Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:21
Ik zit in een leuke discussie met @ziggowebcare m.b.t. het verbruik in stand-by van de Cisco 8485DVB.
Deze gebruikt namelijk in stand-by ruim 16 watt wat volgende de wettelijke norm veel te veel is.
Ik kreeg als oplossing dat ik hem ook uit kon zetten.
Ja handig als je programma's op wil nemen als je er niet bent....
Ik snap niet waarom ze het probleem min of meer proberen te verbergen ofzo want de ene medewerker zegt dat er een update komt, de ander zegt dat er nog helemaal geen update voor is.
Nu zal het qua kosten maar om enkele tientallen euro's gaan per jaar maar als er wettelijk een norm bepaald wordt moet je je daar gewoon aan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:36
Iemand enig idee of ziggo channel bonding gaat toepassen op de upload? Of blijft 10mbit upload het hoogst haalbare? Kan me een artikel herinneren waarin ze gingen kijken of ze zelf symmetrisch verbindingen kunnen leveren. Daar komt uiteraard meer bij kijken dan channel bonding.

[ Voor 3% gewijzigd door Untouchablezz20 op 05-06-2012 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-10 18:45
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 19:26:
Iemand enig idee of ziggo channel bonding gaat toepassen op de upload? Of blijft 10mbit upload het hoogst haalbare? Kan me een artikel herinneren waarin ze gingen kijken of ze zelf symmetrisch verbindingen kunnen leveren. Daar komt uiteraard meer bij kijken dan channel bonding.
Channelbonding zullen ze in de toekomst vast wel gaan gebruiken, da''s gewoon een slimme manier om efficienter met je upstreams overweg te kunnen. Enige punt wat ze nu denk ik weerhoudt zijn de signaallevels.Bij 1 upstream kan een modem tot 58dBmV uitsturen.
Bij channelbonding wordt dat minder (-3 dB bij 2 kanalen, -6 bij 3+). Een modem die nu dus een upstream van 52dBmV+ heeft kan dan gaan ''klapperen'' tussen 1 of meerdere upstreams.

Symetrisch kan ik me haast niet voorstellen.Docsis is by-design een a-symetrisch systeem. Dat misbruiken voor symetrisch gaat gegarandeerd problemen geven (upstream is bv max 30Mbit per upstreamkanaal, itt tot 50Mbit downstreams (up gebruikt een lagere QAM), waardoor je je halve netwerk moet redesignen (om upstream issues te voorkomen). En als je upstream vol zit, krijg je ook ellende met downstream, doordat je TCP_ACK pakketjes traag doorkomen....

Ik zie dit nu ook gebeuren in gebieden waar wel symetrisch docsis aangeboden wordt
en ik ze hier ruim een jaar geleden al voor gewaarschuwd heb :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
DJSmiley schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 19:58:
[...]

Channelbonding zullen ze in de toekomst vast wel gaan gebruiken, da''s gewoon een slimme manier om efficienter met je upstreams overweg te kunnen. Enige punt wat ze nu denk ik weerhoudt zijn de signaallevels.Bij 1 upstream kan een modem tot 58dBmV uitsturen.
Bij channelbonding wordt dat minder (-3 dB bij 2 kanalen, -6 bij 3+). Een modem die nu dus een upstream van 52dBmV+ heeft kan dan gaan ''klapperen'' tussen 1 of meerdere upstreams.

Symetrisch kan ik me haast niet voorstellen.Docsis is by-design een a-symetrisch systeem. Dat misbruiken voor symetrisch gaat gegarandeerd problemen geven (upstream is bv max 30Mbit per upstreamkanaal, itt tot 50Mbit downstreams (up gebruikt een lagere QAM), waardoor je je halve netwerk moet redesignen (om upstream issues te voorkomen). En als je upstream vol zit, krijg je ook ellende met downstream, doordat je TCP_ACK pakketjes traag doorkomen....

Ik zie dit nu ook gebeuren in gebieden waar wel symetrisch docsis aangeboden wordt
en ik ze hier ruim een jaar geleden al voor gewaarschuwd heb :X
dankje voor je toelichting, maar betekend dat nu dat we geen hogere upload dan 10 mbit gaan zien dit jaar? Of staat channel bonding hier los van? Ze kunnen bijv 1 stream volledig opengooien en dan heb je hooguit 30 mbits up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 18-10 18:45
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 20:02:
[...]

dankje voor je toelichting, maar betekend dat nu dat we geen hogere upload dan 10 mbit gaan zien dit jaar? Of staat channel bonding hier los van?
* DJSmiley kan niet in de planning van Ziggo kijken...

Mijn verhaal is puur de theorie erachter, en mijn persoonlijke ervaringen bij andere (niet-Ziggo) providers.

Channelbonding staat overigens los van een hogere upstream, dat zijn afzonderlijke limieten.
Je kan best 4 upstreams activeren,en toch de modems limiteren op 1Mbit upload ;)

[ Voor 16% gewijzigd door DJSmiley op 05-06-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:03:
[...]

Ik heb tot nu toe inet van xs4all. Om over te stappen van xs4all krijg je een code om over te kunnen stappen, die code krijg je maar één maal.

Tijdens het aanmelden bij Ziggo, op het bevestigingsscherm, staat een zin (link) die je verteld dat je informatie moet invullen voor de overstapservice. Als je die link volgt, kom je in het scherm om de gegevens in te vullen die nodig zijn voor het overstappen van, in mijn geval, xs4all. Daar heb ik de code ingevuld die ik van ziggo heb gekregen, en de overige informatie die nodig was voor de overstap. Het formulier bevestigd, en daarna de aanvraag bij ziggo afgerond.

In mn mail vond ik een serie mails, waaronder de bevestiging van aanmelding, de bevestiging van de extra's (altijd bellen), maar ook een maai met de titel "Belangrijk: Vul gegevens in voor uw overstap", met een link. En die link leidt dan weer naar de overstappagina van de vorige alinea.

Maar ja, de code van xs4all heb ik al gebruikt, die kan ik maar éénmaal verkrijgen. Bovendien vervelend dat je je gegevens schijnbaar nog een keer moet invullen. Alles bij elkaar komt het erop neer dat de overstap niet gaat lukken. En ik dus zelf maar een opzegging bij xs4all moet doen.

Verdere teleurstelling komt uit het feit dat je met de 009 klantenlijn belt om dit uit te leggen; Dat je daar mensen met engels accent je vertellen dat ze het niet snappen, met als enige advies bel terug naar diot betaalnummer, maar kies ajb een andere optie (zo ongeïnteresseerd waren ze, je stelt je een kaugomkauwende muts voor aan de nadere kant, die op dat moment tevens haar nagels lakt).
En inderdaad overstap van Xs4All naar Ziggo is niet geregeld.

Wonder boven wonder is de overstap van kpn analoog telefoon incl. nubberbehoud wel gelukt. Daarentegen had ik dat volop bellen altijd besteld, maar dat is dan weer niet aangekomen. Heb inmiddels 3 orderbeverstigingen daarvoor binnen, inclusief een 'aanpassing via mijn ziggo'. Nog niets.

Zal je zien dat het er straks op neerkomt dat ik 3 x 10 euro betaal voor 3 pakketen volopbellen altijd, terwijl ik maar 1 lijn heb. En dat ik dan een jurist eropaf moet sturen, en afschrijvingen moet gaan blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:26

Nox

Noxiuz

Bel gewoon even, dat hebben ze zo geregeld. En als je zegt dat het niet de bedoeling was dan kun je dat aangeven en verrekenen ze de kosten. Kan me niet voorstellen dat ze zo moeilijk gaan doen. Gelijk een jurist er opaf sturen is imho zielig dat je niet zelf durft te zeggen dat ze een fout hebben gemaakt. Kost jou en hun extra tijd en geld.

Oh, en bellen is makkelijker. Gewoon even callmenow doen op de website. Dan zorgt een kereltje of wijffie bij ziggo dat je code correct is en regelen ze het net even wat handiger. Ook met overstapdata, monteur inplannen e.d. kunnen zij dat veel beter dan op de website.

EDIT:

Of je moet een noob hebben die het systeem nog niet goed kent. Dan maakt hij een formulier aan en moet iemand anders het later invullen :P Wordt het ook wel goed gedaan maar duurt het langer :+

[ Voor 42% gewijzigd door Nox op 05-06-2012 20:45 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoxiuZ schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 20:42:
Bel gewoon even, dat hebben ze zo geregeld. En als je zegt dat het niet de bedoeling was dan kun je dat aangeven en verrekenen ze de kosten. Kan me niet voorstellen dat ze zo moeilijk gaan doen. Gelijk een jurist er opaf sturen is imho zielig dat je niet zelf durft te zeggen dat ze een fout hebben gemaakt. Kost jou en hun extra tijd en geld.

[...]
Ten eerste IK heb geen fout gemaakt. Al vanaf het moment van bestellen maakt Ziggo de fout. Morgen eens bellen om te zien of ze dat recht willen/kunnen zetten, en me niet constant blijven doorverwijzen naar andere opties in het telefoonmenu.

En uit mijn eerdere ervaring met Ziggo (toen nog Casema) en uit de ervaring van mn ouders en buren blijkt dat het Ziggo al snel een jurist inschakelt, met allerlei kosten, als je zelf een fout maakt in de administratie. Ik pik gewoon niet veel van ze, maar hier in Castricum kunnen we maar uit één monopolist kiezen voor redelijk functionerend HD TV etc.

En daarom schreef ik het zo: Mocht het puntje bij paaltje komen, ben ik, zelf juridisch onderlegd zijnde, best bereid de relatie op die manier voort te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:10
Bij mijn bestelling ging er ook iets fout. Ik had de PVR besteld i.p.v. de interactieve decoder maar toch stond deze in mijn orderbevestiging. Na een telefoontje hebben ze dit aangepast en vertelden ze ook dat ik het eerste pakket dan moest weigeren, want het werd in feite een nieuwe bestelling, maar dat pakket heb ik nooit aangeboden gekregen achteraf. Prima geregeld achteraf hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-10 17:58
Piet91 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 15:45:
Zijn wij de enige hier die ontzettend veel post krijgen van Ziggo?
Nope, zeker niet... Ik kom 1x in de x weken thuis en dan heb ik zeker een aantal poststukken van Ziggo. Helaas snappen ze niet dat dat een beetje zonde is want een brief dat "radio WDR van frequentie x naar frequentie y" is gegaan vind ik een beetje kansloos. Doe het dan digitaal en geef die optie aan want die bestaat niet volgens 1200...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:56:
Nope, zeker niet... Ik kom 1x in de x weken thuis en dan heb ik zeker een aantal poststukken van Ziggo.
Ik krijg alles per mail? Kwam ik laatst trouwens achter omdat ik vergeten was dat ik daar een emailadres had, krijg wel 1 mail per twee dagen ongeveer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:23
Ik krijg het meeste per mail. Verder gewoon reguliere ziggo reclame in de vorm van huis-aan-huis folders, maar dat gaat een sticker op de brievenbus binnenkort oplossen.

Tijdje terug werd ik gebeld omdat ze me kennis wilden laten maken met HBO. Heb het nu nog ruim een week, daarna gaat ie weer op zwart. Het is een leuke zender, maar voor 15 euro per maand kan ik die best wel missen.
Tegelijk met de schriftelijke bevestiging kwam er nog een envelop met aanbieding voor het volledige tv-pakket 2 maand gratis en na de opzegging nog een envelop, maar behalve de Zie heb ik de afgelopen 2 weken nog niks weer ontvangen qua Ziggo-post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Laatst online: 20:12

Yucko

One clown to rule them all !

Zelf eigenlijk zo goed als nooit problemen met Ziggo (1x moeten opwinden vanwege niet helpen bij een defecte decoder), maar toevallig was ik gisteren bij een collega om wat kleine dingen op zijn PC te veranderen en die heeft ook problemen met Ziggo

Een tijd geleden is de CAI kabel ergens tussen de wijkkast en zijn huis beschadigd geraakt geworden (bevestigd door een monteur). Er werd een melding van gemaakt en het zou waarschijnlijk een week duren alvorens het gemaakt zou zijn.
Na 2 weken is die collega toch maar even gaan bellen hoe het nu zat, en toen bleek dat hij zelf contact moest opnemen met de aannemer. Hij deed dit dus, en kreeg te horen dat er eerst een vergunning voor de graafwerkzaamheden bij zijn gemeente aangevraagd moest worden. Ook dit heeft hij uiteindelijk maar zelf gedaan. Toen hij dus een vergunning kreeg en weer belde met de aannemer zei deze doodleuk dat hij onderop de stapel lag en dat het nog wel even 8 weken kon duren alvorens ze daadwerkelijk de kabel gingen opgraven :')

Die collega was daar uiteraard niet mee akkoord en belde dus gisteravond weer naar Ziggo.
Na 10x doorverbonden te zijn heeft hij het maar opgegeven. Echt waar, iemand doorverbinden met de afdeling die over telefonie gaat is echt te moeilijk voor die gasten |:(

Daarnaast gaat het nergens over als je als klant zelf met een aannemer moet bellen of als Ziggo klant een graafvergunning voor diezelfde aannemer moet regelen. Dat zijn toch dingen die de aannemer zelf moet regelen, net zoals Ziggo zelf maar een aannemer moet aansturen e.d. De kabel waar het probleem zit ligt namelijk buitenshuis.

[ Voor 0% gewijzigd door Yucko op 06-06-2012 12:59 . Reden: typo ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Beetje gek dat je als eindgebruiker zelf achter de aannemer en vergunningen aan moet. Ziggo hoort dat zelf te regelen. Als het nu in je voortuin is en je zelf de kabel hebt beschadigd kan ik me voorstellen dat Ziggo zoiets heeft van red je maar, maar voor je eigen voortuin heb je geen graafvergunning nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Goedemiddag,

Mede in verband met het EK en omdat ik het 'netjes' wilde hebben met alle kabels ben ik bezig geweest met het optimaliseren van de kabels. Ik lees nu in het modem:

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 289000000 Hz -2.7 dBmV 40.8 dBmV
2 Locked QAM256 273000000 Hz -2.7 dBmV 40.7 dBmV
3 Locked QAM256 281000000 Hz -2.7 dBmV 40.8 dBmV
4 Locked QAM256 297000000 Hz -2.7 dBmV 41.0 dBmV
5 Locked QAM256 305000000 Hz -1.5 dBmV 41.2 dBmV
6 Locked QAM256 313000000 Hz -1.5 dBmV 41.2 dBmV
7 Locked QAM256 321000000 Hz -1.5 dBmV 41.2 dBmV
8 Locked QAM256 329000000 Hz -1.6 dBmV 41.4 dBmV

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 45.5 dBmV
2 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
3 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
4 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV

Korte vraag aan de experts hier: is het zinvol om te proberen de situatie bij het AOP te proberen te verbeteren of is het prima zo? Internet is verder prima en beeld/geluid ook, maar ik was toch eenmaal bezig en wil het nu graag goed hebben 8)

Bedankt alvast _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door objectief2 op 06-06-2012 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Ziet er prima uit. Lekker hoge SNR bij downstream, powerlevel binnen de marges en bij upstream een uitstekend powerlevel. Ik zou er verder niks aan doen. Nog enige info over wat je hebt veranderd? Ben best wel nieuwsgierig wat je precies hebt gedaan en waarom je nu nog vraagt of de situatie met het AOP beter kan.

Edit: bij mij zijn de downstream powerlevels nog iets lager dan bij jou, SNR is zo ongeveer hetzelfde en hier is upstream powerlevel 40.7dBmV. Blijkbaar heb ik hier thuis een harder signaal of minder verlies.

[ Voor 25% gewijzigd door _JGC_ op 06-06-2012 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Dankjewel. Ik ben bezig geweest om kabels weg te werken (en waar mogelijk in te korten) en het tv-signaal te verbeteren door middel van Hirschmann connectoren/kabel. Omdat ik me afvroeg of er nog winst te behalen viel in het AOP, door bijv. de kabel opnieuw te strippen dan had ik dat vanmiddag nog gedaan.

Ik laat het mooi zo, aangezien de Humax PVR ook een signaalsterkte van tussen de 50-60% aangeeft. Volgens mij kan het niet hoger 8) Hier niet tenminste.

Ik vraag me nog wel 1 ding af, hoe kan dit plaatshebben na 10 minuten:

Correctables Uncorrectables
498 0

Van wat ik heb ik begrepen is die 0 prima, maar hoe krijg ik die Correctables nog lager, of ligt dit buitenshuis aan de kabelkwaliteit?

[ Voor 4% gewijzigd door objectief2 op 06-06-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:28

tha_crazy

Mafketel

Trouwens nog even een vraag, Heeft er ook iemand hier telefonie bij zijn abo (dus een alles in 1)
Is de telefonie daarvan een beetje stabiel of valt die om de haverklap uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:25
tha_crazy schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:39:
Trouwens nog even een vraag, Heeft er ook iemand hier telefonie bij zijn abo (dus een alles in 1)
Wat voor antwoord verwacht je op deze vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
tha_crazy schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:39:
Wij hebben dat (Ook VolopBellen) en m'n vader hangt zo ongeveer de hele dag aan de telefoon; geen enkele klacht over. :)

EDIT: ik zit er aan te denken om onze Ubee modem weer uit de bridge-modus te halen; onze wifi-netwerk is een drama (weet niet of het nou aan onze mobiele apparaten ligt of aan de router) maar constant problemen met laag bereik (Mijn HTC One X en Sensation XE van m'n broer) en wegvallende verbinding (bij m'n broer).
Dan onze pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND maar inzetten als switch/extra accespoint :/ ...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tSir0l.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Piet91 op 06-06-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:28

tha_crazy

Mafketel

jongetje schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:41:
[...]

Wat voor antwoord verwacht je op deze vraag?
Zoiets als hieronder, of iets negatiefs.
Wat iemand zijn/haar ervaring ermee is.
Piet91 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:41:
[...]

Wij hebben dat (Ook VolopBellen) en m'n vader hangt zo ongeveer de hele dag aan de telefoon; geen enkele klacht over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_JGC_ schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:53:
Ziet er prima uit. Lekker hoge SNR bij downstream, powerlevel binnen de marges en bij upstream een uitstekend powerlevel. Ik zou er verder niks aan doen. Nog enige info over wat je hebt veranderd? Ben best wel nieuwsgierig wat je precies hebt gedaan en waarom je nu nog vraagt of de situatie met het AOP beter kan.

Edit: bij mij zijn de downstream powerlevels nog iets lager dan bij jou, SNR is zo ongeveer hetzelfde en hier is upstream powerlevel 40.7dBmV. Blijkbaar heb ik hier thuis een harder signaal of minder verlies.
Hoe zit dat met die margins en snr, heb je een link? Dan kan ik die van mij eens vergelijken;

1 Locked QAM256 258000000 Hz 2.7 dBmV 38.6 dBmV
2 Locked QAM256 242000000 Hz 2.4 dBmV 38.8 dBmV
3 Locked QAM256 250000000 Hz 4.2 dBmV 39.3 dBmV
4 Locked QAM256 266000000 Hz 1.8 dBmV 37.9 dBmV
5 Locked QAM256 274000000 Hz 4.4 dBmV 38.3 dBmV
6 Locked QAM256 282000000 Hz 2.4 dBmV 35.9 dBmV
7 Locked QAM256 290000000 Hz 2.3 dBmV 34.0 dBmV
8 Locked QAM256 298000000 Hz 3.5 dBmV 33.5 dBmV

5146430 507

Upstream Bonded Channels
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 47.0 dBmV

Counter
T3 Timeout 25
T4 Timeout 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-10 19:08
Wil mijn ziggo e-mail adres wachtwoord wijzigen, gekke is dat ik dit na het inloggen via mijn ziggo niet kan doen...Wanneer ik klik op e-mail instellingen verwacht je ook een mogelijkheid tot het beheren van de e-mail accounts, weet iemand waar dit aan kan liggen (ik log in met het hoofdaccount)?? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:49

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

b00ster schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:16:
Wil mijn ziggo e-mail adres wachtwoord wijzigen, gekke is dat ik dit na het inloggen via mijn ziggo niet kan doen...Wanneer ik klik op e-mail instellingen verwacht je ook een mogelijkheid tot het beheren van de e-mail accounts, weet iemand waar dit aan kan liggen (ik log in met het hoofdaccount)?? :(
Check of er een storing is op dit gedeelte, wil er volgens mij wel vaak uitliggen...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Laatst online: 17:49

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

[...]

EDIT: ik zit er aan te denken om onze Ubee modem weer uit de bridge-modus te halen; onze wifi-netwerk is een drama (weet niet of het nou aan onze mobiele apparaten ligt of aan de router) maar constant problemen met laag bereik (Mijn HTC One X en Sensation XE van m'n broer) en wegvallende verbinding (bij m'n broer).
Dan onze pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND maar inzetten als switch/extra accespoint :/ ...

[afbeelding]
Ik heb op mn Samsung op mn kamer echt heel laag ontvangst, maar met mn laptop en desktop vol bereik, dus ik denk dat de ontvanger van de telefoon gewoon veel zwakker is... Hoe staat het met je pc dan?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 05:15
b00ster schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:16:
Dat lukt me ook niet, de beheerknop ontbreekt en in plaats daarvan krijg ik een cryptische melding:
"U kunt geen e-mailadressen meer aanmaken. Het maximum van 0 e-mailadressen is bereikt."

Toch krijg ik gewoon mail van ziggo. Het zou kunnen omdat mijn mailadres niet eindigt op @ziggo.nl, maar nog steeds op @home.nl? Dat was het namelijk 10 jaar geleden al, en is sindsdien nooit veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Zo te zien werkt het systeem niet momenteel. Ik moet er zeker nog 4 kunnen aanmaken, maar idd, ik ook krijg de melding dat ik nog maar 0 e-mail adressen kan aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:10:
[...]

Hoe zit dat met die margins en snr, heb je een link? Dan kan ik die van mij eens vergelijken;

1 Locked QAM256 258000000 Hz 2.7 dBmV 38.6 dBmV
2 Locked QAM256 242000000 Hz 2.4 dBmV 38.8 dBmV
3 Locked QAM256 250000000 Hz 4.2 dBmV 39.3 dBmV
4 Locked QAM256 266000000 Hz 1.8 dBmV 37.9 dBmV
5 Locked QAM256 274000000 Hz 4.4 dBmV 38.3 dBmV
6 Locked QAM256 282000000 Hz 2.4 dBmV 35.9 dBmV
7 Locked QAM256 290000000 Hz 2.3 dBmV 34.0 dBmV
8 Locked QAM256 298000000 Hz 3.5 dBmV 33.5 dBmV

5146430 507

Upstream Bonded Channels
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 47.0 dBmV

Counter
T3 Timeout 25
T4 Timeout 2
Jouw correctables zijn wel aan de hoge kant.
Kan aan je bekabeling liggen of wellicht verkeerde of defecte splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Cybpraetorian schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:57:
[...]

Ik heb op mn Samsung op mn kamer echt heel laag ontvangst, maar met mn laptop en desktop vol bereik, dus ik denk dat de ontvanger van de telefoon gewoon veel zwakker is... Hoe staat het met je pc dan?
Da's het scherm achter de telefoons ;) Andere laptop (boven) doet het ook prima.
En als je het over vaste apparaten hebt - pc, NAS, printer, tv en decoder - die doen het prima.

Maar ik hoor ook net dat m'n broers Sensation continue uitvalt, dus daar ligt nu ook een groot probleem...

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 06-06-2012 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:29
[...]

[afbeelding]
Desire is dat toch? Sensation XE is rood :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
grun93 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 21:03:
[...]
"U kunt geen e-mailadressen meer aanmaken. Het maximum van 0 e-mailadressen is bereikt."
Bekende storing. Wordt aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-10 19:08
SAWYER schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:22:
[...]

Bekende storing. Wordt aan gewerkt.
Inderdaad zag het net... Wel pech dat het net op het moment is dat ik mijn account wil wijzigen... O-) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 2 dagen in de avond met mijn 120mbit verbinding nog maar 60mbit. Ik vermoed een capaciteitsprobleem.

Heeft het nut om te bellen of maar even aanzien en bijvoorbeeld zien hoe het in het weekeinde is?

Edit: mmm, 5 minuten na het posten van dit bericht verdween mijn internet en telefonie (dat laatste is logisch) en na een reset van de modem weer verbinding, maar kwam vanochtend beneden en weer geen verbinding, nu wel weer 120mbit (maarja, wie is er nu online...).

Nou, misschien toch maar even bellen vanavond.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2012 06:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:37
De update op mijn Cisco modem is binnen!
Dit nadat ik even stroom eraf heb gehaald en hierna weer aan heb gezet.

Benieuwd of het wifi probleem hiermee verholpen is!
De tijd zal het leren

Even wen update:
Tot op heden (18-06-2012) geen problemen meer ervaring met het wifi gedeelte!
De update stemt mij positief

[ Voor 25% gewijzigd door jdiezrequejo op 18-06-2012 19:20 ]

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:26

Nox

Noxiuz

Dennis-L schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:09:
[...]

UMU kan ook de dader zijn.

Tip: zit je AOP goed? :+

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
NoxiuZ schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 01:14:
[...]

Klopt, en bij gebruik van Ai1 met een interactive ontvanger heb je niet per se een UMU nodig.
En idd, misschien een niet goed gemonteerde kabel in het AOP, of misschien nog een verkeerd AOP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis-L schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:09:
[...]

NoxiuZ schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 01:14:
[...]

Dennis-L schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 07:34:
[...]

Klopt, en bij gebruik van Ai1 met een interactive ontvanger heb je niet per se een UMU nodig.
En idd, misschien een niet goed gemonteerde kabel in het AOP, of misschien nog een verkeerd AOP.
Het is idd een Ai1 pakket. De AOP is een nieuwe TRAS, deze is geaard. De AOP zit in mn woonkamer, vlak bij mn apparatuur.

De Aop is aangesloten op de bijgeleverde versterker. Op punt 1 zit de router, op punt 2 een kabel van 2 meter naar een 2e tras (die bij het Ai1 pakket zat). In die TRAS zit dan weer de de 3-punts RTV splitter inzit, aangesloten met 2 x 2,5 meter kabels naar resp. itv decoder en receiver.

Alle spullen staan zo netjes weggewerkt, binnen ca 2 meter van het AOP, kabelgootjes en al.

Als je de TV rechtstreeks in het AOP stopt, heb je prima signaal.
De versterker werkt; Als je de adapter uit het WCD haalt, wordt het signaal De itv decoder geeft ca. 64% signaalsterkte aan.

Down en up met de ziggo speedtest getest, op verschillende dagen en verschillende tijden. De down varieert rond de 45 mbit (50 is contract), de up op zo'n 4,6 (5 is contract).

Zou niet weten wat er meer moet gebeuren, denk dat het eerder in de CAI kast aan de weg zit, dan dat het in de installatie hier zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:07

The Executer

Lekker belangrijk!

[...]

[afbeelding]
@ Piet: De HTC One X heeft problemen met WiFi. Een designfout. Zie ook Verwijderd in "[HTC One X] Ervaringen & Discussie"

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Vandaag een Ziggo monteur langsgeweest vanwegge mijn wegvallende snelheid. Hij deed een meting en ik had 2 fouten op 8 miljoen, dat best best verwaarlaasboor. Mijn vertelde me dat veel Cisco modems en kleine Ubee modems een nieuwe firmware met een bug erin hebben gekregen waardoor de snelheid wegvalt. Hij heeft mijn modem dus vervangen door een grotere Ubee, en daarna kreeg ik weer ongeveer 120Mbit met een testje. Hij vertelde dat hij heel veel kleine Ubee modems en Cisco modems verving vanwege die corrupte firmware en dat Ziggo bezig is met een vervang actie.

[ Voor 15% gewijzigd door Turdie op 07-06-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:52
wat versta jij onder een grotere modem? Is dat de zwarte, met die kerstverlichting er in gemonteerd?

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
ozzynator schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:32:
wat versta jij onder een grotere modem? Is dat de zwarte, met die kerstverlichting er in gemonteerd?
Ja de Ubee die ook wireless heeft (met de kerstverlichting). Je hebt een kleine Ubee die geen wireless heeft en een grote Ubee die wel wireless heeft (met kerstverlichting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
De grote wordt ook wel EVW3200 genoemd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je krijgt tijdelijk Alles-in-1 Extra de eerste 2 maanden voor de prijs van je huidige Alles-in-1 abonnement.

Dit kun je bestellen via Mijn Ziggo.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2012 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:45:
Je krijgt tijdelijk Alles-in-1 Extra de eerste 2 maanden voor de prijs van je huidige Alles-in-1 abonnement.

Thanks voor de tip! Moet ik dan na 1 maand gelijk weer downgraden of pas vanaf de tweede maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:15
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:45:

Eerste 2 maanden voor de prijs van uw huidige Alles-in-1 abonnement
Als ik hem dan weer downgrade na twee maanden heb ik dus gewoon twee maanden gratis extra snelheid? Of denk ik nou te slim....

Alles loopt bij Ziggo per maand...en zie verder geen extra voorwaarden

Kan wel wat extra uploadsnelheid gebruiken :*)

[ Voor 6% gewijzigd door nooberke op 07-06-2012 14:53 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

shadowman12 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:56:
Vandaag een Ziggo monteur langsgeweest vanwegge mijn wegvallende snelheid. Hij deed een meting en ik had 2 fouten op 8 miljoen, dat best best verwaarlaasboor. Mijn vertelde me dat veel Cisco modems en kleine Ubee modems een nieuwe firmware met een bug erin hebben gekregen waardoor de snelheid wegvalt. Hij heeft mijn modem dus vervangen door een grotere Ubee, en daarna kreeg ik weer ongeveer 120Mbit met een testje. Hij vertelde dat hij heel veel kleine Ubee modems en Cisco modems verving vanwege die corrupte firmware en dat Ziggo bezig is met een vervang actie.
Ik moet Ziggo ook maar eens bellen om een monteur te regelen. Heb al een hele tijd maar maximaal 40Mbit uit mijn 120Mbit-verbinding. Beetje jammer. :/

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
nooberke schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:50:
[...]
Als ik hem dan weer downgrade na twee maanden heb ik dus gewoon twee maanden gratis extra snelheid? Of denk ik nou te slim....

Dan zou je hem inderdaad in de 2de maand moeten downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Untouchablezz20 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:35:
[...]

Dan zou je hem inderdaad in de 2de maand moeten downgraden.
Was ook mijn gedachte ja...

Zal hem is omhoog gooien als ik straks thuis ben... Stel dat het wel voor een jaar is heb ik in ieder geval wel 1/6de korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Hoe bedoel je voor een jaar? Dat je door de upgrade een jaarabonnement aangaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik heb ook even gebeld voor de Ai1 Extra-actie. Als je nu op de 1 of andere manier al een kortingsactie hebt, dan dien je te wachten tot deze voorbij is. Daarna kun je AiE Extra bestellen en na een maand weer downgraden naar je oorspronkelijke abonnement. Er is namelijk een maand opzegtermijn.

Voorbeeld: bestellen vandaag op 7 juni, downgraden via Mijn Ziggo op 7 juli, vanaf 7 augustus heb je weer de oorspronkelijke snelheid.

Tenzij het zo goed bevalt dat je het wilt houden natuurlijk, dan hoef je niets meer te doen 8) Ik ga het zelf bestellen om te bekijken of de bekabeling hier goed is en alle apparatuur werkt zoals het hoort te werken.

Bij twijfel zelf even bellen met 1200 en je weet het zeker. PS. Actie loopt nog de hele maand juli ;)

[ Voor 16% gewijzigd door objectief2 op 07-06-2012 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Heb zojuist ook gebeld en mij werd inderdaad precies hetzelfde verteld. Zojuist aangevraagd via mijn ziggo.

[ Voor 20% gewijzigd door Untouchablezz20 op 07-06-2012 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06-2022
objectief2 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 16:06:

Bij twijfel zelf even bellen met 1200 en je weet het zeker. PS. Actie loopt nog de hele maand juli ;)
maand juni ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Aangevraagd

Zet agendapunt voor 7 juli

Leuke actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
De actie loopt nog tot eind juli is mij verteld.

[ Voor 27% gewijzigd door objectief2 op 07-06-2012 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Waarom worden zulke acties niet via de mail gemeld :/

[ Voor 6% gewijzigd door Dennis-L op 07-06-2012 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 20:25

TFHfony

Professional Weirdo

Ook maar eens ge-upgrade naar 120mbit. Vanaf wanneer is het zinvol om het modem te rebooten?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
TFHfony schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 19:09:
Ook maar eens ge-upgrade naar 120mbit. Vanaf wanneer is het zinvol om het modem te rebooten?
Denk op de dag dat het abonnement ook ingaat.
Neem aan dat je daar gewoon een bevestiging van krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Dennis-L schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 19:31:
[...]

Denk op de dag dat het abonnement ook ingaat.
Neem aan dat je daar gewoon een bevestiging van krijgt.
Nah, net even het modem gereset: De 120mbit is er al :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
TFHfony schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 19:37:
[...]

Nah, net even het modem gereset: De 120mbit is er al :)
jeetje, dat is snel geregeld dan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:13
Hoelang duurt het voordat je je inloggegevens krijg van ziggo? Ik heb wel al een brief gekregen met de code voor de modem, voor de monteur die volgende week komt.

Edit:

Net ziggo proberen te bellen krijg ik te horen dat ze gesloten zijn?? :/

Op hun website staat dat ze open zijn t/m 22:00 uur.....

[ Voor 31% gewijzigd door Barrybobslee op 07-06-2012 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shadowman12 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:56:
Vandaag een Ziggo monteur langsgeweest vanwegge mijn wegvallende snelheid.
Ik heb daar nu ook last van sinds 3 dagen. Hoe heb je die monteur geregeld? Gewoon bellen met 1200?
Ik haal nog maar 650KB/sec opeens en gisternacht is mijn hele internet + telefonie uitgevallen...
Farid. schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 19:57:
Net ziggo proberen te bellen krijg ik te horen dat ze gesloten zijn?? :/
Op hun website staat dat ze open zijn t/m 22:00 uur.....
Hier doet hij het nu, maar ik krijg wel gezeik dat het te druk is en dat ik later moet bellen, maar ik sta wel in de wacht...

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Bij mij is het modem uit zichzelf herstart nadat ik AIE heb aangevraagd, en de snelheid is idd meteen verhoogd :)

Ironisch genoeg kom ik sinds de upgrade niet eens meer boven de 40MBit uit terwijl ik normaal gesproken steevast 50MBit haal bij speedtest.net. Upload doet wel 8~9MBit.

[ Voor 43% gewijzigd door tiguan op 07-06-2012 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

tiguan schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 20:38:
Ironisch genoeg kom ik sinds de upgrade niet eens meer boven de 40MBit uit terwijl ik normaal gesproken steevast 50MBit haal bij speedtest.net. Upload doet wel 8~9MBit.
Ik zie iets soortgelijks :) Die 50mbit haalde ik altijd strak. Nu zie ik via speedtest.ziggo.nl "slechts" 75mbit/sec. Tot eind vorig jaar had ik ook 120mbit en toen haalde ik dat strak. Blijkbaar heeft Ziggo in de avonduren toch wel wat snelheidsissues ;-)
Ik vermoed overigens wel dat als ik iets van Usenet download dat ik wel volle bak zal halen, dankzij de meerdere draadjes. Zal het zo eens proberen ;)

/edit/
Nah, ff snel getest en kom dus uit op 7,3Mbyte/sec gemiddeld. Weinig sneller dus dan de 50mbit/sec die ik normaal heb. Tja...

[ Voor 9% gewijzigd door TFHfony op 07-06-2012 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:13
Lekkere service van Ziggo.... Schijnbaar kan je na 20:00 uur niet meer bellen voor andere zaken dan storingen... En zelfs als ik naar een storing bel dan zijn ze te druk en wordt ik eruit gegooid.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal je zien: Er wordt gewoon massaal geugrade, de overhead/overbooking stijgt navenant :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
15 min geleden aangevraagd via mijn ziggo. 2 reboots verder.

Nog steeds geen 120... first world problems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Zojuist aangevraagd en nu maar even wachten ;)
Wel handig, als mijn modem straks reboot gaat hij meteen de nieuwe firmware installeren :*)

[ Voor 52% gewijzigd door Dennis-L op 07-06-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn god, kan de helpdesk ook helpen... zucht, snelheidsproblemen hier...

nu al 3 keer gebeld, moest vervolgens met ziggoplus bellen a 65 cent per minuut, krijg voor de 3e keer dezelfde vragen en verzoeken en nu moet ik weer met 1200 bellen en de technische dienst laten komen en verzoeken de kosten van ziggoplus weer terug te storten (13 minuten)...

Grrrrr, soms wilde ik wel dat ik gewoon bij Ziggo werkte en een collega even kon aanschieten, afijn, ik ga nu voor de 4e keer bellen

Edit1 : mijn god, 2 collega's van de helpdesk overleggen nu over de interpretatie van de tekst van ziggo plus, die begrijpen ze niet helemaal. Je zou toch verwachten dat daar goede mensen werken, maar als collega's niet begrijpen wat er staat, gelukkig kunnen ze wel lezen dat ik geld terug moet krijgen :/

Edit2: ah, dit is mooi opgelost. Had weer de 1e medewerker aan de lijn die goed kon helpen en morgen tussen 8 en 12 is er een monteur om het op te lossen. Weet nu ook dat er maar 3 andere mensen (mijn buurman en schoonzus en haar buren) zijn aangesloten naast ik en er zij nog 12 lijnen beschikbaar, dus een capaciteitsprobleem is het niet.

Zal wel een nieuwe modem worden, ben benieuwd, hoop weer youtube hd te kunnen bekijken en downloaden, want de 450 a 600 KB/sec die ik nu haal was 15 jaar geleden retesnel, maar als je 120mbit gewend bent is het heel erg traag.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2012 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
21:50 ging de modem rebooten.
Hij ging meteen de nieuwe firmware even installeren 8)
En nu ben ik blij :9

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/ev2tme.png

Via speedtest.net haal ik allemaal verschillende snelheden.
Vanuit Dronten haal ik nu ook maar 40 Mbit, vanuit Veendam ruim 80Mbit en uit Alkmaar 100Mbit.

Via nieuwgroepen kan ik niet testen, heb maar een 50Mbit abonnement aldaar :X

[ Voor 11% gewijzigd door Dennis-L op 07-06-2012 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis-L schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 22:09:
Via nieuwgroepen kan ik niet testen, heb maar een 50Mbit abonnement aldaar :X
Geef je verbinding maar aan mij, dan test ik wel even :+

tijd voor een abonnementje op supernews ofzo, maar voor nu kan je de ziggo newsserver toevoegen en dan haal je wat meer, denk 70 mbit bij bestanden jonger dan 30 dagen (50mbit die je nu hebt + 20 van ziggo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 22:15:
[...]

Geef je verbinding maar aan mij, dan test ik wel even :+

tijd voor een abonnementje op supernews ofzo, maar voor nu kan je de ziggo newsserver toevoegen en dan haal je wat meer, denk 70 mbit bij bestanden jonger dan 30 dagen (50mbit die je nu hebt + 20 van ziggo).
Ik kijk van het weekend wel even, het is toch maar voor 2 maanden dus ga er niet zo heel veel tijd en moeite in steken natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis-L schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 22:22:
[...]

Ik kijk van het weekend wel even, het is toch maar voor 2 maanden dus ga er niet zo heel veel tijd en moeite in steken natuurlijk ;)
dan zou ik die van ziggo even toevoegen, als je wat meerdere emailaccounts hebt kan je per verbinding 1 account gebruiken en haal je nog wat extra snelheid, maar 50 of 70 mbit, ach, veel maakt het ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Of ik download gewoon de hele dag 1000mb.bin files

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/14y9xf8.png

8)

[ Voor 12% gewijzigd door Dennis-L op 07-06-2012 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
nooberke schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:50:

De actievoorwaarden *pdf* staan op het upgrade formulier, naast de andere reguliere voorwaarden waar je akkoord voor aanvinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farid. schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 19:57:
Hoelang duurt het voordat je je inloggegevens krijg van ziggo? Ik heb wel al een brief gekregen met de code voor de modem, voor de monteur die volgende week komt.
Meer dan de code om het modem te activeren heb je niet nodig.
Zodra je die activatiecode gebruikt kan je een email adres aanmaken en een bijbehorend wachtwoord opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:45

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Heb sindskort ook een alles in 1 abonnement van ziggo. Het gekke is dat internet gewoon werkt maar ik op geen enkele manier televisie signaal krijg. Kan de splitter kapot zijn van ziggo? En wat regelt het knopje op de achterkant van die splitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Wolly schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 22:50:
[...]

De actievoorwaarden *pdf* staan op het upgrade formulier, naast de andere reguliere voorwaarden waar je akkoord voor aanvinkt.
Apart... Had toestraks speciaal gezocht naar extra voorwaarden maar volgens mij stonden deze er echt niet bij...

Had zelfs nog de normale internetvoorwaarden gedownload om te kijken of daar iets instond

Achja misschien was ik wel gewoon blind... Hier trouwens nog geen 120mbit

Om half zes aangevraagd en om tien uur voor de tweede keer al de stroom eraf gehaald :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansbraamhaar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:15
Lt. Marx schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 23:17:
Heb sindskort ook een alles in 1 abonnement van ziggo. Het gekke is dat internet gewoon werkt maar ik op geen enkele manier televisie signaal krijg. Kan de splitter kapot zijn van ziggo? En wat regelt het knopje op de achterkant van die splitter?
Dat knopje op de UMU bepaald waar het radio signaal uit komt, als je de schakelaar aan zet moet je de radio aansluiten op de rechtse (Radio) aansluiting als je de schakelaar uit zet zit het radio signaal bij de tv aansluiting in dit is dus handig als de AOP bijvoorbeeld in de meterkast zit zodat je ergens anders de radio eraf kan splitsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, gisteren om 21:00 gebeld over mijn opeens tragere 120mbit verbinding, binnen 24 uur een monteur in huis en nieuwe grote ubee modem gekregen en via de meterkast kabels wat langer gemaakt en klaar, het werkt weer. De monteur had wel heel veel haast en heeft wel een dikke bende gemaakt, maar afijn.

Het probleem lag voor 80% aan mijn oude ubee modem volgens hem en voor 20% aan de aansluiting van een collega van hem een paar jaar terug, daardoor had ik misschien 2 jaar geleden ook wegvallende verbindingen, al vind ik het wel apart dat het nu weer 2 jaar gewerkt heeft.

Wel jammer dat die nieuwe ubee gewoon echt lomp lelijk is en meer lampjes heeft dan de gemiddelde kerstboom. Ik ga straks maar even een stuk mdf halen en er iets omheen bouwen met wat ruimte voor frisse lucht, dit wil ik niet zo in de woonkamer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik had Ziggo gebeld om mijn alles-in-1 plus om te zetten naar Z2 + tv. Dit omdat ik telefonie amper gebruik (ik bel meer mobiel), telefonie het toch amper doet en als het al werkt dan kraakt het bij het leven. Dus doe mij die 5 euro/maand minder betalen dan maar.

Moest dus ook mijn mobiel gebruiken om ziggo helpdesk te bellen... :O

"Ja maar mevrouw, dan bespaart u wel 5 euro in de maand maar dan gaat u wel 20mbit achteruit qua internetsnelheid, dat is zonde. Ik zal u een gratis monteur toesturen en u krijgt 5 euro/maand korting voor een jaar, is dat een oplossing?"

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:17
Heel de ochtend al geen internet, meer mensen last van in Tilburg? Site geeft geen storingen aan maar ja

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:04

krietjur

Where am I?

Onlangs een alles-in-1 pakket besteld, met HD recorder. In de bevestiging zag ik al dat het niet goed was.. daarop stond een HD ontvanger. Gelijk contact opgenomen, ik moest maar wachten tot het pakker werd afgeleverd, en daarna contact opnemen met de klantenservice om het om te ruilen voor een recorder. Pakket inmiddels binnen, vanavond maar eens bellen.. zal me benieuwen of dat allemaal goed gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eejjay
  • Laatst online: 21:18
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:57:
Zo, gisteren om 21:00 gebeld over mijn opeens tragere 120mbit verbinding, binnen 24 uur een monteur in huis en nieuwe grote ubee modem gekregen en via de meterkast kabels wat langer gemaakt en klaar, het werkt weer. De monteur had wel heel veel haast en heeft wel een dikke bende gemaakt, maar afijn.

Het probleem lag voor 80% aan mijn oude ubee modem volgens hem en voor 20% aan de aansluiting van een collega van hem een paar jaar terug, daardoor had ik misschien 2 jaar geleden ook wegvallende verbindingen, al vind ik het wel apart dat het nu weer 2 jaar gewerkt heeft.

Wel jammer dat die nieuwe ubee gewoon echt lomp lelijk is en meer lampjes heeft dan de gemiddelde kerstboom. Ik ga straks maar even een stuk mdf halen en er iets omheen bouwen met wat ruimte voor frisse lucht, dit wil ik niet zo in de woonkamer hebben.
Zo te zien heb jij dus een wifi modem gekregen, lucky bastard :D

(niet te veel verwachten van het wifi gedeelte btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eejjay schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 15:03:
Zo te zien heb jij dus een wifi modem gekregen, lucky bastard :D
Ik denk het ook, het is de ubee ew3200. Heb hem trouwens net in bridge mode laten zetten omdat ik al een router had met wifi en had hem daarvoor niet nodig.

Maar het ging me vooral om het niet goed werkende internet, ben blij dat het weer voor het weekeinde waarop ik achter de pc zit thuis weer werkt ;) , had namelijk sinds 2 dagen ook opeens om middernacht een verbinding die echt uitviel, dus 2 nachten geen telefoon en internet en dan werkte het pas weer nadat ik de stroom eraf haalde... dat zal wel een deels defecte ubee zijn waardoor dit kwam.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06-2022
objectief2 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 17:16:
De actie loopt nog tot eind juli is mij verteld.
Ok, nou ja, ik heb nu ook aangevraagd. Ben benieuwd.

Hij doet het nu, maar ik heb 17mbit download en 9.3mbit up.

[ Voor 12% gewijzigd door wkleunen op 08-06-2012 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:22
Ik heb het ook omgezet. Binnen 10 minuten startte het modem opnieuw op, en had na nog een nieuwe start-up ook meteen de nieuwe firmware.
Snelheid komt uit op 118 / 9,7 mbits. Bekabeld haal ik bijna 14 MB/sec.
Als alleen mijn laptop gebruik maakt van de wifi (Netgear WNDR3700) haalt ie zo'n 12,5 MB/sec.
Tis wel fijn die snelheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Toch maar even een 100 Mbit nieuwsgroepaccount aangemaakt

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/20k2ngl.png

Ga er straks nog serieus aan denken om Ai1E te nemen (dat is natuurlijk ook de bedoeling van Ziggo) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb het ook aangevraagd, zat gelijk een paar uur met klapperend internet op inbel snelheden.

Inmiddels is het wel weer ok met down 107, maar up blijft steken op 3,7? Kan ik iets in het modem aflezen waarom up zo laag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:41
Heren, hoe reset je een ubee modem?

Heb al paak keer geprobeerd maar het lukt me niet.

Starten met reset ingedrukt minuut lang en dan uit en aan. Wil niet werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Remco Tr schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:17:

Type modem? En wat probeer je te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Remco Tr schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:17:

Gewoon de resetknop +/-20 seconden ingedrukt houden terwijl hij draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Wolly schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:16:
Heb het ook aangevraagd, zat gelijk een paar uur met klapperend internet op inbel snelheden.

Inmiddels is het wel weer ok met down 107, maar up blijft steken op 3,7? Kan ik iets in het modem aflezen waarom up zo laag is?
Jawel, je docsis waardes. (als je je modem niet in bridge hebt)
Al zegt dat niet meteen iets over je snelheid maar wellicht heb je veel uncorrectables wat weer kan duiden op slechte bekabeling of eventueel niet goed werkende splitters of een slecht gemonteerde AOP

[ Voor 20% gewijzigd door Dennis-L op 08-06-2012 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Dennis-L schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:19:
[...]

Gewoon de resetknop +/-20 seconden ingedrukt houden terwijl hij draait?
Gedaan haalt niks uit.

Ik wil een nieuw ip adres en vorige keer is het me zo gelukt.

Heb 50/5 wat nu 2/5 is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Remco Tr schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:28:
[...]

Gedaan haalt niks uit.

Ik wil een nieuw ip adres en vorige keer is het me zo gelukt.

Heb 50/5 wat nu 2/5 is..
Nou op die manier ga je geen nieuw wan-ip krijgen hoor.
En wat heeft je wan-ip te maken met je downloadsnelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Dacht dat een nieuw ip gelijk stond aan een reset. Dus blijkbaar is hij wel gereset het heeft alleen nog niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Remco Tr schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:33:
Dacht dat een nieuw ip gelijk stond aan een reset. Dus blijkbaar is hij wel gereset het heeft alleen nog niet geholpen.
dus bedraad haal jij op http://speedtest.ziggo.nl maar 2 Mbit down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Dennis-L schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:37:
[...]

dus bedraad haal jij op http://speedtest.ziggo.nl maar 2 Mbit down?
Klopt en 5 up wat dus oke is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Remco Tr schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:40:
[...]

Klopt en 5 up wat dus oke is.
Post je docsis waardes eens dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Zit je rechtstreeks op modem of router er tussen?

En type modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
SAWYER schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:43:
Zit je rechtstreeks op modem of router er tussen?

En type modem?
Ook rechtstreeks getest zelfde resultaat. Ubee zonder wifi

EDIT: het leek een rotte driver te zijn.. zucht 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Remco Tr op 09-06-2012 00:37 ]

Pagina: 1 ... 187 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!