Iedereen ziet dat anders, maar mijn "troll is een troll" was algemeen bedoeld, zie mijn quote daar. Ging erom dat je niet (evt.!) trolls richting EA, MS of IBM (noem maar wat) moet accepteren puur om het feit dat het een groot bedrijf is en derhalve wel een stootje kunnen hebben.Delerium schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:32:
Een troll is een troll? Dat zal best, de reputatie van EA komt niet uit de lucht vallen. Lees er een cynische grap, weet dat EA wat problemen heeft en je kan je er prima overheen zetten dat het een troll is.
't is dan weer niet spectaculair, dus het is ieders eigen overweging (tot een bepaalde mate)
stereohead in 'nieuws: Hobbyist bouwt digitale weegschaal om tot eenvoudige controller'
Is volgens mij meer een 0 dan de +1 die hij nu krijgt.
Is volgens mij meer een 0 dan de +1 die hij nu krijgt.
Virussen? Scan ze hier!
moozzuzz in 'nieuws: Nieuwe firmware moet schermproblemen 27"-iMacs verhelpen'
Past volgens mij ook iets beter op 0 dan op +1, hij herhaalt in feite niet meer dan het artikel al meld, en die laatste alinea is ook niet echt wat je noemt briljant. Beetje open deur enzo.
Past volgens mij ook iets beter op 0 dan op +1, hij herhaalt in feite niet meer dan het artikel al meld, en die laatste alinea is ook niet echt wat je noemt briljant. Beetje open deur enzo.
Virussen? Scan ze hier!
Nogal een veralgemening. Ik ben trouwens van mening dat die post maar op het randje een troll is, eigenlijk gewoon iemands (terechte) mening over EA verpakt in een leuke oneliner.Exorcist schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:11:
Dit slaat natuurlijk als een tang op een varken. Een troll is een troll, ongeacht jegens wie dit is
Een echte troll jegens EA zou iets zijn in de trant van "EA is een kutbedrijf, met hun kutpolicies aangaande support van games na launch en aangaande het afknotten van multiplayermogelijkheden (MW2, BS2) en ik haat ze!"
Dit is echter borderline, en is eigenlijk enkel kwetsend als jij gaat doen alsof het aan jezelf is gericht én als je niet tegen een grapje kunt.
Dus, tja. Een troll is een troll, dat is makkelijk gezegd, maar enige nuance is soms toch wel nodig vind ik.
edit: want infeite kunnen we zowat alle negatieve kritiek zonder onderbouwing onder de noemer troll plaatsen, en zo zijn er me dunkt véél te vinden op de frontpage.
[ Voor 8% gewijzigd door RuddyMysterious op 02-02-2010 16:35 ]
Nee, het probleem is hier: jij zegt dat het een troll is, maar dat door de vingers te zien omdat dat bedrijf het wel moet kunnen hebben. Of het is een troll en je beoordeeld hem als zodanig, of het is de waarheid welke misschien een beetje onhandig is gebracht, waar je dan ook rekening mee houdt in je beoordeling.
Het mag niet zo zijn dat je zegt, het is een troll, maar die zie ik maar door de vingers, om weet ik veel wat voor reden. Dat is de fout die je hier maakt.
Het mag niet zo zijn dat je zegt, het is een troll, maar die zie ik maar door de vingers, om weet ik veel wat voor reden. Dat is de fout die je hier maakt.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Of is het de waarheid? Kan je trollen als je alleen feiten constateert?
* Delerium leaves that to the philosophers
Tuurlijk kan dat, door dingen als woordkeus, bepaalde smileys (kots bv), of een combinatie van dingen.
Deze reactie neigt idd naar trollen, waardoor een 0 imho het maximale is, een +1 verdient een troll imho niet, ook al is het de waarheid (wat hier ook nogal dubieus is, 'leuk' of 'niet leuk' voor een game is immers nogal subjectief, een feit kan je het dan ook zeker niet noemen, hooguit een mening).
Deze reactie neigt idd naar trollen, waardoor een 0 imho het maximale is, een +1 verdient een troll imho niet, ook al is het de waarheid (wat hier ook nogal dubieus is, 'leuk' of 'niet leuk' voor een game is immers nogal subjectief, een feit kan je het dan ook zeker niet noemen, hooguit een mening).
[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 02-02-2010 17:05 ]
Virussen? Scan ze hier!
Als ik de moderatierichtlijnen wil toepassen op die post, dan neig ik inderdaad ook eerder naar 0 dan 1; -1 niet, want daarvoor vind ik hem niet erg genoeg.
Maar laat ik even aankaarten dat sommige mensen het blijkbaar wel jammer vinden dat de moderatie in functie van grappigheid is verdwenen. =)
Ik vraag mij trouwens af waarom er zo'n strikt emotioneel beleid wordt vastgehouden hier, is dat omdat t.net zich wil onderscheiden van sites zoals fok.nl? Al is het wel evident dat zo'n grote site als deze enkel zich staande houdt qua niveau als er wordt geregeerd met ijzeren vuist.
Maar laat ik even aankaarten dat sommige mensen het blijkbaar wel jammer vinden dat de moderatie in functie van grappigheid is verdwenen. =)
Ik vraag mij trouwens af waarom er zo'n strikt emotioneel beleid wordt vastgehouden hier, is dat omdat t.net zich wil onderscheiden van sites zoals fok.nl? Al is het wel evident dat zo'n grote site als deze enkel zich staande houdt qua niveau als er wordt geregeerd met ijzeren vuist.
Verwijderd
Het gaat niet om feiten maar opinie verpakt in een grap.Delerium schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 16:58:
Of is het de waarheid? Kan je trollen als je alleen feiten constateert?
En je mag best een on topic opinie geven. Vind ik hier zeker op zijn plaats.
Bovendien heeft de post bonuswaarde omdat het in dit specifieke verband best een origineel grapje was dat mooi terugsloeg op de artikel titel. (maar accepteren van humor is helaas vaak ver te zoeken bij veel moderaties)
+1 vind ik daarom een prima score maar een +2 vind ik ook wel goed.
Ik vond het prettiger om te lezen dan de meeste standaard +1 reacties.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 17:27 ]
Een +2 is natuurlijk absoluut meningmodden en dus modmisbruik. Geen enkele troll verdient een +1, laat staan een +2. Dan moet je echt de mod-FAQ toch nog eens doorlezen hoor.
Je kan die hier terugvinden: reviews: Tweakers.net moderatie faq
Je kan die hier terugvinden: reviews: Tweakers.net moderatie faq
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Ik ben het totaal niet met je eens dat het een troll is.wildhagen schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:31:
Een +2 is natuurlijk absoluut meningmodden en dus modmisbruik. Geen enkele troll verdient een +1, laat[/URL]
Prima, maar een +2 (= Informatief) is het al helemaal niet, want de reactie is niet meer dan een mening die als feit word gebracht, zónder onderbouwing, maar mét op zijn minst een trollerig toontje.
En daarnaast voegt-ie ook nog eens niks nuttigs toe aan de discussie, dus irrelevant (en da's dus een 0).
Daarom is een +1 al niet eens te rechtvaardigen, laat staan een +2.
En daarnaast voegt-ie ook nog eens niks nuttigs toe aan de discussie, dus irrelevant (en da's dus een 0).
Daarom is een +1 al niet eens te rechtvaardigen, laat staan een +2.
[ Voor 16% gewijzigd door wildhagen op 02-02-2010 17:39 ]
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Ik vind het ook geen trollerig toontje.wildhagen schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:37:
maar mét op zijn minst een trollerig toontje.
In jouw referentiekader heeft alle humor waarschijnlijk een trollerig toontje omdat humor vaak gepaard gaat met een negatieve bejegening van een andere partij.
Een moderatie dient om het niveau van de FP te verbeteren. Het klakkelos geven van +1's aan nietszeggen berichten is daar standaard geworden. Dan is een beetje andere reactie die het lezeneen beetje de moeite waard maakt zoals soms wat humor of interessante meningsuiting ineens een verlichting die een extra plusje verdient. Ook al is dat niet altijd volgens de modfaq.
Moderatie dient niet alleen maar om continu alles af te straffen.
Als het echt nodig nodig om te zorgen dat een discussie op niveau blijft is mag er best streng gemodereerd worden maar veelal mag er best een stuk hoger gemodereerd worden dan nu gebeurd
Helemaal mee eens. Maar het probleem is:Dan is een beetje andere reactie die het lezeneen beetje de moeite waard maakt zoals soms wat humor of interessante meningsuiting ineens een verlichting die een extra plusje verdient. Ook al is dat niet altijd volgens de modfaq.
a) deze grappig heeft niks van humor in zich
b) interessant is het ook al niet, want zonder onderbouwing kunnen we er écht helemaal niks mee (met onderbouwing was een +1 als maximum nog wel te verdedigen).
c) Hij is trollerig van toon, o.a. door het gebrek aan onderbouwing.
d) een verlichting brengt het ook al niet teweeg
e) De reactie is door de combinatie van bovenstaande punten het lezen dus niet waard
Dus kan ik er niet meer van een 0 van maken, waarbij een -1 ook prima verdedigbaar is (met name door punt b en c hierboven)
[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 02-02-2010 17:55 ]
Virussen? Scan ze hier!
Hij is, zoals ik meende, amper te bezien als trollerig qua toon, dus het is een meningsverschil geworden, alsook het feit of de post nog grappig is of niet. Jammergenoeg resulteert dat in meningmodden, en striktgezien mag dat niet. Maar laten we wel wezen, zulke striktheid is, zoals ik heb aangehaald, niet altijd even aangenaam.
Verwijderd
Dat kan ik alleen maar hardgrondig met je oneens zijn en zijn andere lezers blijkbaar ook niet met je eens.wildhagen schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:53:
[...]a) deze grappig heeft niks van humor in zich
Mijn 2 centen hierover dan:
Ik vind de reactie persoonlijk grappig, en dit is belangrijk het is hem er volgens mij niet om begonnen EA af te kraken! Daarom vind ik een -1 niet nodig.
Het kiezen tussen 0 en +1 is subjectief. Volgens de mod-faq mag een geslaagde grap op +1, dus heb ik em +1 gemodereerd. En als je de grap niet geslaagd vindt, dan is het volgens mij een 0:
Ik vind de reactie persoonlijk grappig, en dit is belangrijk het is hem er volgens mij niet om begonnen EA af te kraken! Daarom vind ik een -1 niet nodig.
Het kiezen tussen 0 en +1 is subjectief. Volgens de mod-faq mag een geslaagde grap op +1, dus heb ik em +1 gemodereerd. En als je de grap niet geslaagd vindt, dan is het volgens mij een 0:
Edit: ow en als een grap onderbouwd lees: uitgelegd moet worden dan is het natuurlijk best wel te laat.De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben.
[ Voor 8% gewijzigd door Jesse op 02-02-2010 17:59 ]
Weet niet of deze al voorbij is gekomen maar degene die hier een +2 aan gaf kan misschien even nagekeken worden of dit vaker het geval is met punten die worden uitgedeeld door deze persoon of dat het gewoon een foutje is wat natuurlijk ook kan..
zonglew00 in 'nieuws: Nvidia's GF100-kaarten gaan GTX 470 en GTX 480 heten'
zonglew00 in 'nieuws: Nvidia's GF100-kaarten gaan GTX 470 en GTX 480 heten'
Liefhebber van Tweakers
Door het wat agressieve toontje kan ik er idd niet meer dan een 0 van bakken nee.
Virussen? Scan ze hier!
Zo offtopic dat het niet meer dan -1 waard is imho: DennisBengel in 'nieuws: Nvidia's GF100-kaarten gaan GTX 470 en GTX 480 heten' en de reacties hierop.
Deze scheldpartij mag een waarschuwing van mij:
sp3c0ps in 'nieuws: Nvidia's GF100-kaarten gaan GTX 470 en GTX 480 heten'
Deze scheldpartij mag een waarschuwing van mij:
sp3c0ps in 'nieuws: Nvidia's GF100-kaarten gaan GTX 470 en GTX 480 heten'
[ Voor 35% gewijzigd door Bor op 02-02-2010 20:59 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Wat mij betreft mogen idd heel wat reacties in je eerste link naar -1.. heeft echt geen mens iets aan als je het mij vraagt aan dat soort posts..
Liefhebber van Tweakers
Naar aanleiding van de laatste link van Bor: http://tweakers.net/searc...serreacties&Query=sp3c0ps
Kijk en huiver...
Kijk en huiver...
Die is idd verkeerd bezig en net nieuw
Ralf denkt
* een goed begin is het halve werk*
BIj hem geld dat ook alleen de verkeerde richting in
Maar ik bekeek het topic nog eens het staat er echt vol met onzin.. en nulletjes die gewoon naar -1 zouden moeten.. dus ik ga maar weer aan de slag al zijn veel nulletjes zo sterk in de 0 dat die niet makkelijk door mij naar -1 te krijgen zijn

Ralf denkt
* een goed begin is het halve werk*
BIj hem geld dat ook alleen de verkeerde richting in
Maar ik bekeek het topic nog eens het staat er echt vol met onzin.. en nulletjes die gewoon naar -1 zouden moeten.. dus ik ga maar weer aan de slag al zijn veel nulletjes zo sterk in de 0 dat die niet makkelijk door mij naar -1 te krijgen zijn
[ Voor 125% gewijzigd door pino85 op 02-02-2010 21:44 ]
Liefhebber van Tweakers
Verwijderd in 'nieuws: Capcom ziet winst flink toenemen - update'
Weet niet zeker of dit een -1 of een 0 waard is. Heb hem voor de zekerheid toch een -1 gegeven.
Weet niet zeker of dit een -1 of een 0 waard is. Heb hem voor de zekerheid toch een -1 gegeven.
Crew heeft er naar gekeken. Verder niet nodig om individuele users hier te bespreken 
Edit:
Edit:
Nutteloos, maar geen flame of troll. Daarom van mij een 0.Steeger schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:44:
Verwijderd in 'nieuws: Capcom ziet winst flink toenemen - update'
[ Voor 71% gewijzigd door RoD op 02-02-2010 21:45 ]
Weer een typische Apple jongen die het niet kan hebben dat zijn apparaatje niet door iedereen kritiekloos wordt ontvangen: Abom in 'poll: Apple iPad' van mij mag ie -1.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ja, een reactie met het woord fanboy erin krijgt van mij sowieso 1 punt aftrek. Ik vind het zo irritant als mensen elkaar van alles betichten.
ppl in 'meuk: Apple iTunes 9.0.3'
Mooie post vol interessante kennis, maar de laatste alinea ('Btw, wel grappig dat al die klagende reacties die er nu staan eigenlijk alleen maar afkomstig zijn van Windows mensen. Dat zegt op zich ook al wel wat.") maakt het voor mij een punt lager, dus +1 ipv +2.
Mooie post vol interessante kennis, maar de laatste alinea ('Btw, wel grappig dat al die klagende reacties die er nu staan eigenlijk alleen maar afkomstig zijn van Windows mensen. Dat zegt op zich ook al wel wat.") maakt het voor mij een punt lager, dus +1 ipv +2.
Maar: wil hij daarmee iets over de 'windows-mensen' zeggen, of over de itunes port van windows?DevilsProphet schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 09:13:
ppl in 'meuk: Apple iTunes 9.0.3'
Hij doet alsof niemand mag willen om een ander programma te gebruiken iTunes, omdat dat door Apple wordt opgelegd aan de gebruiker. Een reactie daaronder stelt dat iemand die linux gebruikt in plaats van windows zich ergert aan dezelfde beperking. Allez soit, mij leek dat dus weer zo'n borderline rant of troll, alsof mensen geen flexibiliteit mogen eisen van een product (de iPod dus) dat trouwens ook nog eens niet zo goedkoop is.
edit: hij doet alsof niet-mac-gebruikers niet mogelijk klagen over het feit dat apple de mac-way forceert op niet-mac besturingssystemen, waar andere principes gelden. Misschien is het wel waar dat je dan kan zeggen "dan moet je maar geen iPod kopen!", maar allez, voor mij en voor ongeveer iedereen is een iPod nog steeds een fancy mp3-speler, en geen draagbaar verlengstuk voor iTunes zoals hij dat daar mooi stelt in zijn post.
edit2: nu ik erover denk, ik zou beter op zijn post reageren dan hier, want infeite ben ik hier weer een zware monoloog aan het afsteken. =)
edit: hij doet alsof niet-mac-gebruikers niet mogelijk klagen over het feit dat apple de mac-way forceert op niet-mac besturingssystemen, waar andere principes gelden. Misschien is het wel waar dat je dan kan zeggen "dan moet je maar geen iPod kopen!", maar allez, voor mij en voor ongeveer iedereen is een iPod nog steeds een fancy mp3-speler, en geen draagbaar verlengstuk voor iTunes zoals hij dat daar mooi stelt in zijn post.
edit2: nu ik erover denk, ik zou beter op zijn post reageren dan hier, want infeite ben ik hier weer een zware monoloog aan het afsteken. =)
[ Voor 41% gewijzigd door RuddyMysterious op 03-02-2010 09:32 ]
De laatste zin is gewoon een constatering, +2 imo.
@DevilsProphet: Zag niet dat jij het was, maar had jouw reactie ook op +2 gezet, beter om daar te reageren idd en het hier clean te houden.
@DevilsProphet: Zag niet dat jij het was, maar had jouw reactie ook op +2 gezet, beter om daar te reageren idd en het hier clean te houden.
[ Voor 67% gewijzigd door - J.W. - op 03-02-2010 14:33 ]
Hoe zat het ook alweer met het gebruik van 'M$'?
himlims_ in 'nieuws: Een op vijf Duitse computergebruikers heeft OpenOffice.org'
(Die reactie begon overigens met enkel de eerste drie regeltjes.)
himlims_ in 'nieuws: Een op vijf Duitse computergebruikers heeft OpenOffice.org'
(Die reactie begon overigens met enkel de eerste drie regeltjes.)
Ongewenst dan om die reden. Ik had hem zelf net 0 gegeven, maar dat stel ik nu bij
zie: mashell in 'nieuws: Telenet verhoogt downloadlimiet tot 250GB'
2 x +1
en 10 x 0
lijkt me niet echt een zinvolle reactie?
edit: ik heb -1 gestemd, en nu is het
6x 0
en 4x -1
en dit geldt ook voor de paar reacties na die reactie
mijn mod performance zal er wel niet beter op worden, maar ja..
2 x +1
en 10 x 0
6x 0
en 4x -1
[ Voor 33% gewijzigd door yannickie111 op 03-02-2010 15:06 ]
Zijn punt is dat de persoon voor hem appels met peren aan het vergelijken is. Ik kan dan ook wel leven met een +1.yannickie111 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:05:
zie: mashell in 'nieuws: Telenet verhoogt downloadlimiet tot 250GB'
2 x +1
en 10 x 0
6x 0
en 4x -1
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
ok, als je het zo bekijkt wel een beetje jaSallin schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:08:
[...]
Zijn punt is dat de persoon voor hem appels met peren aan het vergelijken is. Ik kan dan ook wel leven met een +1.
Ik heb mijn reactie bijgesteld van -1 naar 0, maar meer ga ik echt niet geven

Ik zie er ook wel een +1 in. Hij geeft het op heel nette wijze aan en als je de reactie eronder leest, heeft het nog effect ook.
Een 0 is ook niet echt verkeerd, maar ikzelf zet de reactie op +1.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Dit is echt typisch een reactie die los nergens op lijkt te slaan, maar als je de parent erbij pakt is hij heel logisch...
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Ok, ik houd het op een 0
(ik ben niet eigenwijs
)
Ik heb de laatste dagen de moderatieslag lekker te pakken
Ik denk afgelopen dagen zo'n 700-800
Ik heb de laatste dagen de moderatieslag lekker te pakken
Ik denk afgelopen dagen zo'n 700-800

Verwijderd
Dit is toch gewoon on topic en dus een +1
Verwijderd in 'nieuws: Een op vijf Duitse computergebruikers heeft OpenOffice.org'
Verwijderd in 'nieuws: Een op vijf Duitse computergebruikers heeft OpenOffice.org'
Volgende keer alleen even opletten dat je hem threaded neerzet.
Inderdaad gewoon een +1. Daar staat ie nu op
ja, staat hij nu ook op.Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:52:
Dit is toch gewoon on topic en dus een +1
Ik heb ook +1 gestemd.
wat is dit?Volgende keer alleen even opletten dat je hem threaded neerzet.
ik ben nog niet helemaal thuis in dit soort termen
edit: ^^, je was me voor
[ Voor 3% gewijzigd door yannickie111 op 03-02-2010 15:59 ]
Verwijderd
Yup, was ook de bedoeling maar ik heb waarschijnlijk naast het reply symbooltje geklikt en omdat het de onderste post was zie je toch de replybox en lijkt het dan toch of dat goed gaat.Dirk schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:55:
Volgende keer alleen even opletten dat je hem threaded neerzet.
Threaded betetekent dat je je reactie onder degene neerzet waar je op reageert. De reacties vanaf hier Verwijderd in 'reviews: Shootout: vier recente Androids tegenover elkaar' (bijvoorbeeld) staan threaded (schuin onder elkaar), zodat je weet wie op wie reageert.yannickie111 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:59:
[...]
ja, staat hij nu ook op.
Ik heb ook +1 gestemd.
[...]
wat is dit?
ik ben nog niet helemaal thuis in dit soort termen
edit: ^^, je was me voor
maar hoe ik het toen net had gedaan was dus niet goed?
wat moet je anders doen om zo'n threaded url te krijgen?
wat moet je anders doen om zo'n threaded url te krijgen?
hAl had een fout gemaakt, jij niet. Zijn reactie stond los onder het artikel, in plaats van gekoppeld aan de reactie waar hij op reageerde.
En als je een threaded url wil hebben dan open je de losse reactie (op de postdatum klikken) en kopieer je vervolgens de 'terug naar de hoofd-threat' link.
En als je een threaded url wil hebben dan open je de losse reactie (op de postdatum klikken) en kopieer je vervolgens de 'terug naar de hoofd-threat' link.
Verwijderd
Mag deze naar 0 (of zelfs -1)
Dit is het een reactie met heel slecht advies waar andere tweakers alleen maar last van kunnen hebben:
arjankoole in 'nieuws: Microsoft onderzoekt afname accuduur onder Windows 7'
Dit is het een reactie met heel slecht advies waar andere tweakers alleen maar last van kunnen hebben:
arjankoole in 'nieuws: Microsoft onderzoekt afname accuduur onder Windows 7'
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 16:46 ]
Een 0 wegens feitelijke onjuistheid is hier op zijn plaats.
Quindor in 'nieuws: Microsoft onderzoekt afname accuduur onder Windows 7'
Gegeven het subdraadje vind ik dit eigenlijk wel een +2.
This too shall pass
Verwijderd
Niet slechts feitelijk onjuist maar specifiek ook nog een schade veroorzakend advies.Dirk schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:48:
Dat wou ik juist zeggen. Misschien is het zelfs +3 waard, het is heel strict genomen alleen enigszins off-topic.Sallin schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:57:
Quindor in 'nieuws: Microsoft onderzoekt afname accuduur onder Windows 7'
[ Voor 7% gewijzigd door Jesse op 03-02-2010 17:09 ]
Verwijderd
Het is niet zo off topic. Als ik zo d reacties lees schrik je ervan hoe weinig mensen weten van het optimaal gebruik van hun Li-ion batterijen en is het zo gek niet dat die dingen bij bosjes stuk gaan (ongeacht het OS wat eropstaat)Jesse schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 17:05:
[...]
Dat wou ik juist zeggen. Misschien is het zelfs +3 waard, het is heel strict genomen alleen enigszins off-topic.
Ik denk niet dat het klopt eigenlijk. Als je een accu de hele dag in de lader houdt, gaat deze stuk door de hoge temperatuur, maar niet door overlading. Als je een lithium-accu daadwerkelijk overlaad heeft dat veel ernstigere gevolgen. Dus +2
Deze post mag wel eens bekeken worden wie hem een +3 heeft gegeven
Verwijderd in 'redactieblog: Tweakers sorteren kleding voor Haïti'
Hier een +2
Hier een +2
Liefhebber van Tweakers
ja, die eerste is geen +3 waard neepino22 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 18:19:
Hier een +2

Wat stel je dan wel voor voor waarde? Ik vind beide posts eerlijk gezegd minstens een +1. Jammer genoeg is de post wel ge-edit, dus ik weet niet of er in de eerste plaats iets flamerigs/trollerigs stond. Maar omdat hij tegendraads is wil niet zeggen dat hij geen +1 of hoger kan krijgen.pino22 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 18:19:
Hier een +2
This too shall pass
@powermods nieuw topic ?
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft onderzoekt afname accuduur onder Windows 7'
hoog uit een 0 maar die +2 is echt te veel.....
[ Voor 80% gewijzigd door SRich op 03-02-2010 18:46 ]
Zeker de 1e post zie ik niet als een +1 minstens.. zoals jij blijkbaar vindSallin schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 18:32:
[...]
Wat stel je dan wel voor voor waarde? Ik vind beide posts eerlijk gezegd minstens een +1. Jammer genoeg is de post wel ge-edit, dus ik weet niet of er in de eerste plaats iets flamerigs/trollerigs stond. Maar omdat hij tegendraads is wil niet zeggen dat hij geen +1 of hoger kan krijgen.
[ Voor 22% gewijzigd door pino85 op 03-02-2010 19:02 ]
Liefhebber van Tweakers
Verwijderd
Een post van een enkel woord kan eigenlijk nooit anders dan een -1 zijn, zeker niet omdat deze meneer op een drammerige wijze zijn gelijk probeert te halen.
Een post van een enkel woord kan eigenlijk nooit anders dan een -1 zijn, zeker niet omdat deze meneer op een drammerige wijze zijn gelijk probeert te halen.
Speedy55 in 'nieuws: Microsoft onderzoekt afname accuduur onder Windows 7'
Dit is toch apart dat hij dan +1 krijgt, 17x? Hoe kan dat. Alleen omdat er een lang verhaal staat met meerdere keren een woord dat eruit ziet alsof het over het bericht gaat (accu)?
Die info wordt compleet onderuit gehaald daaronder en toch zijn er veel modders die denken 'wauw, wat een boel woorden, die raten we ff +1'. -1, please
Dit is toch apart dat hij dan +1 krijgt, 17x? Hoe kan dat. Alleen omdat er een lang verhaal staat met meerdere keren een woord dat eruit ziet alsof het over het bericht gaat (accu)?
Die info wordt compleet onderuit gehaald daaronder en toch zijn er veel modders die denken 'wauw, wat een boel woorden, die raten we ff +1'. -1, please
Welles
Verwijderd
Omdat zijn posts feitelijk onjuist zijn, wat ook wel uit het draadje blijkt. De goederen zijn ingezameld samen met een hulpinstantie die ter plekke aanwezig is, dus dat ze niet nodig zouden zijn is echt een kulargument. Als een hulpinstantie aangeeft X te willen hebben en dat wordt door Tweakers met veel enthousiasme ingezameld is het natuurlijk onzinnig om te zeggen dat X helemaal niet bruikbaar is op Haiti.Sallin schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 18:32:
Wat stel je dan wel voor voor waarde? Ik vind beide posts eerlijk gezegd minstens een +1. Jammer genoeg is de post wel ge-edit, dus ik weet niet of er in de eerste plaats iets flamerigs/trollerigs stond. Maar omdat hij tegendraads is wil niet zeggen dat hij geen +1 of hoger kan krijgen.
Ook zijn verhaal over winterjassen wordt al in het artikel onderuit gehaald. De ingezamelde winterkleding of kleding die niet geschikt is voor Haitie wordt naar een ander land gestuurd waar de desbetreffende kleding wel tot zijn recht komt.
Het commentaar over tweedehands kledingwinkeltjes op Haitie is natuurlijk te naief voor woorden. Het verwoordt in mijn ogen precies het verkeerde westerse sentiment dat iedere issue opgelost kan en dient te worden door er geld tegenaan te smijten.
Het gaat er dus niet zozeer om dat het een afwijkende mening is, maar er om dat het een slecht onderbouwde en aantoonbaar feitelijk onjuiste mening is die hij keer op keer dient te uiten. Dan kan je sowieso op een 0 rekenen, wat mij betreft ook misschien nog wel op een -1.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 19:42 ]
De inhoud is onzin, de toon een troll, daar ga ik echt geen +1 voor geven.Sallin schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 18:32:
[...]
Die hoort inderdaad op 0.SRich schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 18:42:
@powermods nieuw topic ?
1 woord kan een 0 zijn, maar hier inderdaad niet. Done.Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:25:
Feitelijke onjuistheden horen op 0, deze reactie ook. Alleen sociaal onaangepast gedrag hoort op -1.roy.ahuis schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:32:
Speedy55 in 'nieuws: Microsoft onderzoekt afname accuduur onder Windows 7'
Ja ik vind dat een +1, ik vind hem niet trollerig, hoogstens scherp gesteld. En verder snijdt hij een punt aan wat wel vaker als een nadeel van hulpverlening bij rampen gezien mag worden. Namelijk, dat hulp ook een nadelig effect kan hebben op de lokale situatie. Daar mag hij toch gewoon zijn mening over geven?pino22 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 18:56:
Zeker de 1e post zie ik niet als een +1 minstens.. zoals jij blijkbaar vind
Feitelijk onjuist blijkt helemaal niet uit het draadje, in het draadje staan meer meningen. Verder claimt hij ook niet dat die kleding niet nodig is, hij vindt een andere vorm van hulpverlening zinniger. Daarbij zijn ook hulporganisaties vatbaar voor een lichte mate van subjectiviteit met betrekking tot hulpverlening, er werken ten slotte ook mensen. Je hoeft niet ineens al je kritisch vermogen over boord te gooien bij informatie afkomstig van een hulporganisatie.Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:39:
Omdat zijn posts feitelijk onjuist zijn, wat ook wel uit het draadje blijkt. De goederen zijn ingezameld samen met een hulpinstantie die ter plekke aanwezig is, dus dat ze niet nodig zouden zijn is echt een kulargument. Als een hulpinstantie aangeeft X te willen hebben en dat wordt door Tweakers met veel enthousiasme ingezameld is het natuurlijk onzinnig om te zeggen dat X helemaal niet bruikbaar is op Haiti.
Ook zijn verhaal over winterjassen wordt al in het artikel onderuit gehaald. De ingezamelde winterkleding of kleding die niet geschikt is voor Haitie wordt naar een ander land gestuurd waar de desbetreffende kleding wel tot zijn recht komt.
Het commentaar over tweedehands kledingwinkeltjes op Haitie is natuurlijk te naief voor woorden. Het verwoordt in mijn ogen precies het verkeerde westerse sentiment dat iedere issue opgelost kan en dient te worden door er geld tegenaan te smijten.
Ik wil geen discussie starten over de betrouwbaarheid van hulporganisaties of de effectiviteit van andere manieren van hulpverlening, ik geef ook niet mijn mening over deze onderwerpen. Ik wil alleen aangeven dat die posts te verdedigen zijn en dat een -1 in mijn ogen onterecht is, een nul aan de dunne kant en een +1 goed te doen.
This too shall pass
De vraag is, of het beledigend is voor de mensen die zich hier in zetten voor het goede doel. Ik zou zeggen dat die mensen het maar moeten accepteren dat niet iedereen het met ze eens is, en dat de reacties dus niet ongewenst zijn
Ieder zijn mening, maar ik blijf bij mijn standpuntSallin schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:20:
[...]
Ja ik vind dat een +1, ik vind hem niet trollerig, hoogstens scherp gesteld. En verder snijdt hij een punt aan wat wel vaker als een nadeel van hulpverlening bij rampen gezien mag worden. Namelijk, dat hulp ook een nadelig effect kan hebben op de lokale situatie. Daar mag hij toch gewoon zijn mening over geven?
De eerste post is duidelijk een -1 de 2e een 0 wat mij betreft
Dat jij er een +1 aan wil geven( minstens) bij beiden posts dat is jou keuze maar goed ik heb genoeg geblaat over dit onderwerp.. als het echt zo is dat anderen ook zoals jou denken dan word het vanzelf wel aangepast door de waarderingen die worden uitgedeeld..
[ Voor 15% gewijzigd door pino85 op 03-02-2010 21:45 ]
Liefhebber van Tweakers
Ehh, gezien het feit dat diverse fabrikanten dit al als advies geven is het dus zeker niet feitelijk onjuist. Zoals hij zelf in de reactie al aangeeft geldt het niet voor alle devices, ik vind alleen dat hij dat wel wat beter mag verwoorden zodat het duidelijker wordt dat z'n advies lang niet altijd op gaat. Gezien de meeste reacties ben ik daar niet de enige in.Dirk schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:48:
De fabrikanten die het als advies geven doen dit veelal om de controller nog eens te kalibreren, niet zo zeer de accucellen. Het niet opvolgen van dat advies kan ook schade veroorzaken.Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 17:04:
[...]
Niet slechts feitelijk onjuist maar specifiek ook nog een schade veroorzakend advies.
Jullie opvattingen zijn dus feitelijk net zo onjuist als degene die wordt beschuldigd. Kijk maar eens naar de adviezen die bijv. Apple geeft. Ik denk dat hier de verwarring ontstaat doordat het continu volledig leeg trekken van een li-ion accu slecht is terwijl er in dit geval sprake is van 1x per maand wat een andere situatie creëert. Feit blijft dat onderhoud van li-ion accu's een vrij discutabel onderwerp is. In dit geval is een waardering van 0 imho niet geheel terecht omdat er een kern van waarheid in z'n verhaal zit, er ontbreekt alleen wat nuancering. Als zijn reactie op 0 zou moeten dan moet die van hAI dat ook omdat het net zo kort door de bocht is (waar hij ook terecht voor wordt gecorrigeerd).
Verwijderd
Onzin. Ik beweer nergens dat het niet bruikbaar zou zijn, ik zeg alleen dat het op dit moment een totale noob-actie is. Ga eens lezen:Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:39:
[...]
Omdat zijn posts feitelijk onjuist zijn, wat ook wel uit het draadje blijkt. De goederen zijn ingezameld samen met een hulpinstantie die ter plekke aanwezig is, dus dat ze niet nodig zouden zijn is echt een kulargument. Als een hulpinstantie aangeeft X te willen hebben en dat wordt door Tweakers met veel enthousiasme ingezameld is het natuurlijk onzinnig om te zeggen dat X helemaal niet bruikbaar is op Haiti.
Het gaat er dus niet zozeer om dat het een afwijkende mening is, maar er om dat het een slecht onderbouwde en aantoonbaar feitelijk onjuiste mening is die hij keer op keer dient te uiten. Dan kan je sowieso op een 0 rekenen, wat mij betreft ook misschien nog wel op een -1.
http://www.gooieneemlande...i-vanuit-hartje-Hilversum
http://noord-holland.blog...r-zijn-projecten-in-haiti
Ga maar eens navragen bij Wereldouders: wat ze liever hebben geld of afgedankte tweedehandskleding. Ik weet het wel, en dat lees je ook in de bovenstaande artikelen terug. Het is totaal onzinnig om een container vol met afgedankte tweedehandskleding te versturen vanuit Nederland naar de andere kant van de wereld; terwijl die containers veel beter gevuld zou kunnen worden met medicijnen, schoondrinkwater, voedsel etc. Denk je werkelijk dat Tweakers de enige inzamelingsactie voor kleding houdt? Dit is container nummer 10,000 die met dat soort spul die kant op moet komen, terwijl juist bij een ramp als deze eerst noodhulp het belangrijkste is. De (lucht)havens zijn al overbelast. Dan help je niet door er, net als in tal van andere landen die ook kleding sturen, er nog eentje bij te stouwen. Bovendien, al die kosten die zijn gemaakt om een beetje 2e handskleding in te zamelen..denk eens na...benzine, treinkaartjes, vrachtwagens, vrijwilligers die met een dagje klussen het 100 euro p.p. hadden kunnen verdienen en doneren. En dan die container van NL naar Haïti...Het kost allemaal veel meer dan het oplevert voor wat 2e handskleding. Het is een leuke show voor de buitenwereld met wat plaatjes er straks bij. Haïti heeft 9 miljoen inwoners, denk je dat die, naar ik schat, 2500 kleding stukken echt er toe doen...9 miljoen mensen zonder eten, drinken, een bed? Stort liever geld, en haal nieuwe kleding uit de Domicaanse Republiek ofzo. En laten we eerlijk wezen: loop jij graag in 2e handskleding rond of heeft het toch iets raars? Het komt ook een beetje krenterig over van: "ik wil wel helpen, maar ook weer niet helemaal, dus doneer ik wel wat 2e hands troep". Er liggen miljoenen op Giro 555, en miljoenen bij andere organisaties en landen, waarvan gloednieuwe kleding gemakkelijk kan worden gekocht mocht dat echt blijken nodig te zijn. En die kan zo vanaf de Domicaanse Republiek verscheept worden.
En als je geen vertrouwen hebt in de hulporganisaties, dan kun je nog altijd direct geld overmaken aan Wereldouders, die al 22 jaar lang ervaring daar heeft. Mark my words: ze zien liever geld dan kleding. En vraag je ook maar eens af waarom Tweakers niet een of meer dagen de advertentie-inkomsten heeft afgestaan.
Het is allemaal goed bedoeld, maar totaal irrelevant bij een ramp als deze. Die kleding is leuk voor over 6 maanden - maar bij een noodramp als deze is andere hulp (die ook betaald moet worden) veel belangrijker op dit moment. Ga maar eens naar de reportages kijken: iedereen loopt er in kleding rond...Hoeveel naakte mensen zie je rondlopen? Hoor je ze nu om nieuwe roepen? Nee. Waarom roepen ze wel om? Juist, eten en drinken, onderdak en medicijnen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 23:42 ]
Verwijderd
Ze zullen over het algemeen om geld vragen omdat mensen er anders een handje van hebben om allerlei oude zooi hun kant op te sturen. Voor zover ik begrepen heb was dit een gerichte hulpvraag om deze goederen waarbij goed in de gaten is gehouden of het ook om de juiste goederen ging, dus dan moeten ze achteraf niet gaan zeuren dat het niet goed zou zijn (en dat doen ze ook niet, sommige Tweakers dan weer wel).
Daarnaast krijgen hulporganisaties gewoonweg geen geld meer van mij, dat vertrouwen ben ik kwijt na alle recente acties. Als ik de reacties zo lees hebben een flink aantal mensen datzelfde sentiment. Lokaal kunnen ze toch geen goederen aanschaffen, dus alles zal er heen verscheept moeten worden. Als je me vertellen wat ik ze kan geven of wat ik hier kan doen om te helpen buiten geld geven wil ik daar best over nadenken, maar geld krijgen ze gewoon niet meer van mij.
Bovendien wijs ik nogmaals op de heersende stemming dat alle problemen opgelost kunnen worden door er geld tegenaan te gooien. Ga een training puingraven volgen en stap de volgende ramp op het vliegtuig, daar hebben ze daar pas concreet wat aan.
Aan al dat geleuter op een forum hebben die lui trouwens al helemaal niets
Daarnaast krijgen hulporganisaties gewoonweg geen geld meer van mij, dat vertrouwen ben ik kwijt na alle recente acties. Als ik de reacties zo lees hebben een flink aantal mensen datzelfde sentiment. Lokaal kunnen ze toch geen goederen aanschaffen, dus alles zal er heen verscheept moeten worden. Als je me vertellen wat ik ze kan geven of wat ik hier kan doen om te helpen buiten geld geven wil ik daar best over nadenken, maar geld krijgen ze gewoon niet meer van mij.
Bovendien wijs ik nogmaals op de heersende stemming dat alle problemen opgelost kunnen worden door er geld tegenaan te gooien. Ga een training puingraven volgen en stap de volgende ramp op het vliegtuig, daar hebben ze daar pas concreet wat aan.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 23:45 ]
Verwijderd
Het is ook niet compleet nutteloos, maar gewoon niet efficient en handig op dit moment. Het geld zou trouwens ook goed gebruikt kunnen worden, later, om de schuldenlast van Haïti te verlagen. Daar heeft het land op langer termijn veel profijt van. Maar goed idd offtopic.Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 23:44:
Ze zullen over het algemeen om geld vragen omdat mensen er anders een handje van hebben om allerlei oude zooi hun kant op te sturen. Voor zover ik begrepen heb was dit een gerichte hulpvraag om deze goederen waarbij goed in de gaten is gehouden of het ook om de juiste goederen ging, dus dan moeten ze achteraf niet gaan zeuren dat het niet goed zou zijn (en dat doen ze ook niet, sommige Tweakers dan weer wel).
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2010 00:00 ]
Er is weer iemand rare +3's aan het strooien:
- stephenophof in 'nieuws: LHC draait tot 2013 nog op halve kracht'
Beiden zijn -1's, nogal duidelijke zelfs.
borft in 'nieuws: LHC draait tot 2013 nog op halve kracht'
Die krijgt een +1 terwijl het overduidelijk een -1 is (forse flamebait).
Is dit één en dezelfde persoon, of hebben we hier met drie aparte modmisbruikers te maken?
Beiden zijn -1's, nogal duidelijke zelfs.
borft in 'nieuws: LHC draait tot 2013 nog op halve kracht'
Die krijgt een +1 terwijl het overduidelijk een -1 is (forse flamebait).
Is dit één en dezelfde persoon, of hebben we hier met drie aparte modmisbruikers te maken?
Virussen? Scan ze hier!
wat is jullie mening over deze:
digifan in 'reviews: Panasonic Lumix GF1'
de reactie is inhoudelijk prima maar ik vind het stukje over 'nitwit commentaar' eigenlijk een -1 waard, compleet onnodig. Uiteindelijk lijkt een +1 mij nog wel reeel, al heb ik ook zitten denken aan een 0.
Edit:
Wederom 1 waar ik over twijfel:
Nokian95dude in 'meuk: Nokia N95 / N95 8GB 35.0.001'
Zou als een 0 doorkunnen, maar door die laatste zin vind ik hem een -1 waard.
de reactie is inhoudelijk prima maar ik vind het stukje over 'nitwit commentaar' eigenlijk een -1 waard, compleet onnodig. Uiteindelijk lijkt een +1 mij nog wel reeel, al heb ik ook zitten denken aan een 0.
Edit:
[ Voor 38% gewijzigd door Rupie op 04-02-2010 09:47 ]
Als je dat verhaal nou had gepost inplaats van een buitengewoon sarcastische reactie met een onzinnige onderbouwing, dan had je een best wel hogere score voor je reactie kunnen verwachten.Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 23:26:
[...]
Onzin. Ik beweer nergens dat het niet bruikbaar zou zijn, ik zeg alleen dat het op dit moment een totale noob-actie is. Ga eens lezen:
*knip*
Potentieel +2, -1 voor zijn opening, +1 totaal.Rupie schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 09:34:
wat is jullie mening over deze:
Irrelevant en dan zo afsluiten, een -1 is prima.Edit:
De reactie kwam op jouw over als "buitengewoon sarcastisch", dat wil niet zeggen dat die reactie dat ook is. Er zit namelijk nogal wat context om heen die de beleving van negatief commentaar beinvloeden. Er is iets ergs gebeurd, er wordt met de beste bedoelingen een actie opgezet, veel mensen vinden het fantastisch en voelen zich er goed bij. Nu komt er iemand die wijst op nadelen/negatieve kanten en doet dat met een scherpe formulering. Dat komt een beetje neer op schoppen tegen die fijne goede gevoelens.Jesse schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 10:19:
[...]
Als je dat verhaal nou had gepost inplaats van een buitengewoon sarcastische reactie met een onzinnige onderbouwing, dan had je een best wel hogere score voor je reactie kunnen verwachten.
Om de reactie zuiver te beoordelen op de inhoud moet een moderator die negatieve ervaring kunnen herkennen en relativeren. In mijn ogen is dat vrij veel mods niet gelukt; aangezien de reactie nog steeds op -1 staat, terwijl dat volgens mij echt te weinig is.
This too shall pass
Gaan we daar nog over door..
Als men het eens is dat ze hoger zouden verdienen dan word dit vanzelf omhoog gemod, dat is het mooie van het systeem
Als dit niet het geval is dan hebben of al die mods verkeerd gerelativeerd zoals jij het noemt of de enkeling die er hogere punten aan geven hebben het verkeerd beoordeelt
Zelf heb ik nog geen argumenten gezien waarom ik die posts beiden minimaal een 1 of hoger moet geven..
Wil anders even iemand van de mod crew als het ware zijn visie nog 1* geven dan kunnen we hoop ik ook verder..
Als men het eens is dat ze hoger zouden verdienen dan word dit vanzelf omhoog gemod, dat is het mooie van het systeem
Als dit niet het geval is dan hebben of al die mods verkeerd gerelativeerd zoals jij het noemt of de enkeling die er hogere punten aan geven hebben het verkeerd beoordeelt
Zelf heb ik nog geen argumenten gezien waarom ik die posts beiden minimaal een 1 of hoger moet geven..
Wil anders even iemand van de mod crew als het ware zijn visie nog 1* geven dan kunnen we hoop ik ook verder..
[ Voor 50% gewijzigd door pino85 op 04-02-2010 11:56 ]
Liefhebber van Tweakers
Dan moet je mij uitleggen wat dit dan is:Sallin schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 10:50:
[...]
De reactie kwam op jouw over als "buitengewoon sarcastisch", dat wil niet zeggen dat die reactie dat ook is.
*knip*
Fantastisch, jullie hebben zojuist alle 2e handskleding-winkeltjes op Haïti omver geholpen.
Zonder onderbouwing zie ik dat hooguit als een onwaarheid,en omdat de betreffende reactie nog wel iets meer 'inhoud' heeft dan alleen deze zin had ie nooit minder dan een 0 moeten krijgen.
Maargoed, negatieve klanken zakken wel eens vaker onterecht in het afvalputje wat nmm nergens voor nodig is.
edit: overbodige tekst
Maargoed, negatieve klanken zakken wel eens vaker onterecht in het afvalputje wat nmm nergens voor nodig is.
edit: overbodige tekst
[ Voor 7% gewijzigd door pcgek op 04-02-2010 16:54 ]
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Onwaarheid? Dat is anders uitstekend gedocumenteerd, dat fenomeen van oneigenlijke concurrentie en idd HET bezwaar tegen kledignacties.pcgek schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 12:12:
Zonder onderbouwing zie ik dat hooguit als een onwaarheid,
Iemand vroeg mijn mening:
De eerste post van Holoris in vanuit helicpoterperspectief zuiver, juist en goed. Echter, hij zit midden in een inzamelingsdraad en vloekt daarmee met de (goed bedoelde) hulp. Kansloos dus om daar ooit pluspunten aan toe te kennen maar ik geef een nul. Kansloos omdat het zoiets als vloeken in de kerk is, je maakt een hulpactie belachelijk.
De tweede post kreeg een +1 van mij. Allereerst omdat er wat meer informatie instaat maar ook omdat het geheel genuanceerd beschouwelijker is ipv een afkraak van Haiti. Had misschien meer ingezeten maar toch.
Resten 2 opmerkingen: het betoog van Only.Holoris binnen TMF is aanzienlijk inzichtvoller dat die vand e FP. Dat had wel andersom gekund ei'k.
Vandaag maakte Haiti bekend de 200k gepasseerd te zijn, maar Haiti leeft allang niet meer in de media. Move along, nothing to see here klinkt het bijna. Hoe cynisch moet de wereld ei'k zijn om te kunnen zeggen dat het eigenlijk niemand echt boeit.
[ Voor 61% gewijzigd door Delerium op 04-02-2010 12:59 ]
Het probleem is dat veel tweakers willen dat de bronnen bij élke reactie geplaatst worden waar zonodig een stelling moet gestaafd worden. Ik heb het ook meegemaakt, al was mijn bron een reactie op meuk van zo'n 7 maanden terug. En probeer dan maar de juiste reactie terug te vinden. =)
Dan kan je eventuele 'algemeenheid' toetsen op TMF. Meestal gaat er een puntje bij wanneer een bron niet nodig is en stating the obvious voldoet.DevilsProphet schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 12:55:
Het probleem is dat veel tweakers willen dat de bronnen bij élke reactie geplaatst worden waar zonodig een stelling moet gestaafd worden. Ik heb het ook meegemaakt, al was mijn bron een reactie op meuk van zo'n 7 maanden terug. En probeer dan maar de juiste reactie terug te vinden. =)
Zsub in 'nieuws: 'Google en NSA onderzoeken samen Chinese cyberaanvallen''
Zin 1 is genoeg voor een -1.
Zin 1 is genoeg voor een -1.
Ik vind dat nog iets meevallen. Hij is lomp en het levert hem absoluut geen pluspunten op, maar ik vind hem nog geen -1 waard.
ik vind hem ook geen -1, ik heb hem een 0 gegeven.
maar hij heeft ook 1 keer een +2, de gene die dat een +2 heeft gegeven, moet toch nog maar een keer goed naar de reactie kijken denk ik
maar hij heeft ook 1 keer een +2, de gene die dat een +2 heeft gegeven, moet toch nog maar een keer goed naar de reactie kijken denk ik

Ik zie er niet meer dan een flame in en dus -1. Zo ga je niet met elkaar om.
[ Voor 23% gewijzigd door Bor op 04-02-2010 19:15 ]
Heb hem ook een -1 gegeven. Eens met hierboven.
Ik moet je na nog eens gekeken te hebben deels gelijk geven Bor
Je gaat idd niet tegen een ander zeggen wat een bout reactie oftewel *** reactie
Als je het ergens niet mee eens bent kan dat ook op een normale manier worden geuit..
Anderzijds de rest is gewoon ontopic zo ver ik zie.. en kan ik er ook wel mee leven.. het zou een 0 en -1 kunnen zijn denk ik..
Maar de 1e zin verpest het idd wel
Denk dat dit gewoon een geval is wat tussen een 0 en -1 inzit
Je gaat idd niet tegen een ander zeggen wat een bout reactie oftewel *** reactie
Als je het ergens niet mee eens bent kan dat ook op een normale manier worden geuit..
Anderzijds de rest is gewoon ontopic zo ver ik zie.. en kan ik er ook wel mee leven.. het zou een 0 en -1 kunnen zijn denk ik..
Maar de 1e zin verpest het idd wel
Denk dat dit gewoon een geval is wat tussen een 0 en -1 inzit
[ Voor 116% gewijzigd door pino85 op 04-02-2010 20:33 ]
Liefhebber van Tweakers
Faust in 'nieuws: Eerste testversie Moonlight 3.0 uitgebracht'
Woorden als "troep", "shit" etc zonder fatsoenlijke onderbouwing -> klinkt mij als een troll in de oren, en dus een -1, en zeker geen +1.
Woorden als "troep", "shit" etc zonder fatsoenlijke onderbouwing -> klinkt mij als een troll in de oren, en dus een -1, en zeker geen +1.
Virussen? Scan ze hier!
een keer 1 waar geen discussie over mogelijk is:
precious1 in 'nieuws: Nederlandse dienst geeft Outlook-gebruiker seintje bij file naar afspraak'
duidelijke -1
precious1 in 'nieuws: Nederlandse dienst geeft Outlook-gebruiker seintje bij file naar afspraak'
duidelijke -1
Rob Coops in 'nieuws: EU-systeem voor emissiehandel doelwit van phishers'
deze is ook echt geen 0 of +1 maar gewoon ongefundeerd kritiek hebben op bedrijven en overheden
-1
deze is ook echt geen 0 of +1 maar gewoon ongefundeerd kritiek hebben op bedrijven en overheden
-1
Waarom staat deze op 0?
Verwijderd in 'nieuws: Nederlandse dienst geeft Outlook-gebruiker seintje bij file naar afspraak'
ik vind de vraag in zijn laatste paragraaf best wel relevant eigenlijk en dus een +1.
Verwijderd in 'nieuws: Nederlandse dienst geeft Outlook-gebruiker seintje bij file naar afspraak'
ik vind de vraag in zijn laatste paragraaf best wel relevant eigenlijk en dus een +1.
het is ook relevant, maar eerste deel had ie er niet aan toe hoeven voegen.....Rupie schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:11:
Waarom staat deze op 0?
Vind ik ook +1 van mij. Ik kan me niet storen aan de eerste paragraaf.Rupie schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:11:
Waarom staat deze op 0?
This too shall pass
Zingo in 'nieuws: Sims-serie viert tiende verjaardag'
lijkt me niet nodig om te zeggen waarom deze een -1 verdiend
Oeroeg in 'nieuws: Sims-serie viert tiende verjaardag'
boven 0 kom ik hier ook niet uit.
lijkt me niet nodig om te zeggen waarom deze een -1 verdiend
Oeroeg in 'nieuws: Sims-serie viert tiende verjaardag'
boven 0 kom ik hier ook niet uit.
[ Voor 30% gewijzigd door SRich op 05-02-2010 11:18 ]
Is wat voor te zeggen inderdaad maar voor mij persoonlijk niet genoeg reden om er een punt vanaf te trekkenSRich schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:13:
[...]
het is ook relevant, maar eerste deel had ie er niet aan toe hoeven voegen.....
Dit topic is gesloten.