Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:29
NoxiuZ schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:28:
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Channel 4:
Channel ID: 3
Downstream Frequency: 194000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: -7.3 dBmV
Signal to Noise Ratio: 28.6 dB
MER: 33.0 dB
Correctable FEC: 8609701 codewords
Uncorrectable FEC: 719570 codewords

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -8.2 dBmV 33.2 dB
Channel 2: -7.9 dBmV 32.3 dB
Channel 3: -8.6 dBmV 33.1 dB
Channel 4: -7.2 dBmV 30.2 dB
Channel 5: -8.4 dBmV 30.3 dB
Channel 6: -6.1 dBmV 34.6 dB
Channel 7: -6.7 dBmV 31.1 dB
Channel 8: -9.0 dBmV 31.7 dB

Zodra ik mijn PC aan zet op een ongeaard stopcontact dat naast de AOP zit klapt o.a. ook DTV eruit. Kan het helpen als ik de hele mikmak aansluit op een ander stopcontact, eventueel geaard? If so ga ik even een verlengsnoertje regelen want dit is om te huilen. Dit terwijl HDTV thuis wel werkt, daar lopen er dikke speakerkabels, 230v, HDMI, Coax en UTP door een krappe kabelgoot. Lijkt me dat er dan een lek is in het AOP ergens :(
Lijkt me sowieso een beetje lage Signal to Noise ratio, en die gaat dus ook nog eens omlaag zodra jij je PC aanzet.

Waarschijnlijk probeert die computer zich te aarden op je coax netwerk. Hoe staat dat ding in verbinding met de rest van je kabelnetwerk? Misschien via een versterker die ook aan de TV hangt? FTP kabels gebruikt? Televisiekaart in je computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:10

Nox

Noxiuz

Ik heb enkel een UTP kabel, dus geen sFTP oid, met plastic connectors e.d. in verbinding staan met het modem. Stopcontacten (ongeaard) worden wel gedeeld met elkaar.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Laatst online: 21-10 13:58
NoxiuZ schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:28:
Ik heb enkel een UTP kabel, dus geen sFTP oid, met plastic connectors e.d. in verbinding staan met het modem. Stopcontacten (ongeaard) worden wel gedeeld met elkaar.
Ik heb PRECIES hetzelfde probleem met mijn stroomvoorziening en storing op mijn Ziggo signaal. Bij het aanzetten van mijn PC, welke een Antec P182 behuizing heeft, stort mijn signaal in op één van de frequenties. Hierdoor kan ik een aantal zenders niet goed meer bekijken en lagt mijn verbinding. Wanneer ik het zijpaneel van mijn kast verwijder (wat gedeeltelijk uit metaal bestaat) dan klimt het signaal omhoog. Zet ik mijn PC uit, dan is de storing over. Mijn stopcontact is niet geaard en ik denk dus dat daar het probleem ligt. Ik kan hier verder weinig aan doen, maar nu ik het zo lees ga ik proberen om vanuit de keuken een geaard stopcontact proberen te krijgen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Het feit dat ik nu binnen 2 secondes got geladen heb, speedtest 10/1 halen geeft aan dat er een merkbaar verschil is in de praktijk tussen het stopcontact aan de andere kant van de huiskamer en het stopcontact (ongeaard) naast het AOP.

Maar dan nog, ik zit hier nu met een enorme kabel door het huis. :(

Zal eens proberen of de ongeaarde stekker aan dezelfde wand 5 meter verderop verschil maakt, anders gaat hij daar mooi in achter de bank. Dat valt dan weer mee.

EDIT:

En het kakt weer in... :( Speedtest is niet eens te starten...

[ Voor 7% gewijzigd door Nox op 29-05-2012 18:07 ]

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
De Ubee hebben we nu in bridge modes, met een deze router erachter: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND
Maar er is ook een mogelijkheid om de Ubee nog steeds als router te gebruiken, en de TP-Link erachter zetten als extender. Geeft dat verder nog specifieke nadelen (hele tweaker-achtige dingen maakt niet uit; enige instellingen die ik nu gedaan heb op de TP-Link is wachtwoord e.d. instellen.)

Punt is dat de Ubee in de woonkamer staat en de router op de meest onlogische plaats in het kantoor. (onder een bureau) Router is eigenlijk ook nauwelijks te verplaatsen, tenzij deze prominent op de bureaublad komt te staan.
Probleem is dat m'n broers HTC Sensation XE veel problemen heeft met Wifi, vlak bij de router heeft hij prima ontvangst en een paar meter verder is z'n ontvangst weg of schommelend. (Andere telefoons/laptops hebben geen problemen)
Uiteraard proberen we eerst het probleem met z'n telefoon op te lossen maar als dat niet gaat werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Dennis-L schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 11:18:
[...]
Webcare kan het modem wel opnieuw aanmelden als je CM MAC doorgeeft.
Je CM/HFC MAC staat als het goed is ook op een stickertje onderop het modem. Dat zou je dan ook kunnen terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulK1982
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01-2021
Hallo allemaal,

Ik heb sinds gisteravond een probleem met mijn Ubee EVM 3200 wireless modem/router. Van het ene op het andere moment lijkt hij geen wifi signaal meer uit te zenden. Kan de modem niet vinden met laptop, telefoon, ipad (zelfs als ik er zowat bovenop sta). Het vreemde is dat de bekabelde internetverbinding op mijn desktop prima werkt. Ziggo heeft het blijkbaar druk, want elke keer als ik bel krijg ik uiteindelijk te horen dat ik maar op een later moment moet terugbellen.

Ik heb de modem trouwens meerdere keren een aantal minuten van de stroom af gehad. Werkt niet.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen of wat ik kan proberen om het op te lossen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Om nog even terug te komen op het probleem van mijn PC en de wegvallende verbinding;

Modem staat nu zo ver mogelijk van de wand en de PC ook, op een ander stopcontact. En het werkt zowaar. Gisteren nog wat gegamed en dat ging ook allemaal prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eejjay
  • Laatst online: 21:18
PaulK1982 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 09:24:
Hallo allemaal,

Ik heb sinds gisteravond een probleem met mijn Ubee EVM 3200 wireless modem/router. Van het ene op het andere moment lijkt hij geen wifi signaal meer uit te zenden. Kan de modem niet vinden met laptop, telefoon, ipad (zelfs als ik er zowat bovenop sta). Het vreemde is dat de bekabelde internetverbinding op mijn desktop prima werkt. Ziggo heeft het blijkbaar druk, want elke keer als ik bel krijg ik uiteindelijk te horen dat ik maar op een later moment moet terugbellen.

Ik heb de modem trouwens meerdere keren een aantal minuten van de stroom af gehad. Werkt niet.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen of wat ik kan proberen om het op te lossen?

Alvast bedankt!
Factory reset met knopje aan de achterzijde. Houd deze 10 seconden ingedrukt tot powerled gaat knipperen en probeer het dan nogmaals :)
Bedoel je niet trouwens de EVW320b?
de EVM is enkel een modem zonder routerfunctie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulK1982
  • Laatst online: 25-01-2021
Beste eejjay bedankt voor je antwoord.

Inmiddels heb ik het probleem op een andere manier opgelost. Om de een of andere duistere reden waren alle instellingen van de Ubee gereset. Inloggen op de modem ging weer via 'fabrieks'-wachtwoord en -gebruikersnaam en het netwerk had ook een andere naam. Omdat ik in een appartementencomplex woon en daar veel wifi-netwerken rondzoemen, had ik de mijne niet meer herkend. Alles weer hersteld en het loopt weer als een tierelier.

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eejjay
PaulK1982 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 13:53:
Beste eejjay bedankt voor je antwoord.

Inmiddels heb ik het probleem op een andere manier opgelost. Om de een of andere duistere reden waren alle instellingen van de Ubee gereset. Inloggen op de modem ging weer via 'fabrieks'-wachtwoord en -gebruikersnaam en het netwerk had ook een andere naam. Omdat ik in een appartementencomplex woon en daar veel wifi-netwerken rondzoemen, had ik de mijne niet meer herkend. Alles weer hersteld en het loopt weer als een tierelier.

Nogmaals bedankt!
Dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat je de firmware update eroverheen hebt gekregen. Ziggo is bezig de nieuwe firmware uit te rollen voor de Ubee modems, en daarmee worden alle instellingen gereset. Dat zou wel eens het probleem kunnen zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:33
Overigens is voor de epc3925 ook nieuwe firmware die de komende dagen distribueert wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Dennis-L schreef op maandag 28 mei 2012 @ 10:52:
[...]

als we er totaal niks mee kunnen

Wat een onzin zeg.
Je kan met die dingen prima HD zenders op je TV kijken, Programma's pauzeren, Programma's opnemen en via je TV weer terugkijken, Video on demand, Uitzending gemist.
Dus hoezo kan je er totaal niks mee?
Ik citeer de informatie die ik van ZIggo heb gehad:

"Ja meneer, u kunt alles eraf halen en op uw externe HDD zetten"
"Nee meneer, in tegenstelling tot wat fora u vertellen, is die van ons totaal niet gesloten"
etc

Maar zijn er nog decoders die welk zulk soort dingen kunnen doen?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:52
met het wieltje van je muis het schuifbalkje aan de rechterkant van het scherm helemaal naar boven schuiven, en dan bij pricewatch eens kijken, is maar een idee... :?

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-09 20:49
Sinds een paar maanden kan ik niet meer online gamen door - wat lijkt - een instabiele ping.
Gaat heen en weer tussen 15ms-140ms.
Erg vreemd aangezien het een paar maand lang prima ging.
Router zit de laatste firmware op, maar ook kabel rechtstreeks vanaf de modem (dus zonder router ertussen) helpt niet.
Ziggo zegt hier geen ondersteuning voor te bieden, maar zei ook dat ze niks raars zien aan de verbinding.

Nu is mijn vraag of het voor de ping/het online gamen kan helpen om een retourbandgeschikte versterker bij de hoofdaansluiting te plaatsen? En zou ja, wat voor één zouden jullie dan aanbevelen?

Ik woon in het centrum van Winschoten (9671PG) en gebruik de hoofdaansluiting v/d kledingwinkel waar ik boven woon, volgens Ziggo is het een rustige straat qua aansluitingen.
M'n modem staat ver v/d hoofdaansluiting af, namelijk op de eerste verdieping, zou zo 20/30m kabel tussen kunnen zitten (valt niet te traceren hoe veel precies).
Ik heb de kabel gesplitst, 1 gaat naar de tv splitter/versterker (niet retourband geschikt) (die dus ook boven zit, enkele tientallen meters van de hoofdaansluiting af) en de ander dus naar de modem.

Overigens heb ik ook HD-tv van Ziggo via Ci+ geprobeerd, maar had 0.0 signaal, analoge tv is ook een bak met ruis, maar gelukkig heb ik nu met digitenne redelijke ontvangst, ook al zit ik buiten het dekkingsgebied.

Anyone?

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
ozzynator schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 15:20:
met het wieltje van je muis het schuifbalkje aan de rechterkant van het scherm helemaal naar boven schuiven, en dan bij pricewatch eens kijken, is maar een idee... :?
Jep, want daar staan de beperkingen allemaal bij. Ik weet echt wel wat ik doe. Graag een opmerking die ook nog een bijdrage is op de discussie.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eejjay
HirzoSchuurman schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:14:
Sinds een paar maanden kan ik niet meer online gamen door - wat lijkt - een instabiele ping.
Gaat heen en weer tussen 15ms-140ms.
Erg vreemd aangezien het een paar maand lang prima ging.
Router zit de laatste firmware op, maar ook kabel rechtstreeks vanaf de modem (dus zonder router ertussen) helpt niet.
Ziggo zegt hier geen ondersteuning voor te bieden, maar zei ook dat ze niks raars zien aan de verbinding.

Nu is mijn vraag of het voor de ping/het online gamen kan helpen om een retourbandgeschikte versterker bij de hoofdaansluiting te plaatsen? En zou ja, wat voor één zouden jullie dan aanbevelen?

Ik woon in het centrum van Winschoten (9671PG) en gebruik de hoofdaansluiting v/d kledingwinkel waar ik boven woon, volgens Ziggo is het een rustige straat qua aansluitingen.
M'n modem staat ver v/d hoofdaansluiting af, namelijk op de eerste verdieping, zou zo 20/30m kabel tussen kunnen zitten (valt niet te traceren hoe veel precies).
Ik heb de kabel gesplitst, 1 gaat naar de tv splitter/versterker (niet retourband geschikt) (die dus ook boven zit, enkele tientallen meters van de hoofdaansluiting af) en de ander dus naar de modem.

Overigens heb ik ook HD-tv van Ziggo via Ci+ geprobeerd, maar had 0.0 signaal, analoge tv is ook een bak met ruis, maar gelukkig heb ik nu met digitenne redelijke ontvangst, ook al zit ik buiten het dekkingsgebied.

Anyone?
ik zou het modem eens gaan aansluiten met de originele coax. 20 meter is gewoon teveel, vooral als je nagaat dat de eindversterker afgesteld staat op het aantal meter coax wat tot aan het huis gelegd is, en niet 20 meter erbij. Bovendien zal een retourgeschikte versterker het probleem niet zo snel verhelpen, die zijn in eerste instantie niet gemaakt voor een 8 kanaals downstream signaal. Kan wel werken hoor, maar gegarandeerd wordt het sws niet (en ook niet ondersteund :P)
Probeer het modem eens bij de hoofdaansluiting. Het is sowieso beter om 20 meter cat5e of cat6 te gebruiken dan 20 meter coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:52
lanerios schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:23:
[...]

Jep, want daar staan de beperkingen allemaal bij. Ik weet echt wel wat ik doe. Graag een opmerking die ook nog een bijdrage is op de discussie.
is ook geen moeten hè, je hoeft niks te doen met de antwoorden op je vragen. Maar wat voor jou een beperking is, is misschien voor een ander wel een voordeel.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Het hele punt is dat ik niet zou weten hoe dat voor elkaar te krijgen.
Hier op de 1e verdieping (dus 2 plafonds tussen uiteinde kabel en hoofdaansluiting in kelder v/d winkel) komt de kabel bij een meterkast uit de vloer via een dus pvc buisje. Ik zou niet weten hoe daar een extra utp-kabel langs naar beneden te krijgen, dan zou ik inderdaad het modem direct in de kelder kunnen zetten, wat waarschijnlijk al wat zou helpen omdat je inderdaad beter een lange utp-kabel kan hebben dan een (onversterkte) coax.

edit: Als ik naar een versterker ga zoeken moet ik dus rekening houden dat deze geschikt is voor 8 kanaals downstream of wordt zoiets niet vermeld bij specs?

[ Voor 13% gewijzigd door BeetjeVreemd op 30-05-2012 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
ozzynator schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:34:
[...]

is ook geen moeten hè, je hoeft niks te doen met de antwoorden op je vragen. Maar wat voor jou een beperking is, is misschien voor een ander wel een voordeel.
Mee eens, maar beetje kansloos dat ze basis functionaliteit gewoon blokkeren in die dingen. Dit terwijl Ziggo letterlijk vandaag nog aangeeft "Nee meneer, u kunt gewoon een USB schijf op uw Cisco Reciever aansluiten en alles overzetten". Kijk, als het niet kan, alas, maar train je helpdesk dan tenminste om correcte info te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iemand die gratis film1 heeft ontvangen? Ik heb het nog niet. Misschien overmorgen omdat het dan 1 juni is?
HirzoSchuurman schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:36:
edit: Als ik naar een versterker ga zoeken moet ik dus rekening houden dat deze geschikt is voor 8 kanaals downstream of wordt zoiets niet vermeld bij specs?
Een versterker gaat alleen maar de ruis bij jou versterken, je moet dat eerst oplossen. Het moet niet zo zijn dat analoge tv bijv. veel ruis geeft, ik heb langere kabels en haal ook met hd beeld gewoon 100% verbinding. Heb je al betere connectoren geprobeerd op de huidige kabel? Anders de kabel vervangen, een versterker is op dit moment niet voor jou de oplossing, je krijgt namelijk niet heel veel ruis over maar 20 meter goede kabel (in tegenstelling tot wat eejjay aangeeft). Hier heb ik ongeveer 30 meter kabel liggen en echt nooit problemen. Heb wel kabel van goede kwaliteit, goedkoop was het ook weer niet (helaas).

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2012 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:42:
Een versterker gaat alleen maar de ruis bij jou versterken, je moet dat eerst oplossen.
De versterker komt dan bij de hoofdaansluiting, dus in de kelder v/d winkel.
Had je dat ook zo begrepen uit m'n post?
Dan versterk ik toch geen ruis, dat is toch zo als ik hier boven pas zo'n versterker zou plaatsen?

Ik heb trouwens geen idee wat voor kwaliteit de huidige kabel is. Het pand zelf is ongeveer 100 jaar oud, denk dat de kabels er ook al wel even liggen...
Wat je zegt van die connectoren, dan bedoel je dus die v/d coaxkabel, dus die in de kelder in de hoofdaansluiting gaat en het andere uiteinde hier boven in de splitter (waarvan dan weer 1 naar de modem gaat en 1 naar een volgende splitter/(niet retourbandgeschikte)versterker die er vervolgens weer voor zorgt dat het analoge signaal bij de kamers (is kamerverhuur hier) uit komt?

Zoals gezegd heb ik inmiddels zelf Digitenne, wat dat betreft kan het analoge tv gebeuren me gestolen worden, maar m'n huisgenoot gebruikt het nog wel.

Vanaf de modem loopt een utp cat. 5e kabel van 30m. naar m'n router.

Is er trouwens een logische verklaring voor het feit dat het eerst perfect heeft gewerkt, en nu ineens niet meer.
Je zou haast denken dat Ziggo iets gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eejjay
HirzoSchuurman schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 18:46:
[...]
Is er trouwens een logische verklaring voor het feit dat het eerst perfect heeft gewerkt, en nu ineens niet meer.
FOOUUUT!
aangezien ik dat ongeveer 10 keer per dag hoor als ik aan het werk ben. Je auto kan toch ook kapot?
Net zo goed kunnen kabels slijten of niet meer aan huidige normen voldoen.

(word zo moe van die zin, maar daar kan jij niks aan doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-10 05:15
Ik heb wel eens ergens gelezen dat een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn dat bij het herverdelen van frequenties, een aantal daarvan zijn opgeschoven in de richting van frequenties die door ziggo gebruikt worden. Waardoor je nu opeens wel instraling hebt op een coax kabel met matige afscherming, waar dat eerst niet het geval was. Het hoeft dus niet altijd aan ziggo te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:37
Tha_T schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 14:30:
Overigens is voor de epc3925 ook nieuwe firmware die de komende dagen distribueert wordt
Enig idee wat er allemaal in die firmware gefixed zou zijn?

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Zal ik nu recordhouder zijn met de meeste uncorrectables op een downstream kanaal?

Channel 2:
Channel ID: 1
Downstream Frequency: 178000000 Hz
Power Level: -8.8 dBmV
Signal to Noise Ratio: 26.5 dB
MER: 35.5 dB
Correctable FEC: 5937228 codewords
Uncorrectable FEC: 42918714 codewords

Ondertussen via de webcare contact proberen te krijgen. Maar zij zeggen dat de plaats van het modem wél invloed heeft en de plaats van mijn PC niet. En dat als ik mijn PC uit zet de problemen zo goed als weg zijn, kunnen ze al helemaal niet bevatten, dat is zoiets als pasen en pinksteren op een dag. Onmogelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Nox op 31-05-2012 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De versterker komt dan bij de hoofdaansluiting, dus in de kelder v/d winkel.
Had je dat ook zo begrepen uit m'n post?
Dan versterk ik toch geen ruis, dat is toch zo als ik hier boven pas zo'n versterker zou plaatsen?
Controleer het even voordat je de versterker koopt, er is een kans dat er iets mis is in de aansluiting.

Verder snap ik je keuze voor digitenne niet, heb dat in mijn vakantiewoning en dat zou ik dus nooit thuis willen hebben. Als ik al mobiel zit te bellen op de bank krijg ik al strepen in het beeld, dat trek ik in mijn vakantiewoning, maar daar kijk ik toch alleen het nieuws. Maar als je Ziggo hebt zou ik niet weten waarom je dat niet goed gaat krijgen, andere connectoren op de huidige kabel of een nieuwe kabel en klaar ben je toch? Kost je misschien 50 euro, maar die bespaar je weer op digitenne.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2012 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eejjay
grun93 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:39:
[...]

Ik heb wel eens ergens gelezen dat een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn dat bij het herverdelen van frequenties, een aantal daarvan zijn opgeschoven in de richting van frequenties die door ziggo gebruikt worden. Waardoor je nu opeens wel instraling hebt op een coax kabel met matige afscherming, waar dat eerst niet het geval was. Het hoeft dus niet altijd aan ziggo te liggen.
Je verhaal klopt, echter komt dit wel zo weinig voor dat dit te verwaarlozen is. Frequenties wisselen niet zo heel snel, althans: niet in de ether. Echter kunnen wel andere apparaten instralen op je kabel (denk aan luidsprekersnoeren, magnetron, TL buizen etc.)
probeer gewoon je coax zo kort mogelijk te houden en een kwalitatief zo goed mogelijke kabel aan te sluiten, en een versterker te voorkomen. Bespaart je een hoop gedoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:35
Yucko schreef op maandag 28 mei 2012 @ 10:17:
[...]
Men had geen tweakers of ander veeleisend volk in gedachte toen men dat ding ontwierp.
Men had wel meer niet in gedachten toen ze dit ding gingen leveren:
Zuipt stroom als een apparaat uit de oertijd, kan veel teletekst pagina's niet op fatsoenlijke wijze weergeven, kan niet overweg met ondertiteling bij o.a. bbc zenders (gaat herstarten, loopt vast etc.) en zo nog wat fijne dingen waar ook "normale" consumenten last van hebben.

Gelukkig heeft Ziggo mij de aanschafkosten, en een goedmakertje extra teruggestort waarmee ik een humax 5200 heb gekocht die voor mij prima voldoet en alle genoemde gebreken niet heeft. Wat mij betreft prima afgehandeld door Ziggo, maar ze hadden de cisco nooit op die manier moeten uitleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

De Humax HDTV-decoder zuipt anders ook stroom als een malle. Bovenkant kan je bijna niet eens aanraken zo warm wordt hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:35
Niet in de eco stand. En gezien ik geen behoefte heb aan die klok de hele dag, staat 'ie daarop. Scheelt echt veel met de cisco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-10 12:21
De cisco gebruikt 16watt standby en 22watt tijdens het tv kijken/opnemen/kijken van opname
Dat hij zoveel watt gebruikt tijdens standby is bekend bij Ziggo en daar schijnt een update voor te komen ergens deze zomer.
Je andere problemen m.b.t. teletekst of ondertiteling heb ik nog nooit gezien/meegemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:57
Meer mensen last van storingen in het beeld? Dat er af en toe een hapering in het beeld is vind ik geen probleem, maar deze week lijkt het steeds erger te worden dat het beeld hapert/vervormd/stoort. Regio Utrecht.
Kijk het eerst nog eventjes aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoxiuZ schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 12:58:
Ondertussen via de webcare contact proberen te krijgen. Maar zij zeggen dat de plaats van het modem wél invloed heeft en de plaats van mijn PC niet. En dat als ik mijn PC uit zet de problemen zo goed als weg zijn, kunnen ze al helemaal niet bevatten, dat is zoiets als pasen en pinksteren op een dag. Onmogelijk.
Ze hebben gelijk. De afstand tussen pc en modem moet geen verschil maken, en zeker geen invloed hebben op de snr en power level.

Het enige wat ik kan bedenken is dat jouw pc op de een of andere manier stroom "lekt" via de utp kabel.
Oftewel.. kijk je pc nog eens goed na, loop bijvoorbeeld alle afstandbusjes eens bij na.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 31-05-2012 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-10 01:31
Heb de laatste tijd toch last van een vervelend probleem. Internet werkt prima en telefonie ook.

Alleen het TV Signaal komt hier met de kabelkeur en door Ziggo geinstalleerde versterker op 100% binnen.

Gevolg: Heel erg blokkerig beeld soms op alle populaire zenders en soms blijft het beeld hangen. Dit komt wel veel minder vaak voor op de hogere zenders? (Andere frequentie?)

Het geheel is allemaal aangesloten met kabelkeur materiaal, rechstreeks vanaf het AOP met een kabel van 5m (hirschmann) naar de TV. Met de versterker eruit is het signaal maar 30-40 en is het eigenlijk nog erger.

Iemand suggesties?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Eldariel schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 18:45:
Heb de laatste tijd toch last van een vervelend probleem. Internet werkt prima en telefonie ook.

Alleen het TV Signaal komt hier met de kabelkeur en door Ziggo geinstalleerde versterker op 100% binnen.

Gevolg: Heel erg blokkerig beeld soms op alle populaire zenders en soms blijft het beeld hangen. Dit komt wel veel minder vaak voor op de hogere zenders? (Andere frequentie?)

Het geheel is allemaal aangesloten met kabelkeur materiaal, rechstreeks vanaf het AOP met een kabel van 5m (hirschmann) naar de TV. Met de versterker eruit is het signaal maar 30-40 en is het eigenlijk nog erger.

Iemand suggesties?
Lijkt erop dat jouw kabel niet goed in je AOP gemonteerd zit.
Wat voor AOP gebruik je trouwens, toch wel gewoon de 1-gats hè?
Je signaalwaarde zegt niet zo heel veel, die kan wel op 100% zijn maar als de kwaliteitsniveau erg laag is zal je nooit mooi beeld hebben.
Ook heeft een versterker niet zo heel veel zin in jouw geval want jij versterkt nu het signaal vol ruis en dus versterk je ook de ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis-L schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 17:42:
De cisco gebruikt 16watt standby en 22watt tijdens het tv kijken/opnemen/kijken van opname
Dat hij zoveel watt gebruikt tijdens standby is bekend bij Ziggo en daar schijnt een update voor te komen ergens deze zomer.
Je andere problemen m.b.t. teletekst of ondertiteling heb ik nog nooit gezien/meegemaakt
Kan ie fysiek helemaal uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-10 01:31
Dennis-L schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 19:01:
[...]

Lijkt erop dat jouw kabel niet goed in je AOP gemonteerd zit.
Wat voor AOP gebruik je trouwens, toch wel gewoon de 1-gats hè?
Je signaalwaarde zegt niet zo heel veel, die kan wel op 100% zijn maar als de kwaliteitsniveau erg laag is zal je nooit mooi beeld hebben.
Ook heeft een versterker niet zo heel veel zin in jouw geval want jij versterkt nu het signaal vol ruis en dus versterk je ook de ruis.
Ja, het AOP met 1 gat. Die kwam met het ziggo installatie pakket. Kan dus zonder problemen even losschroeven, kabeltje goed zetten en dan weer vast?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Eldariel schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 19:58:
[...]

Ja, het AOP met 1 gat. Die kwam met het ziggo installatie pakket. Kan dus zonder problemen even losschroeven, kabeltje goed zetten en dan weer vast?
Jazeker, die kan je voorzicht loshalen en kijken of er misschien iets van de buitenmantel tegen de kern aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:30
Eldariel schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 18:45:

Iemand suggesties?
Behalve controle van het AOP:
Op welke uitgang van de versterker zit je TV kabel? Wellicht de kabel eens naar de 0 dB of 2 dB uitgang verplaatsen.
Normale situatie is modem op 0 dB (=geen versterking), kortst bijzijnde TV op 2 dB (=factor 1,6 versterking), enz.
Wellicht wordt de situatie beter als je het modem op de 2 dB uitgang en je TV op de 0 dB zet.

Fout gelezen, dacht dat het beter was met de versterker er tussen uit. AOP controleren dus.

[ Voor 14% gewijzigd door Masimo op 31-05-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:58
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 19:48:
[...]

Kan ie fysiek helemaal uit ?
Ja maar dan duurt het ook anderhalve minuut voordat ie weer volledig operationeel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

job schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 18:10:
[...]

Ze hebben gelijk. De afstand tussen pc en modem moet geen verschil maken, en zeker geen invloed hebben op de snr en power level.

Het enige wat ik kan bedenken is dat jouw pc op de een of andere manier stroom "lekt" via de utp kabel.
Oftewel.. kijk je pc nog eens goed na, loop bijvoorbeeld alle afstandbusjes eens bij na.
Zonder UTP kabel zelfde problemen. Ik zet hem neer met enkel 230v erop, aanzetten en via wifi doe ik een steekproef van n=10. Vijf maal met PC aan, vijf maal zonder. Gemiddelde met PC aan is zo'n anderhalve megabit. Met PC uit 9,6 megabit. (dan kunnen we wel zeuren over wifi, maar wifi heeft ook met PC aan gewerkt, alleen haalde ik toen 40 megabit intern dus laten we daar even niet moeilijk over doen plus dat ik een verzameling van miljoenen uncorrectables hebt duidt op een signaalprobleem).

Ergens moet er een 'lek' in de mantel van de coax zitten dat het allemaal zó gevoelig is rondom het AOP.

Maandag zet ik wel gewoon mijn PC neer. Anders kan hij net zo goed thuis blijven, dan werkt het prima. Maar als ik de PC neer zet in die hoek dan is het over met de pret. Maar zonder PC is het eigenlijk geen doen, dan heb ik enkel mijn telefoon om te internetten en dat is niet handig.

[ Voor 10% gewijzigd door Nox op 01-06-2012 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Film 1 doet het hier! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-10 18:45
NoxiuZ schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 12:58:
Zal ik nu recordhouder zijn met de meeste uncorrectables op een downstream kanaal?

Channel 2:
Channel ID: 1
Downstream Frequency: 178000000 Hz
Power Level: -8.8 dBmV
Signal to Noise Ratio: 26.5 dB
MER: 35.5 dB
Correctable FEC: 5937228 codewords
Uncorrectable FEC: 42918714 codewords

Die SNR is wel erg brak, dat verklaard die errors ook wel...
Hangt je modem direct op het AOP of hangt er veel tussen? Eerste waar ik aan denk is instraling op de coaxkabel (bv bij een lange elcheapo kabel) of een brakke/dode versterker. -8.8 downstream vind ik ook vrij zwak, maar goed, is binnen de specs.
Alleen een SNR van 26dB is veel te laag (33dB of hoger voor een stabiele verbinding)
NoxiuZ schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 00:48:
[...]

Zonder UTP kabel zelfde problemen. Ik zet hem neer met enkel 230v erop, aanzetten en via wifi doe ik een steekproef van n=10. Vijf maal met PC aan, vijf maal zonder. Gemiddelde met PC aan is zo'n anderhalve megabit. Met PC uit 9,6 megabit. (dan kunnen we wel zeuren over wifi, maar wifi heeft ook met PC aan gewerkt, alleen haalde ik toen 40 megabit intern dus laten we daar even niet moeilijk over doen plus dat ik een verzameling van miljoenen uncorrectables hebt duidt op een signaalprobleem).

Ergens moet er een 'lek' in de mantel van de coax zitten dat het allemaal zó gevoelig is rondom het AOP.

Maandag zet ik wel gewoon mijn PC neer. Anders kan hij net zo goed thuis blijven, dan werkt het prima. Maar als ik de PC neer zet in die hoek dan is het over met de pret. Maar zonder PC is het eigenlijk geen doen, dan heb ik enkel mijn telefoon om te internetten en dat is niet handig.
Hoe zit die PC aangesloten? Met normale netwerkkabel of toevallig met STP/FTP oid?
En wat voor AOP heb je? Ik ga bijna aan een aardlus denken. DAT kan wel invloed hebben op je SNR. Als je een AOP hebt zonder galvanische scheiding met het buitennetwerk en vervolgens je modem met een afgeschermde kabel richting je PC knupt heb je kans op aardlussen.

Probeer dezelfde testen eens op je PC met en zonder een aarding (dus even bv op een ongeaarde wcd proberen.. wel even je randapparatuur afkoppelen, of op dezelfde stekkerdoos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Thanks voor de support iig;

Om even direct over te stappen op de vragen:

Ongeaard stopcontact of geaard stopcontact of andere groep: geen verschil

AOP: na de verhuizing door monteur geïnstalleerd. Komt binnen in de woonkamer, geen aardkabel aangesloten (volgens handleiding hoefde dat ook niet, alleen in meterkast).

Modem: zit op de UMU aangesloten d.m.v. de meegeleverde korte coaxkabel (deze kan niet meer los overigens, ik heb hem strakker aangedraaid op aanraden van de helpdesk (:+ I know... maakte geen verschil overigens)) en er zit geen versterker tussen.

Randapparatuur (een tv die als monitor functioneerde): zat altijd op dezelfde stekkerdoos. Alleen een HDMI kabel was in gebruik.

PC was verbonden met een normale UTP kabel, volledig plastic RJ45 connectors. Ook zonder deze kabel > problemen zolang de PC in de buurt van het AOP aan stond.

Ik heb nog gecontroleerd of de behuizing van mijn voeding contact maakte met mijn behuizing, dit omdat mijn case redelijk geïsoleerd is. Maar dit klopt, de metalen schroeven geleiden als het goed is gewoon. Ook mijn voeding (VX550, Corsair) heeft allerlei filters om mogelijke ongewenste storingen te verminderen. Al had ik een batterij Chinese LED-lampen met dito gelijkrichters had ik ook nog wel een bron van problemen kunnen vinden :+

[ Voor 19% gewijzigd door Nox op 02-06-2012 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
jdiezrequejo schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 12:12:
[...]

Enig idee wat er allemaal in die firmware gefixed zou zijn?
Telefonie kwaliteits problemen.
Lagere wifi snelheid na verloop van tijd.
Random modem fabresets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:42:
Is er al iemand die gratis film1 heeft ontvangen? Ik heb het nog niet. Misschien overmorgen omdat het dan 1 juni is?
Ah, gisteravond omstreeks 22:00 is hij actief geworden. Nu mooi genieten van 2 maanden gratis films kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-10 00:24
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 10:08:
[...]

Ah, gisteravond omstreeks 22:00 is hij actief geworden. Nu mooi genieten van 2 maanden gratis films kijken :P
Is dat voor nieuwe abonnees of hoe kom je hier aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazyanz schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:05:
[...]

Is dat voor nieuwe abonnees of hoe kom je hier aan?
er was tot en met 31 mei een actie van de telegraaf, als je een code had (heb hem hier toen (weekje geleden) neergezet, kon door iedereen gebruikt worden) kreeg je in juni en juli gratis film1. Moet je wel eind juni opzeggen, anders ga je 10 of 15 euro per maand betalen vanaf augustus.

Maar nu ik toch post: je hebt nu 2 maanden gratis tv extra, dus als je dat nog niet hebt kan je dat nu afsluiten en zeg je het ook eind juni op en dan heb je het ook 2 maand gratis.

Altijd mooi die acties, helaas mag je het maar 1 keer in de 6 maand doen.

En in augustus is er weer een telegraaf actie voor 1 of 2 maanden gratis eredivisie live :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2012 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-10 00:24
Ik heb al plus en ik zie dat ik in extra eigenlijk alleen de History kanalen (spui er nog steeds van dat ze bij overgang van HD pakket naar plus en extra die in een duurder pakket hebben gestopt) erbij krijg en ESPN die me kunnen boeien. Misschien toch maar doen met het oog op de olympische spelen. Of heeft ESPN daar geen rechten van

[ Voor 5% gewijzigd door haakjesluiten op 02-06-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed dat de olympische spelen op eurosport, bbc en nos komen.

Discovery HD komt 15 juni meen ik, maar die zit ook in plus. History HD kanaal is wel tof, beetje hetzelfde als de overige discovery kanalen.

Maarja, het is gratis, dus je kan het altijd nemen, ook al kijk je maar 1 kanaal extra toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik heb op dit moment Ziggo alles-in-1. Hier ben ik uitermate tevreden over.

Nu ga ik verhuizen en heb een tijdelijke woning gevonden waarvan ik vandaag de sleutel heb gekregen. Toen ik vroeg waar de CAI aansluiting zat vertelde ze me dat die niet meer aanwezig was omdat ze stroomgroepen hebben moeten verplaatsen.

Ik naam dat toen voor waarheid aan, maar later bedacht ik me en vroeg me af wat het verplaatsen van stroomgroepen met de CAI aansluiting te maken heb waar ik mijn internet van Ziggo op wil hebben.

Nu ben ik vanmiddag weer langsgeweest en heb een foto gemaakt van het kastje waarvan ik denk dat dit de (niet gebruikte) CAI aansluiting is.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/p0gklLVxRYQNdcfrI4DfH1iS/full.jpg

Paar vraagjes:

1. Is dit de CAI aansluiting, die door de vorige bewoners waarschijnlijk niet gebruikt is?
2. Als ik hem openschroef, kan ik op het blootgelegde gedeelte de verdeelstukken van Ziggo plaatsen?
3. Op de postcodecheck van Ziggo kan ik op het postadres gewoon ziggo krijgen. Betekend dit dat hier gewoon een werkende CAI aansluiting is?

Reden voor mijn uitgebreide vragen is, dat ik geen zin heb om naar KPN/ADSL over te stappen, omdat ik daar voor minimaal een jaar aan vast zit, en niet zo lang in dit huis blijf wonen.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-10 23:11

mace

Sapere Aude

Het kabelbedrijf is verantwoordelijk voor een deugdelijk AOP dus ik zou Ziggo gewoon even bellen en dan horen ze kosteloos een monteur langs te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

mace schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 16:41:
Het kabelbedrijf is verantwoordelijk voor een deugdelijk AOP dus ik zou Ziggo gewoon even bellen en dan horen ze kosteloos een monteur langs te sturen.
Maar is dit kastje het AOP van Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slasher schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 16:53:
[...]

wat zit er aan de binnenkant? Kan je daar een foto van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb op dit moment ook ziggo alles-in-1, en mijn download snelheid zakt de hele tijd weg van 120mb/s naar 70mb/s of zelfs minder via de speedtest.ziggo.nl zelf. Kijk trouwens de laatste tijd ook vaker corrupte downloads als ik bestanden download.

Net twee uur aan de lijn gehangen met de Ziggo Klantenservice, maar die konden het probleem ook niet oplossen. Ander kabel geprobeerd, andere laptop, kabel rechtstreeks op het modem, en steeds maar het hetzelfde probleem. Iemand hier die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-10 23:11

mace

Sapere Aude

shadowman12 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 18:37:
Ik heb op dit moment ook ziggo alles-in-1, en mijn download snelheid zakt de hele tijd weg van 120mb/s naar 70mb/s of zelfs minder via de speedtest.ziggo.nl zelf. Kijk trouwens de laatste tijd ook vaker corrupte downloads als ik bestanden download.

Net twee uur aan de lijn gehangen met de Ziggo Klantenservice, maar die konden het probleem ook niet oplossen. Ander kabel geprobeerd, andere laptop, kabel rechtstreeks op het modem, en steeds maar het hetzelfde probleem. Iemand hier die me kan helpen?
Inloggen op je modem en de signaalwaardes bekijken. Hoe dat moet hangt van je modem af, moet je even op googlen met het merk en typenr van je modem.
Slasher schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 16:53:
[...]

Dat zul je moeten uitzoeken, kan je die zwarte kabel ergens naar herleiden?

[ Voor 13% gewijzigd door mace op 02-06-2012 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
mace schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 18:42:
[...]

Inloggen op je modem en de signaalwaardes bekijken. Hoe dat moet hangt van je modem af, moet je even op googlen met het merk en typenr van je modem.
Ik heb zo'n Cisco EPC3925 Modem, en dit zijn de downstream waardes. Deze waardes zeggen mij niet zo heel veel.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
Channel 1:
Channel ID:     4
Downstream Frequency:   202000000 Hz
Modulation:     256 QAM
Power Level:    0.7 dBmV
Signal to Noise Ratio:  40.1 dB
MER:    40.3 dB
Correctable FEC:    202 codewords
Uncorrectable FEC:  0 codewords
Channel 2:
Channel ID:     1
Downstream Frequency:   178000000 Hz
Power Level:    1.5 dBmV
Signal to Noise Ratio:  40.1 dB
MER:    40.4 dB
Correctable FEC:    122 codewords
Channel 3:
Channel ID:     2
Downstream Frequency:   186000000 Hz
Power Level:    1.0 dBmV
Signal to Noise Ratio:  40.0 dB
Correctable FEC:    260 codewords
Channel 4:
Channel ID:     3
Downstream Frequency:   194000000 Hz
Power Level:    0.7 dBmV
Signal to Noise Ratio:  39.9 dB
Correctable FEC:    236 codewords
Channel 5:
Channel ID:     5
Downstream Frequency:   210000000 Hz
Power Level:    2.0 dBmV
Signal to Noise Ratio:  39.9 dB
Correctable FEC:    86 codewords
Channel 6:
Channel ID:     6
Downstream Frequency:   218000000 Hz
Power Level:    1.7 dBmV
Signal to Noise Ratio:  39.7 dB
Correctable FEC:    252 codewords
Channel 7:
Channel ID:     7
Downstream Frequency:   226000000 Hz
Power Level:    1.8 dBmV
Signal to Noise Ratio:  39.8 dB
Correctable FEC:    205 codewords
Channel 8:
Channel ID:     8
Downstream Frequency:   234000000 Hz
Power Level:    1.8 dBmV
Signal to Noise Ratio:  40.0 dB
Correctable FEC:    156 codewords

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T homass
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-07 23:07
Sinds ik de Ubee EVW3200 WiFi modem heb, komen soms gtalk of whatsapp berichtjes 10 a 20 minuten later aan. Ik zag dat er meer mensen last van hebben, is er een manier om dat op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-10 18:45
shadowman12 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 18:44:
[quote]mace schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 18:42:

Ik heb zo'n Cisco EPC Modem, en dit zijn de downstream waardes. Deze waardes zeggen mij niet zo heel veel.

code:
1
...
Die waardes zien er heel prima uit. Downstream moet tussen de -15 en +15 zitten, liefst rond de 0, en dat zit je netjes.
SNR moet >33dB zijn en dat heb je ook op alle downstreamkanalen.

Wat is de upstream? Die moet bij voorkeur tussen de 40 en 50dBmV liggen. Lager mag, maar dan kan 'vervuiling' eerder invloed hebben op de stabiliteit. Hoger mag ook (max 58), maar dan gaat de modem wel kanalen uitschakelen. (indien er channelbonding gebruikt wordt) Met het oog op de toekomst (channelbonding op upstream zal vroeg of laat gebeuren) zou ik 50 als max aanhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
DJSmiley schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 18:48:
[...]

Die waardes zien er heel prima uit. Downstream moet tussen de -15 en +15 zitten, liefst rond de 0, en dat zit je netjes.
SNR moet >33dB zijn en dat heb je ook op alle downstreamkanalen.

Wat is de upstream? Die moet bij voorkeur tussen de 40 en 50dBmV liggen. Lager mag, maar dan kan 'vervuiling' eerder invloed hebben op de stabiliteit. Hoger mag ook (max 58), maar dan gaat de modem wel kanalen uitschakelen. (indien er channelbonding gebruikt wordt) Met het oog op de toekomst (channelbonding op upstream zal vroeg of laat gebeuren) zou ik 50 als max aanhouden
Dit zijn mijn upstream waardes:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Channel1:
Channel ID: 34
Upstream Frequency: 44500000 Hz
Modulation: 64 QAM
Bit Rate:   30720 kBits/sec
Power Level:    41.2 dBmV
Channel 2:
Channel ID: Not used
Upstream Frequency: 0 Hz
Modulation: 0 QAM
Bit Rate:   0 kBits/sec
Power Level:    0.0 dBmV
Channel 3:
Channel 4:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:39
Vraagje, ik heb nu Ziggo Alles-in-1 Plus voor 52 euro per maand. De snelheid is genoeg voor mij, maar ik heb af en toe storingen, volgens mij ligt het aan het brakke Ubee modem.

Zou het nuttig zijn om voor een maand over te stappen naar Alles-in-1 Extra, en dan weer terug? Krijg je dan een beter modem wat stabieler is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Fijn, smartcard probleem op onze LG42LW570s:

Alleen Ned1 HD is te ontvangen, bij andere zenders:
Het authenticatie proces tussen uw
toestel en de TV Module (CI+ CAM) is
mislukt (auth key verification failed)
Zal wel weer opnieuw installeren worden van de boel, maar hoe moest dat ook alweer (en dus voor een 2e keer i.p.v. de eerste keer bij een nieuw toestel? Of is het wat anders? Want de Humax 5100c doet perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Piet91 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 20:00:
Fijn, smartcard probleem op onze LG42LW570s:

Alleen Ned1 HD is te ontvangen, bij andere zenders:

[...]

Zal wel weer opnieuw installeren worden van de boel, maar hoe moest dat ook alweer (en dus voor een 2e keer i.p.v. de eerste keer bij een nieuw toestel? Of is het wat anders? Want de Humax 5100c doet perfect...
Heb je wel de juiste softwareversie die door Ziggo gecertificeerd is?
code:
1
2
Typenummer  Softwareversie
42LW570S    V3.03.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Dennis-L schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 20:10:
[...]

Heb je wel de juiste softwareversie die door Ziggo gecertificeerd is?
code:
1
2
Typenummer  Softwareversie
42LW570S    V3.03.00
De DVB Client (PVR) version is versie V3.6.23
TV Software is 05.11.08.

EDIT: even weer naar fabrieksinstellingen en alles opnieuw geïnstalleerd: zenders werken weer.
Hoeven zo gelukkig niet meer met de Humax 5300c te kijken (lange opstarttijd van decoders hè ;) )

[ Voor 23% gewijzigd door Piet91 op 02-06-2012 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Bigfoot schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 18:52:
Vraagje, ik heb nu Ziggo Alles-in-1 Plus voor 52 euro per maand. De snelheid is genoeg voor mij, maar ik heb af en toe storingen, volgens mij ligt het aan het brakke Ubee modem.

Zou het nuttig zijn om voor een maand over te stappen naar Alles-in-1 Extra, en dan weer terug? Krijg je dan een beter modem wat stabieler is?
Nee.

Je kunt wel bellen naar de klantenservice om te kijken waarom je af en toe storingen hebt.
Gebruikt je een router naast de modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Bigfoot schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 18:52:

Nee het Ubee modem wat je nu hebt is namelijk ook prima geschikt voor Ai1-E.
Je hebt het ook over af en toe storingen en niet over altijd of constant storingen.
De kans is dan groter dat het ergens in je AOP zit of in eventuele splitters/versterkers/binnenhuisbekabeling.
Of eventueel nog aan het signaal wat vanaf de eindversterker wordt verzonden, maar dit kan de helpdesk prima voor jou bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Laatst online: 21-10 17:49

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Is het mogelijk dat Ziggo, zonder dat ik er van weet, het kanaal waarop het CISCO modem uitzend veranderd?

Ik heb sinds donderdag avond, toen ik weer thuis kwam na 5 dagen weg te zijn geweest, problemen met mijn WIFI; de bandbreedte van de wifi zakt zo ineens weg van 130mbit naar 6.5, waardoor alles op internet traag aanvoelt. Ik heb de boel nu via een UTP kabel aangesloten en nu is alles prima. Toen ik de bandbreedte bekeek van de wifi zag ik dat steeds gebeuren. Ik keek toen via mn telefoon met Wifi Analyzer naar de netwerken in de buurt, en zag dat mijn netwerk ineens op kanaal 1 zat, ipv van 6 waar ie volgens mij eerder altijd op uitzond. Dit is dus veranderd maar ik weet van niets. Ik heb het vermoeden dat daar het probleem kan zitten, en wil het kanaal veranderen naar een andere, maar ik snap niet hoe ie daar uberhaupt op komt.

Iemand een idee? of andere ervaringen met traag internet sinds de laatste dagen (9649 postcode)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cybpraetorian schreef op zondag 03 juni 2012 @ 15:31:
Is het mogelijk dat Ziggo, zonder dat ik er van weet, het kanaal waarop het CISCO modem uitzend veranderd?
Nee dat doet het modem zelf.
De standard channel optie staat namelijk (fabrieksaf) op auto.

blz. 17: https://static.ziggo.nl/i...ifimodem+_tcm14-20618.pdf

[ Voor 14% gewijzigd door job op 03-06-2012 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb nog steeds geen update gehad op mijn modem (Ubee). Die zou toch voor 1 juni uitgerold zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
tiguan schreef op zondag 03 juni 2012 @ 20:06:
Ik heb nog steeds geen update gehad op mijn modem (Ubee). Die zou toch voor 1 juni uitgerold zijn?
Start je modem maar opnieuw op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Aha, kan je vanuit de interface doen, of moet ik echt de stekker er uit trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
tiguan schreef op zondag 03 juni 2012 @ 21:01:
Aha, kan je vanuit de interface doen, of moet ik echt de stekker er uit trekken?
Even de stekker er uit, of het schakelaartje bij de power ingang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Laatst online: 21-10 17:49

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

job schreef op zondag 03 juni 2012 @ 19:49:
[...]

Nee dat doet het modem zelf.
De standard channel optie staat namelijk (fabrieksaf) op auto.

blz. 17: https://static.ziggo.nl/i...ifimodem+_tcm14-20618.pdf
Hmm dan heeft ie zeker wat meer netwerk in de buurt gezien... Ik moet wel zeggen dat ik sinds kort wat meer Ziggo netwerken in de buurt zie.

Maar kan het dan zo zijn dat wanneer ie op channel 1 staat, ik last heb van weg vallende bandbreedte? Ik zie soms 144-130 mbit, maar wanneer ik dan een website open haal ik maar 6.5mbit bandbreedte.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 16:58:
[...]

wat zit er aan de binnenkant? Kan je daar een foto van maken?
Zo ziet de binnenkant eruit.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RVTFZife2SFgpEPwavRX8FcE/full.jpg

Ik neem aan dat dit de (onaangesloten) CAI aansluiting is. Kan ik Ziggo bellen om deze weer aan te sluiten? In de meterkast die buiten het appartement staat zie ik ook wel een TV/R aansluiting. Dus ik neem aan dat de infrastructuur gewoon aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
Slasher schreef op maandag 04 juni 2012 @ 08:36:
Ik neem aan dat dit de (onaangesloten) CAI aansluiting is. Kan ik Ziggo bellen om deze weer aan te sluiten? In de meterkast die buiten het appartement staat zie ik ook wel een TV/R aansluiting. Dus ik neem aan dat de infrastructuur gewoon aanwezig is.
Dat is een centraaldoos, geen CAI aansluiting. Beetje raar dat er een kabel uit je plint loopt die erin gaat (kan ook niet zien wat er uit de huls komt), maar hier moet je hoe dan ook geen CAI aansluiting gaan maken.

[ Voor 48% gewijzigd door Guere op 04-06-2012 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Guere schreef op maandag 04 juni 2012 @ 08:51:
[...]

Dat is een centraaldoos, geen CAI aansluiting. Beetje raar dat er een kabel uit je plint loopt die erin gaat (kan ook niet zien wat er uit de huls komt), maar hier moet je hoe dan ook geen CAI aansluiting gaan maken.
Dat is vreemd. Hoe krijg ik Ziggo dan aan de praat als er geen CAI aansluiting is? Behalve dan het AOP in de meterkast, die buiten het appartement staat in de hal.

Toen ik de eigenaren zaterdag vroeg naar het CAI punt zeiden ze dat ivm een stroomgroep probleem de CAI aansluiting opgegeven was. Ik snap niet wat een stroomgroep probleem met de CAI aansluiting te maken heeft.

[ Voor 25% gewijzigd door Slasher op 04-06-2012 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 21-10 05:15
Slasher schreef op maandag 04 juni 2012 @ 09:03:
Dat is vreemd. Hoe krijg ik Ziggo dan aan de praat als er geen CAI aansluiting is?
Door middel van de postcodecheck heeft Ziggo al aangegeven dat op je nieuwe adres Ziggo beschikbaar is. Ik zou dus gewoon de verhuizing doorgeven en vragen of je een monteur kunt krijgen die de aansluiting voor je regelt. Misschien kost dat weinig of zelfs niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slasher schreef op maandag 04 juni 2012 @ 09:03:
Toen ik de eigenaren zaterdag vroeg naar het CAI punt zeiden ze dat ivm een stroomgroep probleem de CAI aansluiting opgegeven was. Ik snap niet wat een stroomgroep probleem met de CAI aansluiting te maken heeft.
Ze hadden waarschijnlijk een aansluiting in de muur nodig. Vanuit de meterkast liep er vermoedelijk een buis in de muur naar dat punt met de cai aansluiting. Dat hebben ze eruit getrokken en een elektrakabel erin gelegd. Echt, je wilt niet weten wat een prutswerk dit is.

Maar de manier waarop een elektrakabel in een dichte lasdoos is geplaatst zegt al genoeg. Prutswerk van de bovenste plank en gevaarlijk ook door die kabel zo te klemmen.

Ik vermoed dat in de meterkast nog een stuk kabel ligt. Gezien het vakwerk dat de eigenaren hebben uitgevoerd zou het mij niet verbazen als ze de kabel gewoon afgesneden hebben bij het punt waar het de woning binnen komt 8)7

Dus monteur laten komen en hem de installatie laten uitvoeren, geen idee wie voor de kosten gaat opdraaien, maar Ziggo is hiet niet blij van. Volgens mij mag dit niet eens aangezien die kabel niet van de eigenaren van het huis is, maar van Ziggo.

Waar gaat die kabel trouwens heen? Ik snap er echt niks van. Gaat die naar een vloerverwarming ofzo?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2012 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Die kabel verdwijnt in de plint geen idee waar die uitkomt. Ik ga Ziggo wel even bellen en vragen of een verhuizing icm een monteur een mogelijkheid is. Wellicht dat ik de kosten kan delen met de eigenaren.

Nu je het zegt trouwens: Er lag wel een losse rol kabel wat op coax lijkt.

Waar ik wel mee zit is: Het huis is natuurlijk niet van mij en wil niet teveel op eigen houtje doen, dus ik hoop dat zij ook in de meewerkende stand zitten en het belang er van inzien.

[ Voor 21% gewijzigd door Slasher op 04-06-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Dennis-L schreef op zondag 03 juni 2012 @ 21:12:
[...]

Even de stekker er uit, of het schakelaartje bij de power ingang
Thanks, dat was idd even nodig om de update te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Die aansluiting loopt naar een wcd met allemaal schakeldraden en fases. Gewoon ordinaire 230 en daar mag je niet eens een cai-aansluiting maken.

Monteur is hier net geweest. Oorzaak van de >100M uncorrectables: verkeerd gemonteerde AOP. En die had ik door een monteur laten doen omdat ik het zelf niet kon het mij niet lukte om er iets uit te krijgen. Signaal is nu weer prima :*)

Ik moet alleen eigenlijk nog even een desktop er naast zetten. Maar ik denk dat het nu wel redelijk afgeschermd is :+

[ Voor 20% gewijzigd door Nox op 04-06-2012 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

NoxiuZ schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:18:
Die aansluiting loopt naar een wcd met allemaal schakeldraden en fases. Gewoon ordinaire 230 en daar mag je niet eens een cai-aansluiting maken.

Monteur is hier net geweest. Oorzaak van de >100M uncorrectables: verkeerd gemonteerde AOP. En die had ik door een monteur laten doen omdat ik het zelf niet kon het mij niet lukte om er iets uit te krijgen. Signaal is nu weer prima :*)

Ik moet alleen eigenlijk nog even een desktop er naast zetten. Maar ik denk dat het nu wel redelijk afgeschermd is :+
Weet je toevallig ook op welke manier het AOP verkeerd was gemonteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had al maanden slechte tv, nu is vandaag mijn muur doos vervangen, nieuwe coax/internet plitter enz.
monteur is er en alle zenders perfecte kwaliteit, hij gaat weg en sbs6 werkt voor geen meter meer en net5 hd is ook blokken nu.. zucht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Haal de UMU er eens tussenuit en test nog eens. Defecte UMU ben ik vaker tegen gekomen bij kennissen...

@ Boven

AOP zit te diep in het wanddoosje gemonteerd. Hierdoor kon de aansluiting van de UMU niet diep genoeg komen omdat het plaatje op/tegen de muur zit.

Even contact gehad met de helpdesk en krijg 47 euro terug voor 27-4 tm 31-5. Die 4 dagen van juni mogen ze houden (ik heb immers af en toe kunnen bellen en af en toe deed de radio/tv het ook). En de rekening voor het contact met het servicenummer willen ze ook vergoeden, moest ik even een betaalbewijsje sturen (heb mijn VF rekening even gecopy-pasted, hopelijk voldoende).

Maar ik ging er zelf vanuit dat AOP niet verkeerd was, die had een monteur nota bene gemonteerd. Ach, het zijn ook mensen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:22
Van 120 mbit naar 14mbit.. ik weet niet wat er bij mij aan de hand is. Maar ik word er in ieder geval moe van.
Aangegeven door Speedtest.net en Speedtest.ziggo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
tiswat schreef op maandag 04 juni 2012 @ 19:19:
Van 120 mbit naar 14mbit.. ik weet niet wat er bij mij aan de hand is. Maar ik word er in ieder geval moe van.
Aangegeven door Speedtest.net en Speedtest.ziggo.nl
Ik heb ongeveer hetzelfde van 120mbit naar 20Mbit, donderdag komt er een monteur om het signaal te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
NoxiuZ schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:40:
AOP zit te diep in het wanddoosje gemonteerd. Hierdoor kon de aansluiting van de UMU niet diep genoeg komen omdat het plaatje op/tegen de muur zit.
Daarom heb ik dus een schijthekel aan een splitter rechtstreeks op je AOP gemonteerd. Sterker nog, ik heb een schijthekel aan alles dat met IEC connector verbonden wordt. Wat dat betreft heb ik liever de AOPs die KabelNoord gebruikt bij mijn ouders, de TRIS-210E. Nadeel van dat ding is dat interactieve televisie niet gaat werken, aangezien maar 1 aansluiting geschikt is voor data.

Edit:
Overigens vandaag even een Ubee modem in bridge mode laten zetten. Voor een VPN-verbinding en 2 gescheiden netwerken had die klant een OpenWRT router nodig, en ik had geen zin om dubbel NAT toe te voegen. Telefoontje naar 1200, melding krijgen dat ik op moet hangen en later weer proberen, het menu vervolgens gewoon doorlopen zonder op te hangen en meteen iemand aan de lijn. Vraag gesteld, naam/postcode/straat/huisnummer doorgegeven, gezegd dat mn telefoon eruit gaat klappen zodra hij de instellingen aanpast en ineens was het stil. Nog geen 5 minuten later was de 1043ND online met het publieke IP ipv het 192.168.178.x adres :).
Deze klant had een Alles in 1 Basis lijntje, 10/1 mbit. Wordt door QoS net niet gehaald, maar het draait o zo veel beter dan de 8/1 ADSL KPN Zakelijk lijn aan de andere kant van het VPN met zo'n k*t Experiabox.

[ Voor 40% gewijzigd door _JGC_ op 04-06-2012 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:22
shadowman12 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 19:59:
[...]

Ik heb ongeveer hetzelfde van 120mbit naar 20Mbit, donderdag komt er een monteur om het signaal te meten.
Dan ga ik deze week ook even Ziggo bellen voor een monteur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:46
Ik ben al enige tijd een gebruiker van het Alles in 1 Plus pakket. Nu valt het mij op dat ik regelmatig in de avonden en weekend niet meer vol de 50Mb haal voor het Internet. En vaak de snelheid terug zie lopen naar 1 tot 2 Mb.

Is dat een gevolg van de CAI infrastructure, en dus door de ster netwerk ik wellichtt last heb van buren etc? Ik neem aan dat een upgrade naar 120MB géén verschil dan zal uitmaken?

Het is best vervelend, en begin mij er steeds meer aan te ergeren. Dit zou voor mij een reden zijn om naar GLAS over te gaan wanneer dat hier later dit jaar beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03:33

TFHfony

Professional Weirdo

Svennos1 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:14:
Ik ben al enige tijd een gebruiker van het Alles in 1 Plus pakket. Nu valt het mij op dat ik regelmatig in de avonden en weekend niet meer vol de 50Mb haal voor het Internet. En vaak de snelheid terug zie lopen naar 1 tot 2 Mb.

Is dat een gevolg van de CAI infrastructure, en dus door de ster netwerk ik wellichtt last heb van buren etc? Ik neem aan dat een upgrade naar 120MB géén verschil dan zal uitmaken?

Het is best vervelend, en begin mij er steeds meer aan te ergeren. Dit zou voor mij een reden zijn om naar GLAS over te gaan wanneer dat hier later dit jaar beschikbaar is.
Voor de mensen hier op het forum zou het allemaal gis-werk zijn. Ik neem aan dat je al contact heb opgenomen met Ziggo om bijvoorbeeld je modem uit te laten lezen. Wat was hun antwoord?
Het buren-effect bestaat nog wel, maar is lang niet meer zo erg als vroeger. De snelheden die jij meldt duiden meer op een technisch probleem.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:46
TFHfony schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:17:
[...]

Voor de mensen hier op het forum zou het allemaal gis-werk zijn. Ik neem aan dat je al contact heb opgenomen met Ziggo om bijvoorbeeld je modem uit te laten lezen. Wat was hun antwoord?
Het buren-effect bestaat nog wel, maar is lang niet meer zo erg als vroeger. De snelheden die jij meldt duiden meer op een technisch probleem.
Ik heb nog niet met Ziggo contact opgenomen. Ik nam wellicht ten onrechte aan dat dit het buren-effect was, zeker omdat het alleen gebeurt op tijden dat veel mensen thuis zijn.

Ik zal straks een poging wagen met de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:58:
[...]

Ze hadden waarschijnlijk een aansluiting in de muur nodig. Vanuit de meterkast liep er vermoedelijk een buis in de muur naar dat punt met de cai aansluiting. Dat hebben ze eruit getrokken en een elektrakabel erin gelegd. Echt, je wilt niet weten wat een prutswerk dit is.

Maar de manier waarop een elektrakabel in een dichte lasdoos is geplaatst zegt al genoeg. Prutswerk van de bovenste plank en gevaarlijk ook door die kabel zo te klemmen.

Ik vermoed dat in de meterkast nog een stuk kabel ligt. Gezien het vakwerk dat de eigenaren hebben uitgevoerd zou het mij niet verbazen als ze de kabel gewoon afgesneden hebben bij het punt waar het de woning binnen komt 8)7

Dus monteur laten komen en hem de installatie laten uitvoeren, geen idee wie voor de kosten gaat opdraaien, maar Ziggo is hiet niet blij van. Volgens mij mag dit niet eens aangezien die kabel niet van de eigenaren van het huis is, maar van Ziggo.

Waar gaat die kabel trouwens heen? Ik snap er echt niks van. Gaat die naar een vloerverwarming ofzo?
Kleine update: Ik heb gisteravond na contact met de eigenaren en toestemming een coax kabel getrokken door een loze leiding die vanuit de meterkast (waar de Ziggo AOP staat) naar de slaapkamer gaat.

Daar ga ik het Ziggo verdeelstuk installeren waardoor ik TV/Internet ga hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:33
Slasher schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:39:
[...]

Kleine update: Ik heb gisteravond na contact met de eigenaren en toestemming een coax kabel getrokken door een loze leiding die vanuit de meterkast (waar de Ziggo AOP staat) naar de slaapkamer gaat.

Daar ga ik het Ziggo verdeelstuk installeren waardoor ik TV/Internet ga hebben.
Let op dat je bij deze constructie veel kwaliteitissues kan verwachten. Het kastje bij je in de straat gaat namelijk uit van een bepaalde versterking. Als je die afstand dan groter wordt kan je signaal sterk verslechteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Als je goede kabels gebruikt (KOKA799 bijvoorbeeld) met bijbehorende goede connectors zou dat geen snars uit mogen maken. Ik heb hier ook zo'n 6 meter extra aan de groene kabel gefabriekt met degelijke connectors, monteur vond het niet zo leuk bij de laatste storing, maar aangezien de signaalmeting perfect is op het verplaatste AOP maakte hij er daarna geen probleem van.

Met KOKA799 heb je 0,18dB demping per meter. Gooi je 10 meter tussen je AOP en splitter, heb je 1,8dB demping. Een normale tweeweg splitter heeft al meer demping dan dat. De UMU zelf heeft op de data-uitgang zelfs nog veel hogere demping. Mocht het vanwege die 1.8dB extra demping alsnog problemen opleveren, dan zou je zelfs de UMU geheel weg kunnen laten als je geen TV kijkt, of deze vervangen door een normale tweeweg splitter en een einddoos waar je de TV op aansluit. In UPC installatiepakketten wordt niet eens gebruik gemaakt van een UMU, maar wordt een simpele tweeweg splitter geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Tha_T schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:11:
[...]

Let op dat je bij deze constructie veel kwaliteitissues kan verwachten. Het kastje bij je in de straat gaat namelijk uit van een bepaalde versterking. Als je die afstand dan groter wordt kan je signaal sterk verslechteren.
Snap ik, maar het is waarschijnlijk dezelfde kabel die op de gedemonteerde CAI aansluiting in de woonkamer zat. Het is maar een tijdelijke oplossing en als het maar werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:28

tha_crazy

Mafketel

Even een vraagje hier.
Thuis hebben wij momenteel nog ADSL wat af en toe wel wat beperkingen met zich meebrengt.
Aangezien wij al TV van ziggo hebben, ligt internet erbij het meest voor de hand.
Echter wat voor router gebruikt ziggo precies.

En komt de snelheid ook overeen met wat ze beloven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
tha_crazy schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 15:36:
Even een vraagje hier.
Thuis hebben wij momenteel nog ADSL wat af en toe wel wat beperkingen met zich meebrengt.
Aangezien wij al TV van ziggo hebben, ligt internet erbij het meest voor de hand.
Echter wat voor router gebruikt ziggo precies.

En komt de snelheid ook overeen met wat ze beloven?
Ik kreeg de ubee evw3200 en ja mijn 50/5 Mbit wordt netjes gehaald (bedraad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Draadloos haal je 50/5 ook wel, mits je een wifi-n kaart hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Zijn wij de enige hier die ontzettend veel post krijgen van Ziggo? Voordat we overstapten op AiE+ krijgen we bijna wekelijks foldertjes/enveloppen met reclame om over te stappen op AiE en ook nu nog krijgen we veel post (uiteraard vlak na het overstappen heel veel; overgestapt op AiE, VolopBellen, TV Extra, Film1 etc. etc. krijg je allemaal losse enveloppen van) maar nu krijgen we nog steeds praktisch elke week wel minstens 1 stuk reclame of envelop van Ziggo...
Pagina: 1 ... 186 ... 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!