Is er iemand die de Cisco 8455 (grijs) al eens heeft opengeschroefd? Ik heb namelijk veel last van lawaai (brommend geluid) die het apparaat maakt. Is hier uberhaupt iets aan te doen?
Ik heb rubberen onderzetters onder mijn Cisco DVB8455 geplaatst, aangezien het apparaat nogal een irritante vibratie afgeeft. Dat maakt het al wat minder erg. Dit is overigens mijn tweede 8455 en bij beiden deed dit zich voor, dus het is een "eigenschap" van het apparaat...wvkreg schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:08:
Is er iemand die de Cisco 8455 (grijs) al eens heeft opengeschroefd? Ik heb namelijk veel last van lawaai (brommend geluid) die het apparaat maakt. Is hier uberhaupt iets aan te doen?
Dat is de hardeschijf... enige oplossing is (als je het geld ervoor over hebt) om er een 160 GB SSD in te zetten.
Dat betekend ook dat je er een grotere HD in kan gooien??jongetje schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:20:
Dat is de hardeschijf... enige oplossing is (als je het geld ervoor over hebt) om er een 160 GB SSD in te zetten.
Vraagje: Ik probeerde gisteren en eergisteren 2 films van Veronica op te nemen. Ik kreeg de melding "algemene fout". Dit lijkt dat Ziggo het opnemen uitgezet heeft voor deze films, klopt dat?
Zoeken op "algemene fout" in dit topic levert geen hits op (en ik ga geen 722 pagina's nalezen
Nee, dat opnemen moet gewoon kunnen, dat wordt niet geblokkeerd. Probeer eens iets anders op te nemen, krijg je dan ook die foutmelding?
Dan moet je dat ding eerst open zien te schroeven. Ik zie zo direct niet hoe ik dit voor elkaar krijg, lijken wel inbusschroeven?! Hoe maak ik dus die 8455 open?
Ziggo legt geen beperking op, als dit wel zou zijn dan krijg je een foutmelding dat je niet mag opnemen. Even stroom eraf en er weer op lost dit meestal wel op.ArnieNFW schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:23:
[...]
Dat betekend ook dat je er een grotere HD in kan gooien??
Vraagje: Ik probeerde gisteren en eergisteren 2 films van Veronica op te nemen. Ik kreeg de melding "algemene fout". Dit lijkt dat Ziggo het opnemen uitgezet heeft voor deze films, klopt dat?
Zoeken op "algemene fout" in dit topic levert geen hits op (en ik ga geen 722 pagina's nalezen_
Wat betreft grotere hardeschijf, deze kun je erin zetten maar in de firmware is gebakken dat hij hem altijd als 160GB hardeschijf ziet. Je hebt dus niets aan de extra ruimte.
[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 11-05-2012 16:11 ]
Verwijderd
tip: bij de action heb je een hele doos met wel 40 a 60 verschillende soorten bitjes, kan je altijd alles openmaken wat je ziet. Het is een oranje doosje en ligt bij het gereedschap. Was meen ik ergens tussen de 3 en 6 euro.wvkreg schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:37:
Dan moet je dat ding eerst open zien te schroeven. Ik zie zo direct niet hoe ik dit voor elkaar krijg, lijken wel inbusschroeven?! Hoe maak ik dus die 8455 open?
Ik heb de keuze gemaakt voor een 5100c, vooral om het display voorop en omdat ik toch de indruk kreeg dat de 5300 techisch van lagere kwaliteit is!Piet91 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:25:
Heeft iemand hier al een keer de keuze moeten maken tussen de Humax 5100c en de 5300c?![]()
Hier staan verschillen: http://www.myhumax.info/producten_vergelijking.htm
Ofwel:
5100c: Display / 1 usb voorkant, 1 usb achterkant / 2x Scart / RCA
5300c: Geen display / 2 usb achterkant / 1 Scart / geen RCA / schijnt zuiniger te zijn.
Maar ik heb ook gelezen dat de 5300 als een goedkoper product dan de 5100c op de markt is gezet (o.a. door het ontbreken van de display), hoewel de prijs hetzelfde is, zie pricewatch.
Plus dat de 5300c nu nog vrij nieuw is dus nog redelijk onbekende problemen e.d.
Ik vind het maar moeilijk kiezen. De 5300c is sowieso 2 jaar jonger (maart dit jaar), zou zuiniger zijn (nieuwere hardware) en heeft beide USB-aansluitingen aan de achterkant. Tevens is het uiterlijk (zowel van apparaat als van afstandsbediening) een stuk mooier.jjbstolk schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:15:
[...]
Ik heb de keuze gemaakt voor een 5100c, vooral om het display voorop en omdat ik toch de indruk kreeg dat de 5300 techisch van lagere kwaliteit is!
De 5100c however heeft wat meer aansluitingen (niet belangrijk, gebruiken alleen HDMI), kwaliteit zou wat beter zijn (zoals jij zegt dus maar ook door andere bronnen aangegeven) heeft een display en heeft een voordeel vanwege de leeftijd: support en oplossing van bugs.
De 5100c/5300c wordt overigens alleen gebruikt voor af en toe opnemen en staat in een gesloten kast.
Vooral omdat de prijs praktisch hetzelfde is is het moeilijk kiezen
[ Voor 9% gewijzigd door Piet91 op 12-05-2012 15:01 ]
Zijn er mensen die hier ondertussen al een oplossing voor hebben, want ik word er stapeldol van.
Ik heb een Cisco modem, maar ook een los accesspoint. Het probleeem heb ik dus op beide netwerken.
Mijn telefoon is een Galaxy Nexus, maar mijn vriendin heeft er met een Xperia Arc ook last van.
Meestal is het voldoende om Wifi even in en uit te schakelen, maar dit is irritant, omdat we hier geen 3g dekking hebben, dus internet is dan zo traag als dikke stront
Ik heb een Cisco modem, maar ook een los accesspoint. Het probleeem heb ik dus op beide netwerken.
Mijn telefoon is een Galaxy Nexus, maar mijn vriendin heeft er met een Xperia Arc ook last van.
Meestal is het voldoende om Wifi even in en uit te schakelen, maar dit is irritant, omdat we hier geen 3g dekking hebben, dus internet is dan zo traag als dikke stront
Razer schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:36:
[...]
Ja met Cisco WIFI modem heb ik hier ook last van... Viel mij ook al op, vaak komen berichten pas binnen als ik WhatsApp zelf open...
ik heb elke ochtend (ma t/m vr) een opname geprogrammeerd staan wat die cisco automatisch moet opnemen. Nu heeft de cisco al voor de 2de week op rij een keer gefailed en 1 opname niet opgenomen. Enig idee hoe zoiets kan? En beter nog hoe ik het kan voorkomen?cmndr_adama schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:19:
Nee, dat opnemen moet gewoon kunnen, dat wordt niet geblokkeerd. Probeer eens iets anders op te nemen, krijg je dan ook die foutmelding?
Signaalstoring bij Ziggo
Er is storing. Onze radio-, televisie-, internet- en telefonie diensten zijn op dit moment niet beschikbaar.
Verwacht wordt dat de problemen in de loop van de middag zijn opgelost. Onze excuses voor het ongemak.
status: onopgelost
begin: 12-05-2012, 11:43
oplostijd: binnen 10 uur
7415XP
Zijn er nog meer mensen met storing? Gezien het recentelijke onderhoud mailtje neem ik aan dat het heel lokaal is.
Er is storing. Onze radio-, televisie-, internet- en telefonie diensten zijn op dit moment niet beschikbaar.
Verwacht wordt dat de problemen in de loop van de middag zijn opgelost. Onze excuses voor het ongemak.
status: onopgelost
begin: 12-05-2012, 11:43
oplostijd: binnen 10 uur
7415XP
Zijn er nog meer mensen met storing? Gezien het recentelijke onderhoud mailtje neem ik aan dat het heel lokaal is.
ik was opzoek naar wat opties van de Cisco 8485DVB die hier sinds kort staat en toen kwam ik topics tegen waarin mensen zeggen dat het standby verbruik 21W bedraagt (wat op jaar basis dus een slordige €41 aan stroom is) . Nou heb ik momenteel geen meter om dit te bevestigen maar kan iemand bevestigen dat dit klopt?
Ja dat klopt, hij wordt niet voor niets warm in standby... Voor Ziggo heeft dit geen prioriteit van UPC heeft al een jaar een firmware uit voor hetzelfde apparaat waarbij dit is verholpen.Crazyanz schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 15:53:
ik was opzoek naar wat opties van de Cisco 8485DVB die hier sinds kort staat en toen kwam ik topics tegen waarin mensen zeggen dat het standby verbruik 21W bedraagt (wat op jaar basis dus een slordige €41 aan stroom is) . Nou heb ik momenteel geen meter om dit te bevestigen maar kan iemand bevestigen dat dit klopt?
Apparaten die zoveel energie in standby verbruiken mogen allang niet meer verkocht worden.jongetje schreef op zondag 13 mei 2012 @ 17:39:
[...]
Ja dat klopt, hij wordt niet voor niets warm in standby... Voor Ziggo heeft dit geen prioriteit van UPC heeft al een jaar een firmware uit voor hetzelfde apparaat waarbij dit is verholpen.
Wellicht moeten we bij Ziggo maar eens wat geld terug gaan vragen.
Update:
Ik heb net een mailtje aan de helpdesk gestuurd over het hoge standby verbruik en wat Ziggo daaraan gaat doen. Ik heb daarbij aangegeven dat de Cisco decoder EU Richtlijn 2009/125/EG overtreed en als zodanig dus niet aan consumenten verkocht mag worden.
[ Voor 28% gewijzigd door Masimo op 13-05-2012 22:34 . Reden: update ]
Ik kan van mijn oude Humax herinneren dat deze ook 20W verbruikte in Stand-by. Toen ben ik eens verder in de instellingen gaan kijken en daar stond standaard een optie aan: "Snel opstarten" of iets in die trend. Hierdoor had je binnen 3 seconden signaal op je TV.
Als ik die uitzette dan duurde het wel 20 seconden voordat de tuner was opgestart en ik beeld had. De Humax verbruikte met die optie op uit maar 1W in stand-by.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat veel mensen zich ergeren aan de trage start en liever direct beeld willen, vandaar dat de fabrikant deze optie heeft ingebouwd waarbij de tuner ook in stand-by constant aan staat.
Zou me niet verbazen als dit met de Cisco net zo is. Check de instellingen eens hiervoor.
Als ik die uitzette dan duurde het wel 20 seconden voordat de tuner was opgestart en ik beeld had. De Humax verbruikte met die optie op uit maar 1W in stand-by.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat veel mensen zich ergeren aan de trage start en liever direct beeld willen, vandaar dat de fabrikant deze optie heeft ingebouwd waarbij de tuner ook in stand-by constant aan staat.
Zou me niet verbazen als dit met de Cisco net zo is. Check de instellingen eens hiervoor.
PSN-id: Chrasher
Ik heb niks kunnen vinden in de Cisco over standby functies, hier had ik al meteen naar gekeken. Vooral omdat ie inderdaad zo warm blijft altijd.
Heb hier geen Cisco dus kan je niet verder helpen, maar die optie bij de Humax stond op nogal een vreemde plek in het menu. Hoelang duurt het voordat je beeld hebt op je TV na het startten? En probeer dat ook eens terwijl je de spanning van die Cisco haalt.
PSN-id: Chrasher
Ziggo komt zeer binnenkort met een muziek dienst.
Net als spotify.
Ziggo Muziek 4.95 per maand
Ziggo Muziek Overal 9.95 per maand
Verschil is dat je met Muziek Overal je ook muziek offline kunt beluisteren (side-loaden)
Kwaliteit zal bij het streamen, afhankelijk van de beschikbare bandbreedte, tussen 64 AAC+ en 256 AAC liggen.
Net als spotify.
Verschil is dat je met Muziek Overal je ook muziek offline kunt beluisteren (side-loaden)
Kwaliteit zal bij het streamen, afhankelijk van de beschikbare bandbreedte, tussen 64 AAC+ en 256 AAC liggen.
[ Voor 19% gewijzigd door SAWYER op 13-05-2012 23:52 ]
Bij spotify kan je ook offline luisteren, als je maar van tevoren je playlist offline beschikbaar maakt.
Mijn ouders hebben zo'n Cisco van UPC - met de nieuwe firmware dus - en die start daarmee gewoon binnen 3 seconden op. Het ding start veel sneller op dan mijn Humax 5100C in ieder geval.Chrasher schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:57:
Heb hier geen Cisco dus kan je niet verder helpen, maar die optie bij de Humax stond op nogal een vreemde plek in het menu. Hoelang duurt het voordat je beeld hebt op je TV na het startten? En probeer dat ook eens terwijl je de spanning van die Cisco haalt.
Nee, merp!
Vanuit standby duurt het ongeveer 13 seconden voordat ie beeld geeft. Als ie helemaal uit staat duurt het zelfs anderhalve minuut voordat ie beeld geeft.Chrasher schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:57:
Ik ben benieuwd, ik gok dat ze je compleet negeren maar wellicht de moeite waard dat we hier dan maar eens wat buzz rond genererenMasimo schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:15:
[...]
Apparaten die zoveel energie in standby verbruiken mogen allang niet meer verkocht worden.
Update:
Ik heb net een mailtje aan de helpdesk gestuurd over het hoge standby verbruik en wat Ziggo daaraan gaat doen. Ik heb daarbij aangegeven dat de Cisco decoder EU Richtlijn 2009/125/EG overtreed en als zodanig dus niet aan consumenten verkocht mag worden.
al naar gezocht mijn oude humax had dit ook maar zoon functie is niet beschikbaar, wel heeft de cisco een fysieke uitknop achterop maar dan duurt het dus inderdaad 30+ seconden voor je beeld heb.Chrasher schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:47:
Ik kan van mijn oude Humax herinneren dat deze ook 20W verbruikte in Stand-by. Toen ben ik eens verder in de instellingen gaan kijken en daar stond standaard een optie aan: "Snel opstarten" of iets in die trend. Hierdoor had je binnen 3 seconden signaal op je TV.
dat is gewoon identiek aan spotify. want met een premium €10 abonnement kan je alle muziek donwloaden en 2 weken offline beluisteren zonder tussen tijds verbinding te maken met internet (ook op je ipod/iphone/mp3 speler). Premium spotify wordt gestreamd op 356 kpbsSAWYER schreef op zondag 13 mei 2012 @ 23:31:
Net als spotify.
[ Voor 62% gewijzigd door haakjesluiten op 14-05-2012 00:06 ]
Oke? Maar dat is het punt toch niet?Crazyanz schreef op maandag 14 mei 2012 @ 00:02:
[...]
Ik ben benieuwd, ik gok dat ze je compleet negeren maar wellicht de moeite waard dat we hier dan maar eens wat buzz rond genereren
[...]
al naar gezocht mijn oude humax had dit ook maar zoon functie is niet beschikbaar, wel heeft de cisco een fysieke uitknop achterop maar dan duurt het dus inderdaad 30+ seconden voor je beeld heb.
[...]
dat is gewoon identiek aan spotify. want met een premium €10 abonnement kan je alle muziek donwloaden en 2 weken offline beluisteren zonder tussen tijds verbinding te maken met internet (ook op je ipod/iphone/mp3 speler). Premium spotify wordt gestreamd op 356 kpbs
Overigens komt er een ziggo app voor alle populaire OS'en.
Ze mogen het proberen van mij maar ik zie dit niet echt een succes worden. Iedereen begint tegenwoordig zijn eigen muziek dienst. Ik zie liever een samenwerking met iets als spotify zoals kpn dat doet. Of ze moeten met echt iets unieks komen maar dat is ook niet echt het geval
Ik denk dat je email bij de helpdesk op de grote hoop komt. Wellicht ook eens contact opnemen met de consumentenbond?Masimo schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:15:
[...]
Apparaten die zoveel energie in standby verbruiken mogen allang niet meer verkocht worden.
Update:
Sometimes you need to plan for coincidence
Verwijderd
Heel interessantSAWYER schreef op zondag 13 mei 2012 @ 23:31:
Net als spotify.
Heb je meer info?
Ah, gevonden:
nieuws: 'Ziggo gaat klanten streaming-muziekdienst aanbieden'
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 09:57 ]
Is de actie voor de interactieve decoder voor bestaande klanten voor 199 euro al weer over ?
even voor de goede orde.... als je Ziggo bestelt via de website dan kun je geen startdatum ingeven toch?
En wat als je telefonisch bestelt, kan het dan wel?
En wat als je telefonisch bestelt, kan het dan wel?
Komt binnen 2 weken uit en meer info zal komen te verschijnen op ziggo.nl/muziekVerwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 09:56:
[...]
Heel interessant
Heb je meer info?
Ah, gevonden:
nieuws: 'Ziggo gaat klanten streaming-muziekdienst aanbieden'
had afgelopen donderdag nog een brief met folder hierover in de brievenbus. Heb overigens niet gelezen wat er precies in stond, (dus weet niet te vertellen tot wanneer de actie loopt) maar gewoon in de papierkliko gegooid.michelc85 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:18:
Is de actie voor de interactieve decoder voor bestaande klanten voor 199 euro al weer over ?
zeker, zeker
Is het ook mogelijk om de Cisco 8485DVB interactieve decoder
in het huis netwerk te hangen?
Hier thuis moet veel aangepast worden om het interactieve te laten werken vanwege de retourkanaal.
Ik heb op sommige sites gezien dat de netwerk functie uitgeschakeld is in de firmware, maar dit waren redelijk oude berichten.
Verder blijkt het met de Humax decoders (irhd 5100c en 5200c) wel mogelijk te zijn.
Zelf heb ik jammer genoeg de Humax 5000c maar via een kennis kan ik voor weinig een Cisco overnemen.
Hier thuis moet veel aangepast worden om het interactieve te laten werken vanwege de retourkanaal.
Ik heb op sommige sites gezien dat de netwerk functie uitgeschakeld is in de firmware, maar dit waren redelijk oude berichten.
Verder blijkt het met de Humax decoders (irhd 5100c en 5200c) wel mogelijk te zijn.
Zelf heb ik jammer genoeg de Humax 5000c maar via een kennis kan ik voor weinig een Cisco overnemen.
Wat is er "veel aanpassen" aan een breedbandversterker plaatsen tussen je AOP en je decoderthespeed schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:36:
Is het ook mogelijk om de Cisco 8485DVB interactieve decoder
en misschien je AOP vervangen door een 1-gats AOP?
[ Voor 3% gewijzigd door Dennis-L op 14-05-2012 22:45 ]
Bij ons thuis is het al een groot CAI netwerk.Dennis-L schreef op maandag 14 mei 2012 @ 22:44:
[...]
Wat is er "veel aanpassen" aan een breedbandversterker plaatsen tussen je AOP en je decoder
en misschien je AOP vervangen door een 1-gats AOP?
Met veel afsplitsingen.
Beneden zou dus de versterker vervangen moeten worden.
En omdat het een bestaande woning is loopt er maar 1 CAI kabel naar de zolder.
Vanaf daar wordt alles weer gesplitst met een 8 weg splitter.
Omdat ik nu nog thuis woon wil ik eigenlijk niet alles aanpassen.
En nu is het beeld en digitale signaal overal prima.
Laatst bij mijn vriendin thuis interactieve TV aangesloten
en daar werd het analoge signaal slecht.
Bij het digitale signaal en interactieve TV daar totaal geen problemen.
Als ik niets hoef aan te passen dan lijkt mij dat de beste oplossing.
Dit ook omdat ik dan een versterker en nieuwe splitter moet aanschaffen,
terwijl het misschien ook met een netwerk kabel kan.
Even uit & aanzetten loste het probleem op. Had ik wat eerder kunnen verzinnen, vind ik zelf.ArnieNFW schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:23:
[...]
Dit heb ik in het begin (1,5 jr geleden) geprobeerd en hij hing mn hele netwerk op. Ik kon helemaal niks meer doen op mn netwerk, mn pc's kregen zelfs geen IP adres meer. Aangezien ik geen managed switches heb, weet ik niet wat hij doet maar dat het niet lekker gaat is wel duidelijk.thespeed schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:36:
Is het ook mogelijk om de Cisco 8485DVB interactieve decoder in het huis netwerk te hangen?
Zouden mensen die ook problemen hebben met het vertraagd binnenkomen van whatsapp en gmail berichten op iphones en androids eens willen bellen naar de klantenservice?
Ik heb het probleem geprobeerd te onderzoeken, maar het blijft iets vreemds.
- Push berichten van bijvoorbeeld whatsapp en gmail komen pas aan als je de app zelf opent of zelf op vernieuwen drukt of als je dat niet doet bijvoorbeeld een uur of twee te laat. Als je net verbonden bent werkt het de eerste paar minuten nog wel gewoon goed.
- Het probleem lijkt bij zowel de nieuwe Ubee als Cisco modems
- De firewall uitzetten werkt niet
- Een andere WiFi router erachter zetten en via die router verbinden werkt ook niet
Wat blijft er nog over? Net de helpdesk gebeld, daar weten ze het ook niet. Ze doen er pas wat mee als er 7 dezelfde meldingen worden genoteerd. Ik heb zojuist blijkbaar de eerste melding gemaakt. Ondanks dat er op internet heel veel mensen zijn met dit probleem staat er nog geen melding bij Ziggo.
Ik heb het probleem geprobeerd te onderzoeken, maar het blijft iets vreemds.
- Push berichten van bijvoorbeeld whatsapp en gmail komen pas aan als je de app zelf opent of zelf op vernieuwen drukt of als je dat niet doet bijvoorbeeld een uur of twee te laat. Als je net verbonden bent werkt het de eerste paar minuten nog wel gewoon goed.
- Het probleem lijkt bij zowel de nieuwe Ubee als Cisco modems
- De firewall uitzetten werkt niet
- Een andere WiFi router erachter zetten en via die router verbinden werkt ook niet
Wat blijft er nog over? Net de helpdesk gebeld, daar weten ze het ook niet. Ze doen er pas wat mee als er 7 dezelfde meldingen worden genoteerd. Ik heb zojuist blijkbaar de eerste melding gemaakt. Ondanks dat er op internet heel veel mensen zijn met dit probleem staat er nog geen melding bij Ziggo.
denk je niet, dat het aan je device ligt, als hij het wel "normaal" doet als je pas verbonden bent? Zoals je zelf ook al aangeeft, doet hij het met een andere router ook niet, dus ligt het niet aan de router die gebruikt word.
Heb zelf geen i-ding of android, mijn wp7.5 toestel doet het altijd gewoon als er via wifi een bericht gepushed wordt.
Heb zelf geen i-ding of android, mijn wp7.5 toestel doet het altijd gewoon als er via wifi een bericht gepushed wordt.
zeker, zeker
Ik weet niet waar het aan ligt. Een push verbinding hoort het toch altijd te doen? Als je een smsje pas binnen krijgt als je de sms applicatie opent is dat toch ook niet zoals het hoort te werken?
Ik heb het probleem niet met de oude Ubee zonder WiFi (hoewel het 100% zeker niet aan het WiFi deel ligt in de nieuwe Ubee, aangezien het probleem niet verholpen wordt met een losse WiFi router erachter).
Heb het probleem eigenlijk ook niet als ik op mijn werk ben of bij mijn ouders. Had het met de adsl verbinding eerder ook nooit. Het probleem doet zich voor bij iedereen in ons huis, het zijn 3 androids en 4 apple apparaten.
Als ik bij mijn vriendin of bij mijn opa en oma ben heb ik exact hetzelfde probleem (hebben beide een nieuwe Ubee)
Ik heb het probleem niet met de oude Ubee zonder WiFi (hoewel het 100% zeker niet aan het WiFi deel ligt in de nieuwe Ubee, aangezien het probleem niet verholpen wordt met een losse WiFi router erachter).
Heb het probleem eigenlijk ook niet als ik op mijn werk ben of bij mijn ouders. Had het met de adsl verbinding eerder ook nooit. Het probleem doet zich voor bij iedereen in ons huis, het zijn 3 androids en 4 apple apparaten.
Als ik bij mijn vriendin of bij mijn opa en oma ben heb ik exact hetzelfde probleem (hebben beide een nieuwe Ubee)
is inderdaad vreemd, heb zelf ook een nieuwe ubee. Gebruik je in huis ook dect? Kan dat er heel veel op hetzelfde kanaal zit, ook wifi van buren of andere netwerken in de buurt, waardoor het ene signaal het ander wegdrukt.
zeker, zeker
Hm daar zeg je wel iets. Dect gebruiken we niet. WiFi is er wel heel veel aangezien we in een flat wonen. Toch is de verbinding zelf wel gewoon goed want ik kan gerust een speedtest draaien met 2500KB/s op mijn telefoon zonder dat de appjes binnenrollen.
Het voelt alsof er na een tijdje een time-out optreedt binnen het push protocol en dat de verbinding weer opnieuw gemaakt moet worden om deze weer (tijdelijk) te activeren. Als ik wifi aan / uit zet rollen ze meteen binnen. Het is wel jammer, want een aantal huisgenoten heeft geen mobile dataverbinding. Soms komen apps dus gewoon niet aan, waardoor ik moet bellen of smsen.
Bij whatsapp zie je ook de tijd dat iemand voor het laatst online is geweest he? Als de berichten functie niet meer werkt en ik open een chat, moet ik eerst ongeveer 10 a 20 seconden wachten tot ik zie "laatst gezien om...." en dan doetie het weer voor pakweg 10 minuten.
Het voelt alsof er na een tijdje een time-out optreedt binnen het push protocol en dat de verbinding weer opnieuw gemaakt moet worden om deze weer (tijdelijk) te activeren. Als ik wifi aan / uit zet rollen ze meteen binnen. Het is wel jammer, want een aantal huisgenoten heeft geen mobile dataverbinding. Soms komen apps dus gewoon niet aan, waardoor ik moet bellen of smsen.
Bij whatsapp zie je ook de tijd dat iemand voor het laatst online is geweest he? Als de berichten functie niet meer werkt en ik open een chat, moet ik eerst ongeveer 10 a 20 seconden wachten tot ik zie "laatst gezien om...." en dan doetie het weer voor pakweg 10 minuten.
je zou je wifi kanaal wel via insidder (zie paar pagina's terug voor link) kunnen bekijken en hoe druk het op dat kanaal is. Kan dat de telefoons verbinding maken en dan weer gaan zoeken naar netwerken en dan een ander oppikken die sterker is en daardoor de verbinding verbreken.
Overigens heeft Whatsapp ook wel kuren af en toe, denk dat de servers daar ook regelmatig zullen rammelen door de drukte.
Overigens heeft Whatsapp ook wel kuren af en toe, denk dat de servers daar ook regelmatig zullen rammelen door de drukte.
zeker, zeker
Wij hadden thuis ook problemen met het Ubee modem (Voip en dergelijke).
Dit hebben wij uiteindelijk opgelost door het
Wifi gedeelte en het routergedeelte van het modem
uit te laten schakelen door Ziggo (Bridge modus).
Nu hebben wij onze eigen router met Wifi weer achter de Ubee staan.
Als je problemen blijft houden is dat misschien ook een mogelijkheid.
Maar je mist dan wel de Wifi en de router functie van de Ubee.
Dit hebben wij uiteindelijk opgelost door het
Wifi gedeelte en het routergedeelte van het modem
uit te laten schakelen door Ziggo (Bridge modus).
Nu hebben wij onze eigen router met Wifi weer achter de Ubee staan.
Als je problemen blijft houden is dat misschien ook een mogelijkheid.
Maar je mist dan wel de Wifi en de router functie van de Ubee.
Ik heb vandaag antwoord gehad van Ziggo. Men weet van dit probleem en van nog een paar andere bugs in de 8455DVB. Men werkt eraan in samenwerking met Cisco. Een firmware-update die "ergens van de zomer" uitgerold wordt moet de problemen verhelpen.Masimo schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:15:
[...]
Update:
Enige dat ik me afvraag: wat kan UPC wel, wat Ziggo niet kan, aangezien dit probleem bij UPC al een jaar geleden werd opgelost.
Bedankt! Daarvoor ligt het helaas te duidelijk niet aan de WiFi verbinding. Het is namelijk bij al mijn kennissen met ziggo het geval en alleen bij degene die de nieuwere ubee modem hebben. Bij degenen met het oude modem of een hele andere verbinding is er nooit wat aan de hand. Inssider is een super tool en heeft ook zeker geholpen de verbinding beter te maken maar het 'push' berichten probleem staat er los van. Ook klopt het dat whatsapp zo nu en dan overbelast is, maar zodra je de WiFi uit zet en de telefoon pakt zijn eigen 3g verbinding op rollen er meteen berichten van 2 a 3 uur geleden binnen.ozzynator schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 15:08:
je zou je wifi kanaal wel via insidder (zie paar pagina's terug voor link) kunnen bekijken en hoe druk het op dat kanaal is. Kan dat de telefoons verbinding maken en dan weer gaan zoeken naar netwerken en dan een ander oppikken die sterker is en daardoor de verbinding verbreken.
@Thespeed
Bedankt voor de oplossing. Ik hoop dat dit m gaat worden. Het router en WiFi gedeelte is toch niet meer nodig gezien we een Linksys / Cisco router hebben gekocht (in de hoop dat dit het oplost). Tot nu toe haalt deze niks uit maar wieweet als het modem in bridge mode staat...
[ Voor 12% gewijzigd door justin_ti op 16-05-2012 11:21 ]
nou als ze dan de hdd spindown en power management ook meteen even aanpakken heb ik niet het idee dat er continue een wesp in de kamer zitMasimo schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 22:40:
[...]
Ik heb vandaag antwoord gehad van Ziggo. Men weet van dit probleem en van nog een paar andere bugs in de 8455DVB. Men werkt eraan in samenwerking met Cisco. Een firmware-update die "ergens van de zomer" uitgerold wordt moet de problemen verhelpen.
Enige dat ik me afvraag: wat kan UPC wel, wat Ziggo niet kan, aangezien dit probleem bij UPC al een jaar geleden werd opgelost.
Jippie, alles werkt hier.
Gisteren is het installatie pakket van Ziggo in de bus gekomen, maar pas vandaag (van een ander bedrijf uiteraard) kwam de router (pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND) en switch (pricewatch: TP-Link TL-SG1005D) binnen dus ik kon vandaag pas aansluiten.
AOP vervangen was enigszins tricky (groene coax is aanmerkelijk stugger te verwerken in zo'n klein inbouwdoosje) maar dat zit nu goed.
Internet werkt (wifi bereik is nog best goed) en direct op de volle snelheid.
Telefonie werkt gelukkig ook (direct). Telefonie was mijn grootste zorg; zie onderstaand schema maar alles doet het, beide vaste telefoons, de Dect-set én de 2 bellen!
Eerst deden de dect-telefoons het niet, maar dat was omdat ik zo'n helder licht was en over het hoofd zag dat daarvan de telefoonkabel niet in het hoofdstation zat.
TV werkt uiteraard ook nog prima. (alleen de extra zenders van TV Extra nog niet die ik bij het aanvragen wel direct heb aangevraagd (voor 2 maanden; eerste 2 maanden gratis, daarna schakelen we terug op TV Plus)
Nu maar Ziggo bellen om de Ubee in bridge-modem te zetten en de TP-Link router aansluiten als router.
Situatie nu: http://farm9.staticflickr...39195545_6c9c23270e_b.jpg
Situatie over een uurtje
: http://farm8.staticflickr...28510965_0393f9bbeb_b.jpg
Gisteren is het installatie pakket van Ziggo in de bus gekomen, maar pas vandaag (van een ander bedrijf uiteraard) kwam de router (pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND) en switch (pricewatch: TP-Link TL-SG1005D) binnen dus ik kon vandaag pas aansluiten.
AOP vervangen was enigszins tricky (groene coax is aanmerkelijk stugger te verwerken in zo'n klein inbouwdoosje) maar dat zit nu goed.
Internet werkt (wifi bereik is nog best goed) en direct op de volle snelheid.
Telefonie werkt gelukkig ook (direct). Telefonie was mijn grootste zorg; zie onderstaand schema maar alles doet het, beide vaste telefoons, de Dect-set én de 2 bellen!
Eerst deden de dect-telefoons het niet, maar dat was omdat ik zo'n helder licht was en over het hoofd zag dat daarvan de telefoonkabel niet in het hoofdstation zat.
TV werkt uiteraard ook nog prima. (alleen de extra zenders van TV Extra nog niet die ik bij het aanvragen wel direct heb aangevraagd (voor 2 maanden; eerste 2 maanden gratis, daarna schakelen we terug op TV Plus)
Nu maar Ziggo bellen om de Ubee in bridge-modem te zetten en de TP-Link router aansluiten als router.
Situatie nu: http://farm9.staticflickr...39195545_6c9c23270e_b.jpg
Situatie over een uurtje
[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 16-05-2012 15:01 ]
Ik heb zelf ook de TP-Link TL-WR1043ND en TL-SG1005D en kan me geen beter setje wensen. Super stabiel, en dat voor zo'n lage prijs. Enige nadeel wat ik kan verzinnen is dat je voor wat instelligen moet rebooten (bv fixed IP adressen aanbrengen). Daar kan ik echter wel mee leven, doe je tenslotte ook niet elke dag.
Overigens hangt de 1043 wel, als je de CISCO (8485) in het netwerk hangt.
Over toeval gesproken!ArnieNFW schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:13:
Ik heb zelf ook de TP-Link TL-WR1043ND en TL-SG1005D en kan me geen beter setje wensen. Super stabiel, en dat voor zo'n lage prijs. Enige nadeel wat ik kan verzinnen is dat je voor wat instelligen moet rebooten (bv fixed IP adressen aanbrengen). Daar kan ik echter wel mee leven, doe je tenslotte ook niet elke dag.
Wij hebben geen Cisco genomen, hopelijk komt ergens deze dagen een Humax 5300c met een aparte smartcard binnen.
Ook handig, ik belde via de vaste aansluiting (welke dus al via Ziggo ging via de Ubee), ik belde om de Ubee router-functionaliteit om te zetten. Was omgezet, man probeerde nog wat te vertellen.....verbinding verbroken
Opnieuw gebeld en met een andere medewerker nog even doorgenomen; functionaliteit is door de eerste medewerker al afgesloten en de Ubee werd gereset. Dus ik denk dat het daaraan lag dat de telefoonverbinding eruit lag...
Maar goed, nu de TP-link router installeren.
[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 16-05-2012 15:25 ]
klopt, op het moment dat ze het modem in bridge zetten krijgt het modem een reboot en dan gaat de telefoonverbinding dus ook onderbroken worden.Piet91 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:24:
[...]
Over toeval gesproken!![]()
Wij hebben geen Cisco genomen, hopelijk komt ergens deze dagen een Humax 5300c met een aparte smartcard binnen.
Ook handig, ik belde via de vaste aansluiting (welke dus al via Ziggo ging via de Ubee), ik belde om de Ubee router-functionaliteit om te zetten. Was omgezet, man probeerde nog wat te vertellen.....verbinding verbroken...
Opnieuw gebeld en met een andere medewerker nog even doorgenomen; functionaliteit is door de eerste medewerker al afgesloten en de Ubee werd gereset. Dus ik denk dat het daaraan lag dat de telefoonverbinding eruit lag...
Maar goed, nu de TP-link router installeren.
Ik heb momenteel TV via de satelliet en wil daar eigenlijk vanaf om meerdere redenen. Ziggo is daarom een optie, bij voorkeur het AIO pakket. Nu heb ik net contact gehad met de klantenservice en ze vertellen mij dat het ivm de opzegdata van CanalDigitaal (juni) en mijn huidige internet provider (september) handig is om eerst TV af te nemen en dan in september naar AIO over te gaan.
Alleen ben ik volgens de klantenservice verplicht om een decoder af te nemen. Dat wil zeggen, een smartcard en de decoder is dan 'gratis'. Initiele kosten zijn dan dus 60 euro, 30 aansluitkosten en 30 voor de smartcard. Ik vind het echter vreemd dat als ik direct een AIO pakket afneem via het bestelformulier op de site, er slechts 29,95 aansluitkosten gerekend wordt. En verder niets.
Ik wil eigenlijk zelf de Humax 5200 kopen en die gebruiken, dus een 'gratis' ontvanger van Ziggo is dan een beetje dubbel... Wie kan mij duidelijkheid verschaffen?
Cornelis
Alleen ben ik volgens de klantenservice verplicht om een decoder af te nemen. Dat wil zeggen, een smartcard en de decoder is dan 'gratis'. Initiele kosten zijn dan dus 60 euro, 30 aansluitkosten en 30 voor de smartcard. Ik vind het echter vreemd dat als ik direct een AIO pakket afneem via het bestelformulier op de site, er slechts 29,95 aansluitkosten gerekend wordt. En verder niets.
Ik wil eigenlijk zelf de Humax 5200 kopen en die gebruiken, dus een 'gratis' ontvanger van Ziggo is dan een beetje dubbel... Wie kan mij duidelijkheid verschaffen?
Cornelis
Ik weet niet of ik nu te vroeg juich, maar het modem staat nu door de helpdesk in Bridge mode en het loopt als een trein!
Het internet lijkt sowieso sneller! Aangezien de Linksys router nu direct het IP verkeer van de centrale krijgt en de modem het signaal alleen nog maar omzet lijkt dit me ook net wat efficiënter. Iedereen die een losse router heeft en die als WiFi + router gebruikt kan ik morgen met zekerheid zeggen of ze dit ook moeten doen.
Het internet lijkt sowieso sneller! Aangezien de Linksys router nu direct het IP verkeer van de centrale krijgt en de modem het signaal alleen nog maar omzet lijkt dit me ook net wat efficiënter. Iedereen die een losse router heeft en die als WiFi + router gebruikt kan ik morgen met zekerheid zeggen of ze dit ook moeten doen.
Je bent zeker niet verplicht om ook een decoder aan te schaffen. Bij bestellen via de website komt niet als verplichting tegen.corny schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 16:03:
Smartcards kan je overigens ook in de winkel halen. Dus sluit een tv-abonnement af en vertel dat je alleen analoog wilt kijken (dan pushen ze die decoder+smartcard niet). De smartcard haal je dan gewoon elders.
tip: je kan de smartcard vrij goedkoop krijgen via webshops (vanaf 15 euro).
Aan de andere kant. die gratis decoder kan je vast wel verkopen op marktplaats.
[ Voor 28% gewijzigd door job op 16-05-2012 17:49 ]
@cmndr_adama; Als je dan toch Ziggo goed wil profileren moet je ook zeggen dat er een fix is voor de Ubee EVW-modems mbt slechte telefonie en lage throughput wifi. Is net een uur of 3 gereleased
Verwijderd
Hoi allemaal.
Net Ubee modem van ziggo aangesloten. Alles werkt super! Wil nu enkel weten hoe ik in de config scherm komt van de modem... zie nergens een ip adress staan om erin te komen?
Net Ubee modem van ziggo aangesloten. Alles werkt super! Wil nu enkel weten hoe ik in de config scherm komt van de modem... zie nergens een ip adress staan om erin te komen?
http://192.168.178.1/
Over die Ubee-firmwareupdate....kan ik die zelf activeren door hem uit/aan te zetten of gaat dit in de nachtelijke uren automatisch gepust worden door Ziggo?
Over die Ubee-firmwareupdate....kan ik die zelf activeren door hem uit/aan te zetten of gaat dit in de nachtelijke uren automatisch gepust worden door Ziggo?
Verwijderd
Bedankt!objectief2 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 19:45:
Wordt automatisch gepusht idd. Je kunt hem eens proberen te resetten maar het gaat normaal gezien automatisch.objectief2 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 19:45:
Zoals gezegd werkt alles prima na het installeren van het AiE+ pakket. Ik heb toen echter ook TV Extra besteld (tegelijk met AiE+), omdat het de eerste 2 maanden gratis is en we dus na 1 maand teruggaan naar TV Plus. Maar heeft iemand een idee waarom we de extra zenders niet hebben? Op Ziggo staat ook niet dat we AiE hebben, maar nog steeds TV Standaard.
Of duren beide zaken (ingaan van TV Extra en op Ziggo site ingaan van AiE+) gewoon een paar dagen?
Vorige keer was TV Extra namelijk binnen een paar uur ingegaan...
Of duren beide zaken (ingaan van TV Extra en op Ziggo site ingaan van AiE+) gewoon een paar dagen?
Vorige keer was TV Extra namelijk binnen een paar uur ingegaan...
[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 16-05-2012 22:22 ]
Thanks. Als ik AIO via de website bestel, zonder decoder, krijg ik er dan eigenlijk wel een smartcard bij? Dat is natuurlijk nergens te vinden. Althans, ik zie dat niet.job schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 17:28:
[...]
Je bent zeker niet verplicht om ook een decoder aan te schaffen. Bij bestellen via de website komt niet als verplichting tegen.
Smartcards kan je overigens ook in de winkel halen. Dus sluit een tv-abonnement af en vertel dat je alleen analoog wilt kijken (dan pushen ze die decoder+smartcard niet). De smartcard haal je dan gewoon elders.
tip: je kan de smartcard vrij goedkoop krijgen via webshops (vanaf 15 euro).
Aan de andere kant. die gratis decoder kan je vast wel verkopen op marktplaats.
Dat is er, ik ben alleen nu niet in de mogelijkheid om even op te zoeken maar die hou je nog van me tegoedtiguan schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 21:00:
En hoe weet je of je die firmware er op heb staan? Is er een versienummer bekend?
Je kan makkelijk zien of hij gebridged is door te kijken of je nog op de webinterface kan komen. Je moet het modem wel even een halve minuut van de stroom halen, anders krijgt je TP-Link router niet meteen het goeie IP adres. Als je daar niet meer op komt en je TP-Link router krijgt bij de status een IP adres wat niet begint met 192.168 maar gelijk met bijv. 82.xx.xx dan weet je dat je losse router nu direct in verbinding staat met de centrale.
Ik weet het nu zeker: het werkt echt VEEL beter in bridge mode! De push berichten blijven niet meer hangen, oftewel de whatsappjes, wordfeudjes, mails, etc komen lekker binnen.
Ik weet het nu zeker: het werkt echt VEEL beter in bridge mode! De push berichten blijven niet meer hangen, oftewel de whatsappjes, wordfeudjes, mails, etc komen lekker binnen.
[ Voor 11% gewijzigd door justin_ti op 16-05-2012 21:56 ]
Het Ubeemodem zit als het goed is nu op Software Version 9.9.2008.
Ik gok dat het iets met 2012 wordt dus. Tha_T, bedankt. Ik heb net even handmatig uit/aan geprobeerd, maar het lijkt erop dat het updaten automatisch gaat gebeuren want er was geen verandering.
Ik gok dat het iets met 2012 wordt dus. Tha_T, bedankt. Ik heb net even handmatig uit/aan geprobeerd, maar het lijkt erop dat het updaten automatisch gaat gebeuren want er was geen verandering.
Zonder decoder krijg je geen smartcard nee.corny schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 21:46:
Thanks. Als ik AIO via de website bestel, zonder decoder, krijg ik er dan eigenlijk wel een smartcard bij? Dat is natuurlijk nergens te vinden. Althans, ik zie dat niet.
[ Voor 16% gewijzigd door job op 16-05-2012 23:08 ]
Ik zou erop terugkomen dus bij deze. De nieuwe firmware voor de Ubee evw3200 heet 09-09-2009FU2012-4-9.cdftiguan schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 21:00:
En hoe weet je of je die firmware er op heb staan? Is er een versienummer bekend?
Is alleen van toepassing op de Ubee EVW3200. De Cisco is nog geen update te melden.
Hallo
Ik lees overal dat ik de router functie uit kan zetten en hem dan als modem kan gebruiken, heb namelijk nog een zeer goede wel simultane dual band router. Hoe werkt dit Ik heb de nieuwse cisco wifit modem/router van ziggo
Ik lees overal dat ik de router functie uit kan zetten en hem dan als modem kan gebruiken, heb namelijk nog een zeer goede wel simultane dual band router. Hoe werkt dit Ik heb de nieuwse cisco wifit modem/router van ziggo
The Sartorialist
fstieger99 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 13:54:
- Je belt de Ziggo helpdesk (liever niet via Ziggo telefonie), klikt door het keuzemenu tot je de technische helpdesk aan de lijn hebt;
- Je vraagt of ze je modem/router in bridge-mode kunnen zetten.
- Op afstand doet de helpdesk dat, je modem wordt even gereboot en na een kwartiertje is 'ie klaar.
- Connect je router WAN poort aan het modem, LAN1 poort. Stel router in, klaar.
Thanks, ik zit nog steeds op 9.9.2008 zo te zien.Tha_T schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 13:47:
[...]
Ik zou erop terugkomen dus bij deze. De nieuwe firmware voor de Ubee evw3200 heet 09-09-2009FU2012-4-9.cdf
Is alleen van toepassing op de Ubee EVW3200. De Cisco is nog geen update te melden.
Toen ik AiE+ aanvroeg heb ik ook gelijk TV Extra aangevraagd (staat ook op contract). Dit omdat het 2 maanden gratis is en we dus over een maand gewoon kunnen teruggaan op TV Plus.
Maar de extra zenders zijn niet geactiveerd. Als ik op de Ziggo site inlog staat er dat we AiE+ (sinds 16/5), Internet (sinds 16/5), TV Standaard (sinds 1979) en Telefonie Z1 (16/5) hebben.
Als ik onder TV wil aanpassen; kan ik daar ook TV Extra aanvragen (ook de eerste 2 maanden gratis). Dat dan maar doen of hoort het TV Extra pakket nog in te gaan?
Maar de extra zenders zijn niet geactiveerd. Als ik op de Ziggo site inlog staat er dat we AiE+ (sinds 16/5), Internet (sinds 16/5), TV Standaard (sinds 1979) en Telefonie Z1 (16/5) hebben.
Als ik onder TV wil aanpassen; kan ik daar ook TV Extra aanvragen (ook de eerste 2 maanden gratis). Dat dan maar doen of hoort het TV Extra pakket nog in te gaan?
[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 17-05-2012 19:29 ]
Ik had vanmiddag sloom internet en een hoge ping en heb daarom mijn modem, ubee alles in 1, van de stroom gehaald en terug eraan gehangen. Echter blijf ik na meerdere keren dit gedaan te hebben en resets dmv het knopje achterop problemen houden. Mijn modem krijgt geen constant brandend 'ok verbinding' lampje, de groene na de upload en download. Deze blijven overigens ook gewoon oranje branden.
Heb ziggo al proberen te bellen, maarja, hemelvaart..
Weet iemand hoe je dit kunt fixen?
Heb ziggo al proberen te bellen, maarja, hemelvaart..
Weet iemand hoe je dit kunt fixen?
Bel morgen gewoon de helpdesk even op 1200 (gratis voor AiE klanten)Piet91 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 19:25:
Toen ik AiE+ aanvroeg heb ik ook gelijk TV Extra aangevraagd (staat ook op contract). Dit omdat het 2 maanden gratis is en we dus over een maand gewoon kunnen teruggaan op TV Plus.
Hi Guys!
Ik heb inmiddels mijn Ubee Wireless Modem als hoofdrouter in gebruik genomen en werkt op zich allemaal prima, maar kom portforward records te kort...
Met 10 rijen red ik het eigenlijk niet en om nu hele (onnodige) ranges op te zetten is niet handig. Kan ik wellicht met comma seperated werken?
Bijv.
Start port 443, 80, 8080 en dan End Port 443, 80, 8080 naar een local IP ??
Dan kom ik er wel mee uit nl. Weet iemand of dit mogelijk is?
Ik heb inmiddels mijn Ubee Wireless Modem als hoofdrouter in gebruik genomen en werkt op zich allemaal prima, maar kom portforward records te kort...
Met 10 rijen red ik het eigenlijk niet en om nu hele (onnodige) ranges op te zetten is niet handig. Kan ik wellicht met comma seperated werken?
Bijv.
Start port 443, 80, 8080 en dan End Port 443, 80, 8080 naar een local IP ??
Dan kom ik er wel mee uit nl. Weet iemand of dit mogelijk is?
Hoezo niet via de Ziggo lijn? Lijkt mij sterk dat er een andere helpdesk achter het 0900 nummer zit dan achter de gratis mogelijkheid via je Ziggo lijn...vanaalten schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 14:10:
[...]
- Je belt de Ziggo helpdesk (liever niet via Ziggo telefonie), klikt door het keuzemenu tot je de technische helpdesk aan de lijn hebt;
Als ze je modem rebooten als je belt via je ziggo lijn ben je je telefoon verbinding ook even kwijtjongetje schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 08:14:
[...]
Hoezo niet via de Ziggo lijn? Lijkt mij sterk dat er een andere helpdesk achter het 0900 nummer zit dan achter de gratis mogelijkheid via je Ziggo lijn...
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Mijn ouders hebben Ziggo all in one met HD decoder/recorder. Nu vinden ze het ontzettend vervelend om met meerdere afstandbedieningen te werken. Tevens hebben ze op hun iPad de app MyRemote van Philips, waarmee ze de standaard functies van hun televisie kunnen bedienen. Helaas is het niet mogelijk om hiermee door de digitale kanalen heen te bladeren, omdat hier de Ziggo AB voor nodig is.
Nu vroeg ik me af: Is het inderdaad zo dat met een CI+ kaart de HD kanalen wel via de philips AB en dus ook via de iPad app te bedienen zijn (dus dat ze tussen zenders kunnen wisselen?). Of heb je dan nog steeds de Ziggo AB nodig?
Indien ze er voor kiezen om een CI+ kaart aan te schaffen, is er dan nog de mogelijkheid om de HD decoder/recorder geïnstalleerd te laten staan zodat er op sporadische momenten toch mee opgenomen kan worden? Of gaat dat elkaar 'bijten'?
Nu vroeg ik me af: Is het inderdaad zo dat met een CI+ kaart de HD kanalen wel via de philips AB en dus ook via de iPad app te bedienen zijn (dus dat ze tussen zenders kunnen wisselen?). Of heb je dan nog steeds de Ziggo AB nodig?
Indien ze er voor kiezen om een CI+ kaart aan te schaffen, is er dan nog de mogelijkheid om de HD decoder/recorder geïnstalleerd te laten staan zodat er op sporadische momenten toch mee opgenomen kan worden? Of gaat dat elkaar 'bijten'?
Nope, heb de zelfde setup. Wel kun je meer storingen verwachten omdat de ziggo decoder niet vaak meer gebruikt wordt en hij bij mij al een paar keer vastgelopen was terwijl ik hem weken niet gebruikt had (stond wel aan).coelho schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 11:01:
Wil over een tijdje een AIO pakket bestellen bij ziggo (50/5). Een decoder hoef ik niet, dus ga voor een CI insteek kaart. Hoe gaat dit in zijn werk? want ik lees hier soms dat ik de kaart + CI module los moet kopen. Dat ik een CI module los moet kopen snap ik, maar ik dacht dat je het kaartje van Ziggo kreeg?
De smartcard koop je. Soms krijg je er de smartcard bij actie er gratis bij, maar meestal moet je het ding gewoon aanschaffen.
Als je de ci module wilt kopen (er zijn twee verschillende) schaf deze dan via internet aan.
Veel goedkoper.
pricewatch: Ziggo CI+ Cam Module (Smit)
pricewatch: Ziggo CI+ Cam Module (Neotion)
Als je de ci module wilt kopen (er zijn twee verschillende) schaf deze dan via internet aan.
Veel goedkoper.
[ Voor 79% gewijzigd door job op 18-05-2012 11:28 ]
Een smartcard kost 15 euro Op de Ziggo site vind ik alleen info over de CI+ module. Zit er nog verschil tussen se smit en neotion? ik wist dat er 2 verschillende merken waren. Maar wat nu het verschil is ? Het moet in een Samsung EU46ES6710job schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 11:25:
De smartcard koop je. Soms krijg je er de smartcard bij actie er gratis bij, maar meestal moet je het ding gewoon aanschaffen.
Veel goedkoper.
Bij wolf kost de smartcard inderdaad 15 euro. In een mediamarkt, scheer en foppen, et cetera kost hij 30 euro (de adviesprijs).
Welke je koopt maakt niet zo veel uit, ze werken beide prima. Als ik jou was zou ik gewoon de goedkoopste kopen. Wolf heeft overigens ook een pakket met zowel ci+ module als smartcard voor 55 euro.
Welke je koopt maakt niet zo veel uit, ze werken beide prima. Als ik jou was zou ik gewoon de goedkoopste kopen. Wolf heeft overigens ook een pakket met zowel ci+ module als smartcard voor 55 euro.
Kan ik de smartcard uit de HD recorder halen en in een CI+ module stoppen? Of zijn dat verschillende kaarten?
Thnx! Dan ga ik bij Wolf maar eens een setje bestellen een deze weken!job schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 11:38:
Bij wolf kost de smartcard inderdaad 15 euro. In een mediamarkt, scheer en foppen, et cetera kost hij 30 euro (de adviesprijs).
Waarom koop je geen logitec (universele) afstand bediening? Deze is ongeveer net zo duur als een CI+ module en je kunt er alles mee bedienen. Lijkt me ook makkelijker dan je tv met een iPad bedienen eerlijk gezegd.
Heb ik het over gehad, maar de ze gebruiken de iPad ook voor het bedienen van hun Sonos+Spotify systeem. Het leek zo makkelijk om alleen de iPad op tafel te hoeven leggenjongetje schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 12:43:
Waarom koop je geen logitec (universele) afstand bediening? Deze is ongeveer net zo duur als een CI+ module en je kunt er alles mee bedienen. Lijkt me ook makkelijker dan je tv met een iPad bedienen eerlijk gezegd.
Verwijderd
Ik heb net 2 medewerkers van de helpdesk gesproken, en die gaven allebei aan dat de nieuwe Ubee firmware op 1 juni wordt uitgerold, en dat klanten hier nog van op de hoogte worden gebracht.
Oh da's wel handig om te weten, ik dacht dat ie nu elk moment er op zou worden gezet, maar het duurt nog even.
Het is iets genuanceerder. De update wordt al uitgerold maar gefaseerd. En dat proces duurt tot 1 juni. Tot die tijd heb je dus of de oude of de nieuwe. Naam van de firmware staat in het topic en is alleen van toepassing op de evw3200 van ubeeVerwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:12:
Ik heb net 2 medewerkers van de helpdesk gesproken, en die gaven allebei aan dat de nieuwe Ubee firmware op 1 juni wordt uitgerold, en dat klanten hier nog van op de hoogte worden gebracht.
Vanmorgen is de Humax 5300c bezorgd van Platte TV Discounter door DHL. Vanmiddag geïnstalleerd, 'easy as a cake' natuurlijk; moet alleen nog m'n oude laptop HDD leegmaken en door nieuwe laptop laten formatteren of door de Humax (even uitzoeken welke).
Deze vervangt de 13 jaar oude VCR die videobanden - letterlijk - verslond; formaat van de Humax is echt een fractie van de videorecorder die in 1999 (zelfs omgerekend) nog ruim 2x duurder was dan de Humax
Het interactieve gedeelte stelt zoals verwacht niets voor dus de netwerkaansluiting is in ons geval dus uitsluitend voor het overzetten van opnamen verwacht ik. Heb ik daarvoor een extra switch achter de tv gezet, kon net zo goed de Lan-kabel van de tv wisselen als de opnamen overgezet moesten worden.
Maar goed, hopelijk ergens dit jaar een Raspberry Pi of Allwinner A10 board-ding met XBMC erop dus dan zijn extra lanpoorten wel weer handig.
Overigens...
...)
Deze vervangt de 13 jaar oude VCR die videobanden - letterlijk - verslond; formaat van de Humax is echt een fractie van de videorecorder die in 1999 (zelfs omgerekend) nog ruim 2x duurder was dan de Humax
Het interactieve gedeelte stelt zoals verwacht niets voor dus de netwerkaansluiting is in ons geval dus uitsluitend voor het overzetten van opnamen verwacht ik. Heb ik daarvoor een extra switch achter de tv gezet, kon net zo goed de Lan-kabel van de tv wisselen als de opnamen overgezet moesten worden.
Maar goed, hopelijk ergens dit jaar een Raspberry Pi of Allwinner A10 board-ding met XBMC erop dus dan zijn extra lanpoorten wel weer handig.
Overigens...
Piet91 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 19:25:
Heb vanmiddag maar gewoon op de website TV Extra aangevraagd; is daar ook de eerste 2 maand gratis. Dus op 18 juni maar verlagen naar TV Plus. (en hopen dat de TV Extra zenders dan niet weer direct al op 18 juni verdwijnenDennis-L schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 21:51:
Bel morgen gewoon de helpdesk even op 1200 (gratis voor AiE klanten)
Gewoon uiterlijk 18 juli doen.Piet91 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 18:58:
Heb vanmiddag maar gewoon op de website TV Extra aangevraagd; is daar ook de eerste 2 maand gratis. Dus op 18 juni maar verlagen naar TV Plus. (en hopen dat de TV Extra zenders dan niet weer direct al op 18 juni verdwijnen...)
Downgrade van TV Extra naar TV Plus is geen opzegging, maar een wijziging en die wordt volgens de helpdesk binnen 48 uur (maar in de praktijk binnen een paar uur) doorgevoerd.
Verwijderd
Ik maakte zojuist een backup file van de instellingen van m'n Ubee WiFi modem, en opende het opgeslagen bestand in een text editor.
Ik zag toen het volgende:
Tussen die regels stond allemaal random gibberish code waar je verder zelf niets mee kunt, maar dit viel me toch wel op..
Zal dit code zijn voor de public WiFi hotspots die Ziggo wil gaan openzetten op termijn?
Ik zag toen het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Ziggo-guest0-xxxxx Ziggo-guest1-xxxxx Ziggo-guest2-xxxxx Ziggo-guest3-xxxxx Ziggo-guest4-xxxxx Ziggo-guest5-xxxxx Ziggo-guest6-xxxxx |
Tussen die regels stond allemaal random gibberish code waar je verder zelf niets mee kunt, maar dit viel me toch wel op..
Zal dit code zijn voor de public WiFi hotspots die Ziggo wil gaan openzetten op termijn?
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2012 22:24 ]
Verwijderd
@Jeffrey: Goeie tip! Heb er ook eens in gekeken en kwam die code die jij geeft ook tegen.
Het zat echter ook al in de oude firmware (heb een oude settings file bekeken.)
Maar wat ik ook zag:
anonymizer.com en Broadcom
Vreemd.
Maar wat ik ook zag:
Vreemd.
Verwijderd
anonymizer.com is een regel die verwijst naar een default instelling voor de Parental Control (http://192.168.178.1/RgParentalBasic.asp). Deze instelling staat standaard uitgeschakeld, en is dus puur als 'voorbeeld'.Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:39:
@Jeffrey: Goeie tip! Heb er ook eens in gekeken en kwam die code die jij geeft ook tegen.
Maar wat ik ook zag:
Vreemd.
Broadcom is hoogstwaarschijnlijk de chipset die gebruikt wordt voor het WiFi gedeelte, en misschien ook de SoC voor het gehele routing gedeelte.
Verwijderd
O.k. dat lijkt me inderdaad een logische verklaring. Maar wat betreft die ziggo-guest code, ben ook benieuwd wat dit is.Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:54:
[...]anonymizer.com is een regel die verwijst naar een default instelling voor de Parental Control (http://192.168.178.1/RgParentalBasic.asp). Deze instelling staat standaard uitgeschakeld, en is dus puur als 'voorbeeld'.
Broadcom is hoogstwaarschijnlijk de chipset die gebruikt wordt voor het WiFi gedeelte, en misschien ook de SoC voor het gehele routing gedeelte.
Wat ik hiervan begrijp, is dat je hiermee een gast op je netwerk kunt laten, dus bijvoorbeeld een vriend/vriendin/familielid die op bezoek is. Die kan dan wel je wifi gebruiken, maar heeft geen toegang tot je eventuele thuisnetwerk.Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 23:16:
[...]
O.k. dat lijkt me inderdaad een logische verklaring. Maar wat betreft die ziggo-guest code, ben ook benieuwd wat dit is.
Dus kan dan, denk ik, ook door Ziggo gebruikt worden voor dat hot-spot gebeuren waar over gepraat word.
zeker, zeker
Laat Ziggo de modems maar voorzien van FONspots
Kan mijn fonera 1 de deur uit, en behoud ik mijn toegang tot de wifi in belgie ( en de rest van de wereld)
Belgacom bedankt voor het gratis "roaming"
Kan mijn fonera 1 de deur uit, en behoud ik mijn toegang tot de wifi in belgie ( en de rest van de wereld)
Belgacom bedankt voor het gratis "roaming"
[ Voor 10% gewijzigd door FreshMaker op 21-05-2012 10:51 ]
Wat is de download snelheid die je hebt met Alles in 1 plus (50MB/s), ik twijfel namelijk over Basis en Plus.
En is het zo dat met Ziggo de aantal tv's geen invloed hebben op de snelheid van het internet?
Ik beschik nu over ADSL met 20Mb/s. Kom uit op 1,2 / 1,3Mb/s download.
Wij hebben 3 pc's aangesloten op het internet en ook 3 tv's.
En is het zo dat met Ziggo de aantal tv's geen invloed hebben op de snelheid van het internet?
Ik beschik nu over ADSL met 20Mb/s. Kom uit op 1,2 / 1,3Mb/s download.
Wij hebben 3 pc's aangesloten op het internet en ook 3 tv's.
[ Voor 10% gewijzigd door Barrybobslee op 21-05-2012 14:47 ]
Ik download met alles in 1+ met gemiddeld 4-4.6MB/s
heerlijke snelheid om Twilight zone mee te downloaden.
heerlijke snelheid om Twilight zone mee te downloaden.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.
Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.
Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!