express aan laten staan omdat bij mij mijn geluid toch via windows loopt. Ik neem aan dat je xbmc dus je geluid naar een dolby receiver of via hdmi laat gaan ofzo?
Zoek op vdpau. En gebruik daarna google.timskiej schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:48:
[ Voor 11% gewijzigd door wheez50 op 24-09-2010 02:45 ]
Mijn ervaring met de Asrock is dat die het allemaal maar net aankan en sommige video's dus net niet. Ik heb XBMC geprobeerd, maar ben gestopt met de windows versie daarvan, omdat video's net iets meer stotterden. De Live versie via usb of geinstalleerd op hd werkte soms helemaal niet (vanwege geen geluid), maar met de Dharma beta 1 werkte hij perfect, behalve dat ik het vervelend vind dat ik niet zo gemakkelijk gewoon bij mijn windows 7 64bit systeem kon komen. Ik heb dus http://imouto.my/watching...device-architecture-cuda/ gebruikt; geen xbmc dus. Ik speel nu veel netjes af, merendeels zonder stotteren. Uitzonderingen zijn sommige .avi en .m2ts en .ts files, omdat dan, volgens mij, de hardware acceleration niet gebruikt wordt. Ook met Powerdvd 10 Ultra lukt het niet om de .m2ts (blu-ray) zonder stotteren af te spelen (zowel niet van hard disk als als niet van blu-ray schijf). Maar, zoals gezegd hij speelt wel de mooiste 1080 mkv's af, zonder stotteren.timskiej schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:48:
Iemand een oplossing voor de .m2ts of blu-ray problemen op de Asrock? Nog interessante tweaks? Of is de Asrock 330 net te zwak?
Er gaan op internet veel verschillende verhalen rond over ATI en Linux en kan er niet helemaal wijs uit worden of het nu wel voldoet voor XBMC of niet.
Zijn er hier mensen die xbmc gebruiken met een ATI (HD5550 ?) kaart en kunnen die alles probleemloos afspelen ?
Welk nvidia alternatief zouden jullie aanraden ipv de HD5550.
Mediacenter zal vooral XBMC gaan draaien. In de toekomst komt er een tuner in, maar dat kan nog wel een jaartje duren dus ik hoop dat xbmc dat dan ondersteund.
Zijn er hier mensen die xbmc gebruiken met een ATI (HD5550 ?) kaart en kunnen die alles probleemloos afspelen ?
Welk nvidia alternatief zouden jullie aanraden ipv de HD5550.
Mediacenter zal vooral XBMC gaan draaien. In de toekomst komt er een tuner in, maar dat kan nog wel een jaartje duren dus ik hoop dat xbmc dat dan ondersteund.
apt-get moo
Als je dat niet voor elkaar kunt krijgen doe je toch echt zelf iets fout.hansie18 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 05:40:
[...]
Mijn ervaring met de Asrock is dat die het allemaal maar net aankan en sommige video's dus net niet. Ik heb XBMC geprobeerd, maar ben gestopt met de windows versie daarvan, omdat video's net iets meer stotterden.
@Camelot gebruiker: ga eens een versie gebruiken die HD formaten aankan.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Alles speelt ook bij mij probleemloos op de asrock ion 330.
Ik had zelf gisteren de Dharma release geinstalleerd en die speelt mijn HD films perfect af toen ik DXVA had aangezet (systeem -> video).hansie18 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 05:40:
[...]
Mijn ervaring met de Asrock is dat die het allemaal maar net aankan en sommige video's dus net niet. Ik heb XBMC geprobeerd, maar ben gestopt met de windows versie daarvan, omdat video's net iets meer stotterden. De Live versie via usb of geinstalleerd op hd werkte soms helemaal niet (vanwege geen geluid), maar met de Dharma beta 1 werkte hij perfect, behalve dat ik het vervelend vind dat ik niet zo gemakkelijk gewoon bij mijn windows 7 64bit systeem kon komen. Ik heb dus http://imouto.my/watching...device-architecture-cuda/ gebruikt; geen xbmc dus. Ik speel nu veel netjes af, merendeels zonder stotteren. Uitzonderingen zijn sommige .avi en .m2ts en .ts files, omdat dan, volgens mij, de hardware acceleration niet gebruikt wordt. Ook met Powerdvd 10 Ultra lukt het niet om de .m2ts (blu-ray) zonder stotteren af te spelen (zowel niet van hard disk als als niet van blu-ray schijf). Maar, zoals gezegd hij speelt wel de mooiste 1080 mkv's af, zonder stotteren.
Iemand een oplossing voor de .m2ts of blu-ray problemen op de Asrock? Nog interessante tweaks? Of is de Asrock 330 net te zwak?
Windows heeft geen vdpau. vdpau is voor linux.
Voor windows moet men dus dxva aanzetten.
waarom slaat xbmc alleen mijn fanart en thumbs op en niet een .nfo bestandje wanneer ik deze exporteer vanuit de library ? er zijn geen andere bestandjes die ook nfo heten in de mapjes. snap het niet.
en mijn moviemeter scraper werkt niet, crasht gelijk wanneer je filminformatie en dan vernieuwen van een film drukt. themoviedb heeft hier geen last van
en mijn moviemeter scraper werkt niet, crasht gelijk wanneer je filminformatie en dan vernieuwen van een film drukt. themoviedb heeft hier geen last van
[ Voor 28% gewijzigd door DARKLORD op 24-09-2010 11:18 ]
Ah ik wist niet eens dat uzg ook zelf een log had. Maar je kan de log hier vinden.GroteBozewolf schreef op donderdag 23 september 2010 @ 19:46:
[...]
De eerste twee meldingen moet je negeren! Zijn enkel waarschuwingen. De laatste melding is jouw probleem, maar het is een beetje jammer dat je de XBMC log geeft, en niet de uzg.log, want die is interessant. Zou je een complete uzg.log kunnen posten op pastebin.ca en dan hier de link naar pastebin.ca kunnen posten? Dan weet ik tenminste welke versie XBMC (Xbox, Win32, ...) en welke revision.
Gebruik nu Dharma beta 2. Heb alleen nog steeds als ik DXVA inschakel, dat de video blurry/artifacts oplevert als je skipt binnen een video bestand. Ook droppen .ts bestanden frames. CPU use ligt het niet aan. Met DXVA rond de 10 % zonder rond de 25-35 %. Als ik DXVA uitzet heb ik hier geen last van (artifacts, wel frame drops van .ts bestanden).
Alle bestanden spelen wel goed/soepel af binnen MPC-HC. Meer mensen met dit euvel?
Gebruik:
Windows 7 x64 Ultimate
Geforce Forceware 258.96
Geforce 8800GS 384 MB
Athlon II X4 630
790FX Mobo
Alle bestanden spelen wel goed/soepel af binnen MPC-HC. Meer mensen met dit euvel?
Gebruik:
Windows 7 x64 Ultimate
Geforce Forceware 258.96
Geforce 8800GS 384 MB
Athlon II X4 630
790FX Mobo
Ontspan.
Die framedrop in ts bestanden (waarschijnlijk 480i/576i/1080i captures, right?) kun je misschien verhelpen door deinterlacing in XBMC uit te zetten en je TV te laten deinterlacen.
Zijn idd opnames van TV (meestal tennis wedstrijden).
Ontspan.
Heren! Het volgende: XBMC Subtitles werkt prima onder bijv. Confluence skin, maar onder Aeon65 krijg ik de melding: "Script failed: Opensubtitles_OSD" als ik de OSD button wil openen.
Iemand tips?
Edit: Nevermind, werkt al. Had de skin hack voor de normale Aeon gebruikt. Originele files van de Aeon65 skin teruggezet en werkt nu.
Iemand tips?
Edit: Nevermind, werkt al. Had de skin hack voor de normale Aeon gebruikt. Originele files van de Aeon65 skin teruggezet en werkt nu.
[ Voor 84% gewijzigd door El_Bandito op 24-09-2010 17:29 ]
i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD
Ehhh...QuickSilverscreen houd ik niet echt bij omdat ik hem zelf nooit gebruik. Bij dergelijke kanalen geldt bij mij de regel: als niemand klaagt zal ie het wel doen.Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 00:57:
@ grotebozewolf
Daarbij: ik moet zeggen dat het QuickSilverscreen echt zwaar @!*#$&$ was om te maken, aangezien ze allerlei video's verzamelen van andere sites.
Zo, vandaag m'n Logitech afstandsbediening getest. Werkt prima, moest nog een paar dingen naar m'n eigen hand zetten maar ik ben tevreden! 
Heb niet XBMC toegevoegd als apparaat maar het MCE Keyboard toegevoegd en zo'n beetje alle opdrachten daarop ingesteld.
Heb niet XBMC toegevoegd als apparaat maar het MCE Keyboard toegevoegd en zo'n beetje alle opdrachten daarop ingesteld.
heb inmiddels mn remote voor 99% werkend ik heb eventghost hiervoor gebruik. het enigste waar ik nog tegen aanloop is dat ik mijn volume knop niet ingedrukt kan houden om hem harder of zachter te zetten ik moet het per klik doen en wil dit toch graag hebben van hoelanger ik de volume omhoog knop in hou hoe harder hij gaat en andersom en niet dat ik 30x moet klikken.
Kan je daar wat meer over vertellen ? Wat zijn de benodigdheden en tweaks om je htpc aan te zetten via de afstandsbediening ?SilencerNL schreef op woensdag 22 september 2010 @ 11:38:
Ik heb alles nu eindelijk goed werkend! Beeld en geluid doet het perfect met m'n nieuwe geluidskaart (C-Media 8768 chip) en via de afstandsbediening kan ik nu de HTPC aanzetten na een kleine aanpassing in de bios en Windows register. Wat is dat toch enorme beloning om nu lekker te genieten van m'n vers gedownloade films en series. Dit weekend maar eens even patsen bij m'n vrienden, haha
In actions:alexswart schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 01:13:
heb inmiddels mn remote voor 99% werkend ik heb eventghost hiervoor gebruik. het enigste waar ik nog tegen aanloop is dat ik mijn volume knop niet ingedrukt kan houden om hem harder of zachter te zetten ik moet het per klik doen en wil dit toch graag hebben van hoelanger ik de volume omhoog knop in hou hoe harder hij gaat en andersom en niet dat ik 30x moet klikken.
EventGhost -> Autorepeat current macro
http://www.eventghost.org/forum/viewtopic.php?f=2&t=1277
[ Voor 5% gewijzigd door Sunrise op 25-09-2010 14:26 ]
Verwijderd
haaay,
ik ben een beginnende gebruiker van xbmc en ben er al volledig weg van. Ik zit nu juist nog met een probleempje dat ik xbmc maar niet op de tv krijg
. ik heb wd tv live als media stream. die is verbonden op de router. in wd tv live kan je kiezen voor video's te bekijken via media servers maar hij vind er geen
grtz
ik ben een beginnende gebruiker van xbmc en ben er al volledig weg van. Ik zit nu juist nog met een probleempje dat ik xbmc maar niet op de tv krijg
grtz
Ik heb een scriptje in sabnzbd waarmee ik de xbmc library update zodra een film is gedownload. Nu wordt alleen de hele library (tv+movies) geupdate ipv movies alleen wat ik dus wil. Is dit wel mogelijk?
huidige script:
Ik heb (video) op het einde al vervangen door (movies) maar dat lijkt dus niet uit te maken. Kan ik verder ook een user en pw in zon url kwijt?
huidige script:
code:
1
2
3
4
| #!/usr/bin/python import urllib urllib.urlopen("http://10.0.0.2:8080/xbmcCmds/xbmcHttp?command=ExecBuiltIn(UpdateLibrary(video))").close() |
Ik heb (video) op het einde al vervangen door (movies) maar dat lijkt dus niet uit te maken. Kan ik verder ook een user en pw in zon url kwijt?
Ik kan echt werkelijk waar geen enkel touw vastknopen aan je verhaal. Waar draai je XBMC op? Op een HTPC? Classic Xbox? Wat heeft WD Live hier mee te maken?Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 15:46:
haaay,
ik ben een beginnende gebruiker van xbmc en ben er al volledig weg van. Ik zit nu juist nog met een probleempje dat ik xbmc maar niet op de tv krijg. ik heb wd tv live als media stream. die is verbonden op de router. in wd tv live kan je kiezen voor video's te bekijken via media servers maar hij vind er geen
![]()
grtz
Ik gebruik de nieuwe beta in combinatie met de skin Aeon, en ik ben echt fan!
Ik ga binnenkort in me nieuwe appartementje en dan ga ik zeker wel XBMC + Aeon op een HTPC'tje draaien!
Ik ga binnenkort in me nieuwe appartementje en dan ga ik zeker wel XBMC + Aeon op een HTPC'tje draaien!
is everything cool?
Uit: http://wiki.xbmc.org/?title=List_of_Built_In_Functions:lowfi schreef op zondag 26 september 2010 @ 16:22:
Ik heb een scriptje in sabnzbd waarmee ik de xbmc library update zodra een film is gedownload. Nu wordt alleen de hele library (tv+movies) geupdate ipv movies alleen wat ik dus wil. Is dit wel mogelijk?
huidige script:
code:
1 2 3 4 #!/usr/bin/python import urllib urllib.urlopen("http://10.0.0.2:8080/xbmcCmds/xbmcHttp?command=ExecBuiltIn(UpdateLibrary(video))").close()
UpdateLibrary(database,[path]) Takes either "video" or "music" as a parameter to begin updating the corresponding database. For "video" you can additionally specify a specific path to be scanned.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Sorry, ik ben vast een enorme sukkel maar hoe installeer ik in godsnaam een nieuwe skin? 
Ik gebruik nu de standaard Confluence skin, en heb een andere skin gedownload waar bij de instructies staat:
Ga naar add-ons, en installeer vanuit zip bestand. maar kan nergens vinden waar dat moet..

Ik gebruik nu de standaard Confluence skin, en heb een andere skin gedownload waar bij de instructies staat:
Ga naar add-ons, en installeer vanuit zip bestand. maar kan nergens vinden waar dat moet..
Het is dat je de bal zelf voor de goal legt, je bent een enorme sukkel. Add-ons is te vinden onder systeem, add-ons aanklikken en voila daar is vanuit zipbestand installeren.
alexkroeze schreef op zondag 26 september 2010 @ 18:53:
Het is dat je de bal zelf voor de goal legt, je bent een enorme sukkel. Add-ons is te vinden onder systeem, add-ons aanklikken en voila daar is vanuit zipbestand installeren.

????
Vreemd, je hebt je hem wel gedownload van mirrors.xbmc.org. Anders zou het maar zo eens kunnen zijn dat je 9.11 gedownload hebt. Die staat namelijk nog steeds op de downloadpagina.
Probeer eens via system naar addons te gaan. Ga daar eens rondneuzen. Als het goed is heb je de dharma beta2 te pakken (anders ff updaten naar dharma beta2).
In het addons scherm kan je als het goed is ook beschikbare addons ophalen. En daar zt een mapje skins tussen.
In het addons scherm kan je als het goed is ook beschikbare addons ophalen. En daar zt een mapje skins tussen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op!!
Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.
Let op!!
Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.