Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_JGC_ schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:09:
[...]

Het grote voordeel van bridged mode is dat je zelf baas bent over je router. De reden waarom Ziggo het afschermt is omdat ze het moeten supporten. Ze delen veel liever via DHCP een DNS-server uit die ze kunnen supporten, dan dat klanten handmatig daar zelf adressen in gaan tikken.
Met andere woorden:
Dat ik een IP van Ziggo krijg via DHCP vind ik prima, maar een DNS zelf invoeren zou een prima uitkomst zijn.

Maar die andere vraag: Leidt Ziggo DNS requests om naar de eigen DNS servers?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-10 15:22
Inmiddels hier(5768) weer normale snelheden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:30:
Maar die andere vraag: Leidt Ziggo DNS requests om naar de eigen DNS servers?
Nee, waarom zouden ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met het terugkrijgen van de belkosten naar serviceplus (0900 nummer)?

Ik heb recht op 8 euro teruggave (moest bellen van een ondeskundige helpdeskmedewerker), uiteindelijk bleek modem defect.

Maar ik zou teruggebeld worden na 30 minuten praten met ziggo's betaalafdeling, maar het is een week later en ik ben 2 keer gebeld door een onbekend nummer, maar toen zat ik in vergaderingen. Nu vraag ik me af of het nut heeft er nog eens achteraan te gaan. Kan je ze niet een mail sturen ofzo ipv te bellen met zo'n helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:22

Melkaz

Melkazar

Wat een ongelooflijke ramp hier sinds zaterdag(Breda) Zat zaterdagochtend bij de schoonouders en die waren aan het klagen dat Spotify steeds wegvalt dus even meegekeken en inderdaad echt niet te doen. Ze begonnen gelijk over een nieuwe router aanschaffen etc. maar dacht, laat ik eens even een maandje Spotify aanschaffen om te testen thuis. Maar het is echt niet vooruit te branden, vaker stiltes dan geluid.

Deze avond is het echt verschrikkelijk, modem en router al tig keer van stroom gehad maar Spotify valt steeds weg, Diablo lagged verschrikkelijk en filmpjes kijken op twitch.tv en youtube is ook al elke 1 seconde geluid met 3 seconde stilte. Andere mensen in omgeving Breda die dit herkennen? Beide huishoudens hebben trouwens Alles in 1 extra(120 Mb)

edit: Timeouts, pieken tot 700ms bij pingen naar google.
2Mb bij speedtest :')

[ Voor 5% gewijzigd door Melkaz op 25-06-2012 20:10 ]

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnet weer last van spikes in het TV signaal. Meteen ook zooitje uncorrectables erbij. Volgens mij is iemand in de buurt / in het gebouw aan het rotzooien met de kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:21

Crusader

Arc Nature

Zijn er meer mensen uit de omgeving Zoetermeer (postcode 2718) waarbij diverse zenders de laatste tijd erg haperen/blokvorming vertonen? Is sinds een paar dagen wel heel erg aan het worden. Signaalsterkte 54% en kwaliteit 100% (volgens Cisco interactieve decoder). Kabels al vervangen door Hirschmann kwaliteitsspul met dito connectoren. Maakt allemaal geen verschil.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 22:28

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Leuk zo'n nieuwe webmail.. vanmiddag kon ik m'n inbox in ieder geval nog openen. Nu is ie zooooo traag dat ie 10 minuten nodig heeft om de inbox te tonen. En wil ik dan een mail openen, dan duurt het zo lang dat ik uiteindelijk een time out krijg met de melding 'sessie is verlopen', waarna ik opnieuw moet inloggen. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door hars73 op 25-06-2012 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-10 08:52
Crusader schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:49:
Zijn er meer mensen uit de omgeving Zoetermeer (postcode 2718) waarbij diverse zenders de laatste tijd erg haperen/blokvorming vertonen? Is sinds een paar dagen wel heel erg aan het worden. Signaalsterkte 54% en kwaliteit 100% (volgens Cisco interactieve decoder). Kabels al vervangen door Hirschmann kwaliteitsspul met dito connectoren. Maakt allemaal geen verschil.
Hier exact hetzelfde.

sinds 2 weken blokjes op NED 3 HD en rtl 4 HD. BER waarde schommelt dan tussen de 80 en 160.

Heeft 2 jaar feilloos gewerkt , overal hier in huis ligt Hirschmann koka799 coax kabel.

Ziggo zegt dat mijn kabels niet goed zijn , toch wel vreemd , heeft 2,5 jaar perfect gewerkt , heb er niets aan veranderd en nee ik heb ook geen muizen.

Regio 4661.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:49:
En dat is dus ook wat wij zien, en wat ik probeer uit te leggen. Sommige zenders 85%, andere 49%. Soms van die 'spikes' waar het signaal helemaal wegvalt, zelfs bij zenders die op 85% stonden.

Alles is hier tip-top qua bekabeling enz. Daar ligt het zeker niet aan.

Regio 1901 dus.

Is dat niet het voormalige Casema gebied waar we het over hebben ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2012 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Da's hier (Enschede) ook af en toe wel. Het is veel erger geweest en uiteindelijk bleek ik een redelijk brakke HDMI kabel te hebben tussen de Cisco en TV. Een gevalletje van nooit problemen maar ineens werd het met de dag gekker. Alsof die kabel versleten is in 2 jaar...

Sinds die vervangen is gaat het veel beter, maar helemaal over is het niet. De rest van de bekabeling is aangelegd en geleverd door Ziggo (was gratis dus dan ben ik wel lui :+), dus ik neem aan dat die goed materiaal hebben gebruikt. Maar het is hier niet zo storend dat het stoort, af en toe eens een keer. Al zal het ook niet helpen dat de straat hier open ligt en alle kabels in de lucht zweven. :X

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:47

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:39:
[...]

En dat is dus ook wat wij zien, en wat ik probeer uit te leggen. Sommige zenders 85%, andere 49%. Soms van die 'spikes' waar het signaal helemaal wegvalt, zelfs bij zenders die op 85% stonden.

Alles is hier tip-top qua bekabeling enz. Daar ligt het zeker niet aan.

Regio 1901 dus.

Is dat niet het voormalige Casema gebied waar we het over hebben ?
Dat is hier ook al enige tijd zo. Net als dat het internet soms achterlijk traag is. Zo traag dat ik m'n mail maar gewoon binnenhaal op m'n Lumia via 3g. Dat zou toch niet nodig hoeven zijn lijkt mij :')
Als je belt is het inderdaad "Het zijn uw kabels", terwijl ik dat toch echt al meerdere malen heb uitgesloten. Nou ja, ik merk het wel. Als ik verhuis ga ik toch wel even wat serieuzer kijken naar alternatieve aanbieders in ieder geval.

Regio 8043 trouwens.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo wijst wel makkelijk naar een ander. Een hele rij van deze meldingen achter elkaar hier op tweakers toont eigenlijk wel aan dat het iets anders is. We wonen niet perse bij elkaar in de buurt, maar hebben vergelijkbare problemen. Lijkt me sterk dat we allemaal rotte kabels hebben, sterker nog, mijn installatie is spiksplinternieuw, 2 weken oud en tippie toppie gecontroleerd. Dus daaraan ligt het niet.

Ik wilde graag glasvezel, geen ziggo; Mede vanwege de slechte reputatie van de helpdesk (als er problemen zijn wegwijzen, zoals nu dus :O ). Maar de gemeenteraad hier heeft eea verprutst. Ziggo is nu de enige reele HD & rappe internetmonopolist hier in de buurt, ik had weinig keuze :'(

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:20
knijpt ziggo spotify soms stiekem af ik wordt helemaal lijp van onderbrekingen en gestotter van spotify sinds een maand oid nu. Kan er geen aantoonbare reden voor vinden iig.

edit:

laat maar ik zie dat er meer mensen hier met problemen zijn. Erg vreemd dit. Zou ziggo dit express kunnen doen om spotify te frustreren (aangezien ze nu zelf een muziek dienst hebben)

[ Voor 36% gewijzigd door haakjesluiten op 25-06-2012 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:52
Ik merk idd ook regelmatig dat op Spotify nummers soms lang moeten laden. Onderbrekingen nog niet echt. Maar als ze dit expres doen, zou dat wel heel erg slecht zijn.

Ik heb overigens pas 2 maanden internet van Ziggo, dus ik weet niet of 't altijd zo was.

[ Voor 21% gewijzigd door tiguan op 26-06-2012 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:48
Ja, hier ook haperingen op tv signaal; beeld lijkt even stil te staan (6241). Sinds paar dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazyanz schreef op maandag 25 juni 2012 @ 23:34:
knijpt ziggo spotify soms stiekem af ik wordt helemaal lijp van onderbrekingen en gestotter van spotify sinds een maand oid nu. Kan er geen aantoonbare reden voor vinden iig.

edit:

laat maar ik zie dat er meer mensen hier met problemen zijn. Erg vreemd dit. Zou ziggo dit express kunnen doen om spotify te frustreren (aangezien ze nu zelf een muziek dienst hebben)
Het heeft niets met spotify te maken. Het is een probleem van het netwerk, en dat spotify hapert is daar een symptoom van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Laatst online: 20:22

Melkaz

Melkazar

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 07:33:
[...]

Het heeft niets met spotify te maken. Het is een probleem van het netwerk, en dat spotify hapert is daar een symptoom van.
Dit is inderdaad de meest logische verklaring ben ik bang ja. Gisteren was Spotify voor mij de detectie of het internet er weer uit ging. Spotify laad niet --> minuutje later disconnected in Diablo en internet eruit. Dit is zo'n 10 keer gebeurd gisteren.

Vreemd genoeg toen ik Spotify afsloot (na 22:00) heb ik nog een dik uur prima kunnen internetten/gamen zonder problemen maar dit zal wel komen omdat het na 10e rustiger is op de lijn.

/complottheoriemodus of Ziggo ziet Spotify en knijpt je internet zodat je hun eigen stream service gaat gebruiken binnenkort })

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:42
Afgelopen donderdag avond is er een blikseminslag bij ons in de wijk geweest. Hierdoor is ook het complete Ziggo systeem onderuit gegaan. Niemand had nog televisie, internet en / of telefonie (uiteraard alleen degene die dit bij Ziggo hadden).

De inslag gebeurde iets voor 20:00 uur. En om 21:30 uur stond er al een monteur van Ziggo om het probleem te verhelpen. Bleek een defecte versterker in de wijkcentrale te zijn.

Ook was mijn eigen Ziggo modem defect. De netwerkpoort gaf geen enkel teken van leven meer. Hiervoor heb ik vrijdagochtend gebeld en al vrijdagmiddag stond er een monteur aan de deur met een nieuwe modem (draadloze UBEE variant).

Ik loop af en toe wel eens te schelden op Ziggo, maar dit hebben ze toch heel goed opgelost _/-\o_

De monteur gaf trouwens ook al aan dat Ziggo aan te testen is met Intel modems (??) die tot 1Gbit qua snelheid aan kunnen. Mooi vooruitzicht :D

[ Voor 8% gewijzigd door nextware op 26-06-2012 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nextware schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 09:37:
De monteur gaf trouwens ook al aan dat Ziggo aan te testen is met Intel modems (??) die tot 1Gbit qua snelheid aan kunnen. Mooi vooruitzicht :D
Ik had dan liever een week geleden de intel modem ipv die ubee. Iemand al een afbeelding gezien? Ik hoop op een wat kleinere modem dan die nieuwe ubee, wat een kerstboom is dat in mijn huis zeg.

Ik had trouwens dezelfde problemen als de rest hier, maar ziggo heeft mij een nieuwe modem bezorgd na wat telefoontjes. En volgens de monteur lag het aan de oude ubee modem dat het netwerk nu zo vreemd doet.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2012 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:56

rally

Deyterra Consultancy

nextware schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 09:37:
nieuws: Intel toont 1Gbps-kabelmodem

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:43
Melkaz schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:07:
Wat een ongelooflijke ramp hier sinds zaterdag(Breda) Zat zaterdagochtend bij de schoonouders en die waren aan het klagen dat Spotify steeds wegvalt dus even meegekeken en inderdaad echt niet te doen. Ze begonnen gelijk over een nieuwe router aanschaffen etc. maar dacht, laat ik eens even een maandje Spotify aanschaffen om te testen thuis. Maar het is echt niet vooruit te branden, vaker stiltes dan geluid.

Deze avond is het echt verschrikkelijk, modem en router al tig keer van stroom gehad maar Spotify valt steeds weg, Diablo lagged verschrikkelijk en filmpjes kijken op twitch.tv en youtube is ook al elke 1 seconde geluid met 3 seconde stilte. Andere mensen in omgeving Breda die dit herkennen? Beide huishoudens hebben trouwens Alles in 1 extra(120 Mb)

edit: Timeouts, pieken tot 700ms bij pingen naar google.
2Mb bij speedtest :')
Na donderdagnacht is het hier wat minder (ook Breda), was me internet ook onwerkbaar maar na een modem herstart weer normaal

Verder signaalsterkte D-TV ook lager dan normaal

Internet is hier wel gewoon fatsoenlijk, geen lags high pings of wat dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Utrecht ook serieuze problemen, ping naar ziggo.nl
Ping statistics for 212.54.32.18:
Packets: Sent = 1000, Received = 649, Lost = 351 (35% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 11ms, Maximum = 2114ms, Average = 48ms

35% loss.... dan wordt elke website echt belachelijk traag (om over een stream nog niet te spreken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben de mensen met problemen allemaal de kleine oudere ubee modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, ik heb de grotere met al die ledjes.

En mn pings lijken ok, althans volgens pingtest @ speedtest.net. Bij mij is het vooral de lage signaalsterkte van de digitale TV die moeilijkheden veroorzaakt.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2012 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 20:39:
nieuwe modem en is al enkele weken aan de gang helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Hier op 5467, na een kortstondige dip na het onderhoud van vorige week van maandag op dinsdag, is het allemaal dik in orde, afkloppen;

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/4178219/temp/Ziggo_2012_06_27.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-10 18:44

icecreamfarmer

en het is

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 20:49:
Nope, ik heb de grotere met al die ledjes.

En mn pings lijken ok, althans volgens pingtest @ speedtest.net. Bij mij is het vooral de lage signaalsterkte van de digitale TV die moeilijkheden veroorzaakt.
Het is een combinatie van slechte wifi als zowel het netwerk.

Soms ping ik alleen naar de wireless en heb ik spikes van 600ms (normaal 1 of 2 ms).
Maar dat kan de timeouts en de spikes naar 2600 ms niet verklaren.

Tevens omdat ik het ook heb met wired.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icecreamfarmer schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 09:13:
[...]

Het is een combinatie van slechte wifi als zowel het netwerk.

Soms ping ik alleen naar de wireless en heb ik spikes van 600ms (normaal 1 of 2 ms).
Maar dat kan de timeouts en de spikes naar 2600 ms niet verklaren.

Tevens omdat ik het ook heb met wired.
Ik gebruik alleen bedraad netwerk, dus wireless problemen kunnen we uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:47

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 20:39:
Ik heb een nieuwe Cisco, met wifi (staat uit).
'Lag'-problematiek doet zich overigens zowel via draad (cat5e) als wifi (via mijn router, D-Link DIR-655 met de nieuwste firmware) voor.

[ Voor 22% gewijzigd door PauseBreak op 27-06-2012 13:50 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Oudere Ubee modem (eind 2009/begin 2010) en niks dan problemen met dat ding. Constant lag spikes, irritaties en verbroken ping situaties.

Ziggo zegt gewoon "Dan moet op uw eigen kosten een monteur langskomen, want die Ubee is in principe een goed werkende modem" Jammer genoeg leert google en mn omgeving me totaal iets anders.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-10 17:57
Xander schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 10:59:
Even nieuwsgierig: De mensen die problemen hebben met spotify / gtalk: Gebruiken jullie een eigen router of juist niet?
Ik gebruik de routerfunctie van de Ubee, maar heb een extra AP zodat de clients kunnen roamen. Maar ook alleen met de Ubee had ik dezelfde problemen, erger ook, omdat het wifi bereik van de Ubee zo beperkt is (misschien ook door de montage aan de muur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:20
lanerios schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:56:
Ziggo zegt gewoon "Dan moet op uw eigen kosten een monteur langskomen, want die Ubee is in principe een goed werkende modem" Jammer genoeg leert google en mn omgeving me totaal iets anders.
Wat ze zouden moeten zeggen is "Een monteur sturen behoort tot de mogelijkheden maar als de monteur van mening is dat het aan de binnenhuisbekabeling (Ja echt :') ) ligt of je bent niet thuis dan komen er helaas voorrijkosten bij". Misschien iets brakjes uitgelegd door de klantenservice maar dat zijn de 2 voorwaarden :P. Aan jou echter de gok of je die 35 euro wilt riskeren.
Dat laatste (Erop gokken) wordt echter niet vaak geadviseerd. Logisch ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Klopt, ik ga het wel riskeren. Maar ik wil gewoon een werkende modem, en niet een product waarvan de leverancier (ziggo) zelf al weet dat het een bagger product is :( Helaas lijkt het erop dat in dat opzicht de service erg achteruit gaat

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
Overigens hoop ik niet dat iemand zich verheugd heeft op Ziggo Muziek want dat komt voorlopig nog niet uit de startblokken :'). Iets met Mijn Ziggo en SSO. Doet mij iig denken aan HBO GO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oe, ik lijk gelijk te hebben met mijn vermoeden dat één van mn buren de storing (heeft) veroorzaakt.

We ontvangen net een brief (Van een bedrijf Koning&Hartman) dat ze de bekabeling naar één van de bewoners van de flat opnieuw moeten leggen vanaf de CAI kast aan de straat. We worden geïnformeerd dat de straat en (dus ook) de kabelgoten in de flat open moeten. Wie weet helpt het als ze de kapotte kabel die aan de CAI kast hangt afkoppelen&vervangen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2012 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:28
Sinds een paar dagen heb ik dat de ethernet verbinding van m'n modem lijkt te klapperen, ik krijg op m'n router (linux bak), continu deze meldingen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Jun 27 18:54:35 nas2 kernel: r8169 0000:01:00.0: eth0: link up
Jun 27 19:02:56 nas2 kernel: r8169 0000:01:00.0: eth0: link down
Jun 27 19:02:59 nas2 kernel: r8169 0000:01:00.0: eth0: link up
Jun 27 19:03:17 nas2 kernel: r8169 0000:01:00.0: eth0: link down
Jun 27 19:03:20 nas2 kernel: r8169 0000:01:00.0: eth0: link up
Jun 27 19:05:28 nas2 kernel: r8169 0000:01:00.0: eth0: link down
Jun 27 19:05:39 nas2 kernel: r8169 0000:01:00.0: eth0: link up
Jun 27 19:10:26 nas2 kernel: r8169 0000:01:00.0: eth0: link down
Jun 27 19:10:29 nas2 kernel: r8169 0000:01:00.0: eth0: link up

Waarbij ik gedurende die paar seconden ook even geen verbinding heb. Kan er iets met m'n modem zijn, of moet ik lokaal zoeken?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksharah
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-10 10:18
Keiichi schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:22:
Sinds een paar dagen heb ik dat de ethernet verbinding van m'n modem lijkt te klapperen, ik krijg op m'n router (linux bak), continu deze meldingen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Jun 27 18:54:35 nas2 kernel: r8169 0000:01:00.0: eth0: link up
Jun 27 19:02:56 nas2 kernel: r8169 0000:01:00.0: eth0: link down
Jun 27 19:02:59 nas2 kernel: r8169 0000:01:00.0: eth0: link up
Jun 27 19:03:17 nas2 kernel: r8169 0000:01:00.0: eth0: link down
Jun 27 19:03:20 nas2 kernel: r8169 0000:01:00.0: eth0: link up
Jun 27 19:05:28 nas2 kernel: r8169 0000:01:00.0: eth0: link down
Jun 27 19:05:39 nas2 kernel: r8169 0000:01:00.0: eth0: link up
Jun 27 19:10:26 nas2 kernel: r8169 0000:01:00.0: eth0: link down
Jun 27 19:10:29 nas2 kernel: r8169 0000:01:00.0: eth0: link up

Waarbij ik gedurende die paar seconden ook even geen verbinding heb. Kan er iets met m'n modem zijn, of moet ik lokaal zoeken?
Ik zou eerst eens rechstreeks op het modem testen.

If you want something in life, reach out and grap it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:37
Al 1 week huilen met de pet hier in Heerlen/6413

Iedere 10 min knalt de verbinding eruit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
Aksharah schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:55:
[...]

Ik zou eerst eens rechstreeks op het modem testen.
Zit rechtsstreekt op het modem. Anders had ik al wel een nieuwe switch liggen ;)

Ben even aan het testen met een nieuwe kabel, je weet maar nooit. Al vind ik de symptonen vrij raar.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Keiichi schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:22:
[...]
Modemwaarden al eens bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-10 21:25
Gevalletje misleiding? Kreeg van Ziggo een mail of mijn snelheid wel met me meegroeit, met een link naar een vragen lijst.

Deze beantwoord en ja hoor, er werd me een z3 verbinding geadviseerd. Ik heb op dit moment z2 en dat voldoet prima. Zelfs als ik aangeef alleen maar te mailen en te internetten, wordt mij een snellere verbinding geadviseerd.

Nou kijk ik daar wel doorheen, maar m'n moeder van 72 zie ik daar zo intrappen (goedgelovig en onwetend) Ik vind dat vervelende streken van ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jimijames75 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:10:
Nou kijk ik daar wel doorheen, maar m'n moeder van 72 zie ik daar zo intrappen (goedgelovig en onwetend) Ik vind dat vervelende streken van ziggo.
Mijn ouders van in de 65 heb ik ook een 100mbit up/down aangesmeerd. Ideaal als ik op afstand de pc moet overnemen om iets op te lossen of als ik daar een nachtje logeer :P
Tha_T schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 15:29:
Wat ze zouden moeten zeggen is "Een monteur sturen behoort tot de mogelijkheden maar als de monteur van mening is dat het aan de binnenhuisbekabeling (Ja echt :') ) ligt of je bent niet thuis dan komen er helaas voorrijkosten bij".
Ik mocht met ziggo plus bellen, die hadden een tool om mijn kabels binnenhuis door te meten op afstand 8)7

Afijn, 8 euro aan belkosten later kreeg ik de volgende dag een monteur met nieuwe ubee aan de deur. Ik mocht de 8 euro ook terug laten storten. Dat heb ik geprobeerd. Maar dat is niet eenvoudig. Het moet eerst op de factuur staan, daarna moet je een klacht indienen en wordt je teruggebeld. En als je dan niet opneemt krijg je een brief waarin je moet aangeven op welke dagdelen je wel bereikbaar bent en die tijden zijn nogal ruim. Naar aanleiding van de brief maar een mail gerstuurd dat ik mijn klacht intrek, ik wil ook niet meer dan een uur werk hebben om een stomme 8 euro terug te krijgen.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:17:
Ik mocht met ziggo plus bellen, die hadden een tool om mijn kabels binnenhuis door te meten op afstand 8)7

Afijn, 8 euro aan belkosten later kreeg ik de volgende dag een monteur met nieuwe ubee aan de deur. Ik mocht de 8 euro ook terug laten storten. Dat heb ik geprobeerd. Maar dat is niet eenvoudig. Het moet eerst op de factuur staan, daarna moet je een klacht indienen en wordt je teruggebeld. En als je dan niet opneemt krijg je een brief waarin je moet aangeven op welke dagdelen je wel bereikbaar bent en die tijden zijn nogal ruim. Naar aanleiding van de brief maar een mail gerstuurd dat ik mijn klacht intrek, ik wil ook niet meer dan een uur werk hebben om een stomme 8 euro terug te krijgen.
Ik moest toen ook met Ziggo Service+ bellen, en die kwamen er niet uit. Daarna belde ik met de klantenservice via 1200, en die jongen vroeg hoe lang ik had gebeld met Service+, ik zei, ongeveer 5 minuten, dat zou uitkomen op €4.. toen zei die jongen, oke dan krijg je €10 van ons terug. Op de volgende factuur stond inderdaad netjes een creditering van €10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:17:
[...]

Goed dat je uiteindelijk die monteur zonder voorrijkosten hebt gekregen maar die belkosten zou ik wel werk van maken. Ik bedoel; jij moet geld uitgeven voor Ziggo en dan is het zo tricky met teruggave. Ik had het gewoon geprobeerd maar kan het me goed voorstellen dat je het bedrag als verloren ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:26:
Ik moest toen ook met Ziggo Service+ bellen, en die kwamen er niet uit. Daarna belde ik met de klantenservice via 1200, en die jongen vroeg hoe lang ik had gebeld met Service+, ik zei, ongeveer 5 minuten, dat zou uitkomen op €4.. toen zei die jongen, oke dan krijg je €10 van ons terug. Op de volgende factuur stond inderdaad netjes een creditering van €10.
Mmm, dan heb je meer geluk gehad dan ik :P

Ik had minder geluk bij 1200, het is ook maar net wie je de lijn krijgt. Ik zal wel een redelijk nieuwe medewerker gehad hebben die alles volgens de regels doet. Het kostte al 30 minuten om het in te voeren allemaal en toen kreeg ik een mail met wel 40 spelfouten in 4 regels 8)7
Tha_T schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:27:
Goed dat je uiteindelijk die monteur zonder voorrijkosten hebt gekregen maar die belkosten zou ik wel werk van maken. Ik bedoel; jij moet geld uitgeven voor Ziggo en dan is het zo tricky met teruggave. Ik had het gewoon geprobeerd maar kan het me goed voorstellen dat je het bedrag als verloren ziet.
Het is een afwachting van mijn tijd en vooral ergernis en de 8 euro die ik dan terug krijg. 8 euro is wel een twijfelgeval omdat het wel een "hoog" bedrag is, maar ik ben er nu al meer dan 30 minuten aan kwijtgeweest en als ik dan weer tijden moet opgeven wanneer ik bereikbaar ben is het gewoon te lastig. Ik heb overdag vergaderingen en 's avonds moeten de kids naar bed en ik wil ze gewoon zelf bellen als ik tijd heb ,maar dat kan niet bij een klacht 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2012 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een remindertje voor film1 gratis kijkers (telegraaf 2 maanden actie), Even opzeggen voor 1 juli, anders zit je er een maand betaald aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Vandaag wederom een dag met veel timeouts en problemen met skype gesprekken etc. De oplossing die inmiddels solide werkt is het rebooten van het modem. Helaas is dat niet de oplossing die ik graag toepas. Kan het Cisco modem slecht tegen bepaald verkeer? Zoals P2P verkeer van Skype en Spotify?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:40
Zucht, een 120mbit abonnement en ik haal serieus nog geen 10. Wat is er toch ineens met Ziggo aan de hand, heb er al weken last van (Regio 073). Soms schiet het omhoog maar het is vaker maar dan ook veel vaker huilen met de pet op. Morgen maar eens bellen, word hier echt chagrijnig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Ik heb er al meerdere mensen over gehoord over spontaan aangaan van wireless: Ik kwam gister, nadat ik mijn nieuwe telefoon wilde aanmelden op het netwerk, ineens achter dat iets mijn oude SSID nog aan het uitzenden was. Bleek de Cisco te zijn waarvan ik de wireless al maanden heb gedisabled 8)7 Waarschijnlijk doet die dat sinds de firmware update van enkele weken terug gekomen.

Dus ik heb de geavanceerde configuratie eens bekeken. Daar stond wireless (terug te vinden op 2 tabbladen) gewoon disabled, ondanks dat die toch echt aan stond. Toen heb ik hem een keer aan- en daarna weer uitgezet toen stopte die pas met uitzenden van SSID.

Kortom goed opletten! Niet vertrouwen op die selectievakjes. Ik heb het gechecked door het MAC-adres die het SSID uitzend te vergelijken met het MAC-adres van de wireless op de Cisco (niet dat het een grap/hackpoging is van de buren, bijvoorbeeld :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb mijn packet-loss ook weer binnen! Ook altijd als ik thuiswerk en daardoor de VPN verbinding hapert.

Wanneer komt die Ziggo-app met Live TV kijken nu eens voor Android? We hebben drie Android devices en geen iOS..is Ziggo echt zo arrogant dat 50% van de gebruikers er niets aan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:40
Maandag komt de monteur, blijkbaar iets met het modem. Gek genoeg is er ALTIJD wel iets aan de hand. Bij KPN heb ik 3x een defecte router gehad en nu begint het bij Ziggo ook al. Medewerker vertelde dat het er 30% verlies is op pakketjes. Zou een hoop verklaren. Haalde bij Speedtest op een gegeven moment nog maar 0.4mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 12:55
De nummerweergave op mijn telefoon werkt al een tijd niet meer. Dit is het geval sinds ik de routerfunctionaliteit van m'n modem heb laten uitzetten (werkt nu alleen als modem, en gebruik een losse eigen router).
Via "mijn ziggo" aangevraagd om nummerweergave weer aan te zetten, kreeg netjes een mailtje dat dit gedaan was, en het werkt nog steeds niet.
Vandaag heb ik maar eens de helpdesk gebeld, maar echt veel verder ben ik nog niet. Hij kon niet zeggen of het iets te maken had met de routerfunctionaliteit van het modem, en we hebben de standaard stappen voor "mijn nummerweergave doet het niet" doorlopen ('heb je de stroom er een tijdje af gehad?'). Hij verwees me door naar Service Plus (had ik nog nooit van gehoord), dus ik maar weer bellen. Daar kreeg ik te horen te horen dat Service Plus niks weet van nummerweergave, en ik weer terug mag naar de gewone helpdesk. Schiet lekker op dus.

Dus nu eerst maar even proberen via Tweakers, is er iemand hier die een idee heeft? Ik heb een wat wazige (Franse) telefoon (Logicom olea 350), maar nummerweergave heeft gewoon gewerkt tot het moment dat de modem niet meer als router fungeerde. Ik heb een Cisco epc 3925 modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Intru schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 17:16:
De nummerweergave op mijn telefoon werkt al een tijd niet meer. Dit is het geval sinds ik de routerfunctionaliteit van m'n modem heb laten uitzetten (werkt nu alleen als modem, en gebruik een losse eigen router).
Je bedoelt dus de weergave van het nummer van mensen die *jou* bellen?
Via "mijn ziggo" aangevraagd om nummerweergave weer aan te zetten, kreeg netjes een mailtje dat dit gedaan was, en het werkt nog steeds niet.
Die optie is volgens mij voor het sturen van je nummer naar mensen die jij belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 12:55
Wolly schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 17:22:
Je bedoelt dus de weergave van het nummer van mensen die *jou* bellen?
Ja.
Wolly schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 17:22:
Die optie is volgens mij voor het sturen van je nummer naar mensen die jij belt.
Ah check, je hebt gelijk. Is het niet zo gek dat die actie niks veranderde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:46
Voor wat het waard is:
Bij mij is het modem (een nieuwe Ubee met wifi en dergelijke) ook in bridge gezet door de helpdesk; als router gebruik ik een Netgear WNDR3700.
Net nog getest: nummerweergave werkt hier gewoon, als ik met m'n mobiel naar huis bel zie ik m'n nummer gewoon op het display.

(om het complexer te maken zit er ook nog een Linksys SPAxxxx VoIP kastje tussen, maar dat maakt voor dit denk ik niets uit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:10
Is eventjes een vraagje...

Is het mogelijk om een smartcard van ziggo op een ander adres te gebruiken? op het andere adres hebben ze wel een digitale ontvanger staan. Op het andere adres hebben ze analoge tv en internet van Ziggo.

[ Voor 47% gewijzigd door Isane op 29-06-2012 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Intru schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 17:27:
[...]

Ah check, je hebt gelijk. Is het niet zo gek dat die actie niks veranderde.
Uw vraag: Hoe werkt nummerherkenning

Om nummerherkenning te gebruiken, heeft u een nummermelder of toestel met display nodig dat op FSK-signalering werkt. FSK staat voor `Frequency Shift Keying`.
Werkt uw toestel of nummermelder op DTMF-signalering, dan werkt nummerherkenning bij Ziggo niet. Met een DTMF-toestel is bellen wel gewoon mogelijk.
Weet u niet zeker of u een FSK- of DTMF-toestel heeft, raadpleeg dan de handleiding of de fabrikant van uw telefoontoestel of vraag in de winkel waar u de telefoon heeft gekocht.
https://www.ziggo.nl/#klantenservice/

Controleer dus of je telefoon wel FSK aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

MarkoAlmelo schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 18:13:
Is eventjes een vraagje...

Is het mogelijk om een smartcard van ziggo op een ander adres te gebruiken? op het andere adres hebben ze wel een digitale ontvanger staan. Op het andere adres hebben ze analoge tv en internet van Ziggo.
Smartcard elders gebruiken kan (mag niet!), maar weet niet of dat werkt als je geen dig. TV abo hebt. Denk het niet eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:16
Exorcist schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 20:21:
[...]

Smartcard elders gebruiken kan (mag niet!), maar weet niet of dat werkt als je geen dig. TV abo hebt. Denk het niet eerlijk gezegd.
Werkt gewoon mits je in dezelfde regio zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
volgens mij mag je gewoon tot maximaal 5 kaarten reggen op 1 abonnement.
En die kaart werkt dan gewoon op het ziggo netwerk....

Ik heb een kaart die ik gebruik in Noord-Brabant maar als ik dan bij mijn ouders ben in Limburg dan werkt die kaart ook.... en de afstand is met de auto 100km dus dan zit je toch wel in verschillende regio's lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:15
lars1980 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 00:12:
Ik heb een kaart die ik gebruik in Noord-Brabant maar als ik dan bij mijn ouders ben in Limburg dan werkt die kaart ook.... en de afstand is met de auto 100km dus dan zit je toch wel in verschillende regio's lijkt me.
Mmja, maar ik vermoed dat je het wat breder moet zien. Ziggo is gefuseerd uit Casema, Multikabel en @Home. Er staat me iets bij dat de kaarten niet tussen deze drie kunnen rouleren, maar misschien is dat inmiddels opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:33
Een smartcard die bij mijn ouders in Zevenbergen is geactiveerd werkt bij mij in Etten-Leur niet. En dat is een afstand van 12km...

Zevenbergen is inderdaad voormalig Essent / @Home gebied, Etten-Leur is voormalig casema gebied.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het netwerk van Ziggo bestaat in feite uit twee delen. Namelijk Ziggo West, wat het voormalig Casema en Multikabel gebied was, en Ziggo Oost, wat het voormalig @Home gebied was. Ziggo West en Ziggo Oost hebben ieder hun eigen digitale RTV headend.

Een ongebruikte Ziggo smartcard kan je in het gehele Ziggo laten registreren, maar het adres waarop de Ziggo smartcard geregistreerd wordt bepaalt in welke digitale RTV headend database de smartcard opgenomen gaat worden. Er moet namelijk vanuit de digitale RTV headend ook een signaal naar de smartcard gestuurd worden om de smartcard geactiveerd te houden en (de geldigheid van) de afgenomen abonnementen up-to-date te houden.

Een smartcard die geregistreerd wordt op een adres in het Ziggo Oost kabelgebied zal daarom niet werken in het Ziggo West kabelgebied en omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:36
Ik heb de afgelopen twee weken regelmatig dat als er een inkomend telefoontje komt de Ubee modem spontaan reboot bij het overgaan. Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
jep svennos. zelfde hier. reactie van ziggo? "bekend probleem, we verwachten Q1 2013 een oplossing, ons excuses" >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Laatst online: 11-07 22:59
lanerios schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 15:02:
jep svennos. zelfde hier. reactie van ziggo? "bekend probleem, we verwachten Q1 2013 een oplossing, ons excuses" >_<
totaal niet waar.

Wss een defect modem, klantenservice bellen en dit aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GebakkePizza
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb wat moeite moeten doen om hem te krijgen, maar sinds ik de Ubee EVW3200 binnen gekregen heb (nu twee/drie weken, had eerste de Motorola) haal ik vrijwel stabiel snelheden van 75 Mbit/s down en 7.25Mbit/s up. Dit terwijl ik Internet Z2 afneem en daarmee betaal voor 30Mbit/s down en 3Mbit/s up.

Het lijkt dus alsof ik nu het duurdere pakket (Z3) van 80Mbit/s binnen krijg. Zijn er meer mensen met soortgelijke ervaringen? Of moet ik mij zorgen gaan maken om de aankomende facturatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:56
Svennos1 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 14:39:
Ik heb de afgelopen twee weken regelmatig dat als er een inkomend telefoontje komt de Ubee modem spontaan reboot bij het overgaan.
Gebruik je de juiste adapter (1000mA)? Als je een lichtere (bijvoorbeeld als je die van de modem en versterker hebt omgewisseld) gebruikt heb je kans dat de modem zo nu en dan in de stress schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
Vandaag ben ik tegen iets raars aangelopen. Normaal gesproken werkt alles redelijk stabiel. Maar met 1 download, knalt de verbinding onderuit. Ik heb een Arris modem, hierbij vallen alle download kanalen weg, waarna er opnieuw ingetrained moet worden.

Ik wou eigenlijk weten of iemand anders met deze download specifiek: http://62.23.1.12/patch01/fRO_Client/Rnwl/InstallRo.exe problemen heeft (let op 1.7G!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:38

TFHfony

Professional Weirdo

Keiichi schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 19:49:
Vandaag ben ik tegen iets raars aangelopen. Normaal gesproken werkt alles redelijk stabiel. Maar met 1 download, knalt de verbinding onderuit. Ik heb een Arris modem, hierbij vallen alle download kanalen weg, waarna er opnieuw ingetrained moet worden.

Ik wou eigenlijk weten of iemand anders met deze download specifiek: http://62.23.1.12/patch01/fRO_Client/Rnwl/InstallRo.exe problemen heeft (let op 1.7G!)
Perfect binnengekomen met mijn Arris modem (Oud Casema-gebied)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
TFHfony schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 20:16:
[...]

Perfect binnengekomen met mijn Arris modem (Oud Casema-gebied)
Ik vind het zo ontzettend raar. Ik moest van de helpdesk ook maar het service+ nummer bellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:45:
Nog een remindertje voor film1 gratis kijkers (telegraaf 2 maanden actie), Even opzeggen voor 1 juli, anders zit je er een maand betaald aan vast.
Thanks for the reminder.
Ik zeg het nu nog even op (29 minuten van te voren :+ ).

Hopelijk flikken ze het niet weer zoals de vorige keer dat we bijvoorbeeld morgen al zonder Film1 zitten :| ...

Want Film1 heb ik toch erg fijn gevonden. Tuurlijk, films kan ik ook zelf binnenhalen maar hier komen soms weer eens films langs die ik al weer was vergeten - maar toch wil zien - zonder reclame en met ondertiteling.

Tevens over een aantal weken TV Extra opzeggen (nieuwe AiE klant ;) ). Daarna misschien die 2 maanden gratis AiE 120Mbit proeven. Toch wel leuk die 2 maanden gratis acties. :Y
Nog bedankt voor de tip!

[ Voor 11% gewijzigd door Piet91 op 30-06-2012 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Weet iemand ook of je eenvoudig een smartcard die reeds geregistreerd is op jouw abonnement kunt overzetten en hoe? Ik heb nl. een decoder overgenomen waar nog een smartcard bij zit. Die werkte wel een paar dagen, maar nu niet meer (alleen nederland 1). Nieuw smartcardje kopen kan ook, maar kost weer 15 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op zondag 01 juli 2012 @ 00:35:
Weet iemand ook of je eenvoudig een smartcard die reeds geregistreerd is op jouw abonnement kunt overzetten en hoe? Ik heb nl. een decoder overgenomen waar nog een smartcard bij zit. Die werkte wel een paar dagen, maar nu niet meer (alleen nederland 1). Nieuw smartcardje kopen kan ook, maar kost weer 15 euro ;)
Bellen met de klantenservice. Is de kaart al opgeheven bij de ander, duurt het maximaal 24 uur.

Edit; heb je een E-16/E-19? En een nieuwe SC kost 29,95 ;P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2012 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:15
Er zijn aanbieders die het voor minder doen, even googelen. Het is niet nodig om meteen de hoofdprijs te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-10 01:32
En dat heb ik nu ook...
Gisteren deed mijn internet-radio (Logitech Squeezebox) raar, dus ik had eerst de stroom even van het stekkerblok afgehaald en er 15 seconden later weer opgezet, op dit blok zit ook het modem. 10 minuten later nog geen internet. Daarna router nog even een zelfde behandeling gegeven. Bel de helpdesk, doet het weer, dus maar uit de queue gegaan, zal wel iets tijdelijks zijn.
Gisteren nog 2 of 3 keer gehad dat het niet werkt. DHCP vanaf de router doet het wel, maar ik kan de gateway niet eens pingen (van Ziggo). Net weer, weer gebelt met de helpdesk. Ik werd aangeraden om op te hangen, vanwege de lange wachttijd, een volgend bandje had het over 15 minuten, dus toen heb ik inderdaad maar opgehangen. Vraag me af of zoveel wachtenden op zondag-ochtend ook last hebben van storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Laatst online: 22:15

Pixelmagic

Ubergeek

thegve schreef op zondag 01 juli 2012 @ 09:51:
[...]

En dat heb ik nu ook...
Gisteren deed mijn internet-radio (Logitech Squeezebox) raar, dus ik had eerst de stroom even van het stekkerblok afgehaald en er 15 seconden later weer opgezet, op dit blok zit ook het modem. 10 minuten later nog geen internet. Daarna router nog even een zelfde behandeling gegeven. Bel de helpdesk, doet het weer, dus maar uit de queue gegaan, zal wel iets tijdelijks zijn.
Gisteren nog 2 of 3 keer gehad dat het niet werkt. DHCP vanaf de router doet het wel, maar ik kan de gateway niet eens pingen (van Ziggo). Net weer, weer gebelt met de helpdesk. Ik werd aangeraden om op te hangen, vanwege de lange wachttijd, een volgend bandje had het over 15 minuten, dus toen heb ik inderdaad maar opgehangen. Vraag me af of zoveel wachtenden op zondag-ochtend ook last hebben van storing.
Ziggo heeft wat problemen, hier in Zevenbergen ook bagger, krijg op de storingspagina een melding dat er problemen zijn:
Internet
Internetstoring bij Ziggo
Er is storing. Onze internet diensten zijn op dit moment niet of slecht beschikbaar.
Hierdoor heb je mogelijk tijdelijk een langzame of niet werkende internet verbinding.
Verwacht wordt dat het probleem in de loop van de middag is opgelost. Onze excuses voor het ongemak.
Goed gepland, eerste dag dat ik moet (thuis)werken na mijn vakantie, werkt internet niet :)

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Roosendaal heeft nu ook problemen, veel sites werken gewoon helemaal niet of zijn onbruikbaar traag (nu.nl heeft ongeveer 3 minuten per pagina nodig om te laden bijvoorbeeld).

Zelfs www.ziggo.nl is hier niet bereikbaar. Go figure....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Laatst online: 22:15

Pixelmagic

Ubergeek

wildhagen schreef op zondag 01 juli 2012 @ 10:17:
Roosendaal heeft nu ook problemen, veel sites werken gewoon helemaal niet of zijn onbruikbaar traag (nu.nl heeft ongeveer 3 minuten per pagina nodig om te laden bijvoorbeeld).

Zelfs www.ziggo.nl is hier niet bereikbaar. Go figure....
Hmm, het grappig is dat als je een maal verbinding hebt, het wel blijft lopen, zit nu via VPN naar het werk en gewoon met remote desktop te werken, zonder vertraging.

DNS lijkt het me niet, ik gebruik Google als primary DNS, en soms werkt het verversen ook ineens razendsnel.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-10 01:32
Vreemd ziggo.nl is wel bereikbaar voor mij, en de storingspagina geeft alleen aan dat "Lokale omroep Zwolle" mogelijk niet bereikbaar is als je slechte bekabeling hebt omdat KPN op een verkeerde frequentie staat uit te zenden. Ik heb in ieder geval geleerd dat er een lokale omroep Zwolle bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:35

Wildfire

Joy to the world!

nieuws: Linux-servers crashen door 'schrikkelsecondebug'
Door een bug in de Linux-kernel bij het invoegen van de schrikkelseconde op 1 juli worden wereldwijd problemen gemeld met Linux-servers. Systemen zouden crashen of een te hoge cpu-belasting hebben, maar een workaround is beschikbaar.
Is wel erg toevallig. Zou dit de oorzaak zijn van de problemen bij Ziggo momenteel?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Laatst online: 21:16

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Omgeving Rmond ook problemen hier, ik denk DNS problemen.. Af en toe internet.. Is lang geleden voor mij dat het instabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is geen DNS-probleem. Heb zowel de Ziggo- als de Google-DNS servers gebruikt, plus de DNS-servers van mijn werk, allemaal hetzelfde resultaat.

Zou idd wel met die Linux-bug te maken kunnen hebben.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Laatst online: 21:16

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Oke dan wachten we rustig af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbas
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:46
Ik heb een vreemd probleem. Ik luister regelmatig via mijn tv naar digitale radio, maar met zeer grote regelmaat komen de radio zenders 538 en veronica niet meer voor in de lijst ook al heb ik er eerder die dag gewoon naar geluisterd. Enigste oplossing is om steeds weer de kanalen opnieuw te laten zoeken, maar dat is niet leuk als je dat elke keer moet doen. Soms wel om de dag en daar gaat het een tijdje weer goed. Tevens zijn het ook alleen maar die 2 zenders die verdwijnen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:11
Ik had ook wat problemen, maar weet niet of het gerelateerd was maar ik heb het nog nooit eerder gehad.

Veel sites, die normaal gewoon instant laden, zoals de Tweakers myReact of een Google pagina, deden ongeveer 10 seconden om te laden. Dit was met een torrent aan, die zo'n 2 MB/s ging. Normaal lagt mijn internetverbinding nooit door torrents, en daarom sponsor ik Debian ook met een klein beetje bandwidth, ik merk daar zelf toch niets van :)

In ieder geval denk ik dat ik die storing dus ook merkte, maar nu is het geloof ik al weer opgelost, alles laad hier nu weer snel (postcode 9903).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In ieder geval denk ik dat ik die storing dus ook merkte, maar nu is het geloof ik al weer opgelost, alles laad hier nu weer snel (postcode 9903).
Gebruik jij gewoon de DNS van ziggo? of een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Het ligt niet aan de Ziggo DNS, dat is nu al vaker gezegd. Mijn systemen zitten via OpenDNS en daar dus ook problemen, ook op dit moment nog. De problemen zijn dus nog niet verholpen.

-- Edit: zoals hieronder gezegd, soms lijkt het opeens weer even normaal te werken maar even daarna weer niet. Prijs jezelf dus niet gelukkig als het opeens weer normaal lijkt te werken :)

[ Voor 34% gewijzigd door Wildfire op 01-07-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
Hier nog steeds problemen (Roosendaal) pagina's die langzaam of niet openen op het 1 moment en weer normaal op het andere moment

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hier ook, omgeving Steenbergen. Ik gebruik Google DNS dus daar ligt het niet aan.

Internet
Internetstoring bij Ziggo
Er is storing. Onze internet diensten zijn op dit moment niet of slecht beschikbaar.
Hierdoor heb je mogelijk tijdelijk een langzame of niet werkende internet verbinding.
Verwacht wordt dat het probleem in de loop van de middag is opgelost. Onze excuses voor het ongemak.
status: onopgelost
begin: 01-07-2012, 09:38
oplostijd: binnen 10 uur

[ Voor 70% gewijzigd door Exorcist op 01-07-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:11
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 11:32:
[...]

Gebruik jij gewoon de DNS van ziggo? of een andere?
Gewoon de Ziggo DNS.

Ik moet trouwens zeggen dat er net zomaar een SSH verbinding doodviel. Dat is me nog nooit eerder gebeurt :P
De SSH verbinding gaat van mijn AiE 50/5 verbinding naar een AiE 50/5 verbinding twee huizen verderop, waar een vriend van me woont met een server die ik gedeeltelijk beheer.

Die server, een Debian Stable, heeft trouwens geen last van de schrikkelseconde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 14:49
Tis inderdaad geen DNS probleem een telnet naar de url op poort 80 geeft vaak meteen een connectie, echter laadt de pagina niet of heel langzaam. Ben wel benieuwd hoe lang dit gaat duren en wat het probleem nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.nl/GoT/ziggo.png
Oplostijd: binnen 10 uur
Ben benieuwd of ze dat gaat lukken...

[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 01-07-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Wildfire schreef op zondag 01 juli 2012 @ 11:46:
[afbeelding]

[...]

Ben benieuwd of ze dat gaat lukken...
Heb nergens last van, Internet werkt rap als altijd en inloggen op Mijn Ziggo lukt ook probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeeCH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ongelofelijk... zit vandaag vanaf 10:00 stomtoevallig een nieuwe router te installeren en steeds weer die connectieproblemen naar sommige sites. Firmwares vervangen, Dns en security settings aanpassen, heel veel gevloek etc etc. Had het ding al bijna afgeschreven totdat ik hier lees dat het een landelijk Ziggo probleem is :D

We wachten dus maar geduldig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

CHeeCH schreef op zondag 01 juli 2012 @ 11:59:
Ongelofelijk... zit vandaag vanaf 10:00 stomtoevallig een nieuwe router te installeren en steeds weer die connectieproblemen naar sommige sites. Firmwares vervangen, Dns en security settings aanpassen, heel veel gevloek etc etc. Had het ding al bijna afgeschreven totdat ik hier lees dat het een landelijk Ziggo probleem is :D

We wachten dus maar geduldig af :)
Nou ja, landelijk; Ik lees hier Zevenbergen, Roosendaal, Steenbergen...das allemaal Noord-West Brabant..

/oh en Roermond. Toch iets landelijker :+

[ Voor 3% gewijzigd door Exorcist op 01-07-2012 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:35

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Exorcist schreef op zondag 01 juli 2012 @ 12:17:
[...]

Nou ja, landelijk; Ik lees hier Zevenbergen, Roosendaal, Steenbergen...das allemaal Noord-West Brabant..

Voor zover ik langs zie komen, het oude Essent / @home gebied (onder de rivieren?)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is idd wel degelijk breder dan west-brabant alleen, een kennis van me in Tilburg en een collega in Den Bosch hebben er ook last van :)

[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 01-07-2012 12:20 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-10 23:23
Exorcist schreef op zondag 01 juli 2012 @ 12:17:
[...]

Tilburg zelfde probleem. Tweakers.net gaat bijv. wel goed, nu.nl, telegraaf.nl zijn niet vooruit te branden.
Pagina: 1 ... 190 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!