Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:05
Met betrekking tot Guide Plus+, dat is een algemeen probleem en niet Ziggo-specifiek. Kijk ook even in: Philips DVDR3575H/31 Guide Plus+ probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-10 15:36

stuffer

Ondertietel

lars1980 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:32:
[...]

Bij Eweka kun je ook voor 1 dag toegang kopen.
Dat kan mbv een smsje en als je toevallig een tel van de zaak hebt..... >:)
Ik denk dat daar bij mijn tel van de zaak wel vragen achteraf gaan komen..... :o

Wel een vraag daarnaast voor de mede Ziggo usenet gebruikers:

Sinds het ubee modem is geleverd ervaar ik een fluctuerende download vanaf de ziggo newsserver. Eigenlijk geen probleem want gebruik eweka maar de vraag blijft toch spoken.

Opzet voorheen (bekabeld):
Motorola surfboard--> WNDR3700 verzorgt de rest--> synology NAS (DS411J) met SABNZBd als downloadstation.

Nu is de opzet (bekabeld):
Ubee (in bridge)--> WNDR3700 verzorgt de rest--> Synology (DS411J) met SABNZBd als downloadstation.

Als testopstelling 1:
Ubee (reset naar ziggo instellingen) nieuwe utp (gegoten) van 30cm naar Synology (DS411J) / Probleem blijft hetzelfde.

Als testopstelling 2:
Ubee (reset naar ziggo instellingen) nieuwe utp (gegoten) van 30cm naar HP probook (win7X64) met Grabit / Probleem blijft hetzelfde.

Dit heb ik zo getest om uit te sluiten of het aan mijn interne bekabeling, router, instellingen NAS of applicatie lag. (Eweka is stabiel maar wilde het toch uitsluiten)

Wat ik ervaar is dat de verbinding fluctueert en van een hoge snelheid terugvalt en na een paar seconden weer omhoog schiet. Voorheen deed ik wel veel downloaden van de servers bij Ziggo tot dat het download limiet was bereikt en ging daarna als het nodig was over op Eweka.

Abbo vorm is: Alles in 1 plus

Zijn er mensen met de zelfde ervaring?

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
lees hier eens: Newsservers met binaries [Deel 12]
Ik trek dan de conclusie dat je niet de enige bent..... het is gewoon geen snelheidswonder die ziggo newsserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Conclusie, Ziggo newsserver is niet een hele goed news server. Haal je goede snelheden met speedtest/torrents/ eventuele payserver is er niets aan de hand.

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:00
Net alles in 1 van ziggo aangesloten. Nu doen SBS6 hd etc het gewoon goed. Maar nederland 1 en 2 geven zwart beeld, en heel soms wat half beeld met kraak geluid. Signaal komt niet helemaal goed door denk ik. Is dit zelf op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:36
De Nederlandse zenders zijn gevoeliger voor slechte kabels en alles daaromheen dan de commerciele zenders dacht ik. Dus het eerste waar je naar zou kunnen kijken is, of je goeie kabels hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
tiguan schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 19:32:
De Nederlandse zenders zijn gevoeliger voor slechte kabels en alles daaromheen dan de commerciele zenders dacht ik. Dus het eerste waar je naar zou kunnen kijken is, of je goeie kabels hebt.
Ik heb de coax kabel bij de Gamma gehaald, bij onze gamma hebben ze maar 1 type Coax kabel. die kabel gaat een meter of 10 door de muur, dan komt deze uit bij een kastje naast het stop contact. Vanuit het stopcontact heb ik een coax kabel in de tv gestopt van een oudere kabel aansluiting in een oud huis. Ik heb storing op nederland 1,2 en kitchen 24. Als ik dit in tik hebben andere mensen precies zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 19:37:
[...]

Ik heb de coax kabel bij de Gamma gehaald, bij onze gamma hebben ze maar 1 type Coax kabel. die kabel gaat een meter of 10 door de muur, dan komt deze uit bij een kastje naast het stop contact. Vanuit het stopcontact heb ik een coax kabel in de tv gestopt van een oudere kabel aansluiting in een oud huis. Ik heb storing op nederland 1,2 en kitchen 24. Als ik dit in tik hebben andere mensen precies zo..
Voordat de kabel in de muur gaat (bij het AOP / meterkast oid) heb je de kabel wel aangesloten op de bijgeleverde versterker neem ik aan? Op de >10 meter aansluiting? ?

En het eindkastje, is dat een ouder type verdeeldoos met een TV en Radio uitgang of is dat een wat nieuwe type (bv. TRAS2000/EDC1000) ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2012 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 20:39:
[...]

Voordat de kabel in de muur gaat (bij het AOP / meterkast oid) heb je de kabel wel aangesloten op de bijgeleverde versterker neem ik aan? Op de >10 meter aansluiting? ?

En het eindkastje, is dat een ouder type verdeeldoos met een TV en Radio uitgang of is dat een wat nieuwe type (bv. TRAS2000/EDC1000) ?
Ons appartement is net opgeleverd. De onderdelen die ik van ziggo kreeg gingen al hier in de meterkast. De groene kabel komt binnen en dan heb je een kastje met DATA / TV/RADIO/RADIO Op het kastje staat UMU-01. Het stuk waar de kabels aan zitten kan je een kwart slag draaien en daar kan je een klein schakelaartje omzetten. Dit wat ik nu omschrijf is toch exact het zelfde als van ziggo?

Als ik coaxkabel aan de tv kant wat strakker beethoud, en de buitenkant van de coaxkabel wat tegen de buitenkant van de tv aansluiting druk, heb ik haar scherp beeld op nederland 1,2.

Nu vraag ik me sterk af of de coax aansluiting van de TV wel in orde is..

Edit, Het ligt aan de hele lichte corosie op de stekkertjes, dit was origineel al zo..na flink frotten zijn de schoon. Nu doet alles het :)

[ Voor 6% gewijzigd door Dacuuu op 20-07-2012 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-10 15:36

stuffer

Ondertietel

lars1980 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:27:
lees hier eens: Newsservers met binaries [Deel 12]
Ik trek dan de conclusie dat je niet de enige bent..... het is gewoon geen snelheidswonder die ziggo newsserver
Thanx, ik heb daar de vraag naar ervaring rond dit probleem nog eens uit gezet.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
Dacuuu schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 21:08:
[...]

Ons appartement is net opgeleverd. De onderdelen die ik van ziggo kreeg gingen al hier in de meterkast. De groene kabel komt binnen en dan heb je een kastje met DATA / TV/RADIO/RADIO Op het kastje staat UMU-01. Het stuk waar de kabels aan zitten kan je een kwart slag draaien en daar kan je een klein schakelaartje omzetten. Dit wat ik nu omschrijf is toch exact het zelfde als van ziggo?

Als ik coaxkabel aan de tv kant wat strakker beethoud, en de buitenkant van de coaxkabel wat tegen de buitenkant van de tv aansluiting druk, heb ik haar scherp beeld op nederland 1,2.

Nu vraag ik me sterk af of de coax aansluiting van de TV wel in orde is..

Edit, Het ligt aan de hele lichte corosie op de stekkertjes, dit was origineel al zo..na flink frotten zijn de schoon. Nu doet alles het :)
Alleen werkt nu je Interactive gedeelte van je TV niet, als je dat gebruikt :)
Dan moet namelijk die UMU er tussenuit en moet je er de breedbandversterker tussen plaatsen.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennis-L op 21-07-2012 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
[...]

Ons appartement is net opgeleverd. De onderdelen die ik van ziggo kreeg gingen al hier in de meterkast. De groene kabel komt binnen en dan heb je een kastje met DATA / TV/RADIO/RADIO Op het kastje staat UMU-01.
Da's wel leuk om te lezen. Ik zit ook in een nieuwbouw appartement (half jaar oud) en daar zit alleen een enkele aansluiting van Ziggo in, dus een opbouw doos in de meterkast met 1 coax aansluiting. Van daaruit kon ik dan de kabels van de rest van het huis op aansluiten, of op Lijbrandt (wat we hier ook hebben). Maar bij het installatiepakket van Ziggo zit ook die versterker, dus die heb ik daar op aangesloten en vanuit de versterker wordt eigenlijk alles verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]
Als je de handleiding installeren erop na slaat, moet je (zoals gezegd) de UMU eruit halen, en gebruik gaan maken van de versterker. Zie de installatiehandleiding van Ziggo va pp7. Jij hebt de 3e keuze van de beschreven aansluitingen.

https://static.ziggo.nl/i...ansluiting_tcm14-1916.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 07:55:
[...]

Als je de handleiding installeren erop na slaat, moet je (zoals gezegd) de UMU eruit halen, en gebruik gaan maken van de versterker. Zie de installatiehandleiding van Ziggo va pp7. Jij hebt de 3e keuze van de beschreven aansluitingen.

https://static.ziggo.nl/i...ansluiting_tcm14-1916.pdf
Een versterker heb ik niet, Als ik op het blaadje kijk van ziggo wat er in mijn pakket zit, dan staat die er ook niet op. Verder zag ik opeens dat het aarde kabeltje die er origineel bij de oplevering van het appartement ook al uit hing uit het kastje. Niet was aangesloten op het aarde stekkertje in de meterkast.

Hier wat foto's voor verduidelijking.
Bovenste deel iets ander type nr, het onderste deel identiek.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DAtkW.jpg

Dit ding is identiek aan die van ziggo(type nr etc)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1ONiE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Dacuuu schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 11:31:
[...]

Een versterker heb ik niet, Als ik op het blaadje kijk van ziggo wat er in mijn pakket zit, dan staat die er ook niet op. Verder zag ik opeens dat het aarde kabeltje die er origineel bij de oplevering van het appartement ook al uit hing uit het kastje. Niet was aangesloten op het aarde stekkertje in de meterkast.

[afbeelding]

[afbeelding]
Aha, jij hebt alles in één besteld zonder interactive ontvanger dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 11:31:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ahh, geen interactieve TV. Maar dan nog: De hoofdaansluiting van Ziggo is meestal erop bedacht dat er vanaf het overnamepunt (op je foto) een maximaal aantal meter loop zonder splitters. Gezien de lengte van jouw kabels zou het kunnen dat jij toch een versterker kan gebruikten. Geen idee wat de waardes zijn bij jou.

Op basis van je huidige situatie kan je nu één ding nog optimaliseren lijkt me; Het aardedraadje in je meterkast verbinden met aan de hoofd-aardleiding / aardpen.

Vaak zit er in de meterkast een koperen verdeelklem/blok (met schroeven) waarin aardedraden van het hele huis samenkomen bij de hoofd-aardpen. De aarde van je TRAS (dat draadje) moet in/aan die klem cq. het blokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Dennis-L schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 11:53:
[...]

Aha, jij hebt alles in één besteld zonder interactive ontvanger dus?
Klopt ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 12:02:
[...]

Ahh, geen interactieve TV. Maar dan nog: De hoofdaansluiting van Ziggo is meestal erop bedacht dat er vanaf het overnamepunt (op je foto) een maximaal aantal meter loop zonder splitters. Gezien de lengte van jouw kabels zou het kunnen dat jij toch een versterker kan gebruikten. Geen idee wat de waardes zijn bij jou.

Op basis van je huidige situatie kan je nu één ding nog optimaliseren lijkt me; Het aardedraadje in je meterkast verbinden met aan de hoofd-aardleiding / aardpen.

Vaak zit er in de meterkast een koperen verdeelklem/blok (met schroeven) waarin aardedraden van het hele huis samenkomen bij de hoofd-aardpen. De aarde van je TRAS (dat draadje) moet in/aan die klem cq. het blokje.
Ik heb een losse CI+ module gekocht en in de tv gestopt. Geen Humax of cisco apparaat dus.
De aarde draad heb ik aangesloten in de klem. Waar kan ik de waardes zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 12:04:
[...]
Klopt ;)
[...]
Ik heb een losse CI+ module gekocht en in de tv gestopt. Geen Humax of cisco apparaat dus.
De aarde draad heb ik aangesloten in de klem. Waar kan ik de waardes zien?
Bij de TV van mn zus, die dat ook zo heeft, is er ergens in de TV een systeem-menu (of een ander menu) waarin de signaalsterkte / waarden etc. wordt weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Sinds ongeveer 24 uur heb ik sporadisch last van het signaal wat weg lijkt te vallen.

Postcode is: 4133

Veelal is er niets aan de hand. Dan is mijn modem verbonden met 8 gebundelde kanalen voor de downstream. En de BER waarde van mijn digitale ontvangers is dan 0.0.

De Power en SNR waarde is (als alles het doet) ook niet hoger of lager geworden sinds het probleem bestaat. De (un)correctables bit errors lopen echter wel heel erg snel op!

Op onregelmatige tijden zijn er opeens allemaal "blokjes" op TV te zien, waarbij het beeld soms helemaal bevriest. Het modem verliest dan ook vaak zijn verbinding, waarna hij even later weer online komt als het signaal weer is gevonden.

Qua aansluitingen* is er niets veranderd in huis.

*Tratec TRAS-1000/B zonder UMU01, naar retourgeschikte Tratec versterker, met modem op de 0 dB aansluiting en de overige aansluitingen lopen via Belden H125 naar diverse punten in het huis waar retourgeschikte Hirschmann einddozen zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 22-07-2012 06:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:40
Krijg net een mail dat Ziggo gaat wijzigen in de TV zenders!

Eindelijk Eén HD en Canvas HD....

Wij willen u graag laten weten dat het digitale zenderaanbod in september wijzigt. Er gaan twee zenders af en er komen vijf nieuwe zenders bij.

Zenderwijzigingen
De zenders die vanaf 1 september niet meer worden uitgezonden zijn Sterren 24 en Spirit 24. De reden hiervoor is dat de NPO (Nederlandse Publieke Omroep) heeft besloten met de uitzending te stoppen.
Omdat wij het zenderaanbod continu willen blijven verbeteren, wordt er vanaf
3 september 2012 ook een aantal nieuwe digitale zenders aan het TV Extra pakket toegevoegd. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden. De nieuwe zenders zijn:
- Eén HD, kanaal 25
- Canvas HD, kanaal 26
- RTL Telekids, kanaal 312
- CBBC, van 06.00 tot 20.00 uur op kanaal 603
- Cbeebies, van 06.00 tot 20.00 uur op kanaal 604
Om HD zenders te bekijken heeft u wel een digitale HD ontvanger (of HD recorder) nodig. Meer informatie over de uitbreiding van het zenderaanbod vindt u op www.ziggo.nl/zenderwijzigingen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

@F4T4L_3RR0R: Dat klopte, zit ook in 4133 (op AM) en klapte er in Black Ops uit, daarna heel veel problemen. Ik weet niet wat ze aan het doen zijn, maar op TV geen last. Alleen we 1 raar probleem:

In mijn thuis netwerk gebruik ik Jumbo Frames 8K (Heb een switch die dat ondersteund) en mijn Hyper-V server icm. met storage maakt daar gebruik van. De werkstations staan ook op 8K Jumbo en tot de 22e werkte alles goed. Na de dip in het signaal werken sommige sites op Internet niet meer behalve als ik intern geen Jumbo frames gebruik. Het lijkt wel of er iets niet goed is binnen het Ziggo netwerk.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-10 16:43

Onbekend

...

Piet91 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:09:
[Onbekend schreef op zondag 15 juli 2012 @ 16:44:
Ik heb in mijn tv zo'n CI+-module + kaart van Ziggo zitten. Bij HD uitzendingen van Discovery Channel en National Geographic Channel heb ik soms last dat het geluid stottert en bijna onverstaanbaar is. Dit is sinds een maande o.i.d. en vooral bij bepaalde type programma's zo. Bij andere programma's en reclame en ook bij anders (HD) zenders heb ik dat probleem totaal niet.
(De signaalsterkte en kwaliteit is 100% en 99%, ook op het moment van de storingen, dus ik ga er van uit dat dat wel in orde is.)

Heeft er iemand de zelfde ervaringen?]

Wij hebben daar soms ook wat last van. Vaak wat ruis door het commentaar e.d. Reclame´s zijn geloof ik wel weer goed...
Als er verder niemand anders dit soort problemen heeft, zal het waarschijnlijk aan mijn 1 jaar oude tv liggen, en niet aan Ziggo.... :(

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Bullet NL schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:06:
Krijg net een mail dat Ziggo gaat wijzigen in de TV zenders!

Eindelijk Eén HD en Canvas HD....

Wij willen u graag laten weten dat het digitale zenderaanbod in september wijzigt. Er gaan twee zenders af en er komen vijf nieuwe zenders bij.

Zenderwijzigingen
De zenders die vanaf 1 september niet meer worden uitgezonden zijn Sterren 24 en Spirit 24. De reden hiervoor is dat de NPO (Nederlandse Publieke Omroep) heeft besloten met de uitzending te stoppen.
Omdat wij het zenderaanbod continu willen blijven verbeteren, wordt er vanaf
3 september 2012 ook een aantal nieuwe digitale zenders aan het TV Extra pakket toegevoegd. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden. De nieuwe zenders zijn:
- Eén HD, kanaal 25
- Canvas HD, kanaal 26
- RTL Telekids, kanaal 312
- CBBC, van 06.00 tot 20.00 uur op kanaal 603
- Cbeebies, van 06.00 tot 20.00 uur op kanaal 604
Om HD zenders te bekijken heeft u wel een digitale HD ontvanger (of HD recorder) nodig. Meer informatie over de uitbreiding van het zenderaanbod vindt u op www.ziggo.nl/zenderwijzigingen.
Ze pleuren alles dus in het TV-Extra pakket...leuk :F ...

EDIT: ik moet het ook beter formuleren. Je hebt gelijk, Canvas en EEN blijven gewoon bij standaard en de nieuwe zenders bij TV-Plus en Extra. Overigens niet bijster interessante zenders...
Onbekend schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:37:
[...]

Als er verder niemand anders dit soort problemen heeft, zal het waarschijnlijk aan mijn 1 jaar oude tv liggen, en niet aan Ziggo.... :(
Oh, ik zie dat je mij ook heb gequote. Die problemen zijn ons hier de laatste tijd niet opgevallen. Geen enkele tv/ziggo-problemen overigens.

Oh, en eigenlijk moest ik een paar dagen geleden TV-Extra omlaag zetten naar TV-Plus, heb ik niet gedaan; zitten toch nog wel een aantal leuke zenders bij. :P
Jammer dat we over 7 dagen geen Film1 meer hebben. Heerlijke zenderpakket is dat.

[ Voor 53% gewijzigd door Piet91 op 24-07-2012 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Piet91 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:43:
[...]
Ze pleuren alles dus in het TV-Extra pakket...leuk :F ...
Die formulering in die mail is ongelukkig. Het is niet alles van die 5 "nieuwe". Hier staat het duidelijker:
https://www.ziggo.nl/#pro...nieuws/zenderwijzigingen/

Dus Eén HD vervangt de huidige Eén en blijft gewoon in TV Standaard of hoger, zelfde geld voor Canvas HD. Een kwaliteitsupgrade: Altijd goed!
De andere 3 die genoemd worden zijn enkel voor TV Plus of TV Extra beschikbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Maranello op 24-07-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maranello schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:27:
[...]

Die formulering in die mail is ongelukkig. Het is niet alles van die 5 "nieuwe". Hier staat het duidelijker:
https://www.ziggo.nl/#pro...nieuws/zenderwijzigingen/

Dus Eén HD vervangt de huidige Eén en blijft gewoon in TV Standaard of hoger, zelfde geld voor Canvas HD. Een kwaliteitsupgrade: Altijd goed!
De andere 3 die genoemd worden zijn enkel voor TV Plus of TV Extra beschikbaar.
Plus begint echt een kinder-zenderpakket te worden, nu nog meer baby/kinderdingen. Wie maakt daarin de keuzes daar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:25:
Probeer ook eens een SSL verbinding en gewone verbinding. Een newsserver met een andere bron dan die van Supernews (dat is geloof ik Astraweb) en natuurlijk ook de reguliere speedtests (BBNed, Ziggo, Speedtest.net).
Bij supernews moest ik een week of 2 geleden SSL inderdaad uitzetten en van 15 naar 20 connecties gaan om 120Mbit weer te halen, maakt verder niet zoveel uit, maar het kost je weer wat uitzoektijd wat irritant is. Er is wel ergens kennelijk wat veranderd, maar of dat aan Ziggo ligt of aan Supernews is mij onduidelijk.
Piet91 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:43:
EDIT: ik moet het ook beter formuleren. Je hebt gelijk, Canvas en EEN blijven gewoon bij standaard en de nieuwe zenders bij TV-Plus en Extra. Overigens niet bijster interessante zenders...
Voor ons zijn het heel interessante zenders, vooral rtl telekids. Ze mogen wel vaker 2 zenders verwijderen als er dan opeens 5 bij kunnen komen :P

En ik vind het top dat er zoveel kinderzenders zijn, de kids zijn er echt heel blij mee. De keuze voor al die pakketten snap ik ook niet, een los kids pakket is veel te duur, gewoon alles in 1 normaal en alles in 1 extra en plus schrappen en al die losse pakketten ook en dan nog een platinum pakket voor 25 euro extra per maand met alle betaalzenders erin zoals eredivisie, film1, hbo en erotiek. Dat zou een goed idee zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2012 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:06:
[...]

Bij supernews moest ik een week of 2 geleden SSL inderdaad uitzetten en van 15 naar 20 connecties gaan om 120Mbit weer te halen, maakt verder niet zoveel uit, maar het kost je weer wat uitzoektijd wat irritant is. Er is wel ergens kennelijk wat veranderd, maar of dat aan Ziggo ligt of aan Supernews is mij onduidelijk.

[...]

Voor ons zijn het heel interessante zenders, vooral rtl telekids. Ze mogen wel vaker 2 zenders verwijderen als er dan opeens 5 bij kunnen komen :P

En ik vind het top dat er zoveel kinderzenders zijn, de kids zijn er echt heel blij mee. De keuze voor al die pakketten snap ik ook niet, een los kids pakket is veel te duur, gewoon alles in 1 normaal en alles in 1 extra en plus schrappen en al die losse pakketten ook en dan nog een platinum pakket voor 25 euro extra per maand met alle betaalzenders erin zoals eredivisie, film1, hbo en erotiek. Dat zou een goed idee zijn.
Wij hebben geen kids, en willen ze atm ook niet. De meerwaarde van plus tov standaard is nu heel beperkt aan het worden. Een beter keuzesysteem zou een uitkomst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 17:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Enige dat ik er jammer aan vind is dat ze dit pas op 3 sept doorvoeren. Net nu Canvas Band of Brothers weer aan het uitzenden is, maar die serie is dan alweer ten einde.

En ik vertik het om hem in BR te kopen. Heb de tincan TVD versie al in de kast staan namelijk. Maar had de HD versie wel eens willen zien :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister avond zet ik mijn Cisco 8485DVB interactieve ontvanger aan, en deze begon ineens met het upgraden van de firmware, dit heeft ruim 15 minuten geduurd.

Bij een vriend van me was dit de avond ervoor al gebeurd.

Zou dit de lang verwachte firmware fix zijn die er voor zorgt dat het stroomverbruik in stand-by verlaagd wordt?

Vanavond eens kijken met een watt meter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 07:54
is er een eredivisielive aanbieding te verwachten van ziggo binnen nu en een maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Laatst online: 05-08-2024
bartburg schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:58:
is er een eredivisielive aanbieding te verwachten van ziggo binnen nu en een maand?
geen idee, ze hebben net laten weten dat binnenkort de prijs voor EL met 1 euro per maand omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:10
Vorig jaar was het geloof ik 1 Telegraaf kopen == 2 maanden gratis kijken, maar zoiets heb ik nu nog niet gezien.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:27:
Gister avond zet ik mijn Cisco 8485DVB interactieve ontvanger aan, en deze begon ineens met het upgraden van de firmware, dit heeft ruim 15 minuten geduurd.

Bij een vriend van me was dit de avond ervoor al gebeurd.

Zou dit de lang verwachte firmware fix zijn die er voor zorgt dat het stroomverbruik in stand-by verlaagd wordt?

Vanavond eens kijken met een watt meter..
Gisteren ging de Cisco 8485DVB ook updaten. Duurde inderdaad behoorlijk lang.

Ik ben inderdaad benieuwd of dit nu de lang beloofde update is die het standby verbruik flink verminderd. Hoeven we em niet elke keer fysiek uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 12:55
Het studentenhuis van m'n schoonzus heeft een Z1 internet abonnement, en dat staat nog op de naam van een bewoner die al minstens 5 jaar weg is. Ze hebben nog een oud motorola modem zonder wifi, dus ik even de helpdesk bellen of die ook vervangen kon worden door een nieuwer modem. Helaas, dat kon niet. Z1 kon nog prima af met een motorola modem, en alleen nieuwe Z1 klanten krijgen een wifi modem.
Dan maar opzeggen en overstappen op ADSL. Maar een zeer onvriendelijke dame aan de andere kant van de lijn wist me te vertellen dat wij het abonnement niet moge opzeggen, aangezien het op iemand anders zijn naam staat. Ik opperde om te stoppen met te betalen, maar daar werd het telefoongesprek niet echt gezelliger van "dan sturen we een deurwaarder op dat huis af!!".
Niemand die natuurlijk nog die vorige bewoner kent, de gegevens van mijn-ziggo zijn ook onbekend, en het telefoonnummer van de originele bewoonsters is zelfs afgesloten. Iemand nog een idee om Ziggo alsnog een nieuw modem op te laten sturen? Of een andere least-efforts/cost manier om daar fatsoenlijke wifi te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:16

Coach4All

I'm a Coach 4 All

1 maand Z2 /Z3 (afhankelijk van wat er nodig is om er zeker van te zijn dat je een nieuw modem moet...)
Je mag dacht ik 2 of 3 keer per jaar van snelheid wisselen....

[ Voor 23% gewijzigd door Coach4All op 27-07-2012 14:29 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:26
Intru schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:23:
Dan maar opzeggen en overstappen op ADSL. Maar een zeer onvriendelijke dame aan de andere kant van de lijn wist me te vertellen dat wij het abonnement niet moge opzeggen, aangezien het op iemand anders zijn naam staat. Ik opperde om te stoppen met te betalen, maar daar werd het telefoongesprek niet echt gezelliger van "dan sturen we een deurwaarder op dat huis af!!".
Jammer dat de modem niet stuk is, dan zou hij wel vervangen worden.

Overigens, wie betaalt de rekening nu dan? Ziggo moet toch gemerkt hebben dat het geld vanaf een andere rekening geincasseerd wordt, lijkt me. Wordt de eigenaar van die rekening dan niet automatisch de nieuwe abonnementhouder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand nog een idee om Ziggo alsnog een nieuw modem op te laten sturen? Of een andere least-efforts/cost manier om daar fatsoenlijke wifi te krijgen.
Waarom zou je een nieuw modem willen??? Die Motorola modem is volgens mij het stabielste modem dat Ziggo heeft. Ik heb die van mij ook al 5 1/2 jaar en werkt prima.

Als je WiFi wilt kun je zelf een router kopen voor rond de 40euro is stukken goedkoper dan opzeggen en opnieuw aanvragen. Ik zou er wel achteraan gaan om het abonnement op een juiste persoon te krijgen...

[ Voor 7% gewijzigd door jongetje op 27-07-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek uit of er in de regio van dat studentenhuis ook glasvezel is. En dan zeg je Ziggo gewoon op. Knappe jurist die een vordering bij jullie als -niet contractanten- kan neerleggen, zeker als je netjes hebt opgezegd.

Kan je meteen over op een future-proof verbinding, ben je van de onvriendelijkheid en niet servicegerichte houding van Ziggo af, en heb je een verbinding die met licht werkt ipv electra en daardoor ook nog eens milieuvriendelijker zal zijn (om maar een extra nonsense argument te noemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 12:55
Coach4All schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:29:
1 maand Z2 /Z3 (afhankelijk van wat er nodig is om er zeker van te zijn dat je een nieuw modem moet...)
Geen gek idee. De helpdesk opperde ook al om op Z2 over te stappen. Zou een downgrade wel geregeld kunnen worden zonder de gegevens van de originele bewoner?
grun93 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:34:
Jammer dat de modem niet stuk is, dan zou hij wel vervangen worden.
Haha, inderdaad. Ik kan natuurlijk zeggen dat het regelmatig stoort, maar ik speel het liever eerlijk.
grun93 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:34:
Overigens, wie betaalt de rekening nu dan? Ziggo moet toch gemerkt hebben dat het geld vanaf een andere rekening geincasseerd wordt, lijkt me. Wordt de eigenaar van die rekening dan niet automatisch de nieuwe abonnementhouder?
Het rekeningnummer is ooit gewijzigd naar 1 van de bewoners die nu in het huis zit. Er is al eens geprobeerd om ook de abonnementhouder te wijzigen, maar daarvoor moet iemand overlijden of scheiden...
jongetje schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:16:
Waarom zou je een nieuw modem willen??? Die Motorola modem is volgens mij het stabielste modem dat Ziggo heeft. Ik heb die van mij ook al 5 1/2 jaar en werkt prima.

Als je WiFi wilt kun je zelf een router kopen voor rond de 40euro is stukken goedkoper dan opzeggen en opnieuw aanvragen. Ik zou er wel achteraan gaan om het abonnement op een juiste persoon te krijgen...
Is natuurlijk ook een idee. Maar alles in 1 kastje leek me wel zo makkelijk voor zo'n huis, daarnaast zit de aansluiting ook nog eens op een plek in het zicht. Dus dat betekent 2 kastjes in het zicht, of extra kabels trekken.
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:47:
Zoek uit of er in de regio van dat studentenhuis ook glasvezel is.
Helaas, da's niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Ik zit erover na te denken om A1E van Ziggo te nemen.
Tussen mijn AOP en mijn pc's zit 25 meter.

Op dit moment heb ik nog ADSL. Tussen mijn ISRA punt en mijn pc's ligt een telefoonkabel van 25m. Bij mijn pc's staat het ADSL modem/router, en daarop is nu ook mijn eigen analoge telefoonnetwerk aangesloten.

Als ik overstap naar kabelinternet dan komt het Ziggo modem bij het AOP te staan. Ik wil dan een Fritzbox 7170 (is niet de beste, maar wel goedkoop :) ) bij mijn pc's zetten en die verbinden met UTP kabel. Nu vraag ik me af of ik met dat eerste stuk telefoonkabel van 25m (wat dan naast die UTP kabel ligt) de Ziggo phone poort met de Fritzbox kan verbinden. Mijn analoge telefoonlijn zou ik dan weer op de Fritzbox kunnen aansluiten. Zo kan ik de inkomende Ziggo telefonie regelen via de Fritzbox en uitbellen met VOIPbuster.

Dan moet ik volgens mij het ene eind van de telefoonkabel een RJ11 connector plaatsen en in de Ziggo phone poort stoppen en aan het andere eind een RJ45 connector (eventueel eerst RJ11 en dan met een adapter naar RJ45) en die in de Fritzbox plaatsen.

Gaat dit werken?

[ Voor 3% gewijzigd door mrbombastic op 27-07-2012 16:17 ]

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:34
Het studentenhuis van m'n schoonzus heeft een Z1 internet abonnement, en dat staat nog op de naam van een bewoner die al minstens 5 jaar weg is. Ze hebben nog een oud motorola modem zonder wifi, dus ik even de helpdesk bellen of die ook vervangen kon worden door een nieuwer modem. Helaas, dat kon niet. Z1 kon nog prima af met een motorola modem, en alleen nieuwe Z1 klanten krijgen een wifi modem.
Niemand die natuurlijk nog die vorige bewoner kent, de gegevens van mijn-ziggo zijn ook onbekend, en het telefoonnummer van de originele bewoonsters is zelfs afgesloten. Iemand nog een idee om Ziggo alsnog een nieuw modem op te laten sturen? Of een andere least-efforts/cost manier om daar fatsoenlijke wifi te krijgen.
Je zou kunnen proberen het bestaande abonnement per brief op te zeggen en daar dan gewoon de naam van die vorige bewoner onder te zetten als die naam bekent is. Het abonneenummer kun je volgens mij wel op de rekening afschrijving vinden van degene die het nu betaald.

[ Voor 3% gewijzigd door ADDG op 27-07-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:44
mrbombastic schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:16:
Dan moet ik volgens mij het ene eind van de telefoonkabel een RJ11 connector plaatsen en in de Ziggo phone poort stoppen en aan het andere eind een RJ45 connector (eventueel eerst RJ11 en dan met een adapter naar RJ45) en die in de Fritzbox plaatsen.

Gaat dit werken?
Lijkt mij wel. Je laat je Ziggo box in bridge-zetten, gebruikt die fritzbox als router en VoIP kastje?

Da's wel ongeveer wat ik ook doe - enkel heb ik een losse router en VoIP kastje (Netgear 3700 en Linksys SPA2100 of zo). Vanaf Ziggo kastje telefonie naar de Linksys en netwerk naar de 3700, inbellen via Ziggo en uitbellen inderdaad met VoIPbuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04:49
Hoe er rekening mee dat Ziggo PAcketCable gebruikt voor het telefonie gedeelte. Zelfde als VoiP maar dan iets anders waardoor het niet ineens met voip zou kunnen werken. Je kunt natuurlijk ook het Voip kastje op de LAN-poorten aansluiten.

Of naar de posts op ziggo-gebruikers luisteren maar als je een echte stijfkop bent en toch perse die Fritz!box wilt gebruiken is het lastig om te garanderen dat dat op de TEL1 poort gaat werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Tha_T schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 17:51:
Hoe er rekening mee dat Ziggo PAcketCable gebruikt voor het telefonie gedeelte. Zelfde als VoiP maar dan iets anders waardoor het niet ineens met voip zou kunnen werken. Je kunt natuurlijk ook het Voip kastje op de LAN-poorten aansluiten.
Die snap ik niet - kan je dat eens voor mij duidelijker uitleggen?

Zoals ik het zie: dat Ziggo signaal wat uit dat Ziggo modem komt is toch gewoon een analoog telefoonsignaal, niet anders dan wat KPN via de analoge lijn altijd al aanbiedt? Als je dat doorroute naar een VoIP kastje en op de analoge input aansluit, dan staat - voor inkomende telefonie - dat hele VoIP stuk er toch compleet los van? In feite gebruik je 'analoog' gebeld worden, en VoIP voor uitgaande telefonie (vanaf het VoIP kastje direct als ethernet naar je router en het internet op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04:49
vanaalten schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 18:08:
[...]

Die snap ik niet - kan je dat eens voor mij duidelijker uitleggen?

Zoals ik het zie: dat Ziggo signaal wat uit dat Ziggo modem komt is toch gewoon een analoog telefoonsignaal, niet anders dan wat KPN via de analoge lijn altijd al aanbiedt? Als je dat doorroute naar een VoIP kastje en op de analoge input aansluit, dan staat - voor inkomende telefonie - dat hele VoIP stuk er toch compleet los van? In feite gebruik je 'analoog' gebeld worden, en VoIP voor uitgaande telefonie (vanaf het VoIP kastje direct als ethernet naar je router en het internet op).
Je hebt 2 gedeeltes op het modem. Het internet-deel en het telefonie-deel. Het internet-gedeelte spreekt voor zich en is gewoon IP (Voor de puristen DOCSIS). Het telefonie-gedeelte echter is PacketCable. Wat qua techniek erg veel op VoiP lijkt maar het is het net niet helemaal waardoor je sommige voip-stations er niet op kan aansluiten. Ze snappen de binnenkomende pakketten niet (Denk aan QoS, bepaalde codecs). En dan werkt het alsnog niet.

Ligt er allemaal een beetje aan of de Fritz!box het signaal uit TEL1 snapt. Doet ie dat geen probleem. Mist ie codecs bijvoorbeeld kun je dat vergeten (Tenzij je codecs kan installeren op die Fritz!Box, geen idee of dat kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Snap ik het nog steeds niet... :)
De telefonie, het packetcable spul, dat wordt door het Ziggo modem toch omgezet naar een analoog telefoniesignaal? Er komen volgens mij toch geen VoIP(achtige) pakketten uit het modem, enkel een analoog signaal zoals dat door ouderwetse telefoons van 30 jaar geleden nog begrepen wordt. En als je analoog oversteekt naar een VoIP box, dan heb je toch niets meer te maken met codecs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jullie hebben beiden gelijk.
Koop zoals gezegd een voipbox waarop je ook een analoge lijn kan aansluiten en geen probleem.

[ Voor 33% gewijzigd door job op 27-07-2012 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:55

Nox

Noxiuz

Coach4All schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:29:
Dat mag maandelijks. Is ook maandelijks opzegbaar...

Verder, nieuw abonnement aansluiten op naam van een VVE, huurbaas oid voor je aansluiting. Daarna meld je dat diegene die het abonnement heeft afgesloten er niet meer woont en stop met betalen. Lullig voor degene die vertrekt, die krijgt gezeik maar je aansluiting is erg rap weg :P

Dit soort situaties zijn erg irritant voor het systeem, als ik een nieuw abonnement moest aanmaken (internet bijv) en de huurbaas betaalt alleen de TV (Dus die 17 euro ong.) dan is het ook altijd een ge-emmer omdat je dan die vaste lijn er weer uit moet slopen.

Maar ik denk dat als je de HD even belt en meldt dat de abonnementhouder er niet meer woont en je een abonnement op naam van X wilt dit wel mogelijk moet zijn. Anders moet je het hard spelen en gewoon weigeren te betalen. De rekeninghouder is daarvoor niet aansprakelijk maar de abonnementhouder. Als Ziggo moeilijk gaat doen is het hun eigen keus imho, normaal zijn ze echt wel easy. Probeer anders de webcare eens (@Ziggo oid op Twitter).

[ Voor 59% gewijzigd door Nox op 28-07-2012 01:01 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
mrbombastic schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:16:
Ik wil dan een Fritzbox 7170 (is niet de beste, maar wel goedkoop :) ) bij mijn pc's zetten en die verbinden met UTP kabel. Nu vraag ik me af of ik met dat eerste stuk telefoonkabel van 25m (wat dan naast die UTP kabel ligt) de Ziggo phone poort met de Fritzbox kan verbinden. Mijn analoge telefoonlijn zou ik dan weer op de Fritzbox kunnen aansluiten.
Hmm, bij nader inzien twee dingen die mij doen twijfelen:
De 7170 is een alles-in-een ADSL modem/router/switch/VoIPbox, jij wil die dus gebruiken als router? Het ding heeft geen echte WAN ethernet poort, dus dat wordt lastig - en als switch zal het ook niet gegarandeerd werken, kan mij voorstellen dat het VoIP deel van de 7170 enkel werkt als 'ie als router geconfigureerd is.

Daarnaast heeft 'ie ook geen aparte ingang voor een analoge telefoonlijn. Hij heeft wel drie poorten voor telefoontoestellen, maar een analoge lijn input mist 'ie. Wellicht dat je daarvoor de ADSL ingang kan gebruiken, daar haalt 'ie normaal z'n telefoonsignaal vanaf, maar evengoed kan dat niet werken (als de 7170 geen ADSL ziet, dan kijkt 'ie misschien niet verder dan dat)

Ofwel: zoek even verder of er mensen dit daadwerkelijk uitgetest hebben - of gebruik de ziggo-box gewoon als router en schaf een VoIP kastje aan, zoals deze bijvoorbeeld. Soms wat wazig om te configureren, veeeeel te veel mogelijkheden, maar de combinatie met Ziggo werkt in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:21:
[...]

Gisteren ging onze Cisco 8485DVB ook updaten. Duurde inderdaad behoorlijk lang.

Ik ben inderdaad benieuwd of dit nu de lang beloofde update is die het standby verbruik flink verminderd. Hoeven we em niet elke keer fysiek uit te zetten.
Iemand al iets hierover ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ziggo heeft het mooi voor elkaar vandaag:
Televisie
Problemen met Humax IR-FOX C
Mogelijke problemen met de digitale ontvanger: Humax IR-FOX C.

Wanneer je in het bezit bent van een digitale ontvanger van het merk Humax IR-FOX C en reageert deze niet meer, dan kun je de volgende handelingen uitvoeren:
- Verwijder de COAX kabel uit de Humax en haal deze van de spanning.
- Zet de spanning er weer op, maar laat de COAX kabel eruit. - Herstel de Humax naar de fabrieksinstellingen volgens de Handleiding
- Voer de juiste frequentie en netwerknummer in. Deze kun je vinden in de handleiding digitale televisie
- Controleer of er een software-update en indien beschikbaar, voer deze dan uit.

Onze excuses voor het ongemak

status: onopgelost
begin: 27-07-2012, 09:28
oplostijd: binnen 10 uur
De buurvrouw stond voor de deur met bovenstaand probleem. Ze zei dat het heel erg druk was bij de Mediamarkt vanwege dat, waarom iedereen daar heen gaat voor zoiets is mij een raadsel (misschien een nieuwe kopen? :?). De buren dachten dat 't ding kapot was, maar vonden het wel een idee om mij er even bij te roepen O-) voordat ze naar de winkel zouden gaan voor een nieuwe. Ik heb dus maar even hun ontvanger gereset, opnieuw ingesteld, software bijgewerkt en nu werkt het weer. Maar eerder vandaag was dat wat lastig geweest:
Televisie, Telefonie, Internet
Diensten werken niet door stroomstoring
De eerder gemelde storing van Radio, Televisie, Internet en Telefonie in je postcode gebied is verholpen. Onze excuses voor het ongemak.

status: opgelost
begin: 27-07-2012, 14:05
einde: 27-07-2012, 16:26
Zonder internet wordt het een beetje lastig om de frequentie en netwerknummer op te vragen die nodig zijn bij het instellen, vooral daar telefonie eruit lag en de helpdesk dus wat lastig te bereiken is... Maar de verbinding deed het daar al weer dus kon daar zonder problemen die gegevens opvragen.

Ik vraag me wel af wat dit veroorzaakt heeft. Een foute software-update lijkt het meest aannemelijke, maar een identieke ontvanger die al een tijdje stof lag te vangen bij een van de kids van de buren deed meteen hetzelfde, dus een recente update kan het dan niet zijn geweest lijkt mij aangezien die dat namelijk nog niet had gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 28-07-2012 18:11 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:54
Beste tweakers,

Sinds een paar weken is het mij opgevallen dat mijn internetsnelheid enorm is gedaald.. Heb een Alles-in-een plus pakket met 50Mbit.. Maar haal momenteel met 550-650kbps m'n spullen binnen.. Wel erg langzaam voor dit pakket ofniet? Postcodegebied 5038 Tilburg, meer mensen hier problemen mee?!

Modemrouter gereset.. Bekabeling gecheckt, wireless geprobeerd.. niets wil echt helpen.. Iemand tips?

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Schizo007nl schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 23:13:
Beste tweakers,

Sinds een paar weken is het mij opgevallen dat mijn internetsnelheid enorm is gedaald.. Heb een Alles-in-een plus pakket met 50Mbit.. Maar haal momenteel met 550-650kbps m'n spullen binnen.. Wel erg langzaam voor dit pakket ofniet? Postcodegebied 5038 Tilburg, meer mensen hier problemen mee?!

Modemrouter gereset.. Bekabeling gecheckt, wireless geprobeerd.. niets wil echt helpen.. Iemand tips?
En wat geven
http://speedtest.ziggo.nl/ en
http://speedtest.net/
aan?
en wanneer mogelijk is om uit te lezen, wat zijn je DOCSIS waardes?

[ Voor 5% gewijzigd door Dennis-L op 28-07-2012 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
Dennis-L schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 23:16:
[...]

En wat geven
http://speedtest.ziggo.nl/ en
http://speedtest.net/
aan?
en wanneer mogelijk is om uit te lezen, wat zijn je DOCSIS waardes?
De ziggo speedtest geeft 5,0Mbps down en 4,7 up. Ping 20 ms
Speedtest.net geeft 5,01Mbps down en 4,75 up. Ping 14 ms

Startup Procedure
Aquired Downstream Status Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status Completed
Docsis TFTP Status Completed
Docsis TOD Status Completed
Security Status Enabled / BPI+

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 268000000 Hz 6.3 dBmV 39.4 dBmV
2 Locked QAM256 228000000 Hz 4.8 dBmV 39.0 dBmV
3 Locked QAM256 236000000 Hz 4.9 dBmV 39.3 dBmV
4 Locked QAM256 244000000 Hz 5.0 dBmV 39.4 dBmV
5 Locked QAM256 252000000 Hz 4.9 dBmV 39.4 dBmV
6 Locked QAM256 260000000 Hz 6.3 dBmV 39.3 dBmV
7 Locked QAM256 276000000 Hz 6.3 dBmV 39.4 dBmV
8 Locked QAM256 284000000 Hz 6.3 dBmV 39.3 dBmV

Correctables Uncorrectables
163415 25106

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 45.5 dBmV
2 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
3 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
4 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV

Counter
T3 Timeout 24
T4 Timeout 0

[ Voor 60% gewijzigd door Schizo007nl op 28-07-2012 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Schizo007nl schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 23:20:
[...]

De ziggo speedtest geeft 5,0Mbps down en 4,7 up. Ping 20 ms
Speedtest.net geeft 5,01Mbps down en 4,75 up. Ping 14 ms
En als je eventuele splitters/versterkers weghaalt en de modem rechtstreeks op je AOP aansluit? (als dat mogelijk is)
Want jij hebt de wereld aan Correctables / Uncorrectables wat kan duiden op slechte kabels, defecte splitters/versterkers

[ Voor 14% gewijzigd door Dennis-L op 28-07-2012 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
Dennis-L schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 23:22:
[...]

En als je eventuele splitters/versterkers weghaalt en de modem rechtstreeks op je AOP aansluit? (als dat mogelijk is)
Het is kabel uit de grond > tratec versterker/splitter > modemrouter > homeplug ethernet in > homeplug ethernet uit > pc.

Zit dus niets geks tussen.. ook directe kabel ipv homeplug maakt geen moer uit! :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Schizo007nl schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 23:24:
[...]

Het is kabel uit de grond > tratec versterker/splitter > modemrouter > homeplug ethernet in > homeplug ethernet uit > pc.

Zit dus niets geks tussen.. ook directe kabel ipv homeplug maakt geen moer uit! :-(
Sluit je modem eens rechtstreeks op de kabel aan, dus zonder splitter/versterker er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
Dennis-L schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 23:25:
[...]

Sluit je modem eens rechtstreeks op de kabel aan, dus zonder splitter/versterker er tussen.
Ik heb enkel een coax naar f-connector richting de versterker en vanuit daar gaat er een coax f-connector naar de modem en de andere twee zijn voor de tv's in huis. Dus een eengats AOP en vanuit daar naar de splitter..

[ Voor 6% gewijzigd door Schizo007nl op 28-07-2012 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Schizo007nl schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 23:28:
[...]

Ik heb enkel een coax naar f-connector richting de versterker en vanuit daar gaat er een coax f-connector naar de modem en de andere twee zijn voor de tv's in huis. Dus een eengats AOP en vanuit daar naar de splitter..
Ja nou, je moet dus even die F-connector rechtstreeks in je modem doen :)
Wellicht moet je daar even je modem voor verplaatsen, maar gezien je hoge aantal correactables en uncorrectables lijkt het er op dat je de kabel tussen de splitter en je modem niet lekker is, of de connectoren aan die kabel, of je versterker de geest aan het geven is of de kabel tussen je AOP en je versterker.
En als je je versterker uit wil sluiten moet je toch echt even je modem rechtstreeks op je AOP aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
Dennis-L schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 23:31:
[...]

Ja nou, je moet dus even die F-connector rechtstreeks in je modem doen :)
Wellicht moet je daar even je modem voor verplaatsen, maar gezien je hoge aantal correactables en uncorrectables lijkt het er op dat je de kabel tussen de splitter en je modem niet lekker is, of de connectoren aan die kabel, of je versterker de geest aan het geven is of de kabel tussen je AOP en je versterker.
En als je je versterker uit wil sluiten moet je toch echt even je modem rechtstreeks op je AOP aansluiten.
Nu ik een rechtstreekse verbinding vanuit het eengats AOP naar de modem heb liggen is dit de stand: Correctables Uncorrectables
194 0

Verandert dat getal nog of blijft dat enigszins hetzelfde?!

Edit: ik zie het al.. dat loop wel op.. 333 nu.. maar uncorrectables blijft 0 tot op heden

[ Voor 5% gewijzigd door Schizo007nl op 28-07-2012 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Schizo007nl schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 23:42:
[...]

Nu ik een rechtstreekse verbinding vanuit het eengats AOP naar de modem heb liggen is dit de stand: Correctables Uncorrectables
194 0

Verandert dat getal nog of blijft dat enigszins hetzelfde?!

Edit: ik zie het al.. dat loop wel op.. 333 nu.. maar uncorrectables blijft 0 tot op heden
Wat zijn je speedtestwaardes nu?
Ik vind wel dat je correctables direct al flink begint...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
Dennis-L schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 23:43:
[...]

Wat zijn je speedtestwaardes nu?
Ik vind wel dat je correctables direct al flink begint...
Speedtest waardes zijn ongeveer gelijk gebleven.. Vind het sowieso vreemd want hoe het was aangesloten is al een half jaar zo en nooit problemen gehad tot een paar weken terug.. het viel me op met het downloaden.. Heb Ziggo al gemaild, maar ben benieuwd wat de oplossing gaat worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Schizo007nl schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 23:44:
[...]

Speedtest waardes zijn ongeveer gelijk gebleven.. Vind het sowieso vreemd want hoe het was aangesloten is al een half jaar zo en nooit problemen gehad tot een paar weken terug.. het viel me op met het downloaden.. Heb Ziggo al gemaild, maar ben benieuwd wat de oplossing gaat worden..
Ja, die hadden ook gevraagd alles eerst rechtstreeks op je AOP aan te sluiten hoor ;)
Je moet toch eerst echt alles uitsluiten.
Het lijkt er nu op dat je kabel in je AOP wellicht iets los is geschoven of iets dergelijks.
Of, dat er bij recente werkzaamheden in je straatkast iets niet helemaal goed is gegaan.
Het eerste geval kan je zelf nog controleren door je AOP open te maken en te kijken of de kabel er nog goed in zit, voor het tweede geval zal ziggo een monteur aan moeten sturen die even in de straatkast moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
Dennis-L schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 23:47:
[...]

Ja, die hadden ook gevraagd alles eerst rechtstreeks op je AOP aan te sluiten hoor ;)
Je moet toch eerst echt alles uitsluiten.
Het lijkt er nu op dat je kabel in je AOP wellicht iets los is geschoven of iets dergelijks.
Of, dat er bij recente werkzaamheden in je straatkast iets niet helemaal goed is gegaan.
Het eerste geval kan je zelf nog controleren door je AOP open te maken en te kijken of de kabel er nog goed in zit, voor het tweede geval zal ziggo een monteur aan moeten sturen die even in de straatkast moet kijken.
Oké, nou in ieder geval bedankt voor je hulp.. Zal morgen overdag wel eens het AOP van de muur halen en dat controleren.. Bekabeling is allemaal Hirschmann etc dus Ziggo kan niet zeuren over slechte bekabeling binnenshuis ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Wat voor download snelheid kan ik verwachten (bekabeld en draadloos) als ik 50 mbps A1E van Ziggo neem, wanneer ik een Fritzbox 7170 als switch/accespoint achter het Ziggo modem/router gebruik?

Fritzbox heeft Ethernet-poorten (10/100 Mbit/s) en WLAN-verbindingen via IEEE 802.11g (54 Mbit/s) en 802.11g++ (125 Mbit/s).

[ Voor 3% gewijzigd door mrbombastic op 29-07-2012 01:49 ]

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
mrbombastic schreef op zondag 29 juli 2012 @ 01:48:
Wat voor download snelheid kan ik verwachten (bekabeld en draadloos) als ik 50 mbps A1E van Ziggo neem, wanneer ik een Fritzbox 7170 als switch/accespoint achter het Ziggo modem/router gebruik?

Fritzbox heeft Ethernet-poorten (10/100 Mbit/s) en WLAN-verbindingen via IEEE 802.11g (54 Mbit/s) en 802.11g++ (125 Mbit/s).
Bekabeld: 50Mb/s
Draadloos: Ligt aan veel factoren maar om een gok te wagen zeg ik rond de 20Mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Die actie van Ziggo, dat je AIE-extra voor dezelfde prijs als je huidige abonnement mag gebruiken, loopt niet helemaal lekker. Ik heb deze maand een factuur gehad voor AIE-extra die ik wel moet betalen. Vanavond eens even bellen hier over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 20:14
Hier klopte de laatste afrekening wel gewoon:
Afbeeldingslocatie: http://img801.imageshack.us/img801/5048/ziggo.png

Beetje ingewikkelde verrekening maar 91,87-39,87 maakt 52 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
nooberke schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:55:
Hier klopte de laatste afrekening wel gewoon:
[afbeelding]

Beetje ingewikkelde verrekening maar 91,87-39,87 maakt 52 euro
Dit is de vorige factuur hoor, de nieuwe loopt van 01-08-2012 t/m 01-09-2012 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
tiguan schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:33:
Die actie van Ziggo, dat je AIE-extra voor dezelfde prijs als je huidige abonnement mag gebruiken, loopt niet helemaal lekker. Ik heb deze maand een factuur gehad voor AIE-extra die ik wel moet betalen. Vanavond eens even bellen hier over.
Dit klopt wel, Ziggo int het geld immers van te voren en niet acteraf.
Bij de volgende factuur wordt dit weer verrekend.
Het viel mij ook al op en heb ze even via twitter gevraagd hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Oh ok, dan wachten we het even een maandje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-10 23:20

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica