Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
w.d schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:45:
Sinds 2 weken is de aansluiting van ons oude adres naar ons nieuwe adres overgegaan, en de snelheid is nu dramatisch!
Ziggo zegt dat er niets aan de hand is, gisteravond heeft mijn vriendin met de klantenservice gebeld en die hebben een test gedaan. Volgens mijn vriendin moest ze haar laptop rechtstreeks in het modem prikken en dan was de snelheid prima.
Het ligt dus niet aan Ziggo.
Ziggo suggereert dat het aan mijn DLink router ligt, maar als ik er een Sweex aanhang (die nog in de kast lag) is de snelheid net zo beperkt. Het zijn beide geen N-routers. Zou dat het probleem zijn?
Zowel wireless als wired krijg ik via de router niet meer dan 1200k terwijl het 50/5 zou moeten zijn.
Ik heb zelf nog niet kunnen testen, dat ga ik vanavond eens doen.
Kijk eens of je buren niet op hetzelfde kanaal zitten en of je vriendin wel op het goede draadloze netwerk zit aangesloten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:30

rally

Deyterra Consultancy

w.d schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:45:

Ziggo zegt dat er niets aan de hand is, gisteravond heeft mijn vriendin met de klantenservice gebeld en die hebben een test gedaan. Volgens mijn vriendin moest ze haar laptop rechtstreeks in het modem prikken en dan was de snelheid prima.
Ziggo suggereert dat het aan mijn DLink router ligt, maar als ik er een Sweex aanhang (die nog in de kast lag) is de snelheid net zo beperkt. Het zijn beide geen N-routers. Zou dat het probleem zijn?
Zowel wireless als wired krijg ik via de router niet meer dan 1200k terwijl het 50/5 zou moeten zijn.
Ik heb zelf nog niet kunnen testen, dat ga ik vanavond eens doen.
Dus als je je laptop/computer rechstreeks aan het Ziggo modem hangt dat haal je wel de volle snelheid?
Dan ben ik het met Wolly eens dat het niet aan Ziggo ligt maar aan je eigen apparatuur.

Ik zou een andere router proberen, liefst eentje met een Gigabit WAN poort. En ik zou ook eerst bedraad proberen voor je gaat troubleshooten op je draadloze performance.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 11:39
rally schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 16:55:
[...]

Dus als je je laptop/computer rechstreeks aan het Ziggo modem hangt dat haal je wel de volle snelheid?
Dan ben ik het met Wolly eens dat het niet aan Ziggo ligt maar aan je eigen apparatuur.

Ik zou een andere router proberen, liefst eentje met een Gigabit WAN poort. En ik zou ook eerst bedraad proberen voor je gaat troubleshooten op je draadloze performance.
Rechtstreeks aan het modem haal ik een stabiele, volle snelheid. Ik heb een nieuwe router besteld, een TP-Link (http://www.kieskeurig.nl/.../prijzen/bezorgen/948115/).
Volgens het Ziggo gebruikersforum en de reviews op Kieskeurig is dit een goede icm Ziggo.
Ben benieuwd of we met die router wel een goede stabiele snelheid hebben,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik ben de laatste tijd aan het twijfelen, of ik mijn 120 Mbit terug moet schroeven naar 50. Ik download alleen als ik thuiskom na het werk wellicht wat films en overige zaken, en dan wel vrijwel altijd Blu-ray rips van zo'n 10 tot 20GB, maar het komt niet meer zo veel voor als voorheen.

Verder is er geen behoefte aan snel internet. Echter, de 15 Euro per maand vind ik niet echt een reden om terug te schroeven. Betaal verder 11/12 Dollar aan Supernews, maar besparen op nieuwsprovider is ook niet echt aan de orde. SN is al vrij goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-10 16:49
Hebben er meer mensen op het moment problemen met ziggo in de regio tilburg?? Ik merkte gisteren ingame op dat ik een hele hoge ping had. Tevens zijn mijn internetsnelheden gekelderd.

Wij hebben ziggo/50/5 Kabelinternet. Weet de fancyziggo-naam niet precies.

Ik vind dit als speedtest namelijk vrij extreem.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/HXZO

De ping varieert van 100 nogwat tot wel 600 ping. nou heb ik van iemand gehoord dat die Ubee Routers niet zo goed zijn. maar zo slecht kan het toch niet zijn? ik heb deze verbinding nu 2 maanden maar dit is nog slechter als ik bij Xs4all had.

[ Voor 25% gewijzigd door blamauci op 12-07-2012 19:51 ]

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Die snelheden en latency doen me vermoeden dat je draadloos verbonden bent. Right?

27 Mbps is om en nabij het maximaal haalbare op een 54G verbinding, en de 100ms kan kloppen, draadloos.

[ Voor 39% gewijzigd door Exorcist op 12-07-2012 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-10 18:44

icecreamfarmer

en het is

blamauci schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:49:
Hebben er meer mensen op het moment problemen met ziggo in de regio tilburg?? Ik merkte gisteren ingame op dat ik een hele hoge ping had. Tevens zijn mijn internetsnelheden gekelderd.

[afbeelding]

De ping varieert van 100 nogwat tot wel 600 ping. nou heb ik van iemand gehoord dat die Ubee Routers niet zo goed zijn. maar zo slecht kan het toch niet zijn? ik heb deze verbinding nu 2 maanden maar dit is nog slechter als ik bij Xs4all had.
Tijden gehad dat ik idd time-outs en lag had (omgeving Tilburg).
Zondag ergens gelezen dat het beter is om alles op alleen G en N te zetten (dus geen mixed modes).
Dat gedaan en nergens meer last van. Heb voor niks 16x de helpdesk gebeld en een half jaar liggen vloeken.

Overigens haal je wireless makkelijk een ping van 15ms de mijne pingt in 1 a 2 ms naar de router draadloos.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
icecreamfarmer schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 20:26:
[...]

Zondag ergens gelezen dat het beter is om alles op alleen G en N te zetten (dus geen mixed modes).
Dat gedaan en nergens meer last van. Heb voor niks 16x de helpdesk gebeld en een half jaar liggen vloeken.

Overigens haal je wireless makkelijk een ping van 15ms de mijne pingt in 1 a 2 ms naar de router draadloos.
Lieve mensen ik was even vergeten te vermelden dat ik een kabel gebruik om te verbinden met de router. hier word GEEN draadloos gebruikt. alleen Cat5e ethernet kabels door het hele huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 08:14
Exorcist schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:25:
Ik ben de laatste tijd aan het twijfelen, of ik mijn 120 Mbit terug moet schroeven naar 50. Ik download alleen als ik thuiskom na het werk wellicht wat films en overige zaken, en dan wel vrijwel altijd Blu-ray rips van zo'n 10 tot 20GB, maar het komt niet meer zo veel voor als voorheen.

Verder is er geen behoefte aan snel internet. Echter, de 15 Euro per maand vind ik niet echt een reden om terug te schroeven. Betaal verder 11/12 Dollar aan Supernews, maar besparen op nieuwsprovider is ook niet echt aan de orde. SN is al vrij goedkoop.
Waarom ga je dan niet, net als ik, naar 10Mbit. Dat scheelt je 25 euro per maand en kun je ook een goedkoper nieuwsabonnement nemen. Ik download 's nachts (of als ik op het werk ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 13:05:
[...]

Geen idee welke adressen precies, aangezien Ziggo dat volgens mij ook niet op IP-niveau publiceert. Ik heb voor mijn SPF records domweg alle IP4-blokken van Ziggo die ik kon vinden toegevoegd:
ip4:83.247.0.0/17
ip4:87.195.0.0/16
ip4:212.45.32.0/19
ip4:212.84.128.0/19
ip4:213.134.224.0/19
ip4:213.233.192.0/18
ip4:212.54.32.0/19

... en daarbij kreeg ik alsog rejects, aangezien IPv6 blijkbaar ook al gebruikt wordt. Dus ook nog toegevoegd:
ip6:2001:9e0:4:32::0/112
Al die IP blokken zijn van Solcon, niet van Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online

Ikzelf gebruik sunnyusenet op 5 mbit met een 50 mbit verbinding van ziggo. Downloaden gaat met 2GB per uur, maar dat is geen probleem want ik download met behulp van een nas die weinig stroom gebruikt. Op die manier hou ik voldoende bandbreedte over voor andere zaken.

10 mbit zal je niet willen, dat is een te groot verschil, terwijl je volgens mij bij surfen het verschil niet merkt tussen 50 en 120 mbit.

Dus stap over naar plus, neem een goedkoper usenet abonnement en investeer dat geld in een geschikte nas.

[ Voor 9% gewijzigd door W1ck1e op 13-07-2012 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
IDD 120 naar 50 mbit is geen al te groot verschil ( surfen, DL scheelt de helft, maar tussen 10 en 15 minuten merk je ook practisch niet )

de terugstap van 120 naar 10 dus enorm :+
Vergeet ook niet dat je upload ineens 'maar' 1mbit is, t.o de 5mbit op de plus.
Het versturen van een email met wat foto's of die dingen zal je dus wel tegen gaan vallen.

Ik ben begin van het jaar ook naar 50mbit gegaan, en heb er geen spijt van, de alles in 1 extra is leuk, maar meer een "kijk eens wat ik heb" abbo.
Als er een speed upgrade komt, gaat alles evenredig mee omhoog, dus waarschijnlijk komend jaar wel naar 80mbit, als de 120 -> 200 wordt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:20

charrel

Cortisol4life..

Hier ook een schommelende verbinding .... 1901 ...
rommelt tussen de 2-10 ipv 50, upload is helemaal op te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
W1ck1e schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 09:37:
[...]
10 mbit zal je niet willen, dat is een te groot verschil, terwijl je volgens mij bij surfen het verschil niet merkt tussen 50 en 120 mbit.
Waarom zou je dit niet willen? 10MBit is echt ruim voldoende om te surfen, youtube filmpjes (in HD) te kijken etc. Je moet je niet gek laten maken door marketing verhalen. Toen ik "begon"met internet had ik 64Kbit, toen werd dat 128kbit, toen 256, toen 512, toen 1Mbit en toen ik op 2Mbit was dit echt voldoende om te surfen. Je maakt mij echt niet wijs dat je met 10MBit niet normaal kunt internetten. Hoevaak verstuur jij hele grote mails? Die 2 keer per maand dat ik een foto mail duurt het 4 seconden langer... nou boeiend. Van die 25 euro verschil per maand tussen 120 en 10 Mbit heb ik een mooie NAS draaien,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
jongetje schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:40:
[...]

Waarom zou je dit niet willen? 10MBit is echt ruim voldoende om te surfen, youtube filmpjes (in HD) te kijken etc. Je moet je niet gek laten maken door marketing verhalen. Toen ik "begon"met internet had ik 64Kbit, toen werd dat 128kbit, toen 256, toen 512, toen 1Mbit en toen ik op 2Mbit was dit echt voldoende om te surfen. Je maakt mij echt niet wijs dat je met 10MBit niet normaal kunt internetten. Hoevaak verstuur jij hele grote mails? Die 2 keer per maand dat ik een foto mail duurt het 4 seconden langer... nou boeiend. Van die 25 euro verschil per maand tussen 120 en 10 Mbit heb ik een mooie NAS draaien,
10 mbit is inderdaad voldoende om te surfen, maar aangezien hij 120 momenteel gewend is zal hij volgens mij 10 te langzaam vinden. btw 25 euro is genoeg om een nas een heel jaar te laten draaien (qua stroom dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:57
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 09:17:
[...]

Al die IP blokken zijn van Solcon, niet van Ziggo?
:X

scherp... dat was m'n vorige provider. Er zit 1 IP-range tussen van Ziggo (212.54.32.0), de rest inderdaad van Solcon. Ik zou durven zweren dat ik alles van Ziggo er in gezet had. Ah, klusje erbij voor een regenachtige middag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik had experimenteel een SPF-record aangemaakt met 212.54.34.16[4-7] en 212.54.42.16[4-7], tot op heden met enkele tientallen mails nog geen problemen opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:57
begintmeta schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:38:
Ik had experimenteel een SPF-record aangemaakt met 212.54.34.16[4-7] en 212.54.42.16[4-7], tot op heden met enkele tientallen mails nog geen problemen opgemerkt.
Zolang Ziggo *die* adressen voor hun uitgaande mailserver blijft gebruiken zal het ook probleemloos blijven werken. Maar in principe kunnen ze op elk moment zonder waarschuwing de mailserver op een ander adres zetten.

Het zou inderdaad het beste zijn als Ziggo zelf een spf-record aanmaakt (en onderhoudt bij wijzigingen!), maar als alternatief zou ik zelf alle IP-blokken opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
dat zou uiteraard veel beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

@hierboven ergens

Van 120 naar 10 is inderdaad wat kritisch langzaam, wil nog wel met een beetje snelheid zaken kunnen binnenhalen. Verder heb ik een Windows Server 2008R2 permanent draaien, dat is feitelijk mijn NAS. Maar, heb besloten dat het niet veel loont om 70 Mbit/sec in te leveren tegen 15 Euro de maand. Ik hou het er dan maar even bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Exorcist schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:27:
@hierboven ergens

Van 120 naar 10 is inderdaad wat kritisch langzaam, wil nog wel met een beetje snelheid zaken kunnen binnenhalen. Verder heb ik een Windows Server 2008R2 permanent draaien, dat is feitelijk mijn NAS. Maar, heb besloten dat het niet veel loont om 70 Mbit/sec in te leveren tegen 15 Euro de maand. Ik hou het er dan maar even bij :+
In dat geval: stel je server gebruikt idle 45 watt, dan is dat ongeveer 1 kwh per dag. Ik reken 0,25 euro per kwh, dat is dan 90 euro per jaar aan stroom. (of meer wanneer niet idle)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Het is een quad-core Phenom II die idle 50/60W pakt met 2x 1TB disks en 1 SSD. Maar ik zet hem tegenwoordig wat vaker uit en gebruik een Wake-on-Lan app op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
heeft er iemand nog een antwoord hierop die mij mischien verder kan helpen alle hulp word zeer gewaardeerd.

Ziggo zegt we kunnen een monteur sturen om het allemaal door te meten maar dat kan pas ergens volgende week en ik heb van het weekend een belangrijke qualifier. en ik moet dus ''redelijke'' latency'' hebben.

Als je eventueel wil DM'en mag dat ook gerust.
Exorcist schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 20:21:
Die snelheden en latency doen me vermoeden dat je draadloos verbonden bent. Right?

27 Mbps is om en nabij het maximaal haalbare op een 54G verbinding, en de 100ms kan kloppen, draadloos.
[quot
Exorcist schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 20:21:

[message=3
blamauci schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 20:55:
[...]

Lieve mensen ik was even vergeten te vermelden dat ik een kabel gebruik om te verbinden met de router. hier word GEEN draadloos gebruikt. alleen Cat5e ethernet kabels door het hele huis
8574799,noline]blamauci schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:49[/message]:[/b]

[afbeelding]

[/quote]

Edit zie nu dat de Quotes lekker verkeerd staan maar lees maar van onder naar boven:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
Post je docsis waardes eens?
Inloggen op de modem (192.168.178.1 ziggo/draadloos)
Bovenin Basic kiezen en dan Docsis.

Als je zegt bedraad die speedtest te doen kan het probleem ook aan je binnenbekabeling/AOP liggen.
Maar dat valt misschien wel te zien aan je docsis waardes.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennis-L op 13-07-2012 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:06
Ik heb eerder vanavond Ziggo gevraagd mijn router in bridge mode te zetten. Dat is gelukt. Daarachter heb ik nu mijn nieuwe TP -LINK TL-WR1043ND gehangen. Beide aparaten hangen in de meterkast.

Op mijn pc heb ik ook internet, kan surfen e.d. De eerste keer dat ik de TP-LINK benader, moet ik dan die quick setup draaien? Zo ja, welke WAN connectie type moet ik dan kiezen tijdens die setup:
  1. Auto-Detect
  2. PPPoE
  3. Dynamic IP
  4. Static IP
?

Wanneer ik hier Auto-Detect kies, is de volgende vraag dit:
Quick Setup - MAC Clone
Please read help carefully on the right.
Yes, I am connected by the main computer (clone MAC address)
No, I am connected by another computer (do NOT clone MAC address)

Wat moet ik hier kiezen?

Kan ik in deze constructie echter nog mijn Ziggo Ubee modem benaderen? Of is die nu niet meer via een browser te benaderen?

Ook wanneer ik op mijn TP -LINK TL-WR1043ND in de setup kijk onder "DHCP Clients List", dan geeft ie daar geen apparaten aan in mijn netwerk.

[ Voor 16% gewijzigd door Vads op 13-07-2012 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Vads schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:46:
Ik heb eerder vanavond Ziggo gevraagd mijn router in bridge mode te zetten. Dat is gelukt. Daarachter heb ik nu mijn nieuwe TP -LINK TL-WR1043ND gehangen. Beide aparaten hangen in de meterkast.

Op mijn pc heb ik ook internet, kan surfen e.d. De eerste keer dat ik de TP-LINK benader, moet ik dan die quick setup draaien? Zo ja, welke WAN connectie type moet ik dan kiezen tijdens die setup:
  1. Auto-Detect
  2. PPPoE
  3. Dynamic IP
  4. Static IP
?

Quick Setup - MAC Clone

Wat moet ik hier kiezen?

Kan ik in deze constructie echter nog mijn Ziggo Ubee modem benaderen? Of is die nu niet meer via een browser te benaderen?

Ook wanneer ik op mijn TP -LINK TL-WR1043ND in de setup kijk onder "DHCP Clients List", dan geeft ie daar geen apparaten aan in mijn netwerk.
Wanneer je Ubee enkel nog als bridge functioneert kan je deze niet zomaar meer via de webinterface benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:34

1. Auto-Detect
  2. PPPoE
  3. Dynamic IP
  4. Static IP
?

Quick Setup - MAC Clone

Wat moet ik hier kiezen?

Dynamic IP. Dan gaat je WAN-poort op de router als het goed is DHCP doen en dan ontvangt ie van het modem een IP waardoor je dan online komt. Desnoods even modem opnieuw opstarten om de DHCP te forceren.

Los van deze vraag. Waarom dat helpdesks zo "onlogisch" werken? alhier een goed voorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Dennis-L schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 23:57:
...
Wanneer je Ubee enkel nog als bridge functioneert kan je deze niet zomaar meer via de webinterface benaderen.
Wel op een andere manier? Ik heb wel eens geprobeerd een Ziggonetwerk-IP te vinden van mijn modem, maar dat was me toen niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online

1. Auto-Detect
  2. PPPoE
  3. Dynamic IP
  4. Static IP
?

Quick Setup - MAC Clone

Wat moet ik hier kiezen?

Over de WAN connectie: wanneer je auto detect kiest kom je uit bij dynamic, dus beide zijn goed. Over MAC clone: je hoeft het adres niet te clonen, dat zou alleen van belang zijn wanneer ziggo alleen maar bepaalde bekende (na registratie) mac adressen zou toelaten. Over het benaderen van het Ubee modem: waarom zou je dat willen, en ik weet het niet. (ik heb een oud modem zonder router en daar kan het wel, maar dan moet ik mijn 10.x.y.z adres kennen) Over DHCP Client List: na alles ingesteld te hebben en misschien een reboot van je router zou hij wel moeten laten zien. Misschien even (op windows) "ipconfig /release" & "ipconfig /renew" doen.

Veel plezier met je router, ik heb hem sinds kort ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:28
Ik heb even een vraag over mijn Cisco 8584 decoder. Er zitten twee ethernet aansluitingen op. Wat voor functie hebben deze/heb ik er iets aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Damocles.NL schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 15:59:
Ik heb even een vraag over mijn Cisco 8584 decoder. Er zitten twee ethernet aansluitingen op. Wat voor functie hebben deze/heb ik er iets aan?
Is al (heel) vaak gevraagd. Hier kun je niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Laatst online: 24-09 10:28
jongetje schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 16:01:
[...]

Is al (heel) vaak gevraagd. Hier kun je niets mee.
OK, ik heb er even naar gezocht, maar kon niks vinden. Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-10 16:43

Onbekend

...

Ik heb in mijn tv zo'n CI+-module + kaart van Ziggo zitten. Bij HD uitzendingen van Discovery Channel en National Geographic Channel heb ik soms last dat het geluid stottert en bijna onverstaanbaar is. Dit is sinds een maand o.i.d. en vooral bij bepaalde type programma's zo. Bij andere programma's en reclame en ook bij anders (HD) zenders heb ik dat probleem totaal niet.
(De signaalsterkte en kwaliteit is 100% en 99%, ook op het moment van de storingen, dus ik ga er van uit dat dat wel in orde is.)

Heeft er iemand de zelfde ervaringen?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Onbekend schreef op zondag 15 juli 2012 @ 16:44:
Ik heb in mijn tv zo'n CI+-module + kaart van Ziggo zitten. Bij HD uitzendingen van Discovery Channel en National Geographic Channel heb ik soms last dat het geluid stottert en bijna onverstaanbaar is. Dit is sinds een maande o.i.d. en vooral bij bepaalde type programma's zo. Bij andere programma's en reclame en ook bij anders (HD) zenders heb ik dat probleem totaal niet.
(De signaalsterkte en kwaliteit is 100% en 99%, ook op het moment van de storingen, dus ik ga er van uit dat dat wel in orde is.)

Heeft er iemand de zelfde ervaringen?
Wij hebben daar soms ook wat last van. Vaak wat ruis door het commentaar e.d. Reclame´s zijn geloof ik wel weer goed...

Nog een vraagje over Humax decoders. Wij hebben de 5300c met 160GB HDD van m´n oude laptop staan. Nu staan er al een aantal opnames op waaronder 2 films. Nou kun je deze gelukkig met FTP overzetten naar je pc/NAS en dat is wel nodig gok ik want met 160GB heb je namelijk niet zo veel ruimte denk ik.

Maar aan wat voor snelheid moet ik denken met dit overzetten. Ik was een keer begonnen met een film eraf te halen maar dat zou uren duren... Hoelang duurt bijv. 1GB overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Een paar maanden geleden had ik problemen dat de snelheid van mijn internet inkakte (heb een alles-in-een extra abbo), inmiddels is het weer zover, als ik speedtest doe, kom ik uit op 60Mbit van de beloofde 120Mbit. Destijds nadat de monteur was geweest zat ik op 100Mbit, nu dus weer flink teruggezakt.Modem al een keer gereset, maar dat wil niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 08:30

rally

Deyterra Consultancy

Heb je soms een 100Mbit switch of een router met een 100Mbit WAN poort er tussen zitten?

Heb je de snelheid al eens gemeten direct aan de Ziggo modem?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
rally schreef op zondag 15 juli 2012 @ 18:43:
Heb je soms een 100Mbit switch of een router met een 100Mbit WAN poort er tussen zitten?

Heb je de snelheid al eens gemeten direct aan de Ziggo modem?
Als ik mijn accespoint er tussen uit haal zit ik op 93Mbit. Thnx!

[ Voor 11% gewijzigd door Turdie op 15-07-2012 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er nog meer die last hebben van niet werkende interactieve tv? het lampje op mijn sisco blijft sinds 3 dagen knipperen. er is niks veranderd of aangepast. ziggo geeft geen storingsmelding op de website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 19:29:
zijn er nog meer die last hebben van niet werkende interactieve tv? het lampje op mijn sisco blijft sinds 3 dagen knipperen. er is niks veranderd of aangepast. ziggo geeft geen storingsmelding op de website
Docoder natuurlijk al een keer opnieuw opgestart
Decoder natuurlijk al een keer naar fabriekinstellingen gezet
I-TV natuurlijk al een keer opnieuw geïnstalleerd via het menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 13:13

daaan

Brandweer Zoutkamp

Jeuj, verbonden met rooksignalen lijkt het:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2065285405.png

Zou 50Mbit moeten zijn (bekabeld LAN).

One's never alone with a rubber duck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Ik overweeg om ook A1E te gaan bestellen, alleen heb ik nog 2 vragen.

1. Bij ons thuis wordt er redelijk veel gebeld naar vaste nummers: zo'n 4 uur per maand.
Wat zou daar de goedkoopste oplossing voor zijn? Ik heb wel wat gelezen over Voipbuster. Klopt het dat daarvoor het modem in bridge mode moet worden gezet en dat je daarmee je wifi verbinding kwijtraakt?

2. Mijn hoofdaansluiting zit in de huiskamer. Van daar ligt een kabel in de muur naar TV1 die zo'n 3 meter verderop staat. Daar staat een splitter vanwaar het signaal verdeeld wordt naar TV1 en TV2.

Kan de breedbandversterker en het modem achter TV1 gezet worden? Dan kan ik mijn huidige coax kabel van 25 meter naar TV2 laten liggen. Dan hoef ik alleen nog een UTP kabel naar mijn pc's te leggen vanaf het nieuwe modem. En dan kan ik mijn XBOX 360 met een kort kabeltje verbinden met het modem.

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimage.org/bevnjev75/aansluiting.png

[ Voor 10% gewijzigd door mrbombastic op 15-07-2012 20:50 ]

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
daaan schreef op zondag 15 juli 2012 @ 20:26:
Jeuj, verbonden met rooksignalen lijkt het:

[afbeelding]

Zou 50Mbit moeten zijn (bekabeld LAN).
Modem al een keer herstart?
Wat voor modem heb je?
Zit er nog een router achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
mrbombastic schreef op zondag 15 juli 2012 @ 20:46:

1. Bij ons thuis wordt er redelijk veel gebeld naar vaste nummers: zo'n 4 uur per maand.
Wat zou daar de goedkoopste oplossing voor zijn? Ik heb wel wat gelezen over Voipbuster. Klopt het dat daarvoor het modem in bridge mode moet worden gezet en dat je daarmee je wifi verbinding kwijtraakt?

2. Mijn hoofdaansluiting zit in de huiskamer. Van daar ligt een kabel in de muur naar TV1 die zo'n 3 meter verderop staat. Daar staat een splitter vanwaar het signaal verdeeld wordt naar TV1 en TV2.

Kan de breedbandversterker en het modem achter TV1 gezet worden? Dan kan ik mijn huidige coax kabel van 25 meter naar TV2 laten liggen. Dan hoef ik alleen nog een UTP kabel naar mijn pc's te leggen vanaf het nieuwe modem. En dan kan ik mijn XBOX 360 met een kort kabeltje verbinden met het modem.

[afbeelding]
1 Klopt, je zou dan je eigen router (met wifi) moeten gebruiken om een andere voip provider te gebruiken.
2 Je zou de breedbandversterker daar kunnen plaatsen, echter als er storingen zijn of een slecht signaal zal Ziggo geen ondersteuning geven omdat je breedbandversterker zo dicht mogelijk bij het AOP moet zitten en dan het liefst aangesloten met het meegeleverde kabeltje van een halve meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan

daaan

Brandweer Zoutkamp

Dennis-L schreef op zondag 15 juli 2012 @ 20:46:
[...]

Modem al een keer herstart?
Wat voor modem heb je?
Zit er nog een router achter?
Ja, meerdere keren (heb de ubee, loopt sowieso vaak 'vast', dus vaak even uit en weer aan).
De ubee dus.
Neen.

Heb net de moeite genomen om een factory reset te doen. Alles lijkt nu eindelijk weer eens stabiel te werken, ik kan ineens weer Youtube gebruiken. Ik lees meer dat de ubee niet zo heel fijn is helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Laatst online: 13-02 21:29
Dennis-L schreef op zondag 15 juli 2012 @ 20:52:
[...]

1 Klopt, je zou dan je eigen router (met wifi) moeten gebruiken om een andere voip provider te gebruiken.
2 Je zou de breedbandversterker daar kunnen plaatsen, echter als er storingen zijn of een slecht signaal zal Ziggo geen ondersteuning geven omdat je breedbandversterker zo dicht mogelijk bij het AOP moet zitten en dan het liefst aangesloten met het meegeleverde kabeltje van een halve meter.
Ik heb nog een oud Speedtouch 706 modem liggen. Als ik me goed herinner, heb ik gelezen dat je die ook achter het Ubee modem kunt hangen om bijvoorbeeld Voipbuster te gebruiken. Ik kan het alleen niet meer terugvinden.

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
mrbombastic schreef op zondag 15 juli 2012 @ 20:46:

Wat zou daar de goedkoopste oplossing voor zijn? ....
VolopBellen Altijd kost 10 euro per maand (bovenop alles in 1), en dan is bellen naar vaste nummers afgekocht. Of is dat te veel geld voor 4 uur bellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan

daaan

Brandweer Zoutkamp

daaan schreef op zondag 15 juli 2012 @ 21:18:
[...]

Ja, meerdere keren (heb de ubee, loopt sowieso vaak 'vast', dus vaak even uit en weer aan).
De ubee dus.
Neen.

Heb net de moeite genomen om een factory reset te doen. Alles lijkt nu eindelijk weer eens stabiel te werken, ik kan ineens weer Youtube gebruiken. Ik lees meer dat de ubee niet zo heel fijn is helaas.
Het feest was helaas van korte duur; Vanochtend dus maar even Ziggo gebeld. De man aan de lijn kon zien dat mijn Downstream (oid, verstond niet heel goed) veel te laag was.
Oplossing zou zijn:
- Modem los koppelen en alleen de coax en power te laten zitten.
- Power er even een tel of 15 af.
- Power er weer op en even 10 minuten wachten tot je alles weer aan sluit.

Het is nu (weer) een stuk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Nieuwe seizoen breaking bad is begonnen maar mijn usenet abbo is verlopen geen zin om een nieuwe af te sluiten voor 1 serie dus maar eens gebruik maken van de ziggo usenet servers wat kom je dan bedrogen uit zeg... 1.8mb/s naar 1KB en dan blijft ie hele tijd op 0 staan... meer mensen die dit hebben?

Krijg de hele tijd het bericht teveel verbindingen maar ik heb toch echt maar 4 threads aanstaan

[ Voor 14% gewijzigd door haakjesluiten op 16-07-2012 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 06:00
Als je met iDeal en per jaar betaalt dan kost Supernews je via deze link maar €69 per jaar. Dat is €5,75 in plaats van €9,80 per maand. Het is geen 15 euro besparing, maar 4 euro per maand besparen zonder er iets op in te leveren lijkt mij het overwegen waard....

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-10 00:18

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Xander schreef op maandag 16 juli 2012 @ 21:55:
[...]

Als je met iDeal en per jaar betaalt dan kost Supernews je via deze link maar €69 per jaar. Dat is €5,75 in plaats van €9,80 per maand. Het is geen 15 euro besparing, maar 4 euro per maand besparen zonder er iets op in te leveren lijkt mij het overwegen waard....
Kijk anders eens naar NewsXS. Maandelijks opzegbaar en het werkt prima.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
:+ net maar gelijk een supernews abbo genomen. Is trouwens ook gewoon maandelijks opzegbaar voor 6,99 verlengt alleen automatisch als je niet opzegt. maar daar fluctueert de snelheid ook de hele tijd weliswaar tussen 3,5 en 6mb/s maar eweka was altijd gewoon strak 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 06:00
BabyXL schreef op maandag 16 juli 2012 @ 22:42:
[...]

Kijk anders eens naar NewsXS. Maandelijks opzegbaar en het werkt prima.
En het kost meer en biedt maar de helft van de retentie. Dat lijkt me niet echt een verbetering...
Crazyanz schreef op maandag 16 juli 2012 @ 22:59:
:+ net maar gelijk een supernews abbo genomen. Is trouwens ook gewoon maandelijks opzegbaar voor 6,99 verlengt alleen automatisch als je niet opzegt. maar daar fluctueert de snelheid ook de hele tijd weliswaar tussen 3,5 en 6mb/s maar eweka was altijd gewoon strak 100%
Ik haal met supernews netjes constant 50mbit, bij mijn ouders thuis 120mbit. Gebruik je wel de EU server? Helpt meer threads gebruiken niet?

Supernews is trouwens een reseller van giganews, volgens mij zit de servercapaciteit daar wel goed. Maar dit is meer iets voor Newsservers met binaries [Deel 12]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis-L schreef op zondag 15 juli 2012 @ 19:53:
[...]

Docoder natuurlijk al een keer opnieuw opgestart
Decoder natuurlijk al een keer naar fabriekinstellingen gezet
I-TV natuurlijk al een keer opnieuw geïnstalleerd via het menu
NATUURLIJK allemaal gedaan. bleef knipperen. sinds vandaag werkt het weer.

met verkeerd been uit bed gestapt ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Laatst online: 05-08-2024
Crazyanz schreef op maandag 16 juli 2012 @ 21:50:
Nieuwe seizoen breaking bad is begonnen maar mijn usenet abbo is verlopen geen zin om een nieuwe af te sluiten voor 1 serie dus maar eens gebruik maken van de ziggo usenet servers wat kom je dan bedrogen uit zeg... 1.8mb/s naar 1KB en dan blijft ie hele tijd op 0 staan... meer mensen die dit hebben?

Krijg de hele tijd het bericht teveel verbindingen maar ik heb toch echt maar 4 threads aanstaan
Bij Eweka kun je ook voor 1 dag toegang kopen.
Dat kan mbv een smsje en als je toevallig een tel van de zaak hebt..... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

lars1980 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:32:
Dat kan mbv een smsje en als je toevallig een tel van de zaak hebt..... >:)
Want sms'jes zijn tegenwoordig prive onbetaalbaar?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Slasher schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:33:
[...]

Want sms'jes zijn tegenwoordig prive onbetaalbaar?
Kost overigens 1,10 per bericht, dus buiten je bundel. Lullig om je baas ermee op te schepen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads

1. Auto-Detect
  2. PPPoE
  3. Dynamic IP
  4. Static IP
?

Quick Setup - MAC Clone

Wat moet ik hier kiezen?

Ook wanneer ik op mijn TP-LINK TL-WR1043ND in de setup kijk onder "DHCP Clients List", dan geeft ie daar geen apparaten aan in mijn netwerk.
Allereerst wil ik iedereen bedanken die de afgelopen dagen heeft gereageerd op mijn vragen hierboven. Ik zit nu echter met wat problematiek en daarom dat ik mij opnieuw hier meld.

Sinds deze nieuwe constructie heb ik last van een verbrekende verbinding. Ofwel, ik ben achter mijn desktop bezig en zie het netwerkicoon in mijn systeembalk (Windows 7) een geel driehoekje krijgen. Mijn sites die ik aan het bezoeken ben verdwijnen dan, het icoontje krijgt een draaiend vormpje en enkele seconden later heb ik weer internetverbinding.
Hier ben ik natuurlijk niet blij mee.

Ik heb daarom gister de router WR1043ND naar de fabrieksinstellingen teruggezet en opnieuw alles ingesteld (ik zet de router op Dynamic IP, clone het MAC adres niet en stel mijn wireless ding in). Toch heb ik de hele avond geen internet gehad en werkte het niet. Als ik geen Dynamic IP instel maar de router na de factory reset gewoon laat staan, werkt het ook niet (wat het wel deed in het weekend!).

Ik heb gisteravond van alles geprobeerd. Ubee Ziggo modem van de stroom, router van de stroom, ubee weer aan de stroom, minuten gewacht, router op de stroom, maar niets helpt.
Ook het benaderen van de router via mijn browser gaat niet. Hij zoekt en zoekt en op gegeven moment stelt de browser dat het te lang duurt zonder respons en krijg ik een foutmelding.
Heb ook meerdere malen ipconfig /release en ipconfig /renew gedaan, maar ook dit helpt niet.
En elke keer als ik de netwerkinstellingen open door met de rechterknop van de muis te klikken op het netwerkicoon in de systeembalk en dan op die rode kruis bovenin klik tussen mijn thuisnetwerk en het Internet, dan gaat Windows analyseren en probleemoplossen, maar elke keer komt het terug met de melding: The DNS server isnt responding.
Hoe fix ik dit?

Wat ik vanavond nog kan doen is mijn desktop bedraad direct aansluiten op de router en hem zodanig probeer te configureren. Nu is mijn configuratie: muur > kabel > ziggo ubee modem > kabel naar WAN-poort router > kabel uit LAN1-poort router naar switch en van de switch naar de rest in huis.

Heeft iemand ervaring met deze router i.c.m. Ziggo-"omgeving"?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 16:50
Staat je modem in Bridge of Router modus? Heb je direct aan je ziggo modem wel internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
En kun je eens kijken in de ipconfig /all
En dat hier posten?

De dns server die je krijgt die is er niet, misschien kun je er 1 invullen van ziggo en 1 van bijv. google of openDNS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
dôh schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:34:
[...]
Staat je modem in Bridge of Router modus? Heb je direct aan je ziggo modem wel internet?
Mijn modem staat in bridge modus. Dat vroeg ik ook als zodanig aan die Ziggo medewerker aan de telefoon. Hij wist niet wat ik bedoelde. Moest het hem uitleggen waarna er een "aha!'-erlebnis bij hem optrad.

Of ik wel internet heb door mijn desktop direct op de ziggo modem aan te sluiten weet ik niet, heb ik nog niet geprobeerd. Kan ik vanavond wel doen.
lars1980 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:37:
En dat hier posten?
De dns server die je krijgt die is er niet, misschien kun je er 1 invullen van ziggo en 1 van bijv. google of openDNS?
Waar vul ik die gegevens in? In de eigenschappen van mijn netwerkkaart, in mijn browser of in de modem (indien dat laatste dan heb ik een probleem, want die kan ik dus niet eens meer benaderen)...

[ Voor 30% gewijzigd door Vads op 17-07-2012 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
lars1980 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:37:
En dat hier posten?
Waar vul ik die gegevens in? In de eigenschappen van mijn netwerkkaart, in mijn browser of in de modem (indien dat laatste dan heb ik een probleem, want die kan ik dus niet eens meer benaderen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
Vads schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:39:
[...]

Je kunt de dns gegevens invullen bij de instellingen van de netwerkkaart of in je router (modem kun je als het goed is niet zo benaderen omdat het in bridge staat).

Zet je het in je router dan krijgt elke pc die settings mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lars1980 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:43:
[...]

Je kunt de dns gegevens invullen bij de instellingen van de netwerkkaart of in je router (modem kun je als het goed is niet zo benaderen omdat het in bridge staat).

Zet je het in je router dan krijgt elke pc die settings mee.
In de UBEE kan je vziw geen andere DNS invullen. Ik heb het in de netwerk / systeeminstellingen op mn Pc gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:20:
[...]

In de UBEE kan je vziw geen andere DNS invullen. Ik heb het in de netwerk / systeeminstellingen op mn Pc gedaan.
daarom verwijs ik hem ook naar z'n router ;)
(hij heeft het modem in bridge mode laten zetten door Ziggon dus daar kan hij wsl helemaal niet meer in komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Wat een waardeloze site van Ziggo, doet het niet eens zonder cookies! (De hele navigatie werkt met cookies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:52:
Wat een waardeloze site van Ziggo, doet het niet eens zonder cookies! (De hele navigatie werkt met cookies)
Ze lopen een beetje achter met de site ;)
Hij is namelijk ook niet geschikt voor safari bijvoorbeeld :O

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-10 13:38
Dat ligt niet aan supernews hoor, heb ook supernews en altijd volle 50 mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Vads schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:22:
[...]

Allereerst wil ik iedereen bedanken die de afgelopen dagen heeft gereageerd op mijn vragen hierboven. Ik zit nu echter met wat problematiek en daarom dat ik mij opnieuw hier meld.

Sinds deze nieuwe constructie heb ik last van een verbrekende verbinding. Ofwel, ik ben achter mijn desktop bezig en zie het netwerkicoon in mijn systeembalk (Windows 7) een geel driehoekje krijgen. Mijn sites die ik aan het bezoeken ben verdwijnen dan, het icoontje krijgt een draaiend vormpje en enkele seconden later heb ik weer internetverbinding.
Hier ben ik natuurlijk niet blij mee.

Ik heb daarom gister de router WR1043ND naar de fabrieksinstellingen teruggezet en opnieuw alles ingesteld (ik zet de router op Dynamic IP, clone het MAC adres niet en stel mijn wireless ding in). Toch heb ik de hele avond geen internet gehad en werkte het niet. Als ik geen Dynamic IP instel maar de router na de factory reset gewoon laat staan, werkt het ook niet (wat het wel deed in het weekend!).

Ik heb gisteravond van alles geprobeerd. Ubee Ziggo modem van de stroom, router van de stroom, ubee weer aan de stroom, minuten gewacht, router op de stroom, maar niets helpt.
Ook het benaderen van de router via mijn browser gaat niet. Hij zoekt en zoekt en op gegeven moment stelt de browser dat het te lang duurt zonder respons en krijg ik een foutmelding.
Heb ook meerdere malen ipconfig /release en ipconfig /renew gedaan, maar ook dit helpt niet.
En elke keer als ik de netwerkinstellingen open door met de rechterknop van de muis te klikken op het netwerkicoon in de systeembalk en dan op die rode kruis bovenin klik tussen mijn thuisnetwerk en het Internet, dan gaat Windows analyseren en probleemoplossen, maar elke keer komt het terug met de melding: The DNS server isnt responding.
Hoe fix ik dit?

Wat ik vanavond nog kan doen is mijn desktop bedraad direct aansluiten op de router en hem zodanig probeer te configureren. Nu is mijn configuratie: muur > kabel > ziggo ubee modem > kabel naar WAN-poort router > kabel uit LAN1-poort router naar switch en van de switch naar de rest in huis.

Heeft iemand ervaring met deze router i.c.m. Ziggo-"omgeving"?!
Ik begin de wanhoop nabij te komen. Na de tips van vandaag en mijn zoektocht over Google tijdens werktijd heb ik het volgende gedaan:
- Op de router heb ik qua DNS ingesteld Preferred 208.67.222.222 en Alternate 208.67.220.220. Dit mocht niet baten. Nog steeds melding dat DNS server niet responding was.
- Na bovenstaande stap heb ik dit ook ingesteld onder de properties van mijn netwerkkaart. Mocht ook niet baten.
- Sluit ik de netwerkkabel van mijn pc direct op mijn router aan, dan heb ik direct internet (alles staat in de meterkast, behalve de pc natuurlijk ;) ). Sluit ik de netwerkkabel op de switch aan en een kabel van de LAN1-poort van de router naar de switch (waarop mijn desktop is aangesloten) toe, dan krijg ik met bovenstaande DNS instellingen op de router de volgende foutmelding: Your computer appears to be correctly configured, but the device or resource (www.microsoft.com) is not responding, Contact your network administrator or Internet service provider (ISP). Andere sites kan ik overigens ook niet benaderen dan.

Ik heb dus alleen internet wanneer ik mijn pc bekabeld direct op de router aansluit. Maar ja, dit is niet wat ik wil want ik heb meerdere spullen in het netwerk hangen (NAS, mediaspeler, PS3, etc.) wat nu dus geen netwerkverbinding heeft en onbereikbaar is voor mij of het internet.

Een uitlezing met ipconfig /all vertelt mij het volgende:
Windows IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : DESKTOP
Primary Dns Suffix . . . . . . . :
Node Type . . . . . . . . . . . . : Hybrid
IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : Marvell Yukon 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet Controller
Physical Address. . . . . . . . . : 00-16-E6-D8-EC-3D
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.1.100(Preferred)
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Lease Obtained. . . . . . . . . . : dinsdag 17 juli 2012 22:18:48
Lease Expires . . . . . . . . . . : zaterdag 24 augustus 2148 4:54:02
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 208.67.222.222
208.67.220.220
NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled

Tunnel adapter isatap.{44CF8005-F6AA-4601-B8EE-9526E99A9F51}:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Description . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter
Physical Address. . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No

Tunnel adapter Teredo Tunneling Pseudo-Interface:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Description . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface
Physical Address. . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No

Wie kan mij alsjeblieft helpen? |:( _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je router op dat moment al niet reageert als je hem wilt bezoeken op zijn IP, is het al geen DNS issue meer. Dus ik denk dat er wat anders aan de hand is en je geen tunnelvisie moet creëren.

Dus je hebt wel je modem op de WAN poort van je router, je switch op een () LAN poort van je router, en je evt. overige app. en je PC op die switch? Is je bekabeling dan wel in orde? Staat het ding geforceerd op 1 Gbps? Forceer je netwerkkaart anders een op 1000 Full duplex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Exorcist schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:57:
Als je router op dat moment al niet reageert als je hem wilt bezoeken op zijn IP, is het al geen DNS issue meer. Dus ik denk dat er wat anders aan de hand is en je geen tunnelvisie moet creëren.
Dus je hebt wel je modem op de WAN poort van je router, je switch op een () LAN poort van je router, en je evt. overige app. en je PC op die switch? Is je bekabeling dan wel in orde? Staat het ding geforceerd op 1 Gbps? Forceer je netwerkkaart anders een op 1000 Full duplex.
Ja als antwoord op al je vragen. Tot het punt dat je over de duplex begint. Daar ben ik gaan kijken. Waarom weet ik niet, maar het stond op "100 Mbps full duplex". Dat dat kwartje nog niet gevallen was... want bij de properties van mijn local area connection status stond bij speed al dagen 100...

Ik ga even naar beneden, router uitzetten, kabels omzetten en router weer aanzetten en dan hier terug om te kijken of het goed is.

Alvast bedankt voor deze tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Vads schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 23:13:
[...]

Ja als antwoord op al je vragen. Tot het punt dat je over de duplex begint. Daar ben ik gaan kijken. Waarom weet ik niet, maar het stond op "100 Mbps full duplex". Dat dat kwartje nog niet gevallen was... want bij de properties van mijn local area connection status stond bij speed al dagen 100...

Ik ga even naar beneden, router uitzetten, kabels omzetten en router weer aanzetten en dan hier terug om te kijken of het goed is.

Alvast bedankt voor deze tip!
nee, mocht niet baten helaas. Ook hiermee geen bereik naar mijn router en/of het internet. Ik heb ondertussen de settings van de netwerkkaart omtrent dns reeds verwijderd. In de router verwijzen ze nog naar de IP-adressen van OpenDNS en als ik ipconfig /all doe valt het mij op dat daar gezegd wordt dat de DNS geregeld wordt door het IP-adres 192.168.1.1 wat het adres is van de router.
Ik heb nu de pc-netwerkkabel op LAN1 van de router en de kabel van de switch op LAN2 gezet. Volgens mij kom ik nu in de knoei met de 1 gigabit snelheid van mijn netwerk, maar ik kan zo wel mijn NAS weer bereiken e.d.
Ik laat het even zo en na mijn vakantie kijk ik weer verder. Ben nu al twee avonden hiermee bezig en het is niet meer leuk.

Dank aan diegenen die mij hierbij geholpen hebben. En wellicht tot binnenkort :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03:58
Hallo,

Ik las in dit forum dat er veel problemen zijn met whatsapp en ubee modem. ik zelf heb daar ook last van.
Is er al een oplossing voor ?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
Vads schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 23:45:
[...]

nee, mocht niet baten helaas. Ook hiermee geen bereik naar mijn router en/of het internet. Ik heb ondertussen de settings van de netwerkkaart omtrent dns reeds verwijderd. In de router verwijzen ze nog naar de IP-adressen van OpenDNS en als ik ipconfig /all doe valt het mij op dat daar gezegd wordt dat de DNS geregeld wordt door het IP-adres 192.168.1.1 wat het adres is van de router.
Ik heb nu de pc-netwerkkabel op LAN1 van de router en de kabel van de switch op LAN2 gezet. Volgens mij kom ik nu in de knoei met de 1 gigabit snelheid van mijn netwerk, maar ik kan zo wel mijn NAS weer bereiken e.d.
Ik laat het even zo en na mijn vakantie kijk ik weer verder. Ben nu al twee avonden hiermee bezig en het is niet meer leuk.

Dank aan diegenen die mij hierbij geholpen hebben. En wellicht tot binnenkort :P
dan zou ik het toch zoeken in de configuratie van je router.
En wel in de WAN poort instellingen.
Staat dat wel op dynamic?

En welke firmware staat in de router?
Ik lees hier nl. dat er nog iemand troubles had maar dat hij daar vanaf was na de update van z'n firmware
http://ziggo.gebruikers.e...hread_id=3243&rowstart=10

[ Voor 9% gewijzigd door schwarzenegger op 18-07-2012 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf al jaren supernews en velen die ik ken met mij en we hebben nooit problemen? Altijd 14,5MB/sec (zonder ssl met 20 connecties).
Vads schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 23:45:
Ik heb ondertussen de settings van de netwerkkaart omtrent dns reeds verwijderd. In de router verwijzen ze nog naar de IP-adressen van OpenDNS en als ik ipconfig /all doe valt het mij op dat daar gezegd wordt dat de DNS geregeld wordt door het IP-adres 192.168.1.1 wat het adres is van de router.
Het is mij en volgens mij iedereen hier met wat verstand van computers volkomen onduidelijk wat je aan het doen bent. Het lijkt er in iedergeval op dat je ubee niet in bridge mode staat en dan kan je wel een 2e router aansluiten, maar werkt het maar minnetjes.

Vraag gewoon even iemand met een beetje verstand van netwerken of hij/zij even wil kijken.

Uit de doos zou elke router het gewoon standaard moeten doen, zeker zonder een firmware update. Er komt gewoon een signaal binnen dat verdeeld wordt. Je router moet je gewoon kunnen benaderen, waarom je met de dns e.d. aan de slag gaat ontgaat me echt.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2012 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
lars1980 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:51:
[...]
dan zou ik het toch zoeken in de configuratie van je router.
En wel in de WAN poort instellingen.
Staat dat wel op dynamic?

En welke firmware staat in de router?
Ik lees hier nl. dat er nog iemand troubles had maar dat hij daar vanaf was na de update van z'n firmware
http://ziggo.gebruikers.e...hread_id=3243&rowstart=10
Dank je wel Lars. Dankzij deze link van je en een link (http://nl.tp-link.com/article/?id=142) aldaar, ga ik het vanavond voor een laatste keer trachten. Bovendien heb ik de router bij aankomst direct qua firmware geupgrade naar de laatste versie, dus ik ga het downgraden naar de eennadelaatste versie.

Als ik die laatste link volg, dan zie ik een duidelijke instructie van hoe je alles moet configureren alvorens te starten. Daarin heb ik het net iets anders gedaan dan hoe het daar beschreven staat, besef ik mij.

Wat mij alleen niet duidelijk is, is dit: die instructie stelt bij stap 2 hoe je alles moet aansluiten (ofwel, desktop direct op de router bekabeld aansluiten op de LAN-poort). Dit is voor mij ook de enige manier om de router te benaderen en toegang tot het internet te hebben.
Maar aan het einde van het stappenplan wordt er niet gesproken over hoe je het daarna wil aansluiten. Wat ik dan eigenlijk wil is de kabel van de desktop terug op de switch zetten en een kabel van de LAN1-poort van de router naar die switch, zodat de router alle IP-adressen gaat verdelen over alle apparaten die het detecteert in het netwerk in huis. Dit is dan toch de correcte setup?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-10 17:57
Je Ziggo modem staat in bridge modus. Dus dan MOET je TP-LINK router gaan spelen. Je posts zijn daar niet duidelijk in. Je ZAL de TP-LINK als router moeten instellen.

Doe eerst dat goed, voordat je met DNS gaat prutsen, want dat brengt je verder in de problemen. Natuurlijk werkt DNS niet als je geen router hebt. Dat verklaart ook wel waarom één PC rechtstreeks wel internet heeft, er mist een NAT Router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Arnout schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:21:
Je Ziggo modem staat in bridge modus. Dus dan MOET je TP-LINK router gaan spelen. Je posts zijn daar niet duidelijk in. Je ZAL de TP-LINK als router moeten instellen.
Doe eerst dat goed, voordat je met DNS gaat prutsen, want dat brengt je verder in de problemen. Natuurlijk werkt DNS niet als je geen router hebt. Dat verklaart ook wel waarom één PC rechtstreeks wel internet heeft, er mist een NAT Router.
Klopt, ziggo modem staat in bridge. Ik ga vanavond dan ook eerst een factory reset toepassen op de router, daarna het stappenplan stap-voor-stap uitvoeren (http://nl.tp-link.com/article/?id=142). Pas als dit bekabeld allemaal werkt, zal ik wireless in gaan stellen.

Maar qua DNS staat alles standaard nu; ik heb alles herstelt zoals voorheen. Ik pruts daar dus niet verder mee :P

Ik hoop dat ik die TP-Link met die instructie/stappenplan nu goed als NAT router ingesteld ga krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
Vads schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:04:
[...]

Dank je wel Lars. Dankzij deze link van je en een link (http://nl.tp-link.com/article/?id=142) aldaar, ga ik het vanavond voor een laatste keer trachten. Bovendien heb ik de router bij aankomst direct qua firmware geupgrade naar de laatste versie, dus ik ga het downgraden naar de eennadelaatste versie.

Als ik die laatste link volg, dan zie ik een duidelijke instructie van hoe je alles moet configureren alvorens te starten. Daarin heb ik het net iets anders gedaan dan hoe het daar beschreven staat, besef ik mij.

Wat mij alleen niet duidelijk is, is dit: die instructie stelt bij stap 2 hoe je alles moet aansluiten (ofwel, desktop direct op de router bekabeld aansluiten op de LAN-poort). Dit is voor mij ook de enige manier om de router te benaderen en toegang tot het internet te hebben.
Maar aan het einde van het stappenplan wordt er niet gesproken over hoe je het daarna wil aansluiten. Wat ik dan eigenlijk wil is de kabel van de desktop terug op de switch zetten en een kabel van de LAN1-poort van de router naar die switch, zodat de router alle IP-adressen gaat verdelen over alle apparaten die het detecteert in het netwerk in huis. Dit is dan toch de correcte setup?!
wat ik eerst zou doen is alles via de router aansluiten, zonder switch. Als dat werkt dan kun je de switch erbij pakken, werkt het dan niet dan weet je waar je het moet zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-10 17:57
Vads schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:29:
[...]

Klopt, ziggo modem staat in bridge. Ik ga vanavond dan ook eerst een factory reset toepassen op de router, daarna het stappenplan stap-voor-stap uitvoeren (http://nl.tp-link.com/article/?id=142). Pas als dit bekabeld allemaal werkt, zal ik wireless in gaan stellen.

Maar qua DNS staat alles standaard nu; ik heb alles herstelt zoals voorheen. Ik pruts daar dus niet verder mee :P

Ik hoop dat ik die TP-Link met die instructie/stappenplan nu goed als NAT router ingesteld ga krijgen...
Je moet kiezen voor 'Dynamic IP', en niet voor mac clone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskloon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 17:59
Goedendag
Ik heb een raar probleem
Heb bij ziggo een 120mbit abonnement met een cisco modem.
ik download met newsleecher bij supernews,de laatste 6 weken haal ik geen 14 mbit maar tussen de 5-8 mbit.
heb modem reset,pc rechtstreek achter modem gezet maakte niets uit.
met een laptop geprobeerd geen verschil,ook al een andere payserver geprobeerd niets help.
ziggo gebeld of ze nieuwsgroepen aan knijpen zijn,maar zeggen daar doen wij niet aan ligt aan u.
weten jullie een oplossing of is ziggo echt aan knijpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
lars1980 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:34:
[...]
wat ik eerst zou doen is alles via de router aansluiten, zonder switch. Als dat werkt dan kun je de switch erbij pakken, werkt het dan niet dan weet je waar je het moet zoeken!
Ik ben verder! :) Wanneer ik http://nl.tp-link.com/article/?id=142 letterlijk volg, werkt het.

Echter, dan zet ik wireless aan op mijn instellingen (naam, key, channel vast op 13, etc.) en dan gaat het nog goed. Zet ik dan echter al het spul aan wat op de switch zit, dan merk ik dat het browsen en benaderen van de router via de browser trager wordt. Bovendien verlies ik met mijn mobiel de draadloze verbinding ook, waar het tot kort daarvoor wel deed.

Ik ga die switch er tussenuit halen en alles op de router zetten en kijken wat dat opbrengt.

EDIT: de mobiele telefoons krijgen geen IP-adres toegekend... :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Vads op 18-07-2012 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
keeskloon schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:44:
Goedendag
Ik heb een raar probleem
Heb bij ziggo een 120mbit abonnement met een cisco modem.
ik download met newsleecher bij supernews,de laatste 6 weken haal ik geen 14 mbit maar tussen de 5-8 mbit.
heb modem reset,pc rechtstreek achter modem gezet maakte niets uit.
met een laptop geprobeerd geen verschil,ook al een andere payserver geprobeerd niets help.
ziggo gebeld of ze nieuwsgroepen aan knijpen zijn,maar zeggen daar doen wij niet aan ligt aan u.
weten jullie een oplossing of is ziggo echt aan knijpen
Dat sws niet.

Er is iets wat je nog niet of verkeerd hebt uitgesloten bij je eigen spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10 20:40
Probeer ook eens een SSL verbinding en gewone verbinding. Een newsserver met een andere bron dan die van Supernews (dat is geloof ik Astraweb) en natuurlijk ook de reguliere speedtests (BBNed, Ziggo, Speedtest.net).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-10 19:08
Ziggo Hotspots creert een hoop gedoe...

Kreeg er 2 brieven over, waarin stond dat er via ziggo.nl/hotspots nadere info te vinden was. Hier ben ik in geinteresseerd omdat ik het NIET wil hebben, en het dus zonodig daar handmatig uit wilde zetten.

Via "Mijn Ziggo" en het internetproduct zou je het aan en uit moeten kunnen zetten. Dat was echter niet zo, tot een paar dagen terug, toen opeens wel. Dus heb ik het daar direct uitgezet.

Maar toen ik het nog even checkte vandaag, staat het gewoon weer op "aan". wtf...

Zal er wel weer achteraan moeten bellen. Het modem geeft geen WLAN aan, maar misschien doet ie dat sowieso niet voor een hotspot? Hij staat overigens wel in bridge modus, maar ik wil zeker weten dat hij niet als hotspot dient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Vads schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:37:
[...]
Ik ben verder! :) Wanneer ik http://nl.tp-link.com/article/?id=142 letterlijk volg, werkt het.

Echter, dan zet ik wireless aan op mijn instellingen (naam, key, channel vast op 13, etc.) en dan gaat het nog goed. Zet ik dan echter al het spul aan wat op de switch zit, dan merk ik dat het browsen en benaderen van de router via de browser trager wordt. Bovendien verlies ik met mijn mobiel de draadloze verbinding ook, waar het tot kort daarvoor wel deed.

Ik ga die switch er tussenuit halen en alles op de router zetten en kijken wat dat opbrengt.

EDIT: de mobiele telefoons krijgen geen IP-adres toegekend... :'(
Helaas, het mocht niet baten. :'( Zodra ik die switch (deze: http://www.conceptronic.n...uct.php?id=352&linkid=324) er tussen plaats werkt het allemaal niet meer. Krijg geen internet op mijn desktop en ook op mijn andere apparaten niet. Zal het aan die switch liggen? Het zal. Ik ga Ziggo morgen vragen om de modem weer uit bridge modus te halen en na mijn vakantie kijk ik er weer opnieuw naar.

Allen die meegedacht hebben, heel erg bedankt voor de hulp, tips, suggesties en steun!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terpen Tijn schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:31:

Kreeg er 2 brieven over, waarin stond dat er via ziggo.nl/hotspots nadere info te vinden was. Hier ben ik in geinteresseerd omdat ik het NIET wil hebben, en het dus zonodig daar handmatig uit wilde zetten.

Via "Mijn Ziggo" en het internetproduct zou je het aan en uit moeten kunnen zetten. Dat was echter niet zo, tot een paar dagen terug, toen opeens wel. Dus heb ik het daar direct uitgezet.

Maar toen ik het nog even checkte vandaag, staat het gewoon weer op "aan". wtf...

Zal er wel weer achteraan moeten bellen. Het modem geeft geen WLAN aan, maar misschien doet ie dat sowieso niet voor een hotspot? Hij staat overigens wel in bridge modus, maar ik wil zeker weten dat hij niet als hotspot dient.
Kijk eens met je telefoon of je 'em vindt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
Vads schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:07:
[...]

Helaas, het mocht niet baten. :'( Zodra ik die switch (deze: http://www.conceptronic.n...uct.php?id=352&linkid=324) er tussen plaats werkt het allemaal niet meer. Krijg geen internet op mijn desktop en ook op mijn andere apparaten niet. Zal het aan die switch liggen? Het zal. Ik ga Ziggo morgen vragen om de modem weer uit bridge modus te halen en na mijn vakantie kijk ik er weer opnieuw naar.

Allen die meegedacht hebben, heel erg bedankt voor de hulp, tips, suggesties en steun!!! _/-\o_
Kun je die switch resetten zodat hij zijn tabel met mac-adressen leeg mikt?
... of sluit jij een apparaat op de switch aan wat ook meent dhcp te moeten zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door schwarzenegger op 19-07-2012 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03:58
Vads schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:07:
[...]

Dat gaat niet werken. je moet er eerst een router tussen zetten.
want in de modem van ziggo staat nu de dhcp server uit. dus moet je er zelf 1 achter hangen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
SkullboyNL schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 12:04:
[...]

Dat gaat niet werken. je moet er eerst een router tussen zetten.
want in de modem van ziggo staat nu de dhcp server uit. dus moet je er zelf 1 achter hangen.
ah zo had ik het niet gelezen, ik ging er vanuit dat hij de switch aan de router hing...

De volgorde moet zijn:

modem van Ziggo in bridge modus -----> aangesloten op de wan poort van de router.
router ----> switch aangesloten op 1 van de 4 LAN poorten van de router.

De router is vervolgens de baas op je netwerk (de dhcp server) en deelt de adressen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
lars1980 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 12:49:
[...]
ah zo had ik het niet gelezen, ik ging er vanuit dat hij de switch aan de router hing...
De volgorde moet zijn:
modem van Ziggo in bridge modus -----> aangesloten op de wan poort van de router.
router ----> switch aangesloten op 1 van de 4 LAN poorten van de router.
De router is vervolgens de baas op je netwerk (de dhcp server) en deelt de adressen uit.
Zo heb ik het ook: Ziggo modem in bridge > van LAN-poort-modem naar WAN-poort-router > router van LAN1-poort naar 5-poorts switch. Deze laatste heeft aangesloten:
- kabel naar desktop
- kabel naar NAS
- kabel naar 8-poorts switch

Deze laatste 8-poorts switch staat bij de TV en zorgt voor internet op:
- Playstation 3
- Dreambox
- mediaspeler
- TV

Maar zodra ik dus de constructie maak zoals hierboven vermeld staat, begint mijn Windows 7-desktop meteen te miepen over dat de DNS server niet responding is. Terwijl ik daar op mijn desktop en op de router niets mee heb gedaan en alles standaard heb ingesteld.

Het gekke wil dat als ik die 5-poorts-switch er tussenuit haal en alles (kabel naar desktop, kabel naar NAS
en kabel naar 8-poorts switch) direct op de router aansluit, ik ook geen toegang meer heb tot het internet... ook niet na een power cycle van mijn netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
Kijk eens naar de ipconfig op je pc als je alleen de router en het modem aangesloten hebt.
Wat krijg je dan voor ip en dns adres?

sluit vervolgens de 5 poorts switch aan en ga dan 1 apparaat aansluiten en kijk wat er gebeurt. Gaat het nog goed ga dan naar apparaat 2. Net zo lang tot je alles op de 5-poorts switch hebt zitten.
Doe dan hetzelfde bij de 8-poorts.

Dan moet je toch ergens het apparaat vinden waardat het fout gaat.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
lars1980 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:23:
Kijk eens naar de ipconfig op je pc als je alleen de router en het modem aangesloten hebt.
Wat krijg je dan voor ip en dns adres?

sluit vervolgens de 5 poorts switch aan en ga dan 1 apparaat aansluiten en kijk wat er gebeurt. Gaat het nog goed ga dan naar apparaat 2. Net zo lang tot je alles op de 5-poorts switch hebt zitten.
Doe dan hetzelfde bij de 8-poorts.

Dan moet je toch ergens het apparaat vinden waardat het fout gaat.....?
Dat ben ik nu aan het doen. Ik heb nu kabel van router naar 5-poorts switch en daarop alleen de desktop. En dat gaat wonderwel goed! Inderdaad stap voor stap nu aansluiten en kijken waar het mis gaat.

Goed voor de lijn al dat traplopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-10 19:08
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:19:
[...]

Kijk eens met je telefoon of je 'em vindt ?
Het "Ziggo" netwerk is er inderdaad, maar het signaal is zwak. Het kan dus zijn dat het van de buren is. Of dat mijn modem niet over mijn Netgear uitkomt. Zekerheid geeft me dit niet echt.

Er zijn ook nog een paar "Ziggo76D50P" -achtige netwerken in de lucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:34
Terpen Tijn schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:31:

Uit interesse ;waarom wil je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
Tha_T schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:57:
[...]

Uit interesse ;waarom wil je dat niet?

[quote]Terpen Tijn schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 21:01:
Ik wil ook niet meedoen aan die hotspot toestand. Mijn modem staat al sinds dag 1 in bridge, en dat wil ik graag zo houden.

Heb absoluut geen behoefte om een extra signaal rond te slingeren in/om het huis. Interferentie en misbruik liggen op de loer, maar alleen al het simpele feit dat ik daarvoor de kWh mag afrekenen vind al onwenselijk genoeg. Heb trouwens ook geen behoefte om andermans huismodem te kapen. 3g is mooi zat in voorkomende gevallen.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Vads schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:28:
[...]
Dat ben ik nu aan het doen. Ik heb nu kabel van router naar 5-poorts switch en daarop alleen de desktop. En dat gaat wonderwel goed! Inderdaad stap voor stap nu aansluiten en kijken waar het mis gaat.
Goed voor de lijn al dat traplopen ;)
Het lijkt allemaal wel te werken nu. Moet maar kijken of het stabiel blijft en ik merk ook dat IP-adressen niet altijd worden uitgegeven (merk ik bij de PS3 en de dreambox). De desktop gaat ok, al merk ik tijdens het browsen een soort verstoppingsgedrag, ofwel, alsof het even langzaam gaat en daarna weer op snelheid gaat, alsof het dichtslibt.
Het is alsof mijn router moet inleren of zo...

Maar even aankijken de situatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
Vads schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:32:
[...]

Het lijkt allemaal wel te werken nu. Moet maar kijken of het stabiel blijft en ik merk ook dat IP-adressen niet altijd worden uitgegeven (merk ik bij de PS3 en de dreambox). De desktop gaat ok, al merk ik tijdens het browsen een soort verstoppingsgedrag, ofwel, alsof het even langzaam gaat en daarna weer op snelheid gaat, alsof het dichtslibt.
Het is alsof mijn router moet inleren of zo...

Maar even aankijken de situatie :)
de ps3 zou toch telkens aan de dhcp een adres moeten vragen.
Ik heb zelf ook een ps3 en die vraagt keurig een nieuwe adres aan als ik hem opstart (via wifi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-07 11:05
Sinds twee dagen doet Guide Plus+ het niet meer bij mij. (HDD/DVD-recorder hangt aan het analoge kabelsignaal).

Na googlen kwam ik er achter dat er meer mensen last van hebben sinds twee dagen ( :/ op het forum van Viva FFS :| ). Op de website van Ziggo zie ik geen meldingen. Op de website van Guide Plus+ staat ook niet iets bijzonders.

Heeft er iemand meer informatie of tips?
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-10 21:34
Shmoopy schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 20:24:
Sinds twee dagen doet Guide Plus+ het niet meer bij mij. (HDD/DVD-recorder hangt aan het analoge kabelsignaal).

Na googlen kwam ik er achter dat er meer mensen last van hebben sinds twee dagen ( :/ op het forum van Viva FFS :| ). Op de website van Ziggo zie ik geen meldingen. Op de website van Guide Plus+ staat ook niet iets bijzonders.

Heeft er iemand meer informatie of tips?
:)
Kan er vrij weinig aan toevoegen, maar ik heb hetzelfde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-10 18:44

icecreamfarmer

en het is

mensen problemen met TV in regio 5051?
Bij ons valt het beeld weg om de zoveekl tijd. Dan daalt ook de signaal waarde naar 50% ipv 100%.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Pagina: 1 ... 192 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!