Ik denk dat dev op zich ook wel blij zijn met het ongekraakte platform. Misschien is de aandacht van hackers nooit zo uit geweest op PS3 want de 360 was al vrij snel gekraakt en daar draaien de multiplatform spellen ook op die dan weer wel te kraken. Ik bedoel waarom zou je zoveel moeite doen om AC2 voor de PS3 te kopieren terwijl diezelfde game al gekraakt op de 360 te vinden is?
Hoewel de 360 dus al lang gekraakt is vraag ik me af hoeveel software verkopen MS eigenlijk misloopt. Zoals ze zelf steeds aangeven verkoopt de software op de 360 heel goed ondanks alle kopieen op het net. Nu heeft de 360 wel een voorsprong van een ruime 5 milj consoles wereldwijd dus daar zal de betere software verkoop aan liggen?
Maargoed blijkbaar heeft het feit dat de 360 is gekraakt MS helemaal geen windeieren gelegd. Het is zeer snel the "top dog" HD console geworden door veel aandacht, goede games en natuurlijk het eerste jaar zonder enige vergelijkbare concurrentie.
Voordeel op het gebied van multiplatform titels geven devs de PS3 iig nog niet. Ondanks dat deze console het niet toestaat dat illegale kopieen van spellen te spelen zijn op de PS3 blijft de "love" van ontwikkelaars achter. De paar extra stappen die ontwikkelaars kunnen maken op de PS3 hardware worden niet gemaakt waardoor veel games enkel op de PPE blijven draaien zonder de SPU's te gebruiken. Dan ineens kan je aan de software zien dat de 360 haar 3 PPE ten volle worden benut terwijl de PS3 het dan maar met 1 PPE moet doen. Gelukkig heeft Sony veel eigen studio's waardoor er toch kan worden laten zien dat de PS3 wel degelijk in staat is verbluffende beelden te renderen. Blijkbaar wegen de extra kosten voor het to the max ontwikkelen voor de Ps3 niet op tegen de inkomsten die men misloopt op de 360. Logisch ook eigenlijk. En aangezien je games uitbrengen op beide conoles gewoon nog steeds het meeste geld in het laatje brengt is het niet verstandig onevenredig meer tijd te steken in een PS3 versie zonder karteltjes of stabiele framerate. Een gemakkelijk bereikte perfect lopende 360 versie en een acceptabele PS3 versie blijkt voor bijvoorbeeld uitgevers als Ubisoft meer regel dan uitzondering te zijn.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop