http://home.tiscali.nl/ti112509/contra00.htm#cont1
1. Dit gaat er vanuit dat God maar één aangezicht heeft. In het geval van Jacob had God de gedaante van een mens aangenomen. Dat is wat anders als Gods heilige aangezicht. Hoe God zich op de berg Sinaï heeft laten zien weet ik niet, maar blijkbaar niet op zo'n manier dat er mensen door stierven.
2. Ja God gebiedt en God verbiedt. Dus? Mag God als als de wetgever geen aanvullingen of uitzonderingen maken op bepaalde geboden? Het gebod om geen beelden te maken gaat trouwens duidelijk om het verbod om afgoden te dienen. Dat is wat anders als een versiering
3. Het is niet of - of, maar en - en. Je kunt als volgeling van Jezus vervolgt worden én vijanden tegenkomen die uiteindelijk je vriend worden. Het ene sluit het andere niet uit.
4. Idem. Het NT beschrijft hoe de aarde gezuiverd zal worden door vuur. Herschapen. In die zin vergaat de oude aarde, maar blijft zij toch bestaan.
5. De Amelekiet loog, lijkt mij. Had hij beter niet kunnen doen.
6. Dit is gewoon te dom.

"Ten tijde van Abjathar, de
hogepriester". Achimeleg was dus de priester die hem tegemoet kwam, in de tijd dat Abjathar hogepriester was. Verder betekent "degenen die met hem waren" gewoon zijn medestanders/strijders, die hem steunden en dienden. Dat blijft ook gewoon zo als ze niet in Davids directe omgeving waren.
Enfin, het is duidelijk dat de samensteller van die webpagina de bijbel benaderd op een simplistisch juridische manier met oogkleppen op (bijbel = dom regeltjesboek), waarbij niet naar context, vorm (beeldend/letterlijk) of bedoeling wordt gekeken, maar alleen naar woorden en stukjes tekst. Lekker bekrompen.
Het enige punt is 8, over Judas. Daar zit inderdaad een tegenspraak in over de dood van Judas en een verklaring daarvoor heb ik ook niet.
Hier staat er een verhandeling over. Heb er ook wel eens wat over gehoord tijdens een preek, maar dat is me niet zo bijgebleven..