Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:57

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Heb even terug gezocht en kan weinig vinden over lag.

Wij hebben namelijk de upgrade al gehad. Sindsdien alleen een ERG instabiele verbinding. Elk half uur ongeveer hang ik met gamen vast en alle online apps zoals Ventrilo/TS melden zich af. Dit duurt een minuut en daarna gaat alles vrolijk weer verder.

Ook al de router er tussenuit wordt gehaald, blijft het probleem aanwezig. Ziggo geeft aan dat ze niks kunnen betekenen. Wil graag weten of meer 120mbiters dit zo ervaren.

(5046NA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-Nieuwegein
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-02 15:38
Royal schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 16:56:
[...]

Als er geen signaal binnenkort zal DS of US gaan knipperen, als deze gewoon uit blijven lijkt me dat een defect van het modem, maar we zullen zien van de monteur zegt. ;)

Ze zullen overigens bij de helpdesk nooit zeggen dat je modem defect is, maar de monteur heeft wel altijd een nieuwe modem bij zich. Dus het probleem gaat sowieso verholpen worden :)
Ik hoop inderdaad dat het verholpen word, nu ff internetten via via, maar dat is vrij langzaam, en bellen kan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vorige week met Ziggo gebeld omdat we over willen stappen van televisie (Basis-abonnement) en inernet (Internet Z3) naar Alles-in-1 Plus. We leveren dan wel iets in op internetbandbreedte, maar krijgen er wel digitale televisie en iets lagere abonnementskosten voor terug. De kerel aan de telefoon zorgde ervoor dat we de ontvanger gratis erbij hebben gekregen (Humax IR-FOX-C), dus die investering kost ook weer niks. Wel jammer dat het geen HD-ontvanger is, maar gezien hier alleen maar een analoge tv staat voldoet dat voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-10 00:27
Robin schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 17:34:
Vorige week met Ziggo gebeld omdat we over willen stappen van televisie (Basis-abonnement) en inernet (Internet Z3) naar Alles-in-1 Plus. We leveren dan wel iets in op internetbandbreedte, maar krijgen er wel digitale televisie en iets lagere abonnementskosten voor terug. De kerel aan de telefoon zorgde ervoor dat we de ontvanger gratis erbij hebben gekregen (Humax IR-FOX-C), dus die investering kost ook weer niks. Wel jammer dat het geen HD-ontvanger is, maar gezien hier alleen maar een analoge tv staat voldoet dat voorlopig.
Je had tegen meerprijs kunnen kiezen voor een HD ontvanger.... Geloof dat de meerpijs een kleine 100 euro is, aan de andere kant, gezien je analoge tv heb je zeer waarscheinlijk niets aan een HDMI uitgang van een digitale decoder...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Haal nu gewoon netjes en stabiel 14,5+ MB/s

Heerlijk als je even een blue ray wilt downloaden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Wil toch wel even melden dat ziggo hier(6171) super gaat, de llatste maanden geen enekele storing gehad, en altijd volle bak download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:42
Floris-K schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 17:00:
Heb even terug gezocht en kan weinig vinden over lag.

Wij hebben namelijk de upgrade al gehad. Sindsdien alleen een ERG instabiele verbinding. Elk half uur ongeveer hang ik met gamen vast en alle online apps zoals Ventrilo/TS melden zich af. Dit duurt een minuut en daarna gaat alles vrolijk weer verder.

Ook al de router er tussenuit wordt gehaald, blijft het probleem aanwezig. Ziggo geeft aan dat ze niks kunnen betekenen. Wil graag weten of meer 120mbiters dit zo ervaren.

(5046NA)
nope, alles stabiel en volle 120 mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
Even een stukje IRRITATIE!!!!

Ben nu 'Zeg eens SoAAAA' aan 't kijken. Via Ned 3 HD.

Closeups super scherp... alleen soms die shots van ver af.. wauw.. wat onscherp..

is het werkelijk zo 'vroeger' het zo onscherp was? Dit ervaar ik niet zo bij andere niet-HD zenders.

Of is nu gewoon het contrast waar ik me aan erger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-10 15:50
Sa1 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 21:25:

Closeups super scherp... alleen soms die shots van ver af.. wauw.. wat onscherp..

is het werkelijk zo 'vroeger' het zo onscherp was? Dit ervaar ik niet zo bij andere niet-HD zenders.

Weet niet of je ook Sport1 hebt, maar anders zou je eens een Champions League wedstrijd op beide kanalen met elkaar moeten vergelijken. Naar mijn mening tig keer scherper op Ned3

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga er maar vanuit de meeste uitzendingen geupscaled zijn, dus van 576i naar 1080i, de Nederlandse HD zenders zijn niet te vergelijken met Discovery HD bijvoorbeeld.
Een opname moet natuurlijk wel 1080i of 1080p zijn en ik verwacht niet dat de meeste dat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Vrijwel alle recente nederlandse producties van de publieke omroep zijn gewoon in HD hoor. De opnames met de studio camera's iig.

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 25-03-2010 01:19 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 09:54
rally schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 14:09:
Ik kan bijna niet wachten tot ik ook verhoogd ben... vooral de upstream snelheid :P
Vertel eens wat je daarmee van plan bent? Toch niet illegaal uploaden naar de nieuwsgroepen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
Jorco schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 22:07:
[...]

Weet niet of je ook Sport1 hebt, maar anders zou je eens een Champions League wedstrijd op beide kanalen met elkaar moeten vergelijken. Naar mijn mening tig keer scherper op Ned3
daar gaat het niet om, de c;oseups zijn duidelijk HD, elk haartje zie je afzonderlijk van elkaar, maar sommige shots zijn gewoon ineens wazig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:00
Eurosport HD kan je ook met het normale pakket ontvangen, en je ziet wel dat deze betere kwaliteit heeft dan Nederland HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
Volgens mij ben ik niet geheel duidelijk geweest. Het verschil tussen de verschillende HD zenders maakt me echt geen drol.

Het ging mij er om dat binnen een duidelijk HD uitzending ook camera's worden gebruikt welke geen HD zijn. Dit was gewoon overduidelijk. Ik vraag me dan gewoon af waarom ze dat doen.

Een volledige SD uitzending is prima te bekijken, een HD uitzending zoals De wereld draait door ziet er alleen beter uit ('echte' HD zenders daarbuiten gelaten). Het programma van gisteravond was gewoon deels HD en deels SD..

Dat wekt bij mij irritatie op, het was niet mijn bedoeling om een discussie op te starten over welke HD zender nu het mooist is. Mijn excuses hiervoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:18

Sorcerer8472

Mens sana?

Zover ik weet was dit een volledig SD uitzending. SD op NL123HD wordt echter geupscaled naar HD waardoor bepaalde typen beelden een stuk scherper lijkt.

De reden dat sommige dingen half SD zijn en half HD: een professionele HD-camera is duur!

Bij de publieke omroep zijn eigenlijk alleen VPRO en AVRO flink aan de weg aan het timmeren met HD. De rest moddert maar wat aan of doet er niks mee. VPRO zendt bijv. elke vrijdagavond Dexter uit in HD (wel met 2.0-geluid trouwens helaas).
.oisyn schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 01:18:
Vrijwel alle recente nederlandse producties van de publieke omroep zijn gewoon in HD hoor. De opnames met de studio camera's iig.
Niet waar helaas. Dat SOA-programma was gewoon SD, uitzendingen Gouden Televizierring, Haïti-uitzending en dergelijke waren ook zonder uitzondering allemaal SD. Bekende HD-programma's zijn o.a. Tussen Kunst & Kitsch, dat Darwin-programma van de VPRO en een tijdje terug de reeks waar een bekende artiest samen met het Metropole-orkest optreedt.

Bijna alles is nog SD. De NOS heeft wel wat HD-camera's bijvoorbeeld (dat zie je ook goed bij studio sport) maar veel wedstrijdbeelden zijn gewoon SD. Verder is men ook niet in staat om de herhalingen van Studio Sport in HD uit te zenden; die zijn weer gewoon SD. Alleen de live-uitzending is HD.

Nog een lange weg te gaan daar :)

[ Voor 33% gewijzigd door Sorcerer8472 op 25-03-2010 14:05 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:29

rally

Deyterra Consultancy

Volkert schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 07:35:
[...]

Vertel eens wat je daarmee van plan bent? Toch niet illegaal uploaden naar de nieuwsgroepen? :)
Nope, Veel op reis en dan lekker snel toegang tot mijn data.
Bovendien host ik ook nog een game server waar we regelmatig lekker op knallen :)
En tot slot maak ik ook nog dagelijks online backups en dat gaat dan ook lekker snel.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Om nog even in te haken op de discussie over HD op de Nederlandse televisie. Ik heb ook het idee dat de SD-uitzendingen op ned1, 2 en 3 veel onscherper zijn dan op andere kanalen. M'n vriendin heeft er bijvoorbeeld weleens een handje van om al een kanaalkeuze te maken voordat de tv de decoderkaart heeft ingelezen, en als dat dan 1 van genoemde zenders is, dan springt hij naar de SD ipv de HD-zender. Zelfs als ik moe ben valt dat gelijk op en irriteert het. Bij Discovery bijvoorbeeld, is het een stuk minder duidelijk. Tuurlijk zie je het wel, maar het is wel een stuk scherper, als ik er dan niet echt op let en gewoon wil kijken, dan kan het rustig een half uur duren voordat ik het door heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sorcerer8472 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:01:
Bekende HD-programma's zijn o.a. Tussen Kunst & Kitsch, dat Darwin-programma van de VPRO en een tijdje terug de reeks waar een bekende artiest samen met het Metropole-orkest optreedt.
De wereld draait door, TROS Radar, Kassa, etc. zijn ook allemaal HD. Volgens mij is zelfs Lingo in HD, maar daarin kan ik me vergissen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Volkert schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 07:35:
[...]

Legio mogelijkheden hé..ik zit ook wel te wachten op mn 10 Mbps upload; met een eigen WSUS server mooi meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 00:08
Hoe lang kan het ongeveer duren voordat een abonnements wijziging helemaal is afgehandeld. Daarmee bedoel ik wanneer het helemaal probleemloos gaat :)
Ik heb AiE extra aangevraagd en ik heb/had AiE plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij hebben ze iets gedaan hier (pc 2522, Den Haag). Ik had een tijd lang overdag en in de avond beroerde snelheden met Ziggo All in One plus, down 10mbit en up 0,5 mbit max. Volgens de helpdesk was er niets aan de hand. (ze hebben het modem remote getest). Nu heb ik ineens de volle snelheid...

Afbeeldingslocatie: http://speedtest.ookla.com/result/800284492.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
Exorcist schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:11:
[...]

Legio mogelijkheden hé..ik zit ook wel te wachten op mn 10 Mbps upload; met een eigen WSUS server mooi meegenomen :)
even volkomen offttopic, maar je hebt al vaker aangegeven dat je een eigen WSUS server draait, om zo diverse familieleden en vrienden van updates te voorzien. De enige vraag die in mij op komt is... Waarom? de Wsus server van microsoft zelf is toch er voor gemaakt om clients te voorzien van updates? Of is dit om het grijze gebied wat te bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Sa1 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 16:06:
[...]
even volkomen offttopic, maar je hebt al vaker aangegeven dat je een eigen WSUS server draait, om zo diverse familieleden en vrienden van updates te voorzien. De enige vraag die in mij op komt is... Waarom? de Wsus server van microsoft zelf is toch er voor gemaakt om clients te voorzien van updates? Of is dit om het grijze gebied wat te bedienen?
Tweeledig; ik vind het 1) simpelweg leuk om als service te draaien, en mijn eigen interne netwerk bevat ook al een machine of 10. Dan is het simpelweg handig en overzichtelijk. De meeste van mijn vrienden en kennissen draaien een legale versie, sommige niet, en WGA updates vind ik niet nodig voor hen.

Verder scheid ik het kaf van het koren en krijgen ze alleen het noodzakelijke, beetje zelfbescherming verder :)

Maar, hobby is de grootste reden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:51
Meer Enschedeërs een mail gekregen over een nieuw modem? Heb nu 4 maanden de Arris TM702B in gebruik en ben behoorlijk tevreden met het ding en hoef niet direct een UBEE die ze ongetwijfeld willen toesturen...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:51

HaTe

haat niet

Loekie schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:53:
Meer Enschedeërs een mail gekregen over een nieuw modem? Heb nu 4 maanden de Arris TM702B in gebruik en ben behoorlijk tevreden met het ding en hoef niet direct een UBEE die ze ongetwijfeld willen toesturen...
Ja hier ook (Oldenzaal). We hebben sinds we dit abonnement hebben (AiE Plus, november 2009) al die Arris TM702B.
UBEE is toch slechter?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ja, ik heb ook een mail ontvangen, en dat terwijl ik helemaal geen internet van Ziggo heb (alleen digitale televisie). Ik ben benieuwd of ik het modem ook daadwerkelijk ontvang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:51
HaTe schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 22:59:
[...]

Ja hier ook (Oldenzaal). We hebben sinds we dit abonnement hebben (AiE Plus, november 2009) al die Arris TM702B.
UBEE is toch slechter?
Slechter zou ik niet direct zeggen, maar m'n Arris voldoet goed en wil ik eigenlijk graag houden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 23:50

JAM

Ik kreeg laatst het 'Zie'-magazine (lente 2010) binnen. Op pagina 29 in de rubriek 'Ziggo antwoordt' worden weer een aantal hardnekkige fabels over plasma-tv's herhaald. :?
Ik heb dus maar even een reactie op het Ziggo gebruikersforum gezet.

Ik moest het even kwijt. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

.oisyn schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:45:
[...]

De wereld draait door, TROS Radar, Kassa, etc. zijn ook allemaal HD. Volgens mij is zelfs Lingo in HD, maar daarin kan ik me vergissen.
Je vergist je in allemaal: alles wat je noemt is (nog) geupscaled en dus eigenlijk SD. Lingo is pas sinds kort (een jaartje ofzo) over van 4:3 naar 16:9... zal dus ook nog wel even duren voordat ze naar HD overgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

JAM schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 23:14:
Ik kreeg laatst het 'Zie'-magazine (lente 2010) binnen. Op pagina 29 in de rubriek 'Ziggo antwoordt' worden weer een aantal hardnekkige fabels over plasma-tv's herhaald. :?
Ik heb dus maar even een reactie op het Ziggo gebruikersforum gezet.

Ik moest het even kwijt. :|
+2 voor die post!

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 00:14:
[...]

Je vergist je in allemaal: alles wat je noemt is (nog) geupscaled en dus eigenlijk SD. Lingo is pas sinds kort (een jaartje ofzo) over van 4:3 naar 16:9... zal dus ook nog wel even duren voordat ze naar HD overgaan...
Volgens mij is dat echt onzin (even afgezien van Lingo, ik zei al dat ik me daarin kon vergissen). Er wordt niet geupscaled, het is duidelijk te zien dat het beeld gewoon haarscherp is. Dat lukt volgens mij echt niet met een upscaler.

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 26-03-2010 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg gister een email van ziggo met daarin een aankondiging van een nieuw modem ivm nieuwe snelheden.

Is dit een standaard mail? Ik heb had namelijk een tijd geleden alles-in1-extra (50Mbit), waarvoor ik al een nieuw modem heb ontvangen en ben toen gedowngraded naar alles-in1-plus.

Wat moet ik met dit mailtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Niks, gewoon afwachten wat er gaat gebeuren.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nobody knows. Zelfs Ziggo niet ;)

[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 26-03-2010 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:18:
Ik kreeg gister een email van ziggo met daarin een aankondiging van een nieuw modem ivm nieuwe snelheden.

Is dit een standaard mail? Ik heb had namelijk een tijd geleden alles-in1-extra (50Mbit), waarvoor ik al een nieuw modem heb ontvangen en ben toen gedowngraded naar alles-in1-plus.

Wat moet ik met dit mailtje?
tjah, dit heb ik ook gehad in oktober, ben begin dit jaar naar de 120mbit getrokken (utrecht), heb ook gebeld over dit mailtje maar bij de helpdesk / servicedesk wisten ze er niets van.
Zelfde situatie als jij hebt, had eerst een mail gekregen met de melding dat m'n snelheid omhoog ging en dat ik daarvoor een nieuw modem zou krijgen, op dat mailtje heb ik een Arris gekregen en is m'n snelheid naar 50mbit getrokken.
Toen kreeg ik dat mailtje met de melding dat ik onlangs een nieuw modem gekregen had en dat ik wéér een nieuw modem zou krijgen om nóg beter op de toekomst te zijn voorbereid en zo de nieuwe verhoging aan zou kunnen....

nouja, tussen dat mailtje en m'n werkelijke upgrade zat een goed half jaar...

vreemd.. dat is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:36
Yep, hier ook. AiE-Plus, maar ik heb op dit moment al 2 Ubee modems. Ben benieuwd of er nou een derde bij komt of dat het dit keer een Arris wordt. :')

Maar het waarom is ook wel interessant... die Ubee is al DocSis 3 met 8 downstream en 4 upstream channels, wat is er zo fundamenteel mis met die dingen dat ze nu al per se geupgrade moeten worden om misschien over een tijdje nog harder te kunnen? (heb overigens persoonlijk weinig problemen met de Ubee, behalve een keer dat de voeding het begaf door onweer).

Nu zijn ze wel bezig met fiber to the home in Enschede, misschien dat de druk er flink op zit? :?

[ Voor 5% gewijzigd door Cascade op 26-03-2010 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Ervaren meer mensen het probleem dat je nu 1 keer per (+-) week het modem moet resseten omdat anders de downloadsnelheid begint af te nemen? in de afgelopen 3 weken heb ik na steeds een week dat de snelheid afneemt van stabiel 20 naar aflopend 11mb. Als ik het modem reset is de snelheid weer goed en stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-Nieuwegein
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-02 15:38
Jos-Nieuwegein schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 17:03:
[...]

Ik hoop inderdaad dat het verholpen word, nu ff internetten via via, maar dat is vrij langzaam, en bellen kan ook niet.
Inmiddels opgelost, vandaag is de monteur geweest. De HD vertelde dat het niet aan het modem lag, die was niet kapot. Monteur kijkt 5 seconden en vraagt wat en zegt:modem overleden. Nu een Ubee staan, werkt op dit moment prima, hopen dat het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
marcel23456 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 19:53:
Ervaren meer mensen het probleem dat je nu 1 keer per (+-) week het modem moet resseten omdat anders de downloadsnelheid begint af te nemen? in de afgelopen 3 weken heb ik na steeds een week dat de snelheid afneemt van stabiel 20 naar aflopend 11mb. Als ik het modem reset is de snelheid weer goed en stabiel.
nope geen last van... net nog een testje gedaan 112,9mbit down en 9,3mbit up.. 5ms vertraging...
en modem staat al een behoorlijke poos aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 14:59
Ze zijn hier in de wijk bezig geweest (Zoetermeer, filmwijk), maar het internet/telefonie ligt hier al de hele dag plat.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

hier omgeving zoetermeer/den haag is mn download gehalveerd op dit moment helaas.. tel en tv werken nog wel.

[ Voor 14% gewijzigd door iNFiNiTY- op 26-03-2010 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Nee, het is ook veel waarschijnlijker dat dat aan je router ligt. Vooral Linksys-en hebben daar nog wel eens last van. Je lost het waarschijnlijk op door de firmware van de router te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Volkert schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 22:06:
[...]

Nee, het is ook veel waarschijnlijker dat dat aan je router ligt. Vooral Linksys-en hebben daar nog wel eens last van. Je lost het waarschijnlijk op door de firmware van de router te updaten.
Euh...ik gebruik een Belkin n1 vision, deze is net 4 maanden oud. Nog geen problemen mee gehad. Plus, als ik het ziggo modem herstart is de downloadsnelheid gewoon weer goed. na ongeveer en week begint de snelheid langzaam af te nemen tot 11mb totdat ik het ziggo modem weer herstart en dan is het weer goed :| dus lijkt mij stug dat het aan mijn router moet liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door marcel23456 op 27-03-2010 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Sinds twee dagen weer een error 400 als ik probeer te downloaden van de nieuwsserver. Meer mensen hier last van?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-10 16:43

Onbekend

...

Nee. Ik moet sinds een paar maanden wel om de twee weken de modem resetten omdat het internet het ineens niet meer doet....
Ik heb een hier een z3 verbinding (25Mbps/4Mbps).
De downloadsnelheid blijft altijd op ongeveer 24Mbps staan, maar een uploadsnelheid hoger dan 2,5Mbps heb ik nog nooit gehaald.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Voor de vierde keer zo'n mailtje gehad, ze zijn dus al vier keer een week bezig met onderhoud, zijn ze goudvezel aan het leggen ofzo? :p.
Werkzaamheden Ziggo netwerk

Geachte abonnee,

Ziggo werkt voortdurend aan het verbeteren van zijn diensten. Zo ook bij u in de buurt. Daarmee garanderen we u een hoge kwaliteit televisie, telefonie en internet.

U kunt ons verwachten op maandag 29 maart t/m vrijdag 2 april van 9.00 - 15.00 uur. Omdat de werkzaamheden buitenshuis plaatsvinden, hoeft u hiervoor niet thuis te blijven. Houd er wel rekening mee dat uw televisie -, radio -, telefonie - en/of internetsignaal tijdens deze werkzaamheden tijdelijk onderbroken kunnen worden. Uiteraard doen wij er alles aan om de overlast zo veel mogelijk te beperken.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
marcel23456 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 23:06:
[...]
Euh...ik gebruik een Belkin n1 vision, deze is net 4 maanden oud. Nog geen problemen mee gehad. Plus, als ik het ziggo modem herstart is de downloadsnelheid gewoon weer goed. na ongeveer en week begint de snelheid langzaam af te nemen tot 11mb totdat ik het ziggo modem weer herstart en dan is het weer goed :| dus lijkt mij stug dat het aan mijn router moet liggen.
Geen enkel apparaat is heilig. Allemaal mensenwerk.

Heb je uberhaupt al geprobeerd om in dergelijke gevallen je router te resetten in plaats van je modem?

Anders kom je troubleshooting-wise natuurlijk nooit verder ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Volkert schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 16:21:
[...]

Geen enkel apparaat is heilig. Allemaal mensenwerk.

Heb je uberhaupt al geprobeerd om in dergelijke gevallen je router te resetten in plaats van je modem?

Anders kom je troubleshooting-wise natuurlijk nooit verder ...
Uiteraart mijn beste :) Ik heb ook de router diverse malen opnieuw opgestart maar dat gaf geen soelaas. Nu heb ik gewoon weer de stabiele 20/3 maar weer de week aankijken of het nu goed is, zoniet dan toch maar eens en lijn meting laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artjuh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ziggo biedt nu 10 weken eredivisie live aan voor € 5...

•10 weken Eredivisie Live voor maar € 5!
•Normale prijs € 14,95. Uw voordeel € 32!
•Eredivisie Live is per maand opzegbaar
•U ontvangt voor het einde van uw kennismakingsabonnement schriftelijk bericht van Eredivisie Live over het beëindigen van uw abonnement.
•Na de actieperiode loopt uw abonnement door tot wederopzegging
•Voor vragen over uw abonnement kunt u telefonisch contact opnemen met Ziggo via 0900-1884 (€ 0,10 p/min)

Door het bovenstaande ben ik even in de war eerlijk gezegd. Heeft iemand enig idee waar dat voordeel van 32 euro vandaan komt terwijl de normale prijs 14,95 zou zijn en de actieprijs 5 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:51

HaTe

haat niet

Artjuh schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 18:35:

•U ontvangt voor het einde van uw kennismakingsabonnement schriftelijk bericht van Eredivisie Live over het beëindigen van uw abonnement.
•Voor vragen over uw abonnement kunt u telefonisch contact opnemen met Ziggo via 0900-1884 (€ 0,10 p/min)

Door het bovenstaande ben ik even in de war eerlijk gezegd. Heeft iemand enig idee waar dat voordeel van 32 euro vandaan komt terwijl de normale prijs 14,95 zou zijn en de actieprijs 5 euro?
32 euro is je voordeel verspreid over die 10 weken :)

Het klopt niet? Het voordeel is maar 23 euro?

@hieronder: aha, ik dacht even dat het anders 5 euro per maand kostte, maar nu is het dus 10 weken voor 5 euro. Wel verwarrend ja.. Want het bedrag van 14,95 is wel per maand.

[ Voor 15% gewijzigd door HaTe op 27-03-2010 18:55 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:15

Die €14,95 zijn de reguliere kosten per maand voor Eredivisie Live bij Ziggo. Zeg dat 10 weken ongeveer 2,5 maand is. 2,5 * €14,95 = 37,-. 37 - 5 = €32,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb een vraag over draadloos internet van Ziggo. Ik heb nu AiE Plus. Ik heb er ook een Premium draadloze router erbij gekocht. Nu kan ik daarmee alleen op internet met het bijbehorende usb-stickje, maar ik wil gewoon zonder stick kunnen internetten. Niets helpt. Ik heb mijn router al gereset, pc opnieuw opgestart.

Ik heb via de kabel EN via het draadloze usb-stickje wel gewoon internet. Wat is de oplossing voor mijn probleem?

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
panasonies schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 19:25:
Ik heb een vraag over draadloos internet van Ziggo. Ik heb nu AiE Plus. Ik heb er ook een Premium draadloze router erbij gekocht. Nu kan ik daarmee alleen op internet met het bijbehorende usb-stickje, maar ik wil gewoon zonder stick kunnen internetten. Niets helpt. Ik heb mijn router al gereset, pc opnieuw opgestart.

Ik heb via de kabel EN via het draadloze usb-stickje wel gewoon internet. Wat is de oplossing voor mijn probleem?
Je bedoelt dat je laptop zelf al een wireless netwerkkaart heeft en dat je die wilt gebruiken? Dat kan, maar deze moet dan wel aan staan. Vaak een klein onopvallend schakelaartje aan de voorkant of de zijkant van de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCIAL
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:48
panasonies schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 19:25:

Lijkt me dat je geen wifi ingebouwd hebt, verbinding maken met een router gaat via een standaard dus kan bijna niet mislukken^^. (aangenomen dat de settings van de router goed zijn :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Volkert schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 19:30:
[...]

Je bedoelt dat je laptop zelf al een wireless netwerkkaart heeft en dat je die wilt gebruiken? Dat kan, maar deze moet dan wel aan staan. Vaak een klein onopvallend schakelaartje aan de voorkant of de zijkant van de laptop.
Die staat ook gewoon aan. Maar zonder de Wireless USB-Stick die bij het pakket zat, kan ik GEEN internet krijgen. Andere (onbeveiligde) netwerken in de straat kan ik wel verbinding mee maken. Het ligt dus niet aan mijn netwerkkaart in mijn laptop.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:44
panasonies schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 19:36:
[...]
Die staat ook gewoon aan. Maar zonder de Wireless USB-Stick die bij het pakket zat, kan ik GEEN internet krijgen. Andere (onbeveiligde) netwerken in de straat kan ik wel verbinding mee maken. Het ligt dus niet aan mijn netwerkkaart in mijn laptop.
Gebruik je de juiste (WPA) netwerksleutel? Kan de ontvanger in je laptop WPA2 wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik gebruik de juiste netwerksleutel die achterop mijn Netgear WNR3500-V2 staat. Mijn laptop kan als het goed is WPA2 aan, want dit staat ook aangegeven bij Draadloze Netwerkverbindingen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:44
panasonies schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 19:55:
Ik gebruik de juiste netwerksleutel die achterop mijn Netgear WNR3500-V2 staat. Mijn laptop kan als het goed is WPA2 aan, want dit staat ook aangegeven bij Draadloze Netwerkverbindingen.
Is dat echt een WPA sleutel? Niet alleen zo'n WPS cijfercode voor die USB adapter?

Probeer voor de zekerheid de netwerksleutel eens te veranderen in de webinterface van de router. Het draadloze netwerk op je computer even verwijderen bij de voorkeursnetwerken en dan overnieuw verbinding te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Achterop zo'n Netgear Premium router staat geen WPA key, die kun je alleen vinden in je router config. Dit in tegenstelling tot de 'gewone' routers van Ziggo/Netgear/Sitecom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn volgens mij problemen aan de kant van Ziggo.

Alle verbindingen die buiten Ziggo gaan hebben ineens een ping van 500+ ms.
Alles wat binnen Ziggo gaat heeft gewoon een ping van ~10 ms.

code:
1
2
3
4
5
6
7
  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2    11 ms     7 ms     7 ms  53568A01.cable.casema.nl [83.86.138.1]
  3     9 ms    19 ms     7 ms  mnd-rc0001-cr102-irb-202.core.as9143.net [213.51.162.129]
  4    10 ms    11 ms    11 ms  asd-tr0409-cr101-ae7-0.core.as9143.net.158.51.213.in-addr.arpa [213.51.158.10]
  5     9 ms    11 ms    16 ms  213.51.156.114
  6   270 ms   429 ms   586 ms  13-1.ar3.am4.hwng.net [209.197.0.194]
  7   439 ms   536 ms   544 ms  newsreader2.eweka.nl [81.171.88.252]

code:
1
2
3
4
5
6
  1     1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2     7 ms     7 ms     7 ms  53568A01.cable.casema.nl [83.86.138.1]
  3    10 ms     7 ms     7 ms  mnd-rc0001-cr102-irb-202.core.as9143.net [213.51.162.129]
  4    10 ms    11 ms    11 ms  asd-tr0409-cr101-ae7-0.core.as9143.net.158.51.213.in-addr.arpa [213.51.158.10]
  5   546 ms   255 ms   323 ms  rtr-eun-01.ams-ix.net [195.69.144.1]
  6   455 ms   584 ms   217 ms  www.ams-ix.net [91.200.16.42]

Dit zijn maar zomaar even 2 voorbeeldjes. Precies na het Ziggo netwerk komen er ineens gigantische pieken in de pings.

3552 (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Amersfoort is op dit moment helemaal geen verbinnding meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels het modem gereset en alles is weer vol online. Apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:33
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 09:22:
Er zijn volgens mij problemen aan de kant van Ziggo.

Alle verbindingen die buiten Ziggo gaan hebben ineens een ping van 500+ ms.
Alles wat binnen Ziggo gaat heeft gewoon een ping van ~10 ms.

code:
1
2
3
4
5
6
7
  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2    11 ms     7 ms     7 ms  53568A01.cable.casema.nl [83.86.138.1]
  3     9 ms    19 ms     7 ms  mnd-rc0001-cr102-irb-202.core.as9143.net [213.51.162.129]
  5     9 ms    11 ms    16 ms  213.51.156.114
  6   270 ms   429 ms   586 ms  13-1.ar3.am4.hwng.net [209.197.0.194]
  7   439 ms   536 ms   544 ms  newsreader2.eweka.nl [81.171.88.252]

code:
1
2
3
4
5
6
  1     1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2     7 ms     7 ms     7 ms  53568A01.cable.casema.nl [83.86.138.1]
  3    10 ms     7 ms     7 ms  mnd-rc0001-cr102-irb-202.core.as9143.net [213.51.162.129]
  5   546 ms   255 ms   323 ms  rtr-eun-01.ams-ix.net [195.69.144.1]
  6   455 ms   584 ms   217 ms  www.ams-ix.net [91.200.16.42]

Dit zijn maar zomaar even 2 voorbeeldjes. Precies na het Ziggo netwerk komen er ineens gigantische pieken in de pings.

3552 (Utrecht)
Hier (3552) geen last van:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
  1    <1 ms    <1 ms     1 ms  10.0.0.1
  2    17 ms     9 ms    10 ms  5350C801.static.ziggozakelijk.nl [83.80.200.1]
  3    10 ms    10 ms     7 ms  mnd-rc0001-cr101-irb-201.core.as9143.net [213.51.162.1]
  4    10 ms     7 ms    11 ms  mnd-rc0001-cr102-ae1-200.core.as9143.net [213.51.158.7]
  5    11 ms    11 ms    15 ms  asd-tr0409-cr101-ae7-0.core.as9143.net.158.51.213.in-addr.arpa [213.51.158.10]
  6    11 ms     7 ms     7 ms  213.51.156.114
  7    12 ms    12 ms    11 ms  13-1.ar3.am4.hwng.net [209.197.0.194]
  8    11 ms    12 ms     9 ms  newsreader3.eweka.nl [81.171.88.251]

code:
1
2
3
4
5
6
  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  10.0.0.1
  2     9 ms     7 ms     7 ms  5350C801.static.ziggozakelijk.nl [83.80.200.1]
  3     9 ms     9 ms     6 ms  mnd-rc0001-cr102-irb-202.core.as9143.net [213.51.162.129]
  4     7 ms     7 ms     7 ms  asd-tr0409-cr101-ae7-0.core.as9143.net.158.51.213.in-addr.arpa [213.51.158.10]
  5     9 ms    16 ms    10 ms  rtr-eun-01.ams-ix.net [195.69.144.1]
  6     9 ms    39 ms    11 ms  www.ams-ix.net [91.200.16.42]

Kabels al gecontroleerd??

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WEBsel schreef op zondag 28 maart 2010 @ 10:49:
[...]
Kabels al gecontroleerd??
Yep. Kabels zijn verder prima.
Heb de oplossing inmiddels al.

Even een cijfertje in het MAC adres van mijn router veranderd, heb nu een nieuw IP, en probleem is opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:04

Wildfire

Joy to the world!

Ik merk wat vertragingen op nu, bij pings en traceroutes zijn regelmatig time-outs te zien.

(Ziggo Tilburg, Alles-in-Een Extra, Ubee modem en 120mbit, geen enkel probleem gehad sinds aansluiting halverwege januari)

@ hieronder: ik merk het nu net pas op, het afgelopen uurtje ofzo. Eerder geen last van gehad.

[ Voor 58% gewijzigd door Wildfire op 28-03-2010 16:54 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Ik heb sinds een paar dagen ook zomaar time-outs. Er zijn geen hardware of softwarewijzigingen gemaakt.
Ik zit in Noord-Holland, dus het ligt niet alleen in een bepaalde regio dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wildfire & Onbekend: Dat zijn dus de ervaringen die ik nu ook heb. Ik dacht dat de problemen waren verholpen na het wijzigen van mijn MAC adres, maar helaas, niets was minder waar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:13
Heb hier op 9675 helemaal geen last van ping-timeouts of iets degelijks.

Tracert:
PS C:\Users\Manuel> tracert newsreader2.eweka.nl

Traceren van de route naar newsreader2.eweka.nl [81.171.88.251]
via maximaal 30 hops:

1     5 ms     6 ms     6 ms  10.222.96.1 
  2     8 ms     5 ms     5 ms  gn-rc0002-cr101-ge-5-1-8-236.core.as9143.net [213.51.136.241] 
  3    13 ms    10 ms    13 ms  zl-rc0001-cr102-ae2-0.core.as9143.net [213.51.158.87] 
  4    16 ms    23 ms    26 ms  asd-tr0409-cr101-ae3-0.core.as9143.net [213.51.158.146] 
  5    14 ms    16 ms    19 ms  13-1.ar3.am4.hwng.net [209.197.0.194] 
  6    15 ms    11 ms    15 ms  newsreader3.eweka.nl [81.171.88.251] 

De trace is voltooid.

Ook nog maar even een ping gedaan:
PS C:\Users\Manuel>ping newsreader2.eweka.nl

Pingen naar newsreader2.eweka.nl [81.171.88.251] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 81.171.88.251: bytes=32 tijd=12 ms TTL=59
Antwoord van 81.171.88.251: bytes=32 tijd=17 ms TTL=59
Antwoord van 81.171.88.251: bytes=32 tijd=16 ms TTL=59
Antwoord van 81.171.88.251: bytes=32 tijd=13 ms TTL=59

Ping-statistieken voor 81.171.88.251:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 12ms, Maximum = 17ms, Gemiddelde = 14ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds deze week ook een ubee met alles in 1 extra (50/5) maar snelheid verschilt nogal veel vind ik.
heb een keer via payserver 5.9 mb/s gehaald. voor de rest schommelt het tussen 3 en 4 mb/s en niet harder.
speedtesten hangen ook op 30/37 mbit.
heb een dlink dir665 dus troughput genoeg en wireless trekt het ook makkelijk maar daar ligt het niet aan. op kabeltje zelfde gemiep. gewoon niet wat ik er van verwacht heb.. als iemand hier met 120/10 gewoon voluit kan blazen verwacht ik dat ook wel te kunnen met 50/5...
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.ookla.com/result/803192608.png
is geen 50/5...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2010 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Het gebeurt af-en-toe.
In de log-files van mijn router zie ik deze volgende melding steeds voorkomen:
Blocked incoming TCP connection request from 213.227.109.215:52450 to <MIJN IP>:63036
Steeds komt het van het zelfde ip-adres af met variërende poortnummers, maar het doelpoortnummer blijft gelijk.

Wat zou er kunnen draaien op poort 63036? En hebben jullie ook last van dat zelfde ip-adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Probeer het eens 's ochtends. Consumenten-internetlijntjes zijn zwaar oversubscribed dus in spitstijden kan het inkakken omdat je niet de enige op de wereld bent.

Hetzelfde verhaal als dat je aan het einde van een warme zomerdag je tuin gaat sproeien. Dan is het ook logisch dat de druk op het water een stuk minder is dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Onbekend schreef op zondag 28 maart 2010 @ 18:28:
Het gebeurt af-en-toe.
In de log-files van mijn router zie ik deze volgende melding steeds voorkomen:
Blocked incoming TCP connection request from 213.227.109.215:52450 to <MIJN IP>:63036
Steeds komt het van het zelfde ip-adres af met variërende poortnummers, maar het doelpoortnummer blijft gelijk.

Wat zou er kunnen draaien op poort 63036? En hebben jullie ook last van dat zelfde ip-adres?
Een Pools hackertje dat op school aan het kutten is misschien?

http://whois.domaintools.com/213.227.109.215

inetnum: 213.227.96.0 - 213.227.127.255
netname: SUM
descr: Slaski Uniwersytet Medyczny w Katowicach
country: PL
admin-c: SUM-RIPE
tech-c: SUM-RIPE
status: ASSIGNED PA
mnt-by: PL-CKPOLSL-MNT
mnt-lower: PL-CKPOLSL-MNT
mnt-domains: PL-CKPOLSL-MNT
mnt-routes: PL-CKPOLSL-MNT
source: RIPE # Filtered

role: SUM Admins
address: Slaski Uniwersytet Medyczny w Katowicach
address: Centrum Informatyki i Informatyzacji
address: ul. Poniatowskiego 15
address: 40-055 Katowice
address: Poland
phone: +48 32 2083554
fax-no: +48 32 2083554
e-mail:
admin-c: MC9880-RIPE
admin-c: LW733-RIPE
tech-c: MC9880-RIPE
tech-c: LW733-RIPE
nic-hdl: SUM-RIPE

route: 213.227.96.0/19
descr: PL-CKPOLSL-NET-20001016-EDU
origin: AS8508
mnt-lower: PL-CKPOLSL-MNT
mnt-routes: PL-CKPOLSL-MNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volkert schreef op zondag 28 maart 2010 @ 18:53:
[...]

Probeer het eens 's ochtends. Consumenten-internetlijntjes zijn zwaar oversubscribed dus in spitstijden kan het inkakken omdat je niet de enige op de wereld bent.

Hetzelfde verhaal als dat je aan het einde van een warme zomerdag je tuin gaat sproeien. Dan is het ook logisch dat de druk op het water een stuk minder is dan normaal.
waarom halen mensen hier met ziggo 120/10 dan wel volle bak? ik woon in een dorp. zit geen hond hier op internet. O-) zit weer op max 30. denk dat ziggo iets verkeerds heeft gedaan. krijg er niet meer uit dan 30 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Volkert schreef op zondag 28 maart 2010 @ 18:53:
[...]

Het is redelijk op peil, de overboekingsfactoren vallen mee, Dit is meer merkbaar bij de 20Mbits ADSL verbindingen, dan op de kabel.
ik heb hier 24/24 een normale verbinding.
Het inkakken ligt vaker aan de 'andere' kant, dan aan de eigen verbinding
deze ochtend was het idd traag ( W-brabant ) maar een modemreset was de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 23:07:
[...]

waarom halen mensen hier met ziggo 120/10 dan wel volle bak? ik woon in een dorp. zit geen hond hier op internet. O-) zit weer op max 30. denk dat ziggo iets verkeerds heeft gedaan. krijg er niet meer uit dan 30 mbit.
Kan verschillende oorzaken hebben, is je modem rechtstreeds op het AOP aangesloten, van wat voor router maak je gebruik? enz enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-10 14:25

JohnD

Bernd

Sinds ik een ubee modem heb is mijn verbinding om te huilen. snelheid daalt regelmatig naar 2 mbit down en 3 mbit up (heb 20/3) dus net maar weer met ziggo gebeld en nu moet ik een dag elke deel van de dag 2x speedtesten en deze waarden morgen doorgeven.

ben benieuwd... hopelijk wordt het opgelost.

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:35

Mystikal

It never hurts to help!

Ik zal hier mijn probleem eens posten. Wellicht meer mensen met dezelfde ervaring.

Ik heb een upgrade gedaan van 20 naar 50Mbit. Deze snelheid haal ik ook netjes op speedtest.ziggo.nl.

Tot zover geen probleem. Mijn abbo bij Tweaknews ook verhoogd van 20 naar 60Mbit. Echter ik haal maar 27Mbit. Beiden partijen opgebeld, maar beiden konden me niet helpen. Ziggo knijpt niet op usenet en Tweaknews heeft me gewoon een 60Mbit verbinding 'gegeven'.

Iemand ervaring met deze combi?? Ik hoor het graag... Anders verlaag ik het abbo bij tweaknews weer. Ik ga geen 8 euro extra per maand betalen voor maar 7Mbit snelheidsverhoging...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
Mystikal schreef op maandag 29 maart 2010 @ 15:34:
Ik zal hier mijn probleem eens posten. Wellicht meer mensen met dezelfde ervaring.

Ik heb een upgrade gedaan van 20 naar 50Mbit. Deze snelheid haal ik ook netjes op speedtest.ziggo.nl.

Tot zover geen probleem. Mijn abbo bij Tweaknews ook verhoogd van 20 naar 60Mbit. Echter ik haal maar 27Mbit. Beiden partijen opgebeld, maar beiden konden me niet helpen. Ziggo knijpt niet op usenet en Tweaknews heeft me gewoon een 60Mbit verbinding 'gegeven'.

Iemand ervaring met deze combi?? Ik hoor het graag... Anders verlaag ik het abbo bij tweaknews weer. Ik ga geen 8 euro extra per maand betalen voor maar 7Mbit snelheidsverhoging...
zelf geen ervaring met tweaknews, maar wel met andere providers. Met Eweka haalde ik m'n 50mbit wel gewoon, 5,6Mb/sec, nu ben ik omhoog naar 120mbit.. dit biedt Eweka niet.... ben dus over gegaan naar astraweb.. .. gewoon keurig 13,6MB/sec..

volgens mij heeft het dus gewoon te maken met tweaknews, zeker als je vanaf andere locaties wel gewoon je snelheid haalt.

Je zou natuurlijk eens een proef abbo kunnen nemen ergens, of bijv bij astraweb een block accountje kopen voor weinig, kun je dat iig uitsluiten.

[ Voor 6% gewijzigd door Sa1 op 29-03-2010 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 16:29

rally

Deyterra Consultancy

Doe even een test met bijvoorbeeld GigaNews want diehebben gratis trial accounts voor enkele dagen -> Wel weer op tijd opzeggen!) en een server in Amsterdam (news-europe.giganews.com).

Ik heb een 50MBit verbinding van Ziggo i.c.m. GigaNews en haal altijd de volledige snelheid

Om eerlijk te zijn ben ik juist bij TweakNews weg gegaan omdat ze indertijd op mijn DSL verbinding niet altijd de volledige snelheid haalde.

Hoe ben je verbonden met de machine waar je op download? Bedraad of draadloos? Als je draadloos werkt, probeer het dan ook eens met een kabel. Dat kan nl. ook aanzienlijk verschil uitmaken.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert

Waarom neem je er geen budgetnews.net bij? Dus als aanvulling.

25 Euro per JAAR, 40 dagen retentie, re-de-lijk compleet en pompen zo'n 100 Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Wat voor merk en type router heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Wow, veel reacties.

Allereerst ben ik bedraad aangesloten via een Sitecom WL-173. Die moet volgens mij toch snel genoeg zijn?

Daarnaast wellicht inderdaad een proefaccountje openen bij een andere. Ik vind het anders zonde. Ik zal er eens induiken..

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Mystikal schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:39:
Wow, veel reacties.

Allereerst ben ik bedraad aangesloten via een Sitecom WL-173. Die moet volgens mij toch snel genoeg zijn?

Daarnaast wellicht inderdaad een proefaccountje openen bij een andere. Ik vind het anders zonde. Ik zal er eens induiken..
Is een oudje, volgens wat zoeken, doet die max 35mbits.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
KiPKaKDutcH schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:55:
[...]
Is een oudje, volgens wat zoeken, doet die max 35mbits.
Dat zal het zijn! Het is een 2006 ding en hier staan de specs: http://www.formulemedia.com/files/wl-173.pdf

[ Voor 3% gewijzigd door Volkert op 29-03-2010 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Mystikal schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:39:
Wow, veel reacties.

Dat wordt dus een nieuwe router, dan zou ik gelijk een gigabit router kopen zodat je ook voorbereid bent voor de upgrade naar 120/10 (die volgens ziggo in de zomer zal komen :X).

[ Voor 10% gewijzigd door ulTimaS op 29-03-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

ulTimaS schreef op maandag 29 maart 2010 @ 22:50:
[...]

Dat wordt dus een nieuwe router, dan zou ik gelijk een gigabit router kopen zodat je ook voorbereid bent voor de upgrade naar 120/10 (die volgens ziggo in de zomer zal komen :X).
Waarom pakt de speedtest.ziggo.nl wel 50 mbit? Daarnaast hebben ze het over wireless in de folder, maar ik ben bedraad aangesloten...

Afbeeldingslocatie: http://speedtest.ookla.com/result/804374126.png

Ik wil jullie overigens niet tegen spreken hoor :)

Damn, kan het niet posten.... Maar goed.. 47Mbit vertelde de test.

[ Voor 15% gewijzigd door Mystikal op 29-03-2010 23:24 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ja, ik kreeg alle aanbiedingen uitgebreid opgesomd toen ik me vandaag aanmeldde bij Ziggo. AIE Extra aangevraagd: 120 Mbps down en 10 Mbps up :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

.oisyn schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 02:36:
[...]

Volgens mij is dat echt onzin (even afgezien van Lingo, ik zei al dat ik me daarin kon vergissen). Er wordt niet geupscaled, het is duidelijk te zien dat het beeld gewoon haarscherp is. Dat lukt volgens mij echt niet met een upscaler.
Ik weet niet wat voor tv jij hebt, maar die programma's zijn duidelijk geen native HD. Zet er maar een echt HD-programma naast.

(excuus voor zo snel achter elkaar 2 posts)

[ Voor 4% gewijzigd door Sorcerer8472 op 30-03-2010 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb sinds een aantal dagen een lastig probleem met m'n digitale TV van Ziggo.
Als ik sommige zenders bekijk verspringt ie na ongeveer een kwartier naar een heel ander kanaal. M'n favorietenlijst is daarna random door elkaar gehusselt ook met kanalen die eerst niet in de lijst stonden. Het kanaal wat ik eerst keek staat dan eventjes niet meer in het complete overzicht van kanalen, een paar seconden later staat het er dan weer wel met als titel 'NOT COMPLETED'. Dat veranderd dan na een paar seconden weer naar de normale titel en je kan dan ook gewoon verder kijken. Maar vervolgens gebeurd met steeds kortere intervallen precies hetzelfde.

De helpdesk van Ziggo snapte er niks van en had geen idee waar het aan kon liggen. Heeft iemand zoiets misschien eerder gehad? Het gaat om een Samsung DCB-H360R decoder. Rebooten, resetten, updaten heeft niet geholpen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op maandag 29 maart 2010 @ 12:00:
[...]

Kan verschillende oorzaken hebben, is je modem rechtstreeds op het AOP aangesloten, van wat voor router maak je gebruik? enz enz...
probleem is gevonden, mijn wireless kaart in mijn xps m1730 is rot. net als de rest van de laptop helaas.
krijg van dell al een nieuwe vervangende laptop al compensatie. alienware m17x :)
weekje geduld en dan is alles weer ok.

dell 1505 kaartje gaf aan vebonden te zijn met 270mbit maar feitenlijk amper 40.
driver van windows 7 die aangeboden word op windows update locked de kaart al op 54 mbit, ook al niet goed:)
zit nu ff via kabeltje en dat gaat als een speer.

een gekke eee pc met atom trekt hier ook 50 mbit over wifi:)
Volkert schreef op maandag 29 maart 2010 @ 18:13:
[...]

Waarom neem je er geen budgetnews.net bij? Dus als aanvulling.

25 Euro per JAAR, 40 dagen retentie, re-de-lijk compleet en pompen zo'n 100 Mbit/s.
dude thnx! 40 dagen is voor mij genoeg, heb al eweka met 400+ voor de oude spullen maar meeste wat ik download is toch nieuw. voor 25 euri pj mijn eweka aanvullen tot 120 mbit is een done deal:)
dan heb ik eweka+budget samen 150mbit+ :) voor 9,50 pm. nog altijd goedkoper dan andere accountjes. en nl servers.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2010 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat weer lekker hier in de kop van Noord-Holland (1777)
Hele week al half gebakken internet snelheden;
10-25mb down
2-3mb up

En nu lekker de hele dag disconnects. Pff... iemand anders hier ook last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Zijn er al mensen in Den Haag met Z2 abbo waarvan de snelheid al omhoog is gegaan?

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 07:13
Eindelijk weer online, sinds zondagmiddag werkte hier internet/telefonie niet.
De oorzaak lag bij een stroomstoring in de wijk, deze duurde maar 2 minuten maar heeft mogelijk de Ziggo modem vernield. Deze kon namelijk geen connectie meer maken met het ziggo netwerk.

Helaas is de kwaliteit van de helpdesk van Ziggo nog zwaar *$&(#.
Maar helaas was de beste man zo slim om toch een monteur langs te sturen.
Opmerkingen als, herinstalleer je netwerk kaart/OS etc is altijd fijn om te horen.
Ook bij het melden van een storing op Ere divisie (ja bel nu toch.. ) waar hij oa verzocht een andere HDMI kabel te gebruiken maakte me wel aan het lachen :9~ .

Vandaag kwam de monteur (zou tussen 13 en 18 uur komen) om 13:10 langs (gister rond 5 uur pas gemeld).
Vriendin heeft de man binnen gelaten en er werd al snel een nieuw modem geplaatst.
Ben nu in bezit van een Ubee ipv de Motorola.
En alles werkt weer... alleen is de vriendin het Ere divisie probleem vergeten te melden... maar ja |:(

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:18:
Gaat weer lekker hier in de kop van Noord-Holland (1777)
Hele week al half gebakken internet snelheden;
10-25mb down
2-3mb up

En nu lekker de hele dag disconnects. Pff... iemand anders hier ook last van ?
Zie mijn laatste posts hier...
Maar het is waarschijnlijk niet alleen in Noord-Holland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onbekend schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 17:47:
[...]

Zie mijn laatste posts hier...
Maar het is waarschijnlijk niet alleen in Noord-Holland.
Zit in Gorinchem, Zuid Holland en nog steeds prima:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/766055356.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/766056530.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Ziggo aangesloten. Modem zit op de laatste vrije poort van de multitap, achter de versterker (GHV 820A).

Het internet werkt prima, alleen de snelheid laat nog wat te wensen over.

Op speedtest.net haal ik bedraad ongeveer 30 mb/s en een ping van rond de 500ms... Bij de Ziggo speedtest haal ik ineens 70 mb/s (het zou 120 mb/s moeten zijn). Waar kan dit aan liggen?

Draadloos hetzelfde verhaal, alleen een stuk langzamer (terwijl de verbinding toch op 54 Mbps staat en het signaal goed tot uitstekend is). Draadloos haal ik ongeveer maar 10 mb/s bij speedtest.net.

Ligt bovenstaand snelheidsprobleem aan het feit dat het modem achter de versterker hangt? Of is er iets anders aan de hand? Bedankt voor de input :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:43
Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 18:44:
Ligt bovenstaand snelheidsprobleem aan het feit dat het modem achter de versterker hangt? Of is er iets anders aan de hand? Bedankt voor de input :)
Hang je modem even rechtstreeks aan het AOP en probeer het uit?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 18:09:
[...]

Zit in Gorinchem, Zuid Holland en nog steeds prima:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het probleem ligt niet aan de snelheid, want die is redelijk goed. Maar om de zoveel minuten wordt de verbinding voor ongeveer 5 seconden verbroken. Als je online een spel aan het spelen bent dan wordt je steeds eruit gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 18:46:
[...]

Hang je modem even rechtstreeks aan het AOP en probeer het uit?
Kan ik gewoon de versterker loskoppelen van het AOP zonder dat er instellingen of iets dergelijks gewijzigd worden? En later er dus weer gewoon op terugdraaien?
Pagina: 1 ... 30 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!