Noord Overijssel geen issues op genoemde sites
nu.nl soms in 3 minuten, andere keer weer razendsnel (maar dan zonder plaatjes...)MadBear schreef op zondag 01 juli 2012 @ 12:19:
[...]
Tilburg zelfde probleem. Tweakers.net gaat bijv. wel goed, nu.nl, telegraaf.nl zijn niet vooruit te branden.
Heb trouwens nu wel bijna een adfree internet, adsense / zanox afbeeldingen komen hier ook niet echt lekker door.....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Het vreemde is dat tweakers het wel goed doet, en dat andere sites maar half laden. Het lijkt wel of er iets geladen moet worden (qua google tracking of ads oid) waarvan ziggo geen lookup kan doen...
Tweakers gaat ook niet altijd goed, soms zit ook daar wat vertraging op of moet er een retry gedaan worden. Lang niet zo extreem als bij idd nu.nl, maar helemaal normaal is het ook niet.
Virussen? Scan ze hier!
Hier ook. Tweakers/GoT perfect, veel andere sites laden niet of nauwelijks. Ik heb het idee dat NL sites het goed doen, de rest niet. Ook Xbox Live en PSN zijn nauwelijks in staat iets te doen.
Bij mij is GoT perfect ( op de plaatjes topics na, maar dat lijkt nog redelijk logisch).Exorcist schreef op zondag 01 juli 2012 @ 12:34:
Hier ook. Tweakers/GoT perfect, veel andere sites laden niet of nauwelijks. Ik heb het idee dat NL sites het goed doen, de rest niet. Ook Xbox Live en PSN zijn nauwelijks in staat iets te doen.
De Frontpage is een roulette qua doet het het wel of doet hij het niet...
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Nog maar een keertje gebeld. Mijn modem geeft foutmeldingen volgens Ziggo, ze hebben een monteur ingepland.
Erg lastig momenteel, afspraken met een klant gemaakt dus wilde nog graag even doorwerken. Even mijn ouders opbellen...
Ik post dit overigens wel weer vanaf die internetlijn. Verbinding is gewoon erg instabiel.
edit: Bovenstaande discussie even bijgelezen: ik woon dus in Zwolle, dus niet "onder de rivieren", maar als de helpdesker mijn probleem goed heeft gediagnosticeerd, heb ik een lokaal probleem.
edit 2: Een helpdesk bij een particuliere verbinding die gewoon op zondag bereikbaar is, is overigens wel erg fijn.
Erg lastig momenteel, afspraken met een klant gemaakt dus wilde nog graag even doorwerken. Even mijn ouders opbellen...
Ik post dit overigens wel weer vanaf die internetlijn. Verbinding is gewoon erg instabiel.
edit: Bovenstaande discussie even bijgelezen: ik woon dus in Zwolle, dus niet "onder de rivieren", maar als de helpdesker mijn probleem goed heeft gediagnosticeerd, heb ik een lokaal probleem.
edit 2: Een helpdesk bij een particuliere verbinding die gewoon op zondag bereikbaar is, is overigens wel erg fijn.
[ Voor 48% gewijzigd door thegve op 01-07-2012 13:10 ]
Ik had gisteravond laat last van een storing/haperende verbinding. Op een gegeven moment gingen alle lichtjes op het modem uit en weer aan. (omgeving 2861)wildhagen schreef op zondag 01 juli 2012 @ 10:17:
Roosendaal heeft nu ook problemen, veel sites werken gewoon helemaal niet of zijn onbruikbaar traag (nu.nl heeft ongeveer 3 minuten per pagina nodig om te laden bijvoorbeeld).
Zelfs www.ziggo.nl is hier niet bereikbaar. Go figure....
Elect a clown, expect a circus.
Ik heb dmv een mail de helpdesk van Ziggo gewezen op dit topic en de vele storingen die hier gemeld worden. Als ik niet thuis hoef te blijven voor een monteur als dit niet nodig is, is het voor iedereen beter...
Hier lijkt alles weer normaal te werken (roosendaal), hopelijk blijft het zo.
Battletag Vakasha#2284
En het werkte net even weer erg traag. Spotify en torrents werken lekker door met zo'n 3 MB/s over WiFi, maar vele websites niet. Ook Tweakers.net deed even erg traag. Het is dus nog niet helemaal opgelost.
Locatie is Appingedam
Locatie is Appingedam
Ik had precies het zelfde op de zelfde tijd ook nog! @haarlemmermeermarcop23 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 15:47:
En het werkte net even weer erg traag. Spotify en torrents werken lekker door met zo'n 3 MB/s over WiFi, maar vele websites niet. Ook Tweakers.net deed even erg traag. Het is dus nog niet helemaal opgelost.
Locatie is Appingedam
Monteur geweest, nieuw modem en het probleem is opgelost.tiswat schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 12:36:
Maandag komt de monteur, blijkbaar iets met het modem. Gek genoeg is er ALTIJD wel iets aan de hand. Bij KPN heb ik 3x een defecte router gehad en nu begint het bij Ziggo ook al. Medewerker vertelde dat het er 30% verlies is op pakketjes. Zou een hoop verklaren. Haalde bij Speedtest op een gegeven moment nog maar 0.4mb/s.
Tsja, de storing van gisteren was in de loop van gistermiddag ook opgelost. Het is dus niet gezegd dat er aan jouw kant daadwerkelijk iets mis was
Wij blijven hier problemen houden met GTalk op Android. Berichten die niet aankomen, offline zijn of offline gaan, niet aan willen melden.
Zowel op een ICS toestel als op een 2.3 Gingerbread. Op 3G (Telfort) of ander breedband, geen last.
Zowel op een ICS toestel als op een 2.3 Gingerbread. Op 3G (Telfort) of ander breedband, geen last.
Hier had ik er al een maand last van en het was echt het modem. Met het signaal was niets mis. (Als je op mij reageert)Wildfire schreef op maandag 02 juli 2012 @ 08:56:
Tsja, de storing van gisteren was in de loop van gistermiddag ook opgelost. Het is dus niet gezegd dat er aan jouw kant daadwerkelijk iets mis was
Gebruik je een eigen router of een Ziggo router?Arnout schreef op maandag 02 juli 2012 @ 09:16:
Wij blijven hier problemen houden met GTalk op Android. Berichten die niet aankomen, offline zijn of offline gaan, niet aan willen melden.
Ik heb de laatste tijd veel last van dat de internetverbinding draadloos zowel op een laptop als op de mobiele telefoon (android 4.0) weg valt. Ik heb een Cisco modem staan waarbij ik laatst mac-filtering heb ingeschakeld en het modem gereset heb, maar dat mocht ook niet helpen. Is het modem dan defect of zijn er nog meer oplossingen?
Self reflection is the school of wisdom
Veel sterke signalen in de buurt op hetzelfde kanaal?Ventrigo schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 08:24:
Ik heb de laatste tijd veel last van dat de internetverbinding draadloos zowel op een laptop als op de mobiele telefoon (android 4.0) weg valt. Ik heb een Cisco modem staan waarbij ik laatst mac-filtering heb ingeschakeld en het modem gereset heb, maar dat mocht ook niet helpen. Is het modem dan defect of zijn er nog meer oplossingen?
Even op de laptop inssider installerern en kijken welk kanaal het rustigste is.
Haha! Zojuist ook even contact gehad met de ziggo-helpdesk een vrouwlijke technische helpdeskmedewerker wist mij te vertellen dat alle ubee router instellingen bij hun op de server opgeslagen staan en dat daarom de ubee routerfunctie zichzelf reset(omdat de verbinding soms wegvalt).
Kunnen we ziggo überhaupt nog serieus nemen? Heb de vrouw maar gewezen op dit topic en het Ziggo Gebruikersforum om zichzelf wat in te lezen :--)
Kunnen we ziggo überhaupt nog serieus nemen? Heb de vrouw maar gewezen op dit topic en het Ziggo Gebruikersforum om zichzelf wat in te lezen :--)
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Mogen ze invoeren bij mij hoor, maar dan ben ik weg. Sorry, maar ik ga dus echt niet mijn router/modem als hotspot laten dienen. Teveel risicosZeRoC00L schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:06:
Misschien heeft dit er iets mee te maken ?
http://www.nu.nl/internet...in-als-wifi-hotspots.html
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Dan meld je je dus niet aan of schakel je het uit, probleem opgelost.lanerios schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:22:
[...]
Mogen ze invoeren bij mij hoor, maar dan ben ik weg. Sorry, maar ik ga dus echt niet mijn router/modem als hotspot laten dienen. Teveel risicos
ben bang dat dat niet gaat werken, als het een succes wordt bij ziggo, dan krijgt iedereen het, of je het wil of niet. Kijk naar de NIET werkende Ubee modems, iedereen wist dat ze niet werkten, maar ze werden gewoon uitgeleverd
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Dit soort uitspraken tonen echt aan hoe weinig mensen begrijpen van dit soort netwerken. Apart IP, apart SSID, Ziggo mag best op hun eigen modem zoiets opzetten zonder dat het iets afdoet aan de dienst die jij van ze afneemt.lanerios schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:22:
[...]
Mogen ze invoeren bij mij hoor, maar dan ben ik weg. Sorry, maar ik ga dus echt niet mijn router/modem als hotspot laten dienen. Teveel risicos
Suuure, dus jij zegt, 100% zeker te weten dat je als eind gebruiker hier GEEN last van gaat krijgen? Want je krijgt dus in principe 2 lijnen binnen. 1 voor je eigen internet, 1 voor de hotspot. Als dit niet het geval is, ga je het dus merken, want het gaat dan over je eigen lijn hotspot leveren, en dus merk je zelf iets ervan.Frank-NL schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:35:
[...]
Dit soort uitspraken tonen echt aan hoe weinig mensen begrijpen van dit soort netwerken. Apart IP, apart SSID, Ziggo mag best op hun eigen modem zoiets opzetten zonder dat het iets afdoet aan de dienst die jij van ze afneemt.
Het wordt op dit moment getest in enkele buurten in Nederland.
Het zal zo zijn dat als jij gebruik wil maken van Ziggo wifi-hotspots, je dan je eigen ook moet activeren.
Dit zal nooit verplicht worden gesteld.
Het zal zo zijn dat als jij gebruik wil maken van Ziggo wifi-hotspots, je dan je eigen ook moet activeren.
routerfunctie van de Ubee, AP uitgeschakeld en dan verderop een eigen AP (Cisco).nooberke schreef op maandag 02 juli 2012 @ 11:18:
[...]
Gebruik je een eigen router of een Ziggo router?
Dit zijn de eisen die Ziggo aan zichzelf stelt, zie ook het persbericht.lanerios schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:21:
[...]
Suuure, dus jij zegt, 100% zeker te weten dat je als eind gebruiker hier GEEN last van gaat krijgen? Want je krijgt dus in principe 2 lijnen binnen. 1 voor je eigen internet, 1 voor de hotspot. Als dit niet het geval is, ga je het dus merken, want het gaat dan over je eigen lijn hotspot leveren, en dus merk je zelf iets ervan.
• De Hotspot moet volkomen te scheiden zijn van het klantnetwerk zodat veiligheid, en privacy optimaal gegarandeerd zijn;
• Wifi-gebruik door gasten mag geen invloed hebben op de internetprestaties bij de klant;
• De hotspot moet voldoende bereik hebben om gastgebruikers de nodige bewegingsvrijheid te geven;
• Maximaal 20 gelijktijdige gasten moeten van de hotspot gebruik kunnen maken;
• Eenmalige inlog met daarna automatische toegang tot alle Ziggo Hotspots.
@Opi,
laten we het hopen. Ik heb geen vertrouwen in openbare dingen via eigen systemen lopen. Ben gewoon erg pessimistisch
laten we het hopen. Ik heb geen vertrouwen in openbare dingen via eigen systemen lopen. Ben gewoon erg pessimistisch
Wellicht niet verplicht maar waarom zouden ze het niet automatisch activeren, dat deed Belgacom in Belgie ook.SAWYER schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:26:
Het wordt op dit moment getest in enkele buurten in Nederland.
Verwijderd
Makkelijk gezegd, maar bij ons is Ziggo het enige reële alternatief voor snel internet, met HD TV en telefoon. Als er een alternatief zou zijn, dan hadden we nu al geen Ziggo genomen.lanerios schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:22:
[...]
Ik hoop dat ik als klant de zeggenschap erover houdt om WiFi radio en het WiFi netwerk uit te zetten. We gebruiken nl. bedraad netwerk hier in huis, en dus staan die uit.
Opzich zou ik er niet zoveel problemen mee hebben. Kan alleen niet bedenken wie mijn WIFI wilt hebben, heb nou niet bepaald een parkje of bankje in de buurt en neem aan dat de buren zelf hun eigen netwerk hebben gezien het hoge aantal access points.
Wat ik me wel afvraag
Wat ik me wel afvraag
Betekend dit dat ik in mijn geval 10Mbits inlever van de 120Mbits en dus 110 overhoud. Of zijn de 10 en eigen lijn gescheiden en is de lijn in feite dus 130Mbits?Ziggo zal een functionaliteit die routers hebben aanzetten waardoor 10 Mbps beschikbaar zal zijn voor de wifi-gebruikers.
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Uiteraard. Als je telefonie hebt bij alles in 1 heb je ook al twee aparte netwerken.lanerios schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:21:
[...]
Suuure, dus jij zegt, 100% zeker te weten dat je als eind gebruiker hier GEEN last van gaat krijgen? Want je krijgt dus in principe 2 lijnen binnen. 1 voor je eigen internet, 1 voor de hotspot. Als dit niet het geval is, ga je het dus merken, want het gaat dan over je eigen lijn hotspot leveren, en dus merk je zelf iets ervan.
Verwijderd
3 toch ? (I-net, telefoon en interactieve TV)Frank-NL schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 17:41:
[...]
Uiteraard. Als je telefonie hebt bij alles in 1 heb je ook al twee aparte netwerken.
Net even contact gehad met Ziggo klantenservice en de serviceplusdienst. Uiteindelijk geconstateerd dat bij kanaal verandering de modem dit niet vast zette en bij een device restart haalde hij mijn macfiltering eruit. Modem is kapot en wordt omgeruild.hjs schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 10:34:
[...]
Veel sterke signalen in de buurt op hetzelfde kanaal?
Even op de laptop inssider installerern en kijken welk kanaal het rustigste is.
Ben in het verleden wel is slecht geholpen, maar nu niet anders dan een dikke pluim voor alle medewerkers die ik aan de telefoon heb gehad.
Self reflection is the school of wisdom
Verwijderd
Zo, ik ga even een bloemetje aan Ziggo uitdelen zeg, lees onderstaande maar eens, wat een service:
Ontstaan probleem: modem deels defect, na bellen met helpdesk moest ik ziggo plus bellen voor een onzinnige reden (kabels binnenhuis doormeten van afstand) en 9 euro onnodige belkosten gemaakt omdat ik naar dat betaalde nummer moest bellen. Ik kreeg wel binnen 24 uur een monteur wat deze smiley rechtvaardigt
Vervolgens zou men mij bellen, maar ik ben lastig bereikbaar door het werk en toen kreeg ik een brief of ik kon aangeven op welk dagdeel ik bereikbaar was. Dat is echt onmogelijk voor mij omdat ik les geef, examens afneem en overleggen heb en dan niet gestoord kan worden.
Dus ik heb onderstaande mail gestuurd:
Ontstaan probleem: modem deels defect, na bellen met helpdesk moest ik ziggo plus bellen voor een onzinnige reden (kabels binnenhuis doormeten van afstand) en 9 euro onnodige belkosten gemaakt omdat ik naar dat betaalde nummer moest bellen. Ik kreeg wel binnen 24 uur een monteur wat deze smiley rechtvaardigt
Vervolgens zou men mij bellen, maar ik ben lastig bereikbaar door het werk en toen kreeg ik een brief of ik kon aangeven op welk dagdeel ik bereikbaar was. Dat is echt onmogelijk voor mij omdat ik les geef, examens afneem en overleggen heb en dan niet gestoord kan worden.
Dus ik heb onderstaande mail gestuurd:
En toen kreeg ik deze fijne reactie terug:Beste heer/mevrouw,
Middels een brief van uw kant begrijp ik dat ik telefonisch lastig benaderbaar ben om een klacht af te handelen. Dit betreft uw brief met kenmerk ***.
Uit uw schrijven blijkt dat u eerst telefonisch contact met mij wenst te hebben om ca. 9 euro die ik moet betalen voor het bellen met service plus (ten onrechte in mijn ogen en dat is bevestigd door uw service plus medewerker).
De tijden die u mij bied om terug te bellen zijn echter te ruim voor mij om met u een concrete afspraak te maken.
Aangezien ik met u geen concrete tijd kan afspreken of op een tijdstip kan bellen en alleen in mijn ogen erg ruime kaders kan aangeven (bijvoorbeeld van 09:00 tot 12:00) heeft het geen nut een dagdeel aan u kenbaar te maken. De kosten van ca. 9 euro zal ik betalen onder protest.
Een klachtenafhandeling per email zou een welkome aanvulling op uw dienstverlening zijn.
Een fijne dag,
Dikkiedikdik
Geachte heer dikkiedikdik,
Hartelijk dank voor uw bericht, hier ga ik graag op in.
U geeft aan dat een klachtenafhandeling per e-mail een welkome aanvulling op onze dienstverlening zal zijn, dit kan ik zeker begrijpen. De voordelen van het telefonische voeren van een gesprek is dat indien u nog vragen heeft, ik u er gelijk mee kan helpen. Daarnaast vind ik het persoonlijke contact met u als klant erg belangrijk.
Aangezien u in uw onderstaande schrijven aangeeft dat de tijdstippen die wij u bieden voor u te ruim zijn, zal het lastiger worden elkaar telefonisch te spreken. Op uw verzoek zal ik dan ook per mail ingaan op uw bericht.
Ik vind het heel erg vervelend dat u belkosten naar Service+ heeft moeten maken, omdat u problemen had met uw internet. Ik heb daarom het bedrag van € 9,00 voor u in mindering gebracht. Dit staat als een tegoed op uw account en zal worden verrekend met uw factuur van eind juli.
Ik wil u mijn oprechte excuses aanbieden voor het ongemak dat dit voor u heeft veroorzaakt.
Mocht u nog vragen hebben dan kunt u mij bereiken via dit e-mailadres.
Met vriendelijke groet,
Annelies Slot | Klachtenmanagement| KBM

Ik wil ook niet meedoen aan die hotspot toestand. Mijn modem staat al sinds dag 1 in bridge, en dat wil ik graag zo houden.
Heb absoluut geen behoefte om een extra signaal rond te slingeren in/om het huis. Interferentie en misbruik liggen op de loer, maar alleen al het simpele feit dat ik daarvoor de kWh mag afrekenen vind al onwenselijk genoeg. Heb trouwens ook geen behoefte om andermans huismodem te kapen. 3g is mooi zat in voorkomende gevallen.
Heb absoluut geen behoefte om een extra signaal rond te slingeren in/om het huis. Interferentie en misbruik liggen op de loer, maar alleen al het simpele feit dat ik daarvoor de kWh mag afrekenen vind al onwenselijk genoeg. Heb trouwens ook geen behoefte om andermans huismodem te kapen. 3g is mooi zat in voorkomende gevallen.
Kijkt naar de modem: "Goh je doet het niet volgens lanerios."lanerios schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:34:
ben bang dat dat niet gaat werken, als het een succes wordt bij ziggo, dan krijgt iedereen het, of je het wil of niet. Kijk naar de NIET werkende Ubee modems, iedereen wist dat ze niet werkten, maar ze werden gewoon uitgeleverd
Wat doet het dan niet? Ik had met de Arris meer problemen dan met deze Ubee.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Zo mijn Ai1E maar weer teruggezet naar Ai1P.
Was leuk om het even gratis te hebben maar heb er amper gebruik van gemaakt eigenlijk
Was leuk om het even gratis te hebben maar heb er amper gebruik van gemaakt eigenlijk
Ziggo gaat heus niet je modem uit bridge halen, dat signaal prikt namelijk helemaal niet in op jou netwerk (staat ook gewoon het bericht).Terpen Tijn schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 21:01:
Ik wil ook niet meedoen aan die hotspot toestand. Mijn modem staat al sinds dag 1 in bridge, en dat wil ik graag zo houden.
Dit netwerk wordt volledig gescheiden, je buren kunnen toch ook niet in jou netwerk komen, dit zitten gewoon op dezelfde multitap in de straat.
Dat staat er toch niet? Het is een geschieden netwerk en heeft dus niets te maken met je huidige download snelheid (en Docsis3 gaat wel sneller dan 120MBit).Melkaz schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 17:37:
Betekend dit dat ik in mijn geval 10Mbits inlever van de 120Mbits en dus 110 overhoud. Of zijn de 10 en eigen lijn gescheiden en is de lijn in feite dus 130Mbits?
Klinkt heel herkenbaar: Maranello in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7"Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:40:
Ontstaan probleem: modem deels defect, na bellen met helpdesk moest ik ziggo plus bellen voor een onzinnige reden (kabels binnenhuis doormeten van afstand) en 9 euro onnodige belkosten gemaakt omdat ik naar dat betaalde nummer moest bellen.
Helpdesk "misbruikt" Service+ als een 2de lijns helpdesk. Zo doen ze het dus nog steeds.
Overigens was het ook hier, net als bij jou, uiteindelijk netjes opgelost. Ze weten wel hoe het moet maar het duurt altijd even.
http://forum.www.trosrada...2003e1b560cf2bc709d437befMeNTaL_TO schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:42:
[...]
Kijkt naar de modem: "Goh je doet het niet volgens lanerios."
Wat doet het dan niet? Ik had met de Arris meer problemen dan met deze Ubee.
http://forum.www.trosrada...hp?f=24&t=106868&start=20
http://forum.www.trosrada...php?f=24&t=73486&start=20
--> http://farm3.staticflickr.com/2625/4459377985_a747b54c62.jpg is de boosdoener
Handig google.
eind 2009, begin 2010 heeft Ziggo willens en wetens Ubee modems uitgeleverd, waarvan ze zelf al aangaven dat ze niet goed waren! toen is de gebruikers hiervan ook beloofd dat deze vervangen zou worden, tot nu toe niks gehoord. Sorry dat ik kritisch ben over een bedrijf die zelf gewoon toegeeft bagger producten te leveren.
Ik heb anders anderhalf jaar probleemloos een Ubee modem in de meterkast gehad (modem zonder ingebouwde router). Die is begin dit jaar problemen gaan vertonen en vervangen door een Cisco modem zonder ingebouwde router.
Sowieso heb ik het niet op ingebouwde routers. Niet van Ubee, niet van Cisco en niet van Thomson. Ik wil gewoon zelf kunnen bepalen welke router ik plaats, zodat mocht de router niet kunnen wat ik ermee wil, deze gewoon vervangen kan worden door de gewenste router.
Sowieso heb ik het niet op ingebouwde routers. Niet van Ubee, niet van Cisco en niet van Thomson. Ik wil gewoon zelf kunnen bepalen welke router ik plaats, zodat mocht de router niet kunnen wat ik ermee wil, deze gewoon vervangen kan worden door de gewenste router.
Ik had toch iets vreemds gisteravond.
Ik zat te experimenteren met een andere pc en had hier het Ziggo modem op aangesloten.
Kreeg echter geen IP, ook niet na een restart. Toen maar even een hard reset gedaan (klein verzonken knopje), daarna kreeg ik een geheel nieuw IP in een veel hogere reeks (212.nog wat i.p.v. 84.nog wat). Het werkte verder wel prima. Ik dacht nog hé wat jammer ik had dat oude IP al jaren. Moet ik alle IP verwijzingen gaan aanpassen. Niks aan te doen.
Maar toen ik de zaak terug aansloot dacht ik, laat ik voor de zekerheid maar weer een hard reset doen zodat de oude pc ook weer dit nieuwe IP krijgt.
Wat scherst mijn verbazing dat deze pc weer het oude IP kreeg.
Ik heb nu dus twee IP adressen (niet tegelijk natuurlijk). Is dit normaal?
Ik zat te experimenteren met een andere pc en had hier het Ziggo modem op aangesloten.
Kreeg echter geen IP, ook niet na een restart. Toen maar even een hard reset gedaan (klein verzonken knopje), daarna kreeg ik een geheel nieuw IP in een veel hogere reeks (212.nog wat i.p.v. 84.nog wat). Het werkte verder wel prima. Ik dacht nog hé wat jammer ik had dat oude IP al jaren. Moet ik alle IP verwijzingen gaan aanpassen. Niks aan te doen.
Maar toen ik de zaak terug aansloot dacht ik, laat ik voor de zekerheid maar weer een hard reset doen zodat de oude pc ook weer dit nieuwe IP krijgt.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Ja dat is normaal. Je modem zal zich aanmelden bij Ziggo en daarbij 1 MAC-adres van de LAN-kant bridgen naar het ziggo netwerk. Als je vervolgens een andere PC aansluit op je modem moet je de boel even stroomloos maken of resetten om je nieuwe PC toegang te geven.
Vervolgens vraagt je nieuwe PC een IP-adres op bij Ziggo, maar aangezien het MAC-adres anders is, krijg je een nieuw IP-adres uit de pool. Als je later hetzelfde geintje weer flikt met je oude PC, krijg je gewoon weer het oude IP-adres van de lease die nog niet verlopen was voor je oude MAC-adres.
Vervolgens vraagt je nieuwe PC een IP-adres op bij Ziggo, maar aangezien het MAC-adres anders is, krijg je een nieuw IP-adres uit de pool. Als je later hetzelfde geintje weer flikt met je oude PC, krijg je gewoon weer het oude IP-adres van de lease die nog niet verlopen was voor je oude MAC-adres.
Waarom gebruik je geen service zoals DynDNS? Dan kun je je services op DNS basis benaderen en worden eventuele IP wijzigingen automatisch verwerkt.psy schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:30:
Ik had toch iets vreemds gisteravond.
http://www.deyterra.com
Hier echt geen problemen met dat Ubee modem die ik begin 2011 heb gekregen (zonder router functie)lanerios schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:11:
--> http://farm3.staticflickr.com/2625/4459377985_a747b54c62.jpg is de boosdoener
eind 2009, begin 2010 heeft Ziggo willens en wetens Ubee modems uitgeleverd, waarvan ze zelf al aangaven dat ze niet goed waren! toen is de gebruikers hiervan ook beloofd dat deze vervangen zou worden, tot nu toe niks gehoord. Sorry dat ik kritisch ben over een bedrijf die zelf gewoon toegeeft bagger producten te leveren.
of zouden dit betere ubee modems zijn omdat ze in 2011 uitgeleverd zijn?
[ Voor 9% gewijzigd door Slasher op 04-07-2012 11:20 ]
Elect a clown, expect a circus.
Blijkbaar niet overal, ik heb met de Ubee dus geen problemen, welke ik wel had met de Arris (als ik iets met 120 Mb downloade, viel de verbinding binnen 10 sec gewoon weg.) Voor de duidelijkheid, deze heeft geen ingebouwde router en heb ik volgens mij sinds 2009/2010 staan.lanerios schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:11:
[...]
http://forum.www.trosrada...2003e1b560cf2bc709d437bef
Handig google.
[ Voor 5% gewijzigd door MeNTaL_TO op 04-07-2012 11:21 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
'In den beginnen' deed de nummerweergave van deze telefoon het gewoon prima op mijn ziggo lijntje, dus ik neem aan dat hij FSK aan kan. Al kan ik dit helaas niet bevestigen via een handleiding/specs, want die zijn onvindbaar voor dat malle ding.Wolly schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 19:31:
[...]
https://www.ziggo.nl/#klantenservice/
Controleer dus of je telefoon wel FSK aan kan.
Helaas nog steeds geen nummerweergaven aan de praat, en ook nog steeds geen duidelijkheid of het te maken heeft met de bridge mode van m'n modem.
Heb hier een E4200 achter zo'n zelfde Cisco modem en nummerweergave werkt hier wel gewoonIntru schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:20:
[...]
'In den beginnen' deed de nummerweergave van deze telefoon het gewoon prima op mijn ziggo lijntje, dus ik neem aan dat hij FSK aan kan. Al kan ik dit helaas niet bevestigen via een handleiding/specs, want die zijn onvindbaar voor dat malle ding.
Helaas nog steeds geen nummerweergaven aan de praat, en ook nog steeds geen duidelijkheid of het te maken heeft met de bridge mode van m'n modem.
Standaard Panasonic setje als telefoon
Klopt, het is ongeveer 60 a 70% als ik de helpdesk van ziggo moet geloven. Net gebeld, klopt dat er nieuwe zijn uitgestuurd. Sommige mensen zijn hierbij niet benaderd, excuses, het kost me 60 euro voor een nieuwe modem.MeNTaL_TO schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:19:
[...]
Blijkbaar niet overal, ik heb met de Ubee dus geen problemen, welke ik wel had met de Arris (als ik iets met 120 Mb downloade, viel de verbinding binnen 10 sec gewoon weg.) Voor de duidelijkheid, deze heeft geen ingebouwde router en heb ik volgens mij sinds 2009/2010 staan.
Tijd om maar een andere provider te zoeken? Slechte producten leveren, en dan verwachten dat de klant ervoor betaald
Dat heet geen misbruik maar extra service. Ze doen een standaard storingsuitvraag en daar hoor je gewoon aan mee te werken, jij belt hun voor een probleem.Maranello schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 09:44:
[...]
Klinkt heel herkenbaar: Maranello in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7"
Helpdesk "misbruikt" Service+ als een 2de lijns helpdesk. Zo doen ze het dus nog steeds.
Overigens was het ook hier, net als bij jou, uiteindelijk netjes opgelost. Ze weten wel hoe het moet maar het duurt altijd even.
Als het modem gewoon online staat (wat ze kunnen zien) en jij hebt met een kabeltje geen internet is het een grote kans dat het bij de bekabeling of apparatuur ligt.
Ook hier hebben ze een standaard storingsuitvraag voor, als jij daar niet aan mee kunt werken of geen zin hebt zou je gewoon naar service plus moeten bellen.
Je kan natuurlijk gelijk om een storings monteur vragen maar als die langs komt, zijn laptop met een UTP kabel verbind aan het modem en hij krijgt internet, ben jij 35 euro minder rijk.
If you want something in life, reach out and grap it.
Voor een modem betaal je niet, want die heb je in bruikleen.lanerios schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:45:
[...]
Klopt, het is ongeveer 60 a 70% als ik de helpdesk van ziggo moet geloven. Net gebeld, klopt dat er nieuwe zijn uitgestuurd. Sommige mensen zijn hierbij niet benaderd, excuses, het kost me 60 euro voor een nieuwe modem.
Tijd om maar een andere provider te zoeken? Slechte producten leveren, en dan verwachten dat de klant ervoor betaaldwas tot een jaar geleden gewoon goede service, maar nu erg ruk
erm.. dat klopt, maar sorry, als ik ziggo bel, kost het opsturen en ruilen van de modem toch echt 60 euro. Dus ja, ik betaal er wel degelijk voor.Aksharah schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:49:
[...]
Voor een modem betaal je niet, want die heb je in bruikleen.
Maak jij ergens uit op dat er niet meegewerkt wordt? Sterker nog: Ik, en ik denk nog wel meer GoT'ers, zijn juist vaak een stap (of meer) vóór op de helpdesk. Daar ging het bij mij om: Ze doen daar in eerste instantie dus niets mee. Ze sturen je na wat simpele checks naar Service+ voor ze je verder willen helpen. In plaats van je gewoon meteen buiten hun standaard boekje gaan denken, of gewoon te luisteren, waarna ze eventueel later nog naar Service+ kunnen verwijzen. Ze "misbruiken" (tussen quotes) op deze manier Service+ om te checken of het niet aan jouw kant zit. Een onnodige tussenstap waarmee je je klant op kosten jaagt is geen extra service. Op de Ziggo site staat uitgelegd waar Service+ wél voor is.Aksharah schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:48:
[...]
Dat heet geen misbruik maar extra service. Ze doen een standaard storingsuitvraag en daar hoor je gewoon aan mee te werken, jij belt hun voor een probleem.
Nee ik zeg niet dat er niet wordt meegewerkt maar het hoord natuurlijk wel zo.Maranello schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:43:
[...]
Maak jij ergens uit op dat er niet meegewerkt wordt? Sterker nog: Ik, en ik denk nog wel meer GoT'ers, zijn juist vaak een stap (of meer) vóór op de helpdesk. Daar ging het bij mij om: Ze doen daar in eerste instantie dus niets mee. Ze sturen je na wat simpele checks naar Service+ voor ze je verder willen helpen. In plaats van je gewoon meteen buiten hun standaard boekje gaan denken, of gewoon te luisteren, waarna ze eventueel later nog naar Service+ kunnen verwijzen. Ze "misbruiken" (tussen quotes) op deze manier Service+ om te checken of het niet aan jouw kant zit. Een onnodige tussenstap waarmee je je klant op kosten jaagt is geen extra service. Op de Ziggo site staat uitgelegd waar Service+ wél voor is.
Maar het ligt er een beetje aan voor welke problemen je de klantenservice belt, hun service bereik is niet groot.
Het verhaal zit uiteraard iets anders in elkaar (En daar heb je als klant niets mee te maken maar het speelt wel mee). In een wereld van ingehuurde call centers worden alle afspraken die je met een klant maakt gecontroleerd (Hetzij crediteringen, mails, storingsafspraken enz enz). Als het nou niet klopt wat de betreffende agent (Diegene die jij aan de telefoon hebt) gedaan heeft krijgt de agent op zijn lazer via het coaching-systeem wat daar achter zit. En om fouten daarin te voorkomen wordt die verwijzing naar Service+ gedaan zodat je je kan indekken omdat je het dan in opdracht van Service+ doet.Maranello schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:43:
[...]
Maak jij ergens uit op dat er niet meegewerkt wordt? Sterker nog: Ik, en ik denk nog wel meer GoT'ers, zijn juist vaak een stap (of meer) vóór op de helpdesk. Daar ging het bij mij om: Ze doen daar in eerste instantie dus niets mee. Ze sturen je na wat simpele checks naar Service+ voor ze je verder willen helpen. In plaats van je gewoon meteen buiten hun standaard boekje gaan denken, of gewoon te luisteren, waarna ze eventueel later nog naar Service+ kunnen verwijzen. Ze "misbruiken" (tussen quotes) op deze manier Service+ om te checken of het niet aan jouw kant zit. Een onnodige tussenstap waarmee je je klant op kosten jaagt is geen extra service. Op de Ziggo site staat uitgelegd waar Service+ wél voor is.
Je kunt het moeilijk doen noemen maar ik noem het meer baanzekerheid behouden.
En daarnaast heb je uiteraard een verschil in kennis van techniek. Zou niet zo moeten zijn maar er zijn gewoon niet genoeg mensen om alle posities vakbekwaam te vervullen
Heb er in een verleden gewerkt en toen werkte het zo.
Pertinent niet waar. Ik weet niet wat en hoe jij aan een modem van 60 euro komt maar dat zal dan niet via Ziggo gelopen zijn.lanerios schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:39:
[...]
erm.. dat klopt, maar sorry, als ik ziggo bel, kost het opsturen en ruilen van de modem toch echt 60 euro. Dus ja, ik betaal er wel degelijk voor.
[ Voor 4% gewijzigd door Tha_T op 04-07-2012 16:24 ]
Tha, ik spreek de helpdesk, zij zeggen zelf letterlijk:
"Meneer, een nieuwe modem gaat ongeveer 60 euro kosten. U had gelijk moeten reageren toen uw Ubee niet vervangen werd" laatste hebben ze gelijk in.
"Meneer, een nieuwe modem gaat ongeveer 60 euro kosten. U had gelijk moeten reageren toen uw Ubee niet vervangen werd" laatste hebben ze gelijk in.
Wat je hoort van de helpdesk is veels te afhankelijk van wie je aan de lijn krijgt. Meerdere malen bellen geeft verschillende antwoorden.
Wat modem swaps betreft, daarvoor kan je beter contact opnemen met de ziggo webcare op twitter.
Wat modem swaps betreft, daarvoor kan je beter contact opnemen met de ziggo webcare op twitter.
[ Voor 56% gewijzigd door job op 04-07-2012 16:28 ]
Dan praat de betreffende medewerker poep. Je betaald behalve het abonnement niet voor het modem en mocht ie vervangen moeten worden wordt dat gedaan via een storingsmonteur (Nee die kunnen dus niet opgestuurd worden). Tenzij ze een hele serie vervangen maar dan kan de medewerker er ook niets aan doen (Geautomatiseerd systeem). Tenzij er in dat automatisch proces een fout sluipt maar dat had de medewerker kunnen zien. In dit hele verhaal komen geen kosten voor (Mja, misschien voor het thuisblijven voor de monteur).lanerios schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:18:
Tha, ik spreek de helpdesk, zij zeggen zelf letterlijk:
Plus ditjob schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:23:
Wat je hoort van de helpdesk is veels te afhankelijk van wie je aan de lijn krijgt. Meerdere malen bellen geeft verschillende antwoorden.
[ Voor 17% gewijzigd door Tha_T op 04-07-2012 16:25 ]
Dan ga ik het binnenkort maar via de monteur spelen, bedankt
Ik neem een helpdeskmedewerker ook niets kwalijk in het geval deze een procedure volgt, vaak doen ze dingen zo strikt in het geval ze het niet weten. Ik kan ook onderschrijven dat het ligt aan wie je aan de lijn hebt als je iemand hebt die net wat meer weet snapt die durven ze door te vragen als ze weten dat ze daarmee beter kunnen helpen. Ik kan me ook voorstellen dat het niet kostenefficiënt is om een grote skilled helpdesk in te richten. Uiteindelijk is bijna alles een keuze van bovenaf opgelegd. Hier zijn volgens mij al zat discussies over gevoerd dus ik laat het voor nu hierbijTha_T schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:14:
[...]
En daarnaast heb je uiteraard een verschil in kennis van techniek. Zou niet zo moeten zijn maar er zijn gewoon niet genoeg mensen om alle posities vakbekwaam te vervullen
Inderdaad de Twitter Webcare is prima, maar het kan lastig zijn een probleem duidelijk te krijgen in 180 tekens
hmm ik dacht dat als je een nieuwe smartcard activeerde je altijd alle zenders kreeg gedurende twee weken.
Ik heb de vijfde smartcard geregged vandaag via de chat functie (aanrader!) en dat heeft gewerkt want hij doet het maar ik krijg alleen maar de zenders waar ik ook voor betaal (extra, sport1 en ere. live). Dacht dat je gedurende beperkte periode alles kreeg.
Ik heb de vijfde smartcard geregged vandaag via de chat functie (aanrader!) en dat heeft gewerkt want hij doet het maar ik krijg alleen maar de zenders waar ik ook voor betaal (extra, sport1 en ere. live). Dacht dat je gedurende beperkte periode alles kreeg.
Dat is alleen voor de 1e drie smartcards. Voor 4 en 5 geld dat niet.
Ik heb nl. ook niet zo lang geleden een 4e en 5e kaart laten activeren (moest telefonisch want dat kon niet via de web portal) en toen vertelde twee onafhankelijke Ziggo medewerkers me dat deze trial period dus niet geld
Ik heb nl. ook niet zo lang geleden een 4e en 5e kaart laten activeren (moest telefonisch want dat kon niet via de web portal) en toen vertelde twee onafhankelijke Ziggo medewerkers me dat deze trial period dus niet geld
http://www.deyterra.com
Crap is dat zo, dan heb ik dus mooi laatst die preview periode niet gebruikt
Ik ben zelf ook werkzaam op de technische dienst en geloof mij, als jij 60 euro betaald voor een modem dan klopt er iets niet. Dus ik zou dat eens even goed nakijken.Tha_T schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:14:
[...]
Het verhaal zit uiteraard iets anders in elkaar (En daar heb je als klant niets mee te maken maar het speelt wel mee). In een wereld van ingehuurde call centers worden alle afspraken die je met een klant maakt gecontroleerd (Hetzij crediteringen, mails, storingsafspraken enz enz). Als het nou niet klopt wat de betreffende agent (Diegene die jij aan de telefoon hebt) gedaan heeft krijgt de agent op zijn lazer via het coaching-systeem wat daar achter zit. En om fouten daarin te voorkomen wordt die verwijzing naar Service+ gedaan zodat je je kan indekken omdat je het dan in opdracht van Service+ doet.
Heb er in een verleden gewerkt en toen werkte het zo.
[...]
Pertinent niet waar. Ik weet niet wat en hoe jij aan een modem van 60 euro komt maar dat zal dan niet via Ziggo gelopen zijn.
Modems zijn in bruikleen, zoals ik al eerder zei dus die krijg je gewoon.
Sinds maart heeft ziggo dat afgeschaft omdat het voor te veel mensen te onduidelijk werdt.rally schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 22:29:
Dat is alleen voor de 1e drie smartcards. Voor 4 en 5 geld dat niet.
Vroeger was het zo dat je voor de eerste 3 kaarten een 2 weken freevieuw kreeg, voor de laatste 2 kaarten die trouwens door de administratie los in het contract moeten worden gezet was dat niet het geval.
Ik ben benieuwd hoe ze het willen regelen qua verantwoording voor die hotspots. Vind het op zich een leuk idee en je privenetwerk is natuurlijk gemakkelijk af te schermen als ze met virtual AP's werken.
Echter; er zijn wat zaken geweest over bijvoorbeeld TOR netwerken. Als weirdo's kiddypr0n kijken of terroristische activiteiten uitvoeren schijn je hier zelf deels verantwoordelijk voor te zijn omdat dit via JOUW internetlijn de wereld in wordt geslingerd en je ZELF verantwoordelijk bent voor het verkeer dat door de verbinding gaat.
Ik kan me zo voorstellen dat als je een hotspot open hebt staan dat bijvoorbeeld de buurjongen dit wel eens zou kunnen gebruiken om illegale content te downloaden. Het zou vervelend zijn als je hierdoor de BREIN of soortgelijke organisaties op de stoep krijgt. Voor zover ik het heb begrepen zou je hier dus zelf verantwoordelijk voor zijn; tenzij ze een constuctie maken waar het verkeer in een LWAPP of ander L2 tunnel protocol oid naar Ziggo gaat en vanaf daar pas routeerbaar het internet opgaat..
Iemand hier enige duidelijkheid over?
Echter; er zijn wat zaken geweest over bijvoorbeeld TOR netwerken. Als weirdo's kiddypr0n kijken of terroristische activiteiten uitvoeren schijn je hier zelf deels verantwoordelijk voor te zijn omdat dit via JOUW internetlijn de wereld in wordt geslingerd en je ZELF verantwoordelijk bent voor het verkeer dat door de verbinding gaat.
Ik kan me zo voorstellen dat als je een hotspot open hebt staan dat bijvoorbeeld de buurjongen dit wel eens zou kunnen gebruiken om illegale content te downloaden. Het zou vervelend zijn als je hierdoor de BREIN of soortgelijke organisaties op de stoep krijgt. Voor zover ik het heb begrepen zou je hier dus zelf verantwoordelijk voor zijn; tenzij ze een constuctie maken waar het verkeer in een LWAPP of ander L2 tunnel protocol oid naar Ziggo gaat en vanaf daar pas routeerbaar het internet opgaat..
De Hotspots zijn voor andere Ziggo gebruikers, dus niet voor jan en alleman die er langs loopt. Er is dus een soort van authenticatie. Op die manier kan er dus achterhaald worden wie er gebruik heeft gemaakt van de hotspot op jouw verbinding, dus ga er maar vanuit dat grootschalig misbruik niet zal voorkomen.Pakjebakmeel schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 12:08:
Ik ben benieuwd hoe ze het willen regelen qua verantwoording voor die hotspots. Vind het op zich een leuk idee en je privenetwerk is natuurlijk gemakkelijk af te schermen als ze met virtual AP's werken.
De hotspot zal niet jouw ip delen en heeft eigenlijk niets met jouw lijn te maken. Ziggo stelt die dingen open op hun netwerk, Ziggo moet er dus voor zorgen dat ze weten wie het mis- danwel gebruikt.Pakjebakmeel schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 12:08:
Nou, het probleem waar jij het over hebt klopt: eind 2009 begin 2010 (tot februari) waren er heel veel problemen met Ubee modems. Problemen als wegvallende telefonie en wegvallend internet. De helpdesk kon hier ook niet mee omdat het ongeveer 1/3 van de modems betrof en het puur firmwareproblemen waren. Nadat de nieuwere firmware was uitgerold waren die problemen opgelost. Het verhaal van "beloven te vervangen" is dus onnodig en bovenal niet waar. Het apparaat werkt namelijk in 99 van de 100 gevallen prima, kan de snelheden makkelijk aan en heeft geen firmwareproblemen meer. Je kan dan wel net zo lang bij de helpdesk gaan zeuren zodat ze onder de druk bezwijken en maar iets toezeggen, enkel zal dat waarschijnlijk dan toch niet gebeuren. We zijn allemaal mensen bij de helpdesk en hebben te maken met de klant. Wat het management daarentegen doet kan de helpdesk niks aan doen. Bovendien zou ik persoonlijk blij zijn (nu) met dat ubee modem aangezien het wifi signaal van de wifi modems nogal eens de wensen overlaat.lanerios schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:11:
[...]
http://forum.www.trosrada...2003e1b560cf2bc709d437bef
Handig google.
Conclusie: je krijgt geen nieuw modem, jammer maar helaas.
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:03:
[...]
Ik heb tot nu toe inet van xs4all. Om over te stappen van xs4all krijg je een code om over te kunnen stappen, die code krijg je maar één maal.
Tijdens het aanmelden bij Ziggo, op het bevestigingsscherm, staat een zin (link) die je verteld dat je informatie moet invullen voor de overstapservice. Als je die link volgt, kom je in het scherm om de gegevens in te vullen die nodig zijn voor het overstappen van, in mijn geval, xs4all. Daar heb ik de code ingevuld die ik van ziggo heb gekregen, en de overige informatie die nodig was voor de overstap. Het formulier bevestigd, en daarna de aanvraag bij ziggo afgerond.
In mn mail vond ik een serie mails, waaronder de bevestiging van aanmelding, de bevestiging van de extra's (altijd bellen), maar ook een maai met de titel "Belangrijk: Vul gegevens in voor uw overstap", met een link. En die link leidt dan weer naar de overstappagina van de vorige alinea.
Maar ja, de code van xs4all heb ik al gebruikt, die kan ik maar éénmaal verkrijgen. Bovendien vervelend dat je je gegevens schijnbaar nog een keer moet invullen. Alles bij elkaar komt het erop neer dat de overstap niet gaat lukken. En ik dus zelf maar een opzegging bij xs4all moet doen.
Verdere teleurstelling komt uit het feit dat je met de 009 klantenlijn belt om dit uit te leggen; Dat je daar mensen met engels accent je vertellen dat ze het niet snappen, met als enige advies bel terug naar diot betaalnummer, maar kies ajb een andere optie (zo ongeïnteresseerd waren ze, je stelt je een kaugomkauwende muts voor aan de nadere kant, die op dat moment tevens haar nagels lakt).
Dit weekend de bevestiging: xs4all heeft weer een termijn afgeschreven Zo zie je maar, op de overstapservice van Ziggo kan je niet vertrouwen. Je kan het maar beter zelf doen allemaal, het kost nu geld.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 20:04:
[...]
En inderdaad overstap van Xs4All naar Ziggo is niet geregeld.
Wonder boven wonder is de overstap van kpn analoog telefoon incl. nubberbehoud wel gelukt. Daarentegen had ik dat volop bellen altijd besteld, maar dat is dan weer niet aangekomen. Heb inmiddels 3 orderbeverstigingen daarvoor binnen, inclusief een 'aanpassing via mijn ziggo'. Nog niets.
Zal je zien dat het er straks op neerkomt dat ik 3 x 10 euro betaal voor 3 pakketen volopbellen altijd, terwijl ik maar 1 lijn heb. En dat ik dan een jurist eropaf moet sturen, en afschrijvingen moet gaan blokkeren.
Had die idiote gemeenteraad hier nu maar glasvezel laten aanleggen hier in de buurt ...
Verwijderd
Ik heb gewoon een nieuwe modem gekregen van de helpdesk zonder gezeur? Zelfs 12 uur na mijn telefoontje stond er al een monteur aan de deur die hem kwam installeren.eejjay schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 12:24:
Conclusie: je krijgt geen nieuw modem, jammer maar helaas.
xs4all schrijft altijd nog een maand af en stort dan een deel terug minus de kosten voor het mail behoud pack). Bel maandag even met 020-3987540, het lijkt erop dat je nu ziggo zit te beschuldigen van iets dat gewoon in de voorwaarden van xs4all staat en dat het gewoon netjes is opgezegd, maar dat je anders denkt door de afschrijving.Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 10:28:
Dit weekend de bevestiging: xs4all heeft weer een termijn afgeschreven
Service? Laat me niet lachen. Dat knulletje wat ik bij ziggo plus aan de lijn kreeg wist echt niks, de gemiddelde helpdeskmedewerker daar is veel kundiger. Ik schrok er van. Ik moest ziggo plus bellen en daarna de normale helpdesk en de helpdesk moest eerst overleggen omdat ze de tekst van ziggo plus niet begrepen door de vele taalfouten en onbegrijpelijke zaken die erin stonden. Komop, dat is geen service.Aksharah schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:48:
Dat heet geen misbruik maar extra service. Ze doen een standaard storingsuitvraag en daar hoor je gewoon aan mee te werken, jij belt hun voor een probleem.
Zoals hier al gepost heb ik het geld van ziggo plus ook al teruggekregen. Maar ziggo plus is echt geen service of ik had het lulletje rozenwater van de afdeling aan de lijn.
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2012 11:32 ]
Ik heb vanmiddag een nieuwe slaapkamer tv gekocht, een Sharp LC24LE240E.
Thuis gekomen gelijk uitgepakt, aangesloten en begonnen met de installatie. Bij het starten van de installatie ging alles vlekkeloos, de frequenties stonden al goed ingesteld en binnen no time werden alle zenders gevonden. Maar alleen Nederland 1 deed het, de rest van de zenders zat een slotje op.
Dus ik de CI+ module ( Smit ) eruit gehaald, en gecheckt of de smartcard goed erin zat. Daarna nogmaals geprobeerd maar ik krijg constant de melding controleer CI+ Module of Smartcard. Als ik de module eruit trek dan staat er wel dat de module is verwijderd, maar als ik hem weer terugplaats en via Menu naar DVB tuner ga dan krijg ik de melding dat de CI+ module niet kan worden gevonden.
Ik begin nu toch te twijfelen of de tv echt wel gecertificeerd is, hij is namelijk als ik hier kijk pricewatch unsorted: Sharp LC24LE240E 60 cm (24 Zoll) LED-Backlight-Fernseher (Full-HD, 50Hz, DVB-T/C) schwarz nog niet eens gesorteerd in de pricewatch. En ook op de Ziggo site staat deze tv er nog niet tussen als zijnde gecertificeerd. Daarnaast staat er een plaatje van Euro 2012 op dus het is echt een nieuw model.
Heb de verkoper nog laten checken of de tv wel echt gecertificeerd was, en volgens hem was dit ook het geval. Ik vraag me nou echt af wat er aan de hand is. Lijkt erop dat die tv de Ci+ module gewoon niet slikt...
Thuis gekomen gelijk uitgepakt, aangesloten en begonnen met de installatie. Bij het starten van de installatie ging alles vlekkeloos, de frequenties stonden al goed ingesteld en binnen no time werden alle zenders gevonden. Maar alleen Nederland 1 deed het, de rest van de zenders zat een slotje op.
Dus ik de CI+ module ( Smit ) eruit gehaald, en gecheckt of de smartcard goed erin zat. Daarna nogmaals geprobeerd maar ik krijg constant de melding controleer CI+ Module of Smartcard. Als ik de module eruit trek dan staat er wel dat de module is verwijderd, maar als ik hem weer terugplaats en via Menu naar DVB tuner ga dan krijg ik de melding dat de CI+ module niet kan worden gevonden.
Ik begin nu toch te twijfelen of de tv echt wel gecertificeerd is, hij is namelijk als ik hier kijk pricewatch unsorted: Sharp LC24LE240E 60 cm (24 Zoll) LED-Backlight-Fernseher (Full-HD, 50Hz, DVB-T/C) schwarz nog niet eens gesorteerd in de pricewatch. En ook op de Ziggo site staat deze tv er nog niet tussen als zijnde gecertificeerd. Daarnaast staat er een plaatje van Euro 2012 op dus het is echt een nieuw model.
Heb de verkoper nog laten checken of de tv wel echt gecertificeerd was, en volgens hem was dit ook het geval. Ik vraag me nou echt af wat er aan de hand is. Lijkt erop dat die tv de Ci+ module gewoon niet slikt...
Verwijderd
Je weet het zeker, ook na je eigen ervaring met de service etc. van Ziggo. Ik gaat er vooralsnog vanuit dat het niet goed is gegaan, en dat ik het zelf moet gaan rechtzetten.Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 11:23:
[...]
xs4all schrijft altijd nog een maand af en stort dan een deel terug minus de kosten voor het mail behoud pack). Bel maandag even met 020-3987540, het lijkt erop dat je nu ziggo zit te beschuldigen van iets dat gewoon in de voorwaarden van xs4all staat en dat het gewoon netjes is opgezegd, maar dat je anders denkt door de afschrijving.
[...]
Service? Laat me niet lachen. Dat knulletje wat ik bij ziggo plus aan de lijn kreeg wist echt niks, de gemiddelde helpdeskmedewerker daar is veel kundiger. Ik schrok er van. Ik moest ziggo plus bellen en daarna de normale helpdesk en de helpdesk moest eerst overleggen omdat ze de tekst van ziggo plus niet begrepen door de vele taalfouten en onbegrijpelijke zaken die erin stonden. Komop, dat is geen service.
Zoals hier al gepost heb ik het geld van ziggo plus ook al teruggekregen. Maar ziggo plus is echt geen service of ik had het lulletje rozenwater van de afdeling aan de lijn.
Verwijderd
Nou, zo is het bij mij gegaan, was wel 3 jaar geleden. Mijn vader is niet naar ziggo overgestapt (maar naar glasvezel) 3 maand terug en daar ging het ook zo.Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 18:59:
Je weet het zeker, ook na je eigen ervaring met de service etc. van Ziggo. Ik gaat er vooralsnog vanuit dat het niet goed is gegaan, en dat ik het zelf moet gaan rechtzetten.
xs4all mailde mij ook niets erover, ik meen echter wel dat ik bij het aanvragen van ziggo wel van ziggo een mail kreeg met een bevestiging dat ze xs4all voor mij gingen opzeggen. Als je die bevestiging ook hebt gekregen bij het aanvragen van ziggo, dan krijg je vast het geld terug van ziggo, daar doen ze niet moeilijk over.
Het klinkt wat vreemd, maar de helpdesk van ziggo is minstens zo goed als van xs4all en wellicht beter. Dat is echter pas een jaar zo, voorheen was hij matig.
Maar ik zou wel even morgen bellen met xs4all just to be sure. Bespreek het daarna nog wel een keer met ziggo, stuur een email naar Klachtenmanagement.Ziggo@office.ziggo.nl als het toch mis is gegaan met zoveel mogelijk info, dan wordt het vast en zeker heel netjes afgehandeld.
Draai de kaart eens om als je dat niet geprobeerd hebt, ik had dit eerst ook , maar de kaart moest net andersom erin, ik voel daarbij geen verschil (bijv. dat hij dan vastklikt ofzo), maar toen werkte hij wel.Vlassie1980 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 18:50:
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2012 19:19 ]
Pff, zojuist rebootte mijn EPC3925 weer vanuit het niets. Dit is al de derde keer deze week dat ik het bewust meemaak.
Ikzelf weet niet waar het aan ligt of waardoor het komt, er was niemand anders dan ikzelf op dat moment actief binnen mijn netwerk.
Hier de specificaties van mijn Cisco all-in-one:
Zoals jullie kunnen zien, is de router 26 minuten geleden herstart. Het was dus niet dat de WAN-verbinding wegviel, maar het apparaat heeft zichzelf gewoon helemaal herstart.
Hebben meer mensen hier last van (gehad). Ik heb gisteren wel een mailtje ontvangen waarin aangegeven dat Ziggo In de nacht van dinsdag 10 op woensdag 11 juli 2012 tussen 1.00 en 6.00 uur onderhoud gaat plegen bij mij in de buurt.
Ik verwacht niet dat ik daar nu al last van heb, of het moet juist de reden zijn dat ik last heb de herstartende modem.
Ikzelf weet niet waar het aan ligt of waardoor het komt, er was niemand anders dan ikzelf op dat moment actief binnen mijn netwerk.
Hier de specificaties van mijn Cisco all-in-one:
Model: Cisco EPC3925 Vendor: Cisco Hardware Revision: 1.0 Serial Number: ########## MAC Address: ########## Bootloader Revision: 2.3.0_R1 Current Software Revision: epc3925-E10-5-v302r125533-120416c-ZIG Firmware Name: epc3925-E10-5-v302r125533-120416c-ZIG.bin Firmware Build Time: Apr 16 12:41:27 2012 Cable Modem Status: Operational Wireless Network: Enable System Uptime: 0 days 00h:26m:00s
Zoals jullie kunnen zien, is de router 26 minuten geleden herstart. Het was dus niet dat de WAN-verbinding wegviel, maar het apparaat heeft zichzelf gewoon helemaal herstart.
Hebben meer mensen hier last van (gehad). Ik heb gisteren wel een mailtje ontvangen waarin aangegeven dat Ziggo In de nacht van dinsdag 10 op woensdag 11 juli 2012 tussen 1.00 en 6.00 uur onderhoud gaat plegen bij mij in de buurt.
Ik verwacht niet dat ik daar nu al last van heb, of het moet juist de reden zijn dat ik last heb de herstartende modem.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Bij de meeste (nieuwe) tv's met een aansluiting voor een CI+ Module mag je er van uit gaan dat deze wel werkt. Bij een gecertificeerde tv garandeert Ziggo trouwens ook niet dat het altijd wel werkt. ( zie https://static.ziggo.nl/i...tie-ciplus_tcm14-4855.pdf )Vlassie1980 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 18:50:
Ik heb vanmiddag een nieuwe slaapkamer tv gekocht, een Sharp LC24LE240E.
Als jouw tv uit een reeks komt waarbij 1 tv wel is gecertificeerd (andere grootte of opvolgend typenummer), kan je er wel blind van uit gaan dat jouw tv ook goed werkt.
Daarnaast geef je aan dat Nederland 1 wel werkt. Dit betekent dat de tv het digitale signaal van Ziggo goed kan ontvangen. Verder koop je de CI+-module en de kaart van Ziggo los, die je als "extra apparaat" aansluit.
Die verkoper wil natuurlijk ook verkopen. En als Ziggo de nieuwste typenummers niet op de website heeft staan, dan zou die verkoper totaal geen nieuwe (dure) tv's kunnen verkopen.....Heb de verkoper nog laten checken of de tv wel echt gecertificeerd was, en volgens hem was dit ook het geval. Ik vraag me nou echt af wat er aan de hand is. Lijkt erop dat die tv de Ci+ module gewoon niet slikt...
Speel ook Balls Connect en Repeat
Ik heb nog even zitten rommelen, maar kwam er toen achter dat er iets rammelde in de CI+ module...Onbekend schreef op zondag 08 juli 2012 @ 19:48:
[...]
Bij de meeste (nieuwe) tv's met een aansluiting voor een CI+ Module mag je er van uit gaan dat deze wel werkt. Bij een gecertificeerde tv garandeert Ziggo trouwens ook niet dat het altijd wel werkt. ( zie https://static.ziggo.nl/i...tie-ciplus_tcm14-4855.pdf )
Als jouw tv uit een reeks komt waarbij 1 tv wel is gecertificeerd (andere grootte of opvolgend typenummer), kan je er wel blind van uit gaan dat jouw tv ook goed werkt.
Daarnaast geef je aan dat Nederland 1 wel werkt. Dit betekent dat de tv het digitale signaal van Ziggo goed kan ontvangen. Verder koop je de CI+-module en de kaart van Ziggo los, die je als "extra apparaat" aansluit.
[...]
Die verkoper wil natuurlijk ook verkopen. En als Ziggo de nieuwste typenummers niet op de website heeft staan, dan zou die verkoper totaal geen nieuwe (dure) tv's kunnen verkopen.....
Vervolgens kwam er een mini koper-achtig onderdeeltje uitrollen. Lijkt dus gewoon op een DOA van die CI+.
Morgen maar even naar De Block bellen en hun het op laten lossen...
Weet je zeker dat het van de CI+-module af komt, en niet uit de tv?Vlassie1980 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 19:54:
[...]
Ik heb nog even zitten rommelen, maar kwam er toen achter dat er iets rammelde in de CI+ module...
Vervolgens kwam er een mini koper-achtig onderdeeltje uitrollen. Lijkt dus gewoon op een DOA van die CI+.
Morgen maar even naar De Block bellen en hun het op laten lossen...
Speel ook Balls Connect en Repeat
Vrijwel zeker, het rammelde echt in de CI+ module. Ik las ook ergens dat er vrij veel DOA's voorkomen bij die dingen. En het verklaart ook waarom mijn tv de module niet herkend.Onbekend schreef op zondag 08 juli 2012 @ 19:56:
[...]
Weet je zeker dat het van de CI+-module af komt, en niet uit de tv?
Wireless?Remco Tr schreef op maandag 09 juli 2012 @ 22:17:
Het is weer huilen met de bekende pet op
[afbeelding]
En het hoort 50/5 te zijn.. modem reset helpt dit keer niet.
Als ik spf-records zou willen implementeren op een thuismailservertje aan een niet-zakelijke ziggolijn, welke hosts zou ik dan moeten instellen? 212.54.34.0/24 en 212.54.42.0/24?
Sinds 2 weken is de aansluiting van ons oude adres naar ons nieuwe adres overgegaan, en de snelheid is nu dramatisch!
Ziggo zegt dat er niets aan de hand is, gisteravond heeft mijn vriendin met de klantenservice gebeld en die hebben een test gedaan. Volgens mijn vriendin moest ze haar laptop rechtstreeks in het modem prikken en dan was de snelheid prima.
Ziggo suggereert dat het aan mijn DLink router ligt, maar als ik er een Sweex aanhang (die nog in de kast lag) is de snelheid net zo beperkt. Het zijn beide geen N-routers. Zou dat het probleem zijn?
Zowel wireless als wired krijg ik via de router niet meer dan 1200k terwijl het 50/5 zou moeten zijn.
Ik heb zelf nog niet kunnen testen, dat ga ik vanavond eens doen.
Ziggo zegt dat er niets aan de hand is, gisteravond heeft mijn vriendin met de klantenservice gebeld en die hebben een test gedaan. Volgens mijn vriendin moest ze haar laptop rechtstreeks in het modem prikken en dan was de snelheid prima.
Ziggo suggereert dat het aan mijn DLink router ligt, maar als ik er een Sweex aanhang (die nog in de kast lag) is de snelheid net zo beperkt. Het zijn beide geen N-routers. Zou dat het probleem zijn?
Zowel wireless als wired krijg ik via de router niet meer dan 1200k terwijl het 50/5 zou moeten zijn.
Uh, ik weet dat Ziggo afgelopen nacht blijkbaar een onderhoud heeft gehad (regio 9700).. maar nu kan ik meer dan de helft van alles niet bereiken. Chat, ssh, websites. Tot zover toe heb ik alleen Tweakers.net kunnen bereiken (ik kan hier typen, hoera!)
Heb m'n computer al gereboot (en geupdatet), de router gereset, de modem gereset. De internet als geheel blijft ongelooflijk slecht bereikbaar. Hebben anderen dit probleem ook?
Update: Wtf? PC rechtstreeks op de modem werkt wel. Wat hebben ze nou weer gedaan dat of mijn router of mijn modem zich niet gedraagt?
Grr, dit hele gedoe heeft blijkbaar te maken met die Ziggo Hotspots. Maar dat ze het zo vernaggelen dat ik niet via mijn geliefde router online kan komen vind ik belachlijk.
Heb m'n computer al gereboot (en geupdatet), de router gereset, de modem gereset. De internet als geheel blijft ongelooflijk slecht bereikbaar. Hebben anderen dit probleem ook?
Update: Wtf? PC rechtstreeks op de modem werkt wel. Wat hebben ze nou weer gedaan dat of mijn router of mijn modem zich niet gedraagt?
Grr, dit hele gedoe heeft blijkbaar te maken met die Ziggo Hotspots. Maar dat ze het zo vernaggelen dat ik niet via mijn geliefde router online kan komen vind ik belachlijk.
[ Voor 73% gewijzigd door Trinsec op 10-07-2012 12:25 ]
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Kijk eens naar de signaalwaardes in je modem en probeer eens direct op je modem, zonder tussenkomst van je router wat de snelheden zijn!w.d schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:45:
Sinds 2 weken is de aansluiting van ons oude adres naar ons nieuwe adres overgegaan, en de snelheid is nu dramatisch!
Geen idee welke adressen precies, aangezien Ziggo dat volgens mij ook niet op IP-niveau publiceert. Ik heb voor mijn SPF records domweg alle IP4-blokken van Ziggo die ik kon vinden toegevoegd:begintmeta schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 09:45:
Als ik spf-records zou willen implementeren op een thuismailservertje aan een niet-zakelijke ziggolijn, welke hosts zou ik dan moeten instellen? 212.54.34.0/24 en 212.54.42.0/24?
ip4:83.247.0.0/17
ip4:87.195.0.0/16
ip4:212.45.32.0/19
ip4:212.84.128.0/19
ip4:213.134.224.0/19
ip4:213.233.192.0/18
ip4:212.54.32.0/19
... en daarbij kreeg ik alsog rejects, aangezien IPv6 blijkbaar ook al gebruikt wordt. Dus ook nog toegevoegd:
ip6:2001:9e0:4:32::0/112
Verwijderd
Inderdad, gebeld met xs4all. Opzegging overname is niet gebeurt, opzegging pas ingaande 10 augustus. Misser van ziggo die mij dus ruim 40 euro kost.Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 11:23:
[...]
xs4all schrijft altijd nog een maand af en stort dan een deel terug minus de kosten voor het mail behoud pack). Bel maandag even met 020-3987540, het lijkt erop dat je nu ziggo zit te beschuldigen van iets dat gewoon in de voorwaarden van xs4all staat en dat het gewoon netjes is opgezegd, maar dat je anders denkt door de afschrijving.
[...]
Heb onmiddelijk xs4all opgezegd, inclusief alle diensten etc. Want dat Pack gebeuren is toch een lachtertje, en is het geld niet waard imho.
Nu de rekening dus nog doorschuiven naar Ziggo, die zijn imho aansprakelijk voor de nu door mij geleden schade. Ze hebben immers per mail (pdf) beverstigd eea over te nemen cq. op te zeggen, maar dat hebben ze niet gedaan. Morgen weer met 1200 in de wacht staan dus

Ik vraag me af of ik ook ook mijn tijd (=geld) kan declareren, dat is immers ook gevolgschade van dit gedoe. Het kost inmiddels, inclusief belletjes voorafgaand, al meer dan een uur dit gedoe.
Hmm, dat is aardig wat. Voor de smtp-servers (ik neem aan in Groningen en Tilburg) van ziggo die ik ken kom ik met ping op:vanaalten schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 13:05:
[...]
Geen idee welke adressen precies, aangezien Ziggo dat volgens mij ook niet op IP-niveau publiceert. Ik heb voor mijn SPF records domweg alle IP4-blokken van Ziggo die ik kon vinden toegevoegd:
ip4:83.247.0.0/17
ip4:87.195.0.0/16
ip4:212.45.32.0/19
ip4:212.84.128.0/19
ip4:213.134.224.0/19
ip4:213.233.192.0/18
ip4:212.54.32.0/19
... en daarbij kreeg ik alsog rejects, aangezien IPv6 blijkbaar ook al gebruikt wordt. Dus ook nog toegevoegd:
ip6:2001:9e0:4:32::0/112
smtp.ziggo.nl 212.54.42.9 (zal wel daarheen gaan ivm mijn locatie in het netwerk)
smtp.gn.mail.iss.as9143.net: 212.54.34.9 (smtp.mail.gtm.iss.as9143.net verwijst daar ook heen)
smtp.gn.mail.iss.as9143.net: 212.54.42.9
smtpq[1-4].gn.mail.iss.as9143.net: 212.54.34.16[4-7]
smtpq[1-4].tb.mail.iss.as9143.net: 212.54.42.16[4-7]
IPv6 kan ik niet vinden.
ZIjn mensen al eens andere Ziggo-IPs tegengekomen in mailheaders? Welke IPv6 bijvoorbeeld?
Mag ik de nieuwsgroepen van Ziggo vrij apart vinden? 
Ik haal, met een AiE Plus abonnement, die 8 Mb/s zou kunnen halen, bijna altijd 2,5 MB/s dus 20 Mb/s. En bij een vriend van me, die niet op WiFi zit, haalt met sabnzbd op zijn server bijna altijd 5 MB/s = 40 Mb/s.
Ook hengelde ik hier net een southpark-aflevering binnen van 2 maanden en 2 weken oud, terwijl op de Ziggo-site maar 30 dagen vermeld staan.
Ach, je hoort mij niet klagen
Ik haal, met een AiE Plus abonnement, die 8 Mb/s zou kunnen halen, bijna altijd 2,5 MB/s dus 20 Mb/s. En bij een vriend van me, die niet op WiFi zit, haalt met sabnzbd op zijn server bijna altijd 5 MB/s = 40 Mb/s.
Ook hengelde ik hier net een southpark-aflevering binnen van 2 maanden en 2 weken oud, terwijl op de Ziggo-site maar 30 dagen vermeld staan.
Ach, je hoort mij niet klagen
Dit topic is gesloten.
Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!