Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:33

Sandyman538

SandstorM [148839]

TRAXION schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:02:
[...]

Hoe kan jij dat spel nou zo goedkoop krijgen heb ik weer een prachtactie gemist ?

Bij acties wil ik het ook graag weten kan ik me nog ergens aanmelden daarvoor ;)
Ja, dit topic volgen, Algemeen Budget Gaming topic - part 1. Daar is die aanbieding al 2x voorbij gekomen en zelfs in dit topic heeft de aanbieding van vorige week, en nu dus weer deze week gestaan.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xyphoid schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:32:
Ik snap niet waarom de PS3 nog gehackt wordt. Spellen moet je gewoon kopen. En als je het niet kan betalen, dan had je ook geen PS3 moeten kopen.
Wat een onzin, als je wel geld hebt voor een ps3 maar niet voor de games en ze zijn te dl'en dan moet ieder dat voor zich weten, er wordt toch al meer dan genoeg aan verdient ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:00

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 11:06:
[...]

Wat een onzin, als je wel geld hebt voor een ps3 maar niet voor de games en ze zijn te dl'en dan moet ieder dat voor zich weten, er wordt toch al meer dan genoeg aan verdient ;)
Over onzin gesproken. Per verkochte ps3 maakt Sony nog steeds verlies, dus als de games gedownload kunnen worden komt er helemaal geen geld meer in het laatje. En dan komt er waarschijnlijk ook geen PS4.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 09:56:
Nou denk zelf dat het wel uitlekt of dat het anderen ook zal lukken. Maar is al bekend of hij compleet gekraakt is of slechts een bepaald gedeelte?
De beste man heeft volgens eigen zeggen toegang tot de Hypervisor software (feitelijk de firmware die de hardware aanstuurt) en kan dus het geheugen etc uitlezen. Dit was tot op heden nog niet gelukt. Hij is alle uitkomsten aan het vergelijken met de input en probeerd daaruit de encryptiesleutels te achterhalen. M.a.w. Hij is er nog niet en heeft nog veel tijd nodig. daarnaast heeft de CELL chip een hardwarematige extra beveiliging ingebouwd waardoor het uitlezen van de code die binen SPU's draaien niet te achterhalen zijn, zelfs niet door de hypervisor. Deze beveiliging hebben Sony en IBM ingebouwd doordat ze wisten dat als de hypervisor eenmaal gekraakt was deze toegang had tot alle hardware. Door hardware zelfs op slot te zetten voor de hypervisor hebben ze feitelijk een laatste zeer lastige blokkade opgeworpen.

Doordat de hacker beweerd dat het een softwarematige hack is zal het niet lang duren voordat een firmware de software deinstalleerd oid. maw net als MS zal Sony ongeautoriseerde softweare blijven bestrijden met een ban van het PSN tot mogelijk gevolg. Als ik dat kan voorkomen door mijn games lekker tegen gereduceerde tarieven uit engeland te importeren dan blijf ik mijn spullen legaal kopen. Mijn 360 en zelfs mijn PS3 is nooit omgebouwd geweest. omdat ik gewoon liever veel waarde hecht aan mijn software en daarom ook kritisch blijf kijken naar de ontwikkelingen en uitkomende games. Daarnaast voldoet de Ps3 icm andere software op mijn pc aan alle wensen die ik heb op het gebied van media afspelen.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 20:57

scorpie

Supra Addict

Op de ps3 wordt ondertussen wel winst gemaakt. Maar het merendeel van de inkomsten komt uit royalties die ze krijgen per, jawel, verkochte game.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeg dat ook even tegen je baas. Je hebt nog wel spaargeld ergens dus deze maand hoeft ie jou niet uit te betalen. Ookal heb je ervoor gewerkt, geeft niks. ;)

Sommige mensen zijn echt te dom om te poepen, ookal was dit sarcastisch bedoeld. Er zijn legio mensen die de quote van Bennet met droge ogen staan te verdedigen. Als je dan tegen ze zegt dat ze vanavond onbetaald mogen overwerken moet je ze dan eens horen. Niemand houd rekening met de rechten van anderen terwijl ze vooraan staan hun eigen rechten te verdedigen. O-)

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

[...]

Jij hebt het over onzin, misschien moet je dan je eigen gefabriceerde zin nog eens doorlezen. Omdat er al meer dan genoeg aan verdient mag jij downloaden, zo'n kromme redenering had ik vandaag nog niet gelezen, hulde daarvoor. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

scorpie schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 11:18:
Op de ps3 wordt ondertussen wel winst gemaakt. Maar het merendeel van de inkomsten komt uit royalties die ze krijgen per, jawel, verkochte game.
I stand corrected :) Dat werd ook wel tijd voor ze dat er winst gemaakt ging worden :)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
@Svenni en @Storm666:
Ik dacht dat die backup functie op de PS3 alleen voor savegames was. Vanavond ff checken dan.
Anders gebruik ik wel Acronis TrueImage.

@Cpt. Bennet:
Voordat je zoiets duurs aanschaft als een PS3, moet je toch echt eerst kijken of je je dat wel kunt veroorloven. Maar tegenwoordig zijn er allemaal kiddies die zoiets van hun ouders krijgen. Ouders die denken dat ze alleen de console hoeven te kopen en dat je er dan gratis spellen bij krijgt of zo....
Tja, en als ze er dan maar 1 spel bij krijgen, dan gaan ze downloaden, omdat ze geen geld hebben voor spellen of hun ouders vinden de spellen te duur.

Ik had voor mijn PS2 ook een bootCD gekocht voor gekopieerde spellen. Maar de spellen die ik het meeste speel, zijn toch de originele spellen. Van de tientallen spellen die ik heb gedownload voor de PS2 heb ik er maar 5 helemaal uitgespeeld. De rest was gewoon slecht of niet boeiend genoeg. En dat ze niet boeiend waren, kwam ook door het feit dat ze gewoon niet origineel waren (en dat ze soms bleven hangen). En gekochte spellen, speel je toch met iets meer voldoening, zekerheid (minder kans dat het blijft hangen. Kan natuurlijk altijd gebeuren) en moeite (downloaden, branden, testen of het werkt etc.). En als je tientallen spellen hebt liggen die je gedownload hebt, waardeer je de spellen ook minder, want je hebt er niks voor betaald, dus als je iets aan het spel net niet leuk vindt, dan laat je het spel gewoon liggen. Maar bij originele spellen zul je altijd even verder kijken en leuke dingen vinden, juist omdat je er voor betaald hebt. En je zal minder snel uitgekeken raken op een gekocht spel, omdat een nadenkende gamer eerst onderzoek doet of ie een spel leuk vind, voordat ie een spel koopt. Tenzij de gamer een geldboom in de tuin heeft.

En ja, ik vind ook dat de spellen en films wat goedkoper mogen worden...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
Pheno79 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:56:
[...]

Copyright is nog echt iets van de 20ste eeuw, dat ben ik met je eens. Maar goed, een simpele poll als deze http://games.fok.nl/poll/368102 laat al zien dat mensen het niet doen om de series, of andere mogelijkheden, het moet vooral goedkoop (lees: gratis) gamen zijn. Natuurlijk verdienen er veel mensen aan, dat is de bedoeling ook.Ik werk ook niet voor niets, al zou mijn baas dat misschien wel willen...
Als je ziet hoeveel geld een game tegenwoordig kost om te maken, dan snap je ook waarom 50 euro eigenlijk goedkoop is. Sterker nog: SNES games waren net zo duur, zo niet duurder dan huidige games. Dus wat men mekkert over de prijs tegenwoordig snap ik niet eens.
Luxe kost geld, games is luxe, geen eerste levensbehoefte. Heb je het geld niet, dan koop je budget games, het is zo simpel.
Ik koop mijn spellen ook meestal niet meteen, maar pas als ze gezakt zijn in prijs. Maar ik vind dat er behoorlijk overdreven wordt met de productiekosten van spellen. Was laatst nog een artikel waarin aangegeven werd dat de productiekosten van een gemiddeld spel rond de 12-19 miljoen liggen. Natuurlijk heb je een aantal uitschieters.
Maar als je dan ervan uitgaat dat een spel als halo ODST bv in de eerste 24 uur alleen in de VS 2 miljoen kopies verkoopt. Reken maar uit. Dan heb je met 10 euro per spel je kosten er al uit voor de productie binnen 24 uur van het uitbrengen van een spel. Maar goed Halo verkoopt dan ook heel goed en dat nog bij een prijs van 50+ euros moet je nagaan wat die zou verkopen bij 10 euro/stuk. Andere spellen verkopen natuurlijk minder goed. Maar dat rechtvaardigt nog lang niet de prijs van 25+ euro per spel.
Laten we nou eerlijk zijn. Als je een goed spel uitbrengt dan verkoopt het gewoon super goed. Wat nu gebeurt is dat spellen niet vernieuwend zijn of niet goed genoeg zijn en dus gewoon slecht verkopen, om alsnog hun geld eruit te krijgen maken ze spellen dus duur. Eigenlijk kopen wij dus dure spellen omdat de makers slechte spellen maken en bang zijn hun geld er niet uit te halen.
Copyright is zo bull!@#$ één keer iets maken en vervolgens 5 miljoen keer drukken voor 5 cent/stuk maar dan wel doen alsof er code 'gestolen' wordt als mensen kopiëren. Terwijl jouw code heus niet opeens weg is maar jij die gewoon hebt en je gewoon door kan gaan. Dan verzinnen ze zoiets als licensies. Maar dat is een hele lange discussie.

Bedoel films kosten qua productiekosten veel meer maar toch zijn ze goedkoper in aankoop. rara hoe zou dat komen.
EfBe schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 09:28:
[...]

Copyright is helemaal niet iets van de 20e eeuw, het is een groot goed. Jij kan het wel afdoen als achterhaalde zut, maar zodra jij iets maakt waar je wellicht geld voor wilt vragen ben je ineens blij dat het er is. En terecht.
Emotie is nou niet het beste om mee te oordelen over de (on)juistheid van iets. Natuurlijk wil je zelf het liefst ook veel verdienen. Dat kan je ook door een bank te beroven, maar dat betekent niet opeens dat het wel mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

(jarig!)
Xyphoid schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 11:32:
@Svenni en @Storm666:
Ik dacht dat die backup functie op de PS3 alleen voor savegames was. Vanavond ff checken dan.

@Cpt. Bennet:
Voordat je zoiets duurs aanschaft als een PS3, moet je toch echt eerst kijken of je je dat wel kunt veroorloven. Maar tegenwoordig zijn er allemaal kiddies die zoiets van hun ouders krijgen. Ouders die denken dat ze alleen de console hoeven te kopen en dat je er dan gratis spellen bij krijgt of zo....
Tja, en als ze er dan maar 1 spel bij krijgen, dan gaan ze downloaden, omdat ze geen geld hebben voor spellen of hun ouders vinden de spellen te duur.

Ik had voor mijn PS2 ook een bootCD gekocht voor gekopieerde spellen. Maar de spellen die ik het meeste speel, zijn toch de originele spellen. Van de tientallen spellen die ik heb gedownload voor de PS2 heb ik er maar 5 helemaal uitgespeeld. De rest was gewoon slecht of niet boeiend genoeg. En dat ze niet boeiend waren, kwam ook door het feit dat ze gewoon niet origineel waren (en dat ze soms bleven hangen). En gekochte spellen, speel je toch met iets meer voldoening, zekerheid (minder kans dat het blijft hangen. Kan natuurlijk altijd gebeuren) en moeite (downloaden, branden, testen of het werkt etc.). En als je tientallen spellen hebt liggen die je gedownload hebt, waardeer je de spellen ook minder, want je hebt er niks voor betaald, dus als je iets aan het spel net niet leuk vindt, dan laat je het spel gewoon liggen. Maar bij originele spellen zul je altijd even verder kijken en leuke dingen vinden, juist omdat je er voor betaald hebt. En je zal minder snel uitgekeken raken op een gekocht spel, omdat een nadenkende gamer eerst onderzoek doet of ie een spel leuk vind, voordat ie een spel koopt. Tenzij de gamer een geldboom in de tuin heeft.

En ja, ik vind ook dat de spellen en films wat goedkoper mogen worden...
En dat is dus de crux van het verhaal... Als men spellen legaal koopt dan weet je (in het algemeen) dat je het gekochte spel ook echt zal gaan spelen.

Een spel wat is gedownload heeft in die mate een lage speelfactor, je hebt er immers niet voor betaald.
Tuurlijk zouden de prijzen omlaag mogen, maar ach... vroeger betaalde je ook 150 gulden voor een SNES spel.

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Bellerophon schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 11:37:
[...]

En dat is dus de crux van het verhaal... Als men spellen legaal koopt dan weet je (in het algemeen) dat je het gekochte spel ook echt zal gaan spelen.

Een spel wat is gedownload heeft in die mate een lage speelfactor, je hebt er immers niet voor betaald.
Tuurlijk zouden de prijzen omlaag mogen, maar ach... vroeger betaalde je ook 150 gulden voor een SNES spel.
180 gulden zelfs als het een US game was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 16:15

Oxigeon

En zo is dat!

Vanavond ga ik me ook een PS3 halen :). Heb al een xbox360 maar die wil ik even op nonactief zetten. De playstation word mijn nieuwe aanwinst. Wil hem gaan halen bij de mediamarkt, maar weet iemand de prijs ervan? Wil hem gaan halen in Roermond.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:33
Volgens mij is hij bij de Mediamarkt, 269 voor de 120GB versie en 299 voor de 250GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 14:52
ik heb mijne bij mediamarkt in december gehaald voor 299 met spel en controller de slimline 250 gb versie :)

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dangerpaki schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 11:34:
Ik koop mijn spellen ook meestal niet meteen, maar pas als ze gezakt zijn in prijs.
Dat is ook wel iets wat ik tegenwoodig steeds vaker doe en het scheelt me al snel de helft van de kosten. Enkel de spellen waar ik echt op zit te wachten zal ik direct kopen en dan nog zoek ik altijd goed naar de laagste prijs.
Als je goed rondkijkt en een beetje geduld hebt dan kun je echt tientallen euro's per spel uitsparen.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

(jarig!)
Meelobee schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 11:40:
[...]

180 gulden zelfs als het een US game was.
Precies :) Dus waar iedereen zich druk om maakt?!?

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Zit er verder nog een groot verschil tussen de 120 en 250GB versie?

Waarvoor dient die harde schijf allemaal, downlaoden demo's etc? het opzetten van mp3, foto's?

Oxi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Oxigeon schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:05:
Zit er verder nog een groot verschil tussen de 120 en 250GB versie?

Waarvoor dient die harde schijf allemaal, downlaoden demo's etc? het opzetten van mp3, foto's?

Oxi
Gamedate (kan oplopen in een aantal gb's) en PSN games. 120 gb zal hiervoor al genoeg zijn. 250gb alleen als je zelf van plan bent een shitload aan series en films erop te plaatsen.

[ Voor 15% gewijzigd door KngfCnns op 26-01-2010 12:12 ]

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

ooh, dan heb ik eventueel ook genoeg idd aan de 120gb versie. scheelt weer iets in euro's. Daar kan ik eventueel een gamepje voor erbij kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 15:19
Als ze XBMC poorten naar de PS3 mag ie van mij gekraakt worden :P

Voor de rest koop ik m'n games allemaal dus dat boeit me niet zo veel.

Ik had een oude XBox met XBMC en dat was verrukkelijk. Emulatortje met roms erop is natuurlijk ook véél fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 10:18
Xyphoid schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 11:32:
@Svenni en @Storm666:
Is hij ook, de hele schijf backuppen kan met de PS3 zelf voor zover ik weet niet. Er zit ook een tool bij om je game data te verwijderen, of je daar ook je game data mee te backuppen weet ik niet. Maar op de save games na kan je alles weer opnieuw downloaden en installeren dus meer is vanuit de PS3 gezien ook niet nodig. Eigen foto's en films ed moet je zelf backuppen. Of je gebruikt inderdaad een tool op bitniveau een backup maakt.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
dangerpaki schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 11:34:
Copyright is zo bull!@#$ één keer iets maken en vervolgens 5 miljoen keer drukken voor 5 cent/stuk maar dan wel doen alsof er code 'gestolen' wordt als mensen kopiëren. Terwijl jouw code heus niet opeens weg is maar jij die gewoon hebt en je gewoon door kan gaan. Dan verzinnen ze zoiets als licensies. Maar dat is een hele lange discussie.
Wat een opmerking weer. Letterlijk stelen doen downloaders niet nee, een bedrijf loopt wel inkomsten mis als er door downloaden minder verkocht wordt, en daar gaat het om.

Hypothetisch geval: als jij weken hebt gewerkt aan een tool dat daarna letterlijk niet 1 keer verkocht omdat iedereen het download ben jij niet bestolen? Dus het is niet erg? Klopt, je hebt je code nog maar weken werk weggegooid omdat je er geen cent van terug ziet.

Denk toch eens een seconde langer na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben inmiddels bezig met mijn playtrough van Assasian creed 2 en hoewel het springen en klimmen in het begin letterlijk en figuurljk erg stuntelig ging loopt het nu een stuk beter. Ik wil de platinum voor deze game gaan halen en dat gaat me wel lukken. Het grootste obstakel is het vinden van alle veren. Hoewel ik nu op zoc'n 60 70 cpt van de game zit heb ik er slechts 17 gevonden van de 100!! Damn die dingen zijn ook zo slecht zichtbaar. Ik zie ze vaak pas als ik er bij bovenop sta. Heb inmiddels nu venetie bevrijd van de evil merchant en ben lekker op weg. Heerlijk ook dat je door de characters in het verhaal als een echte bedreiging wordt gezien.

Na deze game is Batman aan de beurt voor mijn aandacht. Daarna God of war 3 en daarna Battlefield Bad Company 2. Tussendoor Darksiders ergens oppikken en van het weekend voor mij en drie vrienden Borderlands besteld bij zavvi.com om met zen 4-ren te co-oppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Svennie schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:36:
[...]

Wat een opmerking weer. Letterlijk stelen doen downloaders niet nee, een bedrijf loopt wel inkomsten mis als er door downloaden minder verkocht wordt, en daar gaat het om.

Hypothetisch geval: als jij weken hebt gewerkt aan een tool dat daarna letterlijk niet 1 keer verkocht omdat iedereen het download ben jij niet bestolen? Dus het is niet erg? Klopt, je hebt je code nog maar weken werk weggegooid omdat je er geen cent van terug ziet.

Als je spellen downloadt die je anders niet zou kopen lopen de makers geen omwet mis omdat die er anders ook niet zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Klopt, maar het blijft niet bij die spellen wat je normaal niet koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:41:
[...]
Als je spellen downloadt die je anders niet zou kopen lopen de makers geen omwet mis omdat die er anders ook niet zou zijn.
Klopt, maar hoeveel mensen downloaden alleen spellen die ze niet kopen? Dat zijn er niet veel. De overgrote meerderheid koopt minder spellen dan wanneer ze niet hadden kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 16:12
Bellerophon schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 08:02:
[...]

Netjes hoor :D Ik moet nog steeds mijn eerste halen :P
Platinum is zeer makkelijk te halen bij AC2. Dus als dat 'your cup of tea' is.

PSN: Zwartkijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Assassin's Creed ga ik ook nog halen, maar ik wacht even tot die ook voor 18 pond te krijgen is :P
Darksiders is ook wel interessant.
Ik ben momenteel bezig met inFamous wat ook wel een aanrader is.

[ Voor 20% gewijzigd door SToRM666 op 26-01-2010 13:18 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
swopdark schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:39:
Ben inmiddels bezig met mijn playtrough van Assasian creed 2 en hoewel het springen en klimmen in het begin letterlijk en figuurljk erg stuntelig ging loopt het nu een stuk beter. Ik wil de platinum voor deze game gaan halen en dat gaat me wel lukken. Het grootste obstakel is het vinden van alle veren. Hoewel ik nu op zoc'n 60 70 cpt van de game zit heb ik er slechts 17 gevonden van de 100!! Damn die dingen zijn ook zo slecht zichtbaar. Ik zie ze vaak pas als ik er bij bovenop sta. Heb inmiddels nu venetie bevrijd van de evil merchant en ben lekker op weg. Heerlijk ook dat je door de characters in het verhaal als een echte bedreiging wordt gezien.

Na deze game is Batman aan de beurt voor mijn aandacht. Daarna God of war 3 en daarna Battlefield Bad Company 2. Tussendoor Darksiders ergens oppikken en van het weekend voor mij en drie vrienden Borderlands besteld bij zavvi.com om met zen 4-ren te co-oppen.
voor jou een vraag dan :P ik ben niet zo een echte gamert.. dus ik zit vast in montegorinni ofzo :P echt dat is int begin ofz.. :P elke keer als ik naar dat uitroeptekentje ga dan moet ik naar zo een teken en dan zo een spelletje spelen met een rad :P maar daarvoor had ik ook al zo een teken gevonde ergens op een muur en daar moest je schilderijen uitkiezen :S dat snap ik dus geen reet van.. en ik kom ook niet verder in heel dat spel.. had wel ergens gelezen dat ik dinge moet restaureren maar snap er geen reet van hoe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:44

HenkS

Da_king alias HenkS

Gisteren online met 2 vrienden de 3 uncharted 2 levels gedaan tegen de computer

dan denk je, met zijn 3-en tegelijk die levels doorlopen zou makkelijk moeten zijn ,maar op level 'normal' hebben we al de grootste moeite om die 3 levels uit te spelen

wel erg erg gaaf om dit zo online te kunnen doen met vrienden, oortje in en knallen, elkaar healen en maar zorgen dat je blijft leven!

erg mooie online-mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
HenkS schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:41:

dan denk je, met zijn 3-en tegelijk die levels doorlopen zou makkelijk moeten zijn ,maar op level 'normal' hebben we al de grootste moeite om die 3 levels uit te spelen

wel erg erg gaaf om dit zo online te kunnen doen met vrienden, oortje in en knallen, elkaar healen en maar zorgen dat je blijft leven!

erg mooie online-mode
die zijn erg leuk en verdraaid moeilijk, maar als je ze vaker speelt worden ze makkelijker omdat je weet wat te doen en waar de vijanden vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

[...]

kijk, zolang gamen niet een primaire levensbehoevde is heb jij helemaal niks te zeggen of iets te duur is of niet, jij hebt GEEN RECHT om dit spel te downloaden, maakt geen hol uit of jij het anders gekocht had of niet.
De prijs word bepaald door de markt, helaas komt in nederland daar de graaitax op, en dat is dan onze prijs.
Die kan je dan eventueel vermijden door online/2ehands te kopen, is dat nog te duur, zoek dan een andere hobbie, gamen is duidelijk buiten jouw budget.
Je hebt nergens recht op, je MAG een spel kopen.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 20:57

scorpie

Supra Addict

HenkS schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:41:

erg mooie online-mode
wait... what?! Uncharted 2 heeft online co-op missions? damn, waarom wist ik dat niet? :P Na de tentamens gaat U2 de ps3 weer in :9

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:22
Gisteren Assassins creed 2 uitgespeeld. Moet nu nog alle veren ( moet er nog 80 ) en de cape die je dan krijgt in alle steden dragen, en dan heb ik platinum. Zou mijn 2e zijn, na Uncharted 2. Voor Modern Warfare 2 moet ik er nog 3 voor platinum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frenkovic schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 02:33:
Ik heb even een beetje research gedaan naar de stelling "Modding heeft de DS kapot gemaakt". Aangezien mijn bevindingen opmerkelijk zijn en in perspectief met de ps3 zijn gezet wil ik het toch nog even aankaarten hier.

Ik heb het totaal aantal gekochte consoles gepakt en de top 10 software verkopen per console bij elkaar opgeteld.

verkochte console: ..................DS 66......X360 37....PS3 32 miljoen
totaal top 10 verkochte spellen..DS 145.....X360 67....PS3 43 miljoen
1 Handheld met 2 consoles vergelijken?
De PSP kent ook piraterij hoor! ;)
Maar de DS is ondertussen met alle nieuwe versies al meer dan 120 miljoen keer verkocht, de Wii is +60 miljoen keer verkocht.
De PSP ruim 50 miljoen keer.
Slechte verkopen van GTA chinatown wars was een argument wat gebruikt werd dat piraterij de DS kapot maakt. Ze hebben er 0,92 milj van verkocht. Zeer slechte cijfers! Maar misschien ligt dat wel aan het spel cq. aan het publiek. Als new super mario bros. er 21 miljoen doet (3X wat GTA IV op de 360 heeft verkocht) en brain age met 21milj 3x zoveel als gears 1 (of 2) verkoopt dan kun je niet bepaald stellen dat niemand meer spellen koopt voor het apparaat. Topgames verkopen 2,5 a 3x zoveel; de user base van de DS is niet eens 2,5 keer zo groot dan die van de 360.
De userbase van de DS is meer dan 3x zo groot dan die van de 360 zoals je hierboven al kunt lezen.
De PS3 en 360 hebben meer "topgames", het aanbod van goede titels voor de Wii is rampzalig.
Een goede game voor de Wii zal dus automatisch goed verkopen.
Als je de ps3 met de 360 vergelijkt zie je zelfs dat de 360 toppers NAAR RATIO zelfs beter verkopen dan de ps3 games. De topgames worden dus per console eigenaar vaker verkocht op de 360 dan de ps3.
De ratio per verkochte PS3 is nog steeds lager omdat niet alle PS3's voor gaming gebruikt worden.
De eerste generatie wordt voor van alles gebruikt en sinds de Slim is deze ratio pas (echt) aan het toenemen

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
AC2 achievements zijn ook leuk om te halen. Zowel AC1 als A2 heb ik op 1000/1000 (platinum in ps3 termen). :)

Over Uncharted 2 coop: Jammer dat de main storyline niet in coop te doen is. Dat het niet in het verhaal past is maar gedeeltelijk waar aangezien je volgens mij 90% van de tijd met een partner loopt. Je hebt zelfs hele stukken waar je splitst van je partner, die dan vervolgens ook loopt te kllimmen parallel aan 'jouw' avontuur. Dit soort momenten schreeuwt gewoon om coop, ala Gears of War. Ik heb zelfs het gevoel dat het leveldesign met coop in gedachte is gemaakt.

Nou ja, blijft er tenminste nog wat te verbeteren over voor deel 3 zullen we maar zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denko schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:52:
[...]

kijk, zolang gamen niet een primaire levensbehoevde is heb jij helemaal niks te zeggen of iets te duur is of niet, jij hebt GEEN RECHT om dit spel te downloaden, maakt geen hol uit of jij het anders gekocht had of niet.
Laat ik het dan zo zeggen: ik VIND spellen te duur ;), vooral als je het spel uit het buitenland kan kopen, laten importeren en dan alsnog goedkoper uit kan zijn.

Zolang downloaden gedoogd wordt zullen mensen het blijven doen ook al is het verboden. Of mensen dat recht hebben maakt hen geen hol uit. Kijk maar naar de Wii en DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:35:
[...]

Zolang downloaden gedoogd wordt zullen mensen het blijven doen ook al is het verboden. Of mensen dat recht hebben maakt hen geen hol uit. Kijk maar naar de Wii en DS.
Software downloads worden niet gedoogd, er word alleen niet al te veel bij particulieren gecontroleerd.

Ik kan er alleen niet tegen als mensen het dan proberen goed te praten "JA, maar hij doet het ook"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denko schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:40:
[...]

Software downloads worden niet gedoogd, er word alleen niet al te veel bij particulieren gecontroleerd.

Ik kan er alleen niet tegen als mensen het dan proberen goed te praten "JA, maar hij doet het ook"
In zekere zin dus wel gedoogd; bij particulieren is de pakkans zo klein dat de meeste mensen die kans wel durven te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rohit schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:39:

voor jou een vraag dan :P ik ben niet zo een echte gamert.. dus ik zit vast in montegorinni ofzo :P echt dat is int begin ofz.. :P elke keer als ik naar dat uitroeptekentje ga dan moet ik naar zo een teken en dan zo een spelletje spelen met een rad :P maar daarvoor had ik ook al zo een teken gevonde ergens op een muur en daar moest je schilderijen uitkiezen :S dat snap ik dus geen reet van.. en ik kom ook niet verder in heel dat spel.. had wel ergens gelezen dat ik dinge moet restaureren maar snap er geen reet van hoe :P
Ik durf mezelf een echte gamer te noemen maar die restauratiespelletjes schieten in mijn ogen hun doel ook voorbij. Ik heb zelf ook af en toe behoorlijk wezen zoeken naar de juiste schilderijen. De in rood gedrukte hint moet je een heel end op weg helpen. Je bent vaak te moeilijk aan het denken.

Er staat vaak bovenin een hint in de vorm van een poetische zin met een woord in het rood. Staat er "cutting down" oid dan moet je zoeken naar schilderijen met een zwaard of mes erin. heel simpel gedacht maar vaak toch nog verrotte lastig...

Dat speleltje met een rad daarbij moet je het schilderij dat verdeeld is in ringen herstellen. Het Middelse gedeelte is altijd vast dus vanuit daar kan je je richten, let op want soms draaien er meerdere ringen tegelijkertijd. Beetje puzzelen en draaien maar daar kom je wel achter na verloop van tijd.

Mocht je echt een keertje vast zitten dan helpt youtube je ook heus nog wel, zo heb ik erg veel hulp gehad van dit simpele filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDuifff
  • Laatst online: 18-09 21:45
Kunnen wij a.u.b. even ophouden over normen, waarden en verkoopcijfertjes? Dit heeft allemaal niets meer te maken met het mooiste systeem ter wereld.

De Platinum trophy voor Assassins Creed II is inderdaad de makkelijkste die ik tot zover ben tegen gekomen (tevens ook mijn eerste).

Om terug te komen op Uncharted II, ik heb deze nog niet gespeeld. Ik ben daarom ook wel blij dat er een demo uit komt.

Zeer waarschijnlijk zal ik deze daarna wel aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:55

SkyStreaker

Move on up!

-RazieL- schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:28:
Ik heb zin om een psn-game te kopen. Weten jullie nog een goeie die ik misschien over het hoofd zie?

Ik heb al: Bionic Commando: Rearmed, Crash Bandicoot, Flow, LocoRoco Cocoreccho, PixelJunk Eden, PixelJunk Monsters, PixelJunk Shooter, Ratchet & Clank Future: Quest For Booty, Super Stardust HD, Trine, Warhawk
Ik vindt op zich Elefunk en Pyotama (ff uit het blote hoofd) wel leuke puzzelaars... Maar volgens mij is dat niet je ding, of wel =]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
SToRM666 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:01:
[...]

Dat is ook wel iets wat ik tegenwoodig steeds vaker doe en het scheelt me al snel de helft van de kosten. Enkel de spellen waar ik echt op zit te wachten zal ik direct kopen en dan nog zoek ik altijd goed naar de laagste prijs.
Als je goed rondkijkt en een beetje geduld hebt dan kun je echt tientallen euro's per spel uitsparen.
Zeker weten, en het maakt de pret van het spelen van het spel echt niet minder. Eerder meer omdat je een periode ervoor ernaar zit uit te kijken.
RedHat schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:20:
Als ze XBMC poorten naar de PS3 mag ie van mij gekraakt worden :P

Voor de rest koop ik m'n games allemaal dus dat boeit me niet zo veel.

Ik had een oude XBox met XBMC en dat was verrukkelijk. Emulatortje met roms erop is natuurlijk ook véél fun.
Daar ben ik ook op aan het hopen, dat het een geïsoleerde media center functionaliteit wordt. Wil geen pirated games, want dat verpest alleen de online community door mensen.
Svennie schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:36:
[...]

Nogmaals dit soort dingen moet je niet dmv emoties proberen op te lossen. Dat werkt niet. Als ik me slecht voel betekent het niet dat ik bestolen ben of dat iemand anders verkeerd bezig is.
Ik kan toch ook niet éénzelfde auto aan 4 verschillende personen verkopen? Waarom wordt daar opeens uitzondering op gemaakt voor code? Als ik een zelfde programmeercode aan 1000 mensen kan verkopen zonder dat ik hierbij die 1000 personen benadeel, waarom ben ik dan opeens benadeeld als iemand anders die code kopieert? Omdat hij hem niet verzonnen heeft? Maar hij heeft hem wel gekocht!
Copyright is gewoon een zeer trieste zaak, je vertelt andere mensen in principe wat ze wel of niet met hun gekochte spullen mogen doen. Ik mag mijn gekochte auto toch ook gewoon uitlenen of doorverkopen (wat steeds meer uitgevers tegenwoordig met games proberen tegen te werken)? En als ik het kan dan mag ik zo'n gekochte auto toch ook gewoon namaken? Zolang ik de materialen daarvoor netjes koop? Waarom mag dat niet met een CD? Alleen omdat de materialen daarvoor goedkoop en makkelijk te verkrijgen zijn???
En stel dat ik als mens precies hetzelfde idee krijg en precies dezelfde code tik, mag ik dat dan opeens niet kopiëren en gratis distributeren omdat iemand anders dat ook heeft gedaan maar hij daar wel geld voor wil?
[...]

Precies.
Denko schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:52:
[...]

De prijs word bepaald door de markt, helaas komt in nederland daar de graaitax op, en dat is dan onze prijs.
Die kan je dan eventueel vermijden door online/2ehands te kopen, is dat nog te duur, zoek dan een andere hobbie, gamen is duidelijk buiten jouw budget.
Je hebt nergens recht op, je MAG een spel kopen.
Ik heb geen recht, ja en wie verzint ook alweer dat ik daar geen recht op heb. Inderdaad de eliten die zelf met software bezig zijn en daar bizarre bedragen aan verdienen. Dat is zoiets als een boef die zegt dat inbreken niet strafbaar is en jij zegt inderdaad het is niet strafbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 10:24

Flotter

Pelipper!

Svennie schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:30:
[...]

Is hij ook, de hele schijf backuppen kan met de PS3 zelf voor zover ik weet niet. Er zit ook een tool bij om je game data te verwijderen, of je daar ook je game data mee te backuppen weet ik niet. Maar op de save games na kan je alles weer opnieuw downloaden en installeren dus meer is vanuit de PS3 gezien ook niet nodig. Eigen foto's en films ed moet je zelf backuppen. Of je gebruikt inderdaad een tool op bitniveau een backup maakt.
Er is wel degelijk een tool om de hele PS3 te backuppen. Ontzettend handig wanneer je de harde schijf vervangt, je update alles in één keer en zet alles in één keer terug :) Geen noodzaak om van alles los te backuppen of opnieuw te downloaden/installeren/updaten.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Wat is de reden dat je met de browser van de PS3 geen ondersteuning hebt voor windows media strams? Flash enz doet het wel gewoon.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Iemand MAG al gespeeld? Ik zag hem bij de Videoland liggen. Ben benieuwd hoe hij is in vergelijking met MW2 online.
dangerpaki schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:35:
[...]
Ik heb geen recht, ja en wie verzint ook alweer dat ik daar geen recht op heb. Inderdaad de eliten die zelf met software bezig zijn en daar bizarre bedragen aan verdienen. Dat is zoiets als een boef die zegt dat inbreken niet strafbaar is en jij zegt inderdaad het is niet strafbaar.
In principe mag ik dus elk product namaken. Als een farmaceut net 5 miljard in een nieuw medicijn heeft gestoken, mag ik die medicijn namaken en voor 1 cent op de markt brengen? Immers, ik steel geen bestanddelen, alleen de combinatie daarvan. Door het maken van die medicijnen voor 1 cent, mist de farmaceut zelf helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
PWM schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:26:
In principe mag ik dus elk product namaken. Als een farmaceut net 5 miljard in een nieuw medicijn heeft gestoken, mag ik die medicijn namaken en voor 1 cent op de markt brengen? Immers, ik steel geen bestanddelen, alleen de combinatie daarvan. Door het maken van die medicijnen voor 1 cent, mist de farmaceut zelf helemaal niks.
Precies, waarom zou dat niet mogen (afgezien van het feit dat de meeste medicijnen die wij hedendaags gebruiken bij toeval ontdekt zijn en er helemaal niet zo heel veel geld gestoken is in medicijn ontwikkeling)? Weet je hoeveel mensen er dood gaan op de wereld omdat er iemand met copyright (lees patent) zit op medicatie voor HIV en het generieke middel niet gemaakt en verkocht mag worden??? Het is toch te zot voor woorden dat hebberigheid de oorzaak is van miljoenen doden? Het laat zien dat het hele principe van copyright en patenten niet de meerderheid van de mensheid kan dienen, maar enkel de enkelen die de 'rechten' bezitten.
Precies hetzelfde doen ze met code en software: minimale investering (éénmalig coderen) en maximaal winst proberen te maken (duizenden kopieën voor een te hoge prijs verkopen) het enige verschil is dan dat er geen mensenlevens vanaf hangen.
Maar goed dit is een eeuwigdurende discussie en eigenlijk offotpic aan het raken hier. Ik hoop ondanks mijn mening dat er straks geen 'illegaal' gekopieerde spellen met de PS3 gespeeld kunnen worden. Maar dat de mogelijkheden voor homebrew wel ontstaan. (Kan er misschien wel iemand een open source game maken voor de PS3, ooh wacht Sony gaat vast wel proberen om tegen te werken dat jij op je eerlijk gekochte hardware geen open source/gratis game mag draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

dangerpaki schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:07:
[...]

Precies, waarom zou dat niet mogen (afgezien van het feit dat de meeste medicijnen die wij hedendaags gebruiken bij toeval ontdekt zijn en er helemaal niet zo heel veel geld gestoken is in medicijn ontwikkeling)?
Ik had van iemand die "Geneeskunde" in zijn profiel heeft staan wel verwacht dat hij wist dat hier weinig van waar is, maar goed, als het standpunt is dat Farmaceuten, Ontwikkelaars en uitgevers allemaal boeven en uitzuigers zijn is er weinig aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:23
BMW_M3 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:12:
Wat is de reden dat je met de browser van de PS3 geen ondersteuning hebt voor windows media strams? Flash enz doet het wel gewoon.
Wil je het serieuze antwoord? Microsoft is all you need to know ;)
[...]
En stel dat ik als mens precies hetzelfde idee krijg en precies dezelfde code tik, mag ik dat dan opeens niet kopiëren en gratis distributeren omdat iemand anders dat ook heeft gedaan maar hij daar wel geld voor wil?
Dat mag sowieso wel, maar de kans daarop is bij geavanceerde applicaties/games zo enorm klein(verwaarloosbaar) dat het niet eens nut heeft om daar over te filosoferen. (OpenTTD is hier denk ik één van de weinige uitzonderingen op, al is dat officieel ook alweer reverse engineering)

We hebben in Europa ook geen software patenten, dus je mag in principe hetzelfde op een zelfde manier maken zolang de code maar origineel door jezelf geschreven en dus niet letterlijk overgenomen/gejat is. Dit is wat er dus ook met multi-touch gestures(het zoomen op de iPhone zegt genoeg) gebeurt. In Amerika heeft Apple hier een software patent op en dus mogen alle Android telefoons daar geen multi-touch hebben in de software(althans niet geactiveerd ;) ) terwijl hier dezelfde telefoons wel uitgebracht worden met multi-touch :)

[ Voor 3% gewijzigd door PromoX op 26-01-2010 18:20 . Reden: omdat het Microsoft is ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:26
Ik zit helaas al enige tijd vast in Act 2 van Metal Gear Solid 4 , bij de lachende inktvis... ik krijg hem maar niet verslagen (en gamefaqs heb ik ook al gelezen...) ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
PWM schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:13:
[...]

Ik had van iemand die "Geneeskunde" in zijn profiel heeft staan wel verwacht dat hij wist dat hier weinig van waar is, maar goed, als het standpunt is dat Farmaceuten, Ontwikkelaars en uitgevers allemaal boeven en uitzuigers zijn is er weinig aan te doen.
Hehehe, heb ik dat in mn profiel staan lol.
Nee maar ik denk dat als je toegeeft en niet probeert dingen te veranderen dat je straks geen enkel recht meer overhoudt. En helaas hebben we tegenwoordig de neiging om alles wat wet is gewoon domweg aan te nemen en stellen we hier geen vragen over. En dat hebben we nu al jaren zo met de copyright. Het feit is nou eenmaal zo dat een groot gedeelte van de wereld gewon geregeerd wordt door eliten die alles doen voor geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:11
Ik zag dat Ratchet and Clank, tools of destruction erg goedkoop is geworden bij oa amazon UK. Nu heb ik even de demo gedownload, maar heel veel meer dan een beetje hakken op robotjes lijkt het niet te zijn. Is er in het volledige spel meer uitdaging? Of is dit het?
[...]
Weet je hoeveel mensen er dood gaan op de wereld omdat er iemand met copyright (lees patent) zit op medicatie voor HIV en het generieke middel niet gemaakt en verkocht mag worden??? Het is toch te zot voor woorden dat hebberigheid de oorzaak is van miljoenen doden?
Even de oogjes open, naiveling. Patenten zijn zeker in de farmaceutische industrie nodig. Medicijnen ontwikkelen kost namelijk een geweldige berg geld. Dit zal moeten worden terugverdiend, anders kan nieuw onderzoek niet worden gefinancierd. Het is leuk om het gratis weg te geven, maar dan houdt de ontwikkeling ook op. Overigens lopen patenten na een bepaalde periode af, dus daarna mag iedereen die wil het product maken en voor een stuiver aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Pierz schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:50:
Ik zag dat Ratchet and Clank, tools of destruction erg goedkoop is geworden bij oa amazon UK. Nu heb ik even de demo gedownload, maar heel veel meer dan een beetje hakken op robotjes lijkt het niet te zijn. Is er in het volledige spel meer uitdaging? Of is dit het?
Ik ben er nu mee bezig. Ratchet & Clank is gewoon een goede platform game. Niet alleen maar hakken op robots. Als je twijfelt en Tools of destruction misschien goedkoper kan krijgen is dat een goede optie om kennis te maken met de serie.
Dennis Lammers schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:34:
Ik zit helaas al enige tijd vast in Act 2 van Metal Gear Solid 4 , bij de lachende inktvis... ik krijg hem maar niet verslagen (en gamefaqs heb ik ook al gelezen...) ;(
Niet veel moeite mee gehad, night vision goggles al geprobeerd? Kan me herinneren dat het ook een hoop rennen was, dus niet te lang stil blijven staan.

[ Voor 26% gewijzigd door Omni superens op 26-01-2010 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Omni superens schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:54:
[...]

Ik ben er nu mee bezig. Ratchet & Clank is gewoon een goede platform game. Niet alleen maar hakken op robots. Als je twijfelt en Tools of destruction misschien goedkoper kan krijgen is dat een goede optie om kennis te maken met de serie.
Ik heb ToD en QfB vanaf de release, altijd kostelijk mee vermaakt. Maar in de tijd kocht ik het alleen al vanwege de graphics en dat is nu wat achterhaald. Toen ik de aCiT demo's kortgeleden speelde deed het me dan ook weinig en besloot ik hem niet gelijk te kopen, maar heb hem nu sinds donderdag(voor 30 euro ofzo) en aan het begin had ik zoiets van "waarom speel ik dit" maar het is een kwestie van inkomen, nu vind ik het weer helemaal top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

BMW_M3 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:12:
Dezelfde reden als waarom de PS3 (nog) geen MKV's ondersteunt.
Och, wat een geniaal spel, denk dat ik em binnenkort nog maar eens ga spelen. Wat betreft je probleem:
spoiler:
Laughing Octopus: bij mij was het gewoon goed luisteren (als je surround sound hebt :P) en een dikke rocketlauncher tevoorschijn toveren 8) . Daarnaast werkt de shotgun ook goed, en blijf in beweging!!. Kom je er nog niet uit: http://www.youtube.com/watch?v=EZSN25vCLRg. Misschien dat dat helpt! Succes en geniet ervan! (Kom je er echt niet uit laat het spel dan even een dagje links liggen, beetje zonde om een spel als MGS4 gefrusteerd te spelen :>

[ Voor 58% gewijzigd door Yellowneck op 26-01-2010 18:20 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Pierz schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:50:
Even de oogjes open, naiveling. Patenten zijn zeker in de farmaceutische industrie nodig. Medicijnen ontwikkelen kost namelijk een geweldige berg geld. Dit zal moeten worden terugverdiend, anders kan nieuw onderzoek niet worden gefinancierd. Het is leuk om het gratis weg te geven, maar dan houdt de ontwikkeling ook op. Overigens lopen patenten na een bepaalde periode af, dus daarna mag iedereen die wil het product maken en voor een stuiver aanbieden.
Misschien ook je eigen oogjes openen en kijken waarop ik reageerde en hoe ik reageerde. De meeste hedendaagse medicijnen zijn per toeval ontdekt en hebben zowat niets gekost qua onderzoek maar leveren nog steeds miljarden op. Ik zou eens van jou willen horen of je ook voor patenten bent mocht je in een land wonen waar ze niet de luxe hebben om voor 100 euro per maand behandeld te worden voor een paar ton per jaar. Dan kijk je wel heel anders tegen patenten aan.

Maar ik denk dat we beter deze discussie kunnen stoppen en ons gewoon weer op de PS3 moeten richten, wat ik eerder al zei, de discussie is vanaf copyright nu toch wel erg offtopic gegaan en heeft niets meer met de PS3 te maken. (Behalve dan dat de PS3 erg goed ingezet kan worden voor onderzoek naar eiwitten en daarmee misschien wel de productie van nieuwe medicijnen)

[ Voor 5% gewijzigd door dangerpaki op 26-01-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:26
Yellowneck schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 18:14:
[...]

Dezelfde reden als waarom de PS3 (nog) geen MKV's ondersteunt.

[...]

Och, wat een geniaal spel, denk dat ik em binnenkort nog maar eens ga spelen. Wat betreft je probleem:
spoiler:
Laughing Octopus: bij mij was het gewoon goed luisteren (als je surround sound hebt :P) en een dikke rocketlauncher tevoorschijn toveren 8) . Daarnaast werkt de shotgun ook goed, en blijf in beweging!!. Kom je er nog niet uit: http://www.youtube.com/watch?v=EZSN25vCLRg. Misschien dat dat helpt! Succes en geniet ervan! (Kom je er echt niet uit laat het spel dan even een dagje links liggen, beetje zonde om een spel als MGS4 gefrusteerd te spelen :>
Heel hartelijk bedankt :P
Vaak zijn het net de kleinere eindbazen die lastig blijken te zijn...
En ik ben natuurlijk wel benieuwd wanneer de cutscene van 1 uur lang in het spel tevoorschijn komt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
Dennis Lammers schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 18:45:
[...]
En ik ben natuurlijk wel benieuwd wanneer de cutscene van 1 uur lang in het spel tevoorschijn komt... :P
Wacht nog maar ff dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Kan me niet herinneren dat ik in die 4x doorspelen ooit letterlijk een uur heb zitten wachten, maar dat kwam waarschijnlijk omdat de tijd vloog tijdens het kijken. :)

Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik het een keer zonder cut scenes heb doorgespeeld, en toen was ik binnen 4 uurtjes klaar :P Wel jammer dat er geen trophy patch is gekomen overigens :X Had ik hem nog 4 keer uitgespeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
Einde van act 3 duurt zo een beetje een uur en de eindfilmpjes na het eindgevecht duurden volgens mij zo een anderhalf uur. Heb uncharted 2 nog niet gespeeld, maar tot nu toe is MGS4 mn favo op de ps3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

BatmanHorizon schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:39:
Einde van act 3 duurt zo een beetje een uur en de eindfilmpjes na het eindgevecht duurden volgens mij zo een anderhalf uur. Heb uncharted 2 nog niet gespeeld, maar tot nu toe is MGS4 mn favo op de ps3.
Als mgs-fan voel ik me bijna verplicht om MGS4 op nummer 1 te zetten, maar Uncharted2 is gewoon ook enorm goed. Dus wat mij betreft een gedeelde 1e plaats.

Hopelijk/waarschijnlijk zullen ze die 1e plaats straks moeten delen met God of War III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
Uncharted2 is ook enorm goed, maar de totale ervaring vind ik bij MGS4 toch wel een stuk beter. Maar inderdaad GOWIII wordt waarschijnlijk ook enorm genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk even naar deze walkthrough: http://guides.gamepressur...rsolid4gunsofthepatriots/ of zoek een filmpje op op youtube waarop iemand het voor doet. Kan niet zo'n probleem zijn dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
Omni superens schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:07:
Uncharted2 is ook enorm goed, maar de totale ervaring vind ik bij MGS4 toch wel een stuk beter. Maar inderdaad GOWIII wordt waarschijnlijk ook enorm genieten!
Ik denk dat ik dat ook zal vinden. Dat gevoel dat ik had toen ik het uit had gespeeld... Priceless. Maar dat komt waarschijnlijk ook door nostalgie, met shadow moses, de muziek bij het eindgevecht en de microwave scene. Kippenvel, moeilijk te overtreffen naar mijn mening. Ik wacht nog ff totdat Uncharted 2 iets goedkoper wordt, dan kan ik oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Weet er nog iemand een shop in/uit NL die darksiders op voorraad heeft ? heb m'n standaard leveranciers gechecked en die zijn of te duur... of simpelweg niet in voorraad, budgetgaming.nl heeft me ook niet veel verder geholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind dat je shooters (mgs4/uncharted2) niet echt kunt vergelijken met hack en slash (god of war3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:37:
ik vind dat je shooters (mgs4/uncharted2) niet echt kunt vergelijken met hack en slash (god of war3)
Niet kwa game natuurlijk, maar wel aan de hand van het speel plezier wat je er uit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop voor jou dat je net alsof doet dat je het niet snapt of dat je het niet wilt snappen... Toch ga ik proberen tot je door te dringen:
Ik kan toch ook niet éénzelfde auto aan 4 verschillende personen verkopen? Waarom wordt daar opeens uitzondering op gemaakt voor code?
Voor zover jij en ik weten heb jij thuis geen kopieer apparaat staan waarmee jij je vers gekochte auto kan klonen waardoor jij je kopie van de auto aan je buurman geeft of verkoopt. Ik vind het een hele vreemde vergelijking.
Als ik een zelfde programmeercode aan 1000 mensen kan verkopen zonder dat ik hierbij die 1000 personen benadeel, waarom ben ik dan opeens benadeeld als iemand anders die code kopieert? Omdat hij hem niet verzonnen heeft? Maar hij heeft hem wel gekocht!
Sorry maar ik snap eigenlijk nieteens wat je hier nu eigenlijk zegt
Copyright is gewoon een zeer trieste zaak, je vertelt andere mensen in principe wat ze wel of niet met hun gekochte spullen mogen doen. Ik mag mijn gekochte auto toch ook gewoon uitlenen of doorverkopen (wat steeds meer uitgevers tegenwoordig met games proberen tegen te werken)? En als ik het kan dan mag ik zo'n gekochte auto toch ook gewoon namaken? Zolang ik de materialen daarvoor netjes koop?
Nee, dat mag dus niet. Net als Bij CD's en films heeft de fabrikant van de auto het auteursrecht in handen en mag jij die auto niet namaken en te koop of te huur aanbieden onder dezelfde naam zonder dat je de oorspronkelijk fabrikant om toestemming hebt gevraagd. En die krijg je niet (doorgaans) Omdat de auto fabrikant er niks aan heeft dat jij zijn ideeen, ontwerp en intelectuele eigendommen kosteloos gaat kopieren en doorverkopen of gratis aanbied. Omdat je ideeen en intelectuele eigendommen vaak niet hard op papier kan zetten of kan vasthouden hebben ze het kopieren van die ideeen ook stelen genoemd.
Waarom mag dat niet met een CD? Alleen omdat de materialen daarvoor goedkoop en makkelijk te verkrijgen zijn???
Ik denk dat als jij een spel gaat namaken (wat iets heel anders is als kopieren) en jij daarvoor een PC met programmatuur hebt staan en na 5 jaar bloed zweet en tranen ook Modern warfare 2 lanceerd ze bij Activision niet blij met je zijn. Je mag het dan wel verkopen maar niet onder die naam. En dan pas mijn vriend mag je pas zeggen dat je het zelf hebt gemaakt. Niet als je de code hebt gekopieerd op een hema cd-tje. Of wil je glashard vertellen dat jij eenzelfde hoeveelheid inverstering hebt gedaan in je heme cd-tje als dat een ontwikkelaar heeft gedaan voordat de definitieve code op de drager word gedrukt?
Dit soort gevallen zijn wel bekend en het gaat er om wie er dan al eerste het idee heeft laten vastleggen. daar zijn hele duidelijke regels voor. Ga jij trouwens hier zitten beweren dat jij met eenzelde kwalitatieve product op de markt gaat komen als dat een ontwikkelaar na 5 jaar en 20 miljoen euro aan kosten mee komt? Nee toch zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
Kunnen we misschien stoppen over al dat copyright gedoe? Discussie heeft sowieso geen zin, er zijn wetten voor en dergelijke dus daar zijn al vaak genoeg discussies over gevoerd en een discussie hier over of het wel of niet terecht is verandert daar toch niets aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:50:

[...]

Voor zover jij en ik weten heb jij thuis geen kopieer apparaat staan waarmee jij je vers gekochte auto kan klonen waardoor jij je kopie van de auto aan je buurman geeft of verkoopt. Ik vind het een hele vreemde vergelijking.

[...]
Nee, maar als ik dat apparaat had zou ik het zeker niet nalaten een leuke kopie van een auto te maken. De vraag is dan natuurlijk, hoeveel het dan scheelt tussen de vraagprijs voor de auto en het bedrag aan grondstoffen. Dat zal bij een auto procentueel een veel kleiner deel zijn van de vraagprijs dan bij een software product. En de investering in het kopieerapparaat is het dan helemaal niet waard. Maar een moreel bezwaar? Nee niet echt. Probleem is wel dat het bij software net iets anders ligt. Ik ben zelf een game developer en ik wil ook betaald worden :) Maar wat mij betreft moet het wel veel en veel goedkoper kunnen. Laten we beginnen met de tussenhandel er tussenuit te halen, een product in de PSn store zou veel goedkoper moeten kunnen zijn dan een retail exemplaar. En als we niet proberen alle investeringen in de eerste maand terug te verdienen. Een spel als Mario Kart op de Wii staat al maanden in de top 10 hier in Nederland, en daarvan zou de prijs dus VEEL en VEEL lager kunnen zijn. Als je maar voor kwaliteit gaat, dan kopen mensen echt wel, en blijven ze kopen. Dat is moreel beter wat mij betreft dan een slecht spel snel voor een hoog bedrag op de markt dumpen en zo snel mogelijk proberen er uit te knijpen wat er nog in zit en dan snel door te gaan naar het volgende overhaastte project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
verkoopcijfers Benelux vorige week:

1 NEW SUPER MARIO BROS (Wii) NINTENDO
2 CALL OF DUTY/MODERN WARFARE 2 (PS3) ACTIVISION BLIZZARD
3 CALL OF DUTY/MODERN WARFARE 2 (XBOX 360) ACTIVISION BLIZZARD
4 MARIO KART (Wii) NINTENDO
5 MARIO & SONIC OP DE OLYMPISCHE WINTERSPELEN (Wii) SEGA
6 CALL OF DUTY/MODERN WARFARE 2 (PC) ACTIVISION BLIZZARD
7 ARMY OF TWO/THE 40TH DAY (XBOX 360) ELECTRONIC ARTS
8 ARMY OF TWO/THE 40TH DAY (PS3) ELECTRONIC ARTS
9 WII SPORTS RESORT (Wii) NINTENDO
10 FIFA 10 (PS3)

wow bizar eindelijk weer een een multiplatformgame die beter verkoopt op de 360 dan op de PS3. Misschien dat Army of two gewoon meer een 360 game is? Destijds van deel 1 was de 360 ook zeer dominant en zijn dit vooral kopers van het eerste deel op de 360?

Maargoed nog steeds Fifa 10 in de top 10!! Darksiders en Bayonetta zijn weer erg snel verdwenen uit de algemen top 10.

lijstje voor enkel PS3 titels:

1 CALL OF DUTY/MODERN WARFARE 2 ACTIVISION BLIZZARD
2 ARMY OF TWO/THE 40TH DAY ELECTRONIC ARTS
3 FIFA 10 ELECTRONIC ARTS
4 DARKSIDERS THQ
5 ASSASSIN'S CREED 2 UBISOFT
6 VANCOUVER 2010 SEGA
7 UNCHARTED 2 SONY
8 PRO EVOLUTION SOCCER 2010 KONAMI
9 TEKKEN 6 NAMCO BANDAI
10 DRAGON AGE/ORIGINS ELECTRONIC ARTS

Bayonetta is zelf al helemaal verdwenen uit de top 10! En dan tekken 6 nog steeds?? Voor de 360 verkoopt Bayonetta op de 6e plek.

bron

[ Voor 3% gewijzigd door swopdark op 26-01-2010 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Mag dit topic weer een beetje terug de rails op? Verkoopcijfers en copyrightdiscussie zijn erg interessant, maar met PS3 ervaringen heeft het maar weinig te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:22
Na Uncharted 2 heb ik ook voor Assassins creed 2 de Platinum trophy. Morgen ff de 3 resterende te halen bij Modern Warfare 2, en ik heb er 3. Moet bij MW2 alleen nog voor de Spec Ops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdjnl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 01:03
Omni superens schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:00:
Kunnen we misschien stoppen over al dat copyright gedoe? Discussie heeft sowieso geen zin, er zijn wetten voor en dergelijke dus daar zijn al vaak genoeg discussies over gevoerd en een discussie hier over of het wel of niet terecht is verandert daar toch niets aan...
(off topic)
Ik snap je oproep, dit topic is niet echt de plaats voor dit soort discussies, maar je argumentatie is flauwekul.

In wetgeving worden regels vastgelegd waar wij als samenleving via het democratische systeem voor hebben gekozen. Zolang die regels gelden, moet men zich hieraan houden. Dat wil niet zeggen dat die regels heilig zijn: een discussie over wat wel en niet wenselijk zou zijn kun je niet afdoen met 'het is tegen de wet'.

Wetten kunnen we veranderen. Een discussie hier 'over of het wel of niet terecht is' kwalificeren met de woorden 'verandert daar toch niets aan' is misschien wel realistisch, maar geen argument om iemand die mogelijk andere hoop heeft het woord te ontnemen.

Ik vind een discussie over auteursrechten wel interessant, zeker in deze context. Als je je inschrijft voor PSN moet je bijvoorbeeld ook eerst een pagina's lange juridische tekst doorworstelen. Ik snap ook wel dat veel mensen daar geen aandacht aan besteden omdat je er gek van wordt, maar het is tegenwoordig onlosmakelijk verbonden met gamen. Dat jij alleen de leuke kanten wil beleven, begrijp ik goed. Maar je kunt hier toch ook gewoon de berichten overslaan die je niet boeien?

@Moderator: Ik had je bericht nog niet gezien, toen ik bovenstaande begon te typen.
______________________________________________________________________________________

Vraag:
Als ik vidzone start, dan vraagt het programma steeds of ik mij wil inschrijven voor de mailinglijst. Ik kies dan steeds voor annuleren, maar het programma vraagt het de volgende keer dus weer opnieuw. Ik neem aan dat het bericht verdwijnt als ik akkoord ga, maar dat wil ik dus niet. Kan ik dit schermpje niet kwijt zonder akkoord te gaan? Dat zou anders toch niet zo netjes zijn... :(

[ Voor 14% gewijzigd door rdjnl op 26-01-2010 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

TheZeroorez schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:56:
[mbr]Mag dit topic weer een beetje terug de rails op? Verkoopcijfers en copyrightdiscussie zijn erg interessant, maar met PS3 ervaringen heeft het maar weinig te maken...[/mbr]
De verkoopcijfers die worden hier al bijna elke week gepost en nu is het een probleem? Ik vind het juist wel interessant en het heeft naar mijn idee wel degelijk met de PS3 te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
rdjnl schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:58:
[...]

______________________________________________________________________________________

Vraag:
Als ik vidzone start, dan vraagt het programma steeds of ik mij wil inschrijven voor de mailinglijst. Ik kies dan steeds voor annuleren, maar het programma vraagt het de volgende keer dus weer opnieuw. Ik neem aan dat het bericht verdwijnt als ik akkoord ga, maar dat wil ik dus niet. Kan ik dit schermpje niet kwijt zonder akkoord te gaan? Dat zou anders toch niet zo netjes zijn... :(
Volgens mij niet, bij mij blijft hij het ook steeds vragen (erg irritant).

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sandyman538 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:59:
[...]

De verkoopcijfers die worden hier al bijna elke week gepost en nu is het een probleem? Ik vind het juist wel interessant en het heeft naar mijn idee wel degelijk met de PS3 te maken.
Idd. Gewoon blijven posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:11

Vraag:
Ik heb uit ergernis op een gegeven moment maar toegegeven. Tot nu toe nog geen enkel mailtje gehad... Als het irritant wordt zorg je dat hij rechtstreeks naar je spambox gaat ;)

Bijdeweg (niet een reactie op bovenstaande quote):

Als er op een gegeven moment vergelijkingen met auto's worden getrokken kan je beter met de discussie stoppen, want dat lukt het blijbaar niet om met echte argumenten te komen... Laten we dat lekker bewaren voor de kinders op de frontpage.

[ Voor 17% gewijzigd door Pierz op 26-01-2010 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheZeroorez schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:56:
[mbr]Mag dit topic weer een beetje terug de rails op? Verkoopcijfers en copyrightdiscussie zijn erg interessant, maar met PS3 ervaringen heeft het maar weinig te maken...[/mbr]
Ik zal de discussie over copyright verder niet meer voortzetten maar mijn verzoek is dan meer om de mensen die het hacken van de Ps3 om welke reden dan ook (waar het toch op neerkomt is de mogelijkheid tot het spelen van illegale kopieen) een warm hart toedragen te verwijderen. Dan hoeven wij daar ook niet op te reageren.

Ik plaats de verkoopcijfers van de software in nederland bijne iedere week wat vaak weer een kleine discussie uitlokt. Juist heel interresant. Waarom mag het nu ineens niet meer dan? Of is de reactie meer een nasleep van de copyright discussie die gaat eindigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Lizardz schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:57:
Na Uncharted 2 heb ik ook voor Assassins creed 2 de Platinum trophy. Morgen ff de 3 resterende te halen bij Modern Warfare 2, en ik heb er 3. Moet bij MW2 alleen nog voor de Spec Ops.
Als je zin hebt om die spec ops met zijn 2'en te doen, kunnen we er een aantal samen doen, ik moet de meeste nog en wil MW2 ook platinum hebben.

Wat betreft verkoopcijfers, dat is PS3 gerelateerd, wat is daar het probleem van?

[ Voor 8% gewijzigd door Svennie op 27-01-2010 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:03:
[...]

Nee, maar als ik dat apparaat had zou ik het zeker niet nalaten een leuke kopie van een auto te maken. De vraag is dan natuurlijk, hoeveel het dan scheelt tussen de vraagprijs voor de auto en het bedrag aan grondstoffen. Dat zal bij een auto procentueel een veel kleiner deel zijn van de vraagprijs dan bij een software product. En de investering in het kopieerapparaat is het dan helemaal niet waard. Maar een moreel bezwaar? Nee niet echt. Probleem is wel dat het bij software net iets anders ligt. Ik ben zelf een game developer en ik wil ook betaald worden :) Maar wat mij betreft moet het wel veel en veel goedkoper kunnen. Laten we beginnen met de tussenhandel er tussenuit te halen, een product in de PSn store zou veel goedkoper moeten kunnen zijn dan een retail exemplaar. En als we niet proberen alle investeringen in de eerste maand terug te verdienen. Een spel als Mario Kart op de Wii staat al maanden in de top 10 hier in Nederland, en daarvan zou de prijs dus VEEL en VEEL lager kunnen zijn. Als je maar voor kwaliteit gaat, dan kopen mensen echt wel, en blijven ze kopen. Dat is moreel beter wat mij betreft dan een slecht spel snel voor een hoog bedrag op de markt dumpen en zo snel mogelijk proberen er uit te knijpen wat er nog in zit en dan snel door te gaan naar het volgende overhaastte project.
Kijk iemand die begrijpt wat ik bedoel met 'een goed product verkoopt toch wel'.
Vraag:
Ik moet eerlijk zeggen, ik de heb VidZone alleen de eerste dag echt aangezet en daarna niet zo heel erg meer. Niets over de mailinglist gevraagd aan mij. Ik denk dat als de GUI wat overzichtelijker en minder rommelig wordt ik het wel vaker zou gebruiken. Maar voorlopig kom ik er niet erg veel op. Misschien ook wel omdat ik erg weinig game de laatste tijd.

GeoHot heeft trouwens de 'hack' openbaar gemaakt. Het is in principe gewoon puur hardwarematig... En tot dusver werkt het alleen op de FAT. Dat is erg mooi voor Sony. Hij heeft heel netjes alleen de uitdaging van de hack aangenomen en laten zien dat het kan. Maar heeft verder geen software bijgeleverd voor andere zaken. Hopen dat Sony hier nog wat aan kan doen of dat het in ieder geval nooit komt tot het omzeilen van gamesbeveiliging.
Sony zou er slim aan doen om zelf al een uitgebreidere mediacenter applicatie via PSN te leveren. Gewoon een optie die puur op Media Center is gericht en veel uitgebreider is. Dat zou al voor veel mensen de neiging om te gaan zooien met de PS3 wegnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
VidZone is wel geinig. Alleen jammer dat je bij het zoeken de complete titel of naam van een artiest moet intikken voordat ie gevonden wordt.

Laatst waren we lekker aan het hangen en foute muziek aan het zoeken (DJ Paul Elstak: Rainbow in the sky, Charlie Laagruis en Mentale Theo: Wonderful days, Rick Astley: Never gonna give you up en de klapper op de vuurpijl David Hasselhoff: Jump in my car. We gingen stuk van het lachen!!! :+ ). Helaas niet zoveel kunnen vinden. Leuk voor feestjes en meestal mooier dan YouTube.

Ook de Classic Hip Hop playlist was perfect.

[ Voor 4% gewijzigd door Xyphoid op 27-01-2010 09:16 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 10:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en nu afwachten wat de community ermee gaat doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Die laatste link naar het 'minder technische' artikel vond ik wel duidelijk en interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

[...]

Precies, waarom zou dat niet mogen (afgezien van het feit dat de meeste medicijnen die wij hedendaags gebruiken bij toeval ontdekt zijn en er helemaal niet zo heel veel geld gestoken is in medicijn ontwikkeling)? Weet je hoeveel mensen er dood gaan op de wereld omdat er iemand met copyright (lees patent) zit op medicatie voor HIV en het generieke middel niet gemaakt en verkocht mag worden??? Het is toch te zot voor woorden dat hebberigheid de oorzaak is van miljoenen doden?
Inderdaad, het is VEEL beter om het gewoon te kopieren en lekker schijt te hebben aan alles, alleen niet zeiken als niemand meer zin heeft om iets nog uit te vinden oid omdat het toch alleen maar gejat word.

Dit soort gedrag is niet bevorderend voor vooruitgang helaas, zou misschien werken in communisme (op papier in ieder geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Eigenlijk weet ik niet of ik er nou blij mee moet zijn dat de PS3 gekraakt is of niet. Op de PS2 was het zo dat je zoveel spellen had dat je eigenlijk maar heel weinig spellen uitspeelde. Je wist soms gewoon niet welk spel je moest spelen omdat je er zoveel had en er elke week wel weer wat bijkwamen. Idem voor de PSP. Ik speel ook lang niet al m'n PS3 spellen, maar de meeste heb ik gekocht in de uitverkoop waardoor de spellen max 25 euro per stuk waren. Alleen MW2 heb ik gekocht voor 50 euro. Echter speel ik deze wel heel vaak. Als de hack gebruikt kan gaan worden voor homebrew e.d. zou het mooi zijn. PS3 spellen downloaden en branden zie ik nog niet echt zomaar gebeuren, wellicht dat ze straks te booten zijn via de interne of een externe hd. Als dat zo is krijg je natuurlijk wel een situatie als bij de Xbox. Games worden al eerder op het net aangeboden dan in de winkel. Gelukkig is het online gedeelte bij veel spellen een steeds belangrijker onderdeel waardoor veel mensen niet het risico gaan lopen om een ban te krijgen. Als het natuurlijk zo ver komt. Sony is het natuurlijk al aan het onderzoeken en het zou me niets verbazen als een nieuwe firmware update het een stuk lastiger maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denko schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 10:23:
[...]

Inderdaad, het is VEEL beter om het gewoon te kopieren en lekker schijt te hebben aan alles, alleen niet zeiken als niemand meer zin heeft om iets nog uit te vinden oid omdat het toch alleen maar gejat word.

Dit soort gedrag is niet bevorderend voor vooruitgang helaas, zou misschien werken in communisme (op papier in ieder geval)
Ach dat valt best mee. Kijk naar de DS, wellicht het systeem waarbij het meest illegaal games gedownload worden en vergelijk dat met de softwareverkopen en het softwareaanbod. Het spellenaanbod blijft consistent groeien en de systeem-aantal games ratio is erg hoog.

Zelfde geldt in mindere mate voor PSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Mijn PS3 heeft het helaas begeven. Het was al een RMA-modelletje en de 3 maanden garantie die je erbij krijgt zijn al verlopen. Ik zit nu te denken om een nieuwe te kopen, want terugsturen kost me 150 euro + verzendkosten en dan kan ik er 3 maanden op wachten.

Ik zit nu te twijfelen: zal ik een PS3 80 Gb kopen of een PS3 slim? Het gaat mij vooral om betrouwbaarheid. Veel USB-poorten of extra diskruimte boeit me allemaal niet zo, het gaat mij erom dat dat ding zo min mogelijk stuk gaat. Ik heb begrepen dat de Slim minder kans op oververhitting heeft doordat ie zuiniger is en het binnenwerk opnieuw is bekeken, maar is dat ook zo? Wat raden jullie mij aan en vooral waarom?

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Laatst online: 17-09 10:13
Ik kan iedereen aanraden om het niet bij een telefoontje naar de helpdesk te laten zitten.

Mijn Playstation wordt na het sturen van een brief naa Sony Computer Entertainment kosteloos gerepareerd ;) Lees gewisseld voor een refurbished.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

virtualJac schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 10:46:
Ik kan iedereen aanraden om het niet bij een telefoontje naar de helpdesk te laten zitten.

Mijn Playstation wordt na het sturen van een brief naa Sony Computer Entertainment kosteloos gerepareerd ;) Lees gewisseld voor een refurbished.
Dat ken ik ja. En die refurbished krijgt vervolgens na een maand ofzo dezelfde problemen of iets anders omdat dat systeem ook al volop gebruikt is. Bovendien kan ik er zo maanden op zitten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Vicarious schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 10:48:
[...]

Dat ken ik ja. En die refurbished krijgt vervolgens na een maand ofzo dezelfde problemen of iets anders omdat dat systeem ook al volop gebruikt is. Bovendien kan ik er zo maanden op zitten wachten.
Je kan inderdaad ook gewoon een nieuwe kopen als je het geld ervoor over hebt :) Ik heb de Playstation in mijn geval gekregen omdat vriend geen zin had in RMA procedure en hij buiten de garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

virtualJac schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 10:52:
[...]

Je kan inderdaad ook gewoon een nieuwe kopen als je het geld ervoor over hebt :) Ik heb de Playstation in mijn geval gekregen omdat vriend geen zin had in RMA procedure en hij buiten de garantie valt.
Nouja, het model dat ik nu heb is dus al een refurbished PS3. Hij was al eerder kaduuk gegaan en het is altijd maar weer afwachten wat voor afdankertje je nu weer krijgt. Anyway, we dwalen nu een beetje af: heb je toevallig ook nog een antwoord op mijn originele vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Vicarious schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:03:
[...]

Nouja, het model dat ik nu heb is dus al een refurbished PS3. Hij was al eerder kaduuk gegaan en het is altijd maar weer afwachten wat voor afdankertje je nu weer krijgt. Anyway, we dwalen nu een beetje af: heb je toevallig ook nog een antwoord op mijn originele vraag?
Slim modellen schijnen inderdaad minder gevoelig voor overhitting te zijn. In mijn ogen is dit echter alleen relevant als je je PS opgesloten hebt zitten in een lade of kastje. Ook schijnen de Blu-ray speler problemen een end opgelost te zijn. Volgens mij zijn ze overgestapt op een andere leverancier destijds. Verdere ervaringen kun je misschien beter in het Playstation 3 defecten topic lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Vicarious, refurbished modellen zijn echt geen afdankertjes hoor. Zijn gewoon PS3's welke compleet
gereviseerd zijn en in de meeste gevallen ook nog eens voorzien zijn van een nieuwe behuizing.
In 99% van de gevallen zijn ze niet te onderscheiden van een nieuwe PS3. Dat de jouwe nu kapot
is, is helaas 'bad luck'. Ik kan je aanraden om eens vriendelijk te bellen met de helpdesk, met een
beetje mazzel wordt je gematst. (moet je natuurlijk niet al een half jaar over je garantieperiode zijn ofzo)

Trouwens; Als alleen je bluray drive kapot is heb je je PS3 tegenwoordig binnen ongeveer 10 dagen al terug.
Is er iets anders aan de hand, kan het 14 dagen duren. Heb je een andere storing en betreft het een 60GB
model, dan kan het inderdaad wat langer duren, maar dit is echter vaker uitzondering dan regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

De servicedesk heb ik al gebeld. Ik heb al gevraagd of hij kosteloos gerepareerd kon worden omdat dit refurbished model binnen korte tijd weer stuk ging, maar dat was niet het geval. Op de refurbishes krijg je namelijk maar 3 maanden garantie. Dat alleen al geeft al aan dat het in mijn ogen afdankertjes zijn, anders geef je er namelijk gewoon een jaar garantie op (ipv 2 voor een nieuwe).

Het gaat bij mij om een 60Gb-model en ik heb een probleem met de GPU (denk ik). Zowel op HDMI als Composite-aansluiting vervormt mijn beeld compleet. Als hij een tijdje uit heeft gestaan doet hij het voor een minuut ofzo, maar even later is het weer fucked up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 10:39:
[...]

Ach dat valt best mee. Kijk naar de DS, wellicht het systeem waarbij het meest illegaal games gedownload worden en vergelijk dat met de softwareverkopen en het softwareaanbod. Het spellenaanbod blijft consistent groeien en de systeem-aantal games ratio is erg hoog.

Zelfde geldt in mindere mate voor PSX.
Komt omdat de DS vooral op zeer casual is gericht, die vinden het over het algemeen wel "eng" om rs4 kaartjes enzo te regelen en gebruiken.

Alsnog, wie ben jij dan om te zeggen "Ja, ze hebben nu wel genoeg winst gemaakt, vanaf nu kan er gewoon vrijuit gekopieerd worden"?
Als het spellenaanbod consistent blijft is dat juist niet goed, waarom komen er niet steeds meer spellen uit die goed zijn? Juist door dit gedrag sterven de kleinere franchises en studio's uit, mensen rekenen altijd op "Oooh, maar die hebben zat geld verdiend, ik download/kopier em wel ff"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
swopdark schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:50:
[...]

Ik durf mezelf een echte gamer te noemen maar die restauratiespelletjes schieten in mijn ogen hun doel ook voorbij. Ik heb zelf ook af en toe behoorlijk wezen zoeken naar de juiste schilderijen. De in rood gedrukte hint moet je een heel end op weg helpen. Je bent vaak te moeilijk aan het denken.

Er staat vaak bovenin een hint in de vorm van een poetische zin met een woord in het rood. Staat er "cutting down" oid dan moet je zoeken naar schilderijen met een zwaard of mes erin. heel simpel gedacht maar vaak toch nog verrotte lastig...

Dat speleltje met een rad daarbij moet je het schilderij dat verdeeld is in ringen herstellen. Het Middelse gedeelte is altijd vast dus vanuit daar kan je je richten, let op want soms draaien er meerdere ringen tegelijkertijd. Beetje puzzelen en draaien maar daar kom je wel achter na verloop van tijd.

Mocht je echt een keertje vast zitten dan helpt youtube je ook heus nog wel, zo heb ik erg veel hulp gehad van dit simpele filmpje.
hey ja dat rad spelletje is easy.. dat kan een kleuter zelfs :P maar dat andere met die 10 schilderijen waar je er willekeurig 5 moet uitkiezen snap der geen reet van :S en dan die villa level 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
rohit schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:41:
[...]

hey ja dat rad spelletje is easy.. dat kan een kleuter zelfs :P maar dat andere met die 10 schilderijen waar je er willekeurig 5 moet uitkiezen snap der geen reet van :S en dan die villa level 8-)
Die schilderijen zijn niet willekeurig uitgekozen ;) Er zit wel degelijk een verband in!

Computer says no

Pagina: 1 ... 13 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.