Vads schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:22:
[...]
Allereerst wil ik iedereen bedanken die de afgelopen dagen heeft gereageerd op mijn vragen hierboven. Ik zit nu echter met wat problematiek en daarom dat ik mij opnieuw hier meld.
Sinds deze nieuwe constructie heb ik last van een verbrekende verbinding. Ofwel, ik ben achter mijn desktop bezig en zie het netwerkicoon in mijn systeembalk (Windows 7) een geel driehoekje krijgen. Mijn sites die ik aan het bezoeken ben verdwijnen dan, het icoontje krijgt een draaiend vormpje en enkele seconden later heb ik weer internetverbinding.
Hier ben ik natuurlijk niet blij mee.
Ik heb daarom gister de router WR1043ND naar de fabrieksinstellingen teruggezet en opnieuw alles ingesteld (ik zet de router op Dynamic IP, clone het MAC adres niet en stel mijn wireless ding in). Toch heb ik de hele avond geen internet gehad en werkte het niet. Als ik geen Dynamic IP instel maar de router na de factory reset gewoon laat staan, werkt het ook niet (wat het wel deed in het weekend!).
Ik heb gisteravond van alles geprobeerd. Ubee Ziggo modem van de stroom, router van de stroom, ubee weer aan de stroom, minuten gewacht, router op de stroom, maar niets helpt.
Ook het benaderen van de router via mijn browser gaat niet. Hij zoekt en zoekt en op gegeven moment stelt de browser dat het te lang duurt zonder respons en krijg ik een foutmelding.
Heb ook meerdere malen ipconfig /release en ipconfig /renew gedaan, maar ook dit helpt niet.
En elke keer als ik de netwerkinstellingen open door met de rechterknop van de muis te klikken op het netwerkicoon in de systeembalk en dan op die rode kruis bovenin klik tussen mijn thuisnetwerk en het Internet, dan gaat Windows analyseren en probleemoplossen, maar elke keer komt het terug met de melding: The DNS server isnt responding.
Hoe fix ik dit?
Wat ik vanavond nog kan doen is mijn desktop bedraad direct aansluiten op de router en hem zodanig probeer te configureren. Nu is mijn configuratie: muur > kabel > ziggo ubee modem > kabel naar WAN-poort router > kabel uit LAN1-poort router naar switch en van de switch naar de rest in huis.
Heeft iemand ervaring met deze router i.c.m. Ziggo-"omgeving"?!
Ik begin de wanhoop nabij te komen. Na de tips van vandaag en mijn zoektocht over Google tijdens werktijd heb ik het volgende gedaan:
- Op de router heb ik qua DNS ingesteld Preferred 208.67.222.222 en Alternate 208.67.220.220. Dit mocht niet baten. Nog steeds melding dat DNS server niet responding was.
- Na bovenstaande stap heb ik dit ook ingesteld onder de properties van mijn netwerkkaart. Mocht ook niet baten.
- Sluit ik de netwerkkabel van mijn pc direct op mijn router aan, dan heb ik direct internet (alles staat in de meterkast, behalve de pc natuurlijk

). Sluit ik de netwerkkabel op de switch aan en een kabel van de LAN1-poort van de router naar de switch (waarop mijn desktop is aangesloten) toe, dan krijg ik met bovenstaande DNS instellingen op de router de volgende foutmelding:
Your computer appears to be correctly configured, but the device or resource (www.microsoft.com) is not responding, Contact your network administrator or Internet service provider (ISP). Andere sites kan ik overigens ook niet benaderen dan.
Ik heb dus alleen internet wanneer ik mijn pc bekabeld direct op de router aansluit. Maar ja, dit is niet wat ik wil want ik heb meerdere spullen in het netwerk hangen (NAS, mediaspeler, PS3, etc.) wat nu dus geen netwerkverbinding heeft en onbereikbaar is voor mij of het internet.
Een uitlezing met ipconfig /all vertelt mij het volgende:
Windows IP Configuration
Host Name . . . . . . . . . . . . : DESKTOP
Primary Dns Suffix . . . . . . . :
Node Type . . . . . . . . . . . . : Hybrid
IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No
Ethernet adapter Local Area Connection:
Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : Marvell Yukon 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet Controller
Physical Address. . . . . . . . . : 00-16-E6-D8-EC-3D
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.1.100(Preferred)
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Lease Obtained. . . . . . . . . . : dinsdag 17 juli 2012 22:18:48
Lease Expires . . . . . . . . . . : zaterdag 24 augustus 2148 4:54:02
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 208.67.222.222
208.67.220.220
NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled
Tunnel adapter isatap.{44CF8005-F6AA-4601-B8EE-9526E99A9F51}:
Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter