Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36
Daar heb je helemaal gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Moet ik dan xbmc 9.11 uninstallen en moet ik weer opnieuw scrapen als ik dharma beta2 install? T.T

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Volgens mij niet, maar maakt dat uit dan?
Dat doet het ding toch gewoon zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
mmm niet bij alle films, kheb ze op genre ingedeeld op mn drive, zo heb ik een genre 'gangster' en kreeg ik toch 5 keer de film gangster(die ik niet eens heb) zelfs met recursief scannen. Dus moest ik t handmatig refreshen bij sommige - bij andere deed ie t weer prima.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Xbmc maakt volledig abstractie van de indeling op je schijf.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
jayvol09 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 23:31:
mmm niet bij alle films, kheb ze op genre ingedeeld op mn drive, zo heb ik een genre 'gangster' en kreeg ik toch 5 keer de film gangster(die ik niet eens heb) zelfs met recursief scannen. Dus moest ik t handmatig refreshen bij sommige - bij andere deed ie t weer prima.
Nu heb je waarschijnlijk het genre gangster in je film map staan, en elke folder wordt door xbmc dus als film gezien. Pak de xbmc wiki erbij en houd je aan de regels wat betreft map indeling.
Als je toch op die wijze je "genres" wilt toevoegen aan xbmc zou ik elk genre als aparte source in xbmc toevoegen.

In xmbc kan je overigens ook probleemloos per genre films opzoeken. Het genre gangster zit er dan nou weer net niet in. Geen probleem echter, via de video sectie in xbmc kan je gewoon door je mappen heen bladeren, zolang je elke genre wat jij wilt gebruiken maar als eigen source toevoegd.

[ Voor 23% gewijzigd door job op 12-10-2010 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
niemand die iets over mij probleem weet of het zelf ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
TWFpa2Vs schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 07:41:
niemand die iets over mij probleem weet of het zelf ook heeft?
Iemand anders heeft al gezegd dat het op een codec issue lijkt.Welke xbmc versie gebruik je?
Al een recentere danwel oudere versie gebruikt om te zien of het probleem ook daar voor komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
ik gebruik op dit moment dharma beta2. ik zou een laaste SVN kunnen proberen maar het is niet iets van de laatste paar build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-09 23:25
Ik zou het iig gewoon checken met de laatste SVN, pas daarna kun je echt een bugreport filen (mocht dat nodig zijn).
Druk eens op O tijdens het afspelen, zie je dan rare waarden of spikes in de percentages enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@alle (Asrock 330) ION gebruikers:
Welke manier van installeren hebben jullie toegepast? De handmatige minimal/live installatie of xbmcfreak? (of misschien wat anders, windows ofzo)

Ik wil hem zelf graag met linux/live hebben maar toen ik de beschrijving van de livecd van xbmcfreak doorlas zag ik zoveel extra meuk staan dat ik daar wat van terugkrabbel. Dan ben ik misschien wel meer tijd kwijt met zaken weghalen dan ik normaal kwijt zou zijn om zaken te installeren. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ik heb gebruik gemaakt van de xbmcfreak live cd. Wel een iets oudere omdat ik anders de remote niet werkend krijg. http://forum.xbmcfreak.nl...le-hoe-krijg-ik-m-werkend

In de xbmcfreak cd zit trouwens weinig overbodige meuk. tijdens de installatie draait een script welke je chipset herkend (nvidia ion) en aan de hand daarvan bepaalde zaken alvast installeert. Daarbuiten is er niets ergs aan extra meuk, het zit niet in de weg.
TWFpa2Vs schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 08:18:
ik gebruik op dit moment dharma beta2. ik zou een laaste SVN kunnen proberen maar het is niet iets van de laatste paar build.
Tja, wat is er in de tussentijd dan gebeurd? Ben je met videokaart drivers aan de slag geweest dan moet je daar eens naar kijken. Ben je echt overal vanaf gebleven dan zou het een videokaart issue kunnen zijn (stuk/warmte). Jouw bakkie, jij moet testen.

[ Voor 36% gewijzigd door job op 12-10-2010 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
ik kan me eigenlijk niet een moment herinneren dat ik deze problemen niet gehad heb. Ik heb meerdere verschillende versies drivers gehad en meerdere verschillende versies van xbmc gehad. Warmte zou misschien kunnen maar dan zou hij toch niet 1 a 2 seconden artifacts moeten geven om daarna probleemloos verder te gaan?

ik kan misschien nog een keer een herinstallatie doen van mijn media center.

[ Voor 11% gewijzigd door TWFpa2Vs op 12-10-2010 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

job schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 08:33:
Ik heb gebruik gemaakt van de xbmcfreak live cd. Wel een iets oudere omdat ik anders de remote niet werkend krijg. http://forum.xbmcfreak.nl...le-hoe-krijg-ik-m-werkend
Ok, dus de laatste hoeft nog niet de beste te zijn begrijp ik? Ik las ook dat je XBMC niet meer kunt upgraden na een bepaalde versie?
Vanaf versie 12 is het niet meer mogelijk te upgraden.
In de xbmcfreak cd zit trouwens weinig extra meuk. tijdens de installatie draait een script welke je chipset herkend (nvidia ion) en aan de hand daarvan bepaalde zaken alvast installeert. Daarnaast is er niets ergs aan extra meuk, het zit niet in de weg.
Nou dat ben ik niet met je eens. Ik zie heel veel scripts en instellingen alvast goed gezet, dat zou mij zeeën van tijd gaan schelen. Echter staan er een SMB-server open met shares op 777, draaien er uPNP, FTP, Apache, sabnzb+, transmission en mt-daapd. Dat is allemaal meuk die hem open zet voor zaken die niet nodig zijn en ruimte en cpu opnemen. Eraf dus met die meuk. ;)

Echter is het deïnstalleren van zaken makkelijker dan uitzoeken hoe iets werkt en het voor elkaar prutsen ben ik bang. Een tweaker begint echter graag met iets schoons wat hij uitbouwt dan een grote bak die hij moet opruimen, tweakers zijn niet zo goed in opruimen. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Snelste manier is bij de startup scripts kijken welke deamons er draaien en wat je niet wilt uitzetten.

edit: bij samba moet je even voorzichtig zijn. Je moet niet geheel samba uitzetten. Je hebt de sambaserver en de sambaclient. samba server wil jij uithebben (mappen delen) maar de client moet aanblijven als je via cifs mappen wilt toevoegen aan je sources.

edit: wat de laatste niet de beste betreft. dit heeft meer te maken met beperkte driver ondersteuning van asrock voor de remote receiver.

[ Voor 71% gewijzigd door job op 12-10-2010 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

job schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 08:46:
Snelste manier is bij de startup scripts kijken welke deamons er draaien en wat je niet wilt uitzetten.

edit: bij samba moet je even voorzichtig zijn. Je moet niet geheel samba uitzetten. Je hebt de sambaserver en de sambaclient. samba server wil jij uithebben (mappen delen) maar de client moet aanblijven als je via cifs mappen wilt toevoegen aan je sources.
Uiteraard, SMB-client zal ik wel als backup willen houden. Maar in eerste instantie ga ik NFS proberen, scheelt weer een bak overhead.
edit: wat de laatste niet de beste betreft. dit heeft meer te maken met beperkte driver ondersteuning van asrock voor de remote receiver.
Dat was het verhaal inderdaad, we moeten wachten tot Asrock de drivers uptodate heeft. Nu staat hij trouwens op 10.4, je kunt dus gewoon de nieuwste versie gebruiken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Gonadan schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 08:29:
@alle (Asrock 330) ION gebruikers:
Welke manier van installeren hebben jullie toegepast? De handmatige minimal/live installatie of xbmcfreak? (of misschien wat anders, windows ofzo)
Ik heb ook de XBMC Live cd van xbmc freak gebruikt. Echt zo fijn. Binnen 10 minuten is het klaar (behalve het scrapen natuurlijk :p). De remote werkt ook gewoon. Let alleen even op dat je het goede bestand gebruikt voor de remote. Oude versies van de drivers werken niet meer op de huidige kernel. Ofzo :p

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:11
Toch herken ik dit probleem. Bij mij met ubuntu 10.4 en de laatste beta heb ik ook hickups in HD films (trouwens al eerder hier vermeld). Toen werd mij verteld dat dit nog een probleem is in de beta....Ik draai met een atom D510 en een nvidea 220 kaartje. Heb het al opgegeven naar allerhande opties te hebben geprobeerd en google ook geen optie meer heeft. Dus zwengel ik voor hd content mijn popcorntje maar iedere keer weer aan en trek dan de hd film vanaf de netwerkshare op het ubuntu-atom-systeempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:36

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Gonadan schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 08:42:
Echter staan er een SMB-server open met shares op 777, draaien er uPNP, FTP, Apache, sabnzb+, transmission en mt-daapd. Dat is allemaal meuk die hem open zet voor zaken die niet nodig zijn en ruimte en cpu opnemen. Eraf dus met die meuk. ;)
Dat valt wel mee hoor ;)
Op 755 zijn alle user dirs aangemaakt: http://github.com/xbmcfre...cludes/Hooks/XBMCFreak.sh

Verder draaien sabnzbd, transmission, etc allemaal onder de xbmc user wat het risico ook zou moeten beperken.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Erhnam schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:53:
Dat valt wel mee hoor ;)
Op 755 zijn alle user dirs aangemaakt: http://github.com/xbmcfre...cludes/Hooks/XBMCFreak.sh

Verder draaien sabnzbd, transmission, etc allemaal onder de xbmc user wat het risico ook zou moeten beperken.
Jij bent de maker toch? Ik weet dat het qua usermanagement wel ok zit, maar wat niet open hoeft zet ik niet open. Niet alleen vanwege onnodige ingangen maar ook vanwege onnodig gebruik van resources. Maar als ik zie hoeveel kleine tweakjes er al gedaan zijn ga ik wel de livecd proberen.

Enne:
- Permissions van de shares Video, Music, TV shows aangepast naar 777, op deze manier kunnen SMB gebruikers ook uploaden via guest.
;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:36

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Gonadan schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:17:
[...]

Jij bent de maker toch? Ik weet dat het qua usermanagement wel ok zit, maar wat niet open hoeft zet ik niet open. Niet alleen vanwege onnodige ingangen maar ook vanwege onnodig gebruik van resources. Maar als ik zie hoeveel kleine tweakjes er al gedaan zijn ga ik wel de livecd proberen.

Enne:

[...]
;)
Klopt, ik ben de maker. Die quote van 777 was trouwens uit een oudere livecd. Laatste versies gebruiken 755.

Kwa resources valt het allemaal wel mee. In de praktijk heb ik nog nooit gemerkt dat de extra programma's een film of audio fragment hebben laten overslaan. De livecd right zich trouwens meer op de onervaren groep die een alles in een oplossing willen. Tweakers en modders zullen er liever zelf voor kiezen om het systeem in te richten.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Erhnam schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:51:
Klopt, ik ben de maker. Die quote van 777 was trouwens uit een oudere livecd. Laatste versies gebruiken 755.

Kwa resources valt het allemaal wel mee. In de praktijk heb ik nog nooit gemerkt dat de extra programma's een film of audio fragment hebben laten overslaan. De livecd right zich trouwens meer op de onervaren groep die een alles in een oplossing willen. Tweakers en modders zullen er liever zelf voor kiezen om het systeem in te richten.
Mja, dat is nu net mijn probleem. Aan de ene kant ben ik tweaker die liever zelf alles in orde maakt. Aan de andere kant zou ik er dankbaar gebruik van willen maken dat alles in één keer goed staat. Ik heb hem gisteren al geïnstalleerd op ubuntu server maar kan nog moeilijk inschatten wat mij aan randzaken nog te wachten staat. ;)

Het is in ieder geval al kut dat als je van USB installeert hij automatisch grub op sda zet welke je USB is om een of andere reden. Ofwel, schijf boot niet en USB is kaduuk. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Gonadan schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:18:
[...]

Het is in ieder geval al kut dat als je van USB installeert hij automatisch grub op sda zet welke je USB is om een of andere reden. Ofwel, schijf boot niet en USB is kaduuk. :+
Een iets dankbaardere zinsconstructie zou wel op zijn plek zijn gezien de tijd en moeite die er door de maker van xbmcfreak live cd in is gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Stien schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:05:
Een iets dankbaardere zinsconstructie zou wel op zijn plek zijn gezien de tijd en moeite die er door de maker van xbmcfreak live cd in is gestoken.
Dan komt mijn opmerking verkeerd over, dit gebeurde door de USB-installatie van Ubuntu server, niet door zijn livecd. Dan zou ik het wel wat subtieler vermelden inderdaad. ;)

offtopic:
Even off-topic: is die verdediging puur vanwege het feit dat de maker ook in dit topic zit of ga je ook Ubuntu nu verdedigen? :)

[ Voor 13% gewijzigd door Gonadan op 12-10-2010 18:00 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
offtopic:
Nee hoor, vond het alleen een beetje cru overkomen. Ik dacht dat het betrekking had op zijn werk.
:-)

ontopic:
Weet er iemand een plugin waarmee je trailers voor je film kan laten starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Stien schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:04:
offtopic:
Nee hoor, vond het alleen een beetje cru overkomen. Ik dacht dat het betrekking had op zijn werk.
:-)

ontopic:
Weet er iemand een plugin waarmee je trailers voor je film kan laten starten?
Dan doel je op een film uit jouw library gok ik, dusniet het Apple Movietrailer script? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Pkunk schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:33:
Ik heb ook de XBMC Live cd van xbmc freak gebruikt. Echt zo fijn. Binnen 10 minuten is het klaar (behalve het scrapen natuurlijk :p). De remote werkt ook gewoon. Let alleen even op dat je het goede bestand gebruikt voor de remote. Oude versies van de drivers werken niet meer op de huidige kernel. Ofzo :p
Welke xbmc freak cd heb je gebruikt dan, met welke drivers? De xbmc T4 versie kreeg ik niet aan de praat met de remote. Dus ik heb maar een oudere versie gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09-2019
Ik ben druk bezig mijn mega oude shuttle klaar te maken als HTPC. Door XBMC
direct op de minimale installatie van Ubuntu Server te draaien met een NVidia kaartje
in de computer haal ik nu een hele leuke prestatie! (niet verwacht...)

Echter, ik loop nu tegen een mount probleempje aan. Bij desktop installaties mount
ik altijd via het loginscript (~/.profile) naar mijn network shares. Zeker met rechten
en wachtwoorden is het lekker dat de gegevens in de home directory staan. Verder
zet ik er ook nog altijd een regel in dat mijn Engelse Ubuntu wel gewoon de NL 24uur
tijdsweergave gaat gebruiken...

Start ik nu deze HTPC opnieuw op, kom ik keurig in XBMC uit! Maar ~/.profile wordt
helemaal niet aangeroepen! Log ik nu even snel remote via ssh in, dan gaan alle mounts
alsnog werken...

Heeft iemand een idee hoe ik het in dit geval beter kan doen?
De FSTAB gebruiken vind ik geen optie...

ThX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

FiVAL schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 10:37:
Ik ben druk bezig mijn mega oude shuttle klaar te maken als HTPC. Door XBMC
direct op de minimale installatie van Ubuntu Server te draaien met een NVidia kaartje
in de computer haal ik nu een hele leuke prestatie! (niet verwacht...)

Echter, ik loop nu tegen een mount probleempje aan. Bij desktop installaties mount
ik altijd via het loginscript (~/.profile) naar mijn network shares. Zeker met rechten
en wachtwoorden is het lekker dat de gegevens in de home directory staan. Verder
zet ik er ook nog altijd een regel in dat mijn Engelse Ubuntu wel gewoon de NL 24uur
tijdsweergave gaat gebruiken...

Start ik nu deze HTPC opnieuw op, kom ik keurig in XBMC uit! Maar ~/.profile wordt
helemaal niet aangeroepen! Log ik nu even snel remote via ssh in, dan gaan alle mounts
alsnog werken...
Welke homedir gebruik je dan? Die van je eigen account of die van de XBMC-gebruiker? Je zal namelijk wel de .profile van de XBMC-gebruiker moeten invullen, niet die van jezelf.
Heeft iemand een idee hoe ik het in dit geval beter kan doen?
De FSTAB gebruiken vind ik geen optie...

ThX!
Vanwege de veiligheidsredenen of iets anders? Je kunt de SMB-server altijd beperkingen op clientadressen opleggen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
Gonadan schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 10:47:

[Start ik nu deze HTPC opnieuw op, kom ik keurig in XBMC uit! Maar ~/.profile wordt
alsnog werken...]

Welke homedir gebruik je dan? Die van je eigen account of die van de XBMC-gebruiker? Je zal namelijk wel de .profile van de XBMC-gebruiker moeten invullen, niet die van jezelf.

[De FSTAB gebruiken vind ik geen optie...]

Vanwege de veiligheidsredenen of iets anders? Je kunt de SMB-server altijd beperkingen op clientadressen opleggen.
Ik gebruik keurig de home directory van het XBMC Account. Dit weet ik ook 100% zeker, want anders
zouden de mounts na een login via de SSH nog steeds niet bereikbaar zijn voor de XBMC-app...

Via FSTAB kom ik weer bij 2 andere problemen uit. Ten eerste starten de nassen relatief langzaam
op als ze wakker moeten worden. Die zorgt ervoor dat Ubuntu soms vast loopt of niet wil opstarten.

Maar nog veel belangrijker, ik gebruik graag Bash Scriptjes voor van alles en nog wat, zoals o.a.
de "culture time settings". Daarvoor kan ik de FSTAB niet gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

FiVAL schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:03:
Ik gebruik keurig de home directory van het XBMC Account. Dit weet ik ook 100% zeker, want anders
zouden de mounts na een login via de SSH nog steeds niet bereikbaar zijn voor de XBMC-app...
Ik geloof dat je het zeker weet, maar je argument is niet waar. Je kunt prima een mount onder de ene user maken die dan voor een ander beschikbaar wordt. Je gebruikt de minimal versie, kan je het dan niet beter in rc.local gooien ofzo?
Via FSTAB kom ik weer bij 2 andere problemen uit. Ten eerste starten de nassen relatief langzaam
op als ze wakker moeten worden. Die zorgt ervoor dat Ubuntu soms vast loopt of niet wil opstarten.

Maar nog veel belangrijker, ik gebruik graag Bash Scriptjes voor van alles en nog wat, zoals o.a.
de "culture time settings". Daarvoor kan ik de FSTAB niet gebruiken...
Dan begrijp ik het, ik zou rc.local proberen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
Gonadan schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:09:
Ik geloof dat je het zeker weet, maar je argument is niet waar. Je kunt prima een mount onder de
ene user maken die dan voor een ander beschikbaar wordt.
Okeej, ik was niet helemaal volledig...
Ook de mountpoints staan in hun eigen user directory :9 (~/mounts/nas001/movies/)
Je gebruikt de minimal versie, kan je het dan niet beter in rc.local gooien ofzo?
Dan begrijp ik het, ik zou rc.local proberen.
Hmmm... Je hebt wel een punt... Het druist een beetje tegen mijn manier van werken in
omdat ik dit soort dingen altijd op user niveau wil oplossen, misschien moet ik voor mijn
HTPC een uitzondering maken. :)

Toch blijf ik me afvragen... "waarom" werkt het niet?! Draait de XBMC-app bij mij nu
misschien als een System Services met de rechten van de XBMB-user?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

FiVAL schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:25:
Okeej, ik was niet helemaal volledig...
Ook de mountpoints staan in hun eigen user directory :9 (~/mounts/nas001/movies/)
Ah dat scheelt inderdaad.
Hmmm... Je hebt wel een punt... Het druist een beetje tegen mijn manier van werken in
omdat ik dit soort dingen altijd op user niveau wil oplossen, misschien moet ik voor mijn
HTPC een uitzondering maken. :)
Dat is persoonlijk denk ik. Ik vind het namelijk absoluut ranzig om iets globaals als een mount via een loginscriptje te regelen. Misschien kan XBMC zelf startupscriptjes doen?
Toch blijf ik me afvragen... "waarom" werkt het niet?! Draait de XBMC-app bij mij nu
misschien als een System Services met de rechten van de XBMB-user?!
Ik denk omdat hij gewoon XBMC op X onder die gebruiker start, het is niet zo dat hij inlogt en dan XBMC standaard opstart als applicatie.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
Gonadan schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:29:
Dat is persoonlijk denk ik. Ik vind het namelijk absoluut ranzig om iets globaals als een mount via een loginscriptje te regelen. Misschien kan XBMC zelf startupscriptjes doen?
Tja, ik beheer ook Ubuntu Desktops in een bedrijfsomgeving...

En weet je wat nog een enorm voordeel is?
Nu is Ubuntu 10.10 net uitgekomen, dus kopieer ik enkel mijn Home Directory naar mijn nas, formatteer
mijn computer, installeer Ubuntu 10.10 en zet mijn Home Directory terug... Alles is weer precies zoals
in het zou willen hebben!! Zelfs Thunderbird draait bij mij vanuit ~/bin/Thunderbird/
Ik denk omdat hij gewoon XBMC op X onder die gebruiker start,
het is niet zo dat hij inlogt en dan XBMC standaard opstart als applicatie.
Hier ga ik nog even dieper op induiken (als ik tijd over heb ;))
De /etc/rc.local ga ik vanavond eerst uitproberen :)

Bedankt voor jouw hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

FiVAL schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:44:
Tja, ik beheer ook Ubuntu Desktops in een bedrijfsomgeving...

En weet je wat nog een enorm voordeel is?
Nu is Ubuntu 10.10 net uitgekomen, dus kopieer ik enkel mijn Home Directory naar mijn nas, formatteer
mijn computer, installeer Ubuntu 10.10 en zet mijn Home Directory terug... Alles is weer precies zoals
in het zou willen hebben!! Zelfs Thunderbird draait bij mij vanuit ~/bin/Thunderbird/
Ehm, ik mag aannemen dat als je ze professioneel beheert je gewoon een 'home'-partitie aanmaakt? Daarbij verandert er in een nieuwe distributie van alles, je kunt er niet van uit gaan dat alles nog goed werkt. Complete software uit homedirs gaan draaien klinkt in mijn oren als een workaround.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:15
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de Moviemeter scraper. Hij haalt geen scores meer op als ik de IMDB rating aanzet. De losse IMDB scraper doet het wel gewoon, en ook de Moviemeter scraper zonder imdb rating werkt gewoon. Maar ik wil natuurlijk de IMDB rating en de NL info van Moviemeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
Gonadan schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:54:
Ehm, ik mag aannemen dat als je ze professioneel beheert je gewoon een 'home'-partitie aanmaakt? Daarbij verandert er in een nieuwe distributie van alles, je kunt er niet van uit gaan dat alles nog goed werkt. Complete software uit homedirs gaan draaien klinkt in mijn oren als een workaround.
Haha... Ja dat kan ook... Maar Ubuntu doet dat niet standaard in de installatie
EN wij werken hier over het netwerk, dus gaat het weer niet op. Het is een manier
van werken die je jezelf aanleert... Er zijn inderdaad meerdere wegen naar Rome :-)

Maar als jij jouw homedirs op een aparte partitie hebt, dan is het voor jou toch ook veel
makkelijker om de ~/.profile te gebruiken voor mounts???

En complete software uit de homedirs draaien doe ik enkel met specifieke software...
Zonder gedonder wil ik altijd snel bij mijn mail kunnen! Ideaal... Moet je eens proberen
met meerdere users over meerdere systemen met allemaal hun eigen plugins. Vaak
gaat het goed, maar dit gaat altijd goed!

Het werkt net als de Google Chrome in Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriS.nl
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 14:10
Darkzell schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:55:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de Moviemeter scraper. Hij haalt geen scores meer op als ik de IMDB rating aanzet. De losse IMDB scraper doet het wel gewoon, en ook de Moviemeter scraper zonder imdb rating werkt gewoon. Maar ik wil natuurlijk de IMDB rating en de NL info van Moviemeter
Ik heb precies hetzelfde probleem!
Na lang pielen had ik wel eindelijk de IMDB rating werkend maar nog steeds niet i.s.m. de Moviemeter scraper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_h78
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-08 15:50
Zwart scherm bij aanzetten DXVA2

Hoi,

Ik heb problemen om dxva2 aan de gang te krijgen 8)7 .
Ik heb alle 3D settings in ccc gezet op 'use application settings' zoals ze op het XBMC forum zeggen:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?p=575212

Verder heb ik de laatste DirectX geinstalleerd (9c 6-2010) zoals aangegeven wordt in:
http://forum.xbmc.org/showthread.php...ight=dxva2+ati

1 film (dit is wel een 576P) geeft beeld, all mijn andere series en films (720P & 1080P)geven alleen een zwart beeld

Iemand dit aan de hand gehad of enig idee wat ik verder nog moet proberen

Tnx

Specs

XBMC versie: Dharma beta2 (r33778)

Laptop specs:
- Dell Studio 1749
- W7 64 bit English
- 4 GB Ram
- ATI HD 5650 (1GB) (CCC 10.8)
- 1TB / 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Misschien moet je eens kijken naar dsplayer? ik heb het vanochtend ingesteld en moet het ook maar eens gaan testen. dan kun je namelijk invloed uitoefenen op codecs die hij gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023
Speelt xbmc ook avchd af? Ik had laatst 3 films gedownload die ik natuurlijk zelf gekocht heb :).
De 1ne (animatiefilm) speelt perfect af, nog nooit geziene beeld kwaliteit...
De andere 2 spelen niet af...
De map structuur ziet er thans hetzelfde uit?

Weet er iemand raad? Ik vind er niet zoveel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Check je xbmc.log?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:40

Tacoos

i am i

Zijn er hier meer gebruikers van XMBC remote voor Android (in mijn geval op een HTC Desire)?
Op zich werkt ie prima, alleen mis ik nog een youtube mogelijkheid met toetsenbord op t scherm.
Nu moet je alsnog met die stomme cursor letters aanwijzen en selecteren.
Is er een remote proggie voor Android om dat te doen ofzow?

Wat is sowieso het fijnste youtube progsel voor XBMC? Ik heb nu een script wat zich in de sectie scripts heeft genesteld en een plugin die onder video --> plugins zit. De laatste werkt aanmerkelijk minder fijn, maar de eerste doet t de laatste tijd niet goed.
Ook vinden beide niet altijd dezelfde video's met dezelfde zoekopdrachten, maar dat zie ik vaker met verschillende youtube zoekprogsels, want ook op mijn Desire krijg ik soms andere resultaten voorgeschoteld dan op mijn pc???

Oh ja, XBMC op een xbox classic

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Afgelopen zondag heb ik na 2 uur prutsen XBMC (Camelot) aan de praat gekregen op Ubuntu 10.04 Minimal (ik had geen idee dat een paar uur later 10.10 uit zou komen). Maar het is tot nu toe aardig nutteloos gebleken.

Ik kan geen DVD's afspelen. Hij zegt gewoon dat er geen DVD in de drive zit terwijl ik hem in de CLI met het 'df' commando wel kan zien. Ik heb het 'ubuntu-restricted-extras' pakket al geïnstalleerd. Via google heb ik een workaround gevonden ('/media' toevoegen aan de video library). Maar dan crashed XBMC na een paar seconden film afspelen.

Aangezien er ook een Windows XP installatie op die computer staat, staan mijn video bestanden op een NTFS -partitie. Met XBMC kan ik hier niet bij komen terwijl ik zeker weet dat Ubuntu NTFS kan lezen.

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Je kan natuurlijk altijd de xbmc live cd downloaden van de xbmc site en die installeren.
Niets zelf hannesen, en alles werkt meteen. (behalve dat je wel zelf beter de laatste videokaart drivers kan installeren).

Wat de ntfs partitie betreft, deze dien je wel eerst te mounten (met bijvoorbeeld fstab). Dan kan je onder xbmc via sources er gewoon naar toe browsen.

[ Voor 48% gewijzigd door job op 13-10-2010 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
mrgoolie schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 16:30:
Speelt xbmc ook avchd af? Ik had laatst 3 films gedownload die ik natuurlijk zelf gekocht heb :).
De 1ne (animatiefilm) speelt perfect af, nog nooit geziene beeld kwaliteit...
dat is op zijn minst vreemd te noemen :-) aangezien je de film al in bezit hebt :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 13:59

CSB

:D

Heb toch besloten even de Windows 7 versie van XBMC te installeren op mijn Asrock ION330 HT en ik moet zeggen, het configureren valt me eigenlijk een beetje tegen.

Na lang prutsen heb ik het voor mekaar dat mijn films (in de map Films) de fanart backdrops laat zien, maar dan ook niet alles...
Daarnaast krijg ik mijn TV shows (in de map Series) niet in mijn bibliotheek.

Ook de remote (die perfect werkt in WMC) mist een aantal functies.
En als laatste, sommige films spelen niet soepel af (terwijl WMC dat, hoe traag het zelf ook is, wel doet)

Pfff. Dat wordt weer een avondje doorklussen om het goed werkend te krijgen...

p.s. Welke Skin adviseren jullie mij? De Aeon skin die je in de SVN repository download heeft artifacts.. :?

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
CSB schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:41:
Na lang prutsen heb ik het voor mekaar dat mijn films (in de map Films) de fanart backdrops laat zien, maar dan ook niet alles...
Daarnaast krijg ik mijn TV shows (in de map Series) niet in mijn bibliotheek.
Vertel eens hoe je map indeling is. Problemen met scrapen ligt bijna altijd aan een voor xbmc verkeerde indeling of scraping settings.
Wees dus volledig in hoe je de bestanden exact hebt staan, en welke opties je in xbmc wel of niet hebt aangevinkt.
Ook de remote (die perfect werkt in WMC) mist een aantal functies.
Welke mis je dan?
En als laatste, sommige films spelen niet soepel af (terwijl WMC dat, hoe traag het zelf ook is, wel doet)
dxva aangezet? Al met de andere videosettings gespeeld?
p.s. Welke Skin adviseren jullie mij? De Aeon skin die je in de SVN repository download heeft artifacts.. :?
Met een recente xbmc versie moet je ook skin hebben welke daar op aangepast is.
Pak dus alaska revisited via de add-ons. Dan krijg je ook een melding als er een update uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

De mapindeling is simpel: F:\Movies voor films, en F:\series voor series.

DXVA staat toch standaard aan trouwens? Het zijn met name de 1080P films die het zwaar lijken te hebben.

De controls die ik mis op mijn remote (Logitech Harmony One) zijn door en terugspoelen, menu, en Info bijvoorbeeld.

Ik ga er vanuit dat ik weer een flink weekje vloekend moet doorbrengen om dit goed werkend te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

CSB schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:32:
En submappen? Hoe noem je die? Ik heb gemerkt dat bijvoorbeeld een submap "MB" ipv "Mythbusters" voor XBMC al lastig is, terwijl HK al snel herkend werd als Hells Kitchen.

Het beste is volledige map-benaming, geen afkortingen.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Dat is toch niet volledig?
Heb je alle series door elkaar in de map series staan? Vast niet. Wees dus volledig!!!!
Als je hulp wilt moet je volledig zijn in de informatie. :) Geef een voorbeeld van de mappenstructuur.
Desnoods zet je hier een screenshot neer van explorer met de mappen uitgeklapt.
Ook moet je f:\movies en f:\series beiden als aparte source toevoegen. Ik hoop dat je dat in elkgeval correct hebt gedaan.
DXVA staat toch standaard aan trouwens? Het zijn met name de 1080P films die het zwaar lijken te hebben.
Nee.
De controls die ik mis op mijn remote (Logitech Harmony One) zijn door en terugspoelen, menu, en Info bijvoorbeeld.
Tja, dat ligt meer aan je harmony dan xbmc.
Stel je harmony in als mce remote en alle opties zouden moeten werken.
Ik ga er vanuit dat ik weer een flink weekje vloekend moet doorbrengen om dit goed werkend te krijgen...
Tja, als je niet volledig bent, je niet inleest dan loop je continu tegen problemen aan.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 13-10-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Beta 3 is uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Beta 3 is getagd in de SVN, maar ik zie geen binaries.

Edit: die zijn er dus wel, waar blijft die aankondiging op de homepage van Xbmc? :P

[ Voor 44% gewijzigd door Borromini op 13-10-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 10:12
Borromini schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:53:
Waar blijft die aankondiging op de homepage van Xbmc? :P
Die komt altijd over het algemeen een dagje later. ;)
Misschien om even de eerste reacties af te wachten voor ze de grote aankondiging doen...

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Stond net op het punt beta 2 te installen, kan dus beter meteen 3 doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Toch wel, ik draai zelf een SVN checkout van een paar revisies eerder, loopt erg stabiel.

Zowieso is het toch vanzelfsprekend dat je de laatste beta installeert, in plaats van de voorlaatste? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
als ik t woordje beta zie ben ik nooit zeker van mn zaak :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 12:56
de Beta 3 staat op xbmc.org. Vanavond maar gelijk eens installeren en kijken of het werkt.

XBMC Dharma Beta 3

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
babbaloerie schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:06:
Afgelopen zondag heb ik na 2 uur prutsen XBMC (Camelot) aan de praat gekregen op Ubuntu 10.04 Minimal (ik had geen idee dat een paar uur later 10.10 uit zou komen). Maar het is tot nu toe aardig nutteloos gebleken.

Ik kan geen DVD's afspelen. Hij zegt gewoon dat er geen DVD in de drive zit terwijl ik hem in de CLI met het 'df' commando wel kan zien. Ik heb het 'ubuntu-restricted-extras' pakket al geïnstalleerd. Via google heb ik een workaround gevonden ('/media' toevoegen aan de video library). Maar dan crashed XBMC na een paar seconden film afspelen.

Aangezien er ook een Windows XP installatie op die computer staat, staan mijn video bestanden op een NTFS -partitie. Met XBMC kan ik hier niet bij komen terwijl ik zeker weet dat Ubuntu NTFS kan lezen.

De 1e tip die je wmb eigenlijk ter harte zou moeten nemen is dat je Camelot niet moet installeren. Je vraagt nu over issues die misschien al wel verholpen zijn in de nieuwste versie. Als je dus tegen echte problemen aanloopt, zorg er dan voor dat je iig óók de laatste beta of SVN hebt getest.

We mogen er toch van uit gaan dat jij zelf de settings ff checkt om te zien of DXVA echt aangevinkt staat of niet. Zo ook, zoals al eerder gezegd, dat je volledige informatie geeft als je om hulp vraagt. Als je de settings van XBMC 1x goed doorloopt hoef je er in principe niet meer naar om te kijken.

In je Movies of TV map:
Heb je daarin weer subfolders? Hoe zijn die genaamd
Heb je daarin nog weer subfolders?
Hoe zijn je filmbestanden genaamd?

En hoe zit het met de instellingen van je scraper plugins. Waar staan die op geselecteerd?
Etc

[ Voor 31% gewijzigd door SidewalkSuper op 14-10-2010 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:14
anconakip schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 07:44:
de Beta 3 staat op xbmc.org. Vanavond maar gelijk eens installeren en kijken of het werkt.

XBMC Dharma Beta 3
Is er ergens een overzichtje te vinden van de delta tussen Beta 2 en 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Je kan het bijhouden op trac.xbmc.org
Het is een beetje lastig te zien tussen de 2 revisies in volgens mij, maar met een search als http://trac.xbmc.org/quer...one=10.0&report=33&desc=1
pak je denk ik bijna alles wel mee wat van belang is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Is er eigenlijk ook bekend wanneer de team-xbmc repo geschikt wordt voor Maverick? Of zal ik beter gewoon Lucid nemen aangezien die LTS is?
Firesphere schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:35:
[...]

En submappen? Hoe noem je die? Ik heb gemerkt dat bijvoorbeeld een submap "MB" ipv "Mythbusters" voor XBMC al lastig is, terwijl HK al snel herkend werd als Hells Kitchen.

Het beste is volledige map-benaming, geen afkortingen.
Ik houd mij altijd aan een benaming die zo dicht mogelijk bij de naam op IMDB of themoviedb en dergelijke ligt, dus met jaartal enzo. Als je dat braaf doet zal de scraper hem automatisch herkennen en hoef je niet met de hand de juiste film of serie aan te wijzen, dat vind ik wel lekker want dan hoef je niet bang te zijn voor de library als je XMBC naar z'n grootje gaat of als je een nieuwe wilt neerzetten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Op http://xbmc.org staat dat ze momenteel erg hard werken aan de packages voor Maverick.
"No packages for Ubuntu Maverick are available as of now. We’re working hard on this"

Moet je zelf ff bekijken dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
Gonadan schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:21:
Is er eigenlijk ook bekend wanneer de team-xbmc repo geschikt wordt voor Maverick? Of zal ik beter gewoon Lucid nemen aangezien die LTS is?
Dharma Beta 3
October 13th, 2010
Nearly one month after the release of Beta 2, the latest Dharma pre-release is ready for testing. We have been working very hard to to stabilize XBMC for the final release; there have been over 300 commits to the release branch since the last beta.

[...]

There are still a few known bugs:

CrystalHD support is great, but drivers and libraries still require manual intervention for installation in Live/Linux. This may or may not be fixed in time for release.
No packages for Ubuntu Maverick are available as of now. We’re working hard on this.
A few small miscellaneous bugs. Small bugs are bad.
Go forth and download!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

wellicht al voorbij gekomen, echter zoeken naar scrapen is wat lastig ;-), XBMC haalt niet alle informatie op bij het scrapen.

als ik tegenwoordig op mijn XBMC (mac mini, osx) naar de video map ga, en op een film op "i" druk, dan vind hij de film, en gaat hij info ophalen. Artwork en fanart haalt hij netjes op, ook het plot van de film haalt hij op, echter alle andere informatie blijft leeg (n/a), zelfs de titel van film blijft leeg, in de library zie ik dan een blanco... erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Zoals hierboven ook gemeld. Zorg ervoor dat je alle informatie die wij nodig moeten hebben om je te helpen in je post staat.

Welke versie van XBMC?
Welke scraper gebruik je?
Alleen movies? Of ook TV?
Welke instellingen op de scraper zelf?
Voorbeelden van hoe je map en filestructuur eruit ziet
Alles wat nog meer van belang mocht zijn en ik vergeten ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

SidewalkSuper schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:25:
Op http://xbmc.org staat dat ze momenteel erg hard werken aan de packages voor Maverick.
"No packages for Ubuntu Maverick are available as of now. We’re working hard on this"

Moet je zelf ff bekijken dus :)
FiVAL schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:28:
[...]

Dharma Beta 3
October 13th, 2010
Nearly one month after the release of Beta 2, the latest Dharma pre-release is ready for testing. We have been working very hard to to stabilize XBMC for the final release; there have been over 300 commits to the release branch since the last beta.

[...]

There are still a few known bugs:

CrystalHD support is great, but drivers and libraries still require manual intervention for installation in Live/Linux. This may or may not be fixed in time for release.
No packages for Ubuntu Maverick are available as of now. We’re working hard on this.
A few small miscellaneous bugs. Small bugs are bad.
Go forth and download!
Ongelooflijk, en ik heb die post van xbmc.org dus gewoon gelezen voordat ik hier postte. |:(

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:11
krijn1985 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 23:38:
Ik heb nu sinds kort Ubuntu 10.04 x64 geinstalleerd staan op mijn desktop en hierop XBMC geinstalleerd. Echter nu heb ik het volgende probleem:

wanneer ik xbmc afsluit met close lijkt hij af te sluiten. Echter blijft hij op de achtergrond draaien, opzich niet zo erg, genoeg geheugen. Echter wanneer ik XBMC weer opstart, start hij dus eigenlijk een nieuwe instantie. Wanneer ik deze weer afsluit zie ik bij mijn processen dat ik dus twee keer XBMC en XBMC.bin heb draaien. Naar mate je dit dus vaker doet gaat het steeds meer geheugen innemen en moet ik ze dus handmatig "killen".

Heb dus op google gezocht en kwam niet verder dan 1 thread op het XBMC forum waar mijn probleem naar voren komt maar ben geen oplossing tegen gekomen. hier.

Zijn er meer mensen die deze problemen hebben? Of iemand een idee hoe op te lossen?

Ik draai XBMC 9.11 R26018
Na de update is dit probleem ook opgelost. Hoef ik het niet meer handmatig te doen, voordat ik 10 van die processen heb lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
Misschien zie ik wel het wel helemaal over het hoofd hoor, maar is
er voor XBMC ook al iets dat hij een HDMI input kan weergeven?

Want Logitech en Google hebben een erg mooi concept gemaakt:
http://www.logitech.com/en-us/smartTV/revue

Voor ons is dit op een XBMC natuurlijk nog veel fijner!! :)
Sluiten we er nog 2 IR zenders aan die ook de TV en onze digitale
tuner kunnen bedienen...

Ik heb er alleen nog nooit wat van gelezen... Heeft iemand url's ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Snap ik je vraag niet goed? Je kan toch al jaren XBMC via hdmi aansluiten, mits je htpc zo'n uitgang heeft?
Of bedoel je een PVR mogelijkheid om een hdmi bron op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Heeft iemand eigenlijk IR blasters werkend onder LIRC?
Ik heb de philips MCE IR ontvanger, deze heeft twee ingebouwde blasters. Maar werkend gekregen heb ik nog niet.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangeloos
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-09 10:36
babbaloerie schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:06:

Kijk, dat heb ik nu ook. Ik wilde er net een post over maken. Het enige dat ik kan vertellen is dat het bij mij met niet kopieer beveiligde dvd's wel werkt. (het afspelen via de .ifo)

Welke error krijg je te zien in de .log file van XBMC? Hier geeft hij aan: Error cannot locate codec. creating demuxer (ongeveer, de precieze error staat op de XBMC pc en daar kan ik nu niet bij)

Over het afspelen van DVD's:
Dat heb ik het met OpenSuse 11.1 ook geprobeerd. Daar is het me een keer gelukt om de DVD driver te bekijken, maar zonder resultaat.
Ergens gaat het volgens mij fout bij het mounten/unmounten van de DVD drive. Maar zelf weet ik niet hoe dat op te lossen, het simpel unmounten van de DVD drive heeft geen succes.

Mocht je een oplossing hebben...laat me het weten, ik houdt dit forum ook in de gaten en post evt oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
SidewalkSuper schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:26:
Snap ik je vraag niet goed? Je kan toch al jaren XBMC via hdmi aansluiten, mits je htpc zo'n uitgang heeft?
Of bedoel je een PVR mogelijkheid om een hdmi bron op te nemen?
Het gaat niet eens om het opnemen van een TV uitzending, alhoewel ook dat erg makkelijk zou zijn!

Maar inderdaad, dan sluit je de STB (digitale tuner) aan op de HTPC (met XBMC) en vervolgens
sluit je de HTPC weer aan op de TV...

Kan XBMC dan omgaan met het binnenkomende signaal? En deze behandelen als of het een film is?!
Als XBMC dan ook nog IR kan "blaasten", kan hij ook nog het kanaal van de STB bepalen...

Vervolgens kan XBMC ook nog al zijn overlay's toepassen! Vooral dit laatste maakt het natuurlijk
super G**L!! En je TV wordt enkel een monitor zodat je enkel één toetsenbord of android tablet nodig
hebt om echt alles te bedienen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ach so, ik snap hem.
Dat je niet meer van source input hoeft te switchen voor TV / PVR / HTPC / whatever.
Geen idee of dat goed werkt, maar er is wel een topic op het XBMC forum voor zoiets http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=51945

@Mangeloos probeer ook eens de tip die ik aan babbaloerie gaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
SidewalkSuper schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:31:
Ach so, ik snap hem.
Dat je niet meer van source input hoeft te switchen voor TV / PVR / HTPC / whatever.
Geen idee of dat goed werkt, maar er is wel een topic op het XBMC forum voor zoiets http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=51945
Bedankt dat is een interessante link..! (vooral voor webcams, etc :-)
Alleen over HDMI - IN is weinig te vinden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
FiVAL schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:23:
Maar inderdaad, dan sluit je de STB (digitale tuner) aan op de HTPC (met XBMC) en vervolgens
sluit je de HTPC weer aan op de TV...

Kan XBMC dan omgaan met het binnenkomende signaal? En deze behandelen als of het een film is?!
Als XBMC dan ook nog IR kan "blaasten", kan hij ook nog het kanaal van de STB bepalen...

Vervolgens kan XBMC ook nog al zijn overlay's toepassen! Vooral dit laatste maakt het natuurlijk
super G**L!! En je TV wordt enkel een monitor zodat je enkel één toetsenbord of android tablet nodig
hebt om echt alles te bedienen :P
Lijkt me sterk dat ze dat gaan ondersteunen.
Wat ze wel willen (en dat is een stuk gebruiksvriendelijker) is support voor mythtv. Dus dan maak je van je htpc een decoder dmv dvb-c kaarten en mythtv. Als frontend maak je gebruik van xbmc. Je kan dan met xbmc tv kijken, zenders wisselen, opnemen. chaseplay etc.etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

SidewalkSuper schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 08:57:

We mogen er toch van uit gaan dat jij zelf de settings ff checkt om te zien of DXVA echt aangevinkt staat of niet. Zo ook, zoals al eerder gezegd, dat je volledige informatie geeft als je om hulp vraagt. Als je de settings van XBMC 1x goed doorloopt hoef je er in principe niet meer naar om te kijken.

In je Movies of TV map:
Heb je daarin weer subfolders? Hoe zijn die genaamd
Heb je daarin nog weer subfolders?
Hoe zijn je filmbestanden genaamd?

En hoe zit het met de instellingen van je scraper plugins. Waar staan die op geselecteerd?
Etc
Sorry. Ik zal proberen zo duidelijk mogelijk te zijn. Het probleem is dat ik nu op mijn werk zit en de instellingen niet kan checken. Ik ga dat vanavond bekijken voor de zekerheid.

Goed, de folderstructuur weet ik uit mijn hoofd, dus da's makkelijk:
F:\films\<filmnaam>\<bestand>
(dus bijv. F:\films\star wars\star_wars123.avi ofzo)
Series = F:\series\<serienaam>\<season>\<reeks bestanden>
(dus bijv. F:\series\House\Season 1\House_S01E01.avi)

Ik dacht dat dit redelijk klopt. De scraper voor films is themoviedb.org, voor series thetvdb.com.

Maar wat ik het vreemdste vond is dat de Aeon Lite skin (gedownload met de SVN repository) Artifacts vertoont in de menu's (ik denk dat het slagschaduw over de mapobjecten moet voorstellen) en geen achtergronden bevat voor het hoofdmenu. Wat kan dat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
job schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:56:
Lijkt me sterk dat ze dat gaan ondersteunen.
Wat ze wel willen (en dat is een stuk gebruiksvriendelijker) is support voor mythtv. Dus dan maak je van je htpc een decoder dmv dvb-c kaarten en mythtv. Als frontend maak je gebruik van xbmc. Je kan dan met xbmc tv kijken, zenders wisselen, opnemen. chaseplay etc.etc.
Het gaat hier enkel om een PassTrough... Dus in plaats van een Movie.Avi een "live stream". Dit is
volgens mij redelijk simpel te maken. En werkt dan gelijk samen met elke content provider! Ziggo,
UPC, Digitenne en de Schotel...

Dat Google TV gaat namelijk wel heel erg de kant van XBMC uit... Het schijnt dat je daar straks ook
heel makkelijk "android-apps" op kunt installeren. Dan worden de mogelijkheden onbeperkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
@CSB

Okee dan wachten we het ff af.

Voor films zou ik iig ook eens proberen te scrapen via IMDb. Misschien dat dat al helpt. En hij moet natuurlijk recursive scannen aangevinkt hebben in de scraper plugin.

Voor de TV shows weet ik niet of die underscore in House_S01E01 er iets te doet, maar dat zou wat mij betreft het 1e zijn waar het fout op kan gaan. De dirstructuur zou ie verder zo iig moeten snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
edit: nevermind

[ Voor 114% gewijzigd door job op 14-10-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Hmm. Ik heb de optie niet op DXVA in te schakelen. Wacht eens even... Ik draai nog een officiele 9.11!

Eerst eens ff de dharma Beta3 downloaden en installen. :P

edit: yep, nu wel dus. :)

Kan nu ook moviemeter als scraper pakken. Erg fijn.
Maar hoe krijg ik nu mijn TV series in mijn hoofdmenu met Confluence? Ik kan hem namelijk niet als optie selecteren in de skin configuration (optie is grijs ipv wit), maar kan wel Video en Films "hiden".
Edit 2: schijnt dus dat XBMC graag de hoofdmap als "TV Shows" heeft. Het werkt dus.

Mooi. Ben er bijna. Nu de Harmony remote ff goed instellen en klaar. :)

[ Voor 61% gewijzigd door CSB op 14-10-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
Ik weet het... Scrapers... Een hoop vragen en altijd dezelfde problemen.
In mijn geval denk ik niet eens een probleem, maar ik zie vast wat over
het hoofd (ben ik bang) dus vandaar, bij deze, even een beroep op jullie! _/-\o_

Mijn archief is helemaal als volgt ingedeeld:
En de nfo files bevatten enkel en alleen een link naar IMDB.com
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
+ Movies
   + A Perfect Getaway (2009)
       |- A Perfect Getaway (2009).mkv
       |- A Perfect Getaway (2009).nfo
       |- folder.jpg
       |- movie.tbn

+ Chicago (2002)
       |- Chicago (2002).mkv
       |- Chicago (2002).nfo
       |- folder.jpg
       |- movie.tbn

Bij de automatische scan worden nu ENKEL mijn 1 op 1 kopieën van DVD's herkent!
(je weet wel, met zo'n VIDEO_TS directory...)

Al mijn andere films worden overgeslagen ?!?
Ga ik nou per film de informatie ophalen (met de "I"), dan werkt dat wel vlekkeloos...

Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStrike
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
Na laatst hier gepost te hebben, ben ik eens met Ember gaan spelen. Leuk enzo en werkt best aardig.

Althans, werkte. Tot paar dagen terug deed ie het prima, maar nu opeens nog maar half. Vrees dat dat komt door de nieuwe IMDB opmaak. Hij kan nu opeens samenvattingen, scores en diverse andere velden opeens niet meer scrapen. De plot geeft ie echter wel goed weer.

Ember heeft nog geen update blijkbaar, iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
ThunderStrike schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 01:23:
Ember heeft nog geen update blijkbaar, iemand een idee hoe dit op te lossen?
Ik weet niet of je bij Ember ook enkel maar een xml file hoeft aan te passen. Maar met
XBMC kon je het oplossen door de imdb.xml te vervangen door deze:
http://appletv.nanopi.net.../common/imdb.xml?rev=1333

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 09:26
Heb me al helemaal 't schompes gezocht maar ik kom er maar niet achter hoe ik nu een DVD set met TV afleveringen (Beavis & Butt-head, The Mike Judge Collection, ik weet het,erg fout :)) in de library kan krijgen.
Heb al met de advancedsettings.xml scraper instellingen zitten klooien maar ik krijg hem maar niet goed.

Heeft iemand een idee om deze DVD's goed in de library te krijgen? Ik doe vast iets verkeerd met de naamgeving, hij leest wel het mapje Beavis & Butt-head (hij haalt dan netjes de banner en info op) maar vervolgens helemaal niets meer. De mapjes daaronder heb ik al met talloze verschillende namen geprobeerd, tot op heden geen geluk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
Tovenaar schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 08:40:
Heb me al helemaal 't schompes gezocht maar ik kom er maar niet achter hoe ik nu een DVD set met TV afleveringen (Beavis & Butt-head, The Mike Judge Collection, ik weet het,erg fout :)) in de library kan krijgen.
Heb al met de advancedsettings.xml scraper instellingen zitten klooien maar ik krijg hem maar niet goed.

Heeft iemand een idee om deze DVD's goed in de library te krijgen? Ik doe vast iets verkeerd met de naamgeving, hij leest wel het mapje Beavis & Butt-head (hij haalt dan netjes de banner en info op) maar vervolgens helemaal niets meer. De mapjes daaronder heb ik al met talloze verschillende namen geprobeerd, tot op heden geen geluk...
Misschien is het een idee om hier op tweakers een compleet nieuw Topic aan te maken dat enkel
gaat over de Scrapers & XBMC... Kunnen we wat makkelijker terug lezen over het hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ik zou als eerste even kijken op http://thetvdb.com onder welk seizoen en episode die dvd's geschaard moeten worden. Dan pas je de iso aan naar bijv S01E01E02E03E04 en dan "ziet" ie hem als de 1e 4eps van seizoen 1. Zo verder en dan kom je dr wel :)
Specials zijn S00 trouwens

[ Voor 5% gewijzigd door SidewalkSuper op 15-10-2010 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuckr
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-04 14:00
SidewalkSuper schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:28:
Ik zou als eerste even kijken op http://thetvdb.com onder welk seizoen en episode die dvd's geschaard moeten worden. Dan pas je de iso aan naar bijv S01E01E02E03E04 en dan "ziet" ie hem als de 1e 4eps van seizoen 1. Zo verder en dan kom je dr wel :)
Specials zijn S00 trouwens
Dit werkt inderdaad het beste en staat zo ook netjes in de wiki:
http://wiki.xbmc.org/inde...w_file_naming_conventions
Multi-part Episodes

Handling of multi-part episodes (two part episodes in one file, multiple episodes in DVD images, etc.) is supported. The first matched tvshowmatching regexp and "[-EeXx]+([0-9]+)" will be repeatedly applied against a file name until no more seasons or episodes are found.

This allows for file names such as
foo_s01e01e02e03_s02e01e02
foo104-05-06-201-02
foo1x07x08x09

To break the file up in episodes that XBMC can work with you will have to create an nfo file with <epbookmark> tags. More information can be found on the Import - Export Library page.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scrapers blijven lastig....na erg veel uren renamen en uitzoeken zodat mijn indeling klopt met die van thetvdb heb ik nog 2 zaken die mij niet lukken.

(erg oude series, maar ze staan wel in thetvdb)

Dommel
Toen was geluk heel gewoon

beide gewoon avi's/mpg/mkv etc (geen dvd's)

Heb ook al geprobeerd de nfo file te editen zodat hij het juiste ID krijgt. Helpt helaas ook niet, iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Als je er met het scrapen via xbmc niet uitkomt kan je altijd ember media manager gebruiken.
Ember maakt dan voor jou de juiste nfo's aan.

Laat anders een zien wat er in het nfo bestand staat welke niet gescapred kan worden.
Het nfo bestand moet trouwens tvshow.nfo heten.
FiVAL schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 18:00:
het hoofd (ben ik bang) dus vandaar, bij deze, even een beroep op jullie! _/-\o_
de vob en en ifo bestanden moet je een map hoger zetten. De video_ts map kan je gewoon wegmikken. Zorg er voor dat alle films wat foldertechnisch gezien dezelfde diepte hebben.
dus bijvoorbeeld zo:
d:\movies\filma\filma.mkv
d:\movies\filmb\filmb.ifo (en alle bijbehorende vob's)

Werken met video_ts mappen is nergens goed voor.

[ Voor 88% gewijzigd door job op 15-10-2010 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
job schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:26:
de vob en en ifo bestanden moet je een map hoger zetten. De video_ts map kan je gewoon wegmikken. Zorg er voor dat alle films wat foldertechnisch gezien dezelfde diepte hebben.
dus bijvoorbeeld zo:
d:\movies\filma\filma.mkv
d:\movies\filmb\filmb.ifo (en alle bijbehorende vob's)

Werken met video_ts mappen is nergens goed voor.
Maar is dat een oplossing van mijn probleem?
Ondertussen heb ik hier een nog duidelijker omschrijving van mijn vraag gepost...
Zou je dat eens willen bekijken??

ThX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:26:
Als je er met het scrapen via xbmc niet uitkomt kan je altijd ember media manager gebruiken.
Ember maakt dan voor jou de juiste nfo's aan.

Laat anders een zien wat er in het nfo bestand staat welke niet gescapred kan worden.
Het nfo bestand moet trouwens tvshow.nfo heten.
Klopt, ik heb ze van een andere show gepakt en bewerkt (in sickbeard) maar die herkend de show ook niet....en dit terwijl die wel in thetvdb staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

FiVAL schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 18:00:

Mijn archief is helemaal als volgt ingedeeld:
En de nfo files bevatten enkel en alleen een link naar IMDB.com
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
+ Movies
   + A Perfect Getaway (2009)
       |- A Perfect Getaway (2009).mkv
       |- A Perfect Getaway (2009).nfo
       |- folder.jpg
       |- movie.tbn

+ Chicago (2002)
       |- Chicago (2002).mkv
       |- Chicago (2002).nfo
       |- folder.jpg
       |- movie.tbn

Bij de automatische scan worden nu ENKEL mijn 1 op 1 kopieën van DVD's herkent!
(je weet wel, met zo'n VIDEO_TS directory...)

Al mijn andere films worden overgeslagen ?!?
Ga ik nou per film de informatie ophalen (met de "I"), dan werkt dat wel vlekkeloos...

Iemand een idee??
Noem de afleveringen zoals al aangegeven, je moet alleen nog even de advancedsettings.xml aanmaken of aanpassen en het volgende erin zetten:

code:
1
2
3
4
5
6
<tvshowmatching append="no">
    <regexp>\[[Ss]([0-9]+)\]_\[[Ee]([0-9]+)\]?([^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp>
    <regexp>[\._ \[\-\\/]([0-9]+)x([0-9]+)([^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp>
    <regexp>[Ss]([0-9]+)[\.\-]?[Ee]([0-9]+)([^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp>
    <regexp>[\._ \-\\/]([0-9]+)([0-9][0-9])([\._ \-][^\\/]*)(?:(?:[\\/]video_ts)[\\/]video_ts.ifo)?</regexp>
  </tvshowmatching>

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
Gonadan schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:16:

Noem de afleveringen zoals al aangegeven, je moet alleen nog even de advancedsettings.xml
aanmaken of aanpassen en het volgende erin zetten:
Neem het me niet kwalijk voor, maar ik wil altijd graag weten wat ik ga doen... ;)

De 'regular expression' aanpassen van de films (dvd kopies) die juist wel worden
opgenomen in de xbmc libary, is toch geen oplossing?

Of begrijp ik het helemaal verkeerd? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
FiVAL schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:46:
Zou je dat eens willen bekijken??
Gekeken.
Tja debug logs kijk ik nooit naar, dus daar kan ik je niet mee helpen

Als je weer thuis bent kan je toch vrij eenvoudig de ifo's en vobs een mapje hoger zetten?
Kwestie van paar minuten. Je doet een clean van de library, opnieuw scrapen en kijk of het wel lukt.
Helpt dat niet, dan zet je de boel weer een map lager.
Je kan daarnaast altijd bezig met ember media manager.
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:06:
Klopt, ik heb ze van een andere show gepakt en bewerkt (in sickbeard) maar die herkend de show ook niet....en dit terwijl die wel in thetvdb staat!
Kan je de inhoud van die nfo dan eens hier neerkwakken. Als ik vanmidag nog tijd heb kan ik wel eens testen.

[ Voor 30% gewijzigd door job op 15-10-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Ik laat de Vob's en Ifo's altijd gewoon in de Video_TS map staan en nergens problemen mee hoor.
Misschien moet je de scraper instellen dat er recursive gezocht wordt?

En anders maak je een script die de bestanden automatisch een mapje hoger zet.
schedulen met crontab en klaar. Dat heb ik ook voor Blu-ray bestanden. Ik gooi alles weg behalve de grootste file in de map "STREAM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Het zou inderdaad ook prima moeten werken in de video_ts map. Toch heb ik wel eens rare dingen gezien bij het scrapen die de boel met een mapje hoger opgelost waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

FiVAL schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:43:
[...]

Neem het me niet kwalijk voor, maar ik wil altijd graag weten wat ik ga doen... ;)

De 'regular expression' aanpassen van de films (dvd kopies) die juist wel worden
opgenomen in de xbmc libary, is toch geen oplossing?

Of begrijp ik het helemaal verkeerd? :*)
Nee hoor, ik lees jouw post gewoon helemaal verkeerd. :')
job schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:10:
Het zou inderdaad ook prima moeten werken in de video_ts map. Toch heb ik wel eens rare dingen gezien bij het scrapen die de boel met een mapje hoger opgelost waren.
Mja, soms kan je nog 'recurse directories' aangegeven maar dat werkt inderdaad niet voor alles.

[ Voor 29% gewijzigd door Gonadan op 15-10-2010 12:33 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:56

SilencerNL

No remorse

Ik zit echt sterk te twijfelen... Ik heb XBMC Beta 3 nu goed draaien op een Windows XP installatie, maar voor toekomstige ondersteuning zit ik te denken om over te stappen op Windows 7 (grotendeels i.v.m. de ondersteuning voor DXVA).

Is het raadzaam om over te stappen, of merk je hier weinig van? De hardware moet het makkelijk kunnen draaien (Athlon X2 4400, 2 GB geheugen, 8600GT).

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Persoonlijk vind ik de upgrade naar een versie met DXVA het al waard om een beta versie van software te gebruiken. Vooral wat ik naast het kijken van mijn HD-materiaal nog kan doen op mijn computer is voor mij een verademing!

Wel is tegenwoordig 2GB geheugen met Windows 7 wat aan de krappe kant :X.
Pagina: 1 ... 33 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.