Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Als iedereen dezelfde XBMC-machine gebruikt is het simpel: degene die nog de status 'unwatched' hebben. Er worden bij video's volgens mij geen play counts bijgehouden, anders zou je ook nog kunnen kiezen voor een film die 5 van de 6 nog niet gezien hebben. De enige andere oplossing is inderdaad profiles, maar dan blijf je heen en weer switchen om library's te vergelijken, niet echt praktisch...DRAFTER86 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 14:48:
We gebruiken XBMC (windows) hier in een studentenhuis om films te kijken op de beamer, en nu vroeg ik mij af of er een plugin/script bestaat dat bijhoud wie er een film gezien hebben? Het zou erg handig zijn als je niet eerst de hele lijst met films af hoeft te scrollen om een film te zoeken die nog niemand gezien heeft
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]
Handmatig een *.nfo aanmaken zou misschien helpen?M0nkeymen schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 20:07:
Weet iemand of ik toevallig ook een persoonlijke film op kan nemen in de library, alle andere films scraped hij netjes maar als ik een persoonlijk film heb zet hij die er niet bij. Heb ook al een folder.jpg en fanart.jpg erbij gedaan maardan mocht niet baten.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Er begint langzaam maar zeker wat aandacht te komen voor dit, maar het is nog niet genoeg om er een developer voor te vinden. Daarom wil ik hier vragen om deel te nemen aan de poll die op de site van 4therecord staat.
Ook hoop ik dat er mensen zijn die misschien hier of/en hier een reactie kunnen plaatse om dit te stimuleren.
Voor de mensen die 4 the Record niet kennen, even kleine uitleg.
Het is begonnen als een “addon” voor de tv-server van MediaPortal, inmiddels heeft het zijn eigen recorder en hoeft dus niet meer te leunen op de tv-server. 4 the record is een pvr die slimmer is dan tv-server of andere alternatieven. Bij 4tr kan je aan geven dat je iets wil opnemen wat elke week komt en als het van tijd of zender veranderd dan past 4tr dat aan. Als het helemaal niet komt dan word er ook niks opgenomen. Ander leuk ding is, als je een interesse heb in een bepaalt iets bijvoorbeeld auto’s. Dan kan je 4tr instellen als er een programma komt op wat voor zender of tijd, dat die het op moet nemen.
Voor de duidelijkheid ik heb niks met 4tr of xbmc te maken. Ik ben gewoon erg enthousiast over beide pakketten en zie graag dat het op elkaar zou werken. Ik hoop dat jullie dat ook vinden.
Moet nog even kijken hoe ik überhaupt 4TR aan de praat ga krijgen, zit via digitale TV van UPC, nog niet in verdiept hoe ik die op een TV kaart ga aansluiten.
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Graag zou ik willen weten na het lezen van deze pagina: http://www.consumentenbon...e_indruk_XBMC/XBMC/indruk
Hoe ik deze softwarematige mediaspeler kan laten werken op mijn tv. (normale tv en geen hdmi aansluitingen, dus gewoon scart)
Betekent dit dat ik een kabel moet leggen tussen mijn pc en de tv en xmbc als software kan gebruiken ?
Je zal moeten kijken of je een zo geheten tv out op je pc/videokaart hebt zitten.Le_Freak ! schreef op maandag 15 november 2010 @ 09:22:
Kan iemand mij duidelijkheid geven over XMBC mediaspeler
Graag zou ik willen weten na het lezen van deze pagina: http://www.consumentenbon...e_indruk_XBMC/XBMC/indruk
Hoe ik deze softwarematige mediaspeler kan laten werken op mijn tv. (normale tv en geen hdmi aansluitingen, dus gewoon scart)
Betekent dit dat ik een kabel moet leggen tussen mijn pc en de tv en xmbc als software kan gebruiken ?
Verwijderd
Kehb een vraagje. Heb altijd Windows media center gebruikt en wil nu over naar XMBC. Alleen voor Mediacenter heb ik al mijn films in video_ts uitgepakt omdat mediacenter dit alleen als dvd.
Nu moet ik iedere keer 3x klikken om de mapjes te openen en bij de film te komen. Hoe krijg ik een mooi overzicht zodat hij deze mappen gelijk ziet als 1 film in een mooi overzicht. Coverflow?
Thanks in advance
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 13:45 ]
Zover ik weet kan dat niet, andere manier is dit opnieuw weer "in te pakken" in een iso bestand. Deze kan je dan ook de naam geven van de film en is direct af te spelen in xbmc.Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 13:38:
Boys and Girls??
Kehb een vraagje. Heb altijd Windows media center gebruikt en wil nu over naar XMBC. Alleen voor Mediacenter heb ik al mijn films in video_ts uitgepakt omdat mediacenter dit alleen als dvd.
Nu moet ik iedere keer 3x klikken om de mapjes te openen en bij de film te komen. Hoe krijg ik een mooi overzicht zodat hij deze mappen gelijk ziet als 1 film in een mooi overzicht. Coverflow?
Thanks in advance
Maar in principe kan het ook door de films gewoon naar je Library te laten scannen, dan krijg je die mapjes helemaal niet meer te zien
Ik snap het niet helemaal geloof ik. Dit is wat ik er uit haal, maar correct me if I'm wrong..Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 13:38:
Boys and Girls??
Thanks in advance
Je had allemaal iso's, maar MediaCenter kon daar niet mee om gaan, dus heb je ze 'uitgepakt' en nu heb je VIDEO_TS mappen. Om deze te openen moet je nu 3x klikken.
Ik heb ook een hoop films op die manier in XBMC staan, en dat werkt gewoon prima. Wat ik gedaan heb is de VIDEO_TS map hernoemd naar filmnaam en jaar, dus bijvoorbeeld "The Hangover (2009)" en vervolgens wordt dit gewoon door de scraper herkend en geïndexeerd in m'n movie library.
Verwijderd
And we have à winner, u gaat door voor de koelkast! Dit moet ik weten, ga het gelijk proberen als ik thuis ben. ThanksThe_Fes schreef op maandag 15 november 2010 @ 14:43:
[...]
Ik snap het niet helemaal geloof ik. Dit is wat ik er uit haal, maar correct me if I'm wrong..
Je had allemaal iso's, maar MediaCenter kon daar niet mee om gaan, dus heb je ze 'uitgepakt' en nu heb je VIDEO_TS mappen. Om deze te openen moet je nu 3x klikken.
Ik heb ook een hoop films op die manier in XBMC staan, en dat werkt gewoon prima. Wat ik gedaan heb is de VIDEO_TS map hernoemd naar filmnaam en jaar, dus bijvoorbeeld "The Hangover (2009)" en vervolgens wordt dit gewoon door de scraper herkend en geïndexeerd in m'n movie library.
@jehmarjeh: ik hoop dat je pas 13 bent
Verwijderd
Het gaat erom dat het eruit komt te zien als een echte library (coverflow). Dus met kaftjes, info en alles maar met 1 druk op de knop. kan het zijn dat de scraper in mijn geval moviemeter.nl. De video_ts mappen (nu met de naam van de film) niet herkent dus er ook geen info of kaftje(fanart) bij kan zetten?
1
2
3
4
5
6
7
8
| <videodatabase> <type>mysql</type> <host>ip van de server</host> <port>3306</port> <user>xbmc</user> <pass>xbmc</pass> <name>xbmc_video</name> </videodatabase> |
in advancedsettings.xml zet ben ik er toch?
thx dat zocht ik dusanandus schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 22:36:
[...]
Handmatig een *.nfo aanmaken zou misschien helpen?
Ik heb zelf de ion 330 pro ( 2 gig) met win7 en ik moet zeggen dat het lekker draait. Moet nog wel vanalles finetunen. Ik heb net, 2 dagen, XBMC geinstalleerd.MuSeLive schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 04:53:
Omdat ik ook HD wilde afspelen had ik mijn xbox 1 met xbmc geruild voor een WD TV live. Echter verlang ik erg naar het uiterlijk, gebruiksgemak en vooral de mogelijkheden van xbmc. Echter wil ik zo min mogelijk uitgeven, nu lijkt mij de asrock ion 330 de beste optie, of zijn er goedkopere alternatieven?
Als het niet goed loopt moet je dxva aanzetten. Dat is wat je steeds te horen krijgt. Ik heb die optie in dxva nog niet gevonden. Hij zou hier moeten staan:
system/video/playback.
Het enige wat relevant is wat daar staat is:
adjust display refresh rate to match video
Kan iemand bevestigen dat dit dxga aanzetten is? Ik heb namelijk wel de indruk dat het stotteren in de films weg is.
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Hier staat hoe je DXVA2 aanzet, maar ik neem aan dat je niet de nieuwste XBMC versie hebt aangezien je die optie niet hebt.
Dus dat wordt ff updaten.
probleem:
- dts ac3 tijdens films werkt goed.
- menu sounds, mp3 youtube en apple trailers werkt het geluid niet.
specs:
laatste ubuntu, laatste svn XBMC, alsamixer 1.0.23
op een ion pov330 systeem met optisch naar versterker.
settings XBMC:
optisch/coax
alle 3 de opties aan.
dan default
en passthrough op ich958
Ubuntu settings:
heb ik hem op stereo analoog output staan.
het rare is dat als ik de ubuntu setting verander naar digital sound ipv analoog stereo.
alle 2.0 streams werken maar mijn films met dts en ac3 niet meer.
failed to initialise sound settings....
in alsamixer heb ik alles unmute overigens.
iemand die weet hoe ik stereo werkend krijg zonder in ubuntu van hardware device te schakelen en ook de films goed werkend krijg?
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Yep.lowfi schreef op maandag 15 november 2010 @ 19:24:
Heeft iemand ervaringen met een Mysql xbmc library? Ik wil over een tijdje ook een xbmc doos in de slaapkamer zetten en wil dan de library van die setup gelijk laten lopen met die uit de woonkamer. Als alle meta data (tbn, nfo, fanart etc) in de folder van de serie/film staat en ik mysql op de server zet en dit:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 <videodatabase> <type>mysql</type> <host>ip van de server</host> <port>3306</port> <user>xbmc</user> <pass>xbmc</pass> <name>xbmc_video</name> </videodatabase>
in advancedsettings.xml zet ben ik er toch?
Wel opletten, XBMC op de xbox ondersteund de MySQL-DB niet, dus dat werkt niet
Hoe werkt het als ik een film heb, die bestaat uit 2 cd's? Dus:
Moviename\disk 1\video_ts
Moviename\disk 2\video_ts
Ze worden op deze manier namelijk niet in de library herkend. Ik gebruik versie 9.11 op Windows.
"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]
tvheadend + pvr zou moeten gaan.. (oscam voor kaart uit te lezen)Naj_Geetsrev schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:56:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de pvr-testing branch? Werkt dat een beetje, of kun je beter eerst nog even kijken naar andere alternatieven voor het kijken van TV.
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
In video_ts-formaat? Jij bent waarschijnlijk op avi's of mkv's bezig, nee?jayvol09 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 00:13:
Nou ik heb een film die bestaat uit 2 delen onder dezelfde moviename en deze vloeien probleemloos over in dharma 3.
Video_ts heb ik ook niet direkt een idee. Kan je ze niet gewoon aan elkaar plakken? Of zijn het echt aparte films met een menu en zo?
Heb je een iPad? Zo ja, zoek dan even naar XBMC Commander, de nieuwste iPad-app om je XBMC mee te bedienen in een iBooks-achtige omgeving. Zeer gelikt, en werkt nu bij de eerste versie al erg goed!!
XBMC Commander
"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris
Lees even het volgende in de Wiki: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=File_Stackingthesystem schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 23:52:
Om nog even op die video_ts mappen terug te komen...
Hoe werkt het als ik een film heb, die bestaat uit 2 cd's? Dus:
Moviename\disk 1\video_ts
Moviename\disk 2\video_ts
Ze worden op deze manier namelijk niet in de library herkend. Ik gebruik versie 9.11 op Windows.
Werkt prima bij mij, maar ik gebruik de nieuwste Dharma. Wellicht dat je moet upgraden, want 9.11 loopt al behoorlijk achter...
Don't dream your life, live your dreams!
Nope ik had de camelot versie. Dat is de laatste stable versie.Amelandbor schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:34:
Dat is niet DXVA.
Hier staat hoe je DXVA2 aanzet, maar ik neem aan dat je niet de nieuwste XBMC versie hebt aangezien je die optie niet hebt.
Dus dat wordt ff updaten.
Thx, ga even de beta versie installeren dan. Normaal ga ik altijd voor stable versies.alex3305 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:27:
Nee dat is niet DXVA. DXVA zit overigens alleen nog maar in de Dharma branche, dus de beta versies en niet in de stable die je normaal vind op de XBMC site.
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
geen idee.BFmango schreef op woensdag 17 november 2010 @ 10:05:
Misschien een rare vraag, maar waarom werkt XBMC niet op een Xbox360???
Maar het zou zo zalig zijn. Ik heb de oude xbox tot twee weken geleden draaien met veel plezier. Ook de controller werkte super met xbmc. Kon je lekker in films vooruitspoelen. In de nieuwe XBMC heb ik die optie nog niet gevonden.
Maar volgens mij komt het er ook niet aan.
Edit: thx slurpie voor de verhelderende uitleg
[ Voor 5% gewijzigd door dread op 17-11-2010 10:40 ]
Er zijn wel wat proof of concepts die aantonen dat het lukt, maar dan wel heel erg traag.
Anders de live cd proberen.
Lees de post van Slurpie boven je. Xbox en PS3 gebruiken hele andere architecturen dan Windows en Ubuntu (waar de live CD op draait). Volgens mij zijn dit voornamelijk x86 en amd64.Slurpie schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:02:
Neem aan van wel, voor de meeste OSsen isw wel een versie beschikbaar.
Anders de live cd proberen.
Ik ga het zo meteen installeren op mijn HTPC, kijken of het wat is. Erg jammer dat er weer een extra programma'tje nodig is om XBMC info op het LCD te krijgen, maar het is nog altijd beter dan alleen XBMC [stop]
We've got that ring of confidence
Ik heb onlangs een verse 10.10 geinstalleerd en vervolgens LIRC en LCDProc met apt-get er op gezet. Mijn Soundgraph Imon venster werkt out of de box. Ik heb een Antec Fusion Remote Black met een volume knop aan de rechterkant; ook die werkt standaard.
Mooie kick voor mijn reeds gestelde vraag: iemand een idee hoe ik deze configuratie met behulp van de afstandsbediening uit de Suspend laat ontwaken? Sinds Ubuntu 10.10 wordt de afstandsbediening in de kernel verwerkt en dat maakt het debuggen wat lastig...
@Japius, wat stuurt nu je scherm aan? alleen dat LCDProc? Zal hier ook eens naar kijken, gebruik wel geen lirc (rf tb in de vorm van een rii mini) maar wil wel het scherm in mijn nieuwe kast gaan gebruiken.
http://xbmc.org/theuni/2010/11/18/dharma-rc1/
Major fixes since Beta4:And a few new features:
- A fix for a problem when pausing/seeking. This was known to cause static or erratic behavior on some amplifiers.
- Beta4 introduced a regression with Linux and Live users that led to broken or choppy playback. Please note that anyone upgrading to RC1 on these platforms is highly advised to remove ~/.asoundrc, and create a new one if you had done so previously.
- The Bootable LiveCD script is now much more reliable. What a great way to install to a flash drive!
- After adding a source, you are now prompted to set content. This should be much more logical for new users.
- New icons for the addon browser.
Jup, LCDProc stuurt het schermpje aan. Nadat je dit via een package-manager installeert krijg je de vraag voor welk schermpie het geïnstalleerd moet worden. In die wizard kies je dan "Soundgraph Imon". Let er nog wel even op of een een VFD of een LCD hebt, daar zit nog verschil tussen. Tenslotte moet je nog een configuratie aanpassen (uit mijn hoofd: /etc/LCDd.conf) waar je de driver goed zet en dan werkt het.Eoghlear schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:03:
@Japius, wat stuurt nu je scherm aan? alleen dat LCDProc?
XBMC stuurt dit aan door middel van een LCD.xml in je ~/.xbmc/userdata/. Ook daarin kan je nog e.e.a. configureren, maar dat is niet noodzakelijk om het werkend te krijgen. Je krijgt het er wel mooier mee
Ga je zelf een schermpje inbouwen, of heb je een kast waar ie al in zit?
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Ff na gezocht, vorig jaar 17 december kwam rc1 uit, en 24 december kwam camelot.Roeligan schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:13:
Nice, iemand een idee hoelang het ongeveer duurt om van RC naar Stable te gaan bij XBMC?
[ Voor 40% gewijzigd door M0nkeymen op 19-11-2010 09:33 ]
Het hoeft niet echt lang te duren, meestal is een RC ook echt vrij dicht tegen een Final aan.
Ik wil mn HTPC opnieuw installen/configgen en wilde eerst dit weekend één van de beta's nemen, nu wacht ik maar even op de final
RatPack #814
Zonder dat je alles opnieuw moet configgen of installeren.
Slurpie was me voor
[ Voor 22% gewijzigd door SidewalkSuper op 19-11-2010 09:48 ]
Het is een kast waar het scherm (lcd) al in zit. Zou het vooral handig vinden om te kunnen zien waar ik in het hoofdmenu zit. Kan ik muziek aanzetten zonder de tv aan te hoeven zetten.
Het begint er met deze RC1 al een beetje op te lijken. Helaas nog steeds geen volledige BR (folder) ondersteuning maar single streams worden v.w.b. beeld/audio prima weergegeven enkel de ondertiteling flitst door het beeld. Bij meerdere streams in de BDMV\STREAM folder raakt XBMC de weg kwijt.
Zoals gewoonlijk lekker vlot in gebruik maar voor mij nog steeds geen kandidaat als basis media player.
Testing, one, two ...
Zo. Na een lange avond (en een stukje van de nacht) geklooit te hebben kun ik nu FTA DVB-T kijken via XBMC. Het meeste geklooi zat hem onverwacht nog in het werkend krijgen van de usb stick. Ik dacht dat hij al in de v4l-dvb driver zat. Dus niet.Naj_Geetsrev schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:56:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de pvr-testing branch? Werkt dat een beetje, of kun je beter eerst nog even kijken naar andere alternatieven voor het kijken van TV.
Ik zet vanavond wel even een klein demo filmpje en een korte howto in dit topic.
Bedoel je hiermee dat als ik zelf een bluray rip in bv DVDFab naar disk dat deze niet volledig afgespeelt kan worden in de nieuwe XBMC?hardware-lover schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:35:
[...]
Het begint er met deze RC1 al een beetje op te lijken. Helaas nog steeds geen volledige BR (folder) ondersteuning maar single streams worden v.w.b. beeld/audio prima weergegeven enkel de ondertiteling flitst door het beeld. Bij meerdere streams in de BDMV\STREAM folder raakt XBMC de weg kwijt.
Zoals gewoonlijk lekker vlot in gebruik maar voor mij nog steeds geen kandidaat als basis media player.
Dit is namelijk wel iets wat ik wil gaan doen na de installatie dit weekend.
Ik heb ook een LCD in mn kast (touchscreen) daar draai ik YATSE voor, koel programmaEoghlear schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:45:
@japius
Het is een kast waar het scherm (lcd) al in zit. Zou het vooral handig vinden om te kunnen zien waar ik in het hoofdmenu zit. Kan ik muziek aanzetten zonder de tv aan te hoeven zetten.
RatPack #814
Ik bedoel datgene wat ik geschreven heb. Één m2ts bestand in de submap STREAM lijkt goed te gaan maar wel met flitsende ondertitels (heel kort in beeld).Scidd0w schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:29:
[...]
Bedoel je hiermee dat als ik zelf een bluray rip in bv DVDFab naar disk dat deze niet volledig afgespeelt kan worden in de nieuwe XBMC?
Dit is namelijk wel iets wat ik wil gaan doen na de installatie dit weekend.
Testing, one, two ...
draaide nog op 9.11, maar out of the blue wilde ie ineens niet meer booten, nu zit ik op 10.0 beta4 (XBMCfreak live versie)
wat een wereld van verschil
dat is het handige van ale je media op een NAS, je kan onbeperkt klooien met de XBMC install, in het ergste geval zit je even een avondje zonder films/muziek.
en dat vang ik op door een werkende install op een USB stick te hebben.
[ Voor 35% gewijzigd door Shanquish op 19-11-2010 15:28 ]
Daar heb je helemaal geen NAS voor nodig hoor. Het is erg verstandig om je /home altijd op een apparte partitie te zetten.shameete schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:23:
dat is het handige van ale je media op een NAS, je kan onbeperkt klooien met de XBMC install, in het ergste geval zit je even een avondje zonder films/muziek.
en dat vang ik op door een werkende install op een USB stick te hebben.
\Zelf heb ik alles op diverse netwerklocaties staan.. en 1 schijf die er in de htpc zit voor grote en zware 1080p dingen.
Het duurt zo lang als het duurt, er is niet echt een vast schema.Roeligan schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:13:
Nice, iemand een idee hoelang het ongeveer duurt om van RC naar Stable te gaan bij XBMC?
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Ja, is maar een simpel lcd scherm, op een ubuntu desktop. Jij hebt het over een touchscreen op windows, het ziet er in ieder geval wel leuk uit. Gaat me er vooral om dat het goed werkt, nu doet het niets.Roeligan schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:30:
[...]
Ik heb ook een LCD in mn kast (touchscreen) daar draai ik YATSE voor, koel programma
on-topic: de rc1 draait in ieder geval zonder problemen. heb nog geen problemen gemerkt tijdens het afspelen van content.
http://mirrors.xbmc.org/releases/win32/
Inderdaad, daar kwam ik twee weken geleden ook achter. Werkt probleemloos, ook de subs.Fire69 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:17:
Gewoon de m2ts eruit halen en de rest weggooien, werkt perfect dan.
Hoelang het al kan weet ik niet maar ik heb het idee dat ik al maanden voor niets m2ts files heb om lopen zetten naar mkv.
Om en nabij 2 jaar is dit al mogelijkjob schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 11:11:
[...]
Inderdaad, daar kwam ik twee weken geleden ook achter. Werkt probleemloos, ook de subs.
Hoelang het al kan weet ik niet maar ik heb het idee dat ik al maanden voor niets m2ts files heb om lopen zetten naar mkv.
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
En daarmee is het mogelijk om het originele BR-menu op te starten en via het BR-menu items te selecteren zoals bij het originele medium ook het geval is?jayvol09 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 15:17:
Haha ja zelfs m2ts eruit halen is niet eens nodig. Gewoon goed scrapen.
Testing, one, two ...
Nee helaas. Maar kan nog wel subs/audiotracks togglen.hardware-lover schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 15:25:
[...]
En daarmee is het mogelijk om het originele BR-menu op te starten en via het BR-menu items te selecteren zoals bij het originele medium ook het geval is?
- In XBMC kun je in stack mode gewoon de film starten zonder dat je naar BDMV/STREAM/ moet gaan (en dus volgens mij ook fatsoenlijk opnemen in je library)
- XBMC zal de namen/talen van de audio tracks en subtitles herkennen en weergeven ipv generieke namen oid te gebruiken.
Support is er er nog niet voor:
- Menu's (wordt nog aan gewerkt icm libdvdnav oid)
- Encrypted Blurays. Hiervoor moet je hem eerst decrypten met een ander programma (AnyDVD HD) of libaacs gebruiken, welke momenteel nog in het alpha-stadium verkeert volgens mij.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Waar kan dat aan liggen?
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Hoe bedoel je Reset? En wat is er traag?Snuffel schreef op zondag 21 november 2010 @ 08:29:
Zojuist XoT geinstalleerd op mijn PC, de eerste keer draaide het perfect, lekker snel, en na een reset is de handel zo traag als wat geworden...
Waar kan dat aan liggen?
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Ik moest de PC even resetten.GroteBozewolf schreef op zondag 21 november 2010 @ 12:21:
[...]
Hoe bedoel je Reset? En wat is er traag?
En wat is traag?
Ongeveer 2-3 minuten voordat het script uberhaupt is opgestart, en navigeren duur 30-40 seconden.
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Ik heb alle stappen gevolgd die ik kon vinden. Maar het enige wat ik te zien krijg is de standaard XBMC web interface (die overigens geen content laat zien)
Wat heb ik gedaan:
Zip contents in /var/www/ geplaatst
config bestand aangepast (port zelfde als in netwerk instellingen XBMC en ip adres aangepast)
Wanneer ik navigeer naar http://xbmclive/remote/
krijg ik
1
2
3
4
| Could not connect to the jsonrpc XBMC service. - Check if the option "Allow control of XBMC via http" is enabled in the Network Settings. - Check if the port number in config.php matches the port number from the Network Settings |
navigeer ik naar
ttp://xbmclive:9019/remote
krijg ik:
file not found
Lijkt me iets netwerk gerelateerd...XOT doet allemaal netwerk requests naar sites. Als dat traag is, dan krijg je dit verschijnsel.Snuffel schreef op zondag 21 november 2010 @ 13:18:
[...]
Ik moest de PC even resetten.
En wat is traag?
Ongeveer 2-3 minuten voordat het script uberhaupt is opgestart, en navigeren duur 30-40 seconden.
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Verwijderd
Stien schreef op zondag 21 november 2010 @ 15:49:
Heeft iemand de PHP remote van XBMCfreak werkend. Ik heb nog een oude xbmcfreak live cd draaien die wel geupdate is naar de nieuwste xbmc RC.
Ik heb alle stappen gevolgd die ik kon vinden. Maar het enige wat ik te zien krijg is de standaard XBMC web interface (die overigens geen content laat zien)
- Kopieren naar /var/www/[naam]
- Config-file aanpassen naar gewenste ip en poort 8080
- Naar http://[ip]/[naam] en het dan verschijnt het .... bij mij iig
Ik heb de dharma 4 versie en als ik dvd's heb met vob files kan hij die niet vinden. De directory is gewoon leeg.alexkroeze schreef op zondag 21 maart 2010 @ 13:04:
De bestanden uit de Video_TS map, de vobbestanden dus, start je met video_ts.ifo
Ik heb nu zitten zoeken in dit topic en kom er niet uit of je ze nu naar iso's moet converteren met imgburn. Ik kom ook post tegen waar ze het hebben over scrapers die problemen hebben met vob files. Dit houd in dat bij anderen die directories niet leeg zijn of vergis ik me. Moeten dvd's met de bekende vob en info files (die ik met xbmc niet zie) toch naar een iso geconverteerd worden?
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Movies_(Video_Library)
Komt erop neer dat fioles die normaal in devideo_ts map staan je gewoon allemaal naar de film map moet kopieren. Volgende keer maag gewoon een mkv downloaden?
[ Voor 50% gewijzigd door lowfi op 21-11-2010 19:13 ]
Thx voor de uitleg! Heb snel even de wiki doorgelezen maar jouw uitleg deed het hem. mkv's moi?lowfi schreef op zondag 21 november 2010 @ 19:12:
Staat in de wiki?
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Movies_(Video_Library)
Komt erop neer dat fioles die normaal in devideo_ts map staan je gewoon allemaal naar de film map moet kopieren. Volgende keer maag gewoon een mkv downloaden?
Nee hoor XBMC kan perfect omgaan met VIDEO_TS mappen. Ik raad je aan stack mode aan te zetten, dan ziet hij de map waarin de VIDEO_TS map staat gewoon als een film.dread schreef op zondag 21 november 2010 @ 19:05:
[...]
Ik heb de dharma 4 versie en als ik dvd's heb met vob files kan hij die niet vinden. De directory is gewoon leeg.
Ik heb nu zitten zoeken in dit topic en kom er niet uit of je ze nu naar iso's moet converteren met imgburn. Ik kom ook post tegen waar ze het hebben over scrapers die problemen hebben met vob files. Dit houd in dat bij anderen die directories niet leeg zijn of vergis ik me. Moeten dvd's met de bekende vob en info files (die ik met xbmc niet zie) toch naar een iso geconverteerd worden?
Je moet er wel even op letten dat VIDEO_TS ook echt als VIDEO_TS staat gespeld en dat de bestanden die daar in staan ook voldoen aan de DVD file structure.
Je kunt er overigens ook een iso van maken als je wilt, maar dat geeft feitelijk gewoon hetzelfde resultaat.
[ Voor 5% gewijzigd door HarmoniousVibe op 21-11-2010 22:04 ]
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Ik vind iso's wel 100x makkelijker om mee te werken. Je hebt gewoon 1 file waar je je fanartc etc. bijgooit en XBMC beziet het dan gewoon net zoals een .avi of .mkv of zo.LB06 schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:03:
[...]
Nee hoor XBMC kan perfect omgaan met VIDEO_TS mappen. Ik raad je aan stack mode aan te zetten, dan ziet hij de map waarin de VIDEO_TS map staat gewoon als een film.
Je moet er wel even op letten dat VIDEO_TS ook echt als VIDEO_TS staat gespeld en dat de bestanden die daar in staan ook voldoen aan de DVD file structure.
Je kunt er overigens ook een iso van maken als je wilt, maar dat geeft feitelijk gewoon hetzelfde resultaat.
Bij een video_ts moet je toch altijd zien dat je thumbs en fanart in de goeie folder staan en zo...
[ Voor 98% gewijzigd door Pkunk op 22-11-2010 09:02 ]
Hallo met Tim
Precies ja. Ik vind het ook zo'n zootje altijd die mappen met tig files. Doe mij maar gewoon 1 file waar je dan hooguit wat fanart of een nfo bij kan smijten.Fire69 schreef op maandag 22 november 2010 @ 08:17:
[...]
Ik vind iso's wel 100x makkelijker om mee te werken. Je hebt gewoon 1 file waar je je fanartc etc. bijgooit en XBMC beziet het dan gewoon net zoals een .avi of .mkv of zo.
Bij een video_ts moet je toch altijd zien dat je thumbs en fanart in de goeie folder staan en zo...
Op de een of andere manier werkt dat bij mij niet. Dan gaat de film hakkelen, terwijl ik dezelfde m2ts in VLC perfect kan afspelen (20% cpu) op de Mac mini. Al het andere HD (mkv) werkt met XBMC perfect, behalve m2ts blu-ray bestanden. Iemand tips?Fire69 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:17:
Gewoon de m2ts eruit halen en de rest weggooien, werkt perfect dan.
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Ja, maar deze zijn helaas niet XBMC gerelateerd.Joepv schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:14:
[...]
Op de een of andere manier werkt dat bij mij niet. Dan gaat de film hakkelen, terwijl ik dezelfde m2ts in VLC perfect kan afspelen (20% cpu) op de Mac mini. Al het andere HD (mkv) werkt met XBMC perfect, behalve m2ts blu-ray bestanden. Iemand tips?
Testing, one, two ...

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Voor de mensen die het nog niet weten, hier de oplossing:
In je userdata folder maak je het bestand advancedsettings.xml met daarin het volgende:
<advancedsettings>
<allowd3d9ex>false</allowd3d9ex>
</advancedsettings>
Saven, XBMC rebooten, en geniet maar van je ambilight.
edit: hier werkt het met W7 64 bit
[ Voor 4% gewijzigd door Snuffel op 22-11-2010 18:58 ]
Dan voel je me niet goed aan hoor, ik doel helemaal niet op andere hardwareJoepv schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:46:
Hahaha, voel 'm al aankomen.Maar dat stuk alu blijft staan naast de TV.
[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 22-11-2010 19:52 . Reden: typo ]
Testing, one, two ...
Het subtitlescript is ook om van te smullen zeg...
Heb het gebruiksgemak gelijk over de hele linie doorgetrokken, binnen een uur xbmc compleet geinstalleerd via SSH, werkend en onderling communicerend (met notifications e.d.):
XBMC, Sabnzbdplus, Sickbeard en Couchpotato, alles via webinterfaces te bereiken vanaf mijn laptopje. Het enige dat ik eigenlijk nog mis is een Couchpotato voor muziek, ook al heb ik al genoeg muziek, zou wel lekker zijn om ook cd's op dezelfde manier te kunnen 'snatchen'.
Nu alleen nog ff aan de slag met de Rom Collection Browser en de emulatoren.
Dit topic is gesloten.
Let op!!
Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.