Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Neuh kheb ook win 7 met xbmc en 2GB gebruik, net aan 1 GB in de praktijk. Wat ik mis is een sneltoets om dxva uit te zetten. Want bij sommige films krijg ik met dxva veel groene blokjes door het beeld (70% of meer is groen) dus dan moet ik dxva ff uitzetten voor die film. Een manier om tussen dxva codecs te kiezen zou ook een optie zijn.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
jayvol09 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:55:
Neuh kheb ook win 7 met xbmc en 2GB gebruik, net aan 1 GB in de praktijk. Wat ik mis is een sneltoets om dxva uit te zetten. Want bij sommige films krijg ik met dxva veel groene blokjes door het beeld (70% of meer is groen) dus dan moet ik dxva ff uitzetten voor die film. Een manier om tussen dxva codecs te kiezen zou ook een optie zijn.
Ik heb pas net een oude PC opgetuigd (P4 3 Ghz, 2,5 Gb ram + 4550 ati kaart erin) om als mediacentertje te gebruiken. Ik had eigenlijk niet verwacht dat ie windows 7 zou trekken maar het gaat eigenlijk heel vlot. De reden hiervoor is makkelijkere detectie van de HDMI uitgang (zonder overscan etc) en het feit dat je alles goed groot kunt maken (anders is het behoorlijk klein op 46"met 1080p)

Nu gaat het verbazend ook goed met XBMC en kan ik zelfs HD films afspelen en spoelen. Nu wil ik alleen nog voor elkaar krijgen dat de GPU hardware gebruikt word voor het decoderen. Maar hoe zorg ik ervoor dat DXVA de Avivo codec gebruikt ? Het is dus puur voor de decoder die XBMC gebruikt maar (zoals je misschien kunt lezen) ik heb er de ballen verstand van :?

Ik heb BS player geinstalleerd die missing codecs erbij heeft gezet.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

Als je DXVA aanzet gaat XBMC zelf (intern dus) al de GPU gebruiken, hoef je niets voor te installeren/configureren.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 18:15
Arfman schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:45:
Als je DXVA aanzet gaat XBMC zelf (intern dus) al de GPU gebruiken, hoef je niets voor te installeren/configureren.
Maar waar kan je dan DXVA aanzetten? Ik blijf dat hele DXVA gebeuren lastig vinden. Zou zelf het liefste de standalone livecd willen gebruiken, maar heb een ATI HD4200 en een trage CPU, dus dat gaat niet...

EDIT: sorry, gaat dus via System\Video\Playback\Allow Hardware Acceleration (DXVA2)

EDIT2: Wow! Dat maakt een verschil! Speel nu een BR-rip met een CPU gebruik van rond de 6% ipv 100 met dropped frames. Systeem: Asus m4a785-m met een singlecore 3500+ en 2 gig geheugen, waarvan 512 voor de videokaart...

[ Voor 26% gewijzigd door Frankster op 16-10-2010 09:22 ]

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Omdat ik in het unieke geval dat XBMC vast loopt geen zin heb om naar een andere pc te lopen om daar een ssh sessie te openen om XBMC te killen via commandline heb ik gezocht naar een oplossing om dit via een remote knop te doen.
Het commando xbmc-send werkt niet natuurlijk. Ik heb wel een topic op de xbmc site gevonden.
Naar mijn weten was dit erg omslachtig en daarnaast werkte het ook niet bij mij.

Om jullie uren met proberen te sparen, hierbij een korte how-to (XBMC-live).

Let op overal waar <gebruikersnaam> staat moet je je eigen gebruikersnaam invoegen.

Zorg eerst dat IRexec bij het booten opstart:

Zet de volgende regel in het bestand /etc/rc.local.

code:
1
2
#start IRexec
su -c '/usr/bin/irexec -d /home/<gebruikersnaam>/.lircrc' -l xbmc

Start in de console irw op
code:
1
irw

Klik op de remote button die je wilt toewijzen aan deze functie. Je ziet in de commandline vervolgens een aantal codes verschijnen met hierachter de remote die je gekozen hebt in lirc. Pak hiervan enkel de naam van de code. In mijn geval was dat `DVD`. Sluit af met CTRL+c

Vervolgens maak je een .lircrc bestand aan op de locatie hierboven genoemd.
code:
1
2
3
4
5
6
# Start XBMC
begin
prog = irexec
button = <naam van de remote button>
config = /home/<gebruikersnaam>/scripts/startXBMC.sh
end

Vervolgens maak je op de locatie /home/<gebruikersnaam>/scripts/ een bestand aan met de naam: `startXBMC.sh`. En zet hierin. Vergeet niet de rechten van dit bestand aan te passen. Ik heb octal 0755
code:
1
2
#herstart xbmc
killall -9 xbmc xbmc

Dit zorgt ervoor dat xbmc hard afgesloten wordt en automatisch opnieuw start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super hier was ik al naar op zoek maar mis de benodigde kennis, top !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Weet iemand hoe je het uitzendinggemist script ook voor andere skins, dan de standaard skin werkend kan krijgen? Ik ben erg tevreden met de nieuwe night skin, alleen werkt XOT-UZG dan niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_h78
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-08 15:50
Ik kreeg de onderstaande opmerking over mijn probleem op het XBMC forum, weet iemand wat een Trunk Release is en waar ik versie r34816 kan vinden, ik zie hem nl niet op opgegeven site.

Hele draadje op het forum is: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=82981

-----------------------------------
I made a couple changes that may help. Can you try a trunk release after r34816 and post a debug log? From http://www.sshcs.com/xbmc/ unless you can build your own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:53
De url van de trunk staat er toch bij :p
http://sshcs.com/xbmc/

Ah ik volg je vraag al, die SVN is niet packed op die site. Dan heb je ff pech en moet je even wachten of zelf de source files pakken en hem compilen als je dat kan.

[ Voor 56% gewijzigd door SidewalkSuper op 18-10-2010 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 21:40

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Ik wil een ZBOX HD-ID11 aanschaffen en er een SSD in doen, zodat hij snel/ snappier werkt. Nou heb ik al een TB USB HD voor de opslag van films die er aan komt te hangen, of ik ga via netwerk streamen. Ik wil dus een minimale ssd grootte en prijs hebben.

Ik zag een 2GB transcend SSD: pricewatch: Transcend TS2GSDOM22V
voor <25 euro. De ideale oplossing of is het net te krap voor XBMC live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:39

Snuffel

Vroem!

Ik heb een klein probleem met mijn XBMC en mijn XBOX.

Stand alone werkt alles perfect, exchter op het moment dat ik de XBOX in het netwerk hang en opstart, valt op alle PC's de internet verbinding weg.
Gek genoeg kan ik wel de shares over het netwerk benaderen, maar Internetten vanaf de PC en bijvoorbeeld gegevens opvragen via Internet vanaf de XBOX werkt niet meer.
Vreemd genoeg heeft alles het altijd gedaan, en heb ik aan de XBOX zijde niets veranderd, op één ding na: ik heb een statisch IP-aders i.p.v. een dynamisch IP adres ingevoerd.
Dit laatste heb ik gedaan omdat hij ineens geen netwerkverbinding meer kreeg.
IP-adres is niet gelijk aan één van de andere (dynamische) IP adressen van mijn PC's.

Weet niet zo goed hoe ik dit moet oplossen. Iemand een idee?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_h78
SidewalkSuper schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:44:
De url van de trunk staat er toch bij :p
http://sshcs.com/xbmc/

Ah ik volg je vraag al, die SVN is niet packed op die site. Dan heb je ff pech en moet je even wachten of zelf de source files pakken en hem compilen als je dat kan.
Tnx voor je reactie, maar wat houdt nu trunk in, is het een patch of is het een hele specifieke build of iets geheel anders.

Verder meldt je dat de SVN niet packed is.....?
Dus het betekend dat er wel iets op site zou moeten staan van deze versie (waar zou ik dat kunnen vinden?), maar dat moet dan nog gecompiled worden (hoe doe ik dit, is dat eenvoudig?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Bas_h78 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:36:
[...]

Tnx voor je reactie, maar wat houdt nu trunk in, is het een patch of is het een hele specifieke build of iets geheel anders.

Dus het betekend dat er wel iets op site zou moeten staan van deze versie (waar zou ik dat kunnen vinden?), maar dat moet dan nog gecompiled worden (hoe doe ik dit, is dat eenvoudig?)
Ik ga ervanuit dat je windows gebruikt. Als je dan niet weet hoe je moet compilen kun je er beter ver weg van blijven. Begrijp me niet verkeerd; het is geen rocket-science, maar het is beter om met kleine 'hello world' programmaatjes te beginnen dan met een groot pakket als XBMC als je voor het eerst software gaat bouwen.

Misschien is het beter om je langzaam in te lezen in een klein stukje programmeren (C of C++); en dan misschien alleen maar de basis, maar dan krijg je een redelijk idee.

En anders kun je misschien de nightlies van XBMC proberen. Die zijn voor je gebouwd en kun je zo installeren. De link staat hier ergens in het topic en kan ik niet zo vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door DutchNutcase op 18-10-2010 15:56 ]

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 18:17

JC

- minimalistic -

HEY_DUDE schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 21:45:
Weet iemand hoe je het uitzendinggemist script ook voor andere skins, dan de standaard skin werkend kan krijgen? Ik ben erg tevreden met de nieuwe night skin, alleen werkt XOT-UZG dan niet meer.
Daar liep ik laatst tegenaan met een andere skin (reFocus). Oplossing blijkt het renamen van een map in de XOT addon. Zie onderaan deze pagina :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 07:00
Snuffel schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 12:58:
Ik heb een klein probleem met mijn XBMC en mijn XBOX.

Stand alone werkt alles perfect, exchter op het moment dat ik de XBOX in het netwerk hang en opstart, valt op alle PC's de internet verbinding weg.
Gek genoeg kan ik wel de shares over het netwerk benaderen, maar Internetten vanaf de PC en bijvoorbeeld gegevens opvragen via Internet vanaf de XBOX werkt niet meer.
Vreemd genoeg heeft alles het altijd gedaan, en heb ik aan de XBOX zijde niets veranderd, op één ding na: ik heb een statisch IP-aders i.p.v. een dynamisch IP adres ingevoerd.
Dit laatste heb ik gedaan omdat hij ineens geen netwerkverbinding meer kreeg.
IP-adres is niet gelijk aan één van de andere (dynamische) IP adressen van mijn PC's.

Weet niet zo goed hoe ik dit moet oplossen. Iemand een idee?
Is dat statische IP misschien gelijk aan het ip van je router??? dit verklaart namelijk waarom internet op alle pc's wegvalt bij aanzetten xbox...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:36
Initial G schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 12:45:
Ik wil een ZBOX HD-ID11 aanschaffen en er een SSD in doen, zodat hij snel/ snappier werkt. Nou heb ik al een TB USB HD voor de opslag van films die er aan komt te hangen, of ik ga via netwerk streamen. Ik wil dus een minimale ssd grootte en prijs hebben.

Ik zag een 2GB transcend SSD: pricewatch: Transcend TS2GSDOM22V
voor <25 euro. De ideale oplossing of is het net te krap voor XBMC live?
Ik heb de Super Talent VSSD 2.5” SATA-II 8GB met XBMC live.

Werkt zeer goed/fijn en is groot zat.

Ik denk dat 2GB wat krap is,maar volgens mij is de live install 1 a 1,5GB

[ Voor 7% gewijzigd door BlaBla1973 op 18-10-2010 18:31 ]

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Plopeye schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 17:10:
[...]

Is dat statische IP misschien gelijk aan het ip van je router??? dit verklaart namelijk waarom internet op alle pc's wegvalt bij aanzetten xbox...
Dat zou kunnen, eens kijken als ik op dat IP adres ping :)
Eh.. nee, dat geeft geen effect, geen gehoor aan de andere kant.

[ Voor 9% gewijzigd door Snuffel op 18-10-2010 20:30 ]

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 12:20
is er ook iemand die zijn psp als remote gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-08 21:43
Ik ben een beetje aan het kijken naar een systeem voor in huis. Ik heb reeds een server, maar daar zit nog niks voor XBMC of TV iets in. Mijn idee was om hier een TV kaart in te bouwen en uit te rusten met MediaPortal Server. Ik zou daarop dan Live TV kunnen opnemen, of te kijken en in een later stadium dit tegelijk (Weet iemand systeemeisen hiervoor?) te doen met 2 HD TV kaarten. Ik meende dat je zelfs MediaPortal via je iPhone kan bedienen :+ .

Naast de server zou ik dan 2 streaming clients wensen, waarvan er 1 ook Bluray (BD-Live?) kan afspelen. De ander heeft aan DVD voldoende, maar afhankelijk van de prijs wordt dat misschien ook wel een Bluray versie. De clients zouden dan 1080P (diverse video en geluidsformaten) moeten kunnen streamen vanaf het netwerk, de nodige RTL/uitzending gemist, Youtube en de opgenomen bestanden vanaf de server. Volgens mij is dit (op de laatste wens) redelijk standaard met XBMC? PVR functionaliteit komt eind van het jaar in de stable dacht ik?

Ik zat zelf te denken aan een ION systeem van Asrock. Zou de 330HT-BD dan voldoen? Of is de 100HT-BT vereist? Of een klein systeempje van een andere bouwer? Of is zelfbouw veel goedkoper? En dan op basis van Windows op Linux? Ik meende dat Linux sneller is in XBMC t.o.v. Windows 7?

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Pin je niet vast op data. Als het van bepaalde mensen afhangt moest de volgende stabiele Xbmc-release ook al maanden geleden uitgebracht zijn (de eerste speculaties spraken over mei). It's done when it's done :).

De PVR-branch is nog niet bevroren, die is nog volop in ontwikkeling, ik heb geen idee wanneer hij stable verklaard wordt.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 10:12
Gamerkoe schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 23:02:
PVR functionaliteit komt eind van het jaar in de stable dacht ik?
Volgens de roadmap staat de PVR-functie gepland voor de versie na de aankomende versie (XBMC 11.0 Eden). En aangezien het team ongeveer ieder half jaar een nieuwe versie uit brengt zal het waarschijnlijk nog een half jaartje duren. Maar zoals Borromini zegt: Pin je niet vast op data, want daar doet het team niet aan. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Bigfoot87 op 19-10-2010 00:18 ]

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Laatst online: 11:08

Firesphere

Yoshis before Hoshis

reinoud schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 18:05:
[...]

Ik heb de Super Talent VSSD 2.5” SATA-II 8GB met XBMC live.

Werkt zeer goed/fijn en is groot zat.

Ik denk dat 2GB wat krap is,maar volgens mij is de live install 1 a 1,5GB
mijn theorie is een beetje simplistisch, maar met 10GB OS-disk zit je altijd goed... Dus doe ik dat.

XBMC is vrij stabiel, maar als je er iets bij wilt, zij het een thuisserver, of wat dan ook, is een beetje ruimte nooit weg.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Bas_h78 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:36:
[...]

Inmiddels staat r34851 dr wel dus je kan testen :)
Trunk is de stam van de code zegmaar, dus in dit geval de complete source van een versie. Welke versie dat is is de SVN of subversion, maw het revisienummer. Packed bedoel ik dat de trunk gemerged is/gecompiled is en in een setup geknald voor je. De source files staan op de XBMC site dus dan had je die zelf kunnen pakken tot aan de laatste SVN om zelf te compilen als je wist hoe dat werkt. (zo is het wel redelijk duidelijk volgens mij, als iemand wat foutjes ziet, verbeter die ff dan leer ik ook weer :p)

Anyway, nu allemaal niet meer nodig :)

[ Voor 5% gewijzigd door SidewalkSuper op 19-10-2010 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:50
ik hoop dat er snel een repo van de svn beschikbaar komt voor Maverick.
momenteel heb ik van ene mario een compiled versie. maar deze crashed bij het tonen van een overzicht.

als iemand een ppa heeft van de svn voor 10.10 hoor ik het graag.:)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_h78
SidewalkSuper schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:13:
[...]

Inmiddels staat r34851 dr wel dus je kan testen :)
Trunk is de stam van de code zegmaar, dus in dit geval de complete source van een versie. Welke versie dat is is de SVN of subversion, maw het revisienummer. Packed bedoel ik dat de trunk gemerged is/gecompiled is en in een setup geknald voor je. De source files staan op de XBMC site dus dan had je die zelf kunnen pakken tot aan de laatste SVN om zelf te compilen als je wist hoe dat werkt. (zo is het wel redelijk duidelijk volgens mij, als iemand wat foutjes ziet, verbeter die ff dan leer ik ook weer :p)

Anyway, nu allemaal niet meer nodig :)
Bedankt voor je uitleg, ik had ook al gezien dat er een nieuwe versie was. Ik heb alleen het probleem dat de installers niet werken, ik kan hem installeren maar xbmc start zelf niet op (heb alle versies al geprobeerd) Ik heb wel een Win7 x64 systeem (de officiciele builds installeren wel gewoon)

Idee iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 13:59

CSB

:D

Ik zat zelf te denken aan een ION systeem van Asrock. Zou de 330HT-BD dan voldoen? Of is de 100HT-BT vereist? Of een klein systeempje van een andere bouwer? Of is zelfbouw veel goedkoper? En dan op basis van Windows op Linux? Ik meende dat Linux sneller is in XBMC t.o.v. Windows 7?
Ik heb de ION 330HT van Asrock met Windows 7 x64 en XBMC Dharma beta 3. Werkt als een tierelier, maximaal 15% cpu bij het afspelen van 1080P content, mits je DXVA2 inschakelt in de settings. Het enige waar ik wat troubles mee heb is mijn Harmony One, maar dat staat los van XBMC. De remote wordt overigens natively supported in Windows, in Linux moet je een driver installeren.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Kan iemand mij vertellen of je bij een XBMC live versie handmattig een IP adres kan geven?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 21-09 03:36
Je kan in linux je pc gewoon een vast ip geven. Je vindt dit alleen niet terug in xbmc, logisch want dat is het os niet maar een programma wat draait op het os.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
HEY_DUDE schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 21:45:
JC schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:52:
[...]Daar liep ik laatst tegenaan met een andere skin (reFocus). Oplossing blijkt het renamen van een map in de XOT addon. Zie onderaan deze pagina :)
Jullie hebben het over twee verschillende dingen. JC heeft het over het ontbreken van de 720p en 1080i skins voor de Default skin. Da's enkel van belang als je XOT op een HD scherm gebruikt. Dat gaat gefixed worden in versie 3.2.2 van XOT-Uzg.

HEY_DUDE heeft het over XOT krijgen in een jasje van zijn eigen skin. Dat kan, maar dat zal je zelf moeten maken. Zelf ondersteun ik enkel de Confluence skin en de Default skin. De andere zullen van andere personen of moeten komen. Ik zou ze dan zelfs toe kunnen voegen aan de default XOT download. Maar maken, dat ga ik niet doen. Dan moet ik naast het 20-tal kanalen straks ook nog eens een 10-tal skins gaan bijhouden. Dat is iets te veel van het goede.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

job schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:18:
Je kan in linux je pc gewoon een vast ip geven. Je vindt dit alleen niet terug in xbmc, logisch want dat is het os niet maar een programma wat draait op het os.
Dat begrijp is,maar kan ik bv via putty inloggen en dan een vaste IP adres geven?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Ik heb nu de dharma release 3 geinstalleerd, maar ik heb problemen met de launcher add on.
Wanneer ik een applicatie wil toevoegen krijg ik alleen de mogelijkheid om F: DVD en G: verwisselbare schijf te kiezen. Ik zie dus C: D: E: niet. Terwijl dit de partities zijn waar de applicaties zijn geïnstalleerd.

Ik had met versie 9.11 geen last van dit probleem.
Ook de Executor add on geeft alleen F: en G: weer.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Laatst online: 20-09 11:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ik heb xbmc al een tijd lang stand alone geinstalleerd op een ouwe ubuntu-desktop. Werkt prima, maar ik had op die plek geen internetaansluiting. Geen probleem, niet echt nodig, maar wel praktisch. Nu heb ik mijn oude wifi kaart in die compu gestopt, de boel geupdate en weer op autostart XBMC gezet. Geen keyring meer ingesteld, zodat ie automatisch wifi connectie maakt. Maar.. dat doet ie dus alleen als je in Gnome boot.
Nu wil ik dat ie bij autoinlog in xbmc ook de wifi aanslingert. Maar internet geeft me daar geen oplossingen voor, althans, ik heb ze nog niet gevonden...

Ik heb dus:
Ubuntu 10.10 en de versie van XBMC die via de standaard repro geleverd wordt (Camelot)

Iemand enig idee?

edit: het gros van de 'antwoorden' gaat over het überhaupt aan kunnen krijgen van de wifi (omdat drivers niet werken, etc. etc.). Vooralsnog ben ik nergens een startupscript tegen gekomen of iets wat me duidelijk maakt welke configfile ik moet wijzigen

[ Voor 15% gewijzigd door letatcest op 19-10-2010 23:00 ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

letatcest schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:53:

[...]

Nu wil ik dat ie bij autoinlog in xbmc ook de wifi aanslingert. Maar internet geeft me daar geen oplossingen voor, althans, ik heb ze nog niet gevonden...

Ik heb dus:
Ubuntu 10.10 en de versie van XBMC die via de standaard repro geleverd wordt (Camelot)

Iemand enig idee?

edit: het gros van de 'antwoorden' gaat over het überhaupt aan kunnen krijgen van de wifi (omdat drivers niet werken, etc. etc.). Vooralsnog ben ik nergens een startupscript tegen gekomen of iets wat me duidelijk maakt welke configfile ik moet wijzigen
Jij moet zoeken op wpa_supplicant. Ik zal je een voorbeeld scriptje geven, zodra ik op mijn werk ben.

Scriptje om standaard je wifi te starten:
code:
1
2
3
#!/bin/bash
wpa_supplicant -B -s -cwpa_supplicant.conf -iwlan0
dhclient wlan0

wpa_supplicant.conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
ctrl_interface=/var/run/wpa_supplicant
ctrl_interface_group=root
ap_scan=1
fast_reauth=1
network={
        ssid="<naam>"
        scan_ssid=1
        key_mgmt=WPA-PSK
        psk="<passphrase>"
}

Er zijn nog meer dingen mogelijk, maar dat kun je denk ik verder zelf wel vinden. Een ander handig commando is:
sudo iwlist scan

Succes!

[ Voor 26% gewijzigd door DutchNutcase op 20-10-2010 08:54 ]

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
seninha schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:15:
Dat begrijp is,maar kan ik bv via putty inloggen en dan een vaste IP adres geven?
Configuratie staat in /etc/networking/interfaces. Interface eth0 (of ander getal) staat op dhcp, vervang dhcp door static en vul de als onderstaand voorbeeld gegevens in:
code:
1
2
3
4
5
6
iface eth0 inet static
address 10.1.1.1
netmask 255.255.255.0
gateway 10.1.1.254
network 10.1.1.0
broadcast 10.1.1.255

De laatste twee zijn optioneel geloof ik. Houd wel heel goed in gedachten dat als je een fuck-up maakt je via putty dus geen klap meer kan.
code:
1
sudo /etc/init.d/networking restart

Daarna gaat de nieuwe config in werking en mag je hopen dat je het goed ingevuld hebt.

Dit is wel heel erg makkelijk te vinden met een zoekmachine trouwens. :)

@ASRock 330 gebruikers:
Werkt de DVD-drive bij jullie naar behoren? Ik krijg een hele stapel foumeldingen in de syslog als er een CD of DVD in zit en zowel linux als XBMC kunnen er niets mee. Het moet bijna wel een configuratie of softwareprobleem zijn want installeren vanaf CD ging prima, het ligt dus niet aan de drive zelf.

code:
1
2
end_request: I/O error, dev sr0, sector 0
Buffer I/O error on device sr0, logical block 0

Repeterende melding. Handmatig mounten geeft dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
mount: block device /dev/sr0 is write-protected, mounting read-only
mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/sr0,
       missing codepage or helper program, or other error
       (could this be the IDE device where you in fact use
       ide-scsi so that sr0 or sda or so is needed?)
       In some cases useful info is found in syslog - try
       dmesg | tail  or so

[ Voor 18% gewijzigd door Gonadan op 20-10-2010 10:50 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 09:26
Ik draai hier ook op een Asrock ION 330 HT-BD en bevalt bijzonder goed, enige nadeel vind ik dat Blu-ray niet (lees via allerlei onhandige omwegen) via XBMC afgespeeld kan worden.
Voor de rest doe ik met deze machine ook de huis, tuin en keuken zaakjes die men met een computer doet en dit bevalt uitermate goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Laatst online: 20-09 11:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

DutchNutcase schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 07:44:
[...]

Jij moet zoeken op wpa_supplicant. Ik zal je een voorbeeld scriptje geven, zodra ik op mijn werk ben.

Scriptje om standaard je wifi te starten:
code:
1
2
3
#!/bin/bash
wpa_supplicant -B -s -cwpa_supplicant.conf -iwlan0
dhclient wlan0

(...)
Succes!
Ha, tnx, tot op zekere hoogte ;)

Ik wilde dus net gaan vragen hoe ik zo'n startup script dan zou moeten noemen en vooral waar ik het zou moeten neerzetten (de scripts-dir van xbmc geeft alleen python scripts weer).

Maar ik was in de tussentijd weer in een gnome-sessie terecht gekomen en wifi deed het niet meer na het aanpassen van de wpa_supplicant.conf file (ik gebruik 'toevallig' ook WPA-PSK), dus die even terug veranderd. Nog wat scriptdingen geprobeerd, maar toch weer eens gereboot. Start automatisch door naar XBMC, niet op gelet verder. Zie ik ineens weerinformatie... ? Lees: wifi werkt, zonder scripts en aangepaste config files?

Raar.. maar wat heb ik dan nog aangepast via de standaard Gnome network manager? Ha, ja: via Edit connections --> Wireless een vinkje zetten bij "Available for all users". Blijkbaar was dat de enige 'truuk' die nodig was. Wat ik wel wat vreemd vind, want er is maar 1 user, maar blijkbaar geld het ook voor verschillende sessies. Dat wist ik niet...

iig. tnx for de moeite en ik moet toch eens een cursus scripting gaan volgen geloof ik ;)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-09 22:09
mmmmmark schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:24:
Weet iemand of het mogelijk is om een lijst te krijgen van alle films die je hebt in een csv file format bijv (zoals met yamj mogelijk is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

mmmmmark schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:24:
Weet iemand of het mogelijk is om een lijst te krijgen van alle films die je hebt in een csv file format bijv (zoals met yamj mogelijk is)?
code:
1
ls -1 <moviedir> > ~/lijst.txt

:+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[message=,noline]Gonadan schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:11[/message]:
[...]

@ASRock 330 gebruikers:
Werkt de DVD-drive bij jullie naar behoren? Ik krijg een hele stapel foumeldingen in de syslog als er een CD of DVD in zit en zowel linux als XBMC kunnen er niets mee. Het moet bijna wel een configuratie of softwareprobleem zijn want installeren vanaf CD ging prima, het ligt dus niet aan de drive zelf.

code:
1
2
end_request: I/O error, dev sr0, sector 0
Buffer I/O error on device sr0, logical block 0

Repeterende melding. Handmatig mounten geeft dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
mount: block device /dev/sr0 is write-protected, mounting read-only
mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/sr0,
       missing codepage or helper program, or other error
       (could this be the IDE device where you in fact use
       ide-scsi so that sr0 or sda or so is needed?)
       In some cases useful info is found in syslog - try
       dmesg | tail  or so
Had exact hetzelfde probleem met een Asrock ION330! Helaas nooit kunnen oplossen, en aangezien ik nog heel veel dvd's heb liggen en ook regelmatig kijk, besloten om Windows 7 te proberen en daar werkte het prima! Duurde even om W7 helemaal naar wens ingericht te hebben, maar vergeleken met het gedoe met Linux/XBMC Live is het een verademing!!!

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Undeclinable schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:53:
Had exact hetzelfde probleem met een Asrock ION330! Helaas nooit kunnen oplossen, en aangezien ik nog heel veel dvd's heb liggen en ook regelmatig kijk, besloten om Windows 7 te proberen en daar werkte het prima! Duurde even om W7 helemaal naar wens ingericht te hebben, maar vergeleken met het gedoe met Linux/XBMC Live is het een verademing!!!
Mja dat is voor mij geen optie. Ik ga geen extra licentie kopen en illegaal draaien doe ik niet. Daarbij kan ik het niet uitstaan als iets niet doet wat het moet doen dus die DVD-drive gaat werken onder linux, hoe dan ook. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
@Gonadan
Dit is een soortgelijk issue denk ik http://trac.xbmc.org/ticket/8715#comment:14 maar dat zou verholpen moeten zijn in beta3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

SidewalkSuper schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:21:
@Gonadan
Dit is een soortgelijk issue denk ik http://trac.xbmc.org/ticket/8715#comment:14 maar dat zou verholpen moeten zijn in beta3 :)
Die hebben alleen een probleem met XBMC zelf, bij mij loopt de syslog al vol. Ik ben bang dat het een driver-, firmware- of hardwareprobleem is en niets met XBMC te maken heeft. Alleen hoopte ik dat een andere gebruiker het al eens opgelost had, misschien is de drive wel brak.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

ricjuh schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:15:
Ik heb nu de dharma release 3 geinstalleerd, maar ik heb problemen met de launcher add on.
Wanneer ik een applicatie wil toevoegen krijg ik alleen de mogelijkheid om F: DVD en G: verwisselbare schijf te kiezen. Ik zie dus C: D: E: niet. Terwijl dit de partities zijn waar de applicaties zijn geïnstalleerd.

Ik had met versie 9.11 geen last van dit probleem.
Ook de Executor add on geeft alleen F: en G: weer.
Iemand die hier iets voor weet ? ik wil graag mijn spellen vanuit XBMC starten.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Sodeju zeg.... Ik gebruik XBMC al jaren op een oude XBox.. Sinds vanmiddag lijken de vergrendelingsopties spontaan ingeschakeld te zijn.. Kan helemaal niets meer. Dikke shit zeg... Internet connectie werkt, maar met mijn Windows 7 machine verbinding maken? Ho maar.

Iemand een idee?

(of wellicht een instructie voor het benaderen van shares op een WIndows 7 machine, want er is iets dat ik over het hoofd zie, maar heb geen idee wat dat dan zou moeten zijn)

Hebbes!! Probleem opgelost.

Probleem bleek bekend te zijn en ik (omdat ik bijna nooit XBMC update) had er nog nooit van gehoord. 'Windows Live ID Sign-in Assistant' schijnt te bijten met XBMC SMB-functionaliteit. Omdat ik dat stomme ding zoiezo standaard deïnstalleer kende ik het probleem niet.
Met de nieuwe Live Messenger 2011 zit die Sign-in-shit ingebakken in de programmatuur. En trad het probleem bij mij voor het eerst op.
Helaas is het nog niet op te lossen (er schijnt een patch voor XBMC te zijn, maar ben niet zo 'into' het compileren e.d.) dus daarom maar met System Restore terug naar afgelopen vrijdag.

Live Messenger 2010 zuigt trouwens héél erg... Maar goed, da's mijn mening en weer een heel ander verhaal.

Bedankt voor jullie aandacht.

[ Voor 69% gewijzigd door Bart© op 23-10-2010 19:13 . Reden: probleempje opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Bart© schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:57:
Sodeju zeg.... Ik gebruik XBMC al jaren op een oude XBox.. Sinds vanmiddag lijken de vergrendelingsopties spontaan ingeschakeld te zijn.. Kan helemaal niets meer. Dikke shit zeg... Internet connectie werkt, maar met mijn Windows 7 machine verbinding maken? Ho maar.

Iemand een idee?

(of wellicht een instructie voor het benaderen van shares op een WIndows 7 machine, want er is iets dat ik over het hoofd zie, maar heb geen idee wat dat dan zou moeten zijn)

Hebbes!! Probleem opgelost.

Probleem bleek bekend te zijn en ik (omdat ik bijna nooit XBMC update) had er nog nooit van gehoord. 'Windows Live ID Sign-in Assistant' schijnt te bijten met XBMC SMB-functionaliteit. Omdat ik dat stomme ding zoiezo standaard deïnstalleer kende ik het probleem niet.
Met de nieuwe Live Messenger 2011 zit die Sign-in-shit ingebakken in de programmatuur. En trad het probleem bij mij voor het eerst op.
Helaas is het nog niet op te lossen (er schijnt een patch voor XBMC te zijn, maar ben niet zo 'into' het compileren e.d.) dus daarom maar met System Restore terug naar afgelopen vrijdag.

Live Messenger 2010 zuigt trouwens héél erg... Maar goed, da's mijn mening en weer een heel ander verhaal.

Bedankt voor jullie aandacht.
Ow, das een goeie! Hoe zet ik die uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als er een patch voor Xbmc in omloop is dan vrees ik dat die Windows/Microsoft-functionaliteit niet uit te zetten of te omzeilen is (tenzij via een code-aanpassing in Xbmc).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ik liep laatst ook tegen het windows live 2011 probleem aan. Met de vorige versie van windows live was de sign-in service uitschakelen voldoende, maar met de huidige versie niet.

Ook een vorige recovery punt kiezen verhielp het probleem niet, er blijft om de een of andere reden nog genoeg crap over blijkbaar. Lekker nuttig dus die recovery punten.. not.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 23-10-2010 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Hi all, ben ik weer ;)

Inmiddels heb ik m'n movies beter onderverdeeld, alle losse movies in een eigen mappie.

Dit batch bestandje maakt directories van alle losse bestanden en moved ze vervolgens er in:

code:
1
2
3
4
5
6
For %%J in (*.*) Do (
IF "%%J" NEQ "md.bat" (
MD "%%~dpnJ"
move "%%J" "%%~dpnJ"
)
)

So far so good. ;)

Maar het scrapen blijft een drama, ik krijg het nog steeds niet goed, dus hulp gevraagd ..... :)

Volgende problemen.

- xbmc zelf laten scrapen, werkt opzich goed enkel veel dubbele die er niet uit te halen zijn. Ik zou niet weten hoe en als ik het al zou weten is het veel werk.

- Ember, deze herkend de movies nu eindelijk goed, geen dubbele enz (je kan instellen dat'ie maar 1 movie per map aanmaakt, perfect). Maarrrr, het scrapen gaat opzich ook goed, tot de 's'. Dus alle movies (alphabetisch) vanaf de 's' word niet meer herkend. Echt vaag dit, en als ik dan handmatig ga scrapen dan zie ik dat er veel info mist zoals bv het genre.... maargoed, handmatig scrapen is ook niet te doen, dan ben ik morgen nog bezig.

- Media Companion, deze doet het scrapen weer beter dan Ember maar bij MC heb ik tien miljoen dubbele movies in de lijst. En ik kan ze ook niet verwijderen ofzo, er is geen optie onder rechtermuisknop voor delete ofzo.

//edit - ben nog even wat met Ember aan het prutsen, als ik bv 10 movies selecteer en dan via rechtermuisknop rescrape doe gaat het wel goed. Dus het lijkt er op dat ik op deze manier wel alles ge-scraped krijg. Nou ja, ik vind het best... haha

[ Voor 8% gewijzigd door ocdaan op 24-10-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Die dubbele zijn bij mij vaak .rars of iso's die ik niet verwijderd heb of sample bestandjes. Met delete kun je die evt. uit je library wissen als je niets wilt aanpassen in de map?

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Niet online
Ik heb een vervelend probleem met de XBMC subtitles add-on. Op het moment dat de add-on geen ondertiteling vindt voor de film/serie die ik afspeel kom ik met geen mogelijkheid meer uit het scherm. Ik kan alleen nog terug naar het hoofdmenu maar het add-on scherm blijft dan openstaan...

Ik heb al geprobeerd om het op te lossen met aanpassingen in keyboard.xml, maar helaas zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:39
BertusG schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 17:19:
Ik heb een vervelend probleem met de XBMC subtitles add-on. Op het moment dat de add-on geen ondertiteling vindt voor de film/serie die ik afspeel kom ik met geen mogelijkheid meer uit het scherm. Ik kan alleen nog terug naar het hoofdmenu maar het add-on scherm blijft dan openstaan...

Ik heb al geprobeerd om het op te lossen met aanpassingen in keyboard.xml, maar helaas zonder succes.
gaat wel "esc" doen..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 12:20
Ik heb de uitzendingemist addon geinstaleerd ook met de nieuwe kanalen.
alleen als ik ong 8 min kijk dan moet hij constant bufferen de eerste 8 minuten speelt hij vlekkeloos af maar daarna kan ik maar 20 sec kijken zonder dat hij vastloopt.
op de website van RTL gemist kan ik wel ongestoord blijven kijken maar wil het ook graag goed werkend in XBMC zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
Ik ben een zeer tevreden gebruiker van XBMC (Live). Ik heb dmv UNetbootin XBMC op een usb drive gezet en dmv een live-rw bestand blijven mijn instellingen mooi bewaard. Nu vroeg ik me af of een "echte" installatie van XBMC live op een USB drive beter zou zijn dan wat ik nu gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Laatst online: 28-08 11:30
Snuffel schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 22:00:
[...]

Ow, das een goeie! Hoe zet ik die uit?
Hoe zet je wat uit? Ik heb voor het eerst in mijn leven System Restore (Windows 7) gebruikt en vervolgens de Micorosft Live 2011 update 'ge-hide' bij mijn beschikbare updates. Daarna bleek het toch nog niet lekker te werken en heb vervolgens de laatste T3ch compilatie van XBMC voor Xbox gedownload en geïnstalleerd.

Nu werkt alles weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die mij kan helpen met het volgende:

Ik probeer een album toe te voegen aan mijn muzieklibrary waarbij ik steeds maar weer de foute weergave van artiest krijg.
Met andere cd's van andere artiesten heb ik hier geen last van.

Ik probeer een cd van Michael Bolton toe te voegen,het album herkend hij wel netjes met cover e.d maar in de artiest weergave gaat het fout.
Daar staat dan wel Michael Bolton als naam maar geeft hij de fanart van 2-unlimited en de artiestomschrijving van Ilse de Lange (vreemd vinden jullie niet?),terwijl ik deze niet eens in mijn muzieklibrary heb staan.

Ik heb de mp3 tags van deze cd allemaal goed staan dus daar kan het niet aan liggen.

Ik heb al meerdere dingen geprobeerd,bibliotheek opschonen,thumbnails verwijdert in userdata/thumbnails/music.
Ik gebruik als scraper Allmusic (heb ook de site gecheckt voor artiestomschrijving allemaal hetzelfde als wat ik heb)

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Laatst online: 12:05
tja, Michael Bolton... Geen wonder dat ie gaat muiten :P

Hoi Ferry, hieronder, was maar een grapje, he? Ik heb niet echt een mening over Michael Bolton. Excuus als het vervelend overkwam.

[ Voor 51% gewijzigd door Westmania op 26-10-2010 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ieder zo zijn smaak zullen we maar zeggen maar het ging mij er om het probleem uit te leggen.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2010 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Heeft iemand ook wel eens ruzie met die Apple Trailer plugin? Het lijkt erop dat hij alvast geluid gaat afspelen wat later in de trailer hoort. Om dat te corrigeren verlopen de eerste seconden van de trailer veel te snel tot het beeld het geluid weer ingehaald heeft. :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 13:59

CSB

:D

Hee, opeens werkt mijn subtitle scraper script niet meer. Iemand anders die er ook last van heeft? Ik scrape de subs van bierdopje.com. Hij lijkt opeens niet meer te connecten en zegt dat er local subs gevonden zijn, maar die zijn er niet. Soms geeft ie de melding dat er iets met het script is, maar volgens mij is er niks gewijzigd aan deze kant. Zou er serverside iets gewijzigd zijn?

Edit: ja dus. Op het xbmc forum zijn er meer users met dit probleem. Amet (de dev) is al aan het onderzoeken.
Zou iets te maken kunnen hebben met lokale cache.

[ Voor 18% gewijzigd door CSB op 26-10-2010 20:24 ]

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
weet iemand of deze

Remote control

werkt met xbmc?

@hierboven, bierdopje heeft ook even een blackout gehad..

[ Voor 13% gewijzigd door Reloader op 26-10-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee begrijp ik ook wel hoor geen probleem verder.

Alleeen vind ik mijn probleem met de scraper wel vervelend.
Westmania schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:55:
tja, Michael Bolton... Geen wonder dat ie gaat muiten :P

Hoi Ferry, hieronder, was maar een grapje, he? Ik heb niet echt een mening over Michael Bolton. Excuus als het vervelend overkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:02
Is er ook een PAL-versie van de confluence skin voor XOTUZG? ik zie nu alleen de linker bovenhoek (xbox xbmc) op mijn tv. de confluence skin is net wat mooier dan default :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
maarud schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:09:
Is er ook een PAL-versie van de confluence skin voor XOTUZG? ik zie nu alleen de linker bovenhoek (xbox xbmc) op mijn tv. de confluence skin is net wat mooier dan default :)
Confluence is voor HD TV's ontworpen, ik heb dus ook geen PAL skin gemaakt voor de Confluence XOT-Uzg skin. Maar je kunt hem waarschijlijk wel zelf aanpassen zodat het wel past (Vergt wel wat tweaking van de afmetingen van buttons en zo).

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die mij misschien kan helpen met het onderstaande probleem wat ik heb.
Kan op dit moment zelfs geen enkel album meer toevoegen,de scrapers doen niks.
Heb inmiddels ook de last.fm scraper getest en die doet ook niks.

Lijkt er op dat er ergens iets fout zit maar weet niet waar te zoeken.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:20:
Is er iemand die mij kan helpen met het volgende:

Ik probeer een album toe te voegen aan mijn muzieklibrary waarbij ik steeds maar weer de foute weergave van artiest krijg.
Met andere cd's van andere artiesten heb ik hier geen last van.

Ik probeer een cd van Michael Bolton toe te voegen,het album herkend hij wel netjes met cover e.d maar in de artiest weergave gaat het fout.
Daar staat dan wel Michael Bolton als naam maar geeft hij de fanart van 2-unlimited en de artiestomschrijving van Ilse de Lange (vreemd vinden jullie niet?),terwijl ik deze niet eens in mijn muzieklibrary heb staan.

Ik heb de mp3 tags van deze cd allemaal goed staan dus daar kan het niet aan liggen.

Ik heb al meerdere dingen geprobeerd,bibliotheek opschonen,thumbnails verwijdert in userdata/thumbnails/music.
Ik gebruik als scraper Allmusic (heb ook de site gecheckt voor artiestomschrijving allemaal hetzelfde als wat ik heb)

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Probeer eens je library te backuppen en dan een compleet lege (ook de data dir verwijderen) start te maken met alles opnieuw in te stellen en te scrapen.
Als het niet werkt zet je je library weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had er zo de balen van dat ik XBMC compleet heb gedeinstalleerd van mijn pc (alles verwijdert ook uit de registry)

Opnieuw geinstalleerd en wat denk je gewoon nog steeds het zelfde probleem met de scrapers.
Word een beetje wanhopig zo langzamerhand,het vreemde is het heeft altijd gwerkt en nu niet meer.

Weet iemand of er iets aan de hand is met de scrapers (allmusic,last.fm) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Lijkt me sterk... Je zou eens een debug log moeten posten op het forum van XBMC. Daar kunnen mensen met meer verstand ervan je beter helpen denk ik:)

Mss toch minder sterk dan gedacht: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=83181

[ Voor 21% gewijzigd door SidewalkSuper op 28-10-2010 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Laatst online: 26-07 00:34
De thumbnail van de CD zit toch niet (ook) bij in de MP3 file zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er lijkt inderdaad toch wel wat aan de hand met de muziek scrapers bij mij werken ze vrijwel niet meer of scrapen de verkeerde data.
Heb ook gereageerd op de onderstaande xbmc thread om te zien of er mensen zijn die er een oplossing voor hebben.
SidewalkSuper schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 08:44:
Lijkt me sterk... Je zou eens een debug log moeten posten op het forum van XBMC. Daar kunnen mensen met meer verstand ervan je beter helpen denk ik:)

Mss toch minder sterk dan gedacht: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=83181

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 17:50

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik ga vanavond mijn HTPC in elkaar knutselen en ik twijfel nog steeds welk OS ik ga installeren. Ik heb in mijn HTPC een Radeon HD5550 (on-chip 7.1 HD audio DTS, & Dolby Digital.) Op dit moment zal de HDMI rechtstreeks naar mijn TV gaan, maar in de toekomst naar een receiver plus 5.1 of 7.1 set. Ik weet dat ATI heel lastig is te installeren onder Ubuntu.

Bovendien zijn er volgens mij nog geen builds die draaien onder Meerkat of wel? (En dan praat ik over de beta, dharma 3). Belangrijkste is voor mij dat het beeld en het geluid het best tot zijn recht komt, plus natuurlijk de stabiliteit van het OS.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
FREAKJAM schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:25:
Ik ga vanavond mijn HTPC in elkaar knutselen en ik twijfel nog steeds welk OS ik ga installeren. Ik heb in mijn HTPC een Radeon HD5550 (on-chip 7.1 HD audio DTS, & Dolby Digital.) Op dit moment zal de HDMI rechtstreeks naar mijn TV gaan, maar in de toekomst naar een receiver plus 5.1 of 7.1 set. Ik weet dat ATI heel lastig is te installeren onder Ubuntu.

Bovendien zijn er volgens mij nog geen builds die draaien onder Meerkat of wel? (En dan praat ik over de beta, dharma 3). Belangrijkste is voor mij dat het beeld en het geluid het best tot zijn recht komt, plus natuurlijk de stabiliteit van het OS.
Ze zijn er wel mee bezig. En goed eind op weg ook

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 17:50

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ben zelf niet echt een fan van de Live-CD hoewel ik het eerlijk gezegd nog nooit gebruikt heb. Ik heb liever een compleet OS draaien. Dat wordt voorlopig Windows 7 dan maar. Thanks voor de input mister SSF4 ;)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Een live cd kan je ook gewoon installeren, dan heb je ook een heel os.
Of bedoel je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:08
Of als je een OS met een grafische interface wil kan je ubuntu 10.04 installeren met een volledige desktop, en daarop XBMC installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:03
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:38:
Had er zo de balen van dat ik XBMC compleet heb gedeinstalleerd van mijn pc (alles verwijdert ook uit de registry)

Opnieuw geinstalleerd en wat denk je gewoon nog steeds het zelfde probleem met de scrapers.
Word een beetje wanhopig zo langzamerhand,het vreemde is het heeft altijd gwerkt en nu niet meer.

Weet iemand of er iets aan de hand is met de scrapers (allmusic,last.fm) ?
Ik zie dat er een nieuwe Beta online staat. Daar is ook het een en ander aan de scrapers gewijzigd.
Several new addons. Many scrapers have been fixed. The popular Transparency! skin is now in the official repository; a total of 9 available even before official release!.
Misschien dat dit helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inmiddels opgelost gelukkig!

Ik heb een andere vraag over het maken van een smart playlist.
Ik heb dit gedaan om zo onderscheid te maken tussen al mijn films HD Films,Disney Films e.d.

Het maken van de playlist lukt allemaal gewoon,aleen bereik ik niet hetgeen wat ik eigenlijk wil.
Ik heb dan nu 3 categorieen onderverdeeld Films (Library standaard via xbmc) HD Films,Disney Films (smart playlist)

In de smart playlist staan nu alle films op die manier gerangschikt,het probleem is nu aleen dat ze ook blijven staan in de normale Films bibliotheek en dat wil ik dus juist niet meer.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 11:27
Ik heb een filmpje gemaakt waarin ik mijn setup laat zien: http://vimeo.com/16296370

- XBMCLive Dharma 3
- Asrock ION 330 Pro
- Logitech Harmony Remote
- XBMC Remote app on Android
- Samsung 40" Full HDTV @ 1920x1080

Eigenlijk gemaakt om vrienden over te halen..maar ik dacht ik deel m hier ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coendeurloo schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:57:
Ik heb een filmpje gemaakt waarin ik mijn setup laat zien: http://vimeo.com/16296370
Waar komen die bewegende backdrops vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 21-09 21:56

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:03:
[...]

Waar komen die bewegende backdrops vandaan?
Is gewoon een instelling om je backdrops te laten pannen, kan ff niet op de naam van de instelling komen.
Iets van enable 'Ken Burns effect for backdrops' oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Is de games optie al goed bruikbaar of nog onder ontwikkeling? Zou chill zijn als ik vanuit de xbmc menu een emulator kon starten bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ziet er goed uit!... welke skin gebruik je Coen? (zit op mn werk kan ff niet zelf checken :) )

[ Voor 13% gewijzigd door SidewalkSuper op 29-10-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-09 21:40
SidewalkSuper schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:03:
Ziet er goed uit!... welke skin gebruik je Coen? (zit op mn werk kan ff niet zelf checken :) )
Hij gebruikt volgens mij deze skin http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=81601 ;)
Aeon MQ 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Top thanks, die kende ik nog niet en heeft precies de juiste weergaves als wat ik graag zou zien volgens mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 16:14
Ik gebruik nu al een tijdje met veel tevredenheid xbmc maar loop tegen 2 dingen aan.
Via de webinterface kan ik mijn film's en tv shows starten maar bij music blijft hij maar bezig met laden en krijg ik helemaal niets te zien. Iemand een idee wat dat kan zijn. (gebruik win7, FF en IE, Dharma Beta 3, default webserver)

Is er ook een mogelijkheid tot het opzoeken van een goede subtitle via een scraper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[message=,noline]coendeurloo schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:57[/message]:

- XBMCLive Dharma 3
- Asrock ION 330 Pro

Eigenlijk gemaakt om vrienden over te halen..maar ik dacht ik deel m hier ook :)
Freaks and Geeks!!!! _/-\o_

Leuk filmpje en goede skin, gebruik MQ2 en Confluence alleen nog maar!

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Ik ben geupdate naar beta 4.
Maar dat wil niet altijd zeggen dat het beter wordt. films en muziek afspelen leidt tot een crash van XBMC.
Iemand hier nog meer last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er wellicht iemand die mij met het onderstaande probleem kan helpen.

Bedankt!
Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:14:
Het is inmiddels opgelost gelukkig!

Ik heb een andere vraag over het maken van een smart playlist.
Ik heb dit gedaan om zo onderscheid te maken tussen al mijn films HD Films,Disney Films e.d.

Het maken van de playlist lukt allemaal gewoon,aleen bereik ik niet hetgeen wat ik eigenlijk wil.
Ik heb dan nu 3 categorieen onderverdeeld Films (Library standaard via xbmc) HD Films,Disney Films (smart playlist)

In de smart playlist staan nu alle films op die manier gerangschikt,het probleem is nu aleen dat ze ook blijven staan in de normale Films bibliotheek en dat wil ik dus juist niet meer.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle
  • Laatst online: 13-09 21:49

mr_fragle

Don't forget the guide

Ik heb een probleem met de uitzendinggemist addon.

Setup:
xbmc onder win7
Dharma 3
skin: alaska revisited

Xot als addon toegevoegd, verschijnt nu zowel onder video addons als onder apps (programma's in andere skins volgens mij).

Script start niet, krijg kort de melding "initialising xot, cleaning-up cachefolder" en dan gebeurt er verder niks. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

And now the most interresting part of deze grot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_care1000
  • Laatst online: 15-01-2024

- XBMCLive Dharma 3
- Asrock ION 330 Pro

Hee Coen,

Dat ziet er cool uit!!! Altijd leuk om iemand anders zijn setup te bewonderen. Je gebruik in het filmpje wel een erg gave manier om iets te downloaden met nzbs.org vanuit XBMC.... Hoe werkt dat precies? :) Lijkt me heel handig om zo serie's b.v oh oh cherso te kunnen downloaden. Ik maak voor het downloaden gebruik van sabnzbd en heb ook de sabnzbd add-on geprobeerd maar kreeg dat niet aan de gang hij bleef maar vragen naar gebruikers naam en wachtwoord (ik heb sabnzbd op een servertje draaien en niet op de bak waar XBMC op draait)

Alvast bedankt !!!!!!

Don

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Na de hierboven beschreven problemen heb ik inmiddels
Een complete restore gedaan van xbmc-live installatie partitie (Beta 3)
Daarna ook de dagelijkse backup van de home directory van gisteren terug gezet. En nog steeds blijven alle videos en mp3s xbmc laten crashen.

Whats wrong?

logfile van na starten video:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
13:59:28 T:3077711744 M:1357111296  NOTICE: DVDPlayer: Opening: /home/xbmc/Videos/Blu-ray/500 days of summer/00018.m2ts
13:59:28 T:3077711744 M:1357111296 WARNING: CDVDMessageQueue(player)::Put MSGQ_NOT_INITIALIZED
13:59:28 T:2914327408 M:1357111296   DEBUG: thread start, auto delete: 0
13:59:28 T:2914327408 M:1357111296  NOTICE: Creating InputStream
13:59:28 T:2914327408 M:1357135872    INFO: CDVDFactorySubtitle::GetSubtitles, searching subtitles
13:59:28 T:2914327408 M:1357135872   DEBUG: CacheSubtitles: START
13:59:28 T:2914327408 M:1357135872   DEBUG: CacheSubtitles: Checking for common subdirs...
13:59:28 T:2914327408 M:1357135872   DEBUG: CacheSubtitles: Done (time: 2 ms)
13:59:28 T:2914327408 M:1357135872   DEBUG: CacheSubtitles: Searching for subtitles...
13:59:28 T:2914327408 M:1357135872   DEBUG: CacheSubtitles: Done (time: 1 ms)
13:59:28 T:2914327408 M:1357135872   DEBUG: CacheSubtitles: END (total time: 8 ms)
13:59:28 T:2914327408 M:1357135872    INFO: CDVDFactorySubtitle::GetSubtitles, searching subtitles done
13:59:28 T:2914327408 M:1357135872  NOTICE: Creating Demuxer
13:59:28 T:2914327408 M:1357135872   DEBUG: SECTION:LoadDLL(special://xbmcbin/system/players/dvdplayer/avutil-50-i486-linux.so)
13:59:28 T:2914327408 M:1357135872   DEBUG: Loading: /usr/lib/xbmc/system/players/dvdplayer/avutil-50-i486-linux.so
13:59:28 T:2914327408 M:1357135872   DEBUG: SECTION:LoadDLL(special://xbmcbin/system/players/dvdplayer/avcodec-52-i486-linux.so)
13:59:28 T:2914327408 M:1357135872   DEBUG: Loading: /usr/lib/xbmc/system/players/dvdplayer/avcodec-52-i486-linux.so
13:59:28 T:2914327408 M:1354215424   DEBUG: SECTION:LoadDLL(special://xbmcbin/system/players/dvdplayer/avformat-52-i486-linux.so)
13:59:28 T:2914327408 M:1354215424   DEBUG: Loading: /usr/lib/xbmc/system/players/dvdplayer/avformat-52-i486-linux.so
13:59:28 T:2914327408 M:1353453568   DEBUG: Open - probing detected format [mpegts]
13:59:28 T:2914327408 M:1353453568   DEBUG: Open - av_find_stream_info starting
13:59:28 T:3077711744 M:1351565312   DEBUG: ------ Window Init (DialogBusy.xml) ------
13:59:28 T:3077711744 M:1351184384   DEBUG: Alloc resources: 0.03ms (0.01 ms skin load)
13:59:28 T:2914327408 M:1348726784   DEBUG: ffmpeg[ADB51B70]: [NULL] start time is not set in av_estimate_timings_from_pts
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144   DEBUG: Previous line repeats 22 times.
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144   DEBUG: Open - av_find_stream_info finished
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144    INFO: ffmpeg[ADB51B70]: Input #0, mpegts, from '/home/xbmc/Videos/Blu-ray/500 days of summer/00018.m2ts':
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144    INFO: ffmpeg[ADB51B70]:   Duration: 01:35:04.60, start: 11.608967, bitrate: 43869 kb/s
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144    INFO: ffmpeg[ADB51B70]:   Program 1
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144    INFO: ffmpeg[ADB51B70]:     Stream #0.0[0x1011]: Video: h264, yuv420p, 1920x1080 [PAR 1:1 DAR 16:9], 23.98 fps, 23.98 tbr, 90k tbn, 47.95 tbc
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144    INFO: ffmpeg[ADB51B70]:     Stream #0.1[0x1100]: Audio: dca, 48000 Hz, 5.1, s16, 1536 kb/s
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144    INFO: ffmpeg[ADB51B70]:     Stream #0.2[0x1101]: Audio: dca, 48000 Hz, 5.1, s16, 768 kb/s
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144    INFO: ffmpeg[ADB51B70]:     Stream #0.3[0x1102]: Audio: dca, 48000 Hz, 5.1, s16, 768 kb/s
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144    INFO: ffmpeg[ADB51B70]:     Stream #0.4[0x1103]: Audio: dca, 48000 Hz, 5.1, s16, 768 kb/s
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144    INFO: ffmpeg[ADB51B70]:     Stream #0.5[0x1104]: Audio: dca, 48000 Hz, 5.1, s16, 768 kb/s
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144    INFO: ffmpeg[ADB51B70]:     Stream #0.6[0x1105]: Audio: dca, 48000 Hz, 5.1, s16, 768 kb/s
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144    INFO: ffmpeg[ADB51B70]:     Stream #0.7[0x1106]: Audio: dca, 48000 Hz, 5.1, s16, 768 kb/s
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144    INFO: ffmpeg[ADB51B70]:     Stream #0.8[0x1107]: Audio: ac3, 48000 Hz, 5.1, s16, 448 kb/s
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144    INFO: ffmpeg[ADB51B70]:     Stream #0.9[0x1108]: Audio: ac3, 48000 Hz, 5.1, s16, 448 kb/s
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144    INFO: ffmpeg[ADB51B70]:     Stream #0.10[0x1109]: Audio: ac3, 48000 Hz, 5.1, s16, 448 kb/s
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144    INFO: ffmpeg[ADB51B70]:     Stream #0.11[0x1200]: Subtitle: pgssub
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144    INFO: ffmpeg[ADB51B70]:     Stream #0.12[0x1201]: Subtitle: pgssub
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144    INFO: ffmpeg[ADB51B70]:     Stream #0.13[0x1202]: Subtitle: pgssub
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144    INFO: ffmpeg[ADB51B70]:     Stream #0.14[0x1203]: Subtitle: pgssub
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144    INFO: ffmpeg[ADB51B70]:     Stream #0.15[0x1204]: Subtitle: pgssub
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144    INFO: ffmpeg[ADB51B70]:     Stream #0.16[0x1205]: Subtitle: pgssub
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144    INFO: ffmpeg[ADB51B70]:     Stream #0.17[0x1206]: Subtitle: pgssub
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144    INFO: ffmpeg[ADB51B70]:     Stream #0.18[0x1207]: Subtitle: pgssub
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144    INFO: ffmpeg[ADB51B70]:     Stream #0.19[0x1208]: Subtitle: pgssub
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144    INFO: ffmpeg[ADB51B70]:     Stream #0.20[0x1209]: Subtitle: pgssub
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144    INFO: ffmpeg[ADB51B70]:     Stream #0.21[0x120a]: Subtitle: pgssub
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144    INFO: ffmpeg[ADB51B70]:     Stream #0.22[0x120b]: Subtitle: pgssub
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144    INFO: ffmpeg[ADB51B70]:     Stream #0.23[0x120c]: Subtitle: pgssub
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144    INFO: ffmpeg[ADB51B70]:     Stream #0.24[0x120d]: Subtitle: pgssub
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144    INFO: ffmpeg[ADB51B70]:     Stream #0.25[0x120e]: Subtitle: pgssub
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144    INFO: ffmpeg[ADB51B70]:     Stream #0.26[0x120f]: Subtitle: pgssub
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144    INFO: ffmpeg[ADB51B70]:     Stream #0.27[0x1210]: Subtitle: pgssub
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144    INFO: ffmpeg[ADB51B70]:     Stream #0.28[0x1211]: Subtitle: pgssub
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144    INFO: ffmpeg[ADB51B70]:     Stream #0.29[0x1212]: Subtitle: pgssub
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144    INFO: ffmpeg[ADB51B70]:     Stream #0.30[0x1213]: Subtitle: pgssub
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144    INFO: ffmpeg[ADB51B70]:     Stream #0.31[0x1214]: Subtitle: pgssub
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144    INFO: ffmpeg[ADB51B70]:     Stream #0.32[0x1215]: Subtitle: pgssub
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144    INFO: ffmpeg[ADB51B70]:     Stream #0.33[0x1216]: Subtitle: pgssub
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144  NOTICE: Opening video stream: 0 source: 256
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144  NOTICE: Creating video codec with codec id: 28
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144   DEBUG: CDVDFactoryCodec: compiled in hardware support: CrystalHD:yes OpenMax:no VDPAU:yes VAAPI:no
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144   DEBUG: FactoryCodec - Video:  - Opening
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144   DEBUG: SECTION:LoadDLL(special://xbmcbin/system/players/dvdplayer/swscale-0.6.1-i486-linux.so)
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144   DEBUG: Loading: /usr/lib/xbmc/system/players/dvdplayer/swscale-0.6.1-i486-linux.so
13:59:28 T:2914327408 M:1352966144  NOTICE: CDVDVideoCodecFFmpeg::Open() Creating VDPAU(1920x1080, 28)
13:59:29 T:2914327408 M:1345617920  NOTICE: vdp_device = 0x00000001 vdp_st = 0x00000000
13:59:29 T:2914327408 M:1345617920  NOTICE: VDPAU Decoder capabilities:
13:59:29 T:2914327408 M:1345617920  NOTICE: name          level macbs width height
13:59:29 T:2914327408 M:1345617920  NOTICE: ------------------------------------
13:59:29 T:2914327408 M:1345617920  NOTICE: MPEG1             0  8192  2048  2048
13:59:29 T:2914327408 M:1345617920  NOTICE: MPEG2_SIMPLE      3  8192  2048  2048
13:59:29 T:2914327408 M:1345617920  NOTICE: MPEG2_MAIN        3  8192  2048  2048
13:59:29 T:2914327408 M:1345617920  NOTICE: H264_MAIN        41  8190  2032  2048
13:59:29 T:2914327408 M:1345617920  NOTICE: H264_HIGH        41  8190  2032  2048
13:59:29 T:2914327408 M:1345617920  NOTICE: VC1_SIMPLE        1  8190  2048  2048
13:59:29 T:2914327408 M:1345617920  NOTICE: VC1_MAIN          2  8190  2048  2048
13:59:29 T:2914327408 M:1345617920  NOTICE: VC1_ADVANCED      4  8190  2048  2048
13:59:29 T:2914327408 M:1345617920  NOTICE: ------------------------------------
13:59:29 T:2914327408 M:1345617920  NOTICE: Mixer feature: VDP_VIDEO_MIXER_FEATURE_NOISE_REDUCTION
13:59:29 T:2914327408 M:1345617920  NOTICE: Mixer feature: VDP_VIDEO_MIXER_FEATURE_SHARPNESS
13:59:29 T:2914327408 M:1345617920  NOTICE: Mixer feature: VDP_VIDEO_MIXER_FEATURE_DEINTERLACE_TEMPORAL
13:59:29 T:2914327408 M:1345617920  NOTICE: Mixer feature: VDP_VIDEO_MIXER_FEATURE_DEINTERLACE_TEMPORAL_SPATIAL
13:59:29 T:2914327408 M:1345617920  NOTICE: Mixer feature: VDP_VIDEO_MIXER_FEATURE_INVERSE_TELECINE
13:59:30 T:2914327408 M:1341042688  NOTICE: Creating 1920x1080 pixmap
13:59:30 T:2914327408 M:1341042688   DEBUG: Found 4 fbconfigs.
13:59:30 T:2914327408 M:1341042688   DEBUG: Using fbconfig index 0.
13:59:30 T:2914327408 M:1341042688    INFO: GLX: Creating Pixmap context
13:59:30 T:2914327408 M:1338552320  NOTICE: CDVDVideoCodecFFmpeg::Open() Using codec: H.264 / AVC / MPEG-4 AVC / MPEG-4 part 10 (VDPAU acceleration)
13:59:30 T:2914327408 M:1338552320   DEBUG: FactoryCodec - Video: ff-h264_vdpau-vdpau - Opened
13:59:30 T:1886870384 M:1338552320   DEBUG: thread start, auto delete: 0
13:59:30 T:1886870384 M:1338552320   DEBUG: CVideoReferenceClock: Setting up GLX
13:59:30 T:1886870384 M:1336164352   DEBUG: CVideoReferenceClock: output of nvidia-settings -nt -q RefreshRate3: 50.000 Hz
13:59:30 T:1886870384 M:1336164352   DEBUG: CVideoReferenceClock: Detected refreshrate by nvidia-settings: 50.000000 hertz, rounding to 50 hertz
13:59:30 T:2914327408 M:1336164352  NOTICE: Creating video thread
13:59:30 T:1876093808 M:1336164352   DEBUG: thread start, auto delete: 0
13:59:30 T:2914327408 M:1336164352  NOTICE: Opening audio stream: 7 source: 256
13:59:30 T:2914327408 M:1336164352  NOTICE: Finding audio codec for: 86021
13:59:30 T:2914327408 M:1336164352   DEBUG: FactoryCodec - Audio: PassthroughFFmpeg - Opening
13:59:30 T:2914327408 M:1336164352    INFO: CDVDAudioCodecPassthroughFFmpeg::SetupMuxer - Trying to setup spdif muxer
13:59:30 T:2914327408 M:1336164352    INFO: CDVDAudioCodecPassthroughFFmpeg::SetupMuxer - spdif muxer ready
13:59:30 T:2914327408 M:1336164352   DEBUG: FactoryCodec - Audio: PassthroughFFmpeg - Opened
13:59:30 T:1876093808 M:1336164352   DEBUG: LinuxRendererGL: Cleaning up GL resources
13:59:30 T:2914327408 M:1336164352  NOTICE: Creating audio thread
13:59:30 T:1876093808 M:1336172544  NOTICE: running thread: video_thread
13:59:30 T:2914327408 M:1336172544  NOTICE: Opening Subtitle stream: 32 source: 256
13:59:30 T:1865603952 M:1336172544   DEBUG: thread start, auto delete: 0
13:59:30 T:1865603952 M:1336156160  NOTICE: running thread: CDVDPlayerAudio::Process()
13:59:30 T:2914327408 M:1336156160   DEBUG: FactoryCodec - Overlay: FFmpeg Subtitle Decoder - Opening
13:59:30 T:2914327408 M:1336156160   DEBUG: FactoryCodec - Overlay: FFmpeg Subtitle Decoder - Opened
13:59:30 T:2914327408 M:1336156160   DEBUG: ReadEditDecisionLists - Assuming 1080i interlaced content. Adjusted frames per second from 23.976 to 11.988
13:59:30 T:2914327408 M:1336156160   DEBUG: ReadEditDecisionLists - Checking for edit decision lists (EDL) on local drive or remote share for: /home/xbmc/Videos/Blu-ray/500 days of summer/00018.m2ts
13:59:30 T:2914327408 M:1336156160   DEBUG: Process - Start position set to last stopped position: 180000
13:59:30 T:2914327408 M:1334382592   DEBUG: SeekTime - seek ended up on time 180013
13:59:30 T:2914327408 M:1334382592   DEBUG: Process - starting demuxer from: 180000
13:59:30 T:2914327408 M:1334382592   DEBUG: CDVDPlayer::SetCaching - caching state 2
13:59:30 T:1865603952 M:1334255616   DEBUG: CDVDPlayerAudio - CDVDMsg::GENERAL_RESYNC(179583033.000000, 1)
13:59:30 T:1865603952 M:1334255616  NOTICE: Creating audio device with codec id: 86021, channels: 2, sample rate: 48000, pass-through
13:59:30 T:1865603952 M:1334255616   DEBUG: RemoveActiveDevice - Removing device 1
13:59:30 T:1865603952 M:1334255616   DEBUG: CGUIAudioManager::DeInitialize
13:59:30 T:1865603952 M:1334255616   DEBUG: SetActiveDevice - SetActiveDevice from 0 to 2
13:59:30 T:1865603952 M:1334255616   DEBUG: RemoveActiveDevice - Removing device 0
13:59:30 T:1876093808 M:1333923840   DEBUG: CDVDPlayerVideo - CDVDMsg::GENERAL_SYNCHRONIZE
13:59:30 T:1876093808 M:1333923840   DEBUG: CDVDPlayerVideo - CDVDMsg::GENERAL_RESYNC(180013155.222222, 0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

- XBMCLive Dharma 3
- Asrock ION 330 Pro

Zou je willen delen hoe jij je Harmony gebruikt icm XBMC, ik heb het wel enigszins aan de praat allemaal maar het werkt niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

don_care1000 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:01:
[...]

Hee Coen,

Dat ziet er cool uit!!! Altijd leuk om iemand anders zijn setup te bewonderen. Je gebruik in het filmpje wel een erg gave manier om iets te downloaden met nzbs.org vanuit XBMC.... Hoe werkt dat precies? :) Lijkt me heel handig om zo serie's b.v oh oh cherso te kunnen downloaden. Ik maak voor het downloaden gebruik van sabnzbd en heb ook de sabnzbd add-on geprobeerd maar kreeg dat niet aan de gang hij bleef maar vragen naar gebruikers naam en wachtwoord (ik heb sabnzbd op een servertje draaien en niet op de bak waar XBMC op draait)

Alvast bedankt !!!!!!

Don
EDIT: te vroeg gesproken blijkbaar :) Dus ik sluit me aan; hoe doe je dat Coen? :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
mr_fragle schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:47:
Ik heb een probleem met de uitzendinggemist addon.

Setup:
xbmc onder win7
Dharma 3
skin: alaska revisited

Xot als addon toegevoegd, verschijnt nu zowel onder video addons als onder apps (programma's in andere skins volgens mij).

Script start niet, krijg kort de melding "initialising xot, cleaning-up cachefolder" en dan gebeurt er verder niks. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Hernoem de PAL folder in de Xot/resources/skins/default eens naar 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Verwijderd schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 15:31:
[...]

Ik denk niet dat hij iets download vanuit XBMC, maar dat het notificaties zijn die gestuurd worden naar XBMC als iets gedownload is... Ik gebruik Sickbeard voor het automatisch opzoeken en downloaden van series. Als iets gedownload is stuurt Sickbeard een notificatie naar XBMC. Denk dat het zoiets is
Hij zocht en gaf toch echt de opdracht vanuit XBMC in het filmpje.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roeligan schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 19:28:
[...]

Hij zocht en gaf toch echt de opdracht vanuit XBMC in het filmpje.
Ah ik keek over dat stukje heen... excuus! Reactie aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

- XBMCLive Dharma 3
- Asrock ION 330 Pro

Welke skin is dat?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Geniaal dat XBMC Remote voor Android. Mis nog wel een paar kleine functies, maar vind het wel nice dat als je een smsje krijgt je dat op je scherm te zien krijgt en als je gebeld wordt dat je geluid gemute wordt :D

Is er al iemand een Ambilight plugin voor XBMC tegen gekomen? Liefst 1 die werkt met de Open Enttec DMX controller :p

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Wat zijn jullie ervaringen met XBMC icm de nieuweste Apple TV? Ik lees dat het werk met een bootable usb-stick maar dacht juist dat je hem moest jailbreaken voor dit soort zaken.

Bovendien zou de Apple TV geen 1080P aankunnen, iets dat ik toch wel prefereer.
Voorheen had ik altijd zo'n Popcorn Hour, zou dit een goede vervanger zijn? Heb veel 1080P content in de vorm van .mkv
Op de PCH ben ik nooit iets tegengekomen dat ie niet afspeelt, hoe zit dat met xmbc icm Apple TV?

Thanks en sorry als ik naar de bekende weg vraag, maar vind niet zoveel info er over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle
  • Laatst online: 13-09 21:49

mr_fragle

Don't forget the guide

GroteBozewolf schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:56:
[...]

Hernoem de PAL folder in de Xot/resources/skins/default eens naar 720p.
Thnx, dat werkt. Xot neemt alleen niet het hele beeld in beslag. Gebruikt alleen de linkerhoek van de beschikbare ruimte binnen xbmc window. Is dat nog aan te passen?

Iig thnx voor het snelle antwoord!

And now the most interresting part of deze grot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

XBMC Linux hier.

Als ik een filmpje speel loopt XBMC 10 seconden vast. Dan begint ie te spelen vanaf 10 seconden, maar de audio begint bij het begin. De video loopt dan in slow-motion totdat de audio weer bij is.

Loeivervelend als je steeds een stukje kijkt om een bepaald videootje op te zoeken.

Iemand enig idee what causes this?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1 ... 34 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.