Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbijl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-10 13:14
Ik heb op het moment erg last van het teruglopen van de kwaliteit van de verbinding na een tijdje, als ik dan speedtest.net doe dan zit de ping rond de 250ms en dl 1.5mbps, als ik dan de router herstart gaat die weer omhoog naar de normale 12ms ping en 40mbps snelheid. Heeft iemand hier ervaring mee en tips hoe ik dit op zou kunnen lossen? Ligt het aan de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masimo schreef op zondag 17 juni 2012 @ 21:33:
Het lijkt erop dat de condensatoren op de print de geest beginnen te geven. Goeie kans dat ie er eerdaags mee ophoudt.
Ik dacht dat slechte condensatoren een ding van het verleden was, komt erg weinig voor tegenwoordig volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:27

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2012 @ 02:15:
Na alle "goede" verhalen over het ubee modem de EVM3200 ook mijn ervaring er even bij zetten. Ik heb er nooit last mee gehad en heb m nu 2 jaar. Maarrrr de laatste week ongeveer heb ik regelmatig dat m'n verbinding een aantal seconden wegvalt. Dus internet en telefoon. Ziggo gebeld en die zeggen dat het misschien aan m'n bekabeling ligt. Nu zit dat er pas 3 jaar in en zit het er en kom ik er niet aan. Ziggo ziet het modem gewoon online en dus is er volgens hen niets aan de hand met het modem. Het valt me wel op dat het modem loeiheet word en beetje stinkt naar een smeulende printplaat zeg maar. Ook doet m'n telefoon het een kleine 15 seconden niet meer als de verbinding wegvalt. Is dit een normale kwestie met dat modem en moet ziggo mij gewoon een nieuwe verschaffen? M'n oude motorola beviel me ook beter maar ik moest hem toen gaan gebruiken omdat ik een 120mbit abbo had.
Bel ze op en meld het. Dat je uit gevaar voor brand een ander modem wilt hebben.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-12-2020
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2012 @ 02:15:
Na alle "goede" verhalen over het ubee modem de EVM3200 ook mijn ervaring er even bij zetten. Ik heb er nooit last mee gehad en heb m nu 2 jaar. Maarrrr de laatste week ongeveer heb ik regelmatig dat m'n verbinding een aantal seconden wegvalt. Dus internet en telefoon. Ziggo gebeld en die zeggen dat het misschien aan m'n bekabeling ligt. Nu zit dat er pas 3 jaar in en zit het er en kom ik er niet aan. Ziggo ziet het modem gewoon online en dus is er volgens hen niets aan de hand met het modem. Het valt me wel op dat het modem loeiheet word en beetje stinkt naar een smeulende printplaat zeg maar. Ook doet m'n telefoon het een kleine 15 seconden niet meer als de verbinding wegvalt. Is dit een normale kwestie met dat modem en moet ziggo mij gewoon een nieuwe verschaffen? M'n oude motorola beviel me ook beter maar ik moest hem toen gaan gebruiken omdat ik een 120mbit abbo had.
Ik heb een maand geleden precies hetzelfde probleem gehad. Heb het modem al vanaf het begin en nooit problemen mee gehad maar jij beschrijft precies dezelfde problemen. Heb gebeld met de Ziggo Zakelijk servicedesk en heb met hun een aantal stappen doorlopen, stroom eraf etc en ze hebben daar nog wat gerommeld. Bij mij functioneerde het modem daarna weer prima en is sinds die tijd altijd up geweest. Wat overigens wel raar is dat hem modem zichzelf "reset" maar dat je dit niet terug ziet in de uptime die blijft gewoon doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Zaterdag contact gehad met @ZiggoWebcare, een aanrader! Netjes geholpen en hoewel ze het modem niet eens konden zien uiteindelijk nogmaals 2 keer gereboot, toen was het modem weer zichtbaar en het probleem flink verbeterd. Veel stabielere ping en gedurende mijn uurtje testen maar 1x een spike met een drop. Dat is nog wel acceptabel (in ieder geval beter dan 1x per 2 a 3 minuten). Afgesproken met webcare dat als het erger wordt of weer terugkomt dat er een monteur gestuurd wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door Sander op 18-06-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

En het einde van Discovery HD. Ik vond twee discoverykanalen wel erg fijn. Maar nu zijn er 2 kanalen over ipv 3 met wat boeiendere programma's. Disc. HD, Disc. SD en NGC-HD had je vroeger maar nu is het SD kanaal weg :(

Zit er nu wel aan te denken om gewoon een stap terug te doen in het aanbod.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ masimo: het valt me eigenlijk alleen op tijdens skype of games spelen. Dan stopt m'n gesprek en ik word van de server gebonjoured. Met normaal internetten merk je het amper. Ja dat er af en toe een pagina niet laad en je een aantal keer moet refreshen.

@ NoxiuZ: ik heb ze zondag gebeld en het verhaal verteld en ook gezegd dat m'n telefoon die ook van het modem afkomt het dan ook een tiental seconden. Dus daarmee sloten we het gedeelte dat m'n kabel niet goed zou zijn uit. Plus het feit dat hij loeiheet werd. En ik had zaterdagnacht de stroom eraf gelaten en zondag pas weer aangesloten.

@ Heerhugo: Ik heb met ziggo een aantal stappen doorlopen, onder andere het resetten van het modem met de stroom erop door de reset 20 minuten in gedrukt te houden. Ook nachtje van de stroom heeft niet geholpen. Verder had ik op hun verzoek ook m'n router verwijdert omdat volgens ziggo dat het probleem was. Dit was echter niet het geval.

Nou morgenochtend tussen 8 en 12 komt er een monteur met een nieuw modem wat ik begrepen had ivm de hitte en geur van doorgefikte elektronica. Nou we wachten het wel af. Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 22:28

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik sta nog te twijfelen of ik mijn nieuwe Humax 5100c via de optical out ga verbinden met m'n versterker of het geluid toch gewoon via de HDMI laat lopen zoals nu.
Ik had al even geprobeerd via de versterker, maar ik ben alleen maar Dolby Digital 2.0 tegengekomen en geen enkele zender met 5.1

Ik heb gewoon TV standaard, zitten daar uberhaupt zenders in die 5.1 geluid uitzenden? Of zijn er radiozenders die 5.1 uitzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
wat gaat ziggo doen tegen de opkomende glasvezel wereld?

hier in amersfoort komt nu glasvezel en ik ga toch echt overstappen. sneller en meer mogelijkheden dan bij ziggo voor dat geld.

wie merkt er iets van?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06-2022
raydekok schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:44:

hier in amersfoort komt nu glasvezel en ik ga toch echt overstappen. sneller en meer mogelijkheden dan bij ziggo voor dat geld.

wie merkt er iets van?
Ik denk dat ziggo ook glasvezel gaat aanbieden in de toekomst. Doen ze voor zakelijke klanten ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
wkleunen schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:43:
[...]

Ik denk dat ziggo ook glasvezel gaat aanbieden in de toekomst. Doen ze voor zakelijke klanten ook al.
goed maar dat is nog echt niet aan de orde dus stap ik over.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:09
raydekok schreef op maandag 18 juni 2012 @ 23:16:
[...]

goed maar dat is nog echt niet aan de orde dus stap ik over.
Ziggo voelt totaal geen druk, al sinds 2010 is A1Extra niet verhoogd geworden. Nu is 120mbits wel genoeg voor download, maar ze blijven maar op 10 mbit upload steken. Vooral nu dat de vraag zo hoog is naar upload (dropbox, foto's uploaden, youtube HD films uploaden) en glasvezel om de hoek komt kijken. Nu is 10mbit upload niet heel verkeerd t.o.v. adsl, maar het blijft gewoon te weinig om mee te kunnen. Glasvezel is daarentegen helaas nog niet overal aanwezig en waar het aanwezig is, probeert ziggo/upc er een stokje voor te steken, door aan te geven dat ze al 98% glasvezel hebben liggen, maar daadwerkelijk er iets tegen doen, door upload te verhogen bijv. doen ze niet. Dus conclusie, nee ziggo doet nog niks tegen glasvezel en hoe het er nu naar uitziet, zal dit niet snel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
NoxiuZ schreef op maandag 18 juni 2012 @ 17:42:
En het einde van Discovery HD. Ik vond twee discoverykanalen wel erg fijn. Maar nu zijn er 2 kanalen over ipv 3 met wat boeiendere programma's. Disc. HD, Disc. SD en NGC-HD had je vroeger maar nu is het SD kanaal weg :(

Zit er nu wel aan te denken om gewoon een stap terug te doen in het aanbod.
Het Discovery kanaal wat er al was in HD (kanaal 201) heette voluit Discovery HD Showcase en had een selectie van hun HD-programma's. Het huidige Discovery HD kanaal is gewoon simultane uitzending van Discovery (SD) maar dan in high definition. Het SD-kanaal is dus helemaal niet "weg", maar de kwaliteit is upgradede. Het Showcase kanaal is wél weg, maar dat was dus maar beperkt programma-aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
hars73 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 20:47:
Ik sta nog te twijfelen of ik mijn nieuwe Humax 5100c via de optical out ga verbinden met m'n versterker of het geluid toch gewoon via de HDMI laat lopen zoals nu.
Ik had al even geprobeerd via de versterker, maar ik ben alleen maar Dolby Digital 2.0 tegengekomen en geen enkele zender met 5.1

Ik heb gewoon TV standaard, zitten daar uberhaupt zenders in die 5.1 geluid uitzenden? Of zijn er radiozenders die 5.1 uitzenden?
Heeft weinig zin het nieuws op te nemen in DD5.1 of niet?

DD5.1 komt wel te voor schijn wanneer er bijvoorbeeld een film of serie begint bij oa SBS6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eejjay
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:44
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 00:08:
[...]

Ziggo voelt totaal geen druk, al sinds 2010 is A1Extra niet verhoogd geworden. Nu is 120mbits wel genoeg voor download, maar ze blijven maar op 10 mbit upload steken. Vooral nu dat de vraag zo hoog is naar upload (dropbox, foto's uploaden, youtube HD films uploaden) en glasvezel om de hoek komt kijken. Nu is 10mbit upload niet heel verkeerd t.o.v. adsl, maar het blijft gewoon te weinig om mee te kunnen. Glasvezel is daarentegen helaas nog niet overal aanwezig en waar het aanwezig is, probeert ziggo/upc er een stokje voor te steken, door aan te geven dat ze al 98% glasvezel hebben liggen, maar daadwerkelijk er iets tegen doen, door upload te verhogen bijv. doen ze niet. Dus conclusie, nee ziggo doet nog niks tegen glasvezel en hoe het er nu naar uitziet, zal dit niet snel gebeuren.
Mijn ervaring is juist dat glasvezel duurder is dan Ziggo, maar inderdaad wat jij zegt: er gebeurt nog niet veel. Heb wel een donkerbruin vermoeden echter dat binnenkort weleens de upload omhoog kan gaan door middel van het gebruik van meerdere kanalen op de ED3 modems. Pin me hier alleen niet op vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 10:08:
leuk zo net voor je tentamenweek zonder internet
Je moet toch leren, niet internetten. En nee, wat je wilt zeggen geloof ik niet, je hebt het niet nodig om te leren. :P

wie merkt er iets van?
Ik weet niet of het hetzelfde is als in Leusden, vermoedelijk wel. Het internet is prima (100 up en 100 down), maar het aanbod met tv zenders enzo is wel minder.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2012 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksharah
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:04

wie merkt er iets van?
Het netwerk van Ziggo bestaat al uit 98% glasvezel.
Er is nog genoeg groei mogelijk op de kabel, om op alle vlakken tot 2020 te kunnen blijven concurreren met glasvezel.

"In tegenstelling tot DSL zal kabel niet, of in ieder geval niet binnen de beschouwde periode 2010-2020, uitmonden in een "glasvezel tot aan de hoofdaansluiting" aansluiting vanwege de zeer hoge intrinsieke capaciteit van coax."

If you want something in life, reach out and grap it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

eejjay schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 09:19:
[...]

Mijn ervaring is juist dat glasvezel duurder is dan Ziggo, maar inderdaad wat jij zegt: er gebeurt nog niet veel. Heb wel een donkerbruin vermoeden echter dat binnenkort weleens de upload omhoog kan gaan door middel van het gebruik van meerdere kanalen op de ED3 modems. Pin me hier alleen niet op vast!
Ik ging van Z3 80/5Mb (€48 per maand) naar 35/35 dat binnenkort 50/50 wordt, €11 minder per maand. :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een Hd decoder besteld, welke krijg je dan ? de Humax?.
ik heb nu de cisco interactive hd recorder besteld maar zit te twijfelen of ik niet bel of ik een humax kan krijgen.

Die humax decoders kun je op het netwerk aansluiten en hebben ook interactief heb ik begrepen. alleen zit er geen hdd in. de cisci heeft dan wel een hdd, maar kan niks via usb/lan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 08:20:
Ik heb sinds gisteren een Humax 5100c decoder aangesloten en kan dus nu interactieve televisie kijken.
heb jij die humax gekregen toen je een hd decoder hebt besteld?.

kan de humax via lan en/of usb afspelen/streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou monteur van ziggo is vanmorgen geweest en heeft m'n inkomende kabel gemeten en die is goed. Dus geen beschadiging van de kabel nadat de hele wijk op de schop is genomen vorige week. Modem heeft hij eigenlijk niet naar gekeken maar gelijk uitgewisseld voor zo'n Ubee met wifi. Ik had al een wireless N router dus dat wifi is niet zo belangrijk. Ben wel blij dat m'n internet weer stabiel is. So far so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:06:
Als je een Hd decoder besteld, welke krijg je dan ? de Humax?.
ik heb nu de cisco interactive hd recorder besteld maar zit te twijfelen of ik niet bel of ik een humax kan krijgen.

Die humax decoders kun je op het netwerk aansluiten en hebben ook interactief heb ik begrepen. alleen zit er geen hdd in. de cisci heeft dan wel een hdd, maar kan niks via usb/lan afspelen.
Ligt er aan wat er op voorraad is. Verschilt tussen: Samsung H380R, Homecast Colorado, Humax 5100/5300, en nog een paar andere.

Humax 5200 heeft wel een HDD.
Daarnaast kun je een 5100/5300 voorzien van een externe HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eejjay
Raven schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:56:
[...]

Ik ging van Z3 80/5Mb (€48 per maand) naar 35/35 dat binnenkort 50/50 wordt, €11 minder per maand. :)
Dan heb jij behoorlijk geluk :P
Verschilt behoorlijk per regio overigens, en ook of je alles in 1 hebt of niet :)
Maranello schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 00:16:
[...]

Het Discovery kanaal wat er al was in HD (kanaal 201) heette voluit Discovery HD Showcase en had een selectie van hun HD-programma's. Het huidige Discovery HD kanaal is gewoon simultane uitzending van Discovery (SD) maar dan in high definition. Het SD-kanaal is dus helemaal niet "weg", maar de kwaliteit is upgradede. Het Showcase kanaal is wél weg, maar dat was dus maar beperkt programma-aanbod.
Klopt inderdaad, ik zal HD Showcase niet echt missen. De uitzendingen die daar gedaan werden waren niks anders dan de uitzendingen die ook op Discovery zelf te zien waren, alleen dan op een ander tijdstip.

[ Voor 52% gewijzigd door eejjay op 19-06-2012 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Maranello schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 00:16:
[...]

Vond het anders wel een redelijke hoeveelheid programma's hebben. En dan nog, als er op het SD kanaal Bear Grylls aanwezig was kon ik nog naar het Showcase kanaal zappen om die better drink my own piss vent te mijden.

Nu heb ik maar 1 kanaal en in feite minder programmaaanbod dan voorheen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:56
NoxiuZ schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:58:
[...]

Bear Grylls die better drink my own piss vent te mijden.
juist, "Henkie veiligheidsteam van 128 man" erbij. Zo kan mijn oma van 90 ook survivallen. Neem dan iets spannends op voor een groene wand, monteer de grand canyon erachter en klaar. Kost ook stukken minder.

Ik weet het, off-topic, maar ff lekker op DC pissen is ook wel lekker af en toe. Eerst een serie 2x herhalen in 3 maanden, en dan nog 6 afleveringen behind the scenes maken, joepie.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SAWYER schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:28:
[...]

Ligt er aan wat er op voorraad is. Verschilt tussen: Samsung H380R, Homecast Colorado, Humax 5100/5300, en nog een paar andere.

Humax 5200 heeft wel een HDD.
Daarnaast kun je een 5100/5300 voorzien van een externe HDD.
volgens ziggo webcare hebben ze Humax een tijdje uitgeleverd maar nu niet meer. het liefst zou ik een Humax decoder krijgen. dan maar geen HDD. met de cisco kan ik niet streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-10 12:26

TweakJerommeke

Stay a while and listen

bvdbijl schreef op zondag 17 juni 2012 @ 21:52:
Ik heb op het moment erg last van het teruglopen van de kwaliteit van de verbinding na een tijdje, als ik dan speedtest.net doe dan zit de ping rond de 250ms en dl 1.5mbps, als ik dan de router herstart gaat die weer omhoog naar de normale 12ms ping en 40mbps snelheid. Heeft iemand hier ervaring mee en tips hoe ik dit op zou kunnen lossen? Ligt het aan de router?
Heb je ook de Cisco EPC3925? Deze loopt hier na een tijdje zo traag als stroop, ik moet om de paar dagen een herstart uitvoeren. Toen ik nog mijn eigen firewall/router ertussen had bijna nooit problemen gehad. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:36
TweakJerommeke schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:51:
[...]

Heb je ook de Cisco EPC3925? Deze loopt hier na een tijdje zo traag als stroop, ik moet om de paar dagen een herstart uitvoeren. Toen ik nog mijn eigen firewall/router ertussen had bijna nooit problemen gehad. :X
Bekend probleem dat de wifi van de Cisco niet al te best is.
Daarnaast kan hij er ook niet goed tegen als hij langdurig vol belast wordt. Afgelopen nacht gedurende een paar uren een behoorlijke hoeveelheid data van usenet (via Eweka) binnengehaald. Wifi via Netgear accesspoint overigens. Vanochtend was de Cisco niet meer aanspreekbaar. Had zich helemaal opgehangen en alleen een herstart deed 'm herleven.
Bij mijn vorige provider had ik een Zyxel VDSL modem. Die heeft een jaar ononderbroken gedraaid zonder enig probleem. Daarnaast was dat ding ook nog eens volledig naar eigen smaak in te stellen. USB poort voor printer of HDD kon ook zonder enige restricties gebruikt worden.
Zucht, ik denk er met weemoed aan terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Ik zie dat Ziggo een aanbieding heeft voor TV Extra, de eerste twee maanden gratis. Is het dan mogelijk om dit pakket nu aan te schaffen, op 20 juli op te zeggen en tot 20 augustus gratis TV Extra te hebben? :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:08:
[...]

heb jij die humax gekregen toen je een hd decoder hebt besteld?.

kan de humax via lan en/of usb afspelen/streamen?
Ik heb de humax gewoon los gekocht via marktplaats. Nieuw in doos voor 70 euro.
Streamen via DLNA van mijn nas werkt, maar ik gebruik dat toch niet.
Verder dik tevreden over de 5100c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cubic X schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 18:44:
Ik zie dat Ziggo een aanbieding heeft voor TV Extra, de eerste twee maanden gratis. Is het dan mogelijk om dit pakket nu aan te schaffen, op 20 juli op te zeggen en tot 20 augustus gratis TV Extra te hebben? :D :P
Jazeker.

Dat doet iedereen hier de hele tijd, althans met dit soort acties. TV Extra ging er alleen bij mij niet meer af. Bedenk me nu wel net dat ik vandaag Film 1 moet opzeggen, die heb ik 2 maand gratis en de 1e maand is bijna voorbij. Gelijk ff doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Aksharah schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:39:
[...]

Het netwerk van Ziggo bestaat al uit 98% glasvezel.
Er is nog genoeg groei mogelijk op de kabel, om op alle vlakken tot 2020 te kunnen blijven concurreren met glasvezel.

"In tegenstelling tot DSL zal kabel niet, of in ieder geval niet binnen de beschouwde periode 2010-2020, uitmonden in een "glasvezel tot aan de hoofdaansluiting" aansluiting vanwege de zeer hoge intrinsieke capaciteit van coax."
Hier wordt op dit moment glasvezel aangelegd door Reggefiber. Ik ga niet overstappen naar een andere provider, want ben best tevreden over Ziggo.

Ik moet Reggefiber alleen toestemming geven als ze glasvezel willen aanleggen. Ook zonder dat ik verder een abonnement via glasvezel neem. Heb het nog niet gedaan, zie mezelf de komende jaren toch niet naar glasvezel gaan, maar twijfel toch nog of ik niet even toestemming ga geven. Dan zit het in ieder geval alvast in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:52
Kost het geen geld? Dan zou ik het doen. Hier was het ook zo. Als je het dan wil laten aanleggen als ze klaar zijn kost het dik geld om het alsnog aan te laten leggen. Dit onder het mom van, je kan het maar beter alvast hebben dan.

[ Voor 16% gewijzigd door tiguan op 20-06-2012 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

tiguan schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:51:
Kost het geen geld? Dan zou ik het doen. Hier was het ook zo. Als je het dan wil laten aanleggen als ze klaar zijn kost het dik geld om het alsnog aan te laten leggen. Dit onder het mom van, je kan het maar beter alvast hebben dan.
Nope, het is volledig zonder kosten. Ze doen eigenlijk de hele wijk, maar hebben toestemming nodig om de boel in je huis aan te leggen. Denk dat ik ze morgen nog maar even ga bellen inderdaad.

Maar Ziggo blijft bij mij voorlopig. Zeker sinds ik deze week die Humax 5100c heb. Nooit storingen, nooit trage verbindingen (niet dat ik het merk in ieder geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
Ik ben op zoek naar een nieuwe hd decoder. Nou had ik geen zin in een cisco na al die verhalen, maar omdat ik pvr en itv wil, vroeg ik me af of ik beter een 5100c en een losse hd kan halen of toch maar een alles in een ding?

Compromises are for the weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Tha_Butcha schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:41:
Ik ben op zoek naar een nieuwe hd decoder. Nou had ik geen zin in een cisco na al die verhalen, maar omdat ik pvr en itv wil, vroeg ik me af of ik beter een 5100c en een losse hd kan halen of toch maar een alles in een ding?
Had de 5100 niet maar één tuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:07:
Nope, het is volledig zonder kosten. Ze doen eigenlijk de hele wijk, maar hebben toestemming nodig om de boel in je huis aan te leggen. Denk dat ik ze morgen nog maar even ga bellen inderdaad.

Maar Ziggo blijft bij mij voorlopig.
Informeer gewoon straks als het klaar is eens rond bij de buren enzo. Internet via glasvezel is wel heel interessant door zijn 100mbit up / down. Goedkoper is het helaas niet echt. En tv vind ik bij ziggo beter en telefonie weer bij glasvezel.

Als ik kon kiezen , dan zou ik alleen nog tv afnemen bij ziggo. Dat internet is heel stabiel, maar 100 mbit up is wel beter dan wat we nu hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:12
Gewoon laten aanleggen in je meterkast inderdaad. Bij ons is door de vorige eigenaar niet gereageerd, waardoor ze het in dit huis niet hebben aangelegd (hoewel dat pas na de overdracht gebeurde). Maar niet op de lijst = pech gehad. Voor ons betekent het nu dat ALS we over zouden willen stappen, er installatiekosten voor het graven bijkomen...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
hjs schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:47:
[...]

Had de 5100 niet maar één tuner?
Ja zie het net idd.

Dus dan blijft alleen de 5200c over, over vergeet ik er nu een?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:12

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Misschien dat iemand hier me kan helpen?

Verschillende werknemers van ons die Ziggo hebben kunnen niet bij onze VPN-applicatie komen. Het loginscherm is te vinden op http://eua-bvconnect.bureauveritas.com maar via Ziggo komen ze daar niet bij. Ze houden een blanco scherm en de progress bar houdt halverwege op.

http://portal.bureauveritas.com (de intranetsite), die bij ons datacentre in Nantes in de zelfde DMZ staat, doet het wel. http://ame-bvconnect.bureauveritas.com (de VPN gateway in Buffalo) en http://asi-bvconnect.bureauveritas.com (die in Hong Kong) doen het ook.

Eén van de medewerkers heeft ook een "dongel" van Vodafone en daarmee komt hij wel op EUA BV Connect.

Ik hang nu in de wacht bij de Ziggo helpdesk maar ik ben zelf geen Ziggo-klant dus doen ze moeilijk... Pointers and tips welcome! :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:38

TFHfony

Professional Weirdo

Mx. Alba schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:37:

Verschillende werknemers van ons die Ziggo hebben kunnen niet bij onze VPN-applicatie komen. Het loginscherm is te vinden op http://eua-bvconnect.bureauveritas.com maar via Ziggo komen ze daar niet bij. Ze houden een blanco scherm en de progress bar houdt halverwege op.
Hier via een Ziggo verbinding kom ik direct op het inlogscherm.
Je zou kunnen vragen aan een werknemer om eens een traceroute te maken om te kijken of het onderweg fout gaat. En je zou de logs van de webserver op kunnen vragen om die te bestuderen op fouten.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:43
Krijg hem hier ook gewoon geopend...

Maar ik gebruik niet de standaard Ziggo router, misschien dat dat er iets mee te maken heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:23
Yay, helldesk. Gisteren bij een klant even het oude Scientific Atlanta modem vervangen door een nieuwe Cisco met Wifi. So far so good, oude modem afkoppelen, nieuwe modem aansluiten... niet online komen. Online blijft knipperen.
Nu kan dat kloppen, aangezien die klant in KabelNoord gebied zit, en daar worden vreemde modems (nouja, vreemd... ziggo heeft hem zelf verstuurd) niet geaccepteerd op het Ziggo netwerk. Ik de helpdesk bellen voor handmatige activatie. Ik kon de helldesker niet aan het verstand krijgen dat de modem handmatig geactiveerd moest worden, en op zijn manier bestond er geen uitzondering voor KabelNoord gebied. Ik kon niet doorgeschakeld worden naar een 2e lijns die wel handmatig het MAC-adres kon invullen, want 2e lijns bestond niet meer volgens de helpdesker.
Uiteindelijk heb ik hem maar een monteur laten sturen, mag die het MAC-adres gaan oplezen aan hun technische helpdesk en vervolgens vloekend en tierend weer naar huis gaan, heb dat al zo vaak meegemaakt met Ziggo in KabelNoord gebied, en nu is het weer niet anders :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:36

Yucko

One clown to rule them all !

Mx. Alba schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:37:

...
Doet het hier gewoon vanaf AiP Ziggo lijntje (Arris modem icm met Vigor 2130n router) onder Linux Mint 11 met Chrome 19.0.1084.56

Wanneer ik het nu probeer krijg ik hetvolgende te zien

[ Voor 10% gewijzigd door Yucko op 21-06-2012 12:35 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 18:54:
Jazeker.

Dat doet iedereen hier de hele tijd, althans met dit soort acties. TV Extra ging er alleen bij mij niet meer af. Bedenk me nu wel net dat ik vandaag Film 1 moet opzeggen, die heb ik 2 maand gratis en de 1e maand is bijna voorbij. Gelijk ff doen :P
Ik hoef het pas volgende week zaterdag op te zeggen :P En TV Extra pas 18 juli.
(En hopelijk gaan de zenders niet wéér direct op zwart zoals de vorige keer, al ben ik bang dat dat wel weer zal gebeuren :| )
Tha_Butcha schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:41:
Tha_Butcha schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:40:
Ja zie het net idd.

Dus dan blijft alleen de 5200c over, over vergeet ik er nu een?
Voor interactieve tv heb je de Cisco decoder (met ingebouwde HDD) en de Humax 5100, 5300 en 5200.
Wil je ook over netwerk gebruiken (bijv. opnames overzetten) dan moet je bij de Humax zijn, want bij de Cisco zitten alle USB- en netwerkpoorten dichtgebouwd. (Volgens het boekje zouden die eventueel bij een firmware update gebruikt kunnen worden maar we weten allemaal dat dat niet gaat gebeuren). Jammer, want die Cisco i.c.m. ingebouwde HDD is wel een mooi (en goedkoop bij nieuwe AiE abonnement) apparaat. Maar ook de gebruikersinterface schijnt wat minder te zijn dan de Humax decoders.

Dus dan blijven de 5100, 5300 en 5200 over.
De 5100 en 5300 zijn nagenoeg gelijk; verschil is dat de 5300 nieuwer is en de aansluitingen zijn iets anders. Beiden hebben 1 tuner oftewel je kunt maar 1 zender opnemen óf 1 zender kijken als je 'm als decoder gebruikt.
De 5200 heeft 2 tuners en je kunt dus 2 zenders tegelijk opnemen of 1 zender opnemen en 1 zender tegelijk kijken.

Wij stonden enige tijd geleden ook voor de keus. Ik wilde opnames overzetten dus de Cisco viel direct af. En hoewel de 5200 mij erg interessant leek (2 tuners, interactief, opnames overzetten) zijn wij voor de 5300 gegaan; een kleine €300 voor een apparaat die we alleen voor opnemen gebruiken (en sporadisch interactief) vind ik gewoon veel te duur).
Aangezien wij met CI+ op de tv kijken hebben we ook niet 2 tuners nodig en 2 zenders tegelijk opnemen lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Ik heb er m'n oude laptop HDD van 160GB aangehangen (in een goedkope Ebay 2.5" behuizing).

Je kunt de Cisco voor €110 (incl. verzendkosten). Voor hetzelfde geld kun je de Humax 5100/5300 krijgen waarmee je wél opnames over je netwerk kunt verplaatsen. (Al moet je bij dat laatste niet te veel voorstellen; er staat een film opname op (Once Upon A Time In America op RTL dus een complete avond :') ) van een paar uur en dat gaat dus ook heeel lang duren voordat die gekopiëerd is)

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 21-06-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:12

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Yucko schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:29:
Doet het hier gewoon vanaf AiP Ziggo lijntje (Arris modem icm met Vigor 2130n router) onder Linux Mint 11 met Chrome 19.0.1084.56

Wanneer ik het nu probeer krijg ik hetvolgende te zien
Thanks Yucko, daar kan ik wat mee! Misschien dus iets mis met ons SSL-certificaat, en Ziggo (of hun routers) die de gebruiker in bescherming nemen door de site te blokkeren. Jammer dat er dan geen foutmelding komt maar d:)b voor de pro-activiteit van Ziggo.

[edit] Uit nader onderzoek bleek inderdaad ons certificaat verlopen te zijn. Certificaat vervangen, probleem opgelost, met dank aan GoT en vooral natuurlijk Yucko. *O* (Wat een heerlijke community is dit toch.)

[ Voor 13% gewijzigd door Mx. Alba op 21-06-2012 14:49 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eejjay
_JGC_ schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:18:
Yay, helldesk. Gisteren bij een klant even het oude Scientific Atlanta modem vervangen door een nieuwe Cisco met Wifi. So far so good, oude modem afkoppelen, nieuwe modem aansluiten... niet online komen. Online blijft knipperen.
Nu kan dat kloppen, aangezien die klant in KabelNoord gebied zit, en daar worden vreemde modems (nouja, vreemd... ziggo heeft hem zelf verstuurd) niet geaccepteerd op het Ziggo netwerk. Ik de helpdesk bellen voor handmatige activatie. Ik kon de helldesker niet aan het verstand krijgen dat de modem handmatig geactiveerd moest worden, en op zijn manier bestond er geen uitzondering voor KabelNoord gebied. Ik kon niet doorgeschakeld worden naar een 2e lijns die wel handmatig het MAC-adres kon invullen, want 2e lijns bestond niet meer volgens de helpdesker.
Uiteindelijk heb ik hem maar een monteur laten sturen, mag die het MAC-adres gaan oplezen aan hun technische helpdesk en vervolgens vloekend en tierend weer naar huis gaan, heb dat al zo vaak meegemaakt met Ziggo in KabelNoord gebied, en nu is het weer niet anders :X.
1: Modem met knipperend online kan NIET worden geactiveerd, hij is immers niet online. Als tel1 had geknipperd, kon het wel.
2: tweedelijns heeft Ziggo al een flinke poos niet meer. In ieder geval niet meer vanaf dat ik er werk, en dat is nu al zo'n 2,5 jaar ruim.
Die monteur moet er dan maar naar gaan kijken wat het probleem is, niks mis met de helldesk zoals jij hem noemt dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
eejjay schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 15:04:
[...]
1: Modem met knipperend online kan NIET worden geactiveerd, hij is immers niet online. Als tel1 had geknipperd, kon het wel.
2: tweedelijns heeft Ziggo al een flinke poos niet meer. In ieder geval niet meer vanaf dat ik er werk, en dat is nu al zo'n 2,5 jaar ruim.
Die monteur moet er dan maar naar gaan kijken wat het probleem is, niks mis met de helldesk zoals jij hem noemt dus :)
Een modem in KabelNoord gebied gaat ook nooit online komen zolang dat modem niet bekend is in het Ziggo netwerk. Aangezien de eerstelijns helpdesk dat niet kan doen betekent dat dat Ziggo voor elke nieuwe installatie of modemswap een monteur mag gaan sturen in KabelNoord gebied, tenzij ze de uitgeleverde modems registreren in hun systeem.
In netwerken waar Ziggo de enige aanbieder is wordt een onbekend modem gewoon aangenomen op het netwerk, waarna alle verkeer wordt doorgeschakeld naar de activatiepagina. Bij netwerken waar Ziggo niet de enige aanbieder is, zoals bij KabelNoord, kan dit niet, aangezien dat zou betekenen dat als een modem van de andere aanbieder gaat scannen deze gekaapt wordt door Ziggo, wat absoluut niet de bedoeling is. Dat laatste lijkt de helpdesk niet te snappen omdat het niet in hun script staat.

Vrijdag komt er een monteur, die start z'n laptop op, logt in op z'n VPN verbinding, keert de modem op z'n rug, tikt het MAC-adres over in het systeem van Ziggo, haalt stroom even van modem af, laat dat ding even scannen en na een tijdje komt ie gewoon online. Technisch hoeft die monteur helemaal niks te doen, voorheen kon de helpdesk dit nml zelf.
Overigens wordt het nog afwachten of er vrijdag idd een monteur gaat komen, grote kans dat het kastje->muur verhaal wordt, of dat ze het supportticket voortijdig sluiten omdat de klant nu gewoon online is met het oude modem en de verbinding dus werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-10 13:41
Ik heb vanmiddag de tijdelijke actie voor alles in 1 extra gekozen en heb daar een bevestiging van gekregen maar ik heb de extra zenders nogsteeds niet nadat ik de modem heb gereset. Doe ik iets verkeerds?

Ik neem aan dat er van alles in 1 standaard naar alles in1 extra meer zenders zijn dan de huidige 161?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
Misschien moet je even de zenders opnieuw ophalen met je decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrybobslee
Tha_Butcha schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 18:17:
Misschien moet je even de zenders opnieuw ophalen met je decoder?
Heb ik gedaan. Hij vind de zenders wel maar geeft aan dat het geen deel uit maakt van mijn abonnement (E16-4). Hoelang duurt het ongeveer voordat de wijziging ingaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Farid. schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 18:08:
Ik heb vanmiddag de tijdelijke actie voor alles in 1 extra gekozen en heb daar een bevestiging van gekregen maar ik heb de extra zenders nogsteeds niet nadat ik de modem heb gereset. Doe ik iets verkeerds?

Ik neem aan dat er van alles in 1 standaard naar alles in1 extra meer zenders zijn dan de huidige 161?
Wat heeft het modem te maken met tv zenders?

Het duurt overigens ongeveer 2 uur voordat de order verwerkt wordt.
Heb je daarna nog geen signaal dan kun je via ziggo.nl een herstel signaal sturen naar je smartcards. Let wel dat je eerst dient in te loggen op je "Mijn Ziggo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
De extra zenders hebben natuurlijk 0,0 te maken met je modem.

Verder zit er bij een ander Alles-in-Een abo geen andere zenders, daarvoor moet je gewoon een ander TV-pakket uitzoeken.

[ Voor 50% gewijzigd door Hmmbob op 21-06-2012 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrybobslee
Groentenboer schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 19:40:
De extra zenders hebben natuurlijk 0,0 te maken met je modem.

Verder zit er bij een ander Alles-in-Een abo geen andere zenders, daarvoor moet je gewoon een ander TV-pakket uitzoeken.
Volgens mij staat er op de site van ziggo dat er bij alles in 1 extra meer zenders zitten dan bij alles in 1 standaard Oa. Radio538tv, o maar even wat te noemenn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:44
Farid. schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:01:
[...]

Volgens mij staat er op de site van ziggo dat er bij alles in 1 extra meer zenders zitten dan bij alles in 1 standaard Oa. Radio538tv, o maar even wat te noemenn
Haal je niet alles in 1 extra door de war met tv extra? Het maakt qua tv zenders niet uit of je de goedkoopste alles in 1 hebt of de duurste wat er wordt TV Standaard met alles in 1 meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eejjay
ADDG schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:35:
[...]

Haal je niet alles in 1 extra door de war met tv extra? Het maakt qua tv zenders niet uit of je de goedkoopste alles in 1 hebt of de duurste wat er wordt TV Standaard met alles in 1 meegeleverd.
Dit klopt inderdaad, met ai1 extra heb je enkel een "verrassingspakket" (overigens ook bij ai1+), wat inhoud dat je 5 zenders gratis krijgt. Bovendien heb je altijd al de volledige TV lijst bij het scannen (tussen de 160 en 170 tv, afhankelijk van de regio en tussen 90 en 100 radio).

Dus voor meer TV moet je meer betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
eejjay schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:26:
[...]

Dus voor meer TV moet je meer betalen :)
Mmm, hij heeft gelijk. Je krijgt wel korting op die extra pakketten als je AiE hebt. AiE levert alleen meer snelheid op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Dat zeggen al best veel mensen nu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:36

Yucko

One clown to rule them all !

Mx. Alba schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:12:
[...]

Thanks Yucko, daar kan ik wat mee! Misschien dus iets mis met ons SSL-certificaat, en Ziggo (of hun routers) die de gebruiker in bescherming nemen door de site te blokkeren. Jammer dat er dan geen foutmelding komt maar d:)b voor de pro-activiteit van Ziggo.

[edit] Uit nader onderzoek bleek inderdaad ons certificaat verlopen te zijn. Certificaat vervangen, probleem opgelost, met dank aan GoT en vooral natuurlijk Yucko. *O* (Wat een heerlijke community is dit toch.)
blijft het raar dat ik de 1e keer wel gewoon een login pagina kreeg te zien, en bij een 2e poging een melding over het certificaat.

Enfin, blij dat het opgelost is :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamarrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:41
Ik heb bij mijn nieuwe alles-in-1 abonnement voor de 79 euro decoder gekozen, en de Humax 5100C gekregen. Ga ik vast een stuk meer plezier van hebben als de Cisco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-10 12:01
Lamarrr schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:24:
Ik heb bij mijn nieuwe alles-in-1 abonnement voor de 79 euro decoder gekozen, en de Humax 5100C gekregen. Ga ik vast een stuk meer plezier van hebben als de Cisco!
Ja lijkt me ook..
Een extra kabel nodig voor I-TV
Extra HD nodig voor Opnemen

Veel meer plezier inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar maak je je druk om Dennis-L? Jij kiest voor een cisco, hij voor de humax.
Beiden hebben hun voor en nadelen.

[ Voor 65% gewijzigd door job op 22-06-2012 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-10 12:01
job schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 15:00:
Een utp kabel en een usb hd, mooie opoffering voor een decoder die wel snel is en niet vastloopt.
Aha nog zo'n horroverhaal-gelover
Dat die van mijn moeder en mij al een jaar functioneren zonder vastlopers is vast een foutje van cisco :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 00:00

MeltedForest

Lenny-t

Ik heb ook niks te klagen over de Cisco, maar komend van een UPC bocht (en daarvoor zo'n KPN glasvezel STB, die nog erger is) doet die Cisco prima zijn werk. Het enige probleem is dat het kastje zelf best warm is ookal staat ie stand-by (waar blijft die update:+) en beetje traag met opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
MeltedForest schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 15:55:
Ik heb ook niks te klagen over de Cisco, maar komend van een UPC bocht (en daarvoor zo'n KPN glasvezel STB, die nog erger is) doet die Cisco prima zijn werk. Het enige probleem is dat het kastje zelf best warm is ookal staat ie stand-by (waar blijft die update:+) en beetje traag met opstarten.
ik heb al anderhalf jaar zo'n cisco en ja hij is bij het opstarten traag....
en het duurt even voordat hij helemaal optimaal draait.... maar verder is ie prima.
100 mensen, 100 wensen.
100 mensen, 100 meningen over een apparaat.

Kunnen we de nu weer terug naar de orde van de dag? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach als laatste dan maar: Ik vind de ciso lelijk. Alle stereo / HT apparatuur heeft nette blauw lichtende dot matrix displays, dit ding een lelijke retro 80-ies groen LCD dinges met segmenten :F

Weet iemand of je de led van dat lelijke LCD / het hele LCD zou kunnen vervangen voor de juiste kleur ? Zodat het in ieder geval qua uiterlijke uitstraling een beetje past ?

Verder is heeft ie lelijk glanzend plastic front en knopjes, noem maar op. Bovendien wordt dat ding warm, zodat je hem wel zodanig moet plaatsen dat er niets bovenop staat. Maar goed, ik ken geen stb die wel past bij mijn of andere apparatuur.

Qua functionaliteit vind ik de deinterliniering en de schaling matig, het is simpele field-deinterlacing en point resize :/. Naar mijn mening is de cadence detectie ook matig, waardoor ik regelmatig last judder zie. Kortom hardwarematig is de beeldprocessor gewoon goedkoop te noemen. Ik zou liever een 'source direct' mode hebben, zodat de beeldprocessor in mn receiver eea kan doen. Dan weet ik zeker dat ik optimaal beeld heb.

Maar tevreden met het ding ? Nee, hij functioneert, dat is alles.

Overigens: Waar is die utp aansluiting eigenlijk voor ?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2012 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 16:22:
Overigens: Waar is die utp aansluiting eigenlijk voor ?
Die heeft met de ziggo firmware geen functie. Het is goedkoper om hem te laten zitten en met software uit te schakelen dan voor Ziggo een eigen versie uit te brengen.
Dennis-L schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 15:05:
Aha nog zo'n horroverhaal-gelover
Dat die van mijn moeder en mij al een jaar functioneren zonder vastlopers is vast een foutje van cisco :)
Kijk als je er zelf geen problemen hebt snap je die verhalen niet. Totdat je zelf zo'n ding hebt staan.
Het is ook onduidelijk waarom sommigen er zoveel problemen mee hebben, en anderen nul.

Jij wil de cisco, hij wil de humax. Beiden hebben voordelen en nadelen (ook als je een goed werkende cisco hebt).

[ Voor 56% gewijzigd door job op 22-06-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamarrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:41
Momenteel heb ik een Cisco staan, en ervaar meedere malen per week de sponane reboots tijdens TV kijken, vastlopers en ingeplande opnames die niet opgenomen worden. Ik geloof zeker niet zomaar horror verhalen, maar ik heb het allemaal zelf ervaren, vandaar mijn keuze voor de Humax!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:43
Qua storingen in het beeld valt het nu weer weer mee bij mij. Wat ik wel zeer vervelend vind is dat de HD-ontvanger regelmatig vastloopt bij gebruik van de EPG. Moet 'm dan volledig uitzettend en als ik dat doe kan het ook nog eens gebeuren dat ie alle zenders kwijt raakt en compleet opnieuw geinstalleerd moet worden :') Dat laatste is in 3 maanden tijd nu 2 keer gebeurd, maar toch vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kladblokje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 09:36
Kan een mede ziggo gebruiker even controleren of imgur werkt?

Via een proxy of mobiel kan ik http://imgur.com/ zien, dus de site werkt, maar via mijn ziggo lijn krijg ik de foutmelding
503 Service Temporarily Unavailable
cloudflare-nginx
Een directe link naar een plaatje (bv http://i.imgur.com/K2NY7.gif) werkt overigens wel normaal. Ik wil weten of dit een ziggo probleem is of iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:59
Confirmed Kladblokje

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:08
Met Ziggo heb ik exact hetzelfde probleem. Ik woon in Wolvega (doet er in principe niet toe, maar just to be sure)
cloudflare-nginx

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leidel77
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 17:21
kladblokje schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 21:07:
Kan een mede ziggo gebruiker even controleren of imgur werkt?

Via een proxy of mobiel kan ik http://imgur.com/ zien, dus de site werkt, maar via mijn ziggo lijn krijg ik de foutmelding
[...]

Een directe link naar een plaatje (bv http://i.imgur.com/K2NY7.gif) werkt overigens wel normaal. Ik wil weten of dit een ziggo probleem is of iets anders.
Bij mij doet de directe link het wel maar de eerste link krijg ik ook een foutmelding

cloudflare-nginx

Heb ziggo AIO extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kladblokje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 09:36
Bedankt voor de controle. Inmiddels heb ik ook iets verder gekeken en een uur geleden zijn er al meldingen uit duitsland en engeland gekomen https://twitter.com/imgur/status/216234532456763393

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:43

Wildfire

Joy to the world!

Doet het hier gewoon hier (Ziggo AIE Extra, Tilburg).

[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 22-06-2012 21:49 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lamarrr schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:24:
Wat een xxxx daar bij de helpdesk en bestellijn. ik wilde eigenlijk een Humax. leveren ze niet meer kreeg ik te horen. nu heb ik maar een cisco genomen en al staan.

Zelfs ziggowebcare gaf aan dat ze de Humax 5100c niet meer leveren :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 15:39:
[...]

Wat een xxxx daar bij de helpdesk en bestellijn. ik wilde eigenlijk een Humax. leveren ze niet meer kreeg ik te horen. nu heb ik maar een cisco genomen en al staan.

Zelfs ziggowebcare gaf aan dat ze de Humax 5100c niet meer leveren :( :(
Klopt ook. De 5100c voorraad is <100 waardoor het onmogelijk is dit aan de klant te garanderen.
Maakt verder niet uit. Zet je Cisco op MP voor 150 en koop daarvoor een Humax 5100c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-10 15:22
Hmm hier al de gehele week last van een trage download < 1 Mbit maar wel een redelijk stabiele upload van > 4 Mbit in Noord-Limburg. In het netwerk geen andere apparaten geinstalleerd of aangemeld op het netwerk. Ook met Wireshark geen onbekend netwerkverkeer te herkennen. Iemand hier meer last van? Ik heb hier een AIP, Noord-Limburg -> Peel en Maas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb last van 'knetterende zenders', spikes waarin het singaal helemaal wegvalt (normaal ~64%, korte stoten van 0% dus). Vooral nu zichtbaat bij Discovery HD, maar ook andere zenders.

In statusoverzicht (Docsis) zie ik 8 andere frequentiebanden staan dan de afgelopen tijd (~200 mhz ipv 282 mhz). De snr en de power zijn daarbij weer wel omhoog gegaan.

Dus: Internet is nu prima, maar TV niet. Weet iemand wat ?

Postcodegebied 1901 . Abbo = Aie plus

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2012 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 22:28:
Ik heb last van 'knetterende zenders', spikes waarin het singaal helemaal wegvalt (normaal ~64%, korte stoten van 0% dus). Vooral nu zichtbaat bij Discovery HD, maar ook andere zenders.

In statusoverzicht (Docsis) zie ik 8 andere frequentiebanden staan dan de afgelopen tijd (~200 mhz ipv 282 mhz). De snr en de power zijn daarbij weer wel omhoog gegaan.

Dus: Internet is nu prima, maar TV niet. Weet iemand wat ?

Postcodegebied 1901 . Abbo = Aie plus
Modem signaal waardes en TV signaal waardes staan los van elkaar.

Je zou hier kunnen kijken: http://www.dtvmonitor.nl/index.php?tree=11515
Om te zien of de andere zenders die op dezelfde transportstroom zitten ook storing hebben.

Maak je gebruik van splitters/versterker?

Probeer in dat geval een rechtstreekse verbinding te maken met de Ziggo hoofdaansluiting om te zien hoe het beeldkwaliteit dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:02

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

la_fusion schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 17:05:
Hmm hier al de gehele week last van een trage download < 1 Mbit maar wel een redelijk stabiele upload van > 4 Mbit in Noord-Limburg. In het netwerk geen andere apparaten geinstalleerd of aangemeld op het netwerk. Ook met Wireshark geen onbekend netwerkverkeer te herkennen. Iemand hier meer last van? Ik heb hier een AIP, Noord-Limburg -> Peel en Maas.
ik heb een tijdje terug ping timeout na ping timeout gehad, en nu gister weer 9 keer, enigste wat dan helpt is een stuk schroot genaamd ubee van de stroom te halen zodat de boel weer vlotgetrokken word, maar het is natuurlijk geen doen om dat 10 keer op een dag te moeten doen , meer mensen last van een zeer instabiele verbinding in noord limburg ? zit zelf in 5863 gebied ?

p.s.
word je smorgens wakker : * Connect retry #9340 irc.tweakers.net (6667) :@ :@

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Dit weekend is het weer drama met Ziggo & Spotify. Pings zijn inmiddels weer stabiel, maar spotify valt continu uit. Wederom even getest met Vodafone Mifi op zelfde machine, nummers spelen perfect door. Terugswitchen naar ziggo en het feest begint weer. Iemand enig idee hoe dat te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu Film1 en HBO. als ik deze opzeg, kan ik dan nog wel via de cisco bij uitzendinggemist -> hbo films (hbo series) en uitzendinggemist -> film1 ondemand kijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-10 21:59

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Sander schreef op zondag 24 juni 2012 @ 10:13:
Dit weekend is het weer drama met Ziggo & Spotify. Pings zijn inmiddels weer stabiel, maar spotify valt continu uit. Wederom even getest met Vodafone Mifi op zelfde machine, nummers spelen perfect door. Terugswitchen naar ziggo en het feest begint weer. Iemand enig idee hoe dat te verbeteren?
Hier ook drama. Met name op mobiele apparaten. Dan maar de gewenste playlists offline syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Lt. Marx schreef op zondag 24 juni 2012 @ 14:15:
[...]

Hier ook drama. Met name op mobiele apparaten. Dan maar de gewenste playlists offline syncen.
Jup helaas is dat ook de remedie, maar dat neemt een hoop van de functionaliteit van Spotify weg.

Kom net hier deze oplossing tegen:
Ik heb een oplossing. Sinds ik die heb toegepast geen enkel probleem meer.
Spotify maakt gebruik van peer to peer technologie en op een of andere manier werkt dat dus niet goed in combinatie met ziggo.
Ik heb nu een aantal poorten op mijn router geblokkeerd waardoor de muziek nog alleen maar van spotify zelf afkomt en niet meer van andere gebruikers.

Het gaat om de volgende poorten die ik gewoon heb dicht gezet:

TCP Port 4370 (bound to 127.0.0.1) - initially active when not even logged in .
TCP Port 4380 (bound to 127.0.0.1) - initially active when not even logged in .
TCP Port 19906 (bound to 0.0.0.0) - once you connect.
TCP Port 57621 (bound to 0.0.0.0) - once you connect.
UDP Port 1900 - SSDP - (bound to 192.168.0.x) - Publishes to Gateway (192.168.0.1) & Multicast (239.255.255.250) - makes discoverable on your network for any capable devices
UDP Port 21328 - (bound to 192.168.0.x) - "tracker of sorts" for the P2P client network
UDP Port 57621 - (bound to 0.0.0.0) Broadcasts to (192.168.0.255)

Meer over hoe spotify nu precies werkt kan je hier vinden:

http://mrlithium.blogspot.nl/2011/10...tify-peer.html
Als ik weer last heb van haperingen die maar eens even in de firewall schieten en kijken wat het doet.

Overigens denk ik dat diensten als Spotify nu laten zien dat Ziggo lekker aan het upgraden geweest is voor zijn eindgebruikers, maar helaas niet alle peers die ze hebben mee hebben geüpgraded.

[ Voor 5% gewijzigd door Sander op 24-06-2012 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
HanG-BuiK-ZwijN schreef op zondag 24 juni 2012 @ 09:08:
[...]

ik heb een tijdje terug ping timeout na ping timeout gehad, en nu gister weer 9 keer, enigste wat dan helpt is een stuk schroot genaamd ubee van de stroom te halen zodat de boel weer vlotgetrokken word, maar het is natuurlijk geen doen om dat 10 keer op een dag te moeten doen , meer mensen last van een zeer instabiele verbinding in noord limburg ? zit zelf in 5863 gebied ?

p.s.
word je smorgens wakker : * Connect retry #9340 irc.tweakers.net (6667) :@ :@
Ik heb even een ping laten lopen naar Google en dit is het resultaat:

Ping-statistieken voor 173.194.67.94:
Pakketten: verzonden = 131, ontvangen = 123, verloren = 8
(6% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 18ms, Maximum = 106ms, Gemiddelde = 27ms

Niet goed maar niet perse slecht. Het rare is dat ik vanmorgen (9:30) met de speedtest de normale waardes haalde maar een uur later totaal niet meer.

Ik zit in 5768.

Eens kijken of het enig effect heeft om nogmaals het modem los te koppelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 13:16:
Ik heb nu Film1 en HBO. als ik deze opzeg, kan ik dan nog wel via de cisco bij uitzendinggemist -> hbo films (hbo series) en uitzendinggemist -> film1 ondemand kijken ?
Wat denk je zelf? 8)

Nee. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:18
Ook hier rete instabiel al 2 weken lang.

Heb 50/5 maar zakt soms weg naar naar 5/5. Als ik mn modem los koppel is ie daarna weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Wtf. Vanmiddag Cisco decoder aangezet, begon hij opnieuw te installeren en daarna de hele schijf gewist. Dat mag toch niet gebeuren. Al mijn opnames kwijt !

Iemand ervaring met deze problematiek ? Kan Ziggo dat ding remote uitlezen op storing (SMART waardes van harde schijf ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:02

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

la_fusion schreef op zondag 24 juni 2012 @ 14:47:
[...]

Ik heb even een ping laten lopen naar Google en dit is het resultaat:

Ping-statistieken voor 173.194.67.94:
Pakketten: verzonden = 131, ontvangen = 123, verloren = 8
(6% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 18ms, Maximum = 106ms, Gemiddelde = 27ms

Niet goed maar niet perse slecht. Het rare is dat ik vanmorgen (9:30) met de speedtest de normale waardes haalde maar een uur later totaal niet meer.

Ik zit in 5768.

Eens kijken of het enig effect heeft om nogmaals het modem los te koppelen ;)
het rare is dat ik zojuist van het werk kwam (horeca) en zojuiat de 12de keer (minstens) die handeling heb uitgevoerd

1)
* Unable to resolve server
-
* Connect retry #1753 irc.tweakers.net (6667)

en van vanmorgen
2)
<@Hbz> * Connect retry #9340 irc.tweakers.net (6667)
<@Hbz> -
<@Hbz> * Unable to resolve server
<@Hbz> \o/
<@Hbz> it's over 9000
<@Hbz> ik blijf niet dat stuk schroot uit de stroom trekken

dus tja hoe ga ik het aan het verstand krijgen van de helpdesk dat het probleem niet bij mij ligt ? ;)

p.s.
gekke is dat de zuigo speedtest al WEKEN nooit over de ~45 mbit komt (terwijl ik 80mbit moet hebben) en downloaden van nieuwsgroepen WEL op de snelheid gaat 8)7

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Wat heeft Ziggo nu weer met die webmail gedaan. Een ander uiterlijk, maar nog veel vervelender, een time out van volgens mij nog geen 15 minuten. Dus elke keer moet je weer opnieuw inloggen.. zucht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Unable to resolve... stel op je client eens een andere DNS server in, 8.8.8.8 bijvoorbeeld. Op die manier sluit je uit dat het een probleem is met de Ziggo nameservers. Wat ik vermoed:
- Ziggo nameservers zijn ruk (wanneer niet) en geeft geen (goed) resultaat
- Je modem slaat dat op in cache
- Je client krijgt dus bij elke request de storing vrolijk gecached door de modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
hars73 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:37:
Wat heeft Ziggo nu weer met die webmail gedaan. Een ander uiterlijk, maar nog veel vervelender, een time out van volgens mij nog geen 15 minuten. Dus elke keer moet je weer opnieuw inloggen.. zucht..
Indien een Firefox gebruiker.. installeer de reload every plugin :) Wel even opletten als je een nieuwe email gaat tikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:40

MsG

Forumzwerver

Voor de Groningers in Vinkhuizen/De Held/Gravenburg. Hebben jullie nog steeds van die onbegrensde pieken? Als ik nu aldoor op speedtest kijk is het echt precies begrenst op 50Mbit helaas :-P.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:43
Gisteravond weer 2 keer gehad dat de HD ontvanger vast liep bij gebruik van de EPG, waarvan 1 keer tijdens de penalty's |:( Dan duurt het weer even om opnieuw op te starten. Net Ziggo dus maar eens gebeld en ze sturen een nieuwe ontvanger op ter omruiling. Hopelijk is het daarmee opgelost.

[ Voor 9% gewijzigd door Southern Sun op 25-06-2012 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:21

Crusader

Arc Nature

Dit is werkelijk belachelijk... onlangs met de kortingscode uit deze draad een abonnement genomen op Film1. Prima. Een week later Film1 en HBO per 1 augustus alvast opgezegd. So far so good.
Nu komt het: mijn vrouw wil graag Wimbledon kijken op Sport1, maar dat zit niet in ons pakket. Dus ik telefonisch bestellen. Kunnen we geen abonnement nemen omdat er twee lopende orders zijn!! Wat is dit nou weer? Moeten we tot 2 augustus wachten, dán pas kunnen we Sport1 er bij nemen! OMG!

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:44:
Dit is werkelijk belachelijk... onlangs met de kortingscode uit deze draad een abonnement genomen op Film1. Prima. Een week later Film1 en HBO per 1 augustus alvast opgezegd. So far so good.
Nu komt het: mijn vrouw wil graag Wimbledon kijken op Sport1, maar dat zit niet in ons pakket. Dus ik telefonisch bestellen. Kunnen we geen abonnement nemen omdat er twee lopende orders zijn!! Wat is dit nou weer? Moeten we tot 2 augustus wachten, dán pas kunnen we Sport1 er bij nemen! OMG!
Ja inderdaad, dat ordersysteem van Ziggo is te omschrijven met een 3 letterig woord dat begint met een K.

Door dat rare systeem heb ik dus ineens een hoge rekening gekregen van €123,23, gelukkig wordt het allemaal rechtgetrokken, maar dat systeem deugt van geen kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 02:28
Crusader schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:44:
Tip: bespaar je de moeite en kijk gewoon op BBC1 en BBC2. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_JGC_ schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:05:
Unable to resolve... stel op je client eens een andere DNS server in, 8.8.8.8 bijvoorbeeld. Op die manier sluit je uit dat het een probleem is met de Ziggo nameservers. Wat ik vermoed:
- Ziggo nameservers zijn ruk (wanneer niet) en geeft geen (goed) resultaat
- Je modem slaat dat op in cache
- Je client krijgt dus bij elke request de storing vrolijk gecached door de modem
Dat heb ik gedaan, en ik zie weinig (snelheid)verschil. Volgens Namebanch zou 8.8.8.8 (google DNS) meer dan 100% sneller moeten zijn dan de x.x.40.25 en de x.x.35.25 van Ziggo, en OpenDNS zo'n 80% sneller. Ik heb dat dus nu zo ingesteld.

Maar hoe kan ik uitvinden welke DNS nu werkelijk wordt gebruikt? Maw dat Ziggo de Google DNS en de OpenDNS requests niet omleidt naar de eigen servers ?

Het zou plezieriger zijn om de DNS in de UBEE te wijzigen, maar die functie is afgeschermd (Waarom eigenlijk, Ziggo levert toch alleen een verbinding, de rest is toch mijn zaak? Of is dat het grote voordeel van bridged mode?)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2012 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:55:
[...]

Dat heb ik gedaan, en ik zie weinig (snelheid)verschil. Volgens Namebanch zou 8.8.8.8 (google DNS) meer dan 100% sneller moeten zijn dan de x.x.40.25 en de x.x.35.25 van Ziggo, en OpenDNS zo'n 80% sneller. Ik heb dat dus nu zo ingesteld.

Maar hoe kan ik uitvinden welke DNS nu werkelijk wordt gebruikt? Maw dat Ziggo de Google DNS en de OpenDNS requests niet omleidt naar de eigen servers ?

Het zou plezieriger zijn om de DNS in de UBEE te wijzigen, maar die functie is afgeschermd (Waarom eigenlijk, Ziggo levert toch alleen een verbinding, de rest is toch mijn zaak? Of is dat het grote voordeel van bridged mode?)
Het grote voordeel van bridged mode is dat je zelf baas bent over je router. De reden waarom Ziggo het afschermt is omdat ze het moeten supporten. Ze delen veel liever via DHCP een DNS-server uit die ze kunnen supporten, dan dat klanten handmatig daar zelf adressen in gaan tikken.
Pagina: 1 ... 189 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!