Het kleine-mismoderatietopic deel XV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste
Acties:
  • 27.713 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:15
Waarom post je die? Daar stond ie al op :)
SRich schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:07:
Rob Coops in 'nieuws: EU-systeem voor emissiehandel doelwit van phishers'

deze is ook echt geen 0 of +1 maar gewoon ongefundeerd kritiek hebben op bedrijven en overheden
-1
Ik zie er geen -1 in eigenlijk, 0 imo. Kritiek uiten mag gewoon.
Zie ik ook geen -1 in. Niet nodig = 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Met ''geef het de kogel'' bedoel je? in deze context heb ik daar geen problemen mee, het is niet aan een persoon gericht.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
@jw en pc-gek

Troll is ook een -1 :)

@jw kritiek ia oke maar ongefundeerde kritiek niet daarom krijgt ie een -1
als het terechte kritiek is kan ie zelfs nog een +1 krijgen

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:27

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
- J.W. - schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:22:
Ik zie er geen -1 in eigenlijk, 0 imo. Kritiek uiten mag gewoon.
Het ongefundeerd beschuldigingen uiten kan ik anders niet echt waarderen. Nu valt het in dit geval wel mee, het ziet er gewoon uit als een willkekeurige complottheorie, zoals er zoveel zijn, en waarbij geen specifieke namen genoemd worden.
Maar in het algemeen, als je dergelijke beschuldigingen wil uiten, want dit is meer dan kritiek, dit zijn zware uitspraken, dan moet je toch wel een minimale onderbouwing hebben. Dus dat zou een prima reden zijn voor een -1. Maar omdat dit een algemene loze kreet is laat ik het hier nog bij een 0.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
- J.W. - schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:22:
[...]

Waarom post je die? Daar stond ie al op :)
Toen ik de link kopieerde was ik de enige die hem op -1 had gezet maar omdat mij modrechten weer foetsie zijn kwam hij daardoor niet lager dan een 0 ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Rupie schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:33:
[...]

Toen ik de link ging kopieerde was ik de enige die hem op -1 had gezet maar omdat mij modrechten weer foetsie zijn kwam hij daardoor niet lager dan een 0 ;)
Even wachten tot een andere moderator hem ook mod, de post stond er net 2 minuten... :)

en zorg ff dat je een fatsoenlijke weging krijgt natuurlijk ;)

En over Rob Coops in 'nieuws: EU-systeem voor emissiehandel doelwit van phishers'

't Is speculatief, en overdreven opgeschreven "20x verkopen" etc, 1e zin niet nodig. Zonder bronnen, etc, kom ik dan bij een 0 uit. Het afvalputje onwenselijk gaat mij te ver in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 18:36
jbtbnl in 'nieuws: Sims-serie viert tiende verjaardag'
De post stond er heel kort, en iemand met een 6x weging mod hem -1, blijkbaar omdat die er sarcasme in herkent. Het is natuurlijk geen sarcastische reactie, maar als je hem in één seconde leest kan het natuurlijk wel zo lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

gizmostudios in 'nieuws: Microsoft sluit Xbox Live voor originele Xbox op 15 april'

Waar gaat dit dan weer over? 18x een -1 uitdelen. Flame waar? |:(

Twijfelde zelf tussen een 0 en +1, uiteindelijk een +1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Een lange vaag beredeneerde post, met modkritiek aan het eind. Eerste een 0, tweede een -1. Samen een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Voor mij ook een -1 om die reden.. als hij problemen heeft met moderaties op zijn post kan hij in het daar voor betreffende topic dat aan geven en niet op deze manier editen..
Echter iemand gaf er een +2 aan.. foutje neem ik aan..

[ Voor 54% gewijzigd door pino85 op 05-02-2010 14:01 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet toegeven dat het stuk dat er kennelijk eerst stond een redelijke microsoft bash is, maar sorry hoor, 18 keer een -1?!? Zeker als ik dan kijk naar wat er met de reacties gebeurt (gewoon +1) slaat dat echt helemaal nergens op naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Voor 18x -1 heb maar 3 personen nodig hoor :)

Persoonlijk vind ik het een 0 overigens.

[ Voor 11% gewijzigd door Dirk op 05-02-2010 14:05 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
0tje imo. Normaal had ik er +1 voor gegeven, gezeur over moderatie -> 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 14:51
edit: in wélk opzicht is dit bericht in godsnaam offtopic? Of nog erger: ongewenst? Is het gewoon puur omdat het een firstpost is? "OH! Firstpost, naar beneden modden!" Komop mensen, dit slaat nergens op.
Dit soort opmerkingen zijn wmb gewoon ongewenst: -1.
De FAQ is daar overigens idd wat milder over. (Dwz, deze reactie is niet alleen maar gezeur over de moderatie)

[ Voor 16% gewijzigd door Jesse op 05-02-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Laatste stuk heb ik niet meegenomen, dus bijgesteld naar 0. Hij zit wel op het randje hoor..

[ Voor 21% gewijzigd door Jejking op 05-02-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Deze persoon refereert dat ik de game niet heb gespeeld maar hem wel goed vind.
Als je de tekst boven hem leest denk ik dat ik duidelijk aangaf dat ik hem gespeeld heb al wel kort( maar misschien had ik het woordje demo nog explicieter moeten vermelden) en dat gaf een zeer goede indruk van wat ik kon verwachten denk ik
Verder denk ik dat ik gewoon heb onderbouwd waarom ik het geen slechte maar goede game vind met wat ik nu toe heb gezien en ervaren.. dus de vraag is zijn reactie dan een +1? zo ja geen probleem maar ik vind de reactie ansich wat vreemd overkomen.. maar kan misschien aan mij liggen ben immers ook maar een mens haha

Verwijderd in 'reviews: Dante's Inferno'

[ Voor 10% gewijzigd door pino85 op 05-02-2010 14:33 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
- J.W. - schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:56:
[...]

En over Rob Coops in 'nieuws: EU-systeem voor emissiehandel doelwit van phishers'

't Is speculatief, en overdreven opgeschreven "20x verkopen" etc, 1e zin niet nodig. Zonder bronnen, etc, kom ik dan bij een 0 uit. Het afvalputje onwenselijk gaat mij te ver in dit geval.
Het is iig geen reactie die geweldig is.....
ik blijf het een -1 vinden

@hierboven gewoon een 0

Verder over het gesprek van wat daarboven staat
Als niemand zich toch aan de mod faq houd(richtlijn ik weet het) dan heb het ook geen zin om hier een mismodtopic te openen, want kritiek op moderaties verdiend gewoon een -1. Als we daarvan afstappen dan is het eind zoek.

[ Voor 21% gewijzigd door SRich op 05-02-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
pino22 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:32:
Als je de tekst boven hem leest denk ik dat ik duidelijk aangaf dat ik hem gespeeld heb al wel kort( maar misschien had ik het woordje demo nog explicieter moeten vermelden) en dat gaf een zeer goede indruk van wat ik kon verwachten denk ik
Verder denk ik dat ik gewoon heb onderbouwd waarom ik het geen slechte maar goede game vind met wat ik nu toe heb gezien en ervaren.. dus de vraag is zijn reactie dan een +1? zo ja geen probleem maar ik vind de reactie ansich wat vreemd overkomen.. maar kan misschien aan mij liggen ben immers ook maar een mens haha

Ik heb hem een 0 gegeven en zo te zien ben ik niet de enige ;).
SRich schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:35:
[...]
Als niemand zich toch aan de mod faq houd(richtlijn ik weet het) dan heb het ook geen zin om hier een mismodtopic te openen, want kritiek op moderaties verdiend gewoon een -1. Als we daarvan afstappen dan is het eind zoek.
eens, wat mij betreft een -1 ivm commentaar om de moderatie.

Deze vind ik persoonlijk wel een -1 waard:
SouLLeSSportal in 'reviews: Dante's Inferno'

als hij "blijft lastig het verschil te onthouden?" weggelaten had was het een ander verhaal geweest maar door die zin wat mij betreft ongewenst.

[ Voor 15% gewijzigd door Rupie op 05-02-2010 14:44 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
SRich schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:35:
[...]
Laten we de FAQ er dan even bij pakken:

"Klachten over moderaties

Het is niet gewenst dat er in de reacties wordt gediscussieerd over de juistheid van de moderaties. Dergelijke discussies kunnen gevoerd worden in het Tweakers.net Moddereter Forum. Reacties waarin enkel geklaagd worden over de moderatie van een reactie dienen met een -1 beoordeeld te worden."

Ik trek meestal een punt af, wat vaak betekent dat ze op -1 komen (over +1 wordt niet geklaagd meestal), maar niet altijd.

[ Voor 12% gewijzigd door - J.W. - op 05-02-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Rupie schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:41:
[...]

Ik heb hem een 0 gegeven en zo te zien ben ik niet de enige ;).

Deze vind ik persoonlijk wel een -1 waard:
SouLLeSSportal in 'reviews: Dante's Inferno'

als hij "blijft lastig het verschil te onthouden?" weggelaten had was het een ander verhaal geweest maar door die zin wat mij betreft ongewenst.
staat ie nu effectief op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 10:54
pino22 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:32:

Niet echt een nuttige reactie wat mij betreft een 0, jouw reactie is nogal (hoe zeg ik het aardig) moeilijk te lezen, je hoeft niet steeds een enter te doen voor iedere regel en je springt nogal van de hak op de tak wat het lastig lezen maakt. Hij probeert dat even samen te vatten, doet ie misschien niet helemaal correct en is daarnaast niet echt nuttig, maar het is niet kwaad bedoelt, dus een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
- J.W. - schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:42:
[...]

Laten we de FAQ er dan even bij pakken:

"Klachten over moderaties

Het is niet gewenst dat er in de reacties wordt gediscussieerd over de juistheid van de moderaties. Dergelijke discussies kunnen gevoerd worden in het Tweakers.net Moddereter Forum. Reacties waarin enkel geklaagd worden over de moderatie van een reactie dienen met een -1 beoordeeld te worden."
ff enkel weg halen ;)

maar laat ik zo zeggen de laatste 2 weken wordt er anders gemodereerd. Vroegah ;) was het zo en zo een -1 onafhankelijk wat de rest van een reactie inhield. Vroeger waren zware beschuldigingen zonder enig refferentie ook een -1.... maar tegenwoordig..... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Vroeger, dat is sinds de +3 is geintroduceerd. Sindsdien hangt het van de toon van het commentaar op de moderatie af of je op een minimum van -1 of 0 uitkomt. En ook of je daar 1, 2 of nog meer punten voor wil aftrekken.
Zware, ononderbouwde, beschuldigingen richting personen en bedrijven zijn nog steeds -1, maar dat waar jij hier naar refereert is gewoon een losse flodder die niks en niemand persoonlijk aanvalt. Daar til ik persoonlijk veel minder zwaar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
@SRich:
Ik zie de FP als discussieplatform en moderators niet als behoeders van "de waarheid" (duidelijke feitelijke onjuistheid = 0, dat wel). Zolang onderbouwt en netjes geef ik in principe geen -1, controversieel of niet. Mensen die het er niet mee eens zijn weerleggen de argumenten dan maar middels een reactie.

Qua kritiek op moderaties ben ik het wel eens met de FAQ.
Ik bedoel stel iemand schrijft een goede reactie, +2 waard, moderator zit te slapen (laten we het positief houden ;)) en modereert 0. Hij edit z'n post en zegt dat het een foutieve moderatie is (wat dus waar is).
Ok, hij doet het niet volgens het protocol, maar vervolgens z'n post op -1 gooien is dan niet juist imo.

Dus zoals gezegd trek ik meestal een puntje af en klaar. Is het een scheldpartij richting moderators dan default ik zeker naar -1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
woekele in 'nieuws: Belgacom schrapt downloadlimiet voor duurste abonnement'
Camembert1633 in 'nieuws: Belgacom schrapt downloadlimiet voor duurste abonnement'
K_VL in 'nieuws: Belgacom schrapt downloadlimiet voor duurste abonnement'
meer dan 0 kan ik hier niet van maken

N1traat in 'nieuws: Belgacom schrapt downloadlimiet voor duurste abonnement'
0 want is sinds een jaar en dag mogelijk om 2 mb aan upload te hebben in NL
- J.W. - schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 15:04:
@SRich:
Ik zie de FP als discussieplatform en moderators niet als behoeders van "de waarheid" (duidelijke feitelijke onjuistheid = 0, dat wel). Zolang onderbouwt en netjes ga ik er geen -1 voor geven. Mensen die het er niet mee eens zijn weerleggen de argumenten dan maar middels een reactie.

Qua kritiek op moderaties ben ik het wel eens met de FAQ.
Ik bedoel stel iemand schrijft een goede reactie, +2 waard, moderator zit te slapen (laten we het positief houden ;)) en modereert 0. Hij edit z'n post en zegt dat hij het een foutieve moderatie is (wat dus waar is).
Ok, hij doet het niet volgens het protocol, maar vervolgens z'n post op -1 gooien is dan niet juist imo.

Dus zoals gezegd trek ik meestal een puntje af en klaar. Is het een scheldpartij richting moderators dan default ik zeker naar -1 ;)
ik snap je reactie maar zo'n geweldige reactie was het ook niet

[ Voor 40% gewijzigd door SRich op 05-02-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb de tweede en de vierde op 0 gezet. De andere twee zijn imo niet erg genoeg om naar de 0 te schoppen, alhoewel ze ook niet echt briljant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Laatst online: 11-08 20:06
Wat is er nu off-topic aan mijn reply op een bericht wat hetzelfde aansnijdt en wel on-topic is: vgroenewold in 'nieuws: Maker holografisch geheugen InPhase sluit zijn deuren'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
Verwijderd in 'nieuws: BioWare zal tekstprobleem van Mass Effect 2 voor Xbox 360 niet oplossen' lijkt me gezien de parent gewoon een 0. Tevens zie ik weinig kwaad in Nyarlathotep in 'nieuws: BioWare zal tekstprobleem van Mass Effect 2 voor Xbox 360 niet oplossen' en lijkt me derhalve een 0 en miss zelfs wel een 1 waard, miss een misklik van een Promod?

Verder het gepeupel in het lintje over op wat voor scherm je het moet spelen lijkt me meestal niet veel meer waard dan een 0.

edit:
@ vgroenewold
De anderen hebben het nog over het geheugen en mogelijke robuustheid daarvan (lees hoe goed kan het tegen een EMP) en hebben het daarbij over een kernramp die mogelijk een EMP veroorzaakt. Jouw bericht gaat over de kernramp en is dus flink offtopic en derhalve lijkt een 0 me correct.

[ Voor 19% gewijzigd door Zartok op 05-02-2010 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
vgroenewold schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 15:14:
Wat is er nu off-topic aan mijn reply op een bericht wat hetzelfde aansnijdt en wel on-topic is: vgroenewold in 'nieuws: Maker holografisch geheugen InPhase sluit zijn deuren'
ik vind heel die discussie over het flashgeheugen en emp irrelevant.
en jou reactie gaat ook over iets irrelevant. Want na een Kernaanval lijkt me het dat je wat andere prioriteiten heb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 23:22
vgroenewold schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 15:14:
nou het is geen -1 hoor...
en het is een "gewone" reactie, hij is niet echt speciaal, en ik vind hem ook geen +1 waard.
maar is het niet dat als je erom vraagd een -1 wordt?

Ik vind het geen -1 hoor, maar ook geen +1, dus een 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Zartok schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 15:17:
Verwijderd in 'nieuws: BioWare zal tekstprobleem van Mass Effect 2 voor Xbox 360 niet oplossen' lijkt me gezien de parent gewoon een 0. Tevens zie ik weinig kwaad in Nyarlathotep in 'nieuws: BioWare zal tekstprobleem van Mass Effect 2 voor Xbox 360 niet oplossen' en lijkt me derhalve een 0 en miss zelfs wel een 1 waard, miss een misklik van een Promod?

Verder het gepeupel in het lintje over op wat voor scherm je het moet spelen lijkt me meestal niet veel meer waard dan een 0.
eens hoewel Aichan tegen het randje aan zat....
verder heb ik alles naar offtopic getrokken want echte afvoerputreactie's zaten er niet tussen.
Shin_Alu in 'nieuws: BioWare zal tekstprobleem van Mass Effect 2 voor Xbox 360 niet oplossen'
deze geeft een mogelijke oplossing, daarom krijgt +1 van mij

[ Voor 11% gewijzigd door SRich op 05-02-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
SRich schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 15:30:
[...]
eens hoewel Aichan tegen het randje aan zat....
verder heb ik alles naar offtopic getrokken want echte afvoerputreactie's zaten er niet tussen.
Shin_Alu in 'nieuws: BioWare zal tekstprobleem van Mass Effect 2 voor Xbox 360 niet oplossen'
deze geeft een mogelijke oplossing, daarom krijgt +1 van mij
die heb ik ook +1 gegeven, en staat nu op +1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Vraagje

Wat is hier nu exact de 0 aan?
Misschien had ik niet op hem hoeven in te gaan echter wilde het toch nog even uitleggen waarom ik tot de bevinding kwam
pino85 in 'reviews: Dante's Inferno'

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
pino22 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:51:
Vraagje

Wat is hier nu exact de 0 aan?
Misschien had ik niet op hem hoeven in te gaan echter wilde het toch nog even uitleggen waarom ik tot de bevinding kwam
pino85 in 'reviews: Dante's Inferno'
Vond hem niet echt iets toevoegen tov je 1e post, miss een klein beetje meer. Dubbelposts zijn bij mijn weten -1, als je 1e post duidelijker was geweest was deze niet nodig geweest. Nu vind ik het een 0.

[ Voor 10% gewijzigd door Zartok op 05-02-2010 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is wellicht ietwat herhaling, maar ik vind dat persoonlijk niet zo erg. Van mij een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Laatst online: 11-08 20:06
SRich schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 15:23:
[...]

ik vind heel die discussie over het flashgeheugen en emp irrelevant.
en jou reactie gaat ook over iets irrelevant. Want na een Kernaanval lijkt me het dat je wat andere prioriteiten heb. ;)
Daar kan ik het mee eens zijn (hoewel betrouwbaarheid en flash geheugen op zich wel met die situatie te maken kunnen hebben), maar dan is mijn parent ook off-topic, die zwengelde dit punt namelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
Atomsk in 'nieuws: 'Google en NSA onderzoeken samen Chinese cyberaanvallen''
Deze moet naar 0 of -1. Ik heb zelf 0 gestemd onder het mom van andere mening moet kunnen.
-edit -1 is inderdaad de juiste score

[ Voor 7% gewijzigd door Devil777 op 05-02-2010 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

edit:
Devil777 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 22:19:
Deze moet naar 0 of -1. Ik heb zelf 0 gestemd onder het mom van andere mening moet kunnen.
Hetgene wat ie zegt heeft sowieso al weinig waarde.Door het op de persoon spelen,en dat is toch behoorlijk zwaar in dit geval, geef ik er een -1 voor. Dat linken naar iemands profielpagina/reactieoverzicht is voor mij de druppel.

Volgens mij best interessant voor de lezer om iets toe te lichten uit eigen ervaring,ik heb er een +2 aan gegeven.
Zeror in 'reviews: Dante's Inferno'

[ Voor 56% gewijzigd door pcgek op 05-02-2010 22:54 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
vgroenewold schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 21:36:
[...]

Daar kan ik het mee eens zijn (hoewel betrouwbaarheid en flash geheugen op zich wel met die situatie te maken kunnen hebben), maar dan is mijn parent ook off-topic, die zwengelde dit punt namelijk aan.
die hebben van mij ook een keurige 0 gehad
n00bs in 'nieuws: Guusje ter Horst wint Big Brother Award'
van die reactie gaat het aardig offtopic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Ik heb gewoon een +1 gegeven.

Heb je die reactie van degener wel gelezen?
Op zo'n samenzwerings theorie is een reactie die vraagt om onderbouwing zeer terecht.

Die laatste zin kan ik me niet erg aan storen.
Degener is mij ook al vaker opgevallen als iemand die overal samenzweringen in ziet. Is het zo'n ramp als iemand dat aanduidt?

[ Voor 13% gewijzigd door mjtdevries op 06-02-2010 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is absoluut een -1 idd, zelfs een 0 is al twijfelachtig, en alles daarboven al helemaal.

Als hij zijn boodschap niet zonder flames en trolls kan brengen, geeft dat al aan dat zijn punt niet helemaal juist is. Kom maar terug als je hem zonder trolls kan bouwen.

Dit is gewoon op de man spelen
Degener is mij ook al vaker opgevallen als iemand die overal samenzweringen in ziet. Is het zo'n ramp als iemand dat aanduidt?
Absoluut niet. Het is wél een ramp als je dat moet doen met op de man spelen en trollen/flamen, zoals in deze reactie.

Als dat de enige manier is waarop je je boodschap kan brengen, is je boodschap dus kennelijk toch niet zo sterk als denkt ("je" is hier de poster uiteraard). Was dat wel zo had je geen flames nodig, maar kan je het op de inhoud wel winnen.

Dit is een plain -1 imho.

Degener heeft wel een onderbouwing bij zijn mening. Dat je het met die mening niet eens bent is prima, maar dat is geen vrijbrief om op de man te gaan spelen.

[ Voor 33% gewijzigd door wildhagen op 06-02-2010 10:28 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Als iemand een lading lukraak bij elkaar geraapte feitjes bij elkaar mixed tot een samenzwerings theorie, Waarom mag je dan niet zeggen dat iemand een lading bij elkaar geraapte feitjes tot een samenzweringstheorie heeft gemixed?
Waarom is dat dan ineens een flame?

Overigens vreemd dat je dan de samenzweringstheorie zelf niet als troll benoemt?

En is het op de man spelen als je bewijs deponeert dat iemand overal samenzweringstheorien in ziet? Hoe kun je dat anders bewijzen dan een lijst van reacties van die persoon te geven?

Wat betreft de onderbouwing van degener: Een lang zwetsverhaal bestaande uit los zand is geen onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mjtdevries schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 10:42:
Als iemand een lading lukraak bij elkaar geraapte feitjes bij elkaar mixed tot een samenzwerings theorie, Waarom mag je dan niet zeggen dat iemand een lading bij elkaar geraapte feitjes tot een samenzweringstheorie heeft gemixed?
Dat is geen flame, het is zijn foute woordkeuze ("dramaqueen", "raaskallen", "oude wijvenpraat", "aluminium hoedjes" etc) wat het tot een flame maakt. De laatste alinea speelt ook nog eens op de man.

En dat maakt het imho tot een -1.
Overigens vreemd dat je dan de samenzweringstheorie zelf niet als troll benoemt?
Een complottheorie is ook geen troll, zolang je het maar normaal verwoord en je mening een onderbouwing geeft. En dat doet degener dus.

Dat je het met die mening en onderbouwing niet eens bent kan en mag, maar dat maakt het niet automatisch een troll.

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 06-02-2010 11:12 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

mjtdevries schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 10:42:

En is het op de man spelen als je bewijs deponeert dat iemand overal samenzweringstheorien in ziet? Hoe kun je dat anders bewijzen dan een lijst van reacties van die persoon te geven?

Wat betreft de onderbouwing van degener: Een lang zwetsverhaal bestaande uit los zand is geen onderbouwing.
Wel grappig als je ziet hoe atomsk zijn post begint:
''Feiten?
Onderbouwing?
Inhoud?''

Allemaal dingen die in zijn post juist ontbreken om de reactie van degener onderuit te halen. Tis hem overduidelijk om de poster te doen. En als klap op de vuurpijl ook nog eens de postgeschiedenis erbij halen om zijn toch al niet zoveel zeggende woorden kracht bij te zetten gaat mij veel te ver. Erg zwakke vertoning zoiets. Eens een dief altijd een dief?
Verder volkomen eens met de woorden van wildhagen hierover, de enige juiste score is een -1.

edit:
Ben ik de enige die van mening is dat de linkjes in de betreffende post best weggeknipt mogen worden omdat ze puur bedoeld zijn om iemand in discrediet te brengen?maar kan ook aan mij liggen natuurlijk. :)

[ Voor 7% gewijzigd door pcgek op 06-02-2010 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Laatst online: 03-04-2015
Waarom staat deze op +1?
powerboat in 'reviews: Asus G51J-laptop: krachtpatser met 3d'
Wat heeft een HD5870 met een laptop te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
ManiacsHouse in 'nieuws: Guusje ter Horst wint Big Brother Award'
opzich een goede reactie maar wegens gezeik en zware beschuldigingen richting de gebruikers kan ik er niks anders dan een 0 van maken....

@hierboven die staat al effectief op 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Faust in 'nieuws: Apple verbiedt verwijzing naar Android in App Store'

Lijkt me redelijk hufterige (en uiterst onwenselijke) uitspraak, om een bedrijf met de nazi's te vergelijjken omdat je het met hun acties niet eens bent.

Erg smakeloos. En dat krijgt dan een +1 ook nog...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 17:50

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

wildhagen schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 16:33:
Faust in 'nieuws: Apple verbiedt verwijzing naar Android in App Store'

Lijkt me redelijk hufterige (en uiterst onwenselijke) uitspraak, om een bedrijf met de nazi's te vergelijjken omdat je het met hun acties niet eens bent.
Gewoon een -1. De post staat op dit moment (na mijn mod) nog op 0 trouwens.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Petervanakelyen in 'nieuws: Apple verbiedt verwijzing naar Android in App Store' -> -1
Oeroeg in 'nieuws: Apple verbiedt verwijzing naar Android in App Store' -> Relevant ten opzichte van zn parent, dus 0 zou kunnen op die manier. Maar dan wel met iets meer dan 1 woord... Ook -1 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

SRich schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 13:07:
opzich een goede reactie maar wegens gezeik en zware beschuldigingen richting de gebruikers kan ik er niks anders dan een 0 van maken....

Gezien het begin met moderatiegezeur en hoe hiju daarna verder gaat vind ik een 0 nog te veel. -1 is hoog genoeg wat mij betreft!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 21:12

Matis

Rubber Rocket

k1n8fisher schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 19:46:
Gezien het begin met moderatiegezeur en hoe hiju daarna verder gaat vind ik een 0 nog te veel. -1 is hoog genoeg wat mij betreft!
QFT,

ik heb hem ook een tik omlaag gegeven.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Waarom staat deze op -1?

mcdronkz in 'nieuws: Brits bedrijf komt met 'iTablet''

Ik geloof dat ik geen woord gelogen heb in m'n reactie :). Toegegeven, misschien is OSX niet persé een tweederangs systeem, maar ik geloof dat ik m'n mening redelijk netjes verwoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De reden dat hij op -1 staat is omdat het een troll is ("tweederangs systeem", zonder onderbouwing).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een reactie waar je in zegt dat XP stabieler is dan OSX, verlies je een hoop geloofwaardigheid mee.. ;) Terechte -1, hoop dat je zelf ook wel ziet dat het een troll is. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Nas T in 'nieuws: Flash-bug die browser laat crashen is nog niet gedicht'

Eigenlijk alles hieronder hoort op -1, en de genoemde post ook. Ik vind het een beetje uitlokkerig overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Mag naar -1 inderdaad. Die post is uitlokking / geflame.

[ Voor 72% gewijzigd door Bor op 07-02-2010 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:28

botoo

💀 too old to die young

. . . het tweederangs systeem van dat bedrijf dat de naam van een stuk fruit draagt
Maakt het idd heel simpel een troll.

Dat je dat zelf niet ziet en dat daarom hier aankaart lijkt me gelijk een goede reden om jouw eigen moderaties eens handmatig tegen het licht te houden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Toevoeging op m'n post hierboven, bwerg in 'nieuws: Flash-bug die browser laat crashen is nog niet gedicht' niet dus. Da's geen -1 waard maar ook geen +1. Nulletje lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Lijkt me toch ook niet nodig om dat hier aan te kaarten botoo. Trouwens, er zijn nu eenmaal mensen die beter reacties van anderen kunnen beoordelen dan die van zichzelf. Beetje flauw dat je direkt op de persoon gaat spelen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door pcgek op 07-02-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
ik heb het ook in dit topic gemeld: ModBot / Modstatus klachtenloket
maar geen antwoord, en het gaat maar door:(
ik ben de laatste tijd veel aan het moddereren.
ik telde 6 keer mee, maar laatst was dat weer ineens 1 keer, nu wel weer 6 keer.
ook is mijn karma terugelopen, van 10.05 naar iets minder dan 9.700...
ik had al gelezen dat meer mensen hier last van hebben, maar wat kan dit zijn?
en het is niet echt een goede reden om meer te gaan moddereren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat je het in bovengenoemd topic gemeld hebt is voldoende. Hier is het offtopic, en crossposten is niet de bedoeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

renalpha in 'nieuws: Beheerder Chinese pornosite krijgt dertien jaar cel'

Lijkt me toch een vrij duidelijke -1? De vlammen spatten van deze flame af.

Waarom er dan toch zo veel papegaaien een +1 geven...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Schoolvoorbeeld van een -1, imo. Kan nog wat tikjes gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

wildhagen schreef op zondag 07 februari 2010 @ 20:46:
renalpha in 'nieuws: Beheerder Chinese pornosite krijgt dertien jaar cel'

Lijkt me toch een vrij duidelijke -1? De vlammen spatten van deze flame af.

Waarom er dan toch zo veel papegaaien een +1 geven...
Duidelijke -1 en wat mij betreft mag er ook een mailtje achter aan met zo'n fantastisch gemiddelde.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 07-02-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeger
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-12-2021
Nas T in 'nieuws: Flash-bug die browser laat crashen is nog niet opgelost'

Hier staan een aantal +3, +2, en +1's terwijl er een paar posts hierboven is gezegd dat deze een -1 waard is. Misschien dat dit bijgesteld kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Alleen als de mods zelf hun score bijstellen. Voor zover ik weet kunnen gedane moderaties niet meer uit het systeem gehaald worden, ook niet als de modrechten worden ingetrokken. Het enige wat verder gedaan kan worden is er meer -1 tegenaan gooien.
Wat overigens ook mag gebeuren met gordian in 'nieuws: Beheerder Chinese pornosite krijgt dertien jaar cel'. Offtopic en flamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Laatst online: 03-04-2015
Steeger schreef op zondag 07 februari 2010 @ 23:09:
Nas T in 'nieuws: Flash-bug die browser laat crashen is nog niet opgelost'

Hier staan een aantal +3, +2, en +1's terwijl er een paar posts hierboven is gezegd dat deze een -1 waard is. Misschien dat dit bijgesteld kan worden?
Bij ongeveer de eerste 10 reacties van dat artikel (allemaal flames) worden wat +2's en +3's gegeven. Die mogen imo wel is nagekeken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeger
Emile schreef op zondag 07 februari 2010 @ 23:33:
[...]

Bij ongeveer de eerste 10 reacties van dat artikel (allemaal flames) worden wat +2's en +3's gegeven. Die mogen imo wel is nagekeken worden.
Inderdaad, heb er nog een aantal een -1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Steeger schreef op zondag 07 februari 2010 @ 23:40:
[...]

Inderdaad, heb er nog een aantal een -1 gegeven.
ze verdienen allemaal een -1 die hebben ze ook gehad van mij

poepkop in 'nieuws: Flash-bug die browser laat crashen is nog niet opgelost'
waarom die op een + 2 staat is mij onduidelijk
wildhagen in 'nieuws: Flash-bug die browser laat crashen is nog niet opgelost'
idem
Verwijderd in 'nieuws: Flash-bug die browser laat crashen is nog niet opgelost'
ongefundeerde beschuldiging -1 daarom

[ Voor 59% gewijzigd door SRich op 08-02-2010 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeger
Hebben beide een +1 gekregen van mij.

blazerbees in 'nieuws: MIT ontwikkelt germanium-laser voor optische computers'
Deze kan nu wel naar -1 denk ik

pdxnet96 in 'nieuws: MIT ontwikkelt germanium-laser voor optische computers'
Ook een -1 waard imo

[ Voor 23% gewijzigd door Steeger op 08-02-2010 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Die eerste hou ik bij een 0, hij heeft een fout gemaakt en bied zijn excuses aan
2e wel degelijk een -1

Petervanakelyen in 'nieuws: Flash-bug die browser laat crashen is nog niet opgelost'
ook die is redelijk ongewenst

[ Voor 13% gewijzigd door SRich op 08-02-2010 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks dat zijn reactie niet erg aardig is is het geen flame en geen troll en zit er wel enige inhoud in. Omdat ik de vorm niet heel aangenaam vind maak ik er een 0 van, maar een -1 is misplaatst.

sfc1971 in 'nieuws: Eerste details Fallout: New Vegas duiken op'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 00:40:
Ondanks dat zijn reactie niet erg aardig is is het geen flame en geen troll en zit er wel enige inhoud in. Omdat ik de vorm niet heel aangenaam vind maak ik er een 0 van, maar een -1 is misplaatst.

sfc1971 in 'nieuws: Eerste details Fallout: New Vegas duiken op'
ik zie er anders wel degelijk een flame in
Jongen komt terug als je wat ouder ben
en je heb belachelijk gemaakt zijn voor mij een flame :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik kijk naar mijn reactie in: panasonic-geeft-toe-dat-zwartweergave-plasmas-kan-afnemen

Verwijderd in 'nieuws: Panasonic geeft toe dat zwartweergave plasma's kan afnemen'

Mijn reactie wordt maar liefst 32 keer als off-topic / irrelevant bestempeld. Maar dat lijkt me niet juist. Zie bv. ook de reacties -op-mijn-reacties waarin iemand schrijft dat het wel degeleijk een firmware-oplossing zou kunnen zijn. En dat laatste klopt, een firmwareupgrade zou bv. de counter/clock kunnen aapassen/uitschakelen die panasonic heeft ingebouwd. HEt "automagisch" wijzigen van de helderheid, naar gelang de gebruiksduur kan dan worden gewijzigd. En daar hoop ik op, als Panasoniic PZ85E bezitter.

Kortom: Mijn post was weliswaar kort, maar zeker niet off-topic of irrelevant. Laat staan dan die 32 stemmers ook daadwerkelijk gelezen hebben voordat ze de mod doorvoerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:42:
Hmm, ik kijk naar mijn reactie in: panasonic-geeft-toe-dat-zwartweergave-plasmas-kan-afnemen

Verwijderd in 'nieuws: Panasonic geeft toe dat zwartweergave plasma's kan afnemen'

Mijn reactie wordt maar liefst 32 keer als off-topic / irrelevant bestempeld. Maar dat lijkt me niet juist. Zie bv. ook de reactie's -op-mijn-reacties waarin iemand schrijft dat het wel degeleijk een firmware-oplossing zou kunnen zijn. En dat laatste klopt, een firmwareupgrade zou bv. de counter/clock kunnen aapassen/uitschakelen die panasonic heeft ingebouwd. HEt äutomagisch" wijzigen van de helderheid, naar gelang de gebruiksduur kan dan worden gewijzigd. En daar hoop ik op, als Panasoniic PZ85E bezitter.

Kortom: Mijn post was weliswaar kort, maar zeker niet off-topic of irrelevant. Laat staan dan die 32 stemmers ook daadwerkelijk gelezen hebben voordat ze de mod doorvoerden.
Kijk je heb de eerste post en daarom denk ik dat je een 0 krijg.... Want bijster veel staat er natuurlijk niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Eens :)

Volgens mij hebben we nog ~45 mins om het te fixen, gogogo ;)

[ Voor 42% gewijzigd door - J.W. - op 08-02-2010 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
icewind1991 in 'nieuws: Flash-bug die browser laat crashen is nog niet opgelost'
lijkt me niet meer dan 0

en @ gmc van mij heb je ook een +1
edit 2 en hij staat effectief op 1

[ Voor 16% gewijzigd door SRich op 08-02-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik u allemaal bedanken voor de correctie :)

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mcdronkz in 'nieuws: Benchmarks van MacBook Pro met Core i7 opgedoken'

Deze troll krijgt massaal +1 en zelfs een +3 (edit: en na het posten hier nóg veel meer +3's, van een stel meelezende misbruikers).... terwijl het toch duidelijk is bedoeld om een bepaald soort onwenselijke reacties uit te lokken. Wat hem ook lukt...

Deze persoon is de laatste dagen al net zo irritant bezig als Faust af en toe. Is dit geen kloontje ofzo, of hebben we hier écht per toeval twee figuren met hetzelfde lompe wangedrag?

Ik krijg van deze twee figuren de laatste dagen een punthoofd en rare pukkeltjes, met al dat getroll.

Little Charlie in 'nieuws: Benchmarks van MacBook Pro met Core i7 opgedoken'

Die krijgt ook al +1's en +3's, terwijl ook dat een overduidelijke -1 is.

Gaat goed met het modsysteem jongens!

[ Voor 22% gewijzigd door wildhagen op 08-02-2010 15:19 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:33
Deze troll krijgt massaal +1 en zelfs een +3 (edit: en na het posten hier nóg veel meer +3's, van een stel meelezende misbruikers)....
Boy in 'nieuws: Benchmarks van MacBook Pro met Core i7 opgedoken' Dit lijkt mij een regelrechte bekentenis? :)

[ Voor 28% gewijzigd door Manuel op 08-02-2010 15:26 . Reden: Stukje quote added ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat lijkt me ook ja, mag wel ff naar gekeken worden dus.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:26

knakworst

Get more sats!

wildhagen schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:28:
Dat lijkt me ook ja, mag wel ff naar gekeken worden dus.
Ik vond de post zodanige humor bevatten dat ik -1 onterecht vond. Ik heb er in ieder geval vreselijk om gelachen. Daarom heb ik ook een +3 gegeven.

Voorbeeldje:
Als we dat even buiten beschouwing laten kan ik een MacBook Pro alsnog aanraden, ongeacht wat voor besturingssysteem je gebruikt. Het is namelijk een schitterende machine waarvan de behuizing, dankzij de CNC freestechniek, uit één stuk aluminium is gemaakt. Dat is een techniek die ook voor vliegtuigonderdelen gebruikt wordt, wat ongeveer aangeeft hoe ver Apple is gegaan om perfectie na te streven.
en dan de Apple website:
That one part is called the unibody — a seamless enclosure carved from a single piece of aluminum.

Unibody Enclosure
The new MacBook Pro starts life as a single piece of aluminum. View
Of course, building only one part creates its own set of challenges. When you have multiple parts that are fastened together, tolerances don’t need to be perfect. You have wiggle room, both literally and figuratively. But when one part is responsible for many functions, it’s critical to manufacture that part with absolute precision, down to the micron. Every time. Millions of times over. There was only one way to achieve this level of precision: mill the unibody from a solid block of aluminum using computer numerical control, or CNC, machines — the kind used by the aerospace industry to build mission-critical spacecraft components.
Ik begrijp die reactie wel. Sommige mensen zijn gewoon Apple-moe, dan kun je reageren met wat, alweer een Applenieuwsbericht??? Of zo'n reactie. Ik blijf hem leuk vinden. Ok het besturingssysteem-gedeelte is minder, maar de MagSafe lader is wel weer een toppertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

knakworst schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:28:
[...]
Ik vond de post zodanige humor bevatten dat ik -1 onterecht vond. Ik heb er in ieder geval vreselijk om gelachen. Daarom heb ik ook een +3 gegeven.
Kortom, een zware mismoderatie. Uit de faq:
Het niveau +1 is bedoeld voor alle overgebleven reacties die een relevante bijdrage leveren aan de discussie en niet voldoen aan de strengere criteria voor een +2 of +3. +1-reacties bevatten kennis die bij het grote publiek aanwezig is. Ook interessante vragen en geslaagde grappen kunnen op dit niveau ingedeeld worden. Bij een +1-reactie verwachten we enige onderbouwing van een mening. Ook vragen moeten goed geformuleerd zijn en de schrijver moet bijvoorbeeld zelf al mogelijke oplossingen of oorzaken aanreiken om een +1-waardering te ontvangen.
Kortom, geslaagde grappen een 1. Zelf zie ik er echter geen humor maar een troll in, dus in dat geval een -1.

Daarnaast is mcdronkz door meerdere reacties in het recente verleden in mijn geheugen nogal terechtgekomen als bijna extremistisch apple-fanboy, wat de scheidingslijn tussen humor en troll toch wel verplaatst. Als een naam opvalt omdat ik er veel -1's aan uitdeel dan doet die poster toch iets verkeerd lijkt me...

[ Voor 13% gewijzigd door dcm360 op 08-02-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

[...]

Als je iets een goede geslaagde grap vindt, geef je de post een +1, een +3 is er alleen voor posts met veel/belangrijke extra informatie, bijzondere inzichten en dat soort zaken. Compensatiemodden mag niet, dus je moet gewoon de score geven die een post waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

En dat is dus modmisbruik. Een geslaagde grap hoort op +1 thuis, niet op +2 en zeker niet op +3.

Mag ik je als tip meegeven de mod-faq nog eens door te nemen? Daarin staat dit allemaal uitgelegd.

Overigens kan ik er geen grap in zien, het is gewoon een forse troll, en die belonen we met een -1 imho.

Edit: hmm, voortaan toch maar sneller tikken :P

mcdronkz in 'nieuws: Google werkt aan vertalingssoftware voor smartphones'

Ook die troll (overduidelijke -1) krjgt +1's en +3's.

Word hier nog naar gekeken of niet? Want als het zo doorgaat kan het modsysteem wel afgeschaft worden imho, dit begint gewoon een regelrechte karikatuur te worden. Jammer dat het deze kant op gaat.

Relief2009 in 'nieuws: Google werkt aan vertalingssoftware voor smartphones'

Is geen +2 maar een -1....

[ Voor 33% gewijzigd door wildhagen op 08-02-2010 17:13 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeger
Triest dat sommige mensen misbruik maken van het modsysteem. Misschien dat deze gebruikers er op geattendeerd kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeger
Verwijderd in 'nieuws: Kritiek op voorstel om Openoffice.org uit netbookversie Ubuntu te schrappen'

Dit lijkt me een 0 waard, aangezien hetgeen wat hij/zij zegt niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Hoezo klopt dat niet? Mij lijkt het gewoon een +1.
Heb je bijvoorbeeld wel eens OO.org Writer opgestart en daarna Abiword?

Edit: ik zat juist die reacties te lezen of iemand het al genoemd had, omdat ik het anders zelf wilde gaan doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Jesse op 08-02-2010 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

wildhagen schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:44:
[...]

Word hier nog naar gekeken of niet? Want als het zo doorgaat kan het modsysteem wel afgeschaft worden imho, dit begint gewoon een regelrechte karikatuur te worden. Jammer dat het deze kant op gaat.
Dit topic is toch ook een onderdeel van het modsysteem wildhagen? Reacties die hier de revue passeren komen in de meeste gevallen op die score terecht waar we het met z'n allen wel over eens zijn.
Dat we het met sommige posts onder elkaar niet altijd eens zijn over een score(vaak hebben we het dan over een punt verschil) is toch ook niet schokkend?
Of je moet al iets anders bedoelen,want ik zie het probleem er niet echt van in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Volgens mij bedoeld ie de mensen die nav meldingen hier doelbewust daar tegenin zouden modden. (+3 geven aan iets wat hier als -1 wordt genomineerd zegmaar.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
Maar die mensen worden er snel genoeg uitgegooid door de ModBod. Ik denk dat de karikatuur wel meevalt, je ziet bij heel veel controversiële reacties en trolls dat de moderaties nogal verdeeld zijn zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Users waarvan blijkt dat ze toch niet helemaal geschikt zijn om te modereren vallen uiteindelijk toch wel af. Aan de andere kant komen er ook weer nieuwe bij,dus het mismodden houdt je toch wel. Zolang deze mensen zwaar in de minderheid zijn ,en blijven, en geen negatieve invloed hebben op het rechttrekken van reacties zie ik geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli469
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10-2023
t_o_c in 'nieuws: Telenet schrapt downloadlimiet TurboNet en komt met FiberNet-abo's'
Ik vind dit nogal beledigend naar België toe. Je mag gerust kritiek geven op wantoestanden in België, maar dit vind ik er over gaan. Hij krijgt van mij -1. +1 vind ik hier echt wel ongehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeger
Oli469 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 21:04:
t_o_c in 'nieuws: Telenet schrapt downloadlimiet TurboNet en komt met FiberNet-abo's'
Ik vind dit nogal beledigend naar België toe. Je mag gerust kritiek geven op wantoestanden in België, maar dit vind ik er over gaan. Hij krijgt van mij -1. +1 vind ik hier echt wel ongehoord
Dat "België is een FAAL" is voor mij ook de doorslag om een -1 te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Daarom ga ik die reactie geen -1 geven, Hij is van mening dat Belgie(bestuurlijk) een faal is op bepaalde punten, en daar geeft hij enige onderbouwing bij(eigen ervaring). Voor rest allemaal wel offtopic,maar persoonlijk zie ik hem niet worden. Zie niet in waarom ik de poster hiervoor zou moeten bestraffen,een 0 van mij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Steeger schreef op maandag 08 februari 2010 @ 21:15:
[...]

Dat "België is een FAAL" is voor mij ook de doorslag om een -1 te geven.
Idd. Het is hier warempel gs niet.
terug moet naar het stenen tijdperk
Dit erbij maakte het voor mij ook een -1. Dat verhaal over de bustijden is ook nog redelijk off-topic (en geld ook voor half Nederland buiten de randstad :X ).

[ Voor 15% gewijzigd door Jesse op 08-02-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:21

ManiacsHouse

Scheisse!

SRich schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 13:07:

Stuitte toevallig op deze post. "Gezeik en zware beschuldigingen richting de gebruiker"? Verklaar u nader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ManiacsHouse schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 00:34:
[...]

Stuitte toevallig op deze post. "Gezeik en zware beschuldigingen richting de gebruiker"? Verklaar u nader...
Omdat:
Vreemd dat reactie van jostyjosty naar beneden word gemod. Hij heeft wel gelijk. (of voelt men zich hier aangesproken?) Merendeel van de it-ers (hier maar ook elders op fora) zijn dagelijks bezig systemen in elkaar te programmeren welke ge/misbruikt kunnen worden door Guusje & Friends.
Nog al overbodig is en niet thuis hoort op de FP? Klachten over (mis)moderaties door gebruikers moet je in TMF zijn. Dat zal denk ik de reden zijn geweest. Die opmerking had gewoon weggelaten moeten worden. En de tweede volzin is een beschuldiging zonder goede onderbouwing, en dat is ongewenst..een beschuldiging zonder goede onderbouwing is al snel een flame/rant. En jij beschuldigt zonder goede onderbouwing. Ook in de eerste zin: "hij heeft wel gelijk" onderbouw je niet. Probeer in de toekomst je stellingen beter te onderbouwen/motiveren om je scores op te krikken.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 00:48 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.