Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aeon MQ 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Verwijderd schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 21:59:
Hoi,

Wat zijn jullie ervaringen met XBMC icm de nieuweste Apple TV? Ik lees dat het werk met een bootable usb-stick maar dacht juist dat je hem moest jailbreaken voor dit soort zaken.

Bovendien zou de Apple TV geen 1080P aankunnen, iets dat ik toch wel prefereer.
Voorheen had ik altijd zo'n Popcorn Hour, zou dit een goede vervanger zijn? Heb veel 1080P content in de vorm van .mkv
Op de PCH ben ik nooit iets tegengekomen dat ie niet afspeelt, hoe zit dat met xmbc icm Apple TV?

Thanks en sorry als ik naar de bekende weg vraag, maar vind niet zoveel info er over!
Heb zelf geen ervaring met de Apple TV maar wat ik erover lees kan hij inderdaad max tot 720p. Waarom zou je niet voor de Boxee Box gaan? Daar kun je ook XBMC op zetten en die gaat wel met gemak tot 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 21:32
xburchartz schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 13:04:
[...]
Heb zelf geen ervaring met de Apple TV maar wat ik erover lees kan hij inderdaad max tot 720p. Waarom zou je niet voor de Boxee Box gaan? Daar kun je ook XBMC op zetten en die gaat wel met gemak tot 1080p
Eigenlijk is het nog niet zeker of het zo eenvoudig is om XBMC te draaien op de Boxee box. Zolang nog niemand het geprobeerd heeft en er in geslaagd is, zou ik er nog geen reclame voor maken.
Indien het 100% zeker mogelijk is, schaf ik me er eentje aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 21:59:
Hoi,

Wat zijn jullie ervaringen met XBMC icm de nieuweste Apple TV? Ik lees dat het werk met een bootable usb-stick maar dacht juist dat je hem moest jailbreaken voor dit soort zaken.
De 2nd gen AppleTV werkt niét met Xbmc. Dat ding is een ARM-platform dat iOS draait. De 1st gen AppleTV werkt daarentegen wel met Xbmc en een live Linux op een USB-stick.
Bovendien zou de Apple TV geen 1080P aankunnen, iets dat ik toch wel prefereer.
Met een CrystalHD mini PCI-E kaart kan je 1080p afspelen met je AppleTV.
Thanks en sorry als ik naar de bekende weg vraag, maar vind niet zoveel info er over!
Fascinerend, want je valt er over als je googlet - derde resultaat ;).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:26
Meer mensen die problemen hebben met de Moviemeter scraper? De scraper vind bij mij geen films meer (op Xbox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:54
Ik misschien, met AppleTV.

Had wat nieuwe films op m'n HDD gezet, en bibliotheek laten bijwerken, maar ze kwamen niet tevoorschijn in het lijstje.

Misschien dat het een tijdje duurt voordat ze ertussen staan, maar dat denk ik eerlijk gezegd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
mr_fragle schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 00:35:
[...]

Thnx, dat werkt. Xot neemt alleen niet het hele beeld in beslag. Gebruikt alleen de linkerhoek van de beschikbare ruimte binnen xbmc window. Is dat nog aan te passen?

Iig thnx voor het snelle antwoord!
't wordt allemaal gefixed in XOT-Uzg.v3.2.2 ergens deze week.....

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmartijn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-07 13:21
XBMC is een geweldige mediacenter, heb het hier thuis draaien op een goedkope medion PC (op linux) met de bijgeleverde MCE remote. Sinds ik een android telefoon heb is het helemaal complete met de remote control app :)

http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:35

mr_fragle

Don't forget the guide

GroteBozewolf schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 19:05:
[...]

't wordt allemaal gefixed in XOT-Uzg.v3.2.2 ergens deze week.....
Jij bent een held :) Keep up the good work :)

And now the most interresting part of deze grot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:16
Zijn er shortcut letters te maken voor bijvoorbeeld ondertitels zoeken? Zoiets als de 'i' voor media informatie en 'c' voor context menu?

Ik wil dit kunnen doen met mijn Harmony...

http://wiki.xbmc.org/?title=Global_Keyboard

Of kan ondertitels zoeken alleen maar via een macro commando? En zo ja, hoe kan dat dan?

[ Voor 16% gewijzigd door Westmania op 01-11-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Ik heb na het zien van het filmpje van een mede tweaker in dit topic ook een Aeon65 geinstalleerd.

Maar ik ben er nou niet echt over te spreken. Op het filmpje ziet het er allemaal super soepel uit. Maar bij mij merk je op mijn Zotac ION-A-U bord constant haperingen.
Het browsen van je video catalogus in wall formaat gaat net te traag. Daarnaast ontvangt mijn remote ook heel de tijd dubbele commands, daar heb ik geen last van in de default skin.

Is deze skin gewoon te zwaar voor ION. Of mis ik een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Ik heb hetzelfde probleem op mijn ION 330 HT. Ik vind de Aeon ook niet soepel lopen. De Confluence werkt gewoon het allerfijnst, soepel en mooi. Misschien dat het uitmaakt dat ik niet een linux maar een windows7 omgeving heb.
Elke keer probeer ik de Aeon, maar elke keer denk ik weer: wat een stroop. :(

edit: ik draai in 1080. Misschien dat 720 nog uitmaakt?

[ Voor 8% gewijzigd door Westmania op 01-11-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
XBMC-live niet anders hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-08 20:57
Westmania schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:59:
Verberg de views die je niet gebruikt. In de "officiële releases" van Aeon maakte dat een wereld van verschil. Je kan de views verbergen in de settings van de skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Dat scheelt idd een hoop en maakt het geheel nagenoeg vergelijkbaar als met de default skin.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:42
Hey dat is een goede tip, van die views hiden. Dat ga ik vanavond eens ff proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Westmania schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:47:
Zijn er shortcut letters te maken voor bijvoorbeeld ondertitels zoeken? Zoiets als de 'i' voor media informatie en 'c' voor context menu?

Ik wil dit kunnen doen met mijn Harmony...

http://wiki.xbmc.org/?title=Global_Keyboard

Of kan ondertitels zoeken alleen maar via een macro commando? En zo ja, hoe kan dat dan?
Goeie vraag, hier ben ik ook erg benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:40
xburchartz schreef op maandag 01 november 2010 @ 18:34:
[...]

Goeie vraag, hier ben ik ook erg benieuwd naar!
Maak een bestand "keyboard.xml" aan in je xbmc userdata\keymaps folder (bijv. voor Windows 7: "c:\Users\[your_name]\AppData\Roaming\XBMC\userdata\keymaps\")
Vul het bestand met de volgende inhoud:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<keymap>
  <FullscreenVideo>
    <keyboard>
      <u>RunScript(script.xbmc.subtitles)</u>
    </keyboard>
  </FullscreenVideo>
</keymap>

En dan kan je de subtitles addon oproepen met de letter "u".

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Thanks meneer Blobby! Werkt als een tierelier...

Ik heb eigenlijk nog een vraagje (is ietwat off topic, maar voor meer denk ik interessant). De set up die ik nu heb is de volgende:

Mijn harmony heeft als instelling de afstandsbediening van de Asrock Ion 330. Ik kies onder "extra knoppen" in het Logitech Harmony instelmenu bijvoorbeeld de rode knop (jeweetwel van die vier gekleurde knopjes (geel, blauw, groen, rood)) en geef hem de tekst "ondertitels zoeken".

Via LM Remote laat ik deze rode knop weer omzetten in de letter "u" (zoals door mr Blobby hierboven omschreven). En dan opent ie idd het ondertitelscript.

Het werkt, maar het is wat omslachtig...

Is er een manier om dat hele LM Remote gedoe te omzeilen? Dus dat ik vanuit mijn harmony rechtstreeks de letter "u" uitstuur naar mijn Asrock. Of kan de asrock alleen maar dealen met de knoppen van de originele remote?

Zijn er mensen die het anders hebben ingericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Westmania schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 10:11:
Thanks meneer Blobby! Werkt als een tierelier...

Ik heb eigenlijk nog een vraagje (is ietwat off topic, maar voor meer denk ik interessant). De set up die ik nu heb is de volgende:

Mijn harmony heeft als instelling de afstandsbediening van de Asrock Ion 330. Ik kies onder "extra knoppen" in het Logitech Harmony instelmenu bijvoorbeeld de rode knop (jeweetwel van die vier gekleurde knopjes (geel, blauw, groen, rood)) en geef hem de tekst "ondertitels zoeken".

Via LM Remote laat ik deze rode knop weer omzetten in de letter "u" (zoals door mr Blobby hierboven omschreven). En dan opent ie idd het ondertitelscript.

Het werkt, maar het is wat omslachtig...

Is er een manier om dat hele LM Remote gedoe te omzeilen? Dus dat ik vanuit mijn harmony rechtstreeks de letter "u" uitstuur naar mijn Asrock. Of kan de asrock alleen maar dealen met de knoppen van de originele remote?

Zijn er mensen die het anders hebben ingericht?
Als je windows 7 gebruikt:
Volgens deze wiki lijkt het erop dat je de AS Rock als Microsoft remote kan instellen.
De registry keys voor Microsoft remote controls staan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Oe... dat ziet er alweer erg ingewikkeld uit... Moet ik echt eens voor gaan zitten. Ervaringen van andere Arock gebruikers zijn welkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
Westmania schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:59:
Ik heb hetzelfde probleem op mijn ION 330 HT. Ik vind de Aeon ook niet soepel lopen. De Confluence werkt gewoon het allerfijnst, soepel en mooi. Misschien dat het uitmaakt dat ik niet een linux maar een windows7 omgeving heb.

edit: ik draai in 1080. Misschien dat 720 nog uitmaakt?
Hier hetzelfde op ubuntu 10.10 beta-4 hoor. Heb ook nog die MQ2 versie, die 30% soepeler zou zijn volgens de dev geprobeerd. Kom toch altijd weer terug op alaska revisited, wat een strak stukje design is dat zeg. Wel een paar minor flaws, maar dat went wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Ik vind Alaska ook een puik werkje design. Alleen op mijn pioneer LX5090 kosten die statische witte beelden mij klauwen met geld :-).
Dus toch maar een wat donkere skin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Stien schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:59:
Ik vind Alaska ook een puik werkje design. Alleen op mijn pioneer LX5090 kosten die statische witte beelden mij klauwen met geld :-).
Dus toch maar een wat donkere skin
Verdraaid. Zo had ik het nog nooit bekeken :) Goed punt. Maar je weet dat je een ander kleuren theme kan kiezen?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pkunk schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:56:
[...]

Verdraaid. Zo had ik het nog nooit bekeken :) Goed punt. Maar je weet dat je een ander kleuren theme kan kiezen?
Je bedoelt dat je Alaska Revisited een andere kleur kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je kan een ander schema creëren of een van de bestaande alternatieve kleurencombinaties kiezen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Kan iemand mij vertellen hoe ik nette banners krijg in de Aeon MQ2 skin voor TV shows.
Ik ben gewend te werken met banners voor tv shows, maar in de Showcase view kan ik geen optie vinden voor wijde icons/banners.
De aspect ratio van het bannertje is nu verkracht naar posterformaat en tot dusver kan ik het alleen fixen door te rescannen en dan posters te gebruiken ipv banners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
Iemand nog ervarigen met het ontwaken uit de slaapstand met behulp van de remote, op een Ubuntu 10.10 installatie?

Volgens de wiki op xbmc.org zou je een aantal stappen kunnen overslaan als xbmc al 'suspends'. Dat is bij mij het geval: suspend werkt al out of the box.

Ik heb een Antec Fusion Remote Black met een imon soundpad ontvanger er in. Sinds Ubuntu 10.10 werkt LCDProc reeds meteen. Ook Lirc werkt, ik kan met de remote heel Ubuntu bedienen. IRW werkt echter niet, omdat sinds 10.10 de infrarood signalen direct in de kernel worden afgehandeld. Dat maakt het debuggen echter lastig.

Suspend werkt dus reeds, maar weer ontwaken niet. Het werkt wél als ik een toets op het keyboard indruk, en dan kan ik daarna ook weer suspenden en wedewrom ontwaken. Ik wil natuurlijk het liefst met een knoppie op de afstandsbediening mijn xbmc laten ontwaken. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
ik heb een MCE remote gehad van pinnacle, ding doet het goed maar om een of andere manier werken de knoppen niet lekker

Met showkey kom ik er bv achter dat de groene toets gelinkt zit aan ctrl shift W, dit doet dus niks hoe kan ik dit aanpassen?

edit: shortcut XBMC start = CTRL SHIFT W dus dat werkt :D

maar nu werkt het volume niet meer lekker, dus ffmet MCEremote addon rotzooien nu ff default settings terug gezet even kijken wat dat doet :)

edit edit: Fixed :)

[ Voor 31% gewijzigd door Reloader op 02-11-2010 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duddits
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Westmania schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 11:43:
Oe... dat ziet er alweer erg ingewikkeld uit... Moet ik echt eens voor gaan zitten. Ervaringen van andere Arock gebruikers zijn welkom...
Ik heb m`n Logitech (895) die via zo`n usb ontvanger werkt, als MCE keyboard ingesteld. Je kan dan de letters achteraf instellen. Zo werkt het perfect bij mij.

Heeft iemand TVtunes al aan de praat gekregen op Transparency!? Het gaat om de r35114 op w7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:47
SidewalkSuper schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:20:
Kan iemand mij vertellen hoe ik nette banners krijg in de Aeon MQ2 skin voor TV shows.
Ik ben gewend te werken met banners voor tv shows, maar in de Showcase view kan ik geen optie vinden voor wijde icons/banners.
De aspect ratio van het bannertje is nu verkracht naar posterformaat en tot dusver kan ik het alleen fixen door te rescannen en dan posters te gebruiken ipv banners.
Settings - Visualisations - TV Shows - Wide activeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Fire69 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 21:13:
[...]

Settings - Visualisations - TV Shows - Wide activeren ;)
Volgens mij niet Wide is niet hetzelfde als banner. Aeon MQ heeft geen banners. In mijn ogen het enige minpuntje van aeon. Zou ooit graag banners als in alaska revisted mod zien :) Maar ga er niet over zeuren, want kan het zelf neiet beter :P

Zou ook nog fijne music libary view zien. Mijn verzameling is niet heel strak, krijg alleen met fileview een mooi overzicht, aar dan werkt fanart weer niet. Ach ja, soms is gewoon mooi, mooi genoeg. Hoeft niet allemaal perfect :)

Wil ook nog wel goed torrentdownloader die series bijhoudt, hoeft niet vanuit xbmc, en het liefst met simpele UI. En nog mooie optie om IE of chrome te starten vanuit aeon homescreen :)

En een addon voor 22tracks.com :)

Maar vooralsnog werkt xbmc heerlijk straks. Met nieuwe dharma ook nooit meer schokkend beeld (had ik onder 9.11 nog wel eens, terwijl pc en graka ruim voldoende moeten zijn. Het beste blijft beter worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Wide is het inderdaad niet, dat is gewoon de Wide view. In die view kun je wel banners gebruiken, maar ik wil hem in de Showcase view gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
mr_fragle schreef op woensdag 03 november 2010 @ 23:01:
[...]

Volgens mij niet Wide is niet hetzelfde als banner. Aeon MQ heeft geen banners. In mijn ogen het enige minpuntje van aeon. Zou ooit graag banners als in alaska revisted mod zien :) Maar ga er niet over zeuren, want kan het zelf neiet beter :P[...]
Ik gebruik toch echt wel banners in Aeon MQ hoor ;)

Aeon Banners
SidewalkSuper schreef op donderdag 04 november 2010 @ 00:24:
Wide is het inderdaad niet, dat is gewoon de Wide view. In die view kun je wel banners gebruiken, maar ik wil hem in de Showcase view gebruiken :)
Wide view zijn banners, simpel. :P
ShowCASE kan enkel met hoesjes, ie. poster-formaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ik vind die Wide view niet zo mooi als de Showcase view :p Daarom graag banners in de Showcase view gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Laatst online: 10:59

J-P

Syntax erro....

Vraagje,

Ik draai XBMC Dharma 1.4, alles werkt helemaal geweldig op een ding na.
Als ik de HTPC opstart dan wordt XBMC automatisch opgestart (via opstarten in menu start) even is hij volledig scherm, en dan wordt hij geminimaliseerd!?!?!!!
Ik heb in alle instellingen al staan dat hij gemaximaliseerd moet opstarten etc.
Besturingssysteem : Windows 7 32bit

Iemand anders problemen mee, of een idee hoe ik dit kan veranderen.

[ Voor 4% gewijzigd door J-P op 04-11-2010 13:04 . Reden: Besturingssysteem toegevoegd ]

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:03
Bogey Dope schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:33:
Vraagje,

Ik draai XBMC Dharma 1.4, alles werkt helemaal geweldig op een ding na.
Als ik de HTPC opstart dan wordt XBMC automatisch opgestart (via opstarten in menu start) even is hij volledig scherm, en dan wordt hij geminimaliseerd!?!?!!!
Ik heb in alle instellingen al staan dat hij gemaximaliseerd moet opstarten etc.

Iemand anders problemen mee, of een idee hoe ik dit kan veranderen.
Ik heb hetzelfde (Windows 7). Persoonlijk heb ik er niet echt veel problemen mee, als ik een knop op de afstandsbediening indruk komt xbmc automatisch weer tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
Bogey Dope schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:33:
Vraagje,
Probeer eens "\" te doen. Dat is de toggle tussen fullscreen en windowed, en XBMC onthoudt hoe je view eruit zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 13:18
Zonet mijn eerste htpc in elkaar gestopt. Windows 7 en XMBC for Windows erop gezet.
Na enkele uren spelen ondervind ik nog een lastig probleem. Ik duid mooi aan waar mijn "Movies" te vinden zijn, en XMBC vind de meeste ook. Maar als ik nadien naar de Movies Library ga, zie ik alle films wel staan maar de titel onderbreekt. Ik gebruik de fanart view in Confluence. Hoe krijg ik dus de titels van films op mijn scherm?

EDIT: DE ratings van Imdb zijn trouwens ook niet zichtbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door CK3v1N op 05-11-2010 10:28 ]

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Welke versie van XBMC gebruik je? En kun je evt een screenshot maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Heb XBMC al een tijdje draaien en ben er erg tevregen over :)
Het enige wat nog niet werkt is als je wilt afsluiten (dan krijg je dat keuzemenu).
Kun je kiezen om terug te gaan naar Windows (in mijn geval) of de PC helemaal afsluiten.
Maar het direct afsluiten van de PC vanuit XBMC wil niet werken.
Iemand met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 13:59

CSB

:D

Net de XOT-uzg add-on weer aan de praat gekregen met de Transparency! skin.

Wat mij alleen opvalt is dat RTL gemist tegenwoordig silverlight gebruikt, en waarschijnlijk daardoor rtl4,5 en 7 niet werkt. In ieder geval de iRTL variant.

En alles wat in de RTL reeks staat is sterk verouderd. Ben ik de enige met dir probleem?

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
timskiej schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 13:50:
Heb XBMC al een tijdje draaien en ben er erg tevregen over :)
Het enige wat nog niet werkt is als je wilt afsluiten (dan krijg je dat keuzemenu).
Kun je kiezen om terug te gaan naar Windows (in mijn geval) of de PC helemaal afsluiten.
Maar het direct afsluiten van de PC vanuit XBMC wil niet werken.
Iemand met dit probleem?
Heb je de setting "Shutdown function" gezien in de XBMC settings -> system -> power saving?
Daar kan je aangeven wat de shutdown functie moet doen. Standaards is dat "quit" i.p.v. "shutdown".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Mr_Blobby schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 14:14:
[...]
Heb je de setting "Shutdown function" gezien in de XBMC settings -> system -> power saving?
Daar kan je aangeven wat de shutdown functie moet doen. Standaards is dat "quit" i.p.v. "shutdown".
:X Hele settings al doorgespit maar niet gezien.
Thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 13:18
Westmania schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 13:34:
Welke versie van XBMC gebruik je? En kun je evt een screenshot maken?
Ik gebruik Camelot 9.11

Het vreemde is dat TV Shows wel de titels toont.

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:21
CK3v1N schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 14:42:
Ik gebruik Camelot 9.11
Het vreemde is dat TV Shows wel de titels toont.
Wellicht dat deze niet overweg kan met de vernieuwde interface van IMDB? Je zou Dharma eens kunnen proberen, zeer stabiel (tenminste, onder OSX).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Als ik nu de laatste Dharma beta (Live versie, xbmcfreak) installeer, kan ik deze dan via de command line updaten naar de final versie zonder dat ik alles weer opnieuw moet instellen/installeren? En dan bedoel ik de plugins, librariers, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
CSB schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 14:06:
Net de XOT-uzg add-on weer aan de praat gekregen met de Transparency! skin.

Wat mij alleen opvalt is dat RTL gemist tegenwoordig silverlight gebruikt, en waarschijnlijk daardoor rtl4,5 en 7 niet werkt. In ieder geval de iRTL variant.

En alles wat in de RTL reeks staat is sterk verouderd. Ben ik de enige met dir probleem?
Klopt, RTL was slordig met hun online content. Maar sinds kort is er RTL X. Ik heb alleen nog geen tijd gehad om daar een kanaal voor te maken.....maar dat gaat wel gebeuren. Deze zou dan iRTL en de gewone RTL moeten vervangen. Maar eerst de XOT-Uzg.v3.2.2 de deur uit dit weekend, dan is weer een goede basis om op verder te werken, zonder skin problemen en zo.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

GroteBozewolf schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:46:
[...]

Klopt, RTL was slordig met hun online content. Maar sinds kort is er RTL X. Ik heb alleen nog geen tijd gehad om daar een kanaal voor te maken.....maar dat gaat wel gebeuren. Deze zou dan iRTL en de gewone RTL moeten vervangen. Maar eerst de XOT-Uzg.v3.2.2 de deur uit dit weekend, dan is weer een goede basis om op verder te werken, zonder skin problemen en zo.
Dank je. :) Dit maakt mijn HTPC'tje weer een top machine.

p.s. Missen jullie ook de SVN repository in Dharma 4, of ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Fire69 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 08:18:
[...]

Ik gebruik toch echt wel banners in Aeon MQ hoor ;)

[afbeelding]

[...]

Wide view zijn banners, simpel. :P
ShowCASE kan enkel met hoesjes, ie. poster-formaat :)
Krijg nou borsten, ik snap daar niks van. Heel lang naar gezocht, maar krijg het niet voor elkaar. Boeit ook niet. Die landscap/fanart view is ook gaaf. Hoop alleen dat er ooit een aeon mq komt met de banner-tv-style van alaska revisited :)

Vraagje voor grotebozewolf --> zou je eens naar 22tracks.com willen gaan en kijken of daar uberhaubt een adddon/script voor te maken is. Zijn zulke lekkere playlists, maar ik heb geen idee hoe je een addon maakt :) Als jij nou zegt dat het niet kan, of erg moeilijk is, dan kan ik het idee beter uit mijn hoofd zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_fragle schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 23:30:
[...]Vraagje voor grotebozewolf --> zou je eens naar 22tracks.com willen gaan en kijken of daar uberhaubt een adddon/script voor te maken is. Zijn zulke lekkere playlists, maar ik heb geen idee hoe je een addon maakt :) Als jij nou zegt dat het niet kan, of erg moeilijk is, dan kan ik het idee beter uit mijn hoofd zetten :)
Denk dat dat lastig word, die hele site is in flash, dus de playlists uitlezen zal wel moeilijk zijn. De nummers zelf worden via php aangeroepen, dus dat zou misschien nog kunnen, maar denk dat het niet te doen is. Maar goed, wellicht heeft grotebozewolf magic skills :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 11:31:
[...]Denk dat dat lastig word, die hele site is in flash, dus de playlists uitlezen zal wel moeilijk zijn. De nummers zelf worden via php aangeroepen, dus dat zou misschien nog kunnen, maar denk dat het niet te doen is. Maar goed, wellicht heeft grotebozewolf magic skills :)
Volgens mij moet het kunnen, maar 100% weet ik het niet zeker. Zou iemand een Enchancement request kunnen aanmaken op de XOT Google Code site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroteBozewolf schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 12:50:
[...]
Volgens mij moet het kunnen, maar 100% weet ik het niet zeker. Zou iemand een Enchancement request kunnen aanmaken op de XOT Google Code site?
Hoe zit het eigenlijk met de juridische aspecten van plugins als XOT? 22Tracks verkrijgt volgens mij inkomsten uit advertenties en betaald daarmee Buma Stemra. Is een plugin in XOT dan wel legaal aangezien je de advertenties omzeilt en 22Tracks daarmee inkomsten misloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 13:29:
[...]

Hoe zit het eigenlijk met de juridische aspecten van plugins als XOT? 22Tracks verkrijgt volgens mij inkomsten uit advertenties en betaald daarmee Buma Stemra. Is een plugin in XOT dan wel legaal aangezien je de advertenties omzeilt en 22Tracks daarmee inkomsten misloopt?
Ik gebruik adblock in firefox, die laadt de ads dan ook niet. Dat mag ook. XOT is gewoon een soort webbrowser voor XBMC. Maar dan wel 1 die voor elke pagina (kanaal dus) appart geprogrammeerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroteBozewolf schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 15:56:
[...]
Ik gebruik adblock in firefox, die laadt de ads dan ook niet. Dat mag ook. XOT is gewoon een soort webbrowser voor XBMC. Maar dan wel 1 die voor elke pagina (kanaal dus) appart geprogrammeerd moet worden.
Het Adblock verhaal snap ik, daar kunnen sites als RTL Gemist en 22Tracks natuurlijk niks tegen beginnen. Vraag me alleen af hoe blij ze zijn met dit soort plugins. Neem aan dat RTL het bijvoorbeeld niet prettig vind, je gebruikt toch hun materiaal buiten hun eigen kanalen om, en hebben ze niet al meerdere malen hun structuur/player/drm aangepast om juist dit soort plugins tegen te gaan? (Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben groot fan van je XOT plugin en gebruik het vaak, ben gewoon benieuwd hoe dit zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Ik ben bezig met het maken van movie sets. Dit door .nfo file in de desbetreffende film folder aan te passen met een <set>naam set</set> label. Die .nfo files had ik de eerste keer aangemaakt met export library(separate files). Kreeg netjes in elke film folder een .nfo.
Nu heb ik weer een set films die erbij moeten maar moet ik nu weer mn hele library exporten om de 3 .nfo info files voor die trilogy te maken? Of is er een makkelijke manier om de nfo files te (automatisch) te maken?

[ Voor 8% gewijzigd door jayvol09 op 06-11-2010 19:11 ]

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 16:02:
[...]

Het Adblock verhaal snap ik, daar kunnen sites als RTL Gemist en 22Tracks natuurlijk niks tegen beginnen. Vraag me alleen af hoe blij ze zijn met dit soort plugins. Neem aan dat RTL het bijvoorbeeld niet prettig vind, je gebruikt toch hun materiaal buiten hun eigen kanalen om, en hebben ze niet al meerdere malen hun structuur/player/drm aangepast om juist dit soort plugins tegen te gaan? (Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben groot fan van je XOT plugin en gebruik het vaak, ben gewoon benieuwd hoe dit zit)
De NOS is zelfs bezig om met ontwikkelaars te praten hoe ze hun video archief kunnen ontsluiten voor applicaties van derden, dus zij zien het probleem niet.

Verder veranderen de sites hun layout niet om XOT of dergelijke plugins te weren, maar gewoon om hun site mooier te maken! Het zal niet zo'n vaart lopen lijkt me. Maar goed, als iemand hier iets over weet, dan ben ik ook wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Voor de geintereseerden: ik heb zojuist XOT-Uzg.v3.2.2 online gezet. Grootste change in deze releaes is een rewrite van de kanelen structuur. Er wordt nu minder gebruik gemaakt van de XBMC Python libraries waardoor er een betere performance wordt gehaald en minder geheugen wordt verbruikt. Hieronder staan alle changes:

Changelog v3.2.2 - 2010-11-05 - Needs at least XBMC revision r31434
  • Updated: Plugin is now independent of WindowXML.GUI
  • Changed: Split channel class in two parts: GUI and Channel. Improves speed and memory usage
  • Removed: Not used imports to improve speed
  • Added: ChannelImporter and redesigned channel initialization
  • Fixed: All names are now De-Prefixed (The, A, An, Een, De, Het)
  • Fixed: Logging error in chn_class.py
  • Fixed: Episodelist could cause XBMC to crash due to wrong order in IF statement
  • Added: option to UriOpener to only download the first xxxx bytes to speedup downloading
  • Fixed: Channel updater could not handle new channels (thank to Fabian)
  • Added: better detection of 64-bit environments
  • Changed: external Python detection (Python > 2.4)
  • Changed: using external libs if external Python is detected
  • Changed: using SQLite3 if available instead of PySQL2
  • Added: Support for XBMC on OpenElec.tv (Thanks to Martijn Elzenaar)
  • Fixed: MTV channel
  • Fixed: TV4.se channel
  • Fixed: RTL 4,5,7&8 channel
  • Fixed: RTL iPad channel
  • Fixed: GeoLock support for TV3,6&8.se (Issue 199)
  • Added: SWF Verification for TV3,4,6,8 and SportSE
  • Added: SWF verification to Nick.NL (Issue 215)
  • Added: 720p Default Skin files (Issue 226)
  • Added: 4:3 Default Skin files (Issue 226)
EDIT: Mensen die de 3.2.2 versie voor 7-nov 15:15 hebben gedownloaded hebben per ongeluk het NOSbeta kanaal bij de download gekregen. Dit kanaal is nog niet af en had niet bij de download moeten zitten. Het kanaal is inmiddels uit de download verwijderd.

Installatie
Informatie over de installatie mogelijkheden onder XBMC for Xbox en XBMC vind je op de installatie pagina.

Problemen en issues
Problemen hoor ik via de Issue List van de GoogleCode pagina van XOT (http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile). Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.

Streamen & Linux/Win32
Onder XBMC Linux en Win32 gaat het stream nog niet zo lekker. Met name MMS streams (RTL, NOS) lopen voor geen meter. Ik heb wel een fix aangebracht (samen met Menno) om ze beter werkend te krijgen, maar nu duurt het cachen heel lang. Ikzelf kan hier vanuit XOT weinig aan doen. Enkel posten op het XBMC forum (plaats de URL's van de stream welke je in de uzg.log kan vinden) zodat de devs ze kunnen bekijken.

RTL & DRM
RTL gebruikt tegenwoordig voor de meer populaire programma's DRM (Digital Rights Management) beveiliging. Deze wordt niet ondersteund door XBMC. Probeer je deze wel af te spelen, al het resulteren in een zwart scherm met rare blokjes en constant uit de cache lopen van je stream. Ook hier weer: ik kan er niks aan doen, maar er is inmiddels wel een iRTL kanaal in XOT-Uzg.v3 waar een aantal afleveringen zonder DRM te bekijken is.

Download
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/pages/XOT:Download of op de googlecode pagina: http://code.google.com/p/xot-uzg/downloads/list

Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte.

[ Voor 3% gewijzigd door GroteBozewolf op 07-11-2010 15:14 . Reden: Nieuwe zip versies ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Top! Die gaan we zo ff binnenharken. :)

Nog ff wat anders: Hoe kan het dat als ik een nieuwe serie toevoeg aan de XBMC library, dat ie de afleveringen niet ziet? Ik heb bijv. alles van Friends, naamsgeving klopt (e01s01 enzo) en toch ziet de XBMC library ze niet. (zijn gewoon .avi's trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:37
jayvol09 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 17:08:
Ik ben bezig met het maken van movie sets. Dit door .nfo file in de desbetreffende film folder aan te passen met een <set>naam set</set> label. Die .nfo files had ik de eerste keer aangemaakt met export library(separate files). Kreeg netjes in elke film folder een .nfo.
Nu heb ik weer een set films die erbij moeten maar moet ik nu weer mn hele library exporten om de 3 .nfo info files voor die trilogy te maken? Of is er een makkelijke manier om de nfo files te (automatisch) te maken?
probeer Ember Media Manager eens ;). Daarmee kun je heel makkelijk sets maken die door XBMC worden herkend. Zo heb ik het zelf ook gedaan laatst. Je moet trouwens wel de database vernieuwen wanneer je met Ember klaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Wat zijn die moviesets eigenlijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Ik heb Dharma beta 4 (XBMCFreak livecd) vandaag geïnstalleerd op een Ion 330 systeem, en alles werkt prima. Ik heb alleen een probleem met het hibernaten (via een Logitech Harmony One).

Nadat de pc uit hibernate-stand komt past het beeld niet meer op mijn TV (Panasonic plasma). Ik moet dan via settings - video - video calibration het beeld weer calibreren. Heel irritant natuurlijk, en absoluut niet wenselijk. Bij een 'gewone' reboot en bij suspend blijft het beeld wel gewoon goed staan, het is dus alleen bij 'resume from hibernate'. Iemand enig idee?

Bij het 'slapen' van de htpc kies ik liever voor hibernate (geen stroom nodig) dan voor suspend (sneller, maar wel stroomgebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36
Dus dat is wel gek, wellicht dat er in dharma beta 4 een bug zit.
Je zegt dat je weer moet calibreren. Calibreren zou in eerste instantie met een 1080p signaal al niet eens nodig moeten zijn. Ja.. xbmc doet wel gek, maar kijk ook eens naar de instellingen van je tv. Calibratie is met een full hd tv echt niet nodig (en levert alleen maar slechter beeld op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Het is een HD-ready plasma, dus geen full hd. Bij iedere 'verse' installatie van XBMC moet ik altijd calibreren, en dat is op zich niet zo'n probleem. Maar om het nu iedere dag te moeten doen :)

Ik kan op de tv niks instellen (al gezocht op overscan enzo), en bij de 9.11 versie die ik hiervoor draaide was er geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hmm.. Ik heb een probleem, en ik snap niet waarom het niet werkt.

Ik had, op mijn Windows XP-systeem, een build uit februari, werkte prima, ook rss.
Nu heb ik deze verwijderd en Dharma beta 4 geïnstalleerd.

Ik had de rssfeed.xml gebackupt (even gecheckt, maar afaik is er niets veranderd).
Deze weer teruggezet (in $appdata/xbmc/userdata), na even gecontroleerd te hebben of in de originele rssfeeds.xml niets veranderd was t.o.v. februari, wat niet het geval was.

Maar ik blijf de XBMC-feed houden. XBMC of computer opnieuw opstarten maakt niets uit.

Ik heb ook in $program files/xbmc/userdata de bestandjes vervangen (al lijkt het me sterk dat je daar userdata zou moeten plaatsen, maar je weet het nooit), maar dat maakte natuurlijk ook niets uit.

Ik snap er niets van, volgens de wiki, etc hoort het gewoon te werken. Ik snap ook niet waar hij de default XBMC-feed vandaanvist, want zowel in $appdata als in $program files is rssfeeeds.xml gewijzigd?

Iemand een suggestie?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36
Apart, volgens mij zit je wel in de goede map: http://wiki.xbmc.org/inde...r_specific_data_stored.3F

Werkt het wel als je de rss feed gewoon vanuit xbmc aanpast?

[ Voor 42% gewijzigd door job op 07-11-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
job schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:36:
Apart, volgens mij zit je wel in de goede map: http://wiki.xbmc.org/inde...r_specific_data_stored.3F

Werkt het wel als je de rss feed gewoon vanuit xbmc aanpast?
Oh, ik ben erachter gekomen!
Blijkbaar draait-ie in portable mode, ik heb het gevonden in $program fles/xbmc/portable data/userdata.
Even uitvogelen waarom-ie in portable mode draait...

Dank in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:37
Fire69 schreef op zondag 07 november 2010 @ 00:42:
Wat zijn die moviesets eigenlijk??
In de lijst met films in je library kun je meerdere titels op de plaats van 1 titel zetten. Hieronder staat het wat duidelijker uitgelegd.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Movie_Sets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik moet, als kersverse dharma-gebruiker, trouwens zeggen dat dat hele addon-systeem echt geweldig werkt, zeg! Wat een verademing met voorheen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:59

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Sinds kort heb ik blijkbaar problemen met het afspelen van AC3 geluid bij films en series. Om de een of andere manier klapt het geluid op de voorspeakers er uit, en hou ik alleen nog achtergrond geluid over op de achter speakers. Soms komt het geluid weer (even) terug, maar klapt er vaak heel snel weer uit.

Dit is op een windows 7 machine met Dharma beta 4. Ik had het ook met beta 3 en volgens mij ook met beta 2. Het ligt (volgens mij) niet aan mijn versterker, bij DTS en dolby geluid doen de voor speakers het wel. Ik weet niet of dit aan een setting ligt. Heb al wel wat met de settings gespeeld, maar krijg het niet (meer) voor elkaar om het geluid volledig werkend te krijgen.

Ik kwam een post tegen in dit topic van februari dit jaar, dat iemand het zelfde probleem met een post eronder van iemand anders met een link naar de site van XBMC dat dit (toen) een bekend probleem was, maar de link werkt niet meer en kan daar op de site en het forum verder niets meer vinden. Iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik het op kan lossen?

Oh, I forgot to mention it: De PC is via S/PDIF aangesloten op de versterker.

[ Voor 3% gewijzigd door Yukkie op 07-11-2010 22:02 ]

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
@GroteBozeWolf
Ik heb dr geen verstand van hoe het werkt (dus excuse mijn misschien domme/kortzichtige opmerking), maar die DRM van RTL is toch te omzeilen door te doen alsof je een iPad bent?
Misschien is dat ook iets voor je Addon?

Het lijkt me dat je daar al aan gedacht moet hebben als coder, maar ik denk ik vraag het toch ff haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
SidewalkSuper schreef op maandag 08 november 2010 @ 09:32:
@GroteBozeWolf
Ik heb dr geen verstand van hoe het werkt (dus excuse mijn misschien domme/kortzichtige opmerking), maar die DRM van RTL is toch te omzeilen door te doen alsof je een iPad bent?
Misschien is dat ook iets voor je Addon?

Het lijkt me dat je daar al aan gedacht moet hebben als coder, maar ik denk ik vraag het toch ff haha :)
Eh, wat dacht je van het iRTL kanaal? Die gebruikt de iPad site! Ik ga deze week aan de slag met de RTL XL en de nieuwe NOS site, dan zou het DRM probleem moeten zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik (en vooral mijn vriendin) ben zeer te spreken over het iRTL-kanaal :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai XBMC (volgens mij 9.11) met SVN:26018 op Ubuntu 10.04 LTS. Dit draait op een Asrock ION 330 HT-BD. Ik heb geprobeerd via SVN de skin alaska revisted te installeren, dit ging echter niet goed, bleef op 94% hangen. Vervolgens geannuleerd. Bij de skins in XBMC stond hij er wel bij en ik ben zo stom geweest deze te selecteren waarop XBMC crashte en ik XBMC niet meer kon opstarten. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Bijvoorbeeld een andere skin laten starten vanuit commandline? Ik kan eventueel een crashlog posten, maar ik weet niet of dit mag (met oog op forumregels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ah :p Dacht dat op de iPad site alles te zien was en via iRTL, zoals je zei "een aantal" van de programma's.
Daarom verontschuldigde ik me ook alvast van tevoren he :D

@Ghanzel, kan je niet beter gewoon upgraden naar de nieuwste beta? Dat helpt misschien al.

[ Voor 21% gewijzigd door SidewalkSuper op 08-11-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er al uit: Gewoon de volgende file ge-delete "UserData\guisettings.xml". XBMC start nu gewoon weer in Confluence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
Ik was vandaag met mijn nieuwe beamer aan het spelen en kwam er daardoor achter dat ik XBMC al heel lang in 1080i liet zien (1080*1920 50Hz). Op mijn beamer zag dat er erg beroerd uit dus ik heb het nu aangepast naar 1080*1920 60Hz wat wel als 1080p wordt verstuurd. Ik dacht eigenlijk altijd dat die 1080i dan alleen voor de interface was en ie voor films afspelen wel zou overschakelen naar 1080p24, maar dat blijkt dus niet het geval. Hoe gaan jullie hiermee om? Ik denk dat 1080p24 voor films de beste setting is, maar als ik die standaard instel in XBMC dan worden uitschuivende menus wel heel erg schokkerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 17:56

hstoker

Yatta!

martdj schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:02:
Ik was vandaag met mijn nieuwe beamer aan het spelen en kwam er daardoor achter dat ik XBMC al heel lang in 1080i liet zien (1080*1920 50Hz). Op mijn beamer zag dat er erg beroerd uit dus ik heb het nu aangepast naar 1080*1920 60Hz wat wel als 1080p wordt verstuurd. Ik dacht eigenlijk altijd dat die 1080i dan alleen voor de interface was en ie voor films afspelen wel zou overschakelen naar 1080p24, maar dat blijkt dus niet het geval. Hoe gaan jullie hiermee om? Ik denk dat 1080p24 voor films de beste setting is, maar als ik die standaard instel in XBMC dan worden uitschuivende menus wel heel erg schokkerig.
De optie Adjust display refresh rate to match video gebruiken? Werkt bij mij prima. Als de film begint heb ik even 2 seconden zwart beeld, maar daarna perfect beeld.

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik ben van plan een setup te maken met XBMC/SickBeard/SabNZB, maar ik ben hier volledig nieuw in, zijn er mensen die die werkend hebben die mij een woordje uitleg willen verschaffen?

Bv wat ik niet wil, is de releasename kwijt zijn, en ik vind dit niet terug in Sick Beard, is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

SiXke schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:02:
Ik ben van plan een setup te maken met XBMC/SickBeard/SabNZB, maar ik ben hier volledig nieuw in, zijn er mensen die die werkend hebben die mij een woordje uitleg willen verschaffen?

Bv wat ik niet wil, is de releasename kwijt zijn, en ik vind dit niet terug in Sick Beard, is dit mogelijk?
Met Sickbeard ben je in principe wel de releasenaam kwijt. Deze is dan overigens wel weer terug te vinden in de history van Sickbeard, maar ik weet niet of je dit zoekt.

De config zoals jij die voor ogen hebt heb ik hier draaien; SABnzbd (met Sickbeard en Couchpotato) op m'n thuisserver en XBMC op de PC/laptop. Het draait zonder problemen. XBMC installeren is an sich niet zo moeilijk daar kom je wel uit denk ik. Bovendien zijn er genoeg howto's en youtube tutorials te vinden. Sickbeard en Couchpotato is iets meer een uitdaging. Zeker als je dit op Windows gaat doen. Ik draai zoveel mogelijk ubuntu, dus met windows problemen kan ik je niet echt helpen.

Maar als je vragen hebt kan ik kijken of ik je kan helpen.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixCore
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-12-2020
Ik heb eerst een tijdje gewerkt met Dharma beta 2, maar na wat vage problemen (startte niet meer op) Dharma beta 4 geïnstalleerd op een HTPC met een Mobo GA H55M-D2H (Intel graphics on board). Met beta 4 kreeg ik echter om de 5 tot 10 seconden even een grote brede (gekleurde) balk in beeld. :( Nu Dharma beta 3 geïnstalleerd, die werkt gelukkig prima. ;)
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad met Dharma beta 4 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:18
hmm bierdopje (subtitle addon) blijft hier vaag doen..
"couldn't retrieve series title id" (weet niet of het woord series voor komt..)
ik kan bierdopje pingen, dns etc staat allemaal goed.. weet dat ik vroeger, toen het nog een los script was, de regexp aanpaste... maar dat gaat nu niet meer neem ik aan dat het een addon is? (in de aard van %serienaam S%d%E%d -rubbish)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
DutchNutcase schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:40:
[...]

Sickbeard en Couchpotato is iets meer een uitdaging. Zeker als je dit op Windows gaat doen. Ik draai zoveel mogelijk ubuntu, dus met windows problemen kan ik je niet echt helpen.

Maar als je vragen hebt kan ik kijken of ik je kan helpen.
Wat is er moeilijk aan SB of CP onder Windows?
Gewoon de exe starten, done. Lijkt me simpelder dan onder Linux. :P
Daarna gewoon nog je settings goedzetten, maar da's onder Windows of Linux zo goed als identiek gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Fire69 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:04:
[...]

Wat is er moeilijk aan SB of CP onder Windows?
Gewoon de exe starten, done. Lijkt me simpelder dan onder Linux. :P
Daarna gewoon nog je settings goedzetten, maar da's onder Windows of Linux zo goed als identiek gok ik.
Tsja... Ik werk al een tijdje voornamelijk op Ubuntu, dus ik zou het niet weten. :+

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11-2024
Is er een mogelijkheid om SB een file aan te maken waarin de originele releasenaam staat?

En hoe zorg ik ervoor dat hij niet alles opnieuw download?

Ik bv een serie in dvdrip, en toch gaat hij de dvdrip dlen.

[ Voor 41% gewijzigd door SiXke op 10-11-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

Mensen meer last dat de library in Dharma beta 4 instabiel lijkt te zijn? Vaak bij het scannen krijg je de popup "XBMC reageert niet meer" en als je al in een film/serie terechtkomt crasht hij met dezelfde melding, vaak binnen een minuut. Iemand?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:39
Arfman schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:02:
Mensen meer last dat de library in Dharma beta 4 instabiel lijkt te zijn? Vaak bij het scannen krijg je de popup "XBMC reageert niet meer" en als je al in een film/serie terechtkomt crasht hij met dezelfde melding, vaak binnen een minuut. Iemand?
Ik heb sinds een paar dagen bij een paar films dat de scraper vast lijkt te hangen. Ik moet dan met de taskmanager xbmc afsluiten. Gebeurde bij meerdere scrapers en bij 2 van de 4 of 5 films die ik had toegevoegd. Heb het verder nog niet onderzocht. In zo'n geval kon ik wel gewoon series kijken en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Snap helemaal niets meer van het programma. Heb bijna alles correct werken in de Confluence skin, behalve de geïnstalleerde programma's.
Via Settings - Add Ons heb ik diverse programma's geïnstalleerd (staat ook 'enabled' bij) en zou deze dan toch in het hoofdmenu via 'Programs' moeten kunnen benaderen? :? Als ik hier kijk zie ik helemaal niets staan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:59

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Yukkie schreef op zondag 07 november 2010 @ 21:51:
ik schreef hier een heel verhaal, je kunt klikken op de quote als je het nog eens wil lezen
Nog steeds hetzelfde probleem, na het updaten van de audio-drivers en de installatie van DirectX (kwam er achter dat ik dat nog niet had toen ik de boel wilde testen met Media Player Classic)
met MPC HC doen die AC3 audio tracks het wel. Het lijkt dus echt aan XBMC te liggen. Iemand nog ideeën? ben al een paar maanden redelijk gefrustreerd overal aan het zoeken, maar kan niets vinden hier over.

We've got that ring of confidence

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 12:44

dread

Sluwe vlaming

Was aan het spelen met Mediaportal maar blijkbaar loopt dat niet zo goed met Windows XP tot ik XBMC tegenkwam. Die heb ik nog steeds staan op de xbox en nog veel plezier van. Jammer genoeg draait die geen HD content af en daarom ga ik hem toch op mijn mediacenter installeren.

Nu had ik een xbox 360 gekocht maar daar zit geen XBMC op. Maar ik hoorde dat de controller van de xbox ook in combinatie met windows gebruikt kan worden. Op mijn ion330 zit geen remote dus zou dat een goede oplossing zijn.

Zit in XBMC ondersteuning voor de xbox360 controller? Heeft iemand van jullie deze combinatie en is het idd zo een goed oplossing als ik in gedachten heb ?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• Japius
Japius schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:23:
Suspend werkt dus reeds, maar weer ontwaken niet. Het werkt wél als ik een toets op het keyboard indruk, en dan kan ik daarna ook weer suspenden en wedewrom ontwaken. Ik wil natuurlijk het liefst met een knoppie op de afstandsbediening mijn xbmc laten ontwaken. Iemand tips?
... op een Ubuntu 10.10 install. Weet iemand hoe ik dat aan de praat krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 07:35
Heeft iemand wat leuke "general" backdrops? Ik ben die paarse tv een beetje zat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
dread schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:09:
Zit in XBMC ondersteuning voor de xbox360 controller? Heeft iemand van jullie deze combinatie en is het idd zo een goed oplossing als ik in gedachten heb ?
xbmc kan zo een beetje met alle externe controllers goed overweg als je OS ze maar herkent. google maar eens op xbmc en keymap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 12:44

dread

Sluwe vlaming

Mar2zz schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 08:38:
[...]

xbmc kan zo een beetje met alle externe controllers goed overweg als je OS ze maar herkent. google maar eens op xbmc en keymap.
Dank voor de info. Ga het voorlopig toch niet op deze manier oplossen. Er zijn erg veel alternatieven. Ik heb namelijk de desire en ga mijn telefoon als remote gebruiken. Echt super dat dit kan.

Nu wil ik die instellen vanaf mijn werkplek. Ik kan XBMC niet opstarten vanaf mijn werkplek dmv RDP sessie. Kan iemand dit bevestigen dat dit niet kan? Hij sluit meteen af met een foutmelding

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ik heb die error ook wel eens gehad, maar nu niet meer.
Ik zou ook niet weten waarom die het nu wel doet via RDP en toen niet. Ik heb het namelijk daarvoor ook wel eens eerder laten werken en toen deed ie het later weer niet (en toen dus weer wel haha).

Geen touw aan vast te knopen dus, geen dank voor m'n hulp he ;) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetsmurf
  • Laatst online: 12:32
Ik ben sinds deze week over op XBMC en ik moet zeggen dat het prima bevalt. Ik heb jaren gewerkt met Windows Media Center maar wilde eens iets snellers en iets dat beter te tweaken is.
Alleen zit ik nog met het volgende probleem. Hoe kan ik series of films hervatten zoals dat ook gaat in Windows Media Center. Daar kreeg je ook de optie om iets te hervatten. In XBMC zie ik die optie niet. Ik gebruik de laatste beta nr. 4. Wie kan mij daar mee helpen. Als ik dit ook aan de praat krijg ben ik echt over op XBMC.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
internetsmurf schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 18:38:
Ik ben sinds deze week over op XBMC en ik moet zeggen dat het prima bevalt. Ik heb jaren gewerkt met Windows Media Center maar wilde eens iets snellers en iets dat beter te tweaken is.
Alleen zit ik nog met het volgende probleem. Hoe kan ik series of films hervatten zoals dat ook gaat in Windows Media Center. Daar kreeg je ook de optie om iets te hervatten. In XBMC zie ik die optie niet. Ik gebruik de laatste beta nr. 4. Wie kan mij daar mee helpen. Als ik dit ook aan de praat krijg ben ik echt over op XBMC.
_/-\o_
Als je weer een film afspeelt waar je halverwege gebleven was dan vraagt XBMC of je verder wil gaan waar je gebleven was of dat-ie opnieuw moet beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetsmurf
  • Laatst online: 12:32
anandus schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 18:58:
[...]
Als je weer een film afspeelt waar je halverwege gebleven was dan vraagt XBMC of je verder wil gaan waar je gebleven was of dat-ie opnieuw moet beginnen :)
Ik heb het gevonden, de juiste instelling hiervoor staat heel erg verborgen en stond niet automatisch op hervatten of resume:

Ga naar Systeem > videoinstellingen > bestandslijsten > standaardactie selecteren > en ik heb hem op kiezen gezet.

Als je nu op de juiste video bent aanbeland dan moet je niet op play drukken maar op enter of ok en dan op het videobestand klikken of ok of een enter doen en dan komt er een keuzemenu op je wilt hervatten of opnieuw beginnen.

Nu is deze mediacenter voor mij persoonlijk volmaakt >:) _/-\o_ .

[ Voor 42% gewijzigd door internetsmurf op 12-11-2010 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

Gek, bij mijn beta 4 installs (ook schone installs) staat dat wel aan.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Pagina: 1 ... 35 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.