Je hebt ongeveer dezelfde setup als ik, behalve dan dat ik m'n modem/router ook op zolder heb staan en m'n PC bedraad is.Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:12:
Ik heb momenteel de volgende ingredienten:
1x 20mbit Telfort internet
1 x Zyxel modem met 2 utp in/uitgangen en Wifi
1 x pc P4, Dual Core, 4gb, hier zit een wireless usbdongle in. (de pc staat op zolder)
1 x macbook 2gb
1 x PS3 slim (en home cinema setup 42" en DTS geluid)
Nu wil ik dus van mijn pc (en macbook) wireless muziek en (hd/br)films kunnen streamen of iig kijken zonder happeringen en zonder bekabellingen op mijn Playstation 3. (Daarnaast mits mogelijk mijn Wifi internet maximaliseren. Snelheid is nogal beperkt momenteel.)
De pc staat op zolder. De ps3 in de woonkamer. De macbook is voor werk doeleinden en ik wil die daarom niet telkens op mijn hdtv aansluiten.
Sopsop heeft het over het volgende;
"Een goedkopere en betere oplossing is dan een ethernet over power netwerkje: twee adapters die je in het stopcontact doet en daar vervolgens een 100 tot 200mbit netwerkje van maakt, gewoon over je electriciteitskabels. Hoef je geen kabels te trekken en je hebt voldoende power om FullHD's te streamen."
Zou dit de beste oplossing zijn in mijn geval?
Komt er veel werk/kennis bij kijken? Ik heb gezocht maar kon niets vinden. En mogelijjk zijn er in de tussentijd nieuwe ontwikkelingen vandaar.
Een Powerline adapter doet niets meer of minder dan je signaal doorsturen naar een andere adapter op je stroomnetwerk. afhankelijk van welk type je hebt moet je soms de eerste keer de dingen elkaar laten herkennen, maar da's erg simpel.
Qua bandbreedte zal het voor de meeste gevallen genoeg zijn. Ik heb alleen problemen als ik FullHD bestanden on the fly wil encoden (bijv. als ik ondertitels erbij wil streamen).
Een vriend van me heeft ook dat Zyxel wifi modem en die is er niet echt kapot van, maar goed.
Waar kun je allemaal wel of niet draden trekken? Zoveel mogelijk bedraad is altijd beter.
Mijn setup is:
PS3 via Powerline naar zolder -> dan op de router
PC direct op router