Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-10 15:50
Vandaag eens gebeld met de klantenservice, omdat ik een overstap naar Ziggo overweeg.
Grote vraag was wat de maximaal haalbare snelheid is op mijn postcode.
Dit konden hun niet meten, maar de medewerker wist mij te vertellen dat je altijd de max. snelheid zult halen/krijgen. Zo niet dan zou de technische dienst hier alsnog voor zorgen. De medewerker reageerde uiteindelijk zelfs opdringerig omdat ik aan zijn antwoord twijfelde.

Nouja, zolang ik niet weet wat mijn snelheid ongeveer gaat worden begin ik er ook niet aan.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:58
Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 20:01:
[...]

Kan ik gewoon de versterker loskoppelen van het AOP zonder dat er instellingen of iets dergelijks gewijzigd worden? En later er dus weer gewoon op terugdraaien?
De enige instellingen die je op die signaalversterker kunt maken gaan met jumpertjes en potmetertjes, die blijven wel behouden ja. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 16:48

Hakker

a.k.a The Dude

Jorco schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 21:20:
Vandaag eens gebeld met de klantenservice, omdat ik een overstap naar Ziggo overweeg.
Dit konden hun niet meten, maar de medewerker wist mij te vertellen dat je altijd de max. snelheid zult halen/krijgen. Zo niet dan zou de technische dienst hier alsnog voor zorgen. De medewerker reageerde uiteindelijk zelfs opdringerig omdat ik aan zijn antwoord twijfelde.

Nouja, zolang ik niet weet wat mijn snelheid ongeveer gaat worden begin ik er ook niet aan.
kabel is geen adsl nou ja technisch gezien feitelijk wel maar de eind kastjes zitten niet meer dan 150 meter van je vandaan waardoor je dus idd altijd tegen de max snelheid aan zit. Bij 50 mbit is het meestal hoog in de 47mbit en hoger.

het is dus niet zo dat als je 50 mbit besteld je blij moet zijn als je 30 haalt.

[ Voor 4% gewijzigd door Hakker op 30-03-2010 21:26 ]

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:44

Sorcerer8472

Mens sana?

Je kunt toch al na een maand opzeggen bij Ziggo, geloof ik?

Naja, met die instelling kom je iig niet ver :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 00:08

Je vraagt het onmogelijke van de klantenservice of aan iedereen. Niemand kan vantevoren zeggen wat voor snelheid jij zal krijgen. Heel veel dingen kunnen de snelheid beperken en zelfs dingen waar ziggo niks aan kan doen. Gemiddelde ziggo klant krijgt wel ongeveer(95% - 100%) het maximale van z'n abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 18:44:
Ik heb mijn Ziggo aangesloten. Modem zit op de laatste vrije poort van de multitap, achter de versterker (GHV 820A).

Het internet werkt prima, alleen de snelheid laat nog wat te wensen over.

Op speedtest.net haal ik bedraad ongeveer 30 mb/s en een ping van rond de 500ms... Bij de Ziggo speedtest haal ik ineens 70 mb/s (het zou 120 mb/s moeten zijn). Waar kan dit aan liggen?

Draadloos hetzelfde verhaal, alleen een stuk langzamer (terwijl de verbinding toch op 54 Mbps staat en het signaal goed tot uitstekend is). Draadloos haal ik ongeveer maar 10 mb/s bij speedtest.net.

Ligt bovenstaand snelheidsprobleem aan het feit dat het modem achter de versterker hangt? Of is er iets anders aan de hand? Bedankt voor de input :)
Gebruik je Chrome? Ik heb namelijk ook 500ms bij testjes met chrome als browser.

Probeer firefox eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 18:44:
Draadloos hetzelfde verhaal, alleen een stuk langzamer (terwijl de verbinding toch op 54 Mbps staat en het signaal goed tot uitstekend is).
Draadloos haalt normaliter netto 1/3 tot 1/2 van de connectspeed, dus als alles optimaal is en virusscanners en firewalls liggen niet te dwars, haal je tussen de 18 en 27 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:15

Prima, gewoon weg blijven dan. Je stelt onrealistische vragen die niemand van tevoren met 100% zekerheid kan beantwoorden.

Ik ben in ieder geval tevreden over Ziggo. De kans dat je (in de buurt van) de voorgespiegelde snelheid ook echt haalt is imho vele malen groter dan bij ADSL of dergelijke technieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-10 16:43

Onbekend

...

Nog eens een reactie op Jorco:

Bij Ziggo haal je vaak ruim 90% van jouw downloadsnelheid. Meestal download je op een lagere snelheid omdat bijvoorbeeld de website geen hogere bandbreedte beschikbaar heeft en ook jouw firewall en virusscanner kunnen voor een lagere downloadsnelheid zorgen.

Over het algemeen is de snelheid dus goed. Maar als jij niet overstapt, blijft er voor ons meer bandbreedte over. >:)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Ik haalde 6.7Mbps van de 8Mbps bij adsl dat is: (6.7/8)*100 = 83.75%

Ik haal bij Ziggo 117Mbps van de 120Mbps dat is: (117/120)*100 = 97.5%

En voor de rest ook zeer tevreden over Ziggo.

[ Voor 17% gewijzigd door ulTimaS op 31-03-2010 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij XS4ALL haalde ik 8 Mb/s (van de max. 8 Mb/s) dus 100%. Bij Ziggo haal ik 19,5 Mb/s (van de max. 20 Mb/s). XS4ALL scoort dus 100% bij mij, Ziggo 97,5/ Toch heb ik liever Ziggo, want dat is absoluut gezien meer dan 10 Mb/s sneller 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:30

rally

Deyterra Consultancy

@Valcon: Dat is HEEL vreemd.
Ziggo en UPC compenseren namelijk voor overhead en als je een 50MBit verbinding hebt kun je met ongeveer 5.5MB/s downloaden.
DSL compenseert niet voor overhead en op een 8MBit lijn zou je netto zo'n 7.2Mbit (720KB/s) kunnen halen.

Ik heb thuis beide en op mijn Ziggo lijn haal ik 5.6MB en op mijn DSL lijn 700KB/s.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-10 15:47
Hier de snelheid bijna goed :P
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/766102062.png

Al een stuk beter als Xs4all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Laatst online: 20-10 19:38

World Citizen

FreeReef.nl

Ziggo in huis sinds enkele dagen, de snelheid is keurig in orde.

Maar ligt het aan mijn (6x) pc's of is de website van ziggo gemaakt door het stagaire team van "KabouterPlopWebsiteBeheer"

Inloggen wil dan nog net lukken, maar een email adres aanmaken/webspace activeren/normaal door "mijn ziggo" heen klikken.... het resuleert in de meest vreemde paginas, met de meest vreemde foutmeldingen.

>?

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Die website van Ziggo is waardeloos geworden. Je kan er niets meer op doen, en wachtwoorden wijzigen werkt ook niet meer.
Ik vraag mij af welke amateur die website in elkaar heeft geknutseld. En wanneer ze eens die website gaan vervangen voor iets bruikbaarders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:52

Edd

Onbekend schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:37:
Die website van Ziggo is waardeloos geworden. Je kan er niets meer op doen, en wachtwoorden wijzigen werkt ook niet meer.
Ik vraag mij af welke amateur die website in elkaar heeft geknutseld. En wanneer ze eens die website gaan vervangen voor iets bruikbaarders.
Als ik jou was zou ik een klacht daarover insturen via het klachtenformulier. Heb dat zelf ook al vaker gedaan en je krijgt weliswaar een standaard antwoord. Maar als genoeg mensen het doen, zullen ze de hint toch wel begrijpen?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Edd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:43:
[...]

Als ik jou was zou ik een klacht daarover insturen via het klachtenformulier. Heb dat zelf ook al vaker gedaan en je krijgt weliswaar een standaard antwoord. Maar als genoeg mensen het doen, zullen ze de hint toch wel begrijpen?
Een open deur:
Zou het klachtenformulier van zo'n slechte site wel aankomen ? ;)

Ik denk niet dat dat helpt. Ze hebben genoeg belangrijkere problemen op te lossen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rally schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:06:
@Valcon: Dat is HEEL vreemd.
Ziggo en UPC compenseren namelijk voor overhead en als je een 50MBit verbinding hebt kun je met ongeveer 5.5MB/s downloaden.
DSL compenseert niet voor overhead en op een 8MBit lijn zou je netto zo'n 7.2Mbit (720KB/s) kunnen halen.
Geen idee; wellicht door mijn zeer creatieve manier van het verlengen en omleggen van de groene Ziggo kabel O-)
Maar ik klaag niet hoor, de lijn is wat mij betreft snel en stabiel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:16:
[...]

Geen idee; wellicht door mijn zeer creatieve manier van het verlengen en omleggen van de groene Ziggo kabel O-)
Maar ik klaag niet hoor, de lijn is wat mij betreft snel en stabiel genoeg.
Speedtest, or it didn't happen!! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-10 11:11

Pubbert

random gestoord

Ik heb ook AiE Extra besteld voor mn nieuwe appartement, heb de gegevens wel al ontvangen, ik wilde even een Mijn Ziggo aanmaken om te actuele status te bekijken, maar krijg de activatie e-mail maar niet binnen, evenals de wachtwoord-vergeten e-mail...

Meer mensen met het probleem dus.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:04
Hoelang kan je normaal gesproken 'vrij' kijken naar alle kanalen na de activatie van een smartcard? Ik dacht dat het twee weken was, maar die zijn inmiddels ruim voorbij en heb nog steeds de beschikking over alle mogelijke kanalen.

Maak wel gebruik van de onderstaande decoder maar daar zal het verschil niet inzitten.
Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/ke9pbo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-10 21:01

Largo

Donderdraak

ArieR schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 15:35:
Hoelang kan je normaal gesproken 'vrij' kijken naar alle kanalen na de activatie van een smartcard? Ik dacht dat het twee weken was, maar die zijn inmiddels ruim voorbij en heb nog steeds de beschikking over alle mogelijke kanalen.

Maak wel gebruik van de onderstaande decoder maar daar zal het verschil niet inzitten.
[afbeelding]
Bij mij was het na 7 dagen al afgelopen. Kijk even goed of je niet de verkeerde pakketten in je abbo hebt, bij mij stond er ook per abuis Interactief totaal bij á 11,95 per maand......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mats
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
Ik heb ruim 3maanden gratis alle kanalen gekeken, maar op de smartcard van me ouders (zelfde abo) was het na 2 weken afgelopen ;) soms heb je gewoon geluk denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Laatst online: 11-10 09:54
Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 10:30:
Bij XS4ALL haalde ik 8 Mb/s (van de max. 8 Mb/s) dus 100%.
Dit is onzin. Je CONNECTSPEED bij ADSL is 8.000 kbit/s.

Als je gaat downloaden haal je ca. 840 kByte/s (= 6,72 Mbits netto) en dat is doorgerekend 16% overhead.

Als ik met mijn Ziggo 50.000 kBit/s ga downloaden haal ik 5850 kByte/s. Dat is maar 6% overhead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

ArieR schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 15:35:

[afbeelding]
Wij hebben onlangs maar 2 weken gekregen en ik dacht juist dat het een maand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 05:49

Mystikal

It never hurts to help!

Mystikal schreef op maandag 29 maart 2010 @ 23:20:
[...]

Waarom pakt de speedtest.ziggo.nl wel 50 mbit? Daarnaast hebben ze het over wireless in de folder, maar ik ben bedraad aangesloten...

[afbeelding]

Ik wil jullie overigens niet tegen spreken hoor :)

Damn, kan het niet posten.... Maar goed.. 47Mbit vertelde de test.
Inmiddels ook geprobeerd zonder router. Maar ik blijf op precies de 27.7 mbit steken. Het ligt dus niet aan mijn router. Niemand anders meer suggesties begrijp ik?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-10 14:28
Ik neem aan dat je minimaal cat5e netwerk kabel hebt, en dat je pc een gb netwerkpoort heeft, alles met de laatste drivers,
Als je download zet dan ook eens 4 lijnen van ziggo (inclusief alle lijnen van tweaknews) erbij kijken of hij dan omhoog gaat...

[ Voor 8% gewijzigd door Von Henkel op 31-03-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
Heb mijn even 'Mijn Ziggo' bekeken en er staan geen bijzondere dingen. Dan hopen we maar op de 3 maanden van mats! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-10 15:12
Heel graag help hier :)

Oke mijn probleem :

Wij hebben thuis 2 keer internet, 1 keer ADSL van ONLINE, en 1 keer KABEL internet van ZIGGO. Met een Vigor ertussen die automatisch het verkeer regelt en welke server je krijgt (ziggo als we gaan downloaden bijvoorbeeld want die is sneller :) ). Goed, ik heb mijzelf gefixt op Ziggo omdat ik veel download; dus ik zet mijn SMTP ook op die van ziggo namelijk ; smtp.ziggo.nl . Maar mooi niet dus ! Geen van mijn mailtjes word verstuurd, hij kan niet verbinden met mijn SMTP. Heel vreemd terwijl ik gewoon via Ziggo internet naar buiten ga :o. Heb gecheckt via mijnip en die is gewoon van Ziggo. Als ik mijzelf op Online internet zet, en mijn SMTP dus verander naar die van Online, dan werkt alles wel gewoon :o ! Iemand een oplossing om mijn mail via Ziggo te kunnen versturen ?

Misschien handig te weten; ik verstuur via Mail van Mac OSX :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
SanderPS3 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 19:51:
Heel graag help hier :)

Oke mijn probleem :

Wij hebben thuis 2 keer internet, 1 keer ADSL van ONLINE, en 1 keer KABEL internet van ZIGGO. Met een Vigor ertussen die automatisch het verkeer regelt en welke server je krijgt (ziggo als we gaan downloaden bijvoorbeeld want die is sneller :) ). Goed, ik heb mijzelf gefixt op Ziggo omdat ik veel download; dus ik zet mijn SMTP ook op die van ziggo namelijk ; smtp.ziggo.nl . Maar mooi niet dus ! Geen van mijn mailtjes word verstuurd, hij kan niet verbinden met mijn SMTP. Heel vreemd terwijl ik gewoon via Ziggo internet naar buiten ga :o. Heb gecheckt via mijnip en die is gewoon van Ziggo. Als ik mijzelf op Online internet zet, en mijn SMTP dus verander naar die van Online, dan werkt alles wel gewoon :o ! Iemand een oplossing om mijn mail via Ziggo te kunnen versturen ?

Misschien handig te weten; ik verstuur via Mail van Mac OSX :)
Mail je ook met een Ziggo mail adres of met een Online adres? Een Online mail wordt niet verstuurd via de SMTP van Ziggo en andersom natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Jawel hoor. Je kan gewoon mailen met een XS4ALL/KPN/etc adres via de smtp server van Ziggo. Geen probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-10 15:12
Klopt, SMTP is natuurlijk niet gekoppeld aan je e-mail adres maar aan je internet provider :). Alleen ik snap niet waarom de SMTP van Ziggo dan niet gewoon werkt :o

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim_rs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-10 13:29

pim_rs

Stars and Stripes

ArieR schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 19:00:
Heb mijn even 'Mijn Ziggo' bekeken en er staan geen bijzondere dingen. Dan hopen we maar op de 3 maanden van mats! :D
Sinds gisteren werken hier alle extra kanalen niet meer. Had het vlak voor kerst aangevraagd, dus 3 maanden "gratis" naar alle zenders kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Wij hadden tot november film1 en toen hebben we opgezegdt. Tot op gisteren gratis toch naar film1 kunnen kijken :). Tijdens een gesprek met ziggo 3 maanden geleden dit nog netjes gemeld, maar de hd medewerkster zei "ach meneer, geniet ervan zolang het duurt" en dat ook gedaan. Niet veel, want het aanbod op film1 is bagger en die 13 euro p/m zeker niet waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ulTimaS schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 16:48:
[...]

Wij hebben onlangs maar 2 weken gekregen en ik dacht juist dat het een maand was.
Ik denk dat het onmogelijk is om het een maand te laten zijn bij iedereen. Dit aangezien je decoder geen info stuurt, maar alleen ontvangt (je kaart kan dus alleen ontvangen dat hij nu in een gratisfase zit, maar ziggo kan niet weten wanneer jij je kaart er voor het eerst induwt)

Dus ja, af en toe zullen ze een batch draaien dat ze nieuwe kaarten deactiveren. En sommige kaarten zullen dan 2 weken in gebruik zijn en andere 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Von Henkel schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 18:18:
Ik neem aan dat je minimaal cat5e netwerk kabel hebt, en dat je pc een gb netwerkpoort heeft, alles met de laatste drivers,
Als je download zet dan ook eens 4 lijnen van ziggo (inclusief alle lijnen van tweaknews) erbij kijken of hij dan omhoog gaat...
Hmm, nogmaals als speedtest van ziggo wel 47mbit aangeeft, dan moet al het bovenstaande toch werken?

Ik zal Ziggo er wel eens bijzetten. Kijken wat het doet...

Ook ziggo erbij, brengt me niets...

[ Voor 3% gewijzigd door Mystikal op 31-03-2010 23:10 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
Vandaag Ubee modem van ziggo ontvangen door een wijziging van abo. Maar we weten allemaal dat ziggo snel fouten maakt en dit keer hebben ze dat ook weer gedaan.... Bij het activeren heb je een activatiecode en wachtwoord nodig, en Ziggo heeft de verkeerde gestuurd .. Hij zegt dat ie onjuist is. Kan dit zijn doordat het abo nog niet geactiveerd is(dat is morgen) of hebben ze gewoon de verkeerde gegevens gestuurd? Morgen maar even bellen als dat zo is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-10 15:50
De twijfel om het niet te doen is meer onstaan door de manier waarop er door de klantenservice antwoord werd gegeven op mijn vragen. Hoe het hier wordt uitgelegd geeft veel meer duidelijkheid van zaken en komt ook een stuk eerlijker en spontaner over. Dat geeft mij een positiever gevoel dan de klantenservice dat doet. Bedankt dus mede-tweakers ;)

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Laatst online: 20-10 19:38

World Citizen

FreeReef.nl

Von Henkel schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 18:18:
Ik wil hier aan toevoegen:

Weet je zeker dat de uplink poort van je router wel 100 mbit is. Bij de meeste routers is de uplink poort namelijk geen 100mbit, maar bv maar 50 of 60 mbit.

100mbit internet word dan dus 50 of 60mbit internet.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 22:25:
[...]

Ik denk dat het onmogelijk is om het een maand te laten zijn bij iedereen. Dit aangezien je decoder geen info stuurt, maar alleen ontvangt (je kaart kan dus alleen ontvangen dat hij nu in een gratisfase zit, maar ziggo kan niet weten wanneer jij je kaart er voor het eerst induwt)

Dus ja, af en toe zullen ze een batch draaien dat ze nieuwe kaarten deactiveren. En sommige kaarten zullen dan 2 weken in gebruik zijn en andere 2 maanden.
Niet wanneer je hem erin duwt nee, maar wel wanneer je hem activeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 20-10 19:42
Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 22:25:
[...]

Ziggo weet niet wanneer jij hem erin stop, maar de decoder wel en die zou bij moeten houden hoelang de testperiode duurt. Dit wordt dan op de smartcard geschreven dat de proefperiode geactiveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
SanderPS3 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 21:33:
Klopt, SMTP is natuurlijk niet gekoppeld aan je e-mail adres maar aan je internet provider :). Alleen ik snap niet waarom de SMTP van Ziggo dan niet gewoon werkt :o
Misschien te simpel maar welk SMTP adres gebruik je voor Ziggo?

- smtp.ziggo.nl ?

[ Voor 62% gewijzigd door Loadichus op 01-04-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Laatst online: 27-07 15:33
jongetje schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:10:
[...]

Ziggo weet niet wanneer jij hem erin stop, maar de decoder wel en die zou bij moeten houden hoelang de testperiode duurt. Dit wordt dan op de smartcard geschreven dat de proefperiode geactiveerd is.
Zijn op die manier de smartcards niet te makkelijk te manipuleren voor onbeperkt kijken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-10 10:46
JJerome schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:36:
[...]

Zijn op die manier de smartcards niet te makkelijk te manipuleren voor onbeperkt kijken dan?
Nee, dat is allemaal best goed beveiligd. Maar een smartcard met meerder pakketten kan bijvoorbeeld wel gedeeld worden met meerdere gebruikers door middel van card sharing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 07:35

TFHfony

Professional Weirdo

Spacespider schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:02:
[...]

Nee, dat is allemaal best goed beveiligd. Maar een smartcard met meerder pakketten kan bijvoorbeeld wel gedeeld worden met meerdere gebruikers door middel van card sharing.
Inderdaad. Maar wat nog makkelijker is, maar slechts werkt op wat kleinere schaal: Je kan meerdere kaartjes op één abbo nemen. Ik betaal voor het Totaal Pakket en heb een 2e kaartje (wat niets extra kost, behalve éénmalig de aanschaf van het kaartje) voor mijn schoonouders, welke nu dus "gratis" mee kunnen kijken naar dit volledige pakket. (Niet helemaal gratis, ze betalen natuurlijk nog wel hun gewone Ziggo pakket).

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
Blijkbaar is de activatiecode en het wachtwoord verbonden aan datum van ingang abo. Vandaag deed hij het wel. Alleen zijn de snelheden nog niet echt optimaal. Ik ben van AiE plus naar AiE extra overgestapt.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/768372927.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Negaiido schreef op donderdag 01 april 2010 @ 17:11:
Blijkbaar is de activatiecode en het wachtwoord verbonden aan datum van ingang abo. Vandaag deed hij het wel. Alleen zijn de snelheden nog niet echt optimaal. Ik ben van AiE plus naar AiE extra overgestapt.

[afbeelding]
FF 2 standaard vragen:

* Draadloos / bedraad?
* Al geprobeerd zonder router er tussen?

Je zal de eerste niet zijn in deze thread die er achter moet komen dat de router roet in het eten gooit, omdat de WAN -> LAN snelheid het niet trekt.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
Het was niet echt een vraag hoor maar ik bedoel draadloos. Ik ga straks wel even bedraad proberen. Bij "Mijn Ziggo" staat het abo ook nog op AiE Plus. Ook staat bij "Mijn bestellingen" het modem nog. Wie weet kan et nog even duren maar ik vind het wel raar.

edit: Ik heb de Netgear WNDR3700 dus aan de router zou het haast niet kunnen liggen.

[ Voor 14% gewijzigd door Negaiido op 01-04-2010 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Negaiido schreef op donderdag 01 april 2010 @ 17:30:
Het was niet echt een vraag hoor maar ik bedoel draadloos. Ik ga straks wel even bedraad proberen. Bij "Mijn Ziggo" staat het abo ook nog op AiE Plus. Ook staat bij "Mijn bestellingen" het modem nog. Wie weet kan et nog even duren maar ik vind het wel raar.

edit: Ik heb de Netgear WNDR3700 dus aan de router zou het haast niet kunnen liggen.
De administratie op de site van Ziggo loopt wel vaker wat achter, dus.. daar zou ik me nog maar niet over verbazen. Kijk ook maar niet raar op als de komende 2 facturen ook nog je oude abbo vermelden en je dan ineens een afrekening over 3 maanden krijgt.
Anyway, je snelheid zal in principe al wel helemaal OK zijn, maar gelimiteerd worden door je (draadloze) router.

Hmmm, ik zie allemaal lemmings naar beneden vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
TFHfony schreef op donderdag 01 april 2010 @ 17:33:
[...]

Anyway, je snelheid zal in principe al wel helemaal OK zijn, maar gelimiteerd worden door je (draadloze) router.

Hmmm, ik zie allemaal lemmings naar beneden vallen :)
Lijkt me niet hoor, ik hoop van niet. Kan echt niet bij een router die ik speciaal voor dit heb gekocht. Straks zal ik wel bedraad even proberen en daarna zal zeker die oorzaak uitsluiten.

edit: Jullie hebben gelijk .... iets mis met de router of weet ik veel wat. Ik krijg wel de snelheid met bedraad...

[ Voor 11% gewijzigd door Negaiido op 01-04-2010 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Negaiido schreef op donderdag 01 april 2010 @ 17:35:
[...]

Lijkt me niet hoor, ik hoop van niet. Kan echt niet bij een router die ik speciaal voor dit heb gekocht. Straks zal ik wel bedraad even proberen en daarna zal zeker die oorzaak uitsluiten.

edit: Jullie hebben gelijk .... iets mis met de router of weet ik veel wat. Ik krijg wel de snelheid met bedraad...
Kijk eens in je router of er een QOS functie oid op zit en zet deze eens uit. Wil wellicht ook wat schelen. En kijk eens op wat voor snelheid je draadloze verbinding tot stand komt. Netto kan je hier 1/2e tot 1/3e van gebruiken. Dus waarschijnlijk connect je nu op 108mbit oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
QoS stond standaard uit

Wat heb je nou aan Wireless N als hij niet eens N snelheid ondersteunt -.-

[ Voor 62% gewijzigd door Negaiido op 01-04-2010 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

HaTe

haat niet

mats schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 15:48:
Ik heb ruim 3maanden gratis alle kanalen gekeken, maar op de smartcard van me ouders (zelfde abo) was het na 2 weken afgelopen ;) soms heb je gewoon geluk denk ik :P
Ja hier 5 maanden gehad :D Van oktober tot februari dit jaar ;)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
Wie haalt hier draadloos zijn hele snelheid? Daarmee bedoel ik de mensen met Z3 of AiE extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Negaiido schreef op donderdag 01 april 2010 @ 19:20:
Wie haalt hier draadloos zijn hele snelheid? Daarmee bedoel ik de mensen met Z3 of AiE extra.
Dat is router afhankelijk, op Wireless G zul je die snelheid nooit halen ;)

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
KiPKaKDutcH schreef op donderdag 01 april 2010 @ 19:49:
[...]

Dat is router afhankelijk, op Wireless G zul je die snelheid nooit halen ;)
Dat weet ik :P Daarom heb ik erbij gezet: "de mensen die AiE extra of Z3 hebben" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Negaiido schreef op donderdag 01 april 2010 @ 19:20:
Ik haal hier 48.1mbit down, volgens de speedtest bij Ziggo via mijn Wireless N netwerkje.

[ Voor 25% gewijzigd door TFHfony op 01-04-2010 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
TFHfony schreef op donderdag 01 april 2010 @ 20:35:
[...]

Ik haal hier 48.1mbit down, volgens de speedtest bij Ziggo via mijn Wireless N netwerkje.
Mag ik vragen welke router je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Negaiido schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:00:
[...]

Mag ik vragen welke router je hebt?
Ja, dat mag.. Al durf ik het bijna niet toe te geven.
Ik heb altijd Draytek Routers gehad tot mijn grote tevredenheid, maar omdat die vorig jaar nog geen router hadden met 1gbit upstream, 2 x gbit LAN en Wireless N heb ik naar aanleiding van een zwik tests de Sitecom WL-308 gekocht. En ik moet toegeven: het ding werkt perfect. En dat terwijl ik eigenlijk nogal anti Sitecom ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
Hmmm ja volgens tests hoort mijn router(wndr3700) ook de snelheid van AiE extra aan te kunnen en andere mensen zeggen ook dat het lukt. Mij lukt het raar genoeg niet en toch heb ik met bedraad echt 5 MB/s en draadloos zeg maar de helft(of minder) :(
Je moet dus nooit testen helemaal vertrouwen (denk ik...)

Ps draytek is erg duur ... en ervaringen in forum zijn ook nie erg denderend.

[ Voor 22% gewijzigd door Negaiido op 01-04-2010 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negaiido schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:23:
Hopelijk zijn de ervaringen met de Draytek Vigor 2130(n) met de nieuwste firmware 1.3.0 wel goed. Check het topic over de Vigor 2130(n) als je interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
phew nee dankje ik ga niet nog een router kopen :X want deze(WNDR3700) kan ik niet meer terugbrengen. Ik(samen met de hulp van Nivk :))ben wel erachter gekomen waardoor het kwam. Daardoor is het ook opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-10 08:48
Negaiido schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:23:
Hmmm ja volgens tests hoort mijn router(wndr3700) ook de snelheid van AiE extra aan te kunnen en andere mensen zeggen ook dat het lukt. Mij lukt het raar genoeg niet en toch heb ik met bedraad echt 5 MB/s en draadloos zeg maar de helft(of minder) :(
Je moet dus nooit testen helemaal vertrouwen (denk ik...)

Hier deze router in bezit icm AIE
d-link dir-855 trekt de volle 49 Mbits in wireless 5Ghz en 47Mbit in 2,4 Ghz

Afbeeldingslocatie: http://www.techgoondu.com/wp-content/uploads/2009/03/d-link-dir-855-small.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door knny op 02-04-2010 09:08 ]

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

knny schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 09:07:
[...]

[afbeelding]
Hoog WOW gehalte!!! 8)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-10 00:27
[...]

Ik heb de DIR-885 in gebruik, kan hem van harte aanraden, de router is super stabiel, en haalt doorvoersnelheden die voor veel andere routers onmogelijk zijn.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelV
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-08 16:30
Gisteren het besluit genomen om over te stappen van XS4ALL naar ZIGGO.

Ik heb gekozen voor het-alles-in-een Extra pakket, dit omdat de extra snelheid tov de goedkopere pakketten slechts een paar euro duurder is.
De telefoniste was erg vriendelijk en nam alle tijd om mijn vragen te beantwoorden, (technische) vragen waar ze geen antwoord op had werden keurig doorgespeeld aan een technische helpdesk.

Ik ben niet ingegaan op de aanbieding om voor 99 euro een router te kopem, voor minder geld vind ik er zelf wel een, wat de technische helpdesk mij ook aan had geraden wel heb ik de HD ontvanger voor 49 euro genomen (normaal 99 euro).

Binnen enkele dagen krijg ik een bevestigingsbrief en ca. 10 dagen later zou ik alles in huis hebben, het signaal zou dan ook geactiveerd zijn.

Tot nu toe niets dan lof voor ZIGGO, laten we hopen dat het zo blijft.

Geschatte tijdslijn:
Bestelling1 april
Aankomst bevestigingsbrief6 april
Aankomst modem, ontvanger, enz16 april
Laatste dag XS4ALL1 mei

Huidige snelheid (XS4ALL Basic, 20MB):
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/769160932.png

Updates worden uiteraard gepost zodra er nieuws is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Die eerste stap is de makkelijkste, pas daarna gaat het meestal mis ;) In mijn geval met:
- het versturen van de decoder (2x)
- het factureren van de decoder (1x)
- het activeren van het telefoonabonnement (3x)

Beloften genoeg, maar dat zegt niet zoveel met Ziggo is mijn teleurstellende ervaring inmiddels.

Maar ik hoop voor je dat het goed gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-10 12:49

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Ik zit te denken om over te stappen naar een Ziggo, tegenwoordig nog Telfort. Vooral de snelheidswinst trekt mij enorm aan. Ik kan echter nog niet zoveel vinden over de Ubee modem, en met name de instellingen. Als ik overstap naar een Alles-in-1 pakket krijg ik ook telefonie mee. Ik wil echter van mijn huidige VOIP configuratie gebruik blijven maken. Kan ik in de Ubee net als in mijn huidige modem een tweede SIP account toevoegen en per SIP account aangeven op welke lijn deze moet binnenkomen én aangeven met welke telefoon ik gebruik maak van welke SIP account?

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

MarchelV schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 09:59:
*tekst

Huidige snelheid (XS4ALL Basic, 20MB):
[afbeelding]

Updates worden uiteraard gepost zodra er nieuws is.
Ik ben onlangs ook van xs4all naar ziggo overgestapt. Tot nu toe naar alle tevredenheid.
Ik ben van 8Mb/s naar 120Mb/s gegaan :9~

Bij xs4all moest ik echt plannen wanneer ik ging downloaden, maar nu heb ik alles toch zo binnen dus plannen hoeft bij mij niet meer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ma9ma schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 10:45:
Ik zit te denken om over te stappen naar een Ziggo, tegenwoordig nog Telfort. Vooral de snelheidswinst trekt mij enorm aan. Ik kan echter nog niet zoveel vinden over de Ubee modem, en met name de instellingen. Als ik overstap naar een Alles-in-1 pakket krijg ik ook telefonie mee. Ik wil echter van mijn huidige VOIP configuratie gebruik blijven maken. Kan ik in de Ubee net als in mijn huidige modem een tweede SIP account toevoegen en per SIP account aangeven op welke lijn deze moet binnenkomen én aangeven met welke telefoon ik gebruik maak van welke SIP account?
Je kan in het modem niets instellen.
Wil je voip via een andere aanbieder dan ziggo dan moet dat of via software op je pc, of via een voip kastje in je netwerk (fritzbox bijvoorbeeld). Uiteraard dan in je router wel de juiste poorten mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Laatst online: 20-10 12:49

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

job schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 10:59:
[...]

Je kan in het modem niets instellen.
Wil je voip via een andere aanbieder dan ziggo dan moet dat of via software op je pc, of via een voip kastje in je netwerk (fritzbox bijvoorbeeld). Uiteraard dan in je router wel de juiste poorten mappen.
Hmmmm, dat verklaart meteen waarom ik daar zo weinig over kon vinden. Maar dat houdt voor mij wel in dat ik op korte termijn de overstap niet ga maken. Ik zou al duurder uit geweest zijn bij Ziggo, maar dat is de snelheidsverhoging mij wel waard. Maar de meerkosten voor bv een fritzbox om mijn huidige "vrijheid" te behouden houden mij op korte termijn gewoon bij Telfort. Ik ga me maar weer eens inlezen....

[ Voor 12% gewijzigd door ma9ma op 02-04-2010 11:35 ]

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04
[...]

[afbeelding]
Hier dezelfde router en dezelfde ervaringen.
Momenteel met laptop op de 5Ghz band een stabiele en snelle 300Mbps verbinding!
Eerder de Sitecom gaming router gehad, maar na 2x spontaan defect (doorgebrand) nu erg blij met de vervangende dir-855.

[ Voor 11% gewijzigd door bureno op 02-04-2010 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-10 12:49
Vandaag de nieuwsservers aan het uittesten, gaat aardig goed. Haal 1000 - 1300kb/s gemiddeld, met een AiP Plus (20mbit) verbinding.

Geen idee of alles compleet binnenkomt, maar eerste ervaringen zijn best postief. Ben overgestapt van mijn payserver om geld te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 11:33

mutsje

Certified Prutser

ik haal met mijn draytek 2130N de volle download snelheid :) (all in +) ga us kijken naar de nieuwe firmware vanavond zat er al tijdje op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 15:59
hmm,,

Kreeg laatste een mailtje over dat we een nieuw modem gaan ontvangen..
Maar we hebben geen eens internet van ziggo?
Zie wel wat gaat komen ben wel benieuwd :).
Het oude modem moet ik activeren maar heb die codes niet meer dusja ;)

Moet dit bij het nieuwe modem met de zelfde code? of krijg je een nieuwe activatie code?

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-10 06:39
Omdat Ziggo mijn woonplaats maar niet op 100 mbps zet (zit nog steeds op 50 mbps) vroeg ik me af: kan ik me naar Plus laten downgraden met behoud van 50 mbps?

Plus abonnees die wel al geupgraded zijn, halen dit ook. Dus als ik Ziggo voorstel dat ik de Plus prijs betaal met behoud van mijn huidige snelheid dan moeten ze dat toch accepteren, want dat is wat ze aanbieden toch aan al die andere (al geupgrade) Plus abonnees? Of mogen ze deze "oplossing" van me weigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelV
Wat ik me nog af vroeg... Hoe zit het met webspace bij ZIGGO?
Bij XS4ALL had ik extra webspace (1gb) zodat ik al mijn data online had staan. Heeft ZIGGO ook een redelijk grote webdisk? Dit is zeker handig wanneer de snelheden omhoog gaan naar 120mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Vraag voor doorgewinterde Ziggo klanten over mail access (poort 25) op externe mailservers via Ziggo:

Ik heb een aantal websites met eigen smtp. Via mijn huidige XS4ALL abbo kan ik deze mailservers prima gebruiken om mail te verzenden buiten het XS4ALL smtp domein om. Nu weet ik dat Ziggo deze mogelijkheid dicht heeft gezet. Hoe lossen jullie dit op (afgezien van oplossingen zoals webmail gebruiken of een andere poort configureren (indien mogelijk) bij het 'andere' mail domein etc). Of is hier geen workaround voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
SAICRJMPM schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 12:23:
Omdat Ziggo mijn woonplaats maar niet op 100 mbps zet (zit nog steeds op 50 mbps) vroeg ik me af: kan ik me naar Plus laten downgraden met behoud van 50 mbps?

Plus abonnees die wel al geupgraded zijn, halen dit ook. Dus als ik Ziggo voorstel dat ik de Plus prijs betaal met behoud van mijn huidige snelheid dan moeten ze dat toch accepteren, want dat is wat ze aanbieden toch aan al die andere (al geupgrade) Plus abonnees? Of mogen ze deze "oplossing" van me weigeren?
ik snap je niet helemaal. Je wilt dus naar alles in 1 plus maar de snelheid van alles in 1 extra?
dus je komt bij de bakker en zegt: ik wil graag 50 broden, maar ik betaal er maar 20? zoiets?

ik denk dat ziggo en de bakker zullen zeggen: uhm, nee?

en alles in 1 plus klanten die geupgrade zijn halen niet 50mbps, maar 22 of 30 afhankelijk van hun woonplaats en modem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienuien
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-10 13:24
MarchelV schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 12:36:
Wat ik me nog af vroeg... Hoe zit het met webspace bij ZIGGO?
Bij XS4ALL had ik extra webspace (1gb) zodat ik al mijn data online had staan. Heeft ZIGGO ook een redelijk grote webdisk? Dit is zeker handig wanneer de snelheden omhoog gaan naar 120mb/s.
Ziggo heeft webspace:

"Iedere internetabonnee krijgt van Ziggo ruimte op het internet: ook wel Webspace genoemd. Deze ruimte van minstens 25 Mb kun je gebruiken voor je eigen website. Of om foto’s of andere bestanden in je eigen privémap (webdrive) te plaatsen. Voor beide zaken geldt: activeer eerst je Webspace."

Daar heb je dus bar weinig aan en daarom hebben ze nog iets bedacht: Voor 4,95 per maand onbeperkt backup
https://www.ziggo.nl/#pro...a-diensten/online-backup/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wat dacht je van wachten? Alles zou in of na de zomer op 120 Mbps moeten gaan..geduld.

Ten tweede, wat jij wilt doen ze écht niet hoor. Plus gaat hooguit naar 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-10 06:39
Exorcist schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 12:48:
[...]

Wat dacht je van wachten? Alles zou in of na de zomer op 120 Mbps moeten gaan..geduld.

Ten tweede, wat jij wilt doen ze écht niet hoor. Plus gaat hooguit naar 30.
Ok ok. Ik dacht dat Plus abo's rond de 50 hadden na de upgrade. Als dat niet zo is gaat mijn verhaal inderdaad niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Mogen ze dat weigeren? Heb jij een overeenkomst met Ziggo gesloten waarin staat dat je voor de prijs van plus de snelheid van extra krijgt en houd Ziggo zich daar niet aan? Of heb jij een overeenkomst afgesloten waarin staat dat jij voor de prijs van Extra 50Mbps krijgt?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem1981
  • Laatst online: 13-10 21:29
Wij hebben een Samsung HD ontvanger.
Nu geeft deze blokken en strepen, kabel vervangen, reset dus volgens mij ligt het aan de ontvanger.
Nu wil Ziggo hem niet vervangen/repareren omdat ze maar 1 jaar garantie geven.
Zeggen dat ze verplicht zijn minimaal 2 jaar te geven heeft geen enkele zin. Ook de klachten afdeling negeert me gewoon.

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Willem1981 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 13:10:
Nu geeft deze blokken en strepen, kabel vervangen, reset dus volgens mij ligt het aan de ontvanger.
Zeggen dat ze verplicht zijn minimaal 2 jaar te geven heeft geen enkele zin. Ook de klachten afdeling negeert me gewoon.

Iemand nog tips?
Ziggo geeft zelf op alle decoders maar 1 jaar garantie hier is (helaas) niks aan te veranderen. Je kan nu alleen nog contact opnemen met Samsung voor de garantie.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelV
Teho schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 12:47:
[...]

Ziggo heeft webspace:

"Iedere internetabonnee krijgt van Ziggo ruimte op het internet: ook wel Webspace genoemd. Deze ruimte van minstens 25 Mb kun je gebruiken voor je eigen website. Of om foto’s of andere bestanden in je eigen privémap (webdrive) te plaatsen. Voor beide zaken geldt: activeer eerst je Webspace."

Daar heb je dus bar weinig aan en daarom hebben ze nog iets bedacht: Voor 4,95 per maand onbeperkt backup
https://www.ziggo.nl/#pro...a-diensten/online-backup/
Dat had ik zelf ook gevonden, maar 25 MB is twee keer niks, en ik ga geen 5 euro betalen voor extra webspace, kan ik beter voor weinig een NASje kopen en die delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem1981
Royal schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 13:17:
[...]

Ziggo geeft zelf op alle decoders maar 1 jaar garantie hier is (helaas) niks aan te veranderen. Je kan nu alleen nog contact opnemen met Samsung voor de garantie.
Maar het is toch Ziggo waar ik hem van gekocht heb en die zijn toch verplicht minimaal 2 jaar te geven. Het klopt dat Samsung maar 1 jaar fabrieksgarantie geeft. Alleen daar heb ik niks mee te maken. Ziggo is de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 20-10 19:42
Willem1981 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 13:34:
[...]

Maar het is toch Ziggo waar ik hem van gekocht heb en die zijn toch verplicht minimaal 2 jaar te geven. Het klopt dat Samsung maar 1 jaar fabrieksgarantie geeft. Alleen daar heb ik niks mee te maken. Ziggo is de verkoper.
Je hebt volgens de wet gelijk, de verwachte levensduur is volgens mij zelfs 3 jaar op dergelijke apparatuur, probleem is alleen om dit hard te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeker weten dat het de decoder is? Het kan ook een te laag signaal zijn die je decoder binnen komt.
Ja, dat kan echt spontaan gebeuren (monteur die in een wijkkast wat bijsteld).
Het kan natuurlijk ook je tv zijn (andere hdmi ingang proberen). Test het anders eens met een scart kabel.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 02-04-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem1981
job schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 13:43:
[...]
Zeker weten dat het de decoder is? Het kan ook een te laag signaal zijn die je decoder binnen komt.
Ja, dat kan echt spontaan gebeuren (monteur die in een wijkkast wat bijsteld).
Het kan natuurlijk ook je tv zijn (andere hdmi ingang proberen). Test het anders eens met een scart kabel.
We hebben er ook al een versterker gekocht op aandringen van de klantensupport. Echter zonder dat het beter is geworden. De PS3 werkt wel normaal op de TV via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Willem1981 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 13:58:
[...]

We hebben er ook al een versterker gekocht op aandringen van de klantensupport. Echter zonder dat het beter is geworden. De PS3 werkt wel normaal op de TV via HDMI.
Heb je de decoder ook rechtstreeks op het hoofdaansluitpunt (AOP) kunnen testen?

Ik heb niet ontzettend veel technische kennis van versterkers etc, maar als er al een storing in het signaal voor de versterker zit, dan zal het verstoorde signaal alleen versterkt worden.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem1981
Royal schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 14:24:
[...]

Heb je de decoder ook rechtstreeks op het hoofdaansluitpunt (AOP) kunnen testen?

Ik heb niet ontzettend veel technische kennis van versterkers etc, maar als er al een storing in het signaal voor de versterker zit, dan zal het verstoorde signaal alleen versterkt worden.
Dat heb ik ook al getest. zelfs met een nieuwe coax kabel. Voordat ik een versterker had zat ie rechtstreeks op de hoofdaansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24

Iemand nog tips?
Een kennis van mij heeft die samsung uit het raam geflikkerd en een humax gekocht, daar heeft ie nooit spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Laatst online: 03-12-2021
Willem1981 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 14:31:
[...]

Dat heb ik ook al getest. zelfs met een nieuwe coax kabel. Voordat ik een versterker had zat ie rechtstreeks op de hoofdaansluiting
Misschien een optie: ff bij de buren proberen, dan weet je zeker dat het aan apparaat ligt.
Welke Samsung heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Laatst online: 02-10 17:39
Edgarz schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 12:40:
Vraag voor doorgewinterde Ziggo klanten over mail access (poort 25) op externe mailservers via Ziggo:

Ik heb een aantal websites met eigen smtp. Via mijn huidige XS4ALL abbo kan ik deze mailservers prima gebruiken om mail te verzenden buiten het XS4ALL smtp domein om. Nu weet ik dat Ziggo deze mogelijkheid dicht heeft gezet. Hoe lossen jullie dit op (afgezien van oplossingen zoals webmail gebruiken of een andere poort configureren (indien mogelijk) bij het 'andere' mail domein etc). Of is hier geen workaround voor?
Check even of je ook SMTP over een andere poort naar je hosting provider kunt sturen, waarschijnlijk moet je dan inloggen, maar dat kun je in de gemiddelde mailserver allemaal configureren. Bij mijn hosting provider kan dat, maar ik stuur gewoon alles via de Ziggo SMTP. Dat dat van een ander domein dan @ziggo.nl komt, maakt an sich niet uit en je kunt in de SPF records voor je domeinen opgeven dat de Ziggo smtp server een toegestane sending mailserver voor je domein is.
Mail sturen voor eigen domeinen is kortom meestal geen probleem. Mail ontvangen is een ander verhaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-10 14:48
Heeft iemand hier ervaring met uploaden naar de ziggo nieuwsgroep? Als ik iets upload naar de ziggonieuwsgroep kan ik het downloaden, maar mensen met andere nieuwsservers kunnen dit niet. Eerder ging dit wel. als ik dan via bijv. smsusenet upload werkt het wel. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Willem1981 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 13:34:
[...]

De 'retailer' is het eerste aanspreekpunt, maar de producent heeft wettelijk bepaald de garantieplicht. Voor garantie geldt een fabrieksgarantie van 1 jaar, maar van consumentengoederen 'waarvan je mag verwachten dat deze langere tijd mee moeten gaan' is de garantieplicht wettelijk langer. Bijt even door de zure appel van het negeren heen en stuur een aangetekende brief en licht je rechtsbijstand in. Geen enkel bedrijf laat het tot een zaak komen en zullen een zgn 'coulance' toepassen. Is een vorm waarin de fabrikant op een mooie wijze (maa desondanks twijfelachtige en doorzichtige manier) de verplichte garantietermijn effectueert.

[ Voor 3% gewijzigd door Edgarz op 02-04-2010 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Iemand nog tips?
Ik heb de Samsung DCB-H360RA zelf ook in gebruik, ook bij mij geeft de decoder sinds een paar weken op verschillende zenders blokjes, de BER waarde en het signaal zijn goed.
Ik heb deze melding ook op het Ziggo gebruikers fourm gezien gelezen Het lijkt zich vaker voor te doen na de grote storing van een aantal weken terug

Het lijkt dus een probleem te zijn incombinatie decoder/signaal....
Ik zal anoniem op het gebruikers-forum eens mailen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Robbiedobbie schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 17:01:
Heeft iemand hier ervaring met uploaden naar de ziggo nieuwsgroep? Als ik iets upload naar de ziggonieuwsgroep kan ik het downloaden, maar mensen met andere nieuwsservers kunnen dit niet. Eerder ging dit wel. als ik dan via bijv. smsusenet upload werkt het wel. Hebben meer mensen hier last van?
Ik heb een dus danige goede ervaring met de Ziggo Nieuwsgroepen dat ik al een geruime tijd gebruik maak van een echte pay-server. de Retentie is vele malen hoger, laat staan dat de snelheid bij een dergelijke newsserver ook veel beter en constanter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Bullet NL schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 17:27:
[...]

Ik heb een dus danige goede ervaring met de Ziggo Nieuwsgroepen dat ik al een geruime tijd gebruik maak van een echte pay-server. de Retentie is vele malen hoger, laat staan dat de snelheid bij een dergelijke newsserver ook veel beter en constanter is.
Dat betreft zo te zien downloaden en niet uploaden. (en het gaat ook niet over de performance)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Pagina: 1 ... 31 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!