Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
alexkroeze schreef op zondag 26 september 2010 @ 19:15:
Vreemd, je hebt je hem wel gedownload van mirrors.xbmc.org. Anders zou het maar zo eens kunnen zijn dat je 9.11 gedownload hebt. Die staat namelijk nog steeds op de downloadpagina.
Ah, kijk! ik had inderdaad 9.11 vanaf de downloadpagina ;)

Bedankt ^O^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:59
Je hebt de laatste officiële versie waarschijnlijk gedownload, die is bijna een jaar oud ;)

Ik veronderstel dat je XBMC onder Windows draait?
Kijk dan hier eens voor de beta2-versie: http://mirrors.xbmc.org/nightlies/win32/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:43

SilencerNL

No remorse

FunkySmell schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 14:20:
[...]

Kan je daar wat meer over vertellen ? Wat zijn de benodigdheden en tweaks om je htpc aan te zetten via de afstandsbediening ?
Sure! Ten eerste moet je moederbord het ondersteunen. In de bios moet je dan instellen dat je pc wakker mag worden door USB ("Wake on USB" bij mij, het kan zijn dat je hiervoor ook een jumpertje moet verzetten voor de 5v lijn). Vervolgens moet je in Windows instellen dat je pc voor stand-by naar S3 moet gaan en dat je remote hem mag wakker maken. Voor Windows XP kan je dit instellen met de MCE Standby tool (http://slicksolutions.eu/mst.shtml). Als je dit eenmaal hebt gedaan, kan je je pc in en uit stand-by halen met je remote, echt ideaal!

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Laatst online: 05-09 11:37
SilencerNL schreef op zondag 26 september 2010 @ 23:51:
[...]

Sure! Ten eerste moet je moederbord het ondersteunen. In de bios moet je dan instellen dat je pc wakker mag worden door USB ("Wake on USB" bij mij, het kan zijn dat je hiervoor ook een jumpertje moet verzetten voor de 5v lijn). Vervolgens moet je in Windows instellen dat je pc voor stand-by naar S3 moet gaan en dat je remote hem mag wakker maken. Voor Windows XP kan je dit instellen met de MCE Standby tool (http://slicksolutions.eu/mst.shtml). Als je dit eenmaal hebt gedaan, kan je je pc in en uit stand-by halen met je remote, echt ideaal!
In en uit standby was al geen probleem met mijn mce remote, maar standby is niet echt uit, zeker niet qua stroom gebruik.

Edit: Heb mij even ingelezen over s3 standby en dat gebruikt slechts 5 watt, dat is idd een fijne oplossing. Ga het ook proberen 1 dezer dagen. Bedankt voor de uitleg.

[ Voor 9% gewijzigd door Sunrise op 27-09-2010 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroteBozewolf schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 19:20:
[...]

Ehhh...QuickSilverscreen houd ik niet echt bij omdat ik hem zelf nooit gebruik. Bij dergelijke kanalen geldt bij mij de regel: als niemand klaagt zal ie het wel doen.

Daarbij: ik moet zeggen dat het QuickSilverscreen echt zwaar @!*#$&$ was om te maken, aangezien ze allerlei video's verzamelen van andere sites.
Ok, naja jammer dat ie niet werkt, honderden series voor het uitzoeken, magoed, xot is echt het 1 vd beste scripts die ik heb gezien.. dus rispekt daarvoor iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:37
Is het mogelijk om in de library iets als "recently viewed" te krijgen? Dus met daarin de 10 laatst afgespeelde video's uit de library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Castor385 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 09:18:
Volgens mij zit PVR pas in de future release en niet Dharma Beta 1: Roadmap voor Eden
In Milestone 11 (Eden) zitten wel diverse PVR aanpassingen.

Volgens planning zou dat nog eind dit jaar klaar moeten kunnen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

Drummerboy schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:33:
Zo, vandaag m'n Logitech afstandsbediening getest. Werkt prima, moest nog een paar dingen naar m'n eigen hand zetten maar ik ben tevreden! :)
Lijkt mij ook wel leuk, zo'n Harmony. Wat voor ontvanger gebruik je echter aan de XBMC kant? Losse degelijke receivers lijken moeilijk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drummerboy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 14:12
Mon schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:34:
[...]

Lijkt mij ook wel leuk, zo'n Harmony. Wat voor ontvanger gebruik je echter aan de XBMC kant? Losse degelijke receivers lijken moeilijk te vinden.
MMja, ik heb zelf een ASRock ION330HT, hier zit al een receiver in. Durf dus zelf niet zo 123 te zeggen wat een goede losse receiver is. Maar volgens mij wordt er op het forum van XBMC wel naar een receiver verwezen. Misschien is die in NL ook voor een goed prijsje te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Laatst online: 09:43

SilencerNL

No remorse

Mon schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:34:
[...]

Ik gebruik de Microsoft ontvanger die ik bij m'n Windows XP MCE heb gekregen. Ik geloof dat het de RC-6 is.

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatshark
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 15:44

fatshark

fat to da bone

Ik heb XBMC op mijn xbox en gister de laatste versie van XOT:Uzg gedownload als zip.
De zip heb ik ge-extract naar xbmc ~/.xbmc/scripts/xot

Vervolgens start ik XOT:Uzg op en ga naar RTL en kies bv Voetbal International of Oh Oh Cherso :P
Maar welke serie ik ook kies ik krijg No Media Files te zien in de betreffende "mapjes"
Enig idee waardoor dit komt of hoe te fixen?
Als ik Net5 kies en daar bijvoorbeeld Het Blok kies dan zie ik wel files/afleveringen en kan ook kijken :)

Weet iemand ook hoe je middels xbox/xbmc kan doorspoelen in een filmpje via Uitzending gemist ?

fat to da bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:50

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Kaasplank schreef op donderdag 09 september 2010 @ 08:10:
[...]

Ik heb het inmiddels werkend. 800mb downloaden en 45 minuten kijken naar een terminal terwijl je vage commando's in typt :') maar de optische uitgang werkt.
Een verdomd late reply, maar handig voor toekomstige gebruikers die ubuntu draaien en de optische uitgang niet werkend krijgen. hier vind je een scriptje om alsa automatisch te updaten naar de nieuwste versie.

scheelt je een hoop commando's tikken in terminal ^^

[ Voor 8% gewijzigd door FREAKJAM op 27-09-2010 16:57 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon

Mon

SilencerNL schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:32:
[...]
Ik gebruik de Microsoft ontvanger die ik bij m'n Windows XP MCE heb gekregen. Ik geloof dat het de RC-6 is.
Precies.. iedereen heeft toevallig een MCE of ingebouwde receiver :P Ik heb al aardig wat gezocht via Lirc en XBMC maar ik heb nog geen betaalbare (lees <50 euro) ontvanger gevonden in Nederland.
Alle suggesties zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
fatshark schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:39:
Ik heb XBMC op mijn xbox en gister de laatste versie van XOT:Uzg gedownload als zip.
De zip heb ik ge-extract naar xbmc ~/.xbmc/scripts/xot

Vervolgens start ik XOT:Uzg op en ga naar RTL en kies bv Voetbal International of Oh Oh Cherso :P
Maar welke serie ik ook kies ik krijg No Media Files te zien in de betreffende "mapjes"
Enig idee waardoor dit komt of hoe te fixen?
Als ik Net5 kies en daar bijvoorbeeld Het Blok kies dan zie ik wel files/afleveringen en kan ook kijken :)

Weet iemand ook hoe je middels xbox/xbmc kan doorspoelen in een filmpje via Uitzending gemist ?
"De laatste XOT" is niet "De laatste versie van alle kanalen", zie hier: XOT FAQ

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Mon schreef op maandag 27 september 2010 @ 17:12:
[...]

Precies.. iedereen heeft toevallig een MCE of ingebouwde receiver :P Ik heb al aardig wat gezocht via Lirc en XBMC maar ik heb nog geen betaalbare (lees <50 euro) ontvanger gevonden in Nederland.
Beetje marktplaatsen of eBayen moet toch geen probleem zijn :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_care1000
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-01-2024
Mon schreef op maandag 27 september 2010 @ 17:12:
[...]

http://cgi.ebay.nl/NEW-HP...ain_0&hash=item51921a392f

Nog geen 15 euries, ik had hem binnen drie dagen binnen en werkt als een speer !

Don

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Nevermind.... al gevonden.

[ Voor 87% gewijzigd door 4of9 op 28-09-2010 11:57 ]

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon

Mon

@Alex 3305 & doncare_1000
Thanks! Ik had al gezocht, maar kon gewoon geen receivers vinden.

@Mr_blobby
Ik gebruik een soortgelijk script van het XBMC forum om mijn library te updaten en te cleanen (verwijderde files uit de db halen)
Dit had imo een actie mogen zijn, maar dat terzijde.
Het update lijkt goed te gaan, het cleanen; dus het detecteren van welke films/series verwijderd zijn lijkt echter niets te doen. Hoe gaan jullie daarmee om? Een verzameling van 20 seizoenen series en 50 films eet toch al gauw mijn schijfruimte op, dus verwijderen is gewoon nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatshark

fatshark

fat to da bone

GroteBozewolf schreef op maandag 27 september 2010 @ 18:57:
[...]

"De laatste XOT" is niet "De laatste versie van alle kanalen", zie hier: XOT FAQ
Kijk, bedankt nu kom ik een stuk verder ik zie de afleveringen van Oh Oh Cherso en kan ze "starten". Maar vervolgens krijg ik een zwart scherm met de video op pauze en onderin Buffering. Tijd loopt op naar 9, 26, 44 seconde en dan krijg ik scrambled beeld. Iemand enig idee wat hier fout gaat?

fat to da bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
fatshark schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 19:18:
[...]

Kijk, bedankt nu kom ik een stuk verder ik zie de afleveringen van Oh Oh Cherso en kan ze "starten". Maar vervolgens krijg ik een zwart scherm met de video op pauze en onderin Buffering. Tijd loopt op naar 9, 26, 44 seconde en dan krijg ik scrambled beeld. Iemand enig idee wat hier fout gaat?
Misschien even wat verder lezen in de FAQ. 2 items verder staat: Playback of certain streams give 'scrambled' images. Oplossing voor RTL: iRTL kanaal gebruiken.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatshark

fatshark

fat to da bone

GroteBozewolf schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 20:31:
[...]

Misschien even wat verder lezen in de FAQ. 2 items verder staat: Playback of certain streams give 'scrambled' images. Oplossing voor RTL: iRTL kanaal gebruiken.
Gewoon blind overheen gekeken 8)7
Neem voortaan mijn blindegeleidehond mee het internet op.
Desalniettemin thanks.

iRTL werkt idd maar dan kan je maar van dezelfde week kijken, niet verder terug :'(

PS weet je toevallig (in streams die het wel doen) je vooruit kan spoelen?

[ Voor 14% gewijzigd door fatshark op 28-09-2010 20:42 ]

fat to da bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 17:55
Ik heb vandaag de web interface eens uitgeprobeerd. Werkt prima voor films en muziek, maar bij mijn series krijg ik alleen de banners te zien, en wanneer ik daar op klik gebeurt er niets. Verder doen de knoppen Remote en Settings niets.

Werkt dit bij jullie wel? En wat zouden die Remote en Settings knoppen überhaupt moeten doen?

Ik draai trouwens XBMC Dharma beta 2 op Windows, en de webinterface heb ik in Chrome en Firefox geprobeerd op mijn Mint 9 laptop

[ Voor 16% gewijzigd door TheFes op 28-09-2010 21:33 . Reden: versie van XBMC toegevoegd ]

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:35
aan de webinterface wordt gewerkt. Zie xbmc.org

Heeft iemand trouwens de gedeelde library werkend gekregen? Ik heb een mysql user etc aangemaakt. Library ge-exporteerd. Advacedsettings.xml gemaakt met daarin de db gegevens. XBMC reboot en daarna de library geimporteerd. Ik zie alle videos wel staan maar ik heb geen library mode meer.

Klopt dit?

Dit is mijn advancedsettings.xml:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<advancedsettings>
    <videodatabase>
        <type>mysql</type>
        <host>10.0.0.2</host>
        <port>3306</port>
        <user>xbmc</user>
        <pass>xbmc</pass>
        <name>xbmc_video</name>
    </videodatabase> 
</advancedsettings>

mysql geeft dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
mysql> SELECT host,user from mysql.user;
+-----------+------------------+
| host      | user             |
| %         | xbmc             |
| 127.0.0.1 | root             |
| Server    | root             |
| localhost | debian-sys-maint |
| localhost | root             |
5 rows in set (0.02 sec)

mysql> SHOW DATABASES;
+--------------------+
| Database           |
+--------------------+
| information_schema |
| mysql              |
| xbmc_music         |
| xbmc_video         |
+--------------------+
4 rows in set (0.00 sec)

mysql>

[ Voor 93% gewijzigd door lowfi op 28-09-2010 22:37 ]

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:11

Arfman

Drome!

fatshark schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 20:36:
[...]

Gewoon blind overheen gekeken 8)7
Neem voortaan mijn blindegeleidehond mee het internet op.
Desalniettemin thanks.

iRTL werkt idd maar dan kan je maar van dezelfde week kijken, niet verder terug :'(

PS weet je toevallig (in streams die het wel doen) je vooruit kan spoelen?
Mijn ervaring met Xot-Uzg is dat het uiteindelijk allemaal wel werkt, maar dat het vaak veel sneller en handiger is om gewoon naar uitzending/rtlgemist te gaan in je browser. Geen last van scrambled streams, buffering gaat sneller en je kunt gewoon fatsoenlijk zoeken.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Tuckr
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-04 14:00
The_Fes schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 21:32:
Ik heb vandaag de web interface eens uitgeprobeerd. Werkt prima voor films en muziek, maar bij mijn series krijg ik alleen de banners te zien, en wanneer ik daar op klik gebeurt er niets. Verder doen de knoppen Remote en Settings niets.

Werkt dit bij jullie wel? En wat zouden die Remote en Settings knoppen überhaupt moeten doen?

Ik draai trouwens XBMC Dharma beta 2 op Windows, en de webinterface heb ik in Chrome en Firefox geprobeerd op mijn Mint 9 laptop
De standaard web ui is volgens mij nog alles behalve klaar. Ik gebruik daarom AWX - Ajax based Webinterface for XBMC. Werkt echt perfect.

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Marco van Egdom schreef op woensdag 29 september 2010 @ 09:18:
[...]

De standaard web ui is volgens mij nog alles behalve klaar. Ik gebruik daarom AWX - Ajax based Webinterface for XBMC. Werkt echt perfect.
Cool handig! Relax als je vanaf je pctje toch muziek wil luisteren van je HTPC, dan hoef je idd je tv niet aan te zetten voor jan doedel!

is everything cool?

• Fire69
Marco van Egdom schreef op woensdag 29 september 2010 @ 09:18:
[...]

Waarschijnlijk een stomme vraag, maar hoe geraak ik op die web-interface? :?
De default interface draait op poort 80, en kan je niet disablen.
Die AWX kan je niet instellen op welke poort hij moet draaien, gebruikt die ook 80 dan? :?

• Tuckr
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-04 14:00
Fire69 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 09:55:
[...]

Waarschijnlijk een stomme vraag, maar hij geraak ik op die web-interface? :?
De default interface draait op poort 80, en kan je niet disablen.
Die AWX kan je niet instellen op welke poort hij moet draaien, gebruikt die ook 80 dan? :?
AWX is een skin addon voor de webinterface. Dus bij je netwerk instellingen > webserver > skin stel je 'm in.
Edit: je installeert 'm ook als een addon > install from zipfile.
Edit2: Webserver kun je daarnaast ook uit zetten of op andere poort draaien. Handig als je ook Sickbeard, CouchPotato, Sabnzbdplus en SubSonic op dezelfde doos draait :D

[ Voor 19% gewijzigd door Tuckr op 29-09-2010 10:10 ]

• Fire69
Marco van Egdom schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:06:
[...]

AWX is een skin addon voor de webinterface. Dus bij je netwerk instellingen > webserver > skin stel je 'm in.
Edit: je installeert 'm ook als een addon > install from zipfile.
Edit2: Webserver kun je daarnaast ook uit zetten of op andere poort draaien. Handig als je ook Sickbeard, CouchPotato, Sabnzbdplus en SubSonic op dezelfde doos draait :D
Installatie was geen probleem, maar als ik naar localhost:80 ga, kom ik op de default web-interface uit...

Nevermind, zie net dat ik in de netwerk-settings nu kan kiezen welke webserver ik wil gebruiken. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Fire69 op 29-09-2010 10:19 ]

• Pkunk
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik heb besloten dat ik de remote van de asrock ion maar ruk vind. Nu weet ik dat het mogelijk is om met de pad van de xbox (360) xbmc te bedienen. Dat staat o.a. in deze tutorial: http://www.aranea.be/blog/?p=42

Maar die is al een beetje oud en ik ben een beetje bang alles te verkloten waardoor ik weer xbmx opnieuw moet installeren. Heeft iemand hier ervaring met xbmc icm een xbox controller? Of misschien weet van een wat nieuwere tutorial?

Hallo met Tim

• TheFes
Tuckr schreef op woensdag 29 september 2010 @ 09:18:
[...]

Ik heb 'm geprobeerd, maar ik krijg zowel bij films als bij muziek niets te zien, blijft leeg hoe lang ik ook wacht..

Verwijderd

Misschien een domme vraag maar werkt de Uitzendinggemist plugin ook voor XBMC op een Xbox? Heb nog een oude xbox liggen namelijk...

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 20:21:
Misschien een domme vraag maar werkt de Uitzendinggemist plugin ook voor XBMC op een Xbox? Heb nog een oude xbox liggen namelijk...
Het werkt op Xbox, Linux en ATV. Alleen gaat het spoelen dus niet altijd goed. Als je netwerkverbinding snel genoeg is en de streaming server, dan kan je wel vaak op 4x snelheid spoelen.

Heb ik er zelf eigenlijk weinig last van: ik kijk toch meestal hele afleveringen.

Verwijderd

GroteBozewolf schreef op woensdag 29 september 2010 @ 20:30:
[...]

Het werkt op Xbox, Linux en ATV. Alleen gaat het spoelen dus niet altijd goed. Als je netwerkverbinding snel genoeg is en de streaming server, dan kan je wel vaak op 4x snelheid spoelen.

Heb ik er zelf eigenlijk weinig last van: ik kijk toch meestal hele afleveringen.
Bedankt voor de snelle reactie! Morgen dat ding maar opgraven 8)

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-09 14:10
Weet iemand of het mogelijk is om een lijst te krijgen van alle films die je hebt in een csv file format bijv (zoals met yamj mogelijk is)?

• TheFes
Ik heb XOT:Uzg.v3 geinstalleerd op mijn Windows 7 Asrock ION HT met XBMC Dharma beta 2. Ik heb dit via de repository gedaan. Bij Programma's staat nu inderdaad XOT:Uzg, maar als ik die aanklik krijg ik wel zenderoverzicht, maar als ik dan met de muis beweeg dan loopt XBMC vast.

Ik heb op de site gezien dat het ook bij Videos -> Video add-ons moet staan, maar dat kan ik niet vinden.. Mijn videos zijn opgedeeld in Films en Series.

Kan iemand me vertellen waar ik Video add-ons kan vinden?

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:32
Heb vandaag XBMC Live Dharma B2 geinstalleerd (de xbmcfreak t3 versie) en na wat uren klooien om de remote op mijn asrock ion ht-bd aan de praat te krijgen, multichannel audio en xorg.conf draait het nu toch.

Het enige wat nog niet goed gaat is de fps switching in 9.11 had ik dit goed voor elkaar draaide de XBMC interface op 60hz en afhankelijk van de video schakelde hij naar 24/50 of 60hz.

Heb de laatste nvidia drivers draaien 260.6 (uit mijn hoofd) en heb het nvidia.sh script van jamjam (xmbc forum) gedraaid. Het rare is nu als ik een 23.05fps film start en met z opvraag welke mode hij draait krijg ik 1920x1080 windowed te zien zonder een fps specificatie.

In XBMC config staat aangeschakeld dat hij adjust to refresh rate video moet doen en gewone systeem config staat op 1920x1080 fullscreen #1 (waarom #1 is mij onduidelijk) en 50hz.

Iemand een idee of het windowed veroorzaakt wordt door een config in de xorg.conf?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Section "Device"
        Identifier "nvidia"
        Driver  "nvidia"
        Option  "NoLogo"              "true"
        Option  "DynamicTwinView"     "false"
        Option  "NoFlip"              "false"
        Option  "FlatPanelProperties" "Scaling = Native"
        Option  "ModeValidation"      "NoVesaModes, NoXServerModes"
        Option  "UseDisplayDevice"    "DFP-0"
        Option  "ModeDebug"           "true"
        Option  "HWCursor"            "false"
EndSection

Section "Screen"
        Identifier      "screen"
        Device          "nvidia"
        SubSection      "Display"
                Modes "1920x1080_50" "1920x1080_24" "1920x1080_60" 
        EndSubSection
EndSection

Section "Extensions"
        Option  "Composite"           "false"
EndSection

--- Modes in ModePool for Onkyo 606 (DFP-0) ---
 "nvidia-auto-select" : 1920 x 1080 @  60.0 Hz  (from: EDID)
 "1920x1080"          : 1920 x 1080 @  60.0 Hz  (from: EDID)
 "1920x1080_60"       : 1920 x 1080 @  60.0 Hz  (from: EDID)
 "1920x1080_60_0"     : 1920 x 1080 @ 59.94/60 Hz (CEA-861B Format 16) (from: EDID)
 "1920x1080_50"       : 1920 x 1080 @  50.0 Hz  (from: EDID)
 "1920x1080_30"       : 1920 x 1080 @ 29.97/30 Hz (CEA-861B Format 34) (from: EDID)
 "1920x1080_25"       : 1920 x 1080 @ 25 Hz (CEA-861B Format 33) (from: EDID)
 "1920x1080_24"       : 1920 x 1080 @  24.0 Hz  (from: EDID)
 "1920x1080_24_0"     : 1920 x 1080 @ 23.97/24 Hz (CEA-861B Format 32) (from: EDID)

(zal morgen mijn complete xorg.conf posten)

[ Voor 17% gewijzigd door Wingie op 29-09-2010 23:08 ]

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Wingie schreef op woensdag 29 september 2010 @ 23:06:
Heb de laatste nvidia drivers draaien 260.6 (uit mijn hoofd) en heb het nvidia.sh script van jamjam (xmbc forum) gedraaid. Het rare is nu als ik een 23.05fps film start en met z opvraag welke mode hij draait krijg ik 1920x1080 windowed te zien zonder een fps specificatie.
Dat is een bug, de info die daar staat klopt niet, het veranderen van het refreshrate werkt nog wel.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Wingie
  • Laatst online: 17:32
bobo1on1 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 23:46:
[...]

Dat is een bug, de info die daar staat klopt niet, het veranderen van het refreshrate werkt nog wel.
Dank voor de snelle reactie heb het trac ticket inmiddels ook opgezocht en gezien dat je al veel werk eraan verricht hebt maar dat het nog gebackport moet worden naar de Dharma branche. Das dus even wachten maar geen enkel probleem. (heeft me toch 2 uur pielen gekost omdat ik dacht dat het door mijn aanpassingen in xorg.conf kwam, nu hoef ik niet verder te klooien).

Heb nog een andere vraag als ik mijn asrock ion opstart zonder dat de reciever op de juiste output staat (alles HDMI aangesloten) start hij niet door pas als ik de receiver omschakel laat XBMC door. Hoe kan ik dit forceren via xorg.conf? (heb nu al Option “ConnectedMonitor” “DFP-0″ toegevoegd, maar je schijnt ook nog iets van een bin file moeten hebben waarin je config staat maar kan deze niet via nvidia-settings creeeren.)

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Zit er een groot verschil tussen XBMC voor Windows/Ubuntu? Ik ga over ~6 maanden een nieuwe htpc bouwen en wil hierop XBMC gaan installeren. Er zal waarschijnlijk een Onkyo 5.1 setje gebruikt gaan worden en alles wil ik via HDMI gaan aansluiten. Ik heb zelf genoeg ervaring met beiden besturingssystemen, maar vraag me af welk OS ik het beste kan gebruiken in combinatie met deze setup? Er wordt hier en hier een beetje over gesproken, maar hierin wordt me niet echt duidelijk welk OS ik het beste kan draaien. DXVA2 is er alleen voor Windows valt te lezen, maar is er niet iets soortgelijks voor Ubuntu?

Stiekem ben ik ook een beetje benieuwd naar jullie mening hierover natuurlijk :9

[ Voor 35% gewijzigd door FREAKJAM op 30-09-2010 14:13 ]

is everything cool?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:36
FREAKJAM schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:04:
Zit er een groot verschil tussen XBMC voor Windows/Ubuntu?
Qua eindgebruik niet.
Voor installatie, onderhoud en updates wel.
maar vraag me af welk OS ik het beste kan gebruiken in combinatie met deze setup?
De tv en versterker welke je aan je pc hangt spelen totaal geen rol. Ik zou vooral gaan kijken naar de pc welke xbmc moet gaan draaien. En wat je buiten xbmc nog meer met de pc wilt gaan doen.
DXVA2 is er alleen voor Windows valt te lezen, maar is er niet iets soortgelijks voor Ubuntu?
voor linux:
nvidia -> vdpau
intel/amd -> va-api al weet ik niet of dat al echt uit ontwikkeld is.

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

job schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:52:
[...]
Qua eindgebruik niet.
Voor installatie, onderhoud en updates wel.

[...]

De tv en versterker welke je aan je pc hangt spelen totaal geen rol. Ik zou vooral gaan kijken naar de pc welke xbmc moet gaan draaien. En wat je buiten xbmc nog meer met de pc wilt gaan doen.
[...]

voor linux:
nvidia -> vdpau
intel/amd -> va-api al weet ik niet of dat al echt uit ontwikkeld is.
Bedankt voor de heldere info! Het zal enkel fungeren als HTPC, dus daarom de vraag welk OS het handigste is. Ik heb een aantal jaar gewerkt met Debian en een tijdje met Ubuntu, dus dat moet geen probleem zijn.
Wat voor mij het belangrijkste is, is dat het beeld/geluid van de films (720p/1080p) het best tot zijn recht komen.Ubuntu + Nvidia + AMD lijkt een juiste keuze in dit geval. Ati wordt heel slecht ondersteund onder Linux. En de huidige Intel (i3/i5) cores hebben problemen met 24p playback.

is everything cool?

• bobo1on1
Wingie schreef op donderdag 30 september 2010 @ 13:42:
[...]

Dank voor de snelle reactie heb het trac ticket inmiddels ook opgezocht en gezien dat je al veel werk eraan verricht hebt maar dat het nog gebackport moet worden naar de Dharma branche. Das dus even wachten maar geen enkel probleem. (heeft me toch 2 uur pielen gekost omdat ik dacht dat het door mijn aanpassingen in xorg.conf kwam, nu hoef ik niet verder te klooien).

Heb nog een andere vraag als ik mijn asrock ion opstart zonder dat de reciever op de juiste output staat (alles HDMI aangesloten) start hij niet door pas als ik de receiver omschakel laat XBMC door. Hoe kan ik dit forceren via xorg.conf? (heb nu al Option “ConnectedMonitor” “DFP-0″ toegevoegd, maar je schijnt ook nog iets van een bin file moeten hebben waarin je config staat maar kan deze niet via nvidia-settings creeeren.)
Ik geloof dat je de EDID moet uitlezen naar een bestand en in xorg.conf in moet stellen dat hij de EDID uit dat bestand haalt ipv uit de tv.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 16:02
Magnolia schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:53:
Gebruik nu Dharma beta 2. Heb alleen nog steeds als ik DXVA inschakel, dat de video blurry/artifacts oplevert als je skipt binnen een video bestand. Ook droppen .ts bestanden frames. CPU use ligt het niet aan. Met DXVA rond de 10 % zonder rond de 25-35 %. Als ik DXVA uitzet heb ik hier geen last van (artifacts, wel frame drops van .ts bestanden).

Alle bestanden spelen wel goed/soepel af binnen MPC-HC. Meer mensen met dit euvel?

Gebruik:

Windows 7 x64 Ultimate
Geforce Forceware 258.96
Geforce 8800GS 384 MB
Athlon II X4 630
790FX Mobo
Hier ook Windows 7 x64, Core2Duo, Ati 5570, ook artifacts en framedrops bij enablen van DXVA. Bij uitschakelen DXVA geen artifacts of framedrops (wel SD content) meer.

Nog geen verder onderzoek gedaan. Is dit een bekend probleem? Ik dacht er iets mis was met m'n nieuwe videokaart ...

Edit: ik lees net vanalles over DirectX. Nu dacht ik er plots aan dat ik bij Camelot speciaal DirectX nog eens heb moeten installeren (dll file missing, XBMC wilde niet opstarten). Bij Dharma hoeft dit ineens niet meer. Ik heb intussen mijn HD geformatteerd. Misschien kan het er iets mee te maken hebben? Ik ga proberen vanavond of morgen DirectX nog eens opnieuw te installeren.

[ Voor 16% gewijzigd door Dnomaid op 30-09-2010 16:39 ]

• Arfman

Arfman

Drome!

Vandaag zou XBMC Dharma (10.0) uitkomen, ben benieuwd.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Vandaag? Er zijn anders nog best wel wat meldingen van onstabiele en hakkelende video...

Edit: blijkbaar wel, ben benieuwd...

Edit2: mijn eerste vermoeden was het juiste, niet dat ik de vinger aan de pols heb, maar het lijkt me op dit moment onwaarschijnlijk :).

[ Voor 53% gewijzigd door Borromini op 30-09-2010 18:55 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Fire69
Waar zien jullie dat? :?

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik vrees dat sommige mensen afgaan op de milestone die onschuldig 30/9 aangeeft op de site van Xbmc. Helaas is dat wel al vaker fout gebleken :P.

Een vriend van me dacht ook dat Xbmc stable ging gaan binnen een paar uur, maar die bleek dat ook niet harder te kunnen maken dan 'de Milestone zegt het, toch?'.

Dus terug naar af jongens ;).

* Borromini is blij dat die nieuwe Dharma SVN build die hij net gedaan heeft niet helemaal vruchteloos is

[ Voor 15% gewijzigd door Borromini op 30-09-2010 18:57 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• GroteBozewolf
The_Fes schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:58:
Ik heb XOT:Uzg.v3 geinstalleerd op mijn Windows 7 Asrock ION HT met XBMC Dharma beta 2. Ik heb dit via de repository gedaan. Bij Programma's staat nu inderdaad XOT:Uzg, maar als ik die aanklik krijg ik wel zenderoverzicht, maar als ik dan met de muis beweeg dan loopt XBMC vast.

Ik heb op de site gezien dat het ook bij Videos -> Video add-ons moet staan, maar dat kan ik niet vinden.. Mijn videos zijn opgedeeld in Films en Series.

Kan iemand me vertellen waar ik Video add-ons kan vinden?
Klopt, er zit een bugje in die gefixed wordt in de volgende versie. Zonder muis (dus met toetsen gaat het prima).

De plugin versie zou inderdaad onder Videos -> Video addons moeten staan. Heb het hier net nog even getest op een recente SVN build van Dharma.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Voor diegenen die op een release zitten te wachten: ook Xbmc bedient zich van release candidates, dus zolang je die niet ziet passeren hoef je niet te hopen op een nieuwe release :).

• Arfman

Arfman

Drome!

Dan moeten ze die achterlijke Milestone pagina ook offline halen, of in ieder geval fatsoenlijk en duidelijk communiceren dat ze het niet gaan halen. Opzich is het allemaal niet erg, maar meldt het gewoon even, zit ik niet voor niets te hopen. Zoveel werk is het toch niet om even die datum te wijzigen :?

• bobo1on1
Je zou bijna je geld terugeisen.

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 21:44

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
In de afgelopen maanden hebben Borromini en ik veel aangepast aan de Nederlandse strings.
Nu hebben we twee discussiepuntjes waarin het verschil tussen Nederland en Vlaanderen duidelijk wordt.
Om mede tweakers/xbmcers democratisch mee te laten beslissen hieronder twee polls

Poll: Doorspoelen of vooruitspoelen
Doorspoelen
Vooruitspoelen
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=363104&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

In het weerbericht wordt nu gebruik gemaakt van AM en PM om aan te geven of een bui in tussen 0 en 12 uur of tussen 12 en 24/0 zal vallen. Als we dit naar het Nederlands gaan vertalen komen we uit bij VM en NM. voormiddag (BE) voor de middag (NL)
namiddag (BE) na de middag (NL)

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/878/
spoiler: waarom?
Vlaanderen gebruikt geen AM en PM maar de Nederlanders weer wel

Poll: Aanduiding dagdeel NL/BE
AM / PM
VM / NM
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=363107&layout=6&sort=prc

Om de polls een beetje waarde te geven, maar even kijken hoe de verdeling is tussen Nederlandse en Vlaamse gebruikers
Poll: Vlaming / Nederlander
BE
NL
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=363109&layout=6&sort=prc
www.assembla.com/spaces/nl-strings

[ Voor 17% gewijzigd door Sr_Ogel op 30-09-2010 21:41 ]

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het is mij niet duidelijk of vooruitspoelen nu 'Nederlands' Nederlands is of niet. Het wordt in ieder geval niet gebruikt in Vlaanderen, doorspoelen of 'voortspoelen' wel, alhoewel ik niet weet hoe correct dat laatste is.

Edit: dankzij de poll nu wel dus :P.

[ Voor 8% gewijzigd door Borromini op 30-09-2010 21:37 ]

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

is everything cool?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Doorspoelen?
En vanDale online zegt er het volgende over.

Alternatief voor NL / BE?
snel vooruit <> snel terug
versneld vooruit <> versneld terug
spoel vooruit <> spoel terug

[ Voor 99% gewijzigd door hardware-lover op 30-09-2010 23:15 ]

Testing, one, two ...

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
doorspoelen: http://gathering.tweakers...earchtimeout]=30#hitstart

Vooruitspoelen: http://gathering.tweakers...earchtimeout]=30#hitstart

Toch een factor 5 meer voor doorspoelen.
Doorspoelen kent van Dale dus wel, vooruitspoelen weer niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Sr_Ogel op 30-09-2010 22:22 ]

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het lastige is dat de online Van Dale de hedendaagse is, en die bevat minder lemma's dan de grote Van Dale. Om te dubbelchecken zou je dus in 'de dikke' moeten kijken. Hij steekt hier thuis al in een verhuisdoos jammer genoeg :P.

• Westmania
  • Laatst online: 27-06 10:45
Doorspoelen doe je met het toilet.

• bobo1on1
alexkroeze schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:22:
In het weerbericht wordt nu gebruik gemaakt van AM en PM om aan te geven of een bui in tussen 0 en 12 uur of tussen 12 en 24/0 zal vallen. Als we dit naar het Nederlands gaan vertalen komen we uit bij VM en NM. voormiddag (BE) voor de middag (NL)
namiddag (BE) na de middag (NL)
Eigenlijk zou in het nederlands een 24 uurs klok gebruikt moeten worden.

[ Voor 8% gewijzigd door bobo1on1 op 30-09-2010 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het gaat om het weerscherm waar je soms voorspellingen krijgt voor en na de middag :).

Edit: ik wil de eerste Vlaming nog wel es tegenkomen die AM/PM gebruikt in spreektaal... Het is niet omdat je een beetje Engels kan dat je Nederlands daar beter van wordt :( O-) })

[ Voor 52% gewijzigd door Borromini op 01-10-2010 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's wel een heel goeie!! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borromini schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 00:12:
Het gaat om het weerscherm waar je soms voorspellingen krijgt voor en na de middag :).

Edit: ik wil de eerste Vlaming nog wel es tegenkomen die AM/PM gebruikt in spreektaal... Het is niet omdat je een beetje Engels kan dat je Nederlands daar beter van wordt :( O-) })
Ik ben het met bobo1on1 mee eens dat we de 24 uurs klok moeten gebruiken. Ik ben vlaamgstalig belg en gebruik alleen de 24 uurs klok in mondelinge en geschreven communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Borromini schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 00:12:

Dus jullie NL'ers zeggen steeds bvb. 14u? Wij zeggen gewoon 8u30 of half negen, ook als het in de namiddag is. Wel zonder PM erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-09 23:25
Ik schrijf iig altijd in de 24uurs klok en vind het dan ook het fijnst om te lezen in de 24uurs klok ;)
Doorspoelen / vooruitspoelen is mij eigenlijk om het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:32

_Apache_

For life.

Fire69 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 08:37:
[...]

Dus jullie NL'ers zeggen steeds bvb. 14u? Wij zeggen gewoon 8u30 of half negen, ook als het in de namiddag is. Wel zonder PM erbij :)
Nu ik erover nadenk.. Wij zeggen het in 1-12u formaat, maar schrijven en lezen het in 24u formaat. Half 2, word dus het liefste gelezen en geschreven als 13:30, maar we spreken het dan weer uit als 12u formaat.

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 01-10-2010 09:20 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Oh ja, hahaha, vet goeie opmerking man!

Hoeveel moeite is het nu om even te melden dat de geplande milestone niet gehaald gaat worden? Er gaan duizenden manuren werk inzitten (waarvoor dank!) maar 2 minuten de roadmap aanpassen lukt dan niet? Vorige keer ging het ook al zo, toen besloten ze maar dat de release helemaal niet doorging en zijn ze met Dharma aan de slag gegaan.

Zal mij benieuwen wanneer we de final tegemoet kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-09 23:25
Die milestones zijn gewoon guidelines voor de devs. Worden vaak genoeg bijgesteld hoor, dus dat 2 minuten de roadmap aanpassen lukt vaak ook wel. Ze moeten op een gegeven moment natuurlijk wel een datum setten, want dan kunnen ze in de tijd ervoor de feature requests op een halt gooien om alle bugs er echt uit te halen ipv te richten op nieuwe code.

Als je die trac bijhoudt kun je ook zien dat er de afgelopen week telkens iig 7 (vrijwel allemaal continu dezelfde) tickets openstaan die nog afgemaakt moeten worden, dus echt storm loopt dat niet. Maar ben wel met je eens dat het als buitenstaander een beetje moeilijk is om op te richten. Eigenlijk kan iedereen gewoon de beta2 of een nightly downloaden die voor 98% alles goed doet wat het moet doen en updaten zodra er weer een nieuwe is is ook niet lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Aha, dus milestone != releasedatum. Weet ik dat ook weer.

Overigens nog steeds zeer tevreden met m'n ION systeempjes en XBMC Dharma beta 2, kom eigenlijk weinig tot geen issues meer tegen. Stop Scanning wil de boel nog wel eens doen vastlopen, meer eigenlijk niet. Ja, 1 ding: mijn library updaten duurt enorm lang. Op dit moment hebben we 28 series op onze NAS staan, en hij is toch echt wel minutenlang bezig om te kijken of er geen nieuwe episodes bij zijn gekomen. Is daar nog its aan te tweaken/modden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:32
Wat je sowieso kan doen is paden zonder verandering uitsluiten van automagische update. Dat zal al veel schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

bobo1on1 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 23:44:
Eigenlijk zou in het nederlands een 24 uurs klok gebruikt moeten worden.
+1 of gewoon AM/PM laten zoals het is !!

En ja wij schrijven bijvoorbeeld vandaag of aanstaande vrijdag om 14:30 dan .. bla bla bla :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

wheez50 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 10:49:
Wat je sowieso kan doen is paden zonder verandering uitsluiten van automagische update. Dat zal al veel schelen.
Ga je heel hard lachen als ik zeg dat er van die 28 series 21 zijn die we, ik of zij actief volgen? :X

Maar goede tip, ik ga reeds afgelopen series die ik nog niet helemaal heb gekeken (zoals 24, ST:Voyager) excluden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Arfman schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:35:
[...]

Oh ja, hahaha, vet goeie opmerking man!

Hoeveel moeite is het nu om even te melden dat de geplande milestone niet gehaald gaat worden? Er gaan duizenden manuren werk inzitten (waarvoor dank!) maar 2 minuten de roadmap aanpassen lukt dan niet? Vorige keer ging het ook al zo, toen besloten ze maar dat de release helemaal niet doorging en zijn ze met Dharma aan de slag gegaan.

Zal mij benieuwen wanneer we de final tegemoet kunnen zien.
Met andere woorden, na de duizenden manuren die in de software is gestoken ga jij opmerkingen maken over een werkje van 2 minuten wat is blijven liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

bobo1on1 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 15:24:
[...]

Met andere woorden, na de duizenden manuren die in de software is gestoken ga jij opmerkingen maken over een werkje van 2 minuten wat is blijven liggen :)
Ja, inderdaad. Ik hoop dat je de ironie ziet, maar eigenlijk is dit alweer een gepasseerd station (zie mijn andere posts) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Is er een manier om in de Confluence skin de weergave "Show naam - 4x01 - Aflevering" te veranderen naar "Show naam - S04E01 - Aflevering"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat is hardcoded in de skinweergave denk ik. Je zal de XML's moeten hacken :).
Fire69 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 08:37:
[...]

Wat is dat nu toch? Ik ben een Vlaming :P. Wij zeggen meestal gewoon 3u 's middags, 9u 's avonds. AM/PM wordt in Vlaanderen niet in schrijftaal gebruikt en nog minder in spreektaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Borromini op 01-10-2010 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Zeggen boeit niet! Gaat hier om het schrijven!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wel AM/PM is geen geschreven standaardtaal in Vlaanderen :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
leuk die hele discussie over tijd maar niet relevant. De tijd zal voor beide talen de 24 uurs notatie blijven. Het gaat om het weerbericht waarin met am en pm het dagdeel wordt aangegeven. Komt helemaalgeen tijd in voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen het volgende te bewerkstelligen :

Ik wil als ik muziek afspeel en ik ga terug naar het hoofdmenu de fallback image zien van de artiest die ik op dat moment afspeel.
Tot op heden lukt mij dat niet,ik heb wel het cd hoesje en de cdart in beeld maar de afbeelding op de achtergrond is dan van wisselende artiesten.

Iemand enig idee hoe ik dit doe?
Ik gebruik btw de Aeon65 skin.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Hola!

Is er een mogelijkheid om alle externe bestanden zoals fan-art, nfo, thumbs, etc gewoon op je harde schijf te zetten?

Ik kom van de MediaPortal boot en ben net opgestapt op de xbmc boot namelijk. Pas geleden heb ik voor het eerst xbmc geinstalleerd.

Vandaag heb ik een ssd geinstalleerd in m'n htpc, dus windows en xbmc er opnieuw op. Ik gebruik een externe harddisk waar m'n films op staan. Toen ik toevallig even keek zag ik allemaal zooi er op staat wat er niet thuis hoort. Na wat onderzoek kom ik er achter dat xbmc de boel vervuilt. Dit vind ik nogal vervelend want die schijf is al bomvol en die zooi hoort daar niet thuis. Het lijkt me ook geen goed idee om al die info op een usb disk te hebben staat terwijl er een snelle ssd in m'n htpc zit.

Ik zit nu in Media Companion te kijken waar ik een directory kan aangeven waar die alle gedownloade zooi neer moet zetten maar ik kan er niets over vinden....

Kan iemand me hier iets over vertellen? (altijd weer lastig zo'n nieuw systeem) ;)

//edit - @beneden, ahh cool! dat zou wel relax zijn als dat werkt.... thanx ijsdodertweeduizendzes 8)

[ Voor 4% gewijzigd door ocdaan op 02-10-2010 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:29
je kunt op 1 van de toestellen een mysql server opstarten, dan slaat hij alle gegevens daarop, zo heb je op alle machines dezelfde library moet je ff op mysql server en xbmc zoeken vind je het vast wel zo niet ff gillen

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Dat sql gedoe laat ik maar achterwege. Ik krijg het niet aan de praat.

Maar nu zie ik dat wanneer je een scrape op de library doet dat dan wel alles op je hardeschijf komt te staan. Zoals ik het nu begrijp lijkt het er op dat alle niet library items op de plek van de video bestanden worden opgeslagen de library items dus onder userdata. Klopt dit?

//edit - Het is rustig hier haha Maar het klopt iig wel, er is niets op de usb hdd geschreven dus das mooi :)

[ Voor 13% gewijzigd door ocdaan op 02-10-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een oplossing voor het onderstaande.

Bedankt.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 20:36:

Ik wil als ik muziek afspeel en ik ga terug naar het hoofdmenu de fallback image zien van de artiest die ik op dat moment afspeel.
Tot op heden lukt mij dat niet,ik heb wel het cd hoesje en de cdart in beeld maar de afbeelding op de achtergrond is dan van wisselende artiesten.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:59
ocdaan schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 10:41:
Dat sql gedoe laat ik maar achterwege. Ik krijg het niet aan de praat.

Maar nu zie ik dat wanneer je een scrape op de library doet dat dan wel alles op je hardeschijf komt te staan. Zoals ik het nu begrijp lijkt het er op dat alle niet library items op de plek van de video bestanden worden opgeslagen de library items dus onder userdata. Klopt dit?

//edit - Het is rustig hier haha Maar het klopt iig wel, er is niets op de usb hdd geschreven dus das mooi :)
Klopt, xbmc cached de fanart data, volgens mij een functie die standaard aan staat. Het is ook handig om het op je usb hdd te laten staan, mocht je dan een keer een je systeem helemaal opnieuw willen installeren, heb je al je fanart nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:03
ik gebruik XBMC met Dsplayer icm met een ATI 5450 kaart. Nu werkt Youtube en UZG niet, krijg bij youtube de volgende error:

21:07:02 T:6112 M:817106944 ERROR: CFGManager::RenderFileXbmc Failed to load filters rules
21:07:02 T:5576 M:817074176 ERROR: Playlist Player: skipping unplayable item: 0, path [plugin://plugin.video.youtube/?path=/root/recommended&action=play_video&videoid=X53PkwoY8pQ]

wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

mennoo schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 14:52:
[...]

Klopt, xbmc cached de fanart data, volgens mij een functie die standaard aan staat. Het is ook handig om het op je usb hdd te laten staan, mocht je dan een keer een je systeem helemaal opnieuw willen installeren, heb je al je fanart nog.
Het draaid echt super nu, mediaportal is ook mooie software maar de interface van xbmc is echt veel beter. Ik heb xbmc zelf laten scrapen en met een 120 Mbit lijntje duurde het maar een uurtje, dus dat is de moeite niet. Al met al zat ik me dus druk te maken om niets, haha, ach ja, altijd weer even lastig als je nieuwe software gebruikt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik draai XBMC op m'n Apple TV, maar waar ik mij een beetje aan stoor is de sortering op naam bij films.

Hij houdt geen rekening met "The" in de titel.

Voorbeeld van m'n filmoverzicht:
Beowulf
Blue Thunder
The Boat That Rocked
Boat Trip

Hoe zorg ik dat die The Boat That Rocked onder de letter "T" komt te staan?

Volgens mij is er een instelling voor, maar ik kan niet vinden waar die zit.

Oja weet iemand nog een paar mooie packs met backdrops? Ik gebruik nu die standaard achtergronden van de Confluence skin (zo'n brandende gitaar, Ambilight TV etc) maar daar ben ik een beetje op uitgekeken

[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 03-10-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
ThinkPadd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 13:15:
Klopt, die is er inderdaad.
Weet niet exact waar die zit, maar het moet ergens bij de instellingen van je video library staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het dit al een paar keer gevraagd op dit forum,helaas nog geen passend antwoord ontvangen.

Kan iemand mij met het onderstaande helpen?
Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 20:36:

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aantal dagen aan het stoeien met XBMB.
op een AMD 1,8GHZ 512 MB.

Ik heb in al mijn albums netjes een folder.jpg staan van ongeveer 200x200.
Nu laadt XBMC de covers erg langzaam, het lijkt wel alsof hij iedere keer weer opnieuw gaat zoeken naar het bestand.

Iemand enig idee hoe ik XBMC gewoon 1 keer kan laten zoeken naar de folder.jpg bestanden en ze daarna gewoon onthoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Laatst online: 11-09 17:52
Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 15:27:
Ik heb het dit al een paar keer gevraagd op dit forum,helaas nog geen passend antwoord ontvangen.

Kan iemand mij met het onderstaande helpen?
Het xbmc forum al geprobeert?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kassemans
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-08 15:37
Probleem:

Ik heb XBMC draaien op een 330HT op Windows 7. Ik laat de audio via passthrough naar mijn versterker gaan die het vervolgens netjes decode. Alles speelt perfect af maar...

Een aantal mkv films uit mijn collectie hebben zowel een DTS als AC3 audio stream. Wanneer de AC3 stream geselecteerd staat speelt alles perfect af, geen framedrops en alles netjes in sync. Maar wanneer de DTS stream geselecteerd wordt in diezelfde film, krijg ik ineens allemaal framedrops. Ik heb alle mogelijke combinaties gehad met 'synchroniseer afspelen video naar beeldscherm' en 'verversingsfrequemtie scherm aanpassen aan video' maar dat maakt geen verschil.

De log geeft aan op het moment van de framedrops:
WARNING: CDVDVideoCodecFFmpeg::Decode - avcodec_decode_video didn't consume the full packet.
Als ik vsync uitzet dan gaat het wel weer goed met DTS en zonder framedrops. Het beeld ziet er dan natuurlijk niet uit dus dat is ook geen optie.

Hopelijk weet iemand een oplossing hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Je hebt hopelijk dxva aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Ik draai XBMC op m'n Apple TV, maar waar ik mij een beetje aan stoor is de sortering op naam bij films.

Hij houdt geen rekening met "The" in de titel.

Voorbeeld van m'n filmoverzicht:
Beowulf
Blue Thunder
The Boat That Rocked
Boat Trip

Hoe zorg ik dat die The Boat That Rocked onder de letter "T" komt te staan?

System > settings > Appearance > File list > ingnore articles
Systeem > instellingen > uiterlijk > Bestandlijsten > Lidwoorden negeren

Oja weet iemand nog een paar mooie packs met backdrops? Ik gebruik nu die standaard achtergronden van de Confluence skin (zo'n brandende gitaar, Ambilight TV etc) maar daar ben ik een beetje op uitgekeken
http://forum.xbmc.org/showpost.php?p=389370&postcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kassemans
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-08 15:37
job schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 17:45:
Je hebt hopelijk dxva aanstaan?
Uiteraard! Cpu gebruik komt ook niet boven de 10-20% uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStrike
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
Ik ben op zoek naar een programma zoals XBMC, maar dan iets wat fatsoenlijks werkt.

Heb een behoorlijk grote collectie films op een externe HD staan, heb XBMC erop losgelaten en er klopt geen hol van wat die allemaal vind. Allemaal mijn films hebben gewoon netjes een fatsoenlijke naam, maar XBMC ziet de helft niet goed en maakt de vreemdste namen ervan. Hierdoor is XBMC gewoonweg compleet nutteloos.

Weet iemand een programma dat wel fatsoenlijk werkt? Of iemand een idee hoe ik XBMC fatsoenlijk krijg werken? En waarom duurt het bijna halve minuut per titel om überhaupt info van internet te downloaden voor de films? Heb een keer een hele nacht XBMC zijn gang laten gaan, maar 's morgens was ie nog niet eens op en kwart van de films.

Dan nog het probleem dat XBMC niet ziet dat CD1 en CD2 files bij elkaar horen, en films dus dubbel erin zet.

Heeft niemand een beter systeem voor een filmcollectie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

ThunderStrike schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 18:37:
Ik ben op zoek naar een programma zoals XBMC, maar dan iets wat fatsoenlijks werkt.

Heb een behoorlijk grote collectie films op een externe HD staan, heb XBMC erop losgelaten en er klopt geen hol van wat die allemaal vind. Allemaal mijn films hebben gewoon netjes een fatsoenlijke naam, maar XBMC ziet de helft niet goed en maakt de vreemdste namen ervan. Hierdoor is XBMC gewoonweg compleet nutteloos.

Weet iemand een programma dat wel fatsoenlijk werkt? Of iemand een idee hoe ik XBMC fatsoenlijk krijg werken? En waarom duurt het bijna halve minuut per titel om überhaupt info van internet te downloaden voor de films? Heb een keer een hele nacht XBMC zijn gang laten gaan, maar 's morgens was ie nog niet eens op en kwart van de films.

Dan nog het probleem dat XBMC niet ziet dat CD1 en CD2 files bij elkaar horen, en films dus dubbel erin zet.

Heeft niemand een beter systeem voor een filmcollectie ?
Ik heb dit ook gehad bij bepaalde films, misschien helpt het om het releasejaar van de film in de foldernaam te zetten. Ik heb bijvoorbeeld the.dark.knight[2008] als foldernaam. En natuurlijk imdb.com als scraper gebruiken.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStrike
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
FREAKJAM schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 19:24:
[...]
Ik heb dit ook gehad bij bepaalde films, misschien helpt het om het releasejaar van de film in de foldernaam te zetten. Ik heb bijvoorbeeld the.dark.knight\[2008] als foldernaam. En natuurlijk imdb.com als scraper gebruiken.
Ik gebruikte inderdaad IMDB als scraper.

Maar ik heb alle files in één huge map. Jaar van de film staat wel soms in de filename, " (2001)" enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

freakjam, leuk he als het niet werkt ;)

Ik zit nu ook met zoiets.....

xbmc heb ik zelf laten scrapen, dat gaat redelijk goed, ik denk dat zo'n 95% correct is gevonden. Maar bij een aantal niet dus, zo is er 1 film die xbmc wel 30x in de lijst zet... Dit wil ik graag even aanpassen maar ik kan geen manier vinden om dit aan te passen. xbmc heeft zelf geen externe editor zover ik begrijp. En om nu in xbmc zelf te gaan lopen pielen is natuurlijk niet te doen.

Nu zit ik even met Media Companion en Ember te pielen maar die bakken er werkelijk niets van. Media Companion ziet geen enkele film bij m'n source en Ember ziet maar 5% van alle films. Ik snap er werkelijk niets van omdat xbmc zelf wel alles netjes ziet en ook netjes kan scrapen.

Ook heb ik nog steeds wat moeite met het verschil tussen video en library. Als ik in xbmc 'movies' aan klik en dan op een video-source 'set content' doe kan ik aangeven dat'ie gaat scrapen, die info komt dus lokaal (library) te staan en niet op de video-source zeg maar. Is deze info nu te bewerken met bv Ember? Want als ik het zover krijg dat bv Ember wel al m'n movies ziet en ik ga alles netjes scrapen en ordenen zeg maar. Ember zet dan deze info gewoon op de video-source zelf volgens mij en niet in de library. (Of kan je ook een library in laden ofzo?) Hoe combineer je dit nu met de library dan? Ik vind het allemaal maar verwarrend hoe dat is geregeld met xbmc. ;)
Pagina: 1 ... 31 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.