Ember doet het scrapen en maakt een nfo file aan en haalt de benodigde afbeeldingen op. Deze worden opgeslagen in de map waar je videos staan. Als je dan in xbmc opnieuw laat scannen (leeg eerst de library van te voren) dan pakt hij de nfo bestanden en de afbeeldingen die bij je bestanden horen en zet de informatie uit deze nfo bestanden in zijn library.
Ik snap ECHT niet hoe mensen hier zoveel problemen kunnen mee hebben. 
Je doet dus bij een source 'Set content' en laat XBMC dan scrapen.
Alles wat hij dan in je source vind, wordt naar de database geschreven.
Wat je dus best eerst doet:
1. Zorg dat je je folder-structuur op orde hebt!
2. Zorg dat je je folder/file-benamingen op orde hebt!
3. Gebruik Ember (of Media Companion, ben ik niet zo gek meer van) om alles netjes te scrapen.
4. Laat XBMC zijn werk doen. (Eerst de 'Set Content' eenmalig doen, daarna via Context menu 'Update Library'.
Je source is gewoon de file-view en de Library de database-view.ocdaan schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 20:27:
[...]
Ook heb ik nog steeds wat moeite met het verschil tussen video en library. Als ik in xbmc 'movies' aan klik en dan op een video-source 'set content' doe kan ik aangeven dat'ie gaat scrapen, die info komt dus lokaal (library) te staan en niet op de video-source zeg maar. Is deze info nu te bewerken met bv Ember? Want als ik het zover krijg dat bv Ember wel al m'n movies ziet en ik ga alles netjes scrapen en ordenen zeg maar. Ember zet dan deze info gewoon op de video-source zelf volgens mij en niet in de library. (Of kan je ook een library in laden ofzo?) Hoe combineer je dit nu met de library dan? Ik vind het allemaal maar verwarrend hoe dat is geregeld met xbmc.
Je doet dus bij een source 'Set content' en laat XBMC dan scrapen.
Alles wat hij dan in je source vind, wordt naar de database geschreven.
Wat je dus best eerst doet:
1. Zorg dat je je folder-structuur op orde hebt!
2. Zorg dat je je folder/file-benamingen op orde hebt!
3. Gebruik Ember (of Media Companion, ben ik niet zo gek meer van) om alles netjes te scrapen.
4. Laat XBMC zijn werk doen. (Eerst de 'Set Content' eenmalig doen, daarna via Context menu 'Update Library'.
edit:
Job zijn post gemist blijkbaar. Maar mijne is uitgebreider!
Job zijn post gemist blijkbaar. Maar mijne is uitgebreider!
Haha thanx, het klinkt zo makkelijk... en dat zal het ook zijn maar als je net nieuw komt kijken is het toch altijd weer verwarrend.
Dus als je Ember laat scrapen word het op je video source gezet, doe je daarna een update op je library dan kijkt xbmc eerst als er op de video-source info te vinden is, zo niet dan gaat'ie alsnog de info van het internet downloaden.
Maar hoe zou het kunnen dat Ember zo veel moeite heeft met het inlezen van m'n source terwijl xbmc er geen last van heeft? Ember ziet maar 5% van al m'n films terwijl xbmc 99% vind.
Dus als je Ember laat scrapen word het op je video source gezet, doe je daarna een update op je library dan kijkt xbmc eerst als er op de video-source info te vinden is, zo niet dan gaat'ie alsnog de info van het internet downloaden.
Maar hoe zou het kunnen dat Ember zo veel moeite heeft met het inlezen van m'n source terwijl xbmc er geen last van heeft? Ember ziet maar 5% van al m'n films terwijl xbmc 99% vind.
Gebruik van ember is dus niet verplicht, dus als je betere resultaten krijgt met xbmc kan je natuurlijk alleen xbmc gebruiken om te scrapen. 
Maar wat je probleem met het scrapen betreft. In ember dien je eerst de locatie van je films goed in te stellen.
Heb je alle bestanden in 1 map, dan moet je dat wel aangeven bij ember.
Ember werkt echter het beste als je elke film in zijn eigen folder hebt staan.
Maar vertel eens hoe jij je bestanden op je HD hebt staan?
Maar wat je probleem met het scrapen betreft. In ember dien je eerst de locatie van je films goed in te stellen.
Heb je alle bestanden in 1 map, dan moet je dat wel aangeven bij ember.
Ember werkt echter het beste als je elke film in zijn eigen folder hebt staan.
Maar vertel eens hoe jij je bestanden op je HD hebt staan?
[ Voor 6% gewijzigd door job op 03-10-2010 21:38 ]
Wat bij mij werkt m 99% van alle films goed te scrapen is alle films in eigen map met map naam als volgt "Filmnaam (jaartal)" Geen enkel probleem gehad met scrapen en is gelijk een stuk overzichtelijker dan alle files in 1 map dumpen.
Ik maakte eerst altijd netjes losse bestanden van al m'n films. Maar het laatste jaar heb ik dat niet meer gedaan sinds ik betaald van een newserver download met 120 Mbit, dan is het niet meer bij te houden. Dus ongeveer 3 kwart heb ik als losse bestanden: "De film titel [2010].avi" en de rest in eigen mappen, zoals ze dus van een newsserver worden gedownload, meerendeel mkv's maar ook iso's en dvd's (VIDEO_TS).
//edit - Ik begin idd de indruk te krijgen dat Ember enkel de fimls in mappen vind. Hij toond er 80 terwijl er ongeveer 120 mappen zijn. De rest staat gewoon als losse bestanden in de root van de source dus. Ik zal eens kijken als dit een instelling is.
//edit - Ik begin idd de indruk te krijgen dat Ember enkel de fimls in mappen vind. Hij toond er 80 terwijl er ongeveer 120 mappen zijn. De rest staat gewoon als losse bestanden in de root van de source dus. Ik zal eens kijken als dit een instelling is.
[ Voor 23% gewijzigd door ocdaan op 03-10-2010 21:51 ]
Ik ben vanmiddag dus bezig geweest om m'n collectie op orde te brengen, en nu vind XBMC volgens mij alles
Zorg dat je alle films in aparte mappen hebt, alle videobestanden dumpen in 1 map gaat niet werken en wordt een enorme puinhoop
Zorg dat je mappen nette namen hebben, vb.
Als het goed is gaat het dan vanzelf en krijg je er ook gelijk fanart bij (wat trouwens ook een goeie is, is om DDS fanart aan te zetten, gebruikt wel iets meer schijfruimte maar je afbeeldingen laden veel sneller!
)
Ik ben vanmiddag dus echt een tijdje bezig geweest, want bijna al m'n mappen hadden namen als:
Losse programma's heb ik dus ook niet nodig
Als je slim bent zoek je gewoon de naam van de film op de website waar XBMC z'n info weghaalt (IMDB / MovieMeter) en dan gebruik je die naam als mapnaam.
Oja en nu ik toch bezig ben met tips uitdelen, voor series gebruik ik deze om m'n bestanden te renamen: http://www.therenamer.com/ die zet alle namen van series om in voor XBMC te begrijpen data zoals
Zorg dat je alle films in aparte mappen hebt, alle videobestanden dumpen in 1 map gaat niet werken en wordt een enorme puinhoop
Zorg dat je mappen nette namen hebben, vb.
Dan stel je de map in in XBMC en klik je op "Inhoud toewijzen". Daar kies je wat voor scraper hij moet gebruiken.17 Again (2009)
Als het goed is gaat het dan vanzelf en krijg je er ook gelijk fanart bij (wat trouwens ook een goeie is, is om DDS fanart aan te zetten, gebruikt wel iets meer schijfruimte maar je afbeeldingen laden veel sneller!
Ik ben vanmiddag dus echt een tijdje bezig geweest, want bijna al m'n mappen hadden namen als:
etcLeukefilm.2009.720p.BluRay.x264.TDS-KiWi
Losse programma's heb ik dus ook niet nodig
Als je slim bent zoek je gewoon de naam van de film op de website waar XBMC z'n info weghaalt (IMDB / MovieMeter) en dan gebruik je die naam als mapnaam.
Oja en nu ik toch bezig ben met tips uitdelen, voor series gebruik ik deze om m'n bestanden te renamen: http://www.therenamer.com/ die zet alle namen van series om in voor XBMC te begrijpen data zoals
Losse ondertitelingsbestanden (.srt e.d.) en .nfo bestanden pakt hij ook meeFamily Guy.S07E07.Ocean's Three and a Half.avi
[ Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 03-10-2010 21:55 ]
Ahh, ik ben er al uit....
Bij source van Ember had ik het vinkje "Only detect one movie from each folder" aanstaan... duhhh. In mijn logica klopte dit niet omdat alle losse films in de root staan en niet in een folder. Maarja, dit klinkt ook wel logisch. Nu ziet'ie ongeveer 90%, ik mis er dus nog wel een vrij groot aantal, nog maar ff verder prutsen
Bij source van Ember had ik het vinkje "Only detect one movie from each folder" aanstaan... duhhh. In mijn logica klopte dit niet omdat alle losse films in de root staan en niet in een folder. Maarja, dit klinkt ook wel logisch. Nu ziet'ie ongeveer 90%, ik mis er dus nog wel een vrij groot aantal, nog maar ff verder prutsen
Dat kan je dus doen, maar dan is ember voor een groot deel nutteloos geworden.ocdaan schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 22:06:
Ahh, ik ben er al uit....
Zie ook de boodschap waar je dat hokje uit kan vinken.
Gewoon elke film in zijn eigen map zetten. Dat je veel download is natuurlijk een non argument. die 10 seconden extra werk per fillm is de moeite niet
Crap!job schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 22:22:
[...]
Dat kan je dus doen, maar dan is ember voor een groot deel nutteloos geworden.
Zie ook de boodschap waar je dat hokje uit kan vinken.
Gewoon elke film in zijn eigen map zetten. Dat je veel download is natuurlijk een non argument. die 10 seconden extra werk per fillm is de moeite niet.
De kleine lettertjes zijn letterlijk klein (ik zit 3 meter van de tv af). ooops
Bij nieuwe films is dat geen probleem natuurlijk maar ik heb geen zin om honderden mappen handmatig aan te maken voor de al gedownloade films.... krijg al rillingen bij de gedachte.... denk dat ik maar eens op zoek ga naar een tooltje die dit kan doen voor me.
// zal theRenamer eens proberen...
[ Voor 3% gewijzigd door ocdaan op 03-10-2010 22:43 ]
Ach het is natuurlijk niet verplicht om ember te gebruiken, je kan ook prima xbmc gebruiken 
Al kom je dan weer in de knoop met je dvd's welke je als video_ts in eigen map hebt staan.
Wellicht dat je alle avi's mkv's e.d. gewoon in map kan zetten en deze als source toevoegd.
Alle dvd's zet je als video_ts in hun eigen map in een dvd map. Deze dvd map voeg je dan als 2e film source aan xmbc toe. In de content settings beiden sourcen juist instellen (verschillend dus) en xbmc opnieuw laten scrapen.
Al kom je dan weer in de knoop met je dvd's welke je als video_ts in eigen map hebt staan.
Wellicht dat je alle avi's mkv's e.d. gewoon in map kan zetten en deze als source toevoegd.
Alle dvd's zet je als video_ts in hun eigen map in een dvd map. Deze dvd map voeg je dan als 2e film source aan xmbc toe. In de content settings beiden sourcen juist instellen (verschillend dus) en xbmc opnieuw laten scrapen.
[ Voor 3% gewijzigd door job op 03-10-2010 23:01 ]
theRenamer doet wat het zegt, renamen van bestanden.ocdaan schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 22:31:
// zal theRenamer eens proberen...
Precies zoals ze op hun site zeggen:
Daar heb jij dus niks aanFrom this: [vd-mux-ita]The.Unit.1x01.Piromane.ITA.DVDMux.[colombo-bt.org].avi
To this: The Unit.1x01.First Responders.avi
......... in just 1 simple Drag and Drop motion.
Er zal ongetwijfeld ook wel wat bestaan om mappen aan te maken.
Mocht je linux gebruiken kun je denk ik wel makkelijk mappen maken mbv de terminal. Je cd't nar de map waar al je films instaan en dan doe je zoiets als cp *.avi */*.avi. Weet niet of die syntax helemaal klopt maar zoiets zou het wel moeten zijn. Misschien kan zoiets ook wel met de terminal van winodws, maar daar heb ik geen ervaring mee.ThinkPadd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 22:48:
[...]
theRenamer doet wat het zegt, renamen van bestanden.
[...]
Daar heb jij dus niks aan
Klopt, theRenamer werkt niet echt lekker ben ik bang, ik zag op de site dat'ie ook movies ondersteund dus ik dacht dat'ie misschien ook alles in een mappie kon zetten dan... maar ik ga het niet eens proberen omdat er ook geen revert functie is, als het mis gaat ben je mooi de pineut dus.
Job, misschien is dat nog wel de beste oplossing.....
Wat een gedoe zeg
Wat dat betreft mis ik MediaPortal toch wel weer, die heeft dit wat beter voor elkaar. Maar de interface van xbmc is dan weer vele malen beter. Ik zou dus wel de database/scraper functionaliteit van MP willen hebben icm de interface van xmbc. hahaha
Nou ja, ik ga nu even een filmpje kijken, volgende week weer verder.... thanx guys, ik ben iig al een stuk wijzer geworden vandaag.
//edit - goed bezig Crackh34d!
Helemaal geen gek idee, ik kan natuurlijk heel makkelijk een batch bestandje schijven die dit doet.... had ik helemaal niet aan gedacht. (ohhw geen linux dus - windows 7)
Job, misschien is dat nog wel de beste oplossing.....
Wat een gedoe zeg
Wat dat betreft mis ik MediaPortal toch wel weer, die heeft dit wat beter voor elkaar. Maar de interface van xbmc is dan weer vele malen beter. Ik zou dus wel de database/scraper functionaliteit van MP willen hebben icm de interface van xmbc. hahaha
Nou ja, ik ga nu even een filmpje kijken, volgende week weer verder.... thanx guys, ik ben iig al een stuk wijzer geworden vandaag.
//edit - goed bezig Crackh34d!
Helemaal geen gek idee, ik kan natuurlijk heel makkelijk een batch bestandje schijven die dit doet.... had ik helemaal niet aan gedacht. (ohhw geen linux dus - windows 7)
[ Voor 11% gewijzigd door ocdaan op 03-10-2010 23:03 ]
Iemand een fix voor het volgende?
bij mij zien de thumbnails van de dvd-cases er bagger uit bij het kopje tv-shows:
ik gebruik de laatste dharma2 en de aeon skin:
*klik*
bij mij zien de thumbnails van de dvd-cases er bagger uit bij het kopje tv-shows:
ik gebruik de laatste dharma2 en de aeon skin:
*klik*
is everything cool?
Je gebruikt Banners en Aeon ondersteund alleen Posters 
Ik heb hetzelfde probleem, dus gebruik ik enkels skins die Banners ondersteunen. (geen zin om Posters te gaan downloaden.
)
Ik heb hetzelfde probleem, dus gebruik ik enkels skins die Banners ondersteunen. (geen zin om Posters te gaan downloaden.
Dat is nice! Ik was net zelf bezig zoiets te schrijven, maar dit scheel weer een hoop werk. Tnx voor de tip!ThinkPadd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 21:49:
Hallo met Tim
Waarschijnlijk is het toch mogelijk:Fire69 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 00:09:
Je gebruikt Banners en Aeon ondersteund alleen Posters
Ik heb hetzelfde probleem, dus gebruik ik enkels skins die Banners ondersteunen. (geen zin om Posters te gaan downloaden.)
straks eens kijken thuis ^^
is everything cool?
Verwijderd
Ember does it all.ThinkPadd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 22:48:
[...]
theRenamer doet wat het zegt, renamen van bestanden.
[...]
Daar heb jij dus niks aan
Ah, interessant, dan ga ik Aeon ook nog eens bekijkenFREAKJAM schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 10:10:
[...]
Waarschijnlijk is het toch mogelijk:
straks eens kijken thuis ^^
@ocdaan ik weet niet hoor, maar XBMC heeft toch echt magnifieke scraping. Stukken beter dan alle andere media center software die ik heb getest.
Alle films gewoon de originele naam geven en in 1 map ketsen zoals Thinkpad zegt werkt perfect:
Leukefilm.2009.720p.BluRay.x264.DTS.mkv
Leukefilm2.2010.720p.BluRay.x264.DTS.mkv
Dan kan er (in principe) niks fout gaan. Althans dat gaat het hier niet
Bestaat een film uit meerdere files, dan moet je ff een dirretje aanmaken.
Kan me niet voorstellen dat er zoveel mensen zoveel moeite mee hebben. Nog nooit een foute scrape gehad, op een enkele film na waarvan de naam 30x voor komt, maar dan volstaat meestal het jaartal toevoegen wel.
Alle films gewoon de originele naam geven en in 1 map ketsen zoals Thinkpad zegt werkt perfect:
Kan me niet voorstellen dat er zoveel mensen zoveel moeite mee hebben. Nog nooit een foute scrape gehad, op een enkele film na waarvan de naam 30x voor komt, maar dan volstaat meestal het jaartal toevoegen wel.
Inderdaad! Ik had de nieuwe predators laatst laten scrapen en hij maakte er Predator 2 (1990) van.SidewalkSuper schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:28:
@ocdaan ik weet niet hoor, maar XBMC heeft toch echt magnifieke scraping. Stukken beter dan alle andere media center software die ik heb getest.
Niet zo stom, want ik had als foldernaam Predators.2010. Ik heb hierna Predators[2010] van gemaakt, en toen pakte hij gewoon de juiste.
is everything cool?
Helemaal mee eens hoor, het scrapen opzich gaat echt subliem. Het is enkel wat verveld dat de info/data op verschillende plekken komt te staan (video-source/library-database) en dat iedere film een eigen map moet hebben. Daar heb ik met MP nooit last mee gehad, en die had een eigen externe scraper, veel beter geintegreerd en overzichtelijk dus. Maargoed, dat is de discussie ook niet 
Ik ga deze week even een batch maken om voor alle films een directory te maken en dan moet het ook goed komen. We moeten een beetje flexibel blijven nietwaar.
Ik ga deze week even een batch maken om voor alle films een directory te maken en dan moet het ook goed komen. We moeten een beetje flexibel blijven nietwaar.
Ik heb haast geen films in een eigen map hoor. Zoals gezegd alleen de films met meerdere files (2cd xvidjes bijv).
Uiteindelijk moet je natuurlijk alleen de library gebruiken is het doel
ff iets uitgebreider nog:
Ik heb 2 dirs in mn sources staan als Movies.
De Movies source is /x264/ en /xvid/
In die dirs staan alle films gewoon los en genamed zoals ik ze had gedownload. Alleen in /xvid/ staat nog een enkele film in een eigen map.
Dan selecteer je gewoon scan subdirs ook bij set content en dan gaattie als een malle
Uiteindelijk moet je natuurlijk alleen de library gebruiken is het doel
ff iets uitgebreider nog:
Ik heb 2 dirs in mn sources staan als Movies.
De Movies source is /x264/ en /xvid/
In die dirs staan alle films gewoon los en genamed zoals ik ze had gedownload. Alleen in /xvid/ staat nog een enkele film in een eigen map.
Dan selecteer je gewoon scan subdirs ook bij set content en dan gaattie als een malle
[ Voor 47% gewijzigd door SidewalkSuper op 04-10-2010 14:07 ]
Ohjee, ik heb vanmiddag heel enthousiast zo'n Asrock 330 besteld om XBMC op te zetten. Met VDPAU kan je dan alles wel afspelen. Eigenlijk ben ik er blind van uit gegaan dat er geen problemen (meer) zijn met VDPAU en ondertitels op linux. Dat is toch zo mag ik hopen? Of heb ik een ongelooflijke blunder begaan?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat hebben ondertitels er nou weer mee te maken...
Waarschijnlijk zul je geen Temporal/Spatial Deinterlacing kunnen doen voor 1080i
Waarschijnlijk zul je geen Temporal/Spatial Deinterlacing kunnen doen voor 1080i
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Wat heeft dat nou weer met ondertitels te maken...LB06 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:31:
Wat hebben ondertitels er nou weer mee te maken...
Ik meen mij te herinneren dan hardwareacceleratie de ondertiteling in de weg zat, maar zoals ik het nu nog kan vinden is het alleen met DXVA een probleem.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ondertitels werden vroeger direct naar de YV12 images geschreven, en ja daar dat gaat niet zomaar bij VDPAU 
Tegenwoordig worden ze direct via opengl/direct3d weergegeven.
Tegenwoordig worden ze direct via opengl/direct3d weergegeven.
[ Voor 22% gewijzigd door bobo1on1 op 04-10-2010 20:43 ]
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Ik wilde zeggen dat is in ieder geval sinds Camelot al gefixed.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Ah ok, dan heb ik wel een hele tijd niet meegelezen.LB06 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:49:
Ik wilde zeggen dat is in ieder geval sinds Camelot al gefixed.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik moet hier trouwens bij vermelden dat ik de 10.0(Dharma)-beta2 gebruik en dxva ingeschakeld is. Probleem in het kort: wanneer DTS ingeschakeld is krijg ik framedrops, wanneer uitgeschakeld perfecte playback.kassemans schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 17:38:
Probleem:
Ik heb XBMC draaien op een 330HT op Windows 7. Ik laat de audio via passthrough naar mijn versterker gaan die het vervolgens netjes decode. Alles speelt perfect af maar...
Een aantal mkv films uit mijn collectie hebben zowel een DTS als AC3 audio stream. Wanneer de AC3 stream geselecteerd staat speelt alles perfect af, geen framedrops en alles netjes in sync. Maar wanneer de DTS stream geselecteerd wordt in diezelfde film, krijg ik ineens allemaal framedrops. Ik heb alle mogelijke combinaties gehad met 'synchroniseer afspelen video naar beeldscherm' en 'verversingsfrequemtie scherm aanpassen aan video' maar dat maakt geen verschil.
De log geeft aan op het moment van de framedrops:
[WARNING: CDVDVideoCodecFFmpeg::Decode - avcodec_decode_video didn't consume the full packet.]
Als ik vsync uitzet dan gaat het wel weer goed met DTS en zonder framedrops. Het beeld ziet er dan natuurlijk niet uit dus dat is ook geen optie.
Hopelijk weet iemand een oplossing hiervoor.
Verwijderd
Ik kom er niet uit
Enkele dagen aan het stoeien met XBMC op XP.
Ik ga deze vooral gebruiken voor mijn mp3 collectie.
Ik gebruik de volgende bestandstructuur:
• Muziek\Artiest\Album\01 – Artiest – Track.mp3
In alle album mappen staat een folder.jpg met een album cover.
XBMC neem keurig alle folder.jpg over.
Alleen de invulling van het fanart gedeelte en Artist Cover slaat kant noch wal.
Bij enkele artiesten word de artist cover en fanart goed weergegeven.
Maar zeker 95% wordt niet gevonden of krijgt een verkeerde invulling.
(zo heb ik nu een foto van Dido bij de heren van Dire Straits staan)
Ik heb het met verschillende scrapers geprobeerd maar zonder succes.
Heet iemand enig idee waar dit in zit?
Alleen de invulling van het fanart gedeelte en Artist Cover slaat kant noch wal.
Deze gelezen? http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Preparing_your_Music Let er dus op dat je ID3 tags goed staan.
Verwijderd
Kan iemand mij misschien helpen met het volgende :
Ik probeerde een film toe te voegen aan mijn bibliotheek en ik wil hem scrapen met de imdb scraper,nu gaat dit bij mijn al mijn films goed maar bij deze niet.
De mapnaam is als volgt : A Christmas Carol (2009) in de map heb ik een iso op dezelfde manier genoemd.
Naar mijn idee is dit de juiste manier van benoemen van een bestand (heb de naam ook nog gecheckt op imdb zelf en hier is het ook ze genoemd)
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik probeerde een film toe te voegen aan mijn bibliotheek en ik wil hem scrapen met de imdb scraper,nu gaat dit bij mijn al mijn films goed maar bij deze niet.
De mapnaam is als volgt : A Christmas Carol (2009) in de map heb ik een iso op dezelfde manier genoemd.
Naar mijn idee is dit de juiste manier van benoemen van een bestand (heb de naam ook nog gecheckt op imdb zelf en hier is het ook ze genoemd)
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Welke film scraped ie dan wel bij die file, en welke keuzes krijg je als je hem laat refreshen?
Ik heb het hier ff getest met een dummy .iso en dat ging gewoon goed (met imdb scraper btw)
Ik heb het hier ff getest met een dummy .iso en dat ging gewoon goed (met imdb scraper btw)
[ Voor 6% gewijzigd door SidewalkSuper op 06-10-2010 14:48 ]
Ik draai op een 2e PC hier in huis XBMC Dharma beta 2, op Windows 7
Nu werkt alles goed, maar als ik naar m'n films ga, en ik druk bijv. de letter "S" in (ik wil bijv. Shawshank Redemption kijken). Dan springt hij niet naar de S.
Hoe zorg ik dat hij dat wel doet?
Nu werkt alles goed, maar als ik naar m'n films ga, en ik druk bijv. de letter "S" in (ik wil bijv. Shawshank Redemption kijken). Dan springt hij niet naar de S.
Is dat een functie binnen het programma dan?
Heel veel toetsen hebben namelijk ook een andere functie (wat jij wil zou je dus niet kunnen gebruiken voor het complete alfabet)
Maar ik weet het niet zeker
Heel veel toetsen hebben namelijk ook een andere functie (wat jij wil zou je dus niet kunnen gebruiken voor het complete alfabet)
Maar ik weet het niet zeker
[ Voor 8% gewijzigd door SidewalkSuper op 06-10-2010 14:56 ]
Ik denk dat je hiermee wel een eind moet komenThinkPadd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:53:
http://wiki.xbmc.org/?title=Keymap.xml
Hallo met Tim
Verwijderd
Hij scraped geen enkele film dat is het vreemde.
Ik heb mijn bibliotheek ook al eens opgeschoond
Ik heb mijn bibliotheek ook al eens opgeschoond
SidewalkSuper schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:48:
Welke film scraped ie dan wel bij die file, en welke keuzes krijg je als je hem laat refreshen?
Shift-SThinkPadd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:53:
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:12:
Ik kom er niet uit
Alle tags netjes in een ID3 Tag staan.....Japius schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:50:
Deze gelezen? http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Preparing_your_Music Let er dus op dat je ID3 tags goed staan.
Fanart komt bij HTbackdrops vandaan, en daar is gewoon niet zo heel veel te vinden (en sommige kloppen inderdaad niet). Wat je het beste kunt doen is bij iedere artiest een fanart.jpg plaatsen. Helaas moet je wel eerst even je library verwijderen om het te laten werken, als je een album al in de lib. gescanned hebt...
na deze software eerst even op windows te hebben gedraaid had ik besloten om hem nu op ubuntu minimal te installeren. Daarvoor ben ik ze handleiding aan het volgen:
http://wiki.xbmc.org/?tit...tial_system_configuration
de xmbc software kan ik nog installeren maar dan kom ik bij de videodrivers en daar kan die nauwelijks packages vinden. Bij bijvoorbeeld envyng krijg ik de melding "E: Couldn't find package envyng".
Op de forums van xmbc lees ik dat het toch eigenlijk zo "out of the box" erin moet zitten. Weet misschien iemand welke reposetories ik moet toevoegen om hem er wel in te krijgen?
Ik maak gebruik van ubuntu minimal versie 9,10
de xmbc software kan ik nog installeren maar dan kom ik bij de videodrivers en daar kan die nauwelijks packages vinden. Bij bijvoorbeeld envyng krijg ik de melding "E: Couldn't find package envyng".
Op de forums van xmbc lees ik dat het toch eigenlijk zo "out of the box" erin moet zitten. Weet misschien iemand welke reposetories ik moet toevoegen om hem er wel in te krijgen?
[ Voor 3% gewijzigd door Avvd op 06-10-2010 23:02 ]
Ligt er natuurlijk aan welke hardware/videokaart je hebt.Blueone schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:59:
na deze software eerst even op windows te hebben gedraaid had ik besloten om hem nu op ubuntu minimal te installeren. Daarvoor ben ik ze handleiding aan het volgen:
Moet zeggen dat ik deze wel opvallend vind:Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 08:28:
De functionaliteiten van XBMC 11.0 (Eden) zijn online: http://trac.xbmc.org/roadmap
Live Specific:
Decide if to still base XBMC Live on Ubuntu or move to a other Linux distribution like ex. MeeGo
Ik heb een ati hd5450, die zou toch eigenlijk wel met moeten werken. Maar staat dat er eigenlijk niet los van, de package zou die toch sowieso moeten vinden?mennoo schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 08:48:
[...]
Ligt er natuurlijk aan welke hardware/videokaart je hebt.
Ik probeer mijn wederhelft te overtuigen dat we echt een HTPC nodig hebben, waar ik XBMC op wil draaien
Nu wil ik dit realiseren door in XBMC radiostreams toe te voegen. Is het makkelijk te realiseren dat dit te bedienen is, zonder dat de TV aan hoeft? BV met een logitech harmony?
De HTPC zit direct op de receiver, dus voor het geluid hoeft de TV in ieder geval niet aan.
Nu wil ik dit realiseren door in XBMC radiostreams toe te voegen. Is het makkelijk te realiseren dat dit te bedienen is, zonder dat de TV aan hoeft? BV met een logitech harmony?
De HTPC zit direct op de receiver, dus voor het geluid hoeft de TV in ieder geval niet aan.
[ Voor 38% gewijzigd door Lamarrr op 07-10-2010 09:10 ]
Sudo apt-get updateBlueone schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:02:
[...]
Ik heb een ati hd5450, die zou toch eigenlijk wel met moeten werken. Maar staat dat er eigenlijk niet los van, de package zou die toch sowieso moeten vinden?
misschien?
Ik gebruik de moviemeter.nl scraper. Nu is het sinds de laatste versie zo dat er geen fanart ed meer wordt binnen gehaald. Hebben meer mensen dit?
Gebruik dharma 2 live.
Gebruik dharma 2 live.
Ik dacht dat de standaardskin (Confluence) ook aparte ingangen had voor films en series, die staan echter beiden gewoon onder video's in het hoofdmenu. Heb ik ergens verkeerde informatie gelezen of moet het er met de hand in de menubestanden prutsen?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je moet Movies en TV de 1e keer aanzetten in de settings van de skin, na het scrapen naar je library.
Ook dat werkt niet, ik heb exact op de letter de handleiding gevolgd maar toch kan hij de packages niet vinden.
Inmiddels heb versie 9.04, 9.10 & 10.04 geprobeerd maar ze geven allemaal hetzelfde probleem.
En dan komen ze als hoofdmenu item te staan, dus naast Video en Music? Ze staan namelijk nu al als aparte items onder Video, maar dat is een stap extra.SidewalkSuper schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:45:
Je moet Movies en TV de 1e keer aanzetten in de settings van de skin, na het scrapen naar je library.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zitten een paar leuke dingen bij, o.a. dit:Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 08:28:
De functionaliteiten van XBMC 11.0 (Eden) zijn online: http://trac.xbmc.org/roadmap
Add native BobLight client support (for homebrew DIY RGB LED Ambilight) en het hele ARM gebeuren.
Waar ik minder over denk is de mogelijke switch van ubuntu naar (mogelijk) meego.
ik gebruik nu de sharma beta 2 onder win 7.
ik bedien XBMC via XBMC remote op android, dit is echt brilliant, maar nu vraag ik mij het volgende af:
Kan ik een powerdown doen vannuit XBMC die ook echt mijn host uitschakeld?
ik bedien XBMC via XBMC remote op android, dit is echt brilliant, maar nu vraag ik mij het volgende af:
Kan ik een powerdown doen vannuit XBMC die ook echt mijn host uitschakeld?
Bears and Bulls
@Gonadan, ja dan komen ze in het hoofdmenu
Verwijderd
Ik heb dit hier al eens eerder gevraagd en ook op het xbmc forum zelf maar tot op heden helaas nog geen oplosssend antwoord gekregen.
Wellicht kan iemand mij met het onderstaande helpen.
Bedankt alvast.
Wellicht kan iemand mij met het onderstaande helpen.
Bedankt alvast.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 20:36:
Kan iemand mij helpen het volgende te bewerkstelligen :
Ik wil als ik muziek afspeel en ik ga terug naar het hoofdmenu de fallback image zien van de artiest die ik op dat moment afspeel.
Tot op heden lukt mij dat niet,ik heb wel het cd hoesje en de cdart in beeld maar de afbeelding op de achtergrond is dan van wisselende artiesten.
Iemand enig idee hoe ik dit doe?
Ik gebruik btw de Aeon65 skin.
Thanks
Probeer het anders ff op het xbmc Aeon65 forum http://forum.xbmc.org/forumdisplay.php?f=68 Dat lijkt me een skinning issue namelijk.
Anders installeer je toch gewoon de live cd, ben je ook klaarBlueone schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:51:
[...]
Ook dat werkt niet, ik heb exact op de letter de handleiding gevolgd maar toch kan hij de packages niet vinden.
Inmiddels heb versie 9.04, 9.10 & 10.04 geprobeerd maar ze geven allemaal hetzelfde probleem.
JaGonadan schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:58:
[...]
En dan komen ze als hoofdmenu item te staan, dus naast Video en Music?
Ik gebruik m'n iPhone hiervoor, de TV hoeft dan niet uit om muziek aan te zetten.Lamarrr schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:06:
Ik probeer mijn wederhelft te overtuigen dat we echt een HTPC nodig hebben, waar ik XBMC op wil draaien![]()
Ik dacht dat er ook een app voor de Android was.
Met een logitech harmony denk ik niet dat 't gaat lukken.
SidewalkSuper schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:14:
@Gonadan, ja dan komen ze in het hoofdmenu
Klopt! Hoe heb ik daar in godesnaam overheen kunnen zoeken?

Android heeft inderdaad meerdere apps waaronder de officiële. Nadeel is dat je dan beiden zo'n telefoon moet hebben.Sp@rkie schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:57:
Ik gebruik m'n iPhone hiervoor, de TV hoeft dan niet uit om muziek aan te zetten.
Ik dacht dat er ook een app voor de Android was.
Met een logitech harmony denk ik niet dat 't gaat lukken.
Bij mijn weten kan je ook prima commando's leren aan je Harmony en die mappen met radiozenders, of bijvoorbeeld een macro maken. Het zal wat gepruts zijn maar ik zie wel mogelijkheden.
Als je echt zin hebt om te knutselen kan je ook gewoon een case met display nemen en zorgen dat je daar het huidige geselecteerde item in het menu weergeeft. Dan kan je gewoon scrollen via het display.
[ Voor 54% gewijzigd door Gonadan op 08-10-2010 11:18 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Op mijn Zotac Ion bordje heb ik sinds de update naar Beta2 last van storingsgeluid over de speakers zodra ik een film pauzeer. Met muziek is dit niet het geval.
Het is ook nog eens aardig hard. Zo hard zelfs dat ik tegenwoordig een film echt stop zet in plaats van pauzeer.
Iemand hier nog meer last van en eventueel een oplossing?
Het is ook nog eens aardig hard. Zo hard zelfs dat ik tegenwoordig een film echt stop zet in plaats van pauzeer.
Iemand hier nog meer last van en eventueel een oplossing?
Het begin is al gedaan: de menu-items verschijnen al in het display. Het enige is dat het scherm dan wat vlotter geupdate moet worden, daar zit nu nog te veel lag in om te kunnen scrollen.Gonadan schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:16:
Als je echt zin hebt om te knutselen kan je ook gewoon een case met display nemen en zorgen dat je daar het huidige geselecteerde item in het menu weergeeft. Dan kan je gewoon scrollen via het display.
Verwijderd
Heeft iemand enig idee hoe ik in het hoofdmenu de diverse benamingen zoals tv shows,movies e.d de namen van kan veranderen naar nederlandse namen?
Ik gebruik de Aeon65 skin.
Bedankt.
Bedankt.
Volgens mij kan je ze renamen in favourites.xml.Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:54:
Heeft iemand enig idee hoe ik in het hoofdmenu de diverse benamingen zoals tv shows,movies e.d de namen van kan veranderen naar nederlandse namen?
Bedankt.
is everything cool?
Verwijderd
Ik heb gekeken maar ik zie bij mij helemaal geen favourites.xml staan,waar vind ik die normaal gesproken ?
FREAKJAM schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:57:
[...]
Volgens mij kan je ze renamen in favourites.xml.
Dat klinkt logischer inderdaad. Op deze website vind je wat meer info hierover.Borromini schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 12:12:
Dat doe je toch gewoon door taal op Nederlands in te stellen? En als je custom menunamen gebruikt dan geef je die zelf onmiddellijk in het Nederlands op...
Hoewel dit volgens mij gaat om het toevoegen van menu-items. Deze website gaat wel over Ubuntu, maar dan weet je wel in welke xml files je moet spitten.
Ik zou eerst kijken om je taal op Nederlands in te stellen inderdaad.
is everything cool?
Verwijderd
Mijn taal staat al op nederlands dus kan het niet zijn en op die website gaat het inderdaad alleen over toevoegen van menu items en niet over de standaard items.
Als die al aanwezig is staat die in de user data folder, staat hij er nog niet dan maak je hem aan.Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 12:26:
Ik heb gekeken maar ik zie bij mij helemaal geen favourites.xml staan,waar vind ik die normaal gesproken ?
info over de favourites.xml: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Favourites
info over de user data folder: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=The_UserData_Folder
En de locatie van je user data folder is weer afhankelijk van het os dat je hebt.
Ik heb twee problemen. Een probleem met het downloaden van de TV Banners en TV Season posters op de Android-app van XBMC en het andere probleem dat hij in XBMC geen seasonposters laat zien.
Ik heb het forum van XBMC al afgespeurd naar een oplossing, issues op google al bekeken en gezocht en uiteraard google zelf al geprobeerd voor een oplossing. Qua techniek heb ik de cache al gecleared en opnieuw alles gedownload. Maar helaas laat hij niks zien. Niet eens 1 banner
Hij haalt wel alles binnen in de zin van dat je een balkje ziet met progress en dat hij x/55 moet binnenhalen. Maar daarna komt de melding "0 posters downloaded".
Wat wel goed gaat zijn de posters van de movies op de app
En dat vind ik juist het vreemde, het komt uit dezelfde database.
Dan probleem 2: Van de series laat hij wel de banners zien op de HTPC, maar niet de season-posters, terwijl ze wel online bestaan. Misschien heeft het 1 wel met het andere te maken.
Dan hebben jullie uiteraard ook gegevens nodig:
OS HTPC: Element HTPC op basis van Debian/Ubuntu
XBMC versie: 9.11 r26018
Phone: Motorola milestone
Scraper: theTVDB.com
Thanks alvast!
Ik heb het forum van XBMC al afgespeurd naar een oplossing, issues op google al bekeken en gezocht en uiteraard google zelf al geprobeerd voor een oplossing. Qua techniek heb ik de cache al gecleared en opnieuw alles gedownload. Maar helaas laat hij niks zien. Niet eens 1 banner
Wat wel goed gaat zijn de posters van de movies op de app
Dan probleem 2: Van de series laat hij wel de banners zien op de HTPC, maar niet de season-posters, terwijl ze wel online bestaan. Misschien heeft het 1 wel met het andere te maken.
Dan hebben jullie uiteraard ook gegevens nodig:
OS HTPC: Element HTPC op basis van Debian/Ubuntu
XBMC versie: 9.11 r26018
Phone: Motorola milestone
Scraper: theTVDB.com
Thanks alvast!
Nieuw, nu met Twitter
Mag ik je verzoeken om te reageren onder een quote? Dat leest een stuk makkelijker, en is ook het meest gangbaar. Ik trap er al een paar keer in dat ik eerst je reactie lees, en dan pas waar het betrekking op heeft. Zo moet ik je post wel 2x lezenVerwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 12:26:
[...]
Ik zit vooral met smart te wachten op het hele PVR gebeuren.Eoghlear schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:08:
[...]
Zitten een paar leuke dingen bij, o.a. dit:
Add native BobLight client support (for homebrew DIY RGB LED Ambilight) en het hele ARM gebeuren.
Waar ik minder over denk is de mogelijke switch van ubuntu naar (mogelijk) meego.
Begrijp niet zo goed waarom je mogelijke switch naar Meego minder vindt. Het gaat daarbij alleen om de live versie zo te zien, en van het onderliggende Linux merk je dan toch niet zoveel, dus als Meego beter geschikt zou zijn, why not.
Ik draai XBMC zelf op een full Ubuntu HTPC omdat ik dan toch meer flexibiliteit heb, en daar verandert vooralsnog niets.
Het algemeen beleid #verbodencopyright
[ Voor 87% gewijzigd door iisschots op 09-10-2010 21:36 ]
Ik heb een tweede Asrock 330 HT gekocht. Ik heb van mijn eerste Asrock een image gemaakt en heb deze terug geladen op de nieuwe Asrock... alles gaat goed en start netjes op ik krijg alleen geen ip nummer waardoor ik niet het netwerk op kan. Heeft iemand enig idee of de Asrock's verschillende netwerkkaarten hebben? Ondanks dat het dezelfde type's zijn? Of moet ik iets in ubuntu live doen om de netwerkkaart opnieuw te enabelen?
Heb mijn router er ook maar even uitgetrokken en de eerste Asrock uitgezet maar ik krijg maar geen ipnummer. Als ik de installatie cd van XBMC live installeer dan krijg ik gewoon een ipnummer dus de hardware is niet kapot !
Iemand enig idee?
Don
Heb mijn router er ook maar even uitgetrokken en de eerste Asrock uitgezet maar ik krijg maar geen ipnummer. Als ik de installatie cd van XBMC live installeer dan krijg ik gewoon een ipnummer dus de hardware is niet kapot !
Iemand enig idee?
Don
enig idee waar ik kan beginnen? In etc/network interfaces kun je opgeven of je dhcp of een vast nummer gebruik. Verder geen idee waar ik zou moeten zoeken?!
Op m'n pc loopt het prima, maar op m'n xbmc hapert het inderdaad ook. Ik heb daarbij ook DTS, dunno of het pass-through is eigenlijk. Het gaat van m'n asrock naar m'n reciever.
[ Voor 41% gewijzigd door iisschots op 09-10-2010 21:52 ]
Hallo met Tim
PVR heb ik niet zoveel mee, Meego is inderdaad vooral voor de live versie.xburchartz schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 12:01:
[...]
Ik zit vooral met smart te wachten op het hele PVR gebeuren.
Begrijp niet zo goed waarom je mogelijke switch naar Meego minder vindt. Het gaat daarbij alleen om de live versie zo te zien, en van het onderliggende Linux merk je dan toch niet zoveel, dus als Meego beter geschikt zou zijn, why not.
Ik draai XBMC zelf op een full Ubuntu HTPC omdat ik dan toch meer flexibiliteit heb, en daar verandert vooralsnog niets.
Draai zelf namelijk ook gewoon full ubuntu voor de flexibiliteit.
IK ga hiermee aan de gang ....thanks !!!!DiGyPh0 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 19:19:
Kijk eens in /etc/udev/rules.d/70-persistent-net.rules
Don
Een quick 'n dirty fix is waarschijnlijk even de /etc/network/interfaces aanpassen door eth0 te veranderen in eth1. DiGyPh0's oplossing is natuurlijk beter.
[ Voor 15% gewijzigd door LeechGuy op 10-10-2010 13:23 ]
Ik ben een tydje terug overgestapt van een xbox1 met xbmc naar een Atom330 met xmbc.
Dat werkt als een trein.
Ik heb de Xbmcfreak LiveCD 10.00 beta2 T4 gebruikt om xbmc te installen op de SSD van de HTPC.
Wat ik nu graag wil (en mis tov de oude xbox) is dat ik graag met Mame wat oude arcade games kan spelen.
Ik heb al een tydje zitten googlen maar ik kom er niet echt uit.
Ik heb sdlmame gevonden voor linux maar ik snap niet echt hoe ik dit dan kan gebruiken met xbmc.
Is er iemand die ook mame op zijn HTPC gebruikt en mayby voor deze linux leek een tutje heeft?
Dat werkt als een trein.
Ik heb de Xbmcfreak LiveCD 10.00 beta2 T4 gebruikt om xbmc te installen op de SSD van de HTPC.
Wat ik nu graag wil (en mis tov de oude xbox) is dat ik graag met Mame wat oude arcade games kan spelen.
Ik heb al een tydje zitten googlen maar ik kom er niet echt uit.
Ik heb sdlmame gevonden voor linux maar ik snap niet echt hoe ik dit dan kan gebruiken met xbmc.
Is er iemand die ook mame op zijn HTPC gebruikt en mayby voor deze linux leek een tutje heeft?
[ Voor 21% gewijzigd door BlaBla1973 op 10-10-2010 17:39 ]
Computer nr 486 denk ik..
Bedankt voor het testen. Op mijn pc loopt het inderdaad wel goed. Ik ben 'blij' dat het op jouw xbmc ook hapert, ligt het niet aan mijn setup. Ik vindt het alleen gek dat er verder zo weinig over te vinden is want ik ervaar het in vrij veel van mijn mkv bestanden. De mkv bestanden zijn vaak wel afkomstig uit nieuwsgroepen met toegevoegde nl-subs door de poster, misschien dat daar ergens de files gecorrupt worden tijdens het remuxen?Pkunk schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 20:25:
[...]
Op m'n pc loopt het prima, maar op m'n xbmc hapert het inderdaad ook. Ik heb daarbij ook DTS, dunno of het pass-through is eigenlijk. Het gaat van m'n asrock naar m'n reciever.
Ook maar een draadje gestart op het xbmc forum. Daar hebben inderdaad ook een aantal er last van. Denk toch echt dat ik verkeerde bestanden gebruik ofzo.
Misschien kan iemand mij hier helpen. Ik krijg artifacts tijdens het afspelen van films op 720p en 1080p het gebeurd niet even vaak en heb ook het idee dat dit alleen bij films is en niet bij series.
Mijn setup
asus p5n9300
2 GB geheugen
Nvidia 9300 onboard videokaart
windows 7
Dharma beta 2
laatste Nvidia beta drivers.
ik kan er op het forum van xmbc weinig over vinden. Misschien kan iemand van jullie mij helpen?
Mijn setup
asus p5n9300
2 GB geheugen
windows 7
Dharma beta 2
ik kan er op het forum van xmbc weinig over vinden. Misschien kan iemand van jullie mij helpen?
@ Prologic :
Maak je kast open, en schoon, zorg dat de onboard videokaart gekoeld word. Artifacts op een onboard kaart is geen goed tegen. Heb er met mijn 9400 onboard geen last van, maar die kon best warm worden.
Maak je kast open, en schoon, zorg dat de onboard videokaart gekoeld word. Artifacts op een onboard kaart is geen goed tegen. Heb er met mijn 9400 onboard geen last van, maar die kon best warm worden.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
hoe staat het met je koeling ? Klinkt mij als een overhitte GPU issue.TWFpa2Vs schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:06:
Misschien kan iemand mij hier helpen. Ik krijg artifacts tijdens het afspelen van films op 720p en 1080p het gebeurd niet even vaak en heb ook het idee dat dit alleen bij films is en niet bij series.
Mijn setup
asus p5n9300
2 GB geheugen
windows 7
Dharma beta 2
bij oververhitting zouden de artifacts toch aanhouden en niet zo af en toe verschijnen?
Ik heb hetzelfde als op dit plaatje

dit duurt dan een seconde of dergelijke en dan gaat hij weer normaal verder, het is trouwens niet altijd heel erg en soms helemaal niet. Het rare is alleen dat ik dit bij 720p series die ik download eigenlijk nooit heb en alleen bij films.
Ik heb hetzelfde als op dit plaatje

dit duurt dan een seconde of dergelijke en dan gaat hij weer normaal verder, het is trouwens niet altijd heel erg en soms helemaal niet. Het rare is alleen dat ik dit bij 720p series die ik download eigenlijk nooit heb en alleen bij films.
[ Voor 21% gewijzigd door TWFpa2Vs op 11-10-2010 11:31 ]
Bovenstaande is volgens mij toch echt een codec issue.
Testing, one, two ...
Is het mogelijk de xbmc webserver (onder windows 7) zo in te stellen dat alle media via een willekeurige pc over het internet te benaderen is? M.a.w. wil ik via een webbrowser mijn xbmc pc/server kunnen benaderen en video/muziek kunnen afspelen via de webbrowser op de locatie waar ik op dat moment ben.
kheb op windows nu versie 9.11 installed ziet er top uit met de standard skin, en scrapen ging ook 90% goed. Maar heb ik nu dxva of komt dit later als dharma versie af is?
"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]
9.11 is oud. Er zijn tonnen verbeteringen waaronder dxva inmiddels.
Slechte site dan, ging naar xbmc site -> downloads -> windows en biedt automatisch die versie aan. Of komt het omdat de nieuwere versies betas zijn?
"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]
ik download altijd de laatste nightly DX build. Deze bevat sowieos dxva 2 modus zodat mijn gpu goed meehelpt. Dharma is toch ouder?
Ik haal het hiervandaan
http://sshcs.com/xbmc/
Ik haal het hiervandaan
http://sshcs.com/xbmc/
Nee dharma is juist de nieuwe aankomende release. Elke recente build is een dharma beta.PainkillA schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:20:
Dharma is toch ouder?
Helemaal correct.jayvol09 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:16:
Slechte site dan, ging naar xbmc site -> downloads -> windows en biedt automatisch die versie aan. Of komt het omdat de nieuwere versies betas zijn?
Een beta wordt inderdaad nooit rechtstreeks ter download aangeboden.
Maar de recente builds staan zo'n beetje recht onder de grote download knoppen.
Aan de versie 9.11 kan je overigens afleiden hoe oud deze is: november, 2009.
[ Voor 55% gewijzigd door job op 11-10-2010 20:22 ]
Er is geen nieuwere beta dan beta 2. Er zijn wel nieuwere SVN builds, maar da's niet hetzelfde als een nieuwe beta
.
En Xbmc biedt toch de officiële beta's hier aan?
En Xbmc biedt toch de officiële beta's hier aan?
[ Voor 32% gewijzigd door Borromini op 11-10-2010 20:34 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op!!
Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.
Let op!!
Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.