Kratradio: Raveland TRX 69 - 6X9" Speakers // TA2024 Versterker (Modded) // hKS // 12v Loodgelaccu // Loodacculader AL 600 // USB/SD Mp3 Player
Verwijderd
De volledige snelheid kunnen ze nooit garanderen, dit is namelijk afhankelijk van de drukte op de coax kabel in je wijk.Impulzer schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:46:
Zojuist de klantenservice van Ziggo aan de lijn gehad, zij zeggen dat ze op elke plek waar Ziggo te krijgen is de internetsnelheid kunnen garanderen. Al pak ik het duurste pakket (120 mb/s geloof ik), dan nog garanderen ze dat ik die snelheid kan halen omdat het via de coax kabel loopt. Klopt dit?
Als ik Tele2 bel en zij doen een meting kan ik op het adres wat ik aangaf slechts 10 tot 15 mb/s halen omdat het 2,5 KM van de wijkcentrale af ligt.
Kan iemand me duidelijkheid geven?
Ik heb een paar maanden geleden gehad dat ik van de 120 Mbit/s slechts 100 Mbit/s haalde. Ziggo gaf toen aan dat als de behaalde snelheid minder is dan 90% van de geadverteerde snelheid, zij wel alles in werking zullen zetten om te achterhalen waardoor deze vertraging wordt veroorzaakt.
Oke, maar het klopt dus wel dat het via de coax kabel gaat en zij dus een stuk sneller internet kunnen leveren dan bijvoorbeeld KPN en Tele2 via ADSL (wijkcentrale)? Stel ik neem een abonnement van 40 mb/s dan zou ik 20 mb/s makkelijk moeten halen, ongeacht waar ik woon?Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:51:
[...]
De volledige snelheid kunnen ze nooit garanderen, dit is namelijk afhankelijk van de drukte op de coax kabel in je wijk.
Ik heb een paar maanden geleden gehad dat ik van de 120 Mbit/s slechts 100 Mbit/s haalde. Ziggo gaf toen aan dat als de behaalde snelheid minder is dan 90% van de geadverteerde snelheid, zij wel alles in werking zullen zetten om te achterhalen waardoor deze vertraging wordt veroorzaakt.
Kratradio: Raveland TRX 69 - 6X9" Speakers // TA2024 Versterker (Modded) // hKS // 12v Loodgelaccu // Loodacculader AL 600 // USB/SD Mp3 Player
Ja. Sterker, je mag dan minimaal 38-39 Mb verwachten en bij <36 Mb gaan klagen.Impulzer schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:53:
Oke, maar het klopt dus wel dat het via de coax kabel gaat en zij dus een stuk sneller internet kunnen leveren dan bijvoorbeeld KPN en Tele2 via ADSL (wijkcentrale)? Stel ik neem een abonnement van 40 mb/s dan zou ik 20 mb/s makkelijk moeten halen, ongeacht waar ik woon?
http://www.deyterra.com
Verwijderd
en bij alle adsl aanbieder staat overal tot 20mbitrally schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 11:38:
Bij VDSL/ADSL is de snelheid afhankelijk van de afstand naar de (wijk)centrale. Bij kabel (Coax) is deze beperking er niet, waardoor ze de snelheid vrijwel kunnen garanderen.
Dat ene woordje staat er niet bij ziggo en maakt een enorm verschil.
5 mbit is immers ook toto 20mbit, net als 19mbit.
zowieso heb je via de coax kabels meer kans op hogere snelheden.
Als het kan zou ik zeker voor kabel internet gaan.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2012 11:49 ]
Omdat ik op verschillende telefoons (Nexus S - 4.1.1 en een Galaxy S Plus - 2.3.6) Gtalk problemen heb dacht ik dat dit lag aan de vele veranderingen die ik in de loop van de tijd had uitgeprobeerd.
Dus met een prikker een harde reset van de Ubee gedaan, alles standaard gelaten (alleen Wifi kanaal goed gezet), maar nog steeds Google Talk problemen:
- App lijkt in eerste instantie goed te werken.
- Na verloop van tijd ineens offline, en opnieuw aanmelden werkt dan niet, pas na minuten of langer ben je weer online (groen).
- Soms ben je gewoon online (groen) maar berichten komen niet aan. Na een tijdje ga je dan ook offline in de app.
Dit alles maakt thuis Gtalk onbetrouwbaar, Ik sms tegenwoordig maar weer

Op 3G, en andere AP's, nergens last van!
Dit gaat dus op meerdere telefoons fout. Omdat de harde reset niks oplost denk ik erover om een officiële bridge aan te vragen (ipv pseudo bridge met de MAC forwarding truuk) en kijken of dat werkt.
Gtalk heeft dit, whatsapp heeft dit en msn schijnt het ook te hebben.
Ow, heb je hier iets meer info over? Links? Heb flink gezocht maar nergens echt duidelijk lotgenoten kunnen vinden.Dennis-L schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:15:
Dit is niks nieuws met de ubee hoor..
Gtalk heeft dit, whatsapp heeft dit en msn schijnt het ook te hebben.
Helpt het om de Ubee in bridge stand te zetten?
tiguan in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7"
justin_ti in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7"
justin_ti in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7"
T homass in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7"
enzovoorts
[ Voor 87% gewijzigd door Dennis-L op 02-08-2012 14:33 ]
Nee, dat kan Ziggo niet garanderen aangezien het kenmerk van de coax kabel is dat de beschikbare capaciteit gedeeld moet worden door alle kabel internet klanten in een coax segment. Sla de voorwaarden er maar op na:Impulzer schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:46:
Zojuist de klantenservice van Ziggo aan de lijn gehad, zij zeggen dat ze op elke plek waar Ziggo te krijgen is de internetsnelheid kunnen garanderen. Al pak ik het duurste pakket (120 mb/s geloof ik), dan nog garanderen ze dat ik die snelheid kan halen omdat het via de coax kabel loopt. Klopt dit?
https://static.ziggo.nl/i...o-internet_tcm14-4822.pdf
Bij artikel 5 punt 5 geeft Ziggo daarom het volgende aan:
Deze Ziggo Klantenservice medewerker is kennelijk even vergeten om de eigen voorwaarden goed door te nemen en heeft ook niet zitten opletten tijdens de instructie.5. De up- en downloadsnelheden, zoals per Abonnementsvorm onder meer vermeld op de Website, betreffen een indicatie van de nagestreefde snelheden en kunnen fluctueren afhankelijk van omstandigheden zoals de hoeveelheid Internetgebruikers in de omgeving van het Perceel. De vermelde snelheden gelden in geen geval als een minimumgarantie.
De kabel heeft als beperking dat capaciteit in het coax segment gedeeld moet worden door alle kabel internet klanten die gelijktijdig aan het internetten zijn. De te behalen snelheid is dus afhankelijk van de drukte in het coax segment. Zie ook de voorwaarden van Ziggo:rally schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 11:38:
Bij VDSL/ADSL is de snelheid afhankelijk van de afstand naar de (wijk)centrale. Bij kabel (Coax) is deze beperking er niet, waardoor ze de snelheid vrijwel kunnen garanderen.
[ Voor 14% gewijzigd door tiguan op 02-08-2012 14:56 ]
Verwijderd
Ze doen er wel degelijk een hoop aan om toch te zorgen dat jij je snelheid behaald.ArChie schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:52:
[...]
Nee, dat kan Ziggo niet garanderen aangezien het kenmerk van de coax kabel is dat de beschikbare capaciteit gedeeld moet worden door alle kabel internet klanten in een coax segment. Sla de voorwaarden er maar op na:
Bij artikel 5 punt 5 geeft Ziggo daarom het volgende aan:
[...]
Deze Ziggo Klantenservice medewerker is kennelijk even vergeten om de eigen voorwaarden goed door te nemen en heeft ook niet zitten opletten tijdens de instructie.
Ik had problemen met ons oude witte motorola modem, ik haalde 18 - 19mbit ipv 30.
Toen hebben ze mijn verbinding opgeschroefd om ervoor te zorgen dat ik dit wel haalde.
Toen we naar alles in 1 zijn gegaan heb ik een UBEE zonder routergekregen. En nu haal ik ipv 50mbit zoals op de site staat 57mbit.
@hierboven
Ik heb een UBEE zonder router. Ook ik had gisteren dat mijn whatsapp niet binennkwam. Dat duurde soms een paar minuten.
Maar... ik heb ook last van een of andere bug waardoor sommige apps soms helemaal niet op internet komen.
Twitter bijvoorbeeld, als ik net thuis ben haalt die geen tweets op.
Probeer ik heb na 2 uur nog eens werkt alles wel prima. Zover ik weet is dit een android bug en heeft dit niks te maken met ziggo, maar het gebeurt me alleen thuis.
werkt prima bij mijn oma (UPC)
werkt prima via 3G (Telfort)
werkte prima op mijn voormalige ADSL (Telfort)
lijkt mij dus niet echt een android bug he
[ Voor 11% gewijzigd door Dennis-L op 02-08-2012 15:00 ]
Klopt, als het rustig is in het coax segment, lees weinig gelijktijdig internettende klanten, kan bij kabel de snelheid gehaald worden. Maar Ziggo kan dit niet garanderen en geeft dat dan ook netjes aan in de voorwaarden.tiguan schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:56:
Dan nog is het verschil met ADSL wel zo, dat ADSL technisch niet sneller kan bij een bepaalde afstand terwijl bij kabel je technisch gezien altijd wel de 120MBit moet kunnen halen. Of in ieder geval de snelheid van het afgenomen abonnement.
Natuurlijk kunnen ze er het één en ander aan doen om ervoor te zorgen dat de kans groter wordt dat de snelheid behaald wordt. Maar dat wil niet zeggen dat Ziggo de snelheid kan garanderen en dat was de vraag die gesteld werd. Ziggo zou alleen maar een dergelijke garantie kunnen afgeven als de gezamenlijke door klanten afgenomen abonnementssnelheden in een coax segment kleiner blijft dan de maximaal beschikbare capaciteit. Dat is nu eenmaal de beperking die de EuroDOCSIS techniek met zich meebrengt.Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:57:
Ze doen er wel degelijk een hoop aan om toch te zorgen dat jij je snelheid behaald.
Ik heb dat net gedaan maar ze geven aan dat ik de eerste ben die dit probleem heeft....
Ik heb er met mijn "oude" Motorola DOCSIS2 modem geen problemen mee.
Waar heb je dat heen gestuurd dan?Dennis-L schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:35:
Als iedereen nou eens Ziggo even mailt of twittert wanneer ze ook ervaren dat whatsapp berichten met vertraging worden verzonden/ontvangen.
Ik heb dat net gedaan maar ze geven aan dat ik de eerste ben die dit probleem heeft....
weten we gelijk wat er dus is opgelost in de nieuwe firmware die eind vorige week gereleased is!
Volgens de handleiding staat dat bij default op Off
7.5 Wi-Fi Multimedia (WMM)
Op deze pagina kunnen de Quality of Service (QoS) parameters
worden ingesteld. Wi-Fi multimedia bepaalt de transmissieprioriteit
van de draadloze netwerkpakketten afhankelijk van de op deze pagina
ingestelde condities.
Tip
Er zijn weinig apparaten die WMM kunnen toepassen, daarom
staat WMM standaard op Off.
Maar als ik kijk zie ik hem toch echt op on staan en heb daar nog nooit zelf aan zitten kloten.
Ik ga hem eens op Off zetten en kijken of dit iets helpt.
Hoe weet je of ie er ook daadwerkelijk op staat?lars1980 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 17:08:
[...]
weten we gelijk wat er dus is opgelost in de nieuwe firmware die eind vorige week gereleased is!
Verwijderd
Nu heb ik het echter nog steeds, het staat niet mee op de factuur. Dat klopt natuurlijk niet, foutje van de bank in mijn voordeel
Maar nu ben ik benieuwd of meer mensen dit hebben met deze actie en of dit weleens vaker voorkomt?
Bij mij is het juist een dag of wat eerder afgeslotenVerwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:49:
Ik heb (denk met velen hier) meegedaan een tijd terug aan een telegraaf actie om 2 maanden film1 gratis te kijken. Dat zou tot 1-8-2012 lopen, heb het ook opgezegd (nog voor die tijd en het zou stoppen op 25-07).
Nu heb ik het echter nog steeds, het staat niet mee op de factuur. Dat klopt natuurlijk niet, foutje van de bank in mijn voordeel![]()
Maar nu ben ik benieuwd of meer mensen dit hebben met deze actie en of dit weleens vaker voorkomt?
'k zit er aan te denken om de 50Mbit/s om laag te zetten naar 10 en dan weer Film1 nemen. Wel €5 p/maand duurder maar ik vond het wel prettig. En aan 50Mbit/s heb ik nooit wat; m'n nieuwsgroep downloadende NAS kan dat toch niet aan.
Maar dan moet ik wel eerst onderstaand uitzoeken; want zo zijn we duurder uit dan voorheen

Piet91 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:41:
N.a.v. jullie factuurspraak heb ik ook eens op Mijn Ziggo gekeken; en daar staat me een rekening; bijna 3 maal meer als zou moeten...
Nieuwste factuur is AiE+ van 01-08 t/m 01-09) en die klopt.
Maar dan een factuur van 3 periodes (16-05 t/m 01-06, 01-06 t/m 01-07 en 01-07 t/m 01-08), en dat geldt voor:
Alles-in-1 Plus, Radio & Televisie (wat op een min-bedrag uitkomt), Extra Zenderpakketten (Film1; 2 maanden gratis is dus totaal €0) en Telefonie (VolopBellen Altijd plus wat mobiele nummers wat ook snel optikt).
Dit is dus TV, Internet en telefonie van 16 mei t/m 1 augustus.
Maar vervolgens zie ik ook nog wat 2 oudere facturen (01-05 t/m 01-06 en 01-06 t/m 01-07) voor TV Standaard. (We zijn overgestapt van TV Standaard naar AiE).
Dat klopt toch niet helemaal?
1) Waar staat er een factuur tussen van 2.5 maand (en niet telkens 1 maand)?
2) Waarom betalen we de periode 16-05 t/m 01-07 dubbel (TV standaard en AiE+)?
3) vage rekening van TV:
Factuur:
TV Standaard 16-05-2012 tot 01-06-2012 -8,88
TV Extra 18-05-2012 tot 01-06-2012 5,87
TV Extra 2 maanden gratis 18-05-2012 tot 01-06-2012 -5,87
TV Standaard 01-06-2012 tot 01-07-2012 -17,20
TV Extra 01-06-2012 tot 01-07-2012 13,00
TV Extra 2 maanden gratis 01-06-2012 tot 01-07-2012 -13,00
TV Extra 01-07-2012 tot 01-08-2012 13,00
TV Extra 2 maanden gratis 01-07-2012 tot 01-08-2012 -7,13
Het is me allemaal een beetje onduidelijk. Iemand hoe dit nou precies zit?
(Begin me bijna schuldig te voelen t.o.v. m'n ouders omdat wij dit aan hen hebben aangeraden; maar zo is het nog duurder dan we eerst hadden (TV van Ziggo, Internet van Solcon en Telefonie van KPN))..
Vooral Telefonie tikt snel aan (VolopBellen Altijd + Mobiele nummers)
[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 02-08-2012 22:27 ]
Daar ligt het niet aan. Ik heb een tweede AP erachter en met de wifi van de Ubee uit blijft het probleem. Het zit in het routing gedeelte of nog daarvoor want ook op de passtrough met daarachter een router blijft het probleem. Heb Ziggo getweet en dit lijkt nu wel aan te komen. http://twitter.com/@ZiggoWebcareDennis-L schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:11:
Zit net nog even in mijn modem te kijken m.b.t. het vertraagd ontvangen en verzenden van whatsapp berichten en dan vooral de instellingen van WMM.
Volgens de handleiding staat dat bij default op Off
7.5 Wi-Fi Multimedia (WMM)
Op deze pagina kunnen de Quality of Service (QoS) parameters
worden ingesteld. Wi-Fi multimedia bepaalt de transmissieprioriteit
van de draadloze netwerkpakketten afhankelijk van de op deze pagina
ingestelde condities.
Tip
Er zijn weinig apparaten die WMM kunnen toepassen, daarom
staat WMM standaard op Off.
Maar als ik kijk zie ik hem toch echt op on staan en heb daar nog nooit zelf aan zitten kloten.
Ik ga hem eens op Off zetten en kijken of dit iets helpt.
Ik merk het inderdaad, de status van de contactpersoon blijft nog steeds een seconde of 30 onzichtbaar en berichten worden niet direct verzonden.Arnout schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:40:
[...]
Daar ligt het niet aan. Ik heb een tweede AP erachter en met de wifi van de Ubee uit blijft het probleem. Het zit in het routing gedeelte of nog daarvoor want ook op de passtrough met daarachter een router blijft het probleem. Heb Ziggo getweet en dit lijkt nu wel aan te komen. http://twitter.com/@ZiggoWebcare
Ze twitterde mij later terug dat ze er naar gingen kijken, als er maar een paar mensen zijn die het melden dan kijken ze er wel naar gelukkig
Ik vroeg me dat ook al af omdat er geen versienummer in het artikel staat helaas.tiguan schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:47:
[...]
Hoe weet je of ie er ook daadwerkelijk op staat?
Verwijderd
Je kan het beste er staks naar kijken, dan zijn de maandbedragen wel redelijk gelijk mits je ongeveer evenveel belt elke maand. Nu is het lastig uit te zoeken.Piet91 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:26:
Maar dan moet ik wel eerst onderstaand uitzoeken; want zo zijn we duurder uit dan voorheen
Zelf ben ik bijna altijd tussen de 100 en 110 euro per maand kwijt aan ziggo. Vind het wel prima, bij adsl was ik volgens mij hetzelfde ongeveer kwijt en had ik 20mbit en nu 120.
Nou dit klopt wel hoorPiet91 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:41:
N.a.v. jullie factuurspraak heb ik ook eens op Mijn Ziggo gekeken; en daar staat me een rekening; bijna 3 maal meer als zou moeten...
Nieuwste factuur is AiE+ van 01-08 t/m 01-09) en die klopt.
Maar dan een factuur van 3 periodes (16-05 t/m 01-06, 01-06 t/m 01-07 en 01-07 t/m 01-08), en dat geldt voor:
Alles-in-1 Plus, Radio & Televisie (wat op een min-bedrag uitkomt), Extra Zenderpakketten (Film1; 2 maanden gratis is dus totaal €0) en Telefonie (VolopBellen Altijd plus wat mobiele nummers wat ook snel optikt).
Dit is dus TV, Internet en telefonie van 16 mei t/m 1 augustus.
Maar vervolgens zie ik ook nog wat 2 oudere facturen (01-05 t/m 01-06 en 01-06 t/m 01-07) voor TV Standaard. (We zijn overgestapt van TV Standaard naar AiE).
Dat klopt toch niet helemaal?
1) Waar staat er een factuur tussen van 2.5 maand (en niet telkens 1 maand)?
2) Waarom betalen we de periode 16-05 t/m 01-07 dubbel (TV standaard en AiE+)?
3) vage rekening van TV:
[...]
Het is me allemaal een beetje onduidelijk. Iemand hoe dit nou precies zit?
(Begin me bijna schuldig te voelen t.o.v. m'n ouders omdat wij dit aan hen hebben aangeraden; maar zo is het nog duurder dan we eerst hadden (TV van Ziggo, Internet van Solcon en Telefonie van KPN))..
Vooral Telefonie tikt snel aan (VolopBellen Altijd + Mobiele nummers)
Waardoor het vooral zo duur lijkt is dat Ziggo vooraf factureert.
Zo te zien zijn jullie op 16 mei van alleen TV naar Ai1 gegaan
Maar op 1 mei hadden jullie al TV standaard betaald voor 01-05 t/m 01-06
Dit wordt hier verrekend met Ai1: TV Standaard 16-05-2012 tot 01-06-2012 -8,88
Daarna wordt er nog een keer TV standaard gefactureerd voor 01-06 t/m 01-07 maar dit wordt ook weer gecorrigeerd omdat TV standaard al in Ai1 zit: TV Standaard 01-06-2012 tot 01-07-2012 -17,20
Daarna wordt er een aantal keer TV Extra gefactureerd en gecorrigeerd vanwege de 2 maanden gratis.
Dit is gewoon een nadeel van het vooraf factureren als je half in de maand iets wijzigt, want dan heb je dus de vorige factuur en de komende factuur en de factuur die daarop volgt wordt alles gecorrigeerd.
Ik heb het zelf ook met die 2 maanden gratis Ai1E,
Aangevraagd op 03-06 en opgezegd op 03-07 en per 01-08 had ik ook daadwerkelijk weer 50 Mbit
Maar als Ziggo gaat factureren ziet dat er dus als volgt uit
Op de eerste factuur na de upgrade staat dus
(28 juni) Alles-in-1 Extra 01-07-2012 tot 01-08-2012
Maar op de volgende staat ook weer
(30 juli) 01-08-2012 tot 01-09-2012
Dat komt omdat op het moment van de downgrade 01-08 de factuur al gemaakt was en ze vooraf factureren en achteraf kijken wat je eigenlijk afnam
Bij de komende factuur 01-10 tot 01-11 zal dan de maand augustus weer gecorrigeerd gaan worden.
En de factuur van 01-12 tot 01-01 zal pas weer een normale factuur zijn.
Vrij ingewikkeld opzich, maar het komt uiteindelijk wel goed.
lees dit topic ff een stukje terug, dan kun je zien wat de nieuwe releaseversie is. Er was op de site van ziggo niet te vinden wat nieuw was in deze firmware maar dat wordt in het artikel verhelderd.Dennis-L schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:55:
[...]
Ik vroeg me dat ook al af omdat er geen versienummer in het artikel staat helaas.
Schijnbaar komt er in het najaar dan nog een update waarbij de stroomconsumptie wordt teruggeschroefd.
Ik ben benieuwd of dat in één keer goed gaat
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Deze update was weer fijnlars1980 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 09:13:
[...]
lees dit topic ff een stukje terug, dan kun je zien wat de nieuwe releaseversie is. Er was op de site van ziggo niet te vinden wat nieuw was in deze firmware maar dat wordt in het artikel verhelderd.
Schijnbaar komt er in het najaar dan nog een update waarbij de stroomconsumptie wordt teruggeschroefd.

Ik gebruik de int. decoder niet om tv te kijken, alleen voor VoD en opnemen, in mijn geval niet dagelijks, zeker in de vakantieperiode niet.
Ontdek ik vanochtend dat dat ding is vastgelopen en bijzonder warm, HDD draaiend. Mogelijk stond ie al een week zo?

Ik heb het topic doorzocht maar krijg het niet gevonden.lars1980 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 09:13:
[...]
lees dit topic ff een stukje terug, dan kun je zien wat de nieuwe releaseversie is. Er was op de site van ziggo niet te vinden wat nieuw was in deze firmware maar dat wordt in het artikel verhelderd.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Hoop trouwens dat ze snel komen met de volgende update voor de stroombesparing. Belachelijk dat ziggo zo'n slechte firmware levert.
Who wants to life forever anyway...
Ik kan in dat artikel nergens vinden welk versienummer het zou moeten zijn? Dat was namelijk de vraag.
[ Voor 7% gewijzigd door tiguan op 03-08-2012 14:27 ]
Nog wat ze nu eigenlijk gaan verbeteren.tiguan schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 14:26:
[...]
Ik kan in dat artikel nergens vinden welk versienummer het zou moeten zijn? Dat was namelijk de vraag.
Het lijkt om compatabiliteit te gaan?
Dit is een 'oplossing' voor het Gtalk/Whatsapp probleem, ik heb het getest en het werkt nu goed.
Het is eigenlijk geen oplossing maar een workaround. Beter zorgt Ziggo voor een goed werkende router. Krijg hier een slecht gevoel bij. Ik ga hier meer werk van maken want Ziggo levert mij eigenlijk een gedeeltelijk werkende internetverbinding.
Als je deze problemen ook hebt graag klagen bij het twitter account. Die lui steken ook hun kop in het zand: ze stuurden mij een email (na twitter contact) alsof ik wifi problemen zou hebben!
Haha ik kreeg inderdaad hetzelfde mailtjeArnout schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 21:21:
De Ubee vandaag in bridge stand laten zetten.
Dit is een 'oplossing' voor het Gtalk/Whatsapp probleem, ik heb het getest en het werkt nu goed.
Het is eigenlijk geen oplossing maar een workaround. Beter zorgt Ziggo voor een goed werkende router. Krijg hier een slecht gevoel bij. Ik ga hier meer werk van maken want Ziggo levert mij eigenlijk een gedeeltelijk werkende internetverbinding.
Als je deze problemen ook hebt graag klagen bij het twitter account. Die lui steken ook hun kop in het zand: ze stuurden mij een email (na twitter contact) alsof ik wifi problemen zou hebben!
Maar heb ze ook laten weten dat dat niks uit zou maken met jouw bericht als referentie.
Ik verbaas me wel dat wij blijkbaar de eerste waren die het hebben aangekaart bij Ziggo.
Heb er een apart topic van gemaakt: Ziggo router Ubee EVW3200 - gebrekkige werkingDennis-L schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 21:47:
[...]
Haha ik kreeg inderdaad hetzelfde mailtje
Maar heb ze ook laten weten dat dat niks uit zou maken met jouw bericht als referentie.
Ik verbaas me wel dat wij blijkbaar de eerste waren die het hebben aangekaart bij Ziggo.
Een paar dagen terug is een monteur van Ziggo langs geweest om het alles-in-1-pakket te installeren.
Alles werkt naar wens, maar nu blijkt telefonie ingesteld te staan op privé. Ik heb van Ziggo geen enkele post ontvangen, geen bevestigingsbrief nada nop. Om in te kunnen loggen op Mijn Ziggo heb je dus je klantnummer nodig. Maar die heb ik dus niet. Dus ik bellen naar de klantenservice, zeggen ze daar doodleuk dat ze me de die gegevens niet mogen geven.
Hoe kom ik nu aan m'n eigen klantnummer?
Speel ook Balls Connect en Repeat
Verwijderd
En die kan je inzien nadat je ingelogd bentOnbekend schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 20:03:
Staat op de factuur
Uw klantnummer bestaat uit acht cijfers en ziet u op Mijn Ziggo. Trouwens, het klantnummer vindt u ook: - op uw bankafschriften bij de afschrijving van Ziggo
[ Voor 48% gewijzigd door GSlayer op 04-08-2012 20:42 ]
PSN ID: Sc0rpi0n-4707
Je kan ook klikken op gebruikersnaam vergeten. Dan sturen ze je een naar het adres waar je destijds je account mee hebt aangemaakt.
Ik heb alleen zo'n digitale handtekening gezet, geen installatieblad, geen factuur.Onbekend schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 20:03:
Staat op de factuur, en op het installatieblad wat je hebt moeten tekenen.
Die is er nog niet (geweest).GSlayer schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 20:41:
Volgens mij bedoelt Onbekend dat je je klantnummer op de afschrijving van de bank kunt zien.
Ik heb geen account, als ik dat wel had, had ik deze vraag ook niet gesteldReanimator909 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 21:40:
Je kan ook klikken op gebruikersnaam vergeten. Dan sturen ze je een naar het adres waar je destijds je account mee hebt aangemaakt.
Nee.Timmert schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 21:42:
Heeft die monteur ook een mailadres/wachtwoord voor je aangemaakt?
---------
Ik heb maar eens mailtje gestuurd met de vraag of ze opnieuw de bevestigingsbrief met mijn gegevens willen opsturen. Als dat niet kan dan wacht ik maar gewoon op de eerste afschrijving.
[ Voor 72% gewijzigd door Snowwie op 04-08-2012 22:56 ]
Heel bijzonder dat je niks geen bevesting hebt gekregen met de ingangsdatum van je abonnement en je telefoonnummer en dergelijke.Snowwie schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 22:39:
[...]
Ik heb alleen zo'n digitale handtekening gezet, geen installatieblad, geen factuur.
[...]
Die is er nog niet (geweest).
[...]
Nee.
Dit ontvang je namelijk altijd.
En hoe heeft deze monteur dan jouw smartcard voor je TV geactiveerd, want dan heb je ook een klantnummer nodig zodat de kaart aan de juiste persoon wordt gekoppeld.
[ Voor 16% gewijzigd door Dennis-L op 04-08-2012 22:44 ]
En als de KS het nummer niet wil geven dan zit er niet veel meer op dan wachten tot de eerste afschrijving zodat je hem op je afschrift ziet staan.
Nee, is helaas niet mogelijk. Dit wordt door Ziggo geblokkeerd, in tegenstelling tot andere providers. Het alternatief is een favorietenlijst aanmaken.Groentenman schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 20:24:
Ik heb een nieuwe Samsung TV (5 serie 5500) en een CI+ module maar ik kan mijn zenders niet handmatig sorteren. Is er een mogelijkheid om dit wel te kunnen, want ik wil hier graag veranderingen in aanbrengen. Ik heb eerder in dit topic iets gelezen over je land veranderen maar weet niet of dit nog actueel is bij de nieuwere versies van de Samsung TV's inc smartapps etc.
Verwijderd
In de vakantie druk? Fijne monteur... Volgens mij werken ze onder grote tijdsdruk, ik had laatst een monteur die ook al wat kortaf was en hij vergat een halve kist met gereedschap die hij nooit meer is komen ophalenSnowwie schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 23:00:
Hij heeft de smartcard geactiveerd, moest de decoder echter wel 4 uur aan laten omdat het wat tijd zou kosten (ivm drukte). Wellicht had hij de gegevens wel maar wist hij niet dat ik ze niet had. Ik had er ook even om moeten vragen maar ik stond er op dat moment zelf ook niet bij stil.
Dat is ook niet altijd alles, op mijn Sony tv kan je de favorieten niet sorterenReanimator909 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 21:37:
[...]
Nee, is helaas niet mogelijk. Dit wordt door Ziggo geblokkeerd, in tegenstelling tot andere providers. Het alternatief is een favorietenlijst aanmaken.

Ziggo moet die blokkering eraf halen, op de andere manier kan mijn tv het namelijk wel.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2012 22:03 ]
Wij krijgen een mailtje van Ziggo waarin ons een 2 maand gratis upgrade aangeboden werd.
Wij hebben momenteel een Z1 abbonement van 19,95 per maand en we konden kiezen om te wijzigen naar een Z2 of Z3 abbo waarvan de eerste twee maanden voor onze huidige prijs.
Mijn vraag is: Zit ik er aan vast als ik het na 2 maand weer opzeg? Want 2 maand 80mb is natuurlijk altijd leuk, maar om dan vervolgens 10 maand daarna 47,95 euro te betalen is minder.
Ik heb zelf gezocht en kom tot de conclusie dat ik na 2 maand gewoon kan downgraden, maar het liefst zou ik dit bevestigd hebben.
Alvast bedankt.
Je kan gewoon opzeggen, al moet je dat wel na 1 maand doen en niet na 2 aangezien je 1 maand opzegtermijn hebt. Tevens heb je een dikke kans dat je factuur niet de korting bevat maar dat lost zichzelf op in de volgende facturen.m19 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:17:
Hallo,
Wij krijgen een mailtje van Ziggo waarin ons een 2 maand gratis upgrade aangeboden werd.
Wij hebben momenteel een Z1 abbonement van 19,95 per maand en we konden kiezen om te wijzigen naar een Z2 of Z3 abbo waarvan de eerste twee maanden voor onze huidige prijs.
Mijn vraag is: Zit ik er aan vast als ik het na 2 maand weer opzeg? Want 2 maand 80mb is natuurlijk altijd leuk, maar om dan vervolgens 10 maand daarna 47,95 euro te betalen is minder.
Ik heb zelf gezocht en kom tot de conclusie dat ik na 2 maand gewoon kan downgraden, maar het liefst zou ik dit bevestigd hebben.
Alvast bedankt.
Ik heb hiet een philips 40pfl5606h staan en gebruik een ci+ module van Smit.
Sinds vandaag heb ik ineens de melding "programma gecodeerd".
Ik heb de tv vanmiddag een keer zonder de module opnieuw geinstalleerd en krijg de melding dat er 291 zenders gevonden zijn, maar als ik dan weer klaar ben heb ik weer dezelfde melding.
Iemand een idee wat er loos kan zijn?
2250 WP Zuid PVoutput
Probeer je smartcard opnieuw te activeren via mijn ziggo
[ Voor 40% gewijzigd door Remco Tr op 06-08-2012 21:52 ]
De oorzaak kan verschillend zijn, maar ik heb het ook wel eens met mijn Sony tv. Opnieuw activeren is geen oplossing.MdO82 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:50:
Wellicht dat jullie een idee hebben.
Ik heb hiet een philips 40pfl5606h staan en gebruik een ci+ module van Smit.
Sinds vandaag heb ik ineens de melding "programma gecodeerd".
Ik heb de tv vanmiddag een keer zonder de module opnieuw geinstalleerd en krijg de melding dat er 291 zenders gevonden zijn, maar als ik dan weer klaar ben heb ik weer dezelfde melding.
Iemand een idee wat er loos kan zijn?
Stekker van de tv eruit, en haalt de Smartcard zelf uit de CI-module.
Zet de tv aan en nadat hij aangeeft dat er een kaart nodig is zet je de tv weer uit en stop je de Smartcard weer terug. Als je de tv weer aanzet zou hij het weer moeten doen.
Ik vermoedt dat sommige kaarten problemen hebben tijdens het ophalen van een software-update of configuratie-update.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Fijn om te weten, upgraden naar z2 wil ik sowieso. Alleen eerst 2 maanden z3 is natuurlijk wel leuk :-)Wolly schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:30:
[...]
Je kan gewoon opzeggen, al moet je dat wel na 1 maand doen en niet na 2 aangezien je 1 maand opzegtermijn hebt. Tevens heb je een dikke kans dat je factuur niet de korting bevat maar dat lost zichzelf op in de volgende facturen.
gecodeerd signaal heeft helemaal NIKS, maar dan ook echt niks te maken met het niet goed werken van de smartcard. Dan had je wel een andere melding gehad.Remco Tr schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:51:
Zonder cam module ontvang je wel NED 1 goed?
Probeer je smartcard opnieuw te activeren via mijn ziggo
Check je CI+ module eens in een andere tv, waarschijnlijk heeft die het loodje gelegd
Wat je volgens mij ook kan doen is naar een ziggo dealer gaan, en je daar legitimeren. Dan moeten ze je klantnummer kunnen geven. Via de telefoon mag inderdaad niet, en verder staat het ook op je afschrift van de bank.Snowwie schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 22:39:
[...]
Ik heb alleen zo'n digitale handtekening gezet, geen installatieblad, geen factuur.
[...]
Die is er nog niet (geweest).
[...]
Ik heb geen account, als ik dat wel had, had ik deze vraag ook niet gesteld
[...]
Nee.
---------
Ik heb maar eens mailtje gestuurd met de vraag of ze opnieuw de bevestigingsbrief met mijn gegevens willen opsturen. Als dat niet kan dan wacht ik maar gewoon op de eerste afschrijving.
[ Voor 52% gewijzigd door eejjay op 07-08-2012 11:42 . Reden: toevoeging tweede quote ]

Kan iemand dit eens reproduceren? Beetje vreemd wel
wat ik wel heb is dat als je én iets opneemt én je bent snel aan het zappen dan kan de decoder het niet bijbenen. Hij wordt traag, kan commando's via afstandsbediening niet verwerken en kan ook geluid niet harder of zachter zetten. En dan langzaamaan verwerkt hij je opdrachten nog. Dan zap je opeens verder, verandert geluidssterkte....... Nee het is geen toppertjeBLRacing schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:37:
Er is iets raars aan de hand met de DVB-8485 interactieve decoder en BBC-HD. Ik kan met de afstandsbediening van de decoder het geluid niet harder of zachter zetten. Ik meen dit ook bij sommige andere (HD) zenders gezien te hebben toen ik 2 maanden TV-Extra had. Ik dacht History-HD.
Dat heeft bij mij nooit gewerkt. Enige wat werkt is het volume maximaal omlaag doen, dan gaat hij naar Mute. Elke andere volume instelling geeft hetzelfde volume door aan mijn receiver. Aangezien ik het geluid regel via die receiver heb ik daar verder gelukkig geen last van.BLRacing schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:37:
Er is iets raars aan de hand met de DVB-8485 interactieve decoder en BBC-HD. Ik kan met de afstandsbediening van de decoder het geluid niet harder of zachter zetten. Ik meen dit ook bij sommige andere (HD) zenders gezien te hebben toen ik 2 maanden TV-Extra had. Ik dacht History-HD.
Note; ik heb de Cisco 8455 decoder
Heb exact hetzelfde, rete irritant is het..Zit je lekker te zappen, knalt ineens op 1 van die zenders het volume op max er door heen..BLRacing schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:37:
Thnx.Onbekend schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:58:
[...]
Stekker van de tv eruit, en haalt de Smartcard zelf uit de CI-module.
Zet de tv aan en nadat hij aangeeft dat er een kaart nodig is zet je de tv weer uit en stop je de Smartcard weer terug. Als je de tv weer aanzet zou hij het weer moeten doen.
Probleem opgelost voorlopig
Had zoals je aangaf de stroom eraf gehaald aangezet zonder smartcard.
Kreeg toen dezelfde melding

Maar hij had wat langer de tijd nodig, kreeg toen na enige tijd wel de melding "CAM gedetecteerd" en "plaats smartcard".
2250 WP Zuid PVoutput
Hier ook...Gh0stw4lk3r schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 12:56:
[...]
Heb exact hetzelfde, rete irritant is het..Zit je lekker te zappen, knalt ineens op 1 van die zenders het volume op max er door heen..
zo stom vorige keer dacht ik nog dat de batterijen op waren en dat daarom de recorder zo traag reageerde.
Ook die scheduled harddisk maintance die je niet uit kan zetten levert irritaties op...ding begint dan best hard te blazen zeg maar. Ik zou zo'n ding niet op mijn slaapkamer willen hebben.
Burp
---
Nu heel ander probleem waar ik Ziggo ook een bericht voor gestuurd heb:
Ongeveer elke 15 a 30 minuten valt de verbinding kort weg. Zo'n 30 seconden tot een minuut kan ik niets doen. Zeer hinderlijk als je online media aan het bekijken bent, bv. YouTube of mp3 stream of als je midden in een download zit die geen resume optie heeft. Met Speedtest is alles echter op orde, ik haal gewoon 50mbit down en 5mbit up en met een redelijke ping van 16ms.
Meer mensen hier last van?
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
De CI+ Module stop je in een door ziggo gecertificeerde TV. De HD ontvanger is een extra kastje dat je bij de TV plaatst.Murk schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:16:
Hoe zit dat met een CI+ Module van 79 euro of een HD Ontvanger van 199 euro? Zoals hier te zien https://www.ziggo.nl/producten/televisie/digitale-ontvanger/. Er staat bij de CI Module dat hij gewoon HD kan ontvangen dus ik zou niet weten waarom ik dat ding van 199 nodig heb? Ook bij meer info kan ik niets van belang vinden behalve verkooppraat als 'superscherp tv kijken in HD kwaliteit'.
Optie 1 is dus alleen handig als je al zo'n tv hebt.
Thanks
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Waar zie je staan dat je met een ontvanger beter beeld krijgt?Murk schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:20:
Dus voor zo'n kastje betaal je 120 extra en dan adverteren ze het alsof je daar een beter beeld mee krijgt dan met zo'n module? Klasse hoor ziggo.
Thanks
Op pagina van module:SAWYER schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:23:
[...]
Waar zie je staan dat je met een ontvanger beter beeld krijgt?
De voordelen van CI+
Compacte module voor digitale televisie
Eenvoudige installatie in gecertificeerde toestellen
Geen aparte ontvanger meer nodig
Digitaal genieten zonder extra apparatuur, kabels en afstandsbediening.
En op de pagina van de ontvanger:
Voordelen HD ontvanger
Alle populaire zenders nu standaard in HD bij Ziggo
Superscherp tv kijken in HD kwaliteit
Geïntegreerde programmagids
Inclusief Smartcard
En er staat verder ook nergens op de pagina van de module dat je uberhaupt HD kunt onvangen. Dus ja, het wordt wel een soort van geimpliceerd.
Hier geen last van.Snowwie schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:13:
Ongeveer elke 15 a 30 minuten valt de verbinding kort weg. Zo'n 30 seconden tot een minuut kan ik niets doen. Zeer hinderlijk als je online media aan het bekijken bent, bv. YouTube of mp3 stream of als je midden in een download zit die geen resume optie heeft. Met Speedtest is alles echter op orde, ik haal gewoon 50mbit down en 5mbit up en met een redelijke ping van 16ms.
Wat heb je al uitgesloten? Andere PC of laptop geprobeerd? Is het via een draadloze of bedrade verbinding?
Of je HD kan kijken met een CI+ module ligt aan je tv, niet aan de CI+ module. Maar je kan er van uitgaan dat alle recente tv's dat kunnen, zeker als ze een CI+ slot hebben.Murk schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:26:
[...]
Op pagina van module:
De voordelen van CI+
Voordelen HD ontvanger
Inclusief Smartcard
En er staat verder ook nergens op de pagina van de module dat je uberhaupt HD kunt onvangen. Dus ja, het wordt wel een soort van geimpliceerd.
Overigens vind ik de kwaliteit van de interne tuner van mijn tv, beter dan de Cisco PVR die ik er ook nog naast heb staan.
https://static.ziggo.nl/images/HDQuality_tcm14-752.gifMurk schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:26:
[...]
Op pagina van module:
De voordelen van CI+
Voordelen HD ontvanger
Inclusief Smartcard
Ja in die tabel staat het wel... maar de pagina's zelf zijn zo inconsistent als wat. Daar kan ik niet tegen.
Maakt geen verschil, zowel draadloos als via kabel.vanaalten schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:29:
Wat heb je al uitgesloten? Andere PC of laptop geprobeerd? Is het via een draadloze of bedrade verbinding?
Op de modem is de draadloze en routerfunctie uitgeschakeld. Die staan aan op mijn router.
Via een andere Tweaker heb ik begrepen dat de Power Level van de Upstream beter niet boven de
50.0 dBmV kan zijn, dit is wel de huidige waarde die mijn modem status aangeeft.
Download waarden:
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -0.5 dBmV 42.5 dB
Channel 2: -2.3 dBmV 41.2 dB
Channel 3: -2.2 dBmV 41.4 dB
Channel 4: -1.8 dBmV 41.8 dB
Channel 5: -2.2 dBmV 41.5 dB
Channel 6: -0.2 dBmV 42.5 dB
Channel 7: -0.3 dBmV 42.4 dB
Channel 8: -0.4 dBmV 42.5 dB
[ Voor 22% gewijzigd door Snowwie op 09-08-2012 00:04 ]
Waarom deze lange inleiding. Nu ik kan overstappen vanwege ben ik mij aan het inlezen wat voor problemen mensen met Ziggo hebben. Als ik overstap naar Ziggo dan wil ik gebruik maken van de aanbieding waarbij je de Cisco 8485DVB HD DVR voor 99 euro kan krijgen. Nu lees ik dat er veel mensen last hadden van vastlopers en geluids-nivo verschillen wat bij BBC HD bv. Is dat met de laatste update opgelost? Of zijn er nog steeds veel problemen met de decoder. Ik heb geprobeerd hier zelf reactie op internet over te vinden maar niet echt veel over kunnen vinden. Tot nu toe.
Echter: ik heb het nu laten wijzigen naar Alles in 1 Extra (2 maanden op proef). De snelheid komt niet verder dan 70Mb. Draadloos. Ziggo zegt dat het prima binnenkomt op het modem, dus dat ik het gedraad zou moeten halen. Kan me zo slecht voorstellen dat mijn MacBook Air van vorig jaar geen 120Mb draadloos aan kan. Mijn partner haalt het thuis met dezelfde combinatie in Noord-Holland wel?
Iemand nog een idee wat het kan zijn?
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=240 en trek je conclusies?TurboTon1973 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 14:15:
[knip]
Als ik overstap naar Ziggo dan wil ik gebruik maken van de aanbieding waarbij je de Cisco 8485DVB HD DVR voor 99 euro kan krijgen. Nu lees ik dat er veel mensen last hadden van vastlopers en geluids-nivo verschillen wat bij BBC HD bv. Is dat met de laatste update opgelost? Of zijn er nog steeds veel problemen met de decoder. Ik heb geprobeerd hier zelf reactie op internet over te vinden maar niet echt veel over kunnen vinden. Tot nu toe.
Testing, one, two ...
Ligt waarschijnlijk aan het draadloze netwerk, maar dat is eenvoudig te bevestigen door het te testen met een draad.THE_BASE schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 16:33:
Ik heb het nu laten wijzigen naar Alles in 1 Extra (2 maanden op proef). De snelheid komt niet verder dan 70Mb. Draadloos. Ziggo zegt dat het prima binnenkomt op het modem, dus dat ik het gedraad zou moeten halen. Kan me zo slecht voorstellen dat mijn MacBook Air van vorig jaar geen 120Mb draadloos aan kan. Mijn partner haalt het thuis met dezelfde combinatie in Noord-Holland wel?
[ Voor 7% gewijzigd door job op 11-08-2012 16:44 ]
Ik heb deze ontvanger nu bijna een jaar en mijn moeder heeft hem al ruim een jaar.TurboTon1973 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 14:15:
Waarom deze lange inleiding. Nu ik kan overstappen vanwege ben ik mij aan het inlezen wat voor problemen mensen met Ziggo hebben. Als ik overstap naar Ziggo dan wil ik gebruik maken van de aanbieding waarbij je de Cisco 8485DVB HD DVR voor 99 euro kan krijgen. Nu lees ik dat er veel mensen last hadden van vastlopers en geluids-nivo verschillen wat bij BBC HD bv. Is dat met de laatste update opgelost? Of zijn er nog steeds veel problemen met de decoder. Ik heb geprobeerd hier zelf reactie op internet over te vinden maar niet echt veel over kunnen vinden. Tot nu toe.
En ja, hij is wel eens een keer vastgelopen maar van die horrorverhalen dat hij altijd vastloopt en dat er altijd problemen mee zijn heb ik geen last (blijkbaar is die van mij defect ofzo dat hij het zo goed doet
Geluidverschillen heb ik amper, echt een enkele zender is soms een heel klein beetje harder maar niet enorm veel harder.
Bij mij doet hij gewoon wat hij moet doen; Digitale TV, Interactive TV, Opnemen, Pauzeren, Afspelen.
Er zijn mensen die zeggen dat het een rot ding is die alleen maar problemen heeft en de ander vindt het een prima apparaat.
Trek je conclusie maar....
[ Voor 6% gewijzigd door Dennis-L op 11-08-2012 23:16 ]
Ik haal met mijn D-Link 655 via 2.4 band 76Mbit en via de Cisco wifi modem 88 op 5 Ghz band. Als ik met mijn Macbook Pro (late 2011) scan naar netwerken, zie ik maar liefst 19 stuks. Dat kan al een goede reden zijn dat je de snelheid niet haalt. Daar zitten bij mij helaas ook wat routers tussen die op 5 Ghz werken.THE_BASE schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 16:33:
Sinds een paar maanden Ziggo Alles in 1 Plus. Snelheid van 50Mb krijg ik makkelijk door.
Echter: ik heb het nu laten wijzigen naar Alles in 1 Extra (2 maanden op proef). De snelheid komt niet verder dan 70Mb. Draadloos. Ziggo zegt dat het prima binnenkomt op het modem, dus dat ik het gedraad zou moeten halen. Kan me zo slecht voorstellen dat mijn MacBook Air van vorig jaar geen 120Mb draadloos aan kan. Mijn partner haalt het thuis met dezelfde combinatie in Noord-Holland wel?
Met de Netgear WNDR3700 v3 haal ik 111 Mbit op de 5 Ghz band. 2.4 zit het rond de 80 Mbit.
Dat je partner het wel haalt kan aan tig dingen liggen. Structuur van het huis, modem positie, andere netwerken en actieve apparatuur in het huis. Wifi is voor gemak bedoelt en niet zozeer voor snelheid.
[ Voor 12% gewijzigd door vr6-only op 12-08-2012 00:10 ]
It ain't stupid if it works!
Dat is niet zo eenvoudig met een MacBook Air. Zal even een andere notebook meenemen van het werk.job schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 16:44:
[...]
Ligt waarschijnlijk aan het draadloze netwerk, maar dat is eenvoudig te bevestigen door het te testen met een draad.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Dank je wel voor je reactie. Deze website had ik ook gevonden maar ik las weinig reacties na de update. Zal wel de verkeerde topics bekeken hebben.hardware-lover schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 16:40:
[...]
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=240 en trek je conclusies?
Klein beetje harder is geen enkel probleem. Nu heb ik echt als ik van een harde zender naar een zachte zender ga dat ik geen geluid hoor. En andersom knalt het geluid keihard door de ruimte. Las net op frontpage dat er een slechte badge tussen gezeten heeft. Nu heb ik altijd het maandagmorgen productDennis-L schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:14:
[...]
Ik heb deze ontvanger nu bijna een jaar en mijn moeder heeft hem al ruim een jaar.
En ja, hij is wel eens een keer vastgelopen maar van die horrorverhalen dat hij altijd vastloopt en dat er altijd problemen mee zijn heb ik geen last (blijkbaar is die van mij defect ofzo dat hij het zo goed doet)
Geluidverschillen heb ik amper, echt een enkele zender is soms een heel klein beetje harder maar niet enorm veel harder.
Bij mij doet hij gewoon wat hij moet doen; Digitale TV, Interactive TV, Opnemen, Pauzeren, Afspelen.
Er zijn mensen die zeggen dat het een rot ding is die alleen maar problemen heeft en de ander vindt het een prima apparaat.
Trek je conclusie maar....
Bij mij moet er namelijk nog een RJ11 connector op de telefoonkabel gezet worden om in het Ziggo modem te kunnen plaatsen. En om voor 1 connector nou zelf zo'n tang te gaan kopen...
Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Misschien in je vriendenkring dat ze een (plastic) RJ11 tang hebben? Voorheen gaf KPN adsl dit gratis mee namelijk.mrbombastic schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:59:
Weet iemand of een Ziggo monteur altijd een RJ11 krimptang bij zich heeft? Of dat ik dat misschien bij het aanvragen van A1E kan aangeven?
Bij mij moet er namelijk nog een RJ11 connector op de telefoonkabel gezet worden om in het Ziggo modem te kunnen plaatsen. En om voor 1 connector nou zelf zo'n tang te gaan kopen...
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Of je koopt voor een paar euro zelf zo'n kabeltje wanneer de monteur niet die tang heeft.mrbombastic schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:59:
Weet iemand of een Ziggo monteur altijd een RJ11 krimptang bij zich heeft? Of dat ik dat misschien bij het aanvragen van A1E kan aangeven?
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Sinds een week heb ik op een plek waar ik eerst normaal kon internetten opeens wegvallende verbindingen en extreem lage verbindingssnelheden.
Dit topic is gesloten.
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!