Volgens mij heeft logitech meerdere oplossingen als afstandbediening en die ziggo decoder is dus ook gewoon daarmee te bedienen. Ik doe dat namelijk.coelho schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 11:01:
Nu vinden ze het ontzettend vervelend om met meerdere afstandbedieningen te werken. Tevens hebben ze op hun iPad de app MyRemote van Philips, waarmee ze de standaard functies van hun televisie kunnen bedienen. Helaas is het niet mogelijk om hiermee door de digitale kanalen heen te bladeren, omdat hier de Ziggo AB voor nodig is.
ik haal ongeveer 5.6 - 6 MegaByte per seconde op usenet.Farid. schreef op maandag 21 mei 2012 @ 14:46:
Wat is de download snelheid die je hebt met Alles in 1 plus (50MB/s), ik twijfel namelijk over Basis en Plus.
En is het zo dat met Ziggo de aantal tv's geen invloed hebben op de snelheid van het internet?
Ik beschik nu over ADSL met 20Mb/s. Kom uit op 1,2 / 1,3Mb/s download.
Wij hebben 3 pc's aangesloten op het internet en ook 3 tv's.
50Mb/s dus. Niet alleen in theorie, maar ook in de praktijk haal ik hier altijd netjes 6,2MB/s.Farid. schreef op maandag 21 mei 2012 @ 14:46:
Wat is de download snelheid die je hebt met Alles in 1 plus (50MB/s)
Dat klopt.En is het zo dat met Ziggo de aantal tv's geen invloed hebben op de snelheid van het internet?
Volgens mij heb je het verschil tussen Mb (megabit) en MB (megabyte) nog niet helemaal door...Ik beschik nu over ADSL met 20Mb/s. Kom uit op 1,2 / 1,3Mb/s download.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Mijn excuses voor de typo.Xander schreef op maandag 21 mei 2012 @ 14:51:
[...]
Volgens mij heb je het verschil tussen Mb (megabit) en MB (megabyte) nog niet helemaal door...
Het moest dus Mbit/s zijn
Bedankt voor de info
Met AiE Basis (10Mb) haal ik altijd strak 1,2 MB/s. Net de upgrade naar AiE Plus (50Mb) gedaan, nog even wachten op het nieuwe modem.Farid. schreef op maandag 21 mei 2012 @ 14:46:
Wat is de download snelheid die je hebt met Alles in 1 plus (50MB/s), ik twijfel namelijk over Basis en Plus.
En is het zo dat met Ziggo de aantal tv's geen invloed hebben op de snelheid van het internet?
Divide and conquer.
Verwijderd
Zijn er niet meer apps beschikbaar dan die van philips? Voor android telefoons wel.coelho schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 12:47:
Heb ik het over gehad, maar de ze gebruiken de iPad ook voor het bedienen van hun Sonos+Spotify systeem. Het leek zo makkelijk om alleen de iPad op tafel te hoeven leggen
Al snap ik niet waarom je een ipad als remote wil gebruiken, dat lijkt me allesbehalve praktisch, maar afijn. Kennelijk zien zij het wel als handig.
Ik heb geen sonos, maar bedien spotify via de mediaspeler ook met de harmony.
Niet. De non-wifi modems hebben simpelweg deze interface niet.Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:00:
Kan iemand mij vertellen hoe ik hier kom met een niet wifi modem?
[afbeelding]
Je kan wel dmv een truucje wat eenvoudige gegevens achterhalen, je zou even in dit topic moeten zoeken hoe dat precies zit.
Het is niet de bedoeling dat je in je modem komt (die zonder WiFi dan). Wat wil je erin doen dan?Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:00:
Kan iemand mij vertellen hoe ik hier kom met een niet wifi modem?
[afbeelding]
Dat ding praat ethernet en analoge telefoon en is voor de rest transparant.
Heb zelf ook Alles in 1 Plus. Heb het cisco wireless modem. Downloaden doe ik met 4,7mb/swimpie schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:34:
[...]
Met AiE Basis (10Mb) haal ik altijd strak 1,2 MB/s. Net de upgrade naar AiE Plus (50Mb) gedaan, nog even wachten op het nieuwe modem.
Je bedoelt gewoon http://192.168.1.1/ (en dan niet vanachter je router op dat subnet natuurlijk)?Timmert schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:24:
[...]
Je kan wel dmv een truucje wat eenvoudige gegevens achterhalen, je zou even in dit topic moeten zoeken hoe dat precies zit.
Helaas kom je er niet meer via telnet in.
[ Voor 6% gewijzigd door WoC op 21-05-2012 22:07 ]
Verwijderd
ik ben hier volgens mij weleens mee bezig geweest, maar ik ben het even kwijt. Je moest meen ik een hele reeks scannen om te zien welk ip adres jouw ubee had, volgens mij was dat niet 192.168.1.1 , maar wellicht ben ik in de war met iets anders.WoC schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:06:
[...]
Je bedoelt gewoon http://192.168.1.1/ (en dan niet vanachter je router op dat subnet natuurlijk)?
Helaas kom je er niet meer via telnet in.
Ik wilde even zien welke firmware er nu op mijn ubee draait, er zit een advanced knopje op dat ik natuurlijk wil aanklikken en ik wilde uitzoeken hoe ik kan voorkomen dat hij gaat updaten, maar dat laatste zal wel niet kunnen (ik had het idee om het versienummer aan te passen ofzo) en als ik er met telnet niet meer inkom..jongetje schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:25:
Het is niet de bedoeling dat je in je modem komt (die zonder WiFi dan). Wat wil je erin doen dan?
Misschien maar goed ook, kan ik hem ook niet per ongeluk om zeep helpen
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2012 22:20 ]
Nee, het kan ook met scannen. Mijn Ubee-non-wireless zit ook op 10.178.x.y maar sinds een tijdje is het modem ook gewoon te bereiken op 192.168.1.1Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:18:
ik ben hier volgens mij weleens mee bezig geweest, maar ik ben het even kwijt. Je moest meen ik een hele reeks scannen om te zien welk ip adres jouw ubee had, volgens mij was dat niet 192.168.1.1 , maar wellicht ben ik in de war met iets anders.
Je kunt de down- en upstream channels zien, de firmware versies (die van mij nu op 4.111.4002) en de uptime en verbonden hardware (MAC adressen). De advanced knop werkt niet meer, als in, het wachtwoord is zover ik weet niet meer publiekelijk bekend. Er is verder niets te slopen via de webinterface.Ik wilde even zien welke firmware er nu op mijn ubee draait, er zit een advanced knopje op dat ik natuurlijk wil aanklikken en ik wilde uitzoeken hoe ik kan voorkomen dat hij gaat updaten, maar dat laatste zal wel niet kunnen (ik had het idee om het versienummer aan te passen ofzo) en als ik er met telnet niet meer inkom..
Misschien maar goed ook, kan ik hem ook niet per ongeluk om zeep helpen
Volgens Foka zou de smit module beter werken bij Samsung tv's.Dacuuu schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 11:32:
[...]
Een smartcard kost 15 euro Op de Ziggo site vind ik alleen info over de CI+ module. Zit er nog verschil tussen se smit en neotion? ik wist dat er 2 verschillende merken waren. Maar wat nu het verschil is ? Het moet in een Samsung EU46ES6710
http://www.foka.nl/site/z...go-smartcard-p-16467.html
Verwijderd
Inderaad dat aanhouden, anders kan je problemen ermee krijgen, Foka heb ik ook gebruikt toen ik een module nodig had.Mr_gadget schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 13:16:
[...]
Volgens Foka zou de smit module beter werken bij Samsung tv's.
http://www.foka.nl/site/z...go-smartcard-p-16467.html
Na 14 jaar XS4ALL heb ik de stap gemaakt en ga ik Ziggo'en! Dit ligt niet aan de service van XS4ALL, die is geweldig, maar aan het feit dat zij mij voor hetzelfde geld maar 9MB kunnen bieden en Ziggo 120MB. Ik ben benieuwd wat ik kan verwachten
Ik heb dezelfde overstap gemaakt, en tot nu toe bevalt het me goed (knock on wood). Snelheid is prima, en stabiel hier nog geen klagen. De overstap service vanuit XS4all naar Ziggo verliep toen ook goed in november.Yanze schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:48:
Na 14 jaar XS4ALL heb ik de stap gemaakt en ga ik Ziggo'en! Dit ligt niet aan de service van XS4ALL, die is geweldig, maar aan het feit dat zij mij voor hetzelfde geld maar 9MB kunnen bieden en Ziggo 120MB. Ik ben benieuwd wat ik kan verwachten
www.youtube.com/DerOllie
Ach het maakt allemaal niet zo veel uit. Wat wel uitmaakt, is dat er een nieuw type Neotion module uit is gekomen, welke sneller kan overschakelen tussen zendersVerwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:10:
[...]
Inderaad dat aanhouden, anders kan je problemen ermee krijgen, Foka heb ik ook gebruikt toen ik een module nodig had.
Teminste, dat is iets wat ik op het intranet had gelezen, zal vanavond even nazoeken welke dat is
Als je netwerk thuis op orde is haal je gewoon het maximum eruit (uitzonderingen daar gelaten), nl. 6,2 MB/s. Kabel is in dat opzicht veel beter dan ADSL, je krijgt meestal wat ze beloven. Basis is 10Mb/s, dus daar zal je wel aan de snelheden zitten die je gewend bent met je adsl abo, 1,25 MB/s. Keuze is aan jou.Farid. schreef op maandag 21 mei 2012 @ 14:46:
Verwijderd
Nog mensen interesse in 2 maanden gratis Film 1 kijken (abonnement wel opzeggen na 1 maand als niet wilt betalen)?
Gebruik code EJ8UFU op deze pagina: http://www.film1.nl/telegraaf/
Code heb ik van een startpagina forum (gevonden met google), ken de de hele actie niet, maar kwam hem op een banner tegen. Die code is kennelijk universeel, al veel mensen op dat startpagina forum hebben hem gebruikt en ik net ook.
Helaas is Film 1 niet helemaal HD, maar vooruit, het is gratis.
Code heb ik van een startpagina forum (gevonden met google), ken de de hele actie niet, maar kwam hem op een banner tegen. Die code is kennelijk universeel, al veel mensen op dat startpagina forum hebben hem gebruikt en ik net ook.
Verwijderd
apart, heb non wifi ubee met apple airport extreme en trek 5.9 mb/s over wifi.G.Scholtens schreef op maandag 21 mei 2012 @ 17:34:
[...]
Heb zelf ook Alles in 1 Plus. Heb het cisco wireless modem. Downloaden doe ik met 4,7mb/s
Verwijderd
Thanks, ik heb hem inmiddels ook geactiveerd!Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 15:10:
Nog mensen interesse in 2 maanden gratis Film 1 kijken (abonnement wel opzeggen na 1 maand als niet wilt betalen)?
Oeh, weer gratis zenders kijken, maar....Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 15:10:
Voorwaarden: https://abonneren.film1.nl/telegraaf/voorwaarden/ziggo.pdf
Dus vraag het nu aan, en zeg het op op een willekeurige datum voor 30 juni en de zenders blijven de gehele maand juni en juli (en de laatste dagen van mei?) beschikbaar?Ongeacht de datum waarop u opzegt zal het kanaal van Film1 bij het aangaan van een abonnement onder deze actievoorwaarden altijd gedurende de maanden juni en juli 2012 beschikbaar worden gemaakt.
(Sowieso de maand opzegtermijn werkt voor geen meter; zeg een maand van te voren via internet iets op en het is dezelfde dag al doorgevoerd, i.p.v. een maand later.
Na het installeren van Ziggo AiE+ heb ik TV Extra aangevraagd (2 maanden gratis), dusDeze actie geldt niet in combinatie met andere aanbiedingen van Ziggo of Film1.
dat wordt 'm niet voor ons...
[ Voor 17% gewijzigd door Piet91 op 22-05-2012 19:14 ]
Leuke aanbieding, maar heb paar maanden terug nog van een soortgelijke actie (5e p/m) gebruik gemaakt. Moet 6 maanden geen film1 gehad hebben lees ik in de actievoorwaarden, helaas.Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 15:10:
Zijn er meer mensen met de Cisco EPC 3925 die problemen hebben met Apple aparaten in huis?
Zodra ik in de app store iets wil downloaden/installeren dan blijft de verbinding zogenaamd actief maar heb ik geen internet meer. Dit geldt dan voor alle Wi-Fi apparaten in huis.
Op internet lees ik veel dat de Cisco zich niet aan de 802.11N specs houdt en dat dat problemen oplevert, ik heb al vanalles geprobeerd maar heb er nog steeds last van
Zijn er meer mensen die dit hebben?
Zodra ik in de app store iets wil downloaden/installeren dan blijft de verbinding zogenaamd actief maar heb ik geen internet meer. Dit geldt dan voor alle Wi-Fi apparaten in huis.
Op internet lees ik veel dat de Cisco zich niet aan de 802.11N specs houdt en dat dat problemen oplevert, ik heb al vanalles geprobeerd maar heb er nog steeds last van
Zijn er meer mensen die dit hebben?
Gevonden: http://www.wehkamp.nl/bee...EC-414B-9B82-4AFABCCB77B2eejjay schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:51:
[...]
Ach het maakt allemaal niet zo veel uit. Wat wel uitmaakt, is dat er een nieuw type Neotion module uit is gekomen, welke sneller kan overschakelen tussen zenders
Teminste, dat is iets wat ik op het intranet had gelezen, zal vanavond even nazoeken welke dat is
Hey mensen,
heb sinds kort een vervelend probleempje, mijn internet is bij vlagen ineens super traag. En dat heeft zich eerder nooit voorgedaan. Iemand ook ervaring mee in de regio Zwolle(of daarbuiten)?
heb sinds kort een vervelend probleempje, mijn internet is bij vlagen ineens super traag. En dat heeft zich eerder nooit voorgedaan. Iemand ook ervaring mee in de regio Zwolle(of daarbuiten)?
Verwijderd
HBO is nu ook 2 maand gratis, misschien een idee? Zelfde voorwaarden trouwens, ik mag het niet omdat ik het 4 maanden geleden had met een actie.shenr schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:39:
Leuke aanbieding, maar heb paar maanden terug nog van een soortgelijke actie (5e p/m) gebruik gemaakt. Moet 6 maanden geen film1 gehad hebben lees ik in de actievoorwaarden, helaas.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2012 19:47 ]
Sinds gisteren ook Ziggo AiE (50 Mb/s). Werkt lekker, volgens speedtest.net halen we elke keer tussen de 47 en de 50 Mbit (af en toe een dipje naar 35-40).
Echter vind ik de Cisco EPC3925 een ramp. Vandaag gebeld om hem ook als router in te stellen (hij werd als modem geinstalleerd), omdat hij alleen WiFi heeft als hij als modem+router is ingesteld.
Dat is echter niet zo geweldig, omdat het port forwarden lang niet zo uitgebreid is als de D-Link die we thuis hebben. Morgen maar weer bellen dus om het terug te draaien.
Echter vind ik de Cisco EPC3925 een ramp. Vandaag gebeld om hem ook als router in te stellen (hij werd als modem geinstalleerd), omdat hij alleen WiFi heeft als hij als modem+router is ingesteld.
Dat is echter niet zo geweldig, omdat het port forwarden lang niet zo uitgebreid is als de D-Link die we thuis hebben. Morgen maar weer bellen dus om het terug te draaien.
Verwijderd
lijkt op capaciteitsproblemen, ga bijhouden (3 keer per 24 uur) wanneer het speelt en neem dan contact op met ziggo via een online webcare medewerker (zitten wellicht nu op twitter, maar ook op wat ziggo fora). Neem niet alleen speedtest van ziggo, maar ook van een of twee andere snelheidsmeetsites en eventueel een 100mbit bestand ofzo.NomadTitan schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 19:33:
Hey mensen,
Ze zullen je toch vragen dit te doen, dus vooraf dit al gedaan hebben scheelt je heel wat werk. Misschien kan je medestanders in jouw buurt vinden? Ik heb toen ik dit had een andere man ontmoet uit mijn woonplaats die het ook had en samen hebben we het voor elkaar gekregen dat ziggo het ging oplossen, heeft wel 2 weken uiteindelijk geduurd met wat bellen en mailen, het ging opeens een stuk sneller toen ik een medestander vond en de 2 zaken gekoppeld konden worden.
Van die aanbieding heb ik ook gebruik gemaakt, maar ik probeer toch om deze acie ook weer te krijgen. Nee heb je. Ja zou je kunnen krijgen.shenr schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:39:
[...]Leuke aanbieding, maar heb paar maanden terug nog van een soortgelijke actie (5e p/m) gebruik gemaakt. Moet 6 maanden geen film1 gehad hebben lees ik in de actievoorwaarden, helaas.
De reden dat ik Film1 toen heb opgezegt begin dit jaar, is eigenlijk dat ik de eerste maand veel keek, ook via uitzending gemist, maar na 1 maand eigenlijk het leuke allemaal gezien had, en dat er daarna misschien maar 2 tot 4 films kwamen die de moeite waard waren om te kijken. En om daar nu €15 per maand voor te betalen vind ik net iets te gortig. Dan zie ik liever voor ietsjes meer films in de bios, zeker met een pathe pas.
Zijn er nog meer mensen die last hebben van het wegvallen van Ziggo Diensten?
In mijn postcode gebied (2531AA) Heb ik nu helemaal geen Digi TV, Internet of Telefonie.
Beeld op ANaloog is gevuld met ruis.
Is er iemand die weet op welke termijn het evt opgelost kan worden aangezien KS me dat totaal niet kon vertellen gister.
Ga zelf vandaag ook weer een sessie houden met die mensen ~___~
In mijn postcode gebied (2531AA) Heb ik nu helemaal geen Digi TV, Internet of Telefonie.
Is er iemand die weet op welke termijn het evt opgelost kan worden aangezien KS me dat totaal niet kon vertellen gister.
Dance Dance Revolution
Lijkt me meer een individuele storing als de KS er niets van weet.Kabuto_Raiger schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 07:50:
Zijn er nog meer mensen die last hebben van het wegvallen van Ziggo Diensten?
Verwijderd
Zit weer een beetje ISP's te shoppen, Ziggo moet eens wat doen aan die verplichting tot het afnemen van een televisie abonnement...
Hun internet is best geinig geprijst maar als je bij alle abonnementen 15 euro moet optikken voor je televisie abonnement is het voordeel snel gevlogen, vooral bij de goedkopere abonnementjes hakt dat er in. (mijn segment, ik heb geen behoefte aan kilometers dikke lijnen)
Ik kijk geen TV, dus dat hoef ik ook niet. Elke euro die ik daar aan kwijt ben is een euro weggegooid.
Hadden me zonder die onzin best kunnen inlijven als klant.
Hun internet is best geinig geprijst maar als je bij alle abonnementen 15 euro moet optikken voor je televisie abonnement is het voordeel snel gevlogen, vooral bij de goedkopere abonnementjes hakt dat er in. (mijn segment, ik heb geen behoefte aan kilometers dikke lijnen)
Ik kijk geen TV, dus dat hoef ik ook niet. Elke euro die ik daar aan kwijt ben is een euro weggegooid.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2012 13:56 ]
bij de kpn en elke andere willekeurige dsl aanbieder betaal je toch ook voor de telefoonlijn?
zeker, zeker
Al zal het kortdurend zijn, The Pirate Bay heeft een extra IP via welke ze nu ook via Ziggo weer bereikbaar zijn: http://194.71.107.80/
Vanzelfsprekend gaat Timmetje deze aan de blocklist toevoegen en gaan het kat-en-muis spel weer gewoon verder.
Vanzelfsprekend gaat Timmetje deze aan de blocklist toevoegen en gaan het kat-en-muis spel weer gewoon verder.
Er zijn in Den Haag toch werkzaamheden geweest vannacht? Even kijken... Ja.Kabuto_Raiger schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 07:50:
code:
Misschien even je modem herstarten en dan kijken of het weer lekker loopt.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| May 23 01:01:07 apinger: ALARM: WAN(83.x.y.z) *** down *** May 23 01:01:20 apinger: alarm canceled: WAN(83.x.y.z) *** down *** May 23 01:01:30 apinger: ALARM: WAN(83.x.y.z) *** delay *** May 23 01:01:32 apinger: alarm canceled: WAN(83.x.y.z) *** delay *** May 23 01:07:49 apinger: ALARM: WAN(83.x.y.z) *** delay *** May 23 01:07:58 apinger: alarm canceled: WAN(83.x.y.z) *** delay *** May 23 01:08:34 apinger: ALARM: WAN(83.x.y.z) *** down *** May 23 01:12:17 apinger: alarm canceled: WAN(83.x.y.z) *** down *** May 23 01:18:22 apinger: ALARM: WAN(83.x.y.z) *** down *** May 23 01:18:46 apinger: alarm canceled: WAN(83.x.y.z) *** down *** May 23 01:18:57 apinger: ALARM: WAN(83.x.y.z) *** down *** May 23 01:21:14 apinger: alarm canceled: WAN(83.x.y.z) *** down *** May 23 01:21:24 apinger: ALARM: WAN(83.x.y.z) *** down *** May 23 01:23:06 apinger: alarm canceled: WAN(83.x.y.z) *** down *** May 23 02:09:30 apinger: ALARM: WAN(83.x.y.z) *** down *** May 23 02:11:16 apinger: alarm canceled: WAN(83.x.y.z) *** down *** |
Verwijderd
Dank voor je nuttige bijdrage...Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:54:
Even ontopic: klopt het dat 1 juni wimp beschikbaar komt?
En heeft iemand al film1 van die Telegraaf actie gekregen? Ik nog niet, maar misschien moet je langer wachten dan 1,5 dag op activatie?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2012 22:18 ]
Ik heb het op dezelfde dag ook aangevraagd, ik weet niet of we het überhaupt krijgen (we hebben ook TV Extra met AiE+ 2 maanden gratis), maar in de voorwaarden (https://abonneren.film1.nl/telegraaf/voorwaarden/ziggo.pdf) staat ook dit:Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:12:
En heeft iemand al film1 van die Telegraaf actie gekregen? Ik nog niet, maar misschien moet je langer wachten dan 1,5 dag op activatie?
Ofwel, ik gok dat het per 1 juni (of i.i.g. rond die tijd) ingaat. En het aanvragen gaat niet direct via Ziggo maar via de Telegraaf (die het weer doorspeelt naar Ziggo, UPC, KPN etc.).U neemt een abonnement voor onbepaalde tijd op Film1. Bij gebruikmaking van dit actie-aanbod betaalt u voor de eerste twee maanden van uw abonnement, te weten de maanden juni en juli 2012, geen abonnementsvergoeding voor Film1. Na deze eerste twee maanden, dus vanaf 1 augustus 2012 betaalt u € 14,95 (incl BTW) per maand voor het abonnement op Film1.
(...)
Ongeacht de datum waarop u opzegt zal het kanaal van Film1 bij het aangaan van een abonnement onder deze actievoorwaarden altijd gedurende de maanden juni en juli 2012 beschikbaar worden gemaakt.
En als ik gelijk heb kun je dus op een willekeurige datum voor 30 juni opzeggen; volgens die laatste voorwaarde behoudt je de kanalen de volledige 2 maanden.
[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 23-05-2012 23:40 ]
Nee dat klopt niet, dat zal, onder voorbehoud uiteraard, zelfs een paar dagen eerder zijn. Prijzen zijn ongeveer Spotify like.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:12:
[...]
Dank voor je nuttige bijdrage...
Even ontopic: klopt het dat 1 juni wimp beschikbaar komt?
Ik had de volgende vraag ergens anders staan, maar daar hier (volgens mij) de meeste mensen zitten met DVB-C settopboxes lijkt het mij beter het volgende hier te vragen:
Weet iemand toevallig of er DVB-C settopboxes bestaan die van te voren ingesteld kunnen worden om op een specifiek tijdstip in te schakelen en die ook nog automatisch naar een vooraf ingesteld kanaal kunnen zappen?
't is voor een DVD/HDD recorder met alleen een analoge tuner, mijn ISP bied geen analoog signaal aan via glasvezel tenzij ik voor een AiO pakket wil betalen. Daarom hoop ik dat er een dergelijke DVB-C box bestaat en dat de DVD/HDD recorder daar van kan opnemen.
Weet iemand toevallig of er DVB-C settopboxes bestaan die van te voren ingesteld kunnen worden om op een specifiek tijdstip in te schakelen en die ook nog automatisch naar een vooraf ingesteld kanaal kunnen zappen?
't is voor een DVD/HDD recorder met alleen een analoge tuner, mijn ISP bied geen analoog signaal aan via glasvezel tenzij ik voor een AiO pakket wil betalen. Daarom hoop ik dat er een dergelijke DVB-C box bestaat en dat de DVD/HDD recorder daar van kan opnemen.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
| 17 December 1991 | De Nerdette |
nog een code 5MBWCU, geldig t/m 30 mei.Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 15:10:
Verwijderd
Ik meen dat het 5 euro gaat kosten? Ik baal alleen wel dat het niet op mijn mediaspelers kan (ac ryan en wd tv live streaming), op die laatste heb ik wel deezer en spotify als "app".Tha_T schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 05:21:
Nee dat klopt niet, dat zal, onder voorbehoud uiteraard, zelfs een paar dagen eerder zijn. Prijzen zijn ongeveer Spotify like.. Waar is onze Ziggo medewerker trouwens gebleven? Kan toch niet zo zijn dat ik dingen eerder weet dan hij?
Ik ga wel even een abonnement nemen denk ik, vooral omdat het Zweeds is en ik vermoed dat de band Kent erin zit en dat is wel lekker luisteren. Voor die paar euro is het misschien iets leuks voor erbij, ben wel benieuwd wat je er mee kan, misschien ook op je mobiel wel.
Ik ga ook 30 juni opzeggen, dan loopt het altijd inderdaad nog een maand door. Net ook met eredivisie gedaan, 1 maand voor 10 euro en na 1 dag weer opgezegd en de rest van de maand blijft het werken, ideaal.Piet91 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 23:38:
Ofwel, ik gok dat het per 1 juni (of i.i.g. rond die tijd) ingaat. En het aanvragen gaat niet direct via Ziggo maar via de Telegraaf (die het weer doorspeelt naar Ziggo, UPC, KPN etc.).
En als ik gelijk heb kun je dus op een willekeurige datum voor 30 juni opzeggen; volgens die laatste voorwaarde behoudt je de kanalen de volledige 2 maanden.
Wel leuk om weer eens te hebben, al merkte ik in het verleden wel dat ik het fijner vind om vanaf de mediaplayer te kijken, ben je niet zo afhankelijk van de begintijd.
De humax kan dit, maar je kan geen tijdgeven , het moet via de epg van dat ding en die loopt maar 3 dagen ongeveer vooruit, dus als je over een week wat wil opnemen lukt dat weer niet.Raven schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:14:
Niet ideaal dus.
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2012 19:09 ]
Verwijderd
Ik heb een mail in mijn mailbox over dit?
http://ziggo.webprint.nl/
Wat een onzin zeg, zelfde prijzen als webprint en hoera, je kan inloggen met je ziggo emailadres
Wat een onzin zeg, zelfde prijzen als webprint en hoera, je kan inloggen met je ziggo emailadres

En hoe denk je dat DVB-C binnenkomt? Via dezelfde analoge glaslijn.Raven schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:14:
mijn ISP bied geen analoog signaal aan via glasvezel
Klopt, je abonnement gaat pas in zodra je je alles-in-één activeert-Trouble- schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 18:53:
vriendelijk geholpen door de helpdesk van Ziggo. Heb een abonnement aangevraagd voor in m'n nieuwe huis, en die wordt dus best wel vlot geleverd - als in volgende week, en dat zouden we zonde van het geld vinden want ik woon er nog niet. Annuleren kon niet meer, maar er is aangeraden om gewoon begin juni te activeren, en dan was er niks aan de hand en werd mei niet gefactureerd.
Hmm.... Maar welke Humax heb je het dan over? pricewatch: Humax iHDR-5200c? Specifiek typeVerwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 19:05:
[...]
De humax kan dit, maar je kan geen tijdgeven , het moet via de epg van dat ding en die loopt maar 3 dagen ongeveer vooruit, dus als je over een week wat wil opnemen lukt dat weer niet.
Niet ideaal dus.
Ben je nu sarcastisch aan het doen? ( * Raven heeft daar wat moeite meehcQd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 19:22:
[...]
En hoe denk je dat DVB-C binnenkomt? Via dezelfde analoge glaslijn.
De glasvezelmodem die ik heb kan een analoog tv-signaal outputten, hoe ze dat via een digitale verbinding voor elkaar krijgen... geen idee

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 24-05-2012 19:46 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Het is overigens wel iets goedkoper hier. 30% staat er bij.Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 19:20:
Ik heb een mail in mijn mailbox over dit?
DVB-C is digitale TV gemoduleerd op een analoge draaggolf. Geen analoog, geen DVB-C.Raven schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 19:45:
Ben je nu sarcastisch aan het doen?
Verwijderd
Normale foto's waren bij beiden 0,06 cent , maar verder niet gekeken. Maar afijn, ik zie de link met ziggo niet zo, een vreemde manier van reclame.alex3305 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 19:48:
[...]
Het is overigens wel iets goedkoper hier. 30% staat er bij.
Verwijderd
Dat oude sd ding dat ik hier nog heb, staat op zolder, denk een fox-c. Daarin zit het, ik gebruikte het als ik een programma om bijvoorbeeld 22:00 wilde zien en ik al om 21:30 voor de tv zat, dan markeerde ik die uitzending en ging ik zappen en als het 22:00 was kwam een melding dat er een voorgeprogrammeerde uitzending was en als je dan niets deed ging hij daarop schakelen.Raven schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 19:45:
Hmm.... Maar welke Humax heb je het dan over? pricewatch: Humax iHDR-5200c? Specifiek type
Werkte prima voor opnemen, ook meerdere dingen achter elkaar.
-----------------------------------------------
Edit: net even met Ziggo gebeld over een foutieve rekening (ik had eredivisie live en er werd in die periode ook een losse wedstrijd gefactureerd).
Gelijk even gevraagd wanneer ik voor het laatst film 1 had en dat is op 3 december 2011 beeindigd. Nu mag je voor de Telegraaf actie 6 maanden geen film 1 gehad hebben en dat abonnement gaat waarschijnlijk 1/6 in, nu maar hopen dat ik net onder de voorwaarden val voor 2 maanden gratis gebruik, bij de helpdesk wisten ze het niet, ze konden ook de aanvraag niet vinden. Maarja, we zullen zien, heb er wel mails over dat ik me ingeschreven heb.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2012 08:56 ]
hmm, dus 1666 foto's voor een €, da's scherp geprijsd!Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 23:46:
[...]
Normale foto's waren bij beiden 0,06 cent
zeker, zeker
Verwijderd
Ik heb inmiddels firmware 9.9.2009 op m'n EVW320 staan. Wat betreft functionaliteit in de webinterface is er niets veranderd, maar volgens mij voelt het WiFi gedeelte wel iets sneller en stabieler aan. Dit moet echter de komende paar dagen nog verder getest worden.
hmm ik heb ziggo besteld als nieuwe klant.
Nu heb ik mijn geregistreerd op mijnziggo.nl (heb bevestigingsbrief met klantnummer gehad) maar daar zie ik nog geen orders staan van mijn aanvraag?
Iemand enig idee of dat zo hoort?
Nu heb ik mijn geregistreerd op mijnziggo.nl (heb bevestigingsbrief met klantnummer gehad) maar daar zie ik nog geen orders staan van mijn aanvraag?
Dat kan een aantal dagen duren en soms komt het er helemaal niet te staanlars1980 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:26:
Mijn Ai1 bestelling kwam er niet in te staan en die van mijn moeder weer wel.
[ Voor 8% gewijzigd door Dennis-L op 25-05-2012 11:38 ]
Het synchroniseren van de data in de order naar Mijn Ziggo toe is altijd de laatste stap in het orderproces. Soms heb je idd geluk dat het erbij staat maar soms is de order ook sneller dan de synchronisatie en dan zie je hem überhaupt niet. De KS moet wel altijd inzicht in het proces hebben (ook tot op zekere hoogte maar tochlars1980 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:26:
Ik snap er niks van. Ik heb een 50mbit abbo bij Ziggo. Mijn NAS haalde met downloaden van usenet altijd makkelijk 5 MB/s. Sinds een paar weken haal ik nog maar 3,7MB/s. Modem al ge-reset. Iemand?
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Verwijderd
Ik heb bij mn order ook de overstapservice ingevuld. Krijg ik nu een mail dat ik dat moet doen. En dat kan dus niet, bij xs4all kan je dat 1 maal opgeven.Tha_T schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:13:
[...]
Het synchroniseren van de data in de order naar Mijn Ziggo toe is altijd de laatste stap in het orderproces. Soms heb je idd geluk dat het erbij staat maar soms is de order ook sneller dan de synchronisatie en dan zie je hem überhaupt niet. De KS moet wel altijd inzicht in het proces hebben (ook tot op zekere hoogte maar toch)
En die helpdesk (waar ze opvallend genoeg alleen met Engels accent lijken te spreken) weet ook niets (bel terug, optie dit, of optie dat. Niet goed, bel terug optie dit, optie dat). Heb nu 18 uur na afsluiten al spijt dat ik aan ziggo ben begonnen eigenlijk.
Zal zelf wel opzegging regelen. Dan weet ik tenminste dat het goed komt, want ziggo vertrouw ik nu al niet meer.
Okee. Wel jammer dat het alleen via de EPG kan.Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 23:48:
[...]
Dat oude sd ding dat ik hier nog heb, staat op zolder, denk een fox-c. Daarin zit het, ik gebruikte het als ik een programma om bijvoorbeeld 22:00 wilde zien en ik al om 21:30 voor de tv zat, dan markeerde ik die uitzending en ging ik zappen en als het 22:00 was kwam een melding dat er een voorgeprogrammeerde uitzending was en als je dan niets deed ging hij daarop schakelen.
Werkte prima voor opnemen, ook meerdere dingen achter elkaar.
Oscar Wilde
Verwijderd
Ja, helemaal optimaal is het niet.Raven schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 19:51:
Okee. Wel jammer dat het alleen via de EPG kan.
Digitale tv en opnemen werkt eigenlijk alleen fijn als je een hdd recorder hebt met ingebouwde digitale ontvanger, maar die zijn weer duur.
Ik download nu vaak tv uitzendingen van usenet als ik iets gemist heb (meest populaire nederlandse dingen komen wel online) en ik kijk ook zaken terug met uizending gemist , rtl gemist en de sbs 6 variant laatst voor een uitzending van peter r de vries (al liep dat wel vaak vast).
Ik hoop toch dat ziggo eens komt met een abonnement waarbij alle uitzendingen online te bekijken zijn en dat ziggo het opnemen voor haar rekening neemt, upc heeft dit meen ik al.
Voor grotere aantallen is www.foto.com vaak ook een goede optie (daar bestel ik tegenwoordig vaak, zou daar zeker ook naar kijken). Geen idee of het beter is of niet, zal wel weinig verschil tussen zitten, maar ze hebben wel veel aanbiedingen, zeker voor grote aantallen.ozzynator schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 10:10:
hmm, dus 1666 foto's voor een €, da's scherp geprijsd!
Al komen er altijd vezendkosten enzo bij, dus 1666 foto's voor 1 euro gaat niet lukken, dan heb je de keuze uit mat of glanzend en ga zo maar door, die homepages van al die fotoservices zijn vaak wat misleidend, maar ze zijn wel goedkoop, ook al is het uiteindelijk iets meer dan 1 euro voor zo'n berg foto's, ik snap nooit dat ze winst maken.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2012 10:25 ]
Hallo,
ik heb een: Cisco Reciever (http://www.billygates.nl/images/Cisco.jpg?563), nu vroeg ik me het volgende af:
is het mogelijk om hier de HDD uit te halen, en alles leeg te trekken ervan qua films/series? En is het mogelijk om er een grotere HDD in te zetten?
ik heb een: Cisco Reciever (http://www.billygates.nl/images/Cisco.jpg?563), nu vroeg ik me het volgende af:
is het mogelijk om hier de HDD uit te halen, en alles leeg te trekken ervan qua films/series? En is het mogelijk om er een grotere HDD in te zetten?
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Verwijderd
Ten eerste een grotere HDD gaat niet lukken. De firmware ondersteunt dat niet.lanerios schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 12:27:
Hallo,
Ten tweede films van de HDD halen is ook niet mogelijk aangezien ze gecodeerd opgeslagen worden en in een bestandsformaat wat alleen de Cisco kan lezen.
Ook mensen last ervan dat de internet verbinding na enkele uren langzamer wordt? Omgeving Zuid- Limburg
[ Voor 8% gewijzigd door alwaysleft op 27-05-2012 16:41 ]
Een tijd terug had ik mijn ziggo ubee modem wachtwoord veranderd vanuit veiligheid perspectief. Netjes in een keypass bestand gezet en het bestand keihard geformateerd.
) Nu heb ik ondertussen mijn modem een paar keer kort achter elkaar gereset. Nu krijg ik geen WAN adres meer en zit ik dus zonder internet.
Heb via mobiel een beetje zitten snuffelen op Google, tweakers.net en Ziggo gebruikers forum maar heb geen enkele aanknopingspunten. Hebben mensen een idee waar ik eventueel verder mee kan komen?
Heb zelf al met de wan release/renew knoppen gespeeld en het Mac adres aangepast maar dat mag niet baten.
Heb via mobiel een beetje zitten snuffelen op Google, tweakers.net en Ziggo gebruikers forum maar heb geen enkele aanknopingspunten. Hebben mensen een idee waar ik eventueel verder mee kan komen?
Heb zelf al met de wan release/renew knoppen gespeeld en het Mac adres aangepast maar dat mag niet baten.
Je kon niet in je modem en nu wel maar nu heb je geen WAN adres meer?Robkazoe schreef op zondag 27 mei 2012 @ 22:25:
Een tijd terug had ik mijn ziggo ubee modem wachtwoord veranderd vanuit veiligheid perspectief. Netjes in een keypass bestand gezet en het bestand keihard geformateerd.) Nu heb ik ondertussen mijn modem een paar keer kort achter elkaar gereset. Nu krijg ik geen WAN adres meer en zit ik dus zonder internet.
Correct verwoord. Eerst netjes internet maar geen wachtwoord van modem. Nu wel een wachtwoord van modem (standaard gebruiker en wachtwoord) maar geen WAN adres.
[ Voor 80% gewijzigd door Robkazoe op 27-05-2012 23:03 ]
Hmm okeRobkazoe schreef op zondag 27 mei 2012 @ 23:02:
Correct verwoord. Eerst netjes internet maar geen wachtwoord van modem. Nu wel een wachtwoord van modem (standaard gebruiker en wachtwoord) maar geen WAN adres.
In ieder geval het spoofed adres weer even weghalen en een paar uur wachten vrees ik.
Zou kunnen zijn dat door een paar resets achter elkaar er een soort beveiliging in werking is getreden oid.
Spanning van de modem af en morgen in de loop van de ochtend kijken of hij weer een adres krijgt.
[ Voor 9% gewijzigd door Dennis-L op 27-05-2012 23:09 ]
hier in 6415 ook gewoon volle snelheid, gistermiddag ook.alwaysleft schreef op zondag 27 mei 2012 @ 16:40:
Ook mensen last ervan dat de internet verbinding na enkele uren langzamer wordt? Omgeving Zuid- Limburg
zeker, zeker
Hier (6414) was zaterdag de verbinding helemaal weg. Helpdesk had verbinding met de modem en kreeg "status: normaal" uit de diagnose. Van alles geprobeerd dat niet hielp, tot uiteindelijk een factory reset door de helpdesk het probleem verhielp.alwaysleft schreef op zondag 27 mei 2012 @ 16:40:
Waarom krijgen we dan een decoder van Ziggo als we er totaal niks mee kunnen.. zucht. Zijn er andere decoders waar je wel gewoon spullen af kan halen/op externe HDD zetten waar ziggo ook in werkt?Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2012 @ 12:17:
[...]
Ten eerste een grotere HDD gaat niet lukken. De firmware ondersteunt dat niet.
Ten tweede films van de HDD halen is ook niet mogelijk aangezien ze gecodeerd opgeslagen worden en in een bestandsformaat wat alleen de Cisco kan lezen.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Met de humax 5200C kan dit als het goed is wel. Dan heb je ook de mogelijkheid om gebruik te maken van interactieve tv (dit kun je niet opnemen, alleen kijken).lanerios schreef op maandag 28 mei 2012 @ 10:00:
[...]
Waarom krijgen we dan een decoder van Ziggo als we er totaal niks mee kunnen.. zucht. Zijn er andere decoders waar je wel gewoon spullen af kan halen/op externe HDD zetten waar ziggo ook in werkt?
Hoezo? Je kunt er tv mee kijken, timeshiften en opnemen en later terugkijken (alleen niet via je pc) dus in principe voldoet hij voor de gemiddelde consument. Men had geen tweakers of ander veeleisend volk in gedachte toen men dat ding ontwierp.lanerios schreef op maandag 28 mei 2012 @ 10:00:
[...]
Waarom krijgen we dan een decoder van Ziggo als we er totaal niks mee kunnen.. zucht. Zijn er andere decoders waar je wel gewoon spullen af kan halen/op externe HDD zetten waar ziggo ook in werkt?
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
als we er totaal niks mee kunnenlanerios schreef op maandag 28 mei 2012 @ 10:00:
[...]
Wat een onzin zeg.
Je kan met die dingen prima HD zenders op je TV kijken, Programma's pauzeren, Programma's opnemen en via je TV weer terugkijken, Video on demand, Uitzending gemist.
Dus hoezo kan je er totaal niks mee?
Na een nachtje de stekker uit de Ubee gehaald te hebben, heb ik contact opgenomen met Ziggo. Hij doet het nog steeds niet (internet, tv doet het wel). Ze konden de modem ook niet benaderen vanaf Ziggo HQ. Dus moet er een monteur langskomen. Deze komt op 8 juni langs.
het is wel een spoedafspraak dus mochten ze iemand hebben die afbelt, dan bellen ze mij op. Maar gelukkig ben ik natuurlijk niet.

Verwijderd
Straks als het opgelost is ziggo helpdesk bellen en geld terug vragen, dat gaat je 100% lukken moet zoiets bizars.Robkazoe schreef op maandag 28 mei 2012 @ 12:07:
Dus moet er een monteur langskomen. Deze komt op 8 juni langs.
Druk eens 15sec de resetknop achter op je modem in en probeer het nog eens.Robkazoe schreef op maandag 28 mei 2012 @ 12:07:
Na een nachtje de stekker uit de Ubee gehaald te hebben, heb ik contact opgenomen met Ziggo. Hij doet het nog steeds niet (internet, tv doet het wel). Ze konden de modem ook niet benaderen vanaf Ziggo HQ. Dus moet er een monteur langskomen. Deze komt op 8 juni langs.het is wel een spoedafspraak dus mochten ze iemand hebben die afbelt, dan bellen ze mij op. Maar gelukkig ben ik natuurlijk niet.
Ok, de situatie is dus:Robkazoe schreef op maandag 28 mei 2012 @ 12:07:
Na een nachtje de stekker uit de Ubee gehaald te hebben, heb ik contact opgenomen met Ziggo. Hij doet het nog steeds niet (internet, tv doet het wel). Ze konden de modem ook niet benaderen vanaf Ziggo HQ. Dus moet er een monteur langskomen. Deze komt op 8 juni langs.het is wel een spoedafspraak dus mochten ze iemand hebben die afbelt, dan bellen ze mij op. Maar gelukkig ben ik natuurlijk niet.
- TV doet het wel dus laten we voor het gemak aannemen dat er signaal is.
- Je hebt de modem/router een aantal maal herstart
- Je kunt inloggen met default password op de modem/router
- Je krijgt geen WAN adres op je modem/router, ook niet na release/renew en MAC spoofing
- Helpdesk krijgt ook geen verbinding met modem.
- Ik neem aan dat de helpdesk de standaard stappen met je heeft doorgenomen: je hebt de goede 1 gats doos op de hoofdaansluiting, de juiste versterker/verdeler ertussen en het modem met de originele korte kabel aan deze verdeler?
- Als je zo'n verdeler hebt waar spanning op moet staan, zit de adapter daadwerkelijk in het stopcontact en brand het lampje op de verdeler?
- Je hebt het modem toch niet in bridge laten zetten? Dan moet je router of PC achter de Ubee namelijk het WAN IP krijgen?
- Alle configuratie opties staan op default?
- Doet je telefonie het wel?
Sterkte anders met wachten op de monteur...
Dit heb ik net ook al gedaan, samen met de helpdesk. Geen verandering in de situatie. Rdy lampje blijft groen knipperen. Blauwe DS en US lampjes blijven ook knipperen.PJzzz schreef op maandag 28 mei 2012 @ 12:23:
[...]
Druk eens 15sec de resetknop achter op je modem in en probeer het nog eens.
Originele korte kabel in gebruik. Ubee staat in de meterkast en wordt via stopcontact die praktisch naast meterkast staat wordt gebruikt. De kabels die vanuit de grond komen zijn intact en zitten nog in de juiste aansluitingen. Heb de korte kabel opnieuw in de Ubee gestopt en opnieuw opgestart. Mocht niet baten.WoC schreef op maandag 28 mei 2012 @ 12:26:
[...]
Ok, de situatie is dus:Vragen:
- TV doet het wel dus laten we voor het gemak aannemen dat er signaal is.
- Je hebt de modem/router een aantal maal herstart
- Je kunt inloggen met default password op de modem/router
- Je krijgt geen WAN adres op je modem/router, ook niet na release/renew en MAC spoofing
- Helpdesk krijgt ook geen verbinding met modem.
Modem lijkt dus geen/slecht signaal op te pakken. Misschien heb je bij het resetten het kabeltje tussen verdeler en modem wat losgedraaid oid. Wat wel eens wil helpen: draai de kabel tussen modem en verdeler los, kijk of hij nog heel is, draai hem om en sluit hem opnieuw aan.
- Ik neem aan dat de helpdesk de standaard stappen met je heeft doorgenomen: je hebt de goede 1 gats doos op de hoofdaansluiting, de juiste versterker/verdeler ertussen en het modem met de originele korte kabel aan deze verdeler?
- Als je zo'n verdeler hebt waar spanning op moet staan, zit de adapter daadwerkelijk in het stopcontact en brand het lampje op de verdeler?
- Je hebt het modem toch niet in bridge laten zetten? Dan moet je router of PC achter de Ubee namelijk het WAN IP krijgen?
- Alle configuratie opties staan op default?
- Doet je telefonie het wel?
Sterkte anders met wachten op de monteur...
Ik heb geen stroom voor verdeler nodig.
Ubee hweft nooit in Bridge gestaan en de modem is gereset. Zal het zo nog nakijken, maar het lijkt me sterk dat hij nu opeens op bridge staat.
Ik heb mijn telefoon niet aangesloten en ook geen apparatuur voor. Kan ik dus niet testen.
Verwijderd
Bellen naar helpdesk heeft dus geen enkele zin gehad. Er komt nu een geautomatiseerde herinnering binnen dat ik mn overstapgegevens moet invullen. Maar ja, dat heb ik al gedaan, xs4all heeft m al in behandeling staan ... dus een nieuwe overstapcode krijg ik niet. Kortom; Ziggo, na 3 dagen al gezeur.Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 17:40:
[...]
Ik heb bij mn order ook de overstapservice ingevuld. Krijg ik nu een mail dat ik dat moet doen. En dat kan dus niet, bij xs4all kan je dat 1 maal opgeven.
En die helpdesk (waar ze opvallend genoeg alleen met Engels accent lijken te spreken) weet ook niets (bel terug, optie dit, of optie dat. Niet goed, bel terug optie dit, optie dat). Heb nu 18 uur na afsluiten al spijt dat ik aan ziggo ben begonnen eigenlijk.
Zal zelf wel opzegging regelen. Dan weet ik tenminste dat het goed komt, want ziggo vertrouw ik nu al niet meer.
nvmRobkazoe schreef op maandag 28 mei 2012 @ 12:48:
[...]
Dit heb ik net ook al gedaan, samen met de helpdesk. Geen verandering in de situatie. Rdy lampje blijft groen knipperen. Blauwe DS en US lampjes blijven ook knipperen.
[...]
Originele korte kabel in gebruik. Ubee staat in de meterkast en wordt via stopcontact die praktisch naast meterkast staat wordt gebruikt. De kabels die vanuit de grond komen zijn intact en zitten nog in de juiste aansluitingen. Heb de korte kabel opnieuw in de Ubee gestopt en opnieuw opgestart. Mocht niet baten.
Ubee hweft nooit in Bridge gestaan en de modem is gereset. Zal het zo nog nakijken, maar het lijkt me sterk dat hij nu opeens op bridge staat.
Ik heb mijn telefoon niet aangesloten en ook geen apparatuur voor. Kan ik dus niet testen.
[ Voor 7% gewijzigd door Dennis-L op 29-05-2012 11:21 ]
Wat is nu feitelijk het probleem, als ik vragen mag?Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 13:19:
[...]
Bellen naar helpdesk heeft dus geen enkele zin gehad. Er komt nu een geautomatiseerde herinnering binnen dat ik mn overstapgegevens moet invullen. Maar ja, dat heb ik al gedaan, xs4all heeft m al in behandeling staan ... dus een nieuwe overstapcode krijg ik niet. Kortom; Ziggo, na 3 dagen al gezeur.
zeker, zeker
Ik heb de laatste paar dagen problemen met mijn 'Cisco EPC3925 EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway' van Ziggo (All-in-One Extra). Hij blijft rebooten en krijgen geen Upstream verbinding.
Rebooten, resetten, stroom eraf, lang wachten werkt allemaal niet.
Wat bij mij nu elke keer wel helpt is:
Rebooten, resetten, stroom eraf, lang wachten werkt allemaal niet.
Wat bij mij nu elke keer wel helpt is:
- modem/router uitzetten
- stroom eraf
- coax kabel eruit
- ff wachten
- stroom erop
- modem aan
- wachten tot hij naar de Downstream verbinding zoekt
- coax kabel aansluiten terwijl modem aanstaan
Groen knipperend RDY lampje houdt in dat hij geen verificatie kan doen bij de servers, geen signaalprobleem dus, aangezien hij wel een downstream en upstream kan maken. Denk dat het komt doordat je je WAN adres had gespooft. Modems worden namelijk gekoppeld in het netwerk aan een abbonement door middel van een zogenaamd P-nr. (waarom het P-nummer heet: geen idee). Dit is weer direct gekoppeld aan je klantnummer en aan dit P-nr wordt een CM/HFC MAC gekoppeld. Als je deze dus vernachelt heb je dus geen koppeling meer aan je abbonement, en dus geen internet/tel. De monteur zal dus waarschijnlijk je modem vervangen en het nieuwe modem opnieuw activeren. Leer voor de volgende keer: verander NOOIT je WAN/CM/HFC mac!Robkazoe schreef op maandag 28 mei 2012 @ 12:48:
[...]
Dit heb ik net ook al gedaan, samen met de helpdesk. Geen verandering in de situatie. Rdy lampje blijft groen knipperen. Blauwe DS en US lampjes blijven ook knipperen.
[...]
Originele korte kabel in gebruik. Ubee staat in de meterkast en wordt via stopcontact die praktisch naast meterkast staat wordt gebruikt. De kabels die vanuit de grond komen zijn intact en zitten nog in de juiste aansluitingen. Heb de korte kabel opnieuw in de Ubee gestopt en opnieuw opgestart. Mocht niet baten.
Webcare kan het modem wel opnieuw aanmelden als je CM MAC doorgeeft.eejjay schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 11:14:
[...]
Groen knipperend RDY lampje houdt in dat hij geen verificatie kan doen bij de servers, geen signaalprobleem dus, aangezien hij wel een downstream en upstream kan maken. Denk dat het komt doordat je je WAN adres had gespooft. Modems worden namelijk gekoppeld in het netwerk aan een abbonement door middel van een zogenaamd P-nr. (waarom het P-nummer heet: geen idee). Dit is weer direct gekoppeld aan je klantnummer en aan dit P-nr wordt een CM/HFC MAC gekoppeld. Als je deze dus vernachelt heb je dus geen koppeling meer aan je abbonement, en dus geen internet/tel. De monteur zal dus waarschijnlijk je modem vervangen en het nieuwe modem opnieuw activeren. Leer voor de volgende keer: verander NOOIT je WAN/CM/HFC mac!
Ik heb een vreemd probleem met mijn Ubee ziggo wireless modem/router.
Eens in de zoveel tijd loopt hij volgens mij vast, en heb ik geen internet meer, ik kan de interface niet bereiken en moet de stroom er af halen voordat deze het weer doet, daarna is hij echter wel altijd naar default settings gereset, komt dit probleem jullie bekend voor ?
Eens in de zoveel tijd loopt hij volgens mij vast, en heb ik geen internet meer, ik kan de interface niet bereiken en moet de stroom er af halen voordat deze het weer doet, daarna is hij echter wel altijd naar default settings gereset, komt dit probleem jullie bekend voor ?
Verwijderd
Ik heb tot nu toe inet van xs4all. Om over te stappen van xs4all krijg je een code om over te kunnen stappen, die code krijg je maar één maal.ozzynator schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 09:51:
[...]
Wat is nu feitelijk het probleem, als ik vragen mag?
Tijdens het aanmelden bij Ziggo, op het bevestigingsscherm, staat een zin (link) die je verteld dat je informatie moet invullen voor de overstapservice. Als je die link volgt, kom je in het scherm om de gegevens in te vullen die nodig zijn voor het overstappen van, in mijn geval, xs4all. Daar heb ik de code ingevuld die ik van ziggo heb gekregen, en de overige informatie die nodig was voor de overstap. Het formulier bevestigd, en daarna de aanvraag bij ziggo afgerond.
In mn mail vond ik een serie mails, waaronder de bevestiging van aanmelding, de bevestiging van de extra's (altijd bellen), maar ook een maai met de titel "Belangrijk: Vul gegevens in voor uw overstap", met een link. En die link leidt dan weer naar de overstappagina van de vorige alinea.
Maar ja, de code van xs4all heb ik al gebruikt, die kan ik maar éénmaal verkrijgen. Bovendien vervelend dat je je gegevens schijnbaar nog een keer moet invullen. Alles bij elkaar komt het erop neer dat de overstap niet gaat lukken. En ik dus zelf maar een opzegging bij xs4all moet doen.
Verdere terleurstelling komt uit het feit dat je met de 099 klantenlijn belt om dit uit te leggen; Dat je daar mensen met engels accent je vertellen dat ze het niet snappen, met als enige advies bel terug naar diot betaalnummer, maar kies ajb een andere optie (zo ongeïnteresseerd waren ze, je stelt je een kaugomkauwende muts voor aan de nadere kant, die op dat moment tevens haar nagels lakt).
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Channel 4:
Channel ID: 3
Downstream Frequency: 194000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: -7.3 dBmV
Signal to Noise Ratio: 28.6 dB
MER: 33.0 dB
Correctable FEC: 8609701 codewords
Uncorrectable FEC: 719570 codewords
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -8.2 dBmV 33.2 dB
Channel 2: -7.9 dBmV 32.3 dB
Channel 3: -8.6 dBmV 33.1 dB
Channel 4: -7.2 dBmV 30.2 dB
Channel 5: -8.4 dBmV 30.3 dB
Channel 6: -6.1 dBmV 34.6 dB
Channel 7: -6.7 dBmV 31.1 dB
Channel 8: -9.0 dBmV 31.7 dB
Zodra ik mijn PC aan zet op een ongeaard stopcontact dat naast de AOP zit klapt o.a. ook DTV eruit. Kan het helpen als ik de hele mikmak aansluit op een ander stopcontact, eventueel geaard? If so ga ik even een verlengsnoertje regelen want dit is om te huilen. Dit terwijl HDTV thuis wel werkt, daar lopen er dikke speakerkabels, 230v, HDMI, Coax en UTP door een krappe kabelgoot. Lijkt me dat er dan een lek is in het AOP ergens
Channel 4:
Zodra ik mijn PC aan zet op een ongeaard stopcontact dat naast de AOP zit klapt o.a. ook DTV eruit. Kan het helpen als ik de hele mikmak aansluit op een ander stopcontact, eventueel geaard? If so ga ik even een verlengsnoertje regelen want dit is om te huilen. Dit terwijl HDTV thuis wel werkt, daar lopen er dikke speakerkabels, 230v, HDMI, Coax en UTP door een krappe kabelgoot. Lijkt me dat er dan een lek is in het AOP ergens
[ Voor 9% gewijzigd door Nox op 29-05-2012 14:32 ]
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Verwijderd
Ik heb een nieuwe tv gekocht en deze heeft CI+ ondersteuning. Nou heb ik begrepen dat een Ziggo abbonee 3 smart cards op een abonnement kan gebruiken zonder verdere extra kosten, behalve dan de CI+ en smart card.
Nou heb ik online een goedkope aanbieder gevonden voor de CI+ module en smart card. Echter deze webshop verkoopt twee verschillende modules. Thuis hebben we nu twee modules met twee decoders ( Geen CI+ ) dus er kan nog een derde smart card bij.
CI+ module Neotion Inclusief Ziggo smartcard "EK Aktie Pakket"
CI+ module Quantis Inclusief Ziggo smartcard "EK Aktie Pakket"
En blijkbaar kan je bij beide 2 maanden gratis gebruik maken van ''Sport1'' niet dat ik dat wil, maar wel interessant voor me broertjes.
Nou heb ik online een goedkope aanbieder gevonden voor de CI+ module en smart card. Echter deze webshop verkoopt twee verschillende modules. Thuis hebben we nu twee modules met twee decoders ( Geen CI+ ) dus er kan nog een derde smart card bij.
CI+ module Neotion Inclusief Ziggo smartcard "EK Aktie Pakket"
CI+ module Quantis Inclusief Ziggo smartcard "EK Aktie Pakket"
En blijkbaar kan je bij beide 2 maanden gratis gebruik maken van ''Sport1'' niet dat ik dat wil, maar wel interessant voor me broertjes.
En wat is nu concreet je vraag
Of is het een mededeling
Denk een mededeling, normaal zijn ze 80 euro uit mijn hoofd. Plus 10 euro verzend- en administratiekosten als je via Ziggo bestelt.
Nu heb je 55 euro incl. verzendkosten.
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Maakt het nog uit of je de Quantis of de Neotion koopt? ik moet er namelijk ook 1 hebbenNoxiuZ schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:42:
Denk een mededeling, normaal zijn ze 80 euro uit mijn hoofd. Plus 10 euro verzend- en administratiekosten als je via Ziggo bestelt.
Beide zijn gefabriceerd door Neotion, enkel is de Quantis de nieuwere generatie (zapt sneller)Dacuuu schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:44:
[...]
Maakt het nog uit of je de Quantis of de Neotion koopt? ik moet er namelijk ook 1 hebben
Lijkt me duidelijk welke ik aanraad, niet?

Verwijderd
Nee ik denk dat ik ben vergeten erbij te zetten welke van de twee ik het beste kan kiezen. Dat was namelijk bedoeld als vraag maar blijkbaar heb ik dat vergeten er onder te zetten.NoxiuZ schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:42:
Ah oke, volgens mij maakt Neotion sowieso de snellere modules. Ik heb thuis er eentje van de andere fabrikant die volgens tweakers net wat langzamer is. Geeft niet, ik zap zelden
.
Toevallig nog iemand een idee waar die storing vandaan zou kunnen komen?
Toevallig nog iemand een idee waar die storing vandaan zou kunnen komen?
[ Voor 52% gewijzigd door Nox op 29-05-2012 15:02 ]
okè, dit verduidelijkt een en ander. Heb bij mijn overstap eerst Ziggo aangevraagd en toen daarna zelf pas Telfort opgezegd, had liever wat overlap in de kosten, dan geen internet of moeilijkdoenelarij.Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:03:
[...]
Ik heb tot nu toe inet van xs4all. Om over te stappen van xs4all krijg je een code om over te kunnen stappen, die code krijg je maar één maal.
Verdere terleurstelling komt uit het feit dat je met de 099 klantenlijn belt om dit uit te leggen; Dat je daar mensen met engels accent je vertellen dat ze het niet snappen, met als enige advies bel terug naar diot betaalnummer, maar kies ajb een andere optie (zo ongeïnteresseerd waren ze, je stelt je een kaugomkauwende muts voor aan de nadere kant, die op dat moment tevens haar nagels lakt).
Ik weet niet wanneer je aangevraagd hebt, maar volgens mij kun je binnen een x- aantal dagen nog annuleren, mss is dat een optie.
Die service kan ik me ook wel aan ergeren ja, lijkt wel of je met zo een helpdesk belt in India ofzo, die een spoedcurses NL hebben gehad, en tijdens het bellen Nike schoenen in elkaar zitten te stikken.
Maar da's niet alleen bij Ziggo helaas.
zeker, zeker
Je upstream power level is wel wat aan de lage kant, downstream SnR is redelijk maar niet perfect en je uncorrectables zijn inderdaad veel te hoog. Zou idd AOP kunnen zijn, stukje van de kabel afknippen en AOP opnieuw plaatsen kan het probleem oplossen? Bovendien is het niet heel relaxed om al die kabels door dezelfde goot te laten lopen. Er mag dan wel een mantel om die coax zitten, maar die laat maar heel weinig tegen..NoxiuZ schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:28:
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Channel 4:
Sorry, ik ben vergeten te melden dat ik op dit moment in een ander huis zit en bij mijn eigen kamer zit alles door die goot en daar heb ik nul problemen.eejjay schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:07:
[...]
Je upstream power level is wel wat aan de lage kant, downstream SnR is redelijk maar niet perfect en je uncorrectables zijn inderdaad veel te hoog. Zou idd AOP kunnen zijn, stukje van de kabel afknippen en AOP opnieuw plaatsen kan het probleem oplossen? Bovendien is het niet heel relaxed om al die kabels door dezelfde goot te laten lopen. Er mag dan wel een mantel om die coax zitten, maar die laat maar heel weinig tegen..
Dan zou hier een klein stukje vanaf de AOP naar het modem toch geen probleem moeten zijn?
Monteur is vorige week geweest om het e.e.a. aan te sluiten dus ik ga er niet weer zelf aan rotzooien (mij was het nml niet gelukt een deftig signaal te krijgen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!