Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 15:47

Ace

Happy Happy Joy Joy

DeDuifff schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 11:09:
[...]

Je dacht toch niet dat men buiten de Benelux zit te wachten op een Nederlandse versie van het spel? Als je games of films uit het buitenland (sterk afhankelijk van de regio, uiteraard) koopt, kun je meestal uitgaan van: Engels, Duits of Frans.
Wat ik niet snap is waarom mensen vrijwillig een spel op nederlands zouden willen zetten. Afgezien van LBP voor je kinderen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ace schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:31:
[...]

Wat ik niet snap is waarom mensen vrijwillig een spel op nederlands zouden willen zetten. Afgezien van LBP voor je kinderen ofzo.
Mee eens, maar Uncharted 1 vond ik bést goed gedaan voor de verandering. Was nog aardig komisch, en niet omdat het zo slecht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 13:44
[...]
Ratchet en Clank heb ik ook op het nederlands staan; voor mijn zoon... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 15:20:
[...]

Motorstorm is niet zo moeilijk hoor, ik heb pacific rift echt super veel met vrienden gespeeld.

Wat modnations betreft, heb ook ff die beta gedownload, vind het wel grappig, maar weinig vernieuwend. Ik ga voor deze game ook zeker geen nieuwprijs betalen, maar als die voor 10/15 euro op de kop te tikken is, zal ik het niet laten.

Voor mij is het nu echt wachten op maart, met God of War 3 en Gran Turismo 5. 8)
Is het ook niet, maar als je het met vrienden op de bank speelt, gaat het voor de mensen die eigenlijk niet of nauwelijks gamen een stukje te snel.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 15:20:
[...]

Voor mij is het nu echt wachten op maart, met God of War 3 en Gran Turismo 5. 8)
voor GT5 moet je echt wat meer geduld gaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Motorstorm is niet heel erg moeilijk, maar als je tegen iemand speelt die het nog nooit gespeeld heeft is het voor die persoon wel moeilijk. Verschillende voertuigen die verschillend reageren, tracks met (verschillende) routes die ze niet kennen waarbij er ook geen kaartje is. Heb Motorstorm met mijn broer gespeeld en was voor mij niet lastig om hem compleet zoek te rijden! ModNation zal wat dat betreft een stuk toegankelijker zijn, plus door de wapens kun je het elkaar lastig maken dus als je niet zo snel bent met racen kan dat het wel spannender maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creepy schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 22:57:
[...]

Pluk die uit de US store? Scheelt je gelijk die PAL balken ;)
Had ik gedaan als ik een credit card had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 23:00

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Remcov250 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:05:
Iemand enig idee of Final Fantasy XIII Ook PS3 Throphies krijgt? Normaal gesproken speel ik alleen maar online games (dus bijna geen Trophies voor mij), maar lijkt me wel leuk als het hier erin zit. Misschien dat ik het dan eens ECHT uitspeel met alle zeldzame spullen etc :) (normaal is het het verhaal volgen en dan klaar :P)
Alle full price games zijn verplicht om trophies te hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Meelobee op 22-01-2010 17:18 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Meelobee schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 17:17:
[...]

Alle full price games zijn verplicht om trophies te hebben.
Is het ook verplicht om minimaal x treasures/items/weetikhkets te moeten verzamelen om platinum te kunnen krijgen? Ik kan me niet voorstellen waarom het anders in bijna elk spel zit :P

PSN: Houtvlot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle games die op de ps3 uitkomen moeten trophies hebben, dus niet alleen fullprice games, van 60 euro. Ook psn games, met uitzondering, psone/psp games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:00:
Alle games die op de ps3 uitkomen moeten trophies hebben, dus niet alleen fullprice games, van 60 euro. Ook psn games, met uitzondering, psone/psp games.
De Minis hebben ook geen trophies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Wolfenstein heeft dan opeens weer wel trophies :P, maar volgens mij was dat dus ook geen ps1...

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:19
Kan de ModNation Racers beta niet online?
Werkt de Online modus in de beta dus niet? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

Dennis Lammers schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:33:
Kan de ModNation Racers beta niet online?
Werkt de Online modus in de beta dus niet? :(
Jawel, geduldig wachten, en blijven proberen, dan kom je er vanzelf in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:19
Het spel lagt helaas wel aan alle kanten, netzoals LittleBigPlanet bij 3 of meer mensen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdjnl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 01:03
ymmv schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:39:
[...]

De Minis hebben ook geen trophies.
Minis zijn ook in eerste instantie ook gemaakt voor de psp, welke geen trophie systeem kent. Minis zijn 'ook' speelbaar op de ps3, zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeerenburgCola
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-09 14:18
Creepy schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:57:
[...]

I.p.v. alles naar PAL resolutie te schalen hebben ze gewoon domweg zwarte balken boven en onder toegevoegd om de NTSC schermem op PAL resolutie af te beelden. Eindresultaat is zwarte balken boven en onder in beeld, iets in elkaar gedrukte graphics en een lagere framerate.
En ik maar denken dat ze dat om 'artistieke' redenen gedaan hebben (die balken).
Een beetje 'wide screen' achtige film sfeer creeeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
De spellen bij de Aldi waren niks bijzonders hier..

Bionic Commando
Fuel
Sing it
Rock revolution
PES2009
Mirror's edge

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het dan eindelijk zover, ps3 gehacked??

"I have read/write access to the entire system memory, and HV level access to the processor. In other words, I have hacked the PS3. The rest is just software. And reversing. I have a lot of reversing ahead of me, as I now have dumps of LV0 and LV1.

3 years, 2 months, 11 days...thats a pretty secure system

Took 5 weeks, 3 in Boston, 2 here, very simple hardware cleverly applied, and some not so simple software.

Shout out to George Kharrat from iPhoneMod Brasil for giving me this PS3 a year and a half ago to hack. Sorry it took me so long :)

As far as the exploit goes, I'm not revealing it yet. The theory isn't really patchable, but they can make implementations much harder. Also, for obvious reasons I can't post dumps. I'm hoping to find the decryption keys and post them, but they may be embedded in hardware. Hopefully keys are setup like the iPhone's KBAG."

http://geohotps3.blogspot...hypervisor-im-geohot.html

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2010 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
We zullen zien als ie met bewijs komt dat dat ook echt zo is. Is vrij makkelijk om te zeggen ik heb de PS3 gehacked, maar verder maak ik nog niets bekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 15:15
Creepy schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:57:
[...]

Het gros van de FF games zijn op NTSC gemaakt en later overgezet naar PAL. De NTSC resolutie is lager, maar de framerate wat hoger t.o.v. PAL. I.p.v. alles naar PAL resolutie te schalen hebben ze gewoon domweg zwarte balken boven en onder toegevoegd om de NTSC schermem op PAL resolutie af te beelden. Eindresultaat is zwarte balken boven en onder in beeld, iets in elkaar gedrukte graphics en een lagere framerate. Als je de US versies pakt uit de store heb je wel een fullscreen beeld, geen ingedrukte graphics en een iets hogere framerate aangezien die ook daadwerkelijk op NTSC runnen (of op 480P als je via HDMI je PS3 aangesloten hebt en de upscaler uit hebt staan)
Thnx voor de heldere uitleg, dan haal ik dus mooi de US-versie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:33
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 10:16:

"I have read/write access to the entire system memory, and HV level access to the processor. In other words, I have hacked the PS3. The rest is just software. And reversing. I have a lot of reversing ahead of me, as I now have dumps of LV0 and LV1.

3 years, 2 months, 11 days...thats a pretty secure system

Took 5 weeks, 3 in Boston, 2 here, very simple hardware cleverly applied, and some not so simple software.

Shout out to George Kharrat from iPhoneMod Brasil for giving me this PS3 a year and a half ago to hack. Sorry it took me so long :)

As far as the exploit goes, I'm not revealing it yet. The theory isn't really patchable, but they can make implementations much harder. Also, for obvious reasons I can't post dumps. I'm hoping to find the decryption keys and post them, but they may be embedded in hardware. Hopefully keys are setup like the iPhone's KBAG."

Heb het ook gelezen en die gast lult meestal niet zo uit z'n nek... Maar het zou echt super zonde zijn. Dat betekent namelijk alleen maar dat PSN ook allemaal van die cheapo gasten gaat krijgen die gratis spellen downloaden en het netwerk komen verpesten. Mooie is nog dat BluRay discs nog steeds lekker duur zijn, dus er zal niet veel animo zijn voor het kopiëren van spellen. Voor 5 euro meer kan je de spellen namelijk gewoon importeren.

Maar waar ik zelf eigenlijk wel naar uitkijk is een uitgebreide media center applicatie die je erop zou kunnen draaien. Remote van sony erbij en je hebt een heel krachtig en mooi apparaat. Ik zou daar wel een aparte PS3 voor kopen zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

dangerpaki schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:04:
Maar waar ik zelf eigenlijk wel naar uitkijk is een uitgebreide media center applicatie die je erop zou kunnen draaien. Remote van sony erbij en je hebt een heel krachtig en mooi apparaat. Ik zou daar wel een aparte PS3 voor kopen zeker weten.
Maar dat heb je nu toch al met PMS? Of begrijp ik je verkeerd?

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inanna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-07 22:08
Ik denk dat hij bedoelt media centre software die op de PS3 draait, zodat je geen PC aan hoeft te hebben staan die als server dient en die het muxen en codec omzetten voor zijn rekening neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Inanna schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 12:16:
Ik denk dat hij bedoelt media centre software die op de PS3 draait, zodat je geen PC aan hoeft te hebben staan die als server dient en die het muxen en codec omzetten voor zijn rekening neemt.
Precies dat bedoelde ik. Het zou natuurlijk mooi zijn als je deze functionaliteit op je huidige PS3 kan hebben zonder dat je daardoor van PSN wordt gebanned. Het nut van een PS3 als mediacenter gaat natuurlijk een beetje verloren als je daat een speciale 2e PS3 voor moet gaan kopen.
Dus ik hoop wel dat het straks tot een van de mogelijkheden behoort. Vind het wel opvallend dat net nu de xbox360 helemaal binnenstebuiten wordt gekeerd het opeens ook met de PS3 lukt. Maar ben nog steeds erg blij dat die BR-discs wat duurder zijn en dus het kopieren van games niet zo'n vaart zal maken, vooral omdat het downloaden van die BR-images ook wel even tijd in beslag zal nemen. Dus als ze een beetje slim zijn bij Sony drukken ze al die games op die nieuwe 50GB BR discs die ze laatst hebben gepresenteerd. Dan zijn die kopieerders gebonden aan de dure 50gb BR-disks die sowieso nog niet te koop zijn maar ook nog eens erg duur zullen zijn als ze uiteindelijk te koop zijn.

Eindresultaat = eerst 50gb data downloaden, dan dure 50gb BR disc kopen, dure BR-brander kopen, en het spel wat je voor 30 euries kan importeren voor 25 euro na alle moeite kopieren. Dat is effectieve ontmoediging van games kopieren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:15

404error

Page Not Found

Inanna schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 12:16:
Kan toch al zonder problemen via Linux, zolang je geen slim hebt...

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerpaki schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 12:27:
[...]

Precies dat bedoelde ik. Het zou natuurlijk mooi zijn als je deze functionaliteit op je huidige PS3 kan hebben zonder dat je daardoor van PSN wordt gebanned. Het nut van een PS3 als mediacenter gaat natuurlijk een beetje verloren als je daat een speciale 2e PS3 voor moet gaan kopen.
Dus ik hoop wel dat het straks tot een van de mogelijkheden behoort. Vind het wel opvallend dat net nu de xbox360 helemaal binnenstebuiten wordt gekeerd het opeens ook met de PS3 lukt. Maar ben nog steeds erg blij dat die BR-discs wat duurder zijn en dus het kopieren van games niet zo'n vaart zal maken, vooral omdat het downloaden van die BR-images ook wel even tijd in beslag zal nemen. Dus als ze een beetje slim zijn bij Sony drukken ze al die games op die nieuwe 50GB BR discs die ze laatst hebben gepresenteerd. Dan zijn die kopieerders gebonden aan de dure 50gb BR-disks die sowieso nog niet te koop zijn maar ook nog eens erg duur zullen zijn als ze uiteindelijk te koop zijn.

Eindresultaat = eerst 50gb data downloaden, dan dure 50gb BR disc kopen, dure BR-brander kopen, en het spel wat je voor 30 euries kan importeren voor 25 euro na alle moeite kopieren. Dat is effectieve ontmoediging van games kopieren :)
Je gaat er van uit dat games altijd vanaf de Blu-ray disc gespeeld moeten worden. Eerlijk gezegd verwacht ik eerder een hack zoals bij de PSP waar de games ook niet op UMD gekopieerd hoeven te worden. Gewoon simpel vanaf de interne harddisk (of eventueel een externe) al je games starten... Lijkt me best handig eigenlijk :) Zou ik zelfs wel willen doen met m'n legaal gekochte games.

En als die 50GB voor een groot deel nep data bevat om het op te vullen, dan kan dat gecomprimeerd worden net als dat nu met illegale Wii games gebeurt. Daar zijn de downloads vaak een fractie van de 4GB van de uitgeklapte file. Qua download houdt dat dus ook niemand tegen.

Eerlijk gezegd verwacht ik dat nu de PS3 een stuk wijdverspreider geworden is en het een soort prestige strijd is geworden om als eerste dat ding te kraken dat het niet heel lang meer zal duren. En als dat tot gevolg heeft dat de gameprijzen omlaag gaan net als voor de PC dan kan ik dat alleen maar toejuichen. Beetje jammer dat de adviesverkoopprijs van een PC game vaak op maar 2/3 ligt van hetzelfde spel op de PS3, alleen maar omdat daar meer op gekopieerd wordt en het moet concurreren met het illegaal kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 17:40
Weet iemand trouwens hoe snel de standaard (60 gb) harde schijf is dan de PS3? Zit er aan te denken om een 500GB versie te kopen maar het systeem moet niet trager worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Yellowneck schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 20:06:
[...]

Dat is correct
Koop gewoon een nieuwe router, kosten ook niets meer O-), hehe, een hele simpele, misschien overdreven, oplossing.
Heb zelf een WRT120N voor 39 euro, werkt prima. Stabiel als Obama :)
Ik heb hier nu de WRT320N voor me liggen.
Die zou het dus wel goed moeten doen icm de PS3 en de mediaserver aan?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik speel inFamous in het Nederlands en dat bevalt best goed moet ik zeggen :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 10:16:

Lees je het bericht via de link dan kom je erachter dat meneer deze PS3 al 1,5 jaar heeft en waarmee het dus alleen een fat kan zijn.
Het dikgedrukte stukje hierboven komt erop neer dat hij er niets mee kan, nietwaar?
Hij heeft de "decryption keys" nog niet gevonden, hij weet niet of deze in de hardware of de software zitten en hij hoopt dat het op een al eerder gekraakte setup van een ander produkt lijkt.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:58
Knul schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:15:
Weet iemand trouwens hoe snel de standaard (60 gb) harde schijf is dan de PS3? Zit er aan te denken om een 500GB versie te kopen maar het systeem moet niet trager worden :)
De standaard disks zijn allemaal 5400RPM naar mijn weten, meer schijnt buiten dat het weinig effect op de snelheid heeft vooral meer warmte te geven en dus is het algemene advies nog steeds om een 5400RPM schijf terug te plaatsen ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:13:
[...]

Je gaat er van uit dat games altijd vanaf de Blu-ray disc gespeeld moeten worden. Eerlijk gezegd verwacht ik eerder een hack zoals bij de PSP waar de games ook niet op UMD gekopieerd hoeven te worden. Gewoon simpel vanaf de interne harddisk (of eventueel een externe) al je games starten... Lijkt me best handig eigenlijk :) Zou ik zelfs wel willen doen met m'n legaal gekochte games.

En als die 50GB voor een groot deel nep data bevat om het op te vullen, dan kan dat gecomprimeerd worden net als dat nu met illegale Wii games gebeurt. Daar zijn de downloads vaak een fractie van de 4GB van de uitgeklapte file. Qua download houdt dat dus ook niemand tegen.

Eerlijk gezegd verwacht ik dat nu de PS3 een stuk wijdverspreider geworden is en het een soort prestige strijd is geworden om als eerste dat ding te kraken dat het niet heel lang meer zal duren. En als dat tot gevolg heeft dat de gameprijzen omlaag gaan net als voor de PC dan kan ik dat alleen maar toejuichen. Beetje jammer dat de adviesverkoopprijs van een PC game vaak op maar 2/3 ligt van hetzelfde spel op de PS3, alleen maar omdat daar meer op gekopieerd wordt en het moet concurreren met het illegaal kopieren.
Als het grootste gedeelte nep data zou zijn zou hij in de eerste plaats al niet op een 50GB Blu-Ray Disc worden gezet... Single layer BD's zijn namelijk nogal wat goedkoper.

Daarnaast denk ik dat vooral first-party releases nogal groot zullen zijn, als je er namelijk bij alles vanuit gaat dat je 50GB tot je beschikking hebt hoef je ook video's enzo niet enorm te compressen. Betwijfel echter of FIFA of MW2 bijvoorbeeld qua data veel groter is op de PS3 dan op de 360 aangezien ze daar vanaf het begin de 9GB van de 360 in hun achterhoofd moesten houden dus bestaat daar de kans dat ze nogal veel dummy files hebben gebruikt om de data naar de buitenkant van de disc te krijgen om de leessnelheid te bevorderen.

Overigens betwijfel ik sowieso ten zeerste of dit ook maar iets te maken heeft met vanaf de HDD runnen zoals bij de PSP, bij de PSP is namelijk ergens uit de debug firmware de officiële UMD-emulator/driver van Sony zelf gehaald voor zover ik weet. Hier is alleen nog maar sprake van een exploit in de firmware waardoor toegang kan worden verschaft tot bepaalde zaken, maar een BD-driver is dan nog redelijk ver weg volgens mij ;)

Zeker als je bedenkt dat de PS3 alleen met FAT32 werkt en FAT32 geen files groter ondersteunt als +/-4GB ;) Dus dan moeten ze er ook eerst nog een ander filesystem in hacken :P

Downloaden zou hier in Nederland overigens zelfs met 50GB files niet zo'n geweldig probleem zijn, met 50Mb+ lijnen op usenet, maar in België is het bijvoorbeeld alweer een no-go met die datalimieten terwijl ze in de meeste andere delen van de wereld al blij zijn dat ze überhaupt internet hebben.

Dus zelfs als het zover zou komen is het voorlopig nog niet een heel groot probleem, al zou het wel zonde zijn van de integriteit van het PSN en de aantrekkelijkheid van de PS3 ten opzichte van developers :(

[ Voor 7% gewijzigd door Rctworld op 23-01-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OPSLAGHOND schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:10:
[...]

Lees je het bericht via de link dan kom je erachter dat meneer deze PS3 al 1,5 jaar heeft en waarmee het dus alleen een fat kan zijn.
Het dikgedrukte stukje hierboven komt erop neer dat hij er niets mee kan, nietwaar?
Hij heeft de "decryption keys" nog niet gevonden, hij weet niet of deze in de hardware of de software zitten en hij hoopt dat het op een al eerder gekraakte setup van een ander produkt lijkt.
Daarentegen beweert hij volledige toegang tot de processor (op hypervisor niveau) en tot de system memory te hebben, wat best significant is. Vanuit zo'n standpunt ben je goed in staat om de rest van het systeem te gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

DeeJee schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:16:
[...]

Ik heb hier nu de WRT320N voor me liggen.
Die zou het dus wel goed moeten doen icm de PS3 en de mediaserver aan?
Ja, die moet het goed doen mits je alles goed op elkaar instelt. Wat voor een modem heb je? Is het een modemrouter? Laat de modem in dat geval de IP's uitdelen (DHCP server) en zet deze op de router (WRT320N) uit (DHCP server disable).
Zorg er daarnaast voor de het IP adres van de WRT320N niet overeenkomt met die van de modem en laat deze het liefst buiten het bereik van de DHCP server IP's vallen.

Ohja, vanuit de modem gaat er een UTP kabel in de één van de LAN poorten in je router, niet in de 'speciale' WAN poort doen dus ;).

[ Voor 9% gewijzigd door Yellowneck op 23-01-2010 14:34 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rctworld schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:14:
[...]

De standaard disks zijn allemaal 5400RPM naar mijn weten, meer schijnt buiten dat het weinig effect op de snelheid heeft vooral meer warmte te geven en dus is het algemene advies nog steeds om een 5400RPM schijf terug te plaatsen ;)

[...]

Als het grootste gedeelte nep data zou zijn zou hij in de eerste plaats al niet op een 50GB Blu-Ray Disc worden gezet... Single layer BD's zijn namelijk nogal wat goedkoper.

Daarnaast denk ik dat vooral first-party releases nogal groot zullen zijn, als je er namelijk bij alles vanuit gaat dat je 50GB tot je beschikking hebt hoef je ook video's enzo niet enorm te compressen. Betwijfel echter of FIFA of MW2 bijvoorbeeld qua data veel groter is op de PS3 dan op de 360 aangezien ze daar vanaf het begin de 9GB van de 360 in hun achterhoofd moesten houden dus bestaat daar de kans dat ze nogal veel dummy files hebben gebruikt om de data naar de buitenkant van de disc te krijgen om de leessnelheid te bevorderen.

Overigens betwijfel ik sowieso ten zeerste of dit ook maar iets te maken heeft met vanaf de HDD runnen zoals bij de PSP, bij de PSP is namelijk ergens uit de debug firmware de officiële UMD-emulator/driver van Sony zelf gehaald voor zover ik weet. Hier is alleen nog maar sprake van een exploit in de firmware waardoor toegang kan worden verschaft tot bepaalde zaken, maar een BD-driver is dan nog redelijk ver weg volgens mij ;)

Zeker als je bedenkt dat de PS3 alleen met FAT32 werkt en FAT32 geen files groter ondersteunt als +/-4GB ;) Dus dan moeten ze er ook eerst nog een ander filesystem in hacken :P

Downloaden zou hier in Nederland overigens zelfs met 50GB files niet zo'n geweldig probleem zijn, met 50Mb+ lijnen op usenet, maar in België is het bijvoorbeeld alweer een no-go met die datalimieten terwijl ze in de meeste andere delen van de wereld al blij zijn dat ze überhaupt internet hebben.

Dus zelfs als het zover zou komen is het voorlopig nog niet een heel groot probleem, al zou het wel zonde zijn van de integriteit van het PSN en de aantrekkelijkheid van de PS3 ten opzichte van developers :(
Ik denk dus ook niet dat ze alles op 50GB discs zouden moeten zetten, ik stel juist dat het geen zin zou hebben om downloaden te voorkomen. Veel multiplatform titels zullen nagenoeg dezelfde files gebruiken op de PS3 als Xbox 360, dus dat betekend dat de meeste games niet boven het formaat van een dual layer dvd uit zullen komen. Een enkele game zal grotere videobestanden gebruiken, met minder compressie, maar juist dan is de compressie van ZIP of RAR weer effectief om dat verschil te verkleinen. Downloadbaar zullen de meeste games dus wel zijn. Sterker nog, als je zoekt staan er nu al PS3 games op de torrent sites, aleen heb je er nog niks aan. Bij de PSP is de hack er vooral op gebaseerd dat je een originele UMD in je drive moet hebben, en wordt de controle code van dat spel gebruikt om de beveiliging te omzeilen. Zoiets zou met de Blu-rays ook mogelijk moeten zijn. Volledig is de PSP eigenlijk nooit gekraakt, maar daar was dus ook geen behoefte aan.

Het filesysteem voor de interne schijf van de PS3 heeft geen 4GB beperking zoals FAT32, dus dat systeem zou ook gebruikt kunnen worden voor externe schijven.

Kortom: Na een succesvolle hack zal dat zeker gevolgen hebben voor het illegaal gebruik van games op grote schaal. Geen twijfel over mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:04:
[...]
Bij de PSP is de hack er vooral op gebaseerd dat je een originele UMD in je drive moet hebben, en wordt de controle code van dat spel gebruikt om de beveiliging te omzeilen. Zoiets zou met de Blu-rays ook mogelijk moeten zijn. Volledig is de PSP eigenlijk nooit gekraakt, maar daar was dus ook geen behoefte aan.
[...]
Dat is absoluut incorrect, de PSP is inmiddels volledig gehackt(custom XMB, homebrew, alles eigenlijk) en heeft zeker geen originele UMD nodig in de UMD speler om een spel af te kunnen spelen 8)7 Hoe je aan die informatie komt is mij onduidelijk...

En dat multi-platform games niet veel groter zijn dan op de 360 dat had ik ook al vermeld, alleen dat is relatief ook niet erg belangrijk aangezien downloaden voor de 360 en PC al een koud kunstje is. Voor Sony zullen uiteindelijk vooral de exclusives van belang zijn en die zullen waarschijnlijk grotendeels wel gebruik maken van de capaciteit :)

Maar goed, laten we maar weer terug gaan on-topic, want voorlopig is er nog steeds niks gehackt (gelukkig) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:03
Hacked at last! :)

En nu snel xbox mediacenter porten, ultieme ironie. Dan haal ik er trouwens direct een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:39

Grannd

da Granndest

Doel je op de claim van geohot dat de PS3 gehackt zou zijn?

Gaat nog wel een tijdje duren voordat er echt homebrew mogelijk wordt, zoiezo zal je een modchip nodig hebben gezien hij met hardware hackt en is het is nog niet eens zover dat hij ook daadwerkelijk zijn eigen homebrew kan draaien.
Voordat er XBMC/isoloaders/etc. zijn duurt het nog wel ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 20:57

scorpie

Supra Addict

En toch zal ik met een eventuele hack ook gewoon m'n games blijven kopen. Het klinkt raar, maar ik haal er meer voldoening uit als ik ervoor betaald heb. Als je een spelletje download leg je hem na 10 minuten weg en kijk je er niet meer naar om. Wat mij wel weer ultime lijkt aan die hack is dat je hopelijk in de toekomst geen dlna media server meer nodig hebt om media te transcoden om ze vervolgens op je tv te kunnen bekijken :).

Maargoed, time will tell.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:03
Grannd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 16:29:
Doel je op de claim van geohot dat de PS3 gehackt zou zijn?

Gaat nog wel een tijdje duren voordat er echt homebrew mogelijk wordt, zoiezo zal je een modchip nodig hebben gezien hij met hardware hackt en is het is nog niet eens zover dat hij ook daadwerkelijk zijn eigen homebrew kan draaien.
Voordat er XBMC/isoloaders/etc. zijn duurt het nog wel ff.
Daar doel ik zeker op, en ik ben me bewust van de tijd die nog nodig zal zijn. Maar na al die jaren is het toch mooi dat er een begin is.

@scorpie, games kopen is helemaal niet raar, ik ben blij dat die ps3 nu gehacked is, omdat met de oude xbox is bewezen dat homebrew de mogelijkheden van een console ontzettend kunnen uitbreiden, maar ik zou mijn games niet (meer) illegaal willen kopen, gewoon immoreel. Doe ik nu ook niet voor mn xbox360.

[ Voor 20% gewijzigd door DarkShadow op 23-01-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DarkShadow schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 18:57:
Daar doel ik zeker op, en ik ben me bewust van de tijd die nog nodig zal zijn. Maar na al die jaren is het toch mooi dat er een begin is.
Mooi omdat alle kiddies hun zooi gaan downloaden ipv kopen, of hoe bedoel je dat?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Yellowneck schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:25:
[...]

Ja, die moet het goed doen mits je alles goed op elkaar instelt. Wat voor een modem heb je? Is het een modemrouter? Laat de modem in dat geval de IP's uitdelen (DHCP server) en zet deze op de router (WRT320N) uit (DHCP server disable).
Zorg er daarnaast voor de het IP adres van de WRT320N niet overeenkomt met die van de modem en laat deze het liefst buiten het bereik van de DHCP server IP's vallen.

Ohja, vanuit de modem gaat er een UTP kabel in de één van de LAN poorten in je router, niet in de 'speciale' WAN poort doen dus ;).
Dank voor je hulp. Het draait inderdaard super met de WRT320N!!

PS3 en NAS via draad op 1 Gbit. PC draadloos. Werkt nu helemaal super!! De oude linksys ligt in de recycle bin :)
Verder werk ik altijd met vast IP adressen. Behalve voor "gast" laptops ed.

[ Voor 4% gewijzigd door DeeJee op 23-01-2010 19:22 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het scheelt dat een lege blu-ray schijf te duur is om te kopen, kun je net zo goed de game aanschaffen +je zou nog een blu-ray brander moeten kopen voor in je pc , ectr,ectr,

dat downloaden zal wel mee vallen, misschien in de toekomst over een jaar ,misschien 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
Ben er niet blij mee als de ps3 gehackt wordt. Ook al gebeurt het, dan zal ik games wel gewoon blijven kopen, heb mn ps1 en ps2 ook niet laten ombouwen. Volgens mij is de bluray brander ook nog niet echt doorgebroken voor pc-gebruikers. En ja, als over 2-2.5 jaar een gehackte ps3 op stoom komt, krijgen we volgens mij al te maken met een naderende ps4. Hoop dus dat die hack min of meer te laat is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
scorpie schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 16:39:
En toch zal ik met een eventuele hack ook gewoon m'n games blijven kopen. Het klinkt raar, maar ik haal er meer voldoening uit als ik ervoor betaald heb. Als je een spelletje download leg je hem na 10 minuten weg en kijk je er niet meer naar om. Wat mij wel weer ultime lijkt aan die hack is dat je hopelijk in de toekomst geen dlna media server meer nodig hebt om media te transcoden om ze vervolgens op je tv te kunnen bekijken :).

Klinkt inderdaad raar, maar ik heb hetzelfde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BatmanHorizon schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:16:
Ben er niet blij mee als de ps3 gehackt wordt. Ook al gebeurt het, dan zal ik games wel gewoon blijven kopen, heb mn ps1 en ps2 ook niet laten ombouwen. Volgens mij is de bluray brander ook nog niet echt doorgebroken voor pc-gebruikers. En ja, als over 2-2.5 jaar een gehackte ps3 op stoom komt, krijgen we volgens mij al te maken met een naderende ps4. Hoop dus dat die hack min of meer te laat is gekomen.
Je vergeet iets...het kan ook mogelijk zijn net zoals bij ps2 dat je via hdd de games kunt afspelen, via een isoloader. Als dat uitkomt dan zullen vele mensen een ps3 gaan halen enkel voor dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

DeeJee schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 19:21:
[...]

Dank voor je hulp. Het draait inderdaard super met de WRT320N!!

PS3 en NAS via draad op 1 Gbit. PC draadloos. Werkt nu helemaal super!! De oude linksys ligt in de recycle bin :)
Verder werk ik altijd met vast IP adressen. Behalve voor "gast" laptops ed.
Mooi :)... Uitstekende keuze overigens, een gigabit router! Daarnaast heb ik persoonlijk goede ervaringen met Linksys/Cisco routers, lekker stabiel.
Heb zelf dus de WRT120N router, deze heeft 100mbit LAN poorten en nu heb ik toch af en toe bij het streamen vanaf mijn notebook met de PS3 Media Server last van hickups om de zoveel momenten. Ik stream in de best quality preset (zoveel mogelijk eruit halen toch O-) ), en dan zie ik toch dat sommige bitratepeaks ruim boven de 100mbit liggen (115xxx KB/s).
Eens kijken of ik op werk nog een goedkope gigabit router kan vinden, kijken of het daarmee verholpen is :).

Roept bij mij de vraag op; maak jij geen gebruik van PS3 Media Server om niet ondersteunde formaten (zoals MKV) te streamen? Aangezien jij alles behalve de PC bedraad hebt aangesloten, zou ik bijna veronderstellen van niet ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Yellowneck op 23-01-2010 20:59 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:13:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen, ik zou het heel erg zonde vinden als het mogelijk wordt om gekopieerde games op de PS3 te spelen. Ik ben helemaal voor het recht op een backup en het kunnen spelen daarvan. Maar helaas zijn het de kapitalisten die de wetten maken en betekent het dat je te maken krijgt met heel veel ongein zoals bannen als je een backup wilt kunnen afspelen.
Daarnaast merk je ook dat er heel wat kleuters opeens op zo'n ding online zitten te gamen, als ombouwen mogelijk wordt, en eigenlijk de spelervaring negatief beïnvloeden. Daarom denk ik ook dat je door de nadelen het backuppen maar lekker links kan laten liggen.
Maar goed zelfs als je vanaf je hardeschijf kunt spelen straks is het de vraag wie dan elke keer al die data wil downloaden en wie die wilt uploaden. En ja die hardeschijven zijn dan zo vol.
Ik ben overigens ook helemaal voor een mediacenter functionaliteit. Nu hopen dat dat mogelijk wordt (misschien met een soort van live CD) zonder dat Sony je dan van PSN aftrapt.
scorpie schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 16:39:

Mee eens. Ik zal m'n games ook gewoon blijven kopen. En ik denk dat meerdere PS3 gamers er zo over denken. Ps3 gamers zijn over het algemeen mensen met weinig tijd maar meer geld. Die zitten er echt niet op te wachten om elke keer al die moeite te doen voor ze kunnen gamen. Die willen gewoon een game oppakken en spelen. Dat zal wel veranderen met allemaal kiddies die nu een PS3 gaan kopen. Sony zou er slim aan doen om de prijs van de PS3 nu omhoog te gooien. Om zo ten minste de console met winst te verkopen aan al die kiddies die nu massaal alleen door de hack de PS3 gaan kopen.

[ Voor 24% gewijzigd door dangerpaki op 23-01-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yellowneck schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:53:
[...]

Mooi :)... Uitstekende keuze overigens, een gigabit router! Daarnaast heb ik persoonlijk goede ervaringen met Linksys/Cisco routers, lekker stabiel.
Heb zelf dus de WRT120N router, deze heeft 100mbit LAN poorten en nu heb ik toch af en toe bij het streamen vanaf mijn notebook met de PS3 Media Server last van hickups om de zoveel momenten. Ik stream in de best quality preset (zoveel mogelijk eruit halen toch O-) ), en dan zie ik toch dat sommige bitratepeaks ruim boven de 100mbit liggen (115xxx KB/s).
Eens kijken of ik op werk nog een goedkope gigabit router kan vinden, kijken of het daarmee verholpen is :).
mocht je een gigabit router kopen kijk dan wel of je CAT6 kabels hebt. meeste mensen hebben CAT5 bekabeling en deze kan maar max. 100mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Ike. schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 21:45:
[...]

mocht je een gigabit router kopen kijk dan wel of je CAT6 kabels hebt. meeste mensen hebben CAT5 bekabeling en deze kan maar max. 100mbit.
Haha, ja inderdaad. Heb alleen maar zelfmaak kabels, had destijds een rol van 50mtr Cat5e gekregen dus ik ben wel Gigabitready :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inanna
404error schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 12:28:
[...]

Kan toch al zonder problemen via Linux, zolang je geen slim hebt...
Ja, maar dan heb je beperkte toegang tot de cell processor, geen toegang tot de grafische chip, naar ik meen beperkte toegang tot de harde schijf, etc., etc... dit komt de functionaliteit van de PS3 als multimedia apparaat niet ten goede.

Wanneer je echter media software kan draaien op de PS3 met volledige toegang tot het hele apparaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ike. schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 21:45:
[...]

Cat5e kan prima gigabit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 10:18
Roamor schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 22:43:
[...]

Cat5e kan prima gigabit aan.
heb ook cat5 liggen, gaat inderdaad prima

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Svennie schreef op zondag 24 januari 2010 @ 00:25:
[...]

heb ook cat5 liggen, gaat inderdaad prima
Cat5 is max 100mbit, Cat5e is max 1000mbit (1 gigabit), cat6 is max 10000mbit (10 gigabit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DarkShadow schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:16:
Hacked at last! :)

En nu snel xbox mediacenter porten, ultieme ironie. Dan haal ik er trouwens direct een.
Ik zie geen enkel voordeel in van een gehackte console. De spelverkopen van de PS3 zakken in tezamen met de winsten en de budgetten voor nieuwe games. Ook de verdiensten van de console fabrikant komen in het geding waardoor een volgende console gewoon steeds langer op zich zal laten wachten of er zelfs niet meer zal zijn. Kijk naar de DS en PSP...

Ik weet dus eigenlijk ook niet zo goed waarom er nu wereldwijd zoveel aandacht aan deze man wordt gegeven terwijl hij dat juist zo graag wilt. Daarnaast moet ik het eerst allemaal nog maar even zien want er is zo ongeveer iedere twee maanden wel een hackgroep die iets beweert en daarna hoor je er niks meer van.

Sony heeft juist aangegeven om 3rd party software dev meer ruimte te geven op de PS3 zodat custom media players oid gewoon legaal mogelijkheden zouden worden op de Ps3. Laten we heel eerlijk zijn tegenover elkaar: Het grote voordeel van gehackte consoles heeft heel, heel weinig te maken met "homebrew communities" of het spelen van z.g. "backups" maar ongeveer 99pct met het spelen van illegaal verkregen kopieen van spellen zodat je als gamer niks hoeft te betalen voor je games.

Grappig detail voor over 4 jaar als blijkt dat deze hack werkelijk zal werekn en mainstream wordt:

De aanhangers van de hack-community zullen tegen die tijd wel weer gaan roepen dat consolemakers juist blij moeten zijn met gehackte systemen met als argument: "de ps3 begon in 2010 pas goed te verkopen omdat die in die tijd ook gehacked werd"

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 10:22
Ik vind het persoonlijk wel een goede zaak als de ps3 homebrew / backups af kan spelen. Qua sales heeft het niet zo'n grote invloed. Een heel groot deel van de gedownloade spellen die gespeeld worden zouden anders ook niet zijn gekocht. Als je de verkoopcijfers van grote titels pakt die voor beide consoles beschikbaar zijn en ze relatief tegenover elkaar zet (verkocht spel per verkochte console) dan blijft die ratio nagenoeg gelijk. Terwijl dat niet zou moeten kunnen volgens vele hier aangezien de 360 wel gehacked is en de ps3 niet. Volgens die theorie zou bijvoorbeeld een cod:mw2 IN VERHOUDING op de ps3 meer moeten verkopen dan op de 360.

Ik heb ook altijd wel dingen gedownload; films, muziek, games etc. Maar ben daarnaast ook altijd blijven kopen. Er is maar weinig spul wat ik niet gekocht heb omdat ik het toch kon downloaden. Ik denk dat dit voor de meerderheid van de downloaders geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Yellowneck schreef op zondag 24 januari 2010 @ 00:34:
[...]
Cat5 is max 100mbit, Cat5e is max 1000mbit (1 gigabit), cat6 is max 10000mbit (10 gigabit)
onder bepaalde omstandigheden moet gigabit over cat5 ook best kunnen, al is het niet gebruikelijk
Although 1000BASE-T ("GigE") was designed for use with Cat 5 cable, the tighter specifications associated with Cat 5e cable and connectors make it an excellent choice for use with 1000BASE-T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Inanna schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 22:42:
[...]

Ja, maar dan heb je beperkte toegang tot de cell processor, geen toegang tot de grafische chip, naar ik meen beperkte toegang tot de harde schijf, etc., etc... dit komt de functionaliteit van de PS3 als multimedia apparaat niet ten goede.

Wanneer je echter media software kan draaien op de PS3 met volledige toegang tot het hele apparaat...
Precies, dan heb je een supermooi apparaat. Ik zat al meteen te kijken hoe het nou zit voor het programmeren voor de Cell.. Heb vroeger wat basaals geprogrammeerd maar ik zat te kijken of het voor de Cell weer op te pikken was of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om mijn Xbox te vervangen door een PS3. Nu heb ik volgende TV:

http://www.vergelijk.be/t...sung/le32a450/specs.rhtml

Bij sommige spellen op de xbox "bevroor" het scherm gewoon en kon ik niks anders doen dan men xbox herop te starten (gebeurde bv. bij GTA IV). Had hem dan laten omwisselen maar het probleem bleef en blijkbaar lag het aan het feit dat men TV een 50 hertz tv is. Fifa 09 en Fifa 10 ging echter perfect waardoor ik hem dan gewoon maar gehouden heb.

Nu, bestaat de kans dat dit ook gebeurt bij de PS 3 ? Ik zou mij niet graag een PS 3 kopen (met aanvankelijk enkel FIFA 10) om dan te merken dat ik steeds hetzelfde probleem heb en er dus niks mee kan doen ( een nieuwe tv ga ik me echt niet kopen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 11:42:
Ik ben van plan om mijn Xbox te vervangen door een PS3. Nu heb ik volgende TV:

http://www.vergelijk.be/t...sung/le32a450/specs.rhtml

Bij sommige spellen op de xbox "bevroor" het scherm gewoon en kon ik niks anders doen dan men xbox herop te starten (gebeurde bv. bij GTA IV). Had hem dan laten omwisselen maar het probleem bleef en blijkbaar lag het aan het feit dat men TV een 50 hertz tv is. Fifa 09 en Fifa 10 ging echter perfect waardoor ik hem dan gewoon maar gehouden heb.

Nu, bestaat de kans dat dit ook gebeurt bij de PS 3 ? Ik zou mij niet graag een PS 3 kopen (met aanvankelijk enkel FIFA 10) om dan te merken dat ik steeds hetzelfde probleem heb en er dus niks mee kan doen ( een nieuwe tv ga ik me echt niet kopen...)
Kun je misschien uitleggen hoe het aan een TV kan liggen dat een spelcomputer vastloopt? Ik vind het eigenlijk een beetje een vreemd verhaal dat het door je 50 hertz zal komen.

Is het niet zo dat GTAIV zo'n beetje het maximale uit de Xbox 360 perst en dat deze het daardoor vrij zwaar krijgt, in combinatie met alle problemen die ik heb gelezen mbt de Xbox 360 lijkt me dit veel waarschijnlijker. Overigens ook een van de redenen waarom ik al vrij snel de Xbox af liet vallen als optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Waarom denk je dat het probleem opgelost zou zijn met een andere console?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Maar als je zegt dat het beeld bevriest, en dat je als oplossing hebt om de xbox te herstarten, dan zou je toch zeggen dat dat de boosdoener is of denk ik nu heel raar?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 22:39
Ik hoop maar dat als de ps3 echt gehacked word dat sony de productiekosten zoveel heeft kunnen verlagen dat ze winst maken per verkochte console. Dan hebben ze er tenminste nog iets aan. En de meeste mensen zullen het toch niet riskeren om met niet betaalde games te gaan gamen op je account en het risico lopen om geband te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ik ben wel benieuwd wat ze gaan doen met mensen die hem hebben unlocked om betere media center functionaliteiten of iets dergelijks te verkrijgen, maar die gewoon originele games blijven kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 11:57:
[...]

Kun je misschien uitleggen hoe het aan een TV kan liggen dat een spelcomputer vastloopt? Ik vind het eigenlijk een beetje een vreemd verhaal dat het door je 50 hertz zal komen.

Is het niet zo dat GTAIV zo'n beetje het maximale uit de Xbox 360 perst en dat deze het daardoor vrij zwaar krijgt, in combinatie met alle problemen die ik heb gelezen mbt de Xbox 360 lijkt me dit veel waarschijnlijker. Overigens ook een van de redenen waarom ik al vrij snel de Xbox af liet vallen als optie.
Hoe kan je weten dat die console vastloopt ? Het beeld bevroor, en dat lag volgens de hulplijn van Microsoft aan de televisie (ze hadden dit al meegemaakt bij andere 50 Hz toestellen blijkbaar).

Maar zoals gezegd heb ik Fifa 10 en Fifa 09 steeds gespeeld zonder dat het 1 keer vastliep. Alleen bij andere spellen (GTA IV / Need For Speed)had ik dus het probleem dat he beeld na een 5 a 10 minuten bevroor. Ook heb ik een HD TV Live Media player waar ik HD bestanden (in mkv files) zonder problemen afspeel.

Is dit bij Playstation een bekend probleem ? Zijn er zo al gevallen over bekend ? Het is omdat ik er via google niet al te veel over kan vinden, en ik niet voor verrassingen wil staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:45:
[...]

Hoe kan je weten dat die console vastloopt ? Het beeld bevroor, en dat lag volgens de hulplijn van Microsoft aan de televisie (ze hadden dit al meegemaakt bij andere 50 Hz toestellen blijkbaar).
Dat kan dus écht niet. Probleem ligt dan 100% bij de console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik hier heel vaak zie langs komen is dat de PS3 met FAT32 werkt. Dat je alleen FAT32 externe schijven eraan kunt knopen betekend niet dat de intern ook FAT32 is.

Ik heb gewoon een film erop gekopieerd van precies 5303MB. FAT32 ondersteunt dat toch niet ;) maar het staat nu wel op mijn interne hardeschijf. En het speelt gewoon af.

PS3 250GB Slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Intern is gewoon NTFS.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
Ik kom enigzins terug op mn vorige post. Alleen als mn garantie is verlopen, dan zou ik heel misschien overwegen hem te laten ombouwen. Maar dan alleen voor multimedia, games zal ik voor altijd blijven kopen. Maar eigenlijk is mn multimedia argument ook niet zo sterk, want de meeste mediaspelers (zoals WD TV) zijn nog maar zo een €100,-. Na verloop van tijd zal het wel weer goedkoper worden en zal ombouwen misschien even duur zijn als een mediaplayer die evenveel kan (met aanzienlijk minder stroomverbruik). Voordeel voor mijzelf is er dus niet zoveel. Ik zie alleen nadeel voor sony en gamestudios.
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:49:
Ik heb gewoon een film erop gekopieerd van precies 5303MB. FAT32 ondersteunt dat toch niet ;) maar het staat nu wel op mijn interne hardeschijf. En het speelt gewoon af.
Interne harde schijf kan wel gewoon > 4GB. Kijk maar eens naar de gamedata van bepaalde games. MGS IV en Fallout 3 goty (6.7gb) hebben wel wat meer dan 4gb in 1 gamedata. Maar hoe heb je het erop gekregen dan? Streamen/DVD9 oid? Mocht je er best bij vermelden. Je leest veel over FAT32 omdat de usb sticks en externe harde schijven wel alleen fat32 moeten zijn wil je iets op je ps3 kopieren.

[ Voor 35% gewijzigd door KngfCnns op 24-01-2010 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intern is het helemaal ook geen NTFS. NTFS = van Microsoft. Sony heeft denk ik een soort ext3 gebruikt. Of een compleet eigen bestandssysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 13:02:
[...]

Intern is het helemaal ook geen NTFS. NTFS = van Microsoft. Sony heeft denk ik een soort ext3 gebruikt. Of een compleet eigen bestandssysteem.
Het is een eigen systeem, geen ext3. De encryptie zal ook wel in dat systeem verwoven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Maar zoals gezegd heb ik Fifa 10 en Fifa 09 steeds gespeeld zonder dat het 1 keer vastliep. Alleen bij andere spellen (GTA IV / Need For Speed)had ik dus het probleem dat he beeld na een 5 a 10 minuten bevroor. Ook heb ik een HD TV Live Media player waar ik HD bestanden (in mkv files) zonder problemen afspeel.

Is dit bij Playstation een bekend probleem ? Zijn er zo al gevallen over bekend ? Het is omdat ik er via google niet al te veel over kan vinden, en ik niet voor verrassingen wil staan.
Vastlopers bij GTAIV heb ik alleen gehad door vieze vingers op het schijfje. Schijfje schoonmaken en geen probleem meer. Ik speel normaal ook op een 50Hz analoge TV ipv m'n HDTV, maar daar loopt GTAIV tot nu toe nooit op vast zolang het schijfje maar schoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
[...]

Tenzij de tv een signaal stuurt naar de console lijkt het me niet dat je console vast kan lopen door je tv. Heb er niet heel veel verstand van, maar volgens mij speelt de game op een bepaalde frequentie en de tv dient dat maar te verwerken, niet andersom. En dan is het zo dat het spel het direct vanaf het begin doet of helemaal niet, niet eerst 10 minuten en daarna niet meer.

Verder kan je volgens de volgende link de xbox instellingen aanpassen op 50 Hz of 60Hz. Xbox 360: Your Xbox 360 console is set to PAL 50 Hz and you cannot play The Outfit on your console
Enige probleem wat dan zou kunnen zijn is dat het spel 50Hz niet ondersteunt, maar nogmaals dan zou het t vanaf het begin al niet moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 10:18
het kan zijn dat de TV het input signaal niet meer kan verwerken of de sync kwaijt raakt waardoor je een zwart beeld krijgt, dan kan het aan de TV liggen. Makkelijk te testen als je het geluid afspeelt via een aparte stereo en het geluid gaat gewoon door, dan is de console niet vast gelopen.

Ik heb zeker een jaar gespeeld op een oude beeldbuis TV, wel een 100Hz maar die heeft het al die tijd prima gedaan.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
scorpie schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:10:
Ik ben wel benieuwd wat ze gaan doen met mensen die hem hebben unlocked om betere media center functionaliteiten of iets dergelijks te verkrijgen, maar die gewoon originele games blijven kopen..
Ervan uitgaande dat ze überhaupt kunnen zien dat je hem met CFW hebt geflasht dan zullen ze hoogstwaarschijnlijk weinig onderscheidt (kunnen) maken tussen legale en niet legale games en je gewoon bannen hoor, heel terecht overigens, want anders is het hele PSN binnen de kortste keren naar de klote met cheaters enzo.

Want zelfs als je legale games draait kun je nog wel iets in het systeem laden om te cheaten, althans, als je ervan uit gaat dat je daadwerkelijk eigen code kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:11

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Cablekevin schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 01:32:
Ik vindt het echt geweldig om te zien dat iedereen Modnation Racers gelijk al aan het afkraken is, het is niets voor niets een BETA, dat schijnen een hoop niet te begrijpen. Dat de laadtijden zo lang zijn etc vindt ik ook vervelend, als dit in de volledige game weg is koop ik dit spel zeker, de Playstation mist een hoop van dit soort spelletjes naar mijn mening. Vind't het spel tot nu toe erg leuk om te doen, ben benieuwd wat de volledige versie ons zal brengen.
Sorry maar ik ben het niet met je eens. Een Beta is in mijn ogen een product wat in principe bijna af is. Modnation Racers voelt echt meer Alpha aan. Het hikt en rammelt echt aan alle kanten. Traag laden, slechte muziek integratie, glitches / bugs die je in een paar minuten spelen al tegen komt. Wat mij betreft een misser.
Wat betreft spel vind ik het zelf ook tegen vallen. De races zijn gewoon saai en door de lag die ik nu merk kun je geen eerlijke races houden ben ik bang. Hier moet nog erg veel aan gesleuteld worden voor het verkoopbaar is.
scorpie schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:10:
Gewoon een BAN omdat het onderscheid niet tot nauwelijks duidelijk is.

[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 24-01-2010 14:27 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Daar mag Sony zo klaar mee zijn. Is de PS3 gemodificeerd = ban. Zero tolerance. Werkt prima want je ziet de Xbox verkopen (door het geban van Microsoft!) nu ook omhoog schieten :P

En dan niet een PSN ban, maar een PSN ban én serienummer ban.

[ Voor 15% gewijzigd door AvanCade op 24-01-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 16:12
swopdark schreef op zondag 24 januari 2010 @ 02:31:
[...]
Ik zie geen enkel voordeel in van een gehackte console. De spelverkopen van de PS3 zakken in tezamen met de winsten en de budgetten voor nieuwe games. Ook de verdiensten van de console fabrikant komen in het geding waardoor een volgende console gewoon steeds langer op zich zal laten wachten of er zelfs niet meer zal zijn. Kijk naar de DS en PSP...
s" of het spelen van z.g. "backups" maar ongeveer 99pct met het spelen van illegaal verkregen kopieen van spellen zodat je als gamer niks hoeft te betalen voor je games.
Inderdaad, ik zie ook geen enkel voordeel aan het kopiëren. Op die manier maak je de markt kapot, kijk maar naar de pc. Die wordt stiefmoederlijk behandeld en is, als ik het zo mag zeggen, een stille dood aan het sterven. Ironisch genoeg zijn het de mensen die veel (veel in de zin van groot aantal) pc games spelen/downloaden, die hun geliefkoosde platform naar de vaantjes helpen. Er zijn zoveel pc-gamers die, op de mmorpg's na, geen enkel spel origineel hebben.
Ik heb geen enkele console laten ombouwen (PS, PS2, DS), en zal dat ook niet doen met de PS3.

PSN: Zwartkijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
Dat bannen van gemodificeerde consoles is juridisch ook nog niet helemaal niet dichtgetimmerd. Dat de garantie vervalt; logisch, maar als jij een dikkere motor in je BMW wil leggen dan kan BMW jou ook niet bannen. Zij (sony, microsoft en nintendo) hebben natuurlijk in hun voorwaarden staan dat zij zelf mogen beslissen wie ze wel en niet toelaten maar dat is juridisch allemaal niet zo verantwoord. Ze zullen het toch wel gaan doen, als het traceerbaar is tenminste. Nu nog de gek vinden die naar de rechtbank wil gaan.

Het ombouwen is ook helemaal legaal en zo maar anderen veroordelen omdat ze hun console willen ombouwen is ook gewoon kinderachtig. Je eigen principes opleggen aan anderen. Regels zijn regels en helaas, jij bent niet de uitverkorene om ze aan te passen naar je eigen moraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
Waar hebben jullie het trouwens over met PC verkopen tav piraterij? Oorzaak en gevolg hebben hier vrij weinig met elkaar te maken. Veel mensen hebben gewoon een console en hier komen de spellen ook vaak eerder uit. De PC is gewoon vooral voor een bepaald genre geworden, RTS en MMORPG. De XBOX is ook gehacked maar verkoopt veel meer dan de PC. Iedereen die voor de XBOX zou willen downloaden kan dit, net zoals op de pc. Nog meer argumenten tegen pc-gaming zijn systemen zoals "steam" (wat ik persoonlijk overigens wel een fijn systeem vind), verregaande beveiliging waar de "goede" gebruiker de dupe van wordt, mensen gamen tegenwoordig liever op de bank dan achter een bureau, installaties icm drivers etc en ook zeer belangrijk, de kosten voor het aanschaffen van een gaming pc tov een console (waarbij de console 5-7 jaar mee kan gaan en de PC na 2 jaar weer redelijk achter loopt voor de nieuwste software). Piraterij is één van de vele argumenten, maar bij lange na niet de belangrijkste!

Net zoals ik eerder gesteld heb moet je dus kijken naar verkocht spel naar verkocht spel per PC-gamer vs verkocht spel per console gamer. Lastige hieraan is dat je precies weet hoeveel consoles er verkocht wordt maar hoeveel pc-gamers (die hun uren maken op de pc zoals anderen op hun console) er precies zijn heel lastig is vast te stellen.

[ Voor 20% gewijzigd door Frenkovic op 24-01-2010 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frenkovic schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:32:
Dat bannen van gemodificeerde consoles is juridisch ook nog niet helemaal niet dichtgetimmerd. Dat de garantie vervalt; logisch, maar als jij een dikkere motor in je BMW wil leggen dan kan BMW jou ook niet bannen. Zij (sony, microsoft en nintendo) hebben natuurlijk in hun voorwaarden staan dat zij zelf mogen beslissen wie ze wel en niet toelaten maar dat is juridisch allemaal niet zo verantwoord. Ze zullen het toch wel gaan doen, als het traceerbaar is tenminste. Nu nog de gek vinden die naar de rechtbank wil gaan.

Het ombouwen is ook helemaal legaal en zo maar anderen veroordelen omdat ze hun console willen ombouwen is ook gewoon kinderachtig. Je eigen principes opleggen aan anderen. Regels zijn regels en helaas, jij bent niet de uitverkorene om ze aan te passen naar je eigen moraal.
Ik denk dat het legaal prima in orde is. Je hardware is namelijk nog werkzaam, je kan alleen niet meer updaten of online spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:43:
[...]

Ik denk dat het legaal prima in orde is. Je hardware is namelijk nog werkzaam, je kan alleen niet meer updaten of online spelen.
Zoals ik al zei, daar is men nog niet uit, maar zoals het bij dit soort zaken altijd is, één partij onderneemt actie en het verschijnt pas bij de rechter als de andere partij zo gek (en rijk) is om het te proberen. PSN en online gamen is gratis en ook onderdeel van je overeenkomst als je er een koopt. "Werkzaam" is hier wel subjectief te noemen. Ook onderdeel van de overeenkomst is dat zij vinden dat je 'm niet mag ombouwen. Vraag is of dit dus juridisch mag. Staat niets specifieks over in de wet voor zover ik er nu even over nadenk. Een heel betoog over "redelijkheid en billijkheid" wat altijd onderdeel is van een overeenkomst naar Nederlands recht laat ik hier maar achterwege, maar dit kan zeker beide kanten uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inanna

Ik snap je vergelijking van een gehackte console met een BMW niet helemaal. Bedoel je dat je bijvoorbeeld PSN in zo'n geval met het wegennet kan vergelijken? Maar Sony is eigenaar van zijn netwerk, BMW is niet de eigenaar van het wegennet. En een dikkere motor lijkt me van een andere orde dan een gemodde console.

Een console ombouwen mag dan in meerdere landen legaal zijn, wanneer een bedrijf zulke consoles van hun netwerken weren dan heeft dat weinig met moraal opleggen te maken. Eerder met investeringen veiligstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:32

FeaR

In GoT we trust

Net via-via een voucher waarmee je enkele games kan downloaden gekregen _/-\o_ .
De voucher die bij de nieuwste versie van de PS3 zit (geloof ik). Dus ik ben nu Burnout Paradise Ultimate Box, Battlefield 1943, Crash Commando en Trash Panic aan het downloaden. Flower en WipeOut HD hoorden er ook bij, maar die had ik zelf al gekocht.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

FeaR1986 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 17:05:
Net via-via een voucher waarmee je enkele games kan downloaden gekregen _/-\o_ .
De voucher die bij de nieuwste versie van de PS3 zit (geloof ik). Dus ik ben nu Burnout Paradise Ultimate Box, Battlefield 1943, Crash Commando en Trash Panic aan het downloaden. Flower en WipeOut HD hoorden er ook bij, maar die had ik zelf al gekocht.
:/ , damn dat zijn de betere spellen. Met name Burnout en BF1943 :D. Had zelf ook nog een PSN voucher hier liggen die bij de 160GB fat zat (GT5 Prologue, R&C, Wipeout en nog iets), heb die ook weggegeven aan een vriend, zijn toch niet echt mijn spellen. Maar de voucher die jij hebt is wel erg nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:11

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

FeaR1986 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 17:05:
Nice ! Dat zijn de leukere cadeau's.

Ik heb voor een prikkie Bad Company gekocht op marktplaats. Erg leuke game vind ik tot nu toe. Zeker voor de 5 euro die ik er voor betaald heb :P

Flower en Wipeout lijken mij ook leuke games trouwens. Speel je die nog regelmatig?

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 24-01-2010 17:16 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

1943 vond ik persoonlijk een beetje tegenvallen, maar ik moet daar nog iets langer
mee spelen wil ik een eerlijk oordeel kunnen vellen. Burnout (party) is idd wel lachen,
vooral online. :P Crash commande en Trash panic heb ik door tijdsgebrek nog niet
kunnen testen/spelen. WipeOut HD vond ik persoonlijk (nu ga ik vrienden maken)
echt absolute bagger, ziet er echt ontzettend goedkoop uit imho. Flower was een
aangename (relaxte) verrassing, ik heb zo'n vermoeden dat ik die vaker aanslinger.

Volgende voucher plak ik wel een simpel prijsvraagje ofzo aan vast. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:32

FeaR

In GoT we trust

Bor de Wollef schreef op zondag 24 januari 2010 @ 17:13:
[...]Flower en Wipeout lijken mij ook leuke games trouwens. Speel je die nog regelmatig?
WipeOut speel ik minder dan gedacht, maar dat is meer omdat ik er nu gewoon even geen zin in heb om dat soort spellen te spelen. Wel leuk om snel een keer een potje te racen, maar meer ook niet. Jammer, want had het origineel op de PSX echt grijs gespeeld.

Flower speel ik nog wel regelmatig en Flow eigenlijk ook. Die spellen zijn zo briljant simpel dat het leuk wordt en zeer verslavend is. Flow is redelijk recht toe recht aan, maar in Flower zit ook echt een "verhaallijn" en je komt ook echt verder in de levels. Zijn natuurlijk geen spellen die je opstart en uren speelt, maar gewoon een half uurtje om toch even bezig te zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 16:12

Hm, even overdrijven om een punt duidelijk te maken.
Als niemand nog een spel koopt omdat het gratis te downloaden is, verdienen de ontwikkelaars/uitgevers geen geld. Als de ontwikkelaars geen geld verdienen, kunnen ze ook geen nieuwe games meer ontwikkelen.
Het zijn bedrijven waar mensen werken, geen liefdadigheidsinstelling met allemaal vrijwilligers.

Even een vergelijking met BMW. Hoe komt het dat de Z4 wel een opvolger heeft gekregen en de Z8 niet?
Omdat de Z4 genoeg geld heeft opgebracht, en de Z8 geflopt is.
Dit geld ook bij films, games, om het even wat.
Geld is waar het om draait. Money makes the world go round.

Heeft niets te zien met moraal vind ik. En ik probeer zeker niets op te leggen aan anderen.

PSN: Zwartkijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Klopt (wat kopietjes e.d. betreft) helemaal zwartkijker, echter hoeft
het "ombouwen" van je console niet altijd te betekenen dat je ook
daadwerkelijk misbruik gaat maken door games te downloaden etc.

Er zal altijd een (best grote) groep zijn die het doen omwille van betere media-mogelijkheden e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FeaR1986 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 17:32:
WipeOut speel ik minder dan gedacht, maar dat is meer omdat ik er nu gewoon even geen zin in heb om dat soort spellen te spelen. Wel leuk om snel een keer een potje te racen, maar meer ook niet. Jammer, want had het origineel op de PSX echt grijs gespeeld.
Ik heb dat eigenlijk met alle PSN spellen. Ze zijn leuk voor even, maar ik speel gewoon veel liever de grote titels die op Blu-ray uitkomen. Ik moet wel zeggen dat ik met Worms en Pain al enkele erg leuke multiplayer avonden gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Opa_vertelt schreef op zondag 24 januari 2010 @ 17:51:
Er zal altijd een (best grote) groep zijn die het doen omwille van betere media-mogelijkheden e.d.
Misschien is het wel goed uiteindelijk. Enige wat de PS3 mist is MKV support, misschien stopt Sony die wel in een firmwareupdate die het hacken ongedaan moet maken. Dan vervalt voor mij alle reden om er überhaupt gebruik van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor degenen die nieuwsgierig zijn naar Heavy Rain is hier een filmpje met de eerste 9 minuten gameplay: http://www.youtube.com/watch?v=-QPri_UI5hE

Het filmpje bevat niet al teveel spoilers, aangezien het meer een tutorial is.
Dat beginstukje met die regen zou trouwens wel een erg mooie dynamische theme zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door SToRM666 op 24-01-2010 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
SToRM666 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 18:10:
Voor degenen die nieuwsgierig zijn naar Heavy Rain, is hier een filmpje met de eerste 9 minuten gameplay: http://www.youtube.com/watch?v=-QPri_UI5hE

Het filmpje bevat niet al teveel spoilers, aangezien het meer een tutorial is.
Ik blijf gemengde gevoelens houden bij heavy rain, aan de ene kant heb je het verhaal, wat me erg sterk lijkt te zijn, aan de andere kant weinig actie, en is het meer een interactieve film. + ik ben meer een uncharted 2 / killzone 2 persoon. dusja... ik wacht het allemaal nog eventjes af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
Vergelijking was inderdaad een beetje ongelukkig. Maar het feit dat PSN onderdeel is van je overeenkomst die je sluit bij het kopen van je PS3 is wel degelijk belangrijk. De eigenaar mag jou niet zomaar zonder gegronde reden weghouden van het netwerk. Ik snap wel dat zij de reden gegrond vinden maar dat houdt niet in dat deze ook gegrond is in de zin van het recht.

Daarnaast het commentaar wat betreft geld in het laatje brengen. Mijn punt is juist dat opbrengsten vs. piraterij vaak verkeerd beredeneerd wordt en verkoopcijfers tonen dit verband helemaal niet aan. Waarom zou bijvoorbeeld Rockstar een exclusieve deal afsluiten met de console die juist WEL gehackt kan worden? 360 games verkopen toch nog steeds goed... sterker nog, gelijk met ps3 (naar ratio). Dus wat is dan precies het argument wat financiëen betreft? Wat mensen downen kopen ze niet? Nonsens, een hoop mensen juist wel als het spel goed is, online kan vaak niet met gekopieerde spellen en als de persoon in kwestie het spel niet gedownload had, had hij het waarschijnlijk ook niet gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Opa_vertelt schreef op zondag 24 januari 2010 @ 17:51:
[...]
En reken er maar op dat de groep die het enkel doet voor het kopiëren nog minimaal 10x groter is, daarnaast komt er dan ook weer een groep die een PS3 alleen koopt om als media player te gebruiken en daar zit Sony al helemaal niet op te wachten zolang ze verlies maken op de hardware.

En 90% daarvan zal ook alleen weer alle films downloaden(wat hier overigens legaal is) en met de ondersteuning van MKV zou er helemaal geen reden meer zijn om een Blu Ray Disc legaal te kopen dus dan wordt Sony ook aan die kant nog eens benadeeld.

Wat dat betreft heeft Nintendo het goed voor elkaar, de Wii kan al vrij weinig, zelfs met mod chips. En al zou die ineens een volwaardige media player zijn dan is het alsnog geen markt waar Nintendo zelf op actief is en dus winst mis zou lopen. Daarnaast maken ze hoe dan ook winst op de hardware dus om welke reden ze ook verkopen, voor Nintendo is het hoe dan ook winst...

Sony's business plan berustte juist op het feit dat het verlies op de hardware zich terug moest verdienen met software en Blu Ray Disc's, dus ik hoop van harte dat dat hele 'hack' verhaal voorlopig nog een mooie droom blijft anders kan het weleens snel afgelopen zijn met exclusives en lekker online spelen op het PSN zonder cheaters. En als je een mediaplayer wilt koop je maar lekker een HDX of Popcorn Hour... Wordt nu al een beetje moe van die mensen die nu ineens wel een PS3 willen :/
Frenkovic schreef op zondag 24 januari 2010 @ 18:14:
Vergelijking was inderdaad een beetje ongelukkig. Maar het feit dat PSN onderdeel is van je overeenkomst die je sluit bij het kopen van je PS3 is wel degelijk belangrijk. De eigenaar mag jou niet zomaar zonder gegronde reden weghouden van het netwerk. Ik snap wel dat zij de reden gegrond vinden maar dat houdt niet in dat deze ook gegrond is in de zin van het recht.

Daarnaast het commentaar wat betreft geld in het laatje brengen. Mijn punt is juist dat opbrengsten vs. piraterij vaak verkeerd beredeneerd wordt en verkoopcijfers tonen dit verband helemaal niet aan. Waarom zou bijvoorbeeld Rockstar een exclusieve deal afsluiten met de console die juist WEL gehackt kan worden? 360 games verkopen toch nog steeds goed... sterker nog, gelijk met ps3 (naar ratio). Dus wat is dan precies het argument wat financiëen betreft? Wat mensen downen kopen ze niet? Nonsens, een hoop mensen juist wel als het spel goed is, online kan vaak niet met gekopieerde spellen en als de persoon in kwestie het spel niet gedownload had, had hij het waarschijnlijk ook niet gekocht.
Waarom Rockstar dat doet? 50 miljoen dollar van Microsoft in het laatje buiten de verkopen om? Lijkt me duidelijk genoeg...

En hoe hard je het ook wilt roepen, ze staan absoluut in hun recht om jou van het netwerk te weren vanwege het gebruik van afwijkende software omdat ze anders nooit meer kunnen waarborgen dat bijvoorbeeld online games cheat vrij zijn en dat trophies echt behaald zijn(daarom worden trophies ook niet op de PSP toegepast).

Het enige wat niet in hun recht is, is dat ze de offline mogelijheden van je console inperken zoals Microsoft doet met de 360(hard disk install en bij sommigen ook Media Center Extender blokkeren). Dat is namelijk moedwillig saboteren, maar het online netwerk is niet iets wat jij koopt of bij de PS3 überhaupt voor betaald, het is een extra service van Sony, dus als Sony jou niet meer wil leveren dan hoeven ze dat ook echt niet. ;)

Want ik weet niet hoe jij erbij komt dat PSN onderdeel is van de koopovereenkomst die je sluit bij aanschaf van je PS3? 8)7 (lijkt me wel interessant aangezien het volgens jou een feit is :+ )

[ Voor 40% gewijzigd door Rctworld op 24-01-2010 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Rctworld schreef op zondag 24 januari 2010 @ 18:16:
Sony's business plan berustte juist op het feit dat het verlies op de hardware zich terug moest verdienen met software en Blu Ray Disc's
Denk je nou echt dat Sony verliest op hardwarekosten?
Kom op man, het bedrijf had dan nooit de PS3 uitgebracht in die vorm en met die specs..

Ik ben persoonlijk niet zo 'van de ombouw' (don't bite the hand that feeds you), maar ik kan mij goed
voorstellen dat iemand het zou doen om (zoals Roamor noemde) bijvoorbeeld MKV's te kunnen afspelen.
Rctworld schreef op zondag 24 januari 2010 @ 18:16:
En als je een mediaplayer wilt koop je maar lekker een HDX of Popcorn Hour
De PS3 is niet alleen een gaming-console. Het wordt op de markt gebracht als multimedia-machine,
waar dacht je anders waar die photo/music/movie -icoontjes voor waren bedoeld? (iig niet voor de sier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 19:16

Zuurstok

Passionately curious

Opa_vertelt schreef op zondag 24 januari 2010 @ 18:29:
[...]

Denk je nou echt dat Sony verliest op hardwarekosten?
Ja, :)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

oops, toch maar niet

[ Voor 54% gewijzigd door Sinner op 24-01-2010 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

De bron ben ik zelf, en ik heb het nu natuurlijk wel over de kale productiekosten. Handling/packaging niet meegerekend.

De dikke winst wordt gepakt voor de detailhandel, leg me anders maar eens uit waarom (bijvoorbeeld) de
ene winkel een kale slim 120GB aanbied voor €279 en een andere winkel dezelfde console + game voor €255,-

Ik ga over dit onderwerp geen woorden meer vuilmaken omdat dit een beetje een grijs gebied is voor me. ;)
Pagina: 1 ... 11 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.