"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]
Ik heb pas net een oude PC opgetuigd (P4 3 Ghz, 2,5 Gb ram + 4550 ati kaart erin) om als mediacentertje te gebruiken. Ik had eigenlijk niet verwacht dat ie windows 7 zou trekken maar het gaat eigenlijk heel vlot. De reden hiervoor is makkelijkere detectie van de HDMI uitgang (zonder overscan etc) en het feit dat je alles goed groot kunt maken (anders is het behoorlijk klein op 46"met 1080p)jayvol09 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:55:
Neuh kheb ook win 7 met xbmc en 2GB gebruik, net aan 1 GB in de praktijk. Wat ik mis is een sneltoets om dxva uit te zetten. Want bij sommige films krijg ik met dxva veel groene blokjes door het beeld (70% of meer is groen) dus dan moet ik dxva ff uitzetten voor die film. Een manier om tussen dxva codecs te kiezen zou ook een optie zijn.
Nu gaat het verbazend ook goed met XBMC en kan ik zelfs HD films afspelen en spoelen. Nu wil ik alleen nog voor elkaar krijgen dat de GPU hardware gebruikt word voor het decoderen. Maar hoe zorg ik ervoor dat DXVA de Avivo codec gebruikt ? Het is dus puur voor de decoder die XBMC gebruikt maar (zoals je misschien kunt lezen) ik heb er de ballen verstand van
Ik heb BS player geinstalleerd die missing codecs erbij heeft gezet.
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Maar waar kan je dan DXVA aanzetten? Ik blijf dat hele DXVA gebeuren lastig vinden. Zou zelf het liefste de standalone livecd willen gebruiken, maar heb een ATI HD4200 en een trage CPU, dus dat gaat niet...Arfman schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:45:
Als je DXVA aanzet gaat XBMC zelf (intern dus) al de GPU gebruiken, hoef je niets voor te installeren/configureren.
EDIT: sorry, gaat dus via System\Video\Playback\Allow Hardware Acceleration (DXVA2)
EDIT2: Wow! Dat maakt een verschil! Speel nu een BR-rip met een CPU gebruik van rond de 6% ipv 100 met dropped frames. Systeem: Asus m4a785-m met een singlecore 3500+ en 2 gig geheugen, waarvan 512 voor de videokaart...
[ Voor 26% gewijzigd door Frankster op 16-10-2010 09:22 ]
Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative
Het commando xbmc-send werkt niet natuurlijk. Ik heb wel een topic op de xbmc site gevonden.
Naar mijn weten was dit erg omslachtig en daarnaast werkte het ook niet bij mij.
Om jullie uren met proberen te sparen, hierbij een korte how-to (XBMC-live).
Let op overal waar <gebruikersnaam> staat moet je je eigen gebruikersnaam invoegen.
Zorg eerst dat IRexec bij het booten opstart:
Zet de volgende regel in het bestand /etc/rc.local.
1
2
| #start IRexec su -c '/usr/bin/irexec -d /home/<gebruikersnaam>/.lircrc' -l xbmc |
Start in de console irw op
1
| irw |
Klik op de remote button die je wilt toewijzen aan deze functie. Je ziet in de commandline vervolgens een aantal codes verschijnen met hierachter de remote die je gekozen hebt in lirc. Pak hiervan enkel de naam van de code. In mijn geval was dat `DVD`. Sluit af met CTRL+c
Vervolgens maak je een .lircrc bestand aan op de locatie hierboven genoemd.
1
2
3
4
5
6
| # Start XBMC begin prog = irexec button = <naam van de remote button> config = /home/<gebruikersnaam>/scripts/startXBMC.sh end |
Vervolgens maak je op de locatie /home/<gebruikersnaam>/scripts/ een bestand aan met de naam: `startXBMC.sh`. En zet hierin. Vergeet niet de rechten van dit bestand aan te passen. Ik heb octal 0755
1
2
| #herstart xbmc killall -9 xbmc xbmc |
Dit zorgt ervoor dat xbmc hard afgesloten wordt en automatisch opnieuw start.
Hele draadje op het forum is: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=82981
-----------------------------------
I made a couple changes that may help. Can you try a trunk release after r34816 and post a debug log? From http://www.sshcs.com/xbmc/ unless you can build your own.
http://sshcs.com/xbmc/
Ah ik volg je vraag al, die SVN is niet packed op die site. Dan heb je ff pech en moet je even wachten of zelf de source files pakken en hem compilen als je dat kan.
[ Voor 56% gewijzigd door SidewalkSuper op 18-10-2010 11:46 ]
Ik zag een 2GB transcend SSD: pricewatch: Transcend TS2GSDOM22V
voor <25 euro. De ideale oplossing of is het net te krap voor XBMC live?
Stand alone werkt alles perfect, exchter op het moment dat ik de XBOX in het netwerk hang en opstart, valt op alle PC's de internet verbinding weg.
Gek genoeg kan ik wel de shares over het netwerk benaderen, maar Internetten vanaf de PC en bijvoorbeeld gegevens opvragen via Internet vanaf de XBOX werkt niet meer.
Vreemd genoeg heeft alles het altijd gedaan, en heb ik aan de XBOX zijde niets veranderd, op één ding na: ik heb een statisch IP-aders i.p.v. een dynamisch IP adres ingevoerd.
Dit laatste heb ik gedaan omdat hij ineens geen netwerkverbinding meer kreeg.
IP-adres is niet gelijk aan één van de andere (dynamische) IP adressen van mijn PC's.
Weet niet zo goed hoe ik dit moet oplossen. Iemand een idee?
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Tnx voor je reactie, maar wat houdt nu trunk in, is het een patch of is het een hele specifieke build of iets geheel anders.SidewalkSuper schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:44:
De url van de trunk staat er toch bij
http://sshcs.com/xbmc/
Ah ik volg je vraag al, die SVN is niet packed op die site. Dan heb je ff pech en moet je even wachten of zelf de source files pakken en hem compilen als je dat kan.
Verder meldt je dat de SVN niet packed is.....?
Dus het betekend dat er wel iets op site zou moeten staan van deze versie (waar zou ik dat kunnen vinden?), maar dat moet dan nog gecompiled worden (hoe doe ik dit, is dat eenvoudig?)
Ik ga ervanuit dat je windows gebruikt. Als je dan niet weet hoe je moet compilen kun je er beter ver weg van blijven. Begrijp me niet verkeerd; het is geen rocket-science, maar het is beter om met kleine 'hello world' programmaatjes te beginnen dan met een groot pakket als XBMC als je voor het eerst software gaat bouwen.Bas_h78 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:36:
[...]
Tnx voor je reactie, maar wat houdt nu trunk in, is het een patch of is het een hele specifieke build of iets geheel anders.
Dus het betekend dat er wel iets op site zou moeten staan van deze versie (waar zou ik dat kunnen vinden?), maar dat moet dan nog gecompiled worden (hoe doe ik dit, is dat eenvoudig?)
Misschien is het beter om je langzaam in te lezen in een klein stukje programmeren (C of C++); en dan misschien alleen maar de basis, maar dan krijg je een redelijk idee.
En anders kun je misschien de nightlies van XBMC proberen. Die zijn voor je gebouwd en kun je zo installeren. De link staat hier ergens in het topic en kan ik niet zo vinden.
[ Voor 17% gewijzigd door DutchNutcase op 18-10-2010 15:56 ]
Luctor et Emergo || specs
Daar liep ik laatst tegenaan met een andere skin (reFocus). Oplossing blijkt het renamen van een map in de XOT addon. Zie onderaan deze paginaHEY_DUDE schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 21:45:
Weet iemand hoe je het uitzendinggemist script ook voor andere skins, dan de standaard skin werkend kan krijgen? Ik ben erg tevreden met de nieuwe night skin, alleen werkt XOT-UZG dan niet meer.
Is dat statische IP misschien gelijk aan het ip van je router??? dit verklaart namelijk waarom internet op alle pc's wegvalt bij aanzetten xbox...Snuffel schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 12:58:
Ik heb een klein probleem met mijn XBMC en mijn XBOX.
Stand alone werkt alles perfect, exchter op het moment dat ik de XBOX in het netwerk hang en opstart, valt op alle PC's de internet verbinding weg.
Gek genoeg kan ik wel de shares over het netwerk benaderen, maar Internetten vanaf de PC en bijvoorbeeld gegevens opvragen via Internet vanaf de XBOX werkt niet meer.
Vreemd genoeg heeft alles het altijd gedaan, en heb ik aan de XBOX zijde niets veranderd, op één ding na: ik heb een statisch IP-aders i.p.v. een dynamisch IP adres ingevoerd.
Dit laatste heb ik gedaan omdat hij ineens geen netwerkverbinding meer kreeg.
IP-adres is niet gelijk aan één van de andere (dynamische) IP adressen van mijn PC's.
Weet niet zo goed hoe ik dit moet oplossen. Iemand een idee?
Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....
Ik heb de Super Talent VSSD 2.5” SATA-II 8GB met XBMC live.Initial G schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 12:45:
Ik wil een ZBOX HD-ID11 aanschaffen en er een SSD in doen, zodat hij snel/ snappier werkt. Nou heb ik al een TB USB HD voor de opslag van films die er aan komt te hangen, of ik ga via netwerk streamen. Ik wil dus een minimale ssd grootte en prijs hebben.
Ik zag een 2GB transcend SSD: pricewatch: Transcend TS2GSDOM22V
voor <25 euro. De ideale oplossing of is het net te krap voor XBMC live?
Werkt zeer goed/fijn en is groot zat.
Ik denk dat 2GB wat krap is,maar volgens mij is de live install 1 a 1,5GB
[ Voor 7% gewijzigd door BlaBla1973 op 18-10-2010 18:31 ]
Computer nr 486 denk ik..
Dat zou kunnen, eens kijken als ik op dat IP adres pingPlopeye schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 17:10:
[...]
Is dat statische IP misschien gelijk aan het ip van je router??? dit verklaart namelijk waarom internet op alle pc's wegvalt bij aanzetten xbox...
Eh.. nee, dat geeft geen effect, geen gehoor aan de andere kant.
[ Voor 9% gewijzigd door Snuffel op 18-10-2010 20:30 ]
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Naast de server zou ik dan 2 streaming clients wensen, waarvan er 1 ook Bluray (BD-Live?) kan afspelen. De ander heeft aan DVD voldoende, maar afhankelijk van de prijs wordt dat misschien ook wel een Bluray versie. De clients zouden dan 1080P (diverse video en geluidsformaten) moeten kunnen streamen vanaf het netwerk, de nodige RTL/uitzending gemist, Youtube en de opgenomen bestanden vanaf de server. Volgens mij is dit (op de laatste wens) redelijk standaard met XBMC? PVR functionaliteit komt eind van het jaar in de stable dacht ik?
Ik zat zelf te denken aan een ION systeem van Asrock. Zou de 330HT-BD dan voldoen? Of is de 100HT-BT vereist? Of een klein systeempje van een andere bouwer? Of is zelfbouw veel goedkoper? En dan op basis van Windows op Linux? Ik meende dat Linux sneller is in XBMC t.o.v. Windows 7?
20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output
De PVR-branch is nog niet bevroren, die is nog volop in ontwikkeling, ik heb geen idee wanneer hij stable verklaard wordt.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Volgens de roadmap staat de PVR-functie gepland voor de versie na de aankomende versie (XBMC 11.0 Eden). En aangezien het team ongeveer ieder half jaar een nieuwe versie uit brengt zal het waarschijnlijk nog een half jaartje duren. Maar zoals Borromini zegt: Pin je niet vast op data, want daar doet het team niet aan.Gamerkoe schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 23:02:
PVR functionaliteit komt eind van het jaar in de stable dacht ik?
[ Voor 26% gewijzigd door Bigfoot87 op 19-10-2010 00:18 ]
Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1
mijn theorie is een beetje simplistisch, maar met 10GB OS-disk zit je altijd goed... Dus doe ik dat.reinoud schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 18:05:
[...]
Ik heb de Super Talent VSSD 2.5” SATA-II 8GB met XBMC live.
Werkt zeer goed/fijn en is groot zat.
Ik denk dat 2GB wat krap is,maar volgens mij is de live install 1 a 1,5GB
XBMC is vrij stabiel, maar als je er iets bij wilt, zij het een thuisserver, of wat dan ook, is een beetje ruimte nooit weg.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Inmiddels staat r34851 dr wel dus je kan testenBas_h78 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:36:
[...]
Tnx voor je reactie, maar wat houdt nu trunk in, is het een patch of is het een hele specifieke build of iets geheel anders.
Trunk is de stam van de code zegmaar, dus in dit geval de complete source van een versie. Welke versie dat is is de SVN of subversion, maw het revisienummer. Packed bedoel ik dat de trunk gemerged is/gecompiled is en in een setup geknald voor je. De source files staan op de XBMC site dus dan had je die zelf kunnen pakken tot aan de laatste SVN om zelf te compilen als je wist hoe dat werkt. (zo is het wel redelijk duidelijk volgens mij, als iemand wat foutjes ziet, verbeter die ff dan leer ik ook weer
Anyway, nu allemaal niet meer nodig
[ Voor 5% gewijzigd door SidewalkSuper op 19-10-2010 09:14 ]
momenteel heb ik van ene mario een compiled versie. maar deze crashed bij het tonen van een overzicht.
als iemand een ppa heeft van de svn voor 10.10 hoor ik het graag.:)
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Bedankt voor je uitleg, ik had ook al gezien dat er een nieuwe versie was. Ik heb alleen het probleem dat de installers niet werken, ik kan hem installeren maar xbmc start zelf niet op (heb alle versies al geprobeerd) Ik heb wel een Win7 x64 systeem (de officiciele builds installeren wel gewoon)SidewalkSuper schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:13:
[...]
Inmiddels staat r34851 dr wel dus je kan testen
Trunk is de stam van de code zegmaar, dus in dit geval de complete source van een versie. Welke versie dat is is de SVN of subversion, maw het revisienummer. Packed bedoel ik dat de trunk gemerged is/gecompiled is en in een setup geknald voor je. De source files staan op de XBMC site dus dan had je die zelf kunnen pakken tot aan de laatste SVN om zelf te compilen als je wist hoe dat werkt. (zo is het wel redelijk duidelijk volgens mij, als iemand wat foutjes ziet, verbeter die ff dan leer ik ook weer)
Anyway, nu allemaal niet meer nodig
Idee iemand?
Ik heb de ION 330HT van Asrock met Windows 7 x64 en XBMC Dharma beta 3. Werkt als een tierelier, maximaal 15% cpu bij het afspelen van 1080P content, mits je DXVA2 inschakelt in de settings. Het enige waar ik wat troubles mee heb is mijn Harmony One, maar dat staat los van XBMC. De remote wordt overigens natively supported in Windows, in Linux moet je een driver installeren.Gamerkoe schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 23:02:
Ik zat zelf te denken aan een ION systeem van Asrock. Zou de 330HT-BD dan voldoen? Of is de 100HT-BT vereist? Of een klein systeempje van een andere bouwer? Of is zelfbouw veel goedkoper? En dan op basis van Windows op Linux? Ik meende dat Linux sneller is in XBMC t.o.v. Windows 7?
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
HEY_DUDE schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 21:45:
Weet iemand hoe je het uitzendinggemist script ook voor andere skins, dan de standaard skin werkend kan krijgen? Ik ben erg tevreden met de nieuwe night skin, alleen werkt XOT-UZG dan niet meer.
Jullie hebben het over twee verschillende dingen. JC heeft het over het ontbreken van de 720p en 1080i skins voor de Default skin. Da's enkel van belang als je XOT op een HD scherm gebruikt. Dat gaat gefixed worden in versie 3.2.2 van XOT-Uzg.JC schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:52:
[...]Daar liep ik laatst tegenaan met een andere skin (reFocus). Oplossing blijkt het renamen van een map in de XOT addon. Zie onderaan deze pagina
HEY_DUDE heeft het over XOT krijgen in een jasje van zijn eigen skin. Dat kan, maar dat zal je zelf moeten maken. Zelf ondersteun ik enkel de Confluence skin en de Default skin. De andere zullen van andere personen of moeten komen. Ik zou ze dan zelfs toe kunnen voegen aan de default XOT download. Maar maken, dat ga ik niet doen. Dan moet ik naast het 20-tal kanalen straks ook nog eens een 10-tal skins gaan bijhouden. Dat is iets te veel van het goede.
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Dat begrijp is,maar kan ik bv via putty inloggen en dan een vaste IP adres geven?job schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:18:
Je kan in linux je pc gewoon een vast ip geven. Je vindt dit alleen niet terug in xbmc, logisch want dat is het os niet maar een programma wat draait op het os.
Wanneer ik een applicatie wil toevoegen krijg ik alleen de mogelijkheid om F: DVD en G: verwisselbare schijf te kiezen. Ik zie dus C: D: E: niet. Terwijl dit de partities zijn waar de applicaties zijn geïnstalleerd.
Ik had met versie 9.11 geen last van dit probleem.
Ook de Executor add on geeft alleen F: en G: weer.
Nu wil ik dat ie bij autoinlog in xbmc ook de wifi aanslingert. Maar internet geeft me daar geen oplossingen voor, althans, ik heb ze nog niet gevonden...
Ik heb dus:
Ubuntu 10.10 en de versie van XBMC die via de standaard repro geleverd wordt (Camelot)
Iemand enig idee?
edit: het gros van de 'antwoorden' gaat over het überhaupt aan kunnen krijgen van de wifi (omdat drivers niet werken, etc. etc.). Vooralsnog ben ik nergens een startupscript tegen gekomen of iets wat me duidelijk maakt welke configfile ik moet wijzigen
[ Voor 15% gewijzigd door letatcest op 19-10-2010 23:00 ]
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Jij moet zoeken op wpa_supplicant. Ik zal je een voorbeeld scriptje geven, zodra ik op mijn werk ben.letatcest schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:53:
[...]
Nu wil ik dat ie bij autoinlog in xbmc ook de wifi aanslingert. Maar internet geeft me daar geen oplossingen voor, althans, ik heb ze nog niet gevonden...
Ik heb dus:
Ubuntu 10.10 en de versie van XBMC die via de standaard repro geleverd wordt (Camelot)
Iemand enig idee?
edit: het gros van de 'antwoorden' gaat over het überhaupt aan kunnen krijgen van de wifi (omdat drivers niet werken, etc. etc.). Vooralsnog ben ik nergens een startupscript tegen gekomen of iets wat me duidelijk maakt welke configfile ik moet wijzigen
Scriptje om standaard je wifi te starten:
1
2
3
| #!/bin/bash wpa_supplicant -B -s -cwpa_supplicant.conf -iwlan0 dhclient wlan0 |
wpa_supplicant.conf
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| ctrl_interface=/var/run/wpa_supplicant ctrl_interface_group=root ap_scan=1 fast_reauth=1 network={ ssid="<naam>" scan_ssid=1 key_mgmt=WPA-PSK psk="<passphrase>" } |
Er zijn nog meer dingen mogelijk, maar dat kun je denk ik verder zelf wel vinden. Een ander handig commando is:
sudo iwlist scan
Succes!
[ Voor 26% gewijzigd door DutchNutcase op 20-10-2010 08:54 ]
Luctor et Emergo || specs
Configuratie staat in /etc/networking/interfaces. Interface eth0 (of ander getal) staat op dhcp, vervang dhcp door static en vul de als onderstaand voorbeeld gegevens in:seninha schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:15:
Dat begrijp is,maar kan ik bv via putty inloggen en dan een vaste IP adres geven?
1
2
3
4
5
6
| iface eth0 inet static address 10.1.1.1 netmask 255.255.255.0 gateway 10.1.1.254 network 10.1.1.0 broadcast 10.1.1.255 |
De laatste twee zijn optioneel geloof ik. Houd wel heel goed in gedachten dat als je een fuck-up maakt je via putty dus geen klap meer kan.
1
| sudo /etc/init.d/networking restart |
Daarna gaat de nieuwe config in werking en mag je hopen dat je het goed ingevuld hebt.
Dit is wel heel erg makkelijk te vinden met een zoekmachine trouwens.
@ASRock 330 gebruikers:
Werkt de DVD-drive bij jullie naar behoren? Ik krijg een hele stapel foumeldingen in de syslog als er een CD of DVD in zit en zowel linux als XBMC kunnen er niets mee. Het moet bijna wel een configuratie of softwareprobleem zijn want installeren vanaf CD ging prima, het ligt dus niet aan de drive zelf.
1
2
| end_request: I/O error, dev sr0, sector 0 Buffer I/O error on device sr0, logical block 0 |
Repeterende melding. Handmatig mounten geeft dit:
1
2
3
4
5
6
7
| mount: block device /dev/sr0 is write-protected, mounting read-only mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/sr0, missing codepage or helper program, or other error (could this be the IDE device where you in fact use ide-scsi so that sr0 or sda or so is needed?) In some cases useful info is found in syslog - try dmesg | tail or so |
[ Voor 18% gewijzigd door Gonadan op 20-10-2010 10:50 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik draai hier ook op een Asrock ION 330 HT-BD en bevalt bijzonder goed, enige nadeel vind ik dat Blu-ray niet (lees via allerlei onhandige omwegen) via XBMC afgespeeld kan worden.Gamerkoe schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 23:02:
Voor de rest doe ik met deze machine ook de huis, tuin en keuken zaakjes die men met een computer doet en dit bevalt uitermate goed...
Ha, tnx, tot op zekere hoogteDutchNutcase schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 07:44:
[...]
Jij moet zoeken op wpa_supplicant. Ik zal je een voorbeeld scriptje geven, zodra ik op mijn werk ben.
Scriptje om standaard je wifi te starten:
code:
1 2 3 #!/bin/bash wpa_supplicant -B -s -cwpa_supplicant.conf -iwlan0 dhclient wlan0
(...)
Succes!
Ik wilde dus net gaan vragen hoe ik zo'n startup script dan zou moeten noemen en vooral waar ik het zou moeten neerzetten (de scripts-dir van xbmc geeft alleen python scripts weer).
Maar ik was in de tussentijd weer in een gnome-sessie terecht gekomen en wifi deed het niet meer na het aanpassen van de wpa_supplicant.conf file (ik gebruik 'toevallig' ook WPA-PSK), dus die even terug veranderd. Nog wat scriptdingen geprobeerd, maar toch weer eens gereboot. Start automatisch door naar XBMC, niet op gelet verder. Zie ik ineens weerinformatie... ? Lees: wifi werkt, zonder scripts en aangepaste config files?
Raar.. maar wat heb ik dan nog aangepast via de standaard Gnome network manager? Ha, ja: via Edit connections --> Wireless een vinkje zetten bij "Available for all users". Blijkbaar was dat de enige 'truuk' die nodig was. Wat ik wel wat vreemd vind, want er is maar 1 user, maar blijkbaar geld het ook voor verschillende sessies. Dat wist ik niet...
iig. tnx for de moeite en ik moet toch eens een cursus scripting gaan volgen geloof ik
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
mmmmmark schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:24:
Weet iemand of het mogelijk is om een lijst te krijgen van alle films die je hebt in een csv file format bijv (zoals met yamj mogelijk is)?
mmmmmark schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:24:
Weet iemand of het mogelijk is om een lijst te krijgen van alle films die je hebt in een csv file format bijv (zoals met yamj mogelijk is)?
1
| ls -1 <moviedir> > ~/lijst.txt |
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Had exact hetzelfde probleem met een Asrock ION330! Helaas nooit kunnen oplossen, en aangezien ik nog heel veel dvd's heb liggen en ook regelmatig kijk, besloten om Windows 7 te proberen en daar werkte het prima! Duurde even om W7 helemaal naar wens ingericht te hebben, maar vergeleken met het gedoe met Linux/XBMC Live is het een verademing!!![message=,noline]Gonadan schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:11[/message]:
[...]
@ASRock 330 gebruikers:
Werkt de DVD-drive bij jullie naar behoren? Ik krijg een hele stapel foumeldingen in de syslog als er een CD of DVD in zit en zowel linux als XBMC kunnen er niets mee. Het moet bijna wel een configuratie of softwareprobleem zijn want installeren vanaf CD ging prima, het ligt dus niet aan de drive zelf.
code:
1 2 end_request: I/O error, dev sr0, sector 0 Buffer I/O error on device sr0, logical block 0
Repeterende melding. Handmatig mounten geeft dit:
code:
1 2 3 4 5 6 7 mount: block device /dev/sr0 is write-protected, mounting read-only mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/sr0, missing codepage or helper program, or other error (could this be the IDE device where you in fact use ide-scsi so that sr0 or sda or so is needed?) In some cases useful info is found in syslog - try dmesg | tail or so
"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris
Mja dat is voor mij geen optie. Ik ga geen extra licentie kopen en illegaal draaien doe ik niet. Daarbij kan ik het niet uitstaan als iets niet doet wat het moet doen dus die DVD-drive gaat werken onder linux, hoe dan ook.Undeclinable schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:53:
Had exact hetzelfde probleem met een Asrock ION330! Helaas nooit kunnen oplossen, en aangezien ik nog heel veel dvd's heb liggen en ook regelmatig kijk, besloten om Windows 7 te proberen en daar werkte het prima! Duurde even om W7 helemaal naar wens ingericht te hebben, maar vergeleken met het gedoe met Linux/XBMC Live is het een verademing!!!
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit is een soortgelijk issue denk ik http://trac.xbmc.org/ticket/8715#comment:14 maar dat zou verholpen moeten zijn in beta3
Die hebben alleen een probleem met XBMC zelf, bij mij loopt de syslog al vol. Ik ben bang dat het een driver-, firmware- of hardwareprobleem is en niets met XBMC te maken heeft. Alleen hoopte ik dat een andere gebruiker het al eens opgelost had, misschien is de drive wel brak.SidewalkSuper schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:21:
@Gonadan
Dit is een soortgelijk issue denk ik http://trac.xbmc.org/ticket/8715#comment:14 maar dat zou verholpen moeten zijn in beta3
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Iemand die hier iets voor weet ? ik wil graag mijn spellen vanuit XBMC starten.ricjuh schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:15:
Ik heb nu de dharma release 3 geinstalleerd, maar ik heb problemen met de launcher add on.
Wanneer ik een applicatie wil toevoegen krijg ik alleen de mogelijkheid om F: DVD en G: verwisselbare schijf te kiezen. Ik zie dus C: D: E: niet. Terwijl dit de partities zijn waar de applicaties zijn geïnstalleerd.
Ik had met versie 9.11 geen last van dit probleem.
Ook de Executor add on geeft alleen F: en G: weer.
Iemand een idee?
(of wellicht een instructie voor het benaderen van shares op een WIndows 7 machine, want er is iets dat ik over het hoofd zie, maar heb geen idee wat dat dan zou moeten zijn)
Hebbes!! Probleem opgelost.
Probleem bleek bekend te zijn en ik (omdat ik bijna nooit XBMC update) had er nog nooit van gehoord. 'Windows Live ID Sign-in Assistant' schijnt te bijten met XBMC SMB-functionaliteit. Omdat ik dat stomme ding zoiezo standaard deïnstalleer kende ik het probleem niet.
Met de nieuwe Live Messenger 2011 zit die Sign-in-shit ingebakken in de programmatuur. En trad het probleem bij mij voor het eerst op.
Helaas is het nog niet op te lossen (er schijnt een patch voor XBMC te zijn, maar ben niet zo 'into' het compileren e.d.) dus daarom maar met System Restore terug naar afgelopen vrijdag.
Live Messenger 2010 zuigt trouwens héél erg... Maar goed, da's mijn mening en weer een heel ander verhaal.
Bedankt voor jullie aandacht.
[ Voor 69% gewijzigd door Bart© op 23-10-2010 19:13 . Reden: probleempje opgelost ]
Ow, das een goeie! Hoe zet ik die uit?Bart© schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:57:
Sodeju zeg.... Ik gebruik XBMC al jaren op een oude XBox.. Sinds vanmiddag lijken de vergrendelingsopties spontaan ingeschakeld te zijn.. Kan helemaal niets meer. Dikke shit zeg... Internet connectie werkt, maar met mijn Windows 7 machine verbinding maken? Ho maar.
Iemand een idee?
(of wellicht een instructie voor het benaderen van shares op een WIndows 7 machine, want er is iets dat ik over het hoofd zie, maar heb geen idee wat dat dan zou moeten zijn)
Hebbes!! Probleem opgelost.
Probleem bleek bekend te zijn en ik (omdat ik bijna nooit XBMC update) had er nog nooit van gehoord. 'Windows Live ID Sign-in Assistant' schijnt te bijten met XBMC SMB-functionaliteit. Omdat ik dat stomme ding zoiezo standaard deïnstalleer kende ik het probleem niet.
Met de nieuwe Live Messenger 2011 zit die Sign-in-shit ingebakken in de programmatuur. En trad het probleem bij mij voor het eerst op.
Helaas is het nog niet op te lossen (er schijnt een patch voor XBMC te zijn, maar ben niet zo 'into' het compileren e.d.) dus daarom maar met System Restore terug naar afgelopen vrijdag.
Live Messenger 2010 zuigt trouwens héél erg... Maar goed, da's mijn mening en weer een heel ander verhaal.
Bedankt voor jullie aandacht.
Ook een vorige recovery punt kiezen verhielp het probleem niet, er blijft om de een of andere reden nog genoeg crap over blijkbaar. Lekker nuttig dus die recovery punten.. not.
[ Voor 7% gewijzigd door job op 23-10-2010 22:56 ]
Inmiddels heb ik m'n movies beter onderverdeeld, alle losse movies in een eigen mappie.
Dit batch bestandje maakt directories van alle losse bestanden en moved ze vervolgens er in:
1
2
3
4
5
6
| For %%J in (*.*) Do ( IF "%%J" NEQ "md.bat" ( MD "%%~dpnJ" move "%%J" "%%~dpnJ" ) ) |
So far so good.
Maar het scrapen blijft een drama, ik krijg het nog steeds niet goed, dus hulp gevraagd .....
Volgende problemen.
- xbmc zelf laten scrapen, werkt opzich goed enkel veel dubbele die er niet uit te halen zijn. Ik zou niet weten hoe en als ik het al zou weten is het veel werk.
- Ember, deze herkend de movies nu eindelijk goed, geen dubbele enz (je kan instellen dat'ie maar 1 movie per map aanmaakt, perfect). Maarrrr, het scrapen gaat opzich ook goed, tot de 's'. Dus alle movies (alphabetisch) vanaf de 's' word niet meer herkend. Echt vaag dit, en als ik dan handmatig ga scrapen dan zie ik dat er veel info mist zoals bv het genre.... maargoed, handmatig scrapen is ook niet te doen, dan ben ik morgen nog bezig.
- Media Companion, deze doet het scrapen weer beter dan Ember maar bij MC heb ik tien miljoen dubbele movies in de lijst. En ik kan ze ook niet verwijderen ofzo, er is geen optie onder rechtermuisknop voor delete ofzo.
//edit - ben nog even wat met Ember aan het prutsen, als ik bv 10 movies selecteer en dan via rechtermuisknop rescrape doe gaat het wel goed. Dus het lijkt er op dat ik op deze manier wel alles ge-scraped krijg. Nou ja, ik vind het best... haha
[ Voor 8% gewijzigd door ocdaan op 24-10-2010 13:58 ]
"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]
Ik heb al geprobeerd om het op te lossen met aanpassingen in keyboard.xml, maar helaas zonder succes.
gaat wel "esc" doen..BertusG schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 17:19:
Ik heb een vervelend probleem met de XBMC subtitles add-on. Op het moment dat de add-on geen ondertiteling vindt voor de film/serie die ik afspeel kom ik met geen mogelijkheid meer uit het scherm. Ik kan alleen nog terug naar het hoofdmenu maar het add-on scherm blijft dan openstaan...
Ik heb al geprobeerd om het op te lossen met aanpassingen in keyboard.xml, maar helaas zonder succes.
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
alleen als ik ong 8 min kijk dan moet hij constant bufferen de eerste 8 minuten speelt hij vlekkeloos af maar daarna kan ik maar 20 sec kijken zonder dat hij vastloopt.
op de website van RTL gemist kan ik wel ongestoord blijven kijken maar wil het ook graag goed werkend in XBMC zijn er meer mensen met dit probleem?
Hoe zet je wat uit? Ik heb voor het eerst in mijn leven System Restore (Windows 7) gebruikt en vervolgens de Micorosft Live 2011 update 'ge-hide' bij mijn beschikbare updates. Daarna bleek het toch nog niet lekker te werken en heb vervolgens de laatste T3ch compilatie van XBMC voor Xbox gedownload en geïnstalleerd.
Nu werkt alles weer als een zonnetje.
Verwijderd
Ik probeer een album toe te voegen aan mijn muzieklibrary waarbij ik steeds maar weer de foute weergave van artiest krijg.
Met andere cd's van andere artiesten heb ik hier geen last van.
Ik probeer een cd van Michael Bolton toe te voegen,het album herkend hij wel netjes met cover e.d maar in de artiest weergave gaat het fout.
Daar staat dan wel Michael Bolton als naam maar geeft hij de fanart van 2-unlimited en de artiestomschrijving van Ilse de Lange (vreemd vinden jullie niet?),terwijl ik deze niet eens in mijn muzieklibrary heb staan.
Ik heb de mp3 tags van deze cd allemaal goed staan dus daar kan het niet aan liggen.
Ik heb al meerdere dingen geprobeerd,bibliotheek opschonen,thumbnails verwijdert in userdata/thumbnails/music.
Ik gebruik als scraper Allmusic (heb ook de site gecheckt voor artiestomschrijving allemaal hetzelfde als wat ik heb)
Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.
Hoi Ferry, hieronder, was maar een grapje, he? Ik heb niet echt een mening over Michael Bolton. Excuus als het vervelend overkwam.
[ Voor 51% gewijzigd door Westmania op 26-10-2010 23:08 ]
Verwijderd
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2010 16:21 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Edit: ja dus. Op het xbmc forum zijn er meer users met dit probleem. Amet (de dev) is al aan het onderzoeken.
Zou iets te maken kunnen hebben met lokale cache.
[ Voor 18% gewijzigd door CSB op 26-10-2010 20:24 ]
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Remote control
werkt met xbmc?
@hierboven, bierdopje heeft ook even een blackout gehad..
[ Voor 13% gewijzigd door Reloader op 26-10-2010 21:36 ]
Verwijderd
Alleeen vind ik mijn probleem met de scraper wel vervelend.
Westmania schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:55:
tja, Michael Bolton... Geen wonder dat ie gaat muiten![]()
Hoi Ferry, hieronder, was maar een grapje, he? Ik heb niet echt een mening over Michael Bolton. Excuus als het vervelend overkwam.
Confluence is voor HD TV's ontworpen, ik heb dus ook geen PAL skin gemaakt voor de Confluence XOT-Uzg skin. Maar je kunt hem waarschijlijk wel zelf aanpassen zodat het wel past (Vergt wel wat tweaking van de afmetingen van buttons en zo).maarud schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:09:
Is er ook een PAL-versie van de confluence skin voor XOTUZG? ik zie nu alleen de linker bovenhoek (xbox xbmc) op mijn tv. de confluence skin is net wat mooier dan default
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Verwijderd
Kan op dit moment zelfs geen enkel album meer toevoegen,de scrapers doen niks.
Heb inmiddels ook de last.fm scraper getest en die doet ook niks.
Lijkt er op dat er ergens iets fout zit maar weet niet waar te zoeken.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:20:
Is er iemand die mij kan helpen met het volgende:
Ik probeer een album toe te voegen aan mijn muzieklibrary waarbij ik steeds maar weer de foute weergave van artiest krijg.
Met andere cd's van andere artiesten heb ik hier geen last van.
Ik probeer een cd van Michael Bolton toe te voegen,het album herkend hij wel netjes met cover e.d maar in de artiest weergave gaat het fout.
Daar staat dan wel Michael Bolton als naam maar geeft hij de fanart van 2-unlimited en de artiestomschrijving van Ilse de Lange (vreemd vinden jullie niet?),terwijl ik deze niet eens in mijn muzieklibrary heb staan.
Ik heb de mp3 tags van deze cd allemaal goed staan dus daar kan het niet aan liggen.
Ik heb al meerdere dingen geprobeerd,bibliotheek opschonen,thumbnails verwijdert in userdata/thumbnails/music.
Ik gebruik als scraper Allmusic (heb ook de site gecheckt voor artiestomschrijving allemaal hetzelfde als wat ik heb)
Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.
Als het niet werkt zet je je library weer terug
Verwijderd
Opnieuw geinstalleerd en wat denk je gewoon nog steeds het zelfde probleem met de scrapers.
Word een beetje wanhopig zo langzamerhand,het vreemde is het heeft altijd gwerkt en nu niet meer.
Weet iemand of er iets aan de hand is met de scrapers (allmusic,last.fm) ?
Mss toch minder sterk dan gedacht: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=83181
[ Voor 21% gewijzigd door SidewalkSuper op 28-10-2010 08:48 ]
Verwijderd
Heb ook gereageerd op de onderstaande xbmc thread om te zien of er mensen zijn die er een oplossing voor hebben.
SidewalkSuper schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 08:44:
Lijkt me sterk... Je zou eens een debug log moeten posten op het forum van XBMC. Daar kunnen mensen met meer verstand ervan je beter helpen denk ik:)
Mss toch minder sterk dan gedacht: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=83181
Bovendien zijn er volgens mij nog geen builds die draaien onder Meerkat of wel? (En dan praat ik over de beta, dharma 3). Belangrijkste is voor mij dat het beeld en het geluid het best tot zijn recht komt, plus natuurlijk de stabiliteit van het OS.
is everything cool?
Ze zijn er wel mee bezig. En goed eind op weg ookFREAKJAM schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:25:
Ik ga vanavond mijn HTPC in elkaar knutselen en ik twijfel nog steeds welk OS ik ga installeren. Ik heb in mijn HTPC een Radeon HD5550 (on-chip 7.1 HD audio DTS, & Dolby Digital.) Op dit moment zal de HDMI rechtstreeks naar mijn TV gaan, maar in de toekomst naar een receiver plus 5.1 of 7.1 set. Ik weet dat ATI heel lastig is te installeren onder Ubuntu.
Bovendien zijn er volgens mij nog geen builds die draaien onder Meerkat of wel? (En dan praat ik over de beta, dharma 3). Belangrijkste is voor mij dat het beeld en het geluid het best tot zijn recht komt, plus natuurlijk de stabiliteit van het OS.
Hallo met Tim
Ben zelf niet echt een fan van de Live-CD hoewel ik het eerlijk gezegd nog nooit gebruikt heb. Ik heb liever een compleet OS draaien. Dat wordt voorlopig Windows 7 dan maar. Thanks voor de input mister SSF4Pkunk schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:38:
[...]
Ze zijn er wel mee bezig. En goed eind op weg ook
is everything cool?
Of bedoel je dat niet?
Ik zie dat er een nieuwe Beta online staat. Daar is ook het een en ander aan de scrapers gewijzigd.Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:38:
Had er zo de balen van dat ik XBMC compleet heb gedeinstalleerd van mijn pc (alles verwijdert ook uit de registry)
Opnieuw geinstalleerd en wat denk je gewoon nog steeds het zelfde probleem met de scrapers.
Word een beetje wanhopig zo langzamerhand,het vreemde is het heeft altijd gwerkt en nu niet meer.
Weet iemand of er iets aan de hand is met de scrapers (allmusic,last.fm) ?
Misschien dat dit helpt?Several new addons. Many scrapers have been fixed. The popular Transparency! skin is now in the official repository; a total of 9 available even before official release!.
Verwijderd
Ik heb een andere vraag over het maken van een smart playlist.
Ik heb dit gedaan om zo onderscheid te maken tussen al mijn films HD Films,Disney Films e.d.
Het maken van de playlist lukt allemaal gewoon,aleen bereik ik niet hetgeen wat ik eigenlijk wil.
Ik heb dan nu 3 categorieen onderverdeeld Films (Library standaard via xbmc) HD Films,Disney Films (smart playlist)
In de smart playlist staan nu alle films op die manier gerangschikt,het probleem is nu aleen dat ze ook blijven staan in de normale Films bibliotheek en dat wil ik dus juist niet meer.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
- XBMCLive Dharma 3
- Asrock ION 330 Pro
- Logitech Harmony Remote
- XBMC Remote app on Android
- Samsung 40" Full HDTV @ 1920x1080
Eigenlijk gemaakt om vrienden over te halen..maar ik dacht ik deel m hier ook
Verwijderd
Waar komen die bewegende backdrops vandaan?coendeurloo schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:57:
Ik heb een filmpje gemaakt waarin ik mijn setup laat zien: http://vimeo.com/16296370
Is gewoon een instelling om je backdrops te laten pannen, kan ff niet op de naam van de instelling komen.Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:03:
[...]
Waar komen die bewegende backdrops vandaan?
Iets van enable 'Ken Burns effect for backdrops' oid.
[ Voor 13% gewijzigd door SidewalkSuper op 29-10-2010 16:07 ]
Hij gebruikt volgens mij deze skin http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=81601SidewalkSuper schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:03:
Ziet er goed uit!... welke skin gebruik je Coen? (zit op mn werk kan ff niet zelf checken)
Aeon MQ 2
Via de webinterface kan ik mijn film's en tv shows starten maar bij music blijft hij maar bezig met laden en krijg ik helemaal niets te zien. Iemand een idee wat dat kan zijn. (gebruik win7, FF en IE, Dharma Beta 3, default webserver)
Is er ook een mogelijkheid tot het opzoeken van een goede subtitle via een scraper?
Freaks and Geeks!!!![message=,noline]coendeurloo schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:57[/message]:
Ik heb een filmpje gemaakt waarin ik mijn setup laat zien: http://vimeo.com/16296370
- XBMCLive Dharma 3
- Asrock ION 330 Pro
Leuk filmpje en goede skin, gebruik MQ2 en Confluence alleen nog maar!
"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris
Maar dat wil niet altijd zeggen dat het beter wordt. films en muziek afspelen leidt tot een crash van XBMC.
Iemand hier nog meer last van?
Verwijderd
Bedankt!
Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:14:
Het is inmiddels opgelost gelukkig!
Ik heb een andere vraag over het maken van een smart playlist.
Ik heb dit gedaan om zo onderscheid te maken tussen al mijn films HD Films,Disney Films e.d.
Het maken van de playlist lukt allemaal gewoon,aleen bereik ik niet hetgeen wat ik eigenlijk wil.
Ik heb dan nu 3 categorieen onderverdeeld Films (Library standaard via xbmc) HD Films,Disney Films (smart playlist)
In de smart playlist staan nu alle films op die manier gerangschikt,het probleem is nu aleen dat ze ook blijven staan in de normale Films bibliotheek en dat wil ik dus juist niet meer.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Setup:
xbmc onder win7
Dharma 3
skin: alaska revisited
Xot als addon toegevoegd, verschijnt nu zowel onder video addons als onder apps (programma's in andere skins volgens mij).
Script start niet, krijg kort de melding "initialising xot, cleaning-up cachefolder" en dan gebeurt er verder niks. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
And now the most interresting part of deze grot
Hee Coen,coendeurloo schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:57:
- XBMCLive Dharma 3
- Asrock ION 330 Pro
Dat ziet er cool uit!!! Altijd leuk om iemand anders zijn setup te bewonderen. Je gebruik in het filmpje wel een erg gave manier om iets te downloaden met nzbs.org vanuit XBMC.... Hoe werkt dat precies?
Alvast bedankt !!!!!!
Don
Een complete restore gedaan van xbmc-live installatie partitie (Beta 3)
Daarna ook de dagelijkse backup van de home directory van gisteren terug gezet. En nog steeds blijven alle videos en mp3s xbmc laten crashen.
Whats wrong?
logfile van na starten video:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
| 13:59:28 T:3077711744 M:1357111296 NOTICE: DVDPlayer: Opening: /home/xbmc/Videos/Blu-ray/500 days of summer/00018.m2ts 13:59:28 T:3077711744 M:1357111296 WARNING: CDVDMessageQueue(player)::Put MSGQ_NOT_INITIALIZED 13:59:28 T:2914327408 M:1357111296 DEBUG: thread start, auto delete: 0 13:59:28 T:2914327408 M:1357111296 NOTICE: Creating InputStream 13:59:28 T:2914327408 M:1357135872 INFO: CDVDFactorySubtitle::GetSubtitles, searching subtitles 13:59:28 T:2914327408 M:1357135872 DEBUG: CacheSubtitles: START 13:59:28 T:2914327408 M:1357135872 DEBUG: CacheSubtitles: Checking for common subdirs... 13:59:28 T:2914327408 M:1357135872 DEBUG: CacheSubtitles: Done (time: 2 ms) 13:59:28 T:2914327408 M:1357135872 DEBUG: CacheSubtitles: Searching for subtitles... 13:59:28 T:2914327408 M:1357135872 DEBUG: CacheSubtitles: Done (time: 1 ms) 13:59:28 T:2914327408 M:1357135872 DEBUG: CacheSubtitles: END (total time: 8 ms) 13:59:28 T:2914327408 M:1357135872 INFO: CDVDFactorySubtitle::GetSubtitles, searching subtitles done 13:59:28 T:2914327408 M:1357135872 NOTICE: Creating Demuxer 13:59:28 T:2914327408 M:1357135872 DEBUG: SECTION:LoadDLL(special://xbmcbin/system/players/dvdplayer/avutil-50-i486-linux.so) 13:59:28 T:2914327408 M:1357135872 DEBUG: Loading: /usr/lib/xbmc/system/players/dvdplayer/avutil-50-i486-linux.so 13:59:28 T:2914327408 M:1357135872 DEBUG: SECTION:LoadDLL(special://xbmcbin/system/players/dvdplayer/avcodec-52-i486-linux.so) 13:59:28 T:2914327408 M:1357135872 DEBUG: Loading: /usr/lib/xbmc/system/players/dvdplayer/avcodec-52-i486-linux.so 13:59:28 T:2914327408 M:1354215424 DEBUG: SECTION:LoadDLL(special://xbmcbin/system/players/dvdplayer/avformat-52-i486-linux.so) 13:59:28 T:2914327408 M:1354215424 DEBUG: Loading: /usr/lib/xbmc/system/players/dvdplayer/avformat-52-i486-linux.so 13:59:28 T:2914327408 M:1353453568 DEBUG: Open - probing detected format [mpegts] 13:59:28 T:2914327408 M:1353453568 DEBUG: Open - av_find_stream_info starting 13:59:28 T:3077711744 M:1351565312 DEBUG: ------ Window Init (DialogBusy.xml) ------ 13:59:28 T:3077711744 M:1351184384 DEBUG: Alloc resources: 0.03ms (0.01 ms skin load) 13:59:28 T:2914327408 M:1348726784 DEBUG: ffmpeg[ADB51B70]: [NULL] start time is not set in av_estimate_timings_from_pts 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 DEBUG: Previous line repeats 22 times. 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 DEBUG: Open - av_find_stream_info finished 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 INFO: ffmpeg[ADB51B70]: Input #0, mpegts, from '/home/xbmc/Videos/Blu-ray/500 days of summer/00018.m2ts': 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 INFO: ffmpeg[ADB51B70]: Duration: 01:35:04.60, start: 11.608967, bitrate: 43869 kb/s 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 INFO: ffmpeg[ADB51B70]: Program 1 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 INFO: ffmpeg[ADB51B70]: Stream #0.0[0x1011]: Video: h264, yuv420p, 1920x1080 [PAR 1:1 DAR 16:9], 23.98 fps, 23.98 tbr, 90k tbn, 47.95 tbc 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 INFO: ffmpeg[ADB51B70]: Stream #0.1[0x1100]: Audio: dca, 48000 Hz, 5.1, s16, 1536 kb/s 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 INFO: ffmpeg[ADB51B70]: Stream #0.2[0x1101]: Audio: dca, 48000 Hz, 5.1, s16, 768 kb/s 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 INFO: ffmpeg[ADB51B70]: Stream #0.3[0x1102]: Audio: dca, 48000 Hz, 5.1, s16, 768 kb/s 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 INFO: ffmpeg[ADB51B70]: Stream #0.4[0x1103]: Audio: dca, 48000 Hz, 5.1, s16, 768 kb/s 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 INFO: ffmpeg[ADB51B70]: Stream #0.5[0x1104]: Audio: dca, 48000 Hz, 5.1, s16, 768 kb/s 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 INFO: ffmpeg[ADB51B70]: Stream #0.6[0x1105]: Audio: dca, 48000 Hz, 5.1, s16, 768 kb/s 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 INFO: ffmpeg[ADB51B70]: Stream #0.7[0x1106]: Audio: dca, 48000 Hz, 5.1, s16, 768 kb/s 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 INFO: ffmpeg[ADB51B70]: Stream #0.8[0x1107]: Audio: ac3, 48000 Hz, 5.1, s16, 448 kb/s 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 INFO: ffmpeg[ADB51B70]: Stream #0.9[0x1108]: Audio: ac3, 48000 Hz, 5.1, s16, 448 kb/s 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 INFO: ffmpeg[ADB51B70]: Stream #0.10[0x1109]: Audio: ac3, 48000 Hz, 5.1, s16, 448 kb/s 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 INFO: ffmpeg[ADB51B70]: Stream #0.11[0x1200]: Subtitle: pgssub 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 INFO: ffmpeg[ADB51B70]: Stream #0.12[0x1201]: Subtitle: pgssub 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 INFO: ffmpeg[ADB51B70]: Stream #0.13[0x1202]: Subtitle: pgssub 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 INFO: ffmpeg[ADB51B70]: Stream #0.14[0x1203]: Subtitle: pgssub 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 INFO: ffmpeg[ADB51B70]: Stream #0.15[0x1204]: Subtitle: pgssub 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 INFO: ffmpeg[ADB51B70]: Stream #0.16[0x1205]: Subtitle: pgssub 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 INFO: ffmpeg[ADB51B70]: Stream #0.17[0x1206]: Subtitle: pgssub 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 INFO: ffmpeg[ADB51B70]: Stream #0.18[0x1207]: Subtitle: pgssub 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 INFO: ffmpeg[ADB51B70]: Stream #0.19[0x1208]: Subtitle: pgssub 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 INFO: ffmpeg[ADB51B70]: Stream #0.20[0x1209]: Subtitle: pgssub 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 INFO: ffmpeg[ADB51B70]: Stream #0.21[0x120a]: Subtitle: pgssub 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 INFO: ffmpeg[ADB51B70]: Stream #0.22[0x120b]: Subtitle: pgssub 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 INFO: ffmpeg[ADB51B70]: Stream #0.23[0x120c]: Subtitle: pgssub 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 INFO: ffmpeg[ADB51B70]: Stream #0.24[0x120d]: Subtitle: pgssub 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 INFO: ffmpeg[ADB51B70]: Stream #0.25[0x120e]: Subtitle: pgssub 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 INFO: ffmpeg[ADB51B70]: Stream #0.26[0x120f]: Subtitle: pgssub 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 INFO: ffmpeg[ADB51B70]: Stream #0.27[0x1210]: Subtitle: pgssub 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 INFO: ffmpeg[ADB51B70]: Stream #0.28[0x1211]: Subtitle: pgssub 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 INFO: ffmpeg[ADB51B70]: Stream #0.29[0x1212]: Subtitle: pgssub 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 INFO: ffmpeg[ADB51B70]: Stream #0.30[0x1213]: Subtitle: pgssub 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 INFO: ffmpeg[ADB51B70]: Stream #0.31[0x1214]: Subtitle: pgssub 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 INFO: ffmpeg[ADB51B70]: Stream #0.32[0x1215]: Subtitle: pgssub 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 INFO: ffmpeg[ADB51B70]: Stream #0.33[0x1216]: Subtitle: pgssub 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 NOTICE: Opening video stream: 0 source: 256 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 NOTICE: Creating video codec with codec id: 28 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 DEBUG: CDVDFactoryCodec: compiled in hardware support: CrystalHD:yes OpenMax:no VDPAU:yes VAAPI:no 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 DEBUG: FactoryCodec - Video: - Opening 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 DEBUG: SECTION:LoadDLL(special://xbmcbin/system/players/dvdplayer/swscale-0.6.1-i486-linux.so) 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 DEBUG: Loading: /usr/lib/xbmc/system/players/dvdplayer/swscale-0.6.1-i486-linux.so 13:59:28 T:2914327408 M:1352966144 NOTICE: CDVDVideoCodecFFmpeg::Open() Creating VDPAU(1920x1080, 28) 13:59:29 T:2914327408 M:1345617920 NOTICE: vdp_device = 0x00000001 vdp_st = 0x00000000 13:59:29 T:2914327408 M:1345617920 NOTICE: VDPAU Decoder capabilities: 13:59:29 T:2914327408 M:1345617920 NOTICE: name level macbs width height 13:59:29 T:2914327408 M:1345617920 NOTICE: ------------------------------------ 13:59:29 T:2914327408 M:1345617920 NOTICE: MPEG1 0 8192 2048 2048 13:59:29 T:2914327408 M:1345617920 NOTICE: MPEG2_SIMPLE 3 8192 2048 2048 13:59:29 T:2914327408 M:1345617920 NOTICE: MPEG2_MAIN 3 8192 2048 2048 13:59:29 T:2914327408 M:1345617920 NOTICE: H264_MAIN 41 8190 2032 2048 13:59:29 T:2914327408 M:1345617920 NOTICE: H264_HIGH 41 8190 2032 2048 13:59:29 T:2914327408 M:1345617920 NOTICE: VC1_SIMPLE 1 8190 2048 2048 13:59:29 T:2914327408 M:1345617920 NOTICE: VC1_MAIN 2 8190 2048 2048 13:59:29 T:2914327408 M:1345617920 NOTICE: VC1_ADVANCED 4 8190 2048 2048 13:59:29 T:2914327408 M:1345617920 NOTICE: ------------------------------------ 13:59:29 T:2914327408 M:1345617920 NOTICE: Mixer feature: VDP_VIDEO_MIXER_FEATURE_NOISE_REDUCTION 13:59:29 T:2914327408 M:1345617920 NOTICE: Mixer feature: VDP_VIDEO_MIXER_FEATURE_SHARPNESS 13:59:29 T:2914327408 M:1345617920 NOTICE: Mixer feature: VDP_VIDEO_MIXER_FEATURE_DEINTERLACE_TEMPORAL 13:59:29 T:2914327408 M:1345617920 NOTICE: Mixer feature: VDP_VIDEO_MIXER_FEATURE_DEINTERLACE_TEMPORAL_SPATIAL 13:59:29 T:2914327408 M:1345617920 NOTICE: Mixer feature: VDP_VIDEO_MIXER_FEATURE_INVERSE_TELECINE 13:59:30 T:2914327408 M:1341042688 NOTICE: Creating 1920x1080 pixmap 13:59:30 T:2914327408 M:1341042688 DEBUG: Found 4 fbconfigs. 13:59:30 T:2914327408 M:1341042688 DEBUG: Using fbconfig index 0. 13:59:30 T:2914327408 M:1341042688 INFO: GLX: Creating Pixmap context 13:59:30 T:2914327408 M:1338552320 NOTICE: CDVDVideoCodecFFmpeg::Open() Using codec: H.264 / AVC / MPEG-4 AVC / MPEG-4 part 10 (VDPAU acceleration) 13:59:30 T:2914327408 M:1338552320 DEBUG: FactoryCodec - Video: ff-h264_vdpau-vdpau - Opened 13:59:30 T:1886870384 M:1338552320 DEBUG: thread start, auto delete: 0 13:59:30 T:1886870384 M:1338552320 DEBUG: CVideoReferenceClock: Setting up GLX 13:59:30 T:1886870384 M:1336164352 DEBUG: CVideoReferenceClock: output of nvidia-settings -nt -q RefreshRate3: 50.000 Hz 13:59:30 T:1886870384 M:1336164352 DEBUG: CVideoReferenceClock: Detected refreshrate by nvidia-settings: 50.000000 hertz, rounding to 50 hertz 13:59:30 T:2914327408 M:1336164352 NOTICE: Creating video thread 13:59:30 T:1876093808 M:1336164352 DEBUG: thread start, auto delete: 0 13:59:30 T:2914327408 M:1336164352 NOTICE: Opening audio stream: 7 source: 256 13:59:30 T:2914327408 M:1336164352 NOTICE: Finding audio codec for: 86021 13:59:30 T:2914327408 M:1336164352 DEBUG: FactoryCodec - Audio: PassthroughFFmpeg - Opening 13:59:30 T:2914327408 M:1336164352 INFO: CDVDAudioCodecPassthroughFFmpeg::SetupMuxer - Trying to setup spdif muxer 13:59:30 T:2914327408 M:1336164352 INFO: CDVDAudioCodecPassthroughFFmpeg::SetupMuxer - spdif muxer ready 13:59:30 T:2914327408 M:1336164352 DEBUG: FactoryCodec - Audio: PassthroughFFmpeg - Opened 13:59:30 T:1876093808 M:1336164352 DEBUG: LinuxRendererGL: Cleaning up GL resources 13:59:30 T:2914327408 M:1336164352 NOTICE: Creating audio thread 13:59:30 T:1876093808 M:1336172544 NOTICE: running thread: video_thread 13:59:30 T:2914327408 M:1336172544 NOTICE: Opening Subtitle stream: 32 source: 256 13:59:30 T:1865603952 M:1336172544 DEBUG: thread start, auto delete: 0 13:59:30 T:1865603952 M:1336156160 NOTICE: running thread: CDVDPlayerAudio::Process() 13:59:30 T:2914327408 M:1336156160 DEBUG: FactoryCodec - Overlay: FFmpeg Subtitle Decoder - Opening 13:59:30 T:2914327408 M:1336156160 DEBUG: FactoryCodec - Overlay: FFmpeg Subtitle Decoder - Opened 13:59:30 T:2914327408 M:1336156160 DEBUG: ReadEditDecisionLists - Assuming 1080i interlaced content. Adjusted frames per second from 23.976 to 11.988 13:59:30 T:2914327408 M:1336156160 DEBUG: ReadEditDecisionLists - Checking for edit decision lists (EDL) on local drive or remote share for: /home/xbmc/Videos/Blu-ray/500 days of summer/00018.m2ts 13:59:30 T:2914327408 M:1336156160 DEBUG: Process - Start position set to last stopped position: 180000 13:59:30 T:2914327408 M:1334382592 DEBUG: SeekTime - seek ended up on time 180013 13:59:30 T:2914327408 M:1334382592 DEBUG: Process - starting demuxer from: 180000 13:59:30 T:2914327408 M:1334382592 DEBUG: CDVDPlayer::SetCaching - caching state 2 13:59:30 T:1865603952 M:1334255616 DEBUG: CDVDPlayerAudio - CDVDMsg::GENERAL_RESYNC(179583033.000000, 1) 13:59:30 T:1865603952 M:1334255616 NOTICE: Creating audio device with codec id: 86021, channels: 2, sample rate: 48000, pass-through 13:59:30 T:1865603952 M:1334255616 DEBUG: RemoveActiveDevice - Removing device 1 13:59:30 T:1865603952 M:1334255616 DEBUG: CGUIAudioManager::DeInitialize 13:59:30 T:1865603952 M:1334255616 DEBUG: SetActiveDevice - SetActiveDevice from 0 to 2 13:59:30 T:1865603952 M:1334255616 DEBUG: RemoveActiveDevice - Removing device 0 13:59:30 T:1876093808 M:1333923840 DEBUG: CDVDPlayerVideo - CDVDMsg::GENERAL_SYNCHRONIZE 13:59:30 T:1876093808 M:1333923840 DEBUG: CDVDPlayerVideo - CDVDMsg::GENERAL_RESYNC(180013155.222222, 0) |
Zou je willen delen hoe jij je Harmony gebruikt icm XBMC, ik heb het wel enigszins aan de praat allemaal maar het werkt niet fijn.coendeurloo schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:57:
- XBMCLive Dharma 3
- Asrock ION 330 Pro
Verwijderd
EDIT: te vroeg gesproken blijkbaardon_care1000 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:01:
[...]
Hee Coen,
Dat ziet er cool uit!!! Altijd leuk om iemand anders zijn setup te bewonderen. Je gebruik in het filmpje wel een erg gave manier om iets te downloaden met nzbs.org vanuit XBMC.... Hoe werkt dat precies?Lijkt me heel handig om zo serie's b.v oh oh cherso te kunnen downloaden. Ik maak voor het downloaden gebruik van sabnzbd en heb ook de sabnzbd add-on geprobeerd maar kreeg dat niet aan de gang hij bleef maar vragen naar gebruikers naam en wachtwoord (ik heb sabnzbd op een servertje draaien en niet op de bak waar XBMC op draait)
Alvast bedankt !!!!!!
Don
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2010 20:07 ]
Hernoem de PAL folder in de Xot/resources/skins/default eens naar 720p.mr_fragle schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:47:
Ik heb een probleem met de uitzendinggemist addon.
Setup:
xbmc onder win7
Dharma 3
skin: alaska revisited
Xot als addon toegevoegd, verschijnt nu zowel onder video addons als onder apps (programma's in andere skins volgens mij).
Script start niet, krijg kort de melding "initialising xot, cleaning-up cachefolder" en dan gebeurt er verder niks. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Hij zocht en gaf toch echt de opdracht vanuit XBMC in het filmpje.Verwijderd schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 15:31:
[...]
Ik denk niet dat hij iets download vanuit XBMC, maar dat het notificaties zijn die gestuurd worden naar XBMC als iets gedownload is... Ik gebruik Sickbeard voor het automatisch opzoeken en downloaden van series. Als iets gedownload is stuurt Sickbeard een notificatie naar XBMC. Denk dat het zoiets is
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Verwijderd
Ah ik keek over dat stukje heen... excuus! Reactie aangepastRoeligan schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 19:28:
[...]
Hij zocht en gaf toch echt de opdracht vanuit XBMC in het filmpje.
Welke skin is dat?coendeurloo schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:57:
- XBMCLive Dharma 3
- Asrock ION 330 Pro
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Is er al iemand een Ambilight plugin voor XBMC tegen gekomen? Liefst 1 die werkt met de Open Enttec DMX controller
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Verwijderd
Wat zijn jullie ervaringen met XBMC icm de nieuweste Apple TV? Ik lees dat het werk met een bootable usb-stick maar dacht juist dat je hem moest jailbreaken voor dit soort zaken.
Bovendien zou de Apple TV geen 1080P aankunnen, iets dat ik toch wel prefereer.
Voorheen had ik altijd zo'n Popcorn Hour, zou dit een goede vervanger zijn? Heb veel 1080P content in de vorm van .mkv
Op de PCH ben ik nooit iets tegengekomen dat ie niet afspeelt, hoe zit dat met xmbc icm Apple TV?
Thanks en sorry als ik naar de bekende weg vraag, maar vind niet zoveel info er over!
Thnx, dat werkt. Xot neemt alleen niet het hele beeld in beslag. Gebruikt alleen de linkerhoek van de beschikbare ruimte binnen xbmc window. Is dat nog aan te passen?GroteBozewolf schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:56:
[...]
Hernoem de PAL folder in de Xot/resources/skins/default eens naar 720p.
Iig thnx voor het snelle antwoord!
And now the most interresting part of deze grot
Als ik een filmpje speel loopt XBMC 10 seconden vast. Dan begint ie te spelen vanaf 10 seconden, maar de audio begint bij het begin. De video loopt dan in slow-motion totdat de audio weer bij is.
Loeivervelend als je steeds een stukje kijkt om een bepaald videootje op te zoeken.
Iemand enig idee what causes this?
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Dit topic is gesloten.
Let op!!
Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.