Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 20:57

scorpie

Supra Addict

Mjah, niet iedereen weet waar je werkt (ik wel ;), dus ik geloof je wel :))

Maargoed, vooralsnog zijn er toch nog geen media center homebrew dingen, dus ik zie niet in waarom ik hem zou ombouwen..

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Ik bouw zelf helemaal niets om, en aan mijn PS3's zal geen ombouwer met zijn tengels zitten :P
Totdat Sony niet komt met MKV-support zal ik dankbaar gebruik blijven maken van GOTSent. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 10:22
PSN geen onderdeel van je overeenkomst? Kijk maar eens op de doos van je ps3 dan. Vraag maar aan een willekeurige vriend van je die een ps3 heeft: "Als je een ps3 koopt, krijg je psn dan erbij?". Ook in reclames wordt psn zelf (en andere functionaliteiten waar je aangemeld moet zijn op psn) aangeprijsd als reden om een ps3 te kopen.

Ook jou argumenten snijden hout. Sony kan stellen dit te moeten doen om de community cheat-vrij te houden bijvoorbeeld. Voors en tegens, zo werkt dat in een discussie ;) Ik laat de uitkomst ook open, wilde alleen wat tegengas geven tov de fanatieke anti ombouwers die het allemaal maar vanzelf sprekend vinden dat modders aangepakt moeten worden en dat het heel slecht is voor developers en dus voor hun spelaanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
Ik ga zo een Lacie ext. HDD kopen die gaat dienen als backup voor mijn macbook.
Ik wil hem ook gebruiken als ext. filesystem voor de PS3, zodat ik soms wat films kan via USB overzetten...
Welke filesystems kan de PS3 aan?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

whitehouse schreef op zondag 24 januari 2010 @ 20:31:
Ik ga zo een Lacie ext. HDD kopen die gaat dienen als backup voor mijn macbook.
Ik wil hem ook gebruiken als ext. filesystem voor de PS3, zodat ik soms wat films kan via USB overzetten...
Welke filesystems kan de PS3 aan?
Is nog een paar posts geleden genoemd en is makkelijk te vinden in Google; FAT32 dus ;), luiwammes :>

Post #2500 *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Yellowneck op 24-01-2010 20:44 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens een aantal mensen die er ruim meer verstand van hebben dan ik is de laatste PS3 hack wel verder dan alle andere pogingen tot op heden maar hebben ze nog lang niet alle rechten voor in en uitgaande data voor de Cell processor:
http://wiki.ps2dev.org/ps3:hypervisor <-- Beargumentatie nieuwsartikel klopt niet.

Hij heeft een FPGA op de SPI interface gedrukt.

Zolang hij de isolated ( security mode ) spu cache nog niet heeft gedumpt, is er nog geen reden voor feest.

De nieuwswaarde van george zijn "hack" zit hem in de "zap" quote....
Wat dus effectief een nieuwe attack vector betekend, welke voorlopig nog niet dood loopt.
Volgens een sheet van IBM zelf geven ze zelf al aan dat in het ontwerp van de Cell rekening in gehouden met het risico van wat er zou gebeuren als men toegang zou hebben tot de supervisor. Zou je hiertoe toegang hebben dan zijn alle overige beveiligingen ineens geen obstakel meer aangezien de supervisor alles kan lezen en schrijven. Daarom heeft IBM en Sony een hardwarematige "vault" gecreerd in de SPU's waar code in en uitgaat waar zelfs de supervisor geen invloed of leesrechten toe heeft...

Hoewel naar mijn idee het enkel nog een kwestie is van tijd vind ik het erg knap van Sony om een console te hebben die zelfs nar meer dan drie jaar nog steeds een onneembaar fort is.
The security features of the Cell BE processor

The following is a summarized list of the key security features of the Cell BE architecture:

* Secure processing vault
* Runtime secure boot
* Hardware root of secrecy

Back to top

The Secure Processing Vault

Goal: isolation of an application

To achieve a secure platform, a processing environment must exist where a single application can execute isolated from all other executing software threads in the system. The Cell BE processor's Vault can provide such an environment. Within the vault, the execution of the application and its data cannot be manipulated or observed -- the hardware design prevents other applications from doing so. For example, digital movie content can be decrypted in, and played from, the vault without the danger of the content being compromised.

Figure 2. The secure processing vault

The goal of isolating a process thread is not new; however, in contrast to the hardware-based method, existing approaches have used software to enforce the separation. The operating system or the hypervisor (also known as the virtual machine monitor -- the layer of software with the most authority in a virtualized system) has the responsibility of separating processes. For example, the operating system would ensure that the memory location of the high-value digital content is protected from reads and writes from non-authorized processes. The problem with this approach is that if an adversary takes control of the operating system or the hypervisor, all bets are off. The adversary can use the operating system to change the permissions for the memory area it is trying to break into, or simply use the operating system to read the memory location since the operating system can read any memory location in most systems. In fact, this is why the operating system (or root) is usually the target for hackers and viruses. An adversary will look for a weakness in the operating system design, such as a buffer overflow vulnerability (see Resources), exploit this hole to gain control of it, and then execute operations that only the operating system has privileges to do. Within this kind of environment, sensitive data can be easily copied by the adversary-controlled operating system because the memory protection for that data no longer has any effect. The same argument would hold for a virtualized machine where a hypervisor controls the memory accesses of different processes. If the hypervisor is compromised, whatever protection mechanisms it is intended to provide will not matter anymore.

The fundamental problem with existing approaches is that they rely on software to provide the isolation, but at the same time software can be manipulated by an adversary. A better approach is for the hardware design to isolate the process in such a way that the software cannot override the isolation, and this is precisely what the Cell BE processor's Vault provides.

The Vault is implemented as an SPE running in a special mode where it has effectively disengaged itself from the bus, and by extension, the rest of the system. When in this mode, the SPE's LS, which contains the application's code and data, is locked up for the SPE's use only and cannot be read or written to by any other software. Control mechanisms which are usually available for supervisory processes to administrate over the SPE are disabled. In fact, once the SPE is isolated, the only external action possible is to cancel its task, whereby all information in the LS and SPE is erased before external access is re-enabled. From the hardware perspective, when an SPE is in this isolation mode, the SPE processor's access to the LS remains the same, while on the other side of the LS (the bus side), external accesses are blocked. Thus, all LS read and write requests originating from units on the bus such as the PPE, other SPEs, and the I/O have no effect on the locked-up region of the LS. However, an area of the isolated SPE's LS is left open to data transfers to and from other units on the bus for communication purposes. The application running on the isolated SPE is responsible for ensuring that the data coming through the open communication area of its LS is safe. Also, consistent with the idea that the cores execute independently, any number of SPEs can be in isolation mode at any given time.

Figure 3. The application inside an isolated SPE cannot be observed or modified

All of this is accomplished exclusively by hardware means; no software, in the form of setting protection bits in an address translation table for example, is involved in the process. Because of this hardware isolation, even the operating system and the hypervisor cannot access the locked up LS or take control of the SPE core. Therefore, a hacker who has gained root or hypervisor privileges is not a threat to an application executing on an isolated SPE. The supervisory privileges will not enable him to control the application, nor will it allow him to read or write the memory used by it. The execution flow and the data of the isolated application are safe.

A hotel analogy clarifies this security model; the hotel manager (PPE) allocates a room (SPE) for a guest (application). The guest can lock the room from the inside; the hotel manager, and other guests, cannot peek into the room. However, the hotel manager can kick the guest out.
Deze hardwarematige beveiliging is dus waar alle hacker zoveel moeite mee hebben. Alles binnen onze Ps3 draait ge-encrypt (daarom duren onze demo ook iets langer doordat ze versleuteld moeten worden). Deze Geohacker is ook nog steeds niet in staat deze beveiliging te omzeilen. Hoop dat ie een minuut of 10 380volt netspanning op zen lazer krijgt tijdens het knutselen maar dat zal helaas wel niet gebeuren.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frenkovic schreef op zondag 24 januari 2010 @ 18:14:
Daarnaast het commentaar wat betreft geld in het laatje brengen. Mijn punt is juist dat opbrengsten vs. piraterij vaak verkeerd beredeneerd wordt en verkoopcijfers tonen dit verband helemaal niet aan. Waarom zou bijvoorbeeld Rockstar een exclusieve deal afsluiten met de console die juist WEL gehackt kan worden? 360 games verkopen toch nog steeds goed... sterker nog, gelijk met ps3 (naar ratio).
Van Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City zijn 1.19 miljoen exemplaren verkocht.
Er zijn 7.61 miljoen exemplaren van GTA IV verkocht.
Dus 1 op de 6.4 (7.61 / 1.19 ~ 6.4) bezitters van de game heeft deze DLC gekocht, zoals Rockstar zelf al aangaf zeer teleurstellend;
http://news.vgchartz.com/news.php?id=6268
Rockstar heeft hoogstwaarschijnlijk meer aan de exclusieve deal met Sony voor de game Agent. ;)

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:23
Opa_vertelt schreef op zondag 24 januari 2010 @ 19:44:
[...]
Ik ga over dit onderwerp geen woorden meer vuilmaken omdat dit een beetje een grijs gebied is voor me. ;)
Als je een NDA hebt ben je nu toch al behoorlijk over de schreef, aangezien dit wel gezien mag worden als concurrentie gevoelige informatie. En de enige manier waarop je dit echt met zekerheid zou kunnen zeggen is als je bij Sony Computer Entertainment Inc. of Foxconn werkt, betwijfel namelijk of een gemiddelde medewerker bij Sony Nederland B.V. hier zo even op kan zoeken wat de kale productiekosten van de PlayStation 3 zijn aangezien ze daar weinig mee te maken hebben(voor zover ik weet zijn ze in de basis namelijk enkel importeur) en het zo'n beetje continue in verandering is door inkoopkosten van onderdelen en wisselkoersen.

Dus ergens is er iets mysterieus aan dit verhaal, vooral omdat het nogal afsteekt bij alle verhalen die door doorgaans wel ingelichte bronnen verstrekt worden... Op deze manier kan iedereen wel iets gaan roepen en vervolgens zeggen "ik ga er geen woorden meer aan vuilmaken", als je het niet mag vertellen had je er misschien beter niet over kunnen beginnen, want dat komt het niveau niet echt ten goede.

@Frankovic,
Snap op zich je punt wel, maar dat zou betekenen dat als over 20 jaar Sony de stekker uit het PSN voor de PS3 trekt het eigenlijk een incompleet product zou zijn volgens jou. En volgens mij is tot op heden het PSN altijd nog een aanvullende service zoals ook garantie is, als je namelijk zelf aan je console gaat sleutelen kan Sony ook niet meer garanderen dat het niet je eigen fout is dat het kapot is net zo goed als dat Sony niet kan garanderen dat de gegevens die jou console naar internet stuurt nog wel correct is als je aangepaste software draait.

Dat is eigenlijk hetzelfde als in jou voorbeeld van de BMW je na de motor wissel naar ze toe gaat en klaagt dat de Engine Controlling Unit niet goed meer werkt, dan zegt BMW ook van "sorry, maar u heeft er zelf voor gekozen de motor aan te passen en wij garanderen enkel een correcte werking met onze eigen motoren".

En dat is waar het mes snijdt bij CFW, je kiest er zelf voor de software aan te passen, dus Sony kan dan ook niet meer controleren(als in vat hebben op) wat jij doet met je PS3 en dus niet meer een correcte werking garanderen tegenover andere gebruikers van het PSN. Aangezien je er zelf voor kiest deze aanpassing te maken lijkt het me daardoor niet onredelijk dat je ook geen recht meer hebt op aanvullende service.

[ Voor 4% gewijzigd door Rctworld op 24-01-2010 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Laatst online: 18-09-2019
Yellowneck schreef op zondag 24 januari 2010 @ 20:43:
[...]

Is nog een paar posts geleden genoemd en is makkelijk te vinden in Google; FAT32 dus ;), luiwammes :>

Post #2500 *O*
k vind dit toch raar... als ik dus een file >4,5GB wil kopieren dan kan dit dus gewoon niet anders dan over het netwerk.. en kan ik die file dus ook niet terugzetten op mijn ext.HDD...

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

whitehouse schreef op zondag 24 januari 2010 @ 20:50:
[...]

k vind dit toch raar... als ik dus een file >4,5GB wil kopieren dan kan dit dus gewoon niet anders dan over het netwerk.. en kan ik die file dus ook niet terugzetten op mijn ext.HDD...
Dat kan inderdaad niet dmv een externe hdd ;)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Vergelijking was inderdaad een beetje ongelukkig. Maar het feit dat PSN onderdeel is van je overeenkomst die je sluit bij het kopen van je PS3 is wel degelijk belangrijk. De eigenaar mag jou niet zomaar zonder gegronde reden weghouden van het netwerk. Ik snap wel dat zij de reden gegrond vinden maar dat houdt niet in dat deze ook gegrond is in de zin van het recht.
EULA anyone? PlayStation behoudt élk recht om je van PSN te trappen. Daarnaast is de enige overeenkomst die je sluit tijdens het kopen met de winkelier. Jij betaald 300 euro, hij geeft de PS3. Ik kan me niet herinneren dat ik een PSN-overeenkomst heb getekend maar dan moet ik zeggen dat ik mijn PS3 sinds de launch heb dus mogelijk is dat veranderd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Op verzoek zijn er wat berichten met quotes over productiekosten verwijderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
TheZeroorez schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:34:
[mbr]Op verzoek zijn er wat berichten met quotes over productiekosten verwijderd :)[/mbr]
wie kan dat dan verzoeken met welk doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Iemand die info gepost had heeft dat verwijderd, omdat hij dat niet had willen zeggen. De drie reacties die verdwenen zijn zijn weg omdat ze werkelijk nergens meer op zouden slaan als ik enkel de citaten weggeknipt had.

Tot dusver de discussie hierover in dit topic. Verder mag het in Schop een Modje over deze actie of Lieve Adjes als je het beleid wilt bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

OPSLAGHOND schreef op zondag 24 januari 2010 @ 20:45:
[...]

Van Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City zijn 1.19 miljoen exemplaren verkocht.
Er zijn 7.61 miljoen exemplaren van GTA IV verkocht.
Dus 1 op de 6.4 (7.61 / 1.19 ~ 6.4) bezitters van de game heeft deze DLC gekocht, zoals Rockstar zelf al aangaf zeer teleurstellend;
http://news.vgchartz.com/news.php?id=6268
Sorry, maar sinds wanneer is 1.19 miljoen exemplaren een slecht cijfer :?. De meeste uitgevers zouden daar een moord voor begaan en ik denk dat GTA4 juist een goed voorbeeld is over hoe piraterij op console niet zo'n grote issue is als mensen willen geloven. Zelf ondanks het feit dat dat 360 deels (homebrew is ook daar nog steeds niet mogelijk) gekraakt is heeft hij een zeer degelijke attachment rate. Bij de ps3 verwacht ik niet anders.

*edit* @ Bor de Wollef:
Vind je 1 op 6 voor downloadable content zo vreemd dan :? Ik ken geen enkele DLC die beter doet. Downloadable content kopen betekent dat je actief bent op Live EN openstaat voor aankopen op het internet EN fan genoeg bent van GTA4 om het te blijven spelen. Het feit dat "stories of liberty city" (die HEEL wat later uitkwam) nog een paar miljoen verkochte exemplaren heeft is toch wel het grote bewijs dat mensen toch huiverig staan tegenover aankopen op het internet.

[ Voor 44% gewijzigd door boe2 op 24-01-2010 22:20 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Boeboe schreef op zondag 24 januari 2010 @ 22:06:
[...]

Sorry, maar sinds wanneer is 1.19 miljoen exemplaren een slecht cijfer :?. De meeste uitgamers zouden daar een moord voor begaan.
Het gaat er niet om dat er 1.19 miljoen exemplaren verkocht zijn maar wel om de 1 op de 6.4 ratio ;)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zondag 24 januari 2010 @ 22:09:
[...]

Het gaat er niet om dat er 1.19 miljoen exemplaren verkocht zijn maar wel om de 1 op de 6.4 ratio ;)
Dat lijkt me een uitstekende ratio voor DLC. Heel veel mensen zullen of de huidige game nog lang niet uitgespeeld hebben of de game al zat zijn. Je moet wel een enorme fan zijn als je die DLC ook wil kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 10:18
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 22:13:
[...]
Dat lijkt me een uitstekende ratio voor DLC. Heel veel mensen zullen of de huidige game nog lang niet uitgespeeld hebben of de game al zat zijn. Je moet wel een enorme fan zijn als je die DLC ook wil kopen.
vraag me af wat de ratio is bij bv LBP. Zijn er cijfers wat de ratio in het algemeen is?

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
tja, misschien was 5,4 op 6,4 gewoon uitgekeken op het spel na GTA4?
ik krijg soms de indruk dat sommige gameontwikkelaars hun eigen games wel HEEL hoog inschatten
bij dergelijk hoge cijfers krijg je zoiezo een grote groep mensen die het spel kopen omdat ze het wel zien zitten, maar niet echt fan zijn van de reeks
als deze groep dan opnieuw geld moet gaan uitgeven, kopen ze waarschijnlijk liever een ander genre
LCS blijft uiteindelijk meer van hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Svennie schreef op zondag 24 januari 2010 @ 22:21:
[...]

vraag me af wat de ratio is bij bv LBP. Zijn er cijfers wat de ratio in het algemeen is?
Ik den kdat het ratio bij LBP lager ligt omdat daar gewoon erg veel te koop is en je natuurlijk al een soort van gratis DLC hebt in de vorm van de community levels.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09 20:35
AvanCade schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:07:
[...]
EULA anyone? PlayStation behoudt élk recht om je van PSN te trappen. Daarnaast is de enige overeenkomst die je sluit tijdens het kopen met de winkelier. Jij betaald 300 euro, hij geeft de PS3. Ik kan me niet herinneren dat ik een PSN-overeenkomst heb getekend maar dan moet ik zeggen dat ik mijn PS3 sinds de launch heb dus mogelijk is dat veranderd 8)7
Dit is helemaal waar.
Als jij een account voor PSN aanmaakt, krijg je eerst de 'algemene voorwaarden'. Hierin staat waar je mee akkoord zou gaan en ook de voorwaarden voor ontnemen van toegang.

[ Voor 24% gewijzigd door Xerox op 24-01-2010 23:46 ]

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmellow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:58
Even een kort snel vraagje:

Ik heb de PS3 van een vriend een maand geleend en een nieuw account voor mezelf aangemaakt naast de zijne zodat ik schoon kon beginnen aan MW2. Nu is die vriend terug, moet de PS3 dus weer terug en wil ik dat account eraf halen.

Kan ik dat aangemaakte account weghalen van de PS3 en zodra ik er zelf een ga kopen gewoon mijn account weer instellen en verder gaan waar ik gebleven was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
je moet dan wel even je save file opslaan op een usb stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
Mooi dat er wat dieper wordt nagedacht! Goede argumenten; zeker! Je hoeft het ook niet met me eens te zijn, nadenken van beide kanten neem ik genoegen mee.

EULA zijn sony's algemene voorwaarden, dat is wat ik bedoelde; Niet alle algemene voorwaarden zijn zomaar geldig. Zeker niet in een consumenten overeenkomst. Er is zelfs in de wet een dwingend rechtelijke bepaling (waar je dus niet van mag afwijken) genaamd "de zwarte lijst" (er is ook nog een grijze en blauwe lijst). Deze lijst bestaat uit voorbeelden die vernietigd kunnen worden door de gebruiker wanneer deze is opgenomen in de algemene voorwaarden. Niet dat dit daar per se onder valt, maar bedoel ik alleen maar mee te zeggen dat algemene voorwaarden niet heilig zijn.
Volgens de algemene voorwaarden had je ook maar 1 jaar garantie. Deze staat ook in de zwarte lijst en is volgens Nederlands recht "voor de periode dat een product redelijkerwijs mee zou moeten gaan". 1 jaar was te kort en is ook gewoon gesneuveld. Sony heeft er dan ook 2 jaar van gemaakt (en gaat hier vaak soepeltjes mee om) omdat vooral kassa hier over geklaagd heeft.

Op de manier hoe sony met psn omgaat is het zeker inbegrepen in je overeenkomst en dus aanschaf. Dat je redelijkerwijs niet mag verwachten dat psn blijft bestaan voor 20 jaar en dat het ook voor de periode gratis blijft lijkt mij ook logisch. Als ze er volgende maand de stekker uit trekken en dat je overal voor moet gaan betalen dan krijgen ze problemen. Ik heb even de doos van mijn slim erbij gepakt. Er is 1 hele zijkant besteed aan PSN. "Join for free and join a community of millions". Ook onder staat het in het rijtje van 120gb HD en blu-ray. Maw: Deze doos bevat een apparaat met een 120gb hd, blu-ray speler en PSN. Thrust me, als je ps3 een 80gb hd heeft vind je het ook bezeikte (bezeken?) boel.

Daarnaast is de attachment rate van de GTA DLC zeer hoog! Volgens mij had ca. 20% van de mensen die het spel gekocht had het überhaupt uitgespeeld. 1/5 speelt het uit, 1/6 koopt DLC. Niet dat het precies zo werkt maar je zou krom gesteld kunnen zeggen dat 5 van de 6 mensen die het spel uitspeelt ook DLC koopt. (onder het motto, waarom meer missies kopen als je er nog moet spelen van het origineel). Niet slecht dus!

Ik zal niet meer teveel hierover doorzeuren maar ik vind het zeker een interessant onderwerp; zolang jullie mijn ogen open trekken probeer ik dat bij jullie ook een beetje te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 20:35
Ik heb nu een aantal keer een DVD afgespeeld via de ps3, deze is via HDMI aangesloten, nu zie ik af en toe rare vervormingen in het beeld (een soort dwarrel ) op mn philips LCD tv HD ready, dit gebeurd zowel als ik hem rechtstreeks op de tv aansluit als via mn receiver. Ik vraag me af of iemand dit bekend voor komt of weet waar dit aan kan liggen. (misschien upscaling ?) Dit irriteert mij mateloos. Via andere videobronnen heb ik dit probleem niet. Een mogelijkheid om de ps3 op een andere LCD TV aan te sluiten heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
@ HendrikT: Probeer zelf eens wat ? zet upscaling eens uit in het menu, probeer een andere kabel of probeer een andere dvd, andere hdmi slot, doet maar probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frenkovic schreef op maandag 25 januari 2010 @ 02:22:
Mooi dat er wat dieper wordt nagedacht! Goede argumenten; zeker! Je hoeft het ook niet met me eens te zijn, nadenken van beide kanten neem ik genoegen mee.

EULA zijn sony's algemene voorwaarden, dat is wat ik bedoelde; Niet alle algemene voorwaarden zijn zomaar geldig. Zeker niet in een consumenten overeenkomst. Er is zelfs in de wet een dwingend rechtelijke bepaling (waar je dus niet van mag afwijken) genaamd "de zwarte lijst" (er is ook nog een grijze en blauwe lijst). Deze lijst bestaat uit voorbeelden die vernietigd kunnen worden door de gebruiker wanneer deze is opgenomen in de algemene voorwaarden. Niet dat dit daar per se onder valt, maar bedoel ik alleen maar mee te zeggen dat algemene voorwaarden niet heilig zijn.
Volgens de algemene voorwaarden had je ook maar 1 jaar garantie. Deze staat ook in de zwarte lijst en is volgens Nederlands recht "voor de periode dat een product redelijkerwijs mee zou moeten gaan". 1 jaar was te kort en is ook gewoon gesneuveld. Sony heeft er dan ook 2 jaar van gemaakt (en gaat hier vaak soepeltjes mee om) omdat vooral kassa hier over geklaagd heeft.

Op de manier hoe sony met psn omgaat is het zeker inbegrepen in je overeenkomst en dus aanschaf. Dat je redelijkerwijs niet mag verwachten dat psn blijft bestaan voor 20 jaar en dat het ook voor de periode gratis blijft lijkt mij ook logisch. Als ze er volgende maand de stekker uit trekken en dat je overal voor moet gaan betalen dan krijgen ze problemen. Ik heb even de doos van mijn slim erbij gepakt. Er is 1 hele zijkant besteed aan PSN. "Join for free and join a community of millions". Ook onder staat het in het rijtje van 120gb HD en blu-ray. Maw: Deze doos bevat een apparaat met een 120gb hd, blu-ray speler en PSN. Thrust me, als je ps3 een 80gb hd heeft vind je het ook bezeikte (bezeken?) boel.

Daarnaast is de attachment rate van de GTA DLC zeer hoog! Volgens mij had ca. 20% van de mensen die het spel gekocht had het überhaupt uitgespeeld. 1/5 speelt het uit, 1/6 koopt DLC. Niet dat het precies zo werkt maar je zou krom gesteld kunnen zeggen dat 5 van de 6 mensen die het spel uitspeelt ook DLC koopt. (onder het motto, waarom meer missies kopen als je er nog moet spelen van het origineel). Niet slecht dus!

Ik zal niet meer teveel hierover doorzeuren maar ik vind het zeker een interessant onderwerp; zolang jullie mijn ogen open trekken probeer ik dat bij jullie ook een beetje te doen ;)
De fabrieksgarantie is nog steeds 1 jaar. De rechten die je als consument hebt staan daar los van, daarbij kunnen wel een deel van de kosten aan je berekend worden voor de periode dat je het apparaat wel goed hebt kunnen gebruiken. Kijk ff op consuwijzer als je precies wil weten hoe het zit. In elk geval, die rechten heeft Sony niets mee te maken en veranderen de fabrieksgarantie niet. De winkelier is daarbij je aanspreekpunt en als je het zakelijk hebt gekocht gaat het allemaal ook niet op.

Heb je een linkje naar die "zwarte lijst" van je? Van welke consumentenorganisatie is die zwarte lijst? De wet kent in elk geval geen zwarte (of welke kleur dan ook) lijst, maar ik kan me wel voorstellen dat je uit jurispredentie zo'n lijst zou kunnen samenstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HendrikT schreef op maandag 25 januari 2010 @ 04:12:
Ik heb nu een aantal keer een DVD afgespeeld via de ps3, deze is via HDMI aangesloten, nu zie ik af en toe rare vervormingen in het beeld (een soort dwarrel ) op mn philips LCD tv HD ready, dit gebeurd zowel als ik hem rechtstreeks op de tv aansluit als via mn receiver. Ik vraag me af of iemand dit bekend voor komt of weet waar dit aan kan liggen. (misschien upscaling ?) Dit irriteert mij mateloos. Via andere videobronnen heb ik dit probleem niet. Een mogelijkheid om de ps3 op een andere LCD TV aan te sluiten heb ik niet.
Dwarrel klinkt nogal vaag, kan je er een foto van maken? Heb je al gespeeld met de beeldverbetertechnieken in de TV (door ze uit te zetten dus)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb even de doos van mijn slim erbij gepakt. Er is 1 hele zijkant besteed aan PSN. "Join for free and join a community of millions". Ook onder staat het in het rijtje van 120gb HD en blu-ray. Maw: Deze doos bevat een apparaat met een 120gb hd, blu-ray speler en PSN. Thrust me, als je ps3 een 80gb hd heeft vind je het ook bezeikte (bezeken?) boel.
Allemaal mooi en aardig maar vooralsnog heeft Sony altijd aangegeven de huidige features van het PSN gratis te houden zodat je altijd gratis zal kunnen blijven gamen en demo's etc dowloaden uit de store. Dat ze voor een uitgebrieder pakket geld willen hebben lijkt me niet meer dan logisch maar doet niks af aan de huidige set features. Als we dat nou ff onthouden dan hoeven we ook niet met zen alle doomsdenkerij te gaan doen en gaat discussieren hoe we ons belazerd gaan voelen terwijl daar totaal geen sprake van is.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat een onzin!
Volgens jou had 1/5 van de GTAIV-bezitters de game uitgespeeld, waar haal je dat vandaan? Heb je een bron?
Je kunt sowieso niet zeggen dat 5 op de 6 mensen die de game uitgespeeld heeft DLC kocht, omdat;
- Er ook mensen zijn die DLC kopen en het spel misschien niet eens hebben uitgespeeld (ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die de DLC kopen alleen omdat deze exclusive is).
- Er altijd mensen zijn die de uitbreidingen als volledige/originele game zien en deze per ongeluk aanschaffen.
- Er zat mensen waren die al maanden met de game klaar waren voordat de DLC uitkwam.
- Etc.
Was de DLC wel goed verkocht dan had Take Two niet verklaard teleurgesteld te zijn wat betreft de verkoopcijfers, wat ze dus wel deden ondanks de enorme zak met geld die ze voor de deal hadden gekregen.
De volgende GTA zal niet zomaar exclusive zijn.
Ikzelf vind het geweldig dat het is geflopt, ik ben een enorme tegenstander van (timed) exclusive DLC voor multiplatform games.
Gelukkig was er flink wat geld mee gemoeid, omdat dat het meeste "pijn" doet bij een bedrijf.
Op de manier hoe sony met psn omgaat is het zeker inbegrepen in je overeenkomst en dus aanschaf. Dat je redelijkerwijs niet mag verwachten dat psn blijft bestaan voor 20 jaar en dat het ook voor de periode gratis blijft lijkt mij ook logisch. (1) Als ze er volgende maand de stekker uit trekken en dat je overal voor moet gaan betalen dan krijgen ze problemen. Ik heb even de doos van mijn slim erbij gepakt. Er is 1 hele zijkant besteed aan PSN. "Join for free and join a community of millions". Ook onder staat het in het rijtje van 120gb HD en blu-ray. Maw: Deze doos bevat een apparaat met een 120gb hd, blu-ray speler en PSN. (2) Thrust me, als je ps3 een 80gb hd heeft vind je het ook bezeikte (bezeken?) boel.
1; Er is al tal van keren gezegd dat er niets gaat veranderen ten opzichte van nu, er komen alleen extra mogelijkheden waarvoor wél betaald moet worden.
2; - Je zou het een bezeken boel mogen vinden als de HDD niet zo makkelijk vervangen zou kunnen worden.
- Je zou het een bezeken boel mogen vinden als de HDD alleen vervangen zou kunnen worden door een HDD waaraan Sony geld zou verdienen.
- Je zou het een bezeken boel mogen vinden als diezelfde HDD voor belachelijke prijzen verkocht zou worden.
- Je zou het een bezeken boel mogen vinden als er een 80 gb in de doos zou zitten terwijl er 120 gb op de doos staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
Vergelijking was inderdaad een beetje ongelukkig. Maar het feit dat PSN onderdeel is van je overeenkomst die je sluit bij het kopen van je PS3 is wel degelijk belangrijk. De eigenaar mag jou niet zomaar zonder gegronde reden weghouden van het netwerk. Ik snap wel dat zij de reden gegrond vinden maar dat houdt niet in dat deze ook gegrond is in de zin van het recht.
Ik vind de kans dat je met een gemodde ps3 theoretisch kan gaan cheaten wel een gegronde reden, eigenlijk. Je verziekt de spelervaring voor mensen die dat niet kunnen/willen. Dus Sony heeft een prima reden om mensen te weren waar een rechter weinig op aan te merken heeft. Jij verandert met jouw team toch ook de voetbalregels niet (als je zou voetballen :P ).

Je ziet wat al dat gemod kan veroorzaken: de DS markt is volledig dood omdat uitgevers geen zin hebben spellen te maken die toch op een R4 kaartje belanden. Het is dat spellen voor XBOX en PS ietsje groter zijn waardoor die consoles daar iets minder last van zouden hebben, maar je kunt niet zeggen dat modden geen negatieve invloed heeft.
Natuurlijk, er zijn altijd mensen die de mod zouden gebruiken voor 'legitieme' dingen, maar er zijn er ook genoeg die "homebrew" verwarren met "piraterij". Ik mis het mkv support bv, maar heb daar nu een andere workaround voor. Hopelijk gooit Sony er ooit mkv in, dat is nog minder gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:33
scorpie schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:10:
Ik ben wel benieuwd wat ze gaan doen met mensen die hem hebben unlocked om betere media center functionaliteiten of iets dergelijks te verkrijgen, maar die gewoon originele games blijven kopen..
Ik denk dat als sony het kan detecteren en de keus maakt om te bannen, dat ze dan ook gewoon hard gaan bannen, ongeacht of je je games legaal koopt of niet. Anders krijg je weer een verhaal van "nee maar ik speel geen illegale games".

Maar ik hoop eigenlijk dat de hack het alleen mogelijk maakt om homebrew te draaien en het draaien van illegale games gewoon onmogelijk blijft. Dat zou prima zijn denk ik.
BatmanHorizon schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:56:
Ik kom enigzins terug op mn vorige post. Alleen als mn garantie is verlopen, dan zou ik heel misschien overwegen hem te laten ombouwen. Maar dan alleen voor multimedia, games zal ik voor altijd blijven kopen. Maar eigenlijk is mn multimedia argument ook niet zo sterk, want de meeste mediaspelers (zoals WD TV) zijn nog maar zo een €100,-. Na verloop van tijd zal het wel weer goedkoper worden en zal ombouwen misschien even duur zijn als een mediaplayer die evenveel kan (met aanzienlijk minder stroomverbruik). Voordeel voor mijzelf is er dus niet zoveel. Ik zie alleen nadeel voor sony en gamestudios.
Het idee is natuurlijk dat je zo één apparaat hebt die zo veel mogelijk kan. En de meeste mediaspelers zijn nou niet zo krachtig als dat wat in de PS3 zit. We denken nu natuurlijk alleen maar aan multimedia. Maar je zou dat apparaat voor van alles en nog wat kunnen gebruiken. In principe is dat ding natuurlijk gewoon een krachtige computer met een beetje wat afwijkend architectuur. Dus je kan er heel veel mee.
En volgens mij is het hele gebeuren wel softwarematig maar heb je wel hardware nodig om het voor elkaar te krijgen.
Rctworld schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:03:
[...]

Ervan uitgaande dat ze überhaupt kunnen zien dat je hem met CFW hebt geflasht dan zullen ze hoogstwaarschijnlijk weinig onderscheidt (kunnen) maken tussen legale en niet legale games en je gewoon bannen hoor, heel terecht overigens, want anders is het hele PSN binnen de kortste keren naar de klote met cheaters enzo.

Want zelfs als je legale games draait kun je nog wel iets in het systeem laden om te cheaten, althans, als je ervan uit gaat dat je daadwerkelijk eigen code kan draaien.
Ja dat is dus helaas wel het probleem, je krijgt dus straks allemaal kiddies die het PSN netwerk komen verpesten, en jammer, want Sony biedt dat nou net gratis aan, maar dan moeten ze dus behoorlijke kosten maken om al die cheaters te weren met als eindresultaat dat de volgende console ook gewoon een betaald online netwerk heeft omdat het Sony anders teveel kost.
Daar hoop ik ook dat alleen homebrew mogelijk wordt en games kopieren en spelen een droom blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:33
Thrust me, als je ps3 een 80gb hd heeft vind je het ook bezeikte (bezeken?) boel.
Uhm.. kunnen we het even netjes houden ;)

Alle gekheid op een stokje; geef mij een HD versie van uitzendinggemist, online videostore en misschien wat andere leukigheid, dan wil ik daar best voor betalen.
Zodra het wordt "deze demo kun je nu betaald krijgen, of later gratis" betaal ik uit principe al niet omdat ik dat schandalig zou vinden. Net als dat nu de trend is dat je "uitverkorene" moet zijn om een beta te kunnen spelen. Dat kun je wat mij betreft alleen flikken als er een demo nog uit komt.

Als je een spel pre-ordert kun je de demo eerder spelen. Wat zijn dat voor gekke praktijken. Ik ben toch opgegroeid met het idee dat je met een demo de game wilt laten zien aan mensen die een aanschaf overwegen..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 11:10
Even een kleine vraag.
Zoals ik een paar pagina's terug las, blijven veel tweakers hun games gewoon kopen als de PS3 gehackt zou worden. Om zo de gameindustrie niet om zeep te helpen.
Wel wilt 80% .mkv support.
Naar mijn idee schiet elke HD-camcorder in .mp4 of .mpg. En wat je vooral aan .mkv bestanden ziet zijn de HD-films op torrentsites en usenet.

Is dat niet krom? Wel betalen voor je games, maar als het om films of muziek gaat is downloaden prima.

(zelf ben ik helemaal niet pro-brein... Het viel me gewoon op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ik zie dat toch wat anders. "Vroeger" had ik m'n psx ook omgebouwd, en downloadde je alles wat los en vast zat, en speelde je die games een uurtje, en was het weer leuk geweest. Ik merk nu serieus dat ik meer "geniet" (if you will) van een game, als ik hem heb gekocht. Ik weet wat het me gekost heeft en ik wil er dan ook plezier aan beleven.

Met .mkv files heb je gelijk, ik download wat series, maar dat is puur en alleen omdat het eerder in Amerika wordt uigezonden dan hier. Reclames zijn vervelend, maar geen absolute reden om te downloaden, als het tegelijk (en ook in HD!) op de Nederlandse buis zou worden uitgezonden, zou ik het gewoon volgen hier. (En weer downloaden zodat ik het virtueel heb "opgenomen" om later nog eens terug te zien.)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HendrikT schreef op maandag 25 januari 2010 @ 04:12:
Heeft die philips Tv toevallig ook Digital Natural Motion? dat heeft die van mij ook en dat systeem probeert bewegende beelden zo soepeltjes als mogelijk te klaten bewegen. Dit kan helaas een rare "aura" achtige waas rondom objecten opleveren of compensatie bij gestreepte bewegende beelden die meer slacht dan goed doen. kan dus aan de Philips TV liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-09 20:44

HenkS

Da_king alias HenkS

Serotonine schreef op maandag 25 januari 2010 @ 11:53:
Even een kleine vraag.
Zoals ik een paar pagina's terug las, blijven veel tweakers hun games gewoon kopen als de PS3 gehackt zou worden. Om zo de gameindustrie niet om zeep te helpen.
Naar mijn idee schiet elke HD-camcorder in .mp4 of .mpg. En wat je vooral aan .mkv bestanden ziet zijn de HD-films op torrentsites en usenet.

Is dat niet krom? Wel betalen voor je games, maar als het om films of muziek gaat is downloaden prima.

tja ik snap je redenering, maar van de andere kant.

een game van 60,- speel je dagen,weken online misschien wel maanden

een film kijk je 1-2x en om daar dan x bedrag voor neer te leggen vind ik ook TOO much. Als films goedkoper waren kocht ik ze ook.
Al kun je daar ook weer de kip-ei redenering op los laten, als niemand films download waren ze misschien wel goedkoper (al geloof ik daar niks van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
Met dat HDD voorbeeld bedoelde ik dat je moet krijgen wat er op de doos staat. Als op de doos 120gb staat en je krijgt 80gb dan voldoet het gewoon niet aan wat je hoort te krijgen. Net zoals het PSN, wat ook op de doos staat.

De zwarte lijst (alleen geldig in consumentenovereenkomsten):
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/236.html
Boek 6:236 BW
http://www.kvk.nl/wetten_..._de_algemene_voorwaarden/
"Zwarte lijst: bepalingen die verboden zijn. In de wet staan bepalingen in algemene voorwaarden, die verboden zijn (‘onredelijk bezwarend’)."

6:237 is de grijze lijst, en de blauwe lijst (en volgens mij nog een 4e) zijn afkomstig van het Europese recht (richtlijn). Het EU-recht is in Nederland direct van toepassing en kan dus ook aanspraak op gemaakt worden. "Er is geen zwarte lijst"; ouch! Daarnaast is het jurisprUdentie.

Niet dat het PSN issue per se van toepassing is hierop, wilde alleen aangeven dat algemene voorwaarden niet heilig zijn. Het is ook verder niet de vraag of ik de service van dermate kwaliteit vind om er voor te betalen. Wil alleen zeggen als ze daadwerkelijk morgen de stekker eruit trekken en je per direct moet betalen om online te kunnen gamen dan plegen ze gewoon een wanprestatie tav je overeenkomst die met hun hebt gesloten. Als ze vertellen dat ze over een jaar dit gaan doen dan weet je dat van te voren en kun je een afgewogen keuze maken. In dat geval is alles in orde.

Het blijft een grijs gebied, maar dat wil zeker niet zeggen dat PSN geen onderdeel is van je aankoop.

GTA:
http://www.psfocus.nl/2_1..._GTA_IV_uitgespeeld_.aspx
"De grote vraag is of jij GTA IV hebt uitgespeeld. Volgens analist Michael Pachter hebben slechts 20% van alle GTA IV gamers de game uitgespeeld en is dat de verklaring waarom de exclusieve Xbox 360 DLC het niet zo goed doet. Wanneer je een game niet hebt uitgespeeld, zal je ook geen interesse tonen in de DLC."
Ik zei ook dat mijn redenering kort door de bocht was, toch is 1/6 voor DLC géén slecht cijfer! Zeker gezien de prijs (het is geen pakje van 1,50 wat je koopt!)

De fabriekgarantie is geen 1 jaar. Als je sony belt met een console jonger dan 2 jaar die problemen heeft kun je zonder tussenkomst van de winkelier de ps3 opsturen en repareren ze je console, mits je er goed mee bent omgegaan in die 2 jaar. Dat je de winkelier kunt aanspreken is vanwege het feit dat anders alle winkeliers hun handen er van aftrekken en zeggen: "weet ik niets van, moet je bij de fabrikant zijn".

Ik klets niet uit mijn nek hoor, gewoon netjes bronnen toegevoegd. Ik wilde ook nog even de aimbot voor modern warfare 2 laten zien http://www.youtube.com/watch?v=Y2OZdJlrM-c. Dit is wel ondertussen gepatcht als het goed is. Dit geeft dus aan dat er zonder gemodde consoles ook cheats mogelijk zijn. Maw, geen reden om gemodde consoles per definitie te weren omdat je dan een reden aandraagt die niet specifiek geldt voor gemodde consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frenkovic schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:34:

Het blijft een grijs gebied, maar dat wil zeker niet zeggen dat PSN geen onderdeel is van je aankoop.
Het lijkt mij dat het PSN niet onlosmakelijk verbonden is met de aanschaf van je PS3, toch? Als je je aanmeld bij het PSN ga je immers met allerlei voorwaarden akkoord waar je bij aanschaf van het product geen rekening hebt gehouden, en ook niet hoeft trouwens. Er is ook nog een stukje redelijkheid en billikheid waarbij de rechten en plichten die Sony stelt bij deelname aan het PSN netwerk vaak helemaal niet onredelijk zijn oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aanbieding gekregen om een ps3 80 gig met 2 games en 2 films, alles nieuw, te kopen voor 240 Eur. Daarnaast kan ik voor 240 een PS3 slim 120 gig vastkrijgen, maar zonder iets van extra's. Denken jullie dat de slim die "extra" kost het waard is, of zeggen jullie eerder van, voor dat geld pak je maar de 80 gig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Als de games en films je aanstaan zou ik voor de 80 GB gaan.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HenkS schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:29:
een film kijk je 1-2x en om daar dan x bedrag voor neer te leggen vind ik ook TOO much. Als films goedkoper waren kocht ik ze ook.
Hoe goedkoop wil je ze hebben dan? Een film heb je tegenwoordig na enkele maanden al voor minder dan 10 euro...

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik vind 10 euro voor 1 film al veel... (8>

[ Voor 5% gewijzigd door KngfCnns op 25-01-2010 14:08 ]

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Whoooohooeeeeeee, m'n eerste platinum, en wel voor God of War 1 8) 't heeft me 4x het spel uitspelen gekost, en waarschijnlijk een paar jaren eerder de pijp uit, maar it was worth it 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Even een kleine vraag.

Omdat de meeste series die ik volg mkv zijn. Bijvoorbeeld Lost. Die boxen kosten te veel en zijn logisch erg laat op de markt, ik wil gewoonweg de serie kunnen volgen. Als het even kan in HD kwaliteit.

Als er een all seasonbox uitkomt wil ik er zeker nog over denken om die te kopen, maar dat zal nog wel even duren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
Dat bedoeld hij dus; bij modden springt iedereen op de kast, omdat (volgens hen) de meerderheid het gebruikt om illegale games te spelen. Wel wil iedereen mkv support terwijl (volgens hem) 80% van de gebruikers hiervan het gebruikt om illegaal verkregen films/series te kijken. (mkv tvrips zijn ook niet legaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
BatmanHorizon schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:00:
Ik vind 10 euro voor 1 film al veel... (8>
Zijn zat films goedkoper dan 10 euro te krijgen, nog goedkoper als je ze net als games doet importeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Frenkovic schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:26:
Dat bedoeld hij dus; bij modden springt iedereen op de kast, omdat (volgens hen) de meerderheid het gebruikt om illegale games te spelen. Wel wil iedereen mkv support terwijl (volgens hem) 80% van de gebruikers hiervan het gebruikt om illegaal verkregen films/series te kijken. (mkv tvrips zijn ook niet legaal)
Je bent je er van bewust dat de DS dood is door gemod toch? Ik zag je er al niet op reageren. Het merendeel gebruikt de "homebrew smoes" ook om games illegaal te downloaden, maar dat zal geen verrassing zijn. Ik ga binnenkort ook zo'n kaartje kopen. En weet je waarom? Om mijn kapotte fat DS in een modelspoorsituatie in te zetten, als "groot" tv scherm, zoals je in grote steden wel eens ziet.

Dat tv series illegaal zijn: tja, maar welke schade heeft men precies? Bij games is die duidelijk aan te geven. Bij series die in NL toch niet worden uitgezonden zie ik de schade niet echt. Films ben ik het met je eens, die liggen na een tijdje toch voor weinig in de winkel, dus de reden dat een tientje te duur is slaat als een tang op een varken. Maar dat is de piratengedachte, alles in de winkel is te duur. Maar gratis werken doen ze zelf ook niet, heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
Omni superens schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:39:
[...]

Zijn zat films goedkoper dan 10 euro te krijgen, nog goedkoper als je ze net als games doet importeren...
Goh dat weet ik ook wel. Er werd geimpliceerd dat 10 euro voor een film weinig is, maar dat vind ik weer niet. Ben ook maar een krenterige student. Btw zijn nieuwe films in bluray ook vrijwel nooit onder de 10 euri's. Vind het inmiddels alweer zonde om een film/serie in dvd kwaliteit aan te schaffen. Helaas is de bluray markt wel een ontzettend dure in NL. :P

Valt eigenlijk niet goed te praten dat gehele downloaden, maar ik wil gewoon films en series zien. Wat ik nu koop aan media is misschien maar 10% van wat ik download (percentage zou stijgen als de prijzen dalen, maar ja...). Als ik klaar ben met mn studie en een goede baan heb zal ik alles gaan kopen O-) :X. Hoop dat ik daardoor niet in hel zal branden. *O*

[ Voor 3% gewijzigd door KngfCnns op 25-01-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
DS heb ik inderdaad niet op gereageerd. Heb zelf een wii, ps3 en PSP en heb me niet echt verdiept in de DS. Ik weet inderdaad dat er veel gemod wordt maar hoe zich dat precies verhoudt tot verkoopcijfers ben ik niet mee bekend. Maar ik zal wel eens even kijken hoe dat zit. Ik kan wel wat verschillen tussen een handheld en een console bedenken waardoor ik ook vooral de ps3 - 360 vergelijking maakte.

Stelen van tv-series valt wettelijk onder precies hetzelfde. Schade, of de hoogte hiervan is niet relevant voor schending van eigendomsrechten en dus ook strafbaarheid. Ik vind gevoelsmatig ook dat er verschil tussen een serie uit amerika kijken of een film downloaden die hier al op dvd uit is. Helaas is dit verschil er wettelijk niet dus dat onderscheid hoeven we ook niet te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:23
SToRM666 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:49:
[...]

Hoe goedkoop wil je ze hebben dan? Een film heb je tegenwoordig na enkele maanden al voor minder dan 10 euro...
Inderdaad, ik heb de Complete Matrix Trilogy op Blu-Ray Disc voor omgerekend 19 euro geïmporteerd uit de UK met Amazon.co.uk, zelfs met Nederlandse ondertiteling(waar ik overigens niks om geef) :) Dat is dus minder dan 7 euro per film, daar doe ik het wel voor hoor ;)

Planet Earth was ongeveer 29 euro voor 5 discs, dus dat is nog net wat minder...

Moet eerlijk toegeven dat ik normaal ook niet bijster veel films koop, maar als ik de juiste aanbieding tegen kom voor een paar Blu-Ray Discs vind ik het niet erg om er voor te betalen. Het meeste wat ik namelijk voor mijn HDX download zijn of films die hier nog niet uit zijn op Blu Ray of zoals eerder gezegd Amerikaanse series.

Maar dat is een beetje het probleem, sommige mensen weigeren gewoon te betalen voor films, hoe duur of goedkoop ze ook zijn. Net zoals dat veel pc gamers weigeren geld te betalen voor games, de PS3 gamers vinden 50 euro namelijk duur voor een game maar de pc gamers vinden 30 euro weer veels te veel voor iets wat ze ook gratis kunnen...

Het zit hem in de mentaliteit, niet alleen van de jongeren, want ik deed een Informatica opleiding en zelfs enkele van mijn docenten, die zelf meewerken aan een commercieel spel wat gezamenlijk door Nederlandse en Chinese studenten wordt gemaakt , zeggen zelf dat ze niet gaan betalen voor iets wat ze gratis kunnen downloaden 8)7 En die zijn in zekere zin zelf nog afhankelijk van die markt...

Dus laat dat hele hacken van de PS3 maar zitten, het wordt toch drama :+ En uiteindelijk kan ik ook niet anders dan zeggen dat je een spel/film veel meer waardeert als je er hard voor hebt gewerkt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rctworld op 25-01-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Amen. Nu weer leuk nieuws over de ps3 games graag, ipv dat legaal/illegaal gedoe waar de ene partij de andere partij nooit zal kunnen overtuigen en vice versa ;)

De naam "illegaal" zou al genoeg moeten zeggen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
Akkoord, ik hou er ook over op! Laatste steekje dan maar;Je gebruikt zelf de term legaal / illegaal, ik had het over ongemod vs gemod ;)

Back to games en andere weetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Heb hier net tekken 6 gespeelt, wat is die story-mode slecht zeg. Arcade was wel weer leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fatal Mind schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:17:
Whoooohooeeeeeee, m'n eerste platinum, en wel voor God of War 1 8) 't heeft me 4x het spel uitspelen gekost, en waarschijnlijk een paar jaren eerder de pijp uit, maar it was worth it 8)
Goed bezig :) De platinum voor God of War 2 is gemakkelijker te halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
SToRM666 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:30:
[...]

Goed bezig :) De platinum voor God of War 2 is gemakkelijker te halen ;)
Ik hoop het, ben even een nette guide aan het zoeken voor de urns etc, niet zo'n in om weer 5x de boel te moeten doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reactie van sony over de geohot hack:

"We are investigating the report and will clarify the situation once we have more information,"

http://www.incgamers.com/...ting-ps3-hack-allegations

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fatal Mind schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:03:
Ik hoop het, ben even een nette guide aan het zoeken voor de urns etc, niet zo'n in om weer 5x de boel te moeten doorlopen.
Ik had een hele goeie guide, alleen de uberchests stonden er niet op. De uberchests heb ik gevonden met youtube. Ik heb bij GoW 2 alles gehaald door het spel 1 keer door te spelen.
Ik ben nog wel van plan de challenges van deel 1 ook eens te proberen, de vraag is alleen wanneer...
Hoe lang heb je er trouwens over gedaan om deel 1 uit te spelen met die speciale outfit?

[ Voor 19% gewijzigd door SToRM666 op 25-01-2010 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:33
Pheno79 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:40:
[...]

Je bent je er van bewust dat de DS dood is door gemod toch? Ik zag je er al niet op reageren. Het merendeel gebruikt de "homebrew smoes" ook om games illegaal te downloaden, maar dat zal geen verrassing zijn. Ik ga binnenkort ook zo'n kaartje kopen. En weet je waarom? Om mijn kapotte fat DS in een modelspoorsituatie in te zetten, als "groot" tv scherm, zoals je in grote steden wel eens ziet.

Dat tv series illegaal zijn: tja, maar welke schade heeft men precies? Bij games is die duidelijk aan te geven. Bij series die in NL toch niet worden uitgezonden zie ik de schade niet echt. Films ben ik het met je eens, die liggen na een tijdje toch voor weinig in de winkel, dus de reden dat een tientje te duur is slaat als een tang op een varken. Maar dat is de piratengedachte, alles in de winkel is te duur. Maar gratis werken doen ze zelf ook niet, heel apart.
Precies, veel providers van content schieten zichzelf toch redelijk in de voet door content later uit te brengen op andere plakken, en zeker met tv series die gewoon op TV komen vind ik niet dat je moet zeuren over gedownload. Want ik kan de serie ook gewoon opnemen en in m'n bezit hebben (als deze uitgezonden wordt ten minste).
Dan krijg je nog de taferelen als DLC binden aan persoonlijke accounts zodat je die niet tweedehands kunt doorverkopen (erg recent nieuws). Maar dan wel afvragen waarom mensen kopiëren. Terwijl ze zelf met alle macht proberen om zoveel mogelijk geld te verdienen, zelfs als je daarvoor iets basaal zoals doorverkopen gaat tegenwerken.

Begrijp me niet verkeerd, ik probeer illegaal kopiëren niet goed te praten, het is onder de huidige wetgeving verboden. Dus daar verander je niets aan. Maar het hele idee van copyright kan van mij op de schop. Want het is gewoon zo gemaakt zodat kapitalisten lekker hard geld kunnen verdienen. Wat ik wel probeer te zeggen is dat de zogenaamde geleden schade vaak wel erg mee valt. Bedoel of je de serie nou downloadt en kijkt of wacht tot die op tv is. kopen kan je hem op dat moment toch niet. Dus van verlies kan je niet spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om mkv files te streamen naar je ps3? of af te spelen op een 1 of andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inanna
  • Laatst online: 21-07 22:08
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 17:28:
Is het mogelijk om mkv files te streamen naar je ps3? of af te spelen op een 1 of andere manier?
Je bent handig genoeg om dit topic te vinden, dan kan je ook een paar regels lager op de topic-pagina kijken en dit tegenkomen. Topic titel zegt genoeg...

En lees daar de TS even door voordat je dezelfde vraag nog eens post.

net te laat ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Inanna op 25-01-2010 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:08
Heeft iemand al bekende informatie over de komende update voor de Playstation Store? Ik ben namelijk benieuwd voor wanneer in de EU-store de Assassin's Creed 2 downloadable content uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:27

FeaR

In GoT we trust

Jorn1986 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:00:
Heeft iemand al bekende informatie over de komende update voor de Playstation Store? Ik ben namelijk benieuwd voor wanneer in de EU-store de Assassin's Creed 2 downloadable content uitkomt.
De 28e januari zou het zo ver moeten zijn: bron.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net mijn 6e Afbeeldingslocatie: http://www.ps3trophies.org/forum/images/smilies/platinum.gif gehaald @ Borderlands. *O*
Frenkovic schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:34:
GTA:
http://www.psfocus.nl/2_1..._GTA_IV_uitgespeeld_.aspx
"De grote vraag is of jij GTA IV hebt uitgespeeld. Volgens analist Michael Pachter hebben slechts 20% van alle GTA IV gamers de game uitgespeeld en is dat de verklaring waarom de exclusieve Xbox 360 DLC het niet zo goed doet. Wanneer je een game niet hebt uitgespeeld, zal je ook geen interesse tonen in de DLC."
Ik zei ook dat mijn redenering kort door de bocht was, toch is 1/6 voor DLC géén slecht cijfer! Zeker gezien de prijs (het is geen pakje van 1,50 wat je koopt!)
1 op de 6 is voor jou misschien niet zo slecht, Take Two denkt daar toch echt anders over getuige de nieuwsberichten.
Michael Pachter is een analist die meer feiten zou moeten presenteren en minder zou moeten gokken.
In mijn ogen is hij zeker geen betrouwbare bron.

[ Voor 6% gewijzigd door OPSLAGHOND op 25-01-2010 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
SToRM666 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:46:
[...]

Ik had een hele goeie guide, alleen de uberchests stonden er niet op. De uberchests heb ik gevonden met youtube. Ik heb bij GoW 2 alles gehaald door het spel 1 keer door te spelen.
Ik ben nog wel van plan de challenges van deel 1 ook eens te proberen, de vraag is alleen wanneer...
Hoe lang heb je er trouwens over gedaan om deel 1 uit te spelen met die speciale outfit?
Heb nu ook een guide op ign, gaat ze te zien wel netjes, en deeltje 1 met speciale outfit 3 uur, maar dat had wel sneller gekund, ben ff verdwaald geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
dangerpaki schreef op maandag 25 januari 2010 @ 17:00:
[...]

Precies, veel providers van content schieten zichzelf toch redelijk in de voet door content later uit te brengen op andere plakken, en zeker met tv series die gewoon op TV komen vind ik niet dat je moet zeuren over gedownload. Want ik kan de serie ook gewoon opnemen en in m'n bezit hebben (als deze uitgezonden wordt ten minste).
Dan krijg je nog de taferelen als DLC binden aan persoonlijke accounts zodat je die niet tweedehands kunt doorverkopen (erg recent nieuws). Maar dan wel afvragen waarom mensen kopiëren. Terwijl ze zelf met alle macht proberen om zoveel mogelijk geld te verdienen, zelfs als je daarvoor iets basaal zoals doorverkopen gaat tegenwerken.

Begrijp me niet verkeerd, ik probeer illegaal kopiëren niet goed te praten, het is onder de huidige wetgeving verboden. Dus daar verander je niets aan. Maar het hele idee van copyright kan van mij op de schop. Want het is gewoon zo gemaakt zodat kapitalisten lekker hard geld kunnen verdienen. Wat ik wel probeer te zeggen is dat de zogenaamde geleden schade vaak wel erg mee valt. Bedoel of je de serie nou downloadt en kijkt of wacht tot die op tv is. kopen kan je hem op dat moment toch niet. Dus van verlies kan je niet spreken.
Copyright is nog echt iets van de 20ste eeuw, dat ben ik met je eens. Maar goed, een simpele poll als deze http://games.fok.nl/poll/368102 laat al zien dat mensen het niet doen om de series, of andere mogelijkheden, het moet vooral goedkoop (lees: gratis) gamen zijn. Natuurlijk verdienen er veel mensen aan, dat is de bedoeling ook.Ik werk ook niet voor niets, al zou mijn baas dat misschien wel willen...
Als je ziet hoeveel geld een game tegenwoordig kost om te maken, dan snap je ook waarom 50 euro eigenlijk goedkoop is. Sterker nog: SNES games waren net zo duur, zo niet duurder dan huidige games. Dus wat men mekkert over de prijs tegenwoordig snap ik niet eens.
Luxe kost geld, games is luxe, geen eerste levensbehoefte. Heb je het geld niet, dan koop je budget games, het is zo simpel.

Maar PS3 dus: AC2 DLC deze week? Verrek, ik dacht dat ik het al druk had met de huidige line up van games. Heavy rain, GoW3, nu na FFXIII JAP nog FFXIII US (omdat het kan), argh. Ik denk dat ik een paar weken vrij neem :D Sony is echt met een inhaalslag bezig qua games, zo is er niets, zo wordt het opeens druk ook nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Ik heb zin om een psn-game te kopen. Weten jullie nog een goeie die ik misschien over het hoofd zie?

Ik heb al: Bionic Commando: Rearmed, Crash Bandicoot, Flow, LocoRoco Cocoreccho, PixelJunk Eden, PixelJunk Monsters, PixelJunk Shooter, Ratchet & Clank Future: Quest For Booty, Super Stardust HD, Trine, Warhawk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r5d
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

r5d

Read more, write less...

Wipeout HD?

Later betaal je meer, maar dan heb je wel een gratis datalimiet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flower en topatoi zijn ook leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
Crash Commando, Fat Princess, Battlefield 1943, Flower, Rag Doll Kung Fu. Heb ze alle vier en vind ze zeer leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Even een kleine vraag.

Wat mij betreft sla je de spijker op de kop, en geldt het argument dat je films, serie's, docu's w/e dus net als games ook zou moeten kopen om de filmindustrie dan te steunen.

Vind het derhalve dan ook raar, dat er mensen zijn die downloaden van het 1 wel goed/ok vinden, en het andere niet. Wil je games proberen, daar zijn demo's / beta's / reviews voor. Bij films heb je dan behind the scenes / sneak preview / trailers etc.

In mijn ogen gaat dus ook het argument, ik download het, en als ik het goed vind, download ik het ook, dus ook niet op, but that's me.

Kijk hoe het bij muziek is gegaan, tot iTunes werd er voornamelijk "gratis" gedownload, terwijl er grote groepen mensen aantal jaar geleden nog 2-3 cd's kochten voor 40 gulden p/stk.

Apple heeft het goed uitgedacht, en de ipod op het juiste moment gebracht, waardoor het een succes werd.
Ben ook van mening dat mensen "virtueel" geld makkelijker uitgeven dan "echt" geld.

Over een hoop valt te discussieren, zoals het opnieuw betalen voor dezelfde bron op een nieuw medium, maar feit blijft dat er kosten worden gemaakt die gedekt moeten worden. Zolang dat de moeite waard is, vind ik het persoonlijk OK om te betalen, denk hierbij aan remasterren / extra's etc.

Wel zou er een beter betaalsysteem moeten komen.
Dat is bij PSN dan wel goed geregeld, dat je aankopen zijn gekoppeld aan je id.
Dit mag wat mij betreft wel navolging krijgen in een soortgelijk systeem.

[ Voor 5% gewijzigd door Yippie op 25-01-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 16:12
In de US staan verschillende PSN games in de aanbieding. Braid, Critter Crunch om er enkele te noemen.
Ik heb Braid al via Steam en, geloof het of niet, maar mijn pc'tje kan het bij drukke momenten niet trekken op 768 x 1280.
Zeker de moeite, een puzzle waarbij je out the box moet denken (net als bij Portal).
Misschien koop ik die nu op PSN, dan weet ik zeker dat het zal werken :D

PSN: Zwartkijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yippie schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:45:
[...]

Wat mij betreft sla je de spijker op de kop, en geldt het argument dat je films, serie's, docu's w/e dus net als games ook zou moeten kopen om de filmindustrie dan te steunen.
Die krijgen al genoeg steun van al die heffingen. We betalen ze al indirect, dus ik snap wel waarom mensen het downloaden.

Het is makkelijker, sneller, eenvoudiger, minder onzin (brein reclames), legaal en zoals hierboven staat je betaalt er al voor. Daarnaast is veel content hier gewoon niet beschikbaar of had je het ook op kunnen nemen met je video / dvd / hdd recorder. Alleen de bron is dus anders, maar het eindresultaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:47:
[...]
Die krijgen al genoeg steun van al die heffingen. We betalen ze al indirect, dus ik snap wel waarom mensen het downloaden.

Het is makkelijker, sneller, eenvoudiger, minder onzin (brein reclames), legaal en zoals hierboven staat je betaalt er al voor. Daarnaast is veel content hier gewoon niet beschikbaar of had je het ook op kunnen nemen met je video / dvd / hdd recorder. Alleen de bron is dus anders, maar het eindresultaat niet.
Interessant hoe je denkt. Misschien zou je eea willen toelichten:
- Wat bedoel je met al die heffingen ?
- Wie is "ze" ?

Immers ging het om films etc, die zijn meestal buitenlands.
Ik kan dus gerust stellen, dat ik als betalende klant er aan meedraag dat jij ( als downloader )van het huidige aanbod meegeniet. Kan ook andersom, downloaders zorgen dat het aanbod minder is, waardoor bepaalde projecten geen kans krijgen.

Om deze reden dus bovenstaande vraag.

Verder even terug komen op je opmerking dat het o.a. legaal is. Dit is in NL zo, maar uploaden en delen is dat niet.
Zo krom als een hoepel dus, ik vergelijk het dan ook met het softdrugs beleid. Coffeeshops mogen wel verkopen, maar niet inkopen. Het wordt dus ook gedogen, ondertussen zijn de internetsnelheden 1 van de hoogste ter wereld hier, zou dat zonder die semi illegale download cultuur ook zo zijn ? Ik denk het niet, en denk dat daarom het ook ogensluitend toe wordt gestaan. Vind ik wat anders dan legaal, dat betekent alleen maar dat het niet strafbaar is in de huidige wet. Een wetswijziging is genoeg om dat te veranderen, denk ook dat niemand dit kan uitleggen/verdedigen.

Als laatste schrijf je dat bepaalde content hier niet verkrijgbaar is.
Is een simpele reden voor,n.l. dat het niet voor jou is bedoeld, je hebt immers niet het grondrecht om alles te mogen kijken/luisteren wat er wereldwijd wordt geproduceerd. Als jij de rechten koopt, mag je dat wel. Is toch niet zo moeilijk te begrijpen ?

Dat het simpeler etc kan, het functioneren van Brein "as is" niet voldoende de belanghebben vertegenwoordigd ben ik met je eens. Daarom sloot ik ook mijn vorige post af om voor een ander koop/betaalsysteem te opteren met ook meer vrijheid, en een beter prijsbeleid.

ps: ik stel niet dat jij per definitie een downloader bent, en derhalve slaat "jij" uit bovenstaand niet op jou persoonlijk omdat ik jou heb gequote.

ps2: we gaan onbedoeld steeds meer offtopic, beetje actie/reactie principe.
Deze discussie is tot nu toe toegestaan in dit topic, als het te wordt, of men dient in te moeten grijpen, dan verneem ik dat graag.

[ Voor 4% gewijzigd door Yippie op 25-01-2010 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Yippie schreef op maandag 25 januari 2010 @ 22:29:ps: ik stel niet dat jij per definitie een downloader bent, en derhalve slaat "jij" uit bovenstaand niet op jou persoonlijk omdat ik jou heb gequote.

ps2: we gaan onbedoeld steeds meer offtopic, beetje actie/reactie principe.
Deze discussie is tot nu toe toegestaan in dit topic, als het te wordt, of men dient in te moeten grijpen, dan verneem ik dat graag.
No offence, maar dit is het ps3 topic :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Wat houdt die Vidzone feitelijk in? Kan je ongelimiteerd muziekvids raadplegen? Of is dit te mooi om waar te zijn?
(Kan zelf niet testen aangezien ik pas deze zaterdag een PS3 koop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
-RazieL- schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 00:04:
[...]
No offence, maar dit is het ps3 topic :9
None taken, uitleg waarom dit hier staat in mijn 1ste post over dit onderwerp ;)
offtopic:
zo mag ook dmv Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif
Asgaro schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 00:10:
Wat houdt die Vidzone feitelijk in? Kan je ongelimiteerd muziekvids raadplegen? Of is dit te mooi om waar te zijn?
(Kan zelf niet testen aangezien ik pas deze zaterdag een PS3 koop)
ehm..JA. Zij het voorzover het de beschikbare nummers betreft.
Deze is niet slecht, maar ook niet supercompleet.

Niet te min is het een mooie "stel je eigen muziekzender in"-achtige applicatie.
Overigens duurt het geen week om het te downloaden en te installeren, dus hup naar de PSN om het te downloaden en zelf te ervaren.

[ Voor 8% gewijzigd door Yippie op 26-01-2010 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
Ik heb even een beetje research gedaan naar de stelling "Modding heeft de DS kapot gemaakt". Aangezien mijn bevindingen opmerkelijk zijn en in perspectief met de ps3 zijn gezet wil ik het toch nog even aankaarten hier.

Ik heb het totaal aantal gekochte consoles gepakt en de top 10 software verkopen per console bij elkaar opgeteld.

verkochte console: ..................DS 66......X360 37....PS3 32 miljoen
totaal top 10 verkochte spellen..DS 145.....X360 67....PS3 43 miljoen

Slechte verkopen van GTA chinatown wars was een argument wat gebruikt werd dat piraterij de DS kapot maakt. Ze hebben er 0,92 milj van verkocht. Zeer slechte cijfers! Maar misschien ligt dat wel aan het spel cq. aan het publiek. Als new super mario bros. er 21 miljoen doet (3X wat GTA IV op de 360 heeft verkocht) en brain age met 21milj 3x zoveel als gears 1 (of 2) verkoopt dan kun je niet bepaald stellen dat niemand meer spellen koopt voor het apparaat. Topgames verkopen 2,5 a 3x zoveel; de user base van de DS is niet eens 2,5 keer zo groot dan die van de 360.

Als je de ps3 met de 360 vergelijkt zie je zelfs dat de 360 toppers NAAR RATIO zelfs beter verkopen dan de ps3 games. De topgames worden dus per console eigenaar vaker verkocht op de 360 dan de ps3.

Bah bah, zelfs cooking mama verkoopt 2x zoveel als pak 'm beet killzone 2, fifa 09, uncharted 2!

Conclusie: know your audience en de DS games verkopen nog steeds goed! Helaas kon ik geen totaal overzicht verkrijgen op vgchartz.com wat betreft software verkopen

[ Voor 8% gewijzigd door Frenkovic op 26-01-2010 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
  • Laatst online: 09-09 20:35
swopdark schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:16:
[...]

Heeft die philips Tv toevallig ook Digital Natural Motion? dat heeft die van mij ook en dat systeem probeert bewegende beelden zo soepeltjes als mogelijk te klaten bewegen. Dit kan helaas een rare "aura" achtige waas rondom objecten opleveren of compensatie bij gestreepte bewegende beelden die meer slacht dan goed doen. kan dus aan de Philips TV liggen.
Ik zag een aantal reacties op mijn bericht, bedankt daarvoor. Mijn TV heeft wel dat digital natural motion, ik weet ook wat jij hiermee bedoelt, echter dat is niet wat ik bedoel. Het soms niet alsof je het beeld door een waterdruppel bekijkt, ik kan hier niet makkelijk een foto of screenshot van maken. Maar ik ga in ieder geval binnenkort ff druk bezig met instellingen veranderen en zo. Ik had gehoopt dat iemand dit beeld dat ik zie bekend voor komt en mij zo kon zeggen, aha ik weet wat jij bedoelt en wat het veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

(jarig!)
OPSLAGHOND schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:32:
Net mijn 6e [afbeelding] gehaald @ Borderlands. *O*

[...]

1 op de 6 is voor jou misschien niet zo slecht, Take Two denkt daar toch echt anders over getuige de nieuwsberichten.
Michael Pachter is een analist die meer feiten zou moeten presenteren en minder zou moeten gokken.
In mijn ogen is hij zeker geen betrouwbare bron.
Netjes hoor :D Ik moet nog steeds mijn eerste halen :P

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Yippie schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 00:22:
[...]

None taken, uitleg waarom dit hier staat in mijn 1ste post over dit onderwerp ;)
offtopic:
zo mag ook dmv [afbeelding]

[...]

ehm..JA. Zij het voorzover het de beschikbare nummers betreft.
Deze is niet slecht, maar ook niet supercompleet.

Niet te min is het een mooie "stel je eigen muziekzender in"-achtige applicatie.
Overigens duurt het geen week om het te downloaden en te installeren, dus hup naar de PSN om het te downloaden en zelf te ervaren.
Bedankt vr het antwoord!
Damn, das wel tof die functie. :*)
Ik denk dat er echt een nieuwe wereld vr mij gaat opengaan lol! Ben totnutoe full PC-gamer geweest, maar ik wil toch wel eens die 'andere ervaring' van in de zetel te zitten gamen, meemaken 8)
De PC krijgt niet zoveel demo's meer itt tot de consoles: heb al een 10tal demo's opgeschreven die ik direct ga downloaden :P

(betekent niet dat ik PC-gaming vaarwel zeg, de échte shooters zoals CODMW2 en BFBC2 blijf ik daarop spelen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05:31

rapture

Zelfs daar netwerken?

Frenkovic schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 02:33:
Bah bah, zelfs cooking mama verkoopt 2x zoveel als pak 'm beet killzone 2, fifa 09, uncharted 2!
En Nintendo moet niet eens geld in specs/hardware en graphics steken. De lage marges in de prestaties/graphics race is niet interessant genoeg, dan een console met games erbij bouwen voor het grotere publiek. Waar de content, lol, plezier in het spel belangrijker dan specs/graphics is.

Tja, het is niet omdat je met een dure dSLR rondloopt, dat je foto's kan maken. Hetzelfde met een dure console (hoge specs) en hoge graphics, maak je nog altijd niet goede games. Zo kunnen compactjes voorbij een dSLR fietsen, Nintendo doet dit tov de duurdere specs-consoles.

Tweakers, jonge werknemers met budget voor een duurdere console,... is kleiner dan bv het aantal huisvrouwen die voor een lage prijs een Nintendo console in het huishouden kan neerzetten. Niet alleen de kinderen hebben iets aan Nintendo, maar ook de huisvrouwen kunnen meedoen.

Vrouwen was het blinde vlek van de gaming industrie en iedereen speelde op de mannen in. Als je niet zomaar marktaandeel kan afsnoepen, dan verdubbel je eventjes de markt en je haalt die nieuwe markt in 1 klap binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Asgaro schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 08:50:
[...]

Bedankt vr het antwoord!
Damn, das wel tof die functie. :*)
Ik denk dat er echt een nieuwe wereld vr mij gaat opengaan lol! Ben totnutoe full PC-gamer geweest, maar ik wil toch wel eens die 'andere ervaring' van in de zetel te zitten gamen, meemaken 8)
De PC krijgt niet zoveel demo's meer itt tot de consoles: heb al een 10tal demo's opgeschreven die ik direct ga downloaden :P

(betekent niet dat ik PC-gaming vaarwel zeg, de échte shooters zoals CODMW2 en BFBC2 blijf ik daarop spelen ;) )
Die demo's vond ik juist erg tegenvallen voor de PS3! Maar, heb afgelopen weekend een US-account gemaakt. Die store is veel overzichtelijker en voller! Direct doen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Frenkovic schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 02:33:
Als je dan ook nog eens nagaat dat voor elke verkochte DS/Wii game er een aantal illegale versies tegenover staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Pheno79 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:56:
[...]
Copyright is nog echt iets van de 20ste eeuw, dat ben ik met je eens.
Copyright is helemaal niet iets van de 20e eeuw, het is een groot goed. Jij kan het wel afdoen als achterhaalde zut, maar zodra jij iets maakt waar je wellicht geld voor wilt vragen ben je ineens blij dat het er is. En terecht.
Maar goed, een simpele poll als deze http://games.fok.nl/poll/368102 laat al zien dat mensen het niet doen om de series, of andere mogelijkheden, het moet vooral goedkoop (lees: gratis) gamen zijn. Natuurlijk verdienen er veel mensen aan, dat is de bedoeling ook.Ik werk ook niet voor niets, al zou mijn baas dat misschien wel willen...
Als je ziet hoeveel geld een game tegenwoordig kost om te maken, dan snap je ook waarom 50 euro eigenlijk goedkoop is. Sterker nog: SNES games waren net zo duur, zo niet duurder dan huidige games. Dus wat men mekkert over de prijs tegenwoordig snap ik niet eens.
60 euro voor Uncharted 2, ala. 60 euro voor een lame game die gemiddeld een 5 scoort op metacritic: no way. Maar dat is wel de realiteit. Verder zijn games in andere landen, bv vs, canada, UK, veel goedkoper, en dat wrikt wel een beetje.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Eriksk schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 09:12:
[...]

Die demo's vond ik juist erg tegenvallen voor de PS3! Maar, heb afgelopen weekend een US-account gemaakt. Die store is veel overzichtelijker en voller! Direct doen dus ;)
Kan je dan eenvoudig wisselen tussen een EU en US account? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Asgaro schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 09:31:
[...]
Kan je dan eenvoudig wisselen tussen een EU en US account? :)
US account gebruik ik alleen om af en toe een demo te downloaden, daarna kun je deze demo vanaf je EU account spelen gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd wanneer bekend wordt hoe de PS3 te kraken is, een erg interessante ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 09:38:
Ik ben benieuwd wanneer bekend wordt hoe de PS3 te kraken is, een erg interessante ontwikkeling.
Ik hoop dat hij het gewoon lekker voor zich houd en helemaal niet publiceert.

Verder gister nog op de valreep R&C crack in time besteld bij zavvi, die en een HDMI kabel, 23 euro, beter kan je het niet hebben.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denko schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 09:44:
[...]

Verder gister nog op de valreep R&C crack in time besteld bij zavvi, die en een HDMI kabel, 23 euro, beter kan je het niet hebben.
Nou denk zelf dat het wel uitlekt of dat het anderen ook zal lukken. Maar is al bekend of hij compleet gekraakt is of slechts een bepaald gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Laatst online: 10-09 23:11
Denko schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 09:44:
[...]

Hoe kan jij dat spel nou zo goedkoop krijgen heb ik weer een prachtactie gemist ?

Bij acties wil ik het ook graag weten kan ik me nog ergens aanmelden daarvoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 09:56:
[...]

Nou denk zelf dat het wel uitlekt of dat het anderen ook zal lukken.
Ach, als we over 3 jaar en 4 maanden pas de volgende weer hebben die het lukt komt het wel goed. ;)

Maar denk zelf ook al word ie gekraakt dat het aanzienlijk interessanter blijft om de 360 te halen als je gekraakte spellen wil spelen.
TRAXION schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:02:
[...]

Hoe kan jij dat spel nou zo goedkoop krijgen heb ik weer een prachtactie gemist ?

Bij acties wil ik het ook graag weten kan ik me nog ergens aanmelden daarvoor ;)
Zavvi.co.uk heeft elke maandag een actie ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Denko op 26-01-2010 10:03 ]

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Laatst online: 17-09 10:13
Ik weet niet of het goedkoop is, of dat het al lang bekend is, maar ik kom op deze site regelmatig aanbiedingen tegen van leuke PS3 games.

klikje

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yippie schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:45:

Vind het derhalve dan ook raar, dat er mensen zijn die downloaden van het 1 wel goed/ok vinden, en het andere niet. Wil je games proberen, daar zijn demo's / beta's / reviews voor. Bij films heb je dan behind the scenes / sneak preview / trailers etc.

In mijn ogen gaat dus ook het argument, ik download het, en als ik het goed vind, download ik het ook, dus ook niet op, but that's me.
De muziek- en filmindustrie heeft meerdere 'kanalen' om zijn produkt aan de man te brengen en om geld te verdienen. Een artiest krijgt niet enkel geld binnen via de cd's die verkocht worden en in het geval van de grote films zullen zij al veel van hun kosten terugverdiend hebben voordat een film op dvd zal verschijnen. Ik denk dat het probleem bij de gamesindustrie dan ook vooral is dat zij wel alles van die ene bron moeten bekostigen. Neemt niet weg dat het downloaden van muziek en films alsnog niet goed te praten is, maar ik bedoel maar te zeggen dat illegaal downloaden bij een gamesproducent wel harder aan kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 16:05
virtualJac schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:08:
Ik weet niet of het goedkoop is, of dat het al lang bekend is, maar ik kom op deze site regelmatig aanbiedingen tegen van leuke PS3 games.

klikje
23.49 euro bij play.com !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Laatst online: 18-09 00:13
Ik snap niet waarom de PS3 nog gehackt wordt. Spellen moet je gewoon kopen. En als je het niet kan betalen, dan had je ook geen PS3 moeten kopen.

Met films hetzelfde. Films die ik goed vind, heb ik allemaal op DVD gekocht. Meestal zijn dat oude films die tussen de 5 en de 20 Euro hebben gekost. Ik heb een paar films gelijk gekocht toen ze uitkwamen. Die waren natuurlijk wat duurder.

Ik heb nu een PS3 en met Blue Ray films zal ik precies hetzelfde doen. Ik bedoel, films kijk je toch omdat je ze leuk/mooi/spannend/whatever vindt en niet omdat het hip is dat je een film hebt gezien?? En als je dan per se die film wilt zien als ie uitkomt, dan ga je toch naar de bios of koop je hem als ie in de winkel ligt.

Natuurlijk download ik wel eens wat O-) Vaak zijn dat oude films, die ik toch niet zou kopen op DVD of (anime)series. Helaas is het tegenwoordig in de mode om anime als mkv aan te bieden... Om nu mkv te kijken heb ik een MSI Wind Box met Atom N330 processor gekocht, die ik gebruik als file/print server. Met PS3 Media Server kan ik gewoon 720p op mijn tv kijken. 1080p trekt die Atom (of mijn netwerk) helaas net niet. Ik heb op dit moment nog een oude tv staan, dus heb nog niet veel aan HD.

Tot slot nog 2 vraagjes:
Is er een zichtbaar verschil tussen 720p en 1080p op een fullHD LED televisie??
Is het mogelijk om een backup te maken van de complete harde schijf in mijn PS3?

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xyphoid schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:32:
Ik snap niet waarom de PS3 nog gehackt wordt. Spellen moet je gewoon kopen. En als je het niet kan betalen, dan had je ook geen PS3 moeten kopen.

Met films hetzelfde. Films die ik goed vind, heb ik allemaal op DVD gekocht. Meestal zijn dat oude films die tussen de 5 en de 20 Euro hebben gekost. Ik heb een paar films gelijk gekocht toen ze uitkwamen. Die waren natuurlijk wat duurder.

Ik heb nu een PS3 en met Blue Ray films zal ik precies hetzelfde doen. Ik bedoel, films kijk je toch omdat je ze leuk/mooi/spannend/whatever vindt en niet omdat het hip is dat je een film hebt gezien?? En als je dan per se die film wilt zien als ie uitkomt, dan ga je toch naar de bios of koop je hem als ie in de winkel ligt.
Ik ben het helemaal met je eens :) Ik vind het daarnaast ook erg leuk om een mooie filmcollectie te hebben. Als je je films zomaar ergens op een HDD hebt staan dan hecht je er toch minder waarde aan vind ik...
Ik ben wel van mening dat ze schandalig veel vragen voor Blu-ray films, maar die haal ik dan ook bijna altijd uit Engeland.
Natuurlijk download ik wel eens wat O-)
Ik maak me er ook wel eens schuldig aan ja, maar als ik dan achteraf een film echt goed vind dan zal ik m ook wel kopen.
Tot slot nog 2 vraagjes:
Het verschil is naar het schijnt het best te zien vanaf 40inch.
Is het mogelijk om een backup te maken van de complete harde schijf in mijn PS3?
Dat is mogelijk ja. Het is wel zo dat gekochte games en bepaalde savegames verloren zullen gaan als je een restore doet op een andere PS3 dan degene vanwaar je de backup hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Laatst online: 18-09 10:18
Xyphoid schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:32:
Tot slot nog 2 vraagjes:
er kan zeker een verschil zijn maar dat hangt van de bron af, een erg lage bitrate 1080p film kan er slechter uit zien dan een hogere bitrate 720. Als ze allebei een goede kwaliteit zijn zie je verschil.

Er zijn programma's die blindweg elke sector/bitje backuppen, die kan je gebruiken neem ik aan, de data uitlezen gaat niet lukken. En zoals SToRM666 ook al zegt, je kan het de PS3 zelf laten doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Svennie op 26-01-2010 10:47 ]

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

HendrikT schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 03:07:
[...]

Ik zag een aantal reacties op mijn bericht, bedankt daarvoor. Mijn TV heeft wel dat digital natural motion, ik weet ook wat jij hiermee bedoelt, echter dat is niet wat ik bedoel. Het soms niet alsof je het beeld door een waterdruppel bekijkt, ik kan hier niet makkelijk een foto of screenshot van maken. Maar ik ga in ieder geval binnenkort ff druk bezig met instellingen veranderen en zo. Ik had gehoopt dat iemand dit beeld dat ik zie bekend voor komt en mij zo kon zeggen, aha ik weet wat jij bedoelt en wat het veroorzaakt.
De televisie op computer instellingen zetten werkt ook niet? Dat hielp wel bij mijn Philips 40PFL9704H. :)
Pagina: 1 ... 12 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.