Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:56

krietjur

Where am I?

Nou.. vandaag contact gehad met de klantenservice, en ik kan de HD ontvanger probleemloos omruilen voor een HD recorder. Over 7-10 dagen krijg ik die thuisgestuurd.

Vanavond de internet aansluting alvast in orde gemaakt. Eerst de wandcontactdoos vervangen (de bestaande had ik ooit over heen gestructuurverft, dus ik was blij dat Ziggo een "verse" meeleverde. Modem aangesloten en 5 minuutjes later was het modem online en kon ik internettten.

Lekker vlot moet ik zeggen, stuk beter dan de TweakDSL aanslutiing die ik had (of eigenlijk nog heb). Die morgen maar eens snel opzeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Is er iets met news.ziggo.nl aan de hand? Ik heb in Newsleecher twee servers ingevuld, news.ziggo.nl met 4 threads en Eweka met 8 threads. Ziggo download met 0.1 KB/s en Eweka gewoon met > 7MB/s.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:21
Yanze schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 06:55:
Is er iets met news.ziggo.nl aan de hand? Ik heb in Newsleecher twee servers ingevuld, news.ziggo.nl met 4 threads en Eweka met 8 threads. Ziggo download met 0.1 KB/s en Eweka gewoon met > 7MB/s.
Dit kan met de retentie te maken hebben van Ziggo, die is namelijk maar 30 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis-L schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:10:
Ga er straks nog serieus aan denken om Ai1E te nemen (dat is natuurlijk ook de bedoeling van Ziggo) :9
Dat heb ik al sinds het begin, heel veel duurder is het ook niet, probleem is echt wel dat je nooit meer zonder wil, dus wel een heel slimme actie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:58
Aangezien Alice is gekocht door Tele2, ben ik verplicht om over te stappen. Er zijn twee kandidaten: Tele2 en Ziggo. Momenteel hebben we analoge TV bij Ziggo (€ 17,- per maand) en Internet plus bellen bij Alice (€45, - per maand). Nu heb ik een aantal vraagjes waarbij de website mij geen antwoord kan bieden.
- Hoe kom ik te weten of er 50 mb/s of 120 mb/s geleverd kan worden? Die postcode check zegt er niks over.
- Hoeveel kost het bellen per minuut?
- Ben je verplicht om Digitale TV te nemen of kan je dat later nog aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:20

PauseBreak

derp!

Je bent niet verplicht om digitale tv te nemen, maar je bent wel een beetje een dief van je eigen portemonnee als je dat niet doet. Een Alles-in-Een pakket is goedkoper dan alles los namelijk, en zo'n ontvanger bij AiE is helemaal goedkoop.
Voor zover ik weet hoef je verder niet aan iets bijzonders te voldoen om die 120mbit/s geleverd te kunnen krijgen. Als 50mbit/s geleverd kan worden, kan 120mbit/s ook geleverd worden. Het is kabel he :)
Tarieven voor het bellen kun je hier vinden: http://www.ziggo.nl/#prod...fonie-z1-basisabonnement/

[ Voor 4% gewijzigd door PauseBreak op 09-06-2012 15:12 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
vinom schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 15:03:
Aangezien Alice is gekocht door Tele2, ben ik verplicht om over te stappen. Er zijn twee kandidaten: Tele2 en Ziggo. Momenteel hebben we analoge TV bij Ziggo (€ 17,- per maand) en Internet plus bellen bij Alice (€45, - per maand). Nu heb ik een aantal vraagjes waarbij de website mij geen antwoord kan bieden.
- Hoe kom ik te weten of er 50 mb/s of 120 mb/s geleverd kan worden? Die postcode check zegt er niks over.
- Je krijgt bij Ziggo gewoon 50 als je 50 bestelt, de snelheid bij kabel is, anders dan bij xDSL niet afhankelijk van de lengte van de kabell.
- 0.08 ct naar vast en mobiel
- Nee dat is niet verplicht, je kan bij de bestelling een digitale ontvanger meteen meebestellen vaak met flinke korting. Als je deze later wil bestellen betaal je vaker een hoger bedrag voor de ontvanger. Wanneer je een nieuwe Ai1 abonnement afsluit kost een HD recorder maar 99 euro. Wanneer je deze later wil kopen kost hij 199 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennis-L op 09-06-2012 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
vinom schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 15:03:Nu heb ik een aantal vraagjes waarbij de website mij geen antwoord kan bieden.
Bij Ziggo is er niet iets kritisch als afstand tot de centrale. Je kan beide gewenste snelheden geleverd krijgen.
Naar Ziggo abonnees: gratis.
Andere nummers: https://www.ziggo.nl/#pro...fonie/tarieven-telefonie/
Wordt standaard meegeleverd in het signaal maar je kan natuurlijk gewoon analoog blijven kijken zoals je nu doet. Later kan je altijd een smartcard + decoder kopen als je wil overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vinom schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 15:03:
- Hoe kom ik te weten of er 50 mb/s of 120 mb/s geleverd kan worden?
Is niet postcode of plaats gebonden. Je kan in het hele ziggo gebied 120Mbit/sec krijgen.
https://www.ziggo.nl/#pro...fonie/tarieven-telefonie/
Het digitale basis pakket is gratis. Gewoon doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:58
Okey, mooi wat betreft de internetsnelheid.
Die 8 cent per minuut vind ik wel veel, aangezien je bij Tele2 onbeperkt belt.
Heb je een Ziggo Abbo van 52 Euro in de maand en dan komen daar nog eens tientallen Euro's bij vanwege die 8 cent. Of je neemt VolopBellen Altijd, maar dan betaal je alsnog 62 Euro....beetje lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
vinom schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 15:27:
Heb je een Ziggo Abbo van 52 Euro in de maand en dan komen daar nog eens tientallen Euro's bij vanwege die 8 cent. Of je neemt VolopBellen Altijd, maar dan betaal je alsnog 62 Euro....beetje lastig.
Als je zoveel belt dat je verwacht dat het tientallen euro's gaat kosten dan is 10 euro voor onbeperkt toch een mooie deal :)
Je kan natuurlijk ook onbeperkt bellen in de avond en het weekend doen.

Voor die 62 euro krijg je dan 50/5 verbinding gegarandeerd in tegenstellling tot xDSL
Je krijgt er analoog (25 zenders) en digitaal (60 zenders, waarvan er steeds meer HD worden)
Wanneer je kiest voor de interactive ontvanger heb je ook nog de beschikking over uitzending gemist, en iedere maand 10 gratis films/series
Programma's opnemen/pauzeren
Onbeperkt belllen.

[ Voor 22% gewijzigd door Dennis-L op 09-06-2012 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
vinom schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 15:27:
vinom schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 15:03:Momenteel hebben we analoge TV bij Ziggo (€ 17,- per maand) en Internet plus bellen bij Alice (€45, - per maand).
Je betaalt nu toch ook 62 euro voor exact hetzelfde? Bij Ziggo krijg je dan nog eens een hogere up/down!

[ Voor 17% gewijzigd door Wolly op 09-06-2012 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Yanze schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 06:55:
Roel, hier geen problemen :) (heb ook Ziggo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Een ding vind ik wel mooi aan de overstap naar Ziggo; al die 2 maanden gratis acties. :D
Hebben nu 2 maanden gratis TV Extra, 2 maanden gratis Film1 en als deze 2 acties voorbij zijn zouden wij ook nog van 50Mbit/s naar 120Mbit/s kunnen gaan :*) (zie alleen niet het voordeel van in; downloaden doen we met Qnap NAS en die haalt dat toch niet, sterker nog we zouden misschien best kunnen terugstappen naar 10Mbit/s). :+

Helaas is het in bridge modus gebruiken van de Ubee hier niet echt goed gevallen; onze router (pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND), mijn broers HTC Sensation XE en mijn nieuwe One X hebben problemen met wifi; bereik is beroerd en ik heb geen idee bij welke apparaten ik dat moet zoeken; heb aan router kant i.i.g. al van alles geprobeerd. Dus maandag denk ik Ziggo maar bellen en de Ubee als router gebruiken en de TP-Link als - dure - switch (en eventueel extra - nutteloze - access point).

En heeft iemand een idee wanneer Ziggo éindelijk eens Live TV mogelijk maakt op Android? Volgens de planning zou dat eind vorig jaar al mogelijk moeten zijn. Beetje zeikmodus misschien maar er lijkt wel een héél erg duidelijke voorkeur voor Apple/iOS te zijn bij Ziggo |:( :r

Heb eindelijk een Android toestel wat het aan zou moeten kunnen en is het nóg niet mogelijk :/ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:22
Piet91 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 19:49:
....
mijn broers HTC Sensation XE en mijn nieuwe One X hebben problemen met wifi; bereik is beroerd
...
In het Ziggo-gebruikers forum melden een paar mensen dat als ze in de Wifi-instellingen van de Cisco modem het beacon interval op 50 zetten, met name mobiele apparaten een stabielere wifi verbinding krijgen.
Zoek in de TP-Link of er wellicht zo'n instelling zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-10 20:34
Heel raar, maar ik ben 4dgn het land uit en bij terug komst is m'n snelheid helemaal naar de ...... up snelheid is normaal ping is lekker laag, maar de down snelheid komt niet eens boven de 100K uit :S gereset en met directe verbinding geprobeerd, maar geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06-2022
wkleunen schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 19:50:
[...]

Ok, nou ja, ik heb nu ook aangevraagd. Ben benieuwd.

Hij doet het nu, maar ik heb 17mbit download en 9.3mbit up.
Hmm, met een UTP kabeltje er tussen haal ik 100/120 mbit. Maakt toch wel een heel verschil zo'n stukje utp. Valt me toch wel wat tegen van de draadloze verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 00:00

MeltedForest

Lenny-t

Kwestie van de goede hardware in huis hebben om ook 120Mbit via wifi te kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
MeltedForest schreef op zondag 10 juni 2012 @ 11:30:
Kwestie van de goede hardware in huis hebben om ook 120Mbit via wifi te kunnen halen.
Mjah, wij hebben gewoon de ubee van ziggo. Ik zit er ongeveer 3m vanaf. Maar goed.

Ander punt, de cisco ontvanger van ziggo geeft bij ons soms wel eens problemen met hdmi. Dan krijgen we geen signaal meer over hdmi. Iemand bekend met dit probleem. Ik vraag me af of dit een hardware probleem is of een software probleem. Op een bepaald moment gaat hij het wel weer gewoon doen, als we de ontvanger paar keer herstarten. Dus ik heb zo iets van, ik kan wel aan ziggo gaan vragen om een nieuwe ontvanger, maar ben wel bang dat ik dan weer hetzelfde probleem krijg.

Tv is trouwens een samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Wifi-N zou toch zeker z'n 60-80Mbit moeten kunnen halen, zelfs op een enkel 20MHz kanaal. Als je minder haalt zit je of met wifi-G apparatuur, of zit je op hetzelfde kanaal als een van de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:51
_JGC_ schreef op zondag 10 juni 2012 @ 12:32:
Wifi-N zou toch zeker z'n 60-80Mbit moeten kunnen halen, zelfs op een enkel 20MHz kanaal. Als je minder haalt zit je of met wifi-G apparatuur, of zit je op hetzelfde kanaal als een van de buren.
Bij N is het ook weer afhankelijk van hoeveel antennes er in je ontvanger zitten en hoeveel andere netwerken er in de buurt zitten....hier dramatisch veel....

Op 20Mhz mag ik blij zijn met 50Mbit op 40Mhz met 80Mbit

Heb twee zenders op 2.4Ghz maar bij zwaar gebruik op de ene zender moet je niet nog veel van de andere zender verwachten...Zoveel stoort dat elkaar ;w

Wifi is sowieso drama, mijn 5Ghz heeft me ook weer een teleurstelling gegeven... ik ging nieuwsgroepen downloaden op de mediacenter beneden (450Mbit@5Ghz) gewoon lokaal overkopieren doet hij vaak gewoon 20mb/sec maar nieuwsgroepen houd hij blijkbaar toch niet zo van...schommelt tussen de 30 en 60Mbit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
_JGC_ schreef op zondag 10 juni 2012 @ 12:32:
Mijn laptop heeft wel wifi-n, die van mijn vriendin niet. Ik heb de router nu ingesteld op wifi-g. Ik heb ook wifi-n geprobeerd vanmorgen, maar dat haalt geen verschil uit qua snelheid eigenlijk.

Ja, mogelijk storing van buurnetwerken, je ziet hier gewoon heel veel wifi netwerken. Even een scan met inssider levert een lijst van 22 ap's op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Laatst online: 27-05 15:16
Net even het modem 30 seconden uit gehad. Nieuwe firmware voor onze Cisco EPC3925 is er ook meteen op gezet. Hij gaat in eerste instantie wel aan en je komt in de configuratie, maar je krijgt geen WAN IP. Na 3/4 minuten herstart het modem vanzelf en dan staat de nieuwe firmware erop :)

Vorige versie: epc3925-E10-5-v302r125533-111028c-ZIG (Build time: Oct 28 14:42:23 2011)
Huidige versie: epc3925-E10-5-v302r125533-120416c-ZIG (Build time: Apr 16 12:41:27 2012)

Ik gebruik het wireless niet, dus ik kan helaas niet de ervaringen vertellen over de effecten van deze firmware betreft wireless. Ik las verder terug dat er o.a. daarvoor fixes waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:54

Nox

Noxiuz

wkleunen schreef op zondag 10 juni 2012 @ 11:41:
[...]

Mjah, wij hebben gewoon de ubee van ziggo. Ik zit er ongeveer 3m vanaf. Maar goed.

Ander punt, de cisco ontvanger van ziggo geeft bij ons soms wel eens problemen met hdmi. Dan krijgen we geen signaal meer over hdmi. Iemand bekend met dit probleem. Ik vraag me af of dit een hardware probleem is of een software probleem. Op een bepaald moment gaat hij het wel weer gewoon doen, als we de ontvanger paar keer herstarten. Dus ik heb zo iets van, ik kan wel aan ziggo gaan vragen om een nieuwe ontvanger, maar ben wel bang dat ik dan weer hetzelfde probleem krijg.

Tv is trouwens een samsung.
Tijdje terug ook met een Humax HD-ontvanger gehad.

Aangesloten via HDMI. Ik zie een boot-logo, even wachten... weg beeld. Heel vreemd maar nu doet hij het wel weer gewoon. Niet alleen Cisco's hebben het.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-10 20:43
Denk dat ik deze week Ziggo maar eens moet bellen. Heb echt teveel last van storingen in het beeld tijdens tv kijken. 2 weken terug was het nog maar af en toe, maar nu gewoon een paar keer tijdens elk programma. Meer mensen hier last van? Woon in Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-10 21:04
Southern Sun schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:10:
Denk dat ik deze week Ziggo maar eens moet bellen. Heb echt teveel last van storingen in het beeld tijdens tv kijken. 2 weken terug was het nog maar af en toe, maar nu gewoon een paar keer tijdens elk programma. Meer mensen hier last van? Woon in Utrecht.
Het viel mij inderdaad gisteren ook op.
Af en toe wordt het beeld blokkerig en dat duurt dan een tel, voordat het weer normaal wordt.
Ik schat dat ik het tijdens SPA-ITA zo'n 6 keer gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-10 07:47
Ditto hier. Utrecht Leidsche Rijn

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-10 21:30
Ook in noord-holland noord (heerhugowaard). Bij mij is het kenmerkend bij beeld-overgangen. Soms ook bij scherpe overgangen bij bewegingen. Bijvoorbeeld iemand die loopt. Langs de contour van het lichaam zie je blokken verschijnen.
Ook bij mn schoonpa komt het voor (paar straten verderop).
Op mij komt het over als een digitaliserings probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:58
rfolkers schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:32:
[...]

Het viel mij inderdaad gisteren ook op.
Af en toe wordt het beeld blokkerig en dat duurt dan een tel, voordat het weer normaal wordt.
Ik schat dat ik het tijdens SPA-ITA zo'n 6 keer gezien heb.
Hou je er even rekening mee dat die storing niet per sé in de verbinding tussen jou en de kabelmaatschappij hoeft te zitten? :?

Volgens mij gebruiken ze bij zo'n voetbalwedstrijd ook al draadloze digitale verbindingen tussen de camera's en de techniekkamer. Daar kan het al storen. En daarna moet het beeld nog eens vanuit Polen komen. Ik zou niet durven aannemen dat het dan net in de laatste meters tussen het ziggo wijkkastje en jouw tv fout gaat...

Ik heb tijdens de NED-DEN ook een aantal digitale artefacts gezien (niet zo erg dat het hele beeld blokkerig wordt btw, maar misschien zou ik dat tijdens SPA-ITA wel gehad hebben als ik die gekeken zou hebben). Maar dat heb ik nooit als ik op dezelfde zender het NOS journaal ofzo zit te kijken...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-10 18:12
Ik heb dezelfde klachten, net als een ander lid van de familie. We hadden al ingeschat dat het in de strem uit Polen moet zitten; het gebeurt alleen tijdens de wedstrijden...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Laatst online: 20-10 20:52
Ik heb niet zo goede ervaringen met ziggo. Ik ben per 29-05 verhuist naar gramsbergen. Ik heb ongeveer 2 maand geleden de verhuizing doorgegeven. Eerst contact gezocht met ziggo om te vragen of alle diensten ook op het nieuwe adres aanwezig zijn. Dit was geen probleem. 29-05 aangekomen, sluit ik het modem aan maar krijg geen verbinding. Vervolgens de tv aangesloten (paar dagen later) en hier ook geen signaal op. Ik heb vervolgens de helpdesk gebeld en een afspraak gemaakt met een monteur voor vorige week vrijdag. Hele dag zitten wachten tussen 1 en 6 maar niemand is komen opdagen en ik ben ook niet afgebeld. Ik heb maar een klacht ingedient via de site, bellen doe ik niet meer want ik ben al 17 euro kwijt aan die helpdesk en het schiet maar niet op. Er staat 2 straten verder een ziggo bus, ik denk dat ik daar maar eens lief aan bel want zo kom ik geen klap verder in mijn nieuwe woning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der Rudi
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:26
Na een zeer vruchteloos 'gesprek' met de helpdesk bij Ziggo, hoop ik dat er hier wel een remedie te vinden is voor het probleem:

Ubee EVW3200 modem/router/wifi met een aantal static lease instellingen. Als ik nu iets hieraan wil wijzigen of toevoegen en ik druk op apply, reboot het modem. Als het modem weer helemaal opgestart is, is de nieuwe/wijziging niet overgenomen.

firmware versie: 9.9.2009
hardware versie: 3.9.2

Iemand een idee hoe op te lossen / nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Der Rudi schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:34:
Na een zeer vruchteloos 'gesprek' met de helpdesk bij Ziggo, hoop ik dat er hier wel een remedie te vinden is voor het probleem:

Ubee EVW3200 modem/router/wifi met een aantal static lease instellingen. Als ik nu iets hieraan wil wijzigen of toevoegen en ik druk op apply, reboot het modem. Als het modem weer helemaal opgestart is, is de nieuwe/wijziging niet overgenomen.

firmware versie: 9.9.2009
hardware versie: 3.9.2

Iemand een idee hoe op te lossen / nieuwe firmware?
Dit is idd een firmware probleem, mijn advies?
Maak ze duidelijk dat dit dus echt in het modem ligt. En zie de nieuwe tegemoetkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
Der Rudi schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:34:
Je static leases liggen wel binnen de range die de DHCP uitdeelt? Als je 192.168.1.2 t/m 192.168.1.100 uitdeelt en je zet een static lease op bijvoorbeeld 192.168.1.120 dan pakt die hem ook niet. Althans bij de Cisco is dat zo. Probeer bij MAC-adres ook eens ander scheidingsteken: Het zal waarschijnlijk dubbelepunt zijn, maar probeer ook eens koppelteken/minus.

Als dat verder allemaal lijkt te kloppen dan is het mogelijk toch firmware/modem probleem. Dan is het gewoon kwestie van de aanhouder wint bij het bellen naar de helpdesk. Uiteindelijk krijg je waarschijnlijk (na paar keer bellen) iemand aan de lijn die er wél wat van snapt en actie op gaat nemen kan ik uit ervaring zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:18
Of je probeert de Webcare van Ziggo op Twitter. Die lijken soms ook meer te kunnen.

Tenzij, ieuw bah Twitter natuurlijk

[ Voor 19% gewijzigd door Tha_T op 11-06-2012 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
Mijn ouders hebben voor de 3e keer een monteur over de vloer gehad (1x installatie, 1x een router die niet naar behoren functioneerde en nu een HD signaal dat niet meer wilde). Elke keer werd ook het beeld van de TV bekeken en vandaag werd al voor de 3e keer de instelling van de nieuwe Philips van mijn ouders teruggezet naar 720 pixels ipv 1080. Enig idee waarom zij dat doen? Opdracht van Ziggo? Het beeld is nl. stukken beter op 1080 en voor een alles in een lijkt me juist dat je voor 1080 gaat...

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
Maranello schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:03:
[...]

Je static leases liggen wel binnen de range die de DHCP uitdeelt? Als je 192.168.1.2 t/m 192.168.1.100 uitdeelt en je zet een static lease op bijvoorbeeld 192.168.1.120 dan pakt die hem ook niet. Althans bij de Cisco is dat zo. Probeer bij MAC-adres ook eens ander scheidingsteken: Het zal waarschijnlijk dubbelepunt zijn, maar probeer ook eens koppelteken/minus.
Kun je de static lease niet omvormen naar een fixed ip instellen in het apparaat. Ik heb bij iemand die de cisco heeft gewoon in zijn HP printer het ip etc ingesteld. Dat ip ligt buiten de dhcp range en dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coelho schreef op maandag 11 juni 2012 @ 21:54:
Mijn ouders hebben voor de 3e keer een monteur over de vloer gehad (1x installatie, 1x een router die niet naar behoren functioneerde en nu een HD signaal dat niet meer wilde). Elke keer werd ook het beeld van de TV bekeken en vandaag werd al voor de 3e keer de instelling van de nieuwe Philips van mijn ouders teruggezet naar 720 pixels ipv 1080. Enig idee waarom zij dat doen? Opdracht van Ziggo? Het beeld is nl. stukken beter op 1080 en voor een alles in een lijkt me juist dat je voor 1080 gaat...
Geen idee, heb ook n vriend die dat doet. Ik geloof dat dat te maken heeft met de overtuiging dat 1080i nu eenmaal 540 'hele verticale lijnen per keer' bevat, en dus 720p genoeg is. Uitleggen dat je dan zowel een deel van je horizontale- als de de helft van je temporale resolutie weggooit helpt niets. Daarbij ben ik van mening dat de beeldprocessor van de cisco bagger is, ik zie constant judder als ik deinterliniering het dat ding over laat.

Dus mijns inziens is 1080i beter, mits je een fatsoenlijke beeldprocessor hebt (bv in je TV of in een externe receiver) die dat van de cisco kan overnemen. Wat dat betreft zou ik een instelling in de cisco willen zien die 'untouched' / 'onbewerkt' doorlaat, of natuurlijk een fatsoenlijke firmware die dit soort problemen adresseert.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2012 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
lars1980 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 00:01:
[...]
Kun je de static lease niet omvormen naar een fixed ip instellen in het apparaat. Ik heb bij iemand die de cisco heeft gewoon in zijn HP printer het ip etc ingesteld. Dat ip ligt buiten de dhcp range en dat werkt perfect.
Zo doe ik het ook ;) Het gaat erom dat je geen DHCP-reservering/static lease buiten je DHCP-scope kan toevoegen en dat dat misschien een reden is waarom de instelling in zijn modem niet bewaard blijft. DHCP-reservering is toch wel iets makkelijker vanwege centrale beheer dan apart IP's in je apparaten kloppen voor het geval je er meerdere hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splitert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:33
Is er een manier om een kopie van de op mijn ziggo account ontvangen mails automatisch door te laten sturen naar mijn iCloud email?

Ik heb bij Mijn Ziggo bij email instellingen het doorsturen ingesteld maar dit werkt niet, want dan stuurt hij de mail door maar de mail wordt verwijderd van mijn ziggo account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfang
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-03 11:12
Is het normaal dat de publieke omroep op HD veel haperingen vertoont? Bepaalde gebieden van het beeld die opeens blokjes of iets dergelijks vertonen. Echt veel last van, en de laatste tijd met het EK is dat best wel irritant. Kabels zijn goed (keurmerk), frequentie klopt en heb de zenders al even opnieuw geïnstalleerd (las ergens dat dit zou kunnen helpen). Ik heb een CI+ module, heb die ook al een tijdje uit de tv gehaald, modem ook gereset en van de stroom afgehaald, mocht allemaal niet baten.

Soms is het zelfs om de paar seconden dat het beeld en geluid hapert, erg irritant. We hebben Alles in 1-plus, en internet werkt gewoon.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Morfang schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 17:47:
Is het normaal dat de publieke omroep op HD veel haperingen vertoont? Bepaalde gebieden van het beeld die opeens blokjes of iets dergelijks vertonen. Echt veel last van, en de laatste tijd met het EK is dat best wel irritant. Kabels zijn goed (keurmerk), frequentie klopt en heb de zenders al even opnieuw geïnstalleerd (las ergens dat dit zou kunnen helpen). Ik heb een CI+ module, heb die ook al een tijdje uit de tv gehaald, modem ook gereset en van de stroom afgehaald, mocht allemaal niet baten.

Soms is het zelfs om de paar seconden dat het beeld en geluid hapert, erg irritant. We hebben Alles in 1-plus, en internet werkt gewoon.

Iemand een idee?
Lijkt het hierop:

Afbeeldingslocatie: http://www.digieffects.com/manuals/damage/images/DE_Arifact-example.jpg

Probeer het eens zonder UMU. Gaat dat beter, even Ziggo bellen en uitleggen. Sturen ze een nieuwe UMU en klaar.
coelho schreef op maandag 11 juni 2012 @ 21:54:
Moet gewoon werken op 1080i, waarom zij het terug zetten ontgaat me even. Hier werkt het ook gewoon op 1080. Je betaalt er ook voor, toch?

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is je bit error rate (ber) tijdens die blokken? Groter dan nul.. dan is het signaal te zwak.
Kijk dan toch eens alle bekabeling na, heb je de afscherming wel aangesloten op de connectoren? Maakt de afscherming niet perongeluk contact met de kern. Metalen pluggen hebben de voorkeur.
Soms ontkom je ook niet aan een versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Monteert Ziggo trouwens nog versterkers? Hier hebben we, toen de Multikabel het internet aanlegde een versterker met retour gehad (is later vervangen door een AOP met een UMU erop) en ben er erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
NoxiuZ schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 23:30:
Monteert Ziggo trouwens nog versterkers? Hier hebben we, toen de Multikabel het internet aanlegde een versterker met retour gehad (is later vervangen door een AOP met een UMU erop) en ben er erg blij mee.
Ligt eraan, voor interactive tv heb je wel een retourgeschikte versterker nodig en heb je niet zo heel veel aan een UMU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Dus zodra je een interactief pakket aanvraagt krijg je er dus een versterker bij en/of kan je die aanvragen? Overigens is de versterker hier nog actief hoor, alleen het modem staat er niet meer op aangesloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
NoxiuZ schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 00:02:
Dus zodra je een interactief pakket aanvraagt krijg je er dus een versterker bij en/of kan je die aanvragen? Overigens is de versterker hier nog actief hoor, alleen het modem staat er niet meer op aangesloten :)
Als je I-TV bestelt, met een decoder krijg je er een retourgeschikte versterker bij.
In dat geval plaats je de modem op de eerste uitgang +0db en de I-TV decoder op poort 1

[ Voor 9% gewijzigd door Dennis-L op 13-06-2012 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
job schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:32:
[...]

Wat is je bitrate tijdens die blokken? Groter dan nul.. dan is het signaal te zwak.
De bitrate hoort hoger te zijn dan 0, anders zie je niets.

De bit error rate is een ander verhaal. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:13
Ik heb ziggo een mail gestuurd met de vraag of ze me email willen wijzigen, dit was mijn antwoord:
Geachte heer/mevrouw ,

Bedankt voor uw e-mail van 8 juni 2012. Hierin geeft u aan dat uw e-mail adres blablabla@blabla.nl niet gebruikt.

Bij uw account hebben wij uw e-mail adres blablabla@blabla.nl gewijzigd in het e-mail adres blablabla@blabla.nl.

Heeft u nog vragen? Ga dan naar www.ziggo.nl/klantenservice voor informatie over onze producten en diensten. Stel hier uw vraag ook eens aan Tess, onze virtuele medewerkster. Zij staat 24 uur per dag voor u klaar.

Met vriendelijke groet,
Wia Schuiling
Medewerker Klantenservice

Reageren op deze post kan via ons contactformulier.

---- Oorspronkelijk bericht ----

Referentie: Vraag
> Product: Televisie
> Onderwerp: Mijn Ziggo
>

Naam: n
>

Adres:

>

ContactGegevens:

>

Commentaar:
> Er is een oud email adres dat ik graag zou willen wijzigen in goedeNieuweEmail@mail.nl - het email adres dat (als het goed is) bij jullie nu geregisterd staat is blablabla@blabla.nl. Het huidig email adres is oud en wordt al jaren niet meer gebruikt
-------

Dus uiteindelijk hebben ze het oude email verander naar het oude email???
Zo moeilijk is lezen toch niet, of doe ik wat verkeerds?

EDIT:

In een nieuw bericht op het contactformulier heb ik gevraagd of ze telefonisch contact willen opnemen. Dit hebben ze net gedaan en wordt mijn nieuwe wachtwoord via de post toegestuurd nadat de mevrouw mijn nieuwe email heeft ingesteld.

Goede service :)

[ Voor 9% gewijzigd door Barrybobslee op 13-06-2012 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xander schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 00:10:
[...]

De bitrate hoort hoger te zijn dan 0, anders zie je niets.

De bit error rate is een ander verhaal. :P
stom stom :P
bedoelde inderdaad de ber. Bedankt voor de correctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Op mijn TV is alleen bij Disney XD linksbovenin een reeks witte streepjes te zien, Van links naar rechts een strookje van ca 2 mm, met witte streepjes. Heeft iemand anders dat ook? Op andere zenders is dat niet, en op het Disney XD kanaal ergens in de 900 is dat ook niet.

(ik heb het ook bij de Samsung TV groep gevraagd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Laatst online: 19-10 17:57
Witte streepjes zie ik met grote regelmaat op verschillende kanalen (meestal de HD zenders). Ik ben er nog niet uit of de TV het beeld niet goed bijsnijd of dat het signaal dit al bevat. De TV zou het moeten bijsnijden, omdat het volgens mij teletekst data (???) is.

Balen... het ligt niet aan je TV of Ziggo signaal... --> The_Doman in "[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 6"

[ Voor 22% gewijzigd door Arnout op 14-06-2012 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosluis
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Bij mij is Ziggo de laatste week ook drama op NED 1 HD, NED 2 HD, RTL 4 HD. Niet naar te kijken. Gister eind van de middag leek het weer ok te zijn maar tijdens het voetbal was het weer drama. Allemaal blokken en niet te volgen.

Vorige week hebben we een storing in onze woonplaats gehad van 1 dag. Na de storing drama.

Dat kan dan toch niet ana de bekabeling liggen als het daarvoor altijd prima heeft gewerkt? Iemand misschien nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Bekabeling gooien ze het als snel op. Mijn decoder hangt nu als je iets doet behalve zender wisselen. Ook als ik hem bij mn ouders test. Wat zegt Ziggo? "U moet zelf een monteur laten komen op uw kosten om te kijken of dit klopt" Sorry hoor, maar dat is erg slecht.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
De artefacts die gisteren tijdens NED-DUI optraden zat volgens mij niet bij Ziggo maar eerder stroomopwaarts (Charkov --> Nederland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:58
lijkt mij ook, treed vooral op bij snelle beeldwisselingen en herhalingen.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosluis
  • Niet online
Bij ons is het echt constant en soms zefs helemaal geen beeld. Hoor ik wel geluid. Komt het beeld er af en toe heel vaag door heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:51
Bosluis schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:37:
Bij ons is het echt constant en soms zefs helemaal geen beeld. Hoor ik wel geluid. Komt het beeld er af en toe heel vaag door heen.
Dat zijn problemen die vaak optreden bij een te laag signaalsterkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:49
VAnTurenhout schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:02:
Op mijn TV is alleen bij Disney XD linksbovenin een reeks witte streepjes te zien, Van links naar rechts een strookje van ca 2 mm, met witte streepjes. Heeft iemand anders dat ook? Op andere zenders is dat niet, en op het Disney XD kanaal ergens in de 900 is dat ook niet.

(ik heb het ook bij de Samsung TV groep gevraagd)
Heb het zelf ook geconstateerd bij MTV, heb zelf nog analoog en een beeldbak als TV, en navraag gedaan bij de webcare van Ziggo.
Hieruit bleek dat het een probleem werd veroorzaakt in het signaal van MTV, dus gingen ze navraag doen of MTV dit kon verhelpen.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosluis
  • Niet online
nooberke schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:43:
[...]

Dat zijn problemen die vaak optreden bij een te laag signaalsterkte
Dat denk ik ook maar hoe kan dat opeens optreden dan? Vorige week die storing gehad daarna de problemen. Dat zou niet aan de bekabeling moet liggen volgens mij. Anders ga ik Ziggo wel eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:56
Bosluis schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:52:
[...]

Dat denk ik ook maar hoe kan dat opeens optreden dan? Vorige week die storing gehad daarna de problemen. Dat zou niet aan de bekabeling moet liggen volgens mij. Anders ga ik Ziggo wel eens bellen.
Het kan natuurlijk wel, ik had van de ene op de andere dag een slecht signaal bij de TV boven (signaal sterkte gezakt van 70 naar 50). Dit had een aantal jaren goed gewerkt (goede Hirschmann kabels en dito splitter met F-connectors).

Aangezien ik beneden in de woonkamer geen problemen had, toch meer eens de kabel bij de splitter omgedraaid. Prompt had ik beneden een minder signaal en werkte boven alles goed. Dus de splitter was defect in mijn geval.

Als je signaal problemen hebt zal ik eerst een decoder met een korte en goede coax kabel direkt op het AOP aansluiten. Werkt het dan goed, dan is het binnenkomende signaal in orde en moet het ergens aan de bekabeling, splitter(s) of connectors liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosluis
  • Niet online
WouterHelm schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:07:
[...]

Het kan natuurlijk wel, ik had van de ene op de andere dag een slecht signaal bij de TV boven (signaal sterkte gezakt van 70 naar 50). Dit had een aantal jaren goed gewerkt (goede Hirschmann kabels en dito splitter met F-connectors).

Aangezien ik beneden in de woonkamer geen problemen had, toch meer eens de kabel bij de splitter omgedraaid. Prompt had ik beneden een minder signaal en werkte boven alles goed. Dus de splitter was defect in mijn geval.

Als je signaal problemen hebt zal ik eerst een decoder met een korte en goede coax kabel direkt op het AOP aansluiten. Werkt het dan goed, dan is het binnenkomende signaal in orde en moet het ergens aan de bekabeling, splitter(s) of connectors liggen.
Dank voor de tip. Dat ga ik vandaag of morgen eens proberen. Moet ik alleen de decoder met een lange coax HDMI kabel naar mijn tv doorvoeren.

Of de tv dichterbij halen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 22:28

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb sinds gisteren een Humax 5100c decoder aangesloten en kan dus nu interactieve televisie kijken. Nou zat ik gisteren eens wat door de Uitzending gemist te kijken en de On Demand films.

Ik zag bij Uitzending gemist allerlei films bij HBO, die ik gewoon gratis kon bekijken, terwijl ik echt geen abonnement voor HBO heb. Klopt dat? Kun je bij uitzending gemist van alles bekijken, ook al heb je de betreffende zenders niet in je abbo?

En ik las dat ik 10 films per maand (TV standaard) gratis kan bekijken via On Demand. Zag al wel dat dat erg veel oudere films zijn, maar okee. Wisselt dat aanbod elke maand? En die 10 films, worden die films bij HBO daar nou ook bij geteld of zijn het echt alleen die films die je bij On Demand ziet staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.louie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-02-2021
Zenderwijzing bij ziggo, Discovery channel nu in HD, en Discovery HD showcase is verdwenen.
Gedver, voor mij nu weinig reden meer om tv plus aan te houden.
Eerst raak ik history HD kwijt toen het HD pakket verviel, en nu ook Discovery HD showcase.
En ondertussen wel meer moeten betalen.. Bah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Laatst online: 08:21
Ik heb gisteren ook Ziggo alles in 1 geïnstalleerd, maar heb problemen met internet. Ik heb het Ubee modem, waarbij de benodigde lampjes wel gewoon branden.
Als ik de interne netwerk kabel uit mijn ADSL router haal en in de Ubee modem stop, dan kan ik wel internetten via mijn vaste pc.

De Cisco tuner krijgt geen ip adres (bedraad) van het modem en ook mijn satelliet ontvanger blijkt niet op internet te kunnen. Deze krijgt nog wel een ip adres toegewezen, maar lijkt niet met internet te kunnen communiceren. Net of de DNS niet goed is o.i.d.

Als ik de kabel weer op de ADSL router zet en het ip adres vernieuw, dan werkt alles weer als normaal.
Ook de draadloze pogingen gaan niet goed. Mijn laptop ziet het netwerk niet eens en mijn Ipad kan geen verbinding maken, terwijl ik alles goed invul?

Iemand een idee waar deze symptomen op wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosluis
  • Niet online
WouterHelm schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:07:
[...]

Ben bezig met mijn aansluiting thuis. Als ik de decoder rechtstreeks op AOP aansluit is mijn signaalsterkte 38%. De groene kabel zelfs opnieuw aangesloten op de wandcontactdoos. Geen verbetering.

Nu weer even de oude situatie terug gezet komt NED 1 HD op een signaalsterkte van 21%. Snap er niks meer van. Het AOP signaal is toch al veel te laag? Nu met een versterker er tussen zelfs nog lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:56
Bosluis schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:26:
[...]

Ben bezig met mijn aansluiting thuis. Als ik de decoder rechtstreeks op AOP aansluit is mijn signaalsterkte 38%. De groene kabel zelfs opnieuw aangesloten op de wandcontactdoos. Geen verbetering.

Nu weer even de oude situatie terug gezet komt NED 1 HD op een signaalsterkte van 21%. Snap er niks meer van. Het AOP signaal is toch al veel te laag? Nu met een versterker er tussen zelfs nog lager.
Dat is inderdaad te laag, er is iets mis met het AOP of het signaal (er vanuit gaande dat de kabel in orde is). Ik zou even contact opnemen met de helpdesk en aangeven dat je ook een slecht signaal heb als je de decoder direct op het AOP aansluit (anders beginnen ze toch weer met het verhaal van slechte kabels, connectors e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil op mijn mobiele telefoon via wifi ziggo gemist gaan kijken, maar dan krijg ik de melding dat ik ziggo interactief moet hebben.

Dat heb ik niet, kan je dan ook geen gebruik van dat uitzending gemist gedeelte van ziggo's android app gebruiken? De tv gids enzo in die app doen het wel. Er staat iets bij dat ik een abonnement op ziggo internactief moet nemen? Maar ik wil eigenlijk helemaal geen decoder ofzo omdat ik zo'n module in de tv heb en ik juist blij ben dat die decoder niet meer nodig is.
mr.louie schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:08:
Zenderwijzing bij ziggo, Discovery channel nu in HD, en Discovery HD showcase is verdwenen.
Gedver, voor mij nu weinig reden meer om tv plus aan te houden.
Eerst raak ik history HD kwijt toen het HD pakket verviel, en nu ook Discovery HD showcase.
En ondertussen wel meer moeten betalen.. Bah!
In het totaal pakket zit history HD nog wel, verder vind ik het een goede keuze om Discovery hd showcase te droppen en discovery HD te nemen, dat kanaal heeft een veel betere programmering. Wel vind ik dat er veel meer HD moet komen in het totaal pakket.

Maar er komen meer prijsverhogingen aan: Eredivisie live gaat ook nog eens een stuk duurder worden, prijzen nog niet bekend, maar alles gaat daar wel HD worden.

En waarom film1 nog niet volledig HD is? Ik heb het nu 2 maanden gratis, maar vind er niks aan aangezien je het beter kan downloaden in HD kwaliteit, 15 euro per maand voor 3 van de 4 zenders in SD kwaliteit is ook belachelijk.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2012 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosluis
  • Niet online
WouterHelm schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:35:
[...]

Dat is inderdaad te laag, er is iets mis met het AOP of het signaal (er vanuit gaande dat de kabel in orde is). Ik zou even contact opnemen met de helpdesk en aangeven dat je ook een slecht signaal heb als je de decoder direct op het AOP aansluit (anders beginnen ze toch weer met het verhaal van slechte kabels, connectors e.d.).
Nog niet gebeld, ben zelf nog een beetje aan het rommelen. Het gekke is is dat bijvoorbeeld Eurosport HD het prima doet met een signaalsterkte van 40%. NED 1, 2 ,3 RTL 4 en 5 doen het niet of erg slecht. Als ik dan naar de signaalsterkte kijk is het maar 13%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-10 00:32
Bosluis schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:02:
[...]

Nog niet gebeld, ben zelf nog een beetje aan het rommelen. Het gekke is is dat bijvoorbeeld Eurosport HD het prima doet met een signaalsterkte van 40%. NED 1, 2 ,3 RTL 4 en 5 doen het niet of erg slecht. Als ik dan naar de signaalsterkte kijk is het maar 13%.
Ik heb 80% signaalsterkte en 80% dat andere.

En ik krijg nogsteeds op NED 1 2 HD en RTL5HD no signal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosluis
  • Niet online
Mektheb schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:03:
[...]

Welke woonplaats als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Bosluis schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:02:
[...]

40% is nog niet echt heel veel, heb boven op mijn antieke SD kastje zo rond de 87%, met 1 splitter er tussen en een kabel (wel goede overigens) van 15 meter.

Beneden zal ik maar niet melden, want dan krijg je nog meer paniek denk ik.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosluis schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:12:
[...]

Dank voor de tip. Dat ga ik vandaag of morgen eens proberen. Moet ik alleen de decoder met een lange coax HDMI kabel naar mijn tv doorvoeren.

Of de tv dichterbij halen natuurlijk ;)
Ziggo is een live netwerk welke constant bewerkt wordt. Kan zijn dat hierdoor iets met een signaal waarde in jouw wijk is gebeurd. Dit gebeurd ook wel is bij UPC. Ik zou dit is navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosluis
  • Niet online
ozzynator schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:22:
[...]

40% is nog niet echt heel veel, heb boven op mijn antieke SD kastje zo rond de 87%, met 1 splitter er tussen en een kabel (wel goede overigens) van 15 meter.

Beneden zal ik maar niet melden, want dan krijg je nog meer paniek denk ik.
Lol paniek krijg ik niet hoor. Ik vind het gewoon vreemd dat het altijd goed werkte, singnaalsterktes weet ik niet want daar keek ik nooit naar, en nu na een storing bij Ziggo vorige week opeens deze klachten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Mektheb schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:03:
[...]

Signaalsterkte doet er niet veel toe, maar signaalkwaliteit wel. Als de signaalkwaliteit niet 100% is, is je signaal niet goed. Ofwel je hebt verlies in kabels, connectoren en splitters, of het aangeleverde signaal is niet goed. Controleer ook of je AOP wel goed is aangesloten, zal je net zien dat er 1 minuscuul klein draadje van de mantel aan de kern ligt, dan krijg je ook dit soort gekke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-10 00:32
Bosluis schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:06:
[...]

Welke woonplaats als ik vragen mag?
Veenendaal
_JGC_ schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:28:
[...]

Signaalsterkte doet er niet veel toe, maar signaalkwaliteit wel. Als de signaalkwaliteit niet 100% is, is je signaal niet goed. Ofwel je hebt verlies in kabels, connectoren en splitters, of het aangeleverde signaal is niet goed. Controleer ook of je AOP wel goed is aangesloten, zal je net zien dat er 1 minuscuul klein draadje van de mantel aan de kern ligt, dan krijg je ook dit soort gekke dingen.
Ja mee eens, maar aan de andere kant BS...ik gebruik een Ci+ slot..
Maar zodra hij in een Decoder zit is alles goed en werken alle zenders, totdat het in een Ci+ slot weer zit.
Waardoor het nu komt joost mag het weten, maar ik kijk de zenders nooit.

[ Voor 69% gewijzigd door Mektheb op 15-06-2012 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Mektheb schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:29:
[...]

Maar zodra hij in een Decoder zit is alles goed en werken alle zenders, totdat het in een Ci+ slot weer zit.
denk dat als je het aan Joost vraagt, dat die zal zeggen dat het aan CI+ kaart of het slot ligt.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mektheb schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:29:
Niet elke apparaat is even goed in het omgaan met een zwak signaal. Blijkbaar is jouw decoder daar beter in dan jouw tv.
Het ci+ slot heeft er niets mee te maken, daar moet je de oorzaak niet in zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Wat zijn de ervaringen van mensen hier met Spotify en sowieso de algehele verbindingskwaliteit?

Ik merk nu regelmatig dat spotify nagenoeg onbruikbaar is. Switch ik dan naar Vodafone dongle, dan werkt het prima. Er waren zelfs specifieke toezeggingen op spotify forums (kan link even niet meer vinden) dat het een specifiek ziggo probleem was.

Verder heb ik de laatste tijd regelmatig last van connection drops en ping spikes bijv:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
PING tweakers.net (213.239.154.20): 56 data bytes
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=0 ttl=59 time=15.108 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=1 ttl=59 time=22.360 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=2 ttl=59 time=12.944 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=3 ttl=59 time=15.902 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=4 ttl=59 time=14.599 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=5 ttl=59 time=19.741 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=6 ttl=59 time=16.105 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=7 ttl=59 time=14.833 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=8 ttl=59 time=13.560 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=9 ttl=59 time=12.632 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=10 ttl=59 time=16.173 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=11 ttl=59 time=15.268 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=12 ttl=59 time=18.025 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=13 ttl=59 time=44.855 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=14 ttl=59 time=15.807 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=15 ttl=59 time=23.181 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=16 ttl=59 time=17.962 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=17 ttl=59 time=12.444 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=18 ttl=59 time=310.273 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=19 ttl=59 time=96.403 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=20 ttl=59 time=468.024 ms
Request timeout for icmp_seq 21
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=21 ttl=59 time=1016.810 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=22 ttl=59 time=229.638 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=23 ttl=59 time=227.771 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=24 ttl=59 time=12.921 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=25 ttl=59 time=19.491 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=26 ttl=59 time=18.371 ms

Dit gebeurd ongeveer iedere 30 a 60 seconden en is vrij irritant aangezien op zo'n moment skype gesprekken ook gelijk haperen en daar ben ik helaas voor mijn werk voor afhankelijk.

Heb het modem al keertje gereset, direct met kabel eraan gaan hangen maar helaas lost dat beide het probleem niet op. Vraag me af of hier meer mensen dit probleem hebben, anders maar even met de helpdesk gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:59

TFHfony

Professional Weirdo

Klinkt mij niet echt bekend. Ik heb zelf even 2 minuten t.net gepingt:

code:
1
2
3
4
5
6
Ping-statistieken voor 31.22.80.140:
    Pakketten: verzonden = 124, ontvangen = 124, verloren = 0
    (0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 9ms, Maximum = 14ms, Gemiddelde = 11ms

Spotify werkt hier prima :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-10 18:44

icecreamfarmer

en het is

Sander schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:25:
Wat zijn de ervaringen van mensen hier met Spotify en sowieso de algehele verbindingskwaliteit?

Ik merk nu regelmatig dat spotify nagenoeg onbruikbaar is. Switch ik dan naar Vodafone dongle, dan werkt het prima. Er waren zelfs specifieke toezeggingen op spotify forums (kan link even niet meer vinden) dat het een specifiek ziggo probleem was.

Verder heb ik de laatste tijd regelmatig last van connection drops en ping spikes bijv:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
PING tweakers.net (213.239.154.20): 56 data bytes
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=0 ttl=59 time=15.108 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=1 ttl=59 time=22.360 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=2 ttl=59 time=12.944 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=3 ttl=59 time=15.902 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=4 ttl=59 time=14.599 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=5 ttl=59 time=19.741 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=6 ttl=59 time=16.105 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=7 ttl=59 time=14.833 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=8 ttl=59 time=13.560 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=9 ttl=59 time=12.632 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=10 ttl=59 time=16.173 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=11 ttl=59 time=15.268 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=12 ttl=59 time=18.025 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=13 ttl=59 time=44.855 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=14 ttl=59 time=15.807 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=15 ttl=59 time=23.181 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=16 ttl=59 time=17.962 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=17 ttl=59 time=12.444 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=18 ttl=59 time=310.273 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=19 ttl=59 time=96.403 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=20 ttl=59 time=468.024 ms
Request timeout for icmp_seq 21
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=21 ttl=59 time=1016.810 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=22 ttl=59 time=229.638 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=23 ttl=59 time=227.771 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=24 ttl=59 time=12.921 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=25 ttl=59 time=19.491 ms
64 bytes from 213.239.154.20: icmp_seq=26 ttl=59 time=18.371 ms

Dit gebeurd ongeveer iedere 30 a 60 seconden en is vrij irritant aangezien op zo'n moment skype gesprekken ook gelijk haperen en daar ben ik helaas voor mijn werk voor afhankelijk.

Heb het modem al keertje gereset, direct met kabel eraan gaan hangen maar helaas lost dat beide het probleem niet op. Vraag me af of hier meer mensen dit probleem hebben, anders maar even met de helpdesk gaan bellen.
Spotify gebruik ik niet maar ik herken het wel.
Ik heb het ook bij gchat, winamp internetradio en andere streamingsdiensten en het irritantste van alles: games.

Het lijkt wel of de verbinding wegvalt om de zoveel tijd.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ozzynator schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:22:
Ik heb 40 meter kabel door het huis met meerdere splitters en 1 versterker en alles is overal 100%... ook als er 25 meter kabel van punt van binnenkomst tot tv zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Ik heb even gechecked met een collega die dan wel 80km verderop woont, maar een tijdje hetzelfde gehad heeft. Bij hem was het na veel klagen ineens over, zonder een duidelijke reden van Ziggo. Heb inmiddels helpdesk ticket inclusief pings aangemaakt, ben benieuwd wat er terug komt.

Heb overigens niet het cisco modem, mocht dat wat uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
siemed schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:09:
Ik heb gisteren ook Ziggo alles in 1 geïnstalleerd, maar heb problemen met internet. Ik heb het Ubee modem, waarbij de benodigde lampjes wel gewoon branden.
Als ik de interne netwerk kabel uit mijn ADSL router haal en in de Ubee modem stop, dan kan ik wel internetten via mijn vaste pc.

De Cisco tuner krijgt geen ip adres (bedraad) van het modem en ook mijn satelliet ontvanger blijkt niet op internet te kunnen. Deze krijgt nog wel een ip adres toegewezen, maar lijkt niet met internet te kunnen communiceren. Net of de DNS niet goed is o.i.d.

Als ik de kabel weer op de ADSL router zet en het ip adres vernieuw, dan werkt alles weer als normaal.
Ook de draadloze pogingen gaan niet goed. Mijn laptop ziet het netwerk niet eens en mijn Ipad kan geen verbinding maken, terwijl ik alles goed invul?

Iemand een idee waar deze symptomen op wijzen?
Waarom wil je je cisco tuner (ik neem aan de 8485) aan je modem hangen?
Wanneer je dat voor het interactieve gedeelte wil is dat totaal overbodig.

Je vervangt eventueel je AOP voor een 1-gats AOP.
Vervolgens sluit je op je AOP de meegeleverde breedbandversterker (FRA-752/N) aan.
Vervolgens de modem aansluiten op de 0db uitgang op versterker en je cisco 8485 sluit je aan op de eerste poort, of desnoods op de 2e als je een flinke afstand moet overbruggen.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennis-L op 15-06-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Oh en eindelijk vanaf vandaag Discovery Channel standaard HD op kanaal 17!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

siemed schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:09:
[...]
De Cisco tuner krijgt geen ip adres (bedraad) van het modem [...]
Dennis-L schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 21:29:
Waarom wil je je cisco tuner (ik neem aan de 8485) aan je modem hangen?
Wanneer je dat voor het interactieve gedeelte wil is dat totaal overbodig.
Klopt, je moet die Cisco tuner NIET aansluiten op je netwerk. Dat ding verknoeit op een bepaalde manier je hele netwerk. Afkoppelen en waarschijnlijk werkt het weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 20-10 22:52
Dennis-L schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 22:22:
Oh en eindelijk vanaf vandaag Discovery Channel standaard HD op kanaal 17!
Bij mij is het nog SD hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bij mij was nr 17 uit de zenderlijst verdwenen.
Dus belde ik 's avonds Ziggo (ik wist niet van de wijziging vandaag) en zij lieten mij de decoder resetten.

Ik vroeg nog: "Is er soms iets veranderd?" Antwoord Ziggo medewerker: "Nee hoor meneer, u bent de enige met dit probleem".

Toen zag ik dat Discovery ineens op 917 zat.
Daardoor schoot me te binnen dat Discovery HD vorige maand in Nederland zou komen.

Ik vroeg "heeft het misschien met Disc HD te maken?" Medewerker Ziggo: "Nee hoor meneer dat was al afgelopen september"

Na het opnieuw zoeken van de zenders door de HD decoder had ik dus wel Disc HD op nr 17.
In de slaapkamer stond nog de SD op 17, maar na het ook daar opnieuw laten zoeken van de zenders was HD er ook.

Wat een stelletje prutsers weer daar bij die helpdesk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:05
Hier was Discovery ook verdwenen van kanaal 17, en op kanaal 917 nog wel aanwezig.
Na het opnieuw laden van de zenders was er op 17 Discovery HD.
Daar wordt ik nou vrolijk van, hoe meer HD zenders, hoe beter. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
tiguan schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 00:35
Bij mij is het nog SD hoor?
Even je decoder de zenders opnieuw laten zoeken dus.
Geen fabrieksreset (zoals de helpdesk mij adviseerde) want anders kan je, net als ik, alles weer opnieuw instellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Stond ook gewoon hier dat dat vanaf gisteren in zou gaan ;)
https://www.ziggo.nl/#pro.../nieuws/zenderwijzigingen
Best een beetje dom dan van die helpdeskmedewerker....

Overigens hoefde ik de zenders niet opnieuw te zoeken, eerst was kanaal 17 weg en ineens was hij terug :)

[ Voor 39% gewijzigd door Dennis-L op 16-06-2012 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
icecreamfarmer schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:25:
[...]

Spotify gebruik ik niet maar ik herken het wel.
Ik heb het ook bij gchat, winamp internetradio en andere streamingsdiensten en het irritantste van alles: games.

Het lijkt wel of de verbinding wegvalt om de zoveel tijd.
gtalk op android werkt ook niet goed via Ziggo, via mobiel netwerk (3g) geen problemen. Probleem: je gtalk gaat offline voor uren. Als je gtalk start, meldt hij zich ook niet meer automatisch aan. Soms werkt af en aanmelden niet eens, hij blijft offline.

Dit heb ik niet alleen op mijn telefoon (Android ICS 4.0.4) maar ook bij een andere telefoon (Android 2.3.3). Heeft dus te maken met Ziggo of de 2 AP's die ik gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

modem had het begeven vrijdag. komt er wel leuk een busje langs om te melden dat ze ons van het weekend van internet af hebben gesloten maar dan heeft de beste meneer niet even 10 min de tijd op ons ook te helpen.
alleen maar problemen met die Ubee dingen, kan je ook gewoon een ander modem(en apart router) ergens halen en dan met ziggo de instellingen wijzigen of moeten die dingen speciaal van ziggo komen? wat een drama, leuk zo net voor je tentamenweek zonder internet

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2012 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02:53
Arnout schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 09:13:
gtalk op android werkt ook niet goed via Ziggo, via mobiel netwerk (3g) geen problemen. Probleem: je gtalk gaat offline voor uren. Als je gtalk start, meldt hij zich ook niet meer automatisch aan. Soms werkt af en aanmelden niet eens, hij blijft offline.
Talk doet het hier op 1 Android telefoon en 2 Android tablets prima :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Even nieuwsgierig: De mensen die problemen hebben met spotify / gtalk: Gebruiken jullie een eigen router of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Xander schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 10:59:
Even nieuwsgierig: De mensen die problemen hebben met spotify / gtalk: Gebruiken jullie een eigen router of juist niet?
Beide geprobeerd, ik heb hier een Apple Timecapsule (Airport Extreme) geval staan, maar die staat in switchend mode. Toch nav de problemen met Spotify en Gtalk ook even gewoon direct achter het modem gehangen en had dezelfde issues. Heb de ping die ik gistermiddag plaatste vannacht even door laten lopen en je ziet gewoon structureel iedere paar minuten een spike richting 800/1000/2000ms en dan een drop en vervolgens zakt het weer wat in. Erg vervelend, en ben dan ook blij dat ik mijn fase van online-gaming achter me heb gelaten.

Helaas is het nu de VPN connectie van mijn werk en de kwaliteit van (zakelijk) Skype gesprekken die eronder leidt. Gistermiddag maar via de Vodafone Mifi gewerkt voor paar belangrijke calls, stabielere verbinding dan de 60mbit ziggo lijn :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02:53
Xander schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 10:59:
Eigen router (D-Link) aangezien het Wifi-signaal van de Ubee, bij mij, echt belachelijk slecht is. Dus ook met een eigen router kan het op zich goed gaan :)

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 16-06-2012 11:26 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Laatst online: 10:20

PauseBreak

derp!

Sander schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:25:

Algehele verbindingskwaliteit is hier ook al een tijdje (maand of 2) ruk. Inderdaad veel ping spikes en drops (moet zelfs Gmail soms herladen) en Skype werkt ook alleen maar goed zónder beeld. Met beeld erbij werkt het voor geen meter.

Ik zit trouwens standaard met draad op mijn eigen router en dan op de Cisco die in bridge staat. Ook bedraad direct op de Cisco inpluggen lost het probleem niet op, maar ik heb het maar geaccepteerd omdat ik in een flat(je) woon en ook gewoon geen tijd heb om een monteur over de vloer te hebben.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na alle "goede" verhalen over het ubee modem de EVM3200 ook mijn ervaring er even bij zetten. Ik heb er nooit last mee gehad en heb m nu 2 jaar. Maarrrr de laatste week ongeveer heb ik regelmatig dat m'n verbinding een aantal seconden wegvalt. Dus internet en telefoon. Ziggo gebeld en die zeggen dat het misschien aan m'n bekabeling ligt. Nu zit dat er pas 3 jaar in en zit het er en kom ik er niet aan. Ziggo ziet het modem gewoon online en dus is er volgens hen niets aan de hand met het modem. Het valt me wel op dat het modem loeiheet word en beetje stinkt naar een smeulende printplaat zeg maar. Ook doet m'n telefoon het een kleine 15 seconden niet meer als de verbinding wegvalt. Is dit een normale kwestie met dat modem en moet ziggo mij gewoon een nieuwe verschaffen? M'n oude motorola beviel me ook beter maar ik moest hem toen gaan gebruiken omdat ik een 120mbit abbo had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:22
Het lijkt erop dat de condensatoren op de print de geest beginnen te geven. Goeie kans dat ie er eerdaags mee ophoudt.
Pagina: 1 ... 188 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!